Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:08:42
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
109
110
111
112
113
114
115
[
116
]
117
118
119
120
121
122
123
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075136 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5750 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 20:58:27 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2014.08.25 hétfő, 20:46:33
Hát...nem ez volt a legolcsóbb de tetszett az ára alapon választottam
Adok neki most rendesen majd aztán meglátjuk mit bír és ha továbbra is rázkódik felhívom a céget és visszaküldöm nekik!
Köszönöm a tanácsot
Tisztelt Fórumtárs!
Én lebeszélnélek arról, hogy most erre a tárcsára erőteljesen fékezgess. Ha a tárcsa hullámos akkor a fékezés közben igen nagy rázóerőknek lesz kitéve minden futómű elem, ami komoly meghibásodást is eredményezhet. A kereket leszerelve egy egyszerű eszközzel alábakolt állapotban megtudod állapítani, hogy üt e a tárcsa. Ha igen akkor ne habozz hanem küld vissza nekik rögvest.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5751 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 20:59:25 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2014.08.25 hétfő, 20:54:54
dehogy lett baja, akkor rázna máskor is meg hangos is lenne! Ne sértődj meg de megnéztem volna ahogy megpróbálkozol a módszereddel
Lejött volna simán GinJoy módszerével....szoktam alkalmazni én is. Nem szeretem kalapáccsal "leverni" a tárcsát, kis kocogtatás még belefér.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5752 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 21:00:20 »
Idézetet írta: László - 2014.08.25 hétfő, 20:58:27
Tisztelt Fórumtárs!
Én lebeszélnélek arról, hogy most erre a tárcsára erőteljesen fékezgess. Ha a tárcsa hullámos akkor a fékezés közben igen nagy rázóerőknek lesz kitéve minden futómű elem, ami komoly meghibásodást is eredményezhet. A kereket leszerelve egy egyszerű eszközzel alábakolt állapotban megtudod állapítani, hogy üt e a tárcsa. Ha igen akkor ne habozz hanem küld vissza nekik rögvest.
Tisztelettel László!
Ezt kifejtenéd?
BAkoljam fel tegyem semességbe aztán fékezzek?
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5753 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 21:01:39 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.08.25 hétfő, 20:59:25
Lejött volna simán GinJoy módszerével....szoktam alkalmazni én is. Nem szeretem kalapáccsal "leverni" a tárcsát, kis kocogtatás még belefér.
lehet de én nem ismertem ezt a módszert, mindegy nem vertem szét semmit!
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5754 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 21:02:28 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2014.08.25 hétfő, 20:54:54
dehogy lett baja, akkor rázna máskor is meg hangos is lenne! Ne sértődj meg de megnéztem volna ahogy megpróbálkozol a módszereddel
nem sertodok en meg de ezzel pár rarohadt tarcsat már leszedtem
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5755 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 21:04:30 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2014.08.25 hétfő, 21:00:20
Ezt kifejtenéd?
BAkoljam fel tegyem semességbe aztán fékezzek?
vagy szerzel egy indikator órát alvanynyal. Es az megmondja szazad milire
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5756 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 21:05:29 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.08.25 hétfő, 21:04:30
vagy szerzel egy indikator órát alvanynyal. Es az megmondja szazad milire
nem bonyolítanám
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5757 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 21:09:49 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2014.08.25 hétfő, 21:05:29
nem bonyolítanám
akkor mi alapján fogod kitalalni melyik rossz? Egy ilyen szerkentyunek az árát elkerik a szervizben is. Talalomra cserelgetni pedig a legdragabb dolog.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5758 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 21:13:33 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.08.25 hétfő, 21:09:49
akkor mi alapján fogod kitalalni melyik rossz? Egy ilyen szerkentyunek az árát elkerik a szervizben is. Talalomra cserelgetni pedig a legdragabb dolog.
majd bekopik
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5759 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 21:14:20 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2014.08.25 hétfő, 21:13:33
majd bekopik
sohanapján.hamarabb rázza szét az autót.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5760 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 21:15:17 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2014.08.25 hétfő, 21:13:33
majd bekopik
fiatalsag bolondsag...
Sosem fog. Csak rosszabb lesz.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5761 Dátum:
2014.08.25 hétfő, 21:18:45 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2014.08.25 hétfő, 21:13:33
majd bekopik
Ne legyél már fafejű Laci, mikor csak jót akarnak neked!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5762 Dátum:
2014.08.26 kedd, 06:32:41 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2014.08.25 hétfő, 21:00:20
Ezt kifejtenéd?
BAkoljam fel tegyem semességbe aztán fékezzek?
Tisztelt Fórumtárs!
Semmi ilyesmi.
Felbakolt állpotban, álló motornál, egy megfelelően rögzített, akár küllő darabbal is ellenőrizheted az ütést. Az előzetesen rögzített küllő darabot, finoman érintőlegesen hozzáérinted a tárcsa felületéhez és ezután szép lassan óvatosan körbe forgatod a tárcsát. 0.2-0.3 mm ütést már jól lehet indikálni, ezzel a prózai módszerrel. Természetesen indikátor óra lenne a legtökéletesebb. Ha profi munkát akarsz végezni akkor mindezek előtt fehér krétával dörzsöld át a teljes fékpofa által érintett felületet, igy jobban látható az eltérés. A jobban kiáálló részekről ledörzsöli a krétát a küllő.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.08.26 kedd, 06:35:45 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5763 Dátum:
2014.08.26 kedd, 06:39:11 »
Idézetet írta: László - 2014.08.26 kedd, 06:32:41
Tisztelt Fórumtárs!
Semmi ilyesmi.
Felbakolt állpotban, álló motornál, egy megfelelően rögzített, akár küllő darabbal is ellenőrizheted az ütést. A küllő darabot érintőlegesen hozzáérinted a tárcsa felületéhez és ezután szép lassan óvatosan körbe forgatod a tárcsát. 0.2-0.3 mm ütést már jól lehet indikálni, ezzel a prózai módszerrel. Természetesen indikátor óra lenne a legtökéletesebb. Ha profi munkát akarsz végezni akkor mindezek előtt fehér krétával dörzsöld át a teljes fékpofa által érintett felületet, igy jobban látható az eltérés. A jobban kiáálló részekről ledörzsöli a krétát a küllő.
Tisztelettel László!
0,2-0,3? 0,15 a határ. Akkor már nagyon gáz. Ez azért nagyon elnagyzolt "mérés"
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5764 Dátum:
2014.08.26 kedd, 07:25:56 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2014.08.25 hétfő, 20:44:01
énsem kenem de most muszáj volt valamit fújkodnom...nagykalapáccsal vertem le a hátsókat...az első diótörővel lejött
ja és a 300ezer alatt erről még nem volt tárcsa leszerelve!
Méretes csapágylehúzó, körben beakasztod. Első keréknél a féltengely végére lehet támasztani, hátsónál kell egy darab vas keresztbe, mert az agy közepe "puha". Azután kicsit teker, kicsit kocogtat, kicsit teker, kicsit kocogtat...
Amikor a 2 kilós erőbesugárzó kézi készülekkel meg sem mozdult, akkor találtuk ezt ki, és szó szerint gumikalapácsos kocogtatásra lejött a rádagadt tárcsa.
Utána réz spray vagy zsír az új alá, hogy soha többé ne ragadjon oda.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5765 Dátum:
2014.08.26 kedd, 07:29:41 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.08.26 kedd, 06:39:11
0,2-0,3? 0,15 a határ. Akkor már nagyon gáz. Ez azért nagyon elnagyzolt "mérés"
Mégis kiválóan működik.
Optikáknál, tükör csiszolásnál vannak hasonlóan egyszerű módszerek, amikkel ezred-tízezred milliméteres csiszolási hiba is kimutatható. Pl. ráteszed az ujjad a felületre, a melegtől azon a ponton picit tágul az üveg anyaga, és meg lehet mondani, hogy hol érintetted meg,
Ezek nem csoda dolgok, csak józan paraszti ész és egy kis mérnöki tapasztalat kombinálva.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5766 Dátum:
2014.08.26 kedd, 08:10:53 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.08.26 kedd, 07:29:41
Mégis kiválóan működik.
Optikáknál, tükör csiszolásnál vannak hasonlóan egyszerű módszerek, amikkel ezred-tízezred milliméteres csiszolási hiba is kimutatható. Pl. ráteszed az ujjad a felületre, a melegtől azon a ponton picit tágul az üveg anyaga, és meg lehet mondani, hogy hol érintetted meg,
Ezek nem csoda dolgok, csak józan paraszti ész és egy kis mérnöki tapasztalat kombinálva.
AndyA
ezzel csak az a baj hogy nem mérsz csak saccolsz. Aztán viaszaviszed a tarcsat és elhajtanak mert esetleg mereten belul van. Ekkor szokták szidni a boltokat hogy milyen kocsogok mert nem működik a garancia intezes rendeseb
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5767 Dátum:
2014.08.26 kedd, 08:20:55 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.08.26 kedd, 08:10:53
ezzel csak az a baj hogy nem mérsz csak saccolsz. Aztán viaszaviszed a tarcsat és elhajtanak mert esetleg mereten belul van. Ekkor szokták szidni a boltokat hogy milyen kocsogok mert nem működik a garancia intezes rendeseb
Ezzel azt lehet megnézni, hogy valóban tárcsa vetemedés lehet-e a gond, vagy a tárcsa OK, és máshol kell keresni a hibát.
Ha meg vetemedett a tárcsa, akkor meg kell mérni, mennyire.
AndyA
«
Utoljára szerkesztve: 2014.08.26 kedd, 08:43:25 írta AndyA
»
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5768 Dátum:
2014.08.26 kedd, 08:42:39 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.08.26 kedd, 06:39:11
0,2-0,3? 0,15 a határ. Akkor már nagyon gáz. Ez azért nagyon elnagyzolt "mérés"
Tisztelt Fórumtárs!
Szegény ember vízzel főz. A javasolt módszerrel óvatosan még az egy tizedes ütést is lehet indikálni(krétába húzott nyomvonal). Ahogy a fórumtárs leírta a tünetet, lazán lehet akár 0.3 mm ütés is. Te is, én is tudom, hogy állványos indikátorórával lehetne minden kétséget kizáróan vizsgálni a tárcsa ütését. Azzal is egyetértek, hogy a 0.3 mm ütés, az már durva hullámosodás a tárcsa esetében
Tisztelettel László!
!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.08.26 kedd, 08:44:38 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5769 Dátum:
2014.08.26 kedd, 08:45:11 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.08.26 kedd, 08:20:55
Ezzel azt lehet megnézni, hogy valóban tárcsa vetemedés lehet-e a gond, vagy a tércsa OK, és máshol kell keresni a hibát.
Ha meg vetemedett a tárcsa, akkor meg kell mérni, mennyire.
AndyA
tehát a vege megint az lesz hogy rendes műszerrel kell megnezni.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5770 Dátum:
2014.08.26 kedd, 08:47:01 »
Idézetet írta: GinJoy - 2014.08.26 kedd, 08:45:11
tehát a vege megint az lesz hogy rendes műszerrel kell megnezni.
Ha vetemedett a tárcsa, akkor igen. Ha meg nem, akkor nem kell külön köröket futni, otthon nem található műszert beszerezni stb.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5771 Dátum:
2014.08.26 kedd, 08:55:31 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.08.26 kedd, 08:47:01
Ha vetemedett a tárcsa, akkor igen. Ha meg nem, akkor nem kell külön köröket futni, otthon nem található műszert beszerezni stb.
AndyA
elarulom az eredmenyt. Ezzel a modszerrel mindig az fog kijonni hogy ut a tarcsa. Viszont az hogy a megengedett határon belul van e azt nem tudod. Raadasul mi van ha megmered es van 3tized ? Ekkor meg le kell szedni megmerni az agyat is mert sokszor eleve már az is üt.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5772 Dátum:
2014.08.26 kedd, 09:00:35 »
Tematol független úgy gondolom elég erzekeny es fontos eszköz a fék rendszer hogy pont itt olcsó janoskodjon az ember. Ha nincs megfelelő eszköz el kell vinni oda ahol van.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
FokaDriver
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5773 Dátum:
2014.08.26 kedd, 09:11:46 »
Idézetet írta: László - 2014.08.25 hétfő, 20:14:16
Tisztelt Fórumtárs!
Vissza olvasva látom, hogy LPR tárcsákat szereltél fel a gépre. Nem akarlak elkeseríteni de ez a márka nagyon a rangsor végén van és alapból hajlamos a hullámosodásra egy két erőteljesebb fékezés hatására. Ha még nem mentél vele csak egy pár ezer Km, én leszerelném és vissza vinném ahonnan vettem, és nagyon határozottan kérném a cserét mivel a tárcsák balesetveszélyesek és néhány ezer Km alatt ilyen nem fordulhat elő. Ha minden kötél szakad és nem cserélik ki, akkor csak ezek után szabályoztatnám fel a tárcsát. Nem valószínű, hogy hosszú távon jó lesz de egy próbát megér. Ha ezek után is ráz akkor egy alapos futómű ellenőrzés és végül új tárcsa vétel. Nagyon fontos hogy a tárcsa felszerelés előtt igen precízen le legyen takarítva a kerékagy. A legkisebb szennyeződés is megtudja szívatni az embert.
Tisztelettel László!
Sajnos előfordulhat az hogy a tárcsa előállítási technológiája olyan hogy nem teljesen nyeri el a tárcsa a végleges rácsszerkezetét a gyárban, ilyenkor a felszerelés után az első jó néhány fékezés közbeni felmelegedés és visszahűlés során véglegesedik a rácsszerkezet. Ha ilyenkor kap a forró tárcsa egy nagy tócsányi vizet, az szélsőséges esetben méretproblémákat, vagy rendellenes kopást eredményezhet. Egy off-os francia céges autóra egymás után 4 tárcsát rakattunk, mert mindig elkezdett rázni az első pár száz km után. A márkaszervízben is elismerték hogy gyenge minőségű gyári tárcsákat kaptak, és lehetőleg az elején kerüljük a pocsolyákat. Mindezt esős októberi időben. Hát kösz. Azért van esélye a felszabályozás utáni sikernek, mert addigra kis szerencsével metallográfiailag kész már a tárcsa. Persze csak akkor menthető így ha egészen keveset kell csak leszedni a vastagságból, és utána el kell vinni kitartóan összefékezni a betéttel,aminek megvan a saját technikája. Ezt mesélte az esztergályos anno.
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5774 Dátum:
2014.08.26 kedd, 09:38:56 »
Tisztelt Fórumtársak!
Kezdem azzal, hogy a véleményemmel nem óhajtottam egy véget nem érő vitát kirobbantani. A tárcsa ütéssel és deformitással kapcsolatban csupán egy mindenki által elvégezhető fölösleges kiadástól megkímélő lehetőséget vázoltam fel. Ha el olvastátok a hozzászólásaimat véletlenül se írtam azt, hogy nem fontos a jól működő fék és nem igényel a probléma megoldása figyelmet. Lehet okoskodni, osztani az észt, viszont mindenki úgy csinálja ahogy neki kifizetődő. Miért kell kötözködni és kötni az ebet a karóhoz. Igenis egy megfelelően rögzített rajztűvel vagy akár a küllővel kimutatható a tárcsa ütése. Ha pár száz vagy néhány ezer Km megtétele után ilyen durván üt és ráz a tárcsa akkor megérett a cserére.
Számomra teljesen mindegy, hogy ezután ki milyen módszerrel dönti el a tárcsa használhatóságát, vagy az ellenkezőjét.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.08.26 kedd, 10:15:42 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5775 Dátum:
2014.08.26 kedd, 09:43:26 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2014.08.26 kedd, 09:11:46
Sajnos előfordulhat az hogy a tárcsa előállítási technológiája olyan hogy nem teljesen nyeri el a tárcsa a végleges rácsszerkezetét a gyárban, ilyenkor a felszerelés után az első jó néhány fékezés közbeni felmelegedés és visszahűlés során véglegesedik a rácsszerkezet. Ha ilyenkor kap a forró tárcsa egy nagy tócsányi vizet, az szélsőséges esetben méretproblémákat, vagy rendellenes kopást eredményezhet. Egy off-os francia céges autóra egymás után 4 tárcsát rakattunk, mert mindig elkezdett rázni az első pár száz km után. A márkaszervízben is elismerték hogy gyenge minőségű gyári tárcsákat kaptak, és lehetőleg az elején kerüljük a pocsolyákat. Mindezt esős októberi időben. Hát kösz. Azért van esélye a felszabályozás utáni sikernek, mert addigra kis szerencsével metallográfiailag kész már a tárcsa. Persze csak akkor menthető így ha egészen keveset kell csak leszedni a vastagságból, és utána el kell vinni kitartóan összefékezni a betéttel,aminek megvan a saját technikája. Ezt mesélte az esztergályos anno.
Tisztelt Fórumtárs!
Az általad leírtakkal egyetértek.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5776 Dátum:
2014.08.26 kedd, 09:55:16 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.08.26 kedd, 07:25:56
Méretes csapágylehúzó, körben beakasztod. Első keréknél a féltengely végére lehet támasztani, hátsónál kell egy darab vas keresztbe, mert az agy közepe "puha". Azután kicsit teker, kicsit kocogtat, kicsit teker, kicsit kocogtat...
Amikor a 2 kilós erőbesugárzó kézi készülekkel meg sem mozdult, akkor találtuk ezt ki, és szó szerint gumikalapácsos kocogtatásra lejött a rádagadt tárcsa.
Utána réz spray vagy zsír az új alá, hogy soha többé ne ragadjon oda.
AndyA
ugyanezt csináltam, de lapostányér lett a hátsó tárcsákból
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5777 Dátum:
2014.08.26 kedd, 10:25:24 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2014.08.26 kedd, 09:55:16
ugyanezt csináltam, de lapostányér lett a hátsó tárcsákból
Tisztelt Fórumtárs!
Ugyanígy jártam én is 150 ezer Km után a hátsó tárcsákkal. Sajnos csak rendkívül nagy erővel és 350 mm lehúzóval nem lejött, hanem szó szerint lerobbant. Elképesztő módon rá volt gyógyulva a tárcsa a hátsó agyra. Senkinek nem kívánom az ilyen levételt. Én is a réz sprayt használtam az új tárcsa feltétele előtt. Remélem nem gyógyul össze ismét.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
FokaDriver
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5778 Dátum:
2014.08.30 szombat, 22:39:19 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.08.25 hétfő, 10:50:59
Alámászol és megnézed, hogy a kézifék behúzására a kar megmozdul-e. Ha nem, akkor laza a kötél. Vagy állítani kell, ha lehet, vagy cserés (a kötél is be tud amúgy rohadni, az is okozhat olyat, hogy nem megy vissza a kar a helyére).
AndyA
Igazad volt, a szerelő szerint a balos kötél be volt rohadva, cserélte, most olyan feszesen paszentosan működik a kézifék hogy csak na, 2,5 éve van nálam az autó, mindig 5-6. kattanásra kezdett fogni, most a 3.-ra keményen megálljt parancsol az autónak. Többet kellene használnom a kéziféket, akkor talán nem rohadt volna be. Köszönöm a tippet,tanácsot.
Megmérettem vele a hátsó tárcsát és betétet, a futott 80ekm alatt a betét már csak 30%-os, de a tárcsa még 11.8 mm, azaz alig kopott. Elég fura hogy ennyi futás után még így áll a tárcsa, ilyen kemények a gyári tárcsák ? (motorcraft)
«
Utoljára szerkesztve: 2014.08.30 szombat, 22:44:04 írta FokaDriver
»
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5779 Dátum:
2014.08.31 vasárnap, 07:43:45 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2014.08.30 szombat, 22:39:19
Igazad volt, a szerelő szerint a balos kötél be volt rohadva, cserélte, most olyan feszesen paszentosan működik a kézifék hogy csak na, 2,5 éve van nálam az autó, mindig 5-6. kattanásra kezdett fogni, most a 3.-ra keményen megálljt parancsol az autónak. Többet kellene használnom a kéziféket, akkor talán nem rohadt volna be. Köszönöm a tippet,tanácsot.
Megmérettem vele a hátsó tárcsát és betétet, a futott 80ekm alatt a betét már csak 30%-os, de a tárcsa még 11.8 mm, azaz alig kopott. Elég fura hogy ennyi futás után még így áll a tárcsa, ilyen kemények a gyári tárcsák ? (motorcraft)
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy jó lett a kéziféked!
A hátsó gyári Motorcraft tárcsával kapcsolatban. 120-150 ezer Km -t lazán elfutnak probléma nélkül. Nekem is 150 ezer után lett cserélve, de még volt rajta egy két tized. A tárcsa anyaga kiváló nem deformálódik. Viszont rozsdásodik a pereme. Valamit valamiért. Létezik egy alu felnihez gyártott gyári tárcsa ami egy speciális ötvözet és nem rozsdásodik. Egyébként a kéziféket nem árt használni. Így sokkal kevesebb nyűg van vele. Még a berohadós féknyereg esetén is.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ManoWar
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 173
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5780 Dátum:
2014.08.31 vasárnap, 10:06:47 »
Kedves Fórumtársak!
Idén júniusban lettek a féktárcsák és betétek kicserélve (gyári Fordra). Néhány napja elkezdett valami "ciripelni" a fékek felől. Először csak halkan és ritkán, majd később egyre sűrűbben és erőteljesebben. Nem tudtam lokalizálni, hogy melyiktől jöhetett a zaj, olyan, mintha mindig másik adná ki a hangot. Valaki esetleg találkozott hasonló jelenséggel?
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5781 Dátum:
2014.08.31 vasárnap, 10:08:38 »
Idézetet írta: ManoWar - 2014.08.31 vasárnap, 10:06:47
Kedves Fórumtársak!
Idén júniusban lettek a féktárcsák és betétek kicserélve (gyári Fordra). Néhány napja elkezdett valami "ciripelni" a fékek felől. Először csak halkan és ritkán, majd később egyre sűrűbben és erőteljesebben. Nem tudtam lokalizálni, hogy melyiktől jöhetett a zaj, olyan, mintha mindig másik adná ki a hangot. Valaki esetleg találkozott hasonló jelenséggel?
Biztos nincsen kavics a gumikban?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
ManoWar
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 173
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5782 Dátum:
2014.08.31 vasárnap, 10:21:40 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.08.31 vasárnap, 10:08:38
Biztos nincsen kavics a gumikban?
Szia!
Nincsen. Azt kifelejtettem az előbb, hogy a "ciripelés" csak fékezéskor hallatszik, a fékpedál fölengedése után egy pillanattal (talán tizedmásodpercek lehetnek) meg is szűnik.
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5783 Dátum:
2014.08.31 vasárnap, 10:35:01 »
Idézetet írta: ManoWar - 2014.08.31 vasárnap, 10:21:40
Szia!
Nincsen. Azt kifelejtettem az előbb, hogy a "ciripelés" csak fékezéskor hallatszik, a fékpedál fölengedése után egy pillanattal (talán tizedmásodpercek lehetnek) meg is szűnik.
Upsz, akkor bocs.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5784 Dátum:
2014.08.31 vasárnap, 17:02:45 »
Idézetet írta: ManoWar - 2014.08.31 vasárnap, 10:21:40
Szia!
Nincsen. Azt kifelejtettem az előbb, hogy a "ciripelés" csak fékezéskor hallatszik, a fékpedál fölengedése után egy pillanattal (talán tizedmásodpercek lehetnek) meg is szűnik.
Tisztelt Fórumtárs!
Június óta a fékrendszer elemeinek, már tökéletesen össze kellett, hogy kopjanak. A probléma az lehet, hogy valamelyik, vagy mindkét oldali fékbetét, nem távolodik el teljesen a tárcsától. Ez adja a ciripelő hangot úgy, hogy a betét érintőlegesen terhelés nélkül hozzáér a tárcsához. Ez bármelyik tárcsánál előfordulhat. Megoldás! A kocsit felbakolása és a kerék levétele után minden féknyeregnél leellenőrizni a betétek szabad mozgását. Ha bármelyik szorul, megtisztítani, és esetleg rézzsírral óvatosan megkenni az egymáson elmozduló felületeket.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ManoWar
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 173
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5785 Dátum:
2014.09.01 hétfő, 13:26:02 »
Idézetet írta: László - 2014.08.31 vasárnap, 17:02:45
Tisztelt Fórumtárs!
Június óta a fékrendszer elemeinek, már tökéletesen össze kellett, hogy kopjanak. A probléma az lehet, hogy valamelyik, vagy mindkét oldali fékbetét, nem távolodik el teljesen a tárcsától. Ez adja a ciripelő hangot úgy, hogy a betét érintőlegesen terhelés nélkül hozzáér a tárcsához. Ez bármelyik tárcsánál előfordulhat. Megoldás! A kocsit felbakolása és a kerék levétele után minden féknyeregnél leellenőrizni a betétek szabad mozgását. Ha bármelyik szorul, megtisztítani, és esetleg rézzsírral óvatosan megkenni az egymáson elmozduló felületeket.
Tisztelettel László!
Kedves László!
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!
Naplózva
mendoza
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5786 Dátum:
2014.09.04 csütörtök, 10:29:36 »
Hello
Megjott a fekcso hatra.
Kerdesem: ahol a merev fekcso talalkozik a flexibilissel, ott hogy kell megbontani a kapcsolatot?
A mereven levo 12-es kulcsnyilasut lazitom?
A feknyeregbol kijott, mint a vaj.
Koszi!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5787 Dátum:
2014.09.04 csütörtök, 10:42:55 »
Idézetet írta: mendoza - 2014.09.04 csütörtök, 10:29:36
Hello
Megjott a fekcso hatra.
Kerdesem: ahol a merev fekcso talalkozik a flexibilissel, ott hogy kell megbontani a kapcsolatot?
A mereven levo 12-es kulcsnyilasut lazitom?
A feknyeregbol kijott, mint a vaj.
Koszi!
Fékkulccsal. Villással ne állj neki, mert elnyalja a sarkait. A flexi részre rá tudsz nyúlni egy csillaggal, de a merev cső oldalára ellentartani csak az egyik oldalán nyitott hatszögűvel.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mendoza
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5788 Dátum:
2014.09.04 csütörtök, 13:56:23 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.04 csütörtök, 10:42:55
Fékkulccsal. Villással ne állj neki, mert elnyalja a sarkait. A flexi részre rá tudsz nyúlni egy csillaggal, de a merev cső oldalára ellentartani csak az egyik oldalán nyitott hatszögűvel.
AndyA
Koszi. Siker.
A 12-es az valojaban 11-es volt.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5789 Dátum:
2014.09.04 csütörtök, 14:07:36 »
Idézetet írta: mendoza - 2014.09.04 csütörtök, 13:56:23
Koszi. Siker.
A 12-es az valojaban 11-es volt.
az szokott lenni. Talán azért nyalja el neki a sarkait
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
joeboy
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5790 Dátum:
2014.09.05 péntek, 19:51:13 »
Sziasztok!
Az autómon koplett hátsó féket szeretnék cserèlni a 2005 utánira ( be van rohadva az egèsz kèzifèkem) akkor tárcsát illetve betètet is kell vennem? A nem berohadósnak más a tárcsa, betèt mèrete?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5791 Dátum:
2014.09.05 péntek, 19:54:51 »
Idézetet írta: joeboy - 2014.09.05 péntek, 19:51:13
Sziasztok!
Az autómon koplett hátsó féket szeretnék cserèlni a 2005 utánira ( be van rohadva az egèsz kèzifèkem) akkor tárcsát illetve betètet is kell vennem? A nem berohadósnak más a tárcsa, betèt mèrete?
betét más, a tárcsa ugyan az
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5792 Dátum:
2014.09.05 péntek, 19:55:16 »
Idézetet írta: joeboy - 2014.09.05 péntek, 19:51:13
Sziasztok!
Az autómon koplett hátsó féket szeretnék cserèlni a 2005 utánira ( be van rohadva az egèsz kèzifèkem) akkor tárcsát illetve betètet is kell vennem? A nem berohadósnak más a tárcsa, betèt mèrete?
A betét az más,a tárcsa szerintem ugyanaz.
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5793 Dátum:
2014.09.05 péntek, 19:56:17 »
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
joeboy
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5794 Dátum:
2014.09.05 péntek, 20:07:02 »
Köszi urak!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5795 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 10:41:15 »
Idézetet írta: joeboy - 2014.09.05 péntek, 19:51:13
Sziasztok!
Az autómon koplett hátsó féket szeretnék cserèlni a 2005 utánira ( be van rohadva az egèsz kèzifèkem) akkor tárcsát illetve betètet is kell vennem? A nem berohadósnak más a tárcsa, betèt mèrete?
A pre-FL és a FL utáni hátsók nem egyformák, így neked kell hozzá új betét is. A tárcsa csereszabatos, ha még alkalmas a további használatra.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
joeboy
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5796 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 21:24:53 »
Sziasztok!
A hátsó fèknyergeket cserèlnèm. A lègtelenìtès nagyon macerás? Aknából simán meg lehet csinálni? Kell valami spec szerszám hozzá? Ha valaki csinált már akkor megköszönnèm ha ìrna kèt sort, hogy higyan is kell.
Köszönöm!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5797 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 21:26:09 »
Idézetet írta: joeboy - 2014.09.08 hétfő, 21:24:53
Sziasztok!
A hátsó fèknyergeket cserèlnèm. A lègtelenìtès nagyon macerás? Aknából simán meg lehet csinálni? Kell valami spec szerszám hozzá? Ha valaki csinált már akkor megköszönnèm ha ìrna kèt sort, hogy higyan is kell.
Köszönöm!
Két emberes, mivel az egyiknek a pedált kell nyomnia, amíg a másik a csavart tekeri.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
joeboy
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5798 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 21:27:41 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.09.08 hétfő, 21:26:09
Két emberes, mivel az egyiknek a pedált kell nyomnia, amíg a másik a csavart tekeri.
AndyA
Ketten vagyunk az nem gond csak a pontos menetèt nem biztos, hogy jól tudom.
Köszi!
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5799 Dátum:
2014.09.08 hétfő, 21:28:36 »
Idézetet írta: joeboy - 2014.09.08 hétfő, 21:27:41
Ketten vagyunk az nem gond csak a pontos menetèt nem biztos, hogy jól tudom.
Köszi!
Szerinted? Mi a logikus?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak:
1
...
109
110
111
112
113
114
115
[
116
]
117
118
119
120
121
122
123
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ