Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:20:28
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
133
134
135
136
137
138
139
[
140
]
141
142
143
144
145
146
147
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3167873 alkalommal)
0 Felhasználó és 200 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6950 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 21:09:34 »
Idézetet írta: edk - 2016.03.17 csütörtök, 20:55:23
Köszönöm a gyors választ
.
Laikusként el tudom dönteni valahogyan? Gondolok itt ilyesmire: a kereket levéve előrébb juthatok a hiba feltárásában?
Bónusz kérdés: használhatom így az autót?
A régi időkben úgy csinálták, hogy fogtak egy nagy csavarhúzót, a fém végét a csapágyra, a másik végét meg fülhöz és akkor meg lehet hallgatni melyik rossz.
Ma már van erre műszer.
Próbáld meg egyszerűen megpörgetni a kereket, hátha érezni.
Meg lehet a kereket alul-felül rángatni, de a visító csapágy nem feltétlen lóg.
Mehetsz vele sztem, de azért ne túl sokáig halogasd.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zolika81
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6951 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 21:12:10 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.03.17 csütörtök, 20:46:41
Azt még ki kell fúrni miután leflexelted. Kis fúróval kezd és úgy menj fölfelé.
Köszi szépen!
Holna délután nekiesek a folytatásnak
Naplózva
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6952 Dátum:
2016.03.18 péntek, 17:05:31 »
Idézetet írta: edk - 2016.03.17 csütörtök, 20:31:24
Segítségre lenne szükségem: a napokban vettem észre, hogy menet közben a bal első kerék felől nyikorgó, sivító hangot hallok.
Ma meglestük közelebbről a dolgokat. A kerék nem lötyög semerre. Amit viszont tapasztaltunk, hogy a fékbetétek súrlódó hangot hallatnak (mind a belső, mind a külső), ha forgatjuk a tárcsát, a tárcsán alig észrevehetően látszik friss "karistolás" a felső vállnál. Ha kivettük a betéteket, akkor hangtalanul lehetett forgatni a tárcsát. Utánanéztem, hogy elméletileg 18,4mm a betétek vastagsága, ennél jóval vékonyabb volt a fékbetét, bár nem lett megmérve. Okozhatja az elkopott fékbetét a fent említett jelenséget?
Szerk.: Jurid márkájú a jelenlegi fékbetét, ha van jelentősége.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.03.18 péntek, 17:10:23 írta edk
»
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6953 Dátum:
2016.03.18 péntek, 17:16:21 »
Idézetet írta: edk - 2016.03.18 péntek, 17:05:31
Ma meglestük közelebbről a dolgokat. A kerék nem lötyög semerre. Amit viszont tapasztaltunk, hogy a fékbetétek súrlódó hangot hallatnak (mind a belső, mind a külső), ha forgatjuk a tárcsát, a tárcsán alig észrevehetően látszik friss "karistolás" a felső vállnál. Ha kivettük a betéteket, akkor hangtalanul lehetett forgatni a tárcsát. Utánanéztem, hogy elméletileg 18,4mm a betétek vastagsága, ennél jóval vékonyabb volt a fékbetét, bár nem lett megmérve. Okozhatja az elkopott fékbetét a fent említett jelenséget?
Szerk.: Jurid márkájú a jelenlegi fékbetét, ha van jelentősége.
Jól értem, hogy a tárcsa vállánál van karistolás? Azaz, hozzáér a betét fém részéhez? Ha igen, csere.
Hány mm van még a betétből?
Úszik rendesen a féknyereg?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6954 Dátum:
2016.03.18 péntek, 17:17:06 »
Idézetet írta: edk - 2016.03.18 péntek, 17:05:31
Ma meglestük közelebbről a dolgokat. A kerék nem lötyög semerre. Amit viszont tapasztaltunk, hogy a fékbetétek súrlódó hangot hallatnak (mind a belső, mind a külső), ha forgatjuk a tárcsát, a tárcsán alig észrevehetően látszik friss "karistolás" a felső vállnál. Ha kivettük a betéteket, akkor hangtalanul lehetett forgatni a tárcsát. Utánanéztem, hogy elméletileg 18,4mm a betétek vastagsága, ennél jóval vékonyabb volt a fékbetét, bár nem lett megmérve. Okozhatja az elkopott fékbetét a fent említett jelenséget?
Szerk.: Jurid márkájú a jelenlegi fékbetét, ha van jelentősége.
Igen.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6955 Dátum:
2016.03.18 péntek, 17:43:44 »
Idézetet írta: Angel - 2016.03.18 péntek, 17:16:21
Jól értem, hogy a tárcsa vállánál van karistolás? Azaz, hozzáér a betét fém részéhez? Ha igen, csere.
Hány mm van még a betétből?
Úszik rendesen a féknyereg?
Miután összeszereltük a ház előtt a parkolóban (lakótelepen lakom), utána néztem szét fék ügyben, hogy okozhat-e ilyen jellegű hibát. Ekkor láttam, mekkora alapesetben a fékbetét vastagsága. Úszás alatt azt érted, hogy a dugattyú jól mozgatja-e, és eltávolodik-e, ha nincs nyomva a fékpedál? Ezesetben igen, rendesen úszik.
A vastagságot nem mértük meg, itthon láttam, hogy jóval vékonyabb a kiinduló méretnél.
Igen, a külső vállhoz ér(het) hozzá minimálisan, mert ott látni friss, fényes felületet.
Ciki, nem ciki, amikor tehetem, motorfékkel fékezek, nem taposom a fékpedált, így nem áll fent komoly bemaródás (a tárcsa felületén semennyi sem), még ha kopott is a betét. Többnyire ovis korú gyerekkel együtt utazunk, így nem is nyomom ki az autó szemét.
Nem utolsó sorban köszönöm a választ mindkettőtöknek
.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6956 Dátum:
2016.03.23 szerda, 19:02:25 »
Idézetet írta: edk - 2016.03.18 péntek, 17:43:44
Miután összeszereltük a ház előtt a parkolóban (lakótelepen lakom), utána néztem szét fék ügyben, hogy okozhat-e ilyen jellegű hibát. Ekkor láttam, mekkora alapesetben a fékbetét vastagsága. Úszás alatt azt érted, hogy a dugattyú jól mozgatja-e, és eltávolodik-e, ha nincs nyomva a fékpedál? Ezesetben igen, rendesen úszik.
A vastagságot nem mértük meg, itthon láttam, hogy jóval vékonyabb a kiinduló méretnél.
Igen, a külső vállhoz ér(het) hozzá minimálisan, mert ott látni friss, fényes felületet.
Ciki, nem ciki, amikor tehetem, motorfékkel fékezek, nem taposom a fékpedált, így nem áll fent komoly bemaródás (a tárcsa felületén semennyi sem), még ha kopott is a betét. Többnyire ovis korú gyerekkel együtt utazunk, így nem is nyomom ki az autó szemét.
Nem utolsó sorban köszönöm a választ mindkettőtöknek
.
Egy közeli fotó sokat segítene a távgyógyításban.
Szal vállas a tárcsád, ebben az esetben akkor hallhatsz karistoló hangot, ha a fékbetéten lévő kopóréteg, már vékonyabb annál a mélységnél, ami a tárcsába van belekoptatva, és a betét alapteste ami fémből van hozzáér a tárcsa vállához. A tárcsa legszélén mindíg marad pár mm-es rész amit nem koptat el a fékbetét. Mikor ez már nem csak látható, hanem tapintható is beszélünk vállas tárcsáról. Ilyen tárcsát fékbetétcserekor esztergálással fel kell szabályozni, vagy újat feltenni. Meg kell mérni a tárcsa vastagságát, hogy nincs-e a minimum szint alatt. A féknyeregben ellenőrizni kell a nagy hidraulikus dugannyút, és a 2db csúszkát. A porvédő gumik nem lehetnek kiszakadva. Ha kivetted szét kell húzni a féknyerget, amit a csúszkákon lévő gumiharangok, és 1-1 csavar tart össze. Tisztít, bőségesen zsiroz, összerak. A fékbetét max nyikorgó hangot ad, ha nem mefelelő a minősége, üvegesre keményedik. A betétek szélén van 1-1 rugó ami összerakáskor belefeszül a féknyeregbe. Van betét aminél ezek a rugók előbb hozzáérnek a tárcsához, mint maga a betét alapteste. Így visít fékezésnél, és figyelmeztet a kopottságra. Ilyenkor még van pár mm a betétből.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.03.23 szerda, 19:18:00 írta Mondeoápoló
»
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6957 Dátum:
2016.03.23 szerda, 19:15:10 »
Hátsó rugókat, és telókat cserélek nemsoká.
Sokat olvastam a témában. 40000ezerrel ezelőtt cseréltem a telókat. Ennyit bírtak. Monroe ME5101 8000ft/db volt drágább monroe 43120-as cikkszámmal 16000ft ért. Felhívtam a kovácsautót, hogy mi a különbség, azt mondták semmi. Most néztem a monroe katalógust, csak a drágábbat ajánja a kocsihoz. Ez lehetett a baj. Most megint cserélhetem. Monrót most inkább nem tennék bele. Sachs, és KYB közt vacilálok. Rugóból, esetleg telóból jó lehet a MAGNUM márka?
Köszi!
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6958 Dátum:
2016.03.23 szerda, 19:24:58 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2016.03.23 szerda, 19:15:10
Hátsó rugókat, és telókat cserélek nemsoká.
Sokat olvastam a témában. 40000ezerrel ezelőtt cseréltem a telókat. Ennyit bírtak. Monroe ME5101 8000ft/db volt drágább monroe 43120-as cikkszámmal 16000ft ért. Felhívtam a kovácsautót, hogy mi a különbség, azt mondták semmi. Most néztem a monroe katalógust, csak a drágábbat ajánja a kocsihoz. Ez lehetett a baj. Most megint cserélhetem. Monrót most inkább nem tennék bele. Sachs, és KYB közt vacilálok. Rugóból, esetleg telóból jó lehet a MAGNUM márka?
Köszi!
Gyári miért nem jó?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6959 Dátum:
2016.03.23 szerda, 19:51:23 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2016.03.23 szerda, 19:15:10
Hátsó rugókat, és telókat cserélek nemsoká.
Sokat olvastam a témában. 40000ezerrel ezelőtt cseréltem a telókat. Ennyit bírtak. Monroe ME5101 8000ft/db volt drágább monroe 43120-as cikkszámmal 16000ft ért. Felhívtam a kovácsautót, hogy mi a különbség, azt mondták semmi. Most néztem a monroe katalógust, csak a drágábbat ajánja a kocsihoz. Ez lehetett a baj. Most megint cserélhetem. Monrót most inkább nem tennék bele. Sachs, és KYB közt vacilálok. Rugóból, esetleg telóból jó lehet a MAGNUM márka?
Köszi!
Asszem a gyári lengéscsillapító Sachs. Én kyb rugókat raktam hátra több mint egy éve, semmi bajom velük.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6960 Dátum:
2016.03.23 szerda, 20:15:47 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2016.03.23 szerda, 19:15:10
Hátsó rugókat, és telókat cserélek nemsoká.
Sokat olvastam a témában. 40000ezerrel ezelőtt cseréltem a telókat. Ennyit bírtak. Monroe ME5101 8000ft/db volt drágább monroe 43120-as cikkszámmal 16000ft ért. Felhívtam a kovácsautót, hogy mi a különbség, azt mondták semmi. Most néztem a monroe katalógust, csak a drágábbat ajánja a kocsihoz. Ez lehetett a baj. Most megint cserélhetem. Monrót most inkább nem tennék bele. Sachs, és KYB közt vacilálok. Rugóból, esetleg telóból jó lehet a MAGNUM márka?
Köszi!
Sajna nekem tört az első rugó, igy cserélem a hátsót is
A kovácstól rendeltem a hátsó rugót és cs germani (H.rugó ford mondeo iii turnier 00-hd) rugókat vettem, erősítettet
előre meg pont ma hozta a futár németből a SPIDAN első futómű rugókat
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6961 Dátum:
2016.03.23 szerda, 20:43:24 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.03.23 szerda, 19:24:58
Gyári miért nem jó?
AndyA
Köszi az infókat! A gyári rugó a teló halála után úgy döntött, egyedül nem harcol tovább
Az utóbbi egy évben kb 5x vittem 3-4száz kilót a csomagtartóban. Lehet ez sem segített. Most nézem a gyári teló 19000ft. Lehet az lesz. De a rugó 30ezerért kicsit húzós.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.03.23 szerda, 21:03:38 írta Mondeoápoló
»
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6962 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 15:24:37 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2016.03.23 szerda, 20:43:24
Köszi az infókat! A gyári rugó a teló halála után úgy döntött, egyedül nem harcol tovább
Az utóbbi egy évben kb 5x vittem 3-4száz kilót a csomagtartóban. Lehet ez sem segített. Most nézem a gyári teló 19000ft. Lehet az lesz. De a rugó 30ezerért kicsit húzós.
Tisztelt Fórumtárs!
Én a helyedben a Sachs lengéscsillapítókat választanám. Ez a márka a gyár beszállítója. A lengéscsillapító és a rugók élettartam növelése céljából beépítenék a hátsórugók közé egy-egy Airsrpring komfort légrugót. Nekem a régi Fordomban üzemelt, több mint 10 évig kifogástalanul. Csak ajánlani tudom. Mindamellett, hogy többet nem okoz gondot a 300-400 kg terhelés, még a kanyarstabilitásod is sokkal jobb lesz. A hátsó felütközésgátlók árához, amit ilyenkor nemárt alaposan szemügyre venni és szükség esetén cserélni, alig kell valamit hozzátenni a légrugó cserére. Mivel a rugót is cseréled még a beszerelésért se kell külön fizetni. Egy kalap alatt, megvan minden. Gondold át. Meglátod nem bánod meg a beépítést, és terhelhetőség szempontjából nem lesz soha gondod a Mondeóva, ezzel párhuzamosan hosszú évekre elfelejtheted a rugó és a lengéscsillapító problémákat.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
KissLaci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 83
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6963 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 18:32:20 »
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy úgy érzem mintha az autó eleje külön utakon járna, az úton jobbra, balra kószál az autó, viszont semmi kopogó hang nem jön a futóműtől.
A kormánynak van némi holtjátéka kb 3-4 milliméter lehet.
Tudom látatlanban nem lehet diagnosztizálni, de esetleg ha lennének ötletek azokat szívesen venném, legalább tudjak némileg kalkulálni mennyi kiadásra számíthatok...
Köszönöm előre is a segítséget!
2002.9. havi 1.8 benzin 125 LE
Naplózva
2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6964 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 19:02:41 »
Idézetet írta: KissLaci - 2016.03.24 csütörtök, 18:32:20
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy úgy érzem mintha az autó eleje külön utakon járna, az úton jobbra, balra kószál az autó, viszont semmi kopogó hang nem jön a futóműtől.
A kormánynak van némi holtjátéka kb 3-4 milliméter lehet.
Tudom látatlanban nem lehet diagnosztizálni, de esetleg ha lennének ötletek azokat szívesen venném, legalább tudjak némileg kalkulálni mennyi kiadásra számíthatok...
Köszönöm előre is a segítséget!
2002.9. havi 1.8 benzin 125 LE
Tisztelt Fórumtárs!
Az első futómű és a kormánymű nem játék. Ha a kocsi az úton úszik az azt jelenti, hogy valamelyik függesztő elem, vagy gömbcsukló, vagy szilent, haldoklik. Szerintem a kormányholtjátékod is nagy, ami ezekből a lógásokból adódik. Javaslom keress fel egy rázópaddal rendelkező futóművest, aki minden kétséget kizáróan megmondja, és megmutatja, a hibás elemet, vagy elemeket. Nem igazán élvezet, egy önállóan úszkáló gépezetet vezetni. Arról nem is beszélve, hogy balesetveszélyes.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.03.24 csütörtök, 19:04:34 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
KissLaci
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 83
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6965 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 19:11:13 »
Bocsánat, a legfontosabbat kihagytam...2szerelőnél is volt mostanság és átnézettem velük a futóművet.
És egyik sem talált semmi lógást,kopogást, futómű állítás is volt... és semmi, ezért is kértem egy kis elméleti segítséget!
Naplózva
2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6966 Dátum:
2016.03.24 csütörtök, 20:20:00 »
Idézetet írta: KissLaci - 2016.03.24 csütörtök, 19:11:13
Bocsánat, a legfontosabbat kihagytam...2szerelőnél is volt mostanság és átnézettem velük a futóművet.
És egyik sem talált semmi lógást,kopogást, futómű állítás is volt... és semmi, ezért is kértem egy kis elméleti segítséget!
Szerintem nem elöl kell megnézni, hanem a hátsó keresztlengőkarokat. Azok okozhatnak "úszást" az úton. Volt itt róla szó régebben. Tán Alfnak vagy Andynek volt ilyen.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6967 Dátum:
2016.03.25 péntek, 13:36:45 »
Idézetet írta: KissLaci - 2016.03.24 csütörtök, 19:11:13
Bocsánat, a legfontosabbat kihagytam...2szerelőnél is volt mostanság és átnézettem velük a futóművet.
És egyik sem talált semmi lógást,kopogást, futómű állítás is volt... és semmi, ezért is kértem egy kis elméleti segítséget!
Tisztelt Fórumtárs!
A szerelők tudását nem vonom kétségbe, viszont rázópad nélkül nagyon nehéz biztosat mondani. Sajnos nem elég átnézni. Vannak elemek amit nem tudsz úgy megmozgatni, hogy eltudd dönteni, jó e vagy sem. A kormányholtjátékod is necces. Arra is azt mondták, hogy rendben? Valóban a hátsó futómű szilentjeinek, erőteljes kopása is, okozhat még imbolygó haladást. Mindenképp hozzáértő és alapos vizsgálat szükségeltetik.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6968 Dátum:
2016.03.25 péntek, 23:19:16 »
Sziasztok!
Kérdésem lenne: 5 ajtós, hátsó bölcső szilent cserével tudtok ajánlani valakit?
hossz- és keresztlengőkarok szilentjei cserélhetőek?
kössz, ha van infótok.
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6969 Dátum:
2016.03.26 szombat, 07:23:59 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2016.03.25 péntek, 23:19:16
Sziasztok!
Kérdésem lenne: 5 ajtós, hátsó bölcső szilent cserével tudtok ajánlani valakit?
hossz- és keresztlengőkarok szilentjei cserélhetőek?
kössz, ha van infótok.
Tisztelt Fórumtárs!
A szilentek természetesen megfelelő szerszámmal cserélhetők. A Lengyeleknél és az ebay-n teljes szilentgarnitúrát kapsz. Viszont a szervizek és nagyon sok szerelő, nem szeret vele foglalkozni, mert megfelelő szerszámot, időt, és odafigyelést igénylő munka. Tisztelet a kivételnek a szerelők java része sajnálatos módon elfelejtett javítani, csak a komplett egységcserére vannak beállva mint a szervizek.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.03.26 szombat, 08:18:38 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6970 Dátum:
2016.03.26 szombat, 08:38:48 »
Idézetet írta: László - 2016.03.26 szombat, 07:23:59
Tisztelt Fórumtárs!
A szilentek természetesen megfelelő szerszámmal cserélhetők. A Lengyeleknél és az ebay-n teljes szilentgarnitúrát kapsz. Viszont a szervizek és nagyon sok szerelő, nem szeret vele foglalkozni, mert megfelelő szerszámot, időt, és odafigyelést igénylő munka. Tisztelet a kivételnek a szerelők java része sajnálatos módon elfelejtett javítani, csak a komplett egységcserére vannak beállva mint a szervizek.
Tisztelettel László!
Én úgy tudom, ilyen komplett alvázszilent készlet csak a kombi verziókra létezik. 4-5 ajtóshoz még nem láttam. Esetleg link László, ha kérhetném.
Ilyesmire gondolsz?
http://www.ebay.co.uk/itm/REAR-AXLE-TRACK-CONTROL-arm-kit-WISHBONE-SUSPENSION-BUSH-BUSHES-FORD-MONDEO-MK3-/262061172154?nma=true&si=OV5YfiYgAw5LqlpMTiOvf7DadPo%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6971 Dátum:
2016.03.26 szombat, 09:34:13 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.03.26 szombat, 08:38:48
Én úgy tudom, ilyen komplett alvázszilent készlet csak a kombi verziókra létezik. 4-5 ajtóshoz még nem láttam. Esetleg link László, ha kérhetném.
Ilyesmire gondolsz?
http://www.ebay.co.uk/itm/REAR-AXLE-TRACK-CONTROL-arm-kit-WISHBONE-SUSPENSION-BUSH-BUSHES-FORD-MONDEO-MK3-/262061172154?nma=true&si=OV5YfiYgAw5LqlpMTiOvf7DadPo%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Egy lengyel linket dobott be nemrég valaki, ha jól emlékszem.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6972 Dátum:
2016.03.26 szombat, 09:59:19 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.03.26 szombat, 09:34:13
Egy lengyel linket dobott be nemrég valaki, ha jól emlékszem.
AndyA
Megtaláltam a 128. oldalon
http://allegro.pl/tuleja-komplet-zaw-tyl-ford-mondeo-kombi-mk3-mkiii-i5171065918.html
Viszont ez kombi. Kérdeztem utána, hogy ez 4-5 ajtósra is vonatkozik e, de senki nem válaszolt.
Szerintem ez kizárólag kombira érvényes.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6973 Dátum:
2016.03.26 szombat, 10:03:19 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.03.26 szombat, 09:59:19
Megtaláltam a 128. oldalon
http://allegro.pl/tuleja-komplet-zaw-tyl-ford-mondeo-kombi-mk3-mkiii-i5171065918.html
Viszont ez kombi. Kérdeztem utána, hogy ez 4-5 ajtósra is vonatkozik e, de senki nem válaszolt.
Szerintem ez kizárólag kombira érvényes.
Annyit tudok lengyelül, hogy polak venger dva bratanki, de azért nem telt bele kettő percbe megtalálni:
http://allegro.pl/tuleja-zawieszenia-ford-mondeo-mk3-sedan-tyl-kpl-i5704863920.html
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6974 Dátum:
2016.03.26 szombat, 10:07:54 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.03.26 szombat, 10:03:19
Annyit tudok lengyelül, hogy polak venger dva bratanki, de azért nem telt bele kettő percbe megtalálni:
http://allegro.pl/tuleja-zawieszenia-ford-mondeo-mk3-sedan-tyl-kpl-i5704863920.html
AndyA
Köszönöm szépen.
Miért csak a lengyelek foglalkoznak ezekkel a szilentekkel? Semmi útmutató vagy ismerteő nincs a neten ezekről a szilentekről. Mintha nem is léteznének.
Vagy senkinek nem romlik el soha? Azt nem hinném. Vagy mindenki komplett rudazatot cserél?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6975 Dátum:
2016.03.26 szombat, 10:11:37 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.03.26 szombat, 10:07:54
Köszönöm szépen.
Miért csak a lengyelek foglalkoznak ezekkel a szilentekkel? Semmi útmutató vagy ismerteő nincs a neten ezekről a szilentekről. Mintha nem is léteznének.
Vagy senkinek nem romlik el soha? Azt nem hinném. Vagy mindenki komplett rudazatot cserél?
Darabonként bármikor megkapod a Bárdiban is. Csak így, készletben nem, nem nagyon veszi a fáradságot senki, hogy összerakja.
Azért azt nézesd át valaki hozzáértővel, hogy ránézésre tényleg ezek a darabok kellenek-e.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6976 Dátum:
2016.03.26 szombat, 22:43:46 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2016.03.25 péntek, 23:19:16
Sziasztok!
Kérdésem lenne: 5 ajtós, hátsó bölcső szilent cserével tudtok ajánlani valakit?
hossz- és keresztlengőkarok szilentjei cserélhetőek?
kössz, ha van infótok.
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, a linkeket.
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6977 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 20:14:09 »
Srácok !
Valaki árulja már el a titkot, hogy hogy lehet leszedni az első lengéscsillapító rögzítő csavart (alsót)
12báron 500nm-s légkulcsal se bírtam megmozdítani, nem hogy kiszedni, rugót kellene cserélnem és egyszerűen nem bírom levenni
Köszönöm előre is az ötleteket
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
netcore
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1107
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6978 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 20:25:11 »
Idézetet írta: rstwingo - 2016.03.28 hétfő, 20:14:09
Srácok !
Valaki árulja már el a titkot, hogy hogy lehet leszedni az első lengéscsillapító rögzítő csavart (alsót)
12báron 500nm-s légkulcsal se bírtam megmozdítani, nem hogy kiszedni, rugót kellene cserélnem és egyszerűen nem bírom levenni
Köszönöm előre is az ötleteket
wd40 türemel, pótcsavar,oda-vissza játék és fix szárral kezdeném lazítani.
Nekem is ilyen volt, el is tört.
Ja egy tartalék csonkállvány sem árt.
Naplózva
0670-5882782
A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6979 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 20:34:49 »
Idézetet írta: rstwingo - 2016.03.28 hétfő, 20:14:09
Srácok !
Valaki árulja már el a titkot, hogy hogy lehet leszedni az első lengéscsillapító rögzítő csavart (alsót)
12báron 500nm-s légkulcsal se bírtam megmozdítani, nem hogy kiszedni, rugót kellene cserélnem és egyszerűen nem bírom levenni
Köszönöm előre is az ötleteket
meg kell melegíteni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6980 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 20:35:46 »
Idézetet írta: netcore - 2016.03.28 hétfő, 20:25:11
wd40 türemel, pótcsavar,oda-vissza játék és fix szárral kezdeném lazítani.
Nekem is ilyen volt, el is tört.
Ja egy tartalék csonkállvány sem árt.
meg tartalék 15-ös dugókulcs sem árt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6981 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 20:46:42 »
Idézetet írta: netcore - 2016.03.28 hétfő, 20:25:11
wd40 türemel, pótcsavar,oda-vissza játék és fix szárral kezdeném lazítani.
Nekem is ilyen volt, el is tört.
Ja egy tartalék csonkállvány sem árt.
Ennyire bele van hegesztve "MINEK ?"
Jó kilátások
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6982 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 20:47:39 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.03.28 hétfő, 20:34:49
meg kell melegíteni
a csavart vagy a csonkállványt ?
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6983 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 20:50:04 »
Idézetet írta: rstwingo - 2016.03.28 hétfő, 20:14:09
Srácok !
Valaki árulja már el a titkot, hogy hogy lehet leszedni az első lengéscsillapító rögzítő csavart (alsót)
12báron 500nm-s légkulcsal se bírtam megmozdítani, nem hogy kiszedni, rugót kellene cserélnem és egyszerűen nem bírom levenni
Köszönöm előre is az ötleteket
szalonnát kell reggelizni,és normális fix krovával a csavart is eltöröd.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6984 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 20:53:54 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.28 hétfő, 20:50:04
szalonnát kell reggelizni,és normális fix krovával a csavart is eltöröd.
és azzal mivel lesz előrébb?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6985 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 20:54:09 »
Idézetet írta: rstwingo - 2016.03.28 hétfő, 20:47:39
a csavart vagy a csonkállványt ?
csavart
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6986 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 21:01:30 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.03.28 hétfő, 20:53:54
és azzal mivel lesz előrébb?
ha az erő hiánya a gond,akkor ezután biztosan megtudja majd lazítani is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6987 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 21:10:22 »
Köszönöm a tanácsokat
az erőnek nem vagyok híján, szóval marad a melegítés és az ima hogy ne törjön beles
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6988 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 21:28:19 »
Idézetet írta: rstwingo - 2016.03.28 hétfő, 21:10:22
Köszönöm a tanácsokat
az erőnek nem vagyok híján, szóval marad a melegítés és az ima hogy ne törjön beles
Nekünk beletört, fúrtunk a csavar csonkjába egy lyukat, és beleütöttünk egy kicsit túl nagy torx fejet, hogy a szélei belekapjanak a csavar anyagába, és a csonkállványt ahol a csavar megy bele rendesen izzásig melegítve kihozta.
Szóval nincs még minden veszve akkor sem, ha beletörik.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6989 Dátum:
2016.03.28 hétfő, 21:43:02 »
Idézetet írta: tpmportal - 2016.03.28 hétfő, 21:28:19
Nekünk beletört, fúrtunk a csavar csonkjába egy lyukat, és beleütöttünk egy kicsit túl nagy torx fejet, hogy a szélei belekapjanak a csavar anyagába, és a csonkállványt ahol a csavar megy bele rendesen izzásig melegítve kihozta.
Szóval nincs még minden veszve akkor sem, ha beletörik.
abszolút nincs, a csavarra akár hegeszteni is lehet. csak ezekhez már ki kell venni a helyéről. az a cumi
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Flember
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6990 Dátum:
2016.03.30 szerda, 18:40:19 »
Sziasztok!
Az a helyzet, hogy adott az aláírásban szereplő autó. 178 ezer km. van benne, elkezdett kopogni a hátulja és bizonytalanná vált a kocsi nagyon. Úgy is vittem kerékcserére szervizbe úgyhogy megnézettem. Hátsó híd vagy bölcső (nem tudom hogy nevezik) szilentblokkjai koptak meg. Ahogy szétszedték a kocsit kiderült, hogy a hátsó kerékcsapágyak is megadták magukat.
A kérdésem az volna, hogy egy 15 éves 178 ezer km-t futott Fordnál reális-e ezeknek a cseréje. Amiért kérdezem az az, hogy van egy rokonom aki elkezdte nekem bizonygatni, hogy tuti tekerték az órát, mert hogy az ő F Astrájában még egyik sem lett cserélve és többet futott, mint az enyém.
Amúgy én már Ford márkaszervizben is vizsgáltattam az autót és eddig mindenhol pozitívan vélekedtek róla, a mohácsi Ford márkaszervizben az egyik szerelő ment vele és azt mondta már több éve nem ült ilyen halk MK3-ban. Tehát szerintem nem tekert autó. (Amúgy az autót egy megbízható, kiépített szervizbe hordom nagyszüleim falujába, ott nem szokás az embereket átverni)
De érdekelne a véleményetek, hogy normális-e ezeknek az alkatrészeknek a cseréje az említett kor és futásteljesítményhez képest.
Köszönöm a válaszotokat előre is!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.03.30 szerda, 19:04:03 írta Flember
»
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6991 Dátum:
2016.03.30 szerda, 19:35:45 »
A helyzet a következő...
Az autómat unalmamban elvittem szerelőhöz...mert elég bizonytalan volt menet közben...ide oda ugrált...illetve hátulról olyan hang jött lassú menetnél mint amikor a kalaptartó mozog...vagy mint amikor a csomagtartóba lenne valami (pedig egyik sem adja a hangot )
Majd lettek szilentek cserélbe, kutyacsont csere, lengőkar csere...majd hozom haza az autót, és még mindig kileng a hátulja...
??
Nyilván jobb lett, nem koppan már úgy ahogy előtte...de valami nem oké még...
Ha erőteljesen megnyomom az autó hátulját, valami nyikorog is...
Lengéscsillapító lehet rossz?
Lehet annak a cseréje megoldana minden problémát?
Mert már a szilentek cserélve lettek...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6992 Dátum:
2016.03.30 szerda, 19:35:50 »
Idézetet írta: Flember - 2016.03.30 szerda, 18:40:19
Sziasztok!
Az a helyzet, hogy adott az aláírásban szereplő autó. 178 ezer km. van benne, elkezdett kopogni a hátulja és bizonytalanná vált a kocsi nagyon. Úgy is vittem kerékcserére szervizbe úgyhogy megnézettem. Hátsó híd vagy bölcső (nem tudom hogy nevezik) szilentblokkjai koptak meg. Ahogy szétszedték a kocsit kiderült, hogy a hátsó kerékcsapágyak is megadták magukat.
A kérdésem az volna, hogy egy 15 éves 178 ezer km-t futott Fordnál reális-e ezeknek a cseréje. Amiért kérdezem az az, hogy van egy rokonom aki elkezdte nekem bizonygatni, hogy tuti tekerték az órát, mert hogy az ő F Astrájában még egyik sem lett cserélve és többet futott, mint az enyém.
Amúgy én már Ford márkaszervizben is vizsgáltattam az autót és eddig mindenhol pozitívan vélekedtek róla, a mohácsi Ford márkaszervizben az egyik szerelő ment vele és azt mondta már több éve nem ült ilyen halk MK3-ban. Tehát szerintem nem tekert autó. (Amúgy az autót egy megbízható, kiépített szervizbe hordom nagyszüleim falujába, ott nem szokás az embereket átverni)
De érdekelne a véleményetek, hogy normális-e ezeknek az alkatrészeknek a cseréje az említett kor és futásteljesítményhez képest.
Köszönöm a válaszotokat előre is!
ha jól olvasom,te egy 15éves autó kopó alkatrészeiről rdeklődsz,hogy reális-e a tönkremenetele.
Nos ez nem km függő.Út,használat,terhelés és külső körülmények.Lehet más is,de leginkább ezek.
Ha egy 5éves kocsiról beszélnénk,talán meglehetne kérdőjelezni,de ha ismeretlen a múltja az autónak,akkor pedig azonnal köddé válik az a gondolat, hogy "ez az alkatész még nem mehetett volna tönkre".
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6993 Dátum:
2016.03.30 szerda, 19:37:33 »
Idézetet írta: Petike86 - 2016.03.30 szerda, 19:35:45
A helyzet a következő...
Az autómat unalmamban elvittem szerelőhöz...mert elég bizonytalan volt menet közben...ide oda ugrált...illetve hátulról olyan hang jött lassú menetnél mint amikor a kalaptartó mozog...vagy mint amikor a csomagtartóba lenne valami (pedig egyik sem adja a hangot )
Majd lettek szilentek cserélbe, kutyacsont csere, lengőkar csere...majd hozom haza az autót, és még mindig kileng a hátulja...
??
Nyilván jobb lett, nem koppan már úgy ahogy előtte...de valami nem oké még...
Ha erőteljesen megnyomom az autó hátulját, valami nyikorog is...
Lengéscsillapító lehet rossz?
Lehet annak a cseréje megoldana minden problémát?
Mert már a szilentek cserélve lettek...
lehet keresztben futás miatt.futómű állításra-ellenőrzésre jelentkezz be.nálunk egy lézeres ellenőrzés 3e ft.Ha állítani is kell akkor 6.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6994 Dátum:
2016.03.30 szerda, 19:55:13 »
Idézetet írta: rstwingo - 2016.03.28 hétfő, 21:10:22
Köszönöm a tanácsokat
az erőnek nem vagyok híján, szóval marad a melegítés és az ima hogy ne törjön beles
ne melegítsük nem.jonaz semminek. Az 500nm-es legkulcs meg semmire sem jó pláne nem.futomu alkatrészekhez hosszú *** és kézzel simán kitekered
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Flember
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6995 Dátum:
2016.03.30 szerda, 20:02:20 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.30 szerda, 19:35:50
ha jól olvasom,te egy 15éves autó kopó alkatrészeiről rdeklődsz,hogy reális-e a tönkremenetele.
Nos ez nem km függő.Út,használat,terhelés és külső körülmények.Lehet más is,de leginkább ezek.
Ha egy 5éves kocsiról beszélnénk,talán meglehetne kérdőjelezni,de ha ismeretlen a múltja az autónak,akkor pedig azonnal köddé válik az a gondolat, hogy "ez az alkatész még nem mehetett volna tönkre".
Nekem a magyar utak állapota miatt nem volt gyanús az elkopó alkatrész. Magyarországon újonnan forgalomba helyezett autó, második tulajtól vettem. Az előző tulajok városban és országúton használták.
Csupán az miatt voltam kiváncsi a véleményetekre, mert a fülembe tette a rokonom a gondolatot.
Köszi a választ!
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6996 Dátum:
2016.03.30 szerda, 20:57:18 »
Idézetet írta: Flember - 2016.03.30 szerda, 20:02:20
Nekem a magyar utak állapota miatt nem volt gyanús az elkopó alkatrész. Magyarországon újonnan forgalomba helyezett autó, második tulajtól vettem. Az előző tulajok városban és országúton használták.
Csupán az miatt voltam kiváncsi a véleményetekre, mert a fülembe tette a rokonom a gondolatot.
Köszi a választ!
tehát ismeretlen az előélete.nem gond.kopóalkatrészek.nem tipushiba.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6997 Dátum:
2016.03.30 szerda, 21:16:14 »
Idézetet írta: alf - 2016.03.30 szerda, 19:37:33
lehet keresztben futás miatt.futómű állításra-ellenőrzésre jelentkezz be.nálunk egy lézeres ellenőrzés 3e ft.Ha állítani is kell akkor 6.
Megtörtént...jó értékeket mutatott.
Azt beállították.
Naplózva
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6998 Dátum:
2016.03.30 szerda, 23:49:25 »
Idézetet írta: László - 2016.03.24 csütörtök, 15:24:37
Tisztelt Fórumtárs!
Én a helyedben a Sachs lengéscsillapítókat választanám. Ez a márka a gyár beszállítója. A lengéscsillapító és a rugók élettartam növelése céljából beépítenék a hátsórugók közé egy-egy Airsrpring komfort légrugót. Nekem a régi Fordomban üzemelt, több mint 10 évig kifogástalanul. Csak ajánlani tudom. Mindamellett, hogy többet nem okoz gondot a 300-400 kg terhelés, még a kanyarstabilitásod is sokkal jobb lesz. A hátsó felütközésgátlók árához, amit ilyenkor nemárt alaposan szemügyre venni és szükség esetén cserélni, alig kell valamit hozzátenni a légrugó cserére. Mivel a rugót is cseréled még a beszerelésért se kell külön fizetni. Egy kalap alatt, megvan minden. Gondold át. Meglátod nem bánod meg a beépítést, és terhelhetőség szempontjából nem lesz soha gondod a Mondeóva, ezzel párhuzamosan hosszú évekre elfelejtheted a rugó és a lengéscsillapító problémákat.
Tisztelettel László!
Köszi!
Régebben akartam beépíteni, de a gyári tömörgumi ütközö, egy hegyes fémpöcökre van ráhúzva, ami kiszúrná a légrugót. De igazad van, ha szét van borítva, akkor már le is lehet vágni azt a kiálló pöcköt, vagy bennhanyni az ütközőt is. Így is lesz. Majd csinálok képeket róla. Jófogáson van fennt Airspring 7000ft a 2db Köszi!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.03.31 csütörtök, 00:24:21 írta Mondeoápoló
»
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6999 Dátum:
2016.03.31 csütörtök, 07:39:28 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2016.03.30 szerda, 23:49:25
Köszi!
Régebben akartam beépíteni, de a gyári tömörgumi ütközö, egy hegyes fémpöcökre van ráhúzva, ami kiszúrná a légrugót. De igazad van, ha szét van borítva, akkor már le is lehet vágni azt a kiálló pöcköt, vagy bennhanyni az ütközőt is. Így is lesz. Majd csinálok képeket róla. Jófogáson van fennt Airspring 7000ft a 2db Köszi!
Tisztelt Fórumtárs!
Az eredeti felütközésgátló tartó pöcköt nem szabad levágni.
A
www.ttf.hu
weboldalon az autófelszerelések menüben a légrugóhoz kapsz pontosan hozzávaló gumi alátét korongot. Nem egy nagy összeg. Így szakszerűen szereled be, nem "Mekk Elek" módjára. A műszakivizsgán nem nézik jó szemmel a "fuser" munkát a futóművön vagy az alvázon.
Még valami.
Ha megveszed a légrugót feltétlen kérd el a hozzávaló műbizonylatot, mivel enélkül, gondod adódhat a műszaki vizsgán. Sok sikert a beépítéáshez.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.03.31 csütörtök, 08:45:14 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Oldalak:
1
...
133
134
135
136
137
138
139
[
140
]
141
142
143
144
145
146
147
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ