Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:24:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 153 154 155 156 157 158 159 [160] 161 162 163 164 165 166 167 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3165027 alkalommal)
0 Felhasználó és 83 vendég van a témában
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7950 Dátum: 2017.07.25 kedd, 20:45:06 »

Sziasztok!

Korábban írtam, hogy a bal első kerekemnél elindulásnál (terhelésnél) 2-3 kattanó hang hallatszik. Ha már gurul az autó akkor nincs semmilyen hang. Kormánymozgatástól teljesen független a dolog, egyenesen álló kerekeknél és elfordított kerekeknél is kattan 2-3-at mikor egy picit erősebb gázzal indulok. Na most addig jutottunk a probléma feltárásában, hogy kiderült ha a bal első kerékanyán egy picit lazítunk, akkor megszűnik a hang. Persze vissza is húztuk utána, mert annak jól meghúzva kell lennie, így rögtön ismét előjött a kattanás. Rükvercbe is csinálja intenzívebb gázadásra és magasabb sebességről visszaváltásnál is sikerült előhozni a kattanó hangot. Egyértelmű, hogy terhelésnél van... A kerékanya meglazításának mihez lehet köze, hogy arra megszűnik a probléma? Még annyi hogy tisztán hallani, hogy a kerék külső részéről (féktárcsa környékéről) jön a hang, tehát nem belül a váltónál/motorház alól.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7951 Dátum: 2017.07.25 kedd, 20:53:06 »

Sziasztok!

Korábban írtam, hogy a bal első kerekemnél elindulásnál (terhelésnél) 2-3 kattanó hang hallatszik. Ha már gurul az autó akkor nincs semmilyen hang. Kormánymozgatástól teljesen független a dolog, egyenesen álló kerekeknél és elfordított kerekeknél is kattan 2-3-at mikor egy picit erősebb gázzal indulok. Na most addig jutottunk a probléma feltárásában, hogy kiderült ha a bal első kerékanyán egy picit lazítunk, akkor megszűnik a hang. Persze vissza is húztuk utána, mert annak jól meghúzva kell lennie, így rögtön ismét előjött a kattanás. Rükvercbe is csinálja intenzívebb gázadásra és magasabb sebességről visszaváltásnál is sikerült előhozni a kattanó hangot. Egyértelmű, hogy terhelésnél van... A kerékanya meglazításának mihez lehet köze, hogy arra megszűnik a probléma? Még annyi hogy tisztán hallani, hogy a kerék külső részéről (féktárcsa környékéről) jön a hang, tehát nem belül a váltónál/motorház alól.

Valószínű, hogy a felninél a lyukak ki vannak szopósodva, és a csavarok már nem jól rögzítenek, elérik a féktárcsát. Igaz elég ha már egy is oda ér és elfeszíti a felnit.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7952 Dátum: 2017.07.25 kedd, 21:16:50 »

Valószínű, hogy a felninél a lyukak ki vannak szopósodva, és a csavarok már nem jól rögzítenek, elérik a féktárcsát. Igaz elég ha már egy is oda ér és elfeszíti a felnit.

Szerintem félreértettél  Wink Én a középső 32-es kerékanyáról beszélek, azt lazítottuk meg egy picit és úgy szűnt meg a kattanó hang, nem a kerékcsavarokon lazítottunk  smile
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7953 Dátum: 2017.07.25 kedd, 21:47:56 »

Szerintem félreértettél  Wink Én a középső 32-es kerékanyáról beszélek, azt lazítottuk meg egy picit és úgy szűnt meg a kattanó hang, nem a kerékcsavarokon lazítottunk  smile
én azt látom, hogy nagyon nem vagytok képben, hogy mit miért csináltatok. az megvan, hogy az az anya húzza össze a kerékagyat és a csapágyat a féltengellyel? hogy van egy nyomatéka, amire le kéne húzni, hogy ne tudjon lelazulni és ne hulljon szét alattad az autó?  hogy, ha nincs meghúzva rendesen, akkor nyírod vele a kerékcsapágyat? stb...nem csak úgy lazítunk meghúzunk rajta valameddig asztjólesz kategória
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.25 kedd, 21:49:32 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7954 Dátum: 2017.07.25 kedd, 22:26:30 »

én azt látom, hogy nagyon nem vagytok képben, hogy mit miért csináltatok. az megvan, hogy az az anya húzza össze a kerékagyat és a csapágyat a féltengellyel? hogy van egy nyomatéka, amire le kéne húzni, hogy ne tudjon lelazulni és ne hulljon szét alattad az autó?  hogy, ha nincs meghúzva rendesen, akkor nyírod vele a kerékcsapágyat? stb...nem csak úgy lazítunk meghúzunk rajta valameddig asztjólesz kategória

Próbáltunk rájönni, hogy mi okozza az eléggé jól behatárolható helyről jövő kattogó hangot. Az odáig megvan, hogy a 32-es anyának nagy nyomatékkal kell lehúzva lennie, mint írtam csak egy próba erejéig (a kertben 2-3 métert előre és hátra haladva) lazítottunk az anyán, hogy azzal változik e valamit a helyzet (nem az utcán rohangáltam meglazított kerékanyával). És lám változott (megszűnt a kattogó hang), tehát ez alapján el lehet indulni a probléma konkrét feltárásában. Ezt követően természetesen visszahúztuk nagy erővel (nagy erőkarral) az anyát mielőtt kimentem vele a forgalomba, ekkor újra visszajött a kattogás intenzívebb elindulásnál. Ebben kérném a segítségeteket, hogy abból milyen következtetést vonhatunk le, hogy az anya már egy pici lazítását követően is megszűnik a problémás hang. Mi rögön a csapágyra gondoltunk, hogy az lehet a bűnös, de nagyon érdekelne, hogy esetleg mást is befolyásolhat e a dolog?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #7955 Dátum: 2017.07.25 kedd, 22:39:10 »

Én búgásként jellemezném.
Igen most már abszolút búgás hangja van...megforgattuk felemelve a mesterrel, hatsó kerékcsapágynak vége van, csere lesz, ráadásul kerékagy csapággyal, abs-sel, szóval még olcsó sem lesz...ez van...kopó alkatrész...
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #7956 Dátum: 2017.07.25 kedd, 22:43:21 »

Igen most már abszolút búgás hangja van...megforgattuk felemelve a mesterrel, hatsó kerékcsapágynak vége van, csere lesz, ráadásul kerékagy csapággyal, abs-sel, szóval még olcsó sem lesz...ez van...kopó alkatrész...

15ezer. Vagy ha "márkás", akkor a duplája.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7957 Dátum: 2017.07.25 kedd, 22:44:20 »

Próbáltunk rájönni, hogy mi okozza az eléggé jól behatárolható helyről jövő kattogó hangot. Az odáig megvan, hogy a 32-es anyának nagy nyomatékkal kell lehúzva lennie, mint írtam csak egy próba erejéig (a kertben 2-3 métert előre és hátra haladva) lazítottunk az anyán, hogy azzal változik e valamit a helyzet (nem az utcán rohangáltam meglazított kerékanyával). És lám változott (megszűnt a kattogó hang), tehát ez alapján el lehet indulni a probléma konkrét feltárásában. Ezt követően természetesen visszahúztuk nagy erővel (nagy erőkarral) az anyát mielőtt kimentem vele a forgalomba, ekkor újra visszajött a kattogás intenzívebb elindulásnál. Ebben kérném a segítségeteket, hogy abból milyen következtetést vonhatunk le, hogy az anya már egy pici lazítását követően is megszűnik a problémás hang. Mi rögön a csapágyra gondoltunk, hogy az lehet a bűnös, de nagyon érdekelne, hogy esetleg mást is befolyásolhat e a dolog?
hány nm-re húztátok? a "nagy erővel (nagy erőkarral)" nem értelmezhető mértékegység autó/futóműjavításkor (meg úgy igazából semmikor sem)
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7958 Dátum: 2017.07.25 kedd, 22:45:30 »

Próbáltunk rájönni, hogy mi okozza az eléggé jól behatárolható helyről jövő kattogó hangot. Az odáig megvan, hogy a 32-es anyának nagy nyomatékkal kell lehúzva lennie, mint írtam csak egy próba erejéig (a kertben 2-3 métert előre és hátra haladva) lazítottunk az anyán, hogy azzal változik e valamit a helyzet (nem az utcán rohangáltam meglazított kerékanyával). És lám változott (megszűnt a kattogó hang), tehát ez alapján el lehet indulni a probléma konkrét feltárásában. Ezt követően természetesen visszahúztuk nagy erővel (nagy erőkarral) az anyát mielőtt kimentem vele a forgalomba, ekkor újra visszajött a kattogás intenzívebb elindulásnál. Ebben kérném a segítségeteket, hogy abból milyen következtetést vonhatunk le, hogy az anya már egy pici lazítását követően is megszűnik a problémás hang. Mi rögön a csapágyra gondoltunk, hogy az lehet a bűnös, de nagyon érdekelne, hogy esetleg mást is befolyásolhat e a dolog?

Mondjuk féltengely külső csukló kuka.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7959 Dátum: 2017.07.25 kedd, 22:49:14 »

Mondjuk féltengely külső csukló kuka.
én is tennék rá egy szavazatot. de ilyen javítási módszerrel a kerékcsapágyat is simán kinyírhatták
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7960 Dátum: 2017.07.25 kedd, 23:00:24 »

hány nm-re húztátok? a "nagy erővel (nagy erőkarral)" nem értelmezhető mértékegység autó/futóműjavításkor (meg úgy igazából semmikor sem)

Azt pontosan nem tudom (talán 290Nm ?) sajnos nincsen nyomatékkulcsunk. Egyelőre hibafeltárás van és addig nem is nagyon akarok sokat járni vele mivel úgyis ismét szét kell szedni majd a javításhoz, így gondolom nem fog 20-30km alatt gallyra menni semmi ami még nincs. Amúgy mennyire kell lehúzni pontosan Nm-re? A csapágyra egyébként joggal gyanakodhatunk? Mert ahogyan írtad is és mi is így gondoljuk, a 32-es anya meghúzásával-lazításával a csapágyat feszítjük/szorítjuk.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7961 Dátum: 2017.07.25 kedd, 23:05:46 »

Mondjuk féltengely külső csukló kuka.

Köszönöm a tippet, akkor ebben is gondolkozok  Wink Ilyen esetben gondolom érdemes a kettőt már együtt cserélni ugye (csukló és csapágy)? Egyébként ehhez szakműhely kell spéci szerszámokkal vagy a külső csukló csapággyal együtt házilag is cserélhető? (Tudom a végén a 32-es anyához kell majd egy nyomatékkulcs)
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7962 Dátum: 2017.07.25 kedd, 23:12:51 »

én is tennék rá egy szavazatot. de ilyen javítási módszerrel a kerékcsapágyat is simán kinyírhatták

Jelzem a kattogást nem mi idéztük elő. Tehát ahhoz még nincs a mi "javítási módszerünknek" semmi köze. A mai napig pedig eddig sosem nyúltunk a kerékanyához, tehát fogalmam sincs ki, mikor, hogyan és milyen módszerrel rakta fel korábban ezt az anyát. Mi már a kattogás miatt nyúltunk hozzá a mai napon, tehát mi egyelőre még nem nyírtunk ki semmit a javítási módszerünkkel.  Wink
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7963 Dátum: 2017.07.25 kedd, 23:31:29 »

Köszönöm a tippet, akkor ebben is gondolkozok  Wink Ilyen esetben gondolom érdemes a kettőt már együtt cserélni ugye (csukló és csapágy)? Egyébként ehhez szakműhely kell spéci szerszámokkal vagy a külső csukló csapággyal együtt házilag is cserélhető? (Tudom a végén a 32-es anyához kell majd egy nyomatékkulcs)
Minek cserélnél csapágyat morog is valami arról az oldalról? A leírtak alapján vidd inkább szerelőhöz.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7964 Dátum: 2017.07.26 szerda, 07:41:53 »

Minek cserélnél csapágyat morog is valami arról az oldalról? A leírtak alapján vidd inkább szerelőhöz.

Egy kerékcsapágy nem csak a morgásos hibát tudja produkálni.
Nem egyszer volt már kattogásra is példa (bár az folyamatos volt, nem ide-oda....de semmi nem kizárt), de volt már kopott kerékagy-féltengelycsukló bordás illesztés is.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7965 Dátum: 2017.07.26 szerda, 08:40:48 »

Minek cserélnél csapágyat morog is valami arról az oldalról? A leírtak alapján vidd inkább szerelőhöz.

Én már egy jó ideje (kb. mióta megvan az autó, lasan 1 éve) ha jó állapotú sima felületű úton megyek és gyenge forgalom vesz körül (tehát csend van), akkor egy finom ütemes zúgást hallok az utastérben országúti tempóban (pl.: 90km/h-nál). De azt nem tudom eldönteni, hogy pl. nem-e a gumiknak van ilyen hangjuk (mondom nem durva a dolog, csak halk környezetben és sima felületű úton hallani), és akkor persze ezzel együtt simán lehet a csapágy is.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7966 Dátum: 2017.07.26 szerda, 08:45:52 »

Én már egy jó ideje (kb. mióta megvan az autó, lasan 1 éve) ha jó állapotú sima felületű úton megyek és gyenge forgalom vesz körül (tehát csend van), akkor egy finom ütemes zúgást hallok az utastérben országúti tempóban (pl.: 90km/h-nál). De azt nem tudom eldönteni, hogy pl. nem-e a gumiknak van ilyen hangjuk (mondom nem durva a dolog, csak halk környezetben és sima felületű úton hallani), és akkor persze ezzel együtt simán lehet a csapágy is.

Egyszerű. Ha téli-nyári gumi váltás után is változatlan, akkor nem a gumi volt. Smiley

Irányt meg tudsz határozni, hogy honnan jön? Gumi általában mind a négy hasonló hangon zúg adott útfelületen, de az eléggé ritka, hogy mind a négy kerékcsapágy egyszerre kezdjen el hasonló tónusban zúgni. Segíthet esetleg, ha a csomagtartót kipakolod, vagy ha olyan (nem írtad, milyen kasztnid van), akkor a kalaptartót/rolót nem csukod le stb., hogy utat adj a hangnak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7967 Dátum: 2017.07.26 szerda, 08:52:37 »

Egy kerékcsapágy nem csak a morgásos hibát tudja produkálni.
Nem egyszer volt már kattogásra is példa (bár az folyamatos volt, nem ide-oda....de semmi nem kizárt), de volt már kopott kerékagy-féltengelycsukló bordás illesztés is.....

A külső féltengelycsuklót valamint a csapágyat lehet házilag cserélni vagy esélytelen? Prés kell hozzá és egyéb "spéci" felszerelés? Mint gyakorlott szerelőhöz fordulok hozzád a kérdéssel  smile
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7968 Dátum: 2017.07.26 szerda, 08:56:59 »

A külső féltengelycsuklót valamint a csapágyat lehet házilag cserélni vagy esélytelen? Prés kell hozzá és egyéb "spéci" felszerelés? Mint gyakorlott szerelőhöz fordulok hozzád a kérdéssel  smile

A féltengelycsuklót viszonylag egyszerű, azt meg lehet oldani házilag.

A csapágyat az első kerékagyban már nem annyira. Prés nélkül nem nagyon állnék neki, illetve én házilag egyáltalán nem szívesen állnék neki, hacsak nem muszáj. Az agy lehúzásnál szinte garantáltan szétesik a régi csapágy. Utána annak a romjait lepucolni, az új csapágyat felpréselni, szóval nem egy kéjhömpöly.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7969 Dátum: 2017.07.26 szerda, 09:07:48 »

Egyszerű. Ha téli-nyári gumi váltás után is változatlan, akkor nem a gumi volt. Smiley

Irányt meg tudsz határozni, hogy honnan jön? Gumi általában mind a négy hasonló hangon zúg adott útfelületen, de az eléggé ritka, hogy mind a négy kerékcsapágy egyszerre kezdjen el hasonló tónusban zúgni. Segíthet esetleg, ha a csomagtartót kipakolod, vagy ha olyan (nem írtad, milyen kasztnid van), akkor a kalaptartót/rolót nem csukod le stb., hogy utat adj a hangnak.

AndyA

Arra emlékszem, hogy mikor a nyári nagyobb kerekek felkerültek az autóra, akkor nagyon éles váltás volt a hangot illetően. Akkor meg is jegyeztem, hogy ezekkel a nagyobb nyári kerekekkel olyan "csapágyasan" zúgó hangja van a kocsinak országúti tempónál. A téliekkel is ha jól emlékszem megvolt egy alap hang, de a nyáriak felkerülésével kifejezetten erősödött ez a "lüktető ütemes" zúgó hang. Azóta már jó pár hónapja fent vannak ugye és már "hozzászoktam", főleg mivel elég kevés a sima felületű és jó állapotú út az országban valamint általában lehúzott ablakkal megyek és ekkor még olyan nagy csend sincs az utastérben. Pontosan behatárolni egyébként az utastérből nem tudom, csak annyit, hogy elölről jön (az autó ferdehátú).
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7970 Dátum: 2017.07.26 szerda, 09:27:54 »

A féltengelycsuklót viszonylag egyszerű, azt meg lehet oldani házilag.

A csapágyat az első kerékagyban már nem annyira. Prés nélkül nem nagyon állnék neki, illetve én házilag egyáltalán nem szívesen állnék neki, hacsak nem muszáj. Az agy lehúzásnál szinte garantáltan szétesik a régi csapágy. Utána annak a romjait lepucolni, az új csapágyat felpréselni, szóval nem egy kéjhömpöly.

AndyA

Köszi, ez hasznos infó volt  worship
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7971 Dátum: 2017.07.26 szerda, 09:36:40 »

Arra emlékszem, hogy mikor a nyári nagyobb kerekek felkerültek az autóra, akkor nagyon éles váltás volt a hangot illetően. Akkor meg is jegyeztem, hogy ezekkel a nagyobb nyári kerekekkel olyan "csapágyasan" zúgó hangja van a kocsinak országúti tempónál. A téliekkel is ha jól emlékszem megvolt egy alap hang, de a nyáriak felkerülésével kifejezetten erősödött ez a "lüktető ütemes" zúgó hang. Azóta már jó pár hónapja fent vannak ugye és már "hozzászoktam", főleg mivel elég kevés a sima felületű és jó állapotú út az országban valamint általában lehúzott ablakkal megyek és ekkor még olyan nagy csend sincs az utastérben. Pontosan behatárolni egyébként az utastérből nem tudom, csak annyit, hogy elölről jön (az autó ferdehátú).

Ha egy csapágy zúg, akkor az zúg. Ütemesen, általában a sebességgel arányos tempóban a kicsit kiegyensúlyozatlan kerék, esetleg megütött felni szokott hangot adni.

Jobb elölről esetleg? Az lehet a féltengely támcsapágy is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7972 Dátum: 2017.07.27 csütörtök, 12:40:05 »

Sziasztok!

Azt jól tudom, hogy a 32-es első kerékanyát 290Nm-re kell lehúzni nyomatékkulccsal? Valahol olvastam ezt a számot angol leírásban, de nem vagyok benne biztos, hogy a 32-es anyára vonatkozik ez az érték. Csak erősen gyanítom, hogy igen.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7973 Dátum: 2017.07.27 csütörtök, 12:47:59 »

Sziasztok!

Azt jól tudom, hogy a 32-es első kerékanyát 290Nm-re kell lehúzni nyomatékkulccsal? Valahol olvastam ezt a számot angol leírásban, de nem vagyok benne biztos, hogy a 32-es anyára vonatkozik ez az érték. Csak erősen gyanítom, hogy igen.

290 Nm és legfeljebb 4x szabad elkövetni egy féltengely anyán.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7974 Dátum: 2017.07.27 csütörtök, 13:57:41 »

290 Nm és legfeljebb 4x szabad elkövetni egy féltengely anyán.

Ha már csavar:

Főtengely szíjtárcsa csavarjának mi a meghúzási nyomatéka?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7975 Dátum: 2017.07.27 csütörtök, 13:58:12 »

290 Nm és legfeljebb 4x szabad elkövetni egy féltengely anyán.

Köszi  wave
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7976 Dátum: 2017.07.27 csütörtök, 14:09:00 »

Ha már csavar:

Főtengely szíjtárcsa csavarjának mi a meghúzási nyomatéka?

AndyA
30nm+90°
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7977 Dátum: 2017.07.27 csütörtök, 16:11:57 »

30nm+90°

Közben meglett. Az eTIS másképp tudja:

    A csavarokat két lépésben meghúzni:
    1. fokozat: 45 Nm.
    2. fokozat: 120 fok.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7978 Dátum: 2017.07.27 csütörtök, 16:21:15 »

Közben meglett. Az eTIS másképp tudja:

    A csavarokat két lépésben meghúzni:
    1. fokozat: 45 Nm.
    2. fokozat: 120 fok.

AndyA

Nem csak az etis.

A csavarokat 3x szabad felhasználni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7979 Dátum: 2017.07.28 péntek, 13:02:59 »

Sziasztok!

Az mennyire tesz rosszat a motornak, váltónak, hajtásnak, ha az autó eleje meg van emelve (tehát az első kerekek lógnak a levegőben), aztán járó motornál 3-as sebességi fokozatba rakva felpörgetve a motor egy pillanatra (ekkor ugye a kerekek a levegőben gyorsan forognak), majd hirtelen fékre rátapos (kuplung nélkül) és ekkor ugye nem is kell mondanom azonnal lefullad az autó. Azért kérdezem, mert így próbálták tesztelni az autómon a féltengelyt vagy a meghajtás egy bizonyos alkatrészét, gondolom ez volt egyfajta teszt/terheléspróba a féltengelyre. Csak nem tudom, hogy ez a levegőben lógatott felpörgetett kerekek 3-as fokozatban hirtelen fékre taposás és lefullasztás ez mennyire káros?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7980 Dátum: 2017.07.28 péntek, 13:17:21 »

Sziasztok!

Az mennyire tesz rosszat a motornak, váltónak, hajtásnak, ha az autó eleje meg van emelve (tehát az első kerekek lógnak a levegőben), aztán járó motornál 3-as sebességi fokozatba rakva felpörgetve a motor egy pillanatra (ekkor ugye a kerekek a levegőben gyorsan forognak), majd hirtelen fékre rátapos (kuplung nélkül) és ekkor ugye nem is kell mondanom azonnal lefullad az autó. Azért kérdezem, mert így próbálták tesztelni az autómon a féltengelyt vagy a meghajtás egy bizonyos alkatrészét, gondolom ez volt egyfajta teszt/terheléspróba a féltengelyre. Csak nem tudom, hogy ez a levegőben lógatott felpörgetett kerekek 3-as fokozatban hirtelen fékre taposás és lefullasztás ez mennyire káros?

Szerintem nem komoly. A mozgó tömeg, jelen esetben kerék, féktárcsa lefékezése sokkal kisebb terhelés, mintha rajta lenne még az egész autó súlya is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #7981 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 09:58:28 »

Szerintem nem komoly. A mozgó tömeg, jelen esetben kerék, féktárcsa lefékezése sokkal kisebb terhelés, mintha rajta lenne még az egész autó súlya is.

AndyA

Köszi. Csak attól féltem, hogy a magasabb fordulatról hirtelen (pár ezredmásodperc alatt) lefékezett/lefullasztott motort esetleg ez a művelet nagyon megkínozza a satufékkel megállított kerekek.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7982 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 10:00:19 »

Köszi. Csak attól féltem, hogy a magasabb fordulatról hirtelen (pár ezredmásodperc alatt) lefékezett/lefullasztott motort esetleg ez a művelet nagyon megkínozza a satufékkel megállított kerekek.

A motor lefullasztása soha nem igazán üzemszerű dolog, így ha lehet, kerülendő. De ha nem csinálod naponta háromszor, mint a kanalas orvosságot, akkor szökőévben egyszer nem nagyon okozhat komoly bajt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 103


E-mail
« Új hozzászólás #7983 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 19:50:35 »

Sziasztok!
Észrevettem egy problémát a mondeomon..... 95km/h sebesség és 110km/h sebesség között rázkodik a kormánymű...
Mindegy hogy ezt 4-esbe vagy 5-ösbe éri el.. tudom, ne menjek ilyen gyorsan... Felette megszünik vagy nem érzékelhető...
Suzukinál ez féltengely belső csukló volt....
Előre is köszi!
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7984 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 20:49:04 »

Sziasztok!
Észrevettem egy problémát a mondeomon..... 95km/h sebesség és 110km/h sebesség között rázkodik a kormánymű...
Mindegy hogy ezt 4-esbe vagy 5-ösbe éri el.. tudom, ne menjek ilyen gyorsan... Felette megszünik vagy nem érzékelhető...
Suzukinál ez féltengely belső csukló volt....
Előre is köszi!
pl. vagy elhagytad a centírsúlyokat,vagy tojás a felni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 103


E-mail
« Új hozzászólás #7985 Dátum: 2017.07.31 hétfő, 23:12:59 »

pl. vagy elhagytad a centírsúlyokat,vagy tojás a felni.
Azok rendben, most kaptak a Marsoba új gumikat újracentírozva...
Viszont néha teljesen elfordított keréknél kattog a jobb első.... védőharang berepedezve és szivárog is ki.....a zsír...
Amúgy mennyibe kerűlhet csak a külső csukló haranggal , zsírral egybe? már megnéztem...... Milyet érdemes venni?
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.31 hétfő, 23:28:47 írta thomas791 » Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7986 Dátum: 2017.08.01 kedd, 07:14:27 »

Azok rendben, most kaptak a Marsoba új gumikat újracentírozva...
Viszont néha teljesen elfordított keréknél kattog a jobb első.... védőharang berepedezve és szivárog is ki.....a zsír...
Amúgy mennyibe kerűlhet csak a külső csukló haranggal , zsírral egybe? már megnéztem...... Milyet érdemes venni?

Hát akkor már feltehetően tudod is a probléma okát.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7987 Dátum: 2017.08.01 kedd, 21:18:24 »

Azok rendben, most kaptak a Marsoba új gumikat újracentírozva...
Viszont néha teljesen elfordított keréknél kattog a jobb első.... védőharang berepedezve és szivárog is ki.....a zsír...
Amúgy mennyibe kerűlhet csak a külső csukló haranggal , zsírral egybe? már megnéztem...... Milyet érdemes venni?
heureka csodalk nevetes1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
V6.Bandita
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #7988 Dátum: 2017.08.07 hétfő, 12:34:17 »

Sziasztok! Van egy "kis" problémám. 2002 2.5V6 sedan

Nagyjából 3-4 hete kapott az autó egy Vogtland szettet. 4gátló+rugók (újonnan), 25/35mm. (ezután futóműbeállítás másnap)
A szerelőm mondta, hogy a stabilizátor rúd gömbfejeket lassan lehetne cserélni. Ok akkor az lessz a következő.
Eltelt kb 1-2 hét és elkezdett kopogni a bal eleje. A szerelőm nem ért rá, elmentem Cromaxba, megvettem  előre és hátra is. Előre Delphi-t vettem. Elöl mindkét oldalon kicseréltem, a hátsókra még nem volt idő. A bal elsőnek a gumija volt darabokra hullva/szakadva. Csere után a hibajelenség természetesen megszűnt, boldog voltam. Egészen pontosan 4 napig. Ugyanis tegnap ismét elkezdte ugyanazt a hangot adni, egyre hangosabb.
Kérdésem, mi lehet a baj? Tudom, az autó valamelyest ültetve lett, nagyobb a terhelés stb... De ennyire? 4 naponta kell majd cserélnem? Vagy valamit rosszul csináltam? Az egészben a fura, hogy mindkét esetben a bal első szállt el.

Építő/segítő válaszotokat előre is köszönöm szépen!

Üdv
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7989 Dátum: 2017.08.07 hétfő, 12:52:44 »

Sziasztok! Van egy "kis" problémám. 2002 2.5V6 sedan

Nagyjából 3-4 hete kapott az autó egy Vogtland szettet. 4gátló+rugók (újonnan), 25/35mm. (ezután futóműbeállítás másnap)
A szerelőm mondta, hogy a stabilizátor rúd gömbfejeket lassan lehetne cserélni. Ok akkor az lessz a következő.
Eltelt kb 1-2 hét és elkezdett kopogni a bal eleje. A szerelőm nem ért rá, elmentem Cromaxba, megvettem  előre és hátra is. Előre Delphi-t vettem. Elöl mindkét oldalon kicseréltem, a hátsókra még nem volt idő. A bal elsőnek a gumija volt darabokra hullva/szakadva. Csere után a hibajelenség természetesen megszűnt, boldog voltam. Egészen pontosan 4 napig. Ugyanis tegnap ismét elkezdte ugyanazt a hangot adni, egyre hangosabb.
Kérdésem, mi lehet a baj? Tudom, az autó valamelyest ültetve lett, nagyobb a terhelés stb... De ennyire? 4 naponta kell majd cserélnem? Vagy valamit rosszul csináltam? Az egészben a fura, hogy mindkét esetben a bal első szállt el.

Építő/segítő válaszotokat előre is köszönöm szépen!

Üdv

Egészen biztos, meggyőződtél róla, hogy a 4 nappal utáni hangot is (a) kopott stabilizátor okozza?
A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7990 Dátum: 2017.08.07 hétfő, 12:58:03 »

Egészen biztos, meggyőződtél róla, hogy a 4 nappal utáni hangot is (a) kopott stabilizátor okozza?
A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?

Azt olyan nagy erővel kell meghúzni egyébként?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
V6.Bandita
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #7991 Dátum: 2017.08.07 hétfő, 13:00:34 »

Egészen biztos, meggyőződtél róla, hogy a 4 nappal utáni hangot is (a) kopott stabilizátor okozza?
A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?

Megmondom őszintén tegnap óta még nem szedtem szét, de ugyanaz a hang, ami ugye megszűnt miután kicseréltem a stabrudakat.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7992 Dátum: 2017.08.07 hétfő, 13:01:33 »

Azt olyan nagy erővel kell meghúzni egyébként?

Nem.
Na de mi az az "Azt"?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7993 Dátum: 2017.08.07 hétfő, 15:28:37 »

Egészen biztos, meggyőződtél róla, hogy a 4 nappal utáni hangot is (a) kopott stabilizátor okozza?
A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?
én jártam úgy, hogy amit csréltek stabpálcát, annak az anyája lazult fel nem sokkal később. az volt ilyen fokozatosan előjövő tipikusan stabpálcás tünet
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7994 Dátum: 2017.08.07 hétfő, 15:52:29 »

én jártam úgy, hogy amit csréltek stabpálcát, annak az anyája lazult fel nem sokkal később. az volt ilyen fokozatosan előjövő tipikusan stabpálcás tünet

Pedig az összes stabilizátor pálca anya (adnak is mindegyik újhoz) önzáró.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7995 Dátum: 2017.08.07 hétfő, 15:55:02 »

Pedig az összes stabilizátor pálca anya (adnak is mindegyik újhoz) önzáró.
én se értettem. másodjára lehúzva utána nem lazult le. valszeg nem húzták meg rendesen amikor bekerült
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7996 Dátum: 2017.08.07 hétfő, 16:20:48 »

Nem.
Na de mi az az "Azt"?


'A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?'  zavart2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7997 Dátum: 2017.08.07 hétfő, 22:38:22 »

'A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?'  zavart2

Nem.
25-30 Nm
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7998 Dátum: 2017.08.21 hétfő, 16:49:44 »

Segítsetek!
A tünet a következő: Mikor erősen gyorsítok akkor egészen pontosan 80 km/h-nál nagyon durván rázkódik az autó. Ezt egészen 90-95 km/h-ig csinálja, majd 100 fölött lecsillapodik és megszűnik. Ha 180-al megyek, vagy 80 alatt, sima mintha sínen menne. Ha finoman gyorsítok, kevésbé ráz, de akkor is ott van. Ha lepadlózom álló helyzetből, akkor is hibátlan sima 80-ig. A kormány nem ráz egyáltalán, az egész autó rázkódik és úgy érzem hogy van benne oldal irányú mozgás, mintha 8-as lenne valamelyik kerékben.
Mit nézzek meg, mit kell megrángatnom ilyenkor, ami jellemzően ilyen tünetet produkál?
- Kerekeket kiegyensúlyoztattam 1g-ra. Nem segített.
- Futómű beállítást csináltattam, az jó.
Amire gondolok: Féltengely? Már megint? Nemrég raktam bele vadi újakat, és egyébként is nem kéne minden sebességtartományban ráznia? miért csak 80nál?
Valamelyik szilent kuka? De melyik?

Ha valakinek van ötlete, vagy találkozott ilyennel, ne tartsa magában, kipróbálom.
Köszi  wave
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7999 Dátum: 2017.08.21 hétfő, 21:34:09 »



Féltengelycsukló.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 153 154 155 156 157 158 159 [160] 161 162 163 164 165 166 167 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.