Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:32:19
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
153
154
155
156
157
158
159
[
160
]
161
162
163
164
165
166
167
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3165209 alkalommal)
0 Felhasználó és 75 vendég van a témában
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7950 Dátum:
2017.07.25 kedd, 20:45:06 »
Sziasztok!
Korábban írtam, hogy a bal első kerekemnél elindulásnál (terhelésnél) 2-3 kattanó hang hallatszik. Ha már gurul az autó akkor nincs semmilyen hang. Kormánymozgatástól teljesen független a dolog, egyenesen álló kerekeknél és elfordított kerekeknél is kattan 2-3-at mikor egy picit erősebb gázzal indulok. Na most addig jutottunk a probléma feltárásában, hogy kiderült ha a bal első kerékanyán egy picit lazítunk, akkor megszűnik a hang. Persze vissza is húztuk utána, mert annak jól meghúzva kell lennie, így rögtön ismét előjött a kattanás. Rükvercbe is csinálja intenzívebb gázadásra és magasabb sebességről visszaváltásnál is sikerült előhozni a kattanó hangot. Egyértelmű, hogy terhelésnél van... A kerékanya meglazításának mihez lehet köze, hogy arra megszűnik a probléma? Még annyi hogy tisztán hallani, hogy a kerék külső részéről (féktárcsa környékéről) jön a hang, tehát nem belül a váltónál/motorház alól.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7951 Dátum:
2017.07.25 kedd, 20:53:06 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.07.25 kedd, 20:45:06
Sziasztok!
Korábban írtam, hogy a bal első kerekemnél elindulásnál (terhelésnél) 2-3 kattanó hang hallatszik. Ha már gurul az autó akkor nincs semmilyen hang. Kormánymozgatástól teljesen független a dolog, egyenesen álló kerekeknél és elfordított kerekeknél is kattan 2-3-at mikor egy picit erősebb gázzal indulok. Na most addig jutottunk a probléma feltárásában, hogy kiderült ha a bal első kerékanyán egy picit lazítunk, akkor megszűnik a hang. Persze vissza is húztuk utána, mert annak jól meghúzva kell lennie, így rögtön ismét előjött a kattanás. Rükvercbe is csinálja intenzívebb gázadásra és magasabb sebességről visszaváltásnál is sikerült előhozni a kattanó hangot. Egyértelmű, hogy terhelésnél van... A kerékanya meglazításának mihez lehet köze, hogy arra megszűnik a probléma? Még annyi hogy tisztán hallani, hogy a kerék külső részéről (féktárcsa környékéről) jön a hang, tehát nem belül a váltónál/motorház alól.
Valószínű, hogy a felninél a lyukak ki vannak szopósodva, és a csavarok már nem jól rögzítenek, elérik a féktárcsát. Igaz elég ha már egy is oda ér és elfeszíti a felnit.
Naplózva
mondejó 2.5 V6
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7952 Dátum:
2017.07.25 kedd, 21:16:50 »
Idézetet írta: brughom - 2017.07.25 kedd, 20:53:06
Valószínű, hogy a felninél a lyukak ki vannak szopósodva, és a csavarok már nem jól rögzítenek, elérik a féktárcsát. Igaz elég ha már egy is oda ér és elfeszíti a felnit.
Szerintem félreértettél
Én a középső 32-es kerékanyáról beszélek, azt lazítottuk meg egy picit és úgy szűnt meg a kattanó hang, nem a kerékcsavarokon lazítottunk
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7953 Dátum:
2017.07.25 kedd, 21:47:56 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.07.25 kedd, 21:16:50
Szerintem félreértettél
Én a középső 32-es kerékanyáról beszélek, azt lazítottuk meg egy picit és úgy szűnt meg a kattanó hang, nem a kerékcsavarokon lazítottunk
én azt látom, hogy nagyon nem vagytok képben, hogy mit miért csináltatok. az megvan, hogy az az anya húzza össze a kerékagyat és a csapágyat a féltengellyel? hogy van egy nyomatéka, amire le kéne húzni, hogy ne tudjon lelazulni és ne hulljon szét alattad az autó? hogy, ha nincs meghúzva rendesen, akkor nyírod vele a kerékcsapágyat? stb...nem csak úgy lazítunk meghúzunk rajta valameddig asztjólesz kategória
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.25 kedd, 21:49:32 írta HZsolt92
»
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7954 Dátum:
2017.07.25 kedd, 22:26:30 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.07.25 kedd, 21:47:56
én azt látom, hogy nagyon nem vagytok képben, hogy mit miért csináltatok. az megvan, hogy az az anya húzza össze a kerékagyat és a csapágyat a féltengellyel? hogy van egy nyomatéka, amire le kéne húzni, hogy ne tudjon lelazulni és ne hulljon szét alattad az autó? hogy, ha nincs meghúzva rendesen, akkor nyírod vele a kerékcsapágyat? stb...nem csak úgy lazítunk meghúzunk rajta valameddig asztjólesz kategória
Próbáltunk rájönni, hogy mi okozza az eléggé jól behatárolható helyről jövő kattogó hangot. Az odáig megvan, hogy a 32-es anyának nagy nyomatékkal kell lehúzva lennie, mint írtam csak egy próba erejéig (a kertben 2-3 métert előre és hátra haladva) lazítottunk az anyán, hogy azzal változik e valamit a helyzet (nem az utcán rohangáltam meglazított kerékanyával). És lám változott (megszűnt a kattogó hang), tehát ez alapján el lehet indulni a probléma konkrét feltárásában. Ezt követően természetesen visszahúztuk nagy erővel (nagy erőkarral) az anyát mielőtt kimentem vele a forgalomba, ekkor újra visszajött a kattogás intenzívebb elindulásnál. Ebben kérném a segítségeteket, hogy abból milyen következtetést vonhatunk le, hogy az anya már egy pici lazítását követően is megszűnik a problémás hang. Mi rögön a csapágyra gondoltunk, hogy az lehet a bűnös, de nagyon érdekelne, hogy esetleg mást is befolyásolhat e a dolog?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Fokadriver1
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7955 Dátum:
2017.07.25 kedd, 22:39:10 »
Idézetet írta: Caruso - 2017.07.24 hétfő, 08:11:33
Én búgásként jellemezném.
Igen most már abszolút búgás hangja van...megforgattuk felemelve a mesterrel, hatsó kerékcsapágynak vége van, csere lesz, ráadásul kerékagy csapággyal, abs-sel, szóval még olcsó sem lesz...ez van...kopó alkatrész...
Naplózva
2002 2.0i GHIA 145 LE lpg/tempomat 290+
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7956 Dátum:
2017.07.25 kedd, 22:43:21 »
Idézetet írta: Fokadriver1 - 2017.07.25 kedd, 22:39:10
Igen most már abszolút búgás hangja van...megforgattuk felemelve a mesterrel, hatsó kerékcsapágynak vége van, csere lesz, ráadásul kerékagy csapággyal, abs-sel, szóval még olcsó sem lesz...ez van...kopó alkatrész...
15ezer. Vagy ha "márkás", akkor a duplája.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7957 Dátum:
2017.07.25 kedd, 22:44:20 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.07.25 kedd, 22:26:30
Próbáltunk rájönni, hogy mi okozza az eléggé jól behatárolható helyről jövő kattogó hangot. Az odáig megvan, hogy a 32-es anyának nagy nyomatékkal kell lehúzva lennie, mint írtam csak egy próba erejéig (a kertben 2-3 métert előre és hátra haladva) lazítottunk az anyán, hogy azzal változik e valamit a helyzet (nem az utcán rohangáltam meglazított kerékanyával). És lám változott (megszűnt a kattogó hang), tehát ez alapján el lehet indulni a probléma konkrét feltárásában. Ezt követően természetesen visszahúztuk nagy erővel (nagy erőkarral) az anyát mielőtt kimentem vele a forgalomba, ekkor újra visszajött a kattogás intenzívebb elindulásnál. Ebben kérném a segítségeteket, hogy abból milyen következtetést vonhatunk le, hogy az anya már egy pici lazítását követően is megszűnik a problémás hang. Mi rögön a csapágyra gondoltunk, hogy az lehet a bűnös, de nagyon érdekelne, hogy esetleg mást is befolyásolhat e a dolog?
hány nm-re húztátok? a "nagy erővel (nagy erőkarral)" nem értelmezhető mértékegység autó/futóműjavításkor (meg úgy igazából semmikor sem)
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7958 Dátum:
2017.07.25 kedd, 22:45:30 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.07.25 kedd, 22:26:30
Próbáltunk rájönni, hogy mi okozza az eléggé jól behatárolható helyről jövő kattogó hangot. Az odáig megvan, hogy a 32-es anyának nagy nyomatékkal kell lehúzva lennie, mint írtam csak egy próba erejéig (a kertben 2-3 métert előre és hátra haladva) lazítottunk az anyán, hogy azzal változik e valamit a helyzet (nem az utcán rohangáltam meglazított kerékanyával). És lám változott (megszűnt a kattogó hang), tehát ez alapján el lehet indulni a probléma konkrét feltárásában. Ezt követően természetesen visszahúztuk nagy erővel (nagy erőkarral) az anyát mielőtt kimentem vele a forgalomba, ekkor újra visszajött a kattogás intenzívebb elindulásnál. Ebben kérném a segítségeteket, hogy abból milyen következtetést vonhatunk le, hogy az anya már egy pici lazítását követően is megszűnik a problémás hang. Mi rögön a csapágyra gondoltunk, hogy az lehet a bűnös, de nagyon érdekelne, hogy esetleg mást is befolyásolhat e a dolog?
Mondjuk féltengely külső csukló kuka.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7959 Dátum:
2017.07.25 kedd, 22:49:14 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.07.25 kedd, 22:45:30
Mondjuk féltengely külső csukló kuka.
én is tennék rá egy szavazatot. de ilyen javítási módszerrel a kerékcsapágyat is simán kinyírhatták
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7960 Dátum:
2017.07.25 kedd, 23:00:24 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.07.25 kedd, 22:44:20
hány nm-re húztátok? a "nagy erővel (nagy erőkarral)" nem értelmezhető mértékegység autó/futóműjavításkor (meg úgy igazából semmikor sem)
Azt pontosan nem tudom (talán 290Nm ?) sajnos nincsen nyomatékkulcsunk. Egyelőre hibafeltárás van és addig nem is nagyon akarok sokat járni vele mivel úgyis ismét szét kell szedni majd a javításhoz, így gondolom nem fog 20-30km alatt gallyra menni semmi ami még nincs. Amúgy mennyire kell lehúzni pontosan Nm-re? A csapágyra egyébként joggal gyanakodhatunk? Mert ahogyan írtad is és mi is így gondoljuk, a 32-es anya meghúzásával-lazításával a csapágyat feszítjük/szorítjuk.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7961 Dátum:
2017.07.25 kedd, 23:05:46 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.07.25 kedd, 22:45:30
Mondjuk féltengely külső csukló kuka.
Köszönöm a tippet, akkor ebben is gondolkozok
Ilyen esetben gondolom érdemes a kettőt már együtt cserélni ugye (csukló és csapágy)? Egyébként ehhez szakműhely kell spéci szerszámokkal vagy a külső csukló csapággyal együtt házilag is cserélhető? (Tudom a végén a 32-es anyához kell majd egy nyomatékkulcs)
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7962 Dátum:
2017.07.25 kedd, 23:12:51 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.07.25 kedd, 22:49:14
én is tennék rá egy szavazatot. de ilyen javítási módszerrel a kerékcsapágyat is simán kinyírhatták
Jelzem a kattogást nem mi idéztük elő. Tehát ahhoz még nincs a mi "javítási módszerünknek" semmi köze. A mai napig pedig eddig sosem nyúltunk a kerékanyához, tehát fogalmam sincs ki, mikor, hogyan és milyen módszerrel rakta fel korábban ezt az anyát. Mi már a kattogás miatt nyúltunk hozzá a mai napon, tehát mi egyelőre még nem nyírtunk ki semmit a javítási módszerünkkel.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7963 Dátum:
2017.07.25 kedd, 23:31:29 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.07.25 kedd, 23:05:46
Köszönöm a tippet, akkor ebben is gondolkozok
Ilyen esetben gondolom érdemes a kettőt már együtt cserélni ugye (csukló és csapágy)? Egyébként ehhez szakműhely kell spéci szerszámokkal vagy a külső csukló csapággyal együtt házilag is cserélhető? (Tudom a végén a 32-es anyához kell majd egy nyomatékkulcs)
Minek cserélnél csapágyat morog is valami arról az oldalról? A leírtak alapján vidd inkább szerelőhöz.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7964 Dátum:
2017.07.26 szerda, 07:41:53 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2017.07.25 kedd, 23:31:29
Minek cserélnél csapágyat morog is valami arról az oldalról? A leírtak alapján vidd inkább szerelőhöz.
Egy kerékcsapágy nem csak a morgásos hibát tudja produkálni.
Nem egyszer volt már kattogásra is példa (bár az folyamatos volt, nem ide-oda....de semmi nem kizárt), de volt már kopott kerékagy-féltengelycsukló bordás illesztés is.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7965 Dátum:
2017.07.26 szerda, 08:40:48 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2017.07.25 kedd, 23:31:29
Minek cserélnél csapágyat morog is valami arról az oldalról? A leírtak alapján vidd inkább szerelőhöz.
Én már egy jó ideje (kb. mióta megvan az autó, lasan 1 éve) ha jó állapotú sima felületű úton megyek és gyenge forgalom vesz körül (tehát csend van), akkor egy finom ütemes zúgást hallok az utastérben országúti tempóban (pl.: 90km/h-nál). De azt nem tudom eldönteni, hogy pl. nem-e a gumiknak van ilyen hangjuk (mondom nem durva a dolog, csak halk környezetben és sima felületű úton hallani), és akkor persze ezzel együtt simán lehet a csapágy is.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7966 Dátum:
2017.07.26 szerda, 08:45:52 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.07.26 szerda, 08:40:48
Én már egy jó ideje (kb. mióta megvan az autó, lasan 1 éve) ha jó állapotú sima felületű úton megyek és gyenge forgalom vesz körül (tehát csend van), akkor egy finom ütemes zúgást hallok az utastérben országúti tempóban (pl.: 90km/h-nál). De azt nem tudom eldönteni, hogy pl. nem-e a gumiknak van ilyen hangjuk (mondom nem durva a dolog, csak halk környezetben és sima felületű úton hallani), és akkor persze ezzel együtt simán lehet a csapágy is.
Egyszerű. Ha téli-nyári gumi váltás után is változatlan, akkor nem a gumi volt.
Irányt meg tudsz határozni, hogy honnan jön? Gumi általában mind a négy hasonló hangon zúg adott útfelületen, de az eléggé ritka, hogy mind a négy kerékcsapágy egyszerre kezdjen el hasonló tónusban zúgni. Segíthet esetleg, ha a csomagtartót kipakolod, vagy ha olyan (nem írtad, milyen kasztnid van), akkor a kalaptartót/rolót nem csukod le stb., hogy utat adj a hangnak.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7967 Dátum:
2017.07.26 szerda, 08:52:37 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.26 szerda, 07:41:53
Egy kerékcsapágy nem csak a morgásos hibát tudja produkálni.
Nem egyszer volt már kattogásra is példa (bár az folyamatos volt, nem ide-oda....de semmi nem kizárt), de volt már kopott kerékagy-féltengelycsukló bordás illesztés is.....
A külső féltengelycsuklót valamint a csapágyat lehet házilag cserélni vagy esélytelen? Prés kell hozzá és egyéb "spéci" felszerelés? Mint gyakorlott szerelőhöz fordulok hozzád a kérdéssel
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7968 Dátum:
2017.07.26 szerda, 08:56:59 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.07.26 szerda, 08:52:37
A külső féltengelycsuklót valamint a csapágyat lehet házilag cserélni vagy esélytelen? Prés kell hozzá és egyéb "spéci" felszerelés? Mint gyakorlott szerelőhöz fordulok hozzád a kérdéssel
A féltengelycsuklót viszonylag egyszerű, azt meg lehet oldani házilag.
A csapágyat az első kerékagyban már nem annyira. Prés nélkül nem nagyon állnék neki, illetve én házilag egyáltalán nem szívesen állnék neki, hacsak nem muszáj. Az agy lehúzásnál szinte garantáltan szétesik a régi csapágy. Utána annak a romjait lepucolni, az új csapágyat felpréselni, szóval nem egy kéjhömpöly.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7969 Dátum:
2017.07.26 szerda, 09:07:48 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.26 szerda, 08:45:52
Egyszerű. Ha téli-nyári gumi váltás után is változatlan, akkor nem a gumi volt.
Irányt meg tudsz határozni, hogy honnan jön? Gumi általában mind a négy hasonló hangon zúg adott útfelületen, de az eléggé ritka, hogy mind a négy kerékcsapágy egyszerre kezdjen el hasonló tónusban zúgni. Segíthet esetleg, ha a csomagtartót kipakolod, vagy ha olyan (nem írtad, milyen kasztnid van), akkor a kalaptartót/rolót nem csukod le stb., hogy utat adj a hangnak.
AndyA
Arra emlékszem, hogy mikor a nyári nagyobb kerekek felkerültek az autóra, akkor nagyon éles váltás volt a hangot illetően. Akkor meg is jegyeztem, hogy ezekkel a nagyobb nyári kerekekkel olyan "csapágyasan" zúgó hangja van a kocsinak országúti tempónál. A téliekkel is ha jól emlékszem megvolt egy alap hang, de a nyáriak felkerülésével kifejezetten erősödött ez a "lüktető ütemes" zúgó hang. Azóta már jó pár hónapja fent vannak ugye és már "hozzászoktam", főleg mivel elég kevés a sima felületű és jó állapotú út az országban valamint általában lehúzott ablakkal megyek és ekkor még olyan nagy csend sincs az utastérben. Pontosan behatárolni egyébként az utastérből nem tudom, csak annyit, hogy elölről jön (az autó ferdehátú).
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7970 Dátum:
2017.07.26 szerda, 09:27:54 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.26 szerda, 08:56:59
A féltengelycsuklót viszonylag egyszerű, azt meg lehet oldani házilag.
A csapágyat az első kerékagyban már nem annyira. Prés nélkül nem nagyon állnék neki, illetve én házilag egyáltalán nem szívesen állnék neki, hacsak nem muszáj. Az agy lehúzásnál szinte garantáltan szétesik a régi csapágy. Utána annak a romjait lepucolni, az új csapágyat felpréselni, szóval nem egy kéjhömpöly.
AndyA
Köszi, ez hasznos infó volt
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7971 Dátum:
2017.07.26 szerda, 09:36:40 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.07.26 szerda, 09:07:48
Arra emlékszem, hogy mikor a nyári nagyobb kerekek felkerültek az autóra, akkor nagyon éles váltás volt a hangot illetően. Akkor meg is jegyeztem, hogy ezekkel a nagyobb nyári kerekekkel olyan "csapágyasan" zúgó hangja van a kocsinak országúti tempónál. A téliekkel is ha jól emlékszem megvolt egy alap hang, de a nyáriak felkerülésével kifejezetten erősödött ez a "lüktető ütemes" zúgó hang. Azóta már jó pár hónapja fent vannak ugye és már "hozzászoktam", főleg mivel elég kevés a sima felületű és jó állapotú út az országban valamint általában lehúzott ablakkal megyek és ekkor még olyan nagy csend sincs az utastérben. Pontosan behatárolni egyébként az utastérből nem tudom, csak annyit, hogy elölről jön (az autó ferdehátú).
Ha egy csapágy zúg, akkor az zúg. Ütemesen, általában a sebességgel arányos tempóban a kicsit kiegyensúlyozatlan kerék, esetleg megütött felni szokott hangot adni.
Jobb elölről esetleg? Az lehet a féltengely támcsapágy is.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7972 Dátum:
2017.07.27 csütörtök, 12:40:05 »
Sziasztok!
Azt jól tudom, hogy a 32-es első kerékanyát 290Nm-re kell lehúzni nyomatékkulccsal? Valahol olvastam ezt a számot angol leírásban, de nem vagyok benne biztos, hogy a 32-es anyára vonatkozik ez az érték. Csak erősen gyanítom, hogy igen.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7973 Dátum:
2017.07.27 csütörtök, 12:47:59 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.07.27 csütörtök, 12:40:05
Sziasztok!
Azt jól tudom, hogy a 32-es első kerékanyát 290Nm-re kell lehúzni nyomatékkulccsal? Valahol olvastam ezt a számot angol leírásban, de nem vagyok benne biztos, hogy a 32-es anyára vonatkozik ez az érték. Csak erősen gyanítom, hogy igen.
290 Nm és legfeljebb 4x szabad elkövetni egy féltengely anyán.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7974 Dátum:
2017.07.27 csütörtök, 13:57:41 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.27 csütörtök, 12:47:59
290 Nm és legfeljebb 4x szabad elkövetni egy féltengely anyán.
Ha már csavar:
Főtengely szíjtárcsa csavarjának mi a meghúzási nyomatéka?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7975 Dátum:
2017.07.27 csütörtök, 13:58:12 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.27 csütörtök, 12:47:59
290 Nm és legfeljebb 4x szabad elkövetni egy féltengely anyán.
Köszi
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7976 Dátum:
2017.07.27 csütörtök, 14:09:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.27 csütörtök, 13:57:41
Ha már csavar:
Főtengely szíjtárcsa csavarjának mi a meghúzási nyomatéka?
AndyA
30nm+90°
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7977 Dátum:
2017.07.27 csütörtök, 16:11:57 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.07.27 csütörtök, 14:09:00
30nm+90°
Közben meglett. Az eTIS másképp tudja:
A csavarokat két lépésben meghúzni:
1. fokozat: 45 Nm.
2. fokozat: 120 fok.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7978 Dátum:
2017.07.27 csütörtök, 16:21:15 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.27 csütörtök, 16:11:57
Közben meglett. Az eTIS másképp tudja:
A csavarokat két lépésben meghúzni:
1. fokozat: 45 Nm.
2. fokozat: 120 fok.
AndyA
Nem csak az etis.
A csavarokat 3x szabad felhasználni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7979 Dátum:
2017.07.28 péntek, 13:02:59 »
Sziasztok!
Az mennyire tesz rosszat a motornak, váltónak, hajtásnak, ha az autó eleje meg van emelve (tehát az első kerekek lógnak a levegőben), aztán járó motornál 3-as sebességi fokozatba rakva felpörgetve a motor egy pillanatra (ekkor ugye a kerekek a levegőben gyorsan forognak), majd hirtelen fékre rátapos (kuplung nélkül) és ekkor ugye nem is kell mondanom azonnal lefullad az autó. Azért kérdezem, mert így próbálták tesztelni az autómon a féltengelyt vagy a meghajtás egy bizonyos alkatrészét, gondolom ez volt egyfajta teszt/terheléspróba a féltengelyre. Csak nem tudom, hogy ez a levegőben lógatott felpörgetett kerekek 3-as fokozatban hirtelen fékre taposás és lefullasztás ez mennyire káros?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7980 Dátum:
2017.07.28 péntek, 13:17:21 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.07.28 péntek, 13:02:59
Sziasztok!
Az mennyire tesz rosszat a motornak, váltónak, hajtásnak, ha az autó eleje meg van emelve (tehát az első kerekek lógnak a levegőben), aztán járó motornál 3-as sebességi fokozatba rakva felpörgetve a motor egy pillanatra (ekkor ugye a kerekek a levegőben gyorsan forognak), majd hirtelen fékre rátapos (kuplung nélkül) és ekkor ugye nem is kell mondanom azonnal lefullad az autó. Azért kérdezem, mert így próbálták tesztelni az autómon a féltengelyt vagy a meghajtás egy bizonyos alkatrészét, gondolom ez volt egyfajta teszt/terheléspróba a féltengelyre. Csak nem tudom, hogy ez a levegőben lógatott felpörgetett kerekek 3-as fokozatban hirtelen fékre taposás és lefullasztás ez mennyire káros?
Szerintem nem komoly. A mozgó tömeg, jelen esetben kerék, féktárcsa lefékezése sokkal kisebb terhelés, mintha rajta lenne még az egész autó súlya is.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Peti06
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 220
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7981 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 09:58:28 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.07.28 péntek, 13:17:21
Szerintem nem komoly. A mozgó tömeg, jelen esetben kerék, féktárcsa lefékezése sokkal kisebb terhelés, mintha rajta lenne még az egész autó súlya is.
AndyA
Köszi. Csak attól féltem, hogy a magasabb fordulatról hirtelen (pár ezredmásodperc alatt) lefékezett/lefullasztott motort esetleg ez a művelet nagyon megkínozza a satufékkel megállított kerekek.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7982 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 10:00:19 »
Idézetet írta: Peti06 - 2017.07.31 hétfő, 09:58:28
Köszi. Csak attól féltem, hogy a magasabb fordulatról hirtelen (pár ezredmásodperc alatt) lefékezett/lefullasztott motort esetleg ez a művelet nagyon megkínozza a satufékkel megállított kerekek.
A motor lefullasztása soha nem igazán üzemszerű dolog, így ha lehet, kerülendő. De ha nem csinálod naponta háromszor, mint a kanalas orvosságot, akkor szökőévben egyszer nem nagyon okozhat komoly bajt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
thomas791
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 103
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7983 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 19:50:35 »
Sziasztok!
Észrevettem egy problémát a mondeomon..... 95km/h sebesség és 110km/h sebesség között rázkodik a kormánymű...
Mindegy hogy ezt 4-esbe vagy 5-ösbe éri el.. tudom, ne menjek ilyen gyorsan... Felette megszünik vagy nem érzékelhető...
Suzukinál ez féltengely belső csukló volt....
Előre is köszi!
Naplózva
Mondeo kombi 2009 MK IV 2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII 1.8 benzin 110LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7984 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 20:49:04 »
Idézetet írta: thomas791 - 2017.07.31 hétfő, 19:50:35
Sziasztok!
Észrevettem egy problémát a mondeomon..... 95km/h sebesség és 110km/h sebesség között rázkodik a kormánymű...
Mindegy hogy ezt 4-esbe vagy 5-ösbe éri el.. tudom, ne menjek ilyen gyorsan... Felette megszünik vagy nem érzékelhető...
Suzukinál ez féltengely belső csukló volt....
Előre is köszi!
pl. vagy elhagytad a centírsúlyokat,vagy tojás a felni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
thomas791
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 103
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7985 Dátum:
2017.07.31 hétfő, 23:12:59 »
Idézetet írta: alf® - 2017.07.31 hétfő, 20:49:04
pl. vagy elhagytad a centírsúlyokat,vagy tojás a felni.
Azok rendben, most kaptak a Marsoba új gumikat újracentírozva...
Viszont néha teljesen elfordított keréknél kattog a jobb első.... védőharang berepedezve és szivárog is ki.....a zsír...
Amúgy mennyibe kerűlhet csak a külső csukló haranggal , zsírral egybe? már megnéztem...... Milyet érdemes venni?
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.31 hétfő, 23:28:47 írta thomas791
»
Naplózva
Mondeo kombi 2009 MK IV 2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII 1.8 benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7986 Dátum:
2017.08.01 kedd, 07:14:27 »
Idézetet írta: thomas791 - 2017.07.31 hétfő, 23:12:59
Azok rendben, most kaptak a Marsoba új gumikat újracentírozva...
Viszont néha teljesen elfordított keréknél kattog a jobb első.... védőharang berepedezve és szivárog is ki.....a zsír..
.
Amúgy mennyibe kerűlhet csak a külső csukló haranggal , zsírral egybe? már megnéztem...... Milyet érdemes venni?
Hát akkor már feltehetően tudod is a probléma okát.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7987 Dátum:
2017.08.01 kedd, 21:18:24 »
Idézetet írta: thomas791 - 2017.07.31 hétfő, 23:12:59
Azok rendben, most kaptak a Marsoba új gumikat újracentírozva...
Viszont néha teljesen elfordított keréknél kattog a jobb első.... védőharang berepedezve és szivárog is ki.....a zsír...
Amúgy mennyibe kerűlhet csak a külső csukló haranggal , zsírral egybe? már megnéztem...... Milyet érdemes venni?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
V6.Bandita
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7988 Dátum:
2017.08.07 hétfő, 12:34:17 »
Sziasztok! Van egy "kis" problémám. 2002 2.5V6 sedan
Nagyjából 3-4 hete kapott az autó egy Vogtland szettet. 4gátló+rugók (újonnan), 25/35mm. (ezután futóműbeállítás másnap)
A szerelőm mondta, hogy a stabilizátor rúd gömbfejeket lassan lehetne cserélni. Ok akkor az lessz a következő.
Eltelt kb 1-2 hét és elkezdett kopogni a bal eleje. A szerelőm nem ért rá, elmentem Cromaxba, megvettem előre és hátra is. Előre Delphi-t vettem. Elöl mindkét oldalon kicseréltem, a hátsókra még nem volt idő. A bal elsőnek a gumija volt darabokra hullva/szakadva. Csere után a hibajelenség természetesen megszűnt, boldog voltam. Egészen pontosan 4 napig. Ugyanis tegnap ismét elkezdte ugyanazt a hangot adni, egyre hangosabb.
Kérdésem, mi lehet a baj? Tudom, az autó valamelyest ültetve lett, nagyobb a terhelés stb... De ennyire? 4 naponta kell majd cserélnem? Vagy valamit rosszul csináltam? Az egészben a fura, hogy mindkét esetben a bal első szállt el.
Építő/segítő válaszotokat előre is köszönöm szépen!
Üdv
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7989 Dátum:
2017.08.07 hétfő, 12:52:44 »
Idézetet írta: V6.Bandita - 2017.08.07 hétfő, 12:34:17
Sziasztok! Van egy "kis" problémám. 2002 2.5V6 sedan
Nagyjából 3-4 hete kapott az autó egy Vogtland szettet. 4gátló+rugók (újonnan), 25/35mm. (ezután futóműbeállítás másnap)
A szerelőm mondta, hogy a stabilizátor rúd gömbfejeket lassan lehetne cserélni. Ok akkor az lessz a következő.
Eltelt kb 1-2 hét és elkezdett kopogni a bal eleje. A szerelőm nem ért rá, elmentem Cromaxba, megvettem előre és hátra is. Előre Delphi-t vettem. Elöl mindkét oldalon kicseréltem, a hátsókra még nem volt idő. A bal elsőnek a gumija volt darabokra hullva/szakadva. Csere után a hibajelenség természetesen megszűnt, boldog voltam. Egészen pontosan 4 napig. Ugyanis tegnap ismét elkezdte ugyanazt a hangot adni, egyre hangosabb.
Kérdésem, mi lehet a baj? Tudom, az autó valamelyest ültetve lett, nagyobb a terhelés stb... De ennyire? 4 naponta kell majd cserélnem? Vagy valamit rosszul csináltam? Az egészben a fura, hogy mindkét esetben a bal első szállt el.
Építő/segítő válaszotokat előre is köszönöm szépen!
Üdv
Egészen biztos, meggyőződtél róla, hogy a 4 nappal utáni hangot is (a) kopott stabilizátor okozza?
A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7990 Dátum:
2017.08.07 hétfő, 12:58:03 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.07 hétfő, 12:52:44
Egészen biztos, meggyőződtél róla, hogy a 4 nappal utáni hangot is (a) kopott stabilizátor okozza?
A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?
Azt olyan nagy erővel kell meghúzni egyébként?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
V6.Bandita
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 46
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7991 Dátum:
2017.08.07 hétfő, 13:00:34 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.07 hétfő, 12:52:44
Egészen biztos, meggyőződtél róla, hogy a 4 nappal utáni hangot is (a) kopott stabilizátor okozza?
A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?
Megmondom őszintén tegnap óta még nem szedtem szét, de ugyanaz a hang, ami ugye megszűnt miután kicseréltem a stabrudakat.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7992 Dátum:
2017.08.07 hétfő, 13:01:33 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2017.08.07 hétfő, 12:58:03
Azt olyan nagy erővel kell meghúzni egyébként?
Nem.
Na de mi az az "Azt"?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7993 Dátum:
2017.08.07 hétfő, 15:28:37 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.07 hétfő, 12:52:44
Egészen biztos, meggyőződtél róla, hogy a 4 nappal utáni hangot is (a) kopott stabilizátor okozza?
A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?
én jártam úgy, hogy amit csréltek stabpálcát, annak az anyája lazult fel nem sokkal később. az volt ilyen fokozatosan előjövő tipikusan stabpálcás tünet
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7994 Dátum:
2017.08.07 hétfő, 15:52:29 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.08.07 hétfő, 15:28:37
én jártam úgy, hogy amit csréltek stabpálcát, annak az anyája lazult fel nem sokkal később. az volt ilyen fokozatosan előjövő tipikusan stabpálcás tünet
Pedig az összes stabilizátor pálca anya (adnak is mindegyik újhoz) önzáró.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7995 Dátum:
2017.08.07 hétfő, 15:55:02 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.07 hétfő, 15:52:29
Pedig az összes stabilizátor pálca anya (adnak is mindegyik újhoz) önzáró.
én se értettem. másodjára lehúzva utána nem lazult le. valszeg nem húzták meg rendesen amikor bekerült
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7996 Dátum:
2017.08.07 hétfő, 16:20:48 »
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.08.07 hétfő, 13:01:33
Nem.
Na de mi az az "Azt"?
'A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?'
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7997 Dátum:
2017.08.07 hétfő, 22:38:22 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2017.08.07 hétfő, 16:20:48
'A torony szilentek meg vannak húzva a doblemez tetejét?'
Nem.
25-30 Nm
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7998 Dátum:
2017.08.21 hétfő, 16:49:44 »
Segítsetek!
A tünet a következő: Mikor erősen gyorsítok akkor egészen pontosan 80 km/h-nál nagyon durván rázkódik az autó. Ezt egészen 90-95 km/h-ig csinálja, majd 100 fölött lecsillapodik és megszűnik. Ha 180-al megyek, vagy 80 alatt, sima mintha sínen menne. Ha finoman gyorsítok, kevésbé ráz, de akkor is ott van. Ha lepadlózom álló helyzetből, akkor is hibátlan sima 80-ig. A kormány nem ráz egyáltalán, az egész autó rázkódik és úgy érzem hogy van benne oldal irányú mozgás, mintha 8-as lenne valamelyik kerékben.
Mit nézzek meg, mit kell megrángatnom ilyenkor, ami jellemzően ilyen tünetet produkál?
- Kerekeket kiegyensúlyoztattam 1g-ra. Nem segített.
- Futómű beállítást csináltattam, az jó.
Amire gondolok: Féltengely? Már megint? Nemrég raktam bele vadi újakat, és egyébként is nem kéne minden sebességtartományban ráznia? miért csak 80nál?
Valamelyik szilent kuka? De melyik?
Ha valakinek van ötlete, vagy találkozott ilyennel, ne tartsa magában, kipróbálom.
Köszi
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7999 Dátum:
2017.08.21 hétfő, 21:34:09 »
Féltengelycsukló.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
153
154
155
156
157
158
159
[
160
]
161
162
163
164
165
166
167
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ