Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:58:55
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
167
168
169
170
171
172
173
[
174
]
175
176
177
178
179
180
181
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3166755 alkalommal)
0 Felhasználó és 127 vendég van a témában
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8650 Dátum:
2018.11.14 szerda, 17:36:09 »
Ezeket mondta:
hosszlengőkar j.o.- b.o. első nagy szilent, 2 db
első keresztlengőkar b.o. szilentek, 2 db
hátsó keresztlengőkar állító szilent, 2 db
hátsó lengéscsillapító alsó gumi szilent, 2 db
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8651 Dátum:
2018.11.14 szerda, 22:06:11 »
Idézetet írta: Koniman - 2018.11.14 szerda, 17:27:40
Köszi. A futóműves mondta a szakszót.
Ez lenne az?
https://cromax.hu/ford/mondeo_2000-2007_/futomu_kormanymu/hatso_futomu_alkatreszek/hatso_lengokar_alkatreszei/?limitstart=0
Ezek meg a keresztlengőkarok?
https://cromax.hu/ford/mondeo_2000-2007_/futomu_kormanymu/hatso_futomu_alkatreszek/hatso_lengokar/?limitstart=0
Kombira nem lehet szűrni, vagy ezek jók oda is?
A lengőkarokat lehet kombira szűrni. Elképzelhető hogy olcsóbb a komplett lengőkar csere mint a javíttatás. A szilentcsere egyesével úgy jó ha magadnak javítasz.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8652 Dátum:
2018.11.15 csütörtök, 06:48:21 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2018.11.14 szerda, 22:06:11
A lengőkarokat lehet kombira szűrni. Elképzelhető hogy olcsóbb a komplett lengőkar csere mint a javíttatás. A szilentcsere egyesével úgy jó ha magadnak javítasz.
Kombira szűrve nem dobta fel a keresztlengőkarokat.
Azért akartam megnézni az árakat, hogy mi mennyi.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
tjani
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 47
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8653 Dátum:
2018.11.29 csütörtök, 12:23:21 »
Sziasztok.
Lengokart kell cserelnem, melyiket javasoljatok
Febi ,Swag, Lemforder . ?
Elore is koszonom .
Naplózva
2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8654 Dátum:
2018.11.29 csütörtök, 16:59:54 »
Idézetet írta: tjani - 2018.11.29 csütörtök, 12:23:21
Sziasztok.
Lengokart kell cserelnem, melyiket javasoljatok
Febi ,Swag, Lemforder . ?
Elore is koszonom .
Lemförder vagy TRW. Febi is jó, a SWAG meg lehet akár újracsomagolt gyári is.
«
Utoljára szerkesztve: 2018.11.29 csütörtök, 17:01:25 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tjani
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 47
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8655 Dátum:
2018.11.29 csütörtök, 21:53:20 »
Idézetet írta: Bleky - 2018.11.29 csütörtök, 16:59:54
Lemförder vagy TRW. Febi is jó, a SWAG meg lehet akár újracsomagolt gyári is.
Köszönöm a választ .
Naplózva
2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8656 Dátum:
2019.01.08 kedd, 20:17:20 »
Sziasztok!
Kopog a bal eleje az autónak.
Előzmény nyáron is kopogott, csak kevesebbet. egy rugótörés javításánál a szerelő kiszedte a lengőkarokat, átnézte, szerinte nem volt baja.
Utána futóműves is átnézte ő is jónak talált mindent, beállította a futóművet, de ugyanúgy koporászgatott.
A hideg bejöttével egyre hangosabban kopog. Mintha, mondom mintha egy pár km megtétele után nem kopogna annyira, de ezt lehet csak behaluzom
Minap voltam a Magyar Autóklub Berda József utcai telepén, ahol egy elég komoly nyúzópad van, első vizsgálatra nem találtak semmit, megrázták az elejét, a lengéscsillapítók is jó értékeket mutattak. Volt egy feltételezés, hogy a csillapító tengelye kotyog, ezért változhat néhány km után/hideg/melegben a kopogás. De hiába rángatták, stabilak a csillapítók is. Torony csapágyak sem "szólaltak" meg a nyúzás alatt.Mondtam menjünk egy kört, egy közeli macskaköves gidres-gödrös úton olyanokat koppant, hogy nem volt kérdés, h vmi van. Vissza a padra. Jött egy másik szaki is, ő is végig nyosztatta az elejét.
Nagy nehezen a bal lengőkar hátsó szilentet vélelmezték, mert mintha az jobban mozogna/kotyogna mint a másik oldali.
De vmelyik bölcső szilentet is gyanúsítgatták, hogy az is lehet ludas. De ők első körben lengőkart cserélnének.
Az autó eleje nem jön megy, komoly fékezésre, gázadásra. Nem ugrik ki a kormány a kezemből.
Valahogy ezt a lengőkar szilent dolgot nem érzem megalapozottnak.
Ennyi mese után a kérdés:
Kopoghat-e az eleje rossz bölcsőszilenttől?
Széteshet-e az eleje, ha akár a bölcsőszilent a rossz, akár a lengőkar szilent?
Köszönöm, Ferqo
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8657 Dátum:
2019.01.08 kedd, 20:19:19 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.01.08 kedd, 20:17:20
Sziasztok!
Kopog a bal eleje az autónak.
Előzmény nyáron is kopogott, csak kevesebbet. egy rugótörés javításánál a szerelő kiszedte a lengőkarokat, átnézte, szerinte nem volt baja.
Utána futóműves is átnézte ő is jónak talált mindent, beállította a futóművet, de ugyanúgy koporászgatott.
A hideg bejöttével egyre hangosabban kopog. Mintha, mondom mintha egy pár km megtétele után nem kopogna annyira, de ezt lehet csak behaluzom
Minap voltam a Magyar Autóklub Berda József utcai telepén, ahol egy elég komoly nyúzópad van, első vizsgálatra nem találtak semmit, megrázták az elejét, a lengéscsillapítók is jó értékeket mutattak. Volt egy feltételezés, hogy a csillapító tengelye kotyog, ezért változhat néhány km után/hideg/melegben a kopogás. De hiába rángatták, stabilak a csillapítók is. Torony csapágyak sem "szólaltak" meg a nyúzás alatt.Mondtam menjünk egy kört, egy közeli macskaköves gidres-gödrös úton olyanokat koppant, hogy nem volt kérdés, h vmi van. Vissza a padra. Jött egy másik szaki is, ő is végig nyosztatta az elejét.
Nagy nehezen a bal lengőkar hátsó szilentet vélelmezték, mert mintha az jobban mozogna/kotyogna mint a másik oldali.
De vmelyik bölcső szilentet is gyanúsítgatták, hogy az is lehet ludas. De ők első körben lengőkart cserélnének.
Az autó eleje nem jön megy, komoly fékezésre, gázadásra. Nem ugrik ki a kormány a kezemből.
Valahogy ezt a lengőkar szilent dolgot nem érzem megalapozottnak.
Ennyi mese után a kérdés:
Kopoghat-e az eleje rossz bölcsőszilenttől?
Széteshet-e az eleje, ha akár a bölcsőszilent a rossz, akár a lengőkar szilent?
Köszönöm, Ferqo
macskakő? kutyacsont?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8658 Dátum:
2019.01.08 kedd, 20:30:05 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.01.08 kedd, 20:17:20
Sziasztok!
Kopog a bal eleje az autónak.
Előzmény nyáron is kopogott, csak kevesebbet. egy rugótörés javításánál a szerelő kiszedte a lengőkarokat, átnézte, szerinte nem volt baja.
Utána futóműves is átnézte ő is jónak talált mindent, beállította a futóművet, de ugyanúgy koporászgatott.
A hideg bejöttével egyre hangosabban kopog. Mintha, mondom mintha egy pár km megtétele után nem kopogna annyira, de ezt lehet csak behaluzom
Minap voltam a Magyar Autóklub Berda József utcai telepén, ahol egy elég komoly nyúzópad van, első vizsgálatra nem találtak semmit, megrázták az elejét, a lengéscsillapítók is jó értékeket mutattak. Volt egy feltételezés, hogy a csillapító tengelye kotyog, ezért változhat néhány km után/hideg/melegben a kopogás. De hiába rángatták, stabilak a csillapítók is. Torony csapágyak sem "szólaltak" meg a nyúzás alatt.Mondtam menjünk egy kört, egy közeli macskaköves gidres-gödrös úton olyanokat koppant, hogy nem volt kérdés, h vmi van. Vissza a padra. Jött egy másik szaki is, ő is végig nyosztatta az elejét.
Nagy nehezen a bal lengőkar hátsó szilentet vélelmezték, mert mintha az jobban mozogna/kotyogna mint a másik oldali.
De vmelyik bölcső szilentet is gyanúsítgatták, hogy az is lehet ludas. De ők első körben lengőkart cserélnének.
Az autó eleje nem jön megy, komoly fékezésre, gázadásra. Nem ugrik ki a kormány a kezemből.
Valahogy ezt a lengőkar szilent dolgot nem érzem megalapozottnak.
Ennyi mese után a kérdés:
Kopoghat-e az eleje rossz bölcsőszilenttől?
Széteshet-e az eleje, ha akár a bölcsőszilent a rossz, akár a lengőkar szilent?
Köszönöm, Ferqo
Kormánymű, kormányösszekötők, motortartó bakok, kipufogó?
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8659 Dátum:
2019.01.08 kedd, 20:30:37 »
Idézetet írta: alf® - 2019.01.08 kedd, 20:19:19
macskakő? kutyacsont?
nem csak macskakövön kopog
nézték a kutyacsontokat is, szerintük jó volt az is.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8660 Dátum:
2019.01.08 kedd, 20:33:55 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2019.01.08 kedd, 20:30:05
Kormánymű, kormányösszekötők, motortartó bakok, kipufogó?
ezeket is nézték miközben nyosztatták az elejét
a motortartóbakot talán nem.
kipu: a hátsó dobom leszakadt kb ezzel egyidőben, voltam kipusnál, még vissza tudta tenni a dobot, kicsit ákom-bákom-tákom, de a dob nem volt szétrohadva, ennyi idősen, ennyi már belefér,majd ezután végignézettem, vele a rendszert, hogy lát-e vmi időzített bombát, és azt mondta szerinte ez így ok, alámentem én is, semmi rozsda/rohadás, lógás stb
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8661 Dátum:
2019.01.08 kedd, 20:39:32 »
Egyáltalán egy szétszakadt első lengőkar hátsó szilenttől tud fémesen, durván kopanni/kopogni egy futómű?
Nézem a netes fotóját, egy bzi nagy gumi dugóba van ágyazva egy fémcső, ha gumi totál szétszakadna akkor tudna max fém a fémhez érni. vagy hol tévedek?
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8662 Dátum:
2019.01.08 kedd, 20:53:43 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.01.08 kedd, 20:30:37
nem csak macskakövön kopog
nézték a kutyacsontokat is, szerintük jó volt az is.
pedig az ami folyamatos feszítést kap.Na meg a stab rúd szilentek...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8663 Dátum:
2019.01.08 kedd, 20:56:07 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.01.08 kedd, 20:39:32
Egyáltalán egy szétszakadt első lengőkar hátsó szilenttől tud fémesen, durván kopanni/kopogni egy futómű?
Nézem a netes fotóját, egy bzi nagy gumi dugóba van ágyazva egy fémcső, ha gumi totál szétszakadna akkor tudna max fém a fémhez érni. vagy hol tévedek?
szerintem az inkább a terhelésváltásra koppanna-löttyenne, fék,gáz hatására...és az egyenesben futás is megszűnne, vagy beremegne a kormány.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8664 Dátum:
2019.01.08 kedd, 21:11:18 »
Idézetet írta: alf® link=topic=1590.msg1157252#msg1157252 date =1546977223
pedig az ami folyamatos feszítést kap.Na meg a stab rúd szilentek...
a stab rúd szilent, akkor lett cserélve, amikor vettem az autó, (amennyiben arról beszélünk, ami a bölcsőre van csavarozva)
Ez volt kb 4 éve, és a rúd nem akkor még volt megkopva, illetve alig. Sőt a szilent csere sem volt indokolt, csak én nyüzsögtem túl a dolgot, de ha már szét volt szedve, az alkatrész meg ott volt hozzá...
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8665 Dátum:
2019.01.08 kedd, 21:20:15 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.01.08 kedd, 21:11:18
a stab rúd szilent, akkor lett cserélve, amikor vettem az autó, (amennyiben arról beszélünk, ami a bölcsőre van csavarozva)
Ez volt kb 4 éve, és a rúd nem akkor még volt megkopva, illetve alig. Sőt a szilent csere sem volt indokolt, csak én nyüzsögtem túl a dolgot, de ha már szét volt szedve, az alkatrész meg ott volt hozzá...
4év...az már régen volt.A rúd is megkophatott...De szerintem az egy pájszerral detektálható (futóműves szakember).
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8666 Dátum:
2019.01.09 szerda, 07:23:35 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.01.08 kedd, 20:17:20
Sziasztok!
Kopog a bal eleje az autónak.
Előzmény nyáron is kopogott, csak kevesebbet. egy rugótörés javításánál a szerelő kiszedte a lengőkarokat, átnézte, szerinte nem volt baja.
Utána futóműves is átnézte ő is jónak talált mindent, beállította a futóművet, de ugyanúgy koporászgatott.
A hideg bejöttével egyre hangosabban kopog. Mintha, mondom mintha egy pár km megtétele után nem kopogna annyira, de ezt lehet csak behaluzom
Minap voltam a Magyar Autóklub Berda József utcai telepén, ahol egy elég komoly nyúzópad van, első vizsgálatra nem találtak semmit, megrázták az elejét, a lengéscsillapítók is jó értékeket mutattak. Volt egy feltételezés, hogy a csillapító tengelye kotyog, ezért változhat néhány km után/hideg/melegben a kopogás. De hiába rángatták, stabilak a csillapítók is. Torony csapágyak sem "szólaltak" meg a nyúzás alatt.Mondtam menjünk egy kört, egy közeli macskaköves gidres-gödrös úton olyanokat koppant, hogy nem volt kérdés, h vmi van. Vissza a padra. Jött egy másik szaki is, ő is végig nyosztatta az elejét.
Nagy nehezen a bal lengőkar hátsó szilentet vélelmezték, mert mintha az jobban mozogna/kotyogna mint a másik oldali.
De vmelyik bölcső szilentet is gyanúsítgatták, hogy az is lehet ludas. De ők első körben lengőkart cserélnének.
Az autó eleje nem jön megy, komoly fékezésre, gázadásra. Nem ugrik ki a kormány a kezemből.
Valahogy ezt a lengőkar szilent dolgot nem érzem megalapozottnak.
Ennyi mese után a kérdés:
Kopoghat-e az eleje rossz bölcsőszilenttől?
Széteshet-e az eleje, ha akár a bölcsőszilent a rossz, akár a lengőkar szilent?
Köszönöm, Ferqo
Mikor kopog? Egyenes, kanyar, ill. hajtás, motorfék, ill. bukkanó, kátyú, járdaszél?
Nekem a talpas csapszeg kopog, túl sokszor lett szétszedve, lassan cserélni kellene. Az a járda szélét, kátyút, ilyesmit üdvözli határozott koppanással.
A másik kopogás a bal féltengely, amivel sajnos elég sokat közlekedtem szakadt gumiharanggal. Valamiért kétszer is elhagyta magát és egyszer még a csere sem sikerült 100-asan, azaz tulajdonképpen háromszor mentem vele pár száz, 1-2 ezer km-t, hogy nem volt benne elég zsír. A jobboson ugyanaz van fenn, mióta megvettem az autót. A féltengely motorfék módban szeret kopácsolni, ha közben viszonylag erős jobbra kanyar van, pl. a mélygarázs lehajtójában a cégnél, de megteszi pl. a West End külső parkoló erős jobbos emelkedőjén is.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8667 Dátum:
2019.01.09 szerda, 18:34:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.01.09 szerda, 07:23:35
A másik kopogás a bal féltengely, amivel sajnos elég sokat közlekedtem szakadt gumiharanggal. Valamiért kétszer is elhagyta magát és egyszer még a csere sem sikerült 100-asan, azaz tulajdonképpen háromszor mentem vele pár száz, 1-2 ezer km-t, hogy nem volt benne elég zsír.
Mennyire kivitelezhető házilag a gumiharang cseréje?
Esetleg tudsz valami leírást/videót a témában?
A balos nekem is szakadt
.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8668 Dátum:
2019.01.09 szerda, 18:49:12 »
Idézetet írta: edk - 2019.01.09 szerda, 18:34:00
Mennyire kivitelezhető házilag a gumiharang cseréje?
Esetleg tudsz valami leírást/videót a témában?
A balos nekem is szakadt
.
nem komplikált
Lelazítod a féltengely anyát (olcsó pénzért kapsz újat) (kerék még fent, vagy valaki fékez közben)
Kiveszed a "talpas" gömbfej csavarját a csonkállványból
Lekötöd a stabilizátoról a kutyacsontot (mindkét első kerékkel a levegőben)
féknyerget leveszed
féktárcsát is
pajszerral megfeszíted lefelé a lengőkart (1+méteres pajszer)
kibillented a csonkálványból a gömbfejet (miközben feszíted lefelé a lengőkart)
ezután ki tudod a csuklót kalapálni (anya rajta, hogy a menet túlélje)
innen már jó vagy, mert egyik kézzel megfogod a féltengelyt, másikkal egy kalapácsot harmadikkal egy másik kalapácsot és a negyedikkel meg a csuklót amit a két kalapáccsal határozott ütéssel le is ütsz.
gumiharang le, új fel zsír, csukló vissza, bilincsek fel, majd innentől fordítva vissza minden.
Emelő nélkül is meg lehet csinálni, de jobb emelőn.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.01.09 szerda, 18:51:25 írta VZoli
»
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8669 Dátum:
2019.01.09 szerda, 20:18:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.01.09 szerda, 07:23:35
Mikor kopog? Egyenes, kanyar, ill. hajtás, motorfék, ill. bukkanó, kátyú, járdaszél?
Nekem a talpas csapszeg kopog, túl sokszor lett szétszedve, lassan cserélni kellene. Az a járda szélét, kátyút, ilyesmit üdvözli határozott koppanással.
A másik kopogás a bal féltengely, amivel sajnos elég sokat közlekedtem szakadt gumiharanggal. Valamiért kétszer is elhagyta magát és egyszer még a csere sem sikerült 100-asan, azaz tulajdonképpen háromszor mentem vele pár száz, 1-2 ezer km-t, hogy nem volt benne elég zsír. A jobboson ugyanaz van fenn, mióta megvettem az autót. A féltengely motorfék módban szeret kopácsolni, ha közben viszonylag erős jobbra kanyar van, pl. a mélygarázs lehajtójában a cégnél, de megteszi pl. a West End külső parkoló erős jobbos emelkedőjén is.
AndyA
Köszönöm.
Megfigyelem ezeket, amiket írtál.
Nagyjából megvan, h mikor kopog, de majd holnap az általad írt üzemállapotokat megpróbálom reprodukálni.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8670 Dátum:
2019.01.09 szerda, 21:19:10 »
Idézetet írta: VZoli - 2019.01.09 szerda, 18:49:12
nem komplikált
Lelazítod a féltengely anyát (olcsó pénzért kapsz újat) (kerék még fent, vagy valaki fékez közben)
Kiveszed a "talpas" gömbfej csavarját a csonkállványból
Lekötöd a stabilizátoról a kutyacsontot (mindkét első kerékkel a levegőben)
féknyerget leveszed
féktárcsát is
pajszerral megfeszíted lefelé a lengőkart (1+méteres pajszer)
kibillented a csonkálványból a gömbfejet (miközben feszíted lefelé a lengőkart)
ezután ki tudod a csuklót kalapálni (anya rajta, hogy a menet túlélje)
innen már jó vagy, mert egyik kézzel megfogod a féltengelyt, másikkal egy kalapácsot harmadikkal egy másik kalapácsot és a negyedikkel meg a csuklót amit a két kalapáccsal határozott ütéssel le is ütsz.
gumiharang le, új fel zsír, csukló vissza, bilincsek fel, majd innentől fordítva vissza minden.
Emelő nélkül is meg lehet csinálni, de jobb emelőn.
a bilincsekkel bajban lehet, ha préselőst adnak hozzá.Azt csak a saját spec szerszámával teszi fel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8671 Dátum:
2019.01.09 szerda, 21:35:53 »
Idézetet írta: alf® - 2019.01.09 szerda, 21:19:10
a bilincsekkel bajban lehet, ha préselőst adnak hozzá.Azt csak a saját spec szerszámával teszi fel.
igen, de ha már látott olyan bilincset, akkor pl nagyon precíz műszerész csípőfogóval is rá lehet ügyeskedni. Persze, nem lesz olyan mint a szerszámmal, de megfelel.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8672 Dátum:
2019.01.10 csütörtök, 07:04:32 »
Idézetet írta: edk - 2019.01.09 szerda, 18:34:00
Mennyire kivitelezhető házilag a gumiharang cseréje?
Esetleg tudsz valami leírást/videót a témában?
A balos nekem is szakadt
.
Sima pite.
Először kiveszed a kerékközepet és meglazítod a féltengelyanyát, amíg még a kerekén áll az autó. Utána sokkal nehezebb lesz.
Felemel, alábakol (!), kerék le, fék, tárcsa le. Féket felkötöd, hogy ne a csövön lógjon, és hogy ne legyen útban. Ki kell tekerni alul a gólyaláb aljánál a csavart, ami a talpas csapszeg végét fogja. Óvatosan, ha mostanában nem volt bontva, mert a menet az egyik felében van, nincs anya, a másik fele meg szeret berohadni. Tekered kifelé, jön ki a csavar, de a berohadt rész miatt nem kitekeredik a sima oldalból, hanem kifeszíti azt, és ha erőlteted, pláne valami légkulccsal, letöri a menet nélküli oldalt. Rozsdaoldó, WD40, minden játszik.
Utána kiakasztod a lengőkart, és már helyben is vagy. (Ez látszólag egyszerűnek hangzik, de majd meglátod, hogy mennyire nem az...
Egyedül nem is biztos, hogy menni fog, még aknán is necces egy embernek.) Arra ügyelj, hogy a belső oldalon szét ne akaszd a csillagot, soha ne húzd kifelé a féltengelyt, inkább mindig befelé told egy kicsit. A belső harang letépése nékül is ki lehet akasztani, ha elég ügyes vagy... A külső csuklót kb. egy jól irányzott kalapácsütéssel le tudod ütni a féltengely végéről, egy rugós alátét-féle izé tartja összesen a helyén. Utána régi harangot lehúzod, újat felteszed a tengelyre. Csuklóból a használt zsír nagyját kitörlöd, menjen helyette friss, az sosem árt. Mehet vissza a csukló. Feltöltöd zsírral (igen, kell bele mind a két zacskóval, amit adnak hozzá, addig kell tölteni, míg szó szerint ki nem csordul!). A gumiharangnak van egy pereme, ami a csuklón egy megfelelő horonyba kell kerüljön, érezni, amikor a helyére pattan. Ott ráteszed a bilincset, a tengelyen a másikat, és már csak össze kell rakni.
Figyulim! Felszólít! A homlokcsípőfogó és tárcsai csak mérsékelten alkalmasak a roppantószemes bilincs meghúzására! 8000 Ft körül van a Bárdiban egy direkt erre való eszköz, ne tessék rá sajnálni a pénzt, vagy minimum kölcsönkérni egyet. Megszolgálja az árát akár már egyetlen csere után is, ha nem kell emiatt még egyszer szétszedni. Ne kérdezd meg, honnan tudom...
Bárdiban kapni ilyen bilincset is. Ha a gyári bilincs nem akar felmenni a helyére, akkor megoldás lehet két kisebbet venni a Bárdiban, és azokat összeakasztani. Amúgy egy elég pici egyenes csavarhúzóval benyúlva az egyik lyukon és befeszítve az akasztó szemhez rá lehet pattintani a másik lyukban a szemet, nem kell kézzel feszegetni, erőlködni.
Még egy apróság. Amikor a bilincs roppantószemét meghúzod, picit felgyűrheti a gumit alatta, ahogy összehúzza. Ha ezt így hagyod, szivárogni fog a zsír. A fogóval egy picit meg kell mozgatni, jobbra-balra forgatni a szemet, hogy a gumi kisimuljon alatta, és úgy már tutter.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8673 Dátum:
2019.01.10 csütörtök, 07:07:27 »
Idézetet írta: VZoli - 2019.01.09 szerda, 21:35:53
igen, de ha már látott olyan bilincset, akkor pl nagyon precíz műszerész csípőfogóval is rá lehet ügyeskedni. Persze, nem lesz olyan mint a szerszámmal, de megfelel.
5percig jó.EndyE le is írta miért...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8674 Dátum:
2019.01.10 csütörtök, 07:07:45 »
Idézetet írta: VZoli - 2019.01.09 szerda, 21:35:53
igen, de ha már látott olyan bilincset, akkor pl nagyon precíz műszerész csípőfogóval is rá lehet ügyeskedni. Persze, nem lesz olyan mint a szerszámmal, de megfelel.
Határeset... Én már szedtem szét újra emiatt, hogy a közben megvett rendes fogóval rendesen meghúzzam a bilincset, és ne szivárogjon belőle a zsír többet.
Az a trükkje, hogy nem csak kétfelől húzza össze, mint a homlokcsípő tenné, hanem a megfelelő pillanatban egy harmadik fej érkezik "belülről", és a roppantószem felpúposodó, és így kirugózni képes hátát betolja, hogy ne tudjon kirugózni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8675 Dátum:
2019.01.10 csütörtök, 18:44:18 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.01.10 csütörtök, 07:07:45
Határeset... Én már szedtem szét újra emiatt, hogy a közben megvett rendes fogóval rendesen meghúzzam a bilincset, és ne szivárogjon belőle a zsír többet.
Az a trükkje, hogy nem csak kétfelől húzza össze, mint a homlokcsípő tenné, hanem a megfelelő pillanatban egy harmadik fej érkezik "belülről", és a roppantószem felpúposodó, és így kirugózni képes hátát betolja, hogy ne tudjon kirugózni.
AndyA
nem azt mondtam, hogy tökéletes lesz, csak hogy meg lehet oldani
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8676 Dátum:
2019.01.10 csütörtök, 18:48:23 »
Idézetet írta: alf® - 2019.01.10 csütörtök, 07:07:27
5percig jó.EndyE le is írta miért...
Most minek szépítsük, még ObiVan és Yoda mestere is lehet balf@sz
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8677 Dátum:
2019.01.10 csütörtök, 18:52:28 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.01.10 csütörtök, 07:07:45
Határeset... Én már szedtem szét újra emiatt, hogy a közben megvett rendes fogóval rendesen meghúzzam a bilincset, és ne szivárogjon belőle a zsír többet.
Az a trükkje, hogy nem csak kétfelől húzza össze, mint a homlokcsípő tenné, hanem a megfelelő pillanatban egy harmadik fej érkezik "belülről", és a roppantószem felpúposodó, és így kirugózni képes hátát betolja, hogy ne tudjon kirugózni.
AndyA
Láttam már párat, tényleg jobb fogóval. 25 éve amikor szakmai gyakszin voltam, nem volt ilyen jóvilág szerszámok és alkatrészek tekintetében. A öregek utálták ezt a bilincset és a tanulókat szopatták velük. Nekünk kellett szét össze szerelnünk, ha meg nem sikerült ordibálás volt. Hát ja, szét-össze szereltem párat... tényleg jobb a fogóval, azzal 1 perc, nélküle 10
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8678 Dátum:
2019.01.10 csütörtök, 19:17:41 »
Idézetet írta: VZoli - 2019.01.10 csütörtök, 18:48:23
Most minek szépítsük, még ObiVan és Yoda mestere is lehet balf@sz
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8679 Dátum:
2019.01.11 péntek, 12:15:16 »
Köszönöm szépen a válaszokat mindenkinek gumiharang cserélése témakörben
.
Ha jobb idő lesz, megnézem, hogy ez az én képességeimmel/lehetőségeimmel kivitelezhető-e
.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8680 Dátum:
2019.01.11 péntek, 12:57:32 »
Idézetet írta: edk - 2019.01.11 péntek, 12:15:16
Köszönöm szépen a válaszokat mindenkinek gumiharang cserélése témakörben
.
Ha jobb idő lesz, megnézem, hogy ez az én képességeimmel/lehetőségeimmel kivitelezhető-e
.
Ha ez felmerül kérdésként, akkor a válasz: nem.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8681 Dátum:
2019.01.11 péntek, 13:59:11 »
Idézetet írta: edk - 2019.01.11 péntek, 12:15:16
Köszönöm szépen a válaszokat mindenkinek gumiharang cserélése témakörben
.
Ha jobb idő lesz, megnézem, hogy ez az én képességeimmel/lehetőségeimmel kivitelezhető-e
.
csak hobbyból ne cseréld. ha meg már folyat, akkor meg addig ne várj, míg tavaszodik, mert akkor már féltengelyt is cserélhetsz.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8682 Dátum:
2019.01.11 péntek, 18:08:12 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.01.11 péntek, 12:57:32
Ha ez felmerül kérdésként, akkor a válasz: nem.
AndyA
Értem, mire gondolsz és egyet is értek, egyedül nem állnék neki
. Csak a lehetőségeim között ott van a sógorom, aki már lehet, hogy csinált hasonlót, ezért nem vetettem el egyből a saját kivitelezést
.
Válasz
csak hobbyból ne cseréld. ha meg már folyat, akkor meg addig ne várj, míg tavaszodik, mert akkor már féltengelyt is cserélhetsz.
Nem hobbiból csinálnám, nem unatkozom annyira. Várni viszont muszáj, mert ilyen időben a panelok között a parkolóban nem tudok nekiállni. Nem utolsó sorban köszönöm a tanácsot
.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8683 Dátum:
2019.01.12 szombat, 14:24:24 »
4/5 ajtós hátsó felfüggesztésnél a hátsó rugó aljára menő kis gumi védőt be lehet külön szerezni? Gyári program csak együtt hozza a rugóval, ahogy néztem az első rugóé meg nem jó igazán rá.
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8684 Dátum:
2019.01.12 szombat, 14:42:29 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.01.12 szombat, 14:24:24
4/5 ajtós hátsó felfüggesztésnél a hátsó rugó aljára menő kis gumi védőt be lehet külön szerezni? Gyári program csak együtt hozza a rugóval, ahogy néztem az első rugóé meg nem jó igazán rá.
Én csak ráhúztam egy szilikoncsövet ami passzolt. Ha jól sejtem az csak azért van ott, hogy ne nyikorogjon a rugó a tányéron, nem?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.01.12 szombat, 15:49:43 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8685 Dátum:
2019.01.12 szombat, 15:17:54 »
Idézetet írta: Bleky - 2019.01.12 szombat, 14:42:29
Én csak ráhúztam egy szilikoncsövet ami passzolt. Ha jól sejtem az csak azért van ott, hogy be nyikorogjon a rugó a tányéron, nem?
Más szerepe szerintem sincsen.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8686 Dátum:
2019.01.14 hétfő, 18:50:49 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.01.08 kedd, 20:17:20
Sziasztok!
Kopog a bal eleje az autónak.
Előzmény nyáron is kopogott, csak kevesebbet. egy rugótörés javításánál a szerelő kiszedte a lengőkarokat, átnézte, szerinte nem volt baja.
Utána futóműves is átnézte ő is jónak talált mindent, beállította a futóművet, de ugyanúgy koporászgatott.
A hideg bejöttével egyre hangosabban kopog. Mintha, mondom mintha egy pár km megtétele után nem kopogna annyira, de ezt lehet csak behaluzom
Minap voltam a Magyar Autóklub Berda József utcai telepén, ahol egy elég komoly nyúzópad van, első vizsgálatra nem találtak semmit, megrázták az elejét, a lengéscsillapítók is jó értékeket mutattak. Volt egy feltételezés, hogy a csillapító tengelye kotyog, ezért változhat néhány km után/hideg/melegben a kopogás. De hiába rángatták, stabilak a csillapítók is. Torony csapágyak sem "szólaltak" meg a nyúzás alatt.Mondtam menjünk egy kört, egy közeli macskaköves gidres-gödrös úton olyanokat koppant, hogy nem volt kérdés, h vmi van. Vissza a padra. Jött egy másik szaki is, ő is végig nyosztatta az elejét.
Nagy nehezen a bal lengőkar hátsó szilentet vélelmezték, mert mintha az jobban mozogna/kotyogna mint a másik oldali.
De vmelyik bölcső szilentet is gyanúsítgatták, hogy az is lehet ludas. De ők első körben lengőkart cserélnének.
Az autó eleje nem jön megy, komoly fékezésre, gázadásra. Nem ugrik ki a kormány a kezemből.
Valahogy ezt a lengőkar szilent dolgot nem érzem megalapozottnak.
Ennyi mese után a kérdés:
Kopoghat-e az eleje rossz bölcsőszilenttől?
Széteshet-e az eleje, ha akár a bölcsőszilent a rossz, akár a lengőkar szilent?
Köszönöm, Ferqo
NA véget ért a futómű saga.
Nem az volt.
A turbócső bilincs, az a sokak által elátkozott, ami alul a keresztmerevítőre van rögzítve, vmi gumírozott bakkal.
Hogy Allah növessze hosszúra a szakállát, vagy inkább rakja a kopaszok közé, de akár mindkettő.
Végre nem kopog.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8687 Dátum:
2019.01.14 hétfő, 20:04:25 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.01.14 hétfő, 18:50:49
NA véget ért a futómű saga.
Nem az volt.
A turbócső bilincs, az a sokak által elátkozott, ami alul a keresztmerevítőre van rögzítve, vmi gumírozott bakkal.
Hogy Allah növessze hosszúra a szakállát, vagy inkább rakja a kopaszok közé, de akár mindkettő.
Végre nem kopog.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8688 Dátum:
2019.01.17 csütörtök, 11:16:13 »
FL előtti és utáni hátsó futómű csereszabatos?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8689 Dátum:
2019.01.17 csütörtök, 11:32:00 »
Idézetet írta: legyozo - 2019.01.17 csütörtök, 11:16:13
FL előtti és utáni hátsó futómű csereszabatos?
Attól függ. A 4-5 ajtós és a kombi nyilván más, ill. 2004 körül volt hátsó fék csere, a "berohadós" fajtát cserélték a "nem beróhadós" fajtára.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8690 Dátum:
2019.01.17 csütörtök, 13:07:33 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.01.17 csütörtök, 11:32:00
Attól függ. A 4-5 ajtós és a kombi nyilván más, ill. 2004 körül volt hátsó fék csere, a "berohadós" fajtát cserélték a "nem beróhadós" fajtára.
AndyA
Kombi-kombi párosításra gondoltam.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8691 Dátum:
2019.01.18 péntek, 07:19:05 »
Idézetet írta: legyozo - 2019.01.17 csütörtök, 13:07:33
Kombi-kombi párosításra gondoltam.
Amennyire tudom, a féken kívül nem történt változtatás.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8692 Dátum:
2019.01.18 péntek, 07:39:17 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.01.18 péntek, 07:19:05
Amennyire tudom, a féken kívül nem történt változtatás.
AndyA
Olyannyira nem, hogy kombiban az MkII vel részben/egészben megegyezik.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8693 Dátum:
2019.01.18 péntek, 07:40:39 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.01.18 péntek, 07:19:05
Amennyire tudom, a féken kívül nem történt változtatás.
AndyA
Köszönöm!
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8694 Dátum:
2019.01.18 péntek, 07:41:26 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.01.18 péntek, 07:39:17
Olyannyira nem, hogy kombiban az MkII vel részben/egészben megegyezik.
Hűha, akkor kibővül a keresési lehetőség.
Köszönöm!
Naplózva
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8695 Dátum:
2019.01.23 szerda, 08:12:16 »
A hátsó futóműbe a dőlésállító csavart is szokás cserélni?
Hol helyezkedik el?
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8696 Dátum:
2019.01.23 szerda, 11:13:27 »
Idézetet írta: Koniman - 2019.01.23 szerda, 08:12:16
A hátsó futóműbe a dőlésállító csavart is szokás cserélni?
Hol helyezkedik el?
A hátsó futóműben egyetlen helyen tudsz bármit állítani: középen, ahol a két lengőkar találkozik, van egy excenteres alátéttel egybesütött csavar a lengőkarok végén a szilentben, azt lehet tekergetni. Nagyon komoly ok általában nincs a cseréjére, hacsak nem gyógyul be annyira, hogy nem lehet megmozdítani, állítani. Ha viszont a komplett szilentet, mindent cserélsz, akkor meggondolandó ezt is, nem az a rettenet tétel. Még Fordnál is max. pár ezer Ft.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8697 Dátum:
2019.01.23 szerda, 12:11:47 »
Idézetet írta: Koniman - 2019.01.23 szerda, 08:12:16
A hátsó futóműbe a dőlésállító csavart is szokás cserélni?
Hol helyezkedik el?
úgyis be lesz rohadva, szóval szét kell vágni, akkor meg másik kell mindenképp
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8698 Dátum:
2019.01.25 péntek, 10:40:06 »
Hátsóhídat le kell venni, a keresztlengőkar szilent és hosszlengőkar szilent cseréjéhez
.
?
A keresztlengőkar szilent cseréjénél kell rugóösszehúzó?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.01.25 péntek, 10:44:27 írta legyozo
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8699 Dátum:
2019.01.25 péntek, 10:42:33 »
Idézetet írta: legyozo - 2019.01.25 péntek, 10:40:06
Hátsóhídat le kell venni, a keresztlengőkar szilent és hosszlengőkar szilent cseréjéhez.
A keresztlengőkar szilent cseréjénél kell rugóösszehúzó?
lekell venni??
Én cseréltem keresztlengőkart kompletten, de nem kellett emlékeim szerint semmit lebontani hozzá...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
167
168
169
170
171
172
173
[
174
]
175
176
177
178
179
180
181
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ