Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:59:32 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 172 173 174 175 176 177 178 [179] 180 181 182 183 184 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3171621 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8900 Dátum: 2019.08.07 szerda, 14:48:10 »

Ha hajtószár + fejben gondolkodsz, akkor a 3/8"-os az, ami átfér a szerelőlyukon, vagy olyan T50 bit kell, ami kb. 10 centi hosszú. Lehet 10-es hatlapfejű végű T50 bitet is használni egy 10-es kulcsba fogva, de akkor is hosszú kell belőle, hogy a 10-es dugó elférjen kívül.

Nézd meg az új csavarokat is, mert mostanában nem T50-et adnak már hozzájuk, hanem E-Torx 12-est. Ahhoz mondjuk egy BMW hengerfejcsavar kulcs az ideális megoldás. 1/2"-os az egyik vége, 12 cm hosszú, E12 van a másik végén, és gond nélkül átfér a szerelőnyíláson is.

AndyA
Akkor ez már jó lehet vagy mivel gondolom a dugóval együtt 100mm, akkor ez még rövid?
https://praktikusszerszam.hu/termekek/sk12-t50-100-12-os-hosszitott-100-mm-es-torx-dugokulcs-t-50-p239141.html
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8901 Dátum: 2019.08.07 szerda, 14:48:55 »

Anno a 3/8-os fejből kellett kicsit köszörülnöm és az éppen befért.
Méretet nem tudok...




Köszi, de sajna nincs 3/8"-os fejem...
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8902 Dátum: 2019.08.07 szerda, 18:41:15 »

Akkor ez már jó lehet vagy mivel gondolom a dugóval együtt 100mm, akkor ez még rövid?
https://praktikusszerszam.hu/termekek/sk12-t50-100-12-os-hosszitott-100-mm-es-torx-dugokulcs-t-50-p239141.html

Az én E12-es félcollosom 140 mm hosszú. Az biztosan elegendő.

Kimentem a garázsba, és lemértem neked gyorsba'. A vas, ahol a csavar felfekszik, pontosan 5 cm-re van a kerékagy felfekvő felületétől (a külső oldaltól), azaz a 10 centis bit bőven elegendő.

Tegyél a csavarra menetrügzítőt, ha nincs rajta gyárilag. Egyfelől nem szeretnéd, hogy menet közben kitekeredjen, másfelől sokkal nehezebben rohad be, így legközelebb is ki tudod majd tekerni, amikor szükség lesz rá. Smiley

Andya
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8903 Dátum: 2019.08.08 csütörtök, 04:27:00 »

Az én E12-es félcollosom 140 mm hosszú. Az biztosan elegendő.

Kimentem a garázsba, és lemértem neked gyorsba'. A vas, ahol a csavar felfekszik, pontosan 5 cm-re van a kerékagy felfekvő felületétől (a külső oldaltól), azaz a 10 centis bit bőven elegendő.

Tegyél a csavarra menetrügzítőt, ha nincs rajta gyárilag. Egyfelől nem szeretnéd, hogy menet közben kitekeredjen, másfelől sokkal nehezebben rohad be, így legközelebb is ki tudod majd tekerni, amikor szükség lesz rá. Smiley

Andya
Köszönöm, hogy lemérted!  worship
Akkor megveszem azt, amit belinkeltem...
Menetrögzítőből milyet vegyek? Kenjem be a menetet végig körbe mindenhol?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8904 Dátum: 2019.08.08 csütörtök, 05:46:12 »

Köszönöm, hogy lemérted!  worship
Akkor megveszem azt, amit belinkeltem...
Menetrögzítőből milyet vegyek? Kenjem be a menetet végig körbe mindenhol?


A kék elég, a normál.

Igen, a szokásos 1-2 cseppnél célszerű kicsit többet, hogy rendesen körbebefussa a menetet a csavar elülső harmadán.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8905 Dátum: 2019.08.08 csütörtök, 10:59:49 »

Agyhalál...

Hétvégén beszerelném az új kerékagyat, de mindenhol csak rendelésre találok kulcsot hozzá. Vagy ha van, akkor postázzák, de holnapig nem ér ide. falbav falbav

 help
Kérdés: Nincs valakinek kölcsönbe egy ilyen t50-es eszköze a szétszereléséhez és mivel még nem jött meg a futár nem tudom, hogy az újhoz melyik fajta csavart adták így lehet, hogy egy külső E12-es tekerentyűre is hálásan megköszönve szükségem volna.
 help

Azt gondoltam, hogy bemegyek egy boltba és megveszem...  szomoru1

Köszönettel:

Koniman

Update: Találtam T50-est 100mm hosszút dugóval együtt... Mai átvétellel!  Juhejj!! eplus2 taps eljen
Remélem az új csavar nem a másik fajta... worship
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.08 csütörtök, 11:40:07 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8906 Dátum: 2019.08.08 csütörtök, 12:33:41 »

Tudom, hogy fenn vannak a meghúzási nyomatékok az oldalon, de egyik anya sem olyan, mint  ami nekem van az alufelnin.

Nem forgó alátétes, csak sima kúpos anya. Hány Nm-re javasolt meghúzni? 110 Nm-re húztam, sok-kevés?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8907 Dátum: 2019.08.08 csütörtök, 13:31:04 »

Tudom, hogy fenn vannak a meghúzási nyomatékok az oldalon, de egyik anya sem olyan, mint  ami nekem van az alufelnin.

Nem forgó alátétes, csak sima kúpos anya. Hány Nm-re javasolt meghúzni? 110 Nm-re húztam, sok-kevés?

Az is fent van...  Cool

Ne a szöveges részt nézd, abban sok a hiba. (ahogy itt az oldalon sok cikkben, FAQ-ban is...)
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.08 csütörtök, 13:39:47 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8908 Dátum: 2019.08.09 péntek, 07:26:00 »

Az is fent van...  Cool

Ne a szöveges részt nézd, abban sok a hiba. (ahogy itt az oldalon sok cikkben, FAQ-ban is...)


A legjobban hasonlító csavarhoz 140 Nm-t mutat/ír, de azt soknak érzem. Nem sok?
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #8909 Dátum: 2019.08.09 péntek, 07:40:39 »

A legjobban hasonlító csavarhoz 140 Nm-t mutat/ír, de azt soknak érzem. Nem sok?
Én az mk4-nél 140-re húzom meg. Persze ez nem biztos, hogy számodra releváns, de szerintem nagy bajt nem tudsz okozni vele. Egy gumisnál erősre állított légkulcsnál biztosan jobb megoldás.  vigyor3
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8910 Dátum: 2019.08.09 péntek, 07:42:32 »

Tudom, hogy fenn vannak a meghúzási nyomatékok az oldalon, de egyik anya sem olyan, mint  ami nekem van az alufelnin.

Nem forgó alátétes, csak sima kúpos anya. Hány Nm-re javasolt meghúzni? 110 Nm-re húztam, sok-kevés?

Szerintem az bőven elég. 90 körüli értékre emlékszem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8911 Dátum: 2019.08.09 péntek, 10:30:14 »

Én az mk4-nél 140-re húzom meg. Persze ez nem biztos, hogy számodra releváns, de szerintem nagy bajt nem tudsz okozni vele. Egy gumisnál erősre állított légkulcsnál biztosan jobb megoldás.  vigyor3
Kicsit tartok a 140 Nm-től, a fékremegéses Wiki-s cikkben sem nagyon javasolja a 110 Nm-nél többet.
Bár az is tény, hogy a MK4-re 140 Nm-t ír. Gumis után mindig újrahúzom, nem bízom bennük, hacsak nem nyomatékkulccsal fejezi be a műveletet.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #8912 Dátum: 2019.08.09 péntek, 10:31:09 »

Szerintem az bőven elég. 90 körüli értékre emlékszem.

AndyA
Ja, inkább erre az értékre teszem le a voksom, most 110 Nm-re van húzva, és szerintem így is marad.
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8913 Dátum: 2019.08.09 péntek, 14:56:58 »

A kék elég, a normál.

Igen, a szokásos 1-2 cseppnél célszerű kicsit többet, hogy rendesen körbebefussa a menetet a csavar elülső harmadán.

AndyA
Mindegy milyen gyártmány, csak az a lényeg hogy kék legyen? a legolcsóbb is jó?  nyes

Esetleg ilyen? http://www.homasita.hu/product/10142707
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.10 szombat, 07:02:06 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8914 Dátum: 2019.08.10 szombat, 12:05:06 »

Na, 4-ből egy nem jött ki, mert a torx alakzat korróziója miatt csak elforog benne a kulcs. falbav
Amennyiben flexel levágom a fejet és leszedem az agyat, akkor ki tudom vhogy tekerni a csavart?
Gondoltam dupla anyára és úgy megfogva??
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8915 Dátum: 2019.08.10 szombat, 15:05:15 »

Na, 4-ből egy nem jött ki, mert a torx alakzat korróziója miatt csak elforog benne a kulcs. falbav
Amennyiben flexel levágom a fejet és leszedem az agyat, akkor ki tudom vhogy tekerni a csavart?
Gondoltam dupla anyára és úgy megfogva??

Anyát ráhegeszteni és kihajtani.
Dupla anya nem fér rá és a hegesztés még meleget is ad neki.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8916 Dátum: 2019.08.10 szombat, 18:29:57 »

Mindegy milyen gyártmány, csak az a lényeg hogy kék legyen? a legolcsóbb is jó?  nyes

Esetleg ilyen? http://www.homasita.hu/product/10142707

Csavarrögzítő = Loctite.

A kék az oldható, a zöld az erős (ezt ki lehet csavarni, de küzdős lehet, melegítős stb.), a piros az a végleges, ahhoz dinamit kell, hogy kiszedd. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8917 Dátum: 2019.08.10 szombat, 18:31:56 »

Na, 4-ből egy nem jött ki, mert a torx alakzat korróziója miatt csak elforog benne a kulcs. falbav
Amennyiben flexel levágom a fejet és leszedem az agyat, akkor ki tudom vhogy tekerni a csavart?
Gondoltam dupla anyára és úgy megfogva??

Próbálkozhatsz (ha van otthon) balmenetes csavarkitekerő eszközzel, de szerintem a tutti megoldás GSR-é.

Nekem anno beleszakadt az egyik csavar, úgy kellett kifúrni. Az sem volt kéjhömpöly.

Pont emiatt a korróziós-elforgós dolog miatt lett mostanában T50 helyett E12 a csavar feje.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8918 Dátum: 2019.08.10 szombat, 19:17:21 »

Csavarrögzítő = Loctite.

A kék az oldható, a zöld az erős (ezt ki lehet csavarni, de küzdős lehet, melegítős stb.), a piros az a végleges, ahhoz dinamit kell, hogy kiszedd. Smiley

AndyA

Azért a piros nem ennyire komoly, az inkább csapágyrőgzítő, mintsem csavar.
Hivatalosan mindegyiket melegíteni kell meghazározott hőfokra az oldás előtt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8919 Dátum: 2019.08.10 szombat, 19:19:25 »

Próbálkozhatsz (ha van otthon) balmenetes csavarkitekerő eszközzel, de szerintem a tutti megoldás GSR-é.

Nekem anno beleszakadt az egyik csavar, úgy kellett kifúrni. Az sem volt kéjhömpöly.

Pont emiatt a korróziós-elforgós dolog miatt lett mostanában T50 helyett E12 a csavar feje.

AndyA

A tiéd pont egy balra fogó dugókulcs fejű kihajtóval lazítottuk....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8920 Dátum: 2019.08.11 vasárnap, 08:10:17 »

AndyA, MegGyőző!

Köszönöm, mindkettőtöknek a javaslatokat, de sajnos addigra már megvoltam vele... worship

Végűl levágtam flex-el a csavarfejet. ( nem volt dugófejű csavarkiszedőm... )
Az agyat kemény kalapács ütésekkel kellett különválasztanom a konzoltól ( 17 év az 17 év ), utána vacakoltam a dupla anyás megoldással (a másodig anya csak félig menne rá,de az is elég lenne...), viszont hiába reszeltem körbe a levágott csavarvéget az anyát nem tudtam rátekerni normálisan, mert vmiért csak ferdén akart rákapni, de ha lett volna hegesztő aparátom, akkor ráhegesztettem volna azon a kis felületen, mert sztem az is elég lett volna neki.

Végül vízfacsarós szorításommal és egy papagálykulccsal ki-be tekergetéssel és fújkálással kiszedtem a csavart. taps

Faja lett... A kivett agyat kézzel alig lehetett már megforgatni... wow1

Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8921 Dátum: 2019.08.11 vasárnap, 08:12:07 »

Próbálkozhatsz (ha van otthon) balmenetes csavarkitekerő eszközzel, de szerintem a tutti megoldás GSR-é.

Nekem anno beleszakadt az egyik csavar, úgy kellett kifúrni. Az sem volt kéjhömpöly.

Pont emiatt a korróziós-elforgós dolog miatt lett mostanában T50 helyett E12 a csavar feje.

AndyA

Mi az a híres GSR-es megoldás?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8922 Dátum: 2019.08.11 vasárnap, 08:23:46 »

Ja, miután a hátsó rendszert rendberaktam megnéztem az elejét, mert bal elölről idönként zörgést lehetett hallani, ami ha egy picit rátettem a lában a fékre abba is maradt.

A féknyereg egyik rögzítő csavarjánál kotyog a nyereg és a konzol között, olyan mintha nem lenne meghúzva rendesen a csavarja.
A nyereg rögzítőcsavarját, ami a csúszó perselybe megy nem lehet jobban meghúzni... - kitekeregni nem fog... Mitől jött létre ez az állapot???  wow1

Felújítókészletet néztem már ezt:https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2002/2_0/D/fekrendszer---absasresp/feknyereg-alkatreszek/feknyereg-szerelek?sid=56544680

A Cromaxnál is láttam kedvezőbb áron, de nem tudni, hogy zsírt adnak-e hozzá...https://cromax.hu/fekrendszer/elso_fekrendszer/elso_feknyereg_alkatreszei/elso_feknyereg_javito_keszlet_ford_mondeo_2000-2007_csuszka_16335
« Utoljára szerkesztve: 2019.08.11 vasárnap, 08:29:55 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8923 Dátum: 2019.08.11 vasárnap, 08:29:07 »

Ja, miután a hátsó rendszert rendberaktam megnéztem az elejét, mert bal elölről idönként zörgést lehetett hallani, ami ha egy picit rátettem a lában a fékre abba is maradt.

A féknyereg egyik rögzítő csavarjánál kotyog a nyereg és a konzol között, olyan mintha nem lenne meghúzva rendesen a csavarja.
A nyereg rögzítőcsavarját, ami a csúszó perselybe megy nem lehet jobban meghúzni... - kitekeregni nem fog... Mitől jött létre ez az állapot???  wow1

Felújítókészletet néztem már ezt:https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2002/2_0/D/fekrendszer---absasresp/feknyereg-alkatreszek/feknyereg-szerelek?sid=56544680

elkopott a vezetőpersely!?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8924 Dátum: 2019.08.11 vasárnap, 08:32:34 »

elkopott a vezetőpersely!?
Akkor ezekre a felújító cuccokra lesz szükség...
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
gyurci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


E-mail
« Új hozzászólás #8925 Dátum: 2019.08.11 vasárnap, 11:02:51 »

Ja, miután a hátsó rendszert rendberaktam megnéztem az elejét, mert bal elölről idönként zörgést lehetett hallani, ami ha egy picit rátettem a lában a fékre abba is maradt.

A féknyereg egyik rögzítő csavarjánál kotyog a nyereg és a konzol között, olyan mintha nem lenne meghúzva rendesen a csavarja.
A nyereg rögzítőcsavarját, ami a csúszó perselybe megy nem lehet jobban meghúzni... - kitekeregni nem fog... Mitől jött létre ez az állapot???  wow1

Felújítókészletet néztem már ezt:https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2002/2_0/D/fekrendszer---absasresp/feknyereg-alkatreszek/feknyereg-szerelek?sid=56544680

A Cromaxnál is láttam kedvezőbb áron, de nem tudni, hogy zsírt adnak-e hozzá...https://cromax.hu/fekrendszer/elso_fekrendszer/elso_feknyereg_alkatreszei/elso_feknyereg_javito_keszlet_ford_mondeo_2000-2007_csuszka_16335


Szia!

Vettem én is ilyen felújító készletet a cromax-nál. Az olcsóbbikat, és volt benne zsír egy kis tasakban.
Naplózva

MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8926 Dátum: 2019.08.11 vasárnap, 14:36:15 »

Szia!

Vettem én is ilyen felújító készletet a cromax-nál. Az olcsóbbikat, és volt benne zsír egy kis tasakban.
Szia!
Az a 2.000Ft-os?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
gyurci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64


E-mail
« Új hozzászólás #8927 Dátum: 2019.08.11 vasárnap, 20:23:55 »

Szia!
Az a 2.000Ft-os?

A 2000ft-os igen. De vettem tőlük a 3000ft-ost is, és abban is volt zsír.
Naplózva

MK3 2004 kombi GHIA 2.0 TDCI (FMBA 96kw)
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8928 Dátum: 2019.08.11 vasárnap, 22:07:59 »

A 2000ft-os igen. De vettem tőlük a 3000ft-ost is, és abban is volt zsír.
Ok, köszi, akkor hétfőn bevásárolok...
 wave
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8929 Dátum: 2019.08.13 kedd, 23:48:38 »

Sziasztok,

pár hete elkezdett recsegni - ropogni a kocsi jobb eleje.
SOS begurultam egy szervizbe, hogy egyáltalán mehetek-e vele, vagy életveszélyes...  Huh?

Mire a szerelő srác ráállt az aknára, már mondta is, hogy ez tuti toronycsapágy.

Bejelentkeztem a Cromax-hoz toronycsapágy cserére, amit meg is csináltak, és azt mondták, hogy egyéb problémát nem találtak az első futóműben.
Mikor érte mentem, a szerviz vezető állt ki az autóval, és mondja nekem, hogy minden ok az autóval, de a jobb eleje nagyon ropog, érdemes lenne megnézetni, majd jöjjek vissza...  falbav falbav falbav falbav

Szal a toronycsapágy kicserélve, de az jobb eleje pont úgyanúgy recseg ropog, mint előtte...

A bejáratot futómű szerelő csak 20-a után lesz nyitva, szal addig remélem nem hullik szét alattam....  szomoru1

Van vkinek ötlete mi lehet ez amúgy?







Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8930 Dátum: 2019.08.13 kedd, 23:54:22 »

Sziasztok,

pár hete elkezdett recsegni - ropogni a kocsi jobb eleje.
SOS begurultam egy szervizbe, hogy egyáltalán mehetek-e vele, vagy életveszélyes...  Huh?

Mire a szerelő srác ráállt az aknára, már mondta is, hogy ez tuti toronycsapágy.

Bejelentkeztem a Cromax-hoz toronycsapágy cserére, amit meg is csináltak, és azt mondták, hogy egyéb problémát nem találtak az első futóműben.
Mikor érte mentem, a szerviz vezető állt ki az autóval, és mondja nekem, hogy minden ok az autóval, de a jobb eleje nagyon ropog, érdemes lenne megnézetni, majd jöjjek vissza...  falbav falbav falbav falbav

Szal a toronycsapágy kicserélve, de az jobb eleje pont úgyanúgy recseg ropog, mint előtte...

A bejáratot futómű szerelő csak 20-a után lesz nyitva, szal addig remélem nem hullik szét alattam....  szomoru1

Van vkinek ötlete mi lehet ez amúgy?









Szia,

egy barátom járt úgy, hogy neki is ropogott az eleje. Diagnózis: toronycsapágy. Kicseréltette, de ugyanúgy ropogott. Újabb diagnózis: kormánymű. Mivel ez már húzósabb összeg lett volna, nem cseréltette, helyette viszont a kutyacsontot igen(az is gyanús volt). És láss csodát, az volt a ropogás oka.

Persze lehet nálad nem ez lesz, de érdemes ránézni.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #8931 Dátum: 2019.08.14 szerda, 00:00:02 »

Szia,

egy barátom járt úgy, hogy neki is ropogott az eleje. Diagnózis: toronycsapágy. Kicseréltette, de ugyanúgy ropogott. Újabb diagnózis: kormánymű. Mivel ez már húzósabb összeg lett volna, nem cseréltette, helyette viszont a kutyacsontot igen(az is gyanús volt). És láss csodát, az volt a ropogás oka.

Persze lehet nálad nem ez lesz, de érdemes ránézni.

A kutyavsomr inkább erősen fémesen kopog, nem ropog...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8932 Dátum: 2019.08.14 szerda, 00:01:45 »

A kutyavsomr inkább erősen fémesen kopog, nem ropog...

Igen, én is úgy tudtam. De ez ropogott. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #8933 Dátum: 2019.08.14 szerda, 06:20:38 »

Sziasztok,

pár hete elkezdett recsegni - ropogni a kocsi jobb eleje.
SOS begurultam egy szervizbe, hogy egyáltalán mehetek-e vele, vagy életveszélyes...  Huh?

Mire a szerelő srác ráállt az aknára, már mondta is, hogy ez tuti toronycsapágy.

Bejelentkeztem a Cromax-hoz toronycsapágy cserére, amit meg is csináltak, és azt mondták, hogy egyéb problémát nem találtak az első futóműben.
Mikor érte mentem, a szerviz vezető állt ki az autóval, és mondja nekem, hogy minden ok az autóval, de a jobb eleje nagyon ropog, érdemes lenne megnézetni, majd jöjjek vissza...  falbav falbav falbav falbav

Szal a toronycsapágy kicserélve, de az jobb eleje pont úgyanúgy recseg ropog, mint előtte...

A bejáratot futómű szerelő csak 20-a után lesz nyitva, szal addig remélem nem hullik szét alattam....  szomoru1

Van vkinek ötlete mi lehet ez amúgy?








Nekem mindkét rugótörést ropogással, pattogással jelezte. Főleg kormány tekergetésnél volt hallható. Mindkét esetben  a rugó tetejéből törött le darab.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8934 Dátum: 2019.08.14 szerda, 09:05:25 »

A kutyavsomr inkább erősen fémesen kopog, nem ropog...

Az mi az a kutyavsomrhehe

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8935 Dátum: 2019.08.14 szerda, 11:55:17 »

Nekem mindkét rugótörést ropogással, pattogással jelezte. Főleg kormány tekergetésnél volt hallható. Mindkét esetben  a rugó tetejéből törött le darab.

a toronycsapágy cseréhez ki kellett szedni az egész gólyalábat, nem? Csak észre vették volna ha törött a rugó...  wow1
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8936 Dátum: 2019.08.14 szerda, 14:34:50 »

a toronycsapágy cseréhez ki kellett szedni az egész gólyalábat, nem? Csak észre vették volna ha törött a rugó...  wow1


Lehet akkor törték el. nyes

Egyébként nem értem, ha cserélték a toronycsapágyat és a csere után is ugyanúgy ropog, akkor miért mondja a szerelő, hogy minden rendben az autóval, de meg kellene nézni mert valami ropog? vigyor3 Nem pont azért lett cserélve az alkatrész mert ropog? Kicsit vicces.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8937 Dátum: 2019.08.14 szerda, 15:14:14 »

Lehet akkor törték el. nyes

Egyébként nem értem, ha cserélték a toronycsapágyat és a csere után is ugyanúgy ropog, akkor miért mondja a szerelő, hogy minden rendben az autóval, de meg kellene nézni mert valami ropog? vigyor3 Nem pont azért lett cserélve az alkatrész mert ropog? Kicsit vicces.

Akkor elmondom a folyamatot. (hogyan történhetett)

1. Ropogó hang.
2. X szerelő azt mondta toronycsapágy. (Aztán lehet nem is az a hiba.)
3. Cromaxékhoz érkezik az autó, kérnék egy toronycsapágy cserét. (mert X azt mondta) 
    Nem hibamegállapításra kérték őket. A megrendelt munkát elvégezték, ennyi.
    Elvégezték a toronycsapágy cserét, azzal minden rendben van.

Nincs itt vicces dolog, tévedés/nem alapos átvizsgálás volt feltehetően az első állomáson. Ez szomorú inkább, mint vicces.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8938 Dátum: 2019.08.14 szerda, 16:23:36 »

Akkor elmondom a folyamatot. (hogyan történhetett)

1. Ropogó hang.
2. X szerelő azt mondta toronycsapágy. (Aztán lehet nem is az a hiba.)
3. Cromaxékhoz érkezik az autó, kérnék egy toronycsapágy cserét. (mert X azt mondta)  
    Nem hibamegállapításra kérték őket. A megrendelt munkát elvégezték, ennyi.
    Elvégezték a toronycsapágy cserét, azzal minden rendben van.

Nincs itt vicces dolog, tévedés/nem alapos átvizsgálás volt feltehetően az első állomáson. Ez szomorú inkább, mint vicces.

Persze, ebben igazad van...
Ott ment félre a dolog, hogy amikor a Cromax-os munkafelvevővel beszéltem, mondtam neki, hogy ropog az eleje, és nagy valószínűséggel toronycsapágy lesz. Kértem nézzük már meg mennyibe fájna a toronycsapágy csere, csak hogy be tudjam lőni..
Erre össze is dobott egy árajánlatot (52e HUF).
Amikor vittem az autót egy hét múlva, ott már ezt az árajánlat vették elő és ez alapján melóztak, amin már nem volt ott, amit szóban beszéltünk. Az én hibám, hogy nem figyeltem erre, és nem úgy adtam le, hogy ropog az eleje és csináljátok meg..

De, akkor sem hiszem, hogy egy hozzáértő embernek nem tűnik fel, hogy vmi nem ok és legalább feltűntetik a munkalapon, hogy találtak ezt meg azt..
Mikor felhívtak, hgy kész az autó, rákérdeztem, hogy találtak e más problémát, és azt mondták, hogy minden ok a futómável, fékkel stb..
A teleszkóp nyiszorog picit, de az olaj nem folyik belőle, szal nem gond. De ez a hang szerintem nem onnan jön...

na mind1, legközelebb okosabb leszek  rinya

Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8939 Dátum: 2019.08.14 szerda, 17:01:13 »

Persze, ebben igazad van...
Ott ment félre a dolog, hogy amikor a Cromax-os munkafelvevővel beszéltem, mondtam neki, hogy ropog az eleje, és nagy valószínűséggel toronycsapágy lesz. Kértem nézzük már meg mennyibe fájna a toronycsapágy csere, csak hogy be tudjam lőni..
Erre össze is dobott egy árajánlatot (52e HUF).
Amikor vittem az autót egy hét múlva, ott már ezt az árajánlat vették elő és ez alapján melóztak, amin már nem volt ott, amit szóban beszéltünk. Az én hibám, hogy nem figyeltem erre, és nem úgy adtam le, hogy ropog az eleje és csináljátok meg..

De, akkor sem hiszem, hogy egy hozzáértő embernek nem tűnik fel, hogy vmi nem ok és legalább feltűntetik a munkalapon, hogy találtak ezt meg azt..
Mikor felhívtak, hgy kész az autó, rákérdeztem, hogy találtak e más problémát, és azt mondták, hogy minden ok a futómável, fékkel stb..
A teleszkóp nyiszorog picit, de az olaj nem folyik belőle, szal nem gond. De ez a hang szerintem nem onnan jön...

na mind1, legközelebb okosabb leszek  rinya



52ezer Ft? wow1
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #8940 Dátum: 2019.08.15 csütörtök, 08:34:33 »

Futómű beállításra a Kwik fit műhelyek jók lehetnek? Van tapasztalat?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8941 Dátum: 2019.08.19 hétfő, 18:53:44 »

Az mi az a kutyavsomrhehe



Android hejesírásellenőrző automatikus javítás funkció.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8942 Dátum: 2019.08.19 hétfő, 19:07:43 »

Android hejesírásellenőrző automatikus javítás funkció.

AndyA



Harapott almás telefonja van BT-nek.  Cool
Ha ez lenne a heJesírás és a javítás, hát akkor inkább ne!  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #8943 Dátum: 2019.08.26 hétfő, 08:27:45 »

Sziasztok,
Szeretném kérdezni, mi okozza a hátsó futómű felől hallható recsegés/nyikorgás szerű zajt, amikor áthaladok egy fekvőrendőrön?
Új hátsó lengéscsillapító + kutyacsont került be, de már előtte is hallatszott. A rugók épek, kínomban minden összeérő fém, fém - gumi kapcsolatot szilikonzsírral összekentem. Még a toronygumit is.
A lengőkarokat fellazítottam, (szelíd erőszakra mindegyik csavar fellazult) WD40, majd vissza. Futómű feszes, nem talált rajta kivetnivalót a felülvizsgálat.
Már csak a hosszlengőkar első forgáspontját nem piszkáltam...
Füllel nem tudtam behatárolni, olyan, mintha több helyen is nyekeregne, ahogy emelem a hátulját.  szomoru1
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8944 Dátum: 2019.08.26 hétfő, 08:45:48 »

Sziasztok,
Szeretném kérdezni, mi okozza a hátsó futómű felől hallható recsegés/nyikorgás szerű zajt, amikor áthaladok egy fekvőrendőrön?
Új hátsó lengéscsillapító + kutyacsont került be, de már előtte is hallatszott. A rugók épek, kínomban minden összeérő fém, fém - gumi kapcsolatot szilikonzsírral összekentem. Még a toronygumit is.
A lengőkarokat fellazítottam, (szelíd erőszakra mindegyik csavar fellazult) WD40, majd vissza. Futómű feszes, nem talált rajta kivetnivalót a felülvizsgálat.
Már csak a hosszlengőkar első forgáspontját nem piszkáltam...
Füllel nem tudtam behatárolni, olyan, mintha több helyen is nyekeregne, ahogy emelem a hátulját.  szomoru1

Kombi vagy 4/5 ajtós? Nincs benne az aláírásodban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #8945 Dátum: 2019.08.26 hétfő, 08:49:15 »

4 ajtós, szedán
Kombi vagy 4/5 ajtós? Nincs benne az aláírásodban.

AndyA
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #8946 Dátum: 2019.08.26 hétfő, 12:23:34 »

És még kindig recseg  szomoru1
Kombi vagy 4/5 ajtós? Nincs benne az aláírásodban.

AndyA
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8947 Dátum: 2019.08.26 hétfő, 13:54:10 »

És még kindig recseg  szomoru1

Keresztstabilizátor szilentek szeretnek hátul nyekeregni.

Akna, vagy falaki feküdjön be alá, valaki meg hintáztassa. Az egyes alkatrészeket megfogdosva érezni lehet hogy mi adja a hangot.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8948 Dátum: 2019.08.27 kedd, 07:24:03 »

Keresztstabilizátor szilentek szeretnek hátul nyekeregni.

Akna, vagy falaki feküdjön be alá, valaki meg hintáztassa. Az egyes alkatrészeket megfogdosva érezni lehet hogy mi adja a hangot.

...és vigyázzon az ujjára. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8949 Dátum: 2019.08.27 kedd, 08:09:45 »

...és vigyázzon az ujjára. Smiley

AndyA

Áhh, ha szerencséje van, akkor pont ott csípi be ahol a probléma van, a vér pedig beszivárog, és elcsendesül a szilent  eljen
Naplózva
Oldalak: 1 ... 172 173 174 175 176 177 178 [179] 180 181 182 183 184 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.07 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.