Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:05:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 173 174 175 176 177 178 179 [180] 181 182 183 184 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3164608 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8950 Dátum: 2019.08.27 kedd, 08:31:35 »

Áhh, ha szerencséje van, akkor pont ott csípi be ahol a probléma van, a vér pedig beszivárog, és elcsendesül a szilent  eljen

Legközelebb meg már majd a felesége hamvait keverteted vele a motorolajba... wow1

Mi is a rendszáma? DVA-...?

 eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #8951 Dátum: 2019.08.27 kedd, 08:37:04 »

Ennyi kocsi alatt fetrengés után egy kis véráldozatot még meghozok, csak kussoljon le már.
Áhh, ha szerencséje van, akkor pont ott csípi be ahol a probléma van, a vér pedig beszivárog, és elcsendesül a szilent  eljen
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8952 Dátum: 2019.08.27 kedd, 09:22:52 »

Legközelebb meg már majd a felesége hamvait keverteted vele a motorolajba... wow1

Mi is a rendszáma? DVA-...?

 eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

Nem DPF-es, szóval nem kell az alacsony hamutartalom   Cheesy
Naplózva
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #8953 Dátum: 2019.08.27 kedd, 13:41:52 »

Köszönöm a segítő hozzászólásokat. Tényleg a stabilizátor szilentek nyígtak. A kutyacsontról leválasztva koncerteztem kicsit utána leszedtem volna. Itt elhangzott pár jókívánság a 3 évvel ezelőtti szerelőnek aki letörte az egyik szilentkengyel csavarfejét, majd nemes egyszerűséggel odahegesztette. Az nem jött le csak oldalra tudtam elmozgatni a rudat és aláügyeskedtem némi szilikonzsírt. Azóta csend van  Wink
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8954 Dátum: 2019.08.28 szerda, 19:07:23 »

Persze, ebben igazad van...
Ott ment félre a dolog, hogy amikor a Cromax-os munkafelvevővel beszéltem, mondtam neki, hogy ropog az eleje, és nagy valószínűséggel toronycsapágy lesz. Kértem nézzük már meg mennyibe fájna a toronycsapágy csere, csak hogy be tudjam lőni..
Erre össze is dobott egy árajánlatot (52e HUF).
Amikor vittem az autót egy hét múlva, ott már ezt az árajánlat vették elő és ez alapján melóztak, amin már nem volt ott, amit szóban beszéltünk. Az én hibám, hogy nem figyeltem erre, és nem úgy adtam le, hogy ropog az eleje és csináljátok meg..

De, akkor sem hiszem, hogy egy hozzáértő embernek nem tűnik fel, hogy vmi nem ok és legalább feltűntetik a munkalapon, hogy találtak ezt meg azt..
Mikor felhívtak, hgy kész az autó, rákérdeztem, hogy találtak e más problémát, és azt mondták, hogy minden ok a futómável, fékkel stb..
A teleszkóp nyiszorog picit, de az olaj nem folyik belőle, szal nem gond. De ez a hang szerintem nem onnan jön...

na mind1, legközelebb okosabb leszek  rinya



Help!!!

Elvittem az autót egy megbízhatóbb futóműveshez, aki azt mondta, hogy szerinte toronycsapágyat rosszul rakták össze (mert sajnos összelehet), és azért recseg - ropog a futómű. De egyértelmű, hogy toronycsapágy..
Vigyem vissza a Cromax-ba, gariba tegyék rendbe.

Ma vissza vittem, de sejtettem, hogy nem fogják ilyen simán lenyelni. Felhívtak, hogy ők nem hibáztak, viszont a teleszkóp ami ennyire ropog, mint mondták is, szal azt kell cserélni.
Nekem ez azért fura, mert az autó csak és kizárólag kanyarodáskor ropog. Egyenesen, döcögős úton, stb.. semmi hangja.. ha a teleszkóp lenne, akkor egyenes úton is halladszódna, nem???

Szal szerintem szarul rakták össze, de ha már szétbontották, akkor cserélnének is vmit, hogy azért fizessek is vmit.

Véleményetek szerint létezhet, hogy a lengéscsillapító csak kanyarodáskor recseg?

Két opciót látok:
 - vagy megcsináltatom velük a teló cserélt, és akkor remélhetőleg a toronycsapágyat is helyre teszik, és végre megszűnik a zaj
 - elhozom, és elviszem a megbízhatóbb futóműveshez, ez persze újabb napok kocsi nélkül, kínlódás, és persze ez is pénzbe fog fájni..

 rinya rinya rinya rinya




« Utoljára szerkesztve: 2019.08.29 csütörtök, 01:26:05 írta Levis » Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8955 Dátum: 2019.08.29 csütörtök, 08:43:51 »

Help!!!

Elvittem az autót egy megbízhatóbb futóműveshez, aki azt mondta, hogy szerinte toronycsapágyat rosszul rakták össze (mert sajnos összelehet), és azért recseg - ropog a futómű. De egyértelmű, hogy toronycsapágy..
Vigyem vissza a Cromax-ba, gariba tegyék rendbe.

Ma vissza vittem, de sejtettem, hogy nem fogják ilyen simán lenyelni. Felhívtak, hogy ők nem hibáztak, viszont a teleszkóp ami ennyire ropog, mint mondták is, szal azt kell cserélni.
Nekem ez azért fura, mert az autó csak és kizárólag kanyarodáskor ropog. Egyenesen, döcögős úton, stb.. semmi hangja.. ha a teleszkóp lenne, akkor egyenes úton is halladszódna, nem???

Szal szerintem szarul rakták össze, de ha már szétbontották, akkor cserélnének is vmit, hogy azért fizessek is vmit.

Véleményetek szerint létezhet, hogy a lengéscsillapító csak kanyarodáskor recseg?

Két opciót látok:
 - vagy megcsináltatom velük a teló cserélt, és akkor remélhetőleg a toronycsapágyat is helyre teszik, és végre megszűnik a zaj
 - elhozom, és elviszem a megbízhatóbb futóműveshez, ez persze újabb napok kocsi nélkül, kínlódás, és persze ez is pénzbe fog fájni..

 rinya rinya rinya rinya

"halladszódna"

Ezt azért már tényleg nem kellene...  falbav falbav falbav falbav falbav

Lengéscsillapító mindig recsegne, ha fel-le mozog. Kanyarban csak akkor lenne hangja, ha ott éppen dolga akad. Ha sima az út, akkor semmit nem csinál kanyarban, mert őt nem éri olyan erő, amitől egyáltalán mozdulnia kellene.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8956 Dátum: 2019.08.29 csütörtök, 09:06:09 »

"halladszódna"

Ezt azért már tényleg nem kellene...  falbav falbav falbav falbav falbav

Lengéscsillapító mindig recsegne, ha fel-le mozog. Kanyarban csak akkor lenne hangja, ha ott éppen dolga akad. Ha sima az út, akkor semmit nem csinál kanyarban, mert őt nem éri olyan erő, amitől egyáltalán mozdulnia kellene.

AndyA

Olyan nincs, hogy a lengéscsillapító szára nem mozog.  zavart2
Mindig mozog, még sima úton is csak kicsit. Sőt kanyarban is dolgozik! Elég jól!
Ezért maradsz az íven.


A témához.
A lengécsillapító nem ropog. Kopog, szűrcsög,nyikorog.

Toronycsapágy vagy száraz lengőkar gömbfej tud ropogni/nyerekegni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8957 Dátum: 2019.08.29 csütörtök, 09:09:12 »

Olyan nincs, hogy a lengéscsillapító szára nem mozog.  zavart2
Mindig mozog, még sima úton is csak kicsit. Sőt kanyarban is dolgozik! Elég jól!
Ezért maradsz az íven.


A témához.
A lengécsillapító nem ropog. Kopog, szűrcsög,nyikorog.

Toronycsapágy vagy száraz lengőkar gömbfej tud ropogni/nyerekegni.

Amikor gyök kettővel haladva áttekered egyik oldalról a másikra a kormányt, hogy teszteld a ropogást, az a csillapító nem nagyon mozog sehová. Ha kilóhússzal betolod egy masszív kanyarba, akkor persze, hogy rádől az autó, ez OK. De itt aligha így teszteltek... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8958 Dátum: 2019.08.29 csütörtök, 09:45:18 »

Amikor gyök kettővel haladva áttekered egyik oldalról a másikra a kormányt, hogy teszteld a ropogást, az a csillapító nem nagyon mozog sehová. Ha kilóhússzal betolod egy masszív kanyarba, akkor persze, hogy rádől az autó, ez OK. De itt aligha így teszteltek... Smiley

AndyA

Forgózsámolyon kell álló helyzetben ellenőrizni, nem a talajon állva.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8959 Dátum: 2019.08.29 csütörtök, 09:50:48 »

Forgózsámolyon kell álló helyzetben ellenőrizni, nem a talajon állva.

Annyi forgózsámolyom van otthon, hogy azt sem tudom, hová tettem a legutolsót éppen...  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8960 Dátum: 2019.08.29 csütörtök, 09:52:19 »

Help!!!

Elvittem az autót egy megbízhatóbb futóműveshez, aki azt mondta, hogy szerinte toronycsapágyat rosszul rakták össze (mert sajnos összelehet), és azért recseg - ropog a futómű. De egyértelmű, hogy toronycsapágy..
Vigyem vissza a Cromax-ba, gariba tegyék rendbe.

Ma vissza vittem, de sejtettem, hogy nem fogják ilyen simán lenyelni. Felhívtak, hogy ők nem hibáztak, viszont a teleszkóp ami ennyire ropog, mint mondták is, szal azt kell cserélni.
Nekem ez azért fura, mert az autó csak és kizárólag kanyarodáskor ropog. Egyenesen, döcögős úton, stb.. semmi hangja.. ha a teleszkóp lenne, akkor egyenes úton is halladszódna, nem???

Szal szerintem szarul rakták össze, de ha már szétbontották, akkor cserélnének is vmit, hogy azért fizessek is vmit.

Véleményetek szerint létezhet, hogy a lengéscsillapító csak kanyarodáskor recseg?

Két opciót látok:
 - vagy megcsináltatom velük a teló cserélt, és akkor remélhetőleg a toronycsapágyat is helyre teszik, és végre megszűnik a zaj
 - elhozom, és elviszem a megbízhatóbb futóműveshez, ez persze újabb napok kocsi nélkül, kínlódás, és persze ez is pénzbe fog fájni..

 rinya rinya rinya rinya


Autószerviz meg a garancia... Ha ha ha...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #8961 Dátum: 2019.08.29 csütörtök, 09:57:12 »

Help!!!

Elvittem az autót egy megbízhatóbb futóműveshez, aki azt mondta, hogy szerinte toronycsapágyat rosszul rakták össze (mert sajnos összelehet), és azért recseg - ropog a futómű. De egyértelmű, hogy toronycsapágy..
Vigyem vissza a Cromax-ba, gariba tegyék rendbe.

Ma vissza vittem, de sejtettem, hogy nem fogják ilyen simán lenyelni. Felhívtak, hogy ők nem hibáztak, viszont a teleszkóp ami ennyire ropog, mint mondták is, szal azt kell cserélni.
Nekem ez azért fura, mert az autó csak és kizárólag kanyarodáskor ropog. Egyenesen, döcögős úton, stb.. semmi hangja.. ha a teleszkóp lenne, akkor egyenes úton is halladszódna, nem???

Szal szerintem szarul rakták össze, de ha már szétbontották, akkor cserélnének is vmit, hogy azért fizessek is vmit.

Véleményetek szerint létezhet, hogy a lengéscsillapító csak kanyarodáskor recseg?

Két opciót látok:
 - vagy megcsináltatom velük a teló cserélt, és akkor remélhetőleg a toronycsapágyat is helyre teszik, és végre megszűnik a zaj
 - elhozom, és elviszem a megbízhatóbb futóműveshez, ez persze újabb napok kocsi nélkül, kínlódás, és persze ez is pénzbe fog fájni..

 rinya rinya rinya rinya






Szétszedték, és ez úgy derült ki, vagy ilyen Gyurcsókok?

Ha szétszedték köszönettel rakasd össze, talán jól fogkák. Ha nem, akkor olyan szerelővel szedesd szét, aki ad szakvéleményt (és fotózzon szétszedés közebn) arról, ha xarul volt összerakva és majd azzal menj vissza a Cromaxhoz.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8962 Dátum: 2019.08.29 csütörtök, 10:18:00 »

Annyi forgózsámolyom van otthon, hogy azt sem tudom, hová tettem a legutolsót éppen...  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

Ki mondta, hogy neked kell otthon ellenőrizni?
Volt 2 szervízben is.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8963 Dátum: 2019.08.29 csütörtök, 10:38:05 »

Ki mondta, hogy neked kell otthon ellenőrizni?
Volt 2 szervízben is.....

Nekem biztos nem... Mi közöm nekem ahhoz az autóhoz?!?!  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8964 Dátum: 2019.08.29 csütörtök, 10:53:42 »

Nekem biztos nem... Mi közöm nekem ahhoz az autóhoz?!?!  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

Akkor indifferens információ az is részedről, hogy van-e otthon forgózsámolyon.  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
b.joci1979
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


E-mail
« Új hozzászólás #8965 Dátum: 2019.09.02 hétfő, 13:47:23 »

Kedves fórumtársak.
2001-es TDDI Mondeo első kerékagy csavarja állandóan visszalazul, ezzel tönkretéve a csapágya(ka)t.
A csavarral csinálhatok bármit, sajnos visszalazul, ill. egy alkalommal megütöttem, azonban későbbi levétel során, tönktetette a menetet a féltengelyen is, így azt is lehetett csrélni.

Ötleteket sokfélét kaptam, szerelőktől, autóalkatrész boltokban.
Egy megoldást nem javasolt senki sem, hogy ragasszam, mert lehet, hogy többet nem jön le.
Legutolsó javaslat, hogy meghosszabbított kulccsal meghúzni, amennyire csak lehet.
Sajnos emmek az lett a végeredménye, hogy az akkor kicserélt, új csapágy megszorult.
Elképzelésem szerint ez normál esetben nem fordukhatna elő, mert a kerékagy, ill. a féltengely illeszkedése azonos mérettel kellene rendelkezzen, mint a kerékcsapágy belső mérete.
Ezen elgondolás mellett, az új csapágynak nem szabadna megszorulnia, az agy csavarját csak addig lehet meghúzni, míg az agy és a féltengely válla összeér.
Sajnos azonban nem ez történt.

Felmerült az a lehetőség is, hogy legutóbb MK2-es Mondeo féltengelyét adták el számomra, mert állítólag azonos hosszúságú elemmekkel rendelkezik, mind az MK3-as.
Ezt a gyanúmat igazolhatja, hogy a külső csukló külsején, egy fogaslécszerű képződmény van, míg korábban ilyet mk3-as féltengelyen nem láttam.
A másik teória ennek kapcsán, hogy a nem típushelyes féltengely válla nem azzal a mérettel rendelkezik mind kellene, ezért  a csavar tovább húzható, ezzel okozva a csapágy megszorulását.

Kérlek jelezzétek, ha valaki találkozott már ilyen problémával, esetleg meg tudta valamilyen módon oldani.
Sanszos, hogy az új kerékcsapágy mellé kell vennem egy új kerékagyat is, valamint eséjes egy új féltengely is.
Ezt azonban feleslegesen nem tenném meg, mert az elmúlt 8 évben, amióta az autó megvan, csak ez a futómű sok tíz ezer forintba van.

Előre is köszönöm visszajelzéseiteket!
Joci
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8966 Dátum: 2019.09.02 hétfő, 17:38:43 »

Kedves fórumtársak.
2001-es TDDI Mondeo első kerékagy csavarja állandóan visszalazul, ezzel tönkretéve a csapágya(ka)t.
A csavarral csinálhatok bármit, sajnos visszalazul, ill. egy alkalommal megütöttem, azonban későbbi levétel során, tönktetette a menetet a féltengelyen is, így azt is lehetett csrélni.

Ötleteket sokfélét kaptam, szerelőktől, autóalkatrész boltokban.
Egy megoldást nem javasolt senki sem, hogy ragasszam, mert lehet, hogy többet nem jön le.
Legutolsó javaslat, hogy meghosszabbított kulccsal meghúzni, amennyire csak lehet.
Sajnos emmek az lett a végeredménye, hogy az akkor kicserélt, új csapágy megszorult.
Elképzelésem szerint ez normál esetben nem fordukhatna elő, mert a kerékagy, ill. a féltengely illeszkedése azonos mérettel kellene rendelkezzen, mint a kerékcsapágy belső mérete.
Ezen elgondolás mellett, az új csapágynak nem szabadna megszorulnia, az agy csavarját csak addig lehet meghúzni, míg az agy és a féltengely válla összeér.
Sajnos azonban nem ez történt.

Felmerült az a lehetőség is, hogy legutóbb MK2-es Mondeo féltengelyét adták el számomra, mert állítólag azonos hosszúságú elemmekkel rendelkezik, mind az MK3-as.
Ezt a gyanúmat igazolhatja, hogy a külső csukló külsején, egy fogaslécszerű képződmény van, míg korábban ilyet mk3-as féltengelyen nem láttam.
A másik teória ennek kapcsán, hogy a nem típushelyes féltengely válla nem azzal a mérettel rendelkezik mind kellene, ezért  a csavar tovább húzható, ezzel okozva a csapágy megszorulását.

Kérlek jelezzétek, ha valaki találkozott már ilyen problémával, esetleg meg tudta valamilyen módon oldani.
Sanszos, hogy az új kerékcsapágy mellé kell vennem egy új kerékagyat is, valamint eséjes egy új féltengely is.
Ezt azonban feleslegesen nem tenném meg, mert az elmúlt 8 évben, amióta az autó megvan, csak ez a futómű sok tíz ezer forintba van.

Előre is köszönöm visszajelzéseiteket!
Joci

Én részemről a következőket teszem hozzá: Én már többször is le- és visszatettem azt az anyát és soha nem lazult le. Meghúzási nyomatéka 290 Nm, ami elég sok. Nem mindenkinak van otthon ekkora nyomatékkulcsa.
A másik, hogy mindíg a gyári talpas anyát használtam, soha nem utángyártott vacakokat. A harmadik, hogy gyári javaslat szerint max 4x lehet újra felhasználni ezt az anyát, pont a magas nyomaték miatt.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8967 Dátum: 2019.09.02 hétfő, 22:17:43 »

"halladszódna"

Ezt azért már tényleg nem kellene...  falbav falbav falbav falbav falbav

Lengéscsillapító mindig recsegne, ha fel-le mozog. Kanyarban csak akkor lenne hangja, ha ott éppen dolga akad. Ha sima az út, akkor semmit nem csinál kanyarban, mert őt nem éri olyan erő, amitől egyáltalán mozdulnia kellene.

AndyA


Azt hiszem most megint tanultam valamit...

Elhoztam a Cromaxból, mert ugye azt mondta a megbízható futóműves, hogy tuti a a toronycsapágy.
Elvittem hozzájuk, ők végre szétszedték. Felhívtak, hogy sorry, de tényleg a lengéscsillapító... Annyira el volt kopva a teleszkópszár, hogy 25 év alatt még ilyet nem láttak... Úgyhogy sajnálják, de akkor azt cserélni kell. Mondanom sem kell, hogy itt drágább lett a vége, mint a Cromaxnál lett volna, szal csak megszívattam magam  falbav

Mondjuk nem jutottam volna ilyen döntésre, ha Cromax-osok korrektebbek...
Azt nem értem, hogy ilyen dúrva kopást hogy nem vettek észre a toronycsapágy csere során. Aztán mikor visszavittem hozzájuk, alá se néztek, csak rámondták, hogy mi a baj..
Szal így nehéz bízni bennük...  szomoru1

na mind1, asszem jobb ha legközelebb nem próbálok meg okosabb lenni.  falbav



Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #8968 Dátum: 2019.09.04 szerda, 18:36:28 »

Szeretném megkérdezni, hogy egy haldokló féltengelynek milyen jele/hangja van?
Amit tapasztalok:
-lassú jobbra kanyarodáskor (csak a kormány jelentős kitekerésekor) tompa kopogó hang. Nem tudom sebességtől függővé tenni, mert ahol hallom, ott nem tudok jelentősen gyorsabban vagy lassabban menni. Ha a jobbkanyar emelkedik is, akkor mintha jobban hallható lenne a hang.
-kb 105km/h-s tempónál nyílegyenes, jó minőségű út (ami hullámvasútszerű, kisebb dombok követik egymást) esetén a domb tetején, amikor a felső ponton van az autó, az első kerék már talán túlért a legmagasabb ponton, minimális ideig ugyanaz a tompa kopogó hang hallható.

Kerestem hasonló hangot, és talán ez hasonlít a leginkább az általam hallhatóhoz. "Csak" nálam egyenesben (még) nem hallható, és halkabb: https://www.youtube.com/watch?v=Z8H_4HTApP4

Hogyan tudom eldönteni, hogy bal vagy jobb oldalon keresendő a hiba? Menetközben én jobbról hallom, de ahhoz túl drága, hogy találomra vegyek egyet. Otthoni szerszámokkal mennyire cserélhető egy féltengely?
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #8969 Dátum: 2019.09.05 csütörtök, 08:07:35 »

Szeretném megkérdezni, hogy egy haldokló féltengelynek milyen jele/hangja van?
Amit tapasztalok:
-lassú jobbra kanyarodáskor (csak a kormány jelentős kitekerésekor) tompa kopogó hang. Nem tudom sebességtől függővé tenni, mert ahol hallom, ott nem tudok jelentősen gyorsabban vagy lassabban menni. Ha a jobbkanyar emelkedik is, akkor mintha jobban hallható lenne a hang.
-kb 105km/h-s tempónál nyílegyenes, jó minőségű út (ami hullámvasútszerű, kisebb dombok követik egymást) esetén a domb tetején, amikor a felső ponton van az autó, az első kerék már talán túlért a legmagasabb ponton, minimális ideig ugyanaz a tompa kopogó hang hallható.

Kerestem hasonló hangot, és talán ez hasonlít a leginkább az általam hallhatóhoz. "Csak" nálam egyenesben (még) nem hallható, és halkabb: https://www.youtube.com/watch?v=Z8H_4HTApP4

Hogyan tudom eldönteni, hogy bal vagy jobb oldalon keresendő a hiba? Menetközben én jobbról hallom, de ahhoz túl drága, hogy találomra vegyek egyet. Otthoni szerszámokkal mennyire cserélhető egy féltengely?

Hallottál már  utcából kikanyarodó autót ropogó hang kiséretében?
Az a haldokló féltengely hangja.
A videón én nem esküdnék meg a féltengelyre.
Inkább magasabb, fémesebb hangja van.
Gázadáskor, egyenesben is kattan néha egyet, mert a görgők kikoptak és a helyükre ugranak.
Terhelésnél, bizonyos sebesség tartományban ráz is. Nekem 85 km/h körül volt.
Ha leléptem a gázról abbahagyta, de ha újra terheltem, rázott.
Erős közelítéssel be lehet lőni a hibásat, ha aláfexel, a kerekek egyenesen állnak és a féltengelyt megrángatod a hosszanti tengelyével merőleges irányba.
Nem szabad mozognia, egyáltalán.
Ha mozog, jó eséllyel beteg.
Általában a külső csukló (a kerékhez közelebbi) szokta megadni magát.
Kis affinitással és lelkesedéssel otthon is cserélhető, bár a 3ast én nem ismerem.
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.05 csütörtök, 08:09:24 írta Caruso » Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8970 Dátum: 2019.09.05 csütörtök, 09:06:02 »

Hallottál már  utcából kikanyarodó autót ropogó hang kiséretében?
Az a haldokló féltengely hangja.
A videón én nem esküdnék meg a féltengelyre.
Inkább magasabb, fémesebb hangja van.
Gázadáskor, egyenesben is kattan néha egyet, mert a görgők kikoptak és a helyükre ugranak.
Terhelésnél, bizonyos sebesség tartományban ráz is. Nekem 85 km/h körül volt.
Ha leléptem a gázról abbahagyta, de ha újra terheltem, rázott.
Erős közelítéssel be lehet lőni a hibásat, ha aláfexel, a kerekek egyenesen állnak és a féltengelyt megrángatod a hosszanti tengelyével merőleges irányba.
Nem szabad mozognia, egyáltalán.
Ha mozog, jó eséllyel beteg.
Általában a külső csukló (a kerékhez közelebbi) szokta megadni magát.
Kis affinitással és lelkesedéssel otthon is cserélhető, bár a 3ast én nem ismerem.

A külső csuklót elég egyszerű cserélni. Ki kell akasztani a végét a csonkból, gumiharang le, és a belső csillagot jól megtámasztva, hogy ne csak a gumiharang tartsa, ki ne ugorjon a helyéből, egy határozott kalapácsütéssel le kell ütni a féltengely végéről.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
b.joci1979
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


E-mail
« Új hozzászólás #8971 Dátum: 2019.09.06 péntek, 14:26:35 »

Én részemről a következőket teszem hozzá: Én már többször is le- és visszatettem azt az anyát és soha nem lazult le. Meghúzási nyomatéka 290 Nm, ami elég sok. Nem mindenkinak van otthon ekkora nyomatékkulcsa.
A másik, hogy mindíg a gyári talpas anyát használtam, soha nem utángyártott vacakokat. A harmadik, hogy gyári javaslat szerint max 4x lehet újra felhasználni ezt az anyát, pont a magas nyomaték miatt.
Először is köszönöm a hozzászólást!

Ahogy azt írtam a bal oldali kerékcsapággyal már többször volt gond, mely újabb, és újabb kerékcsapágy beszereléssel, és értelem szerűen minden esetben új csavar felhelyezésével is járt.
A különböző gyártóktól származó kerékcsapágyak, különböző kialakítású csavarokkal vannak egybe csomagolva.
Ennek megfeleleően több típust is kipróbáltam, sajnos mindig azonos végeredménnyel, a csavar visszalazul.
A jobb oldalon, az első kerékcsapágy cserekor szintén lett cserélve a csapágy. Ott soha nem lazult vissza!
Persze szerepet játszhat ebben az is, hogy a jobb és bal oldali féltengelyek, azonos irányú menettel rendelkeznek, így a tengely forgásiránya ellenkezőleg hat a csavarra, az inkább tovább szorítaná azt ha lehetne.

Nyomatékkulccsal tényleg nem rendelkezem, azonban a kulcs "krova" szárát, kb. 1m-e meghosszabbítba, az én bőven átlag feletti testsúlyomal egész biztosan elértem a 290Nm erőhatást.

Legutóbb vélhetően bőven túl is húzhattam, mert a csapágy megszorult.

A kérdésem épp elre irányúlt, hogyan tud megszorulni a csapágy, ha józan paraszti ésszel végiggondolva, a Ford mérnökei vélhetően úgy tervezték meg a kerékagy kialakítását, hogy az megegyezzen, az arra felülő csapágy belső méretével?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #8972 Dátum: 2019.09.06 péntek, 18:54:19 »

Először is köszönöm a hozzászólást!

Ahogy azt írtam a bal oldali kerékcsapággyal már többször volt gond, mely újabb, és újabb kerékcsapágy beszereléssel, és értelem szerűen minden esetben új csavar felhelyezésével is járt.
A különböző gyártóktól származó kerékcsapágyak, különböző kialakítású csavarokkal vannak egybe csomagolva.
Ennek megfeleleően több típust is kipróbáltam, sajnos mindig azonos végeredménnyel, a csavar visszalazul.
A jobb oldalon, az első kerékcsapágy cserekor szintén lett cserélve a csapágy. Ott soha nem lazult vissza!
Persze szerepet játszhat ebben az is, hogy a jobb és bal oldali féltengelyek, azonos irányú menettel rendelkeznek, így a tengely forgásiránya ellenkezőleg hat a csavarra, az inkább tovább szorítaná azt ha lehetne.

Nyomatékkulccsal tényleg nem rendelkezem, azonban a kulcs "krova" szárát, kb. 1m-e meghosszabbítba, az én bőven átlag feletti testsúlyomal egész biztosan elértem a 290Nm erőhatást.

Legutóbb vélhetően bőven túl is húzhattam, mert a csapágy megszorult.

A kérdésem épp elre irányúlt, hogyan tud megszorulni a csapágy, ha józan paraszti ésszel végiggondolva, a Ford mérnökei vélhetően úgy tervezték meg a kerékagy kialakítását, hogy az megegyezzen, az arra felülő csapágy belső méretével?

Ok, akkor nézzük sorba: Nem tudom milyen anya van neked most, de a gyári anyák úgy vannak megtervezve, hogy azok ugyan nem lazulnak meg. Ha jól emlékszem (de majd GSR úgyis kijavít, ha hibázok) vékony lamellák vannak összefogva amik magát az anyát képezik. Mikor meghúzod, kitágulnak ezek a lamellák és nem engedik visszalazulni a csavart. Ez a "szerkezet", ha sokat bazerálják, elveszti funkcióját és nem tud már megszorulni megfelelően. Ezért javasolt a csere max 4 újrafelhasználás után.
Ha jobb csapágyat veszel, pl. SKF, amit én is vettem, akkor egy hasonló, de más elven működő anyát kapsz. A képen lent baloldalt van, ennek van egy körmös koronája ami a menetre szorul. Ez sem fog meglazulni. A jobb oldali anya a gagyi utángyártott. Ennek pedig ovális a közepe, így szorul rá a menetre. Ezzel még nem is lenne baj, csakhogy maga az anya anyaga annyira puha, hogy ez az ami fellazulhat idővel. És még talpa sincs.

Azt nem értem, hogy miért probléma, hogy túl lehet húzni meg ilyenek. Mutass nekem bármit amit nem lehet túlhúzni. Ezért vannak nyomatékok. Vagy a csapágy nem megfelelő, vagy a féltengely, a csavar, menetek stb.
Ha a megfelelő csapágyat, préssel szakszerűen beraknak és nyomatékra húzzák a megfelelő anyával, és még a menetek se sérültek a féltengelyen, akkor nem fog se szorulni, se fellazulni.
Az is lehet, hogy 310NM-nél már megszorul a csapágy és 260Nm-nél meg fellazul, de ezt most csak példaként mondom, ezt nem tudom. Én, mikor cseréltem otthon, akkor elmentem és kölcsönkértem nyomatékkulcsot ami 600-ig ment.

UI: most látom, hogy a jelenleg kapható eredeti ford csapágyakhoz pontosan olyan anyát adnak mint amit én az SKF-hez kaptam, ami a képen bal oldalt van. Lehet, hogy a lamellás verzió már nincs, ami nekem volt rajta eredetileg.



« Utoljára szerkesztve: 2019.09.06 péntek, 23:20:28 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8973 Dátum: 2019.09.06 péntek, 19:52:16 »

Sziasztok!

Budapesten vagy pest környékén keresek 1db excenter csavart hátsó futóműhöz. Holnap délelőtt kellene, minden megoldás (bontott, új) érdekel.
Nagy nehezen szereztünk egy újat, de az hosszú.  rinya

Ha valaki tud segíteni, kérem dobjon egy PM-et.

Köszi!  worship

« Utoljára szerkesztve: 2019.09.06 péntek, 23:52:56 írta BDWTeam » Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #8974 Dátum: 2019.09.07 szombat, 08:01:33 »

Caruso, Andy köszönöm a válaszokat.  worship
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #8975 Dátum: 2019.09.10 kedd, 11:12:02 »


Azt hiszem most megint tanultam valamit...

Elhoztam a Cromaxból, mert ugye azt mondta a megbízható futóműves, hogy tuti a a toronycsapágy.
Elvittem hozzájuk, ők végre szétszedték. Felhívtak, hogy sorry, de tényleg a lengéscsillapító... Annyira el volt kopva a teleszkópszár, hogy 25 év alatt még ilyet nem láttak... Úgyhogy sajnálják, de akkor azt cserélni kell. Mondanom sem kell, hogy itt drágább lett a vége, mint a Cromaxnál lett volna, szal csak megszívattam magam  falbav

Mondjuk nem jutottam volna ilyen döntésre, ha Cromax-osok korrektebbek...
Azt nem értem, hogy ilyen dúrva kopást hogy nem vettek észre a toronycsapágy csere során. Aztán mikor visszavittem hozzájuk, alá se néztek, csak rámondták, hogy mi a baj..
Szal így nehéz bízni bennük...  szomoru1

na mind1, asszem jobb ha legközelebb nem próbálok meg okosabb lenni.  falbav





Ha én lennék a cromaxos szervizes, én így látnám a dolgot:
Odaviszed az autót, hogy cseréljenek rajta toronycsapágyat.
Szétszedik, nyilván látják, hogy kuka a lengéscsillapító.
Itt most döntés előtt állnak: Szóljanak-e neked?
1. verzió: nem szólnak, a munkát elvégzik, kiszámlázzák, mindenki megy a dolgára. Mivel kész diagnosztikával vitted az autót, nem az ő felelősségük, hogy megmaradt a probléma, ők a kijelölt munkát megfelelően elvégezték.
2. verzió: szólnak, hogy gátlót kéne cserélni. Vajon a magyar autótulajdonosok hány százaléka vágná rá, hogy "biztos tönkretették szerelés közben, és most velem akarják kifizettetni!"? És akkor indul a huza-vona, az ilyenkor szokásos fenyegetőzés, megy a poszt a homárra, facebookra, googlera, hogy *** cromax, tönkretette az autót, és nem hajlandó megjavítani. Ez meg senkinek sem hiányzik.
Szóval a cromaxot teljesen meg tudom érteni.

Persze lehet én vagyok túlontúl pesszimista  wave
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8976 Dátum: 2019.09.10 kedd, 12:03:54 »

Ha én lennék a cromaxos szervizes, én így látnám a dolgot:
Odaviszed az autót, hogy cseréljenek rajta toronycsapágyat.
Szétszedik, nyilván látják, hogy kuka a lengéscsillapító.
Itt most döntés előtt állnak: Szóljanak-e neked?
1. verzió: nem szólnak, a munkát elvégzik, kiszámlázzák, mindenki megy a dolgára. Mivel kész diagnosztikával vitted az autót, nem az ő felelősségük, hogy megmaradt a probléma, ők a kijelölt munkát megfelelően elvégezték.
2. verzió: szólnak, hogy gátlót kéne cserélni. Vajon a magyar autótulajdonosok hány százaléka vágná rá, hogy "biztos tönkretették szerelés közben, és most velem akarják kifizettetni!"? És akkor indul a huza-vona, az ilyenkor szokásos fenyegetőzés, megy a poszt a homárra, facebookra, googlera, hogy *** cromax, tönkretette az autót, és nem hajlandó megjavítani. Ez meg senkinek sem hiányzik.
Szóval a cromaxot teljesen meg tudom érteni.

Persze lehet én vagyok túlontúl pesszimista  wave

Nem vagy.
Sajnos ez igen sűrűn előforduló változat.  Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8977 Dátum: 2019.09.10 kedd, 23:00:18 »

Ha én lennék a cromaxos szervizes, én így látnám a dolgot:
Odaviszed az autót, hogy cseréljenek rajta toronycsapágyat.
Szétszedik, nyilván látják, hogy kuka a lengéscsillapító.
Itt most döntés előtt állnak: Szóljanak-e neked?
1. verzió: nem szólnak, a munkát elvégzik, kiszámlázzák, mindenki megy a dolgára. Mivel kész diagnosztikával vitted az autót, nem az ő felelősségük, hogy megmaradt a probléma, ők a kijelölt munkát megfelelően elvégezték.
2. verzió: szólnak, hogy gátlót kéne cserélni. Vajon a magyar autótulajdonosok hány százaléka vágná rá, hogy "biztos tönkretették szerelés közben, és most velem akarják kifizettetni!"? És akkor indul a huza-vona, az ilyenkor szokásos fenyegetőzés, megy a poszt a homárra, facebookra, googlera, hogy *** cromax, tönkretette az autót, és nem hajlandó megjavítani. Ez meg senkinek sem hiányzik.
Szóval a cromaxot teljesen meg tudom érteni.

Persze lehet én vagyok túlontúl pesszimista  wave

Én az ilyenek elkerülése érdekében, ha szervizbe viszem az autót, akkor nem azt mondom, hogy mit csináljanak (cseréljen toronycsapágyat), hanem elmondom, hogy mit érzek, mint end user (kormány tekerésénél ropogó érzés, kattogó hang a futómű felől, stb). A cserélendő alkatrész behatárolása és megállapítása legyen az ő dolguk és felelősségük.

A "kö**ög szerviz biztos tönkretette meg le akar húzni" ellen pedig annyi a gyógyszer, hogy amelyikről ezt el tudom képzelni, oda nem viszem az autót.

Persze én olyan vagyok, hogy mindig mondom, hogy ha már szét van szedve pl a futómű, akkor nézzék át A-tól Z-ig és ha még látnak valamit, amit cserélni kell, akkor hajrá. Max egy telefont dobjanak, ha valami nagyobb gond/összeg jön ki.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8978 Dátum: 2019.09.10 kedd, 23:03:33 »

Én az ilyenek elkerülése érdekében, ha szervizbe viszem az autót, akkor nem azt mondom, hogy mit csináljanak (cseréljen toronycsapágyat), hanem elmondom, hogy mit érzek, mint end user (kormány tekerésénél ropogó érzés, kattogó hang a futómű felől, stb). A cserélendő alkatrész behatárolása és megállapítása legyen az ő dolguk és felelősségük.

A "kö**ög szerviz biztos tönkretette meg le akar húzni" ellen pedig annyi a gyógyszer, hogy amelyikről ezt el tudom képzelni, oda nem viszem az autót.

Persze én olyan vagyok, hogy mindig mondom, hogy ha már szét van szedve pl a futómű, akkor nézzék át A-tól Z-ig és ha még látnak valamit, amit cserélni kell, akkor hajrá. Max egy telefont dobjanak, ha valami nagyobb gond/összeg jön ki.

Telefont dobjanak?
Akkor az is felszámolható.....
Biztos, hogy ezt akarod?  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #8979 Dátum: 2019.09.10 kedd, 23:09:50 »

Telefont dobjanak?
Akkor az is felszámolható.....
Biztos, hogy ezt akarod?  hehe

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Cobra.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30

Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #8980 Dátum: 2019.09.22 vasárnap, 21:54:16 »

Üdv.
Hátsó lengéscsillapítót kellene cserélnem, melyiket javasoljátok: Bilstein B4, KYB Excel-G ,Sachs? Árban kb egyforma a 3. (lépcsős hátú, normál használat)
Naplózva

AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8981 Dátum: 2019.09.23 hétfő, 09:07:43 »

Üdv.
Hátsó lengéscsillapítót kellene cserélnem, melyiket javasoljátok: Bilstein B4, KYB Excel-G ,Sachs? Árban kb egyforma a 3. (lépcsős hátú, normál használat)

Bilstein B4 a Bárdiból óccóér'...

Mind egyforma, nincs lényeges különbség.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8982 Dátum: 2019.09.24 kedd, 14:27:25 »

Sziasztok,

ha műanyag stabilizátorral (kutyacsont) szerelt az első futómű, akkor felcserélhető-e a fémre? És ha igen érdemes-e, vagy tökmindegy milyen van benne?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8983 Dátum: 2019.09.24 kedd, 16:45:20 »

Sziasztok,

ha műanyag stabilizátorral (kutyacsont) szerelt az első futómű, akkor felcserélhető-e a fémre? És ha igen érdemes-e, vagy tökmindegy milyen van benne?


Természetesen.
Új legyen benne.

Nekem évek óta bírja a Meyle.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8984 Dátum: 2019.09.25 szerda, 11:28:10 »

Sziasztok,

ha műanyag stabilizátorral (kutyacsont) szerelt az első futómű, akkor felcserélhető-e a fémre? És ha igen érdemes-e, vagy tökmindegy milyen van benne?

Simán.

A műanyagra sokan azt mondják, hogy jobb, mert nem tud elgörbülni, mint a fém, eltörni meg sosem fog úgyse.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8985 Dátum: 2019.09.26 csütörtök, 18:41:14 »


Természetesen.
Új legyen benne.

Nekem évek óta bírja a Meyle.

és AndyA, kösz a választ. worship

Belső kormányösszekötő (axiál csukló) cseréhez kell speckó szerszám, vagy hozzá lehet férni annyira hogy ki lehessen csavarni?
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.26 csütörtök, 18:43:04 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8986 Dátum: 2019.10.01 kedd, 16:09:41 »

és AndyA, kösz a választ. worship

Belső kormányösszekötő (axiál csukló) cseréhez kell speckó szerszám, vagy hozzá lehet férni annyira hogy ki lehessen csavarni?

Erre senki? Hozzá lehet férni csőfogóval, vagy speckó szerszám nélkül neki se álljak a cserének?

Illetve a Frap, Birth, Spidan, Fag (futómű alkatrész) márkák közül melyiket érdemes venni? Vagy esetleg egyéb márka ajánlás ami nem a legdrágábbés a Bárdinál megtalálható?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8987 Dátum: 2019.10.01 kedd, 19:55:22 »

Erre senki? Hozzá lehet férni csőfogóval, vagy speckó szerszám nélkül neki se álljak a cserének?

Illetve a Frap, Birth, Spidan, Fag (futómű alkatrész) márkák közül melyiket érdemes venni? Vagy esetleg egyéb márka ajánlás ami nem a legdrágábbés a Bárdinál megtalálható?

Én ilyennel szedem le:
https://www.szerszamkell.hu/winmax_tools_axial_csuklo_ki-be_szerelo_kulcs_27465

A felsoroltak közül mindegy milyen veszel.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #8988 Dátum: 2019.10.01 kedd, 21:21:06 »

Én ilyennel szedem le:
https://www.szerszamkell.hu/winmax_tools_axial_csuklo_ki-be_szerelo_kulcs_27465

A felsoroltak közül mindegy milyen veszel.

És szerinted le lehet enélkül szedni? Vagy olyan szenvedős, hogy nem érdemes nekiállni?

Azért mindegy, mert egyforma *** mind? nyes
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #8989 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 19:04:12 »

Sziasztok!
Hátsó lengéscsillapító cserénél tartok de újra kell gondolni a sokat emlegetett csonkállvány be rohadt csavarja miatt :-)
Mi erre a “bevett” eljárás,ha levágom a csavar fejet,még menthető vagy fúrni esetleg cserélni kell az egészet?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8990 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 20:23:01 »

Sziasztok!
Hátsó lengéscsillapító cserénél tartok de újra kell gondolni a sokat emlegetett csonkállvány be rohadt csavarja miatt :-)
Mi erre a “bevett” eljárás,ha levágom a csavar fejet,még menthető vagy fúrni esetleg cserélni kell az egészet?

Az eljárás óvatosan kicsavarni, de legyen tartalék csavar. Ha nem sikerülne...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #8991 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 22:55:26 »

Krova,csillag kulcs méteres csővel,légkulcs....egy napig áztatva csavarlazítóval és semmi.
Nem hinném,hogy kijönne!
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8992 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 23:10:00 »

Krova,csillag kulcs méteres csővel,légkulcs....egy napig áztatva csavarlazítóval és semmi.
Nem hinném,hogy kijönne!
még nem volt olyan ami nem jött volna ki vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8993 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 23:14:36 »

Krova,csillag kulcs méteres csővel,légkulcs....egy napig áztatva csavarlazítóval és semmi.
Nem hinném,hogy kijönne!

Melegíteni is lehet. Az meglepően sokszor használ.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #8994 Dátum: 2019.10.10 csütörtök, 23:21:48 »

Melegíteni is lehet. Az meglepően sokszor használ.

AndyA

Valóban,ha van mivel melegíteni!
Rajta vagyok.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #8995 Dátum: 2019.10.12 szombat, 17:59:12 »

Sziasztok,
most cseréltem első lengőkarokat.
A jobb oldali hátsó bölcsőtartó csavar és a hozzá tartozó "nem tudom a nevét lemez" teljesen elrozsdásodott.
Honnan lehet ilyeneket beszerezni? Csavart és távtartó lemezt...vagy mit.
Köszi
Barny
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Gyga
Vendég
« Új hozzászólás #8996 Dátum: 2019.10.24 csütörtök, 15:43:37 »

üdv. Kombi hátsó futóműben az összes szilentet cserélni kellene. Nincs valami leírás róla?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8997 Dátum: 2019.10.25 péntek, 09:08:35 »

üdv. Kombi hátsó futóműben az összes szilentet cserélni kellene. Nincs valami leírás róla?

Konkrétan ilyen nincs. Mikromacskát lehet nézni, eTIS-t lehet nézni, de ezekben is olyan lesz csak, hogy komplett karokat, ahol újak a szilentek, hogyan tudsz kicserélni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #8998 Dátum: 2020.01.04 szombat, 17:48:55 »

hosszúság szerint hány féle méretben létezik a "kutyacsont"?
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8999 Dátum: 2020.01.04 szombat, 18:07:48 »

hosszúság szerint hány féle méretben létezik a "kutyacsont"?

2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 173 174 175 176 177 178 179 [180] 181 182 183 184 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.049 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.