Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:01:27
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
173
174
175
176
177
178
179
[
180
]
181
182
183
184
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3166035 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8950 Dátum:
2019.08.27 kedd, 08:31:35 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.08.27 kedd, 08:09:45
Áhh, ha szerencséje van, akkor pont ott csípi be ahol a probléma van, a vér pedig beszivárog, és elcsendesül a szilent
Legközelebb meg már majd a felesége hamvait keverteted vele a motorolajba...
Mi is a rendszáma? DVA-...?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8951 Dátum:
2019.08.27 kedd, 08:37:04 »
Ennyi kocsi alatt fetrengés után egy kis véráldozatot még meghozok, csak kussoljon le már.
Idézetet írta: tpmportal - 2019.08.27 kedd, 08:09:45
Áhh, ha szerencséje van, akkor pont ott csípi be ahol a probléma van, a vér pedig beszivárog, és elcsendesül a szilent
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8952 Dátum:
2019.08.27 kedd, 09:22:52 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.08.27 kedd, 08:31:35
Legközelebb meg már majd a felesége hamvait keverteted vele a motorolajba...
Mi is a rendszáma? DVA-...?
AndyA
Nem DPF-es, szóval nem kell az alacsony hamutartalom
Naplózva
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8953 Dátum:
2019.08.27 kedd, 13:41:52 »
Köszönöm a segítő hozzászólásokat. Tényleg a stabilizátor szilentek nyígtak. A kutyacsontról leválasztva koncerteztem kicsit utána leszedtem volna. Itt elhangzott pár jókívánság a 3 évvel ezelőtti szerelőnek aki letörte az egyik szilentkengyel csavarfejét, majd nemes egyszerűséggel odahegesztette. Az nem jött le csak oldalra tudtam elmozgatni a rudat és aláügyeskedtem némi szilikonzsírt. Azóta csend van
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Levis
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1113
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8954 Dátum:
2019.08.28 szerda, 19:07:23 »
Idézetet írta: Levis - 2019.08.14 szerda, 16:23:36
Persze, ebben igazad van...
Ott ment félre a dolog, hogy amikor a Cromax-os munkafelvevővel beszéltem, mondtam neki, hogy ropog az eleje, és nagy valószínűséggel toronycsapágy lesz. Kértem nézzük már meg mennyibe fájna a toronycsapágy csere, csak hogy be tudjam lőni..
Erre össze is dobott egy árajánlatot (52e HUF).
Amikor vittem az autót egy hét múlva, ott már ezt az árajánlat vették elő és ez alapján melóztak, amin már nem volt ott, amit szóban beszéltünk. Az én hibám, hogy nem figyeltem erre, és nem úgy adtam le, hogy ropog az eleje és csináljátok meg..
De, akkor sem hiszem, hogy egy hozzáértő embernek nem tűnik fel, hogy vmi nem ok és legalább feltűntetik a munkalapon, hogy találtak ezt meg azt..
Mikor felhívtak, hgy kész az autó, rákérdeztem, hogy találtak e más problémát, és azt mondták, hogy minden ok a futómável, fékkel stb..
A teleszkóp nyiszorog picit, de az olaj nem folyik belőle, szal nem gond. De ez a hang szerintem nem onnan jön...
na mind1, legközelebb okosabb leszek
Help!!!
Elvittem az autót egy megbízhatóbb futóműveshez, aki azt mondta, hogy szerinte toronycsapágyat rosszul rakták össze (mert sajnos összelehet), és azért recseg - ropog a futómű. De egyértelmű, hogy toronycsapágy..
Vigyem vissza a Cromax-ba, gariba tegyék rendbe.
Ma vissza vittem, de sejtettem, hogy nem fogják ilyen simán lenyelni. Felhívtak, hogy ők nem hibáztak, viszont a teleszkóp ami ennyire ropog, mint mondták is, szal azt kell cserélni.
Nekem ez azért fura, mert az autó csak és kizárólag kanyarodáskor ropog. Egyenesen, döcögős úton, stb.. semmi hangja.. ha a teleszkóp lenne, akkor egyenes úton is halladszódna, nem???
Szal szerintem szarul rakták össze, de ha már szétbontották, akkor cserélnének is vmit, hogy azért fizessek is vmit.
Véleményetek szerint létezhet, hogy a lengéscsillapító csak kanyarodáskor recseg?
Két opciót látok:
- vagy megcsináltatom velük a teló cserélt, és akkor remélhetőleg a toronycsapágyat is helyre teszik, és végre megszűnik a zaj
- elhozom, és elviszem a megbízhatóbb futóműveshez, ez persze újabb napok kocsi nélkül, kínlódás, és persze ez is pénzbe fog fájni..
«
Utoljára szerkesztve: 2019.08.29 csütörtök, 01:26:05 írta Levis
»
Naplózva
Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
Volt: Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8955 Dátum:
2019.08.29 csütörtök, 08:43:51 »
Idézetet írta: Levis - 2019.08.28 szerda, 19:07:23
Help!!!
Elvittem az autót egy megbízhatóbb futóműveshez, aki azt mondta, hogy szerinte toronycsapágyat rosszul rakták össze (mert sajnos összelehet), és azért recseg - ropog a futómű. De egyértelmű, hogy toronycsapágy..
Vigyem vissza a Cromax-ba, gariba tegyék rendbe.
Ma vissza vittem, de sejtettem, hogy nem fogják ilyen simán lenyelni. Felhívtak, hogy ők nem hibáztak, viszont a teleszkóp ami ennyire ropog, mint mondták is, szal azt kell cserélni.
Nekem ez azért fura, mert az autó csak és kizárólag kanyarodáskor ropog. Egyenesen, döcögős úton, stb.. semmi hangja.. ha a teleszkóp lenne, akkor egyenes úton is halladszódna, nem???
Szal szerintem szarul rakták össze, de ha már szétbontották, akkor cserélnének is vmit, hogy azért fizessek is vmit.
Véleményetek szerint létezhet, hogy a lengéscsillapító csak kanyarodáskor recseg?
Két opciót látok:
- vagy megcsináltatom velük a teló cserélt, és akkor remélhetőleg a toronycsapágyat is helyre teszik, és végre megszűnik a zaj
- elhozom, és elviszem a megbízhatóbb futóműveshez, ez persze újabb napok kocsi nélkül, kínlódás, és persze ez is pénzbe fog fájni..
"halladszódna"
Ezt azért már tényleg nem kellene...
Lengéscsillapító mindig recsegne, ha fel-le mozog. Kanyarban csak akkor lenne hangja, ha ott éppen dolga akad. Ha sima az út, akkor semmit nem csinál kanyarban, mert őt nem éri olyan erő, amitől egyáltalán mozdulnia kellene.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8956 Dátum:
2019.08.29 csütörtök, 09:06:09 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.08.29 csütörtök, 08:43:51
"halladszódna"
Ezt azért már tényleg nem kellene...
Lengéscsillapító mindig recsegne, ha fel-le mozog. Kanyarban csak akkor lenne hangja, ha ott éppen dolga akad. Ha sima az út, akkor semmit nem csinál kanyarban, mert őt nem éri olyan erő, amitől egyáltalán mozdulnia kellene.
AndyA
Olyan nincs, hogy a lengéscsillapító szára nem mozog.
Mindig mozog, még sima úton is csak kicsit. Sőt kanyarban is dolgozik! Elég jól!
Ezért maradsz az íven.
A témához.
A lengécsillapító nem ropog. Kopog, szűrcsög,nyikorog.
Toronycsapágy vagy száraz lengőkar gömbfej tud ropogni/nyerekegni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8957 Dátum:
2019.08.29 csütörtök, 09:09:12 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.08.29 csütörtök, 09:06:09
Olyan nincs, hogy a lengéscsillapító szára nem mozog.
Mindig mozog, még sima úton is csak kicsit. Sőt kanyarban is dolgozik! Elég jól!
Ezért maradsz az íven.
A témához.
A lengécsillapító nem ropog. Kopog, szűrcsög,nyikorog.
Toronycsapágy vagy száraz lengőkar gömbfej tud ropogni/nyerekegni.
Amikor gyök kettővel haladva áttekered egyik oldalról a másikra a kormányt, hogy teszteld a ropogást, az a csillapító nem nagyon mozog sehová. Ha kilóhússzal betolod egy masszív kanyarba, akkor persze, hogy rádől az autó, ez OK. De itt aligha így teszteltek...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8958 Dátum:
2019.08.29 csütörtök, 09:45:18 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.08.29 csütörtök, 09:09:12
Amikor gyök kettővel haladva áttekered egyik oldalról a másikra a kormányt, hogy teszteld a ropogást, az a csillapító nem nagyon mozog sehová. Ha kilóhússzal betolod egy masszív kanyarba, akkor persze, hogy rádől az autó, ez OK. De itt aligha így teszteltek...
AndyA
Forgózsámolyon kell álló helyzetben ellenőrizni, nem a talajon állva.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8959 Dátum:
2019.08.29 csütörtök, 09:50:48 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.08.29 csütörtök, 09:45:18
Forgózsámolyon kell álló helyzetben ellenőrizni, nem a talajon állva.
Annyi forgózsámolyom van otthon, hogy azt sem tudom, hová tettem a legutolsót éppen...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8960 Dátum:
2019.08.29 csütörtök, 09:52:19 »
Idézetet írta: Levis - 2019.08.28 szerda, 19:07:23
Help!!!
Elvittem az autót egy megbízhatóbb futóműveshez, aki azt mondta, hogy szerinte toronycsapágyat rosszul rakták össze (mert sajnos összelehet), és azért recseg - ropog a futómű. De egyértelmű, hogy toronycsapágy..
Vigyem vissza a Cromax-ba, gariba tegyék rendbe.
Ma vissza vittem, de sejtettem, hogy nem fogják ilyen simán lenyelni. Felhívtak, hogy ők nem hibáztak, viszont a teleszkóp ami ennyire ropog, mint mondták is, szal azt kell cserélni.
Nekem ez azért fura, mert az autó csak és kizárólag kanyarodáskor ropog. Egyenesen, döcögős úton, stb.. semmi hangja.. ha a teleszkóp lenne, akkor egyenes úton is halladszódna, nem???
Szal szerintem szarul rakták össze, de ha már szétbontották, akkor cserélnének is vmit, hogy azért fizessek is vmit.
Véleményetek szerint létezhet, hogy a lengéscsillapító csak kanyarodáskor recseg?
Két opciót látok:
- vagy megcsináltatom velük a teló cserélt, és akkor remélhetőleg a toronycsapágyat is helyre teszik, és végre megszűnik a zaj
- elhozom, és elviszem a megbízhatóbb futóműveshez, ez persze újabb napok kocsi nélkül, kínlódás, és persze ez is pénzbe fog fájni..
Autószerviz meg a garancia... Ha ha ha...
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8961 Dátum:
2019.08.29 csütörtök, 09:57:12 »
Idézetet írta: Levis - 2019.08.28 szerda, 19:07:23
Help!!!
Elvittem az autót egy megbízhatóbb futóműveshez, aki azt mondta, hogy szerinte toronycsapágyat rosszul rakták össze (mert sajnos összelehet), és azért recseg - ropog a futómű. De egyértelmű, hogy toronycsapágy..
Vigyem vissza a Cromax-ba, gariba tegyék rendbe.
Ma vissza vittem, de sejtettem, hogy nem fogják ilyen simán lenyelni. Felhívtak, hogy ők nem hibáztak, viszont a teleszkóp ami ennyire ropog, mint mondták is, szal azt kell cserélni.
Nekem ez azért fura, mert az autó csak és kizárólag kanyarodáskor ropog. Egyenesen, döcögős úton, stb.. semmi hangja.. ha a teleszkóp lenne, akkor egyenes úton is halladszódna, nem???
Szal szerintem szarul rakták össze, de ha már szétbontották, akkor cserélnének is vmit, hogy azért fizessek is vmit.
Véleményetek szerint létezhet, hogy a lengéscsillapító csak kanyarodáskor recseg?
Két opciót látok:
- vagy megcsináltatom velük a teló cserélt, és akkor remélhetőleg a toronycsapágyat is helyre teszik, és végre megszűnik a zaj
- elhozom, és elviszem a megbízhatóbb futóműveshez, ez persze újabb napok kocsi nélkül, kínlódás, és persze ez is pénzbe fog fájni..
Szétszedték, és ez úgy derült ki, vagy ilyen Gyurcsókok?
Ha szétszedték köszönettel rakasd össze, talán jól fogkák. Ha nem, akkor olyan szerelővel szedesd szét, aki ad szakvéleményt (és fotózzon szétszedés közebn) arról, ha xarul volt összerakva és majd azzal menj vissza a Cromaxhoz.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8962 Dátum:
2019.08.29 csütörtök, 10:18:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.08.29 csütörtök, 09:50:48
Annyi forgózsámolyom van otthon, hogy azt sem tudom, hová tettem a legutolsót éppen...
AndyA
Ki mondta, hogy neked kell otthon ellenőrizni?
Volt 2 szervízben is.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8963 Dátum:
2019.08.29 csütörtök, 10:38:05 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.08.29 csütörtök, 10:18:00
Ki mondta, hogy neked kell otthon ellenőrizni?
Volt 2 szervízben is.....
Nekem biztos nem... Mi közöm nekem ahhoz az autóhoz?!?!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8964 Dátum:
2019.08.29 csütörtök, 10:53:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.08.29 csütörtök, 10:38:05
Nekem biztos nem... Mi közöm nekem ahhoz az autóhoz?!?!
AndyA
Akkor indifferens információ az is részedről, hogy van-e otthon forgózsámolyon.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
b.joci1979
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8965 Dátum:
2019.09.02 hétfő, 13:47:23 »
Kedves fórumtársak.
2001-es TDDI Mondeo első kerékagy csavarja állandóan visszalazul, ezzel tönkretéve a csapágya(ka)t.
A csavarral csinálhatok bármit, sajnos visszalazul, ill. egy alkalommal megütöttem, azonban későbbi levétel során, tönktetette a menetet a féltengelyen is, így azt is lehetett csrélni.
Ötleteket sokfélét kaptam, szerelőktől, autóalkatrész boltokban.
Egy megoldást nem javasolt senki sem, hogy ragasszam, mert lehet, hogy többet nem jön le.
Legutolsó javaslat, hogy meghosszabbított kulccsal meghúzni, amennyire csak lehet.
Sajnos emmek az lett a végeredménye, hogy az akkor kicserélt, új csapágy megszorult.
Elképzelésem szerint ez normál esetben nem fordukhatna elő, mert a kerékagy, ill. a féltengely illeszkedése azonos mérettel kellene rendelkezzen, mint a kerékcsapágy belső mérete.
Ezen elgondolás mellett, az új csapágynak nem szabadna megszorulnia, az agy csavarját csak addig lehet meghúzni, míg az agy és a féltengely válla összeér.
Sajnos azonban nem ez történt.
Felmerült az a lehetőség is, hogy legutóbb MK2-es Mondeo féltengelyét adták el számomra, mert állítólag azonos hosszúságú elemmekkel rendelkezik, mind az MK3-as.
Ezt a gyanúmat igazolhatja, hogy a külső csukló külsején, egy fogaslécszerű képződmény van, míg korábban ilyet mk3-as féltengelyen nem láttam.
A másik teória ennek kapcsán, hogy a nem típushelyes féltengely válla nem azzal a mérettel rendelkezik mind kellene, ezért a csavar tovább húzható, ezzel okozva a csapágy megszorulását.
Kérlek jelezzétek, ha valaki találkozott már ilyen problémával, esetleg meg tudta valamilyen módon oldani.
Sanszos, hogy az új kerékcsapágy mellé kell vennem egy új kerékagyat is, valamint eséjes egy új féltengely is.
Ezt azonban feleslegesen nem tenném meg, mert az elmúlt 8 évben, amióta az autó megvan, csak ez a futómű sok tíz ezer forintba van.
Előre is köszönöm visszajelzéseiteket!
Joci
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8966 Dátum:
2019.09.02 hétfő, 17:38:43 »
Idézetet írta: b.joci1979 - 2019.09.02 hétfő, 13:47:23
Kedves fórumtársak.
2001-es TDDI Mondeo első kerékagy csavarja állandóan visszalazul, ezzel tönkretéve a csapágya(ka)t.
A csavarral csinálhatok bármit, sajnos visszalazul, ill. egy alkalommal megütöttem, azonban későbbi levétel során, tönktetette a menetet a féltengelyen is, így azt is lehetett csrélni.
Ötleteket sokfélét kaptam, szerelőktől, autóalkatrész boltokban.
Egy megoldást nem javasolt senki sem, hogy ragasszam, mert lehet, hogy többet nem jön le.
Legutolsó javaslat, hogy meghosszabbított kulccsal meghúzni, amennyire csak lehet.
Sajnos emmek az lett a végeredménye, hogy az akkor kicserélt, új csapágy megszorult.
Elképzelésem szerint ez normál esetben nem fordukhatna elő, mert a kerékagy, ill. a féltengely illeszkedése azonos mérettel kellene rendelkezzen, mint a kerékcsapágy belső mérete.
Ezen elgondolás mellett, az új csapágynak nem szabadna megszorulnia, az agy csavarját csak addig lehet meghúzni, míg az agy és a féltengely válla összeér.
Sajnos azonban nem ez történt.
Felmerült az a lehetőség is, hogy legutóbb MK2-es Mondeo féltengelyét adták el számomra, mert állítólag azonos hosszúságú elemmekkel rendelkezik, mind az MK3-as.
Ezt a gyanúmat igazolhatja, hogy a külső csukló külsején, egy fogaslécszerű képződmény van, míg korábban ilyet mk3-as féltengelyen nem láttam.
A másik teória ennek kapcsán, hogy a nem típushelyes féltengely válla nem azzal a mérettel rendelkezik mind kellene, ezért a csavar tovább húzható, ezzel okozva a csapágy megszorulását.
Kérlek jelezzétek, ha valaki találkozott már ilyen problémával, esetleg meg tudta valamilyen módon oldani.
Sanszos, hogy az új kerékcsapágy mellé kell vennem egy új kerékagyat is, valamint eséjes egy új féltengely is.
Ezt azonban feleslegesen nem tenném meg, mert az elmúlt 8 évben, amióta az autó megvan, csak ez a futómű sok tíz ezer forintba van.
Előre is köszönöm visszajelzéseiteket!
Joci
Én részemről a következőket teszem hozzá: Én már többször is le- és visszatettem azt az anyát és soha nem lazult le. Meghúzási nyomatéka 290 Nm, ami elég sok. Nem mindenkinak van otthon ekkora nyomatékkulcsa.
A másik, hogy mindíg a gyári talpas anyát használtam, soha nem utángyártott vacakokat. A harmadik, hogy gyári javaslat szerint max 4x lehet újra felhasználni ezt az anyát, pont a magas nyomaték miatt.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Levis
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1113
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8967 Dátum:
2019.09.02 hétfő, 22:17:43 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.08.29 csütörtök, 08:43:51
"halladszódna"
Ezt azért már tényleg nem kellene...
Lengéscsillapító mindig recsegne, ha fel-le mozog. Kanyarban csak akkor lenne hangja, ha ott éppen dolga akad. Ha sima az út, akkor semmit nem csinál kanyarban, mert őt nem éri olyan erő, amitől egyáltalán mozdulnia kellene.
AndyA
Azt hiszem most megint tanultam valamit...
Elhoztam a Cromaxból, mert ugye azt mondta a megbízható futóműves, hogy tuti a a toronycsapágy.
Elvittem hozzájuk, ők végre szétszedték. Felhívtak, hogy sorry, de tényleg a lengéscsillapító... Annyira el volt kopva a teleszkópszár, hogy 25 év alatt még ilyet nem láttak... Úgyhogy sajnálják, de akkor azt cserélni kell. Mondanom sem kell, hogy itt drágább lett a vége, mint a Cromaxnál lett volna, szal csak megszívattam magam
Mondjuk nem jutottam volna ilyen döntésre, ha Cromax-osok korrektebbek...
Azt nem értem, hogy ilyen dúrva kopást hogy nem vettek észre a toronycsapágy csere során. Aztán mikor visszavittem hozzájuk, alá se néztek, csak rámondták, hogy mi a baj..
Szal így nehéz bízni bennük...
na mind1, asszem jobb ha legközelebb nem próbálok meg okosabb lenni.
Naplózva
Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
Volt: Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8968 Dátum:
2019.09.04 szerda, 18:36:28 »
Szeretném megkérdezni, hogy egy haldokló féltengelynek milyen jele/hangja van?
Amit tapasztalok:
-lassú jobbra kanyarodáskor (csak a kormány jelentős kitekerésekor) tompa kopogó hang. Nem tudom sebességtől függővé tenni, mert ahol hallom, ott nem tudok jelentősen gyorsabban vagy lassabban menni. Ha a jobbkanyar emelkedik is, akkor mintha jobban hallható lenne a hang.
-kb 105km/h-s tempónál nyílegyenes, jó minőségű út (ami hullámvasútszerű, kisebb dombok követik egymást) esetén a domb tetején, amikor a felső ponton van az autó, az első kerék már talán túlért a legmagasabb ponton, minimális ideig ugyanaz a tompa kopogó hang hallható.
Kerestem hasonló hangot, és talán ez hasonlít a leginkább az általam hallhatóhoz. "Csak" nálam egyenesben (még) nem hallható, és halkabb:
https://www.youtube.com/watch?v=Z8H_4HTApP4
Hogyan tudom eldönteni, hogy bal vagy jobb oldalon keresendő a hiba? Menetközben én jobbról hallom, de ahhoz túl drága, hogy találomra vegyek egyet. Otthoni szerszámokkal mennyire cserélhető egy féltengely?
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8969 Dátum:
2019.09.05 csütörtök, 08:07:35 »
Idézetet írta: edk - 2019.09.04 szerda, 18:36:28
Szeretném megkérdezni, hogy egy haldokló féltengelynek milyen jele/hangja van?
Amit tapasztalok:
-lassú jobbra kanyarodáskor (csak a kormány jelentős kitekerésekor) tompa kopogó hang. Nem tudom sebességtől függővé tenni, mert ahol hallom, ott nem tudok jelentősen gyorsabban vagy lassabban menni. Ha a jobbkanyar emelkedik is, akkor mintha jobban hallható lenne a hang.
-kb 105km/h-s tempónál nyílegyenes, jó minőségű út (ami hullámvasútszerű, kisebb dombok követik egymást) esetén a domb tetején, amikor a felső ponton van az autó, az első kerék már talán túlért a legmagasabb ponton, minimális ideig ugyanaz a tompa kopogó hang hallható.
Kerestem hasonló hangot, és talán ez hasonlít a leginkább az általam hallhatóhoz. "Csak" nálam egyenesben (még) nem hallható, és halkabb:
https://www.youtube.com/watch?v=Z8H_4HTApP4
Hogyan tudom eldönteni, hogy bal vagy jobb oldalon keresendő a hiba? Menetközben én jobbról hallom, de ahhoz túl drága, hogy találomra vegyek egyet. Otthoni szerszámokkal mennyire cserélhető egy féltengely?
Hallottál már utcából kikanyarodó autót ropogó hang kiséretében?
Az a haldokló féltengely hangja.
A videón én nem esküdnék meg a féltengelyre.
Inkább magasabb, fémesebb hangja van.
Gázadáskor, egyenesben is kattan néha egyet, mert a görgők kikoptak és a helyükre ugranak.
Terhelésnél, bizonyos sebesség tartományban ráz is. Nekem 85 km/h körül volt.
Ha leléptem a gázról abbahagyta, de ha újra terheltem, rázott.
Erős közelítéssel be lehet lőni a hibásat, ha aláfexel, a kerekek egyenesen állnak és a féltengelyt megrángatod a hosszanti tengelyével merőleges irányba.
Nem szabad mozognia, egyáltalán.
Ha mozog, jó eséllyel beteg.
Általában a külső csukló (a kerékhez közelebbi) szokta megadni magát.
Kis affinitással és lelkesedéssel otthon is cserélhető, bár a 3ast én nem ismerem.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.09.05 csütörtök, 08:09:24 írta Caruso
»
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8970 Dátum:
2019.09.05 csütörtök, 09:06:02 »
Idézetet írta: Caruso - 2019.09.05 csütörtök, 08:07:35
Hallottál már utcából kikanyarodó autót ropogó hang kiséretében?
Az a haldokló féltengely hangja.
A videón én nem esküdnék meg a féltengelyre.
Inkább magasabb, fémesebb hangja van.
Gázadáskor, egyenesben is kattan néha egyet, mert a görgők kikoptak és a helyükre ugranak.
Terhelésnél, bizonyos sebesség tartományban ráz is. Nekem 85 km/h körül volt.
Ha leléptem a gázról abbahagyta, de ha újra terheltem, rázott.
Erős közelítéssel be lehet lőni a hibásat, ha aláfexel, a kerekek egyenesen állnak és a féltengelyt megrángatod a hosszanti tengelyével merőleges irányba.
Nem szabad mozognia, egyáltalán.
Ha mozog, jó eséllyel beteg.
Általában a külső csukló (a kerékhez közelebbi) szokta megadni magát.
Kis affinitással és lelkesedéssel otthon is cserélhető, bár a 3ast én nem ismerem.
A külső csuklót elég egyszerű cserélni. Ki kell akasztani a végét a csonkból, gumiharang le, és a belső csillagot jól megtámasztva, hogy ne csak a gumiharang tartsa, ki ne ugorjon a helyéből, egy határozott kalapácsütéssel le kell ütni a féltengely végéről.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
b.joci1979
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8971 Dátum:
2019.09.06 péntek, 14:26:35 »
Idézetet írta: Bleky - 2019.09.02 hétfő, 17:38:43
Én részemről a következőket teszem hozzá: Én már többször is le- és visszatettem azt az anyát és soha nem lazult le. Meghúzási nyomatéka 290 Nm, ami elég sok. Nem mindenkinak van otthon ekkora nyomatékkulcsa.
A másik, hogy mindíg a gyári talpas anyát használtam, soha nem utángyártott vacakokat. A harmadik, hogy gyári javaslat szerint max 4x lehet újra felhasználni ezt az anyát, pont a magas nyomaték miatt.
Először is köszönöm a hozzászólást!
Ahogy azt írtam a bal oldali kerékcsapággyal már többször volt gond, mely újabb, és újabb kerékcsapágy beszereléssel, és értelem szerűen minden esetben új csavar felhelyezésével is járt.
A különböző gyártóktól származó kerékcsapágyak, különböző kialakítású csavarokkal vannak egybe csomagolva.
Ennek megfeleleően több típust is kipróbáltam, sajnos mindig azonos végeredménnyel, a csavar visszalazul.
A jobb oldalon, az első kerékcsapágy cserekor szintén lett cserélve a csapágy. Ott soha nem lazult vissza!
Persze szerepet játszhat ebben az is, hogy a jobb és bal oldali féltengelyek, azonos irányú menettel rendelkeznek, így a tengely forgásiránya ellenkezőleg hat a csavarra, az inkább tovább szorítaná azt ha lehetne.
Nyomatékkulccsal tényleg nem rendelkezem, azonban a kulcs "krova" szárát, kb. 1m-e meghosszabbítba, az én bőven átlag feletti testsúlyomal egész biztosan elértem a 290Nm erőhatást.
Legutóbb vélhetően bőven túl is húzhattam, mert a csapágy megszorult.
A kérdésem épp elre irányúlt, hogyan tud megszorulni a csapágy, ha józan paraszti ésszel végiggondolva, a Ford mérnökei vélhetően úgy tervezték meg a kerékagy kialakítását, hogy az megegyezzen, az arra felülő csapágy belső méretével?
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8972 Dátum:
2019.09.06 péntek, 18:54:19 »
Idézetet írta: b.joci1979 - 2019.09.06 péntek, 14:26:35
Először is köszönöm a hozzászólást!
Ahogy azt írtam a bal oldali kerékcsapággyal már többször volt gond, mely újabb, és újabb kerékcsapágy beszereléssel, és értelem szerűen minden esetben új csavar felhelyezésével is járt.
A különböző gyártóktól származó kerékcsapágyak, különböző kialakítású csavarokkal vannak egybe csomagolva.
Ennek megfeleleően több típust is kipróbáltam, sajnos mindig azonos végeredménnyel, a csavar visszalazul.
A jobb oldalon, az első kerékcsapágy cserekor szintén lett cserélve a csapágy. Ott soha nem lazult vissza!
Persze szerepet játszhat ebben az is, hogy a jobb és bal oldali féltengelyek, azonos irányú menettel rendelkeznek, így a tengely forgásiránya ellenkezőleg hat a csavarra, az inkább tovább szorítaná azt ha lehetne.
Nyomatékkulccsal tényleg nem rendelkezem, azonban a kulcs "krova" szárát, kb. 1m-e meghosszabbítba, az én bőven átlag feletti testsúlyomal egész biztosan elértem a 290Nm erőhatást.
Legutóbb vélhetően bőven túl is húzhattam, mert a csapágy megszorult.
A kérdésem épp elre irányúlt, hogyan tud megszorulni a csapágy, ha józan paraszti ésszel végiggondolva, a Ford mérnökei vélhetően úgy tervezték meg a kerékagy kialakítását, hogy az megegyezzen, az arra felülő csapágy belső méretével?
Ok, akkor nézzük sorba: Nem tudom milyen anya van neked most, de a gyári anyák úgy vannak megtervezve, hogy azok ugyan nem lazulnak meg. Ha jól emlékszem (de majd GSR úgyis kijavít, ha hibázok) vékony lamellák vannak összefogva amik magát az anyát képezik. Mikor meghúzod, kitágulnak ezek a lamellák és nem engedik visszalazulni a csavart. Ez a "szerkezet", ha sokat bazerálják, elveszti funkcióját és nem tud már megszorulni megfelelően. Ezért javasolt a csere max 4 újrafelhasználás után.
Ha jobb csapágyat veszel, pl. SKF, amit én is vettem, akkor egy hasonló, de más elven működő anyát kapsz. A képen lent baloldalt van, ennek van egy körmös koronája ami a menetre szorul. Ez sem fog meglazulni. A jobb oldali anya a gagyi utángyártott. Ennek pedig ovális a közepe, így szorul rá a menetre. Ezzel még nem is lenne baj, csakhogy maga az anya anyaga annyira puha, hogy ez az ami fellazulhat idővel. És még talpa sincs.
Azt nem értem, hogy miért probléma, hogy túl lehet húzni meg ilyenek. Mutass nekem bármit amit nem lehet túlhúzni. Ezért vannak nyomatékok. Vagy a csapágy nem megfelelő, vagy a féltengely, a csavar, menetek stb.
Ha a megfelelő csapágyat, préssel szakszerűen beraknak és nyomatékra húzzák a megfelelő anyával, és még a menetek se sérültek a féltengelyen, akkor nem fog se szorulni, se fellazulni.
Az is lehet, hogy 310NM-nél már megszorul a csapágy és 260Nm-nél meg fellazul, de ezt most csak példaként mondom, ezt nem tudom. Én, mikor cseréltem otthon, akkor elmentem és kölcsönkértem nyomatékkulcsot ami 600-ig ment.
UI: most látom, hogy a jelenleg kapható eredeti ford csapágyakhoz pontosan olyan anyát adnak mint amit én az SKF-hez kaptam, ami a képen bal oldalt van. Lehet, hogy a lamellás verzió már nincs, ami nekem volt rajta eredetileg.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.09.06 péntek, 23:20:28 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
BDWTeam
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2763
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8973 Dátum:
2019.09.06 péntek, 19:52:16 »
Sziasztok!
Budapesten vagy pest környékén keresek 1db excenter csavart hátsó futóműhöz. Holnap délelőtt kellene, minden megoldás (bontott, új) érdekel.
Nagy nehezen szereztünk egy újat, de az hosszú.
Ha valaki tud segíteni, kérem dobjon egy PM-et.
Köszi!
«
Utoljára szerkesztve: 2019.09.06 péntek, 23:52:56 írta BDWTeam
»
Naplózva
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill
----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8974 Dátum:
2019.09.07 szombat, 08:01:33 »
Caruso, Andy köszönöm a válaszokat.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8975 Dátum:
2019.09.10 kedd, 11:12:02 »
Idézetet írta: Levis - 2019.09.02 hétfő, 22:17:43
Azt hiszem most megint tanultam valamit...
Elhoztam a Cromaxból, mert ugye azt mondta a megbízható futóműves, hogy tuti a a toronycsapágy.
Elvittem hozzájuk, ők végre szétszedték. Felhívtak, hogy sorry, de tényleg a lengéscsillapító... Annyira el volt kopva a teleszkópszár, hogy 25 év alatt még ilyet nem láttak... Úgyhogy sajnálják, de akkor azt cserélni kell. Mondanom sem kell, hogy itt drágább lett a vége, mint a Cromaxnál lett volna, szal csak megszívattam magam
Mondjuk nem jutottam volna ilyen döntésre, ha Cromax-osok korrektebbek...
Azt nem értem, hogy ilyen dúrva kopást hogy nem vettek észre a toronycsapágy csere során. Aztán mikor visszavittem hozzájuk, alá se néztek, csak rámondták, hogy mi a baj..
Szal így nehéz bízni bennük...
na mind1, asszem jobb ha legközelebb nem próbálok meg okosabb lenni.
Ha én lennék a cromaxos szervizes, én így látnám a dolgot:
Odaviszed az autót, hogy cseréljenek rajta toronycsapágyat.
Szétszedik, nyilván látják, hogy kuka a lengéscsillapító.
Itt most döntés előtt állnak: Szóljanak-e neked?
1. verzió: nem szólnak, a munkát elvégzik, kiszámlázzák, mindenki megy a dolgára. Mivel kész diagnosztikával vitted az autót, nem az ő felelősségük, hogy megmaradt a probléma, ők a kijelölt munkát megfelelően elvégezték.
2. verzió: szólnak, hogy gátlót kéne cserélni. Vajon a magyar autótulajdonosok hány százaléka vágná rá, hogy "biztos tönkretették szerelés közben, és most velem akarják kifizettetni!"? És akkor indul a huza-vona, az ilyenkor szokásos fenyegetőzés, megy a poszt a homárra, facebookra, googlera, hogy *** cromax, tönkretette az autót, és nem hajlandó megjavítani. Ez meg senkinek sem hiányzik.
Szóval a cromaxot teljesen meg tudom érteni.
Persze lehet én vagyok túlontúl pesszimista
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8976 Dátum:
2019.09.10 kedd, 12:03:54 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.09.10 kedd, 11:12:02
Ha én lennék a cromaxos szervizes, én így látnám a dolgot:
Odaviszed az autót, hogy cseréljenek rajta toronycsapágyat.
Szétszedik, nyilván látják, hogy kuka a lengéscsillapító.
Itt most döntés előtt állnak: Szóljanak-e neked?
1. verzió: nem szólnak, a munkát elvégzik, kiszámlázzák, mindenki megy a dolgára. Mivel kész diagnosztikával vitted az autót, nem az ő felelősségük, hogy megmaradt a probléma, ők a kijelölt munkát megfelelően elvégezték.
2. verzió: szólnak, hogy gátlót kéne cserélni. Vajon a magyar autótulajdonosok hány százaléka vágná rá, hogy "biztos tönkretették szerelés közben, és most velem akarják kifizettetni!"? És akkor indul a huza-vona, az ilyenkor szokásos fenyegetőzés, megy a poszt a homárra, facebookra, googlera, hogy *** cromax, tönkretette az autót, és nem hajlandó megjavítani. Ez meg senkinek sem hiányzik.
Szóval a cromaxot teljesen meg tudom érteni.
Persze lehet én vagyok túlontúl pesszimista
Nem vagy.
Sajnos ez igen sűrűn előforduló változat.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8977 Dátum:
2019.09.10 kedd, 23:00:18 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.09.10 kedd, 11:12:02
Ha én lennék a cromaxos szervizes, én így látnám a dolgot:
Odaviszed az autót, hogy cseréljenek rajta toronycsapágyat.
Szétszedik, nyilván látják, hogy kuka a lengéscsillapító.
Itt most döntés előtt állnak: Szóljanak-e neked?
1. verzió: nem szólnak, a munkát elvégzik, kiszámlázzák, mindenki megy a dolgára. Mivel kész diagnosztikával vitted az autót, nem az ő felelősségük, hogy megmaradt a probléma, ők a kijelölt munkát megfelelően elvégezték.
2. verzió: szólnak, hogy gátlót kéne cserélni. Vajon a magyar autótulajdonosok hány százaléka vágná rá, hogy "biztos tönkretették szerelés közben, és most velem akarják kifizettetni!"? És akkor indul a huza-vona, az ilyenkor szokásos fenyegetőzés, megy a poszt a homárra, facebookra, googlera, hogy *** cromax, tönkretette az autót, és nem hajlandó megjavítani. Ez meg senkinek sem hiányzik.
Szóval a cromaxot teljesen meg tudom érteni.
Persze lehet én vagyok túlontúl pesszimista
Én az ilyenek elkerülése érdekében, ha szervizbe viszem az autót, akkor nem azt mondom, hogy mit csináljanak (cseréljen toronycsapágyat), hanem elmondom, hogy mit érzek, mint end user (kormány tekerésénél ropogó érzés, kattogó hang a futómű felől, stb). A cserélendő alkatrész behatárolása és megállapítása legyen az ő dolguk és felelősségük.
A "kö**ög szerviz biztos tönkretette meg le akar húzni" ellen pedig annyi a gyógyszer, hogy amelyikről ezt el tudom képzelni, oda nem viszem az autót.
Persze én olyan vagyok, hogy mindig mondom, hogy ha már szét van szedve pl a futómű, akkor nézzék át A-tól Z-ig és ha még látnak valamit, amit cserélni kell, akkor hajrá. Max egy telefont dobjanak, ha valami nagyobb gond/összeg jön ki.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8978 Dátum:
2019.09.10 kedd, 23:03:33 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2019.09.10 kedd, 23:00:18
Én az ilyenek elkerülése érdekében, ha szervizbe viszem az autót, akkor nem azt mondom, hogy mit csináljanak (cseréljen toronycsapágyat), hanem elmondom, hogy mit érzek, mint end user (kormány tekerésénél ropogó érzés, kattogó hang a futómű felől, stb). A cserélendő alkatrész behatárolása és megállapítása legyen az ő dolguk és felelősségük.
A "kö**ög szerviz biztos tönkretette meg le akar húzni" ellen pedig annyi a gyógyszer, hogy amelyikről ezt el tudom képzelni, oda nem viszem az autót.
Persze én olyan vagyok, hogy mindig mondom, hogy ha már szét van szedve pl a futómű, akkor nézzék át A-tól Z-ig és ha még látnak valamit, amit cserélni kell, akkor hajrá. Max egy telefont dobjanak, ha valami nagyobb gond/összeg jön ki.
Telefont dobjanak?
Akkor az is felszámolható.....
Biztos, hogy ezt akarod?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8979 Dátum:
2019.09.10 kedd, 23:09:50 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.10 kedd, 23:03:33
Telefont dobjanak?
Akkor az is felszámolható.....
Biztos, hogy ezt akarod?
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Cobra.
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8980 Dátum:
2019.09.22 vasárnap, 21:54:16 »
Üdv.
Hátsó lengéscsillapítót kellene cserélnem, melyiket javasoljátok: Bilstein B4, KYB Excel-G ,Sachs? Árban kb egyforma a 3. (lépcsős hátú, normál használat)
Naplózva
https://t.me/pump_upp
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8981 Dátum:
2019.09.23 hétfő, 09:07:43 »
Idézetet írta: Cobra. - 2019.09.22 vasárnap, 21:54:16
Üdv.
Hátsó lengéscsillapítót kellene cserélnem, melyiket javasoljátok: Bilstein B4, KYB Excel-G ,Sachs? Árban kb egyforma a 3. (lépcsős hátú, normál használat)
Bilstein B4 a Bárdiból óccóér'...
Mind egyforma, nincs lényeges különbség.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8982 Dátum:
2019.09.24 kedd, 14:27:25 »
Sziasztok,
ha műanyag stabilizátorral (kutyacsont) szerelt az első futómű, akkor felcserélhető-e a fémre? És ha igen érdemes-e, vagy tökmindegy milyen van benne?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8983 Dátum:
2019.09.24 kedd, 16:45:20 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2019.09.24 kedd, 14:27:25
Sziasztok,
ha műanyag stabilizátorral (kutyacsont) szerelt az első futómű, akkor felcserélhető-e a fémre? És ha igen érdemes-e, vagy tökmindegy milyen van benne?
Természetesen.
Új legyen benne.
Nekem évek óta bírja a Meyle.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8984 Dátum:
2019.09.25 szerda, 11:28:10 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2019.09.24 kedd, 14:27:25
Sziasztok,
ha műanyag stabilizátorral (kutyacsont) szerelt az első futómű, akkor felcserélhető-e a fémre? És ha igen érdemes-e, vagy tökmindegy milyen van benne?
Simán.
A műanyagra sokan azt mondják, hogy jobb, mert nem tud elgörbülni, mint a fém, eltörni meg sosem fog úgyse.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8985 Dátum:
2019.09.26 csütörtök, 18:41:14 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.09.24 kedd, 16:45:20
Természetesen.
Új legyen benne.
Nekem évek óta bírja a Meyle.
és
AndyA
, kösz a választ.
Belső kormányösszekötő (axiál csukló) cseréhez kell speckó szerszám, vagy hozzá lehet férni annyira hogy ki lehessen csavarni?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.09.26 csütörtök, 18:43:04 írta Zolibácsi
»
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8986 Dátum:
2019.10.01 kedd, 16:09:41 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2019.09.26 csütörtök, 18:41:14
és
AndyA
, kösz a választ.
Belső kormányösszekötő (axiál csukló) cseréhez kell speckó szerszám, vagy hozzá lehet férni annyira hogy ki lehessen csavarni?
Erre senki? Hozzá lehet férni csőfogóval, vagy speckó szerszám nélkül neki se álljak a cserének?
Illetve a Frap, Birth, Spidan, Fag (futómű alkatrész) márkák közül melyiket érdemes venni? Vagy esetleg egyéb márka ajánlás ami nem a legdrágábbés a Bárdinál megtalálható?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8987 Dátum:
2019.10.01 kedd, 19:55:22 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2019.10.01 kedd, 16:09:41
Erre senki? Hozzá lehet férni csőfogóval, vagy speckó szerszám nélkül neki se álljak a cserének?
Illetve a Frap, Birth, Spidan, Fag (futómű alkatrész) márkák közül melyiket érdemes venni? Vagy esetleg egyéb márka ajánlás ami nem a legdrágábbés a Bárdinál megtalálható?
Én ilyennel szedem le:
https://www.szerszamkell.hu/winmax_tools_axial_csuklo_ki-be_szerelo_kulcs_27465
A felsoroltak közül mindegy milyen veszel.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8988 Dátum:
2019.10.01 kedd, 21:21:06 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.10.01 kedd, 19:55:22
Én ilyennel szedem le:
https://www.szerszamkell.hu/winmax_tools_axial_csuklo_ki-be_szerelo_kulcs_27465
A felsoroltak közül mindegy milyen veszel.
És szerinted le lehet enélkül szedni? Vagy olyan szenvedős, hogy nem érdemes nekiállni?
Azért mindegy, mert egyforma *** mind?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8989 Dátum:
2019.10.10 csütörtök, 19:04:12 »
Sziasztok!
Hátsó lengéscsillapító cserénél tartok de újra kell gondolni a sokat emlegetett csonkállvány be rohadt csavarja miatt :-)
Mi erre a “bevett” eljárás,ha levágom a csavar fejet,még menthető vagy fúrni esetleg cserélni kell az egészet?
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8990 Dátum:
2019.10.10 csütörtök, 20:23:01 »
Idézetet írta: Butcher88 - 2019.10.10 csütörtök, 19:04:12
Sziasztok!
Hátsó lengéscsillapító cserénél tartok de újra kell gondolni a sokat emlegetett csonkállvány be rohadt csavarja miatt :-)
Mi erre a “bevett” eljárás,ha levágom a csavar fejet,még menthető vagy fúrni esetleg cserélni kell az egészet?
Az eljárás óvatosan kicsavarni, de legyen tartalék csavar. Ha nem sikerülne...
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8991 Dátum:
2019.10.10 csütörtök, 22:55:26 »
Krova,csillag kulcs méteres csővel,légkulcs....egy napig áztatva csavarlazítóval és semmi.
Nem hinném,hogy kijönne!
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8992 Dátum:
2019.10.10 csütörtök, 23:10:00 »
Idézetet írta: Butcher88 - 2019.10.10 csütörtök, 22:55:26
Krova,csillag kulcs méteres csővel,légkulcs....egy napig áztatva csavarlazítóval és semmi.
Nem hinném,hogy kijönne!
még nem volt olyan ami nem jött volna ki
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8993 Dátum:
2019.10.10 csütörtök, 23:14:36 »
Idézetet írta: Butcher88 - 2019.10.10 csütörtök, 22:55:26
Krova,csillag kulcs méteres csővel,légkulcs....egy napig áztatva csavarlazítóval és semmi.
Nem hinném,hogy kijönne!
Melegíteni is lehet. Az meglepően sokszor használ.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8994 Dátum:
2019.10.10 csütörtök, 23:21:48 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.10.10 csütörtök, 23:14:36
Melegíteni is lehet. Az meglepően sokszor használ.
AndyA
Valóban,ha van mivel melegíteni!
Rajta vagyok.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Barny007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 146
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8995 Dátum:
2019.10.12 szombat, 17:59:12 »
Sziasztok,
most cseréltem első lengőkarokat.
A jobb oldali hátsó bölcsőtartó csavar és a hozzá tartozó "nem tudom a nevét lemez" teljesen elrozsdásodott.
Honnan lehet ilyeneket beszerezni? Csavart és távtartó lemezt...vagy mit.
Köszi
Barny
Naplózva
Gyártás dátuma: 18.06.2001
Gépkocsi típus: Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás: 4 ajtós limuzin
Motor: 2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó: 5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló: automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Gyga
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8996 Dátum:
2019.10.24 csütörtök, 15:43:37 »
üdv. Kombi hátsó futóműben az összes szilentet cserélni kellene. Nincs valami leírás róla?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8997 Dátum:
2019.10.25 péntek, 09:08:35 »
Idézetet írta: Gyga - 2019.10.24 csütörtök, 15:43:37
üdv. Kombi hátsó futóműben az összes szilentet cserélni kellene. Nincs valami leírás róla?
Konkrétan ilyen nincs. Mikromacskát lehet nézni, eTIS-t lehet nézni, de ezekben is olyan lesz csak, hogy komplett karokat, ahol újak a szilentek, hogyan tudsz kicserélni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Tsory
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7848
Innen legszebb a kilátás :)
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8998 Dátum:
2020.01.04 szombat, 17:48:55 »
hosszúság szerint hány féle méretben létezik a "kutyacsont"?
Naplózva
KLIKK >>>
<<< KLIKK
www.kutyaiskolamiskolc.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8999 Dátum:
2020.01.04 szombat, 18:07:48 »
Idézetet írta: Tsory - 2020.01.04 szombat, 17:48:55
hosszúság szerint hány féle méretben létezik a "kutyacsont"?
2
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
173
174
175
176
177
178
179
[
180
]
181
182
183
184
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ