Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:38:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 176 177 178 179 180 181 182 [183] 184 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3166107 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #9100 Dátum: 2020.11.02 hétfő, 06:21:42 »

290 Nm


Köszi
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Ferike20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #9101 Dátum: 2020.11.09 hétfő, 14:27:33 »

Sziasztok. Lenne egy kis gondom autópályán olyan 80-110 között ráz a kocsi eleje hirtelen gyorsításnál, ha egyenletes beallok 100ra akkor nem.
Én féltengelyre gondoltam.
Mennyi ennek a cseréje felujito szett van e hozzá?

Mondeo mk3 2.0 tdci
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9102 Dátum: 2020.11.09 hétfő, 14:49:48 »

Sziasztok. Lenne egy kis gondom autópályán olyan 80-110 között ráz a kocsi eleje hirtelen gyorsításnál, ha egyenletes beallok 100ra akkor nem.
Én féltengelyre gondoltam.
Mennyi ennek a cseréje felujito szett van e hozzá?

Mondeo mk3 2.0 tdci

Nézesd meg a kerékcsapágyat is. Lehet, hogy gyorsításnál a nagyobb erő miatt már ráz, míg egyenesfutás közben még nem. De amúgy nem rossz a tipped.

Lehet kapni újonnan is ilyesmit, de azzal sem jársz rosszul, ha bontósoktól nézel egy komplett féltengelyt. Az már utána vérmérséklet kérdése, hogy csak a külső csuklót teszed át, vagy beszereled az egészet a régu helyett. Viszont akár így, akár úgy, új gumiharangot és friss zsírt neki!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferike20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #9103 Dátum: 2020.11.21 szombat, 14:13:43 »

Sziasztok. Ki lett cserélve hátul 2 rugó Kayaba került bele és 2 lengéscsillapító bilstein Porvedo es ütköző is és 2 toronyszilent.
Viszont van egy kis gondom egy oldal magasabb mint a másik kB 0.5-0.7 cm-vel.

Normális ez?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Ghia
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #9104 Dátum: 2020.12.08 kedd, 05:02:09 »

Sziasztok,
Benzines hátsó híd megegyezik a Diesellel?
Választ előre is köszönöm.
Barny
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9105 Dátum: 2020.12.08 kedd, 07:48:45 »

Sziasztok,
Benzines hátsó híd megegyezik a Diesellel?
Választ előre is köszönöm.
Barny

Mitől lenne más? :-)

Csak a 4/5 ajtós és a kombi más.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #9106 Dátum: 2020.12.08 kedd, 12:52:46 »

Mitől lenne más? :-)

Csak a 4/5 ajtós és a kombi más.

AndyA

Én is így gondoltam, de jobbnak láttam ha valaki megerősíti.
Köszi
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #9107 Dátum: 2020.12.15 kedd, 19:25:03 »

Sziasztok! Nemrég lett beállítva a futóműm olyan 4 hónapja. Tuti szerintem hogy elment a futóműm de szerintetek miért kell ellentartani a kormánynak. Elengedem és azonnal megy balra a kormány. Van összefüggés a fogyasztással? Munkába oda vissza megyek 50km naponta és 10l a fogyasztás.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #9108 Dátum: 2020.12.15 kedd, 19:39:18 »

Sziasztok! Nemrég lett beállítva a futóműm olyan 4 hónapja. Tuti szerintem hogy elment a futóműm de szerintetek miért kell ellentartani a kormánynak. Elengedem és azonnal megy balra a kormány. Van összefüggés a fogyasztással? Munkába oda vissza megyek 50km naponta és 10l a fogyasztás.


Ez lehet a gumik miatt is de amiatt is hogy valami lóg és attól is ha esetleg jobban össze volt törve az autó és még kuplungozás után is szokott ez gyakran előfordulni!

Rázzátok meg padon és ha semmit sem találtok akkor vidd el egy másik helyre beállíttatni és szólj nekik hogy a hátulját is állítsák be mert ahhoz sajnos nem nagyon szeretnek hozzányúlni mert eléggé be szoktak rohadni az excentercsavarok! Sajnos ezeket az autókat nem mindig lehet jól eltalálni hiába mutatja azt a gép hogy jók az értékek! Én is jártam már úgy hatszor álltam vissza a próbakör megtétele után mire aztán eltaláltuk és jó lett pedig nekik a legújabb futóműállítójuk volt de a Mondik és a Fókák sajnos valamiért ilyenek!  szomoru1
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #9109 Dátum: 2020.12.15 kedd, 19:53:48 »


Ez lehet a gumik miatt is de amiatt is hogy valami lóg és attól is ha esetleg jobban össze volt törve az autó és még kuplungozás után is szokott ez gyakran előfordulni!

Rázzátok meg padon és ha semmit sem találtok akkor vidd el egy másik helyre beállíttatni és szólj nekik hogy a hátulját is állítsák be mert ahhoz sajnos nem nagyon szeretnek hozzányúlni mert eléggé be szoktak rohadni az excentercsavarok! Sajnos ezeket az autókat nem mindig lehet jól eltalálni hiába mutatja azt a gép hogy jók az értékek! Én is jártam már úgy hatszor álltam vissza a próbakör megtétele után mire aztán eltaláltuk és jó lett pedig nekik a legújabb futóműállítójuk volt de a Mondik és a Fókák sajnos valamiért ilyenek!  szomoru1

Köszönöm! Megnézetem rázópadon. Remélem nem lesz baja és tényleg csak futómű.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9110 Dátum: 2020.12.16 szerda, 08:03:21 »

Sziasztok! Nemrég lett beállítva a futóműm olyan 4 hónapja. Tuti szerintem hogy elment a futóműm de szerintetek miért kell ellentartani a kormánynak. Elengedem és azonnal megy balra a kormány. Van összefüggés a fogyasztással? Munkába oda vissza megyek 50km naponta és 10l a fogyasztás.

"Magától" nem szokott elmenni, de legalábbis orbitális kátyút kell hozzá fogni.

Téli-nyári gumicsere okozhat minimális eltérést, de nem olyat, hogy amiatt állítani kelljen, csak "érzed", hogy nem olyan, mint előtte.

Ekkora fogyi pluszt nem tud ez okozni. Nekem anno volt olyan döglött két lengőkarom, hogy kopaszra kopott egy téli szezon alatt a két hátsó kerék belső széle, de nem volt észrevehető a fogyasztásban.

Viszont sokáig ne közlekedj vele így, mert elkophatnak a gumijaid.

Ha nem volt előzménye a dolognak, akkor előbb nézesd meg a futóművet, szilenteket stb., mert egy sima futőmúállítás, ha most használ is, szerintem csak ideiglenes megoldás lesz, és újra el fog mászni.

A Mondeo futóműve olyan, hogy elöl is, hátul is van kerékösszetartás. Az elülső az mindig beáll egyenesre, mert a kormányt lehet forgatni, utána tud menni a spúrnak a két kerék. Legfeljebb nem áll egyenesen a kormányközép. A hátsó viszont nem tud "beállni", mert fix, ezért elkezdi elhúzni az autót valamerre. Ennek kell ellenkormányozz most. Saccra, ha megnézeted a futóművessel, azt fogod látni, hogy az első és hátsó kerekek nem szimetrikusan ugyanazt a spúrt mutatják, az egyik oldalon eltérés lesz. Emiatt húz félre az autó. De hogy mi okozza, azt előbb ki kell találni és javítani.

5 ajtósod van, azt nem annyira ismerem. Jól ismert probléma a hátsó futómű segédkeretet tartó négy szilent fáradása. Ha nem volt még cserélve, mostanra már biztosan nem olyan, mint gyári újkorában. Pl. ez simán okozhatja, hogy a hátsó tengely vonala elmászik, nem párhuzamos az elsővel, és máris kész az oldalra húzás. Nézesd meg hozzáértővel, hogy mi lehet a baja.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2020.12.16 szerda, 20:04:03 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #9111 Dátum: 2020.12.16 szerda, 19:57:55 »

"Magától" nem szokott elmenni, de legalábbis orbitális kátyút kell hozzá fogni.

Téli-nyári gumicsere okozhat minimális eltérést, de nem olyat, hogy amiatt állítani kelljen, csak "érzed", hogy nem olyan, mint előtte.

Ekkora fogyi pluszt nem tud ez okozni. Nekem anno volt olyan döglött két lengőkarom, hogy kopaszra kopott egy téli szezon alatt a két hátsó kerék belső széle, de nem volt észrevehető a fogyasztásban.

Viszont sokáig ne közlekedj vele így, mert elkophatnak a gumijaid.

Ha nem volt előzménye a dolognak, akkor előbb nézesd meg a futóművet, szilenteket stb., mert egy sima futőmúállítás, ha most használ is, szerintem csak ideiglenes megoldás lesz, és újra el fog mászni.

A Mondeo futóműve olyan, hogy elöl is, hátul is van kerékösszetartás. Az elülső az mindig beáll egyenesre, mert a kormányt lehet forgatni, utána tud menni a spúrnak a két kerék. Legfeljebb nem áll egyenesen a kormányközép. A hátsó viszont nem tud "beállni", mert fix, ezért elkezdi elhúzni az autót valamerre. Ennek kell ellenkormányozz most. Saccra, ha megnézeted a futóművessel, azt fogod látni, hogy az első és hátsó kerekek nem szimetrikusan ugyanazt a spúrt mutatják, az egyik oldalon eltérés lesz. Emiatt húz félre az autó. De hogy mi okozza, azt előbb ki kell találni és javítani.

5 ajtósod van, azt nem annyira ismerem. Jól ismert probléma a hátsó futómű segédkeretet tartó négy szilent fáradása. Ha nem volt még cserélve, mostanra már biztosan nem olyan, mint gyári újkorában. Pl. ez simán okozhatja, hogy a hátsó tengely vonala elmászik, nem párhuzamos az elsővel, és máris kész az oldalra húzás. Nézesd meg hőzzáértővel, hogy mi lehet a baja.

AndyA


Most hogy így mondod állították  a hátsót is de akkor úgy nem tűnt fel az ellenkormányozás. Mindenképpen megnézetem elől hátul a futóművet. Köszönöm!
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #9112 Dátum: 2020.12.17 csütörtök, 16:17:28 »

Sziasztok,
Tavasszal tervezem a hátsó híd teljes felújítását.
Ha leszedem a hátsó hidat és vissza teszem a hátsó híd pontosan fog állni? A hossz és keresztlengőkarok pontosan megadják a helyét?
Mintha valahol láttam volna hozzá valami illesztő stiftet, amivel pontosan fel lehet húzni a helyére...
Egyéb más tipp a szereléshez?
Köszi
Barny
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
gerencsersz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #9113 Dátum: 2021.01.16 szombat, 20:03:51 »

Sziasztok,

Első és hátsó csillapìtó rugó porvédö torony lett cserélve Sachs Monroe  Skf márka
Valaki járt már úgy  hogy nagy gödörbe a hátsó jobb torony akkorát koppan keményfémes hang van.
A szilentek lengökarok hibatlanok.
Szerintetek hol lehet a hiba .

Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9114 Dátum: 2021.01.16 szombat, 20:13:39 »

Sziasztok,
Tavasszal tervezem a hátsó híd teljes felújítását.
Ha leszedem a hátsó hidat és vissza teszem a hátsó híd pontosan fog állni? A hossz és keresztlengőkarok pontosan megadják a helyét?
Mintha valahol láttam volna hozzá valami illesztő stiftet, amivel pontosan fel lehet húzni a helyére...
Egyéb más tipp a szereléshez?
Köszi
Barny

Nem azok tartják a hátsó hidat, hanem azok a csavarok, amikkel a karosszériához rögzül. Azokat meg nem nagyon tudod máshová csavarni, mint ahová valók.

Hozzáteszem, laikus vagyok a dolgoban, mert nem autótreszelő vagyok, hanem IT-s, ráadásul kombim van. De ott van 6 db csavar, azok elég pontosan megmondják, hogy hová kerül a híd, ennyi.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
uzoli70
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #9115 Dátum: 2021.01.16 szombat, 20:49:11 »

Sziasztok,
Tavasszal tervezem a hátsó híd teljes felújítását.
Ha leszedem a hátsó hidat és vissza teszem a hátsó híd pontosan fog állni? A hossz és keresztlengőkarok pontosan megadják a helyét?
Mintha valahol láttam volna hozzá valami illesztő stiftet, amivel pontosan fel lehet húzni a helyére...
Egyéb más tipp a szereléshez?
Köszi
Barny
Szevasz.Én 2 éve csináltam meg.Kereszt és hossz lengőkarokat is cseréltem.Minimális holtjáték van de futóműállítást én csináltattam.Amúgy 4 csavar fogja alul és oldalanként még 3-3.A hosszlengőkar ahol csatlakozik az alvázhoz szerintem azt is érdemes levenni és lefesteni ha rozsdás,2 csavar.A hosszlengőkar cserénél meg úgyis le kell venni.Ha a keresztlengőkarokat nem cseréled akkor is a középső csavarokat érdemes lenne kivenni és bekenni,hogy könnyebben lehessen meglazítani futómű beállításnál.
Naplózva

2005.TDCI.2.0 130le
2007.TDCI.2.2 155le
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9116 Dátum: 2021.01.16 szombat, 20:51:53 »

Nem azok tartják a hátsó hidat, hanem azok a csavarok, amikkel a karosszériához rögzül. Azokat meg nem nagyon tudod máshová csavarni, mint ahová valók.

Hozzáteszem, laikus vagyok a dolgoban, mert nem autótreszelő vagyok, hanem IT-s, ráadásul kombim van. De ott van 6 db csavar, azok elég pontosan megmondják, hogy hová kerül a híd, ennyi.

AndyA
dehogy adja
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9117 Dátum: 2021.01.17 vasárnap, 00:34:17 »

Sziasztok,
Tavasszal tervezem a hátsó híd teljes felújítását.
Ha leszedem a hátsó hidat és vissza teszem a hátsó híd pontosan fog állni? A hossz és keresztlengőkarok pontosan megadják a helyét?
Mintha valahol láttam volna hozzá valami illesztő stiftet, amivel pontosan fel lehet húzni a helyére...
Egyéb más tipp a szereléshez?
Köszi
Barny

A híd úgy van megcsinálva, hogy nagyjából felmegy a helyére, de nem egészen pontosan. Kellenek illesztőstiftek hogy pontosan visszarakd.
Én úgy csináltam, hogy megjelöltem a karosszérián hol volt a híd mielőtt leszedtem. Mikor visszaraktam akkor először csak lazán meghúztam a csavarokat, hogy a híd még azért picit mozogjon,
és egy sima vas rúddal ami a lyukba passzol, helyére illesztettem a hidat, majd ezután nyomatékra húztam.

https://www.youtube.com/watch?v=WdXvRvZP6tw

Ezen a videón látható melyik lyuk az, illetve az illesztőstiftek 33:30-nál

« Utoljára szerkesztve: 2021.01.17 vasárnap, 00:37:25 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #9118 Dátum: 2021.01.23 szombat, 10:55:41 »

A híd úgy van megcsinálva, hogy nagyjából felmegy a helyére, de nem egészen pontosan. Kellenek illesztőstiftek hogy pontosan visszarakd.
Én úgy csináltam, hogy megjelöltem a karosszérián hol volt a híd mielőtt leszedtem. Mikor visszaraktam akkor először csak lazán meghúztam a csavarokat, hogy a híd még azért picit mozogjon,
és egy sima vas rúddal ami a lyukba passzol, helyére illesztettem a hidat, majd ezután nyomatékra húztam.

https://www.youtube.com/watch?v=WdXvRvZP6tw

Ezen a videón látható melyik lyuk az, illetve az illesztőstiftek 33:30-nál



Köszönöm Mindenkinek az észrevételeket, javaslatokat.

Üdv
Barny
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #9119 Dátum: 2021.04.04 vasárnap, 21:21:48 »

"Magától" nem szokott elmenni, de legalábbis orbitális kátyút kell hozzá fogni.

Téli-nyári gumicsere okozhat minimális eltérést, de nem olyat, hogy amiatt állítani kelljen, csak "érzed", hogy nem olyan, mint előtte.

Ekkora fogyi pluszt nem tud ez okozni. Nekem anno volt olyan döglött két lengőkarom, hogy kopaszra kopott egy téli szezon alatt a két hátsó kerék belső széle, de nem volt észrevehető a fogyasztásban.

Viszont sokáig ne közlekedj vele így, mert elkophatnak a gumijaid.

Ha nem volt előzménye a dolognak, akkor előbb nézesd meg a futóművet, szilenteket stb., mert egy sima futőmúállítás, ha most használ is, szerintem csak ideiglenes megoldás lesz, és újra el fog mászni.

A Mondeo futóműve olyan, hogy elöl is, hátul is van kerékösszetartás. Az elülső az mindig beáll egyenesre, mert a kormányt lehet forgatni, utána tud menni a spúrnak a két kerék. Legfeljebb nem áll egyenesen a kormányközép. A hátsó viszont nem tud "beállni", mert fix, ezért elkezdi elhúzni az autót valamerre. Ennek kell ellenkormányozz most. Saccra, ha megnézeted a futóművessel, azt fogod látni, hogy az első és hátsó kerekek nem szimetrikusan ugyanazt a spúrt mutatják, az egyik oldalon eltérés lesz. Emiatt húz félre az autó. De hogy mi okozza, azt előbb ki kell találni és javítani.

5 ajtósod van, azt nem annyira ismerem. Jól ismert probléma a hátsó futómű segédkeretet tartó négy szilent fáradása. Ha nem volt még cserélve, mostanra már biztosan nem olyan, mint gyári újkorában. Pl. ez simán okozhatja, hogy a hátsó tengely vonala elmászik, nem párhuzamos az elsővel, és máris kész az oldalra húzás. Nézesd meg hozzáértővel, hogy mi lehet a baja.

AndyA


Írtam emailt
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #9120 Dátum: 2021.04.08 csütörtök, 09:43:52 »

Sziasztok! Remélem a jó helyre írok. 2 hete elölről a körforgalomból kijövet hallok valami kopogó hangot. Érdekes mert amúgy egyenesen döccenőn nem hallani. Anyám kocsiját most vittük autószerelőhöz ami ott marad. Mondtam a szerelőnek hogy előtte csak nézzen már rá az enyémre. Megnézte de nem lóg semmi egyik oldalt sem. Elkezdte nézni a kormányt és ahogy jobbra balra mozgatja hallani valami kopog. A szerelő valami csapágyat mondott a kormányműben hogy ***. Kormányműves 45-ezret mondott hogy megcsinálja/felujítja. Szerintetek lehet így járni vele? Nem fog ez beállni nekem?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9121 Dátum: 2021.04.08 csütörtök, 11:00:28 »

Sziasztok! Remélem a jó helyre írok. 2 hete elölről a körforgalomból kijövet hallok valami kopogó hangot. Érdekes mert amúgy egyenesen döccenőn nem hallani. Anyám kocsiját most vittük autószerelőhöz ami ott marad. Mondtam a szerelőnek hogy előtte csak nézzen már rá az enyémre. Megnézte de nem lóg semmi egyik oldalt sem. Elkezdte nézni a kormányt és ahogy jobbra balra mozgatja hallani valami kopog. A szerelő valami csapágyat mondott a kormányműben hogy ***. Kormányműves 45-ezret mondott hogy megcsinálja/felujítja. Szerintetek lehet így járni vele? Nem fog ez beállni nekem?

Jobbra-balra mozgatáskor elég sok minden kopoghat, nem feltétlenül a kormánymű a ludas. Ha van egy olyan pont egyenes állásnál, amin jobbra-balra áttekerve egy picit akad a kormánymű, az inkább, ami aggodalomra adhat okot. Tutti, hogy a kormányműből jön a kopogás? Ha valaki mozgatja a kormányt, a motortér felől ki tudod fülelni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #9122 Dátum: 2021.04.08 csütörtök, 11:07:30 »

Sziasztok! Remélem a jó helyre írok. 2 hete elölről a körforgalomból kijövet hallok valami kopogó hangot. Érdekes mert amúgy egyenesen döccenőn nem hallani. Anyám kocsiját most vittük autószerelőhöz ami ott marad. Mondtam a szerelőnek hogy előtte csak nézzen már rá az enyémre. Megnézte de nem lóg semmi egyik oldalt sem. Elkezdte nézni a kormányt és ahogy jobbra balra mozgatja hallani valami kopog. A szerelő valami csapágyat mondott a kormányműben hogy ***. Kormányműves 45-ezret mondott hogy megcsinálja/felujítja. Szerintetek lehet így járni vele? Nem fog ez beállni nekem?

2006-os MK2-es Focusnál pár hónapja volt hasonló. Körforgalomban tünt fel páromnak (ő használja), hogy dobogó, ropogó hangot hall. Megnéztem én is és valóban ilyen hangok hallatszódtak. Teszt célzattal álló motornál tekergettem a kormányt, akkor a kormányon is lehetett érezni, hogy szakaszosan mozog, valamint a hangok is hallatszódtak. Mindkét toronycsapágy kuka volt. Az egyik teljesen szétesett már, a másik csak kezdett szétesni.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #9123 Dátum: 2021.04.08 csütörtök, 11:20:14 »

Jobbra-balra mozgatáskor elég sok minden kopoghat, nem feltétlenül a kormánymű a ludas. Ha van egy olyan pont egyenes állásnál, amin jobbra-balra áttekerve egy picit akad a kormánymű, az inkább, ami aggodalomra adhat okot. Tutti, hogy a kormányműből jön a kopogás? Ha valaki mozgatja a kormányt, a motortér felől ki tudod fülelni.

AndyA

Elvileg igen de lemegyünk a kocsihoz a nejemmel ő mozgatja én meg nézem és fülelek.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.08 csütörtök, 11:52:26 írta AndyA » Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9124 Dátum: 2021.04.08 csütörtök, 11:52:07 »

2006-os MK2-es Focusnál pár hónapja volt hasonló. Körforgalomban tünt fel páromnak (ő használja), hogy dobogó, ropogó hangot hall. Megnéztem én is és valóban ilyen hangok hallatszódtak. Teszt célzattal álló motornál tekergettem a kormányt, akkor a kormányon is lehetett érezni, hogy szakaszosan mozog, valamint a hangok is hallatszódtak. Mindkét toronycsapágy kuka volt. Az egyik teljesen szétesett már, a másik csak kezdett szétesni.

Hallatszottak. Gyakorold egy kicsit, menni fog... Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9125 Dátum: 2021.04.08 csütörtök, 11:53:54 »

Elvileg igen de lemegyünk a kocsihoz a nejemmel ő mozgatja én meg nézem és fülelek.

Mindig a /quote után írj, különben keveredik a szöveged az idézett hozzászólással.

A motortérben fülelve annak is hamar ki kell derülnie, ha a toronycsapágyak ropognak. Ahogyan a fórumtárs is írta, álló motornál, szalonnaszervóval is érdemes próbálkozni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #9126 Dátum: 2021.04.08 csütörtök, 12:29:40 »

Mindig a /quote után írj, különben keveredik a szöveged az idézett hozzászólással.

A motortérben fülelve annak is hamar ki kell derülnie, ha a toronycsapágyak ropognak. Ahogyan a fórumtárs is írta, álló motornál, szalonnaszervóval is érdemes próbálkozni.

AndyA
Sajnos a kormánymű az onnan jön a hang. + most elmentem egy régi rutinpályára is ott karikáztam a kocsival. 1-esbe lassan mentem és jobbra egy ponton kopogó/ropogó hangok vannak és nem is olyan sima a tekerés inkább darabos.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9127 Dátum: 2021.04.08 csütörtök, 13:22:20 »

Sajnos a kormánymű az onnan jön a hang. + most elmentem egy régi rutinpályára is ott karikáztam a kocsival. 1-esbe lassan mentem és jobbra egy ponton kopogó/ropogó hangok vannak és nem is olyan sima a tekerés inkább darabos.

Az elég xar ügy... Nőgyógyász meló kiszedni a kormányművet, plusz felújítás. Ha az egészért 45-öt kérnek, az elég baráti.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #9128 Dátum: 2021.04.08 csütörtök, 13:45:03 »

Az elég xar ügy... Nőgyógyász meló kiszedni a kormányművet, plusz felújítás. Ha az egészért 45-öt kérnek, az elég baráti.

AndyA
Sajnos! Ha most elhalasztom akkor meg kitudja mennyivel lesz drágább ha el is kezd folyni.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #9129 Dátum: 2021.04.08 csütörtök, 16:54:00 »

Sajnos a kormánymű az onnan jön a hang. + most elmentem egy régi rutinpályára is ott karikáztam a kocsival. 1-esbe lassan mentem és jobbra egy ponton kopogó/ropogó hangok vannak és nem is olyan sima a tekerés inkább darabos.

Ez alapján nekem még mindig a toronycsapágy is felmerül (a Focusból kiindulva). A cseréjük után hibátlan lett.

Hallatszottak. Gyakorold egy kicsit, menni fog... Sad

AndyA
Értettem!
Hallatszottak, hallatszottak, hallatszottak, hallatszottak, hallatszottak, hallatszottak, hallatszottak, hallatszottak, hallatszottak, hallatszottak.  wave
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9130 Dátum: 2021.04.09 péntek, 09:08:54 »

Sajnos! Ha most elhalasztom akkor meg kitudja mennyivel lesz drágább ha el is kezd folyni.

Az is gond, hogy amikor így csinál a kormánymű, ugyan kicsi eséllyel, de be is állhat. Az meg nem annyira vicces.

Ha a 45-ben benne van a ki-beszerelés és a rendes, teljes felújítás, az egy nagyon baráti ár. Csak a felújítás szokott ilyen körül lenni, plusz szerelés munkadíj. És mint mondtam, nem két perc, nőgyógyász meló kivarázsolni a helyéről, plusz azonnal futóműállítás utána, ha a szervizben nem csináltak olyat.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #9131 Dátum: 2021.05.21 péntek, 10:06:54 »

Sziasztok!
Sajna az autómban bal elől vagy a gátló, vagy a csonkállvány megroggyant, de ez csak kiszerelés után derül ki, hogy melyik. Hogy ne legyen egyszerű a sztori, olyan fajta Koni gátlóm van, amit már nem forgalmaznak, viszont Kárászynál tudnak ezzel megegyezőt csinálni.
Ha van valakinek elfekvőben olyan első pár bontott gátlója, aminek egyébként akár működése kifogásolható, de fizikailag hibátlan állapotban van a külseje, az kérem jelezze.
Köszönöm  worship
Barna
« Utoljára szerkesztve: 2021.05.21 péntek, 10:55:47 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #9132 Dátum: 2021.05.30 vasárnap, 15:29:45 »

Sziasztok!
2001. 2.5 V6 kombiban hátsó rugót cseréltettem mert már ismételten nagyon ült a segge, viszont az új (KYB) rugóval nem változott a helyzet, szinte ugyan úgy ül. Az ismerős szerelő aki csinálta azt mondta hogy a régivel összehasonlítva kb. 1cm-rel volt csak hosszabb az új rugó. Az elejét is cserélték kb. 2 éve és ott meg pont fordítva jártam, az új rugó annyira kiemelte az elejét hogy kb. 1,5-2x akkora a kerékjáratban a hely mint kéne és a mai napig nem igazán ült össze. Úgy néz ki az autó mint egy "lomis cigány merci"...! Keresgéltem a neten és a típushoz elég eltérő méretű rugók vannak hosszban/átmérőben és rugóvastagságban és fogalmam nincs hogy melyik is való bele. Már másodjára jártam így az elmúlt 11 év alatt a hátújával mióta nálam van a kocsi, de most a magasabb eleje miatt már szinte szégyen kategória ahogy kinéz, ezért nem szeretnék vakon kísérletezni az új rugókkal. Ha valaki tudna érdemben segíteni annak előre is köszönöm a válaszát!
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9133 Dátum: 2021.05.30 vasárnap, 17:37:33 »

Sziasztok!
2001. 2.5 V6 kombiban hátsó rugót cseréltettem mert már ismételten nagyon ült a segge, viszont az új (KYB) rugóval nem változott a helyzet, szinte ugyan úgy ül. Az ismerős szerelő aki csinálta azt mondta hogy a régivel összehasonlítva kb. 1cm-rel volt csak hosszabb az új rugó. Az elejét is cserélték kb. 2 éve és ott meg pont fordítva jártam, az új rugó annyira kiemelte az elejét hogy kb. 1,5-2x akkora a kerékjáratban a hely mint kéne és a mai napig nem igazán ült össze. Úgy néz ki az autó mint egy "lomis cigány merci"...! Keresgéltem a neten és a típushoz elég eltérő méretű rugók vannak hosszban/átmérőben és rugóvastagságban és fogalmam nincs hogy melyik is való bele. Már másodjára jártam így az elmúlt 11 év alatt a hátújával mióta nálam van a kocsi, de most a magasabb eleje miatt már szinte szégyen kategória ahogy kinéz, ezért nem szeretnék vakon kísérletezni az új rugókkal. Ha valaki tudna érdemben segíteni annak előre is köszönöm a válaszát!
felesleges minden topicba beírni,aki tud, itt fog segíteni.  wave
Alvázszám alapján nézesd meg a picicicában pl AndyA-val.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mondolo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #9134 Dátum: 2021.05.30 vasárnap, 19:26:22 »

felesleges minden topicba beírni,aki tud, itt fog segíteni.  wave
Alvázszám alapján nézesd meg a picicicában pl AndyA-val.
Köszi.
Naplózva

2001 MkIII 2.5 V6 Kombi
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #9135 Dátum: 2021.06.04 péntek, 23:12:15 »

Sziasztok!
Sajna az autómban bal elől vagy a gátló, vagy a csonkállvány megroggyant, de ez csak kiszerelés után derül ki, hogy melyik. Hogy ne legyen egyszerű a sztori, olyan fajta Koni gátlóm van, amit már nem forgalmaznak, viszont Kárászynál tudnak ezzel megegyezőt csinálni.
Ha van valakinek elfekvőben olyan első pár bontott gátlója, aminek egyébként akár működése kifogásolható, de fizikailag hibátlan állapotban van a külseje, az kérem jelezze.
Köszönöm  worship
Barna
Időközben a gátló cserélve lett, igy mostmár a futómű geometria értékei a beállitás után jók, de az autó még továbbra is jobbra húz. Üresben, több egyenes úton oda-vissza, autót leállitva is próbáltam, és ugyanaz a gond. Első kerekeket két külön helyen is centriroztattam, meg is lett cserélve a bal-jobb, de az sem segitett...
A futóműves egyébként a Montus, hozzáértők és segitőkészek, de kifogytak az ötletből.
Van esetleg tanácsotok?
Köszi  worship
« Utoljára szerkesztve: 2021.06.04 péntek, 23:20:27 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #9136 Dátum: 2021.06.05 szombat, 03:08:18 »

Időközben a gátló cserélve lett, igy mostmár a futómű geometria értékei a beállitás után jók, de az autó még továbbra is jobbra húz. Üresben, több egyenes úton oda-vissza, autót leállitva is próbáltam, és ugyanaz a gond. Első kerekeket két külön helyen is centriroztattam, meg is lett cserélve a bal-jobb, de az sem segitett...
A futóműves egyébként a Montus, hozzáértők és segitőkészek, de kifogytak az ötletből.
Van esetleg tanácsotok?
Köszi  worship
Vidd el máshoz. Én régóta járok Montushoz. Az Mk3 nekem is húzott, pedig állítgatták elég sokat. Az Mk4 ben is maradt egy kicsi, de nem merték a hátsó állító csavart birizgálni, mert be van rohadva. Azzal még futnom kell egy kört.

Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9137 Dátum: 2021.06.05 szombat, 09:40:24 »

Időközben a gátló cserélve lett, igy mostmár a futómű geometria értékei a beállitás után jók, de az autó még továbbra is jobbra húz. Üresben, több egyenes úton oda-vissza, autót leállitva is próbáltam, és ugyanaz a gond. Első kerekeket két külön helyen is centriroztattam, meg is lett cserélve a bal-jobb, de az sem segitett...
A futóműves egyébként a Montus, hozzáértők és segitőkészek, de kifogytak az ötletből.
Van esetleg tanácsotok?
Köszi  worship
a hátsó futóban a keresztlengőkar szilentje okozhatja azt, hogy jobbra balra viszi egyenes úton az autót.Keresztlengőkar csere megoldja.De diagnosztizálható egy pájszerral, vagy elviszed futóműveshez,aki átrángatja az egészet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9138 Dátum: 2021.06.07 hétfő, 10:50:55 »

Időközben a gátló cserélve lett, igy mostmár a futómű geometria értékei a beállitás után jók, de az autó még továbbra is jobbra húz. Üresben, több egyenes úton oda-vissza, autót leállitva is próbáltam, és ugyanaz a gond. Első kerekeket két külön helyen is centriroztattam, meg is lett cserélve a bal-jobb, de az sem segitett...
A futóműves egyébként a Montus, hozzáértők és segitőkészek, de kifogytak az ötletből.
Van esetleg tanácsotok?
Köszi  worship

Azért alkalmas helyen (nulla forgalom!) próbáld ki úgy is, hogy az út másik oldalán, a szembejövő sávban közlekedsz, ahol balra lejt az út. Az utak többsége középről a két széle felé lejt, azaz helyes beállításnál lassan, de biztosan lecsúszik jobbra az útról az autó. Az útmenti villanykarók, táblák stb. is elég jó támpontot adnak, hogy mennyire vízszintes az útfelület, így meg lehet saccolni, hogy merre kellene menjen az autó, ha "egyenesen" megy.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #9139 Dátum: 2021.06.11 péntek, 23:11:09 »

Köszi a tanácsokat, ha sikerült kiderítenem mi okozza, jelzek majd, hátha hasznos lehet.
Majdnem minden útviszony mellett próbáltam már, mindenhogy mászik jobbra rinya
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9140 Dátum: 2021.06.14 hétfő, 11:30:07 »

Köszi a tanácsokat, ha sikerült kiderítenem mi okozza, jelzek majd, hátha hasznos lehet.
Majdnem minden útviszony mellett próbáltam már, mindenhogy mászik jobbra rinya

Mindenképpen a hátsó futóművet kell alaposabban átnézni. A dolog fizikájából adódóan az tudja a problémát okozni. Ha elöl jó az összetartás értéke, akkor max. a kormányközép lehet rossz helyen, de be fog állni "egyenesbe", ahová kell neki. A hátsó viszont, ha nincs elvágólag az elsővel, el tudja húzni.

Olyasmitől érzel valami változást, akár csak annyit, hogy jobban vagy kevésbé húz jobbra, hogy előtte merre kanyarodtál, jobb vagy balkanyarból jöttél ki éppen, illetve gyorsítás vagy motorfékes lassítás esetén van-e különbség?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferike20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


E-mail
« Új hozzászólás #9141 Dátum: 2021.07.08 csütörtök, 21:25:29 »

Üdv. Ford mondeo mk3 2005 sedan bal eleje nyikorog mintha rugó volna olyan hangot ad de a kérek tol jön.
Új lengéscsillapító a rugó, a toronycsapagy, kormány osszekoto, stabpalca. Jobb oldal szintén ugyanezek cserélve ott pluszba volt féltengely is.
Csak akkor csinálja mikor bemelegszik..
Valakinek Tipp?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Ghia
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #9142 Dátum: 2021.07.09 péntek, 22:40:17 »

Üdv. Ford mondeo mk3 2005 sedan bal eleje nyikorog mintha rugó volna olyan hangot ad de a kérek tol jön.
Új lengéscsillapító a rugó, a toronycsapagy, kormány osszekoto, stabpalca. Jobb oldal szintén ugyanezek cserélve ott pluszba volt féltengely is.
Csak akkor csinálja mikor bemelegszik..
Valakinek Tipp?

Keresztszabilizátor szilent, vagy ha a lengőkar szilentje ki van szakadva az is tud nyikorogni.
Naplózva
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #9143 Dátum: 2021.07.20 kedd, 00:27:54 »

Mindenképpen a hátsó futóművet kell alaposabban átnézni. A dolog fizikájából adódóan az tudja a problémát okozni. Ha elöl jó az összetartás értéke, akkor max. a kormányközép lehet rossz helyen, de be fog állni "egyenesbe", ahová kell neki. A hátsó viszont, ha nincs elvágólag az elsővel, el tudja húzni.

Olyasmitől érzel valami változást, akár csak annyit, hogy jobban vagy kevésbé húz jobbra, hogy előtte merre kanyarodtál, jobb vagy balkanyarból jöttél ki éppen, illetve gyorsítás vagy motorfékes lassítás esetén van-e különbség?

AndyA
Közben átlett nézve a hátulja is a kocsinak, nem lógnak a szilentek… pedig bíztam benne, hogy itt lesz a gond. Másik futóművesnél is jártam.
Mostmár talán csak a féltengelyre tudok gyanakodni, ugyanis 100-130 közötti kormányrázással is küzdök egy ideje, ami felni, gumi valamint centrírozástól függetlenül folyamatosan jelen van. Ez néha reagál a gáz elvételre, néha pedig nem. Végtelen számú gumissal centríroztattam, ennyi nem lehet sz*r.
Érdemes beszereznem egy pár bontott féltengelyt esetleg? Ami lehet hogy úgyszintén hulladék…
Vagy éljek ezzel együtt és kapaszkodjak a kormányba erősen  falbav
« Utoljára szerkesztve: 2021.07.20 kedd, 00:30:00 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9144 Dátum: 2021.07.20 kedd, 09:56:26 »

Közben átlett nézve a hátulja is a kocsinak, nem lógnak a szilentek… pedig bíztam benne, hogy itt lesz a gond. Másik futóművesnél is jártam.
Mostmár talán csak a féltengelyre tudok gyanakodni, ugyanis 100-130 közötti kormányrázással is küzdök egy ideje, ami felni, gumi valamint centrírozástól függetlenül folyamatosan jelen van. Ez néha reagál a gáz elvételre, néha pedig nem. Végtelen számú gumissal centríroztattam, ennyi nem lehet sz*r.
Érdemes beszereznem egy pár bontott féltengelyt esetleg? Ami lehet hogy úgyszintén hulladék…
Vagy éljek ezzel együtt és kapaszkodjak a kormányba erősen  falbav


"Olyasmitől érzel valami változást, akár csak annyit, hogy jobban vagy kevésbé húz jobbra, hogy előtte merre kanyarodtál, jobb vagy balkanyarból jöttél ki éppen, illetve gyorsítás vagy motorfékes lassítás esetén van-e különbség?"

A 100-130 közötti rázkódás az másik téma, azt külön kell kivizsgálni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #9145 Dátum: 2021.07.20 kedd, 14:55:54 »

"Olyasmitől érzel valami változást, akár csak annyit, hogy jobban vagy kevésbé húz jobbra, hogy előtte merre kanyarodtál, jobb vagy balkanyarból jöttél ki éppen, illetve gyorsítás vagy motorfékes lassítás esetén van-e különbség?"

A 100-130 közötti rázkódás az másik téma, azt külön kell kivizsgálni.

AndyA
Nem érzek változást semmitől, tempomattal pályán is tartani kell a kormányt, hogy ne váltson sávot jobbra, valamint motorféknél is és üresben guruláskor is. De lehet, hogy másnak is kikéne próbálni rajtam kívül, hátha észrevenne valamit, amit én nem.  Cry
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #9146 Dátum: 2021.10.20 szerda, 19:23:01 »

Sziasztok,
mindkét hátsó kerék belső oldala jobban, gyorsabban kopik, mint a gumik közepe vagy külső széle. Kombi MK3 Mondeo.
A futómű melyik alkatrészének hibája miatt van ez?
A kocsival nem húzok utánfutót és nem szállítok nehéz súlyokat.
Köszi,
PZs
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9147 Dátum: 2021.10.20 szerda, 20:17:06 »

Sziasztok,
mindkét hátsó kerék belső oldala jobban, gyorsabban kopik, mint a gumik közepe vagy külső széle. Kombi MK3 Mondeo.
A futómű melyik alkatrészének hibája miatt van ez?
A kocsival nem húzok utánfutót és nem szállítok nehéz súlyokat.
Köszi,
PZs
Talan csak a dőlés nem jó,de az egyenes futás hibája is okozhatja. Vidd el futomuveshez. Nem otthon javítható kategória. Már csak állítani is szakember tudja műszerrel(hez).
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9148 Dátum: 2021.10.21 csütörtök, 08:48:31 »

Sziasztok,
mindkét hátsó kerék belső oldala jobban, gyorsabban kopik, mint a gumik közepe vagy külső széle. Kombi MK3 Mondeo.
A futómű melyik alkatrészének hibája miatt van ez?
A kocsival nem húzok utánfutót és nem szállítok nehéz súlyokat.
Köszi,
PZs

Az alsó keresztben lévő lengőkar, ami olyan piskótaformájú, a leginkább esélyes. Annak haltak el a szilentjei. A képen a 2-es:

https://ford.7zap.com/en/car/99/2.21224/0/2304/18300/80173/

Pár ezer Ft darabja, nyilván párban cserélendő. Az ellenőrzése is elég egyszerű. Le kell mérni a két csavar távolságát, és összehasonlítani egy terheletlen példánnyal. Szerintem Bárdi vagy hasonlóban mutatnak egyet neked, ha szépen megkéred őket.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #9149 Dátum: 2021.10.21 csütörtök, 09:02:44 »

Sziasztok,
nagyon köszönöm a válaszokat, magyarázatokat! Szerelő fogja javítani, nem én.
Köszi,
PZs
 
Az alsó keresztben lévő lengőkar, ami olyan piskótaformájú, a leginkább esélyes. Annak haltak el a szilentjei. A képen a 2-es:

https://ford.7zap.com/en/car/99/2.21224/0/2304/18300/80173/

Pár ezer Ft darabja, nyilván párban cserélendő. Az ellenőrzése is elég egyszerű. Le kell mérni a két csavar távolságát, és összehasonlítani egy terheletlen példánnyal. Szerintem Bárdi vagy hasonlóban mutatnak egyet neked, ha szépen megkéred őket.

AndyA
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Oldalak: 1 ... 176 177 178 179 180 181 182 [183] 184 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.