Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 04:50:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 178 179 180 181 182 183 184 [185]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3164371 alkalommal)
0 Felhasználó és 24 vendég van a témában
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #9200 Dátum: 2022.08.27 szombat, 13:25:52 »

Jobb elölről sebességfüggő gyorsaságú kattogó hang ami egyenes futáskor jelentkező, idönként megszűnik az tud támcsapagy is lenni vagy inkább féltengely csere?

Egészen addig szólt, amig fel nem emeltem és megforgattam a kereket, de mivel nem adott hangot így nem tudtam megállapítani a forrást visszatértem kerékre az autót. Utána mentem 10km-t és most pl csönd van.

Kerékcsapágy 2 hónapja lett cserélve. A féltengely anyát ellenőriztem, de nem lazult le.

Köszi!

Ja azt elfelejtettem mondani, hogy megemelte az autót nehezen lehet forgatni a kereket. Kiszedtem a fékbetétket és úgy is nehezen forog, de hangot nem ad ki.
Holnap kiszedtem a kerékagyat és megnézem úgy is.
« Utoljára szerkesztve: 2022.08.27 szombat, 17:03:20 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #9201 Dátum: 2022.08.29 hétfő, 10:27:52 »

faq,koyo ezen kívül minden más kb felejtős

A FAQ az FAG?

FAQ-t nem találni az általános kereskedőknél...
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
n3h3
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #9202 Dátum: 2022.08.31 szerda, 10:58:21 »

Sziasztok!

Nincs vkinek 5lete,honnan tudnék beszereni kombi mk3-hoz hátsó hidat?eddig nem jártam sikerrel bontókban... Angry Angry
Naplózva
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #9203 Dátum: 2022.08.31 szerda, 19:10:40 »

Sziasztok!

Nincs vkinek 5lete,honnan tudnék beszereni kombi mk3-hoz hátsó hidat?eddig nem jártam sikerrel bontókban... Angry Angry

FB? Rengeteg Ford, MK3 alkatrészcsoport van.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
razoritos
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81



E-mail
« Új hozzászólás #9204 Dátum: 2022.09.02 péntek, 17:32:14 »

Sziasztok!

Nincs vkinek 5lete,honnan tudnék beszereni kombi mk3-hoz hátsó hidat?eddig nem jártam sikerrel bontókban... Angry Angry


Kuti János
Kistarcsa
Dymol Kft.
Raktár krt 1/b
  nulla hat hetven háromszáztíz hatvankilenc nyolcvanhat
Én tőle vettem korrekt és gyanítom van neki még .
Naplózva

MKIII 2001 1.8 (2.0) Turnier kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9205 Dátum: 2022.09.02 péntek, 20:51:14 »

Sziasztok!

Nincs vkinek 5lete,honnan tudnék beszereni kombi mk3-hoz hátsó hidat?eddig nem jártam sikerrel bontókban... Angry Angry

Egy éve gond nélkül találtam, de már meg nem mondom, hol. Több is volt nekik. 15 ezer volt + GLS.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #9206 Dátum: 2022.09.16 péntek, 16:11:25 »

Sziasztok!

Nincs vkinek 5lete,honnan tudnék beszereni kombi mk3-hoz hátsó hidat?eddig nem jártam sikerrel bontókban... Angry Angry

Ha még aktuális, belefutottam egy friss hirdetésbe:
Eladó ford mondeó hátsó hid 20ezer ft helyileg csóton található
https://bit.ly/3BgOlVc
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #9207 Dátum: 2022.10.05 szerda, 22:26:16 »

Hali!
Nos, az első kereket átcseréltük a hátsóra, mert 70-80-nál úgy rázta a kormányt az autó, hogy majdnem leestem az útról. Motorfékes, sima fékes lassulásnál is. A szerelőm gondolta így, hogy próbáljuk meg egyelőre hátha ez a baja, szálszakadásos gumira gyanakszik, de nem talált hibát a gumikon. Javult a helyzet, most csak annyi van, hogy nagyobb sebességnél ráz ha fékezek. Viszont azt vettem észre, hogy álló helyből való indulásnál, kigyorsításnál mintha rázkódna az autó egy kis ideig. A futómű a szerelő szerint rendben van, szilentek rendben, semmi nem lóg. Mi lehet? Féltengely?
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #9208 Dátum: 2022.10.06 csütörtök, 07:43:59 »

Hali!
Nos, az első kereket átcseréltük a hátsóra, mert 70-80-nál úgy rázta a kormányt az autó, hogy majdnem leestem az útról. Motorfékes, sima fékes lassulásnál is. A szerelőm gondolta így, hogy próbáljuk meg egyelőre hátha ez a baja, szálszakadásos gumira gyanakszik, de nem talált hibát a gumikon. Javult a helyzet, most csak annyi van, hogy nagyobb sebességnél ráz ha fékezek. Viszont azt vettem észre, hogy álló helyből való indulásnál, kigyorsításnál mintha rázkódna az autó egy kis ideig. A futómű a szerelő szerint rendben van, szilentek rendben, semmi nem lóg. Mi lehet? Féltengely?
Szia!
Gumisnál is voltál?
Nekem volt olyan, hogy acél felniről elhagytam súlyt, nagyon durván tud rázni.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9209 Dátum: 2022.10.06 csütörtök, 08:45:10 »

Hali!
Nos, az első kereket átcseréltük a hátsóra, mert 70-80-nál úgy rázta a kormányt az autó, hogy majdnem leestem az útról. Motorfékes, sima fékes lassulásnál is. A szerelőm gondolta így, hogy próbáljuk meg egyelőre hátha ez a baja, szálszakadásos gumira gyanakszik, de nem talált hibát a gumikon. Javult a helyzet, most csak annyi van, hogy nagyobb sebességnél ráz ha fékezek. Viszont azt vettem észre, hogy álló helyből való indulásnál, kigyorsításnál mintha rázkódna az autó egy kis ideig. A futómű a szerelő szerint rendben van, szilentek rendben, semmi nem lóg. Mi lehet? Féltengely?

Ha egyértelműen csak fékezésnél ráz, akkor az féktárcsa. Olyankor lehet próbálkozni a finom, érintő fékezéstől az erős satuig a fokozatokkal. Ha erős fékezésnél abbahagyja a rázást, gyengébb fékezésnél meg elharapod a nyelved, akkor az egy hullámos féktárcsa. Felszabályzás vagy csere.

Gyorsítás és motorfék, azaz hajtási befolyás esetén rázós lehet féltengelycsukló. Ha üresben gurulsz és nem ráz, akkor ez lehet.

Ha mindig ráz, az lehet gumi, szálszakadás, kiegyensúlyozás, bármi, de lehet pesszimista esetben kerékcsapágy is. Bár azt egyszerű kiszűrni, ha megemeled az autót és megforgatod, megrángatod a kereket.

A gond az, hogy lehet egyszerre több dolog is, és nehéz elkülöníteni, letesztelni őket.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #9210 Dátum: 2022.10.06 csütörtök, 14:26:45 »

 worship mindenkinek.
Nem ráz mindig.
Nagyobb sebességnél érzek finom rázást, rezgést a kormányon.
Nagy sebességnél kicsit erőteljesebb lassulásnál (nem satu) erős rázás.
Beletaposásánál nincs rázás.
Indulásnál egész autó remegése 1-2 másodpercig.
De még tovább figyelem a jeleket.
Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #9211 Dátum: 2022.11.05 szombat, 17:46:15 »

Sziasztok!

Adott egy 2003-as 2.0 TDCi MK3 Mondeo. Ma felkerült a téli garnitura, átnéztem, megmozgattam a szem előtt lévő alkatrészeket. A bal első keréknél a féltengelynek tengelyirányban van kb 1,5-2cm-es mozgása, a jobb oldalinak néhány mm. Emlékeim szerint a bal sem mozdult el ennyire, de lehet, hogy tévedek. Semmi hangja, oldalra húzás vagy egyéb megszokottól eltérő jelenség nincs.
Normális a jelenség vagy probléma van?

Köszönöm a válaszokat!
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #9212 Dátum: 2022.11.05 szombat, 21:01:53 »

Sziasztok!

Adott egy 2003-as 2.0 TDCi MK3 Mondeo. Ma felkerült a téli garnitura, átnéztem, megmozgattam a szem előtt lévő alkatrészeket. A bal első keréknél a féltengelynek tengelyirányban van kb 1,5-2cm-es mozgása, a jobb oldalinak néhány mm. Emlékeim szerint a bal sem mozdult el ennyire, de lehet, hogy tévedek. Semmi hangja, oldalra húzás vagy egyéb megszokottól eltérő jelenség nincs.
Normális a jelenség vagy probléma van?

Köszönöm a válaszokat!

még nincs baj, de lesz. Nagyvalószinüséggel már nem marad a tengely a csuklóban, nem rögzit a kis gyürü.
Érdemes volna minél hamarabb megnézni, még mielőtt nagyobb baj nem lesz
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #9213 Dátum: 2022.11.07 hétfő, 12:17:29 »

még nincs baj, de lesz. Nagyvalószinüséggel már nem marad a tengely a csuklóban, nem rögzit a kis gyürü.
Érdemes volna minél hamarabb megnézni, még mielőtt nagyobb baj nem lesz

Köszönöm a választ. Olvasgattam, kérdeztem máshol is, Youtube-on és néztem videókat és el vagyok bizonytalanodva, mert láttam olyan videót és kaptam olyan választ is, hogy normális és olyat is, hogy nem megszokott. Alkalomadtán felemelem a Focust é megnézem, annál hogy viselkedik ez a féltengely.

Szerk.: Ja, nem hagytam annyiban a kérdést, nem hagyott nyugodni a dolog, felhívtam a szervizt, ahová vinni szoktam az autókat, erre közlik, hogy majd decemberben néznék meg, mert most csak a gumicserével foglalkoznak, annak van szezonja  Angry falbav
« Utoljára szerkesztve: 2022.11.07 hétfő, 12:19:17 írta edk » Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
keep
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #9214 Dátum: 2023.03.30 csütörtök, 11:40:17 »

Sziasztok. 2002-es benzines kombin a hátsó kerekek befelé dőlnek. Futómű állításon állítanak, amennyit tudnak, de nem 100%-os, ezt két különböző cégnél is eljátszottuk. Állítás utáni szezonban tűrhető, de volt, hogy másfél évig nem jártam arra, akkor szépen lenyalta a belső részt a gumin.
Legutóbbi állításnál olyasmit mondtak, hogy szét kell bontani a hátulját, 200.000 Ft körüli összegek repdestek.
A kérdések tehát:
- ez vajon valóban így nézne ki, tehát csak drágán tudnám helyrerakni vagy van valami javasolt hely, ahol meggyógyítják normális áron? Nem biztos, hogy már olyan hosszú távra terveznék ezzel, hogy 200ezret belerakjak csak a hátsó futóműbe
- most kéne vennem nyári gumit, illetve amilyen telek vannak és amennyit járunk, fontolgatom a négyévszakost. Viszont ha dől a hátulja, akkor fölöslegesnek érzem majd' 100ezret költeni gumira, lehet jobban járnék valami használt példánnyal, hadd nyalja azt? Vagy előre rakjak újat, hátra meg használtat? Vagy az nagyon gáz, ha különbözik? Elvileg ugye tengelyenként kell egyformának lennie.
Köszi
Naplózva

2002 MK3 2.0 benzin kombi BWY CJBA 107 kW/146 LE Ghia
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9215 Dátum: 2023.03.30 csütörtök, 13:02:22 »

Sziasztok. 2002-es benzines kombin a hátsó kerekek befelé dőlnek. Futómű állításon állítanak, amennyit tudnak, de nem 100%-os, ezt két különböző cégnél is eljátszottuk. Állítás utáni szezonban tűrhető, de volt, hogy másfél évig nem jártam arra, akkor szépen lenyalta a belső részt a gumin.
Legutóbbi állításnál olyasmit mondtak, hogy szét kell bontani a hátulját, 200.000 Ft körüli összegek repdestek.
A kérdések tehát:
- ez vajon valóban így nézne ki, tehát csak drágán tudnám helyrerakni vagy van valami javasolt hely, ahol meggyógyítják normális áron? Nem biztos, hogy már olyan hosszú távra terveznék ezzel, hogy 200ezret belerakjak csak a hátsó futóműbe
- most kéne vennem nyári gumit, illetve amilyen telek vannak és amennyit járunk, fontolgatom a négyévszakost. Viszont ha dől a hátulja, akkor fölöslegesnek érzem majd' 100ezret költeni gumira, lehet jobban járnék valami használt példánnyal, hadd nyalja azt? Vagy előre rakjak újat, hátra meg használtat? Vagy az nagyon gáz, ha különbözik? Elvileg ugye tengelyenként kell egyformának lennie.
Köszi

A kombi hátsó futóműve olyan, hogy egyrészt van összetartása, másrészt van neki befelé dőlése. Méghozzá az utóbbi szabad szemmel is jól látható mértékben, valami másfél fok körül. A kettő együtt adja ki azt, hogy annak ellenére, hogy összetartásban vannak a kerekek, a befelé dőléssel ellensúlyozva mégis "egyenesen" gurulnak a gumik, legalábbis saját magukhoz képest, és így nem kopnak el féloldalasra.

Szóval ha befelé látod dőlni őket, akkor az pont jól van úgy. Hogy mennyire, az más kérdés, azt a futóműállítás mondja meg, hogy jó-e.

Ha már nem lehet utánállítani a névleges értékre, akkor kell megnézni, hogy melyik lengőkar szilentjei mentek tönkre. Általában az alsó szokott, ami olyan piskóta formájú. Szilentet cserélni benne nem érdemes, annyira olcsó újonnan egyben.

Ha a felső, kifli vagy bumeráng formájúban ment el a szilent (erre kisebb az esély), akkor azt érdemes cserélni, nem újat venni, mert az új egyben dúrva drága.

Ja, és mindig párban. Egyrészt akkor lesz szimmetrikus a futómű, egyforma, azonos keménységű, azonos elhasználódottságú stb. szilentekkel, másrészt ha az egyik oldalon elment a szilent, a vele egyidős másik oldal is hamar utána mehet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
keep
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


« Új hozzászólás #9216 Dátum: 2023.03.30 csütörtök, 13:24:09 »

A kombi hátsó futóműve olyan, hogy egyrészt van összetartása, másrészt van neki befelé dőlése. Méghozzá az utóbbi szabad szemmel is jól látható mértékben, valami másfél fok körül. A kettő együtt adja ki azt, hogy annak ellenére, hogy összetartásban vannak a kerekek, a befelé dőléssel ellensúlyozva mégis "egyenesen" gurulnak a gumik, legalábbis saját magukhoz képest, és így nem kopnak el féloldalasra.

Szóval ha befelé látod dőlni őket, akkor az pont jól van úgy. Hogy mennyire, az más kérdés, azt a futóműállítás mondja meg, hogy jó-e.

Ha már nem lehet utánállítani a névleges értékre, akkor kell megnézni, hogy melyik lengőkar szilentjei mentek tönkre. Általában az alsó szokott, ami olyan piskóta formájú. Szilentet cserélni benne nem érdemes, annyira olcsó újonnan egyben.

Ha a felső, kifli vagy bumeráng formájúban ment el a szilent (erre kisebb az esély), akkor azt érdemes cserélni, nem újat venni, mert az új egyben dúrva drága.

Ja, és mindig párban. Egyrészt akkor lesz szimmetrikus a futómű, egyforma, azonos keménységű, azonos elhasználódottságú stb. szilentekkel, másrészt ha az egyik oldalon elment a szilent, a vele egyidős másik oldal is hamar utána mehet.

AndyA

köszönöm
Naplózva

2002 MK3 2.0 benzin kombi BWY CJBA 107 kW/146 LE Ghia
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86


« Új hozzászólás #9217 Dátum: 2024.05.21 kedd, 16:38:18 »

Sziasztok! Más MK3 tulajnak is az átlagnál nehezebben tekerhető a kormánya? Mostanában sok más autót vezetek és azokat olyan könnyedén lehet tekerni. Régen is feltűnt, hogy szervóhoz képest nehéz tekerni, de mostanában nagyon feltűnő mennyire nehéz. Mi lehet az oka? Egyszer már volt szervóolaj cserélve, nagyjából 50 ezer km-rel ezelőtt. Mi lehet ennek az oka? Szerelőm már mondta, hogy kicsit lóg a kormánymű, ha újat rakatnék bele, vajon könnyebb lenne tekerni, vagy semmi köze hozzá?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9218 Dátum: 2024.05.22 szerda, 09:03:02 »

Sziasztok! Más MK3 tulajnak is az átlagnál nehezebben tekerhető a kormánya? Mostanában sok más autót vezetek és azokat olyan könnyedén lehet tekerni. Régen is feltűnt, hogy szervóhoz képest nehéz tekerni, de mostanában nagyon feltűnő mennyire nehéz. Mi lehet az oka? Egyszer már volt szervóolaj cserélve, nagyjából 50 ezer km-rel ezelőtt. Mi lehet ennek az oka? Szerelőm már mondta, hogy kicsit lóg a kormánymű, ha újat rakatnék bele, vajon könnyebb lenne tekerni, vagy semmi köze hozzá?

Az MK5-ön kb. egy ujjal lehet tekerni a kormányt, ahhoz képest az MK3 határozottan "nehéz", annak ellenére, hogy az enyémben egy felújított van, ami kb. 100 ezerrel ezelőtt került bele.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #9219 Dátum: 2024.05.22 szerda, 14:23:50 »

Sziasztok! Más MK3 tulajnak is az átlagnál nehezebben tekerhető a kormánya? Mostanában sok más autót vezetek és azokat olyan könnyedén lehet tekerni. Régen is feltűnt, hogy szervóhoz képest nehéz tekerni, de mostanában nagyon feltűnő mennyire nehéz. Mi lehet az oka? Egyszer már volt szervóolaj cserélve, nagyjából 50 ezer km-rel ezelőtt. Mi lehet ennek az oka? Szerelőm már mondta, hogy kicsit lóg a kormánymű, ha újat rakatnék bele, vajon könnyebb lenne tekerni, vagy semmi köze hozzá?

Csak cserélve, vagy átmosva is volt a rendszer? Nekem is volt gondom vele, átmosás (3x), utána feltöltés, én még Xado regenerálót is tettem bele, utána jó lett.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86


« Új hozzászólás #9220 Dátum: 2024.05.22 szerda, 15:49:01 »

Csak cserélve, vagy átmosva is volt a rendszer? Nekem is volt gondom vele, átmosás (3x), utána feltöltés, én még Xado regenerálót is tettem bele, utána jó lett.

Csak cserélve volt, nem is tudtam hogy át szokták mosni. Lehet akkor az lesz a baj! Köszi a tippet.  Smiley
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9221 Dátum: 2024.05.22 szerda, 18:58:05 »

Csak cserélve volt, nem is tudtam hogy át szokták mosni. Lehet akkor az lesz a baj! Köszi a tippet.  Smiley
http://mondeo.hu/index.php?topic=6212.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolti87
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


E-mail
« Új hozzászólás #9222 Dátum: 2024.05.30 csütörtök, 14:45:11 »

Sziasztok!

Meg tudna mondani valaki, hogy az elso toronyszilenten a nyilak merre neznek  elore - hatra? Vagy hatul es osszefele? Koszonom. Tovabbi kellemes napot 
Naplózva

Mk3 2005 2.0 TDCI kombi N7BA
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #9223 Dátum: 2024.06.17 hétfő, 21:25:46 »

Üdv, utolért a spirálrugótörés, a bal első keréknél, a legalsó menet fele kiesett. Próbálok rendelni bele, de teljes a káosz, még alvázszámra sem tudok beazonosítani  alkatrészt, mert hoz 375 és 390 mm hosszú rugót. Sőt, 12 és 13 mm vastagot is, ami nem mindegy. Képtelenség így rendelni másikat.
Ha valaki tudna egyértelműsíteni egy cikkszámmal, azt megköszönném.
Ez az alvázszám: WFOWXXGBBW3K02458
2003 évj, 2.0 TDCi Kombi, 85 kW
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #9224 Dátum: 2024.07.05 péntek, 10:58:21 »

Sziasztok

Hátsó lengéscsillapítóm cseréjére ez jó lehet? (Ki vannak a szilentjei és kopog mint a veszedelem)

https://aruhaz.kauffer.hu/alkatreszek/termek/ford-36/mondeo_iii_turnier_bwy-4726/20_tdci-16454/rugozas_csillapitas-100011/lengescsillapito-854/TRW-JGT389T-66388938-854-161/

Amennyiben még mert nem volt kibányászva belőle és a gyári van benne, akkor mennyi az esélye annak, hogy én ki tudom cserélni?
Nem tudom, hogy a rögzítő csavarjai beszoktak-e rohadni.

Lehet hogy hülyeséget kérdezek, de ha jól gondolom akkor az autót maga a rugó tartja a megfelelő magasságban és lengéscsillapító csak mint a nevében is szerepel a gurulás közbeni kilengéseket csillapítja más szerepe nincs.
Az autó bizonyos súlyhoz képesti magasságához nincs köze.

A kb 40 kilós gyerek beül a kocsiba és szemmel láthatóan megül az autó, akkor a rugó lehet elfáradva?

Én meg tudom ezt valahogy állapítani hogy erről lehet a szó úgy hogy nincs összehasonlítási alapom?

Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9225 Dátum: 2024.07.05 péntek, 11:42:01 »

Sziasztok

Hátsó lengéscsillapítóm cseréjére ez jó lehet? (Ki vannak a szilentjei és kopog mint a veszedelem)

https://aruhaz.kauffer.hu/alkatreszek/termek/ford-36/mondeo_iii_turnier_bwy-4726/20_tdci-16454/rugozas_csillapitas-100011/lengescsillapito-854/TRW-JGT389T-66388938-854-161/

Amennyiben még mert nem volt kibányászva belőle és a gyári van benne, akkor mennyi az esélye annak, hogy én ki tudom cserélni?
Nem tudom, hogy a rögzítő csavarjai beszoktak-e rohadni.

Lehet hogy hülyeséget kérdezek, de ha jól gondolom akkor az autót maga a rugó tartja a megfelelő magasságban és lengéscsillapító csak mint a nevében is szerepel a gurulás közbeni kilengéseket csillapítja más szerepe nincs.
Az autó bizonyos súlyhoz képesti magasságához nincs köze.

A kb 40 kilós gyerek beül a kocsiba és szemmel láthatóan megül az autó, akkor a rugó lehet elfáradva?

Én meg tudom ezt valahogy állapítani hogy erről lehet a szó úgy hogy nincs összehasonlítási alapom?



Az alsó csavarhoz könnyen hozzáférsz, úgyhogy ha be is rohadt kissé, általában nem probléma kiszedni.

A felső csavarhoz viszont kell egy kardáncsukló a kulcs végére, mert másképp nemigen férsz hozzá. Az viszont elég védett helyen van, hogy ne rohadjon be hosszabb idő után sem.

Ha 40 kilótól beül az autó, akkor rugót is érdemes cserélni, igen. :-D

Van olyan Nivomatos csillapító, aminél az állítja be a magasságot, és szándékosan gyengébb rugó van mellette, mivel a fel-le hintázásból veszi az energiát, amivel felpumpálja magát a névleges magasságig, ahol egy szelep elereszti a fölösleget, és ott megáll az emelkedés. De normál esetben a rugó az, ami a magasságot állítja. Abból meg van egy csomó különféle hosszúságú és vastagságú és anyagminőségű, de van utánfutó vontatáshoz megerősített stb.

A hátsó rugó cseréjéhez viszont le kell akasztani a lengőkart a kerékagyról, ami a rugót alulról tartja. Be lehet tunkolni az összehúzott rugót enélkül is a helyére, de pont az az összehúzás nem tesz jót a rugónak, ami ehhez kell, ki tud lágyulni tőle annyira, hogy megint nem fogja tudni a rendes magasságot. Ne kérdezd meg, hogy honnan tudom... :-D

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #9226 Dátum: 2024.07.05 péntek, 13:12:00 »

Az alsó csavarhoz könnyen hozzáférsz, úgyhogy ha be is rohadt kissé, általában nem probléma kiszedni.

A felső csavarhoz viszont kell egy kardáncsukló a kulcs végére, mert másképp nemigen férsz hozzá. Az viszont elég védett helyen van, hogy ne rohadjon be hosszabb idő után sem.

Ha 40 kilótól beül az autó, akkor rugót is érdemes cserélni, igen. :-D

Van olyan Nivomatos csillapító, aminél az állítja be a magasságot, és szándékosan gyengébb rugó van mellette, mivel a fel-le hintázásból veszi az energiát, amivel felpumpálja magát a névleges magasságig, ahol egy szelep elereszti a fölösleget, és ott megáll az emelkedés. De normál esetben a rugó az, ami a magasságot állítja. Abból meg van egy csomó különféle hosszúságú és vastagságú és anyagminőségű, de van utánfutó vontatáshoz megerősített stb.

A hátsó rugó cseréjéhez viszont le kell akasztani a lengőkart a kerékagyról, ami a rugót alulról tartja. Be lehet tunkolni az összehúzott rugót enélkül is a helyére, de pont az az összehúzás nem tesz jót a rugónak, ami ehhez kell, ki tud lágyulni tőle annyira, hogy megint nem fogja tudni a rendes magasságot. Ne kérdezd meg, hogy honnan tudom... :-D

AndyA
Ok, köszönöm az infót!

A belinkelt gátló jó választás lehet hozzá?

Több ismert alkatrész ellátónál megnéztem és a szimpatikusnak tűnt tudom hogy a TRW gyári beszállítónak minősül t azt nem tudom hogy lengéscsillapítóban hol helyezkedik el viszont a bárdi autó alvázszámkeresős robbantott ábrás keresőjéből kinyert (elvileg cikkszám 1130118) szerepel, de ennek a lengéscsillapítónak a javasolt OEM számai között ez nem szerepel, de ennek ellenére szinte az összes alkatrész ellátónál ezt is javasolja.
 

Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9227 Dátum: 2024.07.17 szerda, 08:00:14 »

Ok, köszönöm az infót!

A belinkelt gátló jó választás lehet hozzá?

Több ismert alkatrész ellátónál megnéztem és a szimpatikusnak tűnt tudom hogy a TRW gyári beszállítónak minősül t azt nem tudom hogy lengéscsillapítóban hol helyezkedik el viszont a bárdi autó alvázszámkeresős robbantott ábrás keresőjéből kinyert (elvileg cikkszám 1130118) szerepel, de ennek a lengéscsillapítónak a javasolt OEM számai között ez nem szerepel, de ennek ellenére szinte az összes alkatrész ellátónál ezt is javasolja.

Aztat én nem tudhassam, kérem. Én nem autóreszelő vagyok, hanem számítástechnikus. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #9228 Dátum: 2024.07.21 vasárnap, 18:04:25 »

sziasztok, egy kérdésem lenne, szeretnék egy 16-os acélfelnit venni mk3ra, a könyv azt írja hogy et szám 35-43, találtam egy olyat aminek az et száma 50, a többi méret stimmel, ez jó egy mk3 sedanra?
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9229 Dátum: 2024.07.22 hétfő, 11:09:54 »

sziasztok, egy kérdésem lenne, szeretnék egy 16-os acélfelnit venni mk3ra, a könyv azt írja hogy et szám 35-43, találtam egy olyat aminek az et száma 50, a többi méret stimmel, ez jó egy mk3 sedanra?
52.5 a gyári et
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9230 Dátum: 2024.07.23 kedd, 09:44:16 »

sziasztok, egy kérdésem lenne, szeretnék egy 16-os acélfelnit venni mk3ra, a könyv azt írja hogy et szám 35-43, találtam egy olyat aminek az et száma 50, a többi méret stimmel, ez jó egy mk3 sedanra?

www.willtheyfit.com

Beadod az összes adatot, régi-új, és megmutatja, mi lesz belőle. A gyári felni 6,5 x 16 ET52,5.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 178 179 180 181 182 183 184 [185]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.