Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 02:52:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 653 654 655 656 657 658 659 [660] 661 662 663 664 665 666 667 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 10125951 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32950 Dátum: 2017.07.12 szerda, 07:40:53 »

Az akkunak éppen elég. Benzinesekben egyébként sincs lényegesen több.

AndyA

Nem csak az akkunak, ezzel simán el lehet kocsizni. Addig meg főleg, amíg javításra kerül a sor.  wave
Nyilván sok rövid táv többet vesz ki, mint ami bekerülhet az akkuba. De ez megfelelő töltés mellett is pont ugyanígy történik.

A hálózati akku töltők is nagyjából ekkora feszültséggel töltenek.
 
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.12 szerda, 08:02:10 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
cuccolós
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #32951 Dátum: 2017.07.12 szerda, 19:27:45 »

Sziasztok Urak, villog a légzsák lámpa elvileg 42-es kódot. A laptopos ember azt mondta, hogy ez az érzékelőre mutat ami a motorháztető zár alatt van. Kérek szépen egy megerősítést mert előtte meg azt mondta hogy jobbos öv feszítő patron :-)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32952 Dátum: 2017.07.12 szerda, 19:48:31 »

Sziasztok Urak, villog a légzsák lámpa elvileg 42-es kódot. A laptopos ember azt mondta, hogy ez az érzékelőre mutat ami a motorháztető zár alatt van. Kérek szépen egy megerősítést mert előtte meg azt mondta hogy jobbos öv feszítő patron :-)



Bizony, a 42 a Crash senzor hiba.
1. Csatlakozó, vezeték hiba.
2. Szenzor érintkező hiba.


Van ilyen szenzorom ha az lesz a hiba és a csatlakozó, vezeték rendben.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
cuccolós
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #32953 Dátum: 2017.07.12 szerda, 20:01:47 »


Bizony, a 42 a Crash senzor hiba.
1. Csatlakozó, vezeték hiba.
2. Szenzor érintkező hiba.


Van ilyen szenzorom ha az lesz a hiba és a csatlakozó, vezeték rendben.
Köszönöm az infót, megnézem a csatit. A vezérlőt merre találom, és melyik lábra megy ez a szenzor, mert akkor ki tudom mérni a vezetéket is. A szenzoron ellenállást tudok mérni? Ha igen mennyi a normál érték? Köszi  worship
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32954 Dátum: 2017.07.12 szerda, 20:29:07 »

Köszönöm az infót, megnézem a csatit. A vezérlőt merre találom, és melyik lábra megy ez a szenzor, mert akkor ki tudom mérni a vezetéket is. A szenzoron ellenállást tudok mérni? Ha igen mennyi a normál érték? Köszi  worship

Nem kell vezetéket mérned a vezérlőig. (Ott egyébként sem nyúkapiszka...)
A szenzor csatlakozónál van a környékén pusztul a vezeték és a csatlakozó érintkezői is el szoktak oxidálódni. Van olyan is, hogy "kirohad" a szenzorból a tüske...
Szenzoron nem tudsz ellenállást mérni, hiszen nem egy ellenállás. Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
cuccolós
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #32955 Dátum: 2017.07.12 szerda, 20:43:33 »

Nem kell vezetéket mérned a vezérlőig. (Ott egyébként sem nyúkapiszka...)
A szenzor csatlakozónál van a környékén pusztul a vezeték és a csatlakozó érintkezői is el szoktak oxidálódni. Van olyan is, hogy "kirohad" a szenzorból a tüske...
Szenzoron nem tudsz ellenállást mérni, hiszen nem egy ellenállás. Cool

Köszönöm, nem ismerem a Ford lelkét :-) Holnap megvizslatom a szenzort és a csatit.  wave
Naplózva
szallito84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #32956 Dátum: 2017.07.12 szerda, 21:06:03 »

Üdv.
Tudna valaki segíteni. Ahhoz,hogy működjön a fed.comp mit kell tegyek? Mi az amit ki kell cserélni az infó karos indexen kívűl? Esetleg mi más teendőm van még? 2003-as MKIII-as Mondeoról van szó.
A segítséget előre is köszönöm
Naplózva

B.Zsolt
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi 2003 NO fl
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #32957 Dátum: 2017.07.12 szerda, 21:26:32 »

Üdv.
Tudna valaki segíteni. Ahhoz,hogy működjön a fed.comp mit kell tegyek? Mi az amit ki kell cserélni az infó karos indexen kívűl? Esetleg mi más teendőm van még? 2003-as MKIII-as Mondeoról van szó.
A segítséget előre is köszönöm

Programozni is kell, ha jól emlékszem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32958 Dátum: 2017.07.12 szerda, 21:38:51 »

Programozni is kell, ha jól emlékszem.

AndyA

Ezzel elég programozni, bézikben?  fejvakaras

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #32959 Dátum: 2017.07.12 szerda, 21:44:50 »

Üdv.
Tudna valaki segíteni. Ahhoz,hogy működjön a fed.comp mit kell tegyek? Mi az amit ki kell cserélni az infó karos indexen kívűl? Esetleg mi más teendőm van még? 2003-as MKIII-as Mondeoról van szó.
A segítséget előre is köszönöm

Feleslegesen küzdesz a fedcompért, nem ér semmit... (Nagyon pontatlan.)
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32960 Dátum: 2017.07.12 szerda, 21:54:58 »

Feleslegesen küzdesz a fedcompért, nem ér semmit... (Nagyon pontatlan.)

Neked.....  vigyor3
Nálam az utolsó tankolásnál számolt előző fogyasztás 8.03 lett és 8.1-et mutat.  wave
Azelőtt 8.22 számolva és 8.2-őt mutatott.
Azelőtt 8.32 számolva és 8.3-at mutatott.
...


Amúgy a legfontosabb információ a külső hőmérséklet. Az meg van mindegyiken!  wave
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.12 szerda, 21:57:52 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #32961 Dátum: 2017.07.12 szerda, 21:58:15 »

Neked.....  vigyor3
Nálam az utolsó tankolásnál számolt előző fogyasztás 8.03 lett és 8.1-et mutat.  wave
Azelőtt 8.22 számolva és 8.2-őt mutatott.
Azelőtt 8.32 számolva és 8.3-at mutatott.
...

Vannak fehér hollók, de nem ez az általános...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #32962 Dátum: 2017.07.12 szerda, 22:00:00 »

Neked.....  vigyor3
Nálam az utolsó tankolásnál számolt előző fogyasztás 8.03 lett és 8.1-et mutat.  wave
Azelőtt 8.22 számolva és 8.2-őt mutatott.
Azelőtt 8.32 számolva és 8.3-at mutatott.
...


Amúgy a legfontosabb információ a külső hőmérséklet. Az meg van mindegyiken!  wave

Igen. A többit akkor szoktam nézegetni, ha már nem tudom mit kezdjek magammal a dugóban Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32963 Dátum: 2017.07.12 szerda, 22:01:01 »

Igen. A többit akkor szoktam nézegetni, ha már nem tudom mit kezdjek magammal a dugóban Cheesy


 nyes   taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #32964 Dátum: 2017.07.12 szerda, 22:07:07 »

Ezzel elég programozni, bézikben?  fejvakaras

http://www.ep128.hu/Ep_Konyv/Pic/TVC.jpg

Ilyenen tanultuk anno Z80 párhuzamos vezérlőt programozni. Rákötöttek egy IBM floppy meghajtót, és a PC-n szerkesztettük a kódot, mert azon volt rendes text editor.

Meg van belőle kettő itt valahol a polcon. Cheesy

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #32965 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 08:13:43 »

Üdv.
Tudna valaki segíteni. Ahhoz,hogy működjön a fed.comp mit kell tegyek? Mi az amit ki kell cserélni az infó karos indexen kívűl? Esetleg mi más teendőm van még? 2003-as MKIII-as Mondeoról van szó.
A segítséget előre is köszönöm

Szia!

Itt olvass: http://mondeo.hu/index.php?topic=1591.msg1111921#msg1111921

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
szallito84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #32966 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 15:26:20 »

mk3at is be lehet állítani, hogy zárjon utána is vissza, ha ki lett nyitva az ajtó

Hello. Engem is érdekelne,hogy hogyan?
Naplózva

B.Zsolt
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi 2003 NO fl
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #32967 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 19:48:37 »

Sziasztok!

A segítségeteket kérem: az autómon elkezdek a lámpák (az összes) jól láthatóan villódzani. A jelenség kb. 1500-as fordulat felett megszűnik, leginkább alapjáraton tapasztalható, amikor a tompított világítás is fel van kapcsolva, de anélkül is látható a műszerfal világításán. Ez kb 1 éve kezdődött.  Generátor le, szerelőhöz el, ott közlik a generátor hibátlan, egyedül a szabadon futó volt sz@r (kicserélte)  Visszaraktam a generátort, persze a hiba nem szűnt meg. Aztán nem foglalkoztam vele, de az idő múlásával egyre  erősödött a hiba. Ma ismét levettem a generátort, elkerült egy másik generátoroshoz ( gondolván az előző nem volt a "toppon") De ez a másik ember is azt mondta, hogy nincs baja a cuccnak (szétszedte komplett + próbapadi vizsgálat is volt). Teljesen tanácstalan vagyok...
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #32968 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 19:51:20 »

Sziasztok!

A segítségeteket kérem: az autómon elkezdek a lámpák (az összes) jól láthatóan villódzani. A jelenség kb. 1500-as fordulat felett megszűnik, leginkább alapjáraton tapasztalható, amikor a tompított világítás is fel van kapcsolva, de anélkül is látható a műszerfal világításán. Ez kb 1 éve kezdődött.  Generátor le, szerelőhöz el, ott közlik a generátor hibátlan, egyedül a szabadon futó volt sz@r (kicserélte)  Visszaraktam a generátort, persze a hiba nem szűnt meg. Aztán nem foglalkoztam vele, de az idő múlásával egyre  erősödött a hiba. Ma ismét levettem a generátort, elkerült egy másik generátoroshoz ( gondolván az előző nem volt a "toppon") De ez a másik ember is azt mondta, hogy nincs baja a cuccnak (szétszedte komplett + próbapadi vizsgálat is volt). Teljesen tanácstalan vagyok...
azért,mert egyik sem szedte ki a feszszabot.elkoptak a bronzkefék,és vagy a csúszógyűrű.

http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #32969 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 20:01:08 »

azért,mert egyik sem szedte ki a feszszabot.elkoptak a bronzkefék,és vagy a csúszógyűrű.

http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban

A mai ember szétszedte teljesen, azt mondta a kefék tökéletesek, hosszúak, meg minden, a  csúszógyűrű detto jó. Azért nem értem a dolgot, csak cserélte volna, az neki lóvé
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #32970 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 20:07:22 »

Az előzőekben írja és én is idéztem, miszerint van töltése az ECU szabályzás nélkül.
Vagyis tud menni a szabályzó vészüzemben.
Tehát tök felesleges volt ez a hsz-ed  wave
olvass.abban az esetben,ha a fesszab jó!

Ha nem,vészüzemi töltése sem lesz.Nem írta,hogy mennyi a töltöfesz,így akár xar is lehet.
Ha alacsony,lemerül,ha magas tönkrevághatja a PCM-et is.
Azt hittem,hogy neked nem kell magyarázni,hogy ne használjunk egy xar töltésű autót,ha világít a töltésvisszajelző,mert xar.
Ez így nem üzembiztos,sőt azzal megspékelve,hogy a kommunikáció is megszűnik a csati lehúzásával,még a Smart Charge rendszer is halott.
Szóval a te hozzászólásod merőben volt felesleges.Pont annyira fontos az üzembiztos autó,mint a biztonsági öv bekapcsolása. Wink
Tőled minimum elvárható lett volna,ha azt írod a delikvensnek látatlanban,hogy így ne használd,vidd el szakemberhez-tudok egy jó helyet....stb.
Bár ha belegondolok,megint nem a csókának szólt a jótanács,hanem szimplán a másiknak az ellenkezés. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #32971 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 20:07:52 »

A mai ember szétszedte teljesen, azt mondta a kefék tökéletesek, hosszúak, meg minden, a  csúszógyűrű detto jó. Azért nem értem a dolgot, csak cserélte volna, az neki lóvé
a fesz szab is lehet hibás.azt nem lehet kimérni,csak cserélni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #32972 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 20:22:50 »

A mai ember szétszedte teljesen, azt mondta a kefék tökéletesek, hosszúak, meg minden, a  csúszógyűrű detto jó. Azért nem értem a dolgot, csak cserélte volna, az neki lóvé

Keresd a kertesz utcaiakat. Lasd fooldali hir.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32973 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 21:04:15 »

olvass.abban az esetben,ha a fesszab jó!

Ha nem,vészüzemi töltése sem lesz.Nem írta,hogy mennyi a töltöfesz,így akár xar is lehet.
Ha alacsony,lemerül,ha magas tönkrevághatja a PCM-et is.
Azt hittem,hogy neked nem kell magyarázni,hogy ne használjunk egy xar töltésű autót,ha világít a töltésvisszajelző,mert xar.
Ez így nem üzembiztos,sőt azzal megspékelve,hogy a kommunikáció is megszűnik a csati lehúzásával,még a Smart Charge rendszer is halott.
Szóval a te hozzászólásod merőben volt felesleges.Pont annyira fontos az üzembiztos autó,mint a biztonsági öv bekapcsolása. Wink
Tőled minimum elvárható lett volna,ha azt írod a delikvensnek látatlanban,hogy így ne használd,vidd el szakemberhez-tudok egy jó helyet....stb.
Bár ha belegondolok,megint nem a csókának szólt a jótanács,hanem szimplán a másiknak az ellenkezés. nyes

- Nem írta, hogy mennyi a töltőfeszültség....és? Azt írta, hogy van! Na most ha van, akkor vészüzemi töltés van, mert a kontroll lámpa világít és így nincs szabályzott töltés. Olyan nincs, pár tized ide-oda....a szabályzás nélküli töltés a vészüzemi érték vagy egyáltalán nincs.
- Képzeld, úgy is el tud romlani a szabályzó, hogy igen is tud stabilan 13.5 -öt és a motorvezérlő által szabályzott részben van hiba!    Hoppá!
- A vészüzemű töltés üzembiztos, egyébként nem létezne. Emellett jelzi a lámpa a töltőrendszer átvizsgálását, meghibásodását. A biztonsági öv hogyan kerül ide? Rossz példa.
- Továbbra is azt mondom, hogy kitartasz a felesleges szöveg mellett, mert nincs igazad és belekerültél egy örvénybe amiből mindenféle mellé dumával akarsz kikeveredni.
- Egyedül is tudta, hogy el kell vinnie szakemberhez. annyit kérdezett, hogy így elmehet-e vele.
- Semmi ellenkezés nincs, hanem a tőled kapott információk helyesbítése volt. Ami ugye látom, hogy nem tetszett.......


Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsozsesz
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



E-mail
« Új hozzászólás #32974 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 21:32:22 »

Pont most olvastam a főoldalon a hírek között az alábbit. Ez szerint, ha a fesz szab a rossz, akkor csak a generátor csere a megoldás?   falbav gun

Kedves Mondeo Club!

A sok utángyártott szabályzó probléma miatt, kénytelenek vagyunk árainkon változtatni. Az MK3-as Mondeóhoz a piacon található utángyártott szabályzók majdnem mind hibásak (áramfelvételük van vagy pulzálnak), ezért többet nem forgalmazzuk őket. Gyári új szabályzót a cég azóta sem kínál az autóhoz, csak komplett generátort. Áraink a következőképpen alakulnak:
-   komplett szervizmunka a generátoron: 25.000 Ft
-   generátor csere, a régi (ügyfél készülékéről származó) szabályzóval, garanciával, kivéve a szabályzóra: 34.900 Ft
-   gyári új Visteon generátor ára, cserével, teljes garanciával: 59.000 Ft
-   ki-be szerelés díja, idő függvényében 10-12.000 Ft.

Üdvözlettel:

http://www.oninditogenerator.hu/
provillkft@t-online.hu
Pro-Vill Kft.
1073 Budapest, Kertész utca 38.
Naplózva

Ford Mondeo MKIII 2.0 Ghia 145 LE Turnier 2001.10.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #32975 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 21:32:47 »

- Nem írta, hogy mennyi a töltőfeszültség....és? Azt írta, hogy van! Na most ha van, akkor vészüzemi töltés van, mert a kontroll lámpa világít és így nincs szabályzott töltés. Olyan nincs, pár tized ide-oda....a szabályzás nélküli töltés a vészüzemi érték vagy egyáltalán nincs.
- Képzeld, úgy is el tud romlani a szabályzó, hogy igen is tud stabilan 13.5 -öt és a motorvezérlő által szabályzott részben van hiba!    Hoppá!
- A vészüzemű töltés üzembiztos, egyébként nem létezne. Emellett jelzi a lámpa a töltőrendszer átvizsgálását, meghibásodását. A biztonsági öv hogyan kerül ide? Rossz példa.
- Továbbra is azt mondom, hogy kitartasz a felesleges szöveg mellett, mert nincs igazad és belekerültél egy örvénybe amiből mindenféle mellé dumával akarsz kikeveredni.
- Egyedül is tudta, hogy el kell vinnie szakemberhez. annyit kérdezett, hogy így elmehet-e vele.
- Semmi ellenkezés nincs, hanem a tőled kapott információk helyesbítése volt. Ami ugye látom, hogy nem tetszett.......



a példa a következetlenségedet szemlélteti.nem baj ha nem érted.
Azt viszont látom,hogy nehezen fogod fel,hogy ne engem helyesbíts, hanem a delikvensnek adj felelősségteljes választ.ebben az esetben (sem) ez nem sikerült.
Látom neked ez nem tetszett....
Ha azt írta, hogy van,az még nem töltés(miért is lenne az,ha ég a töltéslámpa),és még csak az sem biztos,hogy vészüzemi! nyes Wink wave
Nem azt kérdezte, hogy elmehet-e így vele,hanem, hogy egy hét múlva tudja a szerelőhöz vinni,járhat-e így vele.
A felelősségteljes tanács semmi esetre sem az,amit tőled kapot.De nem baj.Szerintem itt abba is fejezhetjük. nyes wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32976 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 21:37:17 »

a példa a következetlenségedet szemlélteti.nem baj ha nem érted.
Azt viszont látom,hogy nehezen fogod fel,hogy ne engem helyesbíts, hanem a delikvensnek adj felelősségteljes választ.ebben az esetben (sem) ez nem sikerült.
Látom neked ez nem tetszett....
Ha azt írta, hogy van,az még nem töltés(miért is lenne az,ha ég a töltéslámpa),és még csak az sem biztos,hogy vészüzemi! nyes Wink wave
Nem azt kérdezte, hogy elmehet-e így vele,hanem, hogy egy hét múlva tudja a szerelőhöz vinni,járhat-e így vele.
A felelősségteljes tanács semmi esetre sem az,amit tőled kapot.De nem baj.Szerintem itt abba is fejezhetjük. nyes wave

Hát nem bánom, majmold a szöveged de ez csak a te nézőpontod..... egy elméleti vélemény a fotelből.
Én továbbra is fenntartom amiket eddig írtam, mert közelebb állnak a gyakorlati valósághoz, mint a te elméleti teóriáid.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #32977 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 22:12:16 »

Hát nem bánom, majmold a szöveged de ez csak a te nézőpontod..... egy elméleti vélemény a fotelből.
Én továbbra is fenntartom amiket eddig írtam, mert közelebb állnak a gyakorlati valósághoz, mint a te elméleti teóriáid.  Cool
igy van.pont mint a tiéd.ha nem tudnál aludni,számold a barikat. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32978 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 22:35:54 »

igy van.pont mint a tiéd.ha nem tudnál aludni,számold a barikat. Wink

Ha te ezeket egyformának látod, akkor valami gond van...

"Hát nem bánom, majmold a szöveged de ez csak a te nézőpontod..... egy elméleti vélemény a fotelből."

"Én továbbra is fenntartom amiket eddig írtam, mert közelebb állnak a gyakorlati valósághoz, mint a te elméleti teóriáid."
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #32979 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 23:04:59 »

Ha te ezeket egyformának látod, akkor valami gond van...

"Hát nem bánom, majmold a szöveged de ez csak a te nézőpontod..... egy elméleti vélemény a fotelből."

"Én továbbra is fenntartom amiket eddig írtam, mert közelebb állnak a gyakorlati valósághoz, mint a te elméleti teóriáid."
vigyázz.a tükörben mindig csak egy bari lesz.... laugh
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ddmondeomk3
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #32980 Dátum: 2017.07.13 csütörtök, 23:56:44 »

üdv mindenkinek.

Üzemanyag szivattyú problémával küzdök, talán valaki tud segíteni, vagy én valakinek az eddig tapasztaltakkal.
Autó: 2004-es, 2 literes, Benzines, Ghia, CJBA motorkód..
Tünet: autó indításkor ledadog, majd többé nem indul. (előtte fél órával minden OK). Indítómotor OK.
Gyanú: a motor nem kap benzint, nem hallom felpörögni a benzin pumpát.
Szokásossal kezd: biztosíték OK, relé OK (dudával csere, duda szól). Kábelek biztos jók, mi baja lehet(?!), csatlakozók bontva tiszták.
Műszarfalas teszt, majd odbII + forscan -> nincs hiba kód; check engine nem ég.
Autó felemel, benzinszűrő bemenő cső leköt, kannába bedug, gyújtás ráad párszor -> kanna üres. Következtetés: szivattyú elromlott.
(persze nem halottam korábban a pumpát felpörögni, de lehet hogy nagyon halk, vagy én lettem süket)
Belenyugodtam hogy cserélni kell, tank leszerelésre agyban felkészül...  Este van, majd holnap...

Reggelre szétbuzerálta az agyam hogy mivan ha vezeték hiba? Legyen. Multimétert elővesz, hátsó ülés felhajt, csati tankról leszed, gyújtás ráad, mér, feszültség 0. Fenébe.
A multiméter hárompálcikás valamelyik búcsúból, de hát ilyenem van, hiszek neki, nagyot biztos nem téved.
Megjegyzés: megvan a Haynes Manual, sok-sok kapcsolási rajzzal, de a benzin szivattyúhoz ép kifelejtették. Szal csak találgattam mely kábel párokat mérjem. Hibáztam.
A csatiban van 2 pár vezeték. 1 pár a szivattyút hajtja, 1 pár az üzemanyag szintjelzőbe kötve. Csatlakozóba befut 2 drót, szünet, megint két drót. Nem, nem az egymás mellettiek tartoznak össze. A két szélső a szivattyúé, ebből a fekete a test. Ezt onnan sikerült kibogozni, hogy elmentem autós boltba, és megnéztem egy újat. (youtube is segített)
Az volt a terv, hogy veszek egy új komplett szivattyút, csati rádug, ha zúg akkor marad, ha nem, akkor visszavisz. De boltban mondták hogy csati rádugás is beszerelésnek minősül, és ha látszik rajta akkor nem veszik vissza. 3x ezer pénz. Nem vettem meg, irány haza. Legalább a kábel kiosztást tudom.
Teszt: akkuról + és -  hosszú kábellel hátravisz, közvetlenül szivattyú megtáplál -> Zúg. Szuper. 3x ezer megmarad, ... de a hiba is.
Ja, a motor így beindul, mintha semmi baj nem lenne.
Közben persze a biztonsági üzemanyag táp megszakítót (fuel pump cut off switch) is felkerestem, de nem az oldott le.
Méregessünk tovább. Tank csati ráadott gyújtásnál test kábel OK, pozitív 0 Volt. Gyújtás ráadásnál néztem a multimétert.
Ez nekem azt jelenti, valahol elszakadt a vezeték. vagy gáz van mégis a relével vagy környékével. vagy a relé és a tank között van valami amiről nem tudok (PCM, indításgátló, riasztó, stb.) ami rendetlenkedik.
Relé kiszed, slot feszültség mérés, nincs gyújtás: táp fesz (1 & 2) lábak test potenciál.
Gyújtásnál az 1 és 2 láb között 12.x voltot mértem (asszem 2. láb a +, 1-es mehet hátra a tankhoz, vagy közben valamihez) . Mindeközben a csatlakozó a tankról le volt húzva. Így nem értettem mért van potenciál különbség, hacsak le nem testel a hátra menő vezeték.

Hogy kellene ezt relével együtt mérni?
Villanyos boltba el, kábelsaru megvesz, kb 10 centis drótok leszab, saru apa&anya a kábelek két végére krimpel, relé így beköt.
Gyújtás ráad. Vezérlő lábak közötti (3 & 5) feszültség 6.x volt, 1 & 2 láb mindkettő + potenciálon. Hurrá, tehát relé bekapcsolt, 2-esről 1-es lábra áram átvezetve, de hátul a tank csatinál a + vezeték továbbra is 0.

Visszabontottam a küszöbig a tank csati drótját, addig nem volt törés rajta. Tovább bontani reménytelennek tünt.
Elvágtam a + kábelt a csatlakozó környékén.
Erre direktben rákötöttem az akkuról a pozitívat (hosszú kábel a motortérből), csati tankra visszadug.
Autó így beindul. Persze így a szivattyú folyamatosan szállít.

Eddigre begyűjtöttem egy rakás hibakódot (kiszedett relénél, lehúzott csatlakozónál gyújtásráadás kihozta azt az 5-6 hibát), de törlés után nem jött elő újra.
Autóval "minden ok", leszámítva hogy egy kábel lóg ki a motortérből és megy be a hátsó ajtónál, valamint a szivattyú folyamatosan szörcsög.
Indítgattam párszor, beindul, jár, továbbra sincs hibakód.

Következő teszt: Relé kimenő lábáról megtáplálni a tank csatlakozó + drótját. Hiszen gyújtás ráadásnál ezen a lábon megjelent a + potenciál. tehát kábelsaru slotból kihúz, és ez tankhoz hátravezet.
Nekem laikusnak ez olyan mintha a szakadt vezetéket kikerülném.
Na ezt nem szereti. Ilyenkor a relé kikapcsol, a vezérlő fesz (3 & 5 láb) 0 lesz. Valamint relé hibakódot kapok, asszem p0230.
Ha visszacsinálom (relé rendesen beköt, akkuról + direktben ráköt a szivattyúra), akkor nincs hibakód, és autó indul.

Következő teszt: relé kimenő lábán sarus vezetéket elágaztat, egyik ág a relé slotba, másik hátra a csatlakozóhoz.
Na ezt sem szereti. Megint hibakód, relé lekapcsol, persze így szivattyú sem megy.
(továbbra sem tudom kapcsolási rajz nélkül, hogy lehet az, hogy kiszedett relénél a relé slotban ráadott gyújtásnál az 1 & 2 láb között 12.x volt feszültséget mértem miközben a csatlakozó a tankról le volt húzva.)

Hát jelenleg itt tartok.
Ha nem találok más megoldást, mivel most nagyon kell a kocsi, átmeneti megoldásként az a terv, hogy a kiszerelt relé 2. slotjából fogom a szivattyú + ágát megtáplálni. Ez a slot gyújtás ráadásnál kap csak áramot. Így nem a relé kapcsol hanem gyújtásnál egyből indul a szivattyú, viszont gyújtás lekapcsoláskor le is áll. Kipróbáltam, így működik a motor, bár kaptam pár elhanyagolható  Smiley hibakódot.
A vezetéket meg valahogy átvezetem a motortérből hátra...
Aztán majd odaadom valami szakértőnek, vagy felgyújtom a kert végében.

Van valakinek ötlete, javaslata, kapcsolási rajza, vagy tudja a triviális megoldást?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32981 Dátum: 2017.07.14 péntek, 00:11:25 »

üdv mindenkinek.

Üzemanyag szivattyú problémával küzdök, talán valaki tud segíteni, vagy én valakinek az eddig tapasztaltakkal.
Autó: 2004-es, 2 literes, Benzines, Ghia, CJBA motorkód..
Tünet: autó indításkor ledadog, majd többé nem indul. (előtte fél órával minden OK). Indítómotor OK.
Gyanú: a motor nem kap benzint, nem hallom felpörögni a benzin pumpát.
Szokásossal kezd: biztosíték OK, relé OK (dudával csere, duda szól). Kábelek biztos jók, mi baja lehet(?!), csatlakozók bontva tiszták.
Műszarfalas teszt, majd odbII + forscan -> nincs hiba kód; check engine nem ég.
Autó felemel, benzinszűrő bemenő cső leköt, kannába bedug, gyújtás ráad párszor -> kanna üres. Következtetés: szivattyú elromlott.
(persze nem halottam korábban a pumpát felpörögni, de lehet hogy nagyon halk, vagy én lettem süket)
Belenyugodtam hogy cserélni kell, tank leszerelésre agyban felkészül...  Este van, majd holnap...

Reggelre szétbuzerálta az agyam hogy mivan ha vezeték hiba? Legyen. Multimétert elővesz, hátsó ülés felhajt, csati tankról leszed, gyújtás ráad, mér, feszültség 0. Fenébe.
A multiméter hárompálcikás valamelyik búcsúból, de hát ilyenem van, hiszek neki, nagyot biztos nem téved.
Megjegyzés: megvan a Haynes Manual, sok-sok kapcsolási rajzzal, de a benzin szivattyúhoz ép kifelejtették. Szal csak találgattam mely kábel párokat mérjem. Hibáztam.
A csatiban van 2 pár vezeték. 1 pár a szivattyút hajtja, 1 pár az üzemanyag szintjelzőbe kötve. Csatlakozóba befut 2 drót, szünet, megint két drót. Nem, nem az egymás mellettiek tartoznak össze. A két szélső a szivattyúé, ebből a fekete a test. Ezt onnan sikerült kibogozni, hogy elmentem autós boltba, és megnéztem egy újat. (youtube is segített)
Az volt a terv, hogy veszek egy új komplett szivattyút, csati rádug, ha zúg akkor marad, ha nem, akkor visszavisz. De boltban mondták hogy csati rádugás is beszerelésnek minősül, és ha látszik rajta akkor nem veszik vissza. 3x ezer pénz. Nem vettem meg, irány haza. Legalább a kábel kiosztást tudom.
Teszt: akkuról + és -  hosszú kábellel hátravisz, közvetlenül szivattyú megtáplál -> Zúg. Szuper. 3x ezer megmarad, ... de a hiba is.
Ja, a motor így beindul, mintha semmi baj nem lenne.
Közben persze a biztonsági üzemanyag táp megszakítót (fuel pump cut off switch) is felkerestem, de nem az oldott le.
Méregessünk tovább. Tank csati ráadott gyújtásnál test kábel OK, pozitív 0 Volt. Gyújtás ráadásnál néztem a multimétert.
Ez nekem azt jelenti, valahol elszakadt a vezeték. vagy gáz van mégis a relével vagy környékével. vagy a relé és a tank között van valami amiről nem tudok (PCM, indításgátló, riasztó, stb.) ami rendetlenkedik.
Relé kiszed, slot feszültség mérés, nincs gyújtás: táp fesz (1 & 2) lábak test potenciál.
Gyújtásnál az 1 és 2 láb között 12.x voltot mértem (asszem 2. láb a +, 1-es mehet hátra a tankhoz, vagy közben valamihez) . Mindeközben a csatlakozó a tankról le volt húzva. Így nem értettem mért van potenciál különbség, hacsak le nem testel a hátra menő vezeték.

Hogy kellene ezt relével együtt mérni?
Villanyos boltba el, kábelsaru megvesz, kb 10 centis drótok leszab, saru apa&anya a kábelek két végére krimpel, relé így beköt.
Gyújtás ráad. Vezérlő lábak közötti (3 & 5) feszültség 6.x volt, 1 & 2 láb mindkettő + potenciálon. Hurrá, tehát relé bekapcsolt, 2-esről 1-es lábra áram átvezetve, de hátul a tank csatinál a + vezeték továbbra is 0.

Visszabontottam a küszöbig a tank csati drótját, addig nem volt törés rajta. Tovább bontani reménytelennek tünt.
Elvágtam a + kábelt a csatlakozó környékén.
Erre direktben rákötöttem az akkuról a pozitívat (hosszú kábel a motortérből), csati tankra visszadug.
Autó így beindul. Persze így a szivattyú folyamatosan szállít.

Eddigre begyűjtöttem egy rakás hibakódot (kiszedett relénél, lehúzott csatlakozónál gyújtásráadás kihozta azt az 5-6 hibát), de törlés után nem jött elő újra.
Autóval "minden ok", leszámítva hogy egy kábel lóg ki a motortérből és megy be a hátsó ajtónál, valamint a szivattyú folyamatosan szörcsög.
Indítgattam párszor, beindul, jár, továbbra sincs hibakód.

Következő teszt: Relé kimenő lábáról megtáplálni a tank csatlakozó + drótját. Hiszen gyújtás ráadásnál ezen a lábon megjelent a + potenciál. tehát kábelsaru slotból kihúz, és ez tankhoz hátravezet.
Nekem laikusnak ez olyan mintha a szakadt vezetéket kikerülném.
Na ezt nem szereti. Ilyenkor a relé kikapcsol, a vezérlő fesz (3 & 5 láb) 0 lesz. Valamint relé hibakódot kapok, asszem p0230.
Ha visszacsinálom (relé rendesen beköt, akkuról + direktben ráköt a szivattyúra), akkor nincs hibakód, és autó indul.

Következő teszt: relé kimenő lábán sarus vezetéket elágaztat, egyik ág a relé slotba, másik hátra a csatlakozóhoz.
Na ezt sem szereti. Megint hibakód, relé lekapcsol, persze így szivattyú sem megy.
(továbbra sem tudom kapcsolási rajz nélkül, hogy lehet az, hogy kiszedett relénél a relé slotban ráadott gyújtásnál az 1 & 2 láb között 12.x volt feszültséget mértem miközben a csatlakozó a tankról le volt húzva.)

Hát jelenleg itt tartok.
Ha nem találok más megoldást, mivel most nagyon kell a kocsi, átmeneti megoldásként az a terv, hogy a kiszerelt relé 2. slotjából fogom a szivattyú + ágát megtáplálni. Ez a slot gyújtás ráadásnál kap csak áramot. Így nem a relé kapcsol hanem gyújtásnál egyből indul a szivattyú, viszont gyújtás lekapcsoláskor le is áll. Kipróbáltam, így működik a motor, bár kaptam pár elhanyagolható  Smiley hibakódot.
A vezetéket meg valahogy átvezetem a motortérből hátra...
Aztán majd odaadom valami szakértőnek, vagy felgyújtom a kert végében.

Van valakinek ötlete, javaslata, kapcsolási rajza, vagy tudja a triviális megoldást?

F42 relé betáp, F27 AC pumpa táp biztosítékok rendben?
Az inercia kapcsolóig elmegy a feszültség? Ez már a relé után van.
Inercia kapcsoló és az AC között vezeték rendben?
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.14 péntek, 07:01:07 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ddmondeomk3
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #32982 Dátum: 2017.07.14 péntek, 10:25:52 »

F42 relé betáp, F27 AC pumpa táp biztosítékok rendben?
Az inercia kapcsolóig elmegy a feszültség? Ez már a relé után van.
Inercia kapcsoló és az AC között vezeték rendben?

F42 és F27 rendben.

Közben rájöttem, hogy a relé 1&2 lába kapcsolja a relét és a 3&5 továbbítaná az áramot a szivattyú felé. Smiley
Hát amit korábban nem értettem: ezért mértem 12.x volt különbséget gyújtás állapotban kihúzott relénél a slotban az 1 és 2. láb között Smiley
jó nagy barom vok.

Legalábbis a Haynes-ben lévő Duda kapcsolási rajzból az ugyanilyen relé így van bekötve.
És láss csodát, kábelsarus dróttal akkuhoz érintve az 1 és 2 lábat, kapcsol.
A 2. és 5. láb kap pozitívat.
Továbbra is kábelsarus bekötéssel viszont kapcsolt állapotban (gyújtás ráadva) a 3. lábon nem jelenik meg a +12volt, csak az 5. lábon tudom kimérni (inercia kapcsoló közben le van húzva).
Mintha a relé nem zárná az áramkört.

Viszont a duda szól ugyanezzel a relével, és a duda relével is a fent leírt a tapasztalat.

Az inercia is érdekes számomra. Gyújtásnál (inercia csati lehúzva ) az egyik lábon megjelenik 6.x feszültség.
Visszadugott csatinál és visszadugott relénél a relé 3. és 5. láb között is kb ennyit mérek.

Inercia kapcsoló mindkét ága (bekötést nem tudom) és szivattyú csati + között végtelen az ellenállás. Szal ha jól mértem, és a kapcsolóból az egyik ágon megy hátra a + , akkor szakadás lehet valahol.
De tekintve a fenti relé mizériát, nemtom hogyan tovább.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32983 Dátum: 2017.07.14 péntek, 10:46:53 »

F42 és F27 rendben.

Közben rájöttem, hogy a relé 1&2 lába kapcsolja a relét és a 3&5 továbbítaná az áramot a szivattyú felé. Smiley
Hát amit korábban nem értettem: ezért mértem 12.x volt különbséget gyújtás állapotban kihúzott relénél a slotban az 1 és 2. láb között Smiley
jó nagy barom vok.

Legalábbis a Haynes-ben lévő Duda kapcsolási rajzból az ugyanilyen relé így van bekötve.
És láss csodát, kábelsarus dróttal akkuhoz érintve az 1 és 2 lábat, kapcsol.
A 2. és 5. láb kap pozitívat.
Továbbra is kábelsarus bekötéssel viszont kapcsolt állapotban (gyújtás ráadva) a 3. lábon nem jelenik meg a +12volt, csak az 5. lábon tudom kimérni (inercia kapcsoló közben le van húzva).
Mintha a relé nem zárná az áramkört.

Viszont a duda szól ugyanezzel a relével, és a duda relével is a fent leírt a tapasztalat.

Az inercia is érdekes számomra. Gyújtásnál (inercia csati lehúzva ) az egyik lábon megjelenik 6.x feszültség.
Visszadugott csatinál és visszadugott relénél a relé 3. és 5. láb között is kb ennyit mérek.

Inercia kapcsoló mindkét ága (bekötést nem tudom) és szivattyú csati + között végtelen az ellenállás. Szal ha jól mértem, és a kapcsolóból az egyik ágon megy hátra a + , akkor szakadás lehet valahol.
De tekintve a fenti relé mizériát, nemtom hogyan tovább.


Azért nem jó ez az 1-2-3-4 lábazás, mert ez szubjektív.
Van azoknak rendes Bosch szabvány számozásuk, ami mindenkinek egyértelművé tesz a dolgot.

85, 86, 30, 87, 87a


Az inercia kapcsolót lehúzod, akkor megszakad a szivattyú felé az áramkör.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ddmondeomk3
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #32984 Dátum: 2017.07.14 péntek, 11:57:22 »


Azért nem jó ez az 1-2-3-4 lábazás, mert ez szubjektív.
Van azoknak rendes Bosch szabvány számozásuk, ami mindenkinek egyértelművé tesz a dolgot.

85, 86, 30, 87, 87a


Az inercia kapcsolót lehúzod, akkor megszakad a szivattyú felé az áramkör.

A relé lábaknál a műanyag házon ezek a számozások jelennek meg.
Nemtom melyik szám azonosítja egyértelműen a relét, de erre a google rögvest hozza a képeket: V23074

Nahát, ha megnéztem volna az oldalán lévő rajzot, láthattam volna hogy melyik láb kapcsol.

Kipróbáltam a relét:
Akkuról közvetlenül táplálva az 1&2 láb, kattan a relé, 3&5 láb között az ellenállás 1ohm körüli.

Viszont a relé slotban hiába van 12 volt különbség (gyújtás ráadva), nem kapcsol a relé. Bár mindkét lábon (1&2) mérhető a 12 volt, tehát átfolyik az áram a relé kapcsoló oldalán, nem kattan a relé, a 3&5 láb között végtelen az ellenállás.(továbbra is sarus kábelekkel van bekötve hogy a lábakhoz hozzáférjek)
Sajna ez eddig nem tünt fel. Evidensnek vettem, hogyha van fesz, akkor a relé kapcsol.
Lehet hogy a kapcsoláshoz bár a feszültség megvan, kevés az áramerősség?

Ha igen, vajon mi lehet az ok...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32985 Dátum: 2017.07.14 péntek, 12:25:42 »

A relé lábaknál a műanyag házon ezek a számozások jelennek meg.
Nemtom melyik szám azonosítja egyértelműen a relét, de erre a google rögvest hozza a képeket: V23074

Nahát, ha megnéztem volna az oldalán lévő rajzot, láthattam volna hogy melyik láb kapcsol.

Kipróbáltam a relét:
Akkuról közvetlenül táplálva az 1&2 láb, kattan a relé, 3&5 láb között az ellenállás 1ohm körüli.

Viszont a relé slotban hiába van 12 volt különbség (gyújtás ráadva), nem kapcsol a relé. Bár mindkét lábon (1&2) mérhető a 12 volt, tehát átfolyik az áram a relé kapcsoló oldalán, nem kattan a relé, a 3&5 láb között végtelen az ellenállás.(továbbra is sarus kábelekkel van bekötve hogy a lábakhoz hozzáférjek)
Sajna ez eddig nem tünt fel. Evidensnek vettem, hogyha van fesz, akkor a relé kapcsol.
Lehet hogy a kapcsoláshoz bár a feszültség megvan, kevés az áramerősség?

Ha igen, vajon mi lehet az ok...

Még mindig vannak homályos foltok, mert elég furcsán hangzik az, hogy "hiába van 12 volt különbség". Ez mi?

Gyújtáson a relé behúzótekercsének az egyik lábára érkezik + tápfeszültség. A másik lábára a motorvezérlő kapcsol testet. Ezzel vezérli a relét.
A relé kapcsolt lábai pedig egyértelműen az egyik vezetékről kapcsolja át a + tápfeszültséget a másikra, majd megy az inercia kapcsolón át a szivattyúhoz.
Egy ilyen relé működéséhez 100-150 mA elég.


1 perc alatt leellenőrizhető minden kimenő és bemenő jel a szivattyú reléjénél. Ami nincs meg, ott a hiba....kezdete, folytatása pedig az, hogy miért.
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.14 péntek, 12:27:30 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ddmondeomk3
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #32986 Dátum: 2017.07.14 péntek, 18:42:25 »

Még mindig vannak homályos foltok, mert elég furcsán hangzik az, hogy "hiába van 12 volt különbség". Ez mi?

Gyújtáson a relé behúzótekercsének az egyik lábára érkezik + tápfeszültség. A másik lábára a motorvezérlő kapcsol testet. Ezzel vezérli a relét.
A relé kapcsolt lábai pedig egyértelműen az egyik vezetékről kapcsolja át a + tápfeszültséget a másikra, majd megy az inercia kapcsolón át a szivattyúhoz.
Egy ilyen relé működéséhez 100-150 mA elég.


1 perc alatt leellenőrizhető minden kimenő és bemenő jel a szivattyú reléjénél. Ami nincs meg, ott a hiba....kezdete, folytatása pedig az, hogy miért.

Igazad van!
Kínomban/idegességemben csapongok.
Kicsit rányugodva végre felismertem, hogy azért mert a relé behúzótekercsének mindkét lábán mérhető a +12V, az nem jelenti azt hogy testet is kap és folyik rajta áram. Ha meg nem folyik, nem húz be.

Ennyi küszködés után a relé jó.
A relé kapcsolt kimeneti lábát direktben rákötöttem a tank csatira a szivattyú + vezetékére -> minden működik. Már mentem pár kört a kocsival.
Valahol a relé és a tank csati között van a hiba, egyszer majd felderítem. Most kizártam azt a kört az inerciával együtt, behúztam egy 4 méteres vezetéket a relétől a tankig.

Ami érdekes, kiszedett relénél, lehúzott tank csatlakozónál lehúzott inercia csatlakozónál, ha ráadom a gyújtást, az inercia csati egyik ágán +6.x voltot mérek a kaszni testhez képet. (Ha nincs gyújtás, mindkét ág test potenciálon van.)
Pedig a relénél és a tank csatinál is bontott az áramkör. Valószínűleg itt kell keresnem majd az alap problémát.

Köszönöm a hozzászólásaid, sokat segítettél abban hogy ésszel keressek működő megoldást.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32987 Dátum: 2017.07.14 péntek, 19:36:33 »

Igazad van!
Kínomban/idegességemben csapongok.
Kicsit rányugodva végre felismertem, hogy azért mert a relé behúzótekercsének mindkét lábán mérhető a +12V, az nem jelenti azt hogy testet is kap és folyik rajta áram. Ha meg nem folyik, nem húz be.

Ennyi küszködés után a relé jó.
A relé kapcsolt kimeneti lábát direktben rákötöttem a tank csatira a szivattyú + vezetékére -> minden működik. Már mentem pár kört a kocsival.
Valahol a relé és a tank csati között van a hiba, egyszer majd felderítem. Most kizártam azt a kört az inerciával együtt, behúztam egy 4 méteres vezetéket a relétől a tankig.

Ami érdekes, kiszedett relénél, lehúzott tank csatlakozónál lehúzott inercia csatlakozónál, ha ráadom a gyújtást, az inercia csati egyik ágán +6.x voltot mérek a kaszni testhez képet. (Ha nincs gyújtás, mindkét ág test potenciálon van.)
Pedig a relénél és a tank csatinál is bontott az áramkör. Valószínűleg itt kell keresnem majd az alap problémát.


Köszönöm a hozzászólásaid, sokat segítettél abban hogy ésszel keressek működő megoldást.

Mielőtt kárt okoznál.....
Az inercia kapcsoló szivattyú felőli kivezetése be van kötve a motorvezérlőbe is!
Emiatt mérhetsz ezt-azt. Ez egy visszacsatolás a motorvezérlő felé, hogy tudja ellenőrizni az inercia kapcsoló állapotát.
Ezt "problémát" szerintem engedd el.

Azt még mindig nem írtad, hogy a szivattyú relé motorvezérlő által kapcsolt testet is megkapja-e!


Szerintem annyi lesz az egész, hogy azt nem kapja meg és emiatt nem húz be a relé, nem megy szivattyú. Ezt kell kideríteni, hogy miért!
Motorvezérlő ennek a vezetéknek a kivezetését ellenőrizni a test kivezérlését.... Ha ott meg van, de a relénél nincs, akkor a motorvezérlő és a relé között van a hiba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Szabi 026
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #32988 Dátum: 2017.07.14 péntek, 22:51:13 »

Sziasztok ma reggel be akartam kötni a nappali fényt és sztem összeérhetett a lelyzetjelző vezeték mert arrol huztam le! És most vettem észre hogy az az oldali hátsó lámpám nem ég! Biztositék vagy vmi relét csaphatott ki? 2.0 tddi
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.15 szombat, 08:07:40 írta Szabi 026 » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #32989 Dátum: 2017.07.15 szombat, 16:50:01 »

Sziasztok ma reggel be akartam kötni a nappali fényt és sztem összeérhetett a lelyzetjelző vezeték mert arrol huztam le! És most vettem észre hogy az az oldali hátsó lámpám nem ég! Biztositék vagy vmi relét csaphatott ki? 2.0 tddi

Például. Nézd át a biztosítékokat.
Naplózva
cuccolós
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #32990 Dátum: 2017.07.17 hétfő, 21:41:28 »

Nem kell vezetéket mérned a vezérlőig. (Ott egyébként sem nyúkapiszka...)
A szenzor csatlakozónál van a környékén pusztul a vezeték és a csatlakozó érintkezői is el szoktak oxidálódni. Van olyan is, hogy "kirohad" a szenzorból a tüske...
Szenzoron nem tudsz ellenállást mérni, hiszen nem egy ellenállás. Cool

Még 1x köszönöm a segítséget, a csatlakozóba konkrétan bele volt rohadva az egyik pin, a másik meg széthúzáskor tépte ki a szenzorból. Vettem egy bontott érzékelőt csatival és egy darab vezetékkel, összeforrasztottam most hibátlan  worship, viszont van egy újabb probléma. Felkapcsoltam a világítást, volt tompított, a fényváltóval átkapcsoltam refire de olyan furcsán lötyögős a kar azóta tompított nincs, csak helyzetjelző, vagy refi ha átváltom. Kapcsoló vagy esetleg van más trükkje a dolognak?  integet2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32991 Dátum: 2017.07.18 kedd, 12:04:42 »

Még 1x köszönöm a segítséget, a csatlakozóba konkrétan bele volt rohadva az egyik pin, a másik meg széthúzáskor tépte ki a szenzorból. Vettem egy bontott érzékelőt csatival és egy darab vezetékkel, összeforrasztottam most hibátlan  worship, viszont van egy újabb probléma. Felkapcsoltam a világítást, volt tompított, a fényváltóval átkapcsoltam refire de olyan furcsán lötyögős a kar azóta tompított nincs, csak helyzetjelző, vagy refi ha átváltom. Kapcsoló vagy esetleg van más trükkje a dolognak?  integet2

Cserélj irányjelző kart.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
cuccolós
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #32992 Dátum: 2017.07.18 kedd, 15:50:34 »

Cserélj irányjelző kart.

Köszi már itt az új. :-)
Naplózva
szallito84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #32993 Dátum: 2017.07.18 kedd, 20:44:29 »

Üdv.

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Belekezdtem egy kis extrásításba. Tempomat,kilépőfényes tükrök, egyéb apróságok. A tükrök bekötése az itt leírtak alapján részben sikerült. A kilépőfénynek nem tudom,hogy hova kössem a vezetékeit,mert lábtér világításom nincs. Nagyon megköszönném,ha tudna valaki tippet adni,mert most elakadtam. Sad
Naplózva

B.Zsolt
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi 2003 NO fl
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32994 Dátum: 2017.07.18 kedd, 20:56:01 »

Üdv.

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Belekezdtem egy kis extrásításba. Tempomat,kilépőfényes tükrök, egyéb apróságok. A tükrök bekötése az itt leírtak alapján részben sikerült. A kilépőfénynek nem tudom,hogy hova kössem a vezetékeit,mert lábtér világításom nincs. Nagyon megköszönném,ha tudna valaki tippet adni,mert most elakadtam. Sad


A lábtér világítás bekötése:

CJB
C500/11     narancs-fehér

GEM
C427/3      fekete-kék
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #32995 Dátum: 2017.07.18 kedd, 21:00:54 »

Üdv.

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Belekezdtem egy kis extrásításba. Tempomat,kilépőfényes tükrök, egyéb apróságok. A tükrök bekötése az itt leírtak alapján részben sikerült. A kilépőfénynek nem tudom,hogy hova kössem a vezetékeit,mert lábtér világításom nincs. Nagyon megköszönném,ha tudna valaki tippet adni,mert most elakadtam. Sad
Belső világítás?
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
szallito84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #32996 Dátum: 2017.07.18 kedd, 21:05:05 »

Belső világítás?

Nem. A visszapillantó tükrök kilépőfénye. Csak az itteni leírás szerint cseréltem tükröt (nekem manuális volt) és ott az illető a lábtérre kötötte a visszapillantó tükör fényét. Nekem viszont lábtér világításom nincs
Naplózva

B.Zsolt
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi 2003 NO fl
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32997 Dátum: 2017.07.18 kedd, 21:10:21 »

Nem. A visszapillantó tükrök kilépőfénye. Csak az itteni leírás szerint cseréltem tükröt (nekem manuális volt) és ott az illető a lábtérre kötötte a visszapillantó tükör fényét. Nekem viszont lábtér világításom nincs

Az előbb írtam le, hogy hova van/hova kell a lábtér világítást bekötni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szallito84
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


E-mail
« Új hozzászólás #32998 Dátum: 2017.07.18 kedd, 21:46:12 »

Az előbb írtam le, hogy hova van/hova kell a lábtér világítást bekötni.

Ok. Véletlen túl szaladtam rajta. Köszi. A C500 az melyik csati?
Naplózva

B.Zsolt
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi 2003 NO fl
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #32999 Dátum: 2017.07.18 kedd, 21:54:56 »

Ok. Véletlen túl szaladtam rajta. Köszi. A C500 az melyik csati?

« Utoljára szerkesztve: 2017.07.18 kedd, 21:59:27 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 653 654 655 656 657 658 659 [660] 661 662 663 664 665 666 667 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 6.086 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.