Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 04:19:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 702 703 704 705 706 707 708 [709] 710 711 712 713 714 715 716 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11150500 alkalommal)
0 Felhasználó és 71 vendég van a témában
ferenc77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #35400 Dátum: 2019.05.16 csütörtök, 17:39:11 »

Akkor fűtöttek voltak, lehet meg kellene keresni a vezetéket, ahol véget ér. Talán ott van probléma.

Sziasztok

Ma volt egy kicsit több időm és utána jártam a fúvókáknak.
Megtaláltam a vezetékeket a motortérben valamiért már le volt szedve és be volt tekerve a motortérbe  falbav
Rendbe tettem a csatlakozókat mert az egyik beázott.
Vissza raktam a 82-es biztit és megy a tempomat, de ami fura a klíma is elindult.

Köszönöm a segítséget.
Naplózva

2006 2.0l  TDCI Ghia  130 LE   INA,EGR OFF,   425 000 KM
2003 1,4 Benzin Fiesta
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #35401 Dátum: 2019.05.16 csütörtök, 18:45:25 »

Sziasztok

Ma volt egy kicsit több időm és utána jártam a fúvókáknak.
Megtaláltam a vezetékeket a motortérben valamiért már le volt szedve és be volt tekerve a motortérbe  falbav
Rendbe tettem a csatlakozókat mert az egyik beázott.
Vissza raktam a 82-es biztit és megy a tempomat, de ami fura a klíma is elindult.

Köszönöm a segítséget.

Nincs ebben semmi fura, ugyanazon a biztosítékon vannak.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35402 Dátum: 2019.05.16 csütörtök, 22:17:37 »

Sziasztok

Ma volt egy kicsit több időm és utána jártam a fúvókáknak.
Megtaláltam a vezetékeket a motortérben valamiért már le volt szedve és be volt tekerve a motortérbe  falbav
Rendbe tettem a csatlakozókat mert az egyik beázott.
Vissza raktam a 82-es biztit és megy a tempomat, de ami fura a klíma is elindult.

Köszönöm a segítséget.

Erről beszéltem.  taps
Nem fura, hogy megy a klíma is....hiszen azt is írtam, hogy az is azon a körön van!  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #35403 Dátum: 2019.05.17 péntek, 08:19:18 »

Hali.miért késhet az óra ha az autó áll 1-2 napot?de csak 3-4 percet mindig.
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35404 Dátum: 2019.05.17 péntek, 08:31:00 »

Hali.miért késhet az óra ha az autó áll 1-2 napot?de csak 3-4 percet mindig.

Mert vacak...? Smiley

Ha többet áll, ill. ha nem állítod utána, akkor újabb napok alatt újabb perceket késik, vagy egyszer 3-4 perc, és utána nem késik többet?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #35405 Dátum: 2019.05.17 péntek, 08:39:37 »

Mert vacak...? Smiley

Ha többet áll, ill. ha nem állítod utána, akkor újabb napok alatt újabb perceket késik, vagy egyszer 3-4 perc, és utána nem késik többet?

AndyA


Hát most megfogtal
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
B1987
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 138


E-mail
« Új hozzászólás #35406 Dátum: 2019.05.17 péntek, 08:47:40 »


Hát most megfogtal

Igazából nem rég tűnt fel, ha utána állítok akkor aznap jó nnem késik semmit.viszont ha leteszem a kocsit pár napra akkor már késik.eddig max két napokat állt a kocsi szóval nem tudom mi lenne ha többet állna
Naplózva

2006 Mondeo mk3 1.8 sci
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35407 Dátum: 2019.05.17 péntek, 08:57:21 »

Igazából nem rég tűnt fel, ha utána állítok akkor aznap jó nnem késik semmit.viszont ha leteszem a kocsit pár napra akkor már késik.eddig max két napokat állt a kocsi szóval nem tudom mi lenne ha többet állna

Egyszer ne állítsd utána, és kiderül.

Az, hogy "aznap jó", az mennyi időt jelent? Mert ha egy órát, annyi idő alatt nem fogod a késést észrevenni, ha 2 nap kell 3-4 perchez. De ha mondjuk egy 8-10 órás uton mész vele, már lehet egy perc a késés.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
paky
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 272


2.0 TDCI Amb. 2011


« Új hozzászólás #35408 Dátum: 2019.05.18 szombat, 20:32:36 »

Üdv Klubtársak.

Lehet már volt téma itt, de szeretnék tippeket ötleteket kappni, hogy egy 2003/12-havi TDCI Mondimba szeretnék km-órát (bajuszkapcsolóval együtt info-sra) cserélni fed komp-os ra. Kérdésem az lenne, hogy kell-e tanítani vagy szimplán buta ki okos be és hajrá?

Köszönöm
Karesz

 worship
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35409 Dátum: 2019.05.18 szombat, 21:11:20 »

Üdv Klubtársak.

Lehet már volt téma itt, de szeretnék tippeket ötleteket kappni, hogy egy 2003/12-havi TDCI Mondimba szeretnék km-órát (bajuszkapcsolóval együtt info-sra) cserélni fed komp-os ra. Kérdésem az lenne, hogy kell-e tanítani vagy szimplán buta ki okos be és hajrá?

Köszönöm
Karesz

 worship

Ki-be, megtett km változni fog és ha be van kábelezve a kapcsolótól az "infó" szál, akkor működik. Ha nem, akkor még kell az is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #35410 Dátum: 2019.05.18 szombat, 21:45:38 »

Üdv Klubtársak.

Lehet már volt téma itt, de szeretnék tippeket ötleteket kappni, hogy egy 2003/12-havi TDCI Mondimba szeretnék km-órát (bajuszkapcsolóval együtt info-sra) cserélni fed komp-os ra. Kérdésem az lenne, hogy kell-e tanítani vagy szimplán buta ki okos be és hajrá?

Köszönöm
Karesz

 worship

Ha azért csinálnád, mert neked tetszik, akkor hajrá. Ha azért, hogy több információt kapj az autótól, akkor teljesen felesleges. A fedkomp által kiírt fogyasztási adatok általában a közelében sincsenek a valóságnak.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
paky
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 272


2.0 TDCI Amb. 2011


« Új hozzászólás #35411 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 12:47:18 »

Üdv Klubtársak.

Lehet már volt téma itt, de szeretnék tippeket ötleteket kappni, hogy egy 2003/12-havi TDCI Mondimba szeretnék km-órát (bajuszkapcsolóval együtt info-sra) cserélni fed komp-os ra. Kérdésem az lenne, hogy kell-e tanítani vagy szimplán buta ki okos be és hajrá?

Köszönöm
Karesz

 worship

Köszönöm szépen!

Igen csak saját szórakoztatásomra tenném bele, ha már egyszer lehet akkor miért ne alapon. Smiley

Korábbi mondeo-ban volt és most amit vettem ebben nincs és hiányzik csupán ezért szertném.

 wave
Naplózva
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #35412 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 21:30:53 »

Sziasztok. Az én autómban nincs fedélzeti computer. Ennek ellenére azon a digitális panelon, mely a külso homersekletet jelzi az alsó rész ÜRES, Ám olykor-olykor ott valami kiírás felvillan ott. Eleinte azt hittem, h halucinálok, de nem... Mi íródhat ott ki, és miért???  ( a kérdés komoly, nem vicc   worship )
T
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35413 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 21:40:02 »

Sziasztok. Az én autómban nincs fedélzeti computer. Ennek ellenére azon a digitális panelon, mely a külso homersekletet jelzi az alsó rész ÜRES, Ám olykor-olykor ott valami kiírás felvillan ott. Eleinte azt hittem, h halucinálok, de nem... Mi íródhat ott ki, és miért???  ( a kérdés komoly, nem vicc   worship )
T



Előforduló "hiba" néhány szegmens felvillanása, ne foglalkozz vele.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #35414 Dátum: 2019.05.19 vasárnap, 22:07:51 »


Előforduló "hiba" néhány szegmens felvillanása, ne foglalkozz vele.
Koszi.
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #35415 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 17:36:08 »

Sziasztok!

Az oninditogenerator.hu (Pro-Vill Kft.)-vel kinek milyen tapasztalata van?
Tavaly januárban voltam náluk, 69.000 Ft-ért generátort cseréltek az autómban, a leírás (http://mondeo.hu/index.php?page=219Ö alapján gyári újat ígértek. Nem voltam akkor elégedett, pulzáltak a fények, így ismét visszamentem, és megint cserélték. A hiba nem szűnt meg, viszont előjött egy alapjárati egyenetlenség probléma is, ami főleg hideg időben volt tapasztalható, ezért és időm hiányában nem foglalkoztam azóta vele, csak minden alkalommal amikor ezt tapasztaltam csak bosszankodtam. Mostanság viszont kiderült, hogy az autómban lévő generátor csak kívülről néz ki újnak, belülről nem az, és semmilyen jelzés, szám nem található rajta. A számla is megvan még, azon 'mondeo gen' és '50.20.12.0 szgk gen' adatok szerepelnek.
Akinek ők cseréltek generátort, mi a tapasztalat vele? Milyen alkatrész került bele?
Köszönöm
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.13 csütörtök, 17:41:43 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Marko09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #35416 Dátum: 2019.06.13 csütörtök, 18:50:53 »

Sziasztok!

Tempomattal kapcsolatban lenne kérdésem.
2002 2.0tdci fmba
Semmilyen vezeték se csatlakozó nincs meg úgyhogy teljesen a 0-ról kezdtem.
Nagyjából meglennék vele azonban nem működik... Nem teljesen egyértelmű 1-2 dolog a kapcsolási rajzon.
Amire gyanakszom az a kuplung csati illetve a ecu-ból jövő 92-s vezeték.
A 78-s vezetéket ráforrasztottam a kuplungcsati 1-re a 3-s megy a féklámpa kapcsoló 3 lábára ez tiszta sor.
Ahogy látom a kapcsolási rajzon az ecu 92-s vezetéke kellene hogy rámenjen a fékl. kapcsoló 3-ra? Ugye ez a tempomatosításban nem szerepel
de mivel nekem nincs c36 így bonyolódik. Illetve a Kuplungkapcsoló gyári 2 vezetékékez hozzá kell nyúlni vagy hagyni ahogy van?
Forscannel aktiváltam.
Köszönöm előre is.
Naplózva
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #35417 Dátum: 2019.06.14 péntek, 08:01:24 »

Szevasztok!Azt kérdezném hogy az un."automata ajtózárást"mikortól lehet programozni.Úgy értem milyen év/hó gyártási időtől?2003-as az autó és már a szögletes ködlámpás.Próbáltam a leírás szerint de nem sikerült.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #35418 Dátum: 2019.06.14 péntek, 09:18:06 »

Sziasztok!

Tempomattal kapcsolatban lenne kérdésem.
2002 2.0tdci fmba
Semmilyen vezeték se csatlakozó nincs meg úgyhogy teljesen a 0-ról kezdtem.
Nagyjából meglennék vele azonban nem működik... Nem teljesen egyértelmű 1-2 dolog a kapcsolási rajzon.
Amire gyanakszom az a kuplung csati illetve a ecu-ból jövő 92-s vezeték.
A 78-s vezetéket ráforrasztottam a kuplungcsati 1-re a 3-s megy a féklámpa kapcsoló 3 lábára ez tiszta sor.
Ahogy látom a kapcsolási rajzon az ecu 92-s vezetéke kellene hogy rámenjen a fékl. kapcsoló 3-ra? Ugye ez a tempomatosításban nem szerepel
de mivel nekem nincs c36 így bonyolódik. Illetve a Kuplungkapcsoló gyári 2 vezetékékez hozzá kell nyúlni vagy hagyni ahogy van?
Forscannel aktiváltam.
Köszönöm előre is.

A vézétékelést nem ismerem, viszont én úgy gondolom, hogy a motorvezérlőt is újra kell programozni, anélkül nem műkszik a rendszer.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35419 Dátum: 2019.06.14 péntek, 09:32:31 »

Szevasztok!Azt kérdezném hogy az un."automata ajtózárást"mikortól lehet programozni.Úgy értem milyen év/hó gyártási időtől?2003-as az autó és már a szögletes ködlámpás.Próbáltam a leírás szerint de nem sikerült.

Próbáld Forscannel és ELM-mel.

Az ráadásul azért is jó, mert nem motorindítás után egyszer, hanem minden megállás, továbbindulás alkalmával újra bezár.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikhail Mondeo Ghia
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #35420 Dátum: 2019.06.14 péntek, 09:37:57 »

 :beka3:Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám  ,hogy ha megy a klima el kezd villogni a belső vezérlő kijelzője .Nem igazán hűt.
Találkozott valaki ilyen jelenséggel?
Üdv Mikhail


Naplózva

2002 Ford Mondeo Mk3  Turnier 2.0 TDCI Ghia 96 KW
2008 Ford Mondeo Mk4 Turnier 2.0  TDCI Ghia 103 KW
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35421 Dátum: 2019.06.14 péntek, 09:54:04 »

:beka3:Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám  ,hogy ha megy a klima el kezd villogni a belső vezérlő kijelzője .Nem igazán hűt.
Találkozott valaki ilyen jelenséggel?
Üdv Mikhail



vezérlő kell(het) cserélni.Diaggal lehet tesztelni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35422 Dátum: 2019.06.14 péntek, 10:00:26 »

:beka3:Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám  ,hogy ha megy a klima el kezd villogni a belső vezérlő kijelzője .Nem igazán hűt.
Találkozott valaki ilyen jelenséggel?
Üdv Mikhail




Csinálj diagnosztikát rajta.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikhail Mondeo Ghia
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #35423 Dátum: 2019.06.14 péntek, 15:50:54 »

vezérlő kell(het) cserélni.Diaggal lehet tesztelni.

Köszönöm
Naplózva

2002 Ford Mondeo Mk3  Turnier 2.0 TDCI Ghia 96 KW
2008 Ford Mondeo Mk4 Turnier 2.0  TDCI Ghia 103 KW
Mikhail Mondeo Ghia
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #35424 Dátum: 2019.06.14 péntek, 15:51:38 »

Csinálj diagnosztikát rajta.

AndyA

Köszönöm
Naplózva

2002 Ford Mondeo Mk3  Turnier 2.0 TDCI Ghia 96 KW
2008 Ford Mondeo Mk4 Turnier 2.0  TDCI Ghia 103 KW
Marko09
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #35425 Dátum: 2019.06.14 péntek, 17:23:26 »

Sziasztok!

Tempomattal kapcsolatban lenne kérdésem.
2002 2.0tdci fmba
Semmilyen vezeték se csatlakozó nincs meg úgyhogy teljesen a 0-ról kezdtem.
Nagyjából meglennék vele azonban nem működik... Nem teljesen egyértelmű 1-2 dolog a kapcsolási rajzon.
Amire gyanakszom az a kuplung csati illetve a ecu-ból jövő 92-s vezeték.
A 78-s vezetéket ráforrasztottam a kuplungcsati 1-re a 3-s megy a féklámpa kapcsoló 3 lábára ez tiszta sor.
Ahogy látom a kapcsolási rajzon az ecu 92-s vezetéke kellene hogy rámenjen a fékl. kapcsoló 3-ra? Ugye ez a tempomatosításban nem szerepel
de mivel nekem nincs c36 így bonyolódik. Illetve a Kuplungkapcsoló gyári 2 vezetékékez hozzá kell nyúlni vagy hagyni ahogy van?
Forscannel aktiváltam.
Meglett a probléma..
C413 csatiból ami a kormány alatt van hiányzott a 7-s szál.
Minden működik  Smiley
Köszönöm előre is.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.15 szombat, 14:37:25 írta AndyA » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35426 Dátum: 2019.06.15 szombat, 14:38:16 »

Meglett a probléma..
C413 csatiból ami a kormány alatt van hiányzott a 7-s szál.
Minden működik  Smiley
Köszönöm előre is.


MIndig a /quote után írj, hogy látsszon (újbeszélül: látszódjon falbav falbav falbav), mire válaszolsz.

Amúgy nem utólag inkább? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35427 Dátum: 2019.06.15 szombat, 15:02:02 »

Kicseréltem az indítómotort. Valamiért a 2006.11-es autóban már nem az a megoldás van, hogy trükkös csavar, aminek a fejéből másik csavar áll ki egy vezetéktartó konzolhoz, hanem sima. Mondjuk a hosszú 13-es dugónak így is volt haszna, mert a normál röviddel elég nehéz odanyúlni, a normál méretű félcollos toldószár meg már túl hosszú.

Mindenkinek javaslom, aki ilyenben töri a fejét, hogy elsőnek vegye ki a hűtőventilátort. Sokkal több hely lesz hirtelen, mindenhez hozzá lehet férni, ha nem is nagyon kényelmesen, és kivenni sem kihívás a leszerelt indítómotort az akku-váltó irányban, hanem simán kiflér. Ha a ventilátor a helyén van, a vezetékeket kb. lehetetlen lekötni, annyira szűk a hely (bár alulról nem próbáltam, nincs aknám).

Amúgy a legtöbbet azzal coptam, hogy a ventilátort hogyan legózzam ki a csövek közül, ill. hogyan tuszakoljam vissza a helyére. Ha van még két segítő kéz, úgy sokkal egyszerűbb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35428 Dátum: 2019.06.15 szombat, 15:53:15 »

Kicseréltem az indítómotort. Valamiért a 2006.11-es autóban már nem az a megoldás van, hogy trükkös csavar, aminek a fejéből másik csavar áll ki egy vezetéktartó konzolhoz, hanem sima. Mondjuk a hosszú 13-es dugónak így is volt haszna, mert a normál röviddel elég nehéz odanyúlni, a normál méretű félcollos toldószár meg már túl hosszú.

Mindenkinek javaslom, aki ilyenben töri a fejét, hogy elsőnek vegye ki a hűtőventilátort. Sokkal több hely lesz hirtelen, mindenhez hozzá lehet férni, ha nem is nagyon kényelmesen, és kivenni sem kihívás a leszerelt indítómotort az akku-váltó irányban, hanem simán kiflér. Ha a ventilátor a helyén van, a vezetékeket kb. lehetetlen lekötni, annyira szűk a hely (bár alulról nem próbáltam, nincs aknám).

Amúgy a legtöbbet azzal coptam, hogy a ventilátort hogyan legózzam ki a csövek közül, ill. hogyan tuszakoljam vissza a helyére. Ha van még két segítő kéz, úgy sokkal egyszerűbb.

AndyA


Mondtam, hogy ha kell megyek....

ui:  Nem csak hosszú és rövid szár van 1/2" -osból, hanem a rövidnek a fele és negyede is. Ráadásul íves véggel, hogy tudjon billegni a dugófej rajta.  Ja, és van 3/8"-os készlet is. Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35429 Dátum: 2019.06.16 vasárnap, 13:38:26 »

Miután alapjáraton csinál kb. 2 kW-ot a motor, hogy egyáltalán járjon, és indulásnál innen megy fel egy nem nagyon tempós gyorsításnál a teljesítmény mondjuk 10-15 kW-ra, miközben a klíma kér mondjuk 4-5 kW-ot is akár, ha komolyabban neki kell állnia hűteni - szerinted? Smiley

Nagyságrendileg összemérhető a motor teljesítményével a klíma által kért. Meg amikor mondjuk indul a hűtőventilátor, az is ránt egyet a villanyon, alaájáratnál simán látni a torpanást a fordulatszámmérőn. Bekér mondjuk 80-100A-t 1-2 tizedmásodpercre, az is 1 kW körül van.

AndyA


A hűtőventilátor kb. 40-50 A körül vesz fel indulásnál egy pillanatra, de amúgy 40A a biztosítéka. Ha modulos, akkor ennyit sem, annál finomabban alakul ki a terhelés nem is egyszerre. Ha már jár a ventilátor kb. 20 A-t ehet.
1 KW-os ventilátor motor?  Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.16 vasárnap, 15:03:00 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35430 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 07:01:11 »

A hűtőventilátor kb. 40-50 A körül vesz fel indulásnál egy pillanatra, de amúgy 40A a biztosítéka. Ha modulos, akkor ennyit sem, annál finomabban alakul ki a terhelés nem is egyszerre. Ha már jár a ventilátor kb. 20 A-t ehet.
1 KW-os ventilátor motor?  Cheesy

Egy ilyen motor, ha nincs lágyindítása (és nincs...), simán felveszi a 80-100A-t is induláskor. Tudod, ez olyan, mint a régi flexek. Hiába mondjuk 1000W, ami elvileg 5A körüli, simán lehúzta a 16A-es gyors kismegszakítót. Más kérdés, hogy az autóban az olvadóbiztosíték kimondottan lassú fajta. Ettől semmi baja nemlesz a biztosítéknak. Hogy utána fixen mennyivel jár, az mindegy is, a lényeg, hogy rúg egyet a villanyos rendszeren, az a generátoron, méghozzá annyira, hogy az elektronikának vele kell szólnia az alapjáratba. Ezt érzi a kolléga, amikor azt mondja, hogy torpan egyet az autó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35431 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 07:31:42 »

Egy ilyen motor, ha nincs lágyindítása (és nincs...), simán felveszi a 80-100A-t is induláskor. Tudod, ez olyan, mint a régi flexek. Hiába mondjuk 1000W, ami elvileg 5A körüli, simán lehúzta a 16A-es gyors kismegszakítót. Más kérdés, hogy az autóban az olvadóbiztosíték kimondottan lassú fajta. Ettől semmi baja nemlesz a biztosítéknak. Hogy utána fixen mennyivel jár, az mindegy is, a lényeg, hogy rúg egyet a villanyos rendszeren, az a generátoron, méghozzá annyira, hogy az elektronikának vele kell szólnia az alapjáratba. Ezt érzi a kolléga, amikor azt mondja, hogy torpan egyet az autó.

AndyA

Taníts mester!  hehe
De inkább előtte mérd meg és akkor spórolsz egy rakás betűt!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35432 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 08:42:13 »

Taníts mester!  hehe
De inkább előtte mérd meg és akkor spórolsz egy rakás betűt!  wave

Nem tudod megmérni, max. tárolós szkóppal lehetne. A lakatfogó és társai ehhez nem elég gyorsak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35433 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 08:48:54 »

Nem tudod megmérni, max. tárolós szkóppal lehetne. A lakatfogó és társai ehhez nem elég gyorsak.

AndyA
De, a lakatfogó elég gyors.
Hiszen a szkóp is lakatfogót használ.
Az emberi szem nem elég gyors, hogy leolvasd a szegmenseket.
Amúgy pedig jól látható normál lakatfogóval mérve is az indítási csúcsáram és utána a folyamatos.
Nem tizedmásodpercek, annyi nem is lenne megterhelő.
Nincs 80-100 A. Cheesy

Én már mértem sokat, sokmindent....... Te?  Wink
Kelj fel a fotelből.  hehe
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.17 hétfő, 08:51:22 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35434 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 10:15:48 »

De, a lakatfogó elég gyors.
Hiszen a szkóp is lakatfogót használ.
Az emberi szem nem elég gyors, hogy leolvasd a szegmenseket.
Amúgy pedig jól látható normál lakatfogóval mérve is az indítási csúcsáram és utána a folyamatos.
Nem tizedmásodpercek, annyi nem is lenne megterhelő.
Nincs 80-100 A. Cheesy

Én már mértem sokat, sokmindent....... Te?  Wink
Kelj fel a fotelből.  hehe

Ön marha! (C) Trau

De legalábbis keveset konyít az elektronikához. A sima lakatfogós műszer - minőségtől függően - valamilyen átlagolást végez, és ennek eredményét jeleníti meg a kijelzőn. Ez általában néhány tized másodperc.

Ehhez képest egy szkóp tulajdonképpen analóg módon jeleníti meg az állapotokat a katódsugárcsövön, de még a digitális, tárolós szkópok is több tíz MHz-en képesek dolgozni. Ha megnézed mondjuk csak 100 minta/sec alapon az indítást, már nagyon mást fogsz látni, mint a lakatfogós műszereden. Amúgy a szkóppal nem így mér az ember nagy áramot, hanem ellenállással, de mindegy.

A hűtőventilátor motorja egy sima álló mágneses DC motor, azaz álló helyzetben a tekercs és a szénkefék ellenállása az egyetlen, ami korlátozza a bekapcsoláskor az átfolyó áramot. Mérd meg egyszer, hogy ez mennyi, azután szorozd ki, hogy 14V környékén ez mekkora áramot jelent. Amikor már beindult, akkor már más a helyzet, de az indítóáramot csak ez az egyetlen dolog befolyásolja, és saccra a 100A-es nagyságrendben lesz. Hogy most pontosan éppen 80 vagy 120 lesz, az mindegy.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #35435 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 10:50:38 »

Ön marha! (C) Trau

De legalábbis keveset konyít az elektronikához. A sima lakatfogós műszer - minőségtől függően - valamilyen átlagolást végez, és ennek eredményét jeleníti meg a kijelzőn. Ez általában néhány tized másodperc.

Ehhez képest egy szkóp tulajdonképpen analóg módon jeleníti meg az állapotokat a katódsugárcsövön, de még a digitális, tárolós szkópok is több tíz MHz-en képesek dolgozni. Ha megnézed mondjuk csak 100 minta/sec alapon az indítást, már nagyon mást fogsz látni, mint a lakatfogós műszereden. Amúgy a szkóppal nem így mér az ember nagy áramot, hanem ellenállással, de mindegy.

A hűtőventilátor motorja egy sima álló mágneses DC motor, azaz álló helyzetben a tekercs és a szénkefék ellenállása az egyetlen, ami korlátozza a bekapcsoláskor az átfolyó áramot. Mérd meg egyszer, hogy ez mennyi, azután szorozd ki, hogy 14V környékén ez mekkora áramot jelent. Amikor már beindult, akkor már más a helyzet, de az indítóáramot csak ez az egyetlen dolog befolyásolja, és saccra a 100A-es nagyságrendben lesz. Hogy most pontosan éppen 80 vagy 120 lesz, az mindegy.

AndyA

Az alsó bekezdéshez... engem is érdekelne hogy oldották meg a 1.5mm2 -es vezetéken 40A-s bizosítékkal?(legyen 2.5mm2 es )
Ha ezt az értéket, mondjuk vegyük a kisebbiket 80A ..nem cos Fi (True RMS)Lakatf. mérővel mérted,
akkor ez már csak >80A
Sok bíztosítékot teszteltem régen, de valós és min. folyamatos 5-15sec-re.( a legjobbak azok voltak amelyiknek a háza "lukas" volt
sokkal jobban elment a hő)
Impulzusra tényleg nem tudom mennyit lenne képes átengedni.
Egy biztos, rendesen behúz amikor elindul a venti  Wink
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35436 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 11:00:03 »

Ön marha! (C) Trau

De legalábbis keveset konyít az elektronikához. A sima lakatfogós műszer - minőségtől függően - valamilyen átlagolást végez, és ennek eredményét jeleníti meg a kijelzőn. Ez általában néhány tized másodperc.

Ehhez képest egy szkóp tulajdonképpen analóg módon jeleníti meg az állapotokat a katódsugárcsövön, de még a digitális, tárolós szkópok is több tíz MHz-en képesek dolgozni. Ha megnézed mondjuk csak 100 minta/sec alapon az indítást, már nagyon mást fogsz látni, mint a lakatfogós műszereden. Amúgy a szkóppal nem így mér az ember nagy áramot, hanem ellenállással, de mindegy.

A hűtőventilátor motorja egy sima álló mágneses DC motor, azaz álló helyzetben a tekercs és a szénkefék ellenállása az egyetlen, ami korlátozza a bekapcsoláskor az átfolyó áramot. Mérd meg egyszer, hogy ez mennyi, azután szorozd ki, hogy 14V környékén ez mekkora áramot jelent. Amikor már beindult, akkor már más a helyzet, de az indítóáramot csak ez az egyetlen dolog befolyásolja, és saccra a 100A-es nagyságrendben lesz. Hogy most pontosan éppen 80 vagy 120 lesz, az mindegy.

AndyA

 nyes

 wave

Mértél már áramok szkóppal? Nem  lakatfogóval mér?
OMG!  Shocked
Én nem matekozom, elméleteket (téves) gyártok, mint te.
Szerintem engedd ezt el, mert belegabajodsz, mint a kerékanya kúpjába és még pár dologba.  wave

Ha gondolog, egyszer átviszem a szkópot a fogókkal....aztán lehet méregetni.
Nem utolsó sorban nem átlagol a lakatfogó. Ha így lenne, akkor pont semmit nem érne a mérés.
Ja, amúgy 30 MHz-s szkópom van, nem analóg....2019!


Beleragadtál a fotelbe...... Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35437 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 11:06:49 »

Az alsó bekezdéshez... engem is érdekelne hogy oldották meg a 1.5mm2 -es vezetéken 40A-s bizosítékkal?(legyen 2.5mm2 es )
Ha ezt az értéket, mondjuk vegyük a kisebbiket 80A ..nem cos Fi (True RMS)Lakatf. mérővel mérted,
akkor ez már csak >80A
Sok bíztosítékot teszteltem régen, de valós és min. folyamatos 5-15sec-re.( a legjobbak azok voltak amelyiknek a háza "lukas" volt
sokkal jobban elment a hő)
Impulzusra tényleg nem tudom mennyit lenne képes átengedni.
Egy biztos, rendesen behúz amikor elindul a venti  Wink

Megnéztem, inkább 2,5 az. Ezt 30-32A-re hitelesítik ilyen körülmények között, ahol szabadon áll a kábel és tud hűlni. Töredék másodpercre simán elviseli akár az ötszörösét is anélkül, hogy bármi baja lenne

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35438 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 11:11:57 »

nyes

 wave

Mértél már áramok szkóppal? Nem  lakatfogóval mér?
OMG!  Shocked
Én nem matekozom, elméleteket (téves) gyártok, mint te.
Szerintem engedd ezt el, mert belegabajodsz, mint a kerékanya kúpjába és még pár dologba.  wave

Ha gondolog, egyszer átviszem a szkópot a fogókkal....aztán lehet méregetni.
Nem utolsó sorban nem átlagol a lakatfogó. Ha így lenne, akkor pont semmit nem érne a mérés.
Ja, amúgy 30 MHz-s szkópom van, nem analóg....2019!


Beleragadtál a fotelbe...... Wink

Egyeztettem az elektro listásokkal, olyanokkal, akik láttak már ilyen motort sokkal közelebbről is, mint te, sőt, terveztek hozzá meghajtó elektronikát stb., amihez elengedhetetlenül szükséges az ilyen dolgok ismerete. Onnan jött a megerősítés, hogy simán lehet 100A körül az indítóáram.

Próbálj esetleg valami konkrétumot ajánlgatni. Az nem ellenérv, hogy van szkópod.

Amúgy a digitálsi műszerek mind átlagolnak valamennyire, különben úgy villogna rajtuk a kijelzés, hogy nem tudnád elolvasni. Ahogyan a mutatós műszer is átlagol, mert a mutatónak van tehetetlensége, nem tud akármilyen ugrást azonnal követni, főleg az ilyen rövid idejű tüskéket, mint az indítóáram fel-lefutása.

Igen, van lakatfogós megoldás is a szkóphoz. De sokkal pontosabb mérés érhető el úgy, ha egy nagyoin pontosan ismert (de nagyon alacsony) értékű ellenállást iktatnak a körbe, és az azon eső feszültséget mérik, azt konvertálják az ellenállás értékének ismeretében mért áramértékké.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #35439 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 11:14:46 »


Ha gondolog, egyszer átviszem a szkópot a fogókkal....aztán lehet méregetni.


 hehe taps

Perverz disznók...

Már megint virágnyelven kommunikáltok.  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35440 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 11:34:25 »

Egyeztettem az elektro listásokkal, olyanokkal, akik láttak már ilyen motort sokkal közelebbről is, mint te, sőt, terveztek hozzá meghajtó elektronikát stb., amihez elengedhetetlenül szükséges az ilyen dolgok ismerete. Onnan jött a megerősítés, hogy simán lehet 100A körül az indítóáram.

Próbálj esetleg valami konkrétumot ajánlgatni. Az nem ellenérv, hogy van szkópod.

Amúgy a digitálsi műszerek mind átlagolnak valamennyire, különben úgy villogna rajtuk a kijelzés, hogy nem tudnád elolvasni. Ahogyan a mutatós műszer is átlagol, mert a mutatónak van tehetetlensége, nem tud akármilyen ugrást azonnal követni, főleg az ilyen rövid idejű tüskéket, mint az indítóáram fel-lefutása.

Igen, van lakatfogós megoldás is a szkóphoz. De sokkal pontosabb mérés érhető el úgy, ha egy nagyoin pontosan ismert (de nagyon alacsony) értékű ellenállást iktatnak a körbe, és az azon eső feszültséget mérik, azt konvertálják az ellenállás értékének ismeretében mért áramértékké.

AndyA


Mondom, valóság......nem elmélet.
Ha szkóppal nagyon pontosan ms-onként lehet az áramot mérni....közvetlenül, akkor mi a faxért építsenek még dolgokat az áramkörbe és méregessenek nem áramot, konvertáljanak, számolgassanak?
Az ellenállásoknak is van tűrése, több-kevesebb......máris változik az eredmény.
Lakatfogó, szkóp. Ennél egyszerűbb nincs.

A szegmenses kézi lakatfogó is megméri minden pillanatban és ki is írja. De olyan gyorsan változik, hogy a szemed nem képes felfogni. Ezért van a szkóp.....

Mondom, majd ha TE méregettél, akkor írj!
Ne elmélkedj, ne mások -szintén- elméleti megközelítésével érvelj.
Vagy számoltasd kimennyi ideig veszi fel az indítása csúcsáramot.

Amúgy ha egy 120-as generátor éppen tölt 35-40 A-val és ezt megrántja egy pillanatra még 40-50, akkor az elég nagy generátor terhelés/motor terhelés.

Ha 100-al rántaná meg a 40-én felül.....akkor azt akku biztosítsná, mert a generátor nem is tudna annyit. Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35441 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 11:54:19 »

Mondom, valóság......nem elmélet.
Ha szkóppal nagyon pontosan ms-onként lehet az áramot mérni....közvetlenül, akkor mi a faxért építsenek még dolgokat az áramkörbe és méregessenek nem áramot, konvertáljanak, számolgassanak?
Az ellenállásoknak is van tűrése, több-kevesebb......máris változik az eredmény.
Lakatfogó, szkóp. Ennél egyszerűbb nincs.

A szegmenses kézi lakatfogó is megméri minden pillanatban és ki is írja. De olyan gyorsan változik, hogy a szemed nem képes felfogni. Ezért van a szkóp.....

Mondom, majd ha TE méregettél, akkor írj!
Ne elmélkedj, ne mások -szintén- elméleti megközelítésével érvelj.
Vagy számoltasd kimennyi ideig veszi fel az indítása csúcsáramot.

Amúgy ha egy 120-as generátor éppen tölt 35-40 A-val és ezt megrántja egy pillanatra még 40-50, akkor az elég nagy generátor terhelés/motor terhelés.

Ha 100-al rántaná meg a 40-én felül.....akkor azt akku biztosítsná, mert a generátor nem is tudna annyit. Smiley

Mondtam, hogy igen, van lakatfogó is szkóphoz. A szükséges mérési pontosságtól függ. Autóban elég ez is, de attól még létezik az előtétellenállásos módi is, sőt.

Az indítási csúcsáram saccra tized-néhány századmásodperc lehet, vagy annál is rövidebb, mert azonnal elkezd esni, amint a tekercsben felépül a mágneses mező, és elkezd mozdulni az állandó mágnes ellenében a motor. Ezt kézi műszerrel nem méred ki, mert másodpercenként kb. 5 frissítésnél többet egyik sem csinál, ami azt jelenti, hogy minden egyes kijelzett érték egy 2 tizedmásodperces időtartam átlaga lesz.

Van mögötte egy akku is, amiből "hirtelen" is ki tudsz venni 6-800 A-t, azt ne feledd (lásd: indítómotor). Ezt a sok villanyt nem mind a generátornak kell állnia, sőt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35442 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 12:08:38 »

Mondtam, hogy igen, van lakatfogó is szkóphoz. A szükséges mérési pontosságtól függ. Autóban elég ez is, de attól még létezik az előtétellenállásos módi is, sőt.

Az indítási csúcsáram saccra tized-néhány századmásodperc lehet, vagy annál is rövidebb, mert azonnal elkezd esni, amint a tekercsben felépül a mágneses mező, és elkezd mozdulni az állandó mágnes ellenében a motor. Ezt kézi műszerrel nem méred ki, mert másodpercenként kb. 5 frissítésnél többet egyik sem csinál, ami azt jelenti, hogy minden egyes kijelzett érték egy 2 tizedmásodperces időtartam átlaga lesz.

Van mögötte egy akku is, amiből "hirtelen" is ki tudsz venni 6-800 A-t, azt ne feledd (lásd: indítómotor). Ezt a sok villanyt nem mind a generátornak kell állnia, sőt.

AndyA


Utoljára mondom.....
A kéziműszer is meg tudja mérni, meg is jeleníti.
Az emberi szem nem látja. Nem azért mert nem frissít a műszer! Cheesy

Szóval áramot, lakatfogóval mérünk.

Te a háztól a kapuig lévő távolságot nem a ház és a kapu között méred? Mert úgy kell, úgy egyszerű és pontos.
Pedig mérhetnéd bonyolultabban is, pl. elindulsz mérőszalaggal a másik irányba, majd körbeméred a földet és a mért értéket kivonod a valaki által megmondott föld kerületből. Melyik mérés a pontosabb? A közvetlen, célirányos.
Tehát áramot árak mérővel mérjük, nem számoljuk.
Valós értéket kapunk, nem elméletit.

Na látod, tehát a nagy áramfelvétel nem is a generátort terheli közvetlenül. Vagyis nem feltétlenül nő meg jelentősen -pár tized másodpercre- a motor terhelése, hogy problémát okozzon.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.17 hétfő, 12:41:55 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #35443 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 12:45:55 »

Műszerfal izzókat csereberélnék, tudja valaki milyen és hény darab kell bele?
A doksit olvastam, hogy kell szétszedni. Izzókról nem találok semmit.
hőmérős égett ki csak, minden más világít.

köszi
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35444 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 13:03:31 »

Műszerfal izzókat csereberélnék, tudja valaki milyen és hény darab kell bele?
A doksit olvastam, hogy kell szétszedni. Izzókról nem találok semmit.
hőmérős égett ki csak, minden más világít.

köszi
"Egy idő után, mint bármely halogén izzó, ezek is kiégnek és cserélni kell őket. Ennek menetéről olvashatsz a következő cikkben.

- Szükséges izzók: 4db T10-es 3w-os és 6db T5-ös 1,2w-os. Foglalatok nem kellenek, mert a régiekból kiszedhetők az izzók.

- Érdemes őket egyszerre cserélni, mert fényerőbeli különbségek lehetnek köztük.

- LED-es izzók esetében olyat kell venni, amiben optika nélkül a csupasz LED-ek simán "előre" világítanak. Oldalra világítós nem jó, ráadásul azok hosszabbak is lehetnek, nem biztos, hogy beférnek. Ebben az esetben kell 4 db T10 fehér a skálákhoz, 2 db T5 fehér (esetleg zöld) az LCD panelekhez, 3 db T5 zöld (vagy fehér) az index- és a világítás-visszajelzőkhöz, és 1 db T5 kék (vagy fehér) a távolsági fény visszajelzőjéhez. A színes helyeken a fehér lehetőleg melegfehér legyen, a 6000K-es hidegfehér néha fura eredményeket ad."

http://mondeo.hu/index.php?topic=4900.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35445 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 13:18:37 »

Utoljára mondom.....
A kéziműszer is meg tudja mérni, meg is jeleníti.
Az emberi szem nem látja. Nem azért mert nem frissít a műszer! Cheesy

Szóval áramot, lakatfogóval mérünk.

Te a háztól a kapuig lévő távolságot nem a ház és a kapu között méred? Mert úgy kell, úgy egyszerű és pontos.
Pedig mérhetnéd bonyolultabban is, pl. elindulsz mérőszalaggal a másik irányba, majd körbeméred a földet és a mért értéket kivonod a valaki által megmondott föld kerületből. Melyik mérés a pontosabb? A közvetlen, célirányos.
Tehát áramot árak mérővel mérjük, nem számoljuk.
Valós értéket kapunk, nem elméletit.

Na látod, tehát a nagy áramfelvétel nem is a generátort terheli közvetlenül. Vagyis nem feltétlenül nő meg jelentősen -pár tized másodpercre- a motor terhelése, hogy problémát okozzon.

"Fiam! Elárulok neked egy nagy titkot! Bort szőlőből is lehet csinálni...!"

Neked is elárulok egy nagy titkot: áramot soha nem mérsz. Minden esetben feszültséget mérsz, mert csak arra létezik műszer.

Ha az áramkörbe belekapcsolódsz a műszerrel, akkor sem a tényleges kijelzést végző műszert kapcsolod oda, hanem a benne lévő előtétellenállást, és az azon mért feszültségből számítja (vagy mutatóval mutatja) a műszer, hogy hány az amper. A lakatfogó annyiban különbözik ettől, hogy ott egy tekercsben a vezetéken átfolyó áram által generált elektromos tér gerjesztette feszültséget méred. Szkóp esetében ez az előtét jól látható, mert külön alkatrész, amit külön oda kell kötni a körbe. A kézi műszeredben ez belül van, ezért nem látod. De attól még ez egy működő mérési eljárás, ráadásul sokkal gyakrabban használatos, mint a lakatfogós. Sok-nagy áramot persze lakatfogóval érdemesebb, mert az előtétnek, hogy bekapcsolhasd a körbe, el kell bírnia a rajta átfolyó áramot.

Az áramfelvétel pedig igenis terheli a generátort, mivel az 14,4V-ot (dízelnél) próbál előállítani, az akksiban meg 12,7-12,8V körül van. Azaz ha kimegy a nagy villany, és megy le a fesz, azonnal állít a feszszabályzó a gerjesztésen, ami azonnal nagyobb teljesítmény felvételét jelenti a főtengelyről, aminek meg a fordulatszámban lesz egy pillanatnyi rezdülés az eredménye, míg az alapjáratot az elektronika újra be nem állítja. Ez utóbbival légy szíves, ne vitatkozz, mert tapasztalati tény, hogy a ventilátor indulása-leállása egyetlen pillanatra ugyan, de látható mértékben megmozdítja a fordulatszámmérő mutatóját, és hallható fülre is a motor hangján. Egy dízel alapjáraton 1,5-2 kW-ot csinál, hogy járjon a motor, ehhez képest a ventilátor kb. 250-300W-os teljesítménye nagyságrendileg összemérhető érték, így ez nem is nagy csoda.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
drhf
Adminisztrátor
Megszállott
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2552


2003.12 MKIII TDCi kombi


« Új hozzászólás #35446 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 13:46:32 »

"Egy idő után, mint bármely halogén izzó, ezek is kiégnek és cserélni kell őket. Ennek menetéről olvashatsz a következő cikkben.

- Szükséges izzók: 4db T10-es 3w-os és 6db T5-ös 1,2w-os. Foglalatok nem kellenek, mert a régiekból kiszedhetők az izzók.

- Érdemes őket egyszerre cserélni, mert fényerőbeli különbségek lehetnek köztük.

- LED-es izzók esetében olyat kell venni, amiben optika nélkül a csupasz LED-ek simán "előre" világítanak. Oldalra világítós nem jó, ráadásul azok hosszabbak is lehetnek, nem biztos, hogy beférnek. Ebben az esetben kell 4 db T10 fehér a skálákhoz, 2 db T5 fehér (esetleg zöld) az LCD panelekhez, 3 db T5 zöld (vagy fehér) az index- és a világítás-visszajelzőkhöz, és 1 db T5 kék (vagy fehér) a távolsági fény visszajelzőjéhez. A színes helyeken a fehér lehetőleg melegfehér legyen, a 6000K-es hidegfehér néha fura eredményeket ad."

http://mondeo.hu/index.php?topic=4900.0

oops, a pdft neztem csak, a postban benne van a hianyzo info. koszi
Naplózva

Csak a Puffin lekvár adhat neki erőt, és mindent lebíró akaratot.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35447 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 13:55:22 »

oops, a pdft neztem csak, a postban benne van a hianyzo info. koszi

eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35448 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 15:26:50 »

"Fiam! Elárulok neked egy nagy titkot! Bort szőlőből is lehet csinálni...!"

Neked is elárulok egy nagy titkot: áramot soha nem mérsz. Minden esetben feszültséget mérsz, mert csak arra létezik műszer.

Ha az áramkörbe belekapcsolódsz a műszerrel, akkor sem a tényleges kijelzést végző műszert kapcsolod oda, hanem a benne lévő előtétellenállást, és az azon mért feszültségből számítja (vagy mutatóval mutatja) a műszer, hogy hány az amper. A lakatfogó annyiban különbözik ettől, hogy ott egy tekercsben a vezetéken átfolyó áram által generált elektromos tér gerjesztette feszültséget méred. Szkóp esetében ez az előtét jól látható, mert külön alkatrész, amit külön oda kell kötni a körbe. A kézi műszeredben ez belül van, ezért nem látod. De attól még ez egy működő mérési eljárás, ráadásul sokkal gyakrabban használatos, mint a lakatfogós. Sok-nagy áramot persze lakatfogóval érdemesebb, mert az előtétnek, hogy bekapcsolhasd a körbe, el kell bírnia a rajta átfolyó áramot.

Az áramfelvétel pedig igenis terheli a generátort, mivel az 14,4V-ot (dízelnél) próbál előállítani, az akksiban meg 12,7-12,8V körül van. Azaz ha kimegy a nagy villany, és megy le a fesz, azonnal állít a feszszabályzó a gerjesztésen, ami azonnal nagyobb teljesítmény felvételét jelenti a főtengelyről, aminek meg a fordulatszámban lesz egy pillanatnyi rezdülés az eredménye, míg az alapjáratot az elektronika újra be nem állítja. Ez utóbbival légy szíves, ne vitatkozz, mert tapasztalati tény, hogy a ventilátor indulása-leállása egyetlen pillanatra ugyan, de látható mértékben megmozdítja a fordulatszámmérő mutatóját, és hallható fülre is a motor hangján. Egy dízel alapjáraton 1,5-2 kW-ot csinál, hogy járjon a motor, ehhez képest a ventilátor kb. 250-300W-os teljesítménye nagyságrendileg összemérhető érték, így ez nem is nagy csoda.

AndyA


Na én ezt -is- befejeztem, megyek inkább kerékanya kúpot zsírozni.... Lips Sealed

De kérlek, kelj fel a fotelből amiben/ahol elmélkedsz és ha gyakorlati tapasztalataid is lesznek, talán folytassuk!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35449 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 15:43:56 »

Na én ezt -is- befejeztem, megyek inkább kerékanya kúpot zsírozni.... Lips Sealed

De kérlek, kelj fel a fotelből amiben/ahol elmélkedsz és ha gyakorlati tapasztalataid is lesznek, talán folytassuk!  wave

Nem olcsó kategóriájú csúcsértékmérős lakatfogó esetében 50 ms a válaszidő, ennyi ideig kell ott legyen az áramcsúcs, hogy meg tudja mérni. 1/20 másodperc, ennél szerintem rövidebb lesz az indítóáram csúcsa. A 8 digit pontosságú dúrvadrága profi műszer tud 10 ms-et, az határeset, hogy akár elég is lehet.

Ha már beleálltál, ne hátrálj ki a dologból. Semmilyen kézzelfogható érved eddig nem volt azon túl, hogy van egy szkópod. Halljunk bármilyen érdemi cáfolatot arra, amit leírtam.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 702 703 704 705 706 707 708 [709] 710 711 712 713 714 715 716 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.054 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.