Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 00:32:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 703 704 705 706 707 708 709 [710] 711 712 713 714 715 716 717 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11144364 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35450 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 16:00:53 »

Nem olcsó kategóriájú csúcsértékmérős lakatfogó esetében 50 ms a válaszidő, ennyi ideig kell ott legyen az áramcsúcs, hogy meg tudja mérni. 1/20 másodperc, ennél szerintem rövidebb lesz az indítóáram csúcsa. A 8 digit pontosságú dúrvadrága profi műszer tud 10 ms-et, az határeset, hogy akár elég is lehet.

Ha már beleálltál, ne hátrálj ki a dologból. Semmilyen kézzelfogható érved eddig nem volt azon túl, hogy van egy szkópod. Halljunk bármilyen érdemi cáfolatot arra, amit leírtam.

AndyA


Szerinted......
Nem érdekel már és nem kihátrálok. Hanem felesleges úgy bármiről beszélgetni, hogy te csak mindig utána olvasol gyorsan és írod az elméletet....ami mögött nincs saját tapasztalatod.

ui: Csak 1. Simán lehet mérni 50 ms alatt. Már a gyújtótrafó áramfelvételi hulláma is 20 ms-en van mérve! Simán mérhető, még kisebb időalappal is.
Sőt, a szóban forgó villanymotorok esetében  max. 20 ms-ig tart a csúcsáram. Ez 2 századmásodperc!
Nem a csúcsáram terhel, hanem a folyamatos.
A gyakorlati tényekhez nem kell sokat érvelni, de te az elméletedhez kerésgélsz bőven, de rosszul.
Engedd el vagy állj neki méregetni......ne a google-n gyakorolj!  wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.17 hétfő, 17:45:13 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35451 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 19:05:02 »

Szerinted......
Nem érdekel már és nem kihátrálok. Hanem felesleges úgy bármiről beszélgetni, hogy te csak mindig utána olvasol gyorsan és írod az elméletet....ami mögött nincs saját tapasztalatod.

ui: Csak 1. Simán lehet mérni 50 ms alatt. Már a gyújtótrafó áramfelvételi hulláma is 20 ms-en van mérve! Simán mérhető, még kisebb időalappal is.
Sőt, a szóban forgó villanymotorok esetében  max. 20 ms-ig tart a csúcsáram. Ez 2 századmásodperc!
Nem a csúcsáram terhel, hanem a folyamatos.
A gyakorlati tényekhez nem kell sokat érvelni, de te az elméletedhez kerésgélsz bőven, de rosszul.
Engedd el vagy állj neki méregetni......ne a google-n gyakorolj!  wave

Persze, ez mind igaz. Lehet mérni ilyen időalapokkal - szkóppal. Popnt ezt mondtam én is, hogy ahhoz szkóp kell. Kézi lakatfogóval ilyet nem mérsz ki. De ezt mostanra már te sem állítod...

Azt sem tudtad cáfolni, hogy nagyon rövid időre akár 100A nagyságrendű is lehet a felvett áram. Ugyan nem írtál értéket, de már nem is tagadod vehemensem, hogy ne lenne sacc/kB igaz ez az érték.

Azt is mondtam, hogy alapjáraton a folyamatos ventilátorüzem teljesítménye hozzámérhető a motor alapjárati teljesítményéhez, tehát ez is rúghat egyet rajta. Amikor 100-zal mész a pályán, ott kb. semmi az a 250-300W, így nem is veszed észre. (Meg ott van elég huzat, hogy ne is legyen rá szükség.)

Mi az ezekhez képest, ahol vagy amiről te mást mondasz? Akkor meg miért nem lehet azt mondani, hogy ja, bocsi, ugyanarról beszélünk?

Az teljesen igaz, hogy szkóppal Mondeo ventilátor csúcsáramot meg nem mértem, de azért foglalkoztam eleget elektronikával, építgettem már ezt-azt, és nem esik ki a páka a kezemből. Ja, és nekem is van szkópom, ha ez itt az adu ász...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35452 Dátum: 2019.06.17 hétfő, 19:35:26 »

Persze, ez mind igaz. Lehet mérni ilyen időalapokkal - szkóppal. Popnt ezt mondtam én is, hogy ahhoz szkóp kell. Kézi lakatfogóval ilyet nem mérsz ki. De ezt mostanra már te sem állítod...

Azt sem tudtad cáfolni, hogy nagyon rövid időre akár 100A nagyságrendű is lehet a felvett áram. Ugyan nem írtál értéket, de már nem is tagadod vehemensem, hogy ne lenne sacc/kB igaz ez az érték.

Azt is mondtam, hogy alapjáraton a fjavascript:void(0);olyamatos ventilátorüzem teljesítménye hozzámérhető a motor alapjárati teljesítményéhez, tehát ez is rúghat egyet rajta. Amikor 100-zal mész a pályán, ott kb. semmi az a 250-300W, így nem is veszed észre. (Meg ott van elég huzat, hogy ne is legyen rá szükség.)

Mi az ezekhez képest, ahol vagy amiről te mást mondasz? Akkor meg miért nem lehet azt mondani, hogy ja, bocsi, ugyanarról beszélünk?

Az teljesen igaz, hogy szkóppal Mondeo ventilátor csúcsáramot meg nem mértem, de azért foglalkoztam eleget elektronikával, építgettem már ezt-azt, és nem esik ki a páka a kezemből. Ja, és nekem is van szkópom, ha ez itt az adu ász...

AndyA


Komolyan.....
Nem akarok már fingot rostálni, mérj és akkor majd azonos alapokkal folytatjuk a beszélgetést!


"Persze, ez mind igaz. Lehet mérni ilyen időalapokkal - szkóppal. Popnt ezt mondtam én is, hogy ahhoz szkóp kell. Kézi lakatfogóval ilyet nem mérsz ki. De ezt mostanra már te sem állítod...
"


Szépen kiforgattad. Miért állítanám folyamatosan? Leírtam, kész ennyi. Továbbra is azt mondom, hogy igenis is lehet mérni kézi lakatfogóval is tökéletesen és ugyanazt méred, amit szkóppal!
Csak emberi ok miatt nem látod! A digitális szegmenseken megjelenik, de az emberi szem "nem lát olyan gyorsan".  Látom, eddig nem is értetted, amit írtam.  zavart2


"Azt is mondtam, hogy alapjáraton a folyamatos ventilátorüzem teljesítménye hozzámérhető a motor alapjárati teljesítményéhez, tehát ez is rúghat egyet rajta. Amikor 100-zal mész a pályán, ott kb. semmi az a 250-300W, így nem is veszed észre. (Meg ott van elég huzat, hogy ne is legyen rá szükség.)"

Igen mondtad, és most is mondod...elég nagy butaság. Még most is. Persze, hozzámérhető.... mekkora bullshit.... a zseblámpa fénye is a naphoz!  nyes


"Azt sem tudtad cáfolni, hogy nagyon rövid időre akár 100A nagyságrendű is lehet a felvett áram. Ugyan nem írtál értéket, de már nem is tagadod vehemensem, hogy ne lenne sacc/kB igaz ez az érték."

Jah, cáfolni....de! Én már mértem ilyet! Te? Minek írjam le, hogy folyamatosan, hogy nincs 100A, leírtam....kész. Te ugrálsz ellene folyamatosan.
Az egyik utolsó (reméltem, hogy az, de nem akarlak tévedésben hagyni) hsz-ben leírtam, hogy nem az indulási csúcs érezhető a motor járásán, hanem a folyamatos terhelés! 20 ms-os, azaz 2 századmásodperces áramcsúcs lófax, nem motorfék. Az akku kb. ugyanennyi idő alatt meg is oldja. Viszont a folyamatos terhelés fogja a generátort. Ennyi.



"Az teljesen igaz, hogy szkóppal Mondeo ventilátor csúcsáramot meg nem mértem, de azért foglalkoztam eleget elektronikával, építgettem már ezt-azt, és nem esik ki a páka a kezemből. Ja, és nekem is van szkópom, ha ez itt az adu ász...
"


Nem, nem ez az adu ász. Ez csak ilyen terelő szöveg.  hehe
Ha van, akkor mérj. Kértelek is!

Mivel nincs most kedvem kimenni megmérni, ezért keresem neked a tárolt anyagaim között mérést. (nem az enyém, de a lényeget mutatja)
Valahol írja is, hogy a peak 20 ms.





Tényleg utoljára foglalkoztam ezzel.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35453 Dátum: 2019.06.18 kedd, 06:57:07 »

Komolyan.....
Nem akarok már fingot rostálni, mérj és akkor majd azonos alapokkal folytatjuk a beszélgetést!


"Persze, ez mind igaz. Lehet mérni ilyen időalapokkal - szkóppal. Popnt ezt mondtam én is, hogy ahhoz szkóp kell. Kézi lakatfogóval ilyet nem mérsz ki. De ezt mostanra már te sem állítod...
"


Szépen kiforgattad. Miért állítanám folyamatosan? Leírtam, kész ennyi. Továbbra is azt mondom, hogy igenis is lehet mérni kézi lakatfogóval is tökéletesen és ugyanazt méred, amit szkóppal!
Csak emberi ok miatt nem látod! A digitális szegmenseken megjelenik, de az emberi szem "nem lát olyan gyorsan".  Látom, eddig nem is értetted, amit írtam.  zavart2


"Azt is mondtam, hogy alapjáraton a folyamatos ventilátorüzem teljesítménye hozzámérhető a motor alapjárati teljesítményéhez, tehát ez is rúghat egyet rajta. Amikor 100-zal mész a pályán, ott kb. semmi az a 250-300W, így nem is veszed észre. (Meg ott van elég huzat, hogy ne is legyen rá szükség.)"

Igen mondtad, és most is mondod...elég nagy butaság. Még most is. Persze, hozzámérhető.... mekkora bullshit.... a zseblámpa fénye is a naphoz!  nyes


"Azt sem tudtad cáfolni, hogy nagyon rövid időre akár 100A nagyságrendű is lehet a felvett áram. Ugyan nem írtál értéket, de már nem is tagadod vehemensem, hogy ne lenne sacc/kB igaz ez az érték."

Jah, cáfolni....de! Én már mértem ilyet! Te? Minek írjam le, hogy folyamatosan, hogy nincs 100A, leírtam....kész. Te ugrálsz ellene folyamatosan.
Az egyik utolsó (reméltem, hogy az, de nem akarlak tévedésben hagyni) hsz-ben leírtam, hogy nem az indulási csúcs érezhető a motor járásán, hanem a folyamatos terhelés! 20 ms-os, azaz 2 századmásodperces áramcsúcs lófax, nem motorfék. Az akku kb. ugyanennyi idő alatt meg is oldja. Viszont a folyamatos terhelés fogja a generátort. Ennyi.



"Az teljesen igaz, hogy szkóppal Mondeo ventilátor csúcsáramot meg nem mértem, de azért foglalkoztam eleget elektronikával, építgettem már ezt-azt, és nem esik ki a páka a kezemből. Ja, és nekem is van szkópom, ha ez itt az adu ász...
"


Nem, nem ez az adu ász. Ez csak ilyen terelő szöveg.  hehe
Ha van, akkor mérj. Kértelek is!

Mivel nincs most kedvem kimenni megmérni, ezért keresem neked a tárolt anyagaim között mérést. (nem az enyém, de a lényeget mutatja)
Valahol írja is, hogy a peak 20 ms.

[img]https://i.imgur.com/V9P3MxM.jpg

[img]https://i.imgur.com/oBJf4tx.jpg

Tényleg utoljára foglalkoztam ezzel.  wave

Az analóg műszeren azért nem látsz egy ilyen rövid fel-lefutású dolgot, mint az indítóáram, mert nincs ideje megmozdulni a mutatónak a tömege, a tehetetlensége miatt. A digitálison meg azért, mert a korábban mondott, nem olcsó, profi kategóriás műszer az adatlapja szerint másodpercenként négyszer frissít, és még ez is nagyon, egy nagyságrenddel messzebb van a mondott pár tíz ms-től. Ha éppen mázlid van, a nagyonsokadik mérésre, egyszer, 0,25 másodpercre bevillanhat a kívánt érték. Vagyis teljes nyugalommal kijelenthetjük, hogy a lakatfogóval is tökéletesen ugyanazt méred (ami amúgy nyilvánvaló), de látni a mért értéket, azt bizony nem fogod, csak szkóppal.

Miért butaság az, hogy az alapjárati 1,5-2 kW-os teljesítményhez nagyságrendileg hozzámérhető a ventilátor 250-300W-os teljesítménye? Megint az a bizonyíték, hogy te mondtad? Mert más, kézzelfogható érvet eddig nem hoztál fel ellene. Kijelentetted ex-cathedra, és kész? Amikor a fényszórót felkapcsolom, már ugrik egyet a feszültség, és húzza utána a feszszabályzó, még azt is látni. Egy ennyivel nagyobb teljestményű dolog indulását pedig nem csak látni fogod, de ez már a fordulatszámon is jól látható. Mondtam, hogy ebbe ne köss bele, mert ez tapasztalati úton bizonyított tény, "kiszálltam" a fotelből, ahogyan írtad korábban.

Az indulási csúcs is rúg egyet a villamos rendszeren, ezt legfeljebb tagadni tudod, de attól még tény marad- Más kérdés, hogy nem annyi ideig, hogy akármilyen beavatkozó elektronika erre reagálni tudjon (vagy akár kelljen neki). Az alapjáratot utánahúzni nyilván a folyamatos terhelés miatt kell - vagyis akkor mégsem olyan butaság, hogy összemérhető az alapjárati motorteljesítménnyel...?

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.18 kedd, 07:22:37 írta alf® » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35454 Dátum: 2019.06.18 kedd, 07:51:10 »

Az analóg műszeren azért nem látsz egy ilyen rövid fel-lefutású dolgot, mint az indítóáram, mert nincs ideje megmozdulni a mutatónak a tömege, a tehetetlensége miatt. A digitálison meg azért, mert a korábban mondott, nem olcsó, profi kategóriás műszer az adatlapja szerint másodpercenként négyszer frissít, és még ez is nagyon, egy nagyságrenddel messzebb van a mondott pár tíz ms-től. Ha éppen mázlid van, a nagyonsokadik mérésre, egyszer, 0,25 másodpercre bevillanhat a kívánt érték. Vagyis teljes nyugalommal kijelenthetjük, hogy a lakatfogóval is tökéletesen ugyanazt méred (ami amúgy nyilvánvaló), de látni a mért értéket, azt bizony nem fogod, csak szkóppal.

Miért butaság az, hogy az alapjárati 1,5-2 kW-os teljesítményhez nagyságrendileg hozzámérhető a ventilátor 250-300W-os teljesítménye? Megint az a bizonyíték, hogy te mondtad? Mert más, kézzelfogható érvet eddig nem hoztál fel ellene. Kijelentetted ex-cathedra, és kész? Amikor a fényszórót felkapcsolom, már ugrik egyet a feszültség, és húzza utána a feszszabályzó, még azt is látni. Egy ennyivel nagyobb teljestményű dolog indulását pedig nem csak látni fogod, de ez már a fordulatszámon is jól látható. Mondtam, hogy ebbe ne köss bele, mert ez tapasztalati úton bizonyított tény, "kiszálltam" a fotelből, ahogyan írtad korábban.

Az indulási csúcs is rúg egyet a villamos rendszeren, ezt legfeljebb tagadni tudod, de attól még tény marad- Más kérdés, hogy nem annyi ideig, hogy akármilyen beavatkozó elektronika erre reagálni tudjon (vagy akár kelljen neki). Az alapjáratot utánahúzni nyilván a folyamatos terhelés miatt kell - vagyis akkor mégsem olyan butaság, hogy összemérhető az alapjárati motorteljesítménnyel...?

AndyA

1.
Ki kérdezte, kit érdekel az analóg műszer?
Én meg sem említettem, te beszélsz róla folyton....de minek. Smiley
Aztán meg ugyanazt írod már, amit én. Cheesy

2.
Folyamatosan beszéled a mellét és az meg nem is fogod, amit párszor leírtam már.
Nem a 2 századmásodperces áramcsúcs terhel/ránt (ahogy neked tetszik), hanem a folyamatos terhelés. Erre reagál a rendszer.....nem a 2 századmásodperces értékre.


Egy dízel befecskendező sokkal nagyobb áramot vesz fel, mint egy fényszóró, ventilátor...stb.
Csak kibacott rövid ideig! Megrántja, megterhelő a motorjárást? Pedig 4 db is van és kúvasokszor működnek.
Összevissza járna a motor.....

A csúcs nem ránt. Hiába erőlködsz. Cheesy

Én nem írok többet, pakold el innen ezt a nem idevaló betűhegyet, pls. Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35455 Dátum: 2019.06.19 szerda, 12:30:11 »

Találkozott-e már valaki olyannal, hogy a fekete, azaz jellemzően testelés, mínusz pólus vezetékeken belül a réz sodrat is megfeketedett? Nekem a fényszórónál volt ilyen, amikor a xenon csatit forrasztottam föl, alig akart sikerülni.

Eddig azt hittem, egyedi a jelenség, csak nekem volt ezzel pechem. De most egy öreg (30 éves) kézi műszer elemtartójának is ugyanígy csak a fekete, azaz a mínusz vezetéke feketedett be belül, a szigetelés alatt. Nem tudom, hogy véletlen lehet-e a dolog, azért kérdezem, hogy van-e ilyen tapasztalata másnak is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #35456 Dátum: 2019.06.19 szerda, 12:48:17 »

Találkozott-e már valaki olyannal, hogy a fekete, azaz jellemzően testelés, mínusz pólus vezetékeken belül a réz sodrat is megfeketedett? Nekem a fényszórónál volt ilyen, amikor a xenon csatit forrasztottam föl, alig akart sikerülni.

Eddig azt hittem, egyedi a jelenség, csak nekem volt ezzel pechem. De most egy öreg (30 éves) kézi műszer elemtartójának is ugyanígy csak a fekete, azaz a mínusz vezetéke feketedett be belül, a szigetelés alatt. Nem tudom, hogy véletlen lehet-e a dolog, azért kérdezem, hogy van-e ilyen tapasztalata másnak is.

AndyA

Nekem meg bármilyen színűvel, aminél sz.r volt a kábel minősége.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35457 Dátum: 2019.06.19 szerda, 13:10:44 »

Találkozott-e már valaki olyannal, hogy a fekete, azaz jellemzően testelés, mínusz pólus vezetékeken belül a réz sodrat is megfeketedett? Nekem a fényszórónál volt ilyen, amikor a xenon csatit forrasztottam föl, alig akart sikerülni.

Eddig azt hittem, egyedi a jelenség, csak nekem volt ezzel pechem. De most egy öreg (30 éves) kézi műszer elemtartójának is ugyanígy csak a fekete, azaz a mínusz vezetéke feketedett be belül, a szigetelés alatt. Nem tudom, hogy véletlen lehet-e a dolog, azért kérdezem, hogy van-e ilyen tapasztalata másnak is.

AndyA

Mondhatni normális, hiszen a réz is oxidálódik.
Rengeteg kábel ilyen, főleg kidörzsölődés után....hosszan a szigetelésen belül halad a feketedés.
Én vissza szoktam vágni, ameddig tiszta rezet nem találok és ott forrasztok. Vagy ha nem lehet, akkor spec forrasztó krémmel vonom be, ami leoldja a fekrtedést. Előtte megkapargatom késsel a vezetéket.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35458 Dátum: 2019.06.19 szerda, 13:12:26 »

Mondhatni normális, hiszen a réz is oxidálódik.
Rengeteg kábel ilyen, főleg kidörzsölődés után....hosszan a szigetelésen belül halad a feketedés.
Én vissza szoktam vágni, ameddig tiszta rezet nem találok és ott forrasztok. Vagy ha nem lehet, akkor spec forrasztó krémmel vonom be, ami leoldja a fekrtedést. Előtte megkapargatom késsel a vezetéket.

Ez OK, de miért pont a fekete? Mert nekem mind a két oldalon, és a műszerben is, csak a fekete, a mínusz, a testelés volt az, ami feketedett. A többi a szigetelés alatt szép fényes volt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35459 Dátum: 2019.06.19 szerda, 21:01:26 »

Ez OK, de miért pont a fekete? Mert nekem mind a két oldalon, és a műszerben is, csak a fekete, a mínusz, a testelés volt az, ami feketedett. A többi a szigetelés alatt szép fényes volt.

AndyA

Ne bonyolódj bele a színekbe és a rézoxid nem látja milyen színű a szigetelés.......... mindegyik réz vezetéknél előFORDulhat, amelyik megsérül vagy bejut a nedvesség és elkezdődik a folyamat.  Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.20 csütörtök, 19:03:41 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Balló Sándor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #35460 Dátum: 2019.06.20 csütörtök, 17:31:22 »

Sziasztok!

Van egy 2006 mk 3 mondeom  2,0 tdci 130 lovas. Most a napokban valami oknál fogva nem kapcsol be a a hűtő ventilátor se alapból se klímával. Elvileg a bizit jó a ventilátor nem szorul. Szerintetek mi lehet a baja? 
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35461 Dátum: 2019.06.20 csütörtök, 18:41:00 »

Sziasztok!

Van egy 2006 mk 3 mondeom  2,0 tdci 130 lovas. Most a napokban valami oknál fogva nem kapcsol be a a hűtő ventilátor se alapból se klímával. Elvileg a bizit jó a ventilátor nem szorul. Szerintetek mi lehet a baja? 


Elvileg jó a biztosíték?
Gyakorlatilag jobb lenne.
Vezeték, csatlakozó, ha modulos az is lehet hibás, ventilátor motor.....
Nagyjából ennyi hibalehetőség van. Nem csak akkor rossz a motor, ha szorul.

Végig kell vizsgálni ezeket.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #35462 Dátum: 2019.06.21 péntek, 13:26:30 »

Kedves Fórum Tagok!

Szerelőnél volt az autóm és mióta visszajött, azóta nincs figyelmeztető jelzés a fényszóróra, ha kinyitom a vezető oldali ajtót!!!!

Hol keressem a hibát?

Állítólag kivették az aksit a javítás alkalmából.

Válaszokat előre is köszönöm  Wink

Üdv.

Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #35463 Dátum: 2019.06.21 péntek, 13:44:35 »

Kedves Fórum Tagok!

Szerelőnél volt az autóm és mióta visszajött, azóta nincs figyelmeztető jelzés a fényszóróra, ha kinyitom a vezető oldali ajtót!!!!

Hol keressem a hibát?

Állítólag kivették az aksit a javítás alkalmából.

Válaszokat előre is köszönöm  Wink

Üdv.



A szerelőnél. Vidd vissza, csinálja meg, amit elcseszett.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35464 Dátum: 2019.06.21 péntek, 14:01:50 »

A szerelőnél. Vidd vissza, csinálja meg, amit elcseszett.


Miből állapítottad meg, hogy elcseszett valamit?
Nem tudom milyen okból volt szerelőnél, de az ajtó nyitásérzékelő, világításkapcsoló ami ebben a történetben érintett.  wave
Ezekhez egyikhez sem kell kivenni az akut és ha ki is veszik, attól nem romlanak el.

Nyilván ki kell deríteni az okot, de ne már egyből elcseszett valamit a szerelő.....  zavart2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #35465 Dátum: 2019.06.21 péntek, 15:13:25 »


Miből állapítottad meg, hogy elcseszett valamit?
Nem tudom milyen okból volt szerelőnél, de az ajtó nyitásérzékelő, világításkapcsoló ami ebben a történetben érintett.  wave
Ezekhez egyikhez sem kell kivenni az akut és ha ki is veszik, attól nem romlanak el.

Nyilván ki kell deríteni az okot, de ne már egyből elcseszett valamit a szerelő.....  zavart2


Olajszivattyú csere volt  Wink

Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #35466 Dátum: 2019.06.21 péntek, 15:22:57 »

A szerelőnél. Vidd vissza, csinálja meg, amit elcseszett.
nyes hogy te milyen előítéletes vagy ezekkel a szent autóreszelőkkel...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #35467 Dátum: 2019.06.21 péntek, 22:48:10 »

nyes hogy te milyen előítéletes vagy ezekkel a szent autóreszelőkkel...

Ha lesz egy kis időm, akkor el is szégyenlem magam emiatt  eplus2 vigyor3
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35468 Dátum: 2019.06.21 péntek, 23:00:28 »

Olajszivattyú csere volt  Wink



Ahhoz nem is kell kivenni az akkut, de még lekötni sem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35469 Dátum: 2019.06.22 szombat, 07:28:30 »

Ne bonyolódj bele a színekbe és a rézoxid nem látja milyen színű a szigetelés.......... mindegyik réz vezetéknél előFORDulhat, amelyik megsérül vagy bejut a nedvesség és elkezdődik a folyamat.  Undecided

De látja. Smiley Illetve nem réz-oxid, hanem réz-szulfát, amiről szó van, ami a villanyt vezeti, így nem veszed észre a vezetéken, ahogyan "oxidálódik", de rosszul forrasztható. A vezeték színének meg az a köze hozzá, hogy a fekete vezetéket jó eséllyel korommal kezelik, attól lesz fekete, így ebben maradhat egy kis kén, ami idővel kiválik a szigetelésből, ez okozza a szulfátosodást.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35470 Dátum: 2019.06.22 szombat, 08:28:30 »

De látja. Smiley Illetve nem réz-oxid, hanem réz-szulfát, amiről szó van, ami a villanyt vezeti, így nem veszed észre a vezetéken, ahogyan "oxidálódik", de rosszul forrasztható. A vezeték színének meg az a köze hozzá, hogy a fekete vezetéket jó eséllyel korommal kezelik, attól lesz fekete, így ebben maradhat egy kis kén, ami idővel kiválik a szigetelésből, ez okozza a szulfátosodást.

AndyA

Ne kezdjük.....
Miután kigoogle-ztad magad, bár nem teljesen jól.
A szulfát nem fekete, de megint nem ez lényeg....ugye. De a vezeték anyagában hosszan lévő feketedésről van szó....az volt a kérdésed!
A szulfátosodás rendszerint a vezeték sérülésénél látható, kékes-fehéres elszíneződés  Nem a vezeték anyagában/felületében ahogy a feketedés, akár a szigetelés alatt 10-30 cm-re is!

Mondjuk ha ennyire vágod a (google-t), akkor ugye miért volt az első kérdés?  eplus2

ui: Tegnap előtt egy parkolás segítő rendszer egyik vezetékét javítottam. Fehér-sárga színű volt a vezeték szigetelése! Képzeld, cseréltem egy kb. 15 centiméteres szakaszt, mert meg volt feketedve a réz vezeték a szigetelés alatt is. Szegény vak rézoxid, ami nyilván nem csak az....mert egy rakás szennyező kémiai anyag kerül oda és még hőt is kap! Azért lesz fekete. Okoska törp!  hehe

 wave

Utolsó sorban kúvamindegy mitől lesz olyan, olyan és kész. Ha problémát okoz, meg kell oldani.  Cool



« Utoljára szerkesztve: 2019.06.22 szombat, 08:59:55 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #35471 Dátum: 2019.06.22 szombat, 10:16:14 »

Ne kezdjük.....
Miután kigoogle-ztad magad, bár nem teljesen jól.
A szulfát nem fekete, de megint nem ez lényeg....ugye. De a vezeték anyagában hosszan lévő feketedésről van szó....az volt a kérdésed!
A szulfátosodás rendszerint a vezeték sérülésénél látható, kékes-fehéres elszíneződés  Nem a vezeték anyagában/felületében ahogy a feketedés, akár a szigetelés alatt 10-30 cm-re is!

Mondjuk ha ennyire vágod a (google-t), akkor ugye miért volt az első kérdés?  eplus2

ui: Tegnap előtt egy parkolás segítő rendszer egyik vezetékét javítottam. Fehér-sárga színű volt a vezeték szigetelése! Képzeld, cseréltem egy kb. 15 centiméteres szakaszt, mert meg volt feketedve a réz vezeték a szigetelés alatt is. Szegény vak rézoxid, ami nyilván nem csak az....mert egy rakás szennyező kémiai anyag kerül oda és még hőt is kap! Azért lesz fekete. Okoska törp!  hehe

 wave

Utolsó sorban kúvamindegy mitől lesz olyan, olyan és kész. Ha problémát okoz, meg kell oldani.  Cool





Hazudcccc!!!! Fekete volt az, csak előtte átfestetted  eplus2 nyes hehe
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #35472 Dátum: 2019.06.22 szombat, 10:31:00 »

Ahhoz nem is kell kivenni az akkut, de még lekötni sem.

Biztos azért vette ki az akkut, mert a nagykeráron hozott alkatrészt csak így lehet cserélni.  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35473 Dátum: 2019.06.22 szombat, 10:31:18 »

Hazudcccc!!!! Fekete volt az, csak előtte átfestetted  eplus2 nyes hehe

Ja, igen...... és valahogy bele is raktam a gyári kábelkőtegbe.  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35474 Dátum: 2019.06.22 szombat, 10:38:21 »

Biztos azért vette ki az akkut, mert a nagykeráron hozott alkatrészt csak így lehet cserélni.  hehe

De attól (feszültségmentes állapottól) nem alakulhat ki a említett probléma.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35475 Dátum: 2019.06.22 szombat, 10:38:53 »

Ne kezdjük.....
Miután kigoogle-ztad magad, bár nem teljesen jól.
A szulfát nem fekete, de megint nem ez lényeg....ugye. De a vezeték anyagában hosszan lévő feketedésről van szó....az volt a kérdésed!
A szulfátosodás rendszerint a vezeték sérülésénél látható, kékes-fehéres elszíneződés  Nem a vezeték anyagában/felületében ahogy a feketedés, akár a szigetelés alatt 10-30 cm-re is!

Mondjuk ha ennyire vágod a (google-t), akkor ugye miért volt az első kérdés?  eplus2

ui: Tegnap előtt egy parkolás segítő rendszer egyik vezetékét javítottam. Fehér-sárga színű volt a vezeték szigetelése! Képzeld, cseréltem egy kb. 15 centiméteres szakaszt, mert meg volt feketedve a réz vezeték a szigetelés alatt is. Szegény vak rézoxid, ami nyilván nem csak az....mert egy rakás szennyező kémiai anyag kerül oda és még hőt is kap! Azért lesz fekete. Okoska törp!  hehe

 wave

Utolsó sorban kúvamindegy mitől lesz olyan, olyan és kész. Ha problémát okoz, meg kell oldani.  Cool





Nem szulfát, mert az kék, hanem szulfid, azaz CuS.

De a lényeg attól még ugyanaz. Feltettem egy kérdést, hogy másnak is van-e olyan tapasztalata, hogy jellemzően pont mindig a fekete szeret ilyet csinálni. Azután adtam egy lehetséges magyarázatot a dologra - nem mellesleg nem saját kútfőből, hanem egy vegyészetben is járatos embertől kapott magyarázatot -, amire te annyi érvet tudsz felhozni, hogy láttál már más színű szigetelés alatt is vezetéket is feketedni, tehát én hülye vagyok.

Gratulálok.

AndyA

P.s.: Nem egyedül a fekete vezeték szigetelése készülhet olyan eljárással, mely ként is tartalmaz. Csak a koromtartalom, mint színezőanyag miatt a feketénél valószínűbb, vagyis esélyesebb, hogy több feketedő vezeték lesz fekete szigetelés alatt. Ha pedig van egy kábelkorbács, ahol a szanes vezetékek egyik sem oxidálódott, minden fényes és fémtiszta, a fekete vezetékben lévő sodrat viszont fekete, akkor alighanem nem réz-oxid van abban az egy vezetékben, mert miért pont azt az egyet választaná ki az oxid magának, a többit meg messze elkerüli...?
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35476 Dátum: 2019.06.22 szombat, 10:53:41 »

Nem szulfát, mert az kék, hanem szulfid, azaz CuS.

De a lényeg attól még ugyanaz. Feltettem egy kérdést, hogy másnak is van-e olyan tapasztalata, hogy jellemzően pont mindig a fekete szeret ilyet csinálni. Azután adtam egy lehetséges magyarázatot a dologra - nem mellesleg nem saját kútfőből, hanem egy vegyészetben is járatos embertől kapott magyarázatot -, amire te annyi érvet tudsz felhozni, hogy láttál már más színű szigetelés alatt is vezetéket is feketedni, tehát én hülye vagyok.

Gratulálok.

AndyA

P.s.: Nem egyedül a fekete vezeték szigetelése készülhet olyan eljárással, mely ként is tartalmaz. Csak a koromtartalom, mint színezőanyag miatt a feketénél valószínűbb, vagyis esélyesebb, hogy több feketedő vezeték lesz fekete szigetelés alatt. Ha pedig van egy kábelkorbács, ahol a szanes vezetékek egyik sem oxidálódott, minden fényes és fémtiszta, a fekete vezetékben lévő sodrat viszont fekete, akkor alighanem nem réz-oxid van abban az egy vezetékben, mert miért pont azt az egyet választaná ki az oxid magának, a többit meg messze elkerüli...?


Nem én mondtam, hogy hülye vagy. Te jelentetted ki!  hehe

Tudod mit, nyilván balfaxok a gyártók és buták, ezért a réz vezetéket olyan szigeteléssel vonják be, ami elváltozást okoz a vezetékben!  taps
A vezetékek meg átveszik a szigetelőanyaguk színét.  zavart2

Fel sem merek venni fekete ruhát, mert biztos korommal kezelték és megfeketedik a bőröm!  nyes

Megint eljutottunk oda, hogy te mások -rendszerint nem gyakorlati emberek- , akik valamiben járatosak, elmondásaival érvelsz. Elmélet, ami nyilván nem teljesen valótlan. De én meg azt mondom, hogy a GYAKORLAT sokszor igen más! Én pedig azzal találkozom. Képzeld, az ugyanannyi idős és nem sérült fekete szigetelőanyagú vezeték valamiért nem feketedik (mielőtt megkérdeznéd honnan tudom, hát bekötéseknél bizony leszedem a szigetelést és látom a vezetéket) szemben azzal, amelyiknek megsérült a szigetelése!  Ahol nyilván nedvesség (víz és egyéb szennyező és kémiai anyag) jut be és a levegőtől pedig hőhatás is éri.
Szerintem a gyakorlat erősebb érv, mint az elmélet......ismét!  Cool

Nagyon ráérsz mostanában......  wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.22 szombat, 11:15:24 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35477 Dátum: 2019.06.22 szombat, 11:56:25 »


Nem én mondtam, hogy hülye vagy. Te jelentetted ki!  hehe

Tudod mit, nyilván balfaxok a gyártók és buták, ezért a réz vezetéket olyan szigeteléssel vonják be, ami elváltozást okoz a vezetékben!  taps
A vezetékek meg átveszik a szigetelőanyaguk színét.  zavart2

Fel sem merek venni fekete ruhát, mert biztos korommal kezelték és megfeketedik a bőröm!  nyes

Megint eljutottunk oda, hogy te mások -rendszerint nem gyakorlati emberek- , akik valamiben járatosak, elmondásaival érvelsz. Elmélet, ami nyilván nem teljesen valótlan. De én meg azt mondom, hogy a GYAKORLAT sokszor igen más! Én pedig azzal találkozom. Képzeld, az ugyanannyi idős és nem sérült fekete szigetelőanyagú vezeték valamiért nem feketedik (mielőtt megkérdeznéd honnan tudom, hát bekötéseknél bizony leszedem a szigetelést és látom a vezetéket) szemben azzal, amelyiknek megsérült a szigetelése!  Ahol nyilván nedvesség (víz és egyéb szennyező és kémiai anyag) jut be és a levegőtől pedig hőhatás is éri.
Szerintem a gyakorlat erősebb érv, mint az elmélet......ismét!  Cool

Nagyon ráérsz mostanában......  wave

"Okoska törp!  hehe"

Ezzel persze csak dicsérni akartál, nyilván?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35478 Dátum: 2019.06.22 szombat, 11:59:31 »

"Okoska törp!  hehe"

Ezzel persze csak dicsérni akartál, nyilván?

AndyA

 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35479 Dátum: 2019.06.22 szombat, 12:10:45 »


Nem én mondtam, hogy hülye vagy. Te jelentetted ki!  hehe

Tudod mit, nyilván balfaxok a gyártók és buták, ezért a réz vezetéket olyan szigeteléssel vonják be, ami elváltozást okoz a vezetékben!  taps
A vezetékek meg átveszik a szigetelőanyaguk színét.  zavart2

Fel sem merek venni fekete ruhát, mert biztos korommal kezelték és megfeketedik a bőröm!  nyes

Megint eljutottunk oda, hogy te mások -rendszerint nem gyakorlati emberek- , akik valamiben járatosak, elmondásaival érvelsz. Elmélet, ami nyilván nem teljesen valótlan. De én meg azt mondom, hogy a GYAKORLAT sokszor igen más! Én pedig azzal találkozom. Képzeld, az ugyanannyi idős és nem sérült fekete szigetelőanyagú vezeték valamiért nem feketedik (mielőtt megkérdeznéd honnan tudom, hát bekötéseknél bizony leszedem a szigetelést és látom a vezetéket) szemben azzal, amelyiknek megsérült a szigetelése!  Ahol nyilván nedvesség (víz és egyéb szennyező és kémiai anyag) jut be és a levegőtől pedig hőhatás is éri.
Szerintem a gyakorlat erősebb érv, mint az elmélet......ismét!  Cool

Nagyon ráérsz mostanában......  wave

Igen, olyan szigeteléssel vonják be, ami elváltozást okozhat. De mivel ez senkit nem zavar, a vezeték ettől még tökéletesen működik, ezért miért is kellene másféle szigetelést alkalmazni? Csak mert ha valaki lehántja a szigetelést - ami egyáltalán nem üzemszerű működés -, akkor bánthatja a szépérzékét...?

Eljutottunk oda, hogy megint jobban tudsz valamit (is), szokás szerint. Mint említettem, _kérdeztem_ valamit, ami egy általam tapasztalt jelenség, hogy másoknak is volt-e hasonló tapasztalata. Utóbb pedig egy _lehetséges_ magyarázatot adtam, miután máshol, másoknak is feltettem ezt a kérdést, és kaptam rá (a tiéddel ellentétben) érdemi választ. Senki nem mondta, hogy ez kötelező érvényű, hogy ez most tutti így van. Erre te kapásból cáfolsz és jobban tudod. De érdemi magyarázatod nincs arra, hogy ha ugyanott van piros, sárga és fekete szigetelésű vezeték, akkor az általad említett, fekete elszíneződést okozó "mindenféle vegyi anyag" miért csak a fekete szigetelésű drótot támadja meg, a másik kettőt miért nem? Mondjuk inkább emiatt ne vegyél fel fekete ruhát, mert szelektíven megtámadnak a mindenféle vegyi anyagok... falbav falbav falbav falbav falbav

Egy autó két fényszórója is eléggé messze van egymástól ahhoz, hogy a te magyarázatod csak óvatosan lehessen alkalmazható a két kábelkötegre, de te ex-cathedra kijelented, hogy az az ok, amit te állítasz, én meg okoska törp vagyok, ha mást mondok. Arról nem is beszélve, hogy egy mérőműszer 9V-os elem bekötő piros és fekete vezetéke meg azután végképp nagyon messze van attól, ami vizet és egyéb bármilyen kémiai anyagot kaphat az autóba épített kábelkorbács, és mégis ugyanúgy csak a fekete szigetelésű vezeték színeződött el benne, ráadásul nem is egy darabban, véletlenül, hanem többen is. Erre viszont a te megoldásod pontosan nulla mértékben ad magyarázatot.

Igazából nincs ennyi időm, bár jellemzően ügyeletben ülök, amikor ilyen leveket írok, nem foglalkozhatok mással, amivel szeretnék, így tudom erre pazarolni. Csak valahol neked is rá kellene döbbenni végre, hogy bár az autószeeelésben kétségkívül nagyságrendileg nagyobb tapasztalattal rendelkezel kb. bárkinél a fórumon, van azért azon kívül is egy pár olyan dolog, ahol nem te vagy az überbüfé, és ahol másvalaki véleménye is lehet legalább annyira megalapozott, mint a tiéd az autószerelési témákban.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.22 szombat, 12:12:19 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #35480 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 10:26:52 »

De attól (feszültségmentes állapottól) nem alakulhat ki a említett probléma.  Cool

Állítólag a vezérlést is állította, na mend1, a probléma fenn áll!

Mit tegyek, hogy megszűnjön?
Hol keressem a hibát?

Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35481 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 11:14:13 »

Állítólag a vezérlést is állította, na mend1, a probléma fenn áll!

Mit tegyek, hogy megszűnjön?
Hol keressem a hibát?



Igen, a vezérműláncot le kell venni az olajszivattyú láncához való hozzáférés miatt.

De ez még mindig nem okozhat ilyesmit.


A belső világítást felkapcsolja, ha nyitod a vezető ajtót?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #35482 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 16:04:26 »

Sziasztok!
Nappali menetfény bekötéshez hol találok gyújtás pozitívot a motortérben akku környékén?
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35483 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 16:24:21 »

Sziasztok!
Nappali menetfény bekötéshez hol találok gyújtás pozitívot a motortérben akku környékén?

BJB, közepén lévő csatlakozóban valamelyik vezetéken.
Ki kell próbalámpázni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #35484 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 16:25:33 »

Sziasztok!
Nappali menetfény bekötéshez hol találok gyújtás pozitívot a motortérben akku környékén?

http://mondeo.hu/index.php?page=171
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #35485 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 18:58:33 »

BJB, közepén lévő csatlakozóban valamelyik vezetéken.
Ki kell próbalámpázni.

Én is ezen gondolkoztam csak a másik válaszomban leírt szituációt szeretném elkerülni, hogy találok egy vezetéket amin látszólag csak gyújtáson van +12, utána meg menet közben kiderül, hogy valamiért néha elveszi azt és ezért lekapcsol majd a menetfény.


Köszönöm efelett elsiklottam.  worship
Bár itt nem derül ki az írásból hogy minek a vezetékére csatlakozunk rá a biztosítékdobozban. Mert az első gondolatom nekem is ez volt, hogy multiméterrel keresek egy vezetéket a biztosítékdobozban amin csak gyújtáson van +12. De ezt nem gondoltam szép megoldásnak, mivel nem 100% hogy az így megtalált vezetékkel megfelelően fog működni. Egy ismerősnek hasonló módon lett bekötve és pont sikerült egy olyan vezetéket találni elsőre amin ha fékezel nem ad +12-t, így lekapcsol a menetfény. nyes
Persze ha nálad megfelelően működik ennyi év után is akkor oda kötöm.
 A helyzetjelzős bekötést meg én nem favorizálom.
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.24 hétfő, 22:17:05 írta geri93 » Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35486 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 19:13:34 »

Én is ezen gondolkoztam csak a másik válaszomban leírt szituációt szeretném elkerülni, hogy találok egy vezetéket amin látszólag csak gyújtáson van +12, utána meg menet közben kiderül, hogy valamiért néha elveszi azt és ezért lekapcsol majd a menetfény.

Köszönöm efelett elsiklottam.  worship
Bár itt nem derül ki az írásból hogy minek a vezetékére csatlakozunk rá a biztosítékdobozban. Mert az első gondolatom nekem is ez volt, hogy multiméterrel keresek egy vezetéket a biztosítékdobozban amin csak gyújtáson van +12. De ezt nem gondoltam szép megoldásnak, mivel nem 100% hogy az így megtalált vezetékkel megfelelően fog működni. Egy ismerősnek hasonló módon lett bekötve és pont sikerült egy olyan vezetéket találni elsőre amin ha fékezel nem ad +12-t, így lekapcsol a menetfény. nyes A helyzetjelzős bekötést meg én nem favorizálom. Persze ha nálad megfelelően működik ennyi év után is akkor oda kötöm.

Nem olvastad figyelmesen.
A helyzetjelzőre azért kell rákötni, hogy amikor felkapcsolod, akkor lekapcsolja a DRL-t.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #35487 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 19:35:43 »

Nem olvastad figyelmesen.
A helyzetjelzőre azért kell rákötni, hogy amikor felkapcsolod, akkor lekapcsolja a DRL-t.
Ezt tudom, de a leírásban szerepel egy olyan is amikor helyzetjelzőre kapcsolva kapcsol a menetfény is én erre gondoltam.
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35488 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 19:38:32 »

Ezt tudom, de a leírásban szerepel egy olyan is amikor helyzetjelzőre kapcsolva kapcsol a menetfény is én erre gondoltam.

Amihez más elhelyezési méretezés is kell!  Szóval ott lent nem is lenne megfelelő....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #35489 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 22:10:52 »

Amihez más elhelyezési méretezés is kell!  Szóval ott lent nem is lenne megfelelő....


Kicsit félre érthető volt az első válaszom.
 Tehát a helyzetjelzős megoldás semmiféle képen nem játszik nálam, erre írtam hogy nem favorizálom.

A következő mondat viszont a gyújtáspozitívos megoldáshoz akart tartozni, hogy akkor a biztosítéktábla kék csati piros/zöld kábelére kötöm, ha az bevált.

 A fejemben másként éltek a mondatok, mint leírva. Sorry.  falbav
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35490 Dátum: 2019.06.24 hétfő, 22:21:43 »

Kicsit félre érthető volt az első válaszom.
 Tehát a helyzetjelzős megoldás semmiféle képen nem játszik nálam, erre írtam hogy nem favorizálom.

A következő mondat viszont a gyújtáspozitívos megoldáshoz akart tartozni, hogy akkor a biztosítéktábla kék csati piros/zöld kábelére kötöm, ha az bevált.

 A fejemben másként éltek a mondatok, mint leírva. Sorry.  falbav

no problem, de

Nincs piros/zöld kábel.  vigyor3
Az zöld/szürke kábel, amire a piros vezeték van rákötve!  wave
A csatlakozóban a kábel helyét nézd és azért mérj rá, nem vesztesz vele semmit.  integet2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bjozsef
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


E-mail
« Új hozzászólás #35491 Dátum: 2019.06.25 kedd, 10:08:59 »

Igen, a vezérműláncot le kell venni az olajszivattyú láncához való hozzáférés miatt.

De ez még mindig nem okozhat ilyesmit.


A belső világítást felkapcsolja, ha nyitod a vezető ajtót?

Igen, minden normálisan működik, leszámítva hogy nem csilingel az ajtónyitásnál  rinya
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003 Ghia 2.0 TDCI kombi, 130LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35492 Dátum: 2019.06.25 kedd, 10:16:25 »

Igen, minden normálisan működik, leszámítva hogy nem csilingel az ajtónyitásnál  rinya

Az a villamos, de az az ajtó csukásnál csilingel. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35493 Dátum: 2019.06.25 kedd, 11:53:13 »

Az a villamos, de az az ajtó csukásnál csilingel. Smiley

AndyA

 laugh
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #35494 Dátum: 2019.06.25 kedd, 11:58:57 »

Igen, minden normálisan működik, leszámítva hogy nem csilingel az ajtónyitásnál  rinya
Világításkapcsoló vagy hangszóró hiba lehet. Ki kell vizsgálni, mérni....
Ez ennyire kardinális kérdés amúgy?
Korábban csak ez védett meg attól, hogy felkapcsolva maradjon a világítás?

Nálam még sosem kellett/működött ez a funkció.

Ha neked okvetlenül kell, meg kell keres(tet)ni az okot, ha megér annyit
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #35495 Dátum: 2019.06.25 kedd, 23:06:09 »

Sziasztok!!
Olyan problémám merült fel mostanában,hogy ha bekapcsolom a klímát,akkor egy kis idő után a hűtő ventilátor pár másodpercre bekacsol majd leáll,kb 2 perc után ismét bekapcsol pár másodpercre majd leáll.Ezt a jelenséget addig csinálja,amíg ki nem kapcsolom a klímát.
Ha nem kapcsolom be a klímát (A/C) csak hűtést kapcsolok akkor is ez a helyzet jön elő.
Ha valaki már járt így és megtalálta a probléma megoldását annak nagyon megköszönném,ha megosztaná velem a sikertörténetét.

Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv.: István
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35496 Dátum: 2019.06.26 szerda, 07:35:18 »

Sziasztok!!
Olyan problémám merült fel mostanában,hogy ha bekapcsolom a klímát,akkor egy kis idő után a hűtő ventilátor pár másodpercre bekacsol majd leáll,kb 2 perc után ismét bekapcsol pár másodpercre majd leáll.Ezt a jelenséget addig csinálja,amíg ki nem kapcsolom a klímát.
Ha nem kapcsolom be a klímát (A/C) csak hűtést kapcsolok akkor is ez a helyzet jön elő.
Ha valaki már járt így és megtalálta a probléma megoldását annak nagyon megköszönném,ha megosztaná velem a sikertörténetét.

Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv.: István

Álló helyben normális, hogy a klímának melege lesz, ezért beindítja a hűtőventilátort. Menet közben kb. 60-70-es tempóig is előfordulhat ez, onnantól már elég szokott lenni a menetszél magában.

Ha ECO módban használod csak a szellőztetést, akkor viszont nem kellene ilyet csináljon, mert olyankor nincs mit hűteni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pere
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #35497 Dátum: 2019.06.27 csütörtök, 00:08:45 »

Álló helyben normális, hogy a klímának melege lesz, ezért beindítja a hűtőventilátort. Menet közben kb. 60-70-es tempóig is előfordulhat ez, onnantól már elég szokott lenni a menetszél magában.

Ha ECO módban használod csak a szellőztetést, akkor viszont nem kellene ilyet csináljon, mert olyankor nincs mit hűteni.

AndyA

Szia!!
Köszönöm a választ.
Ezzel csak annyi a baj,hogy normál ECO módnál is előjön ez a jelenség.
Ezért is kértem segítséget.

Üdv.: István
Naplózva

2000 \ 4ajtós \ Ford Mondeo 2.0 Tddi
2002 / 4ajtós / Ford Mondeo 2.0 Benzines
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #35498 Dátum: 2019.06.27 csütörtök, 06:02:04 »

Szia!!
Köszönöm a választ.
Ezzel csak annyi a baj,hogy normál ECO módnál is előjön ez a jelenség.
Ezért is kértem segítséget.

Üdv.: István

Nem eleht, hogy nem a klíma miatt kapcsol a ventillátor, hanem üzemmelegen, álló helyzetben hűteni kell a motort?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #35499 Dátum: 2019.06.27 csütörtök, 07:45:57 »

Nem eleht, hogy nem a klíma miatt kapcsol a ventillátor, hanem üzemmelegen, álló helyzetben hűteni kell a motort?

Nem nagyon szokott ilyesmi előfordulni, de persze nem is lehetetlen. Elég jól méretezett a Mondeo hűtése.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 703 704 705 706 707 708 709 [710] 711 712 713 714 715 716 717 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.