Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:00:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 513642 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
optikal
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 93



« Új hozzászólás #900 Dátum: 2017.04.07 péntek, 18:26:28 »

Létezik, hogy a gyári volt még fent??
Az lehetetlen.
Naplózva

2009 2.0TDCI 140LE Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #901 Dátum: 2017.04.07 péntek, 18:45:21 »

Nem lehetetlen, simán lehetett gyári rajta.
Hiszen csere alkalmával lehet gyárit is felrakni ismét.  Cool
Én is raktam nemrég fel 290e kilométert futott kocsira gyárit.
Aztán pár év múlva és még sok km után majd nézem, hogy ezen még gyári van!  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
optikal
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 93



« Új hozzászólás #902 Dátum: 2017.04.07 péntek, 18:50:17 »

Nem lehetetlen, simán lehetett gyári rajta.
Hiszen csere alkalmával lehet gyárit is felrakni ismét.  Cool
Én is raktam nemrég fel 290e kilométert futott kocsira gyárit.
Aztán pár év múlva és még sok km után majd nézem, hogy ezen még gyári van!  vigyor3

Ja úgy igen Cheesy
Naplózva

2009 2.0TDCI 140LE Kombi
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #903 Dátum: 2017.04.07 péntek, 21:19:30 »

Az első gyári tárcsa  - feltételezve, hogy mindig ugyanígy csinálták, ahogy ma is a dobozában van - a középső része ( ami mindig berozsdásodik, nem tudom, mi a neve, talán "agy" rész )  az gyárilag fekete bevonattal van ellátva. Ha látsz maradványokat belőle, akkor vagy a már cserélt gyári vagy ahogy kijött gyári. Ha nem rázott soha, akkor lehet, hogy az amivel kijött, bár a 288e azért karcos.. Smiley


Meg történt nálam az első hátsó fék tárcsa és betét csere.
244.000 km. Létezik, hogy a gyári volt még fent??  Shocked Shocked
Amúgy az első betétek csontra el voltak kopva azon már nem volt felület. A tárcsák nem voltak "vállasak" annyira de a felülete nem volt sima már...
A hátsónál a tárcsák nagyon "vállasak" voltak, a betétek még bírták volna...
A szerelő tippelte, hogy ez még gyári lehet, iszonyat rozsda volt minden már, azon semmilyen feliratot nem találtunk. Valamilyen csavaroknál volt ilyen rögzítő gyűrű szerű valami, amire azt mondta a szerelő, hogy ilyet féktárcsa cserénél nem használ senki, maximum a gyárban amikor össze szerelik...
Én sem vagyok szaki egyáltalán...
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #904 Dátum: 2017.04.07 péntek, 21:31:39 »

Az első gyári tárcsa  - feltételezve, hogy mindig ugyanígy csinálták, ahogy ma is a dobozában van - a középső része ( ami mindig berozsdásodik, nem tudom, mi a neve, talán "agy" rész )  az gyárilag fekete bevonattal van ellátva. Ha látsz maradványokat belőle, akkor vagy a már cserélt gyári vagy ahogy kijött gyári. Ha nem rázott soha, akkor lehet, hogy az amivel kijött, bár a 288e azért karcos.. Smiley



Csak egy példát mondok, a TRW is fekete....  wave
Célravezetőbb megnézni a tárcsa élét vagy a belső felületét a gravírozások/öntési jelölések miatt.  Cool




« Utoljára szerkesztve: 2017.04.07 péntek, 21:44:12 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #905 Dátum: 2017.04.08 szombat, 17:17:46 »

Az első tárcsán is vannak ilyen gravírozások, mert ugye ott van a hűtőbordás rész. Vagy a belsején? Kíváncsi lennék a "gyári" tárcsák gyártójára. Nem lennék meglepve, ha a Jurid vagy a Fosch lenne.

Csak egy példát mondok, a TRW is fekete....  wave
Célravezetőbb megnézni a tárcsa élét vagy a belső felületét a gravírozások/öntési jelölések miatt.  Cool

img width=800 height=450]http://kephost.com/images/2017/03/24/2017-03-2412.50.28.jpg[/img]
img width=800 height=450]http://kephost.com/images/2017/03/24/2017-03-2412.50.43.jpg[/img]


« Utoljára szerkesztve: 2017.04.08 szombat, 19:54:12 írta Zsolteey » Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #906 Dátum: 2017.04.08 szombat, 17:36:03 »

Az első tárcsán is vannak ilyen gravírozások, mert ugye ott van a hűtőbordás rész. Vagy a belsején? Kíváncsi lennék a "gyári" tárcsák gyártójára. Nem lennék meglepve, ha a Jurid vagy a Fosch lenne.


Biztosan van, de amikor azokat raktam fel nem néztem.
Meg leszel lepve, mert nem azok a gyártók.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Adam86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99


« Új hozzászólás #907 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 11:07:07 »

 wave

Mivel lehetne/szoktátok leszedni a rozsdát?

https://www.kephost.com/images/2017/04/10/IMG_0086.jpg
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #908 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 11:17:07 »

wave

Mivel lehetne/szoktátok leszedni a rozsdát?

https://www.kephost.com/images/2017/04/10/IMG_0086.jpg

Kézzel.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Adam86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99


« Új hozzászólás #909 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 11:22:07 »

Kézzel.  nyes
Manikűröst tudsz? Kéne utána.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #910 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 11:27:36 »

Manikűröst tudsz? Kéne utána.

Van ez a halpedikűr, az faxa erre...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
steve78
Haladó
**
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 398



« Új hozzászólás #911 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 21:02:55 »

Ferodo tárcsa- Remsa betét kombó tapasztalat:

A fékhatás jó, nincs rázás, nyikorgás, egyéb rendellenesség. Azonban az megállapítható, hogy a betét összetétele miatt több a fékpor a felnin.
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #912 Dátum: 2017.04.13 csütörtök, 21:20:24 »

Ferodo tárcsa- Remsa betét kombó tapasztalat:

A fékhatás jó, nincs rázás, nyikorgás, egyéb rendellenesség. Azonban az megállapítható, hogy a betét összetétele miatt több a fékpor a felnin.

Az valahol jó is, mert a puha betét jobban fog elv alapján.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bandy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 521


2016 MK5 Mondeo 2.0 TDCI 150/180/205LE Tit Design


E-mail
« Új hozzászólás #913 Dátum: 2017.05.10 szerda, 20:38:24 »

Hali!

Eléggé leharcoltak a betétek az autómban, főleg a hátsók, de a tárcsák még jók(gyári), milyet érdemes venni hozzá? Valami olyasmi érdekelne, ami nem porol annyira, és jól is fog. Valószínű unixtól lesz rendelve, ott van 40%+ kedvezményem, tehát azokból kellene csemegézni.
Naplózva

Mivel az okos enged, már rég a hülyék uralkodnak
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #914 Dátum: 2017.05.10 szerda, 21:21:53 »

Hali!

Eléggé leharcoltak a betétek az autómban, főleg a hátsók, de a tárcsák még jók(gyári), milyet érdemes venni hozzá? Valami olyasmi érdekelne, ami nem porol annyira, és jól is fog. Valószínű unixtól lesz rendelve, ott van 40%+ kedvezményem, tehát azokból kellene csemegézni.
ilyen, van de drágán, ate ceramic.  ~20eft hátra ~25eft előre

ha nem gond, hogy kicsit jobban porol mint az átlag, de fog is jobban, akkor meg remsa ~7 hátra ~12 előre
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.10 szerda, 21:24:19 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
beikes
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 118


E-mail
« Új hozzászólás #915 Dátum: 2017.06.15 csütörtök, 15:25:23 »

Sziasztok. 2013 évjáratú 2.2-esem van és a fékje nem tűnik túl erősnek/tartósnak. Nagy sebességről való lassításkor egyszerűen felkeményedik, csökken a fékhatás. Létezik valami komolyabb fék rá?
Naplózva

MK III Ghia kombi 1.8 2004
Mk IV Titanium X kombi 2.2 147kw 2013
S Max Titanium 2.2 147 kW 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #916 Dátum: 2017.06.15 csütörtök, 16:43:54 »

Sziasztok. 2013 évjáratú 2.2-esem van és a fékje nem tűnik túl erősnek/tartósnak. Nagy sebességről való lassításkor egyszerűen felkeményedik, csökken a fékhatás. Létezik valami komolyabb fék rá?
valószínűleg valami nem tökéletes rajta.
tárcsa- betét ha jó, akkor a fékolajat érdemes lecserélni.amit ugye 2 évente illene,illetve méretni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #917 Dátum: 2017.06.15 csütörtök, 23:24:14 »

Bosch betétnél is van bőven fékpor. Pedig nem vagyok egy későn fékezős Coulthard Smiley

Ferodo tárcsa- Remsa betét kombó tapasztalat:

A fékhatás jó, nincs rázás, nyikorgás, egyéb rendellenesség. Azonban az megállapítható, hogy a betét összetétele miatt több a fékpor a felnin.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #918 Dátum: 2017.06.16 péntek, 16:36:55 »

Sziasztok!
Előre melyik tárcsát javasoljátok textar betéthez? Brembo, ferodo, remsa?
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #919 Dátum: 2017.06.17 szombat, 22:52:09 »

Sziasztok!
Előre melyik tárcsát javasoljátok textar betéthez? Brembo, ferodo, remsa?
Nekem ferodo tarcsa van elöl textar betetekkel. Kicsit lassan koptak össze (kb 1000km), de utana tökeletes  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
BRoland
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203



E-mail
« Új hozzászólás #920 Dátum: 2017.06.19 hétfő, 23:03:43 »

Sziasztok!
Előre melyik tárcsát javasoljátok textar betéthez? Brembo, ferodo, remsa?

TRW tárcsa...nekem Jurid betét van mellé, nagyot fog!
Naplózva

Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI EcoBlue Titanium, 2019, 5D
---------------------------------------------------------
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium Individual, 2013, Turnier;
ex: Ford Mondeo MK4 2.0TDCI Titanium, 2008, 5D;

Egy nap 24 órából áll, egy rekeszben 24 sör van...ez nem lehet véletlen
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #921 Dátum: 2017.06.20 kedd, 08:20:40 »

TRW tárcsa...nekem Jurid betét van mellé, nagyot fog!
TRW nincs a kínálatban. Brembo, ferodo vagy remsa az opciók.
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #922 Dátum: 2017.06.20 kedd, 08:41:04 »

Metzger tárcsát használt már valaki?
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2017.06.20 kedd, 14:15:10 »

TRW nincs a kínálatban. Brembo, ferodo vagy remsa az opciók.
ferodo tárcsa remsa betét nálam bevált, fog rendesen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #924 Dátum: 2017.06.28 szerda, 19:41:37 »

Ha már itt tartunk. Tud valaki ajánlani egy szervizt Dél-Buda környékén, ahol felszabályozzák a tárcsát? Úgy értem, hogy fel-leszerelik, szabályozzák, meg ami kell.
A tárcsa és a betét alig kopott, gyári, nem dobnám ki.
Azóta sem oldódott meg a fék rázás problémám. A Fordnál azt mondták - ránézésre - hogy meg vannak égve és eldeformálódva az első tárcsák, ezért ráz. Tárcsa+betét cserét javasoltak.
Próbáltam utánanézni a felszabályozásnak, de macerás, és az eredmény sem biztos. Így már azon voltam, hogy megrendelem az új tárcsákat, de ma levettem a kerekeket, hogy ránézzek a tárcsák állapotára.

A vastagságuk 27,9mm, azaz 0,1 mm-t koptak. Próbáltam házilagosan axiális ütést mérni. Nyilván van valamekkora egyenetlenség, de kevesebb, mint 0,1mm. Ezt ránézésre senki nem látja hullámosnak.
Van itt egy videó, amin 0,5mm az ütés, ami nagynak számít. Nálam ennek lehet a tizede az ütés. Vajon mi számít elfogadhatónak? Honnan érezhető a rázás?

Ha tényleg jelentősen hullámos lenne a tárcsa, nem is vacakolnék, cseréltetném. De így aggaszt, hogy esetleg más az ok, és feleslegesen dobok ki pénzt az ablakon.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #925 Dátum: 2017.06.28 szerda, 19:47:54 »

Azóta sem oldódott meg a fék rázás problémám. A Fordnál azt mondták - ránézésre - hogy meg vannak égve és eldeformálódva az első tárcsák, ezért ráz. Tárcsa+betét cserét javasoltak.
Próbáltam utánanézni a felszabályozásnak, de macerás, és az eredmény sem biztos. Így már azon voltam, hogy megrendelem az új tárcsákat, de ma levettem a kerekeket, hogy ránézzek a tárcsák állapotára.

A vastagságuk 27,9mm, azaz 0,1 mm-t koptak. Próbáltam házilagosan axiális ütést mérni. Nyilván van valamekkora egyenetlenség, de kevesebb, mint 0,1mm. Ezt ránézésre senki nem látja hullámosnak.
Van itt egy videó, amin 0,5mm az ütés, ami nagynak számít. Nálam ennek lehet a tizede az ütés. Vajon mi számít elfogadhatónak? Honnan érezhető a rázás?

Ha tényleg jelentősen hullámos lenne a tárcsa, nem is vacakolnék, cseréltetném. De így aggaszt, hogy esetleg más az ok, és feleslegesen dobok ki pénzt az ablakon.

hűtött tárcsát amúgy sem szabályzunk, nem túl sok a kopóvastagság...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #926 Dátum: 2017.06.28 szerda, 21:10:07 »

Azóta sem oldódott meg a fék rázás problémám. A Fordnál azt mondták - ránézésre - hogy meg vannak égve és eldeformálódva az első tárcsák, ezért ráz. Tárcsa+betét cserét javasoltak.
Próbáltam utánanézni a felszabályozásnak, de macerás, és az eredmény sem biztos. Így már azon voltam, hogy megrendelem az új tárcsákat, de ma levettem a kerekeket, hogy ránézzek a tárcsák állapotára.

A vastagságuk 27,9mm, azaz 0,1 mm-t koptak. Próbáltam házilagosan axiális ütést mérni. Nyilván van valamekkora egyenetlenség, de kevesebb, mint 0,1mm. Ezt ránézésre senki nem látja hullámosnak.
Van itt egy videó, amin 0,5mm az ütés, ami nagynak számít. Nálam ennek lehet a tizede az ütés. Vajon mi számít elfogadhatónak? Honnan érezhető a rázás?

Ha tényleg jelentősen hullámos lenne a tárcsa, nem is vacakolnék, cseréltetném. De így aggaszt, hogy esetleg más az ok, és feleslegesen dobok ki pénzt az ablakon.


Ha egyszer elhullámosodott, akkor az másodszor is elfog, hiába szabályoztatod.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #927 Dátum: 2017.06.28 szerda, 21:21:47 »

Ha egyszer elhullámosodott, akkor az másodszor is elfog, hiába szabályoztatod.
Ez teljesen világos, na de hullámos az enyém?
Keresgéltem számokat, és pl ezt találtam:

Legnagyobb tárcsa oldalütés 0,090 mm lehet, a fékbetéttel érintkező felület külső kerületétől kb. 5 mm-re mérve.
Amennyiben a mért ütés nagyobb a határértéknél, akkor meg kell szüntetni a kiváltó okot összeszerelés előtt!
0,1 mm értéknél nagyobb tárcsa ütés, garantáltan fékvibrálást eredményez néhány ezer kilométer megtétele után!


Az enyém szerintem bőven ezen belül van.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #928 Dátum: 2017.06.28 szerda, 21:38:14 »

Ha egyszer elhullámosodott, akkor az másodszor is elfog, hiába szabályoztatod.
nem azért hullámosodik vissza, mert már 1x hullámos volt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #929 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 08:58:12 »

nem azért hullámosodik vissza, mert már 1x hullámos volt

Nem is azt írtam  vigyor3
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #930 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 12:20:52 »

Ha egyszer elhullámosodott, akkor az másodszor is elfog, hiába szabályoztatod.

Ez nem így van.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #931 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 15:57:28 »

Azóta sem oldódott meg a fék rázás problémám. A Fordnál azt mondták - ránézésre - hogy meg vannak égve és eldeformálódva az első tárcsák, ezért ráz. Tárcsa+betét cserét javasoltak.
Próbáltam utánanézni a felszabályozásnak, de macerás, és az eredmény sem biztos. Így már azon voltam, hogy megrendelem az új tárcsákat, de ma levettem a kerekeket, hogy ránézzek a tárcsák állapotára.

A vastagságuk 27,9mm, azaz 0,1 mm-t koptak. Próbáltam házilagosan axiális ütést mérni. Nyilván van valamekkora egyenetlenség, de kevesebb, mint 0,1mm. Ezt ránézésre senki nem látja hullámosnak.
Van itt egy videó, amin 0,5mm az ütés, ami nagynak számít. Nálam ennek lehet a tizede az ütés. Vajon mi számít elfogadhatónak? Honnan érezhető a rázás?

Ha tényleg jelentősen hullámos lenne a tárcsa, nem is vacakolnék, cseréltetném. De így aggaszt, hogy esetleg más az ok, és feleslegesen dobok ki pénzt az ablakon.


csak 1 5let:

Amit mindenképpen megpróbálnék: (Jártam így)

Tárcsa le, visszatolod ütközésig. Megfogod két végpontnál a szélét és próbálod mozgatni. Ha kicsit is "kileng" (azaz rendellenesen fekszik fel), az lehet a rázás oka. Drótkefe és csiszolóvászon segítségével simára kezeled az agy felfekvő részét. A tárcsának felhelyezett állapotban meg sem szabad nyikkannia. Ezesetben mindent kizártál. Ha továbbra is remegteti a kormányt, akkor csé...

 wave wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #932 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 18:03:49 »

csak 1 5let:

Amit mindenképpen megpróbálnék: (Jártam így)

Tárcsa le, visszatolod ütközésig. Megfogod két végpontnál a szélét és próbálod mozgatni. Ha kicsit is "kileng" (azaz rendellenesen fekszik fel), az lehet a rázás oka. Drótkefe és csiszolóvászon segítségével simára kezeled az agy felfekvő részét. A tárcsának felhelyezett állapotban meg sem szabad nyikkannia. Ezesetben mindent kizártál. Ha továbbra is remegteti a kormányt, akkor csé...

 wave wave

Meg fogom nézni, de nekem úgy tűnt, hogy teljesen jól fekszik fel.
Ma kicsit tesztelgettem, és az a fura, hogy 120-130-nál remeg, de egyenletes fékezés mellett amint lelassul 100-110-re, teljesen kisimul.

Nem értem. Ha üt a tárcsa, annak 110 alatt is ütnie kellene. Attól félek, hogy valami más az igazi ok. Veszek rá új tárcsát, és semmi változás nem lesz vagy ami még rosszabb, megjavul, de egy idő után visszajön a hiba.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #933 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 19:04:30 »

Meg fogom nézni, de nekem úgy tűnt, hogy teljesen jól fekszik fel.
Ma kicsit tesztelgettem, és az a fura, hogy 120-130-nál remeg, de egyenletes fékezés mellett amint lelassul 100-110-re, teljesen kisimul.

Nem értem. Ha üt a tárcsa, annak 110 alatt is ütnie kellene. Attól félek, hogy valami más az igazi ok. Veszek rá új tárcsát, és semmi változás nem lesz vagy ami még rosszabb, megjavul, de egy idő után visszajön a hiba.
Tisztelt Fórumtárs!
Mielőtt feleslegesen vennél egy garnitúra féktárcsát javaslom, hogy egy megbízható gumissal ellenőriztesd le a gumikat. Ha egy tárcsa vetemedett, akkor az minden sebességnél rázza a kormányt. Legfeljebb a fékezés mértéke, erőssége, befolyásolhatja a rázás nagyságát. Ha ez sem segít, akkor először a futómű elemeket célszerű górcső alá venni. Különös tekintettel a gömbfejekre. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #934 Dátum: 2017.06.29 csütörtök, 19:25:27 »

Tisztelt Fórumtárs!
Mielőtt feleslegesen vennél egy garnitúra féktárcsát javaslom, hogy egy megbízható gumissal ellenőriztesd le a gumikat. Ha egy tárcsa vetemedett, akkor az minden sebességnél rázza a kormányt. Legfeljebb a fékezés mértéke, erőssége, befolyásolhatja a rázás nagyságát. Ha ez sem segít, akkor először a futómű elemeket célszerű górcső alá venni. Különös tekintettel a gömbfejekre. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm a tanácsot! A gumit kizárnám, mert a téli garnitúrával ugyanez a helyzet.
Egyre erősebben érik bennem a gondolat, hogy elhalasztom a tárcsacserét. Ugyan általános futómű átnézés történt mostanában, de lehet kell egy tüzetesebb is.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #935 Dátum: 2017.06.30 péntek, 10:18:25 »

Tisztelt Fórumtárs!
Mielőtt feleslegesen vennél egy garnitúra féktárcsát javaslom, hogy egy megbízható gumissal ellenőriztesd le a gumikat. Ha egy tárcsa vetemedett, akkor az minden sebességnél rázza a kormányt. Legfeljebb a fékezés mértéke, erőssége, befolyásolhatja a rázás nagyságát. Ha ez sem segít, akkor először a futómű elemeket célszerű górcső alá venni. Különös tekintettel a gömbfejekre. wave
Tisztelettel László! worship


Ez elméletileg így kellene hogy legyen, de a valóságban nem így működik. Amikor egy autópályás hirtelen erős szinte állóra fékezéskor hullámos lett az első gyári tárcsám, ugyan ezen jelenséget produkálta. Kb 110 alatt nem igazán jelentkezett a kormányrázás, felette meg igencsak. Féktárcsa csere után megszűnt a jelenség. Ettől függetlenül persze csere előtt mindenképp tanácsos a rozsdát/felfekvést, gumikat ellenőriztetni, de gyanítom hogy neki is a csere lesz a végén a megoldás.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #936 Dátum: 2017.06.30 péntek, 12:46:11 »

Ez teljesen világos, na de hullámos az enyém?
Keresgéltem számokat, és pl ezt találtam:

Legnagyobb tárcsa oldalütés 0,090 mm lehet, a fékbetéttel érintkező felület külső kerületétől kb. 5 mm-re mérve.
Amennyiben a mért ütés nagyobb a határértéknél, akkor meg kell szüntetni a kiváltó okot összeszerelés előtt!
0,1 mm értéknél nagyobb tárcsa ütés, garantáltan fékvibrálást eredményez néhány ezer kilométer megtétele után!


Az enyém szerintem bőven ezen belül van.

Hasonló problémával küzdök én is - már mint a rázás részével.
Mindent körbejártunk és jónak tűnik.
Egy szerelő megemlítette, hogy a féltengely is tud ilyesmit produkálni.
Itt is olvastam valakinél, hogy cserélte a féltengelyét és meglepetésére elmúlt a rázás.

Azt nem tudom, hogy ezt hogy lehet ellenőrizni.
Talán csak cserével.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #937 Dátum: 2017.06.30 péntek, 15:40:50 »

Hasonló problémával küzdök én is - már mint a rázás részével.
Mindent körbejártunk és jónak tűnik.
Egy szerelő megemlítette, hogy a féltengely is tud ilyesmit produkálni.
Itt is olvastam valakinél, hogy cserélte a féltengelyét és meglepetésére elmúlt a rázás.

Azt nem tudom, hogy ezt hogy lehet ellenőrizni.
Talán csak cserével.
Cseréltél tárcsát is vagy mi az amit körbejártál?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #938 Dátum: 2017.06.30 péntek, 20:12:51 »

Cseréltél tárcsát is vagy mi az amit körbejártál?

Kerekek centrírozva.
Tárcsák nem ütnek.
Viszont érdekes, hogy csak húzásnál ráz, gurulásnál nem. Erre dobta fel a szerelő a féltengely tippet.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #939 Dátum: 2017.06.30 péntek, 20:46:42 »

Kerekek centrírozva.
Tárcsák nem ütnek.
Viszont érdekes, hogy csak húzásnál ráz, gurulásnál nem. Erre dobta fel a szerelő a féltengely tippet.

Bizony bizony....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #940 Dátum: 2017.06.30 péntek, 21:17:46 »

Kerekek centrírozva.
Tárcsák nem ütnek.
Viszont érdekes, hogy csak húzásnál ráz, gurulásnál nem. Erre dobta fel a szerelő a féltengely tippet.
Cserélted a tárcsát vagy sem?
Mi az, hogy húzásnál ráz? Gyorsításnál?

Amennyire tudtam, megmértem a tárcsát digitális tolómérővel, és minimális a vastagság ingadozása, olyan 3 század mm.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Jago1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169



E-mail
« Új hozzászólás #941 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 14:02:12 »

Üdv!

Jól látom? az első kerékagyon nincs féktárcsa rögzítő csavar kialakítva?
Naplózva

VALUTAVÁLTÁS KEDVEZÖ ÁRFOLYAMOKKAL !!
EUR USD CHF GBP HRK Stb...
+3670242067 9
2014.05 TDCI 2.0 140Le Titanium Power Shift
EX:2010.12 TDCI 2.0 115le  6,2l/100km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #942 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 14:11:13 »

Üdv!

Jól látom? az első kerékagyon nincs féktárcsa rögzítő csavar kialakítva?

Ha a felni szorítja az nem elég?   Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Jago1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 169



E-mail
« Új hozzászólás #943 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 15:43:40 »

Ha a felni szorítja az nem elég?   Roll Eyes
Biztos elég.
Naplózva

VALUTAVÁLTÁS KEDVEZÖ ÁRFOLYAMOKKAL !!
EUR USD CHF GBP HRK Stb...
+3670242067 9
2014.05 TDCI 2.0 140Le Titanium Power Shift
EX:2010.12 TDCI 2.0 115le  6,2l/100km
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 19:23:40 »

Sziasztok!

A féktárcsa felszabályozása kezd "kimenni a divatból", hiszen kevés az olyan esztergályost találni aki ezt megcsinálná, vagyis alig van "maszek" esztergályos már...Egyébként meg egyáltalán nem nagy ügy, általában egy finom érintéssel kiszokott jönni a hullámosság. (néhány tized).

"falusi" esztergályosok 1500 Ft/db áron szokták csinálni, annyit mindenképp megér. Betét cserekor én is megcsináltattam, szerelőm vitte el 3000 Ft volt a 2 db felesztergálása.

Ami FONTOS, hogy egy felfogásból kell és a 3 felületnek kell tökéletesen futni. (felfekvő felület, és a tárcsa két oldala). Ha ezek tökéletesen párhuzamosak akkor nem fog ütni a tárcsa. Magyarul mindhárom felületet annyira kell megérinteni hogy azok "kitisztuljanak".

Remélem segítettem.

ÜDv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #945 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 19:41:05 »

Sziasztok!

A féktárcsa felszabályozása kezd "kimenni a divatból", hiszen kevés az olyan esztergályost találni aki ezt megcsinálná, vagyis alig van "maszek" esztergályos már...Egyébként meg egyáltalán nem nagy ügy, általában egy finom érintéssel kiszokott jönni a hullámosság. (néhány tized).

"falusi" esztergályosok 1500 Ft/db áron szokták csinálni, annyit mindenképp megér. Betét cserekor én is megcsináltattam, szerelőm vitte el 3000 Ft volt a 2 db felesztergálása.

Ami FONTOS, hogy egy felfogásból kell és a 3 felületnek kell tökéletesen futni. (felfekvő felület, és a tárcsa két oldala). Ha ezek tökéletesen párhuzamosak akkor nem fog ütni a tárcsa. Magyarul mindhárom felületet annyira kell megérinteni hogy azok "kitisztuljanak".

Remélem segítettem.

ÜDv.: Peti

 Shocked
A tárcsa felfekvő felületét tilos és nem szabad, de nem is szokták szabályozni. Mivel ott van felfogatva nem is értem hogyan lehetne....  Azt tisztítani kell befogás előtt.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #946 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 20:48:46 »

Sziasztok!

A féktárcsa felszabályozása kezd "kimenni a divatból", hiszen kevés az olyan esztergályost találni aki ezt megcsinálná, vagyis alig van "maszek" esztergályos már...Egyébként meg egyáltalán nem nagy ügy, általában egy finom érintéssel kiszokott jönni a hullámosság. (néhány tized).

"falusi" esztergályosok 1500 Ft/db áron szokták csinálni, annyit mindenképp megér. Betét cserekor én is megcsináltattam, szerelőm vitte el 3000 Ft volt a 2 db felesztergálása.

Ami FONTOS, hogy egy felfogásból kell és a 3 felületnek kell tökéletesen futni. (felfekvő felület, és a tárcsa két oldala). Ha ezek tökéletesen párhuzamosak akkor nem fog ütni a tárcsa. Magyarul mindhárom felületet annyira kell megérinteni hogy azok "kitisztuljanak".

Remélem segítettem.

ÜDv.: Peti
nem a divatból megy ki, hanem nincs értelme. egy használt tárcsán vesz 2 oldalt 1-1 érintőt, hogy éppen szedjen le valamennyit (0,1-0,2mm attól függ mennyire ügyes) és máris kopáshatáron vagy alatta lesz a használt tárcsa. hűtött tárcsa az első nagyobb fékezéssel a hőtől megint görbül, mert nemmaradt rendes vastagsága.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2017.07.02 vasárnap, 21:32:29 »

Sziasztok!

A féktárcsa felszabályozása kezd "kimenni a divatból", hiszen kevés az olyan esztergályost találni aki ezt megcsinálná, vagyis alig van "maszek" esztergályos már...Egyébként meg egyáltalán nem nagy ügy, általában egy finom érintéssel kiszokott jönni a hullámosság. (néhány tized).

"falusi" esztergályosok 1500 Ft/db áron szokták csinálni, annyit mindenképp megér. Betét cserekor én is megcsináltattam, szerelőm vitte el 3000 Ft volt a 2 db felesztergálása.

Ami FONTOS, hogy egy felfogásból kell és a 3 felületnek kell tökéletesen futni. (felfekvő felület, és a tárcsa két oldala). Ha ezek tökéletesen párhuzamosak akkor nem fog ütni a tárcsa. Magyarul mindhárom felületet annyira kell megérinteni hogy azok "kitisztuljanak".

Remélem segítettem.

ÜDv.: Peti

Anno csere előtt megnéztem mennyi a minimum méret.Olyan kevés  tűrés volt hogy sztem  nem is lehet szabályozni.
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #948 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 12:47:08 »

Cserélted a tárcsát vagy sem?
Mi az, hogy húzásnál ráz? Gyorsításnál?

Amennyire tudtam, megmértem a tárcsát digitális tolómérővel, és minimális a vastagság ingadozása, olyan 3 század mm.

Ha jól tudom a tied csak fékezésnél remeg. Jól tudom? 

A féltengely nem fékezésnél fog remegni!  Wink

Nekem is remegett a kormány a tárcsa miatt, de az enyémben volt egy balatonhullám kb. Sajnálom, hogy nem fotóztam le, de másnapos voltam és a túlélésre játszottam...

Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #949 Dátum: 2017.07.03 hétfő, 14:02:53 »

Cserélted a tárcsát vagy sem?
Mi az, hogy húzásnál ráz? Gyorsításnál?

Amennyire tudtam, megmértem a tárcsát digitális tolómérővel, és minimális a vastagság ingadozása, olyan 3 század mm.

Amikor terhelem az autót gázadással, akkor ráz, ha csak simán gurulok, nincs hiba
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.065 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.