Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 05:46:20
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Futómű
Oldalak: [
1
]
2
3
4
5
6
7
8
...
31
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 592502 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Futómű
«
Dátum:
2009.09.01 kedd, 19:44:28 »
Futómű
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1 Dátum:
2010.01.04 hétfő, 19:06:06 »
Néztétek már a nyári gumijaitokat?
Én megnéztem most az enyém, s az első kerekek esetében azt látom, hogy a gumik belső oldala jobban kopik. Olyan 30E km van a nyári gumikban.
Ez noooormális?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #2 Dátum:
2010.01.04 hétfő, 21:39:42 »
Idézetet írta: SzJani - 2010.01.04 hétfő, 19:06:06
Néztétek már a nyári gumijaitokat?
Én megnéztem most az enyém, s az első kerekek esetében azt látom, hogy a gumik belső oldala jobban kopik. Olyan 30E km van a nyári gumikban.
Ez noooormális?
Irány egy futómű állítás!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #3 Dátum:
2010.01.05 kedd, 08:08:46 »
Idézetet írta: SzJani - 2010.01.04 hétfő, 19:06:06
Néztétek már a nyári gumijaitokat?
Én megnéztem most az enyém, s az első kerekek esetében azt látom, hogy a gumik belső oldala jobban kopik. Olyan 30E km van a nyári gumikban.
Ez noooormális?
Nem, nem normális. Én jártam már így az új Fiestámmal. Télen vettem, nyáron felkerültek a gyönyörű papucsok, és amikor kerültek vissza a téli kerekek vettem észre, hogy belső oldal jobban kopott.
Korábban panaszkodál, hogy a myomvályuk mennyire megvezetik az autódat, bár amikor vezettem az autódat semmi különöset nem tapasztaltam.
Valóban nézess rá a futóműre, aztán pedig hátulra kerüljenek majd fel a belső felén kopott gumi(k).
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4 Dátum:
2010.01.05 kedd, 09:21:04 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.01.05 kedd, 08:08:46
Nem, nem normális. Én jártam már így az új Fiestámmal. Télen vettem, nyáron felkerültek a gyönyörű papucsok, és amikor kerültek vissza a téli kerekek vettem észre, hogy belső oldal jobban kopott.
Korábban panaszkodál, hogy a myomvályuk mennyire megvezetik az autódat, bár amikor vezettem az autódat semmi különöset nem tapasztaltam.
Valóban nézess rá a futóműre, aztán pedig hátulra kerüljenek majd fel a belső felén kopott gumi(k).
Hát, elgurulok majd aztán finomhangoltatom.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #5 Dátum:
2010.01.05 kedd, 09:24:52 »
Idézetet írta: SzJani - 2010.01.05 kedd, 09:21:04
Hát, elgurulok majd aztán finomhangoltatom.
Amikor volt az az ominózus jobb kezes puff, akkor nem kaphatot a kerék az ütésből?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6 Dátum:
2010.01.05 kedd, 09:32:31 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.01.05 kedd, 09:24:52
Amikor volt az az ominózus jobb kezes puff, akkor nem kaphatot a kerék az ütésből?
áááááá, dehogy, ott csak a lökhárítóm horzsolódott...
Kb 15-15-el koccoltunk.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7 Dátum:
2010.01.05 kedd, 09:37:51 »
Idézetet írta: SzJani - 2010.01.05 kedd, 09:32:31
áááááá, dehogy, ott csak a lökhárítóm horzsolódott...
Kb 15-15-el koccoltunk.
Fater S-max-jával jártunk így. Bal hátsó ajtóba beletolatott valaki úgy, hogy meghúzta a bal hátsó kerék dísztárcsáját is. Nem volt nagy móka, mMegcsináltattuk, aztán rá 3 hónapra elnyalódott a kerék belső fele.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8 Dátum:
2010.01.05 kedd, 09:40:30 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.01.05 kedd, 09:37:51
Fater S-max-jával jártunk így. Bal hátsó ajtóba beletolatott valaki úgy, hogy meghúzta a bal hátsó kerék dísztárcsáját is. Nem volt nagy móka, mMegcsináltattuk, aztán rá 3 hónapra elnyalódott a kerék belső fele.
Nekem mind a 2 első kerék szimmetrikusan kopott erősebben a belső oldalon.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #9 Dátum:
2010.01.05 kedd, 09:42:57 »
Idézetet írta: SzJani - 2010.01.05 kedd, 09:40:30
Nekem mind a 2 első kerék szimmetrikusan kopott erősebben a belső oldalon.
az első fútóműnél nem független egymástól a két kerék...
Ne legyen igazam, de azért mindkettő esetben megoldja egy futómű állítás.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #10 Dátum:
2010.01.19 kedd, 11:45:34 »
Most látom, hogy véletlenül az általános topikban írtam le a futómű megoldásomat.
Itt a link:
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg489726#msg489726
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #11 Dátum:
2010.01.31 vasárnap, 17:39:28 »
Magánban kérdezték, de publikban válaszolok itt.
Szóval az a kérdés, hogy mennyire viselkedik másképpen a MOndeo a 235-ös gumikon, mint pl. a 215-ösön.
Nekem a nyárim az 235/45/R17, a télim 215/55 R16.
Valóban van különbség a 2 gumi között, a szélesebbel jobban viszik a nyomvályuk az autót, mint a télivel.
Bár nekem mér nem tűnik fel, abszolút megszoktam mind a 2 gumit.
Viszont a télit hamarabb el tudja tekerni az autó még 3.ban is, ha egy picit vizesebb az út. Nyárinak én a 235-öset javaslom.
Más hogyan látja ezt a kérdést?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zsoel
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #12 Dátum:
2010.01.31 vasárnap, 18:16:19 »
Nekem az előző verdán 245-ös nyári gumi volt.
A különböző kátyúk és nyomvonalak mágnesként vonzották a kocsit.
Néha szinte 2 kézzel kellett fogni a kormányt.
215-ös gumik esetében azt érzékeltem, hogy sokkal gördülékenyebb az autó.
Szinte úgy magától szalad. Könnyebben jár a kormány, 1 kézzel is lehet vezetni, "nem szalad" az úttesten lévő vályúba.
Most vezettem egy miondeot 235-ös gumikkal. ÉN még mindig szélesnek tartom. Szerintem elég a 215-ös.
Többiek?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #13 Dátum:
2010.02.02 kedd, 08:33:09 »
Idézetet írta: SzJani - 2010.01.31 vasárnap, 17:39:28
Nekem a nyárim az 235/45/R17, a télim 215/55 R16.
A télid nem 215/50/16? Miért emlékszem erre?
Egyébként Nekem téli 205/55/16 dunlop, elég jó és komfortos.
Nyári 235/45/17 ez is komfortos. mk3-ason a 205/50/17 gumikat sokkal jobban elvezette az út egyenetlensége.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.02.02 kedd, 08:35:32 írta Balogh Tomi
»
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #14 Dátum:
2010.02.02 kedd, 08:36:39 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.02.02 kedd, 08:33:09
A télid nem 215/50/16? Miért emlékszem erre?
Egyébként Nekem téli 205/55/16 dunlop, elég jó és komfortos.
Nyári 235/45/17 ez is komfortos. mk3-ason a 205/50/17 gumikat sokkal jobban elvezette az út egyenetlensége.
Nem tudom miért emlékszel.
Nekem a 24 küllős 16-os gyári felni van télinek.
Anno hezitáltam a 205/55 és a 215/55 között, de sztem jobban jártam a 215-tel.
Őszi-téli időszakban sokszor ezt is eltekeri. Még 3.-ban is.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #15 Dátum:
2010.02.02 kedd, 08:44:45 »
Idézetet írta: SzJani - 2010.02.02 kedd, 08:36:39
Nem tudom miért emlékszel.
Nekem a 24 küllős 16-os gyári felni van télinek.
Anno hezitáltam a 205/55 és a 215/55 között, de sztem jobban jártam a 215-tel.
Őszi-téli időszakban sokszor ezt is eltekeri. Még 3.-ban is.
akkor nézd meg mégegyszer, mert Én akkor is 215/50/16-ra emlékszem...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #16 Dátum:
2010.02.02 kedd, 09:01:03 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.02.02 kedd, 08:44:45
akkor nézd meg mégegyszer, mert Én akkor is 215/50/16-ra emlékszem...
Megnéztem:
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg330883#msg330883
http://mondeo.hu/index.php?topic=28.msg332561#msg332561
Itt még hezitáltam:
http://mondeo.hu/index.php?topic=28.msg332553#msg332553
S itt írtam, hogy mi van fent:
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg407602#msg407602
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #17 Dátum:
2010.02.02 kedd, 09:08:28 »
Idézetet írta: SzJani - 2010.02.02 kedd, 09:01:03
Megnéztem:
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg330883#msg330883
http://mondeo.hu/index.php?topic=28.msg332561#msg332561
Itt még hezitáltam:
http://mondeo.hu/index.php?topic=28.msg332553#msg332553
S itt írtam, hogy mi van fent:
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg407602#msg407602
Itt azt ír az ember amit akar...
Ha majd az autód felé jársz kukkants rá a méretre...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #18 Dátum:
2010.02.02 kedd, 09:12:09 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.02.02 kedd, 09:08:28
Itt azt ír az ember amit akar...
Ha majd az autód felé jársz kukkants rá a méretre...
Most egyébként csak azért nem megyek ki lefotózni, mert tegnap reggel becsípődött a gerincem, s most nem vagyok egy tigris...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #19 Dátum:
2010.02.02 kedd, 09:15:51 »
Idézetet írta: SzJani - 2010.02.02 kedd, 09:12:09
Most egyébként csak azért nem megyek ki lefotózni, mert tegnap reggel becsípődött a gerincem, s most nem vagyok egy tigris...
Na látod, már keresed is a kibúvókat...
A derekam új fáj, hogy majd beszharok... Tagnap délután 4-től este 9-ig havat lapátoltam...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #20 Dátum:
2010.02.02 kedd, 09:19:33 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2010.02.02 kedd, 09:15:51
Na látod, már keresed is a kibúvókat...
A derekam új fáj, hogy majd beszharok... Tagnap délután 4-től este 9-ig havat lapátoltam...
Én fogmosás közben makkantam meg. Egyből lementem safe módba...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
xxlgabe
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #21 Dátum:
2011.05.11 szerda, 09:32:18 »
Hello márkatársak!
Van egy keveset használt EIBACH Pro Kit-em 2007-től gyártott 4/5 ajtós Mondeo-hoz 25-ért, ha esetleg valakit érdekel!
Köszi
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #22 Dátum:
2011.09.12 hétfő, 01:36:03 »
Pár hete figyelmes lettem arra, hogy olyan 110 felett erős zúgás kezdődik a kocsi hátulja felől. Elkönyveltem, hogy kopnak a gumik.
A mostani hvégi kiruccanáskor már bosszantott, zavart nagyon a zaj.
Így az imént alánéztem mind a 4 keréknek, s a jobb hátsónál dobtam egy akkora hátast, hogy majdnem kivittem az ötszörkettőnegyvenes' szekcionált kapumat...
Már ríttam a gumi topikban, hogy a tavaly május elején vett, azóta 44E km-t futott Dunlop SP Sportmaxx GT gumik már teljesen elkoptak, s 3 el is van kopva, de a JH-m az vmi kritikán aluli...
Pedig tavaly a gumifelrakás előtt, még januárban vittem futóműállításra fordékhoz...
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg489726#msg489726
Tavaly nyár óta csak autópályán járok...
A héten elrohanok futóművet állíttatni
, meg veszek 2 nyári gumit hátra... grrrrrr...
Lefotóztam hátulról a 2 hátsó gumit.
Itt a BH
ez meg a JH
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #23 Dátum:
2011.09.12 hétfő, 08:19:41 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.09.12 hétfő, 01:36:03
Ha a futómű rendben, lehet abroncs hiba is! Vidd vissza, ahol vetted, bevizsgálják!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Makrocar
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #24 Dátum:
2011.09.12 hétfő, 08:58:10 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.09.12 hétfő, 01:36:03
Pár hete figyelmes lettem arra, hogy olyan 110 felett erős zúgás kezdődik a kocsi hátulja felől. Elkönyveltem, hogy kopnak a gumik.
A mostani hvégi kiruccanáskor már bosszantott, zavart nagyon a zaj.
Így az imént alánéztem mind a 4 keréknek, s a jobb hátsónál dobtam egy akkora hátast, hogy majdnem kivittem az ötszörkettőnegyvenes' szekcionált kapumat...
Már ríttam a gumi topikban, hogy a tavaly május elején vett, azóta 44E km-t futott Dunlop SP Sportmaxx GT gumik már teljesen elkoptak, s 3 el is van kopva, de a JH-m az vmi kritikán aluli...
Pedig tavaly a gumifelrakás előtt, még januárban vittem futóműállításra fordékhoz...
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg489726#msg489726
Tavaly nyár óta csak autópályán járok...
A héten elrohanok futóművet állíttatni
, meg veszek 2 nyári gumit hátra... grrrrrr...
Lefotóztam hátulról a 2 hátsó gumit.
Itt a BH
ez meg a JH
Ez a Jh gumi félre van kopva tehát a futómű ***! Nézesd meg a felső támasztó lengőkart.Szilentjei ki szoktak készülni...
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #25 Dátum:
2011.09.12 hétfő, 16:01:14 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.09.12 hétfő, 01:36:03
Pár hete figyelmes lettem arra, hogy olyan 110 felett erős zúgás kezdődik a kocsi hátulja felől. Elkönyveltem, hogy kopnak a gumik.
Sajnálom
ez nagyon durván megevődött
Kíváncsi vagyok mi szállt el a futóműben!?
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #26 Dátum:
2011.09.12 hétfő, 16:03:57 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.09.12 hétfő, 16:01:14
Sajnálom
ez nagyon durván megevődött
Kíváncsi vagyok mi szállt el a futóműben!?
Az a vicc, hogyha jól emlékszem, akkor Janinak a 17-es gumiait egyszer már megette...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #27 Dátum:
2011.09.12 hétfő, 16:05:40 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.09.12 hétfő, 16:03:57
Az a vicc, hogyha jól emlékszem, akkor Janinak a 17-es gumiait egyszer már megette...
Ha akkor is féloldalasan akkor az nagyon nem jó
Remélem gariban megy majd a javítás
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #28 Dátum:
2011.09.12 hétfő, 16:22:56 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.09.12 hétfő, 16:05:40
Ha akkor is féloldalasan akkor az nagyon nem jó
Remélem gariban megy majd a javítás
Mit javítasz?
Akkor is állítottak futóművet...
(Nekem volt egy Fiestám ilyen, mindig rosszul kopott a gumi, nem húzott el, nem rázott, és mégis. eladtam.)
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #29 Dátum:
2011.09.12 hétfő, 17:48:55 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.09.12 hétfő, 16:22:56
(Nekem volt egy Fiestám ilyen, mindig rosszul kopott a gumi, nem húzott el, nem rázott, és mégis. eladtam.)
Jani is árulja
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #30 Dátum:
2011.09.12 hétfő, 20:33:44 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.09.12 hétfő, 01:36:03
Pár hete figyelmes lettem arra, hogy olyan 110 felett erős zúgás kezdődik a kocsi hátulja felől. Elkönyveltem, hogy kopnak a gumik.
A mostani hvégi kiruccanáskor már bosszantott, zavart nagyon a zaj.
Így az imént alánéztem mind a 4 keréknek, s a jobb hátsónál dobtam egy akkora hátast, hogy majdnem kivittem az ötszörkettőnegyvenes' szekcionált kapumat...
Már ríttam a gumi topikban, hogy a tavaly május elején vett, azóta 44E km-t futott Dunlop SP Sportmaxx GT gumik már teljesen elkoptak, s 3 el is van kopva, de a JH-m az vmi kritikán aluli...
Pedig tavaly a gumifelrakás előtt, még januárban vittem futóműállításra fordékhoz...
http://mondeo.hu/index.php?topic=30.msg489726#msg489726
Tavaly nyár óta csak autópályán járok...
A héten elrohanok futóművet állíttatni
, meg veszek 2 nyári gumit hátra... grrrrrr...
Lefotóztam hátulról a 2 hátsó gumit.
Itt a BH
ez meg a JH
aúúú vazzz.ez tükör radiál rendesen.ez csak akkor tud így elkopni a többihez képest,ha keresztben fut,és folyamatosan darálja az aszfalt a gummát.Biztos ,hogy valami nem stimmel a futóban....
pedig egyre jobban foglalkoztatott,hogy megveszem tőled a járgányt,de ezek tudtával.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #31 Dátum:
2011.09.12 hétfő, 23:36:29 »
Idézetet írta: alf - 2011.09.12 hétfő, 20:33:44
aúúú vazzz.ez tükör radiál rendesen.ez csak akkor tud így elkopni a többihez képest,ha keresztben fut,és folyamatosan darálja az aszfalt a gummát.Biztos ,hogy valami nem stimmel a futóban....
pedig egyre jobban foglalkoztatott,hogy megveszem tőled a járgányt,de ezek tudtával.....
várj mág egy picit, nemsokára új gumik lesznek fent, úgy már jobban megéri Neked (
) a futóművet meg a héten rendberakatom...
Holnap visszaviszem a szervizbe, ahol csinálták a futóműállítást tavaly, s megkérdezem őket, hogy szerintük jól sikerült-e a beállítás anno...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #32 Dátum:
2011.09.12 hétfő, 23:39:16 »
Az előző 17-esem belső oldala volt kicsit kopottabb hátul.
Most viszont a maradék 3 egyenletesen kopott, kivéve a JH-t...
Kíváncsi leszek, hogy a tavasz előtt hallott, s az akkor 1-2 hét múlva megszűnt néha előforduló koppanó hangnak lesz-e köze a dologhoz...
Egyébként futóműállítást a 16-os téli kerekekkel csináltattam. E számít sztetek?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #33 Dátum:
2011.09.13 kedd, 08:51:43 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.09.12 hétfő, 16:22:56
Mit javítasz?
Akkor is állítottak futóművet...
(Nekem volt egy Fiestám ilyen, mindig rosszul kopott a gumi, nem húzott el, nem rázott, és mégis. eladtam.)
Amíg garis az autó addig mindent meg kell csináltatni a fordékkal.
Én még a gumi árát is rájuk verném
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #34 Dátum:
2011.09.13 kedd, 08:57:55 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.09.12 hétfő, 23:39:16
Az előző 17-esem belső oldala volt kicsit kopottabb hátul.
Most viszont a maradék 3 egyenletesen kopott, kivéve a JH-t...
Kíváncsi leszek, hogy a tavasz előtt hallott, s az akkor 1-2 hét múlva megszűnt néha előforduló koppanó hangnak lesz-e köze a dologhoz...
Egyébként futóműállítást a 16-os téli kerekekkel csináltattam. E számít sztetek?
Nem vagyak szaki, de annó a futóműves kérdezte off autómon, hogy a nyárival (215/40 R16) vagy télivel megyek-e többet (185/60 R14)?
Mivel télen alig megyek meg általában kevesebb mint 5 hónapot van fent nálam a téli kerék ezért a nyárival állítattam.
Én a nyárira állítanám most is a helyedben pláne, ha új gumikat kap. Az a tuti.
Lehet, hogy a télidben is van félrekopás és szvsz az is megvezeti a futóművet
Aztán meg el kell adni Alfnak jó drágán
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #35 Dátum:
2011.09.13 kedd, 09:15:18 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.09.12 hétfő, 23:39:16
Egyébként futóműállítást a 16-os téli kerekekkel csináltattam. E számít sztetek?
Azt mondják nem. Mindenesetre ahogy felkerültek nálam még anno a 17-es kerekek egyből vittem futóműállításra.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #36 Dátum:
2011.09.13 kedd, 12:23:08 »
Na, elvittem ma 3, azaz három
helyre is az autót, hogy biztosan ki tudjam hámozni, hogy van-e gáz.
2 szakszerviz, 1 maszek Fordhoz értő műhely.
Amin megdöbbentem, hogy mind a hárman azt mondták, hogy nincs baja a futóműnek, csak tényleg ennyire lekopott a gumi
, mert ugye a 2 első az egyenletesen van kopva, a 2 hátsó meg sacc/kb egyenletesen van kopva, s a BH is így nézne ki kb 2-3-5E km múlva...
Érdekes volt tényleg, hogy levéve a 2 gumit, egymás mellé rakva, már nem volt lényeges különbség a kopottságban (mindkettő 0-ra kopott, a JH full-0).
Az egyikük még mondta, hogy ha tavaly jan-ban lett állítva, s idén meg jól megrázattam rázópadon a kolongyolás miatt, akkor célszerű lenne állítani, mert lehet az miatt kopott picit jobban a JH, hogy ott elállítódott vmi. Mondták, hogy az a tapasztalat ezzel az MK4 futóművel, hogy kb semmi sem tud benne elromlani egy átlagos használat mellett (lengéscsillapító, stabpálca talán), de azt is mondták, hogy a stabpálcákat, stb azért majd ellenőrizzük.
Amit mindenki mondott, hogy azért van picit félrekopva mind2 hátsó, mert túl nagy a nyomás a gumikban... Ez miatt általában mindegyik középen is jobban volt kopva (a külső oldaluk épebb, mind2 hátsónak, de a kerékdőlés miatt lehet csalóka a dolog, hogy mint ha a belső fele kopna jobban futómű hiba miatt). Ez mondjuk igaz: én 2,5-t tartottam hátul is (meleg guminál ez volt amikor 2,7 lett), de ezek szerint ez baromság volt részemről, így visszatérek az 1 személyre ajánlott 2,2-re. Elöl meg 2,4. Az előző 17-esemnél is akkor ez lehetett, ott is 2,5-t tartottam hátul: ergo birka voltam már akkor is...
Érdekes egyébként tényleg, hogy jól beállított hátsó futóműnél a kerék dőlése olyan, hogy a teteje befelé dől (mint az F1-es autóknak) pedig én eredetileg úgy tanultam, hogy kifelé kéne dőlnie. Aztán lehet kifelé dől, csak vmiért úgy látszik a kasztniban, bár a vmelyest befelé dőlés nekem a belső oldal jobban kopását igazolná, főleg nagyobb nyomásnál. Na majd megnézem 1x a pontos szög értékeket.
Most felraktam hátra 2db kb 40-50%-os gumit, mindenki csak azt javasolta, hogy most ne állíttassak futóművet, ha úgy is eldobom a nyárikat az év végén.
Így tavasszal kap majd 4 új nyárit, + akkor lesz egy futóműállítás is.
Illetve most télen ha felteszem a téliket, akkor is csináltatok egy állítást, 6E ft-ot kibírok majd. A télim túl jó állapotban van ahhoz, hogy izgassa a fantáziám, ha nem állíttatnám be most a télinél is.
Megkérdeztem még a gumi témát is, többen állították, hogy a Dunlop gumik bár jól tapadnak, de rövid az élettartamuk (kollégám is így járt dunloppal). Neten is ezt olvasom short lifetime).
A maszek pedig azt mondta, hogy ilyen súly (1600kg), ilyen nyomaték (420Nm), meg ilyen gumiszélesség mellett (235) ez a 45e km amit kibírt teljesen átlagosnak mondható, mondta, hogy van olyan extrém eset is akinek csak 30E-t megy el... S neki elhiszem mert őszinte, nem átb***ós fajta. Erre mondtam, hogy de eddig elmentem 60E-t is, arra pedig pont beletrafált a váálaszával: hogy az könnyebb autó lehetett (igaz, mert Focus), s kisebb gumikon (ez is igaz: 195/60R15).
Rákérdeztem még a garis kérdésre, mondták, hogy a futóműves dolgok, ha tényleg rosszak, s gáz van, akkor sem garis történetek, mert kopó alkatrésznek minősül ott hellyel-közel minden.
Szóval most nyugi van.
Ja? fordék kb 8500-ért állítanak, a maszek kb 6000-ért, s még nem alkudtál. A maszek a gépeket-szerszámokat tekintve talán jobban felszereltebbnek tűnt... (
) Maszek azonnal állít fél órán belül, Fordék 1-2 napra van időpont...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #37 Dátum:
2011.09.13 kedd, 12:33:53 »
Úgy mondják, hogy terpeszt... azaz a teteje befelé áll. Stabilitás miatt csinálják. Extrém esetben annyira terpeszt, hogy simán látszik.
Nekem a michelinek (205/55R16) elég sokat kibírtak, most csak megsaccolom, de olyan 60-80e-et, először elöl volt, majd hátul, és amikor ledobtam, még 1-2 mm volt rajta.
Az én autómban 140e van, az első kettőt 40e-nél cseréltem (az autóban volt ennyi, a gumiban kevesebb, a téli miatt), mert jól elkoptatta a belső szélét...
utána az egyik klubtagunk gurult még azzal a gumival pár tízezer kilométert. Majd 110-120e környékén cseréltem a másik kettőt (ez még a gyári volt), és az addigi elsők mentek hátra.
Nem tudom, mennyi a téli/nyári arányom, mondjuk 40-60%. Vagy 35-65.
Egy átlag gumi azért bírjon már ki 40-50e kilométert...
A dunlop is egy puha gumi, ámde eléggé kopik (volt már). Bár én szerettem, mert jól tapad.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #38 Dátum:
2011.09.13 kedd, 12:36:41 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.09.13 kedd, 12:23:08
Amit mindenki mondott, hogy azért van picit félrekopva mind2 hátsó, mert túl nagy a nyomás a gumikban... Ez miatt általában mindegyik középen is jobban volt kopva (a külső oldaluk épebb, mind2 hátsónak, de a kerékdőlés miatt lehet csalóka a dolog, hogy mint ha a belső fele kopna jobban futómű hiba miatt). Ez mondjuk igaz: én 2,5-t tartottam hátul is (meleg guminál ez volt amikor 2,7 lett), de ezek szerint ez baromság volt részemről, így visszatérek az 1 személyre ajánlott 2,2-re. Elöl meg 2,4. Az előző 17-esemnél is akkor ez lehetett, ott is 2,5-t tartottam hátul: ergo birka voltam már akkor is...
....
Ja? fordék kb 8500-ért állítanak, a maszek kb 6000-ért, s még nem alkudtál. A maszek a gépeket-szerszámokat tekintve talán jobban felszereltebbnek tűnt... (
) Maszek azonnal állít fél órán belül, Fordék 1-2 napra van időpont...
1. Gyorsan én is leengedek, mert nem 2.2-vel járok (2.4 et rakok bele mind a 4-be)
2. A gépek egy dolog, lehet csili-vili, de az adtok nyilván pontosabbak a szagszervízben, mint egy maszeknél.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #39 Dátum:
2011.09.13 kedd, 12:43:09 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.13 kedd, 12:33:53
Úgy mondják, hogy terpeszt... azaz a teteje befelé áll. Stabilitás miatt csinálják. Extrém esetben annyira terpeszt, hogy simán látszik.
Nekem a michelinek (205/55R16) elég sokat kibírtak, most csak megsaccolom, de olyan 60-80e-et, először elöl volt, majd hátul, és amikor ledobtam, még 1-2 mm volt rajta.
Az én autómban 140e van, az első kettőt 40e-nél cseréltem (az autóban volt ennyi, a gumiban kevesebb, a téli miatt), mert jól elkoptatta a belső szélét...
utána az egyik klubtagunk gurult még azzal a gumival pár tízezer kilométert. Majd 110-120e környékén cseréltem a másik kettőt (ez még a gyári volt), és az addigi elsők mentek hátra.
Nem tudom, mennyi a téli/nyári arányom, mondjuk 40-60%. Vagy 35-65.
Egy átlag gumi azért bírjon már ki 40-50e kilométert...
A dunlop is egy puha gumi, ámde eléggé kopik (volt már). Bár én szerettem, mert jól tapad.
na, akkor ez a szép szó rá: terpeszt.
Szóval ha terpeszt, s jól felfújod, akkor el fog kopni a belső oldala, meg a közepe is... Logikus egyébként.
Én a 45E km-t azt effektíve a nyárira írtam, egy excelbe vezetem mikor cserélgetem a gumikat.
Szóval ezt tavaly kb kmóra szerint 40E-nél tettem fel, télen meg kb 10et mentem a télivel (3hónap se volt kb), így jön ki a 95-40-10= 45E km, amit kibírt.
Kevésnek tartom, de ez van.
Mondjuk az elsőkkel most még megyek tovább, ezek kibírnak még vagy 10E-t kb. Erre mondta a gumis, hogy ha ez 55Ekm-t lefut, akkor tök jó...
Tapadni tényleg jól tapad ez a dunlop, amikor még van mivel...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #40 Dátum:
2011.09.13 kedd, 12:44:17 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2011.09.13 kedd, 12:36:41
1. Gyorsan én is leengedek, mert nem 2.2-vel járok (2.4 et rakok bele mind a 4-be)
2. A gépek egy dolog, lehet csili-vili, de az adtok nyilván pontosabbak a szagszervízben, mint egy maszeknél.
A maszek mondta, hogy sokszor náluk kötnek ki a képzettebb szerelők, s ők is gyári adatokkal dolgoznak.
Futóműállításnál is ugyanazzal a tűrési határral dolgoznak, mint a szakszerviz.
Említette is, hogy nem is érti miért jár mindenki a kötelező szervizekre a szakszervizbe, amikor egy jól felszerelt műhelyben ha csinálod, ugyanúgy él a garancia az autóra.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #41 Dátum:
2011.09.13 kedd, 12:58:04 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.09.13 kedd, 12:43:09
Kevésnek tartom, de ez van.
ACC is ette sztm rendesen nem csak a nyomás
Elsőnek egy elsőkerekes, nyomatékos autónál gyorsabban kell elkopnia , mint a hátsóknak. És még a fékezésről nem is beszéltünk.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #42 Dátum:
2011.09.13 kedd, 13:02:07 »
Idézetet írta: SzJani - 2011.09.13 kedd, 12:23:08
Érdekes volt tényleg, hogy levéve a 2 gumit, egymás mellé rakva, már nem volt lényeges különbség a kopottságban (mindkettő 0-ra kopott, a JH full-0).
Mellesleg néha azért rá kell nézni azokra a gumikra.
Tudom van dolog rendesen, de nagyobb esőben azért ez a lekopás nagyon durva dolgokat csinált volna.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #43 Dátum:
2011.09.13 kedd, 13:24:21 »
Idézetet írta: Trekxc - 2011.09.13 kedd, 13:02:07
Mellesleg néha azért rá kell nézni azokra a gumikra.
Tudom van dolog rendesen, de nagyobb esőben azért ez a lekopás nagyon durva dolgokat csinált volna.
Szoktam nézni.
Az a vicces, hogy az esős időszak (júl?) vége felé 1x felúszott olyan 130 környékén, s akkor megnéztem, láttam már kopnak, s még idén elmegy. Akkor a JH még nem így nézett ki.
kb 2 hete kezdett el zúgni, akkor tudtam, hogy ez már tényleg a végét járja, s most hvégén zavart már annyira, hogy alámásztam megnézni.
4-5E km alatt elhagyta magát rendesen...
ACC-t nem szoktam engedni, hogy egye (eredetileg a fékbetétek miatt nem engedem) így ha vmi birka bejön elém, már nyomom is a CANcelt. (ergo feleslegesen rendeltem meg
... bár néha használom, ha csak ügetek)
Az ugye mindenkinek közismert, hogy a hátsó fékbetétek kopnak jobban (ESP, ACC, stb miatt...).
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #44 Dátum:
2012.08.16 csütörtök, 07:51:47 »
Ciki, hogy csak én írogatok ide általában...
Van egy új dolog:
pár hete észrevettem, hogy ha leengedett ablakkal mentem, akkor vmi finom cincogás jött néha a hátsó futómű felől.
Aztán egyik nap kifordultam egy parkolóból, s hallottam vmi kattanást a JH felől.
Azóta néha azt csinálja, hogy nagyobb berugózáskor "kolongyol". Ha megyek tovább, abbahagyja. Ha beleállok a csomagtartóba, s megrázom mint isten a vargát, néha bekolongyol.
Van hogy 2-3 napig kussol. Tegnap felmentem az istenhegyre itt hátul, a *** úton adtam neki, hogy kijön-e vmi, hát olyan hang jött hátulról, mint ha egy 100literes műanyag savanyúságos hordót húznék magam után.
Alánéztem, persze nem látok semmit.
Egyszer régebben (1-2 éve) télen csinálta pár alkalommal, bevittem akkor Fordékhoz, felrakták egy rázópadra, s nem hallottak semmit. Azóta én sem, de most megint előjött.
Mi a nyavalya lesz ez?
Stabilizátor pálca?
Ha olcsó, érdemes párban cserélni? Olcsó?
Az bosszant egyébként, hoyg effektíve csak az M1-en jár az autó...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #45 Dátum:
2012.08.16 csütörtök, 09:24:19 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.08.16 csütörtök, 07:51:47
Ciki, hogy csak én írogatok ide általában...
Van egy új dolog:
pár hete észrevettem, hogy ha leengedett ablakkal mentem, akkor vmi finom cincogás jött néha a hátsó futómű felől.
Aztán egyik nap kifordultam egy parkolóból, s hallottam vmi kattanást a JH felől.
Azóta néha azt csinálja, hogy nagyobb berugózáskor "kolongyol". Ha megyek tovább, abbahagyja. Ha beleállok a csomagtartóba, s megrázom mint isten a vargát, néha bekolongyol.
Van hogy 2-3 napig kussol. Tegnap felmentem az istenhegyre itt hátul, a *** úton adtam neki, hogy kijön-e vmi, hát olyan hang jött hátulról, mint ha egy 100literes műanyag savanyúságos hordót húznék magam után.
Alánéztem, persze nem látok semmit.
Egyszer régebben (1-2 éve) télen csinálta pár alkalommal, bevittem akkor Fordékhoz, felrakták egy rázópadra, s nem hallottak semmit. Azóta én sem, de most megint előjött.
Mi a nyavalya lesz ez?
Stabilizátor pálca?
Ha olcsó, érdemes párban cserélni? Olcsó?
Az bosszant egyébként, hoyg effektíve csak az M1-en jár az autó...
Szia!
Én legelőször is, tanulva az előző esetemből, az összes csavart átnézném, hogy nem-e lazább valamelyik a kelleténél...
Nekem első torony lengéscsillapító bekötés önzárós anyája volt "laza" és az kattogott... közben meg Fordéknál kicserélték volna az egész jobb elejét... Igazából nem is volt laza, csak rá lehetett húzni. Talán max 1 fordulatot, és máris fémesen koppant rossz úton, volt hogy megálláskor-induláskor- kormány kitekeréskor kottyant.
Azóta síri csend !
Üdv.: Peti
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #46 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 09:12:44 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.08.16 csütörtök, 07:51:47
Ciki, hogy csak én írogatok ide általában...
Van egy új dolog:
pár hete észrevettem, hogy ha leengedett ablakkal mentem, akkor vmi finom cincogás jött néha a hátsó futómű felől.
Aztán egyik nap kifordultam egy parkolóból, s hallottam vmi kattanást a JH felől.
Azóta néha azt csinálja, hogy nagyobb berugózáskor "kolongyol". Ha megyek tovább, abbahagyja. Ha beleállok a csomagtartóba, s megrázom mint isten a vargát, néha bekolongyol.
Van hogy 2-3 napig kussol. Tegnap felmentem az istenhegyre itt hátul, a *** úton adtam neki, hogy kijön-e vmi, hát olyan hang jött hátulról, mint ha egy 100literes műanyag savanyúságos hordót húznék magam után.
Alánéztem, persze nem látok semmit.
Egyszer régebben (1-2 éve) télen csinálta pár alkalommal, bevittem akkor Fordékhoz, felrakták egy rázópadra, s nem hallottak semmit. Azóta én sem, de most megint előjött.
Mi a nyavalya lesz ez?
Stabilizátor pálca?
Ha olcsó, érdemes párban cserélni? Olcsó?
Az bosszant egyébként, hoyg effektíve csak az M1-en jár az autó...
Meglett a hiba oka:
(egy kib****tt kb 2x3cm-es kő/murva volt beesve a JH rugótányérba. 1-2 éve már kolompolt (mint ha gumikalapáccsal ütnéd a rugót vagy a stabilizátor rudat), majd rázópad után abbahagyta, idáig kussban volt, s most megint csinálta jobb hátulról... Hol igen, hol nem. Ez a kedvenc hibatípusom...
)
A 2 szervizes kolléga nőgyógyász kézzel szedte ki, nem volt egyszerű móka...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zsoel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10594
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #47 Dátum:
2012.08.23 csütörtök, 09:37:59 »
Idézetet írta: SzJani - 2012.08.23 csütörtök, 09:12:44
Meglett a hiba oka:
(egy kib****tt kb 2x3cm-es kő/murva volt beesve a JH rugótányérba. 1-2 éve már kolompolt (mint ha gumikalapáccsal ütnéd a rugót vagy a stabilizátor rudat), majd rázópad után abbahagyta, idáig kussban volt, s most megint csinálta jobb hátulról... Hol igen, hol nem. Ez a kedvenc hibatípusom...
)
A 2 szervizes kolléga nőgyógyász kézzel szedte ki, nem volt egyszerű móka...
Naplózva
MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia!
CsZoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #48 Dátum:
2012.08.24 péntek, 13:03:03 »
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata, hogy a 215/50R17-es erősített oldalfalas gumit mekkora nyomásra kell fújni? Ehhez konkrétan nem találtam gyári adatot. Gumis 2.7-et tett bele, majd visszaállítottam 2.3-ra (ez a gyári értékek átlaga). Így viszont mintha lapos lenne.
Köszi
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #49 Dátum:
2012.08.24 péntek, 13:22:54 »
Idézetet írta: CsZoli - 2012.08.24 péntek, 13:03:03
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata, hogy a 215/50R17-es erősített oldalfalas gumit mekkora nyomásra kell fújni? Ehhez konkrétan nem találtam gyári adatot. Gumis 2.7-et tett bele, majd visszaállítottam 2.3-ra (ez a gyári értékek átlaga). Így viszont mintha lapos lenne.
Köszi
Milyen felnire sikerült ezt feltenni?
Mert ez facelift egyik gumimérete, és csak egy bizonyos felnire való. Menj be egy szalonba, nézz meg egy új mondit, nyisd ki az ajtaját, és ott bizti lesz ilyen adat...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: [
1
]
2
3
4
5
6
7
8
...
31
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ