Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.08 hétfő, 00:45:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 435 436 437 438 439 440 441 [442] 443 444 445 446 447 448 449 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20692435 alkalommal)
0 Felhasználó és 101 vendég van a témában
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #22050 Dátum: 2010.03.23 kedd, 13:46:35 »

hali, azt szeretném kérdezni ESP-t mikortól raktak a mondeókbe mert /amint lát6ó/ az enyímé 2001-es mk3 ghia (dzsihád) de full-full. Na jó mondjuk  a bűr +az ottomatta váltó hiányzik, de minden más benne van, ez a hogyishíjják akkor még nem létezett?
Hali, 2001tól lehet benne, de külön rendelhető extra.(ha jól tudom). Ha van a kocsidban akkor a csomagtartónyitó mellett kell, hogy legyen a kapcsolója. és a műszerfalon ki kell gyulladnia a visszajelző lámpának amikor ráadod a gyújtást.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #22051 Dátum: 2010.03.23 kedd, 13:51:33 »

Hali, 2001tól lehet benne, de külön rendelhető extra.(ha jól tudom). Ha van a kocsidban akkor a csomagtartónyitó mellett kell, hogy legyen a kapcsolója. és a műszerfalon ki kell gyulladnia a visszajelző lámpának amikor ráadod a gyújtást.
akkor úgy néz ki az egyémbűl kispórolták
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #22052 Dátum: 2010.03.23 kedd, 14:23:19 »

Sziasztok!

Gondom a következő, hátha vki tud megoldást a problémára esetleg járt már hasonló cipőben.

Hetente kb. 3-4dl vizet kell utána töltenem a víztartályba. Hétvégén bemásztam a kocsi alá, hogy
kizárjam a hengerfej, gátrepedés témát. A tartály alatti rész (vízpumpa környéke) tök nedves volt minden vízcsővel együtt, a vezető
oldalon pedig száraz volt a kocsi alja. Van egy vastag textil borítású cső az tök nedves volt. Lehetséges, hogy
az van megrepedve és abból szivárog a víz? Mennyire Mondeo betegség ez, hogy a vízcsövek elöregszenek vagy a Vízpumpánál
szivároghat?

Előre is THX a válaszokat!
Nézd meg,hogy az önindító környéke vizes-e!Ha igen,akkor a vízpumpa lesz cserés.A csövek nemigen szoktak ereszteni.Én is így jártam-18e volt az új vízpumpa,nem érdemes játszadozni,mert nagyobb gondot is okozhat. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #22053 Dátum: 2010.03.23 kedd, 14:24:47 »

Sziasztok.hatha itt tudna valaki segiteni.
A za gondom ,h futyol a turbom.A turbina tengelye nem kotyog,es a legerdekesebb az az ,h ha leveszem illetve kiiktatom a vakumcsovet akkor,nem csinalya a jelenseget.De mihejt visszateszem,es elkezd tolteni a turbo ,mar is futyol be.Ero van az autoba az nem gond.Nem fustol abszolut.Szerintem valami vana  avaltozo geometrias ***saggal.Mit lehet ileyenkor csinalni.Vegyem le a turbot es szeggyem szet,es pucolyam meg?
Szerintem megszorulhatott a lapátállítás.lehet,hogy csak nagytakarítás kéne a turbicseknek. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #22054 Dátum: 2010.03.23 kedd, 15:30:12 »

Megkaphatná én is? wave

Igen, küldtem az e-mail címedre.

Üdv:  integet2
Naplózva
venci
Vendég
« Új hozzászólás #22055 Dátum: 2010.03.23 kedd, 16:10:10 »

Sziasztok!
Segítsetek!
MK III Kombi 1.8 16v 2001-es. Országúti világításnál  rángat a motor, mintha nem menne valamelyik henger. Viszont, ha lekapcsolom a világítást megszűnik a rángatás. Aksit, biztit, megszakítót már megnéztem, ezek rendben vannak.
Valakinek van valami ötlete, vagy tapasztalt már hasonlót?
Előre is köszönök minden választ.
Üdv: Venci 
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #22056 Dátum: 2010.03.23 kedd, 18:30:12 »

Sziasztok!
Segítsetek!
MK III Kombi 1.8 16v 2001-es. Országúti világításnál  rángat a motor, mintha nem menne valamelyik henger. Viszont, ha lekapcsolom a világítást megszűnik a rángatás. Aksit, biztit, megszakítót már megnéztem, ezek rendben vannak.
Valakinek van valami ötlete, vagy tapasztalt már hasonlót?
Előre is köszönök minden választ.
Üdv: Venci 
volt törve az autó?zárlat lehet...
töltést kellene mérni,be és kikapcsolt lámpánál. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #22057 Dátum: 2010.03.23 kedd, 18:43:49 »

Sziasztok
Kellene egy kis segítség mégpedig olyan gondom van,hogy 3hetet állt az autóm és nem indult mert lemerült az aksi de feltöltés után minden müködött kivéve a jobb oldali elektromos ablakom meg se moccan???ha van valakinek tapasztalata ossza már meg velem is.
Köszi
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #22058 Dátum: 2010.03.23 kedd, 18:48:00 »

Sziasztok
Kellene egy kis segítség mégpedig olyan gondom van,hogy 3hetet állt az autóm és nem indult mert lemerült az aksi de feltöltés után minden müködött kivéve a jobb oldali elektromos ablakom meg se moccan???ha van valakinek tapasztalata ossza már meg velem is.
Köszi
se le se föl?biztik rendben vannak?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #22059 Dátum: 2010.03.23 kedd, 19:19:05 »

se le se föl?biztik rendben vannak?
egyenlőre nem néztem meg a bisztiket.mindegyik ablak külön bisztin van?mert a többi müködik
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #22060 Dátum: 2010.03.23 kedd, 19:28:04 »

egyenlőre nem néztem meg a bisztiket.mindegyik ablak külön bisztin van?mert a többi müködik
igen,asszem....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
venci
Vendég
« Új hozzászólás #22061 Dátum: 2010.03.23 kedd, 20:03:46 »

Igen úgy látom, kapott már egy pofont, mintha felakadtak volna vele valamire. A sérülést még a megvásárlása előtt kijavították, nálam 9 hónapja van és kb 1 hete kezdte el csinálni. Töltés rendben van, generátor jól működik.
Helyzetjelző ködlámpa mehet, akkor nem rángat, csak országútinál.
Naplózva
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #22062 Dátum: 2010.03.23 kedd, 21:51:18 »

Sziasztok!
Bocs, h ide írok, de ez (talán) a legolvasottabb mk3-as topic. Smiley

Szóval mivel a bal első nyári gumim (Kleber 205/50-es r17) defektes lett, ezért próbáltam keresni a helyébe egy még jó állapotban lévő használtat. Sajna ilyen típust nem találtam. Hátul pirelli p7 van, vagyis lesz feltéve. Nem tudom, h mennyit futott gumik, mivel kereskedőtől vettem a kocsit.

Mivel kb. 100 km-t tettem meg a gumikkal miután megvettem a gépet ősszel, ezért nem igazán tudom, hogy hogyan futnak ezek a gumik.

Ki milyen márkát javasol ebben a méretben? Olvastatok valamilyen tesztet esetleg?
Szerintetek vegyek két újat előre, vagy csak egyet, és hagyjam meg a másik használtat? Szerintetek a jobb oldali gumik tényleg jobban kopnak, mint a baloldaliak (nem politikai értelemben Smiley)? A hajtott kerékre érdemesebb az új gumikat tenni, vagy lényegtelen?

Gumis szakember mit tenne a helyemben?

bocsi a sok kérdésért, ha már párra kapok korrekt választ, örülni fogok Tongue

uff
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #22063 Dátum: 2010.03.23 kedd, 22:12:34 »

Sziasztok!
Bocs, h ide írok, de ez (talán) a legolvasottabb mk3-as topic. Smiley

Szóval mivel a bal első nyári gumim (Kleber 205/50-es r17) defektes lett, ezért próbáltam keresni a helyébe egy még jó állapotban lévő használtat. Sajna ilyen típust nem találtam. Hátul pirelli p7 van, vagyis lesz feltéve. Nem tudom, h mennyit futott gumik, mivel kereskedőtől vettem a kocsit.

Mivel kb. 100 km-t tettem meg a gumikkal miután megvettem a gépet ősszel, ezért nem igazán tudom, hogy hogyan futnak ezek a gumik.

Ki milyen márkát javasol ebben a méretben? Olvastatok valamilyen tesztet esetleg?
Szerintetek vegyek két újat előre, vagy csak egyet, és hagyjam meg a másik használtat? Szerintetek a jobb oldali gumik tényleg jobban kopnak, mint a baloldaliak (nem politikai értelemben Smiley)? A hajtott kerékre érdemesebb az új gumikat tenni, vagy lényegtelen?

Gumis szakember mit tenne a helyemben?

bocsi a sok kérdésért, ha már párra kapok korrekt választ, örülni fogok Tongue

uff
én törekednék 4 azonos gumikra.. ha a hátsó még forgalomba van akkor pláne azokat venném... és az új gumikat előre raknám azoknak jobban kel a tapadás.. 2-3 év múlva úgy is össze kopnak a hátsókkal...
figyu:
http://jsi.hu/_user/browser/File/summertest.pdf
http://www.startgumi.hu/pirelli/p7/
http://www.origo.hu/auto/20080505-nyari-gumiteszt.html?pIdx=2
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.23 kedd, 22:19:10 írta Benedek » Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #22064 Dátum: 2010.03.23 kedd, 22:23:01 »

én törekednék 4 azonos gumikra.. ha a hátsó még forgalomba van akkor pláne azokat venném... és az új gumikat előre raknám azoknak jobban kel a tapadás.. 2-3 év múlva úgy is össze kopnak a hátsókkal...

hú, köszi a választ, bár jobban örültem volna valami másnak, mivel a két hátsó gumi a pirelli p7 darabja újonnan 50 ropi..., magyarul 100-ba lenne a kettő, amiért viszont akkor már vehetnék 4 Barumot, vagy 3 Klebert, plusz eladhatnám a pirelliket...

érdemes a jobb gumiba kétszer annyit feccolni szerintetek? mert pl. fogyasztáson nem hoz annyit, tartósságon szintén nem hiszem, egyedül a biztonság lenne az, amiért hajlandó lennék ennyivel többet áldozni...
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #22065 Dátum: 2010.03.23 kedd, 22:29:49 »

hú, köszi a választ, bár jobban örültem volna valami másnak, mivel a két hátsó gumi a pirelli p7 darabja újonnan 50 ropi..., magyarul 100-ba lenne a kettő, amiért viszont akkor már vehetnék 4 Barumot, vagy 3 Klebert, plusz eladhatnám a pirelliket...

érdemes a jobb gumiba kétszer annyit feccolni szerintetek? mert pl. fogyasztáson nem hoz annyit, tartósságon szintén nem hiszem, egyedül a biztonság lenne az, amiért hajlandó lennék ennyivel többet áldozni...
valóban a pénztárca nagy úr! használtan megveszik az ilyen gumikat??
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #22066 Dátum: 2010.03.23 kedd, 22:34:28 »

valóban a pénztárca nagy úr! használtan megveszik az ilyen gumikat??

passz, miért, más gumikat miért vennének meg jobban?
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #22067 Dátum: 2010.03.23 kedd, 22:37:25 »

passz, miért, más gumikat miért vennének meg jobban?
az tény a Vaterán és a többi "piactéren" meg ér egy kört... hirdesd meg... valami csak kiderül.... Wink
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #22068 Dátum: 2010.03.24 szerda, 07:18:14 »

én törekednék 4 azonos gumikra.. ha a hátsó még forgalomba van akkor pláne azokat venném... és az új gumikat előre raknám azoknak jobban kel a tapadás.. 2-3 év múlva úgy is össze kopnak a hátsókkal...
figyu:
http://jsi.hu/_user/browser/File/summertest.pdf
http://www.startgumi.hu/pirelli/p7/
http://www.origo.hu/auto/20080505-nyari-gumiteszt.html?pIdx=2


Szia!

Nem szeretnék tolakodóan beleszólni ebbe a gumi dologba, de egyszer azt olvastam, ha csak egy tengelyre veszel új köpenyeket, akkor azt a hátsóra érdemes felrakni, hogy ott mindig jobb legyen a tapadás. Ellenkező esetben úgy járhat az ember, hogy a kopottabb hátsógumikkal kitör az autónak a segge, keresztbe áll és az ilyen helyzet kezelése nehezebb. Amikor ezt anno olvastam nagyon meglepődtem, mert én is az első tengelyre, a hajtott nagyobb súlyterhelésű kerékre raknám fel. De gondolom a fenti magyarázatnak van alapja.
Ezt csak gondolat ébresztőnek írtam.

Üdv: V.Tamás  integet2
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #22069 Dátum: 2010.03.24 szerda, 07:43:38 »

Szia!

Nem szeretnék tolakodóan beleszólni ebbe a gumi dologba, de egyszer azt olvastam, ha csak egy tengelyre veszel új köpenyeket, akkor azt a hátsóra érdemes felrakni, hogy ott mindig jobb legyen a tapadás. Ellenkező esetben úgy járhat az ember, hogy a kopottabb hátsógumikkal kitör az autónak a ***e, keresztbe áll és az ilyen helyzet kezelése nehezebb. Amikor ezt anno olvastam nagyon meglepődtem, mert én is az első tengelyre, a hajtott nagyobb súlyterhelésű kerékre raknám fel. De gondolom a fenti magyarázatnak van alapja.
Ezt csak gondolat ébresztőnek írtam.

Üdv: V.Tamás  integet2

Szerintem ez inkább téligumira igaz, mert télen nagyobb a csúszásveszély. Én a mélyebb mintázatút szoktam előre tenni, mert az első általában gyorsabban kopik.
Nekem is Pirelli P7 van az autón. Egy éve vettem, 10-15e km-t futottak, és megdöbbentően sokat koptak. Az eredeti 8mm-es mintából elöl kb. 6mm maradt.

Ha nincs pénz új gumira, akkor használtat kell nézni, rengeteget hirdetnek. Mondjuk 200-zal nem mernék furikázni használt gumikon.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #22070 Dátum: 2010.03.24 szerda, 08:46:25 »

Szerintem ez inkább téligumira igaz, mert télen nagyobb a csúszásveszély. Én a mélyebb mintázatút szoktam előre tenni, mert az első általában gyorsabban kopik.
Nekem is Pirelli P7 van az autón. Egy éve vettem, 10-15e km-t futottak, és megdöbbentően sokat koptak. Az eredeti 8mm-es mintából elöl kb. 6mm maradt.

Ha nincs pénz új gumira, akkor használtat kell nézni, rengeteget hirdetnek. Mondjuk 200-zal nem mernék furikázni használt gumikon.

Benedek: köszi a linkeket
Tamás: köszi a kiegészítést, ma rákérdezek a gumisnál, hogy mit szól ehhez a "tézishez"

Sakos: tök jó, hogy írod ezt a 8mm-t, mert ma megnéztem a gumikat a garázsban:

a Kleber-en 5 millis, a Pirellin 4,5 millis a minta... Szóval még az is lehet, hogy mind a négy cserés lesz bakker  szomoru1   Vagy ezekkel még lehetne futni idén (olyan 15 ezer km van tervben)?
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #22071 Dátum: 2010.03.24 szerda, 08:56:10 »

Én mindenképpen párban cserélném (tengelyenként) és hátra tenném nyáron is az új gumit, hogy ne mutasson túlkormányzottságot (kopottabb hátsókkal könnyebben kitörhet a hátulja, így nagyobb a megperdülés veszélye). Használtat nem vennék, mert lehet szálszakadásos, rosszul kopott, stb...Nézz körbe a neten, lehet "már" 37.000 körül Pirelli P7 Cinturiato-t kapni. Ha párban veszed, akkor nem is kell ragaszkodni ehhez a márkához/típushoz...pl.: Falken ZE912 27.790,- , Barum Bravuris2 18.588,- , Fulda Exelero 28.566,- , Dunlop Sport 01 30.372,- , GoodYear Excellence 29.613,- Continental Sportcontact 2 33.443,- ezek csak példák, jó gumik és nem 50.000 darabja...
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #22072 Dátum: 2010.03.24 szerda, 09:36:43 »

Én mindenképpen párban cserélném (tengelyenként) és hátra tenném nyáron is az új gumit, hogy ne mutasson túlkormányzottságot (kopottabb hátsókkal könnyebben kitörhet a hátulja, így nagyobb a megperdülés veszélye). Használtat nem vennék, mert lehet szálszakadásos, rosszul kopott, stb...Nézz körbe a neten, lehet "már" 37.000 körül Pirelli P7 Cinturiato-t kapni. Ha párban veszed, akkor nem is kell ragaszkodni ehhez a márkához/típushoz...pl.: Falken ZE912 27.790,- , Barum Bravuris2 18.588,- , Fulda Exelero 28.566,- , Dunlop Sport 01 30.372,- , GoodYear Excellence 29.613,- Continental Sportcontact 2 33.443,- ezek csak példák, jó gumik és nem 50.000 darabja...
Helló,
Gumi témához. Ha van Norauto a közelben akkor ott most 24000Ft lehet kapni Michelin Primacy HP abroncsokat 205/55 16R méretben. Ezek a gumik kapták a legtöbb pontot így a legjobb értékelést az ADAC teszten 205/55 16R méretben. Szerintem ez jó ár.(persze így is 96000Ft ami nagyon nem kevés).  De körbe kell nézni a neten. Már lehet 18000Ft-tól kapni jó gumikat.(új). Én az első tengelyre tenném a jobb gumikat mivel az a hajtott kerék, és ez jobban is fog kopni mint a hátsó. Az autó hátuljának kitörése inkább télen havas úton jellmzóbb, ha nincs megfelelő boramélysége a guminak vagy éppen nyári gumi van rajta. Nyáron ez esetleg vizes(nem nedves) felületen fordulhat elő nagyobb valószínüséggel.
 Egyébbkén a guminak törvény szerint 1,6mm profilmélységünek kell lennie, de ha jól emlékszem a nyári gumikat kb 3 mm-s profilménységig bártran el lehet használni különösebb teljesítményromlás nélkül, a télieket 4-5mm-ig. (utánna már nem képes megkapaszkodni a gumi havas felületen és drasztikusan nő a fékút és vontatási teljesítmény) Mostmár a legtöbb gumin van kopásjelző borda, ami ha egy magasságba kerül a futófelülettel akkor célszerű cserélni a gumikat.
http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16/tab.asp?ComponentID=242488&SourcePageID=243132
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #22073 Dátum: 2010.03.24 szerda, 09:52:46 »

Helló,
Gumi témához. Ha van Norauto a közelben akkor ott most 24000Ft lehet kapni Michelin Primacy HP abroncsokat 205/55 16R méretben. Ezek a gumik kapták a legtöbb pontot így a legjobb értékelést az ADAC teszten 205/55 16R méretben. Szerintem ez jó ár.(persze így is 96000Ft ami nagyon nem kevés).  De körbe kell nézni a neten. Már lehet 18000Ft-tól kapni jó gumikat.(új). Én az első tengelyre tenném a jobb gumikat mivel az a hajtott kerék, és ez jobban is fog kopni mint a hátsó. Az autó hátuljának kitörése inkább télen havas úton jellmzóbb, ha nincs megfelelő boramélysége a guminak vagy éppen nyári gumi van rajta. Nyáron ez esetleg vizes(nem nedves) felületen fordulhat elő nagyobb valószínüséggel.
 Egyébbkén a guminak törvény szerint 1,6mm profilmélységünek kell lennie, de ha jól emlékszem a nyári gumikat kb 3 mm-s profilménységig bártran el lehet használni különösebb teljesítményromlás nélkül, a télieket 4-5mm-ig. (utánna már nem képes megkapaszkodni a gumi havas felületen és drasztikusan nő a fékút és vontatási teljesítmény) Mostmár a legtöbb gumin van kopásjelző borda, ami ha egy magasságba kerül a futófelülettel akkor célszerű cserélni a gumikat.
http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16/tab.asp?ComponentID=242488&SourcePageID=243132

Igen, viszont neki 205/50 R17-ese van.
A nyári gumi előírt min. 1,6 mm-es profillal csak száraz úton jó. Minél mélyebb a profil, annál jobb a vízkiszorító képessége (megfelelő mintázattal), én 3-4mm-nél már cserélem.
Egyébként ahány teszt, annyi győztes  Wink Meg lehet figyelni, hogy sok teszt esetében nem elég széles a választék...(ettől még az ADAC lehet mérvadó)
Naplózva
Laccus.27
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155



E-mail
« Új hozzászólás #22074 Dátum: 2010.03.24 szerda, 09:55:14 »

Üdv Kedves "Sorstárs"!
Nekem csontra ugyanez jött elő kb 3 hete. Először azt mondták, hogy egyenlőre hagyjam, majd kiderül mi lesz a hiba. Ma voltam a géppel szervízben,
csapágy csere lesz, semmi több. Igaz, nekem sokkal kevesebb km van benne. A szerkezet és a kiemelés hibátlannak mondható, ezért meg se fordult a fejemben, hogy lendkerekestől cseréltessek mindent. Kinyomó szereléssel 45 + épp időszerű a hátsó lengéscsillapítókat is (34e=2db) és rendben lesz a verda. Ha kész a géped, csak úgy kíváncsiságból érdekelne, hogy mi lett a vége anyagilag és mi került bele.
Üdv. Laci

Sziasztok!

Kérdésem a köv lenne.

Ma reggel észleltem, hogy amikor a kuplungot benyomom (még akkor is ha éppen hogy hozzáér a lában) vékony sikító hangot hallat. Ez mi lehet? Ha esetleg kinyomó csapágy, akkor a szétszedéskor mit érdemes még kicserélni?

THX a választ!


Naplózva

MKIII 2.0/130LE TDCi Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
Laccus.27
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155



E-mail
« Új hozzászólás #22075 Dátum: 2010.03.24 szerda, 10:01:45 »

Szia!
Egy a lényeg, hogy az autóvásárlást követően ne egy Mondeo gazdája legyél! Jótanács, érdemes megfogadni!
Üdv: egy Mondeo tulaj.

sziasztok, eddig sok érdekes és okos segítséget kaptam, sajnos még nem jött össze az autóvásárlás.

A véleményetekre lenne szükségem ( pro és contra ), a 2.0 literes TDCi és a 2.0 literes 16V benzin motor közötti pozitív és negatív véleményekre lennék roppant kíváncsi, mivel kissé elbizonytalanodtam a döntésemben.

Mire kell ügyelni 2.0 literes TDCi motor megvizsgálásakor, próbaút során ?

2001 és 2003 közötti évjáratok érdekelnek, 5 ajtós modell.

Türelmetlenül várom válaszaitok, köszönöm nektek....
Naplózva

MKIII 2.0/130LE TDCi Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
Laccus.27
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 155



E-mail
« Új hozzászólás #22076 Dátum: 2010.03.24 szerda, 10:07:25 »

Üdv! Az alapjárati motorral mi a helyzet? Relatív "olcsó" és talán nem is kell mást cserélni.
Laci

Sziasztok!

Visszatérő problémám van egy 115Le-s TDCI motorral kapcsolatban.
A jelenség az, hogy indítás után a motor szabálytalanul, egyenetlenül jár , olyan mintha "kihagyna" a motor.
Ezt csak hidegen észlelni , kb. 3-5 perc járás után teljesen megszűnik.
Gázadásra normálisan reagál.Nem füstöl , nyomaték,erő megvan.
Az üa. szűrő esetleges levegősödését már kizártam, egyéb ötletem nincs.
Örömmel fogadok minden tanácsot!
Köszönöm.

Zs@

Naplózva

MKIII 2.0/130LE TDCi Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #22077 Dátum: 2010.03.24 szerda, 10:15:22 »

hú, köszi a választ, bár jobban örültem volna valami másnak, mivel a két hátsó gumi a pirelli p7 darabja újonnan 50 ropi..., magyarul 100-ba lenne a kettő, amiért viszont akkor már vehetnék 4 Barumot, vagy 3 Klebert, plusz eladhatnám a pirelliket...

érdemes a jobb gumiba kétszer annyit feccolni szerintetek? mert pl. fogyasztáson nem hoz annyit, tartósságon szintén nem hiszem, egyedül a biztonság lenne az, amiért hajlandó lennék ennyivel többet áldozni...

hello,

http://www.automax.hu/pirelli/p7/

a te mereted 40000ft

udv
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #22078 Dátum: 2010.03.24 szerda, 11:44:29 »

Nem Tom, Alpha Dog, mondejooo, köszi az infókat, akkor valszeg 2 új gumi lesz véve, amiket vagy előre, vagy hátra fogok feltenni Smiley
A két 4,5 millis Pirelli-t akkor még nyűvöm idén...

A Kleber-em meg eladó akkor úgy néz ki, kit érdekelne?  beka3
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
Tomi20
Vendég
« Új hozzászólás #22079 Dátum: 2010.03.24 szerda, 12:06:27 »

Nézd meg,hogy az önindító környéke vizes-e!Ha igen,akkor a vízpumpa lesz cserés.A csövek nemigen szoktak ereszteni.Én is így jártam-18e volt az új vízpumpa,nem érdemes játszadozni,mert nagyobb gondot is okozhat. Wink wave

Vizes az is  szomoru1
Naplózva
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #22080 Dátum: 2010.03.24 szerda, 13:07:12 »

Nem Tom, Alpha Dog, mondejooo, köszi az infókat, akkor valszeg 2 új gumi lesz véve, amiket vagy előre, vagy hátra fogok feltenni Smiley
A két 4,5 millis Pirelli-t akkor még nyűvöm idén...

A Kleber-em meg eladó akkor úgy néz ki, kit érdekelne?  beka3
Szia,

Nézd meg ezt, ha gondolod. 3db felett ingyenes a kiszállítás. 2db 1200FT. De sajna Pirelli nincs szomoru1
=1&categories_id[]=28&sort=7a&page=1]http://www.gumishop.com/advanced_search_result.php?tyre_width_id=10&sidewall_height_id=8&rim_diameter_id=4&vehicle_type_id[]=1&categories_id[]=28&sort=7a&page=1
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Alpha Dog
Vendég
« Új hozzászólás #22081 Dátum: 2010.03.24 szerda, 13:12:19 »


Én innét rendeltem ma 8db 205/55 R16-os (2 autóra) GoodYear Efficientgrip-et ingyenes kiszállítással, hétfőre itt lesz
http://www.autogumibolt.hu/ebolt/gumi/kereses/
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #22082 Dátum: 2010.03.24 szerda, 13:19:18 »

sziasztok,

lenne 1 kerdesem. hideg inditasnal a motor pocre beindul de azutan hirtelen fordulatszam eses tortenik es altalaban lefullad a motor, vagy nagynehezen kb 200-300 fordulatrol (a fordulatszammero alapjan mondva) eleg csunya hangokkal mellekelve osszeszedi magat es megemeli a fordulatot de akkor par masodpercik ingadozik a fordulat kb 1400 es 1000 fordulat kozott. ezutan beall szepen es semmi gond vele tovabb. ha pl. lefullad akkor az ujrainditasnal tok normalis. azt meg hozza kell tennem (nem tom van e koze hozza), hogy ezt azota csinalja amiota nincs mar olyan hideg, vagyis reggelente is mar 10C korul van...
valakinek valami otlete?

koszi

udv
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #22083 Dátum: 2010.03.24 szerda, 16:41:49 »

Üdv Kedves "Sorstárs"!
Nekem csontra ugyanez jött elő kb 3 hete. Először azt mondták, hogy egyenlőre hagyjam, majd kiderül mi lesz a hiba. Ma voltam a géppel szervízben,
csapágy csere lesz, semmi több. Igaz, nekem sokkal kevesebb km van benne. A szerkezet és a kiemelés hibátlannak mondható, ezért meg se fordult a fejemben, hogy lendkerekestől cseréltessek mindent. Kinyomó szereléssel 45 + épp időszerű a hátsó lengéscsillapítókat is (34e=2db) és rendben lesz a verda. Ha kész a géped, csak úgy kíváncsiságból érdekelne, hogy mi lett a vége anyagilag és mi került bele.
Üdv. Laci


Szia,

Azóta körbejártam a problémát és épp "anyagbeszerzésen" vagyok. Nagy valószínűséggel, a kuplungom és a lendkerekem nekem is elmenne még, de mivel csak évek múlva akarok megválni a vastól kompletten cseréltetek mindent. Ha csak kinyomót cserélsz tedd azt, de az itt leírtak alapján és az ésszerűségre hivatkozva (271.000 km van az autómban) én cserélek mindent.-- Megjegyzem kevés km-nél nem hinném, hogy tönkremegy a kinyomó valós km van az autódban tutira?  gun -- Így is ahogy olvasgatom a fórumot csoda, hogy "csak" most lett a dolog cserés, bár xerintem ez használattól függ.

A mostani kalkuláció alapján szereléssel együtt kb 175.000 be lesz a történet.  falbav falbav falbav
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #22084 Dátum: 2010.03.24 szerda, 16:55:35 »

Vizes az is  szomoru1
Vízpumpacsere! wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #22085 Dátum: 2010.03.24 szerda, 16:57:49 »

Vízpumpacsere! wave

Xerencsésebb mintha a körmös tengely simult volna le... nyes
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #22086 Dátum: 2010.03.24 szerda, 16:59:48 »

Xerencsésebb mintha a körmös tengely simult volna le... nyes
A következő az lett volna,mert beáll a csapágy,a víz kimossa a zsírt a bordástengelytől,majd megfordul és elnyalja a bordákat.Rosszabb esetben lehet szervószivattyút is cserélni.Úgyhogy inkább időben a vízpuma csere! vigyor3 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #22087 Dátum: 2010.03.24 szerda, 17:03:35 »

A következő az lett volna,mert beáll a csapágy,a víz kimossa a zsírt a bordástengelytől,majd megfordul és elnyalja a bordákat.Rosszabb esetben lehet szervószivattyút is cserélni.Úgyhogy inkább időben a vízpuma csere! vigyor3 Wink wave

túlvagyok rajta  wow1 -ezért írtam  Wink
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48474



« Új hozzászólás #22088 Dátum: 2010.03.24 szerda, 17:11:49 »

túlvagyok rajta  wow1 -ezért írtam  Wink
én is-ezért írtam  nyes Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jack
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


« Új hozzászólás #22089 Dátum: 2010.03.24 szerda, 19:54:00 »


zseby kollegától kaptam egy számot, amin éppen a méretben árult egy srác 4 michelin pilot exalto-t, pár száz kilómétert futott elvileg
meg is vettem gyorsba, futtában megnéztem egy benzinkút világításánál, remélem a gumis nem fogja holnap nagyon leszólni Smiley

köszi zseby a kontaktot, a többieknek meg az infókat  integet2
Naplózva

2004-es 2.0TDCI Ghia
mondeo111
Vendég
« Új hozzászólás #22090 Dátum: 2010.03.24 szerda, 20:12:33 »

Ha már gumi témánál vagyunk!! Van az autómon 7 küllős 17"-os gyári alufelni nagyon jó állapotú 225/45 Dunlop gumikkal. Mind a felni, mind a gumi kifogástalan állapotban van!!! Mivel sajnos felénk elég vacak utak vannak és ez a felni nem ilyen utakra való!! Ha van valakinek szép 16"-os felnije márkás jó állapotú gumikkal, szivesen elcserélem, akár 1 az 1-ben is!!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #22091 Dátum: 2010.03.24 szerda, 21:40:17 »

Ha már gumi témánál vagyunk!! Van az autómon 7 küllős 17"-os gyári alufelni nagyon jó állapotú 225/45 Dunlop gumikkal. Mind a felni, mind a gumi kifogástalan állapotban van!!! Mivel sajnos felénk elég vacak utak vannak és ez a felni nem ilyen utakra való!! Ha van valakinek szép 16"-os felnije márkás jó állapotú gumikkal, szivesen elcserélem, akár 1 az 1-ben is!!

Képet muti róla!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
béci
Vendég
« Új hozzászólás #22092 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 08:27:50 »

sziasztok, a mkIII Trend felszereltségű modellbe lehet utólag küszöblécet beépíteni ?

Ha igen, hol és menyiért lehet eredeti, gyári küszöblécet beszerezni ?

Köszönöm...
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #22093 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 08:31:56 »

sziasztok, a mkIII Trend felszereltségű modellbe lehet utólag küszöblécet beépíteni ?

Ha igen, hol és menyiért lehet eredeti, gyári küszöblécet beszerezni ?

Köszönöm...

mit értesz küszöbléc alatt?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #22094 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 08:37:20 »

sziasztok, a mkIII Trend felszereltségű modellbe lehet utólag küszöblécet beépíteni ?

Ha igen, hol és menyiért lehet eredeti, gyári küszöblécet beszerezni ?

Köszönöm...

küszöbvédő matricára gondolsz?

Ilyen nekem is kellene mind a 4 ajtóhoz...  wave
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
béci
Vendég
« Új hozzászólás #22095 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 08:57:41 »

A vezető és utasülés mellett, lent a küszöbökben található 1-1 darab rozsdamentes acél küszöblécek, csak a két első ajtónál.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.25 csütörtök, 09:02:48 írta béci » Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #22096 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 09:02:22 »

A vezető és utasulés mellett, lent a küszöbökben található 1-1 darab rozsdamentes acél küszöblécek, csak a két első ajtóknál.

az ilyen öntapadós cucc, és sajna nem is olyan olcsó...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
enginechange
Vendég
« Új hozzászólás #22097 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 09:06:20 »

Helló fórumozók!  Most regisztráltam nem rég. Az első kérdésem a következő: Megfőztem a motoromat ami egy TDCI 130 Hp 2002-es, és mivel mindig nyűgös volt ezenfelül míg rendbe raknám sokba lenne, így arra gondoltam cserélném kétezer köbcentis benzines egységre. Kivitelezhető e? A durashift váltó és dízel kipufogó rendszer jó e rá? Gondolom a bak felfogatási helyek egyformák. Szerintem egy érdekes téma amit lehet boncolgatni itt a fórumon beka3
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #22098 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 10:11:55 »

Helló fórumozók!  Most regisztráltam nem rég. Az első kérdésem a következő: Megfőztem a motoromat ami egy TDCI 130 Hp 2002-es, és mivel mindig nyűgös volt ezenfelül míg rendbe raknám sokba lenne, így arra gondoltam cserélném kétezer köbcentis benzines egységre. Kivitelezhető e? A durashift váltó és dízel kipufogó rendszer jó e rá? Gondolom a bak felfogatási helyek egyformák. Szerintem egy érdekes téma amit lehet boncolgatni itt a fórumon beka3
inkább tegyél bele 2,2 tdci-t, az egyszerűbb
A benzines és dizel blokkoknak más a konfigurációja kissé. A váz azonos szerintem, tehát kellő kipakolás/bepakolás után eléred a célt.
A dizel kipufogónak az első része, várhatóan a flexcsőig szerintem nem lesz jó, a dizelben a turbó miatt más leömlő van.
Azt nem tudom, hogy a 2,0i kapható volt-e automatával, de véleményem szerint ha már szereled, érdemes egy mmt6-ot rátenni, megszabadulva az automata nyűgjétől.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
mondeo111
Vendég
« Új hozzászólás #22099 Dátum: 2010.03.25 csütörtök, 10:34:17 »

Nem valami tiszta, de nincs időm autót mosni!!
http://kepfeltoltes.hu/100325/Mondeo_ker_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100325/Mondeo_ker_k1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100325/Mondeo_ker_k2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ha érdekel akkor küldj Te is képet a tiedről!


Képet muti róla!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 435 436 437 438 439 440 441 [442] 443 444 445 446 447 448 449 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.171 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.