Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.06 vasárnap, 00:40:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 796 797 798 799 800 801 802 [803] 804 805 806 807 808 809 810 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21481688 alkalommal)
0 Felhasználó és 289 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #40100 Dátum: 2012.09.22 szombat, 20:52:43 »

Nem ide, mert apám III. -ról van szó.
Most lett ráköltve vagy fél milla, akkor most folytatása következik Smiley

Csak az egyik termosztát lett cserélve. Hogy gyári -e azt nem tudom, megkérdezem.
Szénkefe manőver drága móka?

Köszi az infót, továbbítom Smiley

Ok, nem kötözködni akartam én  vigyor3

Szénkefe csere nem nagy téma, ha a csúszógyűrű nincs elkopva: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban , csak találni kell szerelőt, aki nem kicserélni/felújítani akarja az egész generátort.

Akkor olajköri termót is cseréljétek (gondolom az nem lett cserélve), ha lehet gyárira, mert egy borzalmasan drága alkatrész. Ha így se melegszik, akkor lehet, hogy valamelyik bekerült termosztát rossz, vagy el kell fogadni, hogy ez "egyszerűen ilyen", és az alacsony mennyiségű hulladékhő az "ára" a jó hatásfoknak és alacsony fogyasztásnak.
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #40101 Dátum: 2012.09.22 szombat, 22:41:24 »

Ok, nem kötözködni akartam én  vigyor3

Szénkefe csere nem nagy téma, ha a csúszógyűrű nincs elkopva: http://mondeo.hu/wiki/index.php/Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban , csak találni kell szerelőt, aki nem kicserélni/felújítani akarja az egész generátort.

Akkor olajköri termót is cseréljétek (gondolom az nem lett cserélve), ha lehet gyárira, mert egy borzalmasan drága alkatrész. Ha így se melegszik, akkor lehet, hogy valamelyik bekerült termosztát rossz, vagy el kell fogadni, hogy ez "egyszerűen ilyen", és az alacsony mennyiségű hulladékhő az "ára" a jó hatásfoknak és alacsony fogyasztásnak.

Ok, ránézek mennyi az annyi, de az tuti,hogy ez nem normális, ez sokáig jó volt ,aztán egyszer csak történt valami azóta rossz.
Az biztos ,hogy nem állapot, hogy hideg hűtővízzel menjen az autó, hosszútávon tuti kinyírja az autót.
Naplózva
akela
Vendég
« Új hozzászólás #40102 Dátum: 2012.09.22 szombat, 22:58:18 »

Ok, ránézek mennyi az annyi, de az tuti,hogy ez nem normális, ez sokáig jó volt ,aztán egyszer csak történt valami azóta rossz.
Az biztos ,hogy nem állapot, hogy hideg hűtővízzel menjen az autó, hosszútávon tuti kinyírja az autót.
Azt mondják a nagyok,hogy a dieselnek semmiképp nem tesz jót,ha nem üzemi hőfokon használják.ehhez képest ezek a cr motoroknak alig van veszteséghőjük.
Az én szerelőm csak a főkörit cserélte ki,és elintézte a többit annyival,hogy ezek a motorok mind ilyen hüvösek.Én pedig ki szeretném cseréltetni az olajkörit is.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #40103 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 00:35:28 »

Azt mondják a nagyok,hogy a dieselnek semmiképp nem tesz jót,ha nem üzemi hőfokon használják.ehhez képest ezek a cr motoroknak alig van veszteséghőjük.
Az én szerelőm csak a főkörit cserélte ki,és elintézte a többit annyival,hogy ezek a motorok mind ilyen hüvösek.Én pedig ki szeretném cseréltetni az olajkörit is.
Akkor cseréld,de előfordul nem fog változni semmi.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #40104 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 13:12:54 »

Azt mondják a nagyok,hogy a dieselnek semmiképp nem tesz jót,ha nem üzemi hőfokon használják.ehhez képest ezek a cr motoroknak alig van veszteséghőjük.
Az én szerelőm csak a főkörit cserélte ki,és elintézte a többit annyival,hogy ezek a motorok mind ilyen hüvösek.Én pedig ki szeretném cseréltetni az olajkörit is.

Nem bizony... van egy algoritmus, amivel el tudod dönteni, hogy jó-e a termosztátod, azaz, melyiket kell cserélni.
Ehhez hideg idő kell, 0 fokhoz közeli. Persze, az autó aludjon kinn. Belépsz az infó menübe, és ráállítod a motorhőfokra.
Indulhat a motor, és indulhatunk is. Eleinte 40 fokot fog mutatni, ennyi a minimum, majd a motorhőfok elkezd emelkedni.
Ha mondjuk 50 fok lett (megmozdult a mutató, de még csak az első pöcökig ért el), félreállsz, és leállítod a motort.
A főköri termóról jövő vastag csövet könnyű megtalálni, felül van, és az megy a hűtőre felül. A csőnek szinte teljesen hidegnek kell lennie,
azaz a cső tetején egy vékony csíkban folyik meleg víz. Ez a vékony cső miatt van.
A másik már trükkösebb. A hűtőre megy egy másik, nem ilyen vastag cső, a lámpa mellett benyúlva lehet elérni, nőgyógyászati módszerekkel.
Ennek a csőnek is hidegnek kell lennie. Ha a csövet végigköveted, ez megy az olajkörire. Ha az embernek van lézeres hőmérője, az sokat segít  vigyor3
És már ki is derítettük, melyik a rossz. Az egyik megoldás, hogy kicseréljük mindkettőt, oszt jóság. Hát én nem így gondolom, mert lehet, hogy az új is rossz, vagy nem teljesen jó.
A benzines fiestán, amikor megvettük, nem melegedett be rendesen a motor. Cseréltük, vadi újra. Jobb lett, de még mindig nem az igazi.
Majd vettem egy Gatest, azóta (kb 5 év) khirály.
Jó, kicseréltük a rossz termosztátokat, hogy melegszik be a motor? 0 fok kinti levegőt feltételezve, kis terhelésen nekem kb 10 kilométer... újkorában is ilyen volt.
De aztán ha már bemelegedett, a mutató nem mozdul. Áll középen, mint a cövek (attól még ingadozik egy kicsit, de az mind1).
Akkor hűlhet vissza, ha -10 alatt vagyunk, és mondjuk gurulunk lefelé a hegyekben. -14 foknál, országúton még nem hűlt vissza, 90-nél sem.
Ha ennél hidegebb van, lassításnál, lassú tempónál az utasfűtés is elvesz annyit, hogy kezd kihűlni. -20 foknál már necces, mert ott már kis terhelésnél biztosan több az elvett, mint a termelt hő.
Azért írtam le ilyen részletesen, hogy az ember tudja, milyennek kell lennie. Tehát -10 felett semmi (normális) esetben sem hűlhet vissza.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tibike71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298



« Új hozzászólás #40105 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 14:04:32 »

Nem bizony... van egy algoritmus, amivel el tudod dönteni, hogy jó-e a termosztátod, azaz, melyiket kell cserélni.
Ehhez hideg idő kell, 0 fokhoz közeli. Persze, az autó aludjon kinn. Belépsz az infó menübe, és ráállítod a motorhőfokra.
Indulhat a motor, és indulhatunk is. Eleinte 40 fokot fog mutatni, ennyi a minimum, majd a motorhőfok elkezd emelkedni.
Ha mondjuk 50 fok lett (megmozdult a mutató, de még csak az első pöcökig ért el), félreállsz, és leállítod a motort.
A főköri termóról jövő vastag csövet könnyű megtalálni, felül van, és az megy a hűtőre felül. A csőnek szinte teljesen hidegnek kell lennie,
azaz a cső tetején egy vékony csíkban folyik meleg víz. Ez a vékony cső miatt van.
A másik már trükkösebb. A hűtőre megy egy másik, nem ilyen vastag cső, a lámpa mellett benyúlva lehet elérni, nőgyógyászati módszerekkel.
Ennek a csőnek is hidegnek kell lennie. Ha a csövet végigköveted, ez megy az olajkörire. Ha az embernek van lézeres hőmérője, az sokat segít  vigyor3
És már ki is derítettük, melyik a rossz. Az egyik megoldás, hogy kicseréljük mindkettőt, oszt jóság. Hát én nem így gondolom, mert lehet, hogy az új is rossz, vagy nem teljesen jó.
A benzines fiestán, amikor megvettük, nem melegedett be rendesen a motor. Cseréltük, vadi újra. Jobb lett, de még mindig nem az igazi.
Majd vettem egy Gatest, azóta (kb 5 év) khirály.
Jó, kicseréltük a rossz termosztátokat, hogy melegszik be a motor? 0 fok kinti levegőt feltételezve, kis terhelésen nekem kb 10 kilométer... újkorában is ilyen volt.
De aztán ha már bemelegedett, a mutató nem mozdul. Áll középen, mint a cövek (attól még ingadozik egy kicsit, de az mind1).
Akkor hűlhet vissza, ha -10 alatt vagyunk, és mondjuk gurulunk lefelé a hegyekben. -14 foknál, országúton még nem hűlt vissza, 90-nél sem.
Ha ennél hidegebb van, lassításnál, lassú tempónál az utasfűtés is elvesz annyit, hogy kezd kihűlni. -20 foknál már necces, mert ott már kis terhelésnél biztosan több az elvett, mint a termelt hő.
Azért írtam le ilyen részletesen, hogy az ember tudja, milyennek kell lennie. Tehát -10 felett semmi (normális) esetben sem hűlhet vissza.

  eljen Ez igen részletes leírása a jó v rossz termosztátok jelenségeinek. Most már biztosan rossz v rosszak a termosztátjaim. Az enyém ezekben az időkben is visszahűl, ha alacsony vagy nincs terhelés Undecided Azt hiszem vásárolnom kell termosztátot Cry
Naplózva

2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #40106 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 14:05:17 »

  eljen Ez igen részletes leírása a jó v rossz termosztátok jelenségeinek. Most már biztosan rossz v rosszak a termosztátjaim. Az enyém ezekben az időkben is visszahűl, ha alacsony vagy nincs terhelés Undecided Azt hiszem vásárolnom kell termosztátot Cry

Ilyenkor nem hűlhet vissza.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tibike71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298



« Új hozzászólás #40107 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 14:08:44 »

Ilyenkor nem hűlhet vissza.
Az enyém visszahűl, télen meg alig fűt.
Naplózva

2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #40108 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 14:10:50 »

  eljen Ez igen részletes leírása a jó v rossz termosztátok jelenségeinek. Most már biztosan rossz v rosszak a termosztátjaim. Az enyém ezekben az időkben is visszahűl, ha alacsony vagy nincs terhelés Undecided Azt hiszem vásárolnom kell termosztátot Cry

A dízelben nekem is terhelés nélkül elkezd konyulni a mutató a reggeli hidegben. Most lesz pénteken a 360ezres szerviz, és mindkettő ki lesz cserélve gyárira, aztán majd írok, hogy használt-e.
Naplózva
tibike71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298



« Új hozzászólás #40109 Dátum: 2012.09.23 vasárnap, 14:13:18 »

A dízelben nekem is terhelés nélkül elkezd konyulni a mutató a reggeli hidegben. Most lesz pénteken a 360ezres szerviz, és mindkettő ki lesz cserélve gyárira, aztán majd írok, hogy használt-e.
Az jó lesz, mert ha megoldódik a baj akkor én sem várom + a hideget a cserével Wink worship
Naplózva

2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #40110 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 09:27:59 »

Ez igaz? Vagy csak valami ásítás: http://www.ford.hu/szerviz/Ford_emblema_csere

Ha nincs benne semmi "trükk", akkor megyek majd egy cserére Cheesy
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #40111 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 09:50:53 »

Ez igaz? Vagy csak valami ásítás: http://www.ford.hu/szerviz/Ford_emblema_csere

Ha nincs benne semmi "trükk", akkor megyek majd egy cserére Cheesy
Lesz benne trükk. Ez csalogatás. Nekem még mindig belepiszkáltak az autómba a márkaszervizben, természetesen a tudtom és beleegyezésem nélkül. Az ugyanis az Ő autójuk, nem a tiéd. szervdonor. Szerintük.
a magyar márkaszerviz is egy szörny, amit azért etetünk, hogy jövőre is élhessen, és el kelljen tartani.
Vajon hogy nézne ki egy régi, ütött kopott Mondeo, új emblémával?
Szerintem szarul, mintha loptuk volna rá az emblémát. Ha ajándékot akarnak adni, akkor adjanak minden betérőnek 20 ezer Ft-os üzemanyag utalványt, akkor félig visszatérítik, amit eddig lenyúltak tőlünk. Persze földig hajolva előttünk, és sűrű bocsánatkérés közepette.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.24 hétfő, 09:52:44 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #40112 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 09:56:28 »

Lesz benne trükk. Ez csalogatás. Nekem még mindig belepiszkáltak az autómba a márkaszervizben, természetesen a tudtom és beleegyezésem nélkül. Az ugyanis az Ő autójuk, nem a tiéd. szervdonor. Szerintük.
a magyar márkaszerviz is egy szörny, amit azért etetünk, hogy jövőre is élhessen, és el kelljen tartani.
Vajon hogy nézne ki egy régi, ütött kopott Mondeo, új emblémával?
Szerintem szarul, mintha loptuk volna rá az emblémát. Ha ajándékot akarnak adni, akkor adjanak minden betérőnek 20 ezer Ft-os üzemanyag utalványt, akkor félig visszatérítik, amit eddig lenyúltak tőlünk. Persze földig hajolva előttünk, és sűrű bocsánatkérés közepette.

nos az én egyik pcs-met is kicserélte valaki, de az valóban kérdéses, hogy ki és mikor. szerintem még az előző tulajnál, de ki tudja..
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #40113 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 14:02:40 »

Nos,
A műszerfal környéki zörgérnek tutibiztos a motorháztető zsanérja volt az oka. Kapott láncsprét és azóta csend van.
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #40114 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 19:02:29 »

Üdv!

Elég hülye kérdésnek tűnhet, de kocsi téren nagyon parás vagyok, így jobb félni, mint megijedni alapon megkérdem.  Smiley

Még augusztusban unalmamban kiakartam venni az egyik szellőzőrostélyt, a középkonzol tetején lévő 2 közül az egyiket.
És valamit szarul csinálhattam, mert hallottam, hogy eltört valami. Amikor kivettem, akkor láttam, hogy a hátulján lévő vízszintes kar, ami összetartja az összes lapátot tört le. És beesett valahova a középkonzol mögé. Ez csinálhat valami kárt az autóban?  Huh?
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
gyu1978
Vendég
« Új hozzászólás #40115 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 19:13:45 »

Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni?Led izzót helyzetjelzőbe hol tudnék beszerezni,venni?Illetve milyen foglalatú?
Előre is köszönöm szépen.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #40116 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 19:17:18 »

Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni?Led izzót helyzetjelzőbe hol tudnék beszerezni,venni?Illetve milyen foglalatú?
Előre is köszönöm szépen.
Tisztelt Fórumtárs!
A led foglalata T10. A beszerzéssel kapcsolatban keresd a Fórumon privátban AndyA Fórumtársat. Én tőle szereztem be és kifogástalanul működnek. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.24 hétfő, 19:20:11 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #40117 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 19:18:23 »

Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni?Led izzót helyzetjelzőbe hol tudnék beszerezni,venni?Illetve milyen foglalatú?
Előre is köszönöm szépen.

Ford Mondeo Club Hungary > Forum > Szakmai fórum > FAQ > MK3 / LED-es izzó helyettesítők
Naplózva
csikizsu
Vendég
« Új hozzászólás #40118 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 19:30:40 »

Sziasztok!A múlt héten elszállt a túrbónk az összes olaj eltünt a motorból.Kicserélték a turbót,a motor szerencsére nem sérült,azóta folyamatosan ontja a füstöt,alapjáraton egy kicsit remeg.A kérdésem az volna,hogy a szerelő szerint előbb-utóbb a kipufogórendszerből kiég az olaj,addig is mit tehetnék,hogy ne füstöljön ennyire?A motor bemelegedése után a remegés megszűnik de a füstölés marad.Még az volna a kérdésem,hogy a túrbónak mekkora fordulatszámnál kéne bekapcsolnia,3000pörög 140-nél.Ez így természetes?Mindez egy 2000TDDi Mondeo.Köszi a választ integet2
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #40119 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 19:53:22 »

Ha jol emlekszem akkor 2000-es fordulatnal 100 Kmph-nal van a TDDI, 5-os valtoval, 5-os fokozatban.
Ha ekorul jarsz es minden rendben van, akkor nem lehet nagy baj.

Kipuffbol elobb utobb kieg a kosz, ne eroltesd.
Naplózva
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #40120 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 20:05:26 »

Ha jol emlekszem akkor 2000-es fordulatnal 100 Kmph-nal van a TDDI, 5-os valtoval, 5-os fokozatban.
Ha ekorul jarsz es minden rendben van, akkor nem lehet nagy baj.

Kipuffbol elobb utobb kieg a kosz, ne eroltesd.
Igen, jól emléxel, 2000et pörög a motor,200 körül meg 4000 fölött picivel Tongue  duhos2  eplus2  eplus2  eplus2 nyes  nyes
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #40121 Dátum: 2012.09.24 hétfő, 20:35:22 »

Sziasztok!A múlt héten elszállt a túrbónk az összes olaj eltünt a motorból.Kicserélték a turbót,a motor szerencsére nem sérült,azóta folyamatosan ontja a füstöt,alapjáraton egy kicsit remeg.A kérdésem az volna,hogy a szerelő szerint előbb-utóbb a kipufogórendszerből kiég az olaj,addig is mit tehetnék,hogy ne füstöljön ennyire?A motor bemelegedése után a remegés megszűnik de a füstölés marad.Még az volna a kérdésem,hogy a túrbónak mekkora fordulatszámnál kéne bekapcsolnia,3000pörög 140-nél.Ez így természetes?Mindez egy 2000TDDi Mondeo.Köszi a választ integet2
én levenném az egész kipuffot, és gázpörkölővel olajtalanítanám, ha nagyon füstöl
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #40122 Dátum: 2012.09.25 kedd, 13:38:41 »

Üdv!

Elég hülye kérdésnek tűnhet, de kocsi téren nagyon parás vagyok, így jobb félni, mint megijedni alapon megkérdem.  Smiley

Még augusztusban unalmamban kiakartam venni az egyik szellőzőrostélyt, a középkonzol tetején lévő 2 közül az egyiket.
És valamit szarul csinálhattam, mert hallottam, hogy eltört valami. Amikor kivettem, akkor láttam, hogy a hátulján lévő vízszintes kar, ami összetartja az összes lapátot tört le. És beesett valahova a középkonzol mögé. Ez csinálhat valami kárt az autóban?  Huh?
hm?  Huh?

Másik dolog meg, ma amikor beültem a kocsiba ráadtam a gyújtást elkezdett villogni az izzításjelző? Majd beszartam. Levettem a gyújtást vissza rá, és most (kopp kopp kopp) jó volt. Ez mi lehetett?  Shocked
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #40123 Dátum: 2012.09.25 kedd, 13:54:28 »

hm?  Huh?

Másik dolog meg, ma amikor beültem a kocsiba ráadtam a gyújtást elkezdett villogni az izzításjelző? Majd beszartam. Levettem a gyújtást vissza rá, és most (kopp kopp kopp) jó volt. Ez mi lehetett?  Shocked

Ha nem a klímaegységbe esett be, hanem a műszerfal mögé, akkor nem hiszem, hogy kárt tudna okozni a kis műanyag, legfeljebb zörögni, de azt már észrevetted volna.
Izzításjelző-villogásra hibakódot kéne olvasni (ha még "emlékszik" rá).
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #40124 Dátum: 2012.09.25 kedd, 14:01:07 »

Helló,

EGR szelep szeretnék tisztítani.
Macerás mutatvány?
Mennyire kell szétbontani az autót hozzá?
Kell hozzá valami speckó kulcs, mondjuk 7es imbusz kulcs Smiley

Hol találom pontosan? Azonkívül, hogy a motortérben?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #40125 Dátum: 2012.09.25 kedd, 14:07:10 »

Helló,

EGR szelep szeretnék tisztítani.
Macerás mutatvány?
Mennyire kell szétbontani az autót hozzá?
Kell hozzá valami speckó kulcs, mondjuk 7es imbusz kulcs Smiley

Hol találom pontosan? Azonkívül, hogy a motortérben?

http://mondeo.hu/wiki/index.php/EGR_dug%C3%B3z%C3%A1s_Mk3_d%C3%ADzelmotorokon <- ebben benne van a tisztítás is, nem csak a dugózás.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=EGR_Valve_and_Inlet_Manifold_Clearout_TDCi <- ebben szívósor tisztítás is van.

Speciális szerszám nem kell, nem macerás, csak koszos. Kesztyűt mindenképpen viselj!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #40126 Dátum: 2012.09.25 kedd, 14:51:07 »

http://mondeo.hu/wiki/index.php/EGR_dug%C3%B3z%C3%A1s_Mk3_d%C3%ADzelmotorokon <- ebben benne van a tisztítás is, nem csak a dugózás.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=EGR_Valve_and_Inlet_Manifold_Clearout_TDCi <- ebben szívósor tisztítás is van.

Speciális szerszám nem kell, nem macerás, csak koszos. Kesztyűt mindenképpen viselj!

És lehetőleg kertben, utcán stb., szóval nagy-nagy (még nagyobb!) koszolásra alkalmas helyen próbáld, az éppen fújó szélnek háttal állva. TÉNYLEG nagyon koszos meló... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #40127 Dátum: 2012.09.25 kedd, 15:06:26 »

Köszönöm!!!!

Naplózva
makrobi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 110


E-mail
« Új hozzászólás #40128 Dátum: 2012.09.25 kedd, 16:28:08 »

Üdv!

Egy első hallásra nagyon láma kérdésem van: hogyan kell motorolajszintet nézni a kocsiban?
Kicsit kibontva: nem ma kezdtem, ismerem a nívópálcát. 2001-es 2.0 benzines, áll a garázs vízszintes padlóján órák óta leállítva. Nívót kihúzom, a szint minimum alatt van. Megtörlöm, visszadugom-kihúzom: a szint megfelelő, min-max jelek között. Innentől akárhányszor ismételve a mutatványt, megfelelő. Szerelőt kérdeztem, ők is így nézik: kihúz-letöröl-visszadug-kihúz-leolvas.
Ez másnál is ilyen? Korábbi járgányaimnál nem tért el a szint, ha kihúztam a nívót, mindig ugyanazt mutatta. Persze ott is ellenőriztem, hogy letöröltem és újra néztem, nem tért el...

Lehet, hogy annyira jól zár a nívó tömítése (légmentesen), hogy csak a kihúzása után jön kicsit fentebb a szint? Jelentéktelen apróság, csak piszkálja a csőrömet Smiley
Naplózva

Mondeo 2001 MKIII 2.0 Ghia LPG
Mondeo 2003 MKIII TDCI Ghia
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #40129 Dátum: 2012.09.25 kedd, 16:35:40 »

Üdv!

Egy első hallásra nagyon láma kérdésem van: hogyan kell motorolajszintet nézni a kocsiban?
Kicsit kibontva: nem ma kezdtem, ismerem a nívópálcát. 2001-es 2.0 benzines, áll a garázs vízszintes padlóján órák óta leállítva. Nívót kihúzom, a szint minimum alatt van. Megtörlöm, visszadugom-kihúzom: a szint megfelelő, min-max jelek között. Innentől akárhányszor ismételve a mutatványt, megfelelő. Szerelőt kérdeztem, ők is így nézik: kihúz-letöröl-visszadug-kihúz-leolvas.
Ez másnál is ilyen? Korábbi járgányaimnál nem tért el a szint, ha kihúztam a nívót, mindig ugyanazt mutatta. Persze ott is ellenőriztem, hogy letöröltem és újra néztem, nem tért el...

Lehet, hogy annyira jól zár a nívó tömítése (légmentesen), hogy csak a kihúzása után jön kicsit fentebb a szint? Jelentéktelen apróság, csak piszkálja a csőrömet Smiley

 wave
Nekem is ilyen, és én is néha fennakadok a dolgon, de mivel utána mindig jó a szint, sosem kutakodok tovább  nemtudom
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #40130 Dátum: 2012.09.25 kedd, 19:26:21 »

Üdv!

Egy első hallásra nagyon láma kérdésem van: hogyan kell motorolajszintet nézni a kocsiban?
Kicsit kibontva: nem ma kezdtem, ismerem a nívópálcát. 2001-es 2.0 benzines, áll a garázs vízszintes padlóján órák óta leállítva. Nívót kihúzom, a szint minimum alatt van. Megtörlöm, visszadugom-kihúzom: a szint megfelelő, min-max jelek között. Innentől akárhányszor ismételve a mutatványt, megfelelő. Szerelőt kérdeztem, ők is így nézik: kihúz-letöröl-visszadug-kihúz-leolvas.
Ez másnál is ilyen? Korábbi járgányaimnál nem tért el a szint, ha kihúztam a nívót, mindig ugyanazt mutatta. Persze ott is ellenőriztem, hogy letöröltem és újra néztem, nem tért el...

Lehet, hogy annyira jól zár a nívó tömítése (légmentesen), hogy csak a kihúzása után jön kicsit fentebb a szint? Jelentéktelen apróság, csak piszkálja a csőrömet Smiley
Ennek így kell lennie.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #40131 Dátum: 2012.09.25 kedd, 21:20:27 »

gondolkodjatok picit.

amikor eloszor kihuzzatok, az a jo!
Mert utana mikor megtorolve bedugjatok, akkor csobban egyet es az olaj a hullamzas kovetkezteben feljebb jut a palcan mint a normalis szint. Ezert mutat tobbet.

 wow1 vigyor3 csodalk dumcsi

PS. micsoda parazna szoveg  beka3
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #40132 Dátum: 2012.09.25 kedd, 21:29:20 »

gondolkodjatok picit.

amikor eloszor kihuzzatok, az a jo!
Mert utana mikor megtorolve bedugjatok, akkor csobban egyet es az olaj a hullamzas kovetkezteben feljebb jut a palcan mint a normalis szint. Ezert mutat tobbet.

 wow1 vigyor3 csodalk dumcsi

PS. micsoda parazna szoveg  beka3

Szerintem nem erről van szó, mert egy kezdő műtős óvatosságával visszatolva is jó szintet mutat.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #40133 Dátum: 2012.09.25 kedd, 22:17:38 »

gondolkodjatok picit.

amikor eloszor kihuzzatok, az a jo!
Mert utana mikor megtorolve bedugjatok, akkor csobban egyet es az olaj a hullamzas kovetkezteben feljebb jut a palcan mint a normalis szint. Ezert mutat tobbet.

 wow1 vigyor3 csodalk dumcsi

PS. micsoda parazna szoveg  beka3
csobban. Ez jól hangzik.  hehe hehe hehe
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #40134 Dátum: 2012.09.25 kedd, 22:24:22 »

gondolkodjatok picit.

amikor eloszor kihuzzatok, az a jo!
Mert utana mikor megtorolve bedugjatok, akkor csobban egyet es az olaj a hullamzas kovetkezteben feljebb jut a palcan mint a normalis szint. Ezert mutat tobbet.

 wow1 vigyor3 csodalk dumcsi

PS. micsoda parazna szoveg  beka3


CSobban???  Ahhoz egy 43-as Nike cipőhöz kéne kötni a pálcát és ketteslétra 2. fokáról kellene beledobi az olajteknőbe hogy csobbanjon!!!  nyes nyes nyes
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #40135 Dátum: 2012.09.25 kedd, 22:26:42 »

Üdv!

Egy első hallásra nagyon láma kérdésem van: hogyan kell motorolajszintet nézni a kocsiban?
Kicsit kibontva: nem ma kezdtem, ismerem a nívópálcát. 2001-es 2.0 benzines, áll a garázs vízszintes padlóján órák óta leállítva. Nívót kihúzom, a szint minimum alatt van. Megtörlöm, visszadugom-kihúzom: a szint megfelelő, min-max jelek között. Innentől akárhányszor ismételve a mutatványt, megfelelő. Szerelőt kérdeztem, ők is így nézik: kihúz-letöröl-visszadug-kihúz-leolvas.
Ez másnál is ilyen? Korábbi járgányaimnál nem tért el a szint, ha kihúztam a nívót, mindig ugyanazt mutatta. Persze ott is ellenőriztem, hogy letöröltem és újra néztem, nem tért el...

Lehet, hogy annyira jól zár a nívó tömítése (légmentesen), hogy csak a kihúzása után jön kicsit fentebb a szint? Jelentéktelen apróság, csak piszkálja a csőrömet Smiley


Ez nálam is így működik!!Az elsőnél lábon kihordtam egy kétoldali infarktust mert azt hittem egy deka olaj nincs a teknőben mivel az egnyém általában elsőre még minimumot se szokott mutatni!
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #40136 Dátum: 2012.09.25 kedd, 22:29:44 »

hm?  Huh?

Másik dolog meg, ma amikor beültem a kocsiba ráadtam a gyújtást elkezdett villogni az izzításjelző? Majd beszartam. Levettem a gyújtást vissza rá, és most (kopp kopp kopp) jó volt. Ez mi lehetett?  Shocked
Én erre tudnék mit mondani,saját tapasztalatot de egy villogás még nem a világ.Ha többször előfordul akkor kezdhetsz aggódni.Most én elmennék egy diagra hátha van vagy maradt benne tárolt hiba akkor vagy megnyukszol,vagy kezdődhet a hiba megoldása.Amúgy indult könnyen?Huh?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #40137 Dátum: 2012.09.25 kedd, 23:02:08 »

Ha nem a klímaegységbe esett be, hanem a műszerfal mögé, akkor nem hiszem, hogy kárt tudna okozni a kis műanyag, legfeljebb zörögni, de azt már észrevetted volna.
Izzításjelző-villogásra hibakódot kéne olvasni (ha még "emlékszik" rá).
értem köszönöm.  worship

Én erre tudnék mit mondani,saját tapasztalatot de egy villogás még nem a világ.Ha többször előfordul akkor kezdhetsz aggódni.Most én elmennék egy diagra hátha van vagy maradt benne tárolt hiba akkor vagy megnyukszol,vagy kezdődhet a hiba megoldása.Amúgy indult könnyen?Huh?

pöccre. lehet elviszem egy olvasásra akkor és akkor cseréljék nekem ki az emblémát is. Cheesy
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #40138 Dátum: 2012.09.26 szerda, 09:26:15 »

Segítsetek a digitklima kijelzője villog az utal valami hibára? Ellőre is kösZ
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #40139 Dátum: 2012.09.26 szerda, 09:42:56 »

Segítsetek a digitklima kijelzője villog az utal valami hibára? Ellőre is kösZ

nem kezdett el visszaszámlálni? mert az már elég komoly probléma. jobb, ha menekülsz a kocsiból! eplus2 2funny
Bocs, de ez nagyon mission impossible és nem hagyhattam ki.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #40140 Dátum: 2012.09.26 szerda, 10:45:03 »

Segítsetek a digitklima kijelzője villog az utal valami hibára? Ellőre is kösZ


A klímának van tesztje, ki is írja, mi a baja. Goto wiki.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #40141 Dátum: 2012.09.26 szerda, 10:55:40 »

Ez nálam is így működik!!Az elsőnél lábon kihordtam egy kétoldali infarktust mert azt hittem egy deka olaj nincs a teknőben mivel az egnyém általában elsőre még minimumot se szokott mutatni!

Ön marha! (C) Trau

Itt ülök az oktatáson, és mindenki azt lesi, mi a fenén röhögök, mint egy faqtya!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #40142 Dátum: 2012.09.26 szerda, 12:12:35 »

Itt ülök az oktatáson, és mindenki azt lesi, mi a fenén röhögök, mint egy faqtya!

AndyA
[/quote]

Oktatáson nem fórumozunk,admin úr!!! nyes nyes
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #40143 Dátum: 2012.09.26 szerda, 13:08:53 »

Oktatáson nem fórumozunk,admin úr!!! nyes nyes

Oszt' mi a rákér' nem?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #40144 Dátum: 2012.09.26 szerda, 13:39:38 »

Ismét a fékrendszer...
Hétvégén fateréknál voltunk és gondoltam elviszem felszabályoztatni a tárcsákat.
Tudom sokan azt mondják nem szabad, de gondoltam üsse kő, csak 25ekm futottak és van még bennük anyag. Mellesleg a 2 tárcsa felszabályozása ott 10eur volt (kb. 3000ft).
Mondtam is a szakinak, h mennyi van bennük, furcsálta is majd mikor jelezte, h készen van és mehetek értük megjegyezte, h hát az ilyen noname tárcsáknál előfordul...  falbav
Mondom neki mi az, h noname, én bezzeg Brembo-t vettem a Bárdinál, Brembo áron...
Hát nincs a tárcsákon sehol semmilyen gyártói jelölés, se egyéb jelőlés. Na mondtam akkor vagy engem nagyon csúnyán átvertek vagy csak nem találni a jelöléseket.
Tudtommal a tárcsa "élében" szokott lenni beütve a gyártó jelölése.
Mindkét tárcsa 23 és egy hangyafa..nyi mm vastag most. Rázás megszünt 100felett és kis sebességnél a pulzáló fékezés is.
Egyenlőre maradnak ezek a tárcsák, aztán ha megint elkezd rázni nézek vagy gyárit vagy nem tom.  szomoru1
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27020


E-mail
« Új hozzászólás #40145 Dátum: 2012.09.26 szerda, 14:21:49 »

Ismét a fékrendszer...
Hétvégén fateréknál voltunk és gondoltam elviszem felszabályoztatni a tárcsákat.
Tudom sokan azt mondják nem szabad, de gondoltam üsse kő, csak 25ekm futottak és van még bennük anyag. Mellesleg a 2 tárcsa felszabályozása ott 10eur volt (kb. 3000ft).
Mondtam is a szakinak, h mennyi van bennük, furcsálta is majd mikor jelezte, h készen van és mehetek értük megjegyezte, h hát az ilyen noname tárcsáknál előfordul...  falbav
Mondom neki mi az, h noname, én bezzeg Brembo-t vettem a Bárdinál, Brembo áron...
Hát nincs a tárcsákon sehol semmilyen gyártói jelölés, se egyéb jelőlés. Na mondtam akkor vagy engem nagyon csúnyán átvertek vagy csak nem találni a jelöléseket.
Tudtommal a tárcsa "élében" szokott lenni beütve a gyártó jelölése.
Mindkét tárcsa 23 és egy hangyafa..nyi mm vastag most. Rázás megszünt 100felett és kis sebességnél a pulzáló fékezés is.
Egyenlőre maradnak ezek a tárcsák, aztán ha megint elkezd rázni nézek vagy gyárit vagy nem tom.  szomoru1

Nekem a Bárdinál vett Brembo élében benne van a jelölés, és Brembo dobozban is adták, ahogyan kell.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #40146 Dátum: 2012.09.26 szerda, 15:36:02 »

Nekem a Bárdinál vett Brembo élében benne van a jelölés, és Brembo dobozban is adták, ahogyan kell.

AndyA

Brembo dobozban adták nekem is, de a jelölésre annó nem figyeltem benne e van
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #40147 Dátum: 2012.09.26 szerda, 16:37:20 »

.....
Egyenlőre maradnak ezek a tárcsák, aztán ha megint elkezd rázni nézek vagy gyárit vagy nem tom.  szomoru1

Vegyel olyat mint Alf!
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #40148 Dátum: 2012.09.26 szerda, 16:56:22 »

Vegyel olyat mint Alf!

azon is elgondolkodtam, de előtte gondoltam teszek egy próbát a szabályozással. így legalább már biztos vagyok, h a tárcsák miatt volt a rázás
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #40149 Dátum: 2012.09.26 szerda, 17:21:02 »

azon is elgondolkodtam, de előtte gondoltam teszek egy próbát a szabályozással. így legalább már biztos vagyok, h a tárcsák miatt volt a rázás

Az a tárcsa jó eséllyel anyagszerkezetét tekintve már kuka, valószínűleg hamarosan újra rázni fog.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 796 797 798 799 800 801 802 [803] 804 805 806 807 808 809 810 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.504 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.