Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 00:07:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 [1361] 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21852163 alkalommal)
0 Felhasználó és 238 vendég van a témában
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #68000 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 12:01:48 »

Sziasztok!

Csinált már valamelyikőtök itt a csoportban olyat, hogy angol halogénes lámpát átalakított EU-ra?
Ha igen, azt hogy csinálta?!

Át lehet alakítani a prizmát kell cserélni nekem összejött, de nagyon nehéz művelet. Figyelni kell a prizmatartó műanyag gömbfejekre, de vagyokbajnok úram megoldotta ügyesen nekem nehezebben ment!  worship
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #68001 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 12:28:39 »

Má' mi a fenétől lenne más?!?!

Egyedül az árnyékoló lemez más. Azt kell átfaragni, esetleg cserélni, ha van mire.

AndyA
halogénesről volt szó
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #68002 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 12:38:45 »

halogénesről volt szó

Igen,halogénes!
Nekem az az infóm,hogy "csak" meg kell cserélni a belső dolgokat és kész.
Nem értek hozzá,de megpróbálnám.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #68003 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 13:20:03 »

Igen,halogénes!
Nekem az az infóm,hogy "csak" meg kell cserélni a belső dolgokat és kész.
Nem értek hozzá,de megpróbálnám.
csak a xenon nál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #68004 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 13:52:37 »

halogénesről volt szó

Jah, tényleg. közben két másik dolgot is csinálok, elsiklottam fölötte. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #68005 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 16:36:30 »

Igen,halogénes!
Nekem az az infóm,hogy "csak" meg kell cserélni a belső dolgokat és kész.
Nem értek hozzá,de megpróbálnám.
ha megcseréled a 2 foncsort, úgy ok
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #68006 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 16:52:15 »

ha megcseréled a 2 foncsort, úgy ok

A két bontott lámpában cserélem fel?
Vagy az EU-ból kiszedem és beleteszem az UK-ba?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #68007 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 17:03:48 »

A két bontott lámpában cserélem fel?
Vagy az EU-ból kiszedem és beleteszem az UK-ba?
eu-ból ki uk-be be
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #68008 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 18:15:51 »

Hali!
Passz,h hová kellett vna írnom:

Na olyan van,hogy a bal első ülésemben a az ülésfűtés megadta magát.szálszakadás volt.megcsináltuk.Illetve a művelet befejezését nem tudtam megvárni mert behívtak.haver rakta össze de kicsit "mocorog" "kotyog "az ülés.a javítás alatt csak az üléslapot szedtük ki.melyik csavart kellene megnéznem vagy mit lessek meg,h mitől kotyog.de a támla is mintha mocorogna.(8 irányban állítható lócáról van szó)
Köszönöm.
Ü.
Gyuri
Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
Jani18
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Új hozzászólás #68009 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 18:59:16 »

Sziasztok ki szeretném cserélni a kilincseket króm kilincsekre nehéz őket kicserélni?
Naplózva

2003-as Mondeo MK3 1.8 (110 LE) Ambiente
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #68010 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 19:03:07 »

eu-ból ki uk-be be

Elkezdtem!
Már csak egy jó foncsorozó cég kellene,aki ért is a munkájához és nem kell 1 év múlva újra szétszedni a lámpákat.
Tudtok esetleg ajánlani?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Bigwolf
Vendég
« Új hozzászólás #68011 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 19:09:29 »

Sziasztok valaki tud navit akarok mk3 mondeoba ami befér a gyári kazettás fejegység helyére ha tud valaki tippet elfogadom valami korszerű érdekelne mibe akar Bluetooth is van köszi előre a tippeket
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #68012 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 19:19:57 »

Sziasztok valaki tud navit akarok mk3 mondeoba ami befér a gyári kazettás fejegység helyére ha tud valaki tippet elfogadom valami korszerű érdekelne mibe akar Bluetooth is van köszi előre a tippeket

Elvileg a 2 DIN-esek beférnek egy átalakító kerettel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #68013 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 19:54:33 »

Elvileg a 2 DIN-esek beférnek egy átalakító kerettel.

AndyA

FL-esbe igen. FL előttibe elég komolyan kell farigcsálni.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #68014 Dátum: 2016.04.24 vasárnap, 20:00:15 »

Sziasztok ki szeretném cserélni a kilincseket króm kilincsekre nehéz őket kicserélni?

Szia!
Külsőket vagy belsőket? Bár gondolom a belsőkre gondolsz. Ha már szedted le az ajtókárpitokat akkor nem nagy ügy az egész. Azon kívül asszem egy csavar fogja majd a kilincset. A zárfület benyomva a kilincsen ki lehet pattintani a bovden végét a helyéről közben nagyon figyelni a műanyag takaróra nehogy elpattanjon.
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #68015 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 08:01:22 »

Sziasztok!

Tudtok olyan helyet javasolni, ahova érdemes elmenni lámpát foncsoroztatni?
Illetve mi annak az anyagnak a neve,amivel a lámpabúrát érdemes visszaragasztani?

Köszönettel!
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #68016 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 08:18:59 »

Sziasztok!

Tudtok olyan helyet javasolni, ahova érdemes elmenni lámpát foncsoroztatni?
Illetve mi annak az anyagnak a neve,amivel a lámpabúrát érdemes visszaragasztani?

Köszönettel!
http://www.foncsorozas.hu/
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #68017 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 08:37:24 »

Sziasztok!

Tudtok olyan helyet javasolni, ahova érdemes elmenni lámpát foncsoroztatni?
Illetve mi annak az anyagnak a neve,amivel a lámpabúrát érdemes visszaragasztani?

Köszönettel!

Mosogatók bútorlapba beépítéséhez, a széle szigeteléséhez lehet kapni olyan ragacs-szalagot, ami olyan formázható ragacs marad örök életében. Én ezt találtam, ami hasonlít a gyári cucchoz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #68018 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 09:13:07 »

Mosogatók bútorlapba beépítéséhez, a széle szigeteléséhez lehet kapni olyan ragacs-szalagot, ami olyan formázható ragacs marad örök életében. Én ezt találtam, ami hasonlít a gyári cucchoz.

AndyA
Nem a főzőlaphoz valóra gondolsz?
A mosogatóhoz rendre öntapadós szivacscsíkot adnak.
Üdv, Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #68019 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 09:21:12 »

Sziasztok

Hétvégén sikeresen lezárult a tempomat projektem,beraktam működik minden királyul,egyedül annyi ,hogy nincs visszajelzés a kijelzőn.
Gondoltam ma reggelt felhívom a helyi Ford márkaszervizt(Esztergom),megkérdezem mennyiért tudnák feltanítani.
Ők nem tudnak ilyet..."ha van benne égő és megy akkor annak világítani kéne"
De mondom ez egy LCD panel ,nem kell bele égő... Ők ilyennel nem találkoztak,nem tudják ,hogy meg-e lehet csinálni.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #68020 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 09:26:00 »

Sziasztok

Hétvégén sikeresen lezárult a tempomat projektem,beraktam működik minden királyul,egyedül annyi ,hogy nincs visszajelzés a kijelzőn.
Gondoltam ma reggelt felhívom a helyi Ford márkaszervizt(Esztergom),megkérdezem mennyiért tudnák feltanítani.
Ők nem tudnak ilyet..."ha van benne égő és megy akkor annak világítani kéne"
De mondom ez egy LCD panel ,nem kell bele égő... Ők ilyennel nem találkoztak,nem tudják ,hogy meg-e lehet csinálni.
kábelezésben is lehet probléma. egyszerűbb ha lemondasz arról a visszajelzőről, mert mire fel programozzák és ha kell pótolják a kábelezést, addigra 10-15eft-ba simán bele fog kerülni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #68021 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 10:04:24 »

kábelezésben is lehet probléma. egyszerűbb ha lemondasz arról a visszajelzőről, mert mire fel programozzák és ha kell pótolják a kábelezést, addigra 10-15eft-ba simán bele fog kerülni

Egyetértek,nekem se jelez vissza de nem is kell.
A lényeg,hogy vigye a vasat!  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #68022 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 10:10:01 »

kábelezésben is lehet probléma. egyszerűbb ha lemondasz arról a visszajelzőről, mert mire fel programozzák és ha kell pótolják a kábelezést, addigra 10-15eft-ba simán bele fog kerülni
Minden fel volt kábelezve a kocsin,+kábel kéne a visszajelző piktogramnak?Nem hinném.
Nem olyan fontos dolog a visszajelzés számomra sem,csak érdekes a szervíz hozzáértése/hozzáállása.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #68023 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 10:13:41 »

Sziasztok!

Tudtok olyan helyet javasolni, ahova érdemes elmenni lámpát foncsoroztatni?
Illetve mi annak az anyagnak a neve,amivel a lámpabúrát érdemes visszaragasztani?

Köszönettel!

A ragasztáshoz: Ha csak egyszer szétszeded, általában marad annyi a gyári butil tömítőtőből, hogy ha visszaragasztásnál is rendesen átmelegíted (pl sütőben), és úgy összenyomod amíg lehűl, akkor nem fog párásodni.
Ha mégis: http://sikabolt.hu/spd/000113/Sika-Lastomer-710-300-ml vagy http://sikabolt.hu/spd/sika_151242/Sika-Lastomer-Tape-Profilos-butilkaucsuk-tomitosza
Naplózva
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #68024 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 10:39:37 »

Minden fel volt kábelezve a kocsin,+kábel kéne a visszajelző piktogramnak?Nem hinném.
Nem olyan fontos dolog a visszajelzés számomra sem,csak érdekes a szervíz hozzáértése/hozzáállása.
Én még a III-saommal jártam párszor Eszetregomban, de a no komment kategória szerintem...
Rádugjuk a diagot és cseréljük ki a fél autót, vagy ment a pingvintánc szomoru1 Igazából talán egyszer sem tudtak érdemben segíteni... Bár egy márkaszerviznek nyilván nem az az érdeke hogy egy kis forrasztgatással vagy két kattintással megoldja a problémát, hanem hogy minél több minden szerepelhessen a számlán.
Off vége vigyor3
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #68025 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 11:22:09 »

A ragasztáshoz: Ha csak egyszer szétszeded, általában marad annyi a gyári butil tömítőtőből, hogy ha visszaragasztásnál is rendesen átmelegíted (pl sütőben), és úgy összenyomod amíg lehűl, akkor nem fog párásodni.
Ha mégis: http://sikabolt.hu/spd/000113/Sika-Lastomer-710-300-ml vagy http://sikabolt.hu/spd/sika_151242/Sika-Lastomer-Tape-Profilos-butilkaucsuk-tomitosza

Köszönöm mindenki segítő szándékú hsz-át!
Ezt a tömítőanyagot beillesztem a nútba,megmelegítem és bele tolo a búrát?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #68026 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 12:03:50 »

Minden fel volt kábelezve a kocsin,+kábel kéne a visszajelző piktogramnak?Nem hinném.
Nem olyan fontos dolog a visszajelzés számomra sem,csak érdekes a szervíz hozzáértése/hozzáállása.
láttam már csodát, csináltam párat, de akkor maradok kussban vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #68027 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 13:10:06 »

Sziasztok!
Mostanában egyre többször lep meg az autó. Már megvan pár éve de csak pár hónapja jöttem rá, hogy fűthetőek az ablakmosó fúvókák. Vettem rá az újabb Focus-ét és mikor cserélem ki, akkor látom, hogy ott vannak a vezetékek és be is van kötve. Persze én sima fúvókát vettem.  wave Ha lesz egy kis időm rá, majd valahogy megpróbálom a fűtő részt átvarázsolni az újba. Eddig úgy néz ki, hogy csak a régi roncsolásával fog menni.
Ma kisebb karbantartások alkalmával viszont ezt találtam:
[img width=800 height=450]http://www.kephost.com/images/2016/04/23/IMG_20160423_143619.jpg[/img

Jól sejtem, hogy ez a kiegészítő fűtés akar lenni?  wow1 Ha igen hogyan tudnám tesztelni hogy működik e, mert télen semmi jelét nem érzékeltem. Valószínűleg az izzítógyertyák már nem jók benne, ki lehet mérni valahogy?

Köszönettel,
Gergely!
Tisztelt Fórumtárs!
A mellékelt fotó a kiegészítő fűtésed fűtőtestjét mutatja. A fűtőgyertyákról a kábelt lebontva és az érintkezőket megfelelően megtisztítva, a gyertyák egyenként kimérhetők egy kézi műszerrel amivel lehet ohmot mérni. A megfelelően működő gyertya ellenállása 0.9-1 ohm körüli érték. Ha szakadást mérsz akkor kiégett. Ha 0.4 ohmnál kisebb ellenállást mérsz akkor pedig zárlatos. A motortérben a motorral szemben állva a jobb oldalon a tűzfalon találsz 2 db 70 A relét azt is érdemes megvizsgálni. Valamint a motortéri biztosíték dobozban meg kell nézni a kiegfűtés 60 A-os biztosítékát. A fűtőgyertyákkal kapcsolatban, volt belőle közös beszerzés és kedvezményünk is van rá. Az eredeti gyári gyertya 13.5 V-os Érdemes rendbe tenni mert télen nagyon jó szolgálatot tesz mint a komfort érzet, mint a motor üzemi hőmérséklete szempontjából. wave
Tisuzelettel László!
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.25 hétfő, 14:09:37 írta AndyA » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
szucsis75
Vendég
« Új hozzászólás #68028 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 14:12:24 »

Kedves Fórumtársak,

Akad olyan valaki, aki hajlandó lenne az én mk3-s 2.0 TDCI-et egy kicsikét megnézni? Nem igazából ne igen tudok hibáról, ezért is nem szeretném szervizbe tolni. Csak az érdekelne hogy minden a helyén van és nincs -e valami gyanús hang, olajfolt....
Az meg maga lenne az álom, ha a XI. kerületben lakna...

Köszönettel

Hát senki?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.26 kedd, 11:34:50 írta szucsis75 » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #68029 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 14:18:24 »

Sziasztok!
Mostanában egyre többször lep meg az autó. Már megvan pár éve de csak pár hónapja jöttem rá, hogy fűthetőek az ablakmosó fúvókák. Vettem rá az újabb Focus-ét és mikor cserélem ki, akkor látom, hogy ott vannak a vezetékek és be is van kötve. Persze én sima fúvókát vettem.  wave Ha lesz egy kis időm rá, majd valahogy megpróbálom a fűtő részt átvarázsolni az újba. Eddig úgy néz ki, hogy csak a régi roncsolásával fog menni.
Ma kisebb karbantartások alkalmával viszont ezt találtam:
[img width=800 height=450]http://www.kephost.com/images/2016/04/23/IMG_20160423_143619.jpg[/img

Jól sejtem, hogy ez a kiegészítő fűtés akar lenni?  wow1 Ha igen hogyan tudnám tesztelni hogy működik e, mert télen semmi jelét nem érzékeltem. Valószínűleg az izzítógyertyák már nem jók benne, ki lehet mérni valahogy?

Köszönettel,
Gergely!

Csodát azért ne várj tőlük.

Ha teljes kapacitással működnek, akkor ez 750W plusz a hűtővíznek. A motor, generátor miegyéb veszteségeit figyelmbe véve ehhez kell valamennyi plusz teljesítmény a motorból, aminek egy része direktben is melegíti a motort. A hűtővíz mennyisége, a motorban lévő vas tömege, víz és vas fajhője stb. alapján egyszer kiszámoltam, hogy kb. 5 perc helyett 4 perc alatt fog eljutni egy adott hőmérsékletre a motor.

Azután kalkuláld hozzá, hogy a generátor elvileg 90A-t tud, és amikor ezt eléri, a GEM lekapcsol fogyasztókat, ill. felváltva kapcsolgatja őket ki-be. Ebből 2 x 25A a szélvédő fűtése, és 20A darabja a négy izzítógyertyáknak, amik hidegindítás után percekig működnek még (bár nem is 20A-rel, az is igaz). Viszont a kieg. fűtés gyertyái sokáig 1-2-3 x 20A-t fognak felvenni, mert a víz elég hatékonyan hűti őket (a GEM ezeket is egyenként kapcsolgatja).

Szóval ez egy meglehetősen összetett kérdés, hogy mennyit is ér. Valamennyit biztosan, ill. akkor lehet igazán hasznos, ha városi forgalomban tötyögsz, és amúgy alig melegedne a víz, mert közben még fűtesz is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #68030 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 15:02:32 »

Tisztelt Fórumtárs!
A mellékelt fotó a kiegészítő fűtésed fűtőtestjét mutatja. A fűtőgyertyákról a kábelt lebontva és az érintkezőket megfelelően megtisztítva, a gyertyák egyenként kimérhetők egy kézi műszerrel amivel lehet ohmot mérni. A megfelelően működő gyertya ellenállása 0.9-1 ohm körüli érték. Ha szakadást mérsz akkor kiégett. Ha 0.4 ohmnál kisebb ellenállást mérsz akkor pedig zárlatos. A motortérben a motorral szemben állva a jobb oldalon a tűzfalon találsz 2 db 70 A relét azt is érdemes megvizsgálni. Valamint a motortéri biztosíték dobozban meg kell nézni a kiegfűtés 60 A-os biztosítékát. A fűtőgyertyákkal kapcsolatban, volt belőle közös beszerzés és kedvezményünk is van rá. Az eredeti gyári gyertya 13.5 V-os Érdemes rendbe tenni mert télen nagyon jó szolgálatot tesz mint a komfort érzet, mint a motor üzemi hőmérséklete szempontjából. wave
Tisuzelettel László!

Kedves László!
Köszönöm a hasznos információkat!  worship Már csak kíváncsiságból is ki fogom mérni őket, hogy egyáltalán működhettek e egyáltalán még.  Wink  A faq-s cikkben említett Febi gyertya nem túl drága, így szerintem a mérés eredményétől függetlenül kicserélem az izzítókat. Persze adódik a kérdés hogy jó lesz a Febi, vagy érdemesebb gyárit venni? Természetesen ha már ezzel babrálok szépen megpucolom és ha van értelme akkor le is szigetelem mint a cikkben is cmegtaláltam.  smile

Ha már pont te válaszoltál lenne hozzád egy másik kérdésem is. Az olajleválasztó tank, illetve katalizátor beépítés végett babráltam az autó alatt amikor a kieg. fűtést megtaláltam. Szerettem volna az ide tartozó cikkben szereplő módon elhelyezni őket, viszont az én autómban ahová a katalizátort helyezted ott nekem a turbó műanyag csöve csücsül. Erre kellene felfogatnom pluszban valahogy, vagy keressek másik helyet?  wave
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #68031 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 15:10:32 »

Csodát azért ne várj tőlük.

Ha teljes kapacitással működnek, akkor ez 750W plusz a hűtővíznek. A motor, generátor miegyéb veszteségeit figyelmbe véve ehhez kell valamennyi plusz teljesítmény a motorból, aminek egy része direktben is melegíti a motort. A hűtővíz mennyisége, a motorban lévő vas tömege, víz és vas fajhője stb. alapján egyszer kiszámoltam, hogy kb. 5 perc helyett 4 perc alatt fog eljutni egy adott hőmérsékletre a motor.

Azután kalkuláld hozzá, hogy a generátor elvileg 90A-t tud, és amikor ezt eléri, a GEM lekapcsol fogyasztókat, ill. felváltva kapcsolgatja őket ki-be. Ebből 2 x 25A a szélvédő fűtése, és 20A darabja a négy izzítógyertyáknak, amik hidegindítás után percekig működnek még (bár nem is 20A-rel, az is igaz). Viszont a kieg. fűtés gyertyái sokáig 1-2-3 x 20A-t fognak felvenni, mert a víz elég hatékonyan hűti őket (a GEM ezeket is egyenként kapcsolgatja).

Szóval ez egy meglehetősen összetett kérdés, hogy mennyit is ér. Valamennyit biztosan, ill. akkor lehet igazán hasznos, ha városi forgalomban tötyögsz, és amúgy alig melegedne a víz, mert közben még fűtesz is.

AndyA

Én nagyon örülök neki, mivel tervezgettem is hogy belevágok és megépítem, így viszont ezt megspóroltam. Hálás köszönet az előző tulajnak aki ezeket az extrákat beletetette, ha egyáltalán extrának számít.
Télen reggelente kb. 10-15 perccel indulás előtt kellet beindítsam az autót, hogy az 5 km.-re lévő munkahelyig bemelegedjen és ne üzemi hőmérséklet alatt járjak vele nap mint nap. Reménykedem hogy a kieg. fűtés valamit segít a dolgon.  wave
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #68032 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 16:50:41 »

Én nagyon örülök neki, mivel tervezgettem is hogy belevágok és megépítem, így viszont ezt megspóroltam. Hálás köszönet az előző tulajnak aki ezeket az extrákat beletetette, ha egyáltalán extrának számít.
Télen reggelente kb. 10-15 perccel indulás előtt kellet beindítsam az autót, hogy az 5 km.-re lévő munkahelyig bemelegedjen és ne üzemi hőmérséklet alatt járjak vele nap mint nap. Reménykedem hogy a kieg. fűtés valamit segít a dolgon.  wave
OFF
A diesel tökéletes felhasználási területe ..... Smiley

Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #68033 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 18:50:55 »

Kedves László!
Köszönöm a hasznos információkat!  worship Már csak kíváncsiságból is ki fogom mérni őket, hogy egyáltalán működhettek e egyáltalán még.  Wink  A faq-s cikkben említett Febi gyertya nem túl drága, így szerintem a mérés eredményétől függetlenül kicserélem az izzítókat. Persze adódik a kérdés hogy jó lesz a Febi, vagy érdemesebb gyárit venni? Természetesen ha már ezzel babrálok szépen megpucolom és ha van értelme akkor le is szigetelem mint a cikkben is cmegtaláltam.  smile

Ha már pont te válaszoltál lenne hozzád egy másik kérdésem is. Az olajleválasztó tank, illetve katalizátor beépítés végett babráltam az autó alatt amikor a kieg. fűtést megtaláltam. Szerettem volna az ide tartozó cikkben szereplő módon elhelyezni őket, viszont az én autómban ahová a katalizátort helyezted ott nekem a turbó műanyag csöve csücsül. Erre kellene felfogatnom pluszban valahogy, vagy keressek másik helyet?  wave
Tisztelt Fórumtárs!
A fűtőgyertyákkal kapcsolatban a gyári beszerzését javaslom mert nem egy nagy összeg és a feszültsége mint írtam, a többi gyertyától eltérően 13.5 volt, a többi 11.5 volt feszültségével szemben. A leválasztó tank elhelyezésével kapcsolatban. Az én gépem 5 sebességes. A 6 sebességes váltóval szerelt gépekben a motortartó bak alján baloldalon van egy enyhén ferde  elég nagy felült amiben van egy 8-es furat is ehhez lehet egy megfelelő laposvassal a leválasztó tankot felszerelni. Nem egy ilyen gépbe szereltem már be és kifogástalan a tank rögzítése. wave
 
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.25 hétfő, 18:57:51 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #68034 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 19:14:03 »

Tisztelt Fórumtárs!
A fűtőgyertyákkal kapcsolatban a gyári beszerzését javaslom mert nem egy nagy összeg és a feszültsége mint írtam, a többi gyertyától eltérően 13.5 volt, a többi 11.5 volt feszültségével szemben. A leválasztó tank elhelyezésével kapcsolatban. Az én gépem 5 sebességes. A 6 sebességes váltóval szerelt gépekben a motortartó bak alján baloldalon van egy enyhén ferde  elég nagy felült amiben van egy 8-es furat is ehhez lehet egy megfelelő laposvassal a leválasztó tankot felszerelni. Nem egy ilyen gépbe szereltem már be és kifogástalan a tank rögzítése. wave
 
Tisztelettel László! worship

Kedves László!
Esetleg tudnál a gyári gyertyákra beszerzési forrást ajánlani, mert cromaxon most néztem és ott igen borsos ára van.

A másik dologban lehet félreértettük egymást. Az én gépem is 5-ös váltóval van szerelve. Az olajleválasztó tank felszerelésével úgy gondolom nem lesz gond. De a lágyrézcsöves katalizátort nem tudom hova kéne helyezzem.
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #68035 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 19:16:08 »

OFF
A diesel tökéletes felhasználási területe ..... Smiley


Azzal én is tisztában vagyok, hogy nem tesz jót neki, ezért ha az időjárás engedi motorral járok.  vigyor3 Az autót akkor vettem mikor még többet jártam németbe. Bár mostanság is havi szinten kap 1600km-es köröket.  smile
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #68036 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 19:31:47 »

Kedves László!
Esetleg tudnál a gyári gyertyákra beszerzési forrást ajánlani, mert cromaxon most néztem és ott igen borsos ára van.

A másik dologban lehet félreértettük egymást. Az én gépem is 5-ös váltóval van szerelve. Az olajleválasztó tank felszerelésével úgy gondolom nem lesz gond. De a lágyrézcsöves katalizátort nem tudom hova kéne helyezzem.
Tisztelt Fórumtárs!
A fórum felületén van valahova elsüllyesztve a gyertya típusa és a beszerzési forrás. Anno Styleair fórumtárs indította a közös beszerzést.
A katalizátor elhelyezése: A hűtő alatt lévő kereszt merevítőhöz van fogatva. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #68037 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 23:20:45 »

Tisztelt Fórumtárs!
A fórum felületén van valahova elsüllyesztve a gyertya típusa és a beszerzési forrás. Anno Styleair fórumtárs indította a közös beszerzést.
A katalizátor elhelyezése: A hűtő alatt lévő kereszt merevítőhöz van fogatva. wave
Tisztelettel László! worship

Utánanéztem a dolognak, meg is találtam a témát, majd felveszem a kapcsolatot Styleair kollégával, hogy él e még a lehetőség. Azt viszont nem találtam meg hogy a gyári beszállító milyen márka.

Katalizátor helyzetben viszont az a gond, hogy nálam azon a merevítőn csücsül egy műanyag turbócső amiben a map is van, így más helyet kellene keresnem. Ilyen autóba még nem építettél be? Vagy teljesen vakon vagyok a dolgokkal?  vigyor3

Köszönöm a segítséget!  worship
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #68038 Dátum: 2016.04.26 kedd, 08:34:33 »

Utánanéztem a dolognak, meg is találtam a témát, majd felveszem a kapcsolatot Styleair kollégával, hogy él e még a lehetőség. Azt viszont nem találtam meg hogy a gyári beszállító milyen márka.

Katalizátor helyzetben viszont az a gond, hogy nálam azon a merevítőn csücsül egy műanyag turbócső amiben a map is van, így más helyet kellene keresnem. Ilyen autóba még nem építettél be? Vagy teljesen vakon vagyok a dolgokkal?  vigyor3

Köszönöm a segítséget!  worship


Nekem a 2.2 TDCI-ben a légszűrő alatt simán ott van a mondott fül, ahová egy kis konzolt felcsavaroztam, az tartja a szűrőt. A 2.0-ban itt viszont van valami alkatrész, úgyhogy ott más helyet kell keressek neki. Ezt még nem abszolváltam egyelőre... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #68039 Dátum: 2016.04.26 kedd, 13:24:42 »

Sziasztok.
Úgy néz ki mindent megcsináltattam az autón  nyes nyes
Azonban, hogy ne maradjak el a valagamon, még gondoltam valamire.
Mivel dízel, nem is a legújabb, van egy hangja. Én belülről is hallom elég jól, hogy "pöfög".
Erre van megoldás? hogy mit kellene zajszigetelni? hol kellene leszigetelni?
Mert az én elképzelésem szerint, ha leszigetelem csakis a motorháztető belső oldalát, az nem elég...mert attól még az utastérbe miért ne jönne be a hang...vagy ez már így marad?? Ezzel nem lehet semmit kezdeni? ezzel együtt kell élni és el kell viselni a 12 éves dízel hangját? Smiley
Akinek van erre valami praktikus megoldási javaslata, kérem ne tartsa magába Smiley  worship
 
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #68040 Dátum: 2016.04.26 kedd, 13:36:11 »

Sziasztok.
Úgy néz ki mindent megcsináltattam az autón  nyes nyes
Azonban, hogy ne maradjak el a valagamon, még gondoltam valamire.
Mivel dízel, nem is a legújabb, van egy hangja. Én belülről is hallom elég jól, hogy "pöfög".
Erre van megoldás? hogy mit kellene zajszigetelni? hol kellene leszigetelni?
Mert az én elképzelésem szerint, ha leszigetelem csakis a motorháztető belső oldalát, az nem elég...mert attól még az utastérbe miért ne jönne be a hang...vagy ez már így marad?? Ezzel nem lehet semmit kezdeni? ezzel együtt kell élni és el kell viselni a 12 éves dízel hangját? Smiley
Akinek van erre valami praktikus megoldási javaslata, kérem ne tartsa magába Smiley  worship
 

Sikerült a Denso - t életre kelteni?
Ha szigetelni akarsz, akkor motortér felé, kerékjárati ívek, ajtók, tető. Nagy felület, és a jó anyag hozzá nem olcsó. Én a helyedben hagynám a dolgot. Meg mégis egy 12 éves dizli Jaguar, biztos rejteget meglepetéseket még vigyor3
Naplózva
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #68041 Dátum: 2016.04.26 kedd, 13:50:46 »

Sikerült a Denso - t életre kelteni?
Ha szigetelni akarsz, akkor motortér felé, kerékjárati ívek, ajtók, tető. Nagy felület, és a jó anyag hozzá nem olcsó. Én a helyedben hagynám a dolgot. Meg mégis egy 12 éves dizli Jaguar, biztos rejteget meglepetéseket még vigyor3

Aha, megoldottam...vettem másik olvasófejet  nyes nyes
Akkor marad így ha több 20-30ezer forint Smiley
Meglepetéseket folyamatosan rejtegetett, de most nem fog  awink

Naplózva
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #68042 Dátum: 2016.04.26 kedd, 14:14:30 »

Nekem a 2.2 TDCI-ben a légszűrő alatt simán ott van a mondott fül, ahová egy kis konzolt felcsavaroztam, az tartja a szűrőt. A 2.0-ban itt viszont van valami alkatrész, úgyhogy ott más helyet kell keressek neki. Ezt még nem abszolváltam egyelőre... Smiley

AndyA

Hétvégén volt pár szabad órám és minden készen állt a beépítésre így nekiestem. Majd mikor láttam hogy oda nem fogom tudni felrakni ahová gondoltam, inkább visszatettem a motorvédő burkolatot és elmentem motorozni.   nyes
Ha a hétvégén ismét jó idő lesz keresek neki egy megfelelő helyet és bekerül. Lassan egy hónapja itt fekszenek az asztalon.  szomoru1
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #68043 Dátum: 2016.04.26 kedd, 14:49:21 »

Aha, megoldottam...vettem másik olvasófejet  nyes nyes
Akkor marad így ha több 20-30ezer forint Smiley
Meglepetéseket folyamatosan rejtegetett, de most nem fog  awink



 eljen

A 20-30 ezer jósokszorosát el lehet költeni a témára, ha jó alapanyagot akarsz  szomoru1
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #68044 Dátum: 2016.04.26 kedd, 15:47:33 »

Utánanéztem a dolognak, meg is találtam a témát, majd felveszem a kapcsolatot Styleair kollégával, hogy él e még a lehetőség. Azt viszont nem találtam meg hogy a gyári beszállító milyen márka.

Katalizátor helyzetben viszont az a gond, hogy nálam azon a merevítőn csücsül egy műanyag turbócső amiben a map is van, így más helyet kellene keresnem. Ilyen autóba még nem építettél be? Vagy teljesen vakon vagyok a dolgokkal?  vigyor3

Köszönöm a segítséget!  worship

Tisztelt Fórumtárs!
Az eredeti gyári fűtőgyertya adatai:
Gyártmány:Iskra(valószínű Szlovén)
A gyertya tipusa:  AET      11 721 080 13.5 V
                           AET  5011 721 080 13.5 V
Ezen adatok alapján találsz beszállítót.
A vörösréz katalizátorral kapcsolatban. Az elhelyezése a hűtő alatt lévő keresztmerevítőre történt. Minden gond nélkül 2 db erősebb kivitelű műanyag kötöző gond nélkül megtartja, legyen a gép 5 vagy 6 sebességes. Nekem már 3 éve be van szerelve, és még mindig a helyén van. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.26 kedd, 18:12:45 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #68045 Dátum: 2016.04.26 kedd, 16:00:08 »

Gyártmány:Iskra(valószínű Szlovén)

Igen... az Iskra (szikra) szlovén... elég jó termékei voltak anno.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
gattila
Vendég
« Új hozzászólás #68046 Dátum: 2016.04.26 kedd, 17:08:09 »

Sziasztok!

Van egy kérdésem (2004, 2.0 TDCi):

Egy érdekes problémám van egy ideje, gázelvételnél nagyon halk, de erősödő (még így sem túl hangos) sivító hang a motor felől (először váltásnál vettem észre, azt hittem, kuplung-váltó gond), de gázadásra azonnal megszűnik a hang. Mivel nem sok ötletem, melyik topikba írjak, ezért teszem fel itt a kérdést:
Mi lehet ez? Differenciálmű? Vagy valami ékszíj?

Nagyon köszönök minden választ.

Üdv

Attila
Naplózva
Sankó
Vendég
« Új hozzászólás #68047 Dátum: 2016.04.26 kedd, 18:50:23 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, a probléma a következő:
2001-es ford mondeo TDDI 2000cm3-es autó melegen nehezen indítható, sokáig kell önindítózni, meg kell várni, míg a fordulatszém eléri a 900-at legalább, ez akár 4-5 másodperc is lehet. Viszont van amikor meg tökéletesen indul! Hidegen pedig mindig perfekt!
ötletek esetleg valakinek?
Előre is köszönöm!  worship  worship

Naplózva
geri93
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 299


« Új hozzászólás #68048 Dátum: 2016.04.26 kedd, 20:14:57 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az eredeti gyári fűtőgyertya adatai:
Gyártmány:Iskra(valószínű Szlovén)
A gyertya tipusa:  AET      11 721 080 13.5 V
                           AET  5011 721 080 13.5 V
Ezen adatok alapján találsz beszállítót.
A vörösréz katalizátorral kapcsolatban. Az elhelyezése a hűtő alatt lévő keresztmerevítőre történt. Minden gond nélkül 2 db erősebb kivitelű műanyag kötöző gond nélkül megtartja, legyen a gép 5 vagy 6 sebességes. Nekem már 3 éve be van szerelve, és még mindig a helyén van. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönök minden segítséget!  worship
Naplózva

2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA EGR
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #68049 Dátum: 2016.04.26 kedd, 20:21:06 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, a probléma a következő:
2001-es ford mondeo TDDI 2000cm3-es autó melegen nehezen indítható, sokáig kell önindítózni, meg kell várni, míg a fordulatszém eléri a 900-at legalább, ez akár 4-5 másodperc is lehet. Viszont van amikor meg tökéletesen indul! Hidegen pedig mindig perfekt!
ötletek esetleg valakinek?
Előre is köszönöm!  worship  worship


Adagoló, előtöltés állító akármije kopott.
Enyém is ilyen.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Oldalak: 1 ... 1354 1355 1356 1357 1358 1359 1360 [1361] 1362 1363 1364 1365 1366 1367 1368 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.104 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.