Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 04:22:07 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 [1449] 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 19762535 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
gpzzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #72400 Dátum: 2017.06.04 vasárnap, 23:00:08 »

Sziasztok!
2 hónapja vagyok Mondeo tulajdonos.
Ma magamhoz vettem egy hőmérőt, hogy megmérjem a klíma LO kijelző állásnál milyen hideget nyom be. Mérés után a  klímát kikapcsoltam, állt a kocsi másfél órát, majd mikor újra mentem vele /a hőmérőt ott hagytam benne/ 22-23 fokos levegőt fújt be. Klíma nélkül, kint 30 fok volt. Ez hogy lehet?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72401 Dátum: 2017.06.04 vasárnap, 23:31:35 »

Sziasztok!
2 hónapja vagyok Mondeo tulajdonos.
Ma magamhoz vettem egy hőmérőt, hogy megmérjem a klíma LO kijelző állásnál milyen hideget nyom be. Mérés után a  klímát kikapcsoltam, állt a kocsi másfél órát, majd mikor újra mentem vele /a hőmérőt ott hagytam benne/ 22-23 fokos levegőt fújt be. Klíma nélkül, kint 30 fok volt. Ez hogy lehet?

Talán mert az álló levegőnél a gyorsabban áramló hűvösebbnek érződik?  Roll Eyes
Például asztali ventilátort használtál már?  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.05 hétfő, 12:22:43 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #72402 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 08:27:16 »

Talán mert az álló levegőnél a gyorsabban mozgónak alacsonyabb a hőmérséklete?  Roll Eyes
Például asztali ventilátort használtál már?  vigyor3

Kicsit pontatlan a leírás, de a lényegen nem változtat.  wave
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
gpzzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #72403 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 10:58:09 »

Talán mert az álló levegőnél a gyorsabban mozgónak alacsonyabb a hőmérséklete?  Roll Eyes
Például asztali ventilátort használtál már?  vigyor3

Nem változik a hőfok, csak a hőérzet más.
A személyes hűtésre szánt ventilátorok tulajdonképpen nem állítanak elő hűtött levegőt (sőt a hajtómotor veszteségei enyhén melegítik is azt), hanem a verejték erőteljesebb párolgásán keresztül érnek el hűtőhatást, melyhez a test hőmérsékleténél hűvösebb levegő áramlása konvektív hűtéssel is hozzájárul. Ezért a testhőmérséklettel azonos hőfokú magas páratartalmú levegő keringetésének semmiféle hűtő hatása nincs.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #72404 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 11:15:19 »

Valaki valami válasz? Smiley

Ez szerint igen, feltéve, ha a felni osztóköre 5*108

Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #72405 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 11:31:40 »

Nalam 2 eve van az auto, azota nem...kb 18000 km...elotte ki tudja

ABS-es autonal 3 esp-t is tartalmazonal 2 ev az ajanlott csereperiodus. Nekem csutortokon csereltek mert eltelt a 2 ev es hatarozottan jobban fog.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72406 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 12:23:30 »

ABS-es autonal 3 esp-t is tartalmazonal 2 ev az ajanlott csereperiodus. Nekem csutortokon csereltek mert eltelt a 2 ev es hatarozottan jobban fog.

Placebo
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72407 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 12:29:26 »

Placebo

vagy csak végre megvan a technika, amivel a vizet össze lehetett nyomni vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72408 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 12:40:31 »

vagy csak végre megvan a technika, amivel a vizet össze lehetett nyomni vigyor3

A tudomány mai állása szerint a folyadékok is -kis mértékben- összenyomhatóak.
De ez annyira kicsi, hogy bár tudományosan mérhető, de a valóságban a felhasználás során 0-nak tekinthető.  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.05 hétfő, 12:51:43 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72409 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 12:50:00 »

Nem változik a hőfok, csak a hőérzet más.
A személyes hűtésre szánt ventilátorok tulajdonképpen nem állítanak elő hűtött levegőt (sőt a hajtómotor veszteségei enyhén melegítik is azt), hanem a verejték erőteljesebb párolgásán keresztül érnek el hűtőhatást, melyhez a test hőmérsékleténél hűvösebb levegő áramlása konvektív hűtéssel is hozzájárul. Ezért a testhőmérséklettel azonos hőfokú magas páratartalmú levegő keringetésének semmiféle hűtő hatása nincs.


A google/wikipedia a barátod. wave

De ha ennyire belemegyünk, akkor:
- A gyorsabban áramló levegőnek nagyobb a hőátadási tényezője. Vagyis mire kijut a légbefúvó rácson a sok műanyag alkatrésznek több hőt ad át, mint az álló levegő. Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
CsomiHU
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23



E-mail
« Új hozzászólás #72410 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 13:22:23 »

Ez szerint igen, feltéve, ha a felni osztóköre 5*108


5x120as a felni.Osztokormodositoval nem lehet megoldani?Esetleg peremezni a kasztnit?
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.05 hétfő, 13:28:49 írta HZsolt92 » Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72411 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 13:27:06 »

5x120as a felni.Osztokormodositoval nem lehet megoldani?Esetleg peremezni a kasztnit?
keress rávalót
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72412 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 13:28:27 »

Ez szerint igen, feltéve, ha a felni osztóköre 5*108

ez hülyeség amit ír, 1.5" ~7,5cm különbség van a 2 felni szélességében és mégis mind2 oldala ugyan oda kerül? azt hogy?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
barnab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 71


E-mail
« Új hozzászólás #72413 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 20:14:18 »

sziasztok.

a klíma hűtőventillátorom csak akkor megy 100%-on ha a motor felmelegszik de akkoris csak kb 30 másodpercenként ugrál 100% és 50%-os teljesítmény körűl a kocsi álló helyzetében.
kérdésem az lenne hogy melyik érzékelőtől kapja a jelet hogy mennie kellene a klíma miatt 100% ban. (másik mondeón ha bekapcsoltuk a klímát még hideg motor mellett is 100%ment a ventillátor folyamatosan).

(+ a tűzfalon lévő mind a 2 klímacsö jó hideg minimális eltéréssel)

-1 ventillátoros / ovális csatlakozós - elektronika jó / gáz vanbenne (töltve) /csak gyengébben fújja a hideg levegőt
-hibakód ezvolt, de a törlés óta nemjött vissza :B2308: Interior temperature sensor motor fault , de ez gondolom csak az AUTO módban dolgozik rendesen, kézibe meg mindíg a beállított hőfokot fújja be pl: 20c fokot.
Naplózva

FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72414 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 21:15:29 »

sziasztok.

a klíma hűtőventillátorom csak akkor megy 100%-on ha a motor felmelegszik de akkoris csak kb 30 másodpercenként ugrál 100% és 50%-os teljesítmény körűl a kocsi álló helyzetében.
kérdésem az lenne hogy melyik érzékelőtől kapja a jelet hogy mennie kellene a klíma miatt 100% ban. (másik mondeón ha bekapcsoltuk a klímát még hideg motor mellett is 100%ment a ventillátor folyamatosan).

(+ a tűzfalon lévő mind a 2 klímacsö jó hideg minimális eltéréssel)

-1 ventillátoros / ovális csatlakozós - elektronika jó / gáz vanbenne (töltve) /csak gyengébben fújja a hideg levegőt
-hibakód ezvolt, de a törlés óta nemjött vissza :B2308: Interior temperature sensor motor fault , de ez gondolom csak az AUTO módban dolgozik rendesen, kézibe meg mindíg a beállított hőfokot fújja be pl: 20c fokot.
motorvezérlő vezérli a ventiket, hogy mikor menjenek.

attól, hogy 20fokra állítod még nem 20 fokos levegőt fog betolni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #72415 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 21:39:09 »

sziasztok.

a klíma hűtőventillátorom csak akkor megy 100%-on ha a motor felmelegszik de akkoris csak kb 30 másodpercenként ugrál 100% és 50%-os teljesítmény körűl a kocsi álló helyzetében.
kérdésem az lenne hogy melyik érzékelőtől kapja a jelet hogy mennie kellene a klíma miatt 100% ban. (másik mondeón ha bekapcsoltuk a klímát még hideg motor mellett is 100%ment a ventillátor folyamatosan).

(+ a tűzfalon lévő mind a 2 klímacsö jó hideg minimális eltéréssel)

-1 ventillátoros / ovális csatlakozós - elektronika jó / gáz vanbenne (töltve) /csak gyengébben fújja a hideg levegőt
-hibakód ezvolt, de a törlés óta nemjött vissza :B2308: Interior temperature sensor motor fault , de ez gondolom csak az AUTO módban dolgozik rendesen, kézibe meg mindíg a beállított hőfokot fújja be pl: 20c fokot.

Nem. A 20 fokkal azt állítod be, hogy 20 fokot szeretnél az utastérben. Hogy ehhez milyen levegőt kell befújni, azt az autó eldönti.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #72416 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 22:20:25 »

Nalam 2 eve van az auto, azota nem...kb 18000 km...elotte ki tudja

Max. 2 évente illene... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72417 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 22:26:23 »

Max. 2 évente illene... Smiley

AndyA

De a régi megszokott dolgok óta bizony fejlődött a technika, így meg kell mérni mérőeszközzel és ha/amikor szükséges cserélni.
Mint ahogy a korszerű motoroknál (többnyire szintetikus motorolajokkal üzemelő) vizsgáló eszközökkel figyelik a motorolajat, így rugalmassá válik a szerviz periódus, ami akár lehet 2 év is.
Nem pedig a gagyi ásványi olajok korában kialakult évente olajcsere szisztémát követik vakon.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #72418 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 23:09:35 »

5x120as a felni.Osztokormodositoval nem lehet megoldani?Esetleg peremezni a kasztnit?

Az osztókörmodosító működhet, de ne felejtsd el, hogy 15-20 mm-rel eltolja ez ET-t.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72419 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 23:21:35 »

Az osztókörmodosító működhet, de ne felejtsd el, hogy 15-20 mm-rel eltolja ez ET-t.

AndyA
inkább 20-25. ha nem hajlandó érte nagyobb összeget adni, akkor meg 25-30. (20-ashoz kell némi okoskodás, spéci kerékanya, stb, hogy kiadja)
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
barnab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 71


E-mail
« Új hozzászólás #72420 Dátum: 2017.06.05 hétfő, 23:55:59 »

Nem. A 20 fokkal azt állítod be, hogy 20 fokot szeretnél az utastérben. Hogy ehhez milyen levegőt kell befújni, azt az autó eldönti.
én azt hittem hogy az csak az AUTO módban van mert akkor ő állítja a fűtőventillátor fokozatokat és hogy hova fújjon.
akkor ezekszerint ha nemmindíg vagy rosszul működik a térdemnél lévő hőmérséklet érzékelő akkor az is okozhat hibát  wow1
pedig kivan takarítva, (levettem és kitakarítottam kontakt tisztítóval).
Naplózva

FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72421 Dátum: 2017.06.06 kedd, 07:14:26 »

én azt hittem hogy az csak az AUTO módban van mert akkor ő állítja a fűtőventillátor fokozatokat és hogy hova fújjon.
akkor ezekszerint ha nemmindíg vagy rosszul működik a térdemnél lévő hőmérséklet érzékelő akkor az is okozhat hibát  wow1
pedig kivan takarítva, (levettem és kitakarítottam kontakt tisztítóval).

Ha hibás, akkor mindegy milyen. (tiszta vagy koszos)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #72422 Dátum: 2017.06.06 kedd, 09:33:00 »

inkább 20-25. ha nem hajlandó érte nagyobb összeget adni, akkor meg 25-30. (20-ashoz kell némi okoskodás, spéci kerékanya, stb, hogy kiadja)

Pont ez volt anno az én bajom is, amikor felnit kerestem. Nem volt jó az ET az osztókörmódosítóval... De azután találtam pont passzosat, és béke van. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
barnab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 71


E-mail
« Új hozzászólás #72423 Dátum: 2017.06.06 kedd, 14:47:10 »

Ha hibás, akkor mindegy milyen. (tiszta vagy koszos)
Köszi.
az érzékelőt kicseréltem és forscan progival megnéztem: kűlső hőfok: 31c , belső hőfok 30c  / 16c-ra állítottam Manuálisan és a befújt levegő 16c is lett  worship worship LO ra állítva 14-15c fujt be a lábtérnél és a fejrésznél is.
de a hűtőventillátor akkor is max 50% forgott egyfolytába, de legalább a befujt levegő hideg. és nincs más baj már csak kikell tisztítani és kész  nyes nyes nyes worship
Naplózva

FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72424 Dátum: 2017.06.06 kedd, 18:18:06 »

Köszi.
az érzékelőt kicseréltem és forscan progival megnéztem: kűlső hőfok: 31c , belső hőfok 30c  / 16c-ra állítottam Manuálisan és a befújt levegő 16c is lett  worship worship LO ra állítva 14-15c fujt be a lábtérnél és a fejrésznél is.
de a hűtőventillátor akkor is max 50% forgott egyfolytába, de legalább a befujt levegő hideg. és nincs más baj már csak kikell tisztítani és kész  nyes nyes nyes worship
klímával az a 14-15 fok elég gyenge teljesítmény
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #72425 Dátum: 2017.06.06 kedd, 18:48:23 »

Köszi.
az érzékelőt kicseréltem és forscan progival megnéztem: kűlső hőfok: 31c , belső hőfok 30c  / 16c-ra állítottam Manuálisan és a befújt levegő 16c is lett  worship worship LO ra állítva 14-15c fujt be a lábtérnél és a fejrésznél is.
de a hűtőventillátor akkor is max 50% forgott egyfolytába, de legalább a befujt levegő hideg. és nincs más baj már csak kikell tisztítani és kész  nyes nyes nyes worship

Klímával LO-ra állítva a rácsoknál olyan 0-5 fok között kéne mérj.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72426 Dátum: 2017.06.06 kedd, 19:35:02 »

Klímával LO-ra állítva a rácsoknál olyan 0-5 fok között kéne mérj.
1 rácsnál, többit elzárva és a legalacsonyabb ventilátor fokozaton.

Ő minden rácson fújt és még lábra is, gondolom magas ventilátor fokozaton.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #72427 Dátum: 2017.06.06 kedd, 19:45:30 »

sziasztok..

Valaki tud segíteni?
Még mindig keresem a hibát,miért nem indul a mondeom..
megnéztem a jeladókat, mind a kettő jó.
kimértem ohm os  értéke kb annyi,ami az uj alkatrészé : főtengely jeladó:458 ohm
vezérműtengely jeladó: 465 ohm

A legrosszabb amire gondolok,hogy a szelepek,vagy a vezérműtengely ami elmászott, és rosszkor nyitogat..
ez lehet ilyen benzinmotornál?  MK-3  1,8
vagy a láncos vezérműtengely nem tud egymáshoz képest elállítodni? csak ha elszakad a lánc?
 falbav
Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #72428 Dátum: 2017.06.06 kedd, 20:00:38 »

sziasztok..

Valaki tud segíteni?
Még mindig keresem a hibát,miért nem indul a mondeom..
megnéztem a jeladókat, mind a kettő jó.
kimértem ohm os  értéke kb annyi,ami az uj alkatrészé : főtengely jeladó:458 ohm
vezérműtengely jeladó: 465 ohm

A legrosszabb amire gondolok,hogy a szelepek,vagy a vezérműtengely ami elmászott, és rosszkor nyitogat..
ez lehet ilyen benzinmotornál?  MK-3  1,8
vagy a láncos vezérműtengely nem tud egymáshoz képest elállítodni? csak ha elszakad a lánc?
 falbav

Egy kérdés egy helyre. Amúgy kaptál is már rá választ.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
joy69
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 159


« Új hozzászólás #72429 Dátum: 2017.06.06 kedd, 20:33:15 »

Egy kérdés egy helyre. Amúgy kaptál is már rá választ.

AndyA

elnézést..
nem tudtam..
 angel
Naplózva

MK-III  1.8 Benzin
2003.
barnab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 71


E-mail
« Új hozzászólás #72430 Dátum: 2017.06.07 szerda, 07:19:09 »

1 rácsnál, többit elzárva és a legalacsonyabb ventilátor fokozaton.

Ő minden rácson fújt és még lábra is, gondolom magas ventilátor fokozaton.
igen minden rács nyitva volt mert kíváncsi voltam hogy a hőfokérzékelők egyforma hőfokot mutatnak-e és 4-5 fokozaton ment a venti. de egy klímás szerint aki ránézett, mondta hogy valami baj azért van vele, mert a tűzfalon lévő csövek egyformán hidegek voltak , mikor az egyiknek melegebbnek kellet volna lenni. arra gondoltam lehet hogy még mindíg koszos a hűtőrész a boxban (pedig habbal lett 2x kitakarítva). vagy mivel lehet jól kitakarítani anélkűl hogy darabokra szednénk, max a ventillátort veszem ki.
Naplózva

FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72431 Dátum: 2017.06.07 szerda, 07:55:08 »

igen minden rács nyitva volt mert kíváncsi voltam hogy a hőfokérzékelők egyforma hőfokot mutatnak-e és 4-5 fokozaton ment a venti. de egy klímás szerint aki ránézett, mondta hogy valami baj azért van vele, mert a tűzfalon lévő csövek egyformán hidegek voltak , mikor az egyiknek melegebbnek kellet volna lenni. arra gondoltam lehet hogy még mindíg koszos a hűtőrész a boxban (pedig habbal lett 2x kitakarítva). vagy mivel lehet jól kitakarítani anélkűl hogy darabokra szednénk, max a ventillátort veszem ki.

Mitől lenne koszos a párologtató? A ventilátort kiszerelni felesleges.
Oda nem jut be még a por sem, ha van és rendesen van beszerelve a pollenszűrő.
A hab a párolgásával fertőtlenít, nem porszívóz.  Smiley

Diaggal meg kell nézni, hogy hány fok van a párologtatónál.
Mekkora a hőmérséklet különbség a nagynyomású cső és a kisnyomású cső között? Nem pont °C-ra, hanem érzésre.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
gpzzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #72432 Dátum: 2017.06.07 szerda, 09:35:29 »

Sziasztok!
2 hónapja vagyok Mondeo tulaj /2003 MK3 TDCI kombi/
Telefonomra letöltöttem a forscan programot van egy ELM327 Bluetooth OBD2 kiolvasóm még a régi kocsimhoz vettem, azzal működött, ezzel nem / kiírja hogy clone ELM327/
Milyet vegyek ? ebben tudnátok segíteni?
Kábeles vagy Bluetooth-os?
Esetleg konkrét ebay linket  kaphatnék?

Másik kérdésem:
klíma belső levegő hőfok érzékelőben lévő kis hőelemet cserélt már valaki, milyen tipusút lehetne belerakni, mert a tényleges és a beállított hőfok között most van 4-5 fok különbség
ELM327 hiányában kiolvasni értéket még nem tudtam
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #72433 Dátum: 2017.06.07 szerda, 09:40:53 »

Sziasztok!
2 hónapja vagyok Mondeo tulaj /2003 MK3 TDCI kombi/
Telefonomra letöltöttem a forscan programot van egy ELM327 Bluetooth OBD2 kiolvasóm még a régi kocsimhoz vettem, azzal működött, ezzel nem / kiírja hogy clone ELM327/
Milyet vegyek ? ebben tudnátok segíteni?
Kábeles vagy Bluetooth-os?
Esetleg konkrét ebay linket  kaphatnék?

Másik kérdésem:
klíma belső levegő hőfok érzékelőben lévő kis hőelemet cserélt már valaki, milyen tipusút lehetne belerakni, mert a tényleges és a beállított hőfok között most van 4-5 fok különbség
ELM327 hiányában kiolvasni értéket még nem tudtam

Ha a vezető jobb térdénél lévő holmiról van szó, akkor először nézd meg, hogy felpörög-e benne a ventilátor, amikor gyújtást kapcsolsz. Lehet, hogy a motor halt meg benne, azért nem érzékeli rendesen a hőmérsékletet. Amúgy bontósoktól fületlen gombért kapsz másikat, nem érdemes vacakolni a forrasztgatással.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gpzzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #72434 Dátum: 2017.06.07 szerda, 09:55:30 »

Ha a vezető jobb térdénél lévő holmiról van szó, akkor először nézd meg, hogy felpörög-e benne a ventilátor, amikor gyújtást kapcsolsz. Lehet, hogy a motor halt meg benne, azért nem érzékeli rendesen a hőmérsékletet. Amúgy bontósoktól fületlen gombért kapsz másikat, nem érdemes vacakolni a forrasztgatással.

AndyA

Igen arról, megnéztem kitakarítottam, megkentem, forog is. Azért érdekelt volna hogy valaki cserélt-e már mert ha tényleg "elmászik" az értéke lehet a bontóból is egy olyat kapok.
Nem olyan nagy probléma, mert lejjebb állítom a klímavezérlőt, csak ha valaki tudná a kis termisztor pontos értékét akkor cserélhető lenne.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #72435 Dátum: 2017.06.07 szerda, 10:00:33 »

Igen arról, megnéztem kitakarítottam, megkentem, forog is. Azért érdekelt volna hogy valaki cserélt-e már mert ha tényleg "elmászik" az értéke lehet a bontóból is egy olyat kapok.
Nem olyan nagy probléma, mert lejjebb állítom a klímavezérlőt, csak ha valaki tudná a kis termisztor pontos értékét akkor cserélhető lenne.


Szerintem a tervezőjén kívül senki... Szerezz egyet kölcsönbe valakitől és próbáld ki, hogy azzal jó lesz-e. Ha igen, irány a bontó és másikért. Ha nem, akkor máshol van a baj.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #72436 Dátum: 2017.06.07 szerda, 11:45:44 »

Sziasztok!
2 hónapja vagyok Mondeo tulaj /2003 MK3 TDCI kombi/
Telefonomra letöltöttem a forscan programot van egy ELM327 Bluetooth OBD2 kiolvasóm még a régi kocsimhoz vettem, azzal működött, ezzel nem / kiírja hogy clone ELM327/
Milyet vegyek ? ebben tudnátok segíteni?
Kábeles vagy Bluetooth-os?
Esetleg konkrét ebay linket  kaphatnék?

Másik kérdésem:
klíma belső levegő hőfok érzékelőben lévő kis hőelemet cserélt már valaki, milyen tipusút lehetne belerakni, mert a tényleges és a beállított hőfok között most van 4-5 fok különbség
ELM327 hiányában kiolvasni értéket még nem tudtam

Szia! húha. Pont most vettem én is egy ilyet, de még nem volt időm kipróbálni. Bár az enyém benzines de akkor lehet azzal sem fog menni?  rinya Annyi, hogy azt tudod esetleg hogy a tiéd v1.5  vagy pedig 2.1  verziós?
üdv,razsa
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.07 szerda, 11:51:13 írta razsa » Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #72437 Dátum: 2017.06.07 szerda, 11:56:56 »

Szia! húha. Pont most vettem én is egy ilyet, de még nem volt időm kipróbálni. Bár az enyém benzines de akkor lehet azzal sem fog menni?  rinya Annyi, hogy azt tudod esetleg hogy a tiéd v1.5  vagy pedig 2.1  verziós?
üdv,razsa

Egyik sem. Azért, mert 1.4-es volt az utolsó hivatalos, a kici kínai, akitől óccón veszed, simán átírta benne a verziószámot, de 1.5-ös hivatalosan nincs.

A 2.1-es pedig ugyanígy lett a hivatalos 2.0-ból. Smiley

De mindegy is, az 1.5-nek adott 1.4-gyel is mennie kell az MK3-nak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #72438 Dátum: 2017.06.07 szerda, 11:57:47 »

Szia! húha. Pont most vettem én is egy ilyet, de még nem volt időm kipróbálni. Bár az enyém benzines de akkor lehet azzal sem fog menni?  rinya Annyi, hogy azt tudod esetleg hogy a tiéd v1.5  vagy pedig 2.1  verziós?
üdv,razsa
Szia.
Az V 1.5(kínai értelemben) az igen,és feltétel a Ford protokoll(PWM J1850).
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #72439 Dátum: 2017.06.07 szerda, 13:27:01 »

Köszi a válaszokat. Ez a legolcsóbb kék mini obd2 v2.1 olvasó, utánanéztem és ahogy látom csak az 1.5 tudja ezt a PWM J1850 protokollt..na szép. valószínű rendelhetek újat Tongue de azért még este kipróbálom hátha.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.07 szerda, 13:34:06 írta razsa » Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #72440 Dátum: 2017.06.07 szerda, 15:55:06 »

Köszi a válaszokat. Ez a legolcsóbb kék mini obd2 v2.1 olvasó, utánanéztem és ahogy látom csak az 1.5 tudja ezt a PWM J1850 protokollt..na szép. valószínű rendelhetek újat Tongue de azért még este kipróbálom hátha.
Esetleg próbáld meg egy másik márkának elpasszolni,(ha működik).Nálam is volt már olyan.ami az opelt vitte,de Fordot nem.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #72441 Dátum: 2017.06.07 szerda, 18:40:58 »

Esetleg próbáld meg egy másik márkának elpasszolni,(ha működik).Nálam is volt már olyan.ami az opelt vitte,de Fordot nem.

Nem rossz ötlet, köszi Smiley
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
kjanos19
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #72442 Dátum: 2017.06.09 péntek, 09:24:14 »

Sziasztok!

Ha benyomom a féket bekapcsol a helyzetjelzőm és a műszerfal háttérvilágításom.
Ha felkapcsolom a helyzetjelző lámpákat, akkor ég a féklámpám.
Hol keressem a hibát?
Résolajcső repedésem volt, csövek cserélve, esetleg valami vezeték néha beleér valami gázolajos folyadékba?
Nem igazán találok olyan vezetékeket.
Van, hogy 20km után megszűnik a hiba, aztán reggeli indítás után ismét előjön.

Valakinek valami ötlete hol keressem a hibát, vagy egyből vigyem elektromos szerelőhöz?

Köszi mindenkinek!
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 131hp 96kw / 2004.09
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #72443 Dátum: 2017.06.09 péntek, 09:55:34 »

Sziasztok!

Ha benyomom a féket bekapcsol a helyzetjelzőm és a műszerfal háttérvilágításom.
Ha felkapcsolom a helyzetjelző lámpákat, akkor ég a féklámpám.
Hol keressem a hibát?
Résolajcső repedésem volt, csövek cserélve, esetleg valami vezeték néha beleér valami gázolajos folyadékba?
Nem igazán találok olyan vezetékeket.
Van, hogy 20km után megszűnik a hiba, aztán reggeli indítás után ismét előjön.

Valakinek valami ötlete hol keressem a hibát, vagy egyből vigyem elektromos szerelőhöz?

Köszi mindenkinek!

Első körben hátsó lámpák testelését kéne ellenőrizni szerintem.
Naplózva
kjanos19
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #72444 Dátum: 2017.06.10 szombat, 07:19:22 »

Első körben hátsó lámpák testelését kéne ellenőrizni szerintem.

Sziasztok!

Megtaláltam a hibát.
A vonóhorogra menő kábelköteg volt kontaktos.

Köszönöm a tippet.

Udv.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 131hp 96kw / 2004.09
Warek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #72445 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 16:04:52 »

Sziasztok!

Ismét megszivatott a kicsikém Smiley
A gyujtáskapcsolóm nem jó se az eredeti se a pót kulccsal nem hajlandó elfordulni!
Mi lehet a hiba? Ki hol és mennyiért tudja megoldani?

Köszi
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #72446 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 16:49:33 »

Sziasztok!

Ismét megszivatott a kicsikém Smiley
A gyujtáskapcsolóm nem jó se az eredeti se a pót kulccsal nem hajlandó elfordulni!
Mi lehet a hiba? Ki hol és mennyiért tudja megoldani?

Köszi

A hibát ügyesen felismerted te is. Miért kérdezed?

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Warek
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 34


E-mail
« Új hozzászólás #72447 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 16:52:00 »

A hibát ügyesen felismerted te is. Miért kérdezed?



Mert nem tudom milyen részek mehetnek benne tönkre Cheesy A  Ki hol és mennyiért tudja megoldani kérdés még mindig fent áll!

Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #72448 Dátum: 2017.06.11 vasárnap, 18:29:38 »

Sziasztok!

Ismét megszivatott a kicsikém Smiley
A gyujtáskapcsolóm nem jó se az eredeti se a pót kulccsal nem hajlandó elfordulni!
Mi lehet a hiba? Ki hol és mennyiért tudja megoldani?

Köszi
nekem a kormányoszlopban potyogott szét valami, én kompletten kicseréltem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #72449 Dátum: 2017.06.12 hétfő, 19:21:59 »

Sziasztok!

Off autóm kapott egy követ az országúton és berepedt a szélvédő. (nem az a szokásos kavicsnyom, nem javítható)
A casco azt mondta vihetem bárhova, vigyek majd számlát.
Tudtok olyan szélvédőst aki rendesen megcsinálja? Nem szeretném, ha 3 év múlva elporladna a szélvédőkeret mellett az autó, mert trehányan tették be. Ugyanakkor panorámatetős a kocsi, így a tekeredés is okozhat problémát, ha feszül valahol.
Carglass folyik a csapból is mostanában. Velük mik a tapasztalatok?

EIK!  worship
Naplózva
Oldalak: 1 ... 1442 1443 1444 1445 1446 1447 1448 [1449] 1450 1451 1452 1453 1454 1455 1456 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.129 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.