Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:27:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 242 243 244 245 246 247 248 [249] 250 251 252 253 254 255 256 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21874864 alkalommal)
0 Felhasználó és 70 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #12400 Dátum: 2007.05.23 szerda, 11:45:00 »

Köszi, de az érdem a kétkezi munkásoké
 
Zacci: még nincs tempomatom, mert még nincs. Pedig jó lenne, mert tegnap klímáztam és a lábom majd lefagyott.
 
A váltógomb alumíniumja eredeti, csak kipucolta a srác, aki bőrözte!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12401 Dátum: 2007.05.23 szerda, 14:12:00 »

Eddig tartott az orom 8( Ma elkezdett vilagitani a check engine lampa 8( De hogy a picsbe jott ra az ECU, hogy meghackoltam az EGR szelepet ? Ez rejtely szamomra...Mar ha egyaltalan az miatt jelzett be Cool
Sztem inkább ez a Lambada szonda hiba lesz.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12402 Dátum: 2007.05.23 szerda, 14:13:00 »

Ha lemezes módszerrel van az EGR ledugózva, azt nem veszi észre senki, és semmi.
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #12403 Dátum: 2007.05.23 szerda, 14:45:00 »

Ha lemezes módszerrel van az EGR ledugózva, azt nem veszi észre senki, és semmi.
EGR
 
Ebbizony tévedés...nálam is jelzi mindenegyes számítógépes vizsgálatnál, hogy zárt az EGR szelep...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12404 Dátum: 2007.05.23 szerda, 15:37:00 »

De honnan a csocsbol jott ra, hogy zarva van az EGR szelep ? Hol van a visszacsatolas ? MEgtalalom, lelovom
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12405 Dátum: 2007.05.23 szerda, 15:54:00 »

Egyebkent a szelep mozgato bigyuszt ecceruen kihuztam. Igy a motor ami mozgatta a bigyuszt, most szabadon jarkalhat, de magat a szelepet mar fizikailag nem eri el.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12406 Dátum: 2007.05.23 szerda, 20:59:00 »

Sziasztok!
 
A hét elején tankoltam a kocsiba, de nem a megszokott kútnál, és azóta nagyon érezhetően eltűnt belőle az erő. Az lehetséges, hogy ilyen rossz diesel-t adtak, vagy ez valami nagyobb bajnak az előszele? Semmi hibalámpa nem világít, és más tünetet sem észleltem.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12407 Dátum: 2007.05.23 szerda, 21:08:00 »

EGR
 
Ebbizony tévedés...nálam is jelzi mindenegyes számítógépes vizsgálatnál, hogy zárt az EGR szelep...
Nálam is tömítés méretű lemezke van és nincs hibakód. EGR szépen nyit zár - mocorog csak épp a ganét nem engedi a szívótorokhoz. Azóta nem is koszolódik a pillangó alsó része.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12408 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 10:25:00 »

Sziasztok!
 
A hét elején tankoltam a kocsiba, de nem a megszokott kútnál, és azóta nagyon érezhetően eltűnt belőle az erő. Az lehetséges, hogy ilyen rossz diesel-t adtak, vagy ez valami nagyobb bajnak az előszele? Semmi hibalámpa nem világít, és más tünetet sem észleltem.
Simán lehet, hogy xart tankoltál én is érzem, ill. már nem, mert tudom, hogy hol tankoljak.
De azért megkérdezem, hogy üzemanyag szűrőt mikor cseréltél utoljára?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12409 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 11:30:00 »

Simán lehet, hogy xart tankoltál én is érzem, ill. már nem, mert tudom, hogy hol tankoljak.
De azért megkérdezem, hogy üzemanyag szűrőt mikor cseréltél utoljára?
Üzemanyagszűrőt én még nem cseréltem, 160ezerrel vettem, és az előző tulaj előtte 159-nél szervizelte (Olaj+szűrők), aminek utána is jártam (Solymár). Azóta 5 ezer ment bele, és úgy tervezem kb 2 hónap múlva ejtek meg egy olajcserét, az összes létező szűrővel.
 Hétvégére fogy el ez a szutlyok ami benne van, bízom benne, hogy a következő tankolásnál visszajön az ereje.
Egyébként mennyi pénz körül van egy olajcsere+összes szűrő?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12410 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 11:59:00 »

EGR
 
Ebbizony tévedés...nálam is jelzi mindenegyes számítógépes vizsgálatnál, hogy zárt az EGR szelep...
Akkor az rosszul van megcsinázva. Már többször feltettem hogy mit kell csinálni hogy jó legyen. Ahogy Fusim is írta. Nem a mozgató motort, vagy vákuumot kell elzárni, hanem a kipuff útjába egy lemezt vágni, és fúrni, és kész. Minden engedve van neki hogy csináljon, nyisson zárjon, csaképp a kormos gáz nem tud bejutni. A szervíz is beteszi ezt a lemezt. Úgyhogy ez szinte gyári átalakítás.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12411 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 12:00:00 »

Üzemanyagszűrőt én még nem cseréltem, 160ezerrel vettem, és az előző tulaj előtte 159-nél szervizelte (Olaj+szűrők), aminek utána is jártam (Solymár). Azóta 5 ezer ment bele, és úgy tervezem kb 2 hónap múlva ejtek meg egy olajcserét, az összes létező szűrővel.
 Hétvégére fogy el ez a szutlyok ami benne van, bízom benne, hogy a következő tankolásnál visszajön az ereje.
Egyébként mennyi pénz körül van egy olajcsere+összes szűrő?
kb. 7ezer az olaj, szűrője vagy 3, levegő+pollen vagy 5-6ezer. A gázolajszűrő is 7 körül.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12412 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 12:03:00 »

No most voltam a langyos klíma miatt gáztöltésre. 0.575kg volt benne, leszívta az egészet kb. fél óra volt, és 0.9kg-ra feltöltötte. eddig kb. 10fokot tudott maxon, most 2-3 fokot a lyukakba mérve. 10rugó volt. Megnézték a valami szárító szűrőt is, annak semmi baja. 4 év alatt ennyi fogyott a gázból, aszonta kár lyukat keresni.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12413 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 12:05:00 »

Egyebkent a szelep mozgato bigyuszt ecceruen kihuztam. Igy a motor ami mozgatta a bigyuszt, most szabadon jarkalhat, de magat a szelepet mar fizikailag nem eri el.
az nemjó
Kell egy lemezt vágni és elfelejtve. Egy 1-es alu, vagy vas lemez csodákat művel.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12414 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 12:41:00 »

Üzemanyagszűrőt én még nem cseréltem, 160ezerrel vettem, és az előző tulaj előtte 159-nél szervizelte (Olaj+szűrők), aminek utána is jártam (Solymár). Azóta 5 ezer ment bele, és úgy tervezem kb 2 hónap múlva ejtek meg egy olajcserét, az összes létező szűrővel.
 Hétvégére fogy el ez a szutlyok ami benne van, bízom benne, hogy a következő tankolásnál visszajön az ereje.
Egyébként mennyi pénz körül van egy olajcsere+összes szűrő?
A gázolajszűrő cseréjével vigyázz
Gondolom nagyban nem tér el a TDDi és a TDCi felépítése, így:
1. a TDDi-ben a gázoljaszűrő a generátor felett van, ne folyass gázolajat lefelé (óvatosan kibuktatni)
2. a gázolajszűrőt feltöltve kell visszarakni/visszarakás után óvatosan feltölteni.
Mindez persze akkor, ha te csinálod. Nem egy nagy meló amúgy.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12415 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 12:52:00 »

A gázolajszűrő cseréjével vigyázz
Gondolom nagyban nem tér el a TDDi és a TDCi felépítése, így:
1. a TDDi-ben a gázoljaszűrő a generátor felett van, ne folyass gázolajat lefelé (óvatosan kibuktatni)
2. a gázolajszűrőt feltöltve kell visszarakni/visszarakás után óvatosan feltölteni.
Mindez persze akkor, ha te csinálod. Nem egy nagy meló amúgy.
Köszi az infót, de szerintem másra bízom, nekem az ablaktörlő folyadék utántöltésnél megállt a tudomány...
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #12416 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 13:55:00 »

Akkor az rosszul van megcsinázva. Már többször feltettem hogy mit kell csinálni hogy jó legyen. Ahogy Fusim is írta. Nem a mozgató motort, vagy vákuumot kell elzárni, hanem a kipuff útjába egy lemezt vágni, és fúrni, és kész. Minden engedve van neki hogy csináljon, nyisson zárjon, csaképp a kormos gáz nem tud bejutni. A szervíz is beteszi ezt a lemezt. Úgyhogy ez szinte gyári átalakítás.
Pontosan így van nálam... Hovonoék csinálták...és mégis tudja Shocked)
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12417 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 14:03:00 »

Ma kiolvastattam a hibat. EGR+Lambda. Vajon mellik az igaz ? Az EGR mutogat a lambdara hogy o volt, vagy a lambda az EGR-re ? Vagy mind2 ? Vagy alapvetoen a lambda xar, es az EGR csak azert kerul hibalistara, mert ledugoztam ? Vagy a ledugozott EGR miatt jelzi hibasnak a lambdat ?
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12418 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 14:55:00 »

Ma kiolvastattam a hibat. EGR+Lambda. Vajon mellik az igaz ? Az EGR mutogat a lambdara hogy o volt, vagy a lambda az EGR-re ? Vagy mind2 ? Vagy alapvetoen a lambda xar, es az EGR csak azert kerul hibalistara, mert ledugoztam ? Vagy a ledugozott EGR miatt jelzi hibasnak a lambdat ?
Vedd ki a Lambadát, pucold meg, oszt nyomjad neki ahogy kifér. Én is így csináztam anno az OFF Astrán. Végül a hibás a kiszakadt betétű benzinszűrő volt.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12419 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 15:07:00 »

Agostonb,
 
Fontos a sorrend, vagy lehet keverni is ?
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12420 Dátum: 2007.05.24 csütörtök, 15:07:00 »

Agostonb,
 
Ertem, tehat vegyem ki a lambdat, pucoljam meg, aztan tegyem vissza, nyomjak egy koveret, majd csereljem az ua szurot
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12421 Dátum: 2007.05.25 péntek, 10:47:00 »

Az hogy lehet, hogy tegnap voltam hibakódolvasáson (nem találtak semmit), cseréltek CMP-t és este vettem észre, hogy dupla záráskor nem villan az index?
Bele tudnak ilyenkor piszkálni, és ha igen mi nem aktiválódik ilyenkor?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12422 Dátum: 2007.05.25 péntek, 10:51:00 »

Az hogy lehet, hogy tegnap voltam hibakódolvasáson (nem találtak semmit), cseréltek CMP-t és este vettem észre, hogy dupla záráskor nem villan az index?
Bele tudnak ilyenkor piszkálni, és ha igen mi nem aktiválódik ilyenkor?
Nekem akkor nem villan, ha valamelyik ajtó nincs jól becsukva (tipikusan az 5. ajtó)
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12423 Dátum: 2007.05.25 péntek, 11:30:00 »

zsapeti,
 
Akkor nem villan az index, ha valamellik ajto kapcsolo kontaktos. Ilyenkor minden ajto kinyit, becsuk es jo lesz. Nalam is az 5.ik ajto szokott neha szorakozni, de nagyon ritka.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12424 Dátum: 2007.05.26 szombat, 10:59:00 »

Asszem rajottem, hogy miert jelez be az ECU, ha ledugozzuk az EGR-t. Eza mocsok ECU figyeli a lambda jelet, mikozben az EGR-t nyitja, es ha nem erzekel valtozast a lambda jelen, akkor abbol kovetkeztet arra, hogy xar az EGR. Igy megvan a visszacsatolas, es valceg ezert jelezte hibasnak a lambdat is, mert talan azt is hiheti, hogy a lambda a rossz es nem az EGR.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12425 Dátum: 2007.05.27 vasárnap, 23:44:00 »

sziasztok. nem tudja valaki, hogy ki lehet az a klubtag, akinek egy kombi szurke mk3-assa van TDCI, es a rendszama Kxx-9xx (talan KHG?KHB?)
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12426 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 21:29:00 »

Műszaki, és következő éves szervíz elött állok, 252e km van az autóba, ezeket akarok mindenképp cserélni:
- Olaj Ford 5W-30, maradjak ennél, vagy ennyi km után kicsit sűrűbbet szeretne már? Eddig mindig Ford-nál a nagy kannából csináltuk, így nem tudom pontosan mennyi megy bele? 6,5L?
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Gázolajszűrő, bár itt is gondolkozok, hogy ősszel volt cserélve. De biztos ami biztos alapon, meg a magyar üzemanyagot ismerve jobb cserélni most is, nem?
Ezeket mindenképp, mit lenne még érdemes?
A váltóba az olaj csere örök vita, hogy kell vagy nem. Smiley
Hűtőfolyadék? Fékfolyadék? Ezt Ti mikor szoktátok cserélni?
Árba még mindig Nagyautó a legjobb? Vagy Cromax ezekre?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12427 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 21:38:00 »

Műszaki, és következő éves szervíz elött állok, 252e km van az autóba, ezeket akarok mindenképp cserélni:
- Olaj Ford 5W-30, maradjak ennél, vagy ennyi km után kicsit sűrűbbet szeretne már? Eddig mindig Ford-nál a nagy kannából csináltuk, így nem tudom pontosan mennyi megy bele? 6,5L?
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Gázolajszűrő, bár itt is gondolkozok, hogy ősszel volt cserélve. De biztos ami biztos alapon, meg a magyar üzemanyagot ismerve jobb cserélni most is, nem?
Ezeket mindenképp, mit lenne még érdemes?
A váltóba az olaj csere örök vita, hogy kell vagy nem. Smiley
Hűtőfolyadék? Fékfolyadék? Ezt Ti mikor szoktátok cserélni?
Árba még mindig Nagyautó a legjobb? Vagy Cromax ezekre?
Ha nem eszi az olajat, szerintem maradhat az 5w30. Szerintem 5,5 liter kell bele. 6 litert vegyél.
Olaj, levegő, pollenszűrőt cseréld, a gázolajszűrőt elég minden második alkalommal.
 
Ha nem drága helyen csináltatod, és eddig még nem csináltad, a fékolajat cseréld ki, mert telemegy vízzel. A hűtőfolyadékot... ha még nem cserélted, lehet, hogy érdemes lenne.
 
Szerintem nagyautó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12428 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 21:48:00 »

Scratch,
 
Ahogy irtad, ebben a sorrendben jo lesz. Valto olajat nyugodtan cserelhecc. Rafer...Gazolajszurot csereltess.
Mikor volt huto es fekfolyadek cserelve ?
Hutofolyadekot ha jol emlexem 4evente erdemes cserezni. Fekfolyadekot nemtom, de nem art, ha kicserelteted aztis, ha mondjuk 80-100e-nel regebbi.
Enis most fogom csinalni a muszakit, meg a 180e-res szervizt, de en mar 160-nal csereltettem valto es fekolajat es meghalalta a gep. Nemsoka csereltetni fogom a vizpumpamat, es akkor teljes huto folyadek csere is lesz. Esetleg meg a szervo olajat is erdemes cserelni...
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #12429 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 22:20:00 »

Scratch,
 
Ahogy irtad, ebben a sorrendben jo lesz. Valto olajat nyugodtan cserelhecc. Rafer...Gazolajszurot csereltess.
Mikor volt huto es fekfolyadek cserelve ?
Hutofolyadekot ha jol emlexem 4evente erdemes cserezni. Fekfolyadekot nemtom, de nem art, ha kicserelteted aztis, ha mondjuk 80-100e-nel regebbi.
Enis most fogom csinalni a muszakit, meg a 180e-res szervizt, de en mar 160-nal csereltettem valto es fekolajat es meghalalta a gep. Nemsoka csereltetni fogom a vizpumpamat, es akkor teljes huto folyadek csere is lesz. Esetleg meg a szervo olajat is erdemes cserelni...
Zacci! "160-nal csereltettem valto es fekolajat es meghalalta a gep."
Ez a "meghálálta" pontosan mit jelent? A váltóolajról mindenhol azt olvasom, hogy nem kell cserélni.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12430 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 22:24:00 »

Zacci! "160-nal csereltettem valto es fekolajat es meghalalta a gep."
Ez a "meghálálta" pontosan mit jelent? A váltóolajról mindenhol azt olvasom, hogy nem kell cserélni.
Fékolaj felveszi a levegőből a vizet - úgy mint a vízbül veszi ki a zoxigént csak fordítva. Belülről kezd el korrodálni a rendszer + a víz összenyomható és csökken a fékhatás. Tőlünk nyugatabbra a biztosítók ellenörzik a fékfolyadékot balesetnél. Fékfolyadék 2-3 évente csere és a kupak legyen a helyén mindíg.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12431 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 22:31:00 »

a víz összenyomható
 
Ezzel azért vitatkoznék. Esetleg akkor, ha kivetted belőle a zokszigént.
 
Zacci! Má megen beirkálsz mindenfélét... miért kellene cserélni a váltóolajat? Meg a gázolajszűrőt? TDCi-nél is elég minden második alkalommal, nemhogy a tddi-nél.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #12432 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 22:39:00 »

a víz összenyomható
 
Ezzel azért vitatkoznék. Esetleg akkor, ha kivetted belőle a zokszigént.
 
Zacci! Má megen beirkálsz mindenfélét... miért kellene cserélni a váltóolajat? Meg a gázolajszűrőt? TDCi-nél is elég minden második alkalommal, nemhogy a tddi-nél.
Felforr a víz és buborékok keletkeznek azok már összenyomhatók.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12433 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 22:45:00 »

a víz összenyomható
 
Ezzel azért vitatkoznék. Esetleg akkor, ha kivetted belőle a zokszigént.
 
Zacci! Má megen beirkálsz mindenfélét... miért kellene cserélni a váltóolajat? Meg a gázolajszűrőt? TDCi-nél is elég minden második alkalommal, nemhogy a tddi-nél.
A víz összenyomható!Egy példa:8méter 3"-os vezeték dugig feltöltve,légtelenítve.Nyomtunk bele még majdnem 1 liter vizet!!Persze akkor már 200bár felett jártunk
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #12434 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 22:46:00 »

Fékolaj felveszi a levegőből a vizet - úgy mint a vízbül veszi ki a zoxigént csak fordítva. Belülről kezd el korrodálni a rendszer + a víz összenyomható és csökken a fékhatás. Tőlünk nyugatabbra a biztosítók ellenörzik a fékfolyadékot balesetnél. Fékfolyadék 2-3 évente csere és a kupak legyen a helyén mindíg.
Ez egy picit másképp van de  hatásában igazad van. Sajnos az olajok is oxidálódnak (Én ennek inkább örülök mert traktorral járok) ellenben a fékolajok és egyéb spec olajok is oxidálódnak, egy kis pára még be is segít. Ha pedig ez megtörtént akkor oda a fékhatás. Csak egy eléggé speciális példa, hogy milyen kis szennyeződés kiüthet egy olajat. Anno kb 10-12 évvel ezzelőtt amikor kezdett bejönni divatba a sárgamajmokkal bérgyártás rendeltünk speciális magas hőmérsélet álló olajal töltött érzékelőket kb 400 fokra és a olyan 20 barra mint nyomás közvetítő folyadékként használtuk. (majdnem mint a fék) Egyszer csak 1 év után kezdet sorra elszálni a méréseink. Mindőssze annyi történt hogy egy sárga majom szabad kézzel fogta meg a cella belsejét és a kezén lévő zsiros izzadságmaradék kb 1 év alatt kinyírta az olajat egész egyszerűen úgy tönkrement, hogy elkezdett gázosodni! N a féknél is a valami hasonló tőrténik csak nem ilyen kis mennyiségtől és nem ilyen extrém üzemi körülmények között a fékolajjal is. Elkezd rohadni, gázosodik és oda a fék.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12435 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 23:28:00 »

Ha nem eszi az olajat, szerintem maradhat az 5w30. Szerintem 5,5 liter kell bele. 6 litert vegyél.
Olaj, levegő, pollenszűrőt cseréld, a gázolajszűrőt elég minden második alkalommal.
 
Ha nem drága helyen csináltatod, és eddig még nem csináltad, a fékolajat cseréld ki, mert telemegy vízzel. A hűtőfolyadékot... ha még nem cserélted, lehet, hogy érdemes lenne.
 
Szerintem nagyautó.
Mióta nálam van (2004) nem volt cserélve se hűtő, se fékfolyadék, akkor érdemes már? Milyet, és mennyit? Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12436 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 23:29:00 »

Scratch,
 
Ahogy irtad, ebben a sorrendben jo lesz. Valto olajat nyugodtan cserelhecc. Rafer...Gazolajszurot csereltess.
Mikor volt huto es fekfolyadek cserelve ?
Hutofolyadekot ha jol emlexem 4evente erdemes cserezni. Fekfolyadekot nemtom, de nem art, ha kicserelteted aztis, ha mondjuk 80-100e-nel regebbi.
Enis most fogom csinalni a muszakit, meg a 180e-res szervizt, de en mar 160-nal csereltettem valto es fekolajat es meghalalta a gep. Nemsoka csereltetni fogom a vizpumpamat, es akkor teljes huto folyadek csere is lesz. Esetleg meg a szervo olajat is erdemes cserelni...
Igen, a szervó olajra nem is gondoltam. Ezt hivatalosan mennyi időnként kellene? Milyen, és mennyi folyadék kell bele?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12437 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 23:31:00 »

Zacci! "160-nal csereltettem valto es fekolajat es meghalalta a gep."
Ez a "meghálálta" pontosan mit jelent? A váltóolajról mindenhol azt olvasom, hogy nem kell cserélni.
Igen, ezért is örök vita, mert hivatalosan nem kell, de sokan azt mondják kell, meg ott van neki állítólag a leeresztője is. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12438 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 23:32:00 »

a víz összenyomható
 
Ezzel azért vitatkoznék. Esetleg akkor, ha kivetted belőle a zokszigént.
 
Zacci! Má megen beirkálsz mindenfélét... miért kellene cserélni a váltóolajat? Meg a gázolajszűrőt? TDCi-nél is elég minden második alkalommal, nemhogy a tddi-nél.
Én nem km-re szoktam nézni, mert egy év alatt nem megyek annyit, ezért évente így nyáron csináltatom meg ezeket. Mondjuk az őszi kalandkor kapott új gázolajszűrőt.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12439 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 23:34:00 »

Mióta nálam van (2004) nem volt cserélve se hűtő, se fékfolyadék, akkor érdemes már? Milyet, és mennyit? Smiley
A szervó olajat én nem cserélném.
Ha a hűtőhöz nem nyúltatok (bár mintha hűtőcserét emlegettél volna), azaz az eredeti víz van benne, akkor csere.
A hűtőfolyadékból gyárit vegyél, nem egy drága dolog. A fékolajból meg valami rendes márkát. Szerintem 1 liter kell, de azt a bótban megmondják.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #12440 Dátum: 2007.05.28 hétfő, 23:38:00 »

A szervó olajat én nem cserélném.
Ha a hűtőhöz nem nyúltatok (bár mintha hűtőcserét emlegettél volna), azaz az eredeti víz van benne, akkor csere.
A hűtőfolyadékból gyárit vegyél, nem egy drága dolog. A fékolajból meg valami rendes márkát. Szerintem 1 liter kell, de azt a bótban megmondják.
Hűtőnél csak a ventillátor volt cserélve, a hűtő nem.
Rendes márka = Ford (Motorcraft) Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #12441 Dátum: 2007.05.29 kedd, 00:42:00 »

Ez nagyon brutális... ST220 3.0 V6 Power...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12442 Dátum: 2007.05.29 kedd, 01:18:00 »

Ez nagyon brutális... ST220 3.0 V6 Power...
Ez a muki nem tud váltani. Aztán meg egy csomót gurul kinyomott kuplunggal. Hát, ez inkább kamerázni tud, nem autós...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #12443 Dátum: 2007.05.29 kedd, 08:24:00 »

Ez a muki nem tud váltani. Aztán meg egy csomót gurul kinyomott kuplunggal. Hát, ez inkább kamerázni tud, nem autós...
Ez tényleg így van, viszontez a videó már döfi!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12444 Dátum: 2007.05.29 kedd, 10:04:00 »

Angel,
 
"Zacci! Má megen beirkálsz mindenfélét... miért kellene cserélni a váltóolajat?
 
Eccer mar leirtam, de ha kell leirom meg 1x. Azert, mert meghalalja a gep es semmi sem tart orokke, meg a valto olaj sem, hiaba mondjak a szervizben...Nem egy nagy osszeg es szerintem ennyi km utan azert jo ha friss olajat kap a szerkezet.
 
 "Meg a gázolajszűrőt? TDCi-nél is elég minden második alkalommal, nemhogy a tddi-nél."
 
Ti nyafogtok allandoan, hogy a magyar gazolaj milyen xar stb. De ahogy erzitek...Nem egy usernek volt mar gondja az eldugult gazolajszuro miatt. Ez sem nagy tetel...
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12445 Dátum: 2007.05.29 kedd, 10:06:00 »

Scratch,
 
Fekolaj cseret kovetoen nekem haraposabb lett a fek. A szervo olajrol nemtok nyilatkozni, de biztos nem art, ha ki van cserezve. Legalabb aza tobb eves szutyok nagy resze kimegy a rendszerbol.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12446 Dátum: 2007.05.29 kedd, 10:07:00 »

Scratch,
 
Mindenbol csak gyarit ! Abbol baj nem lehet.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12447 Dátum: 2007.05.29 kedd, 10:07:00 »

Laslow,
 
Nalam valto olaj csere utan puhabb lett a valtas. Elotte picit neha akadozott es olyan nyers volt a valtas, de most erezhetoen jobb lett. Szerintem megeri, nem egy nagy tetel.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12448 Dátum: 2007.05.29 kedd, 10:28:00 »

Zacci. Kormányszervóról volt szó, azt tartom feleslegesnek. Azért a kormányszervó nincs annyira igénybevéve, mint a váltó, mert általában egyenesen meész...
Igen, a Scratch 250 ezres futásteljesítményénél kijelenthetjük, nagy baj nem lehet belőle, ha váltóolajat cserél, de ezt senki sem vitatta.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12449 Dátum: 2007.05.29 kedd, 10:40:00 »

Angel,
 
"Zacci! Má megen beirkálsz mindenfélét... miért kellene cserélni a váltóolajat?"
 
Nalad a kormanyszervo es a valto olaj 1 es u
Naplózva

blah blah blah
Oldalak: 1 ... 242 243 244 245 246 247 248 [249] 250 251 252 253 254 255 256 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.106 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.