Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 06:33:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 275 276 277 278 279 280 281 [282] 283 284 285 286 287 288 289 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21875209 alkalommal)
0 Felhasználó és 84 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14050 Dátum: 2007.10.31 szerda, 10:42:09 »

Sziasztok!

2003-as MKIII-nál ki lehet valahogyan kapcsolni a biztonságiöv visszajelző hangot? (persze a bizt.öv bekapcs nélkül... smile )

JÓ, JÓÓÓ .... visszaolvastam! Smiley Bocsi

Igen ám, de a bimbam csak akkor szól, ha a VEZETŐ nem kapcsolja be az övét! Mondd meg a vakegér cimborádnak, hogy mint az összes nagyeszű taxisra, rá is vonatkozik a kresz! Nyugodtan mutasson példát az utasoknak.
Meg azt is, hogy rettentően bosszant, hogy ők miért mehetnek a buszsávban! (tudom, hogy a törvény ilyen) Ha pl én hivatalosan szállítok valakit, pl egy cég személyi sofőre vagyok, és szállítom a nagymenő csávót, én miért ne mehetnék ott?
Vagy álljanak meg minden megállón, és nyissák ki az ajtókat, vagy húzzanak el a buszsávból! Bistos vannak kivételek, de a taxisok... megy 20-szal a városban... pofátlanul bevág eléd bárhol, bármikor... még majd én kérek elnézést.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14051 Dátum: 2007.10.31 szerda, 10:42:34 »

Reg nem ellenoriztem a comput. Majd megnezem, hogy mennyire pontos...Mindenesetre a kormany vibralas elmult es ez mar jo jel.

Ez dízel?  falbav
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14052 Dátum: 2007.10.31 szerda, 10:44:01 »

Tegnap este kicsereltem az EGR szelepet+tomitest. Ugy tunik a kormany remeges megszunt. Es ami erdekes, hogy mostanaban 11.1-11.5 korul volt az atlag fogyim. Hiaba nullaztam le tobbszor is, csak felkuszott 11 fole. Ma reggel megint lenullaztam es mire beertem meloba csak 9.6-ig ment fel. Lehet korai az orom, de az uj EGR szeleppel elkepzelheto, hogy kevesebb lett a fogyim ?

háát olvastam már olyan dolgokat amiből az jön le, h ez megoldhatja a gondod. de sztem is inkább a később tapasztalt dolgokra alapozz. 1ik napról a másikra ebben az esetben korai ítéletet mondani.
másrészt lehet nálam is valami ilyesmi gond fog mostanába előkerülni. agresszív gyorsításnál kb 3500ford/min-nél szép kis ködöt kezd okozni az autó, és talán a fogyim is csúszik felfelé ... városban 7,5l ... a nyáron bőven elég volt a 6,7 is neki. lehet, h csak én vagyok túl rigolyás és ezzekkel semmi gond nincs. a ködöt magyrázhatja az agresszív gázadás, csak idegesítő, h amikor éppen legyorsulok valakit akkor a tükörbe látom a ködösítést. aztán ilyenkor mintha a fülembe csengene az otthagyott autóban folyó párbeszéd: sofőr -hogy füstöl! utas -de azéé állvahagyott! .. végülis nekem ez nem vigasz Sad
a 0,8 fogyi emelkedést + magyarázhatja az időjárás változása is nyár óta. ebben nincs tapasztalatom, mivel 1. mondim ráadásul 1. dizlim, és augusztus 1 volt a beülés időpontja.
én vagy az EGR szelepre vagy a turbocsőre gondolok így 1. körben, mert máskülönben a motor teljesen hangtalan, és úgy jár mint a doxa. hidegen és melegen is. valamint normál gyorsításkor teljesen füstmentes. olajcserekor meg akartam lesni a turbócsövet, de sehogy nem találtam meg. monnyuk nem is vittem túlzásba a kutakodást, de az olvasottak alapján nincs is annyira elrejtve.

Szerintem nem turbo cso, emrt ha az mondjuk ki van repedve, akkor a gep atmegy szivodizlibe. Ez inkabb EGR hiba lesz. Nalad ez megoldhato egy EGR ledugozassal. Sajna nalam ez nem megoldhato.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14053 Dátum: 2007.10.31 szerda, 10:44:48 »

Reg nem ellenoriztem a comput. Majd megnezem, hogy mennyire pontos...Mindenesetre a kormany vibralas elmult es ez mar jo jel.

Ez dízel?  falbav

??
Naplózva

blah blah blah
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14054 Dátum: 2007.10.31 szerda, 10:49:49 »

Van fejlemény, de nem túl rózsás a helyzet. Levették a szívósort, azon mind a 4 örvénylap kifogástalan, de valami mégis van a szelepeknél. Úgyhogy holnap reggel leveszik a hengerfejet is, és akkor már többet látni. A kereket sebességbe forgatva ide-oda is lehet néha hallani egy kis koppanást. Valamint egy ponton megakad, mikor az 1-es henger kipufogó és a 2-es henger szívó szelepjei lent vannak. Valószínű hogy a szelepekkel lesz valami.(remélem nem lejjebb)
Nem lehetséges hogy ebbe a szívósorba még van valami ami elszabadulhatott?  De remélem már levették a hengerfejet, csak az a baj hogy én meg dolgozok. Valami ötlet?

Köszi
Zacci segítenél?

Köszönöm
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14055 Dátum: 2007.10.31 szerda, 10:50:03 »

...a kormany vibralas...

Ez dízel?  falbav
??
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14056 Dátum: 2007.10.31 szerda, 10:51:31 »

Van fejlemény, de nem túl rózsás a helyzet. Levették a szívósort, azon mind a 4 örvénylap kifogástalan, de valami mégis van a szelepeknél. Úgyhogy holnap reggel leveszik a hengerfejet is, és akkor már többet látni. A kereket sebességbe forgatva ide-oda is lehet néha hallani egy kis koppanást. Valamint egy ponton megakad, mikor az 1-es henger kipufogó és a 2-es henger szívó szelepjei lent vannak. Valószínű hogy a szelepekkel lesz valami.(remélem nem lejjebb)
Nem lehetséges hogy ebbe a szívósorba még van valami ami elszabadulhatott?  De remélem már levették a hengerfejet, csak az a baj hogy én meg dolgozok. Valami ötlet?

Köszi
Zacci segítenél?

Köszönöm

A szivosorban nincs mas cucc, csak az orvenylapok. Lekaptak mar a hegerfejet ?
Naplózva

blah blah blah
Isu
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 257


2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)


« Új hozzászólás #14057 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:03:42 »

Sziasztok!

2003-as MKIII-nál ki lehet valahogyan kapcsolni a biztonságiöv visszajelző hangot? (persze a bizt.öv bekapcs nélkül... smile )

JÓ, JÓÓÓ .... visszaolvastam! Smiley Bocsi

Igen ám, de a bimbam csak akkor szól, ha a VEZETŐ nem kapcsolja be az övét! Mondd meg a vakegér cimborádnak, hogy mint az összes nagyeszű taxisra, rá is vonatkozik a kresz! Nyugodtan mutasson példát az utasoknak.
Meg azt is, hogy rettentően bosszant, hogy ők miért mehetnek a buszsávban! (tudom, hogy a törvény ilyen) Ha pl én hivatalosan szállítok valakit, pl egy cég személyi sofőre vagyok, és szállítom a nagymenő csávót, én miért ne mehetnék ott?
Vagy álljanak meg minden megállón, és nyissák ki az ajtókat, vagy húzzanak el a buszsávból! Bistos vannak kivételek, de a taxisok... megy 20-szal a városban... pofátlanul bevág eléd bárhol, bármikor... még majd én kérek elnézést.

Köszi a rendkívűl "értékes" hozzászólásodat, továbbá javaslom, hogy a taxisokkal kapcsolatos elfolytott dühödet valamely más fórumon próbáld meg kiadni, ahol netán még témába is vág a dolog!
Naplózva

ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia Smiley
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #14058 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:12:36 »

Bár nem ide tartozik, de én is csak hozzászólok a taxis dologhoz.
Alapból én sem szeretem őket, tényleg pofátlanok, nagyon sok nagyon nagy spílernek gondolja magát az utokon, DE!
Mivel elég sokat járunk szórakozni, italozni (néha el is fajol a dolog  Wink), mindig taxival járunk, nem vezetünk ittasan.
Rengeteg jó fej van fiatalok-öregek minden féle. Némelyikkel úgy el tudunk hülyülni, mintha cimboránk lennénk.
Pl: "mutassa már meg, hogy mit megy ez a Superb, és ha jól megy, még lehet, hogy fizetünk is a végén."
Poénra vette, meg is rángatta az autót, és még sorolhatnám, hogy milyen történetek voltak velük.
De mindenki aki nem szereti őket, tegye fel a kérdést magának, hogy mi lenne, ha nem lennének.
Szerintem mindenki használt már taxit. El kell fogadni őket, sokszor jó szolgálatot tesznek.
"részegen ki visz majd haza?"  nyes
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14059 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:14:33 »

Köszi a rendkívűl "értékes" hozzászólásodat, továbbá javaslom, hogy a taxisokkal kapcsolatos elfolytott dühödet valamely más fórumon próbáld meg kiadni, ahol netán még témába is vág a dolog!

Pedig értékes volt a hozzászólás. Ebből többet tudtál meg a sima autós vs taxisok viszonyáról, mint például egy Petőfi versből.
Azt mindenképpen jó tudni, hogy a fojtást j-vel írjuk, és nem ly-nal.
Ha nem sikerült kihámozni a lényeget a sok saláta közül: az utas biztonsági öve nem jelez! Tehát csak beköti a saját övét, és máris megszűnt a figyelmeztető hang.
Témába vág. A biztonság fontos.

A taxisra szükség van, ezt senki sem vitatja. Persze azért olyan erőszakosak, mert ők nap mint nap a forgalomban élnek, és haladni kell. Legyen, haragudjunk a demszkájra.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14060 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:26:29 »

"részegen ki visz majd haza?"  nyes

Sofor szolgalat ? Cool
« Utoljára szerkesztve: 2007.10.31 szerda, 11:30:07 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #14061 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:28:19 »

az utas biztonsági öve nem jelez! Tehát csak beköti a saját övét, és máris megszűnt a figyelmeztető hang.
Hát ebben nem vagyok annyira biztos. Szerintem van súlyérzékelő az utasülésben és nekem bizony bimbammolt is, ha csak a táskámat tettem oda.
Próbáltam a közismert módszerrel hatástalanítani, de meglehetősen megmagyarázhatatlan módon hol az egyik, hol a másik ülésre sikerült csak hatástalanítani, és így is pár nap után visszaállt a jelzés. A végén a tempomat programozással együtt teljesen letiltattam a visszajelzést. Így sajnos a műszerfali piktogram sem jelenik meg, de legalább csönd van.
Nem vagyok taxis, 99,9%-ban használom az övet, de ha pl. betolatok a kertbe, akkor nem. Virnyítás nélkül is el tudom egyedül dönteni, hogy mikor kötöm be magam, és ha nem, akkor az autó ne szóljon bele.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #14062 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:29:44 »


"részegen ki visz majd haza?"  nyes

hogy ki? Hát a söfőrszolgálatok valamelyike a saját autómmal, ráadásul kedvezményem is van, így olcsóbb, mint a taxi és BKV-val sem kell mennem a buli helyszínére.
Tisztelet a kivételnek (sajnos kevés) de ettől sem fogom jobban szeretni a  fillérvadászokat.
 banplz
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14063 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:33:39 »

utasülésben és nekem bizony bimbammolt is, ha csak a táskámat tettem oda.

Ezt azért megnézném.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #14064 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:37:19 »

hogy ki? Hát a söfőrszolgálatok valamelyike a saját autómmal, ráadásul kedvezményem is van, így olcsóbb, mint a taxi és BKV-val sem kell mennem a buli helyszínére.
Tisztelet a kivételnek (sajnos kevés) de ettől sem fogom jobban szeretni a  fillérvadászokat.
 banplz

Hát, én nyugadtabban tudok inni, és jobban is, ha tudom, hogy a kocsi a zárt garázsba van.
Mellesleg ne vezesse idegen a kocsimat. Arra allergiás lennék.  vigyor3
Naplózva
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #14065 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:40:34 »

hogy ki? Hát a söfőrszolgálatok valamelyike a saját autómmal, ráadásul kedvezményem is van, így olcsóbb, mint a taxi és BKV-val sem kell mennem a buli helyszínére.
Tisztelet a kivételnek (sajnos kevés) de ettől sem fogom jobban szeretni a  fillérvadászokat.
 banplz

Hát, én nyugadtabban tudok inni, és jobban is, ha tudom, hogy a kocsi a zárt garázsba van.
Mellesleg ne vezesse idegen a kocsimat. Arra allergiás lennék.  vigyor3
Pedig ezeknek a szolgáltaoknak (ezek közül van amelyik nyakkendős, nagyon jól szituált úriemberekkel dolgoztat) a sofőreik odafigyelnek és megbízhatóan kezelik a járművet. Rengetegszer vettem már igénybe valamelyiket. Viszont amióta egyik haverom is ezzel foglalkozik, azóta csak egyet használok. Valahogy utálok BKVzni és inkább saját autóval megyek el otthonról.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #14066 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:41:57 »

Hát ebben nem vagyok annyira biztos.

Nekem is csak akkor bimbammol, ha a vezető nem kapcsolja be az övet.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #14067 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:46:52 »

Hát ebben nem vagyok annyira biztos.

Nekem is csak akkor bimbammol, ha a vezető nem kapcsolja be az övet.

Az enyémben meg egyáltatlán nincs bim-bamm "feature". :-)

Ellenben n mindig bekötöm magam csilingelés nélkül is a BIZTONSÁG kedvéért, ahogy ez a nevében is benne van.
Naplózva
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #14068 Dátum: 2007.10.31 szerda, 11:57:58 »

utasülésben és nekem bizony bimbammolt is, ha csak a táskámat tettem oda.

Ezt azért megnézném.

Nekem is bimbammol, ha az anyosülesen nincsenek bekötve. Ha nem ül ott senki, es kicsit nagyobb erövel ranyomom a kezem az ülesre, egyböl elkezd szirenazni. Megnezhetö... nyes
Naplózva
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #14069 Dátum: 2007.10.31 szerda, 12:29:03 »

Nekem is bimbammol,ha az utas ülésen nincs bekötve az öv...A hátsók nem számítanak.
Naplózva
somi
Vendég
« Új hozzászólás #14070 Dátum: 2007.10.31 szerda, 13:06:09 »

annyit modositok,hogy muxik a légzsák ha nincs bekapcsolva az öv,csak nem fejti ki azt a védelmet mintha belenne kapcsolva az öv.
Te Somi, ebben biztos vagy? Tudtommal a légzsák nyitásáról az elektronika dönt, és ehhez igénybe veszi a biztiöv visszajelző adatait is (feszülés többek között).
Mindezen túl, úgy tudom, hogy egy előre repülő, bekötetlen utas mellkasába robbanó légzsák nagyobb kárt okoz (betöri a bordákat, tüdő, szívsérülés), mintha az illető kirepülne a szélvédőn.

biztos vagyok benne.

a kormányban lévö lufi az mindig nyilik ha bevankötve az öv ha nincs.az utasoldali is nyilik ha vki ül az "anyosülésen"ha bevan kötve ha nincs.ugyanis az elektronika a suly érzékelö jeleit észleli ami az utasülésbe van beépitve, nem a biztonsági övét.
a mercinek van olan rendszere,ha veszélyt érzékel"bizonyos értéket meghaladja a lassulás,perdület érzékelö nagyobb oldalgyorsulást észlel,stb" akkor  behuzza a tetöablakot,megfesziti elore az övet.....
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #14071 Dátum: 2007.10.31 szerda, 14:09:16 »

utasülésben és nekem bizony bimbammolt is, ha csak a táskámat tettem oda.

Ezt azért megnézném.
Az enyémben már nem, mert ki lett herélve, de szerencsére más is megerősített, hogy nem zöldségeket beszélek.
Szóval a taxis igencsak szenvedhet ettől.

Az IPS (intelligens védelmi rendszer) nem erről szól? Az nem minden MKIII Mondiban széria?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14072 Dátum: 2007.10.31 szerda, 15:40:48 »

Meg fogom nézni, kezdek meginogni. Valószínűleg nálam is így van. Nálam mindenki beköti magát (vita nincs), ezért nem vettem észre.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14073 Dátum: 2007.10.31 szerda, 16:27:33 »

Van fejlemény, de nem túl rózsás a helyzet. Levették a szívósort, azon mind a 4 örvénylap kifogástalan, de valami mégis van a szelepeknél. Úgyhogy holnap reggel leveszik a hengerfejet is, és akkor már többet látni. A kereket sebességbe forgatva ide-oda is lehet néha hallani egy kis koppanást. Valamint egy ponton megakad, mikor az 1-es henger kipufogó és a 2-es henger szívó szelepjei lent vannak. Valószínű hogy a szelepekkel lesz valami.(remélem nem lejjebb)
Nem lehetséges hogy ebbe a szívósorba még van valami ami elszabadulhatott?  De remélem már levették a hengerfejet, csak az a baj hogy én meg dolgozok. Valami ötlet?

Köszi
Zacci segítenél?

Köszönöm

A szivosorban nincs mas cucc, csak az orvenylapok. Lekaptak mar a hegerfejet ?
Na most már megvan a végeredmény!! Levették a hengerfejet, és kiderült hogy a szelepek belevertek a dugattyúba. Vagyis elment a vezérlés. Ezért egy két szelepet cserélni kell. Hál' Istennek a dugattyúknak nincs komolyabb baja, a dugattyú tetejét finomreszelővel lehet orvosolni. Egyébként csináltam képet, majd felteszem. Hogy mehet el a vezérlés? Figyeljetek, mert szerintem ha leírom mindenki megy nyomatékcsvarhúzóval meghúzatni a főtengely végén lévő csavart. A főtengely végén (belülről kifelé haladva) van a vezéműlánc fogaskerék, és a ékszíjtárcsa. Ezek nincsenek rögzítve ékkel vagy retesszel, csupán a főtengely végén lévő csavar rögzíti(szorítja őket egymáshoz. Felhívatam a ford szervízt, és megerősítették ezt, valamint azt mondták ha nincs megfelelően meghúzva, egy esetleges sportos vezetés, vagy durvább visszaváltásnál elmehet a vezérlés( a két kerék elfordul egymáson). Na erre varrjatok gombot.
Naplózva
somi
Vendég
« Új hozzászólás #14074 Dátum: 2007.10.31 szerda, 17:21:45 »

na ez tényleg érdekes,mert a láncos vezérlésnek épp ez az egyik elönye,hogy bolond biztos,tehát valaki biztos kokányolt vmikor a motorba...
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14075 Dátum: 2007.10.31 szerda, 17:27:59 »

na ez tényleg érdekes,mert a láncos vezérlésnek épp ez az egyik elönye,hogy bolond biztos,tehát valaki biztos kokányolt vmikor a motorba...
Ez az érdekes, hogy kizárólag ford szervíben volt (Auto-Fort) szervízelve. Ja és motor még nem volt bontva.
Egyébként biztosnak biztos, csak mivan ha lelazul a csavar, vagy mittomén. Nincs egy nyamvadt ék vagy valami.
De már mindegy. Feltenném a képeket ha tudnám hogyan!
Naplózva
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #14076 Dátum: 2007.10.31 szerda, 17:31:43 »

Ennek segítségével rakd fel:
http://kepfeltoltes.hu/
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14077 Dátum: 2007.10.31 szerda, 17:45:21 »

Köszi a segítséget!

Íme a képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/071031/783844609K_p_031_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/071031/1007290339K_p_032_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/071031/1052203972K_p_034_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #14078 Dátum: 2007.10.31 szerda, 17:48:49 »

Billy!Azt a 6lapfejű csavart kell mehúzni?
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14079 Dátum: 2007.10.31 szerda, 17:49:57 »

Billy!Azt a 6lapfejű csavart kell mehúzni?
Igen, a gyár által előírt nyomatékkal. De ne kérdezd mennyi, én sem tudom.
Naplózva
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #14080 Dátum: 2007.10.31 szerda, 17:58:40 »

Billy!Azt a 6lapfejű csavart kell mehúzni?
Igen, a gyár által előírt nyomatékkal. De ne kérdezd mennyi, én sem tudom.

Köszi.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14081 Dátum: 2007.10.31 szerda, 18:04:34 »

Köszi a segítséget!

Íme a képek:
Minden elismerésem.  worship Új tulajként észrevetted, hogy ennek nem így kell szólnia. Nem aludtál rajta, hanem usgyi a szerelőhöz.
Jó a szerelőcsapat is  worship, hogy nem csaptak egyet, hogy hát kérem a mondeo az ilyen, hanem elkezdtek keresgélni.
Remélem, több problémád már nem lesz az autóval.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14082 Dátum: 2007.10.31 szerda, 18:09:06 »

Köszi a segítséget!

Íme a képek:
Minden elismerésem.  worship Új tulajként észrevetted, hogy ennek nem így kell szólnia. Nem aludtál rajta, hanem usgyi a szerelőhöz.
Jó a szerelőcsapat is  worship, hogy nem csaptak egyet, hogy hát kérem a mondeo az ilyen, hanem elkezdtek keresgélni.
Remélem, több problémád már nem lesz az autóval.
A hengerfal ép (szinte gyári 180000 után), a dugattyú nem vészes, a hengerfej meg teljesen fel lesz újítva. Úgyhogy tökéletesen fognak zárni a szelepek és meglesz a 125LE ismét.   Wink
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14083 Dátum: 2007.10.31 szerda, 19:00:22 »

A hengerfal ép (szinte gyári 180000 után), a dugattyú nem vészes, a hengerfej meg teljesen fel lesz újítva. Úgyhogy tökéletesen fognak zárni a szelepek és meglesz a 125LE ismét.   Wink

na ez teljesen jó hír Smiley ezek szerint fordék még mindig anyagból készítik a motort Smiley nekem anno a sierrába volt kb 340E km és elég lett volna neki 1 zsírosan új gyűrűgarnitúra, de mivel nagyon szerettem így kapott 1 garnitúra vaci új dugót is. szegényke monnyuk csak a benne lévő km miatt lett szétszedve, de mikor elvittem a gépműhelybe akkor néztek rám hülyén, h mit is szeretnék Smiley
ez nagyon jó pont sztem, h ez nem változott negatív irányba  worship
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #14084 Dátum: 2007.10.31 szerda, 20:52:55 »

Figyeljetek, mert szerintem ha leírom mindenki megy nyomatékcsvarhúzóval meghúzatni a főtengely végén lévő csavart. A főtengely végén (belülről kifelé haladva) van a vezéműlánc fogaskerék, és a ékszíjtárcsa. Ezek nincsenek rögzítve ékkel vagy retesszel, csupán a főtengely végén lévő csavar rögzíti(szorítja őket egymáshoz. Felhívatam a ford szervízt, és megerősítették ezt, valamint azt mondták ha nincs megfelelően meghúzva, egy esetleges sportos vezetés, vagy durvább visszaváltásnál elmehet a vezérlés( a két kerék elfordul egymáson). Na erre varrjatok gombot.
Ez meglepő. Nem tudom milyen benzines főtengely ékszíjtárcsája, de a dízelnél 3 felfogató lyuk van, vagyis kell legyen valamilyen csonk a főtengely végén, amihez 3 csavar rögzíti az ékszíjtárcsát. Az durva lenne, ha az ékszíjtárcsa cseréjéhez rögzíteni kéne a vezérlést.
Mindenesetre utánanéznék, hogy eladás előtt nem piszkálták-e az ékszíjtárcsa környékét. Ha igen, megvan a javítási számla gazdája.

A dugattyúk teteje miért karcos? Már reszelgették?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #14085 Dátum: 2007.10.31 szerda, 22:05:58 »

Szerintem 2.0 diesel kivételével az összes mondi vezérlése kupra huzott amelyik szíjjas vezérlésü. nekem az of 1,8 tádé is ilyen volt.nem is lehet házilag szíjjat cserélni rajta célszerszám kell hozzá,a 90-es evek elejétől ez terjedt el.
ha nem megfelelően huzzál meg baj lehet belőle.érdemes szakszervizbe, vagy tényleg megbízható helyen csináltatni.
a dizli-nél nagyobb baj is lehet mert arról a hengerfejet csak 2.-3.szor lehet leszedni.
szerintem.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14086 Dátum: 2007.10.31 szerda, 22:08:12 »

A dugattyúk teteje miért karcos? Már reszelgették?

Belevertek a szelepek...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #14087 Dátum: 2007.10.31 szerda, 22:48:46 »


Ez nagyon durva! Ilyet még nm látam, hogy a szelepek lenyomata ott van a dugattyúban... Azannnyáááát!! wow1  Undecided
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14088 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 09:13:40 »

Ez nagyon durva! Ilyet még nm látam, hogy a szelepek lenyomata ott van a dugattyúban... Azannnyáááát!! wow1  Undecided

azéé nem minden a szelepbeverődés a képen Smiley ha azt a 2 mélyszántást a szelep okozta volna akkor már a hengerfej állapota is kérdéses lenne.
a képen ami pirossal van bekarikázva azok gyárilag elhelyezett dolgok a dugó tetejében a ferde szelepvezetés miatt (és a szelepvezérlés miatt, de az 1 hosszabb történet). "csak" annyi a szelepnyom ami kékkel van jelölve ... azok a kis fényes csíkok a félkörök szélén.
szal teszek be olyan képet is ami zsírosan új dugó ... abba ugye még nem verhetett be a szelep, a kis félkörök mégis ott vannak Smiley

Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14089 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 09:17:42 »

A dugattyúk teteje miért karcos? Már reszelgették?
Belevertek a szelepek...

a karcokat nem a szelep okozta. a dugó már le van takarítva (kaparva) h felmérhető legyen az állapota.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #14090 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 09:21:19 »


azéé nem minden a szelepbeverődés a képen Smiley ha azt a 2 mélyszántást a szelep okozta volna akkor már a hengerfej állapota is kérdéses lenne.
a képen ami pirossal van bekarikázva azok gyárilag elhelyezett dolgok a dugó tetejében a ferde szelepvezetés miatt (és a szelepvezérlés miatt, de az 1 hosszabb történet). "csak" annyi a szelepnyom ami kékkel van jelölve ... azok a kis fényes csíkok a félkörök szélén.
szal teszek be olyan képet is ami zsírosan új dugó ... abba ugye még nem verhetett be a szelep, a kis félkörök mégis ott vannak Smiley

Na, ezt jól be***tam!  falbav
Mivel még nem láttam ilyet, a leírás alapján teljesen olyannak tűnt, hogy ezt a szelepek okozták. Megint tanultam valamit, köszönöm! Ez ma egy ilyen nap. fejvakaras
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.01 csütörtök, 10:47:13 írta Scratch » Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14091 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 09:38:20 »

Mivel még nem láttam ilyet, a leírás alapján teljesen olyannak tűnt, hogy ezt a szelepek okozták. Megint tanultam valamit, köszönöm! Ez ma egy ilyen nap. fejvakaras

direkt ezéé csináltam meg a képet, és kerestem gyáriba hasonlót. másrészt nincs ezzel semmi gond, aki nem látott még ilyet az télleg így gondolja Smiley
mindenkinek vannak még meglepetések az életben, olyan nincs aki már mindent látott Smiley
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14092 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 10:05:58 »

Mivel még nem láttam ilyet, a leírás alapján teljesen olyannak tűnt, hogy ezt a szelepek okozták. Megint tanultam valamit, köszönöm! Ez ma egy ilyen nap. fejvakaras

direkt ezéé csináltam meg a képet, és kerestem gyáriba hasonlót. másrészt nincs ezzel semmi gond, aki nem látott még ilyet az télleg így gondolja Smiley
mindenkinek vannak még meglepetések az életben, olyan nincs aki már mindent látott Smiley
Viszont ez nekem is új, mert én is azt hittem hogy ezt a szelepek okozták. A képen ugyn cosworth dugót látunk, amin a kipufogó szelepek nyomatai is bent vannak, ami az enyémen nincs. Ezekszerint a 1.8 duratec He -ben csak a szívószelepek lenyomatai vannak bent gyárilag?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14093 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 10:44:32 »

Viszont ez nekem is új, mert én is azt hittem hogy ezt a szelepek okozták. A képen ugyn cosworth dugót látunk, amin a kipufogó szelepek nyomatai is bent vannak, ami az enyémen nincs. Ezekszerint a 1.8 duratec He -ben csak a szívószelepek lenyomatai vannak bent gyárilag?

Nyilván a karcolás a tisztogatás eredménye. Viszont, nekem még most is úgy tűnik, a szelepek vertek bele. Amit persze rettentő egyszerű megállapítani: meg kéne nézni a dugattyút a picicicában.
A Cosworth egy kicsit más. Például a vezérlés is. Egy kicsit játszanak a nyitásokkal.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14094 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 10:56:59 »

Viszont ez nekem is új, mert én is azt hittem hogy ezt a szelepek okozták. A képen ugyn cosworth dugót látunk, amin a kipufogó szelepek nyomatai is bent vannak, ami az enyémen nincs. Ezekszerint a 1.8 duratec He -ben csak a szívószelepek lenyomatai vannak bent gyárilag?

Nyilván a karcolás a tisztogatás eredménye. Viszont, nekem még most is úgy tűnik, a szelepek vertek bele. Amit persze rettentő egyszerű megállapítani: meg kéne nézni a dugattyút a picicicában.
A Cosworth egy kicsit más. Például a vezérlés is. Egy kicsit játszanak a nyitásokkal.
Van esetleg képetek  1.8 duratec he új dugóról? Használtnak itt az enyém. lsd. feljeb
Naplózva
gyuri old
Vendég
« Új hozzászólás #14095 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 11:01:37 »

Szerintem
Ha a szelep csinálta volna azokat a bemélyedéseket a szelepek az U szögre hasonlitanának a vezérmű tengely pedig több rövid darabból álna már.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14096 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 11:23:13 »

Szerintem
Ha a szelep csinálta volna azokat a bemélyedéseket a szelepek az U szögre hasonlitanának a vezérmű tengely pedig több rövid darabból álna már.

Így szemre legalább 2-3 milliméter mély a lyuk. Ha ugye elmozdul a vezérlés, akkor a szelep lejjebb kerülhet ezzel a 2 milliméterrel. Viszont. Ezt nem fokozatosan teszi, hanem hirtelen. Azaz, rögtön hiányozna az a 2 mm. Rövid idő alatt nem tud beleverni ekkora rést, inkább törik (görbül) valami. Ha meg elgörbült, akkor már nem veri a dugattyút (nagyon).

Én is hajlok afelé, hogy ezt nem (csak) a szelep csinálta.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14097 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 12:57:04 »

Szerintem
Ha a szelep csinálta volna azokat a bemélyedéseket a szelepek az U szögre hasonlitanának a vezérmű tengely pedig több rövid darabból álna már.

Így szemre legalább 2-3 milliméter mély a lyuk. Ha ugye elmozdul a vezérlés, akkor a szelep lejjebb kerülhet ezzel a 2 milliméterrel. Viszont. Ezt nem fokozatosan teszi, hanem hirtelen. Azaz, rögtön hiányozna az a 2 mm. Rövid idő alatt nem tud beleverni ekkora rést, inkább törik (görbül) valami. Ha meg elgörbült, akkor már nem veri a dugattyút (nagyon).

Én is hajlok afelé, hogy ezt nem (csak) a szelep csinálta.
Ez a szelep pontos lenyomata, és néhány szeleptányér is görbült. Fejrefodították a hengerfejet, és benzint öntöttek a z égéstérbe, azért, hogy lássuk melyik engedi el a benzint( melyik nem zár jól). Az 1-es henger szelepjeinél engedi csak el. Vagyis az a gyanúm, mint ahogy azt a képen is láthatjuk, ez a mélyedés gyári, csak egy kicsit beleért a szelep és ez okozta a sorját is.
Naplózva
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #14098 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 19:53:05 »

Sziasztok!

A kocsimnál mennyi kilóméternél, vagy milyen idő múlva kell cserélni azt a hosszú hosszbordás szíjat, a vízpumpát, és az ékszíjat?
Köszi előre is.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14099 Dátum: 2007.11.01 csütörtök, 20:23:35 »

Viszont, nekem még most is úgy tűnik, a szelepek vertek bele. Amit persze rettentő egyszerű megállapítani: meg kéne nézni a dugattyút a picicicában.
A Cosworth egy kicsit más. Például a vezérlés is. Egy kicsit játszanak a nyitásokkal.

ez a dolog nem a cosworth sajátossága, mint ahogy az sem, h játszanak a szelepnyitásokkal. minden motornál a felső holtpont elérése előtt indul meg a szelepek nyitása, a tökéletes öblítés elérése miatt. ez a gyári bemarás csupán amiatt van, mert a szelepek a dugótetőre nem merőlegesen vannak, és hamarabb érné el a szeleptányér a dugótetőt, mint merőleges társai. ezt kerülik el ezzel a kb 2 - 3 mm bemarással. a másik 2 szelep függőlegesen érkezik a dugattyúra ezért nincs szükség tányér alakú bemarásra, bár időnként azt is szokták alkalmazni. arra h az 1ikk miért van így a másik meg úgy, sok magyarázatot lehetne adni. pl csak így fér el a körben, v másik példa ... pont ennyi térfogatcsökkentésre van szükség a sűrítési végnyomás optimálisra hozásához. a cosworthban mind2 meg van döntve, ott kissebb a térfogat, nagyobb a nyomás ... de ettől versenymotor, és még sok mástól is persze.
látom fentebb már hajlassz a dolog felé, h gyári ... azt javaslom: NE TEDD! Smiley fogadd el mert ez 1000%, h gyári, és valóban csak annyi a beverődés amit a képen kékkel bejelöltem Smiley elég sok ilyen kacatot láttam már Smiley
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Oldalak: 1 ... 275 276 277 278 279 280 281 [282] 283 284 285 286 287 288 289 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.118 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.