Ford Mondeo Club Hungary
2025.10.10 péntek, 11:11:07
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
MK3 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
275
276
277
278
279
280
281
[
282
]
283
284
285
286
287
288
289
...
1559
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK3 Általános kérdések (Megtekintve 24183680 alkalommal)
Mondeo93TDCI
és 35 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14050 Dátum:
2007.10.31 szerda, 10:42:09 »
Idézetet írta: Isu - 2007.10.31 szerda, 09:43:13
Idézetet írta: Isu - 2007.10.31 szerda, 09:38:59
Sziasztok!
2003-as MKIII-nál ki lehet valahogyan kapcsolni a biztonságiöv visszajelző hangot? (persze a bizt.öv bekapcs nélkül...
)
JÓ, JÓÓÓ .... visszaolvastam!
Bocsi
Igen ám, de a bimbam csak akkor szól, ha a VEZETŐ nem kapcsolja be az övét! Mondd meg a vakegér cimborádnak, hogy mint az összes nagyeszű taxisra, rá is vonatkozik a kresz! Nyugodtan mutasson példát az utasoknak.
Meg azt is, hogy rettentően bosszant, hogy ők miért mehetnek a buszsávban! (tudom, hogy a törvény ilyen) Ha pl én hivatalosan szállítok valakit, pl egy cég személyi sofőre vagyok, és szállítom a nagymenő csávót, én miért ne mehetnék ott?
Vagy álljanak meg minden megállón, és nyissák ki az ajtókat, vagy húzzanak el a buszsávból! Bistos vannak kivételek, de a taxisok... megy 20-szal a városban... pofátlanul bevág eléd bárhol, bármikor... még majd én kérek elnézést.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14051 Dátum:
2007.10.31 szerda, 10:42:34 »
Idézetet írta: zacci - 2007.10.31 szerda, 10:41:36
Reg nem ellenoriztem a comput. Majd megnezem, hogy mennyire pontos...Mindenesetre a kormany vibralas elmult es ez mar jo jel.
Ez dízel?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14052 Dátum:
2007.10.31 szerda, 10:44:01 »
Idézetet írta: Tsory - 2007.10.31 szerda, 09:16:32
Idézetet írta: zacci - 2007.10.31 szerda, 08:38:53
Tegnap este kicsereltem az EGR szelepet+tomitest. Ugy tunik a kormany remeges megszunt. Es ami erdekes, hogy mostanaban 11.1-11.5 korul volt az atlag fogyim. Hiaba nullaztam le tobbszor is, csak felkuszott 11 fole. Ma reggel megint lenullaztam es mire beertem meloba csak 9.6-ig ment fel. Lehet korai az orom, de az uj EGR szeleppel elkepzelheto, hogy kevesebb lett a fogyim ?
háát olvastam már olyan dolgokat amiből az jön le, h ez megoldhatja a gondod. de sztem is inkább a később tapasztalt dolgokra alapozz. 1ik napról a másikra ebben az esetben korai ítéletet mondani.
másrészt lehet nálam is valami ilyesmi gond fog mostanába előkerülni. agresszív gyorsításnál kb 3500ford/min-nél szép kis ködöt kezd okozni az autó, és talán a fogyim is csúszik felfelé ... városban 7,5l ... a nyáron bőven elég volt a 6,7 is neki. lehet, h csak én vagyok túl rigolyás és ezzekkel semmi gond nincs. a ködöt magyrázhatja az agresszív gázadás, csak idegesítő, h amikor éppen legyorsulok valakit akkor a tükörbe látom a ködösítést. aztán ilyenkor mintha a fülembe csengene az otthagyott autóban folyó párbeszéd: sofőr -hogy füstöl! utas -de azéé állvahagyott! .. végülis nekem ez nem vigasz
a 0,8 fogyi emelkedést + magyarázhatja az időjárás változása is nyár óta. ebben nincs tapasztalatom, mivel 1. mondim ráadásul 1. dizlim, és augusztus 1 volt a beülés időpontja.
én vagy az EGR szelepre vagy a turbocsőre gondolok így 1. körben, mert máskülönben a motor teljesen hangtalan, és úgy jár mint a doxa. hidegen és melegen is. valamint normál gyorsításkor teljesen füstmentes. olajcserekor meg akartam lesni a turbócsövet, de sehogy nem találtam meg. monnyuk nem is vittem túlzásba a kutakodást, de az olvasottak alapján nincs is annyira elrejtve.
Szerintem nem turbo cso, emrt ha az mondjuk ki van repedve, akkor a gep atmegy szivodizlibe. Ez inkabb EGR hiba lesz. Nalad ez megoldhato egy EGR ledugozassal. Sajna nalam ez nem megoldhato.
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14053 Dátum:
2007.10.31 szerda, 10:44:48 »
Idézetet írta: Angel - 2007.10.31 szerda, 10:42:34
Idézetet írta: zacci - 2007.10.31 szerda, 10:41:36
Reg nem ellenoriztem a comput. Majd megnezem, hogy mennyire pontos...Mindenesetre a kormany vibralas elmult es ez mar jo jel.
Ez dízel?
??
Naplózva
blah blah blah
Billy
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14054 Dátum:
2007.10.31 szerda, 10:49:49 »
Idézetet írta: Billy - 2007.10.31 szerda, 09:07:33
Idézetet írta: Billy - 2007.10.30 kedd, 18:58:06
Van fejlemény, de nem túl rózsás a helyzet. Levették a szívósort, azon mind a 4 örvénylap kifogástalan, de valami mégis van a szelepeknél. Úgyhogy holnap reggel leveszik a hengerfejet is, és akkor már többet látni. A kereket sebességbe forgatva ide-oda is lehet néha hallani egy kis koppanást. Valamint egy ponton megakad, mikor az 1-es henger kipufogó és a 2-es henger szívó szelepjei lent vannak. Valószínű hogy a szelepekkel lesz valami.(remélem nem lejjebb)
Nem lehetséges hogy ebbe a szívósorba még van valami ami elszabadulhatott? De remélem már levették a hengerfejet, csak az a baj hogy én meg dolgozok. Valami ötlet?
Köszi
Zacci segítenél?
Köszönöm
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14055 Dátum:
2007.10.31 szerda, 10:50:03 »
Idézetet írta: zacci - 2007.10.31 szerda, 10:44:48
...a kormany vibralas...
Ez dízel?
??
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14056 Dátum:
2007.10.31 szerda, 10:51:31 »
Idézetet írta: Billy - 2007.10.31 szerda, 10:49:49
Idézetet írta: Billy - 2007.10.31 szerda, 09:07:33
Idézetet írta: Billy - 2007.10.30 kedd, 18:58:06
Van fejlemény, de nem túl rózsás a helyzet. Levették a szívósort, azon mind a 4 örvénylap kifogástalan, de valami mégis van a szelepeknél. Úgyhogy holnap reggel leveszik a hengerfejet is, és akkor már többet látni. A kereket sebességbe forgatva ide-oda is lehet néha hallani egy kis koppanást. Valamint egy ponton megakad, mikor az 1-es henger kipufogó és a 2-es henger szívó szelepjei lent vannak. Valószínű hogy a szelepekkel lesz valami.(remélem nem lejjebb)
Nem lehetséges hogy ebbe a szívósorba még van valami ami elszabadulhatott? De remélem már levették a hengerfejet, csak az a baj hogy én meg dolgozok. Valami ötlet?
Köszi
Zacci segítenél?
Köszönöm
A szivosorban nincs mas cucc, csak az orvenylapok. Lekaptak mar a hegerfejet ?
Naplózva
blah blah blah
Isu
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 257
2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C UFWA (2013)
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14057 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:03:42 »
Idézetet írta: Angel - 2007.10.31 szerda, 10:42:09
Idézetet írta: Isu - 2007.10.31 szerda, 09:43:13
Idézetet írta: Isu - 2007.10.31 szerda, 09:38:59
Sziasztok!
2003-as MKIII-nál ki lehet valahogyan kapcsolni a biztonságiöv visszajelző hangot? (persze a bizt.öv bekapcs nélkül...
)
JÓ, JÓÓÓ .... visszaolvastam!
Bocsi
Igen ám, de a bimbam csak akkor szól, ha a VEZETŐ nem kapcsolja be az övét! Mondd meg a vakegér cimborádnak, hogy mint az összes nagyeszű taxisra, rá is vonatkozik a kresz! Nyugodtan mutasson példát az utasoknak.
Meg azt is, hogy rettentően bosszant, hogy ők miért mehetnek a buszsávban! (tudom, hogy a törvény ilyen) Ha pl én hivatalosan szállítok valakit, pl egy cég személyi sofőre vagyok, és szállítom a nagymenő csávót, én miért ne mehetnék ott?
Vagy álljanak meg minden megállón, és nyissák ki az ajtókat, vagy húzzanak el a buszsávból! Bistos vannak kivételek, de a taxisok... megy 20-szal a városban... pofátlanul bevág eléd bárhol, bármikor... még majd én kérek elnézést.
Köszi a rendkívűl "értékes" hozzászólásodat, továbbá javaslom, hogy a taxisokkal kapcsolatos elfolytott dühödet valamely más fórumon próbáld meg kiadni, ahol netán még témába is vág a dolog!
Naplózva
ex: Mondeo MKII. 2.0 (1997) 4 ajtó és majdnem Ghia
PádárZoli
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14058 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:12:36 »
Bár nem ide tartozik, de én is csak hozzászólok a taxis dologhoz.
Alapból én sem szeretem őket, tényleg pofátlanok, nagyon sok nagyon nagy spílernek gondolja magát az utokon, DE!
Mivel elég sokat járunk szórakozni, italozni (néha el is fajol a dolog
), mindig taxival járunk, nem vezetünk ittasan.
Rengeteg jó fej van fiatalok-öregek minden féle. Némelyikkel úgy el tudunk hülyülni, mintha cimboránk lennénk.
Pl: "mutassa már meg, hogy mit megy ez a Superb, és ha jól megy, még lehet, hogy fizetünk is a végén."
Poénra vette, meg is rángatta az autót, és még sorolhatnám, hogy milyen történetek voltak velük.
De mindenki aki nem szereti őket, tegye fel a kérdést magának, hogy mi lenne, ha nem lennének.
Szerintem mindenki használt már taxit. El kell fogadni őket, sokszor jó szolgálatot tesznek.
"részegen ki visz majd haza?"
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14059 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:14:33 »
Idézetet írta: Isu - 2007.10.31 szerda, 11:03:42
Köszi a rendkívűl "értékes" hozzászólásodat, továbbá javaslom, hogy a taxisokkal kapcsolatos elfolytott dühödet valamely más fórumon próbáld meg kiadni, ahol netán még témába is vág a dolog!
Pedig értékes volt a hozzászólás. Ebből többet tudtál meg a sima autós vs taxisok viszonyáról, mint például egy Petőfi versből.
Azt mindenképpen jó tudni, hogy a fojtást j-vel írjuk, és nem ly-nal.
Ha nem sikerült kihámozni a lényeget a sok saláta közül:
az utas biztonsági öve nem jelez
! Tehát csak beköti a saját övét, és máris megszűnt a figyelmeztető hang.
Témába vág. A biztonság fontos.
A taxisra szükség van, ezt senki sem vitatja. Persze azért olyan erőszakosak, mert ők nap mint nap a forgalomban élnek, és haladni kell. Legyen, haragudjunk a demszkájra.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14060 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:26:29 »
Idézetet írta: PádárZoli - 2007.10.31 szerda, 11:12:36
"részegen ki visz majd haza?"
Sofor szolgalat ?
«
Utoljára szerkesztve: 2007.10.31 szerda, 11:30:07 írta zacci
»
Naplózva
blah blah blah
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4969
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14061 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:28:19 »
Idézetet írta: Angel - 2007.10.31 szerda, 11:14:33
az utas biztonsági öve nem jelez
! Tehát csak beköti a saját övét, és máris megszűnt a figyelmeztető hang.
Hát ebben nem vagyok annyira biztos. Szerintem van súlyérzékelő az utasülésben és nekem bizony bimbammolt is, ha csak a táskámat tettem oda.
Próbáltam a közismert módszerrel hatástalanítani, de meglehetősen megmagyarázhatatlan módon hol az egyik, hol a másik ülésre sikerült csak hatástalanítani, és így is pár nap után visszaállt a jelzés. A végén a tempomat programozással együtt teljesen letiltattam a visszajelzést. Így sajnos a műszerfali piktogram sem jelenik meg, de legalább csönd van.
Nem vagyok taxis, 99,9%-ban használom az övet, de ha pl. betolatok a kertbe, akkor nem. Virnyítás nélkül is el tudom egyedül dönteni, hogy mikor kötöm be magam, és ha nem, akkor az autó ne szóljon bele.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
szendre
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14062 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:29:44 »
Idézetet írta: PádárZoli - 2007.10.31 szerda, 11:12:36
"részegen ki visz majd haza?"
hogy ki? Hát a söfőrszolgálatok valamelyike a saját autómmal, ráadásul kedvezményem is van, így olcsóbb, mint a taxi és BKV-val sem kell mennem a buli helyszínére.
Tisztelet a kivételnek (sajnos kevés) de ettől sem fogom jobban szeretni a fillérvadászokat.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14063 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:33:39 »
Idézetet írta: sakos - 2007.10.31 szerda, 11:28:19
utasülésben és nekem bizony bimbammolt is, ha csak a táskámat tettem oda.
Ezt azért megnézném.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
PádárZoli
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14064 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:37:19 »
Idézetet írta: szendre - 2007.10.31 szerda, 11:29:44
hogy ki? Hát a söfőrszolgálatok valamelyike a saját autómmal, ráadásul kedvezményem is van, így olcsóbb, mint a taxi és BKV-val sem kell mennem a buli helyszínére.
Tisztelet a kivételnek (sajnos kevés) de ettől sem fogom jobban szeretni a fillérvadászokat.
Hát, én nyugadtabban tudok inni, és jobban is, ha tudom, hogy a kocsi a zárt garázsba van.
Mellesleg ne vezesse idegen a kocsimat. Arra allergiás lennék.
Naplózva
szendre
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14065 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:40:34 »
Idézetet írta: PádárZoli - 2007.10.31 szerda, 11:37:19
Idézetet írta: szendre - 2007.10.31 szerda, 11:29:44
hogy ki? Hát a söfőrszolgálatok valamelyike a saját autómmal, ráadásul kedvezményem is van, így olcsóbb, mint a taxi és BKV-val sem kell mennem a buli helyszínére.
Tisztelet a kivételnek (sajnos kevés) de ettől sem fogom jobban szeretni a fillérvadászokat.
Hát, én nyugadtabban tudok inni, és jobban is, ha tudom, hogy a kocsi a zárt garázsba van.
Mellesleg ne vezesse idegen a kocsimat. Arra allergiás lennék.
Pedig ezeknek a szolgáltaoknak (ezek közül van amelyik nyakkendős, nagyon jól szituált úriemberekkel dolgoztat) a sofőreik odafigyelnek és megbízhatóan kezelik a járművet. Rengetegszer vettem már igénybe valamelyiket. Viszont amióta egyik haverom is ezzel foglalkozik, azóta csak egyet használok. Valahogy utálok BKVzni és inkább saját autóval megyek el otthonról.
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14066 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:41:57 »
Idézetet írta: sakos - 2007.10.31 szerda, 11:28:19
Hát ebben nem vagyok annyira biztos.
Nekem is csak akkor bimbammol, ha a vezető nem kapcsolja be az övet.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
szendre
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14067 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:46:52 »
Idézetet írta: ultio - 2007.10.31 szerda, 11:41:57
Idézetet írta: sakos - 2007.10.31 szerda, 11:28:19
Hát ebben nem vagyok annyira biztos.
Nekem is csak akkor bimbammol, ha a vezető nem kapcsolja be az övet.
Az enyémben meg egyáltatlán nincs bim-bamm "feature". :-)
Ellenben n mindig bekötöm magam csilingelés nélkül is a BIZTONSÁG kedvéért, ahogy ez a nevében is benne van.
Naplózva
KaoszNagymester
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14068 Dátum:
2007.10.31 szerda, 11:57:58 »
Idézetet írta: Angel - 2007.10.31 szerda, 11:33:39
Idézetet írta: sakos - 2007.10.31 szerda, 11:28:19
utasülésben és nekem bizony bimbammolt is, ha csak a táskámat tettem oda.
Ezt azért megnézném.
Nekem is bimbammol, ha az anyosülesen nincsenek bekötve. Ha nem ül ott senki, es kicsit nagyobb erövel ranyomom a kezem az ülesre, egyböl elkezd szirenazni. Megnezhetö...
Naplózva
Norbu
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14069 Dátum:
2007.10.31 szerda, 12:29:03 »
Nekem is bimbammol,ha az utas ülésen nincs bekötve az öv...A hátsók nem számítanak.
Naplózva
somi
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14070 Dátum:
2007.10.31 szerda, 13:06:09 »
Idézetet írta: Szappy - 2007.10.31 szerda, 10:08:44
Idézetet írta: somi - 2007.10.31 szerda, 10:04:14
annyit modositok,hogy muxik a légzsák ha nincs bekapcsolva az öv,csak nem fejti ki azt a védelmet mintha belenne kapcsolva az öv.
Te Somi, ebben biztos vagy? Tudtommal a légzsák nyitásáról az elektronika dönt, és ehhez igénybe veszi a biztiöv visszajelző adatait is (feszülés többek között).
Mindezen túl, úgy tudom, hogy egy előre repülő, bekötetlen utas mellkasába robbanó légzsák nagyobb kárt okoz (betöri a bordákat, tüdő, szívsérülés), mintha az illető kirepülne a szélvédőn.
biztos vagyok benne.
a kormányban lévö lufi az mindig nyilik ha bevankötve az öv ha nincs.az utasoldali is nyilik ha vki ül az "anyosülésen"ha bevan kötve ha nincs.ugyanis az elektronika a suly érzékelö jeleit észleli ami az utasülésbe van beépitve, nem a biztonsági övét.
a mercinek van olan rendszere,ha veszélyt érzékel"bizonyos értéket meghaladja a lassulás,perdület érzékelö nagyobb oldalgyorsulást észlel,stb" akkor behuzza a tetöablakot,megfesziti elore az övet.....
Naplózva
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4969
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14071 Dátum:
2007.10.31 szerda, 14:09:16 »
Idézetet írta: Angel - 2007.10.31 szerda, 11:33:39
Idézetet írta: sakos - 2007.10.31 szerda, 11:28:19
utasülésben és nekem bizony bimbammolt is, ha csak a táskámat tettem oda.
Ezt azért megnézném.
Az enyémben már nem, mert ki lett herélve, de szerencsére más is megerősített, hogy nem zöldségeket beszélek.
Szóval a taxis igencsak szenvedhet ettől.
Az IPS (intelligens védelmi rendszer) nem erről szól? Az nem minden MKIII Mondiban széria?
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14072 Dátum:
2007.10.31 szerda, 15:40:48 »
Meg fogom nézni, kezdek meginogni. Valószínűleg nálam is így van. Nálam mindenki beköti magát (vita nincs), ezért nem vettem észre.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14073 Dátum:
2007.10.31 szerda, 16:27:33 »
Idézetet írta: zacci - 2007.10.31 szerda, 10:51:31
Idézetet írta: Billy - 2007.10.31 szerda, 10:49:49
Idézetet írta: Billy - 2007.10.31 szerda, 09:07:33
Idézetet írta: Billy - 2007.10.30 kedd, 18:58:06
Van fejlemény, de nem túl rózsás a helyzet. Levették a szívósort, azon mind a 4 örvénylap kifogástalan, de valami mégis van a szelepeknél. Úgyhogy holnap reggel leveszik a hengerfejet is, és akkor már többet látni. A kereket sebességbe forgatva ide-oda is lehet néha hallani egy kis koppanást. Valamint egy ponton megakad, mikor az 1-es henger kipufogó és a 2-es henger szívó szelepjei lent vannak. Valószínű hogy a szelepekkel lesz valami.(remélem nem lejjebb)
Nem lehetséges hogy ebbe a szívósorba még van valami ami elszabadulhatott? De remélem már levették a hengerfejet, csak az a baj hogy én meg dolgozok. Valami ötlet?
Köszi
Zacci segítenél?
Köszönöm
A szivosorban nincs mas cucc, csak az orvenylapok. Lekaptak mar a hegerfejet ?
Na most már megvan a végeredmény!! Levették a hengerfejet, és kiderült hogy a szelepek belevertek a dugattyúba. Vagyis elment a vezérlés. Ezért egy két szelepet cserélni kell. Hál' Istennek a dugattyúknak nincs komolyabb baja, a dugattyú tetejét finomreszelővel lehet orvosolni. Egyébként csináltam képet, majd felteszem. Hogy mehet el a vezérlés? Figyeljetek, mert szerintem ha leírom mindenki megy nyomatékcsvarhúzóval meghúzatni a főtengely végén lévő csavart. A főtengely végén (belülről kifelé haladva) van a vezéműlánc fogaskerék, és a ékszíjtárcsa. Ezek nincsenek rögzítve ékkel vagy retesszel, csupán a főtengely végén lévő csavar rögzíti(szorítja őket egymáshoz. Felhívatam a ford szervízt, és megerősítették ezt, valamint azt mondták ha nincs megfelelően meghúzva, egy esetleges sportos vezetés, vagy durvább visszaváltásnál elmehet a vezérlés( a két kerék elfordul egymáson). Na erre varrjatok gombot.
Naplózva
somi
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14074 Dátum:
2007.10.31 szerda, 17:21:45 »
na ez tényleg érdekes,mert a láncos vezérlésnek épp ez az egyik elönye,hogy bolond biztos,tehát valaki biztos kokányolt vmikor a motorba...
Naplózva
Billy
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14075 Dátum:
2007.10.31 szerda, 17:27:59 »
Idézetet írta: somi - 2007.10.31 szerda, 17:21:45
na ez tényleg érdekes,mert a láncos vezérlésnek épp ez az egyik elönye,hogy bolond biztos,tehát valaki biztos kokányolt vmikor a motorba...
Ez az érdekes, hogy kizárólag ford szervíben volt (Auto-Fort) szervízelve. Ja és motor még nem volt bontva.
Egyébként biztosnak biztos, csak mivan ha lelazul a csavar, vagy mittomén. Nincs egy nyamvadt ék vagy valami.
De már mindegy. Feltenném a képeket ha tudnám hogyan!
Naplózva
Norbu
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14076 Dátum:
2007.10.31 szerda, 17:31:43 »
Ennek segítségével rakd fel:
http://kepfeltoltes.hu/
Naplózva
Billy
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14077 Dátum:
2007.10.31 szerda, 17:45:21 »
Köszi a segítséget!
Íme a képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/071031/783844609K_p_031_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/071031/1007290339K_p_032_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/071031/1052203972K_p_034_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Norbu
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14078 Dátum:
2007.10.31 szerda, 17:48:49 »
Billy!Azt a 6lapfejű csavart kell mehúzni?
Naplózva
Billy
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14079 Dátum:
2007.10.31 szerda, 17:49:57 »
Idézetet írta: Norbu - 2007.10.31 szerda, 17:48:49
Billy!Azt a 6lapfejű csavart kell mehúzni?
Igen, a gyár által előírt nyomatékkal. De ne kérdezd mennyi, én sem tudom.
Naplózva
Norbu
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14080 Dátum:
2007.10.31 szerda, 17:58:40 »
Idézetet írta: Billy - 2007.10.31 szerda, 17:49:57
Idézetet írta: Norbu - 2007.10.31 szerda, 17:48:49
Billy!Azt a 6lapfejű csavart kell mehúzni?
Igen, a gyár által előírt nyomatékkal. De ne kérdezd mennyi, én sem tudom.
Köszi.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14081 Dátum:
2007.10.31 szerda, 18:04:34 »
Idézetet írta: Billy - 2007.10.31 szerda, 17:45:21
Köszi a segítséget!
Íme a képek:
Minden elismerésem.
Új tulajként észrevetted, hogy ennek nem így kell szólnia. Nem aludtál rajta, hanem usgyi a szerelőhöz.
Jó a szerelőcsapat is
, hogy nem csaptak egyet, hogy hát kérem a mondeo az ilyen, hanem elkezdtek keresgélni.
Remélem, több problémád már nem lesz az autóval.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14082 Dátum:
2007.10.31 szerda, 18:09:06 »
Idézetet írta: Angel - 2007.10.31 szerda, 18:04:34
Idézetet írta: Billy - 2007.10.31 szerda, 17:45:21
Köszi a segítséget!
Íme a képek:
Minden elismerésem.
Új tulajként észrevetted, hogy ennek nem így kell szólnia. Nem aludtál rajta, hanem usgyi a szerelőhöz.
Jó a szerelőcsapat is
, hogy nem csaptak egyet, hogy hát kérem a mondeo az ilyen, hanem elkezdtek keresgélni.
Remélem, több problémád már nem lesz az autóval.
A hengerfal ép (szinte gyári 180000 után), a dugattyú nem vészes, a hengerfej meg teljesen fel lesz újítva. Úgyhogy tökéletesen fognak zárni a szelepek és meglesz a 125LE ismét.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7848
Innen legszebb a kilátás :)
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14083 Dátum:
2007.10.31 szerda, 19:00:22 »
Idézetet írta: Billy - 2007.10.31 szerda, 18:09:06
A hengerfal ép (szinte gyári 180000 után), a dugattyú nem vészes, a hengerfej meg teljesen fel lesz újítva. Úgyhogy tökéletesen fognak zárni a szelepek és meglesz a 125LE ismét.
na ez teljesen jó hír
ezek szerint fordék még mindig anyagból készítik a motort
nekem anno a sierrába volt kb 340E km és elég lett volna neki 1 zsírosan új gyűrűgarnitúra, de mivel nagyon szerettem így kapott 1 garnitúra vaci új dugót is. szegényke monnyuk csak a benne lévő km miatt lett szétszedve, de mikor elvittem a gépműhelybe akkor néztek rám hülyén, h mit is szeretnék
ez nagyon jó pont sztem, h ez nem változott negatív irányba
Naplózva
KLIKK >>>
<<< KLIKK
www.kutyaiskolamiskolc.hu
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4969
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14084 Dátum:
2007.10.31 szerda, 20:52:55 »
Idézetet írta: Billy - 2007.10.31 szerda, 16:27:33
Idézetet írta: zacci - 2007.10.31 szerda, 10:51:31
Figyeljetek, mert szerintem ha leírom mindenki megy nyomatékcsvarhúzóval meghúzatni a főtengely végén lévő csavart. A főtengely végén (belülről kifelé haladva) van a vezéműlánc fogaskerék, és a ékszíjtárcsa. Ezek nincsenek rögzítve ékkel vagy retesszel, csupán a főtengely végén lévő csavar rögzíti(szorítja őket egymáshoz. Felhívatam a ford szervízt, és megerősítették ezt, valamint azt mondták ha nincs megfelelően meghúzva, egy esetleges sportos vezetés, vagy durvább visszaváltásnál elmehet a vezérlés( a két kerék elfordul egymáson). Na erre varrjatok gombot.
Ez meglepő. Nem tudom milyen benzines főtengely ékszíjtárcsája, de a dízelnél 3 felfogató lyuk van, vagyis kell legyen valamilyen csonk a főtengely végén, amihez 3 csavar rögzíti az ékszíjtárcsát. Az durva lenne, ha az ékszíjtárcsa cseréjéhez rögzíteni kéne a vezérlést.
Mindenesetre utánanéznék, hogy eladás előtt nem piszkálták-e az ékszíjtárcsa környékét. Ha igen, megvan a javítási számla gazdája.
A dugattyúk teteje miért karcos? Már reszelgették?
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
gyuri old
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14085 Dátum:
2007.10.31 szerda, 22:05:58 »
Szerintem 2.0 diesel kivételével az összes mondi vezérlése kupra huzott amelyik szíjjas vezérlésü. nekem az of 1,8 tádé is ilyen volt.nem is lehet házilag szíjjat cserélni rajta célszerszám kell hozzá,a 90-es evek elejétől ez terjedt el.
ha nem megfelelően huzzál meg baj lehet belőle.érdemes szakszervizbe, vagy tényleg megbízható helyen csináltatni.
a dizli-nél nagyobb baj is lehet mert arról a hengerfejet csak 2.-3.szor lehet leszedni.
szerintem.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14086 Dátum:
2007.10.31 szerda, 22:08:12 »
Idézetet írta: sakos - 2007.10.31 szerda, 20:52:55
A dugattyúk teteje miért karcos? Már reszelgették?
Belevertek a szelepek...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tomi3118
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14087 Dátum:
2007.10.31 szerda, 22:48:46 »
Idézetet írta: Billy - 2007.10.31 szerda, 17:45:21
Köszi a segítséget!
Íme a képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/071031/783844609K_p_031_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/071031/1007290339K_p_032_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/071031/1052203972K_p_034_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez nagyon durva! Ilyet még nm látam, hogy a szelepek lenyomata ott van a dugattyúban... Azannnyáááát!!
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7848
Innen legszebb a kilátás :)
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14088 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 09:13:40 »
Idézetet írta: tomi3118 - 2007.10.31 szerda, 22:48:46
Ez nagyon durva! Ilyet még nm látam, hogy a szelepek lenyomata ott van a dugattyúban... Azannnyáááát!!
azéé nem minden a szelepbeverődés a képen
ha azt a 2 mélyszántást a szelep okozta volna akkor már a hengerfej állapota is kérdéses lenne.
a
képen
ami
pirossal
van bekarikázva azok gyárilag elhelyezett dolgok a dugó tetejében a ferde szelepvezetés miatt (és a szelepvezérlés miatt, de az 1 hosszabb történet). "csak" annyi a szelepnyom ami
kékkel
van jelölve ... azok a kis fényes csíkok a félkörök szélén.
szal teszek be olyan képet is ami zsírosan új dugó ... abba ugye még nem verhetett be a szelep, a kis félkörök mégis ott vannak
Naplózva
KLIKK >>>
<<< KLIKK
www.kutyaiskolamiskolc.hu
Tsory
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7848
Innen legszebb a kilátás :)
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14089 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 09:17:42 »
Idézetet írta: Angel - 2007.10.31 szerda, 22:08:12
Idézetet írta: sakos - 2007.10.31 szerda, 20:52:55
A dugattyúk teteje miért karcos? Már reszelgették?
Belevertek a szelepek...
a karcokat nem a szelep okozta. a dugó már le van takarítva (kaparva) h felmérhető legyen az állapota.
Naplózva
KLIKK >>>
<<< KLIKK
www.kutyaiskolamiskolc.hu
tomi3118
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14090 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 09:21:19 »
Idézetet írta: Tsory - 2007.11.01 csütörtök, 09:13:40
azéé nem minden a szelepbeverődés a képen
ha azt a 2 mélyszántást a szelep okozta volna akkor már a hengerfej állapota is kérdéses lenne.
a
képen
ami
pirossal
van bekarikázva azok gyárilag elhelyezett dolgok a dugó tetejében a ferde szelepvezetés miatt (és a szelepvezérlés miatt, de az 1 hosszabb történet). "csak" annyi a szelepnyom ami
kékkel
van jelölve ... azok a kis fényes csíkok a félkörök szélén.
szal teszek be olyan képet is ami zsírosan új dugó ... abba ugye még nem verhetett be a szelep, a kis félkörök mégis ott vannak
Na, ezt jól be***tam!
Mivel még nem láttam ilyet, a leírás alapján teljesen olyannak tűnt, hogy ezt a szelepek okozták. Megint tanultam valamit, köszönöm! Ez ma egy ilyen nap.
«
Utoljára szerkesztve: 2007.11.01 csütörtök, 10:47:13 írta Scratch
»
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7848
Innen legszebb a kilátás :)
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14091 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 09:38:20 »
Idézetet írta: tomi3118 - 2007.11.01 csütörtök, 09:21:19
Mivel még nem láttam ilyet, a leírás alapján teljesen olyannak tűnt, hogy ezt a szelepek okozták. Megint tanultam valamit, köszönöm! Ez ma egy ilyen nap.
direkt ezéé csináltam meg a képet, és kerestem gyáriba hasonlót. másrészt nincs ezzel semmi gond, aki nem látott még ilyet az télleg így gondolja
mindenkinek vannak még meglepetések az életben, olyan nincs aki már mindent látott
Naplózva
KLIKK >>>
<<< KLIKK
www.kutyaiskolamiskolc.hu
Billy
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14092 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 10:05:58 »
Idézetet írta: Tsory - 2007.11.01 csütörtök, 09:38:20
Idézetet írta: tomi3118 - 2007.11.01 csütörtök, 09:21:19
Mivel még nem láttam ilyet, a leírás alapján teljesen olyannak tűnt, hogy ezt a szelepek okozták. Megint tanultam valamit, köszönöm! Ez ma egy ilyen nap.
direkt ezéé csináltam meg a képet, és kerestem gyáriba hasonlót. másrészt nincs ezzel semmi gond, aki nem látott még ilyet az télleg így gondolja
mindenkinek vannak még meglepetések az életben, olyan nincs aki már mindent látott
Viszont ez nekem is új, mert én is azt hittem hogy ezt a szelepek okozták. A képen ugyn cosworth dugót látunk, amin a kipufogó szelepek nyomatai is bent vannak, ami az enyémen nincs. Ezekszerint a 1.8 duratec He -ben csak a szívószelepek lenyomatai vannak bent gyárilag?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14093 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 10:44:32 »
Idézetet írta: Billy - 2007.11.01 csütörtök, 10:05:58
Viszont ez nekem is új, mert én is azt hittem hogy ezt a szelepek okozták. A képen ugyn cosworth dugót látunk, amin a kipufogó szelepek nyomatai is bent vannak, ami az enyémen nincs. Ezekszerint a 1.8 duratec He -ben csak a szívószelepek lenyomatai vannak bent gyárilag?
Nyilván a karcolás a tisztogatás eredménye. Viszont, nekem még most is úgy tűnik, a szelepek vertek bele. Amit persze rettentő egyszerű megállapítani: meg kéne nézni a dugattyút a picicicában.
A Cosworth egy kicsit más. Például a vezérlés is. Egy kicsit játszanak a nyitásokkal.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14094 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 10:56:59 »
Idézetet írta: Angel - 2007.11.01 csütörtök, 10:44:32
Idézetet írta: Billy - 2007.11.01 csütörtök, 10:05:58
Viszont ez nekem is új, mert én is azt hittem hogy ezt a szelepek okozták. A képen ugyn cosworth dugót látunk, amin a kipufogó szelepek nyomatai is bent vannak, ami az enyémen nincs. Ezekszerint a 1.8 duratec He -ben csak a szívószelepek lenyomatai vannak bent gyárilag?
Nyilván a karcolás a tisztogatás eredménye. Viszont, nekem még most is úgy tűnik, a szelepek vertek bele. Amit persze rettentő egyszerű megállapítani: meg kéne nézni a dugattyút a picicicában.
A Cosworth egy kicsit más. Például a vezérlés is. Egy kicsit játszanak a nyitásokkal.
Van esetleg képetek 1.8 duratec he új dugóról? Használtnak itt az enyém. lsd. feljeb
Naplózva
gyuri old
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14095 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 11:01:37 »
Szerintem
Ha a szelep csinálta volna azokat a bemélyedéseket a szelepek az U szögre hasonlitanának a vezérmű tengely pedig több rövid darabból álna már.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14096 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 11:23:13 »
Idézetet írta: gyuri old - 2007.11.01 csütörtök, 11:01:37
Szerintem
Ha a szelep csinálta volna azokat a bemélyedéseket a szelepek az U szögre hasonlitanának a vezérmű tengely pedig több rövid darabból álna már.
Így szemre legalább 2-3 milliméter mély a lyuk. Ha ugye elmozdul a vezérlés, akkor a szelep lejjebb kerülhet ezzel a 2 milliméterrel. Viszont. Ezt nem fokozatosan teszi, hanem hirtelen. Azaz, rögtön hiányozna az a 2 mm. Rövid idő alatt nem tud beleverni ekkora rést, inkább törik (görbül) valami. Ha meg elgörbült, akkor már nem veri a dugattyút (nagyon).
Én is hajlok afelé, hogy ezt nem (csak) a szelep csinálta.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14097 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 12:57:04 »
Idézetet írta: Angel - 2007.11.01 csütörtök, 11:23:13
Idézetet írta: gyuri old - 2007.11.01 csütörtök, 11:01:37
Szerintem
Ha a szelep csinálta volna azokat a bemélyedéseket a szelepek az U szögre hasonlitanának a vezérmű tengely pedig több rövid darabból álna már.
Így szemre legalább 2-3 milliméter mély a lyuk. Ha ugye elmozdul a vezérlés, akkor a szelep lejjebb kerülhet ezzel a 2 milliméterrel. Viszont. Ezt nem fokozatosan teszi, hanem hirtelen. Azaz, rögtön hiányozna az a 2 mm. Rövid idő alatt nem tud beleverni ekkora rést, inkább törik (görbül) valami. Ha meg elgörbült, akkor már nem veri a dugattyút (nagyon).
Én is hajlok afelé, hogy ezt nem (csak) a szelep csinálta.
Ez a szelep pontos lenyomata, és néhány szeleptányér is görbült. Fejrefodították a hengerfejet, és benzint öntöttek a z égéstérbe, azért, hogy lássuk melyik engedi el a benzint( melyik nem zár jól). Az 1-es henger szelepjeinél engedi csak el. Vagyis az a gyanúm, mint ahogy azt a képen is láthatjuk, ez a mélyedés gyári, csak egy kicsit beleért a szelep és ez okozta a sorját is.
Naplózva
PádárZoli
Vendég
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14098 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 19:53:05 »
Sziasztok!
A kocsimnál mennyi kilóméternél, vagy milyen idő múlva kell cserélni azt a hosszú hosszbordás szíjat, a vízpumpát, és az ékszíjat?
Köszi előre is.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7848
Innen legszebb a kilátás :)
Válasz: Mondeo III.
«
Új hozzászólás #14099 Dátum:
2007.11.01 csütörtök, 20:23:35 »
Idézetet írta: Angel - 2007.11.01 csütörtök, 10:44:32
Viszont, nekem még most is úgy tűnik, a szelepek vertek bele. Amit persze rettentő egyszerű megállapítani: meg kéne nézni a dugattyút a picicicában.
A Cosworth egy kicsit más. Például a vezérlés is. Egy kicsit játszanak a nyitásokkal.
ez a dolog nem a cosworth sajátossága, mint ahogy az sem, h játszanak a szelepnyitásokkal. minden motornál a felső holtpont elérése előtt indul meg a szelepek nyitása, a tökéletes öblítés elérése miatt. ez a gyári bemarás csupán amiatt van, mert a szelepek a dugótetőre nem merőlegesen vannak, és hamarabb érné el a szeleptányér a dugótetőt, mint merőleges társai. ezt kerülik el ezzel a kb 2 - 3 mm bemarással. a másik 2 szelep függőlegesen érkezik a dugattyúra ezért nincs szükség tányér alakú bemarásra, bár időnként azt is szokták alkalmazni. arra h az 1ikk miért van így a másik meg úgy, sok magyarázatot lehetne adni. pl csak így fér el a körben, v másik példa ... pont ennyi térfogatcsökkentésre van szükség a sűrítési végnyomás optimálisra hozásához. a cosworthban mind2 meg van döntve, ott kissebb a térfogat, nagyobb a nyomás ... de ettől versenymotor, és még sok mástól is persze.
látom fentebb már hajlassz a dolog felé, h gyári ... azt javaslom: NE TEDD!
fogadd el mert ez 1000%, h gyári, és valóban csak annyi a beverődés amit a képen kékkel bejelöltem
elég sok ilyen kacatot láttam már
Naplózva
KLIKK >>>
<<< KLIKK
www.kutyaiskolamiskolc.hu
Oldalak:
1
...
275
276
277
278
279
280
281
[
282
]
283
284
285
286
287
288
289
...
1559
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ