Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 21:46:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 478 479 480 481 482 483 484 [485] 486 487 488 489 490 491 492 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21947221 alkalommal)
0 Felhasználó és 112 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24200 Dátum: 2010.08.28 szombat, 12:10:54 »

A körülmények ugyanazok voltak.Múlt vasárnap M3 autópálya Bp-Nyíregyháza oda -10- órakor-vissza-13-órakor.
Még a levegő hőmérséklete is szinte ugyan annyi volt.Nem fújt a szél és nem esett.Igaz,hogy a pályán elég sok emelkedő van,de ez visszafelé is ugyan így van./Tankolásos mérésnél/
/Igaz a kút más volt/   

A kút miatt nem lehet ekkora difi. Az viszont nem mind1, hogy oda vagy vissza, mert lehet, hogy szintkülönbség van (bár síkságon ez nem lesz többszáz méter).
Valami difi mégiscsak volt. Vagy az átlagsebességed volt kevesebb, vagy mégiscsak fújt egy kis szél erre-arra.
A átlagsebességet hogy hasonlítottad össze? Mondjuk menetidő alapján?
Mert ha csak 10-zel kisebb az egyik esetben, az már majd fél liter.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24201 Dátum: 2010.08.28 szombat, 12:19:02 »

Lefele negativ energiat....es meg te peldalozol a fizika oraval...loller
Nem negativ energiat fektetsz be, hanem csak kevesebb pozitiv energiat ami kisebb mint az az energia ami a nyugvo alapothoz kell.
Annak csak a vektora lesz negativ, nem maga az energia  vigyor3 hehe help

Csak véletlenül olvastam bele a hsz-edbe, és észrevettem a vektor szót... érdekelt, miért is írtad be.
Ha jól értem, az energia vektorát emlegeted... loller... az energia skaláris mennyiség, nem vektoriális.
Igaz ugyan, hogy a csillagok háborújában elhangzik a feléd irányítom az energiát, de ahogy az öreg székely mondaná, e nem a.

Az energia ebben az esetben azért negatív, mert ugye a téglának kisebb lesz a potenciális energiája, és azt te veszed át.
Tehát a rendszerből kiveszed az energiát. Jó tudni, hogy egy zárt rendszerben - az energiamegmaradás miatt - az összeg 0 lesz.
Így - ha csak nem 0 az összes energia - egyeseknek negatívnak kell lennie.

Ha állsz, az izom csak tart, a fizika szempontjából nem végzel munkát.
Igen, azért fáradsz el mégis, amit írtál.
Ha például megpróbálod eltolni a parlamentet, és tologatod egész nap, az nem mozdul, munkát nem végzel, mégis kifáradsz.
Sokna benn ülnek, nem végeznek munkát, és mégis kifáradnak - de annak ehhez semmi köze.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #24202 Dátum: 2010.08.28 szombat, 12:19:39 »

Kicsit fárasztó már ez a tempomat "vita"...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24203 Dátum: 2010.08.28 szombat, 12:20:32 »

bömbölő meg úgy csinál,ha leveszed 30al a tempomatot,akkor nemcsak motorfékkel fékez,hanem üzemi fékkel is! vigyor3 Wink wave
és az tényleg kevesebben fogyizik a tempomattal.A mondinál idáig szinte csak a nulláson használtam-ott kumma jó-,nemigen van hosszútávon összehasonlítási alapom,mert szeretek egy két rugalmas akcióba is belemenni! nyes Wink wave

Ha már fékez is, akkor mindenképpen veszít energiát.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24204 Dátum: 2010.08.28 szombat, 13:01:47 »

A kút miatt nem lehet ekkora difi. Az viszont nem mind1, hogy oda vagy vissza, mert lehet, hogy szintkülönbség van (bár síkságon ez nem lesz többszáz méter).
Valami difi mégiscsak volt. Vagy az átlagsebességed volt kevesebb, vagy mégiscsak fújt egy kis szél erre-arra.
A átlagsebességet hogy hasonlítottad össze? Mondjuk menetidő alapján?
Mert ha csak 10-zel kisebb az egyik esetben, az már majd fél liter.

Az M3 pályán mindkét irányba nagyon csekély forgalom volt./Elég sok emelkedő van de mivel a pálya nyomvonala egymás mellett fut így mindkét irányban ugyan az./
A kilométer órán 148kmh és a GPS-en 140kmh ,ugyan azt a sebességet tartottam oda vissza.
Persze volt néhány fékezés oda-ide is, de elhanyagolható mennyiségű.
És a légkondi is 22c-ra volt állítva.
Ragyogó napsütésben szélcsendben.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24205 Dátum: 2010.08.28 szombat, 16:39:23 »



Akkor nalad valami gaz van, mert amit irtam az egy alapveto motorvezerlesi strategia resze. Sebessegben, gurulva, kb. 1200rpm felett 0 gazpedal allasnal nem mukodnek az injektorok.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.15 csütörtök, 14:01:11 írta Zsolteey » Naplózva

blah blah blah
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #24206 Dátum: 2010.08.28 szombat, 16:58:39 »

Kicsit fárasztó már ez a tempomat "vita"...

Lehet, hogy csak szeretnek ütköztetni  eplus2, már mint vélemény különbséget  nyes Wink
Naplózva
McRae
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #24207 Dátum: 2010.08.28 szombat, 18:07:52 »

valahol zárlat van. le kell csatlakozni a biztiről a fogyasztókat (ablaktörlő motor,spriccni,stb),és 1enként vissza,gyújtás alatt.amelyiknél kicsapja,az a zárlatos.kivéve,ha a kábel zárlatos valahol...

köszönöm, így tettem és mire a végére értem (1enként vissza) megjavult worship
Remélem így is marad... Cool
Naplózva

2004.10. Mondeo 2.2 Tdci Ghia 155 Le  Phanter Black
2010.12. Mondeo 2.0 Tdci Trend 140 Le
2015.12. Mondeo 2.0 MK5
Sakos
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #24208 Dátum: 2010.08.28 szombat, 21:44:44 »

Igen 98-103  98-102 98-102 98-102 .... király integet2
Akkor lehet, hogy ott valamai gond van. Én GPS-en látom ugyan, hogy van valamekkora ingadozás a terepviszonyoknak megfelelően, de a mutató szerint és érzetre is tökéletesen egyenletes tempóval halad a kocsi. Megnyalom a szemöldököm, ha  valaki lábbal ennél pontosabban tartja a sebességet. Ezen kívül a gázadás is finoman változik a pill. fogyi kijelzés alapján, és korántsem kétállapotú.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #24209 Dátum: 2010.08.28 szombat, 23:15:57 »

tempomatos autópályaszakasz (M5) mért adatai. sebesség, üzemanyagnyomás.
kb. 350frame adatai (kb. 4frame/sec mellett kb. 90sec, azaz 3,5km megtett út)
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.28 szombat, 23:19:54 írta Relhist » Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #24210 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 07:55:34 »

Mielőtt megnyalod... a tempomat tényleg profin tartja a sebességet, éppen ezért okoz többlet fogyit, mint egy ügyes sofőr.
Ha látsz egy emelkedőt, akkor kicsit "elégyorsítasz", hogy lendületből fuss fel rajta. Ez olcsóbbát teszi a felfutást, mert kevesebb gázzal tudod az egyenes szakaszon gyorsítani a kocsit, utána meg nem kell annyira taposni, hogy felmenjen, illetve hagyhatod visszaesni az utazó sebességre, mire pont felérsz. Ugyanez a lejtő esete is. Nem veszed el teljesen a gáz, kicsit gyorsabban haladsz lefelé és majd beállsz megint utazóra, mert később kell újra a vizszintes haladáshoz szükséges gázt adnod.
A tempomat csak egy gép, ami csak a sebbesség megtartásán fáradozik, az ember viszont előre lát!
Akkor lehet, hogy ott valamai gond van. Én GPS-en látom ugyan, hogy van valamekkora ingadozás a terepviszonyoknak megfelelően, de a mutató szerint és érzetre is tökéletesen egyenletes tempóval halad a kocsi. Megnyalom a szemöldököm, ha  valaki lábbal ennél pontosabban tartja a sebességet. Ezen kívül a gázadás is finoman változik a pill. fogyi kijelzés alapján, és korántsem kétállapotú.

Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #24211 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 07:57:48 »

Szuperszép! Megnéznék egy emelkedő - lejtő útszakasz diagrammot is!
tempomatos autópályaszakasz (M5) mért adatai. sebesség, üzemanyagnyomás.
kb. 350frame adatai (kb. 4frame/sec mellett kb. 90sec, azaz 3,5km megtett út)

Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24212 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 08:19:12 »

Akkor lehet, hogy ott valamai gond van. Én GPS-en látom ugyan, hogy van valamekkora ingadozás a terepviszonyoknak megfelelően, de a mutató szerint és érzetre is tökéletesen egyenletes tempóval halad a kocsi. Megnyalom a szemöldököm, ha  valaki lábbal ennél pontosabban tartja a sebességet. Ezen kívül a gázadás is finoman változik a pill. fogyi kijelzés alapján, és korántsem kétállapotú.

Én egész másként adom a gázt mint az a gagyi vacak, és  egészen máskor is...még az 5 autóval előttem levőt is figyelem, sőt a mögöttem jövőt is, sőt  még egy csomó más dolgot is...a gagyi kis tempomatunk meg csak a sebességtartásra koncentrál, és persze ez a dolga, de nekem senki ne mondja, hogy ez egyenlő az alacsonyabb fogyival mert az nevetséges.
A lényeget már Trendi többször is leírta: aki ügyes ,és érzi hogyan lehet takarékosan és jól vezetni azoknál az embereknél lényegesen kevesebbet fogyaszt az autó tempomat nélkül mint tempomattal
és nem szégyen az ha valakinél nem így van vigyor3... tudok én is olyat akinél nem, mert ismerem...ja de azon nem is csodálkozom wilting lama.. hehe
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24213 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 08:22:56 »

Szuperszép! Megnéznék egy emelkedő - lejtő útszakasz diagrammot is!
Tényleg szép, az autóm meg korszerűtlenebb, mégis 2 literrel kevesebbet eszik...... vigyor3 és nincs tötymörgés, nem figyelem a szélirányt, sőt még az esőfelhőket sem kerülgetem.. Wink
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.29 vasárnap, 08:28:30 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24214 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 10:47:37 »

Tényleg szép, az autóm meg korszerűtlenebb, mégis 2 literrel kevesebbet eszik...... vigyor3 és nincs tötymörgés, nem figyelem a szélirányt, sőt még az esőfelhőket sem kerülgetem.. Wink

Nekm 8.5dl a tempometos töbletfogyim.
Ez nem kevés.Viszont kényelmes.
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24215 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 10:53:59 »

A lényeget már Trendi többször is leírta: aki ügyes ,és érzi hogyan lehet takarékosan és jól vezetni azoknál az embereknél lényegesen kevesebbet fogyaszt az autó tempomat nélkül mint tempomattal
és nem szégyen az ha valakinél nem így van vigyor3... tudok én is olyat akinél nem, mert ismerem...ja de azon nem is csodálkozom wilting lama.. hehe

Igen... újra és újra leírod, de attól még nincs így. A tempomat ugyanúgy adja a gázt, mint ahogy te, csak pontosabban.
Ha ugyanazt az átlagsebességet tartod, azaz a két autó egyszerre ér célba, szinte semekkora különbség sem lesz a kettő között.
Ha te trükközöl a gázzal, kisebb átlagsebesség, és máris megvan a csökkenés oka.
Figyeled az előtted menőt? Ha nem tudok folyamatos sebességgel haladni, akkor hogy használnám a tempomatot?
Ha helyzet van, az ember lábbal adja a gázt...
Amin mindig átugrasz az az, hogy a határozottabb gyorsítás sokkal kevesebb üzemanyag-felhasználással jár, mint az enyhe, de hosszabban tartó.
Miért is? A motor hatásfoka (ugyanakkora teljesítmény/energia előállítása mennyi üzemanyagba kerül) a kisebb terhelésnél jóval alacsonyabb, mint egy közepes tartományban. Tehát, jobban járnál, ha 100-as átlagsebességhez teszem azt 95-ről gyorsítanál 105-re, majd visszalassulnál ismét 95-re. Miért nem így csinálja a tempomat? Mert megőrülnél tőle (a múltkor utaztam valakivel, az így vezetett, megkérdeztem, miért, de nem tudta megmondani). A múltkor találkoztam egy ilyen görbével, ami a motor hatásfokát mutatta, teljesítmény és fordulatszám függvényében.
Látszott rajta szépen minden (majd megkeresem).

Aztán azt se hagyjuk ki, hogy a tempomat olyankor is jó, ha pontosan beállított sebességgel akarsz menni. Mert tudod, hogy ott radaroznak, és nem akarsz egy 30-as cetéit összeszedni. Beállítod az adott sebességre, és őt nem csábítja a széles út a száguldozásra, mint pl engem. Ilyen az M0-ás. Ott ugye 80-as tábla van. Lehet menni mondjuk 90-nel, de 100-zel már nem. Ha lábbal megyek, inkább a 85-öt lövöm be, míg tempomatnál mehet a 90 is. Egy ilyen 30-as csekkből 90 liter üzemanyagot lehet venni. Az nem kevés.

Ja, és beszélünk a rengeteg emelkedőről... hát Magyarországon annyi hegy van? Ne vicceljetek már...

Ha már fogyi... állok elibe egy fogyiversenynek... és akkor kiderülhet, hogy a korszerűtlenebb (téged idézlek) meg tudja-e verni a korszerűbbet...
Sőt, azt is igazolhadod, hogy  chiptuning csökkenti-e a fogyit... és még pluszban a tempomat... a lehetőségek tárháza.
Mérésre fel.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24216 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 10:57:40 »

Nekm 8.5dl a tempometos töbletfogyim.
Ez nem kevés.Viszont kényelmes.

Szerintem rosszul méred. Egy olyat kéne mérni, hogy a pálya x. kilométerétől az y. kilométeréig, és persze a menetidő ugyanakkora legyen.
8,5 deci? Dízelnél ez sokkal komolyabb tempót jelent. Ha nem mész 20-30-cal gyorsabban, ekkora fogyinövekedést nem lehet elréni, hacsak nem húztad be a kéziféket.
Az, hogy általában x-szel mentem, az nem elég pontos, nagyon benne van a szubjektív - és ebből jönnek ki ekkora tévedések.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
opeti
Vendég
« Új hozzászólás #24217 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 11:27:42 »

Sajnos nem Sad Lehet, hogy nem elég a ködlámpa terelése? Viszont Vik említette már régebben, hogy a szíjfeszítő lassan cserés lesz, úgyhogy lehet az lesz a baj.
Ha a szíjfeszítővel van a baj, azzal lehet még járni, a kattogáson kívül más bajt okoz? Mert a hangposta alapján Vik elment két hét szabira...

Köszi mindenkinek a tippet, tényleg a szíjfeszítővel volt a baj.
Naplózva
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24218 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 12:00:05 »

Szerintem rosszul méred. Egy olyat kéne mérni, hogy a pálya x. kilométerétől az y. kilométeréig, és persze a menetidő ugyanakkora legyen.
8,5 deci? Dízelnél ez sokkal komolyabb tempót jelent. Ha nem mész 20-30-cal gyorsabban, ekkora fogyinövekedést nem lehet elréni, hacsak nem húztad be a kéziféket.
Az, hogy általában x-szel mentem, az nem elég pontos, nagyon benne van a szubjektív - és ebből jönnek ki ekkora tévedések.


Hát persze, bármi meglehet, de azért ne hagyjuk figyelmen kívül annak a "sok" embernek a tapasztalatát.
Hiába a fizika meg a vektorok stb.... ha a gyakorlatban másképpen működik.
Legtöbbször az autógyárak által megadott adatok sem  produkálhatók a gyakorlatban.Néha meg még felül is múlhatók.
Én a magam részéről le is zártam a tempomatos témát.Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, legyen az pozitív vagy negatív egyaránt.

Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #24219 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 12:24:32 »

Hát persze, bármi meglehet, de azért ne hagyjuk figyelmen kívül annak a "sok" embernek a tapasztalatát.

Nem szubjektív, sok körülménytől függő tapasztalat kell, hanem objektív mérés.

Válasz
Hiába a fizika meg a vektorok stb.... ha a gyakorlatban másképpen működik.

Miért működne másképpen? A vektorok itt is vektorok... legfeljebb olajosak.

Válasz
Legtöbbször az autógyárak által megadott adatok sem  produkálhatók a gyakorlatban.Néha meg még felül is múlhatók.
Én a magam részéről le is zártam a tempomatos témát.Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, legyen az pozitív vagy negatív egyaránt.

Azok is adott körülmények között igazak... laborban mérik, nem a városban, oúton. Hideg motorral indul, szélcsatorna meg egyebek.
Akkor, ott, teljesen igazak. A valóságban az ember nem a szélcsatornában, hanem városban, oúton közlekedik.
Ahogy Stealt szokta írni, ha vizes az út, az is jelenthet fél litert. Egy szembeszél, és így tovább. Sőt, ha komolyabb szintkülönbség van (nem mo., hanem domborzatosabb), és teszem az sokáig csak lefelé jössz... ott aztán jó fogyit lehet produkálni.
Meg a szél... szembe, vagy hátulról fú. Ez is okozhat különbségeket.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #24220 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 14:45:40 »


Hi All!


Segítséget szeretnék kérni. Eljött az idő, a kormányom, váltószoknya és vgombom újrabőröztetésének.
Szétszedni viszont még nem kezdtem el. Pontosan hogy tudom leszedni a kormányt úgy, hogy a légzsákkal ne legyen problémám. ? (nincsenek kormánygombjaim)
Ill. a középkonzolt el kell mozdítanom a váltószoknya kivételéhez? És a váltógomb hogy jön le? Simán csak eltekerem vmelyik irányba?

Köszönöm a segítséget!  worship

ÜDv!
Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24221 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 15:50:47 »

Hi All!


Segítséget szeretnék kérni. Eljött az idő, a kormányom, váltószoknya és vgombom újrabőröztetésének.
Szétszedni viszont még nem kezdtem el. Pontosan hogy tudom leszedni a kormányt úgy, hogy a légzsákkal ne legyen problémám. ? (nincsenek kormánygombjaim)
Ill. a középkonzolt el kell mozdítanom a váltószoknya kivételéhez? És a váltógomb hogy jön le? Simán csak eltekerem vmelyik irányba?

Köszönöm a segítséget!  worship

ÜDv!
Váltó gombot simán le lehet tekerni.... A váltó szoknya leszedése az is egyszerű... az alatta lévő "trapéz" idom simán fel lehet pattintani,és lehúzni..
A kormány leszedése: akkumulátor kikötése (áramtalanítás, nehogy a piszkálástól eldurranjon), kormányt eltekered kb 45° a kormány hátánál találsz 2 csavart, azt kitekered.. akkor a lég zsákod előre kibukik... a kormány vissza tekered és találsz egy nagy anyát...azt is kitekered... tied a kormány.. (a kormányleszedésről van egy leírás a "tempomattos" beszerelésnél )....
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
jancsoj
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 389



E-mail
« Új hozzászólás #24222 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 17:55:54 »

Sziasztok!
Tudnátok segíteni? A gondom a következő, a váltó szoknyát már másodszor cserélem és az oldalát mindig kicsípi a szerkezet, próbáltam állítgatni de sehogy sem jó. Találkozott már valaki hasonlóval?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 140 Le
EX:2005 TDCI Ghia 130Le
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #24223 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 18:53:00 »

Sziasztok,

gyors segítséget szeretnék, hogy (remélhetőleg) megnyugodjak, nincs nagy baj:
Most értünk haza nyaralásból, és az utolsó 80km-en elment a Mondi ereje és az egyre nagyobb gázadásra egyre hangosabban adott ki olyan hangot, mintha húznám le az ablakot és jönne be a szélzaj. Korábban volt hasonló probléma, akkor a turbócső lyukadt ki, de nem volt ilyen hangja, csak az ereje ment el. Műszerfalon nem világít semmi hiba.

Mi lehet a baj?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #24224 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 18:55:29 »

Sziasztok,

gyors segítséget szeretnék, hogy (remélhetőleg) megnyugodjak, nincs nagy baj:
Most értünk haza nyaralásból, és az utolsó 80km-en elment a Mondi ereje és az egyre nagyobb gázadásra egyre hangosabban adott ki olyan hangot, mintha húznám le az ablakot és jönne be a szélzaj. Korábban volt hasonló probléma, akkor a turbócső lyukadt ki, de nem volt ilyen hangja, csak az ereje ment el. Műszerfalon nem világít semmi hiba.

Mi lehet a baj?
Kérdésedben jól elrejtetted a választ!
Turbócső lukadás! smile
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #24225 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 19:01:10 »

Sziasztok,

gyors segítséget szeretnék, hogy (remélhetőleg) megnyugodjak, nincs nagy baj:
Most értünk haza nyaralásból, és az utolsó 80km-en elment a Mondi ereje és az egyre nagyobb gázadásra egyre hangosabban adott ki olyan hangot, mintha húznám le az ablakot és jönne be a szélzaj. Korábban volt hasonló probléma, akkor a turbócső lyukadt ki, de nem volt ilyen hangja, csak az ereje ment el. Műszerfalon nem világít semmi hiba.

Mi lehet a baj?
Szia!Első körben nézd át a turbócsöveket,vagy vedd le a levegőszüröröl a turbóra menö szivó csövet a turbórol és probáld megforgatni a lamellát elöször mintha nehezen menne de utánna könnyen kell forognia.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
rizsa83
Vendég
« Új hozzászólás #24226 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 19:37:06 »

Hali!
A mai nap hogy ba...tattam a motortérben lévő biztiket,észrevettem ,hogy fekete olajos az adagolom teteje,ott ahol a 4-db nagynyomású cső megy az adagolótól a po.csúcsokhoz,mi lehet?Én a szívósórra gondolok,hogy esetleg kifúly,de teljesítményesést nem vettem észre.tipp?? integet2
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #24227 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 19:47:28 »

Hali!
A mai nap hogy ba...tattam a motortérben lévő biztiket,észrevettem ,hogy fekete olajos az adagolom teteje,ott ahol a 4-db nagynyomású cső megy az adagolótól a po.csúcsokhoz,mi lehet?Én a szívósórra gondolok,hogy esetleg kifúly,de teljesítményesést nem vettem észre.tipp?? integet2
Az EGR és a szívósor csatlakozásánál is kifújhat, ha az EGR-t a kipufogó felől jövő fémcső elhúzza. Csak két csavar tartja össze a két alkatrészt, de az is távtartós, nem lehet izomból összehúzni őket. Nekem a másik irányba köpte az olajat.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
rizsa83
Vendég
« Új hozzászólás #24228 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 19:51:50 »

Az EGR és a szívósor csatlakozásánál is kifújhat, ha az EGR-t a kipufogó felől jövő fémcső elhúzza. Csak két csavar tartja össze a két alkatrészt, de az is távtartós, nem lehet izomból összehúzni őket. Nekem a másik irányba köpte az olajat.
Nekem látszik hogy felülröl fujta rá,ezért gondolok a szívósorra,meg már volt leszedve,igaz nem most,egyébként abba ovális gumitömítések vannak olyat lehet kapni,vagyis cserélni?Mert én csak visszaraktam mikor le volt bontva Roll Eyes
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #24229 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 20:05:30 »

Nekem látszik hogy felülröl fujta rá,ezért gondolok a szívósorra,meg már volt leszedve,igaz nem most,egyébként abba ovális gumitömítések vannak olyat lehet kapni,vagyis cserélni?Mert én csak vis***aktam mikor le volt bontva Roll Eyes
lehet.cromaxnál.tranyóhoz találod meg.800ft/db





http://www.cromax.hu/?katid=39949370&termek_al_id=9018&katnev=Szívósor tömítés a hengerfejhez
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #24230 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 20:35:06 »

Nekem látszik hogy felülröl fujta rá,ezért gondolok a szívósorra,meg már volt leszedve,igaz nem most,egyébként abba ovális gumitömítések vannak olyat lehet kapni,vagyis cserélni?Mert én csak vis***aktam mikor le volt bontva Roll Eyes

jaja, lehet, ahogy az elottemszolo is mondja  nyes

amugy en is a regivel raktam vissza, csak jol letakaritottam. ha az adagolo felett van akkor eleg valoszinu hogy a szivosor a ludas, meg ugye neked is gondolom a blokk mogott van az egr-ed, es elore mar csak a kis gumi konyok jon a szivosorra, tehat az adagolot az nem koszolhatja ossze.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24231 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 20:56:32 »


Ja, és beszélünk a rengeteg emelkedőről... hát Magyarországon annyi hegy van? Ne vicceljetek már...
hat van egy par, de mi emelkedorol beszeltunk es nem hegyrol  vigyor3
Válasz
Ha már fogyi... állok elibe egy fogyiversenynek... és akkor kiderülhet, hogy a korszerűtlenebb (téged idézlek) meg tudja-e verni a korszerűbbet...
Sőt, azt is igazolhadod, hogy  chiptuning csökkenti-e a fogyit... és még pluszban a tempomat... a lehetőségek tárháza.
Mérésre fel.

Lol ez ugy hangzik, mintha most mar O akarna bebizonyitani mindenaron, hogy a tempomat hasznalata fogyasztas csokkento  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24232 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 21:03:14 »

Nem szubjektív, sok körülménytől függő tapasztalat kell, hanem objektív mérés.

Miért működne másképpen? A vektorok itt is vektorok... legfeljebb olajosak.

Azok is adott körülmények között igazak... laborban mérik, nem a városban, oúton. Hideg motorral indul, szélcsatorna meg egyebek.
Akkor, ott, teljesen igazak. A valóságban az ember nem a szélcsatornában, hanem városban, oúton közlekedik.
Ahogy Stealt szokta írni, ha vizes az út, az is jelenthet fél litert. Egy szembeszél, és így tovább. Sőt, ha komolyabb szintkülönbség van (nem mo., hanem domborzatosabb), és teszem az sokáig csak lefelé jössz... ott aztán jó fogyit lehet produkálni.
Javaslom ismerd meg hazamat, ugy hijjak Magyarorszag  vigyor3
Válasz
Meg a szél... szembe, vagy hátulról fú. Ez is okozhat különbségeket.

hat komolyan...szerintem most mindenki halas azert, hogy vegre megtudhatta toled, hogy letezik szel meg legellenalas  vigyor3
Vegre nem halunk meg hulyen  taps
koszonjuk mester worship worship worship

Ertjuk am, hogy itt mindenki hulye csak Te vagy helikopter  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.29 vasárnap, 21:11:02 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #24233 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 21:22:03 »

Javaslom ismerd meg hazamat, ugy hijjak Magyarorszag  vigyor3
hat komolyan...szerintem most mindenki halas azert, hogy vegre megtudhatta toled, hogy letezik szel meg legellenalas  vigyor3
Vegre nem halunk meg hulyen  taps
koszonjuk mester worship worship worship

Ertjuk am, hogy itt mindenki hulye csak Te vagy helikopter  vigyor3

Nem akarok ebbe beleszólni, de szerintem nem kioktatólag írta, hanem fórumozás képen. Ha itt nem oszthatja meg a gondolatait, akkor hol? Szerintem egy kezdő forumozót ki lehet igazítani, ha hülyeséget ír, de akik már itt gépelnek egy ideje, azokat hagyni kellene, hogy barátilag, akár el elmélkedjenek a dolgokról. Nem kellene elzavarni a forumozókat innen.

Ez csak magán vélemény, ha gondolod helikopter (bár pilóta jogsim is van, szóval ha gondolod repüljünk).

Üdv
Csaba
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24234 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 21:24:03 »

Aztán azt se hagyjuk ki, hogy a tempomat olyankor is jó, ha pontosan beállított sebességgel akarsz menni.
Hihetetlen mik vannak  vigyor3 Nem gondoltam volna, hogy a tempomat arra jo, hogy egyenletesen tartsa a sebesseget  vigyor3
Egyebkent a tempomat meg arra is jo, hogy tartsa a sebesseget. Mert ugye mivan ha mondjuk 90el mesz, de Te 100al akarsz menni tartosan ? hat felgyorsitasz, bekapcsolod es voila, ott a tartos 100. Hihetetlen hol tart mar a tudomany taps
Válasz
Mert tudod, hogy ott radaroznak, és nem akarsz egy 30-as cetéit összeszedni. Beállítod az adott sebességre, és őt nem csábítja a széles út a száguldozásra, mint pl engem. Ilyen az M0-ás. Ott ugye 80-as tábla van. Lehet menni mondjuk 90-nel, de 100-zel már nem. Ha lábbal megyek, inkább a 85-öt lövöm be, míg tempomatnál mehet a 90 is. Egy ilyen 30-as csekkből 90 liter üzemanyagot lehet venni. Az nem kevés.
Most mar eeeeerteeeem  vigyor3 Hat ezert hiszed azt, hogy a tempomat csokkenti a fogyit, nem is kevessel vigyor3 Hat igen, aki nem tud vezetni annak meg erre is jo a tempomat  vigyor3

Asszem ezt a tempomatos temat lezarhatjuk  eplus2
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24235 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 21:26:04 »

Nem akarok ebbe beleszólni, de szerintem nem kioktatólag írta, hanem fórumozás képen. Ha itt nem oszthatja meg a gondolatait, akkor hol? Szerintem egy kezdő forumozót ki lehet igazítani, ha hülyeséget ír, de akik már itt gépelnek egy ideje, azokat hagyni kellene, hogy barátilag, akár el elmélkedjenek a dolgokról. Nem kellene elzavarni a forumozókat innen.

Ez csak magán vélemény, ha gondolod helikopter (bár pilóta jogsim is van, szóval ha gondolod repüljünk).

Üdv
Csaba

Csak annyit mondok, idovel meg fog valtozni a velemenyed ebben biztos lehecc  Wink
Angel es a nem kioktatolag iras ? Ez most komoly, mert viccnek eleg durva  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #24236 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 21:36:11 »

Csak annyit mondok, idovel meg fog valtozni a velemenyed ebben biztos lehecc  Wink
Angel es a nem kioktatolag iras ? Ez most komoly, mert viccnek eleg durva  vigyor3

Biztos igazad van, gondolom Te ismered személyesen. Én nem találkoztam még veletek, csak elolvastam a bejegyzést. Az alapján nem tartom annak, bár a tiédet annál inkább kötözködőnek.
Ha figyelembe vesszük, hogy téged sem ismerlek és őt sem és a fórum írások alapján kell ítélnem (márpedig ezért fórum ez), akkor azt látom, hogy Ő megosztotta a gondolatát, te lehurrogtad, majd aki még írt (és engem sem ismersz), azt is egy picit (bár tény, hogy finoman) megdorgálod.

Ez a topic az általános kérdések, szóval személyügyi kérdésekben nem írok ide többet. Elnézést a forum adminoktól és mindenkitől, hogy ezzel a csacskasággal mertem vinni a fórumidőtöket.

a többit elmotyogom magamba és nem osztom meg.

Üdv
Csaba
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24237 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 21:37:26 »

Biztos igazad van, gondolom Te ismered személyesen. Én nem találkoztam még veletek, csak elolvastam a bejegyzést. Az alapján nem tartom annak, bár a tiédet annál inkább kötözködőnek.
Ha figyelembe vesszük, hogy téged sem ismerlek és őt sem és a fórum írások alapján kell ítélnem (márpedig ezért fórum ez), akkor azt látom, hogy Ő megosztotta a gondolatát, te lehurrogtad, majd aki még írt (és engem sem ismersz), azt is egy picit (bár tény, hogy finoman) megdorgálod.

Ez a topic az általános kérdések, szóval személyügyi kérdésekben nem írok ide többet. Elnézést a forum adminoktól és mindenkitől, hogy ezzel a csacskasággal mertem vinni a fórumidőtöket.

a többit elmotyogom magamba és nem osztom meg.

Üdv
Csaba

amen  vigyor3 worship wave

Megosztja a gondolatat, aztan probalja rad eroltetni, aki meg mas allasponton van, esetleg konkret tapasztalata van abban, hogy pl. a tempomatos kozelekedese nem okoz semmifele fogyi csokkentest, sot...szoval annak szimplan nincs igaza, teved, es komplett hulye  szomoru1

"Szerintem rosszul méred."
"Igen... újra és újra leírod, de attól még nincs így."
"Én ezt nem hiszem."
"Hát ez nem így van."
"Erről a pontról nem jutunk tovább... ha te így gondolod, akkor kár folytatni. Természetesen nem így van,"
"A következtetés rossz."

Javaslom ismerd meg szemelyesen is...egy elmeny lesz  vigyor3 wave
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.29 vasárnap, 22:05:14 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #24238 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 21:41:39 »

amen  vigyor3 worship wave

Megosztja a gondolatat, aztan probalja rad eroltetni, aki meg mas allasponton van, annak szimplan nincs igaza, teved, es komplett hulye  szomoru1
Javaslom ismerd meg szemelyesen is...egy elmeny lesz  vigyor3 wave

Rendben, megpróbálom
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #24239 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 22:02:00 »

Rendben, megpróbálom

Vitaba szallni vele neha csak komolytalanul erdemes. Hogy miert ? Eloszoris letre hoz egy szamara idealis elmeletet es hozza egy feltetel rendszert, ami abszolut, ketseget kizaroan mindenkor igazolja az elmeletet. Persze ez a feltetel rendszer igen dinamikusan kepes valtozni, mint ahogy az elmelete is (kvazi szinkronban) annak erdekeben, hogy az alap, orok ervenyessegu, miszerint neki van igaza, O tudja jobban mind1 mirol van szo torveny ne seruljon. Tehat mind1 mit csinalsz, milyen tenyeken alapulo magyarazatod van, az O elmeleteben nincs helye a hibanak, ergo nincs igazad. Mind1, hogy Te ugy latod az autod piros, ha O azt mondja kek, akkor az kek  vigyor3 A vegen ugyis oda lyukadtok ki, hogy szinteveszto vagy  eplus2
Vagy elmagyarazza neked mire jo a tempomat, letezik legellenalas, tempomat nelkul megbuntet a rendor, mert sik hulye vagy...ugye  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.29 vasárnap, 22:04:19 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #24240 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 22:08:54 »

Hihetetlen mik vannak  vigyor3 Nem gondoltam volna, hogy a tempomat arra jo, hogy egyenletesen tartsa a sebesseget  vigyor3
Egyebkent a tempomat meg arra is jo, hogy tartsa a sebesseget. Mert ugye mivan ha mondjuk 90el mesz, de Te 100al akarsz menni tartosan ? hat felgyorsitasz, bekapcsolod es voila, ott a tartos 100. Hihetetlen hol tart mar a tudomany taps Most mar eeeeerteeeem  vigyor3 Hat ezert hiszed azt, hogy a tempomat csokkenti a fogyit, nem is kevessel vigyor3 Hat igen, aki nem tud vezetni annak meg erre is jo a tempomat  vigyor3

Asszem ezt a tempomatos temat lezarhatjuk  eplus2
Neharagudjatok,hogy én is írok ez ügyben.Én még nem használtam a tempomatot a kocsiban.Én nem tudok véleményt mondani róla,hogy mikor mennyit fogyaszt a kocsi vele vagy nélküle.Én azt szűrtem le ,hogy ha nekem kell használom,ha nem kell nem.Ha jobban nyomom a kocsimnak több ha spórolósan vezetek akkor kevesebb a fogyi.Engemet soha nem zavart,hogy párdecivel több jön ki számolás közben vagy sem.De ezért nemkell ölre mennetek.Valamilyen szinten mindenkinek igaza van.De ha véleményt mondunk netegyük durván légyszi én így gondolom.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #24241 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 22:23:54 »

Igen... újra és újra leírod, de attól még nincs így. A tempomat ugyanúgy adja a gázt, mint ahogy te, csak pontosabban.
Ha ugyanazt az átlagsebességet tartod, azaz a két autó egyszerre ér célba, szinte semekkora különbség sem lesz a kettő között.
Ha te trükközöl a gázzal, kisebb átlagsebesség, és máris megvan a csökkenés oka.
Figyeled az előtted menőt? Ha nem tudok folyamatos sebességgel haladni, akkor hogy használnám a tempomatot?
Ha helyzet van, az ember lábbal adja a gázt...
Amin mindig átugrasz az az, hogy a határozottabb gyorsítás sokkal kevesebb üzemanyag-felhasználással jár, mint az enyhe, de hosszabban tartó.
Miért is? A motor hatásfoka (ugyanakkora teljesítmény/energia előállítása mennyi üzemanyagba kerül) a kisebb terhelésnél jóval alacsonyabb, mint egy közepes tartományban. Tehát, jobban járnál, ha 100-as átlagsebességhez teszem azt 95-ről gyorsítanál 105-re, majd visszalassulnál ismét 95-re. Miért nem így csinálja a tempomat? Mert megőrülnél tőle (a múltkor utaztam valakivel, az így vezetett, megkérdeztem, miért, de nem tudta megmondani). A múltkor találkoztam egy ilyen görbével, ami a motor hatásfokát mutatta, teljesítmény és fordulatszám függvényében.
Látszott rajta szépen minden (majd megkeresem).

Aztán azt se hagyjuk ki, hogy a tempomat olyankor is jó, ha pontosan beállított sebességgel akarsz menni. Mert tudod, hogy ott radaroznak, és nem akarsz egy 30-as cetéit összeszedni. Beállítod az adott sebességre, és őt nem csábítja a széles út a száguldozásra, mint pl engem. Ilyen az M0-ás. Ott ugye 80-as tábla van. Lehet menni mondjuk 90-nel, de 100-zel már nem. Ha lábbal megyek, inkább a 85-öt lövöm be, míg tempomatnál mehet a 90 is. Egy ilyen 30-as csekkből 90 liter üzemanyagot lehet venni. Az nem kevés.

Ja, és beszélünk a rengeteg emelkedőről... hát Magyarországon annyi hegy van? Ne vicceljetek már...

Ha már fogyi... állok elibe egy fogyiversenynek... és akkor kiderülhet, hogy a korszerűtlenebb (téged idézlek) meg tudja-e verni a korszerűbbet...
Sőt, azt is igazolhadod, hogy  chiptuning csökkenti-e a fogyit... és még pluszban a tempomat... a lehetőségek tárháza.
Mérésre fel.
Tényleg csak azért válaszolok, hogy én is befejezzem...a végén már írtál olyat is ami igaz hehe miszerint a tempomat még arra is jó, hogy tartsa a beállított sebességet, hát erre való!!
De a többire nem írok már semmit, nem azért mert nem tudok, hanem azért mert nem ismétlem magam, meg teljesen értelmetlen. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #24242 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 22:27:48 »

Tényleg csak azért válaszolok, hogy én is befejezzem...a végén már írtál olyat is ami igaz hehe miszerint a tempomat még arra is jó, hogy tartsa a beállított sebességet, hát erre való!!
De a többire nem írok már semmit, nem azért mert nem tudok, hanem azért mert nem ismétlem magam, meg teljesen értelmetlen. wave

Nálam a tempomat azért vitte le a fogyasztást, mert nem nyomtam neki. Ez nem vezetési tudás kérdése, mert a mellett, hogy iszonyat mennyiségű Km-t vezettem Autóban, fele annyit motoron és sokat repülővel, nomeg rengeteg vezetéstechnikai képzésen vettem részt, ha nem használom a tempomatot, akkor előjön a sportos vezetési forma. Ennek megfelelően akkor jobban nyomom és ezért többet eszik. Ez bazi egyszerű. Azonban tempomattal nekem szépen egyenletesen megy az autó és kb 2-3 Litert spórol meg. A dolog nem technikai, hanem feeling dolog.

Üdv
Csaba
Naplózva
vatosz
Vendég
« Új hozzászólás #24243 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 23:13:38 »

Sziasztok!

Gondolkodom egy 3-4 éves, azaz az utolsó szériákból egy 2.0 TDCI-t. Lenne néhány kérdésem:

- 5 ajtós vs. kombi: Mennyire lehet jól pakolni az 5 ajtóst? Mennyi literben és hosszabn a difi a kettő közt?
- Láttam több hirdetésben 116 LE-s autót 6-os manuális váltóval. Valóban van ilyen verzió? Mert én úgy tudtam, hogy a 6 gangosok mind 130 pacival bírnak...
- 6. fokozatban mennyit forog autópálya tempóban? pl. 130-nál, 150-nél (ha lehet valós sebességre számítva - GPS)
- Fel tudná valaki sorolni, hogy a 2006-2007-es modelleknél mi a különbség a Trend, Ghia és Titanium között?
- ISOFIX mindegyik kocsiban van? Ha igen, melyik ülésen? Elöl esetleg?
- Ha jól tudom 4 féle audió rendszer van: alap 6000-es, alap Navi-s, Sony és a nagy Navi-s. Ezek közül melyik tud MP3-at?
- A nagy Navi ahogy nézem a klímát is vezérli. Esetleg itt sem kétzónás?
- Milyen fogyasztással számíthatok kb? Nagyjából így használom: 50%pálya+30%országút+20%város. Pályán valódi 150 körül szoktam haladni, országúton ahogy lehet, de kb 110-120. Amúgy inkább lendületből vezetek, csak úgy ész nélkül nem szoktam nyomni.
- Én sajnos nem értek különösebben az autó műszaki/szerviz dolgaihoz, így valami szervizbe szeretném majd vinni átvizsgálásra. Egy ilyen rövid átnézésen mit tud a szerviz megvizsgálni és mi az amit nem?
- Egy ilyen autónak mennyi a szervizköltsége? Gondolom 20ezrenként kell az alapdolgokat. Nagyobb tételek mik vannak és mikor? (kötelezőre gondolok, nem egyéb meghibásodásra, pl p.csúcsok)

Elsőre így kb. ennyi jutott eszembe. Ha valaki tud egy jó állapotú, jól felszerelt 3-4 éves, 6 gangos 5 ajtós vagy kombi Mondeo-t, az jelezze kérem! Előre is köszönöm!  worship
Naplózva
BLACKMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 649



« Új hozzászólás #24244 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 23:18:26 »

Váltó gombot simán le lehet tekerni.... A váltó szoknya leszedése az is egyszerű... az alatta lévő "trapéz" idom simán fel lehet pattintani,és lehúzni..
A kormány leszedése: akkumulátor kikötése (áramtalanítás, nehogy a piszkálástól eldurranjon), kormányt eltekered kb 45° a kormány hátánál találsz 2 csavart, azt kitekered.. akkor a lég zsákod előre kibukik... a kormány vissza tekered és találsz egy nagy anyát...azt is kitekered... tied a kormány.. (a kormányleszedésről van egy leírás a "tempomattos" beszerelésnél )....


Nagyon köszönöm a gyors választ.

A váltószoknyára vonatkoztatva nem értem pontosan. Csak simán ahogy van az egészet fel lehet pattintani? (nem akarok kókányolni azért kérdezem)

thx még1x!

Naplózva

2014-2022  2011 évj. MKIV 2.0 TDCI Titanium kombi BLACK 140HP +20% chip (kb.170HP) 18", Custom Full Leather, EGR off, DPF off,

2005-2014  2002 évj. TDDI MK3 115LE +25% chip,
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #24245 Dátum: 2010.08.29 vasárnap, 23:41:26 »

lat így 6.5-6.8 között.
Sziasztok!

Gondolkodom egy 3-4 éves, azaz az utolsó szériákból egy 2.0 TDCI-t. Lenne néhány kérdésem:

- 5 ajtós vs. kombi: Mennyire lehet jól pakolni az 5 ajtóst? Mennyi literben és hosszabn a difi a kettő közt?
- Láttam több hirdetésben 116 LE-s autót 6-os manuális váltóval. Valóban van ilyen verzió? Mert én úgy tudtam, hogy a 6 gangosok mind 130 pacival bírnak...
- 6. fokozatban mennyit forog autópálya tempóban? pl. 130-nál, 150-nél (ha lehet valós sebességre számítva - GPS)
- Fel tudná valaki sorolni, hogy a 2006-2007-es modelleknél mi a különbség a Trend, Ghia és Titanium között?
- ISOFIX mindegyik kocsiban van? Ha igen, melyik ülésen? Elöl esetleg?
- Ha jól tudom 4 féle audió rendszer van: alap 6000-es, alap Navi-s, Sony és a nagy Navi-s. Ezek közül melyik tud MP3-at?
- A nagy Navi ahogy nézem a klímát is vezérli. Esetleg itt sem kétzónás?
- Milyen fogyasztással számíthatok kb? Nagyjából így használom: 50%pálya+30%országút+20%város. Pályán valódi 150 körül szoktam haladni, országúton ahogy lehet, de kb 110-120. Amúgy inkább lendületből vezetek, csak úgy ész nélkül nem szoktam nyomni.
- Én sajnos nem értek különösebben az autó műszaki/szerviz dolgaihoz, így valami szervizbe szeretném majd vinni átvizsgálásra. Egy ilyen rövid átnézésen mit tud a szerviz megvizsgálni és mi az amit nem?
- Egy ilyen autónak mennyi a szervizköltsége? Gondolom 20ezrenként kell az alapdolgokat. Nagyobb tételek mik vannak és mikor? (kötelezőre gondolok, nem egyéb meghibásodásra, pl p.csúcsok)

Elsőre így kb. ennyi jutott eszembe. Ha valaki tud egy jó állapotú, jól felszerelt 3-4 éves, 6 gangos 5 ajtós vagy kombi Mondeo-t, az jelezze kérem! Előre is köszönöm!  worship
Van 116Le 6 sebeségesben,haveromnak is ilyen és az 5 éves.A kétzónás klíma úgytudom extra.Az isofix is ilyen és hátúl van az ülésen.A sony biztos tud mp3-t.A kötelezőre én 15000.ént hordom.Ilyenkor gyári olaj,szűrő és légszürő csere.A nagyobb költség a pcsúcsok /alvázszámból kiderül melyik kell bele/.Úgy 250-400 ezer között a gyári.Nekem a legdrágább kell bele.A fórumon mindig találsz olcsóbban mint a szakszervízben.Én nem viszem szakszervízbe,hanem olyan szakihoz viszem ki a Fordot csukott szemmel ismeri.Átnézni mindent tudnak mindenhol,de odakell figyelni nagyon nehogy sokat keljen rákölteni még.Én nekem kombi van munka miatt.Ha jóállapotút fogsz ki akkor szerintem 6-7 körül kell fogyasszon.Nekem 5 sebességes  és vegyes használat mellett 6.5-6.8 között.De van valakinek akinek 5.5 a fogyi.A navigációról nincs infóm mert nekem nincs.Én mindenből csak gyárit veszek bele ha kell mert megéri!!!!Más is még fog neked tanácsot adni.A fórumon megtalálod a felszereltségek közötti különbséget,de a kisebb felszereltségűek islehetnek jobban felszerelve és fordítva.A haver Ghia-ja és az én Ghia-m között is van különbség.
Üdv taps
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
gyurasz
Vendég
« Új hozzászólás #24246 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 02:07:38 »

HI mindenkinek

Az lenne a kérdésem,hogy mi a véleményetek a mágneses fogyasztás csökkentőről?
Melyik jó és melyik nem?

2006 2.0 tdci 130 le XDS
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24247 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 08:31:34 »

HI mindenkinek

Az lenne a kérdésem,hogy mi a véleményetek a mágneses fogyasztás csökkentőről?
Melyik jó és melyik nem?

2006 2.0 tdci 130 le XDS

Szerintem hülyeség! Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24248 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 08:38:51 »

Sziasztok!

Gondolkodom egy 3-4 éves, azaz az utolsó szériákból egy 2.0 TDCI-t. Lenne néhány kérdésem:

- 5 ajtós vs. kombi: Mennyire lehet jól pakolni az 5 ajtóst? Mennyi literben és hosszabn a difi a kettő közt?
- Láttam több hirdetésben 116 LE-s autót 6-os manuális váltóval. Valóban van ilyen verzió? Mert én úgy tudtam, hogy a 6 gangosok mind 130 pacival bírnak...
- 6. fokozatban mennyit forog autópálya tempóban? pl. 130-nál, 150-nél (ha lehet valós sebességre számítva - GPS)
- Fel tudná valaki sorolni, hogy a 2006-2007-es modelleknél mi a különbség a Trend, Ghia és Titanium között?
- ISOFIX mindegyik kocsiban van? Ha igen, melyik ülésen? Elöl esetleg?
- Ha jól tudom 4 féle audió rendszer van: alap 6000-es, alap Navi-s, Sony és a nagy Navi-s. Ezek közül melyik tud MP3-at?
- A nagy Navi ahogy nézem a klímát is vezérli. Esetleg itt sem kétzónás?
- Milyen fogyasztással számíthatok kb? Nagyjából így használom: 50%pálya+30%országút+20%város. Pályán valódi 150 körül szoktam haladni, országúton ahogy lehet, de kb 110-120. Amúgy inkább lendületből vezetek, csak úgy ész nélkül nem szoktam nyomni.
- Én sajnos nem értek különösebben az autó műszaki/szerviz dolgaihoz, így valami szervizbe szeretném majd vinni átvizsgálásra. Egy ilyen rövid átnézésen mit tud a szerviz megvizsgálni és mi az amit nem?
- Egy ilyen autónak mennyi a szervizköltsége? Gondolom 20ezrenként kell az alapdolgokat. Nagyobb tételek mik vannak és mikor? (kötelezőre gondolok, nem egyéb meghibásodásra, pl p.csúcsok)

Elsőre így kb. ennyi jutott eszembe. Ha valaki tud egy jó állapotú, jól felszerelt 3-4 éves, 6 gangos 5 ajtós vagy kombi Mondeo-t, az jelezze kérem! Előre is köszönöm!  worship

Szia,

akkor sorban: Smiley
- Nekem volt ez is az is, szerintem inkább kombi, néha még ez is kicsi! Smiley Jobban pakolható, alacsonyabbról!
- Ez válozó lehet, külföldi autónál változnak a felszereltségek, akár ilyen téren is.
-
- Van fent az oldalon katalógus, az pontosan leírja. Szerintem törekedj a Ghia-ra, vagy a Titanium-ra.
- Elöl nincs, nem biztonságos, és nem kapcsolható ki egyszerűen a légzsák. Hátul az ülést kell kivágni, és alatta van, de elötte tapaogatni, mert ha jól tudom csak Ghia-ba van, de ez nem 100%!
- A Sony 1CD MP3-as, a 6CD-s nem!
- Van 2 zónás verzió is!
- Kb. 6L/100km
- Számítógépes diagnosztikát csinálnak.
- 20e km az alap szervíz intervallum, de inkább 15e km-ként szoktuk ajánlani. Kb. 25-30e Ft körül meg lehet úszni. www.nagyauto.hu
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
soho001
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1262


CUKRÁSZ. /MPFC/


WWW E-mail
« Új hozzászólás #24249 Dátum: 2010.08.30 hétfő, 09:24:32 »


 Sziasztok.   falbav falbav

Engem is utolért valami nyavalya.
Ha alászedem a kormányt teljesen, bármely irányban akkor elég erős csikorgó hang jön a motorháztető alól valahonnan.
A szervó szivattyúra gyanakszom,mondjuk olaj nem hiányzik a tartályból./Esetleg szervó olajcsere segíthetne?/
Menet közben vagy kanyarodásnál minden rendben, csak ha lassan teljesen alászedve kanyarodok vagy álló helyzetben alászedem akkor hallatja a hangot.
Valakinek van valami konkrét elképzelése? szomoru1 szomoru1
Naplózva

2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS,                BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK.  STB....

Ford Puma
Oldalak: 1 ... 478 479 480 481 482 483 484 [485] 486 487 488 489 490 491 492 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.149 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.