Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.28 péntek, 17:02:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 556 557 558 559 560 561 562 [563] 564 565 566 567 568 569 570 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20567853 alkalommal)
0 Felhasználó és 38 vendég van a témában
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #28100 Dátum: 2011.02.23 szerda, 17:48:55 »

Nem nincs veled baj!!!!Amikor ezeket a fogyasztási dolgokat tárgyaljuk mindig elgondolkodok,hogy van egy átlag ami mindenkinek kijött és amit a másoké fogyaszt.Ha ettől nagyon eltér akkor müszaki gond van,ha kicsit vezetési különbség az oka.De ha megyek vele akkor előtérbe kerül az élvezet és ha autópályán vagy főuton vagyok Neharagudjatok de nem az jár a fejemben,hogy ha megelőzök valakit illettve a holváltsak el,hogy nefogyasszon párdecivel többet na ez megöli nekem a vezetés élményét.És ehez semmi köze milyen árban van az üzemanyag.Kifogy az üzemanyag tankolok és megyek tovább.A sok városi totyogás után ha kimehetek vele egy élmény,hogy tolhatom neki.Neharagudjatok rám ezért persze én is annak örülök ha kevesebb a fogyasztás de ergy bizonyos érték alá úgy sem megy.Nekem jó ez amit fogyaszt az enyém.Egy a rossz amikor kikell belőle szállni.Duzzogva de kibirom.

így vagyok ezzel kb én is .. mondjuk soha életemben nem voltam az a fajta aki száguldozik egy autóval nekem csak az a fontos hogy télen meleg legyen benne biztonságos legyen és ne hagyjon cserben. Persze nem árt ha nyáron meg hideg. Ha annyit eszik mint most (7,3 ) vagy ennél kevesebbet akkor engem nem mozgat. Előző kisebb benzines többet evett pedig csak 1.4-es volt meg 970kg.. Olyan még nem volt hogy ne tele tankoljam se ezt se előzőt...
Ha élvezkedni akarok arra ott a motor eplus2 de ott se nézem a fogyit pedig ha kicsit csapatok lehet többet eszik mint a mondeo nyes
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28101 Dátum: 2011.02.23 szerda, 17:55:15 »

így vagyok ezzel kb én is .. mondjuk soha életemben nem voltam az a fajta aki száguldozik egy autóval nekem csak az a fontos hogy télen meleg legyen benne biztonságos legyen és ne hagyjon cserben. Persze nem árt ha nyáron meg hideg. Ha annyit eszik mint most (7,3 ) vagy ennél kevesebbet akkor engem nem mozgat. Előző kisebb benzines többet evett pedig csak 1.4-es volt meg 970kg.. Olyan még nem volt hogy ne tele tankoljam se ezt se előzőt...
Ha élvezkedni akarok arra ott a motor eplus2 de ott se nézem a fogyit pedig ha kicsit csapatok lehet többet eszik mint a mondeo nyes
worship worship worship worship worship eljen
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #28102 Dátum: 2011.02.23 szerda, 18:02:48 »

worship worship worship worship worship eljen

mondjuk már egy hónap alatt többet költöttem erre mint az offra sok év alatt pedig annak se volt műszaki baja arra figyeltem mindig de komolyan mondom ez az autó megéri  worship qrva jó vezetni amíg beteg volt(ü.a. pumpa) sógesz berlingójával jártam(1.6b) úristen de jó volt visszaülni a mondiba.
Mondom ezt úgy hogy azért a citóra se lehet egy rossz szavam sem mert az is kényelmes meg minden csak ez az autó inkább én vagyok... nem kell forgatni stabil az úton.. szeretem na action
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28103 Dátum: 2011.02.23 szerda, 18:08:03 »

mondjuk már egy hónap alatt többet költöttem erre mint az offra sok év alatt pedig annak se volt műszaki baja arra figyeltem mindig de komolyan mondom ez az autó megéri  worship qrva jó vezetni amíg beteg volt(ü.a. pumpa) sógesz berlingójával jártam(1.6b) úristen de jó volt visszaülni a mondiba.
Mondom ezt úgy hogy azért a citóra se lehet egy rossz szavam sem mert az is kényelmes meg minden csak ez az autó inkább én vagyok... nem kell forgatni stabil az úton.. szeretem na action
Egyik haver/fórumtárs is/Múltkor mondta a cégnél inkább fizet azért,hogy a saját mondijával menjen mint a céges oroszlánnal!!!Alig várta,hogy kiszéljon belőle.Hát igen ebbe én is hamar beleszerettem a régi tulajnak akitől vettem meg a szíve szakad meg mikor múltkor is látta míg beszélgettem vele.Ez a Mondeo.......................
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #28104 Dátum: 2011.02.23 szerda, 18:49:02 »

Szia!

Nálam egyszer a jobb első lötyögött és zörgött. A kapaszkodón van egy (vagy kettő) kis takarófedél alatta meg torx-os csavar, amit meghúztam és azóta rendben van.

Ez tuti, hogy nem segít!
Az egyik tartónál már lefittyent, azaz TŐBE kitörött!
Úgy tűnik, hogy a kárpit alatti résztől el is vált.
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #28105 Dátum: 2011.02.23 szerda, 18:58:22 »

Ez tuti, hogy nem segít!
Az egyik tartónál már lefittyent, azaz TŐBE kitörött!
Úgy tűnik, hogy a kárpit alatti résztől el is vált.

Azért a fogantyút, ha megnézed látsz rajta csavar takaró fedelet, vagy csavarfészket? Most nem vagyok az autó közelében, hogy megnézzem mi is volt nálam.
Biztosan nem csak kiesett a csavar, amit tőben letöröttnek látsz?
Meg kéne kérdezni Motorcraft-ot, hogy ezek a kapaszkodók, hoogy vannak rögzítve, biztosan volt már dolga ezekkel.
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #28106 Dátum: 2011.02.23 szerda, 18:59:56 »

Azért a fogantyút, ha megnézed látsz rajta csavar takaró fedelet, vagy csavarfészket? Most nem vagyok az autó közelében, hogy megnézzem mi is volt nálam.
Biztosan nem csak kiesett a csavar, amit tőben letöröttnek látsz?
Meg kéne kérdezni Motorcraft-ot, hogy ezek a kapaszkodók, hoogy vannak rögzítve, biztosan volt már dolga ezekkel.

Abban igazad van, hogy nem nagyon néztem meg!
Mivel már setét vala, és a drágám mostanság a csillaggarázsban áll, rendes garázs híjján, ezért nem tudom megnézni.
De holnap rálesek!
Köszi a biztatást!  Wink worship
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #28107 Dátum: 2011.02.23 szerda, 19:02:00 »

Abban igazad van, hogy nem nagyon néztem meg!
Mivel már setét vala, és a drágám mostanság a csillaggarázsban áll, rendes garázs híjján, ezért nem tudom megnézni.
De holnap rálesek!
Köszi a biztatást!  Wink worship

No akkor lehet esélye annak amit én mondtam, hogy csak a rögzítő csavar eshetett ki  Wink
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #28108 Dátum: 2011.02.23 szerda, 19:22:15 »

Van olyan itt a fórumon, aki szinte csak, vagy nagyrészt városban használja az autóját? És nem arra gondolok, aki egy kisebb város egyik főutján, ahol beáll a zöldhullámra, és átér a városon váltás nélkül 4-ben, hanem aki tényleg városban lakik, városban dolgozik oda jár vele napi 10km-tert, és erre tud fogyasztást mondani???
Én. Főleg városban, napi 2x10km, reggel egy része dugóban. Hőmérő nem éri el a függőlegest.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #28109 Dátum: 2011.02.23 szerda, 19:28:09 »

nincs valakinek egy szétnyílt egr-re menő turbócsöve??

ilyet keresnék:

Nekem van. Az sem biztos, hogy szétnyílt, mert lyukat nem találtam rajta, de kívülről olajos volt. Az is lehet, hogy a bilincsnél eresztett.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #28110 Dátum: 2011.02.23 szerda, 19:29:30 »

Nekem van. Az sem biztos, hogy szétnyílt, mert lyukat nem találtam rajta, de kívülről olajos volt. Az is lehet, hogy a bilincsnél eresztett.
saválló másolat elkészítéséhez kéne mintának...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #28111 Dátum: 2011.02.23 szerda, 19:57:12 »

5800 illetve 6800ft ez már viszont elég baráti  na kövi hónapban rendelek hozzád egyet  worship
Lehet, hogy én is  wave worship
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #28112 Dátum: 2011.02.23 szerda, 20:12:29 »

saválló másolat elkészítéséhez kéne mintának...
Jó lenne, ha sikerül és tudnál még csináltatni, emberi áron én is vevő lennék egyre.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #28113 Dátum: 2011.02.23 szerda, 20:34:41 »

Jó lenne, ha sikerül és tudnál még csináltatni, emberi áron én is vevő lennék egyre.
vegyetek inkább teljes forge vagy samco szettet. A dolog csak akkor ér valamit, ha a teljes sort átépíted.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #28114 Dátum: 2011.02.23 szerda, 20:35:22 »

vegyetek inkább teljes forge vagy samco szettet. A dolog csak akkor ér valamit, ha a teljes sort átépíted.

Mennyiben fáj egy ilyen szett?
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #28115 Dátum: 2011.02.23 szerda, 20:54:04 »

Igazad van találtam egy cikket  wow1:
A kétliteres dízelmotorból 130 lóerős teljesítményt és 330 Nm-es maximális nyomatékot hoznak ki. Ráadásul harmadik és negyedik fokozatban padlógázas előzéskor a turbónyomás és a befecskendezett gázolajmennyiség növelésével 25-30 Nm-es többletnyomatékot termel a motor.


Ezt a padlógázas  többlet nyomatékot érezni is lehet? Na mert ma próbálgattam, elkezdtem nyomni neki, majd csutira benyomtam, de semmi változás, ugyan abban a tempóban gyorsult tovább. Normális ez így?
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
zsembes75
Vendég
« Új hozzászólás #28116 Dátum: 2011.02.23 szerda, 20:56:07 »

Skacok, ki tudja a megfejtést a következő jelenségre? A jobb elején a motortérből (anyóspajti oldala) hangos sziszegő, sistergő hang hallatszik. Közelebb hajoltam és a lánc környékéről jön, időnként inkább fémes csikorgó, nyüsszögő hang hallható. Olvastam korábban a sajtóban, hogy a vezérműlánc örökéletű. Ennek ellentmond, hogy írtak többen is cseréről 200ezer közelében. Szakszerű telefonos hibaleírásomra a szerelőm hosszbordásszíjra gyanaxik. Óra szerint 130, gyakorlatilag meg bármennyi lehet a vasban. Lehetséges a szíj, vagy esetleg a lánc kinyírtsága adja a hangot? Köszi előre is a tanácsokat...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #28117 Dátum: 2011.02.23 szerda, 21:00:45 »

vegyetek inkább teljes forge vagy samco szettet. A dolog csak akkor ér valamit, ha a teljes sort átépíted.
jah, csak mtx75-höz nincs szomoru1 tényleg, mennyi egy szett mmt6-ra?? elemenként is lehet rendelni, vagy csak szettben??
és pl nálam módosul a levegő cső alakja is...
a savállóból pedig meg lehet csinálni a teljes rendszert.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #28118 Dátum: 2011.02.23 szerda, 21:12:25 »

Ezt a padlógázas  többlet nyomatékot érezni is lehet? Na mert ma próbálgattam, elkezdtem nyomni neki, majd csutira benyomtam, de semmi változás, ugyan abban a tempóban gyorsult tovább. Normális ez így?


Szia!

Ezt kiollóztam egy a főoldalon megtalálható:  TDDi vagy TDCi anygból:

Elsıként ennél a motornál jelent meg az úgynevezett "overboost" funkció, azaz pillanatnyi
túltöltés: bizonyos motorfordulatszám, vízhıfok, illetve gázpedál állásnál az elektronika
rövid idıre megnöveli a turbó nyomását, ezzel mintegy 10% többlet teljesítményt és
nyomatékot biztosít a vezetı számára.

Nekem amióta van turbónyomás mérő órám szerintem látom ezt a működést. Szerintem ez egy nagyon rövid idejű 1-2 mp-es dolog.
Amit megfigyeltem, ha jobban rálépsz a gázra a turbónyomás mindig kicsap egy kicsit, majd vissza is áll egy állandósult értékre. Ez minden fokozatban látszik. Konkrétan egy nagyobb odalépésnél nekem felfut 1,5 bar-ig, majd szinte mindjárt visszább is jön 1,3 köré. Szerintem az állólapátok pozició változtatásával gyorsan feltölt a motor (ha van levegő lehet adni anyagot is) majd amikor már lódul a kocsi kicsit visszább is veszi, de ezáltal a turbólyúk nevű dolog jól kezelhető és az autó dinamikusan lódul meg.
Hogy a fix geosnál van-e esetleg egy késleltetés a lefúvatásban, vagy ott nincs is iyen jellegű nyomásváltozás, azt nem tudom.
Az előző autómban volt gyárilag turbónyomás mérőm (Fiat Tipo 1,9 TD Grand Turismo) de ott nem volt ilyen nyomásfelfutás a fix turbó miatt és ott érezhetően nagyobb is volt a turbólyúk.

Szerintem csak ennyi.
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #28119 Dátum: 2011.02.23 szerda, 21:15:57 »

vegyetek inkább teljes forge vagy samco szettet. A dolog csak akkor ér valamit, ha a teljes sort átépíted.
Vájá, vájá, most lendkerékre gyűjtök Wink
Valóban nincs 60e ft-om turbócsövekre.  szomoru1 szomoru1 szomoru1 szomoru1
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #28120 Dátum: 2011.02.23 szerda, 21:21:34 »

Vájá, vájá, most lendkerékre gyűjtök Wink
Valóban nincs 60e ft-om turbócsövekre.  szomoru1 szomoru1 szomoru1 szomoru1
nekem első helyen, ahol kérdeztem savállóból a teljes rendszerre kb 30eft-ot mondtak, ha én viszem az anyagot, akkor óccób finom

jah és lehet polírozva is kérni...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #28121 Dátum: 2011.02.23 szerda, 21:26:29 »

Mennyiben fáj egy ilyen szett?
53eFt postázva. de csak mmt6-os váltóhoz van, az autómatának nem tudom,milyen a csövezése.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #28122 Dátum: 2011.02.23 szerda, 21:30:36 »

jah, csak mtx75-höz nincs szomoru1 tényleg, mennyi egy szett mmt6-ra?? elemenként is lehet rendelni, vagy csak szettben??
és pl nálam módosul a levegő cső alakja is...
a savállóból pedig meg lehet csinálni a teljes rendszert.

Teljes szett 53eFt, és csak mmt6-ra van. Elvileg lesz majd valamikor mtx75-re is, és csak szettben lehet rendelni.
savállóból mennyire jön ki?
Én azért szavaztam erre, mert az 1db k.rva cooler-egr cső 16eFt volt ( bele sem merek gondolni, hogy pl. a rezonátor csőszakasz mennyi lehet, mert azon még drót is van körben...  hehe)
és nincs rá garancia, hogy 2 nap után nem durran-e el.
A savállóval az a gondom, hogy ha igazán jót akarok, akkor annak meg kell csinálni a helyét, felfogatását és még akkor sem biztos, hogy a gyárival azonos töltési karakterisztikája lesz, lévén a turbó vezérlése hozzá van állítva a levegőrendszerhez (átmérők, hosszak, stb).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #28123 Dátum: 2011.02.23 szerda, 21:31:32 »

nekem első helyen, ahol kérdeztem savállóból a teljes rendszerre kb 30eft-ot mondtak, ha én viszem az anyagot, akkor óccób finom

jah és lehet polírozva is kérni...
eljen
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #28124 Dátum: 2011.02.23 szerda, 21:32:35 »

Teljes szett 53eFt, és csak mmt6-ra van. Elvileg lesz majd valamikor mtx75-re is, és csak szettben lehet rendelni.
savállóból mennyire jön ki?
Én azért szavaztam erre, mert az 1db k.rva cooler-egr cső 16eFt volt ( bele sem merek gondolni, hogy pl. a rezonátor csőszakasz mennyi lehet, mert azon még drót is van körben...  hehe)
és nincs rá garancia, hogy 2 nap után nem durran-e el.
A savállóval az a gondom, hogy ha igazán jót akarok, akkor annak meg kell csinálni a helyét, felfogatását és még akkor sem biztos, hogy a gyárival azonos töltési karakterisztikája lesz, lévén a turbó vezérlése hozzá van állítva a levegőrendszerhez (átmérők, hosszak, stb).
nekem szerintem 50-esből lesz végig...
vagy 40-esből az eleje, de ezt még meg kell méregetnem...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #28125 Dátum: 2011.02.23 szerda, 23:01:49 »

Skacok, ki tudja a megfejtést a következő jelenségre? A jobb elején a motortérből (anyóspajti oldala) hangos sziszegő, sistergő hang hallatszik. Közelebb hajoltam és a lánc környékéről jön, időnként inkább fémes csikorgó, nyüsszögő hang hallható. Olvastam korábban a sajtóban, hogy a vezérműlánc örökéletű. Ennek ellentmond, hogy írtak többen is cseréről 200ezer közelében. Szakszerű telefonos hibaleírásomra a szerelőm hosszbordásszíjra gyanaxik. Óra szerint 130, gyakorlatilag meg bármennyi lehet a vasban. Lehetséges a szíj, vagy esetleg a lánc kinyírtsága adja a hangot? Köszi előre is a tanácsokat...
Szerintem ez nem lánc lesz. de ez csak szvsz. hasonló jelenség van nálam is, kicseréltem már minden görgőt, feszítőt, a főszíjtárcsa és a klímakompresszor irányából jön a hang, ha leguggolok a jobb első kerék mellé, erősebben is hallom. 
plusz: nap elején még nem (kb. a 3-4. indításig minden ok) de utána minden indulásnál mikor a motor beröffen egy század másodpercre nyikkanást hallok. ezekből én a főszíjtárcsára következtetek. Van is benne egy leheletnyi 8-as  falbav
30 körül lehet kapni, én most arra gyűjtök. csak előbb kocsirészlet, kötelező, bla bla
Naplózva
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #28126 Dátum: 2011.02.23 szerda, 23:19:16 »

Viszont még van egy dolog ami miatt aggódom: a motor felől főleg jobboldalról hallani alulról egy ilyen "bubu" kopogó bubugó hangot, ahogy jár a motor. belülről semmi, csak a kocsi jobb elejénél.  lendkerék? vagy ez is a főszíjtárcsa? vagy valami más ötlet?   Huh?

aztán: hátul kombinál melyik lengőkar szokott leggyakrabban elhasználódni? most vhogy nincs kedvem mindet cserélni 2 oldalra. lenne vagy 100ezer a mutatvány...

még vmi: előre nézek gátlókat. a gyárira olajost dob ki, de van olcsóbb gázos is. mi a lényegi különbség? keményebb a gázos? vagy élettartam?  help

BIG THX  worship
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28127 Dátum: 2011.02.23 szerda, 23:26:02 »

Viszont még van egy dolog ami miatt aggódom: a motor felől főleg jobboldalról hallani alulról egy ilyen "bubu" kopogó bubugó hangot, ahogy jár a motor. belülről semmi, csak a kocsi jobb elejénél.  lendkerék? vagy ez is a főszíjtárcsa? vagy valami más ötlet?   Huh?

aztán: hátul kombinál melyik lengőkar szokott leggyakrabban elhasználódni? most vhogy nincs kedvem mindet cserélni 2 oldalra. lenne vagy 100ezer a mutatvány...

még vmi: előre nézek gátlókat. a gyárira olajost dob ki, de van olcsóbb gázos is. mi a lényegi különbség? keményebb a gázos? vagy élettartam?  help

BIG THX  worship
Szerintem a morgóhang a feszítő hangja ami alapból ilyen.Ha kifogod cserélni akkor csöndesebb lesz de nemsokáig.Itt próbálkoztak aluminiummal nekem is más van a feszítőben szilent helyett .Először csüöndes aztán újra hangosodik.Nekem nemzavaró.Ha felteszel szabadonfutót akkor csendes lesz.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #28128 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 09:33:59 »

nekem szerintem 50-esből lesz végig...
vagy 40-esből az eleje, de ezt még meg kell méregetnem...

Értem is, meg nem is, hogy minek kell savállóból álló légrendszer, csak egy pár kérdésem lenne, mert kíváncsi vagyok...
Nem lesz így nagyobb a kocsi tömege?
Hogyan lesznek tömítve a csatlakozások? Nem jár ez nagyobb rezgésekkel? Mert ugye a motor néga kimozdul a nyugalmi pozícióból, és akkor a csúrendszernek elég rugalmasnak kell lennie, hogy kövesse, mert pl. az intercooler már a kasztnihoz van rögzítve...
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #28129 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 11:25:57 »

Viszont még van egy dolog ami miatt aggódom: a motor felől főleg jobboldalról hallani alulról egy ilyen "bubu" kopogó bubugó hangot, ahogy jár a motor. belülről semmi, csak a kocsi jobb elejénél.  lendkerék? vagy ez is a főszíjtárcsa? vagy valami más ötlet?   Huh?

aztán: hátul kombinál melyik lengőkar szokott leggyakrabban elhasználódni? most vhogy nincs kedvem mindet cserélni 2 oldalra. lenne vagy 100ezer a mutatvány...

még vmi: előre nézek gátlókat. a gyárira olajost dob ki, de van olcsóbb gázos is. mi a lényegi különbség? keményebb a gázos? vagy élettartam?  help

BIG THX  worship

A gázos csillapító ugyanúgy olajos csak van benne egy plusz gázréteg ami csak teljes összenyomódáskor játszik szerepet így javítva a komfort érzetet.

szerk:http://www.telostudor.hu/olajvagygaz.html
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.24 csütörtök, 12:27:21 írta Guen » Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
guliver83329
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 344


E-mail
« Új hozzászólás #28130 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 12:28:35 »

A féknyereg festéséhez elég olyan festék ami +700C-ig hőálló?
Naplózva

MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #28131 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 13:55:06 »

A féknyereg festéséhez elég olyan festék ami +700C-ig hőálló?


IGEN. A "hagyományos" ötvözetek 600°C körül jelentösen veszítenek a szilárdságukból (kb 50%-a a 20°C-os értéknek), így ha jobban felmelegszik, akkor egyéb problémád lesz, nem az, hogy a festés leég...   eplus2
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #28132 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 14:08:39 »

Értem is, meg nem is, hogy minek kell savállóból álló légrendszer, csak egy pár kérdésem lenne, mert kíváncsi vagyok...
Nem lesz így nagyobb a kocsi tömege?
Hogyan lesznek tömítve a csatlakozások? Nem jár ez nagyobb rezgésekkel? Mert ugye a motor néga kimozdul a nyugalmi pozícióból, és akkor a csúrendszernek elég rugalmasnak kell lennie, hogy kövesse, mert pl. az intercooler már a kasztnihoz van rögzítve...

hát úgy, hogy a kanyarokban szilikon könyökök lesznek + kell bele néhány szilikon szakasz a csillapítás miatt. Jó megoldás, ha ki van számolva a töltőrendszer paramétere és a turbó ennek megfelelően van beállítva (pl. hosszab csövön több idő kell, míg felépül a nyomás, így mikor az ecu ráadja a többlet üzemanyagot a gyorsítás miatt, nem az előre kigondolt és beprogramozott ütemben érkezik a légfelesleg, ami miatt veszíthet a hatásfokából a motor).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #28133 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 16:28:27 »

Értem is, meg nem is, hogy minek kell savállóból álló légrendszer, csak egy pár kérdésem lenne, mert kíváncsi vagyok...
Nem lesz így nagyobb a kocsi tömege?
Hogyan lesznek tömítve a csatlakozások? Nem jár ez nagyobb rezgésekkel? Mert ugye a motor néga kimozdul a nyugalmi pozícióból, és akkor a csúrendszernek elég rugalmasnak kell lennie, hogy kövesse, mert pl. az intercooler már a kasztnihoz van rögzítve...

növelve lesz a nyomás, ésa gyári csövek nem bírják levele

szilikon rezgéselnyelős elemekkel lesz összerakva
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #28134 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 16:36:06 »

növelve lesz a nyomás, ésa gyári csövek nem bírják levele

szilikon rezgéselnyelős elemekkel lesz összerakva

Na így már világosabb a kép. A csatlakozások akkor "hagyományos" bilincsesek lesznek?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #28135 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 16:45:32 »

hát úgy, hogy a kanyarokban szilikon könyökök lesznek + kell bele néhány szilikon szakasz a csillapítás miatt. Jó megoldás, ha ki van számolva a töltőrendszer paramétere és a turbó ennek megfelelően van beállítva (pl. hosszab csövön több idő kell, míg felépül a nyomás, így mikor az ecu ráadja a többlet üzemanyagot a gyorsítás miatt, nem az előre kigondolt és beprogramozott ütemben érkezik a légfelesleg, ami miatt veszíthet a hatásfokából a motor).
hosszra nem nagyon fog változni, átmérőben lesznek különbségek.
a gyári 37mm átmérőjű, a saválló 40 vagy 50mm lesz

ha 3m-re számolom a térfogatát(szerintem ennél rövidebb...), akkor:

gyári:12,9L
saválló:
40-es csővel 14L
50-es csővel:23,5L

a gyári legvékonyabb pontjával számoltam, de pl a coolerre 58mm-es cső érkezik, a szívósorra pedig 50-es, szóval a gyári nem ekkora térfogatú, hanem valamennyivel nagyobb.(szerintem az valahol 15-16L környékén van...)

cooler:
gyári: 3,83L
ami lesz: 6,68L

nyomás:
gyári: 1,3bar
nálam: 1,8bar lesz

szóval ha 40mm-es csőből lesz, akkor nem nagyon fog változni(~0,8L, max 1L), 50-es csőnél 10,5-11L különbség lehet szomoru1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #28136 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 16:46:46 »

Na így már világosabb a kép. A csatlakozások akkor "hagyományos" bilincsesek lesznek?
az elején biztos, de később szerintem speciális bilincsek lesznek
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #28137 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 16:48:34 »

hát úgy, hogy a kanyarokban szilikon könyökök lesznek + kell bele néhány szilikon szakasz a csillapítás miatt. Jó megoldás, ha ki van számolva a töltőrendszer paramétere és a turbó ennek megfelelően van beállítva (pl. hosszab csövön több idő kell, míg felépül a nyomás, így mikor az ecu ráadja a többlet üzemanyagot a gyorsítás miatt, nem az előre kigondolt és beprogramozott ütemben érkezik a légfelesleg, ami miatt veszíthet a hatásfokából a motor).
a kanyarok heggesztve lesznek, a coolerre menők, a szívósorra menők, és a turbótól a coolerig ilyenek lesznek benne:

Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #28138 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 17:32:30 »

hosszra nem nagyon fog változni, átmérőben lesznek különbségek.
a gyári 37mm átmérőjű, a saválló 40 vagy 50mm lesz

ha 3m-re számolom a térfogatát(szerintem ennél rövidebb...), akkor:

gyári:12,9L
saválló:
40-es csővel 14L
50-es csővel:23,5L

a gyári legvékonyabb pontjával számoltam, de pl a coolerre 58mm-es cső érkezik, a szívósorra pedig 50-es, szóval a gyári nem ekkora térfogatú, hanem valamennyivel nagyobb.(szerintem az valahol 15-16L környékén van...)

cooler:
gyári: 3,83L
ami lesz: 6,68L

nyomás:
gyári: 1,3bar
nálam: 1,8bar lesz

szóval ha 40mm-es csőből lesz, akkor nem nagyon fog változni(~0,8L, max 1L), 50-es csőnél 10,5-11L különbség lehet szomoru1

Milyen anyagból csináltatod? 1.4401, 1.4404 ...
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #28139 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 17:42:10 »

Van itt valaki a fórumtársak közül, Vas megyéből?
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #28140 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 19:26:21 »

saválló másolat elkészítéséhez kéne mintának...
Ha értejössz, akkor viheted. XI. vagy XXII. ker.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mferkó
Vendég
« Új hozzászólás #28141 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 19:32:49 »

Van itt valaki a fórumtársak közül, Vas megyéből?

Aha, Gyöngyösfaluból...
Naplózva
luim75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #28142 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 20:36:43 »

Sziasztok,a ma reggeli indításnál a fedcomputer helyén csak vízszintes vonalak voltak.Volt már máskor is általában nulla fok alatt.  Indításkor egy kicsit magasabbra felszökik a fordulat de csak egy másodpercre.Egyedül a külső hőmérsékletet méri.Ja ez csak a baloldali kijelzőre vonatkozik.Ötleteket kérek ha van valakinek. help   
Naplózva

2002/12 Tdci, Ghia.Kombi,Automata,Egr:off,Zen
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #28143 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 21:03:55 »

Hőmérséklet szenzor hiba.
Nekem Opelban rendszeresen csinálta 0 fok alatt.

Sziasztok,a ma reggeli indításnál a fedcomputer helyén csak vízszintes vonalak voltak.Volt már máskor is általában nulla fok alatt.  Indításkor egy kicsit magasabbra felszökik a fordulat de csak egy másodpercre.Egyedül a külső hőmérsékletet méri.Ja ez csak a baloldali kijelzőre vonatkozik.Ötleteket kérek ha van valakinek. help  
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
luim75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #28144 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 21:26:35 »

Hőmérséklet szenzor hiba.
Nekem Opelban rendszeresen csinálta 0 fok alatt.

Ha hőmérséklet szenzor rossz akkor miért csak a hőmérsékletet mutatja.Nem mutatja a fogyasztást a megtehető km-t stb.ill a  kilométeróra sem működik. A fordulatszámmérő az frankó. Ha bemelegszik és újra indítóm akkor már akár működhet is . 
Naplózva

2002/12 Tdci, Ghia.Kombi,Automata,Egr:off,Zen
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28145 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 21:28:51 »

Ha hőmérséklet szenzor rossz akkor miért csak a hőmérsékletet mutatja.Nem mutatja a fogyasztást a megtehető km-t stb.ill a  kilométeróra sem működik. A fordulatszámmérő az frankó. Ha bemelegszik és újra indítóm akkor már akár működhet is . 
ha három vízszintes vonal van az modul hibára utal.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #28146 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 21:45:45 »

ha három vízszintes vonal van az modul hibára utal.

Marmint a homerot kell kicserelni, nem erintkezesi hiba?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28147 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 21:54:15 »

Marmint a homerot kell kicserelni, nem erintkezesi hiba?

AndyA
Én úgyértelmeztem mit írt ,hogy a hőmérő jó csak a fedcomp adatai nincsenek.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #28148 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 21:59:11 »

Én úgyértelmeztem mit írt ,hogy a hőmérő jó csak a fedcomp adatai nincsenek.

En is, azert csodalkoztam kicsit.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
luim75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #28149 Dátum: 2011.02.24 csütörtök, 22:19:06 »

ha három vízszintes vonal van az modul hibára utal.
Igen,három vízszintes vonal,de ha másodszor-harmadszor indítók akkor esetleg jó ill. csak hidegben csinálja.   
Naplózva

2002/12 Tdci, Ghia.Kombi,Automata,Egr:off,Zen
Oldalak: 1 ... 556 557 558 559 560 561 562 [563] 564 565 566 567 568 569 570 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.11 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.