Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 16:59:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21901191 alkalommal)
0 Felhasználó és 117 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2800 Dátum: 2005.09.13 kedd, 17:04:00 »

Dzsolt: A multkor keresgettem a neten mindenféle nem hivatolos dolgokra, hát mit hozott ki a google a Mondeo forumot Smiley
Mit kerestél, amire ezt az oldalt hozta ki? Smiley Lassan alakítom a warez.mondeo.hu -t!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #2801 Dátum: 2005.09.13 kedd, 17:05:00 »

Azt hittem úgy folytatod:
"Ami pedig így hangzik: blablabla"
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2802 Dátum: 2005.09.13 kedd, 17:06:00 »

Scratch: Biztos, hogy jó 5let volt ez a nickkép, meg az aláírás? Cheesy Így kicsit átláthatatlan a fórum (szerintem)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2803 Dátum: 2005.09.13 kedd, 17:11:00 »

Végülis így nem sokat érnek vele, mert kell a kód is, amit én szoktam megadni kérésre. Smiley
Akkor leb@xás stornó?
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #2804 Dátum: 2005.09.13 kedd, 17:13:00 »

Scratch: Biztos, hogy jó 5let volt ez a nickkép, meg az aláírás? Cheesy Így kicsit átláthatatlan a fórum (szerintem)
A képek nekem tetszenek... de az aláírásokat letiltanám Shocked)
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2805 Dátum: 2005.09.13 kedd, 17:20:00 »

A képek nekem tetszenek... de az aláírásokat letiltanám Shocked)
Mindezt azért mondod, mert nem tudsz semmi frappánsat odaírni, vagy asse tod hogyan kell csinálni... Meg ugyi furán nézne ki, ha még eccer odaírnád az st200-at. Ezért ne legyen másnak se? :-)))
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #2806 Dátum: 2005.09.13 kedd, 17:23:00 »

Mindezt azért mondod, mert nem tudsz semmi frappánsat odaírni, vagy asse tod hogyan kell csinálni... Meg ugyi furán nézne ki, ha még eccer odaírnád az st200-at. Ezért ne legyen másnak se? :-)))
Igazad van...nem tudom ,hogyan kell...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #2807 Dátum: 2005.09.13 kedd, 17:50:00 »

Mit kerestél, amire ezt az oldalt hozta ki? Smiley Lassan alakítom a warez.mondeo.hu -t!
Navigációval kapcsolatban adtam ki mindenféle varázsszavakat Smiley
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2808 Dátum: 2005.09.13 kedd, 17:51:00 »

Oksi, thx előre is... Cheesy
Kisbér:
e tárcsa 10000/db(16500/db)
e betét  8000(13000)
h tárcsa  10000/db(14500/db)
h betét   8000(14000)
zárójelbe a gyári árak!
 
2 nap és vihető, ha érdekel szólj és intézem!!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2809 Dátum: 2005.09.13 kedd, 17:58:00 »

Kisbér:
e tárcsa 10000/db(16500/db)
e betét  8000(13000)
h tárcsa  10000/db(14500/db)
h betét   8000(14000)
zárójelbe a gyári árak!
 
2 nap és vihető, ha érdekel szólj és intézem!!!
Dobj már egy telcsiszámot, had beszéljek Veled...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2810 Dátum: 2005.09.13 kedd, 18:21:00 »

Dobj már egy telcsiszámot, had beszéljek Veled...
Kisbér: az itt megadott mailedre elküldtem a számom
Naplózva
kalti57
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 384


E-mail
« Új hozzászólás #2811 Dátum: 2005.09.13 kedd, 18:23:00 »

Srácok!
 
Az lehetséges, hogy az ablaktörlő nem egyforma? Cheesy
Mármint én lemértem és az egyik 50, a másik 55 cm-es...
Ha így van, akkor a kérdés, hogy Ti hogy veszitek?
Vesztek egy szett 50-est, meg egy szett 55-öst?
Aztán lesz 1 garnitúra pótban?
Én benzinkútnál kaptam originált dobozba a 2 fajta méretet ha jól emléxem,a dobozon rajta volt mondeo évjárat tól-ig
Naplózva

kalti57
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2812 Dátum: 2005.09.13 kedd, 18:41:00 »

Szerintem messze legjobban megéri venni egy gyári szett ablaktörlőt, mint más márkákkal kísérletezni. A régire vettem, amikor hozzám került a verda, és amíg el nem adtam, kitartott (3 év).
Pedig esőben mindig bekapcsoltam, nem spóroltam.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2813 Dátum: 2005.09.13 kedd, 18:41:00 »

Srácok!
 
Az lehetséges, hogy az ablaktörlő nem egyforma? Cheesy
Mármint én lemértem és az egyik 50, a másik 55 cm-es...
Ha így van, akkor a kérdés, hogy Ti hogy veszitek?
Vesztek egy szett 50-est, meg egy szett 55-öst?
Aztán lesz 1 garnitúra pótban?
Szerintem messze legjobban megéri venni egy gyári szett ablaktörlőt, mint más márkákkal kísérletezni. A régire vettem, amikor hozzám került a verda, és amíg el nem adtam, kitartott (3 év).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #2814 Dátum: 2005.09.13 kedd, 18:47:00 »

Szerintem messze legjobban megéri venni egy gyári szett ablaktörlőt, mint más márkákkal kísérletezni. A régire vettem, amikor hozzám került a verda, és amíg el nem adtam, kitartott (3 év).
A Bárdinál kapható Valeo is nagyon príma, több márkára is azt tesznek a gyárba. Szóval nem teszkós minőség és picit jobb árba kapjuk mint a motorcraftot
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2815 Dátum: 2005.09.13 kedd, 22:12:00 »

Egyik ismerősöm most kapott új Focust. 2 érdekessége volt számomra. A kulcsa már nem a klasszikus minden Fordot bezárós kulcs és csík ablaktörlője van. Olyan, mint a Passatokon. Nincs a fém tartó merevítő benne. A srác szerint a legjobb ablaktörlő eddig, amit használt. Pedig autós szakmában van Ő is, van tapasztalata.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2816 Dátum: 2005.09.13 kedd, 22:36:00 »

Egyik ismerősöm most kapott új Focust. 2 érdekessége volt számomra. A kulcsa már nem a klasszikus minden Fordot bezárós kulcs és csík ablaktörlője van. Olyan, mint a Passatokon. Nincs a fém tartó merevítő benne. A srác szerint a legjobb ablaktörlő eddig, amit használt. Pedig autós szakmában van Ő is, van tapasztalata.
olyan ablaktorlot vehetsz barmelyik mondira, de eleg huzos az ara!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2817 Dátum: 2005.09.13 kedd, 23:35:00 »

Scratch: Biztos, hogy jó 5let volt ez a nickkép, meg az aláírás? Cheesy Így kicsit átláthatatlan a fórum (szerintem)
Hát kicsit furcsa, az biztos, szokni kell... Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2818 Dátum: 2005.09.13 kedd, 23:36:00 »

Akkor leb@xás stornó?
Dzsolt,
 
részemről ja. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2819 Dátum: 2005.09.13 kedd, 23:37:00 »

Navigációval kapcsolatban adtam ki mindenféle varázsszavakat Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Vendég
« Új hozzászólás #2820 Dátum: 2005.09.14 szerda, 07:20:00 »

olyan ablaktorlot vehetsz barmelyik mondira, de eleg huzos az ara!
Ha jól emlékszem akkor 8000-9000Ft között van míg a hagyományos 4500 körül. Bár én hajlok arra, hogy inkább megveszem a jobbat mert a hagyományosból a jobb oldali nem töröl rendesen.....
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2821 Dátum: 2005.09.14 szerda, 09:49:00 »

Helló!
Nemtom jól emléxem-e, de mintha itt olvastam volna valakinek Microcat 2005 DVD-s alkatrészkatalógust Mk3-hoz.
Ha valaki tudna egyet valakinek, megköszönném.
Ime:
Kösz
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2822 Dátum: 2005.09.14 szerda, 11:09:00 »

Fusim Misi: Kültem neked e-mailt... Cheesy Te rossz helyre küldted... Cheesy  
amolnar @ grepton . hu
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2823 Dátum: 2005.09.14 szerda, 11:38:00 »

jah, engem is erdekelne ilyen MKIII alkatresz catalog.
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #2824 Dátum: 2005.09.14 szerda, 15:39:00 »

Scratch: Biztos, hogy jó 5let volt ez a nickkép, meg az aláírás? Cheesy Így kicsit átláthatatlan a fórum (szerintem)
sztem is zavaró egy kicsit...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2825 Dátum: 2005.09.14 szerda, 15:58:00 »

sztem is zavaró egy kicsit...
Szerintem jó ötlet volt
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #2826 Dátum: 2005.09.14 szerda, 17:37:00 »

Szerintem jó ötlet volt
Egyetértek - de persze én elfogult vagyok, mert az enyémet tartod a legszebbnek
Naplózva
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #2827 Dátum: 2005.09.14 szerda, 17:51:00 »

Csatlakozom... Így könnyebb azonosítani a bejegyzéseket és az embereket. Nekem...
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
Vendég
« Új hozzászólás #2828 Dátum: 2005.09.14 szerda, 17:54:00 »

Jahm, az a zőőőd eb... Cheesy Azt ismerem én is Cheesy
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2829 Dátum: 2005.09.14 szerda, 20:15:00 »

Jahm, az a zőőőd eb... Cheesy Azt ismerem én is Cheesy
Kisbér: van embered aki beépíti fék köcölékeket, itt helyi szakember Dunakeszin beépíti ha szükséges.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2830 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 08:20:00 »

Kisbér: van embered aki beépíti fék köcölékeket, itt helyi szakember Dunakeszin beépíti ha szükséges.
Thx, de sógorom autószerelő...
Ő csinálta az olaj, meg a szűrőcseréket is. Ért hozzá, tehát nem hiszem, hogy a fékek cseréje gondot fog okozni.
 
Azért thx Cheesy
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2831 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 11:41:00 »

Bár azért még odébb van az első idei hó, de friss Mondeó tulaj révén már most mozgatja a fantáziámat, hogy havas körülmények között milyen érzés aktív ESP-vel vezetni? Elinduláskor gondolom sokat segít a kipörgésgátló, és biztos kanyarban is jó szolgálatot tesz. Mik a tapasztalatok?
 
Valahol mintha azt olvastam volna, hogy hóban érdemes kikapcsolni az ABS-t, mert úgy a kerék felgyűri maga előtt fékezéskor a havat és rövidebb lesz a fékút. Ez igaz?  
 
Az ABS egyébként az ESP gomb egyszerű megnyomásával iktatható ki, vagy az esetleg más tészta?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2832 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 11:46:00 »

Szerintem az ABS-t hóban ne kapcsold ki :DDDD
1részt vezethető lesz az autó, másrészt szerintem lényegesen rövidebb lesz a fékút...
Nekem már párszor megmentette az autóm elejét Cheesy
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2833 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 11:46:00 »

Bár azért még odébb van az első idei hó, de friss Mondeó tulaj révén már most mozgatja a fantáziámat, hogy havas körülmények között milyen érzés aktív ESP-vel vezetni? Elinduláskor gondolom sokat segít a kipörgésgátló, és biztos kanyarban is jó szolgálatot tesz. Mik a tapasztalatok?
 
Valahol mintha azt olvastam volna, hogy hóban érdemes kikapcsolni az ABS-t, mert úgy a kerék felgyűri maga előtt fékezéskor a havat és rövidebb lesz a fékút. Ez igaz?  
 
Az ABS egyébként az ESP gomb egyszerű megnyomásával iktatható ki, vagy az esetleg más tészta?
Az ABS-t nem lehet kikapcsolni, csak ha lehúzod a biztosítékot - ilyet ne csinálj. Az ESP-t sem érdemes kikapcsolni. Hóban elinduláskor nekem nem szokott beszólni, mert eleve lassan idulok, de pl ha egy jeges részre érsz, és hirtelen felpörögne a kerék, akkor megfogja. Ha a kanyart gyorsabban veszed be, akkor segít az ESP.  
 
Egyébként jó dolog.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2834 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 11:47:00 »

Szerintem az ABS-t hóban ne kapcsold ki :DDDD
1részt vezethető lesz az autó, másrészt szerintem lényegesen rövidebb lesz a fékút...
Nekem már párszor megmentette az autóm elejét Cheesy
Nem lehet kikapcsolni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #2835 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 11:49:00 »

Jólvan nah Cheesy
Egyébként azon gondolkoztam, hogy azt hogy oldják meg, hogy ha a kézifékkel fékezek, akkor mégis megcsúszik az autó?
A kézifék behúzásakor nem müxik az ABS?
És csak a hátsó kerekeken nem müxik?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2836 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 11:58:00 »

Ezexerint nincs ABS kikapcs, de azért van kézifékes csúszkálás? Smiley Az jó
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2837 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 12:01:00 »

Jólvan nah Cheesy
Egyébként azon gondolkoztam, hogy azt hogy oldják meg, hogy ha a kézifékkel fékezek, akkor mégis megcsúszik az autó?
A kézifék behúzásakor nem müxik az ABS?
És csak a hátsó kerekeken nem müxik?
Mivel a kézifék bovdenes, ezért igen nehéz lenne ezt megoldani!!!!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2838 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 12:02:00 »

Ezexerint nincs ABS kikapcs, de azért van kézifékes csúszkálás? Smiley Az jó
És ha jól tudom, akkor tolatva sincs ABS!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2839 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 12:03:00 »

Szerintem az ABS-t hóban ne kapcsold ki :DDDD
1részt vezethető lesz az autó, másrészt szerintem lényegesen rövidebb lesz a fékút...
Nekem már párszor megmentette az autóm elejét Cheesy
ABS-s csak növeli a fékutat!
 
Alap esetben igen veszélyes dolog, de pl nyálkás időben jól jön. Szinte egyetlen előnye van: a kormányozhatóság...
Én nem bánom, hogy az enyémben nincs...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
« Új hozzászólás #2840 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 12:05:00 »

Ezexerint nincs ABS kikapcs, de azért van kézifékes csúszkálás? Smiley Az jó
Kiveszed a biztit mint Bruce Willis a Die Hard 3 ban Smiley
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2841 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 14:24:00 »

AZ ABS nem csokkenti a fekutat ! Nemis arra valo ! A celja, hogy veszfekezeskor is iranyithato maradjon a verda, igy pl. jo esellyel ki tucc kerulni egy terhes babakocsit tologato anyukat. pl.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2842 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 14:26:00 »

De ha mar itt tartunk es kozeledik a telapo, mennyibe kerulhet a lemez felni mondejora ? Tud valaki arakat mondani ? Nem szeretnem a majdani teli gumimat alu felnire rakatni, mert. 1 a so szetmarja a felnit. 2. a sok fel-le szereles art a felninek, nameg a penztarcamnak.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2843 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 14:27:00 »

mar megint mijeza sok hulye reklam ? Isten bizony nem en votam !
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #2844 Dátum: 2005.09.15 csütörtök, 15:46:00 »

De ha mar itt tartunk es kozeledik a telapo, mennyibe kerulhet a lemez felni mondejora ? Tud valaki arakat mondani ? Nem szeretnem a majdani teli gumimat alu felnire rakatni, mert. 1 a so szetmarja a felnit. 2. a sok fel-le szereles art a felninek, nameg a penztarcamnak.
zacci: ezt épp most tárgyaljuk a felnik/gumik topicban, gyere át oda.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #2845 Dátum: 2005.09.16 péntek, 00:25:00 »

Bár azért még odébb van az első idei hó, de friss Mondeó tulaj révén már most mozgatja a fantáziámat, hogy havas körülmények között milyen érzés aktív ESP-vel vezetni? Elinduláskor gondolom sokat segít a kipörgésgátló, és biztos kanyarban is jó szolgálatot tesz. Mik a tapasztalatok?
 
Valahol mintha azt olvastam volna, hogy hóban érdemes kikapcsolni az ABS-t, mert úgy a kerék felgyűri maga előtt fékezéskor a havat és rövidebb lesz a fékút. Ez igaz?  
 
Az ABS egyébként az ESP gomb egyszerű megnyomásával iktatható ki, vagy az esetleg más tészta?
Nekem bekapcsolt ESP mellett kézifék segítségével sem sikerült "kilincsel előre" kanyarodnom: elvette a gázt és fékezte az ívkülső, első kereket is.
 
zacci, Joe!
 
Az így önmagában nem igaz, hogy az ABS nem csökkenti a fékutat. Ugyanis a csúszás/gördölés határán fékezve a legrövidebb a fékút. Na most, az átlag autós NEM TUD ezen a határon fékezni, az elektronika viszont igen, azaz RÖVIDEBB a fékút - mindez persze havon nem igaz.  
Az ABS hasznos kiegészítője az EBA (vészfékaszisztens), ami egy bizonyos fékpedál-lenyomási idő alatt TELJES erővel fékez - mindaddig amig be van nyomva a fékpedál - a vezetőtől függetlenül és ilyenkor is működik az ABS. Az MK3-as Mondeo-nál jött be az EBA és a tesztek szerint EBA-val 21 m-rel (!) rövidebb lett a fékút 200 km/h-ról.  
A talin csinálhatunk egy próbát, mondjuk 100 km/h-s sebességről: meg fogtok lepődni, hogy mire képes az ABS/EBA együtt.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2846 Dátum: 2005.09.16 péntek, 08:16:00 »

petya,
 
ok, vegulis igazad van. Elvileg az ABS csokenti a fektavolsagot is. De ugye nem ez volt a legfobb szempont, hanem az iranyithatosag megtartasa. Nyilvan lehet egy olyan mellekhatasa ennek a warenak, ohgy bizonyos esetekben roviditi, bizonyos esetekben meghosszabitja a fekutat. Nekem is van EBA-m es tenylg nagyon jol mukodik. Meg is lepodtem, mikor eloszor mukodesbe lepett, hogy milyen hatekony.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2847 Dátum: 2005.09.16 péntek, 08:55:00 »

petya,
 
ok, vegulis igazad van. Elvileg az ABS csokenti a fektavolsagot is. De ugye nem ez volt a legfobb szempont, hanem az iranyithatosag megtartasa. Nyilvan lehet egy olyan mellekhatasa ennek a warenak, ohgy bizonyos esetekben roviditi, bizonyos esetekben meghosszabitja a fekutat. Nekem is van EBA-m es tenylg nagyon jol mukodik. Meg is lepodtem, mikor eloszor mukodesbe lepett, hogy milyen hatekony.
Az ABS gyakorlatilag sem csökkenti a fékutat, inkább növeli. Ezt mérések igazolják. Mindezt teszi azért, mert elég buta az abs: nehéz úgy beállítani, hogy még éppen ne csússz meg, mert a sebességed a kerekek fogásával méri. Ha lenne egy ötödik keré (nem a pótkerék) ami mérné az autó sebességét sokkal pontosabban be lehetne lőni. Fizika: a tapadási súrlódási együttható nagyobb, mint a csúszási. De az ABS befékez, elengedi. Itt vszíti el az előnyét. Viszont ahogy okosodnak az ABS-ek, úgy közelít a fékútja a blokkolóshoz. A fenti elmélet száraz útra igaz. Nedvesre nem pont így van. Ott még más dolgok is beszólnak (pl a víz).
 
Eba a facelift óta széria, azelőtt csak ESP-vel. Az ESP nekem is nagyon tetszik, olyan bolondbiztos szerkezet. Igaz, nem olcsó de én úgy számoltam, ha az autót csak egyszer menti meg az összetöréstől, már megérte.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2848 Dátum: 2005.09.16 péntek, 09:46:00 »

Az ABS gyakorlatilag sem csökkenti a fékutat, inkább növeli. Ezt mérések igazolják. Mindezt teszi azért, mert elég buta az abs: nehéz úgy beállítani, hogy még éppen ne csússz meg, mert a sebességed a kerekek fogásával méri. Ha lenne egy ötödik keré (nem a pótkerék) ami mérné az autó sebességét sokkal pontosabban be lehetne lőni. Fizika: a tapadási súrlódási együttható nagyobb, mint a csúszási. De az ABS befékez, elengedi. Itt vszíti el az előnyét. Viszont ahogy okosodnak az ABS-ek, úgy közelít a fékútja a blokkolóshoz. A fenti elmélet száraz útra igaz. Nedvesre nem pont így van. Ott még más dolgok is beszólnak (pl a víz).
 
Eba a facelift óta széria, azelőtt csak ESP-vel. Az ESP nekem is nagyon tetszik, olyan bolondbiztos szerkezet. Igaz, nem olcsó de én úgy számoltam, ha az autót csak egyszer menti meg az összetöréstől, már megérte.
AZ EBA MKIII óta széria!!!
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2849 Dátum: 2005.09.16 péntek, 09:52:00 »

Nekem bekapcsolt ESP mellett kézifék segítségével sem sikerült "kilincsel előre" kanyarodnom: elvette a gázt és fékezte az ívkülső, első kereket is.
 
zacci, Joe!
 
Az így önmagában nem igaz, hogy az ABS nem csökkenti a fékutat. Ugyanis a csúszás/gördölés határán fékezve a legrövidebb a fékút. Na most, az átlag autós NEM TUD ezen a határon fékezni, az elektronika viszont igen, azaz RÖVIDEBB a fékút - mindez persze havon nem igaz.  
Az ABS hasznos kiegészítője az EBA (vészfékaszisztens), ami egy bizonyos fékpedál-lenyomási idő alatt TELJES erővel fékez - mindaddig amig be van nyomva a fékpedál - a vezetőtől függetlenül és ilyenkor is működik az ABS. Az MK3-as Mondeo-nál jött be az EBA és a tesztek szerint EBA-val 21 m-rel (!) rövidebb lett a fékút 200 km/h-ról.  
A talin csinálhatunk egy próbát, mondjuk 100 km/h-s sebességről: meg fogtok lepődni, hogy mire képes az ABS/EBA együtt.
Biztos meg lehet csúsztatni, de mivel amúgy is nehéz a súly+elosztás miatt, ezért igen nagy sebesség kell ahhoz, hogy kilincselj...
 
Az EBA-t nem kell bemutatni, mert már volt hozzá szerencsém. Tényleg nagyon jó dolog, de lehet, hogy ott is vannak hátrányos helyzetek. Pl: sztem sokban függ az elöl menő autótól is az, hogy belemegy e a mögötte jövő. Sztem 50-50%. Én úgy szoktam, hogy ha hirtelen kell fékezni, hogy utánna egy kicsit hagyok még időt reagálni a mögöttem jövőnek is(nem lopom el az összes reakcióidőt!). Ez is szokás kérdése, de EBA-val nehezebb lenne ez a játék...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.07 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.