Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.24 vasárnap, 00:23:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 946 947 948 949 950 951 952 [953] 954 955 956 957 958 959 960 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21912871 alkalommal)
0 Felhasználó és 181 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #47600 Dátum: 2013.07.31 szerda, 19:38:56 »

A ventilátor megy rendesen csak folyton a meleget nyomja!

Akkor a FLAP motor adta meg magát. Az, amelyik azt szabályozza, hogy hideget vagy meleget fújjon.
Naplózva
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #47601 Dátum: 2013.07.31 szerda, 19:46:09 »

Akkor a FLAP motor adta meg magát. Az, amelyik azt szabályozza, hogy hideget vagy meleget fújjon.

És ezt hol találom,vagy egy rendes diagnosztika kimutatja,ha ez lenne a gond?
Csak mert egy audi szalonba megnézték de nem írt hibát,de még egyszer mondom,hogy audi.
Amúgy milyen ára van?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47602 Dátum: 2013.07.31 szerda, 20:06:30 »

Szerintem ez még felpolírozható. Lehet kapni direkt akril polírpasztát. Sokáig tart a művelet, de megéri.

Motoros sisakplexi polírozó is jó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #47603 Dátum: 2013.07.31 szerda, 20:55:55 »

Motoros sisakplexi polírozó is jó.


AndyA

Annal viszont lehet olcsobb egy bontott plexi Smiley
Vagy keresek valakit, aki poliroz ilyeneket.
koszi!
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #47604 Dátum: 2013.07.31 szerda, 20:56:21 »

És ezt hol találom,vagy egy rendes diagnosztika kimutatja,ha ez lenne a gond?
Csak mert egy audi szalonba megnézték de nem írt hibát,de még egyszer mondom,hogy audi.
Amúgy milyen ára van?
https://cromax.hu/310000000-legkondicionalo-rendszer/311610000-legkondicionalo-alkatreszei/311610679-klima-szabalyzas/11157-allitomotor-ford-mondeo-2000-2007
Ha ez az amiről a fórumtárs beszél akkor ennyi.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #47605 Dátum: 2013.07.31 szerda, 21:02:37 »


Ok köszi és egy rendes diag kimutatná szerinted?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #47606 Dátum: 2013.07.31 szerda, 21:15:27 »

Ok köszi és egy rendes diag kimutatná szerinted?

Ha a cromax-nál ennyi a bontott, akkor mk2 fórumtársunknál kb. 2/3-a. Vizuális diag. Ki kell venni a kesztyűtartót, akkor belátsz a fűtőmotorhoz. Vagy te vagy valaki kapcsolgatja, tekergeti a hőmérséklet szabályzó gombot, te meg nézed, hogy mozdulnak-e a lapátok. Ennél egyszerűbben nem tudom elmagyarázni. Azt nem tudom, hogy a kesztyűtartó alatti burkolat alá be lehet-e látni. Ha igen, akkor elég azt levenni és nem kell kivenni a kesztyűtartót, bár nem hinném, hogy onnan sokmindent látnál.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #47607 Dátum: 2013.07.31 szerda, 21:17:24 »

Motoros sisakplexi polírozó is jó.

AndyA

csak halkan jegyzem, meg, hogy a manapság készült bukósisakok plexijét annyira nem szokás polírozni  Roll Eyes
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #47608 Dátum: 2013.07.31 szerda, 21:18:25 »

Ok köszi és egy rendes diag kimutatná szerinted?
szerintem igen.bp-n tudok segíteni!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #47609 Dátum: 2013.07.31 szerda, 21:36:33 »

szerintem igen.bp-n tudok segíteni!

Nagyon köszönöm de Németországban dolgozok,és csak 2 hónap múlva megyek haza
és addig szeretnék túl lenni rajta.Megpróbálom ezt a kesztyűtartós dolgot,hátha
biztosabb leszek benne,hogy az a gond.Könnyű amúgy azt kiszedni?
Naplózva
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #47610 Dátum: 2013.07.31 szerda, 22:26:02 »

Sziasztok srácok!

Újra működik a klímám. taps  Csak a tapasztalatomat osztanám meg veletek a hiba felderítése és javításával kapcsolatban!
Hiba a következő volt, klíma 5-10 percig működött aztán kikapcsolt kis pihi után
újra jó majd megint magától kikapcsolt.   falbav
1-es szerelő dugulás van valahol a rendszerben ki kell cserélni az expanziós szelepet...ha az sem, szétszedni az egész rendszert
2-es szerelő túl sok a gáz túl hideget fúj ezért a fagyásszenzor letilt
3-as szerelő (én régi klíma szerelőm nem tudtam h, a fordokat is vágja) nincs dugulás, kevés a gáz,
nagyobb baj kompresszor kuplungtárcsánál túl nagy a hézag....nem húz be rendesen elengedi a mágnes,
Leszedtem a kompresszort odaadtam nekik.Volt egy nagy alátét a tárcsa alatt azért volt nagy a hézag, utólag tette be valaki, (Német.o-ból jött az autó)
hullámos volt a tárcsa oldala ezt simára esztergálták és beállították a hézagot.
Most már tökéletesen működik.
Ha valakinek szüksége van Pesten jó klíma szerelőre XVIII kerben van   PÜ-ben keressetek wave
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #47611 Dátum: 2013.07.31 szerda, 22:27:42 »

Sziasztok srácok!

Újra működik a klímám. taps  Csak a tapasztalatomat osztanám meg veletek a hiba felderítése és javításával kapcsolatban!
Hiba a következő volt, klíma 5-10 percig működött aztán kikapcsolt kis pihi után
újra jó majd megint magától kikapcsolt.   falbav
1-es szerelő dugulás van valahol a rendszerben ki kell cserélni az expanziós szelepet...ha az sem, szétszedni az egész rendszert
2-es szerelő túl sok a gáz túl hideget fúj ezért a fagyásszenzor letilt
3-as szerelő (én régi klíma szerelőm nem tudtam h, a fordokat is vágja) nincs dugulás, kevés a gáz,
nagyobb baj kompresszor kuplungtárcsánál túl nagy a hézag....nem húz be rendesen elengedi a mágnes,
Leszedtem a kompresszort odaadtam nekik.Volt egy nagy alátét a tárcsa alatt azért volt nagy a hézag, utólag tette be valaki, (Német.o-ból jött az autó)
hullámos volt a tárcsa oldala ezt simára esztergálták és beállították a hézagot.
Most már tökéletesen működik.
Ha valakinek szüksége van Pesten jó klíma szerelőre XVIII kerben van   PÜ-ben keressetek wave
eljen eljen eljen
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47612 Dátum: 2013.07.31 szerda, 22:30:24 »

Sziasztok srácok!

Újra működik a klímám. taps  Csak a tapasztalatomat osztanám meg veletek a hiba felderítése és javításával kapcsolatban!
Hiba a következő volt, klíma 5-10 percig működött aztán kikapcsolt kis pihi után
újra jó majd megint magától kikapcsolt.   falbav
1-es szerelő dugulás van valahol a rendszerben ki kell cserélni az expanziós szelepet...ha az sem, szétszedni az egész rendszert
2-es szerelő túl sok a gáz túl hideget fúj ezért a fagyásszenzor letilt
3-as szerelő (én régi klíma szerelőm nem tudtam h, a fordokat is vágja) nincs dugulás, kevés a gáz,
nagyobb baj kompresszor kuplungtárcsánál túl nagy a hézag....nem húz be rendesen elengedi a mágnes,
Leszedtem a kompresszort odaadtam nekik.Volt egy nagy alátét a tárcsa alatt azért volt nagy a hézag, utólag tette be valaki, (Német.o-ból jött az autó)
hullámos volt a tárcsa oldala ezt simára esztergálták és beállították a hézagot.
Most már tökéletesen működik.
Ha valakinek szüksége van Pesten jó klíma szerelőre XVIII kerben van   PÜ-ben keressetek wave

Mondtam, hogy nincs expanziós szelep a Mondeo-ban.....és mérj/állítsd be a hézagot.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #47613 Dátum: 2013.07.31 szerda, 22:38:57 »

Sziasztok srácok!

Újra működik a klímám. taps  Csak a tapasztalatomat osztanám meg veletek a hiba felderítése és javításával kapcsolatban!
Hiba a következő volt, klíma 5-10 percig működött aztán kikapcsolt kis pihi után
újra jó majd megint magától kikapcsolt.   falbav
1-es szerelő dugulás van valahol a rendszerben ki kell cserélni az expanziós szelepet...ha az sem, szétszedni az egész rendszert
2-es szerelő túl sok a gáz túl hideget fúj ezért a fagyásszenzor letilt
3-as szerelő (én régi klíma szerelőm nem tudtam h, a fordokat is vágja) nincs dugulás, kevés a gáz,
nagyobb baj kompresszor kuplungtárcsánál túl nagy a hézag....nem húz be rendesen elengedi a mágnes,
Leszedtem a kompresszort odaadtam nekik.Volt egy nagy alátét a tárcsa alatt azért volt nagy a hézag, utólag tette be valaki, (Német.o-ból jött az autó)
hullámos volt a tárcsa oldala ezt simára esztergálták és beállították a hézagot.
Most már tökéletesen működik.
Ha valakinek szüksége van Pesten jó klíma szerelőre XVIII kerben van   PÜ-ben keressetek wave
Nah királyság!  taps
Közzé kéne tenni a szakember elérhetőségét.
Ha nem titkos, akkor küld el Scrath-nek,  és kérd meg, hogy tegye ki a partnerek közé!
Nekem mindenképp küld el!  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #47614 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 08:39:34 »

hali.
első hallásra nekem csapágynak tűnik.
próbálj meg olyat, hogy amikor bekövetkezik a jelenség, kezdj el balra aztán jobbra kanyarogni. ha valamelyik irányban elhallgat vagy lehalkul, akkor szerintem nagy valószínűségre csapágy lesz.
 integet2 integet2

Kipróbáltam... így csinál, ha egyik irányba kanyarodok erősödik a hang, ha a másikba, halkul. Úgyhogy akkor úgy tűnik csapács!??
Ha csapágyat cseréltetek, akkor van valami amit érdemes, vagy kell együtt cseréltetni vele?
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
mahder
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


csabamahder@hotmail.com
WWW E-mail
« Új hozzászólás #47615 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 08:40:42 »

Nekem is ez van. Ha egy picit is elfordítom a kormányt jobbra, már morog. Most már egyenes futásnál is csinálja. Ha balra fordítom a kormányt, abbahagyja.
Most nézegetem a kerékcsapágy árakat!  rinya

És milyen árakat találtál? Esetleg már túl is vagy a szereltetésen?
Naplózva

Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #47616 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 18:03:19 »

Több véleményre is kíváncsi vagyok, ezért megkérdezném itt is. Alkatrészek terén (konkrétan termosztát, gyújtótrafó, gyújtáskábelek) a gyári Fordot ajánljátok, vagy ezekből jók az utángyártottak is (Bosch, Valeo, NGK, stb)?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Conor
Vendég
« Új hozzászólás #47617 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 18:44:58 »

Több véleményre is kíváncsi vagyok, ezért megkérdezném itt is. Alkatrészek terén (konkrétan termosztát, gyújtótrafó, gyújtáskábelek) a gyári Fordot ajánljátok, vagy ezekből jók az utángyártottak is (Bosch, Valeo, NGK, stb)?
Termosztátból nekem eddig 2 éve hibátlanul teszi a dolgát egy Vernet típusú. Gyújtásalkatrészekre általában azt mondják, hogy csak a gyárival az igazi, nekem Bosch gyertyák és valami olasz kábelek vannak benne, a trafó gyári, 2 éve ez is rendben van.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #47618 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 18:50:19 »

Több véleményre is kíváncsi vagyok, ezért megkérdezném itt is. Alkatrészek terén (konkrétan termosztát, gyújtótrafó, gyújtáskábelek) a gyári Fordot ajánljátok, vagy ezekből jók az utángyártottak is (Bosch, Valeo, NGK, stb)?

Az előző benzinesembe Valeo-t raktak be. Az az autó eladásakor még tökéletesen működött. Ez kb 2,5-3 éve volt, az autót idén januárban adtam el.
Naplózva
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #47619 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 19:04:25 »

Az előző benzinesembe Valeo-t raktak be. Az az autó eladásakor még tökéletesen működött. Ez kb 2,5-3 éve volt, az autót idén januárban adtam el.

Mármint termosztátot, vagy gyújtás alkatrészeket?
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #47620 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 19:39:13 »

Ha a cromax-nál ennyi a bontott, akkor mk2 fórumtársunknál kb. 2/3-a. Vizuális diag. Ki kell venni a kesztyűtartót, akkor belátsz a fűtőmotorhoz. Vagy te vagy valaki kapcsolgatja, tekergeti a hőmérséklet szabályzó gombot, te meg nézed, hogy mozdulnak-e a lapátok. Ennél egyszerűbben nem tudom elmagyarázni. Azt nem tudom, hogy a kesztyűtartó alatti burkolat alá be lehet-e látni. Ha igen, akkor elég azt levenni és nem kell kivenni a kesztyűtartót, bár nem hinném, hogy onnan sokmindent látnál.

Sziasztok!
Megnéztem és a lapátok mozognak de csak akkor ha a ventilátort kapcsolgatom,gyorsul illetve lassul.
A hőfokkapcsolásánál nem csinál semmit.Remélem jót néztem.A kesztyűtartó alatt 3csavar fogja,azt kivettem
és ki tudtam venni maga a venti részt.
Most akkor közelebb vagyok a megoldáshoz szerinted?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #47621 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 21:55:43 »

Mármint termosztátot, vagy gyújtás alkatrészeket?

Bocs, trafót. Nekem az megoldotta a gondomat. Az Asztalos S. utcai Cromax szervizig alig értem el. Odaálltak vele az emelőhöz és soha többet nem indult el a trafócseréig. Azt mondták, hogy először az egyik tekercs, utána a másik adta meg magát. Volt olyan durrogással, csattogással, mint egy szkadt Lada.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #47622 Dátum: 2013.08.01 csütörtök, 22:05:36 »

Sziasztok!
Megnéztem és a lapátok mozognak de csak akkor ha a ventilátort kapcsolgatom,gyorsul illetve lassul.
A hőfokkapcsolásánál nem csinál semmit.Remélem jót néztem.A kesztyűtartó alatt 3csavar fogja,azt kivettem
és ki tudtam venni maga a venti részt.
Most akkor közelebb vagyok a megoldáshoz szerinted?

Annak a lapátnak is mozognia kellene elvileg. Szerintem az a lapátod illetve a motorja halt meg. Elő szokott fordulni. Nekem van egy ilyen motorom, ha érdekel. Ha Bp-i vagy, akkor személyesen át is tudom adni, mert a posta majdnem annyiba kerülne, mint maga a motor.
Naplózva
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #47623 Dátum: 2013.08.02 péntek, 07:25:05 »

Annak a lapátnak is mozognia kellene elvileg. Szerintem az a lapátod illetve a motorja halt meg. Elő szokott fordulni. Nekem van egy ilyen motorom, ha érdekel. Ha Bp-i vagy, akkor személyesen át is tudom adni, mert a posta majdnem annyiba kerülne, mint maga a motor.
       Én Németországban lakom,szeptemberbe megyek haza akkor meg lehetne oldani.Amúgy mi lenne az ára,illetve nem tudnál utána nézni,hogy veszprémbe mennyi lenne a postaköltség?Előre is kösz! worship
Naplózva
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #47624 Dátum: 2013.08.02 péntek, 07:56:32 »

Szevasztok,

Rettenetes csikorgás van a generátor ékszíjamnál valahol...
Indítás után csikorog rendesen, ha bemelegszik elmúlik. Fordulaton nincs hangja (vagy nem hallom, de ezt szerintem hallanám), csak alapjáraton. falbav
Ha  szabadonfutó adta volna meg magát töltésem se lenne nem?
Az a bajom hogy ha szétszedjük biztos kiderül mi a gond, csak akkor meg honnan szerzek hirtelen alkatrészt nem milliós áron  vigyor3

Doby
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #47625 Dátum: 2013.08.02 péntek, 12:27:40 »

Szevasztok,

Rettenetes csikorgás van a generátor ékszíjamnál valahol...
Indítás után csikorog rendesen, ha bemelegszik elmúlik. Fordulaton nincs hangja (vagy nem hallom, de ezt szerintem hallanám), csak alapjáraton. falbav
Ha  szabadonfutó adta volna meg magát töltésem se lenne nem?
Az a bajom hogy ha szétszedjük biztos kiderül mi a gond, csak akkor meg honnan szerzek hirtelen alkatrészt nem milliós áron  vigyor3

Doby

Generátorszíj megnyúlás, esetleg feszítő? Akkor tud ilyet produkálni. Mikor volt utoljára cserélve a szíj? Indítás után kicsit nagyobb terhelést kap a generátor, mert vissza kell töltenie azt az árammennyiséget, amit az önindító és az izzítógyertya (bár ez nyáron kevesebb) felvett. A szakkönyvek szerint kb 30 km után tölti vissza azt, amit elhasználtál indítózás után.

Ez csak egy tipp.
Naplózva
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #47626 Dátum: 2013.08.02 péntek, 13:48:57 »

Generátorszíj megnyúlás, esetleg feszítő? Akkor tud ilyet produkálni. Mikor volt utoljára cserélve a szíj? Indítás után kicsit nagyobb terhelést kap a generátor, mert vissza kell töltenie azt az árammennyiséget, amit az önindító és az izzítógyertya (bár ez nyáron kevesebb) felvett. A szakkönyvek szerint kb 30 km után tölti vissza azt, amit elhasználtál indítózás után.

Ez csak egy tipp.

Köszi.

2 éve lett minden cserélve, feszítő, görgők, szabadonfutósítás, stb.
Azóta mondjuk mentem több mint 50.000 km-t.
Meglátjuk, szétszedjük s kiderül, vagy beborul...

Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #47627 Dátum: 2013.08.02 péntek, 13:52:01 »

Generátorszíj megnyúlás, esetleg feszítő? Akkor tud ilyet produkálni. Mikor volt utoljára cserélve a szíj? Indítás után kicsit nagyobb terhelést kap a generátor, mert vissza kell töltenie azt az árammennyiséget, amit az önindító és az izzítógyertya (bár ez nyáron kevesebb) felvett. A szakkönyvek szerint kb 30 km után tölti vissza azt, amit elhasználtál indítózás után.

Ez csak egy tipp.

30km?? Nem sok az egy kicsit? Nekem akkor telente többször kéne töltenem az akksit, de lassan 3 év alatt egyszer se töltöttem még.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #47628 Dátum: 2013.08.02 péntek, 14:11:38 »

30km?? Nem sok az egy kicsit? Nekem akkor telente többször kéne töltenem az akksit, de lassan 3 év alatt egyszer se töltöttem még.

Oda írtam, hogy kb. és egyes szakkönyvek szerint. vigyor3 Lehet, hogy kevesebb, de az is az igazsághoz tartozik, hogy nem kevés áramot vesz fel az önindító. Pont ezért kapott egy 1 cm-es átmérőjű kábelt.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #47629 Dátum: 2013.08.02 péntek, 22:16:08 »

Köszi.

2 éve lett minden cserélve, feszítő, görgők, szabadonfutósítás, stb.
Azóta mondjuk mentem több mint 50.000 km-t.
Meglátjuk, szétszedjük s kiderül, vagy beborul...


Volt akinek a szabadonfutó már 17e után kuka lett.Szedd is szét de minnél előbb.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #47630 Dátum: 2013.08.03 szombat, 09:18:09 »

Volt akinek a szabadonfutó már 17e után kuka lett.Szedd is szét de minnél előbb.
Elég nagy a szórás a szabadonfutók élettartamát illetően. Júniusban volt 3. éve, hogy nekünk fel van rakva (rajtam kívül két másik, fórumon kívüli mondeóst értek, akiknek innen a klubból rendeltem). Még nem volt vele semmi probléma, pedig ZEN-t vettünk, ami elvileg az olcsóbbik.
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #47631 Dátum: 2013.08.03 szombat, 09:27:30 »

Elég nagy a szórás a szabadonfutók élettartamát illetően. Júniusban volt 3. éve, hogy nekünk fel van rakva (rajtam kívül két másik, fórumon kívüli mondeóst értek, akiknek innen a klubból rendeltem). Még nem volt vele semmi probléma, pedig ZEN-t vettünk, ami elvileg az olcsóbbik.
Tisztelt Fórumtárs!
Valóban, olyan nagy a szórás a szabadonfutók között, hogy nekem az első ZEN elment 70.000 km a másodikat meg 12.000 km után már lecseréltem, mert  nem vártam meg még behal valahol az úton. Most egy vadi új gyári INA szabadonfutó van fenn. Kíváncsi vagyok ez meddig bírja. A Galaxikon 250.000 km is elmennek ezek a futók. Remélem a Mondeon is. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #47632 Dátum: 2013.08.03 szombat, 09:43:30 »

Tisztelt Fórumtárs!
Valóban, olyan nagy a szórás a szabadonfutók között, hogy nekem az első ZEN elment 70.000 km a másodikat meg 12.000 km után már lecseréltem, mert  nem vártam meg még behal valahol az úton. Most egy vadi új gyári INA szabadonfutó van fenn. Kíváncsi vagyok ez meddig bírja. A Galaxikon 250.000 km is elmennek ezek a futók. Remélem a Mondeon is. wave
Tisztelettel László! worship
Kicsit elgondolkodtam. Itt vannak ezek a 8-10 éves kocsik elmentek némelyik több 100e km-t és volt cserélve a szíjrendszer kb 2-3szor. Ekkor kitalálta valaki, hogy mindez azért van mert a generátor nem szabadonfutón van meghajtva. Beépűl a szabadonfutó aminek a hatására most már 10-70-km re csökkent a szíjrendszer megbontása akkor most megéri belerakni ezt a hibaforrást vagy hagyni a fenébe és megmaradni a gyári periódusoknál?
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #47633 Dátum: 2013.08.03 szombat, 09:53:08 »

Tisztelt Fórumtárs!
Valóban, olyan nagy a szórás a szabadonfutók között, hogy nekem az első ZEN elment 70.000 km a másodikat meg 12.000 km után már lecseréltem, mert  nem vártam meg még behal valahol az úton. Most egy vadi új gyári INA szabadonfutó van fenn. Kíváncsi vagyok ez meddig bírja. A Galaxikon 250.000 km is elmennek ezek a futók. Remélem a Mondeon is. wave
Tisztelettel László! worship
Legalább ezzel is van már tapasztalatunk, gazdagodtunk megint Wink Mivel a szabadonfutók feladata ugyanaz, a terhelések is nagyjából azonosak - az eltérést valami másnak kell okozni. Vagy a felrakás módjában lesz az eltérés (valaki több sört ivott közben  nyes ), vagy a gyártási minőségük nem stabil. Vagy, a harmadik válasz: teljesen hülyeséget beszélek  hehe
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
nyuszko
Vendég
« Új hozzászólás #47634 Dátum: 2013.08.03 szombat, 10:21:22 »

Legalább ezzel is van már tapasztalatunk, gazdagodtunk megint Wink Mivel a szabadonfutók feladata ugyanaz, a terhelések is nagyjából azonosak - az eltérést valami másnak kell okozni. Vagy a felrakás módjában lesz az eltérés (valaki több sört ivott közben  nyes ), vagy a gyártási minőségük nem stabil. Vagy, a harmadik válasz: teljesen hülyeséget beszélek  hehe

Sziasztok!
Nekem nagyobb sebességnél 70felett enyhe kanyarokba bal-jobb ciripel nagyon valami.
Kis sebességnél viszont semmi.
Tud valaki erről valamit? worship
Naplózva
roberto76
Vendég
« Új hozzászólás #47635 Dátum: 2013.08.03 szombat, 10:56:11 »

Generátorszíj megnyúlás, esetleg feszítő? Akkor tud ilyet produkálni. Mikor volt utoljára cserélve a szíj? Indítás után kicsit nagyobb terhelést kap a generátor, mert vissza kell töltenie azt az árammennyiséget, amit az önindító és az izzítógyertya (bár ez nyáron kevesebb) felvett. A szakkönyvek szerint kb 30 km után tölti vissza azt, amit elhasználtál indítózás után.

Ez csak egy tipp.

Nálam a főtengely szíjtárcsa csere megoldotta a problémat wave
Naplózva
Doby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 449



E-mail
« Új hozzászólás #47636 Dátum: 2013.08.03 szombat, 11:17:47 »

Kicsit elgondolkodtam. Itt vannak ezek a 8-10 éves kocsik elmentek némelyik több 100e km-t és volt cserélve a szíjrendszer kb 2-3szor. Ekkor kitalálta valaki, hogy mindez azért van mert a generátor nem szabadonfutón van meghajtva. Beépűl a szabadonfutó aminek a hatására most már 10-70-km re csökkent a szíjrendszer megbontása akkor most megéri belerakni ezt a hibaforrást vagy hagyni a fenébe és megmaradni a gyári periódusoknál?

Nekem 80.000-nél olyan hangja volt mint a traktornak, azóta 50.000 ment a szabadonfutóval, s tök csendes. Plusz ha a szabadonfutó lenne kuka, akkor a töltésemmel is lennének gondok nem? Vagy nemtudom... Majd kiderül  nyes
Naplózva

MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy

Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #47637 Dátum: 2013.08.03 szombat, 11:39:34 »

Legalább ezzel is van már tapasztalatunk, gazdagodtunk megint Wink Mivel a szabadonfutók feladata ugyanaz, a terhelések is nagyjából azonosak - az eltérést valami másnak kell okozni. Vagy a felrakás módjában lesz az eltérés (valaki több sört ivott közben  nyes ), vagy a gyártási minőségük nem stabil. Vagy, a harmadik válasz: teljesen hülyeséget beszélek  hehe
Tisztelt Fórumtárs!
Nekem az a tapasztalatom, hogy a szabadonfutó egy nagyon jó és hasznos, utólag beépített eleme a generátor oldalnak. Megszüntek a káros lengések, a sokszor igen zavaró morgások, stb...stb. A gyártókról néhány szót. A ZEN egy elfogadott utángyártó cég. Viszont élettartamban nem versenyképes az INA beszállitó céggel. Nem véletlen irtam, hogy az INA futók a Galaxikon átlag 250.000 km teljesitenek. Ez a különbség természetesen az árban is megjelenik. Még mindig olcsóbb egy ZEN futót esetleg évente cserélni, mint futó nélkül 40-50 ezer km-ént a teljes generátor oldalt feújitani több tizezer ft-ért. Én most tettem fel két ZEN után harmadiknak egy INA futót, igen kiváncsian várom meddig birja a mondeon. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.03 szombat, 11:41:55 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #47638 Dátum: 2013.08.03 szombat, 16:38:43 »

Kicsit elgondolkodtam. Itt vannak ezek a 8-10 éves kocsik elmentek némelyik több 100e km-t és volt cserélve a szíjrendszer kb 2-3szor. Ekkor kitalálta valaki, hogy mindez azért van mert a generátor nem szabadonfutón van meghajtva. Beépűl a szabadonfutó aminek a hatására most már 10-70-km re csökkent a szíjrendszer megbontása akkor most megéri belerakni ezt a hibaforrást vagy hagyni a fenébe és megmaradni a gyári periódusoknál?
Mindenki saját döntéstől szerelteti fel. Ellenpéldának pl ott van Balogh Tomi korábbi mk3 mondeoja, amelyiken garanciában többször cseréltek szíjrendszer komponenst 100eKm alatt. Az enyémen 140eKm-nél cseréltettem teljes generátor oldali szijrendszert >100eFt összegért, mert már nagyon zajos volt. 3eKm város után ismét hangja volt. Akkor kapott egy zen tárcsát, azóta nyugi van (~40eKm, főként városban). Viszont olyanról is tudok, akinél 10ekm alatt megdöglött a zen. Ezért is álltunk át egy másik típusra.  wave
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
pukkandur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #47639 Dátum: 2013.08.03 szombat, 17:30:31 »

Sziasztok!
Mostanában szeretnék MK3-ast venni.
Kérdésem az lenne, hogy volt-e változtatás a 2.0-ás 2001-2003első félév közti modelleken?
Érdemes-e többet fizetni egy 2003-as autóért? Küszöböltek-e ki típushibákat a 2 év alatt?
Tudom, hogy a 2003 második felében már facelift volt és ott sok dolog változott de én a fenti időtartamra gondolok...

Nyílván nem arra vagyok kíváncsi, hogy a fiatalabb autó többet ér mert fiatalabb, hanem, hogy van-e műszakilag valami különbség.

 
Naplózva

2001  2.0  Ghia 145 LE, 5 ajtós
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47640 Dátum: 2013.08.03 szombat, 17:44:51 »

Sziasztok!
Mostanában szeretnék MK3-ast venni.
Kérdésem az lenne, hogy volt-e változtatás a 2.0-ás 2001-2003első félév közti modelleken?
Érdemes-e többet fizetni egy 2003-as autóért? Küszöböltek-e ki típushibákat a 2 év alatt?
Tudom, hogy a 2003 második felében már facelift volt és ott sok dolog változott de én a fenti időtartamra gondolok...

Nyílván nem arra vagyok kíváncsi, hogy a fiatalabb autó többet ér mert fiatalabb, hanem, hogy van-e műszakilag valami különbség.

 

Van. A régiben már vagy kicserélték a meghibásodó dolgokat vagy majd most kell ezután.
Ha tudsz, akkor 2004.09 utánit vegyél...ott már a hátsó féknyergek is másak.... sok egyéb dolog mellett.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #47641 Dátum: 2013.08.03 szombat, 18:35:18 »

Sziasztok,

Sajnálatos "eset" történt, a vezető ülés mögötti szőnyeg részre, kifolyt 1liter tej. Iszonyatos büdös terjeng az autóban... falbav
Két napja takarítom csodaszerekkel és hagyományos dolgokkal (Vanish, Bórax, stb.)
Tudtok valami csodaszert ami eltünteti a rodhat tej szagát?
Inkább szőnyeg cserét ajánlotok? Mennyibe kerül egy bontott szőnyeg szerintetek?

 worship
Barni
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
hansaplast
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 113


E-mail
« Új hozzászólás #47642 Dátum: 2013.08.03 szombat, 19:04:31 »

Hallottam, hogy bele lehet szerelni a facelift előtti műszerfalba a későbbi rádiókeretet (ezálltal a nagy navit).
Jól hallottam-e?
Jár-e valamilyen átalakítással, vagy csak ki kell cserélni pár dolgot.
Köszönöm.
Naplózva

06-70-2929403
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #47643 Dátum: 2013.08.03 szombat, 19:17:46 »

Hallottam, hogy bele lehet szerelni a facelift előtti műszerfalba a későbbi rádiókeretet (ezálltal a nagy navit).
Jól hallottam-e?
Jár-e valamilyen átalakítással, vagy csak ki kell cserélni pár dolgot.
Köszönöm.

"Jár-e valamilyen átalakítással, vagy csak ki kell cserélni pár dolgot."

Ez ugyanaz.
A közepéről mindent ki kell cserélni...a kardánbox-al együtt.... ja és egy rakás csatlakozó is más a régi és új között..
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #47644 Dátum: 2013.08.03 szombat, 19:38:57 »

Hallottam, hogy bele lehet szerelni a facelift előtti műszerfalba a későbbi rádiókeretet (ezálltal a nagy navit).
Jól hallottam-e?
Jár-e valamilyen átalakítással, vagy csak ki kell cserélni pár dolgot.
Köszönöm.

Ahogy GSR írja, középen minden csere, a csatlakozók mind mások, a hűtő-fűtő boxba plusz két szenzort be kell tenni (ha eddig nem volt digitklímás, akkor még plusz pár dolog). Elég nagy vesződés, de meg lehet csinálni.
Naplózva
hansaplast
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 113


E-mail
« Új hozzászólás #47645 Dátum: 2013.08.03 szombat, 19:51:32 »

Ahogy GSR írja, középen minden csere, a csatlakozók mind mások, a hűtő-fűtő boxba plusz két szenzort be kell tenni (ha eddig nem volt digitklímás, akkor még plusz pár dolog). Elég nagy vesződés, de meg lehet csinálni.
Köszönöm a válaszokat.
Rosszul tettem fel a kérdést.
Faceliftes mk3-ba szeretnék műszerfalpárnát cserélni, tudok szerezni egy facelift előttit.
Köszönöm.
Naplózva

06-70-2929403
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #47646 Dátum: 2013.08.04 vasárnap, 18:45:35 »

Köszönöm a válaszokat.
Rosszul tettem fel a kérdést.
Faceliftes mk3-ba szeretnék műszerfalpárnát cserélni, tudok szerezni egy facelift előttit.
Köszönöm.

Bele tudod tenni, de a kardánbox-nál le kell vágni egy kicsit a párnából, mert másképp oldották meg a "csatlakozását" a kardánboxhoz.
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #47647 Dátum: 2013.08.04 vasárnap, 22:39:56 »

Sziasztok,

Sajnálatos "eset" történt, a vezető ülés mögötti szőnyeg részre, kifolyt 1liter tej. Iszonyatos büdös terjeng az autóban... falbav
Két napja takarítom csodaszerekkel és hagyományos dolgokkal (Vanish, Bórax, stb.)
Tudtok valami csodaszert ami eltünteti a rodhat tej szagát?
Inkább szőnyeg cserét ajánlotok? Mennyibe kerül egy bontott szőnyeg szerintetek?

 worship
Barni

Kárpit tisztító? Vagy van olyan háztartási takarító gép, ami vízzel dolgozik és szőnyeget is lehet vele tisztítani. Esetleg ha van a közeledben ilyen, azzal próbáld meg.
Naplózva
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #47648 Dátum: 2013.08.05 hétfő, 07:23:49 »

Kárpit tisztító? Vagy van olyan háztartási takarító gép, ami vízzel dolgozik és szőnyeget is lehet vele tisztítani. Esetleg ha van a közeledben ilyen, azzal próbáld meg.
Két délután áztattam és szívattam a koszos vizet takarító géppel. Sajnos még mindig szaga van  szomoru1
Eldöntöttem, nem kínlódok tovább, szerzek egy másik szőnyeget és kicserélem.
Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #47649 Dátum: 2013.08.05 hétfő, 09:23:25 »

Sziasztok,

Sajnálatos "eset" történt, a vezető ülés mögötti szőnyeg részre, kifolyt 1liter tej. Iszonyatos büdös terjeng az autóban... falbav
Két napja takarítom csodaszerekkel és hagyományos dolgokkal (Vanish, Bórax, stb.)
Tudtok valami csodaszert ami eltünteti a rodhat tej szagát?
Inkább szőnyeg cserét ajánlotok? Mennyibe kerül egy bontott szőnyeg szerintetek?

 worship
Barni

Nem a szőnyeg a drága, hanem a berakás macerás.  falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 946 947 948 949 950 951 952 [953] 954 955 956 957 958 959 960 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.169 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.