Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 07:50:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 [1139] 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21879479 alkalommal)
0 Felhasználó és 272 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #56900 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 09:28:58 »

Benzinesnel a 13.8 oké. Csak az már valószínű, hogy baj lesz, hogy elmegy, ha világítást kapcsolok. De majd valamelyik hozzaerto forumtars biztos valaszt ad rá.
lekell ellenőrizni mindent.az akkut terhelővillával,töltő feszt és áramot.valszeg keveset tölt a generátorod,de nem biztos,hogy az ő hibája....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #56901 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 09:31:15 »

Benzinesnel a 13.8 oké. Csak az már valószínű, hogy baj lesz, hogy elmegy, ha világítást kapcsolok. De majd valamelyik hozzaerto forumtars biztos valaszt ad rá.
Szia.
Nálam ez volt:55 Ah akksi minden ami elektro bekapcs.13,2V mutatott a diag.A mutatók egyszer csak kileng-vissza(akksi K.O.)Majd 60Ah bele és 6 hónapja többször nézve is 14,2V a töltésem. eljen
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #56902 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 09:46:02 »

Szia.
Nálam ez volt:55 Ah akksi minden ami elektro bekapcs.13,2V mutatott a diag.A mutatók egyszer csak kileng-vissza(akksi K.O.)Majd 60Ah bele és 6 hónapja többször nézve is 14,2V a töltésem. eljen


En most cseréltem az akksit.
60-as volt benne így most is akkorát vettem bele.
Remélem az ujjal nincs baj.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #56903 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 10:03:14 »


En most cseréltem az akksit.
60-as volt benne így most is akkorát vettem bele.
Remélem az ujjal nincs baj.

Akkor 1 hibalehetőség kipipálva,kövesd alf tippjeit,kezd a vezetékekkel(takarítás,pucolás,végignézés)majd a generátor szomoru1
Ha mostanában vetted,akkor gari van,nézesd meg,ha netán az a hibás,legalább cserélik.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
rudyka
Vendég
« Új hozzászólás #56904 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 12:23:25 »

Neked nem mert csak vákumos és nincs rajta elektromos csati.Fogd meg dugózd le és ennyi.örök élet.Szívósort tisztítsd ki és kész.mindig tiszta levegőt kap a kocsi.
Helló, köszi a választ. Már minden tiszta, csak erős gyorsításnál malacfarok van. Ja, vákuumos az EGR-szelep, csak azt gondoltam, mivel hibásan működik, a minden mindennel összefügg alapon hibát dob.

Dugózásnál a vékony vákuumcsövet is le kell kapni róla vagy csak feltenni a dugót?
Naplózva
Riico
Vendég
« Új hozzászólás #56905 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 12:23:45 »

Sziasztok..Visszatértem a tetthelyre! Ujra Fordban gondolkodom,de most nem szeretnék bevásárolni! Szerintetek egy ilyen jo választás?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_2.0_ghia_automata_klima.4.el.ablak.szep.allapot-7848829

vagy:  http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.6_comfort_1.tulajdonostol-8179852
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #56906 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 12:38:18 »

Sziasztok..Visszatértem a tetthelyre! Ujra Fordban gondolkodom,de most nem szeretnék bevásárolni! Szerintetek egy ilyen jo választás?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_2.0_ghia_automata_klima.4.el.ablak.szep.allapot-7848829

vagy:  http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.6_comfort_1.tulajdonostol-8179852

az elő az valami amarikai kivitel lehet, de ránézésre olyan fura.
Focusnál figyelj a rozsdára! Ajtók alja, A oszlopnál a sárvédő(sárfogó mögött) az első bölcső is szeret szétporladni, főleg a lengőkar mögött.
Hátfal a lökös mögött, csomagtérajtó(ghia modelleknél leginkább)
A kézifékkötés is beragadós. A benzinesnél a műanyag szívócsövek és a környékükön lévő vákumcsövek okozhatnak meglepetést.
Az első lökhárító aljáról szeet elveszni a gumi koptató.
Naplózva
Riico
Vendég
« Új hozzászólás #56907 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 12:52:25 »

az elő az valami amarikai kivitel lehet, de ránézésre olyan fura.
Focusnál figyelj a rozsdára! Ajtók alja, A oszlopnál a sárvédő(sárfogó mögött) az első bölcső is szeret szétporladni, főleg a lengőkar mögött.
Hátfal a lökös mögött, csomagtérajtó(ghia modelleknél leginkább)
A kézifékkötés is beragadós. A benzinesnél a műanyag szívócsövek és a környékükön lévő vákumcsövek okozhatnak meglepetést.
Az első lökhárító aljáról szeet elveszni a gumi koptató.
de amugy jo választás volna? És fordbol szbad dizelt venni? Leginkább környéki használatra kell,ritkán város,vidéki hosszu utakra!
Naplózva
Riico
Vendég
« Új hozzászólás #56908 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 13:02:31 »

az elő az valami amarikai kivitel lehet, de ránézésre olyan fura.
Focusnál figyelj a rozsdára! Ajtók alja, A oszlopnál a sárvédő(sárfogó mögött) az első bölcső is szeret szétporladni, főleg a lengőkar mögött.
Hátfal a lökös mögött, csomagtérajtó(ghia modelleknél leginkább)
A kézifékkötés is beragadós. A benzinesnél a műanyag szívócsövek és a környékükön lévő vákumcsövek okozhatnak meglepetést.
Az első lökhárító aljáról szeet elveszni a gumi koptató.
És igen, a piros Amcsinak tünik! De az baj?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #56909 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 13:20:25 »

És igen, a piros Amcsinak tünik! De az baj?

nekem nem, csak furán néz ki Smiley meg lehet hogy az apró eltérések miatt nehezebb hozzá lámpát lökhárítót sárvédőt venni.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #56910 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 13:25:26 »

de amugy jo választás volna? És fordbol szbad dizelt venni? Leginkább környéki használatra kell,ritkán város,vidéki hosszu utakra!

a fordból is pont annyira szabad dízelt venni mint más autóból. a korai focusok(h4 lámpa, külön index) még tddi motorosak, a fészliftesek (h7h1 lámpa benne az indexszel) meg tdci-k (ha jól tudom)
Emellett állítólag mentesek a mondeó lendkerék és szíjtárcsa problémáitól.
Nekem 1.8 benzines van, ghia szedán 99es, szereti az asszony, amíg én használtam 8 alatti átlaga volt.
A felszereltség focusnál elég puritán, a kimotorosok kopaszok, a 2.0 benzinesek általában jobb felszereltségűek, alacsony fogyasztással.
Ha focust vennék megint, 2.0-t vennék.
Naplózva
Riico
Vendég
« Új hozzászólás #56911 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 13:40:21 »

a fordból is pont annyira szabad dízelt venni mint más autóból. a korai focusok(h4 lámpa, külön index) még tddi motorosak, a fészliftesek (h7h1 lámpa benne az indexszel) meg tdci-k (ha jól tudom)
Emellett állítólag mentesek a mondeó lendkerék és szíjtárcsa problémáitól.
Nekem 1.8 benzines van, ghia szedán 99es, szereti az asszony, amíg én használtam 8 alatti átlaga volt.
A felszereltség focusnál elég puritán, a kimotorosok kopaszok, a 2.0 benzinesek általában jobb felszereltségűek, alacsony fogyasztással.
Ha focust vennék megint, 2.0-t vennék.
Akkor az a piros jó cucc? Igaz automata,de az engem nem zavar! Szeretem az automatákat.. mondták nekem hogy a téli,,esős,, párásodásra nagyon jo ha digi klimás az autó.. ez a fordnál is igy van,vagy a manuális klima is jo erre,bár az elvileg nem tud fűteni..- vagy igen? köszi
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #56912 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 13:53:09 »

Akkor az a piros jó cucc? Igaz automata,de az engem nem zavar! Szeretem az automatákat.. mondták nekem hogy a téli,,esős,, párásodásra nagyon jo ha digi klimás az autó.. ez a fordnál is igy van,vagy a manuális klima is jo erre,bár az elvileg nem tud fűteni..- vagy igen? köszi
nézd át rendesen a pirosat, alkudj. Az eleje tuti törve volt, a ghiának króm keretes a hűtőmaszkja, és van ködlámpája. a koptató is hiányzik róla, mert drága. A ghiákon gyakran van nagyobb kerék/alu, színre fújt tükör, ghia jel a hátsó ajtón, krómos belső ajtónyitó, aws. Ezen nincs. A kormány se túl szíp, nekem kevésnek tűnik a 117.000km is.  Nem venném meg
a klíma csak hűteni és szárítani tud. ha a manuális klímával télen párátlanítani akarsz, bekapcsolod és rátekered a meleget.
Naplózva
Riico
Vendég
« Új hozzászólás #56913 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 14:00:15 »

nézd át rendesen a pirosat, alkudj. Az eleje tuti törve volt, a ghiának króm keretes a hűtőmaszkja, és van ködlámpája. a koptató is hiányzik róla, mert drága. A ghiákon gyakran van nagyobb kerék/alu, színre fújt tükör, ghia jel a hátsó ajtón, krómos belső ajtónyitó, aws. Ezen nincs. A kormány se túl szíp, nekem kevésnek tűnik a 117.000km is.  Nem venném meg
a klíma csak hűteni és szárítani tud. ha a manuális klímával télen párátlanítani akarsz, bekapcsolod és rátekered a meleget.
Az előző mondeomnak semmi fütése nem volt,és nagyon gáz volt. Állandoan csupa viz,és pára volt,,életveszélyes.
Naplózva
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #56914 Dátum: 2014.08.17 vasárnap, 14:19:26 »

14.4V-nek kellene lenni illettve ha le is esik akkor sem szabad 14V alá menni.Ez nem jó.Generátor felujítás szokott ilyenkor a javaslat lenni.Mérd meg indításkor,alapjáraton és alapjáraton sok fogyasztóval.

Most volt itt jo barátom és megneztuk az Ő dízel mondeojanal is a töltést. 14.4, de amint raadtuk a világítást, lement 13.5-re. Hiába fordulat emelés, nem ugrott vissza. A klima, a radio, ablakfutesek... semmi nem viszi le csak a tompitott és lent is marad. Most vagy az en benzinesem es az Ő  dizelje is generátor hiba gyanus vagy ez mégiscsak természetes lesz a mondeoknal.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #56915 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 06:51:47 »

Most volt itt jo barátom és megneztuk az Ő dízel mondeojanal is a töltést. 14.4, de amint raadtuk a világítást, lement 13.5-re. Hiába fordulat emelés, nem ugrott vissza. A klima, a radio, ablakfutesek... semmi nem viszi le csak a tompitott és lent is marad. Most vagy az en benzinesem es az Ő  dizelje is generátor hiba gyanus vagy ez mégiscsak természetes lesz a mondeoknal.
Tisztelt Fórumtárs!
A diesel gépnél a 14.4 V generátor feszültség nálam a teljes terhelés esetében(minden fogyasztó bekapcsolva) sem csökken 14 V alá. A benzines gépek feszültsége valamivel alacsonyabb a diesel gépekénél, de ott sem megfelelő az ilyen arányú feszültség esés. Elképzelhető, hogy a generátor megérett egy alapos átvizsgálásra, vagy egy felújításra. Csak a tompított bekapcsolása nem okozhat feszültségesét, egy jól működő feszültség stabilizált generátor esetén. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #56916 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 09:16:36 »

Tisztelt Fórumtárs!
A diesel gépnél a 14.4 V generátor feszültség nálam a teljes terhelés esetében(minden fogyasztó bekapcsolva) sem csökken 14 V alá. A benzines gépek feszültsége valamivel alacsonyabb a diesel gépekénél, de ott sem megfelelő az ilyen arányú feszültség esés. Elképzelhető, hogy a generátor megérett egy alapos átvizsgálásra, vagy egy felújításra. Csak a tompított bekapcsolása nem okozhat feszültségesét, egy jól működő feszültség stabilizált generátor esetén. wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm szépen a választ!
Ezek szerint mindkettőnk generátora gyengye.  falbav


Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #56917 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 09:22:19 »

Tisztelt Fórumtárs!
A mondeokon kialakított szervo olajhűtő egy Kb 80 cm hosszú 12 mm átmérőjű alumínium cső. A benzines változat mindegyike kapott egy hűtőbordát a csőre. A diesel gépeknél ez már anyagtakarékosság miatt hiányzik. Egyébként a hiányzó hűtőborda nagyon egyszerűen pótolható, megfelelő hosszúságúra vágott építőiparban használt élvédő alumínium profillal, amelynek megfelelően nagy a bordázott felülete, és így kiválóan alkalmas hűtőborda gyanánt. A rögzítés 3-4 db műanyag kábelkötözővel stabilan megoldható. wave
Tisztelettel László! worship

Pontosan mit kellene rárakni? Képet/forrást tudsz linkelni?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #56918 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 09:26:55 »

Valami el van kavarva - elvileg van egy gyorshajtásra figyelmeztető sípolás, valahol 120 km/óra körül, amely télen már kisebb sebességnél is megszólal. Én télen vettem észre (amikor siettem, és közben a piros hópihe világított).
Szerintem a sebesség és a sípolás összefügg, de ha tévednék, akkor biztosan kiigazítanak a többiek. Roll Eyes

Hópihe a fagyveszélyre szól, nem a sebességre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #56919 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 10:45:15 »

Pontosan mit kellene rárakni? Képet/forrást tudsz linkelni?

AndyA
Kedves Endre!
Én hűtőborda gyanánt a Praktikerben ill az OBI-ban beszerezhető hungarocellhez alkalmazott alumínium élvédőt használtam fel. Ez egy derékszögű alu profil mely megfelelően nagy, préselt lyukacsos felülettel rendelkezik(így jól tapad rá a habarcs). A derékszögű hajtás íves Kb 10-12 mm, így könnyen rászerelhető a hűtőként kialakított alu-csőre. Egykét napon belül készítek róla fotót és felteszem. A megnövelt felület jóval nagyobb hűtést eredményez, ami nyári melegben nem egy hátrány. Az élvédő profil ára jelentéktelen. Egy 2 m szál mindössze pár száz Ft. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.18 hétfő, 13:15:57 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tuszo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #56920 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 20:20:06 »

Sziasztok! Nem tudtok véletlenül egy megbízható szerelőt aki egy 2005-ös 2 literes Ghia felszereltségű Mondeoba tempomatot jó áron be tudna szerelni? Nekem Vik-et ajánlották, de nem tudom mikor válaszol! Előre is köszönöm!
Legjobbakat!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #56921 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 20:33:03 »

Sziasztok! Nem tudtok véletlenül egy megbízható szerelőt aki egy 2005-ös 2 literes Ghia felszereltségű Mondeoba tempomatot jó áron be tudna szerelni? Nekem Vik-et ajánlották, de nem tudom mikor válaszol! Előre is köszönöm!
Legjobbakat!

dízel vagy benzines? megvan hozzá minden?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #56922 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 20:52:16 »

Kedves Endre!
Én hűtőborda gyanánt a Praktikerben ill az OBI-ban beszerezhető hungarocellhez alkalmazott alumínium élvédőt használtam fel. Ez egy derékszögű alu profil mely megfelelően nagy, préselt lyukacsos felülettel rendelkezik(így jól tapad rá a habarcs). A derékszögű hajtás íves Kb 10-12 mm, így könnyen rászerelhető a hűtőként kialakított alu-csőre. Egykét napon belül készítek róla fotót és felteszem. A megnövelt felület jóval nagyobb hűtést eredményez, ami nyári melegben nem egy hátrány. Az élvédő profil ára jelentéktelen. Egy 2 m szál mindössze pár száz Ft. wave
Tisztelettel László! worship

Ok, de minek rá, ha gyárilag nincs?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #56923 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 21:26:32 »

Ok, de minek rá, ha gyárilag nincs?

Elég sok olyan dolog van, ami gyárilag nincs/nem mindig van az autóban, de nem lenne baj, ha lenne, így utólag sokan beépítik.

Pl. szervoolajszűrő.
Pl. szervoolajhűtő.
Pl. motorolajhűtő.
Pl. kiegészítő fűtés.
Pl. tempomat.
Pl. ülésfűtés.
Pl. xenon.
Pl. bőrülések.
Pl. 115A-es generátor a 90A-es helyett.
Pl. porlasztó ablakmosófúvóka.
Pl. stb. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #56924 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 21:33:12 »

Elég sok olyan dolog van, ami gyárilag nincs/nem mindig van az autóban, de nem lenne baj, ha lenne, így utólag sokan beépítik.

Pl. szervoolajszűrő.
Pl. szervoolajhűtő.
Pl. motorolajhűtő.
Pl. kiegészítő fűtés.
Pl. tempomat.
Pl. ülésfűtés.
Pl. xenon.
Pl. bőrülések.
Pl. 115A-es generátor a 90A-es helyett.
Pl. porlasztó ablakmosófúvóka.
Pl. stb. Smiley

AndyA
leírtál egy csomó olyat ami van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #56925 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 21:36:58 »

leírtál egy csomó olyat ami van.


Te meg nem olvastad el, amit írtam. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #56926 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 21:40:58 »

Te meg nem olvastad el, amit írtam. Smiley

AndyA
mit? A motorolaj hutot ami minden mk3 ban van?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #56927 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 22:04:05 »

Sziasztok..Visszatértem a tetthelyre! Ujra Fordban gondolkodom,de most nem szeretnék bevásárolni! Szerintetek egy ilyen jo választás?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_2.0_ghia_automata_klima.4.el.ablak.szep.allapot-7848829

vagy:  http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.6_comfort_1.tulajdonostol-8179852

Szia! Te az a Rico vagy, aki hetekig szívott egy benzines mk1-essel?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #56928 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 22:09:34 »

Elég sok olyan dolog van, ami gyárilag nincs/nem mindig van az autóban, de nem lenne baj, ha lenne, így utólag sokan beépítik.

Pl. szervoolajszűrő.
Pl. szervoolajhűtő.
Pl. motorolajhűtő.
Pl. kiegészítő fűtés.
Pl. tempomat.
Pl. ülésfűtés.
Pl. xenon.
Pl. bőrülések.
Pl. 115A-es generátor a 90A-es helyett.
Pl. porlasztó ablakmosófúvóka.
Pl. stb. Smiley

AndyA
Amitől kényelmesebb az nem számít. A többi meg úgy gondolom ha szükséges lenne akkor bele tették volna.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #56929 Dátum: 2014.08.18 hétfő, 22:38:27 »

Amitől kényelmesebb az nem számít. A többi meg úgy gondolom ha szükséges lenne akkor bele tették volna.

Te nem tudod, miről beszélsz a te billentyűzeteddel...

Komolyan gondolod, hogy ha van bármi (szó szerint bármi), ami n em nélkülözhetetlenül kell az autóba, mint mondjuk a gyújtógyertya a benzinmotorba, illetve nem lehet hangzatos marketingmaszlaggal jó pénzért külön felszámítani és eladni, és ne adj' isten, még akár az is előfordulhat, hogy az autó vagy valamely alkatrésze élettartamát is nem kívánatos mértékben megnöveli, arra egyetlen fillért is költ a gyártó, hogy legyen olyan az autóban?!?!?! Amikor megy a fillérb@szás, hogy 250 ezres darabszámnál már az alkatrészenkénti 2 centes megtakarítás is komoly összeg?!?!?!

Ilyen pl. a László kolléga által "feltalált" szervoolajszűrő. Komolyabb munkagépekben mindben van - a Mondeoban meg cserélj kormánygépet (de legalábbis újíttasd fel) meg szervoszivattyút, amikor a szűretlen olajban lebegő részecskék rommá koptatják.

Amúgy miért is nem számít, amitől kényelmesebb az autó? Nekem legalábbis nagyon is számít. integet2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tuszo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #56930 Dátum: 2014.08.19 kedd, 00:34:29 »

Benzines. A tempomathoz semmim sincs ahoz minden kellene, de tudtommal a vezetékek elő vannak készítve a Ghia-ban.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #56931 Dátum: 2014.08.19 kedd, 00:42:34 »

Te nem tudod, miről beszélsz a te billentyűzeteddel...

Komolyan gondolod, hogy ha van bármi (szó szerint bármi), ami n em nélkülözhetetlenül kell az autóba, mint mondjuk a gyújtógyertya a benzinmotorba, illetve nem lehet hangzatos marketingmaszlaggal jó pénzért külön felszámítani és eladni, és ne adj' isten, még akár az is előfordulhat, hogy az autó vagy valamely alkatrésze élettartamát is nem kívánatos mértékben megnöveli, arra egyetlen fillért is költ a gyártó, hogy legyen olyan az autóban?!?!?! Amikor megy a fillérb@szás, hogy 250 ezres darabszámnál már az alkatrészenkénti 2 centes megtakarítás is komoly összeg?!?!?!

Ilyen pl. a László kolléga által "feltalált" szervoolajszűrő. Komolyabb munkagépekben mindben van - a Mondeoban meg cserélj kormánygépet (de legalábbis újíttasd fel) meg szervoszivattyút, amikor a szűretlen olajban lebegő részecskék rommá koptatják.

Amúgy miért is nem számít, amitől kényelmesebb az autó? Nekem legalábbis nagyon is számít. integet2

AndyA


De, tudom.
Minden ami plusz hibalahatőség az felesleges. Ha 3-400e km megtehető szűrő, barkácshűtő nélkül, pusztán az előírt karbantartás betartása mellett, akkor nem éri meg a plusz hibalehetőség beépítése.
Nem gondolok itt senkit okosabbnak a ford mérnökeinél. Ami indokolt egy munkagépnél, az nem feltétlenül az egy szgknál.
Naplózva
tuszo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #56932 Dátum: 2014.08.19 kedd, 00:47:31 »

dízel vagy benzines? megvan hozzá minden?

Benzines. A tempomathoz semmim sincs ahoz minden kellene, de tudtommal a vezetékek elő vannak készítve a Ghia-ban.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #56933 Dátum: 2014.08.19 kedd, 06:16:51 »

Ok, de minek rá, ha gyárilag nincs?
Tisztelt Fórumtárs!
Én meg azt kérdezhetném, hogy a benzinesre miért kell akkor, amikor mind a két szervórendszer  teljesen egyforma. A diesel esetében a hűtőborda az anyagtakarékosság áldozata lett aminek következtében, a hűtőborda nélküli szervó rendszer nagyobb hőterhelésnek van kitéve , igy hamarabb kell szervizelni a szervó és kormánymű egységet. Már többször volt szó a tervezőaztalon előre megtervezett gyenge pontokról. Ez pont ilyen a diesel estében ami azt eredményezi, hogy hamarabb kell a rendszert nem kis pénzért szervizelni ha nem ért hozzá az ember. Viszont mindenkinek megvan a lehetősége, hogy okosan megfontoltan kímélje a pénztárcáján keresztül a gépsárkányát, vagy szabad akaratából azt tegyen amit jónak lát.wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.19 kedd, 06:26:11 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #56934 Dátum: 2014.08.19 kedd, 06:39:59 »

De, tudom.
Minden ami plusz hibalahatőség az felesleges. Ha 3-400e km megtehető szűrő, barkácshűtő nélkül, pusztán az előírt karbantartás betartása mellett, akkor nem éri meg a plusz hibalehetőség beépítése.
Nem gondolok itt senkit okosabbnak a ford mérnökeinél. Ami indokolt egy munkagépnél, az nem feltétlenül az egy szgknál.
Tisztelt Fórumtárs!
Most én kérdezem, hogy mi tud elromlani egy utólag beépített perforált alumínium hűtőbordán, vagy egy gyári olajszűrőn. wow1 wow1 wow1 Még egy gondolat. A clubban senki nem akar okosabb lenni a Ford mérnökeinél. falbav falbav falbav Azt viszont jó ha tudod, hogy nekik milyen, a cég által támasztott követelményeknek kell megfelelni. rinya rinya rinya A jó tervezői munka és a profitorientált vállalati elvárás két nagyon egymástól távol eső fogalom. Sajnos a multinacionális érdek egyre jobban maga alágyűri a megfelelő biztonsággal és élettartammal bíró tervezői munkát. Ha olvasol újságot láthatod, hogy egyre több autógyártó cég kénytelen visszahívni és nem kis pénzér utánjavítani és szervizelni a gépkocsijait a spórolás és a  kíméletlen profit hajszolás miatt. Sajnos itt tartunk! wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.19 kedd, 06:45:00 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #56935 Dátum: 2014.08.19 kedd, 06:55:18 »

Most volt itt jo barátom és megneztuk az Ő dízel mondeojanal is a töltést. 14.4, de amint raadtuk a világítást, lement 13.5-re. Hiába fordulat emelés, nem ugrott vissza. A klima, a radio, ablakfutesek... semmi nem viszi le csak a tompitott és lent is marad. Most vagy az en benzinesem es az Ő  dizelje is generátor hiba gyanus vagy ez mégiscsak természetes lesz a mondeoknal.

Most nemtudom dieselt,vagy benzinest mértetek végül?


Anno én is 2.0-ás mk3-al...végigjártam.(benzines)
Ez a gyári "superxar" töltésvezérlés miatt van igy...és sajna normális.Anno nekem 13,6-13,8voltot mutatott,müxer szerint.
Mivel mindenki 14voltról beszélt a forumon,leszedettem,bemértük,/bár jól müködött/ lecseréltem...ugyan annyit mutatott az generátorral is.Addig amig a sok rövid út-utak miatt nincs folyamatos minuszban az akku nem számit.
(Amugy meg örültem a gyári 55ah akkunak egy 2000cm3-es autó esetében és hasonló qvalitású generátornak,hogy sikerüljön a gyári 145lovat összeszámolni :-(   )
A 13.5volt  igy hirtelen kevésnek tűnhet,de a müxer beállitásában is lehet 0.1-0.2 volt eltérés.
Ha jól emlékszem a hőmérséklet jeladótól függ a feszültségszint beállitása.
Van egy internetes leirás asszem focus-os ,amiben körbe van irva ez a vord csoda.... smile eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.19 kedd, 06:57:43 írta wofer » Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #56936 Dátum: 2014.08.19 kedd, 07:27:06 »

Tisztelt Fórumtárs!
Most én kérdezem, hogy mi tud elromlani egy utólag beépített perforált alumínium hűtőbordán, vagy egy gyári olajszűrőn. wow1 wow1 wow1 Még egy gondolat. A clubban senki nem akar okosabb lenni a Ford mérnökeinél. falbav falbav falbav Azt viszont jó ha tudod, hogy nekik milyen, a cég által támasztott követelményeknek kell megfelelni. rinya rinya rinya A jó tervezői munka és a profitorientált vállalati elvárás két nagyon egymástól távol eső fogalom. Sajnos a multinacionális érdek egyre jobban maga alágyűri a megfelelő biztonsággal és élettartammal bíró tervezői munkát. Ha olvasol újságot láthatod, hogy egyre több autógyártó cég kénytelen visszahívni és nem kis pénzér utánjavítani és szervizelni a gépkocsijait a spórolás és a  kíméletlen profit hajszolás miatt. Sajnos itt tartunk! wave
Tisztelettel László! worship  
Tisztelt László! Maximálisan igazat kell adjak érvelésednek. Régebben dolgoztam Kóreai gyárnál Magyar Ft-ban is filléreken spóroltak a termék előállításán. Ami gyártás szempontjából is hibás terméket eredményezett szenvedés volt a tűrésmezőre beállítani. A másik felén meg szórták a pénzt, Na nem a dolgozóknak.
A szervo olajhűtőre kitérve nekem 2001 es a TDDi nekem bordás a cső de szerintem soha nem kell annyira hűteni mint amennyire ez most téma. Mentem egy kb 60km majd megfogtam kézzel hát úgymond semmi olyan hőmérséklete nincs amitől azt hűteni kellene pedig míg beálltam tekergettem oda vissza rendesen a kormányt. Ha meg egyenesben megy az ember /ugye állt. igy/ akkor meg szinte terhelés nélkül mi hő keletkezne benne. Sajnos a kormányművet nekem így is cserélni kellett /olcsóbb volt mint felújítani
 mert csöpögött az egyik csőcsatlakozásnál. Örültek a szervizben nekem azt onnan kibombázni, húú!
Tisztelettel szintén László!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #56937 Dátum: 2014.08.19 kedd, 09:51:01 »

Benzines. A tempomathoz semmim sincs ahoz minden kellene, de tudtommal a vezetékek elő vannak készítve a Ghia-ban.
Azért nézd meg tényleg van benne "kanóc" van leírás hozzá a FAQ-ban.
http://mondeo.hu/index.php?topic=5073.0
Bontósokkal kommunikálj,de 2.0 benyáshoz ritkábban van teljes készlet.
mk2 bont több benyásat,de csak telefonon érdeklődj,ha gyorsan akarsz tempomatot.
Aláírásodba írd be az autód adatait,mint a többiek is,így nem futod le a fölös köröket,hogy megkérdezzék,milyen a vasad wave
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #56938 Dátum: 2014.08.19 kedd, 10:01:27 »

Benzines. A tempomathoz semmim sincs ahoz minden kellene, de tudtommal a vezetékek elő vannak készítve a Ghia-ban.
Az enyémben nincs még előkészítve se. levele
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #56939 Dátum: 2014.08.19 kedd, 10:13:51 »

Az enyémben nincs még előkészítve se. levele

Nekem se volt a ghiaban. Láttam olyan trendet, ambientet amiben meg ott volt minden előkèszìtve.  Smiley
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #56940 Dátum: 2014.08.19 kedd, 11:02:07 »

Nekem se volt a ghiaban. Láttam olyan trendet, ambientet amiben meg ott volt minden előkèszìtve.  Smiley
Nekem van előkészítés,de még mindig vacilálok rajta  hehe,ha sokat megyek hosszabb távon,akkor bedobom a vasba.
Az előkészítés(vezetékek)szerintem nagyon minimális maniba kerül az egész szetthez képest.Ja és a bekábelezési idő kicsit több. eplus2
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #56941 Dátum: 2014.08.19 kedd, 11:02:40 »

Tisztelt László! Maximálisan igazat kell adjak érvelésednek. Régebben dolgoztam Kóreai gyárnál Magyar Ft-ban is filléreken spóroltak a termék előállításán. Ami gyártás szempontjából is hibás terméket eredményezett szenvedés volt a tűrésmezőre beállítani. A másik felén meg szórták a pénzt, Na nem a dolgozóknak.
A szervo olajhűtőre kitérve nekem 2001 es a TDDi nekem bordás a cső de szerintem soha nem kell annyira hűteni mint amennyire ez most téma. Mentem egy kb 60km majd megfogtam kézzel hát úgymond semmi olyan hőmérséklete nincs amitől azt hűteni kellene pedig míg beálltam tekergettem oda vissza rendesen a kormányt. Ha meg egyenesben megy az ember /ugye állt. igy/ akkor meg szinte terhelés nélkül mi hő keletkezne benne. Sajnos a kormányművet nekem így is cserélni kellett /olcsóbb volt mint felújítani
 mert csöpögött az egyik csőcsatlakozásnál. Örültek a szervizben nekem azt onnan kibombázni, húú!
Tisztelettel szintén László!
Kedves Druszám!
A 2001-es kiadású gépeken mág rajta volt a hűtőborda. Nem véletlenül. A későbbiekben a sima alumíniumcső mint "hűtő" akár 80° C-ra is feltud melegedni nyári üzemben. A motor üzem szempontjából ideális a 80°C a szervoszelepek esetében a határesethez közeli állapot. Mielőtt beépítettem az olajszűrőt, alaposan körbe mértem a rendszert nyomás és hőmérséklet szempontjából. A borda azt jelenti, hogy üzemi körülmények között se melegszenek a rendszerelemek 60°C főlé. Köszönöm az őszinte véleményt. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.19 kedd, 13:53:26 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #56942 Dátum: 2014.08.19 kedd, 12:35:07 »

Nekem van előkészítés,de még mindig vacilálok rajta  hehe,ha sokat megyek hosszabb távon,akkor bedobom a vasba.
Az előkészítés(vezetékek)szerintem nagyon minimális maniba kerül az egész szetthez képest.Ja és a bekábelezési idő kicsit több. eplus2

Benzinesnél nem vészes a kábelezés sem.
Dieselnél kicsit több idő és azt még programozni is kell, hogy működjön.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #56943 Dátum: 2014.08.19 kedd, 12:45:21 »

Benzinesnél nem vészes a kábelezés sem.
Dieselnél kicsit több idő és azt még programozni is kell, hogy működjön.
Ezt mond meg Scratch-nek is, hogy benzinesbe könnyű tempomatot építeni  eplus2
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #56944 Dátum: 2014.08.19 kedd, 12:47:22 »

Ezt mond meg Scratch-nek is, hogy benzinesbe könnyű tempomatot építeni  eplus2
nyes Petyának van egy eladó benyás szettje! hehe
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.19 kedd, 12:51:09 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #56945 Dátum: 2014.08.19 kedd, 12:48:45 »

Ezt mond meg Scratch-nek is, hogy benzinesbe könnyű tempomatot építeni  eplus2

Építéni könnyű....működésre bírni már nehezebb.  vigyor3
Eddig csak róla tudok, hogy nem működik a tempomatja....kigyulladt Di-je is csak neki volt.  eplus2
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #56946 Dátum: 2014.08.19 kedd, 13:15:10 »

Építéni könnyű....működésre bírni már nehezebb.  vigyor3
Eddig csak róla tudok, hogy nem működik a tempomatja....kigyulladt Di-je is csak neki volt.  eplus2
lehet a tempomatmotorja döglött. egyik tag v6-jánál jártunk úgy, kimértünk minden kábelt, minden fasza volt, a biztosítéka ki volt menve, cseréltük, még mindig nem ment, fél napos szívás után megállapítottuk, hogy minden jó, csak a tempomat motor maradhatott. vett bele egy bontottat és azóta is hibátlan neki
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #56947 Dátum: 2014.08.19 kedd, 13:31:31 »

lehet a tempomatmotorja döglött. egyik tag v6-jánál jártunk úgy, kimértünk minden kábelt, minden fasza volt, a biztosítéka ki volt menve, cseréltük, még mindig nem ment, fél napos szívás után megállapítottuk, hogy minden jó, csak a tempomat motor maradhatott. vett bele egy bontottat és azóta is hibátlan neki

Scratch is cserélgetett már mindent, de még mindig nem működik neki. 
A kábelezést néztem a nagytalin...megvan minden. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #56948 Dátum: 2014.08.19 kedd, 14:23:06 »

Tisztelt Fórumtárs!
Most én kérdezem, hogy mi tud elromlani egy utólag beépített perforált alumínium hűtőbordán, vagy egy gyári olajszűrőn. wow1 wow1 wow1 Még egy gondolat. A clubban senki nem akar okosabb lenni a Ford mérnökeinél. falbav falbav falbav Azt viszont jó ha tudod, hogy nekik milyen, a cég által támasztott követelményeknek kell megfelelni. rinya rinya rinya A jó tervezői munka és a profitorientált vállalati elvárás két nagyon egymástól távol eső fogalom. Sajnos a multinacionális érdek egyre jobban maga alágyűri a megfelelő biztonsággal és élettartammal bíró tervezői munkát. Ha olvasol újságot láthatod, hogy egyre több autógyártó cég kénytelen visszahívni és nem kis pénzér utánjavítani és szervizelni a gépkocsijait a spórolás és a  kíméletlen profit hajszolás miatt. Sajnos itt tartunk! wave
Tisztelettel László! worship  

Kicsit témába vágó, de nem konkrétan ford. Mostanában volt a Spektrum/discovery/NatGeo hármasból valamelyiken egy műsor, ami a tervezett elavulásról szólt. Egy villanykörtével kezdték, ami 1901 óta folyamatosan világít és nem tudják, mitől. Sajnos lemaradtam róla, pedig biztos érdekes műsor lehetett.
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #56949 Dátum: 2014.08.19 kedd, 15:20:24 »

Kicsit témába vágó, de nem konkrétan ford. Mostanában volt a Spektrum/discovery/NatGeo hármasból valamelyiken egy műsor, ami a tervezett elavulásról szólt. Egy villanykörtével kezdték, ami 1901 óta folyamatosan világít és nem tudják, mitől. Sajnos lemaradtam róla, pedig biztos érdekes műsor lehetett.
Tisztelt Fórumtárs!
Napjainkban a gyártás technológia és az anyagszerkezet ismerete olyan szinten áll, hogy szinte percnyi pontossággal meghatározható egy anyag kifáradása vagy törése. A felhasználó cégek ezen ismereteket nem kis mértékben ki is használják. Lásd egy akkumulátor aminek a garancia ideje 2év pont 25 hónapra adja meg magát, amiért nem kis pénzt fizettél. Kérdezd meg Tisler19-t ő többet tudna neked erről mesélni. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Oldalak: 1 ... 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 [1139] 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.142 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.