Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 18:00:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 [1207] 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21902800 alkalommal)
0 Felhasználó és 137 vendég van a témában
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #60300 Dátum: 2014.12.31 szerda, 12:17:07 »

Látom félre értelmezed a dolgokat. Olvass és értelmezz, utána írj ilyeneket.

Talán amit írtam az ellentmond a fizikának és mindennek? Sajnos van az úgy, hogy irkálunk, irkálunk és ezzel akár meg is téveszthetünk bárkit, vagy nehezebben járható, gazdaságtalan útra irányítunk. Gondolok itt a feleslegesen kidobott pénzekre a feleslegesen cserélt alkatrészekből kifolyólag.

Az asztalra letenni folyamatosan lehet. Ha.  egy év múlva akár csak egy valaki az én "magaslóról" írásom segít akkor már ért valamit.

Kicsit olvasva a fórumot látszik, hogy aki "nem velünk az ellenünk" elv dominál sok esetben. Vannak, voltak "arcok, Nickek" akik már nincsenek, pedig volt saját gondolatuk, megosztották, de itt az többeknek nem tetszett, így hát lassan kimaradoztak, majd nem jöttek többet.

Nem kéne ez a kirekesztő sleng duma. Én úgy érzem, hogy műszakilag a fórum témájához kapcsolódóan írtam. Ezzel nem mindenki ért egyet, de nem ütközteti az Ő saját álláspontját, hanem visszautalgat egy másik fórumtársra és finoman jelzi nekem, hogy f@sz vagyok és menjek a pics@ba az "asztaltól".

A "tárgyban" szereplő kérdésre esetleg valaki tudja a választ? Írja le, beszéljük meg. Bár ahogy alkatrészeket cserélgetni egy autóban, úgy jobb értelmes beszélgetés helyett, ordibálni az "asztalnál". integet2

Hali.
Ezt csak te gondolod igy.
A valóság az hogy ez a forum olyan mint kisarkitva, pl otthon egy család,...te most idejössz vendégeskedni és már te megmondod mi a jó.......
személyszerint,nekem az az 50komment nem tetszett amit csak a véleményed megformálására használtál,ahelyett
hogy leirtad volna mi volt a baj a kocsiddal  smile

Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #60301 Dátum: 2014.12.31 szerda, 12:22:04 »

Fenyegetsz? wow1 Vagy itt ez így megy? wilting

Szerintem nem. Ha neked ez megnyugtató akkor bannoltass ki. Ha ez neked kielégülést okoz. wilting

Na látod itt kezdődnek a problémák......te már ellenségképet látsz mindenben. eplus2

Én itt senki sem vagyok.../ no admin,..érted /.
2. poénból irtam,...meg kéne tanulni értelmezni a smajli jelentését. / azért van ott /.
 smile sztem fuss neki újra ennek a forumozásnak...mindenkinek jobb lesz  Wink
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60302 Dátum: 2014.12.31 szerda, 12:27:05 »

Figyelj!
A helyzet itt csupán annyi, hogy vettem egy autót, aminek voltak/vannak hibái!
Én megtaláltam ezt a fórumot, mondván az én típusú autóm és a mondeo MK3-as nasgyrészt hasonló! Sajnos voltak problémáim az autóval, (ismétlem SAJNOS)! Én örültem volna a legjobban ha ide sem kell jönnöm, annak meg főleg örültem volna, ha nem kell ennyit írnom, ugyanis akkor jó lett volna az autóm! Ennyi...
Majd tettem fel kérdéseket...mivel én nem értek az autókhoz, ezért nekem nem volt egyértelmű a hiba...itt elég sok embernek ezek bugyuta, idegesítő kérdések voltak! Azonban nekem az én autóm a legfontosabb, ezért én azért aggódtam. És megkérdeztem a "bugyuta, hülye" kérdést is...ez 1-2-3 embernek nem tetszett! Majd azért hála istennek volt aki segített, mindig kaptam irányt a hiba felé! És sikerült is kijavítani azokat!
De aztán jöttek a folyamatos "kostolgatások", oltogatások! Számukra mint kiderült ez szokásos, ne vegyem fel dolgok! Mondták (írták) De engem bizony egy idő után zavart, hogy folyamatosan visszalátom a nevem, hogy mekkora egy idióta vagyok. (nem leírva, csak utalgatva) Majd volt 1-2 alkalom amikor kifakadtam! Igen, néha lehet durvábban! De én viseljem el, mert ez így szokás. Ők azt hitték én belevontam a "családokat" is...pedig dehogy! Ez még nem belevonás  nyes
Majd felfüggesztettek...most meg nem vagyok túl aktív, volt kérdésem, ezt is visszalátom...de segíteni nem segít. Mind1, majd megoldom valahogy!
Én kérdést már nem fogok feltenni, ugyanis segítséget már nem fogok kapni!  szomoru1
Tényleg nem kellene úgy felháborodnod. Érzem az indulatot a soraid között. Vannak vicces emberek és vannak komolyabbak. Itt egy "jól" összeszokott csapat van. Tréfálkoznak, ha kell gúnyolódnak, de sokszor segítenek. Mindenki a maga módján és maga eszével teszi ezt. Vannak akik csapodnak a "krémhez", mert nincs önálló gondolatuk, vagy úgy érzik érdekből "kell" nyalniuk más seggét, ezért melléállnak és úgy próbálnak fennmaradni ezen a fórumon. Jól érzik magukat a felvett szerepben. Hagyni kell nekik ezt az érzést. A fórumok nem attól válnak értékes információk terepévé, mert szavakkal történik az eszmecsere. Hanem, hogy az írás megmarad. Sz@art nem érne ez a fórum ha, minden este törlődnének a hozzászólások. A Te kérdéseid is értékesek és hasznosak a rá adott válaszok is, még akkor is, ha neked ott nem segít.

Kaptál útmutatást, segítséget. Akkor volt értelme idejönnöd. Hagyd ezt a kóstolgatást!

Ha "kifakadsz" akkor nem kell személyeskedni. Inkább próbálj megbékélni az itt jelenlévő hangulattal. Biztos vagyok benne, hogy ha kérdezel, akkor kapsz is segítséget. Nem biztos, hogy egyből jutsz a megoldáshoz, de ahogy Te is írtad lesz benne olyan irány ami oda vezet.

Egy társaságba nem beleszületik az ember, hanem "odacsapódik" és sok kitartással a tagjává válik.

Ne add fel!  integet2
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #60303 Dátum: 2014.12.31 szerda, 12:30:00 »

El, kéne, olvasni, még egyszer a kérdésemet. Csak hogy "képben legyél".

Idézem: "Alapjáraton, álló helyzetben, mitől ingadozhat a hűtőfolyadék hőfoka?"

Hőfoknál az ingadozás azt jelenti, hogy alacsonyabb, majd magasabb a hőfok. Fel, le. Nem pedig ki, be.

Fellazult szivattyúlapát, vagy ledarált bordás tengely hogyan is valósítja meg a hőmérséklet ingadozását lefele? Azaz ha kopott a tengely, vagy fellazult a szivattyúlapát, akkor kihűl a hűtőfolyadék? Esetleg eléri a fagyáspontot is? Ezzel gondolom, hogy azt akarod szemléltetni, hogy a motor működése közben, ha melegedés lépne fel a hűtőfolyadékban, ami köztudottan káros következményekkel járna a motor üzemeltetése szempontjából, akkor elég ha "szimuláljuk" útközben a fellazult szivattyúlapátot, vagy kopott bordás tengelyt, azáltal, hogy "lekötjük" a vízpumpát és máris mehetünk tovább? Ilyenkor viszont "az elméleted szerint" fokozottan figyeljünk arra, hogy nehogy túlhűtsük a motort, mert az fagyáshoz is vezethet.

Ne haragudj, ha "kicsit" összetettebbre sikerült a mondat. Jelezd és kibontom Neked, talán akkor megérted. worship

Ha ismernéd a motor hűtési rendszerét akkor nem írtál volna ilyeneket.

Kénytelen vagyok beidézni a saját írásodat: "úgy néz ki mintha képben lennél, pedig dehogy." integet2

Mélyen Tisztelt Fórumtársam!
Meg nyugtatlak, hogy a mondeo hűtőrendszerével képben vagyok, emiatt ne aggódj. A probléma ott kezdődik, hogy te elképesztő módon megvagy győződve a mindenkori igazadról és hozzáértésedről. Ez még nem is volna olyan nagy baj, ha mindezt elfogatható módon és stílusban közölnéd velünk. Csak az a "lenéző, nagyképű, kioktató stílus", itt a fórumon sokunknak nem jön be és kifejezetten nem tettszik. Nem értek avval se egyet, hogy van egy pár megmondó ember akinek a véleményét muszáj lenne kötelező érvénnyel  elfogadni. Ez egy fórum, ahol mindenki kifejtheti a mindenkori véleményét a köznek is tetsző módon. Sajnos te, eddig ennek a követelménynek nem igazán tudtál megfelelni. Sokkal többre becsülnénk ha ebből a nagy arcból visszavennél egy kicsit és megfelelő stílusban írnád le a véleményed.
Mindezek után, eredményekben gazdag, boldog, békés újesztendőt kívánok, neked és a családodnak. wave
Tisztelettel László! worship  
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60304 Dátum: 2014.12.31 szerda, 12:31:51 »

Ez is egy vélemény.
Egy utcában ha mindenki szembe jön,akkor egy idő után gyanús lehet,én megyek  xar irányba nem?(általánosságban)
Itt eddig is meg régen is szivesen segitettek azok akik  tudnak.
Ezt nyugodtan mondhatom én, aki vagy 5ėv kihagyás után visszajőve is tapasztalom.
Szóval ha valahogy nagyon mind3nki más véleményen van el kell gondolkodni...
senki nem lesz kisebb ha beirja elnézte ,tévedett vagy egyéb meakulpa.
De sokszor az van hogy ők még erősködnek is.


Értheted magadra is. Többes számban írod. Kikre érted?
Naplózva
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #60305 Dátum: 2014.12.31 szerda, 12:32:19 »

Üdv!

Továbbra is küzdök az alapjárati problémámmal. 1.8 Benzin 125LE  2002 es mondeo
Menet közben kuplungot benyomva vagy üresben gurulva nagyon lassan ejti le a fordulatot.
Ujraindítás után megszünik ismét a hiba...

Computer a fojtószelep helyzet érzékelőt hozta hibának, az ki is lett cserélve szóval nem az a ludas, volt egy kontakt hiba is, helyre lett hozva, de ez sem oldotta meg a problémát, illetve kilett tisztítva és szétlett szedve a fojtószelep is.
Esetleg van valakinek ötlete mi lehet ez?!
Sok szerelőnél jártam már...

Esetleg mik lehet azok az alkatrészek amik befolyásolják a menet közbeni alapjáratot illetve annak a normál helyzetbe való visszaesését?!
Vagy mik szabályozzák az alapjáratot, minek van bármi köze is hozzá?!

Az a furcsa, hogy amint a kocsi nem gurul és csak a pedált nyomkodom akkor normálisan működik, mozgó állapotban hozza csak a hibát, illetve nagyon ritkán és véletlen szerűen.

Előre is köszönöm az ötleteket, illetve Borsod, Hajdú és még akár Szabolcs megyei Fordra szakosodott szerelők címét is várnám...mindegy nekem igazából csak valaki találja meg a hibát mert már nagyon elszomorít a helyzet illetve a pénz mennyiség amit ráköltöttem...
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60306 Dátum: 2014.12.31 szerda, 12:32:34 »

Gyerekek..........gyerekek.......... wilting wilting wilting
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #60307 Dátum: 2014.12.31 szerda, 12:40:13 »

Üdv!

Továbbra is küzdök az alapjárati problémámmal. 1.8 Benzin 125LE  2002 es mondeo
Menet közben kuplungot benyomva vagy üresben gurulva nagyon lassan ejti le a fordulatot.
Ujraindítás után megszünik ismét a hiba...

Computer a fojtószelep helyzet érzékelőt hozta hibának, az ki is lett cserélve szóval nem az a ludas, volt egy kontakt hiba is, helyre lett hozva, de ez sem oldotta meg a problémát, illetve kilett tisztítva és szétlett szedve a fojtószelep is.
Esetleg van valakinek ötlete mi lehet ez?!
Sok szerelőnél jártam már...

Esetleg mik lehet azok az alkatrészek amik befolyásolják a menet közbeni alapjáratot illetve annak a normál helyzetbe való visszaesését?!
Vagy mik szabályozzák az alapjáratot, minek van bármi köze is hozzá?!

Az a furcsa, hogy amint a kocsi nem gurul és csak a pedált nyomkodom akkor normálisan működik, mozgó állapotban hozza csak a hibát, illetve nagyon ritkán és véletlen szerűen.

Előre is köszönöm az ötleteket, illetve Borsod, Hajdú és még akár Szabolcs megyei Fordra szakosodott szerelők címét is várnám...mindegy nekem igazából csak valaki találja meg a hibát mert már nagyon elszomorít a helyzet illetve a pénz mennyiség amit ráköltöttem...
Mit értesz nagyon lassú visszaejtésen?
A korábbi problémaleírásodat nem láttam, de nekem azon akadt meg a szemem, hogy csak mozgó állapotban csinálja, állva nem. Nekem - igaz tökmás motor - de azt csinálja, hogy ha gurulás közben kiteszem üresbe, akkor 1100rpm-ig ejti a fordulatot (2-3mp alatt), és ott tartja, amíg meg nem áll a kocsi. Akkor meg vagy 900-ra, vagy 750-re ejti. Ez normális működés.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
manoford
Vendég
« Új hozzászólás #60308 Dátum: 2014.12.31 szerda, 12:47:55 »

Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy nekem sen akar melegedni a mondim kétszer cseréltem mindkét termosztátot gyárira ezek után sem ilyen hidegekben el sem mozdul a mutató ha nagyon nyomom neki akkor igen de egy lassításnál ismét lemegy nullára ha megálok kézzel tudom megfogni a csöveket tehát tényleg nem meleg esetleg ötlet?? Köszi elöre is
Naplózva
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #60309 Dátum: 2014.12.31 szerda, 12:52:45 »

Mit értesz nagyon lassú visszaejtésen?
A korábbi problémaleírásodat nem láttam, de nekem azon akadt meg a szemem, hogy csak mozgó állapotban csinálja, állva nem. Nekem - igaz tökmás motor - de azt csinálja, hogy ha gurulás közben kiteszem üresbe, akkor 1100rpm-ig ejti a fordulatot (2-3mp alatt), és ott tartja, amíg meg nem áll a kocsi. Akkor meg vagy 900-ra, vagy 750-re ejti. Ez normális működés.

Nekem konkrétan olyat ,csinál hogy pl 2500-nál ha kiteszem üresbe akkor szinte magától tartja az alapjáratot kb 25-40 másodperc mire 1000 körülre engedi vissza.
De ha nem 2500 hanem 4000-nél akkor mégtöbb idő alatt ejti vissza kb 1perc is lehet...
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60310 Dátum: 2014.12.31 szerda, 12:56:14 »

Mélyen Tisztelt Fórumtársam!
Meg nyugtatlak, hogy a mondeo hűtőrendszerével képben vagyok, emiatt ne aggódj. A probléma ott kezdődik, hogy te elképesztő módon megvagy győződve a mindenkori igazadról és hozzáértésedről. Ez még nem is volna olyan nagy baj, ha mindezt elfogatható módon és stílusban közölnéd velünk. Csak az a "lenéző, nagyképű, kioktató stílus", itt a fórumon sokunknak nem jön be és kifejezetten nem tettszik. Nem értek avval se egyet, hogy van egy pár megmondó ember akinek a véleményét muszáj lenne kötelező érvénnyel  elfogadni. Ez egy fórum, ahol mindenki kifejtheti a mindenkori véleményét a köznek is tetsző módon. Sajnos te, eddig ennek a követelménynek nem igazán tudtál megfelelni. Sokkal többre becsülnénk ha ebből a nagy arcból visszavennél egy kicsit és megfelelő stílusban írnád le a véleményed.
Mindezek után, eredményekben gazdag, boldog, békés újesztendőt kívánok, neked és a családodnak. wave
Tisztelettel László! worship  
Nagyon Mélyen Tisztelt Fórumtárs!

Köszönöm szépen tárgyilagos szavaid. Ígérem átgondolom nagyra-becsült írásod mondanivalóját. Nem tartom elfogadhatatlannak, hogy nem értünk egyet bizonyos dolgokban. Jelen írásomban remélem nem találsz kivetnivalót a stílusommal kapcsolatban. Miután elolvastam általam nagyra-becsült soraidat és megértettem az abban felvázoltakat, leírtakat. Azon tűnődöm, hogy vajon miért nem kapok választ azon egyszerű kérdésemre amiből elindult  a kettőnk közti eszmecsere. Türelmes ember lévén szeretném újból a figyelmedbe ajánlani a kérdést. Amennyiben arra vonatkozólag szeretnél negyedszer is kitérni, hogy milyen módon fogalmazzam meg a kérdésem lényegét, esetleg az írásom hangvitelét nem tudod megfelelőképpen értelmezni, sajnos úgy érzem erre a kérdésre nem fogok megfelelő választ kapni a későbbiekben sem. Itt szeretném kihangsúlyozni, hogy a "nem tudom" válasz is értelmezhető számomra.

"Alapjáraton, álló helyzetben, mitől ingadozhat a hűtőfolyadék hőfoka?"

Várom megtisztelő válaszod.
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60311 Dátum: 2014.12.31 szerda, 13:00:31 »

Üdv!

Továbbra is küzdök az alapjárati problémámmal. 1.8 Benzin 125LE  2002 es mondeo
Menet közben kuplungot benyomva vagy üresben gurulva nagyon lassan ejti le a fordulatot.
Ujraindítás után megszünik ismét a hiba...

Computer a fojtószelep helyzet érzékelőt hozta hibának, az ki is lett cserélve szóval nem az a ludas, volt egy kontakt hiba is, helyre lett hozva, de ez sem oldotta meg a problémát, illetve kilett tisztítva és szétlett szedve a fojtószelep is.
Esetleg van valakinek ötlete mi lehet ez?!
Sok szerelőnél jártam már...

Esetleg mik lehet azok az alkatrészek amik befolyásolják a menet közbeni alapjáratot illetve annak a normál helyzetbe való visszaesését?!
Vagy mik szabályozzák az alapjáratot, minek van bármi köze is hozzá?!

Az a furcsa, hogy amint a kocsi nem gurul és csak a pedált nyomkodom akkor normálisan működik, mozgó állapotban hozza csak a hibát, illetve nagyon ritkán és véletlen szerűen.

Előre is köszönöm az ötleteket, illetve Borsod, Hajdú és még akár Szabolcs megyei Fordra szakosodott szerelők címét is várnám...mindegy nekem igazából csak valaki találja meg a hibát mert már nagyon elszomorít a helyzet illetve a pénz mennyiség amit ráköltöttem...
Töltésed rendben van? A ford töltésrendszere nagyon tudja befolyásolni az alapjáratot. Menet közben több fogyasztót használsz, így okozhat fordulatszám növekedést, ha az akksi és a töltés nem megfelelő.
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60312 Dátum: 2014.12.31 szerda, 13:02:13 »

Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy nekem sen akar melegedni a mondim kétszer cseréltem mindkét termosztátot gyárira ezek után sem ilyen hidegekben el sem mozdul a mutató ha nagyon nyomom neki akkor igen de egy lassításnál ismét lemegy nullára ha megálok kézzel tudom megfogni a csöveket tehát tényleg nem meleg esetleg ötlet?? Köszi elöre is

Fűtésed milyen az utastérben?
Naplózva
manoford
Vendég
« Új hozzászólás #60313 Dátum: 2014.12.31 szerda, 13:05:00 »

Töltésed rendben van? A ford töltésrendszere nagyon tudja befolyásolni az alapjáratot. Menet közben több fogyasztót használsz, így okozhat fordulatszám növekedést, ha az akksi és a töltés nem megfelelő.

Egy másik tipusú autom csinált ilyet és ott valami sebesség jeladót cseréltek amiröl az abs is kapta a jelet nem tudom a mondeonál van e ilyen és van e hozzá köze
Naplózva
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #60314 Dátum: 2014.12.31 szerda, 13:14:15 »

Töltésed rendben van? A ford töltésrendszere nagyon tudja befolyásolni az alapjáratot. Menet közben több fogyasztót használsz, így okozhat fordulatszám növekedést, ha az akksi és a töltés nem megfelelő.

Konkrétan erre még senki nem gondolt, viszont erről fogalmam nincs...
Ujra indítással megszünhet ez a probléma?!
De emlékeim szerint 2éve volt aksi cserélve, mintha akkor mérték volna és akkor rendben volt a generátor.
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60315 Dátum: 2014.12.31 szerda, 13:22:41 »

Konkrétan erre még senki nem gondolt, viszont erről fogalmam nincs...
Ujra indítással megszünhet ez a probléma?!
De emlékeim szerint 2éve volt aksi cserélve, mintha akkor mérték volna és akkor rendben volt a generátor.
Megszünhet!

Ez egy lehetséges irányvonal. Lehet, amit véleményem szerint érdemes ellenőrizni. A ford töltési rendszerét a vezérlőegység szabályozza. amikor szükségesnek találja az elektronika, lekapcsolja a generátort a hálózatról. Ezen terhelésváltozások alkalmával viszont "igazítja" az alapjárati rendszert. Ezáltal következhet alapjárat ingadozás ami mérhető, de laikus szemmel nem kirívó. Az általad felvázolt leírásból én nem zárnám ki teljesen. Érdemes ellenőrizni. Ez még nem jelent komolyabb kiadást. Természetesen ennek kizárása esetén lehet tovább lépni.

Én személy szerint az alapjárati motor "tisztaságát" ellenőrizném következő lépésben.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 13:24:26 írta kowikamil » Naplózva
manoford
Vendég
« Új hozzászólás #60316 Dátum: 2014.12.31 szerda, 13:31:28 »

Fűtésed milyen az utastérben?
Hát elég gyatra kb langyos levegőt nyom messze nem forró ha tolom neki és feljebb jön a mutató kb a negyedig akkor melegszik a fűtésem is
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #60317 Dátum: 2014.12.31 szerda, 13:36:17 »

Nagyon Mélyen Tisztelt Fórumtárs!

Köszönöm szépen tárgyilagos szavaid. Ígérem átgondolom nagyra-becsült írásod mondanivalóját. Nem tartom elfogadhatatlannak, hogy nem értünk egyet bizonyos dolgokban. Jelen írásomban remélem nem találsz kivetnivalót a stílusommal kapcsolatban. Miután elolvastam általam nagyra-becsült soraidat és megértettem az abban felvázoltakat, leírtakat. Azon tűnődöm, hogy vajon miért nem kapok választ azon egyszerű kérdésemre amiből elindult  a kettőnk közti eszmecsere. Türelmes ember lévén szeretném újból a figyelmedbe ajánlani a kérdést. Amennyiben arra vonatkozólag szeretnél negyedszer is kitérni, hogy milyen módon fogalmazzam meg a kérdésem lényegét, esetleg az írásom hangvitelét nem tudod megfelelőképpen értelmezni, sajnos úgy érzem erre a kérdésre nem fogok megfelelő választ kapni a későbbiekben sem. Itt szeretném kihangsúlyozni, hogy a "nem tudom" válasz is értelmezhető számomra.

"Alapjáraton, álló helyzetben, mitől ingadozhat a hűtőfolyadék hőfoka?"

Várom megtisztelő válaszod.
Tisztelt Fórumtárs!
A kérdésedre a válaszom a következő, ami természetesen nem egy axióma. Én már láttam fellazult keringető szivattyúlapátot, ami alkalmanként ,megszorult majd ismét fellazult. Kérdezhetnéd, hogy mitől.
1. A motor alap és üzemi fordulatán mindenkor jelenlevő rezonancia és vibráció hatására.
2. Az alapjárati fordulatszám egyenetlenségéből adódó szivattyúlapátra ható változó erők miatt.
3. A változóerők hatására a keringetés mértéke is megváltozik, ami változó vízhőmérsékletet eredményez.
4. Ez természetesen nem fog szélsőséges változásokat produkálni alapjáraton, de megfelelő műszerrel mérhető lesz.
5. Gyorsabb és intenzívebb, szélesebb határok közötti változás várható, változó motorfordulat esetén, ami nem tükrözi a motor tényleges vízhőmérsékletét.
Utoljára és nem utolsó sorban.
A "hozzászólás hangvételét és a stílusát" elég ha a kölcsönös bizalom és az egymás iránti tiszteletadás vezérli. Ha visszaolvasod a hozzászólásaimat akkor láthatod, hogy igyekeztem mindenkor mindenkinek megadni a maximális tiszteletet, még akkor is ha az illető alkalmanként nem szolgált rá. Én még ezt tanultam 60 évvel ezelőtt az általános iskolában. Ne értsd félre a szavaimat. Tudom, a kor nem érdem csak egy biológiai állapot, amit tudni kell az embernek mindenkor jókedvűen tudomásul venni. wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 13:38:51 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #60318 Dátum: 2014.12.31 szerda, 13:52:29 »

Megszünhet!

Ez egy lehetséges irányvonal. Lehet, amit véleményem szerint érdemes ellenőrizni. A ford töltési rendszerét a vezérlőegység szabályozza. amikor szükségesnek találja az elektronika, lekapcsolja a generátort a hálózatról. Ezen terhelésváltozások alkalmával viszont "igazítja" az alapjárati rendszert. Ezáltal következhet alapjárat ingadozás ami mérhető, de laikus szemmel nem kirívó. Az általad felvázolt leírásból én nem zárnám ki teljesen. Érdemes ellenőrizni. Ez még nem jelent komolyabb kiadást. Természetesen ennek kizárása esetén lehet tovább lépni.

Én személy szerint az alapjárati motor "tisztaságát" ellenőrizném következő lépésben.

Mit tanácsolsz akkor?!
Egyébként nagyrészt első indításnál jelentkezik a hiba.
Aztán egyre sűrűbben...
De felmerül bennem, hogy miért hoz a számítógép fojtószelep helyzeti hibát?!

manoford milyen kocsi volt és esetleg a pontos nevére emlékszel?!
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 13:56:28 írta KissLaci » Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60319 Dátum: 2014.12.31 szerda, 14:02:00 »

Tisztelt Fórumtárs!
A kérdésedre a válaszom a következő, ami természetesen nem egy axióma. Én már láttam fellazult keringető szivattyúlapátot, ami alkalmanként ,megszorult majd ismét fellazult. Kérdezhetnéd, hogy mitől.
1. A motor alap és üzemi fordulatán mindenkor jelenlevő rezonancia és vibráció hatására.
2. Az alapjárati fordulatszám egyenetlenségéből adódó szivattyúlapátra ható változó erők miatt.
3. A változóerők hatására a keringetés mértéke is megváltozik, ami változó vízhőmérsékletet eredményez.
4. Ez természetesen nem fog szélsőséges változásokat produkálni alapjáraton, de megfelelő műszerrel mérhető lesz.
5. Gyorsabb és intenzívebb, szélesebb határok közötti változás várható, változó motorfordulat esetén, ami nem tükrözi a motor tényleges vízhőmérsékletét.
Utoljára és nem utolsó sorban.
A "hozzászólás hangvételét és a stílusát" elég ha a kölcsönös bizalom és az egymás iránti tiszteletadás vezérli. Ha visszaolvasod a hozzászólásaimat akkor láthatod, hogy igyekeztem mindenkor mindenkinek megadni a maximális tiszteletet, még akkor is ha az illető alkalmanként nem szolgált rá. Én még ezt tanultam 60 évvel ezelőtt az általános iskolában. Ne értsd félre a szavaimat. Tudom, a kor nem érdem csak egy biológiai állapot, amit tudni kell az embernek mindenkor jókedvűen tudomásul venni. wave
Tisztelettel László! worship  
Tisztelt László!

Köszönöm a választ.
Engedd meg, hogy leírjam az észrevételem.
Látod amikor nem a fórum témájához, jelen esetben a Ford Mondeo gépjárművel és annak lehetséges hibáival, rendellenes működésével kapcsolatosan írunk ide, hanem mások stílusát, hozzáállását, hozzáértését, vagy nem hozzáértését taglaljuk, fordul az elő ami jelen esetben is, hogy a termosztátból kiindulva jutunk el a vízpumpa rendellenes működéséhez. Az alap kiindulásban egy termosztátcserével indult a vízhőfok ingadozásról kialakult vita. Erre kérdeztem a fenti kérdést. Ebből azt következne hogy egy zárt állapotban "megragadt" termosztát "felfőzi" a vizet az autóban.

Biztosíthatlak afelől, hogy nálam a a tiszteletadás mindig megvan, még akkor is, ha a bizalom nem alakult ki. Nem kötekedésképpen és nem "nagyképűen" írtam amiket írtam. Értelmes eszmecserét csak az érveket ütköztetve lehet folytatni. Abban az esetben, ha egy ilyen "vita" közben azt vetem a másik fél szemére, hogy koszos a ruhája, nem mosott fogat, stb. akkor sajnos -nézetem szerint- palástolom a tudatlanságom és bizonygatóm a hamis igazam. Itt sokszor ezt érezni sokak hozzászólásaiból.

Ha esetleg a fogalmazásom és megnyilvánulásom nem vált ki tetszést valakiben az még nem feltétlenül jelent tiszteletlenséget, sokkal inkább magabiztosságot, egyénességet.

Boldog, Békés, Eredményekben és Egészségben Gazdag Újesztendőt Kívánok Neked és családodnak, szeretteidnek!
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 14:06:37 írta kowikamil » Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60320 Dátum: 2014.12.31 szerda, 14:03:03 »


Mit tanácsolsz akkor?!
Egyébként nagyrészt első indításnál jelentkezik a hiba.
Aztán egyre sűrűbben...
De felmerül bennem, hogy miért hoz a számítógép fojtószelep helyzeti hibát?!

manoford milyen kocsi volt és esetleg a pontos nevére emlékszel?!
Mi a hibakód pontosan?
Naplózva
manoford
Vendég
« Új hozzászólás #60321 Dátum: 2014.12.31 szerda, 14:17:01 »


Mit tanácsolsz akkor?!
Egyébként nagyrészt első indításnál jelentkezik a hiba.
Aztán egyre sűrűbben...
De felmerül bennem, hogy miért hoz a számítógép fojtószelep helyzeti hibát?!

manoford milyen kocsi volt és esetleg a pontos nevére emlékszel?!

Ford focus 1.6 benzin
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #60322 Dátum: 2014.12.31 szerda, 14:27:44 »

Tisztelt László!

Köszönöm a választ.
Engedd meg, hogy leírjam az észrevételem.
Látod amikor nem a fórum témájához, jelen esetben a Ford Mondeo gépjárművel és annak lehetséges hibáival, rendellenes működésével kapcsolatosan írunk ide, hanem mások stílusát, hozzáállását, hozzáértését, vagy nem hozzáértését taglaljuk, fordul az elő ami jelen esetben is, hogy a termosztátból kiindulva jutunk el a vízpumpa rendellenes működéséhez. Az alap kiindulásban egy termosztátcserével indult a vízhőfok ingadozásról kialakult vita. Erre kérdeztem a fenti kérdést. Ebből azt következne hogy egy zárt állapotban "megragadt" termosztát "felfőzi" a vizet az autóban.

Biztosíthatlak afelől, hogy nálam a a tiszteletadás mindig megvan, még akkor is, ha a bizalom nem alakult ki. Nem kötekedésképpen és nem "nagyképűen" írtam amiket írtam. Értelmes eszmecserét csak az érveket ütköztetve lehet folytatni. Abban az esetben, ha egy ilyen "vita" közben azt vetem a másik fél szemére, hogy koszos a ruhája, nem mosott fogat, stb. akkor sajnos -nézetem szerint- palástolom a tudatlanságom és bizonygatóm a hamis igazam. Itt sokszor ezt érezni sokak hozzászólásaiból.

Ha esetleg a fogalmazásom és megnyilvánulásom nem vált ki tetszést valakiben az még nem feltétlenül jelent tiszteletlenséget, sokkal inkább magabiztosságot, egyénességet.

Boldog, Békés, Eredményekben és Egészségben Gazdag Újesztendőt Kívánok Neked és családodnak, szeretteidnek!
Tisztelt Fórumtárs!
A hangvétel és a stílus kifogástalan. eljen eljen eljen
A szakmai oldalra vissza térve.
A víz rendellenesen kialakuló hőmérséklet határait több tényező is erősen befolyásolhatja. Mielőtt erre rátérnénk nem árt tudni, hogy a Mondeo hőmérséklet jelzője még indikátornak is nagyon nehezen fogadható el falbav. Ti 72°C-105°C közötti hőmérséklet határon belül a mutató függőleges helyzetben van, és stabilan ott is marad normál működés esetén, miközben a vízhőmérséklet a megadott határokon belül állandóan változik. Ezek után nézzük a lehetséges probléma sort. Pl a termosztátok állapota, a keringetőszivattyú, a vízrendszer normális átjárhatósága, a hengerfej hőmérséklet jeladó megfelelő működése, a hűtő állapota, a töltésrendszer állapota, a kiegfűtés gyertyáinak állapota, és még sorolhatnám. Ezek közül megemlítettünk egy két lehetséges verziót és ezek után indult el a szócsata. Én nem óhajtok egy problémából elefántot kreálni. Ha valakinek van még a témával kapcsolatban számomra inspiráló hsz-e, akkor a véleményem a továbbiakban is megosztom a mélyen tisztelt publikummal.
A köszöntőt és a jókívánságokat köszönöm.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
KissLaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 83


E-mail
« Új hozzászólás #60323 Dátum: 2014.12.31 szerda, 14:45:12 »

Mi a hibakód pontosan?

Nem én olvastam ki... én csak a tulaj vagyok Smiley a szerelő mondta, hogy azt a hibát hozza.

 manoford Köszönöm!
 az alkatrész neve a sebesség mérő jeladó volt?!
Naplózva

2002.9. Havi
1.8 125 Le Mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #60324 Dátum: 2014.12.31 szerda, 15:12:24 »

Valamit nem értek. Segíts légyszíves.

Alapjáraton, álló helyzetben, mitől ingadozhat a hűtőfolyadék hőfoka?
Akkor elmondom,mert neked benzinesed van,és talán tanulhatsz egy kis dízel technikát is.
A vízpumpát egy ricnis tengellyel hajtja a szervószivattyú.Ha a ricnik elnyalódnak vagy a lapát eltörik a szivattyúban(ez úgy törik el rendszerint,hogy egy réz inzert a műanyag lapát közepe,és ez elfordul a műanyagban,esetenkét el is töri a lapátot),akkor előfordul,olyan sajátos működés,hogy amikor hajt a szivattyú,akkor a hűtővizet átkeringeti a teljes rendszeren,és a hűtőből bekeringő hidegvíz visszahűti a motort (itt csak 1 db hengerfej hőmérséklet érzékelő van).Majd amikor ismét "nem hajt a szivattyú",mert elforog a bordástengely vagy épp a lapát a tengelyen,akkor a keringés megszűnik.Ebben az esetben a motorhőfok emelkedni fog.Ebből szépen kialakul egy hőfokingadozás,akár alapjáraton is.Továbbá olyan kis hőfelesleggel dolgozik a dízelmondi,hogy ha bármelyik termo nyitott állapotban van a bemelegedési fázisban,sose fog felmenni állandó üzemi hőfokra,és még menet közben is képes visszaesni,mégha meg is hajtják a verdát.Szóval akár menet közben is ingadozhat,akár a vízpumpa akár a termók miatt,akár alapjáraton is.

A stílus pedig lekezelő ahogy írsz-visszaolvasva.Pl :

"El, kéne, olvasni, még egyszer a kérdésemet. Csak hogy "képben legyél".

Idézem: "Alapjáraton, álló helyzetben, mitől ingadozhat a hűtőfolyadék hőfoka?"

Hőfoknál az ingadozás azt jelenti, hogy alacsonyabb, majd magasabb a hőfok. Fel, le. Nem pedig ki, be.

Fellazult szivattyúlapát, vagy ledarált bordás tengely hogyan is valósítja meg a hőmérséklet ingadozását lefele? Azaz ha kopott a tengely, vagy fellazult a szivattyúlapát, akkor kihűl a hűtőfolyadék? Esetleg eléri a fagyáspontot is? Ezzel gondolom, hogy azt akarod szemléltetni, hogy a motor működése közben, ha melegedés lépne fel a hűtőfolyadékban, ami köztudottan káros következményekkel járna a motor üzemeltetése szempontjából, akkor elég ha "szimuláljuk" útközben a fellazult szivattyúlapátot, vagy kopott bordás tengelyt, azáltal, hogy "lekötjük" a vízpumpát és máris mehetünk tovább? Ilyenkor viszont "az elméleted szerint" fokozottan figyeljünk arra, hogy nehogy túlhűtsük a motort, mert az fagyáshoz is vezethet.

Ne haragudj, ha "kicsit" összetettebbre sikerült a mondat. Jelezd és kibontom Neked, talán akkor megérted. worship

Ha ismernéd a motor hűtési rendszerét akkor nem írtál volna ilyeneket.

Kénytelen vagyok beidézni a saját írásodat: "úgy néz ki mintha képben lennél, pedig dehogy." "




Ha segíteni akarsz és normálisan fórumozni,ezen a stíluson még nem ártana csiszolni.
Nekem tetszik amúgy,hogy bekapcsolódsz,és szeretnéd a ritmust felvenni.Ám nem árt figyelembe venned néhány dolgot.
Az itt lévő srácok sok tapasztalattal bírnak,mégha nem is autószerelők,vagy nem is értenek az autókhoz.
Még autószerlővel is van olyan téma,amiben ő téved,mert nem ismeri a Mondeót,vagy azok jobban,akik itt vannak.
Ugyan ez érvényes a benzines és a dízel sajátosságaira is.Pl a vízpumpa téma.Vagy a Termosztát téma.Amit minden télen ezrek kérdeznek meg és ezerszer kell nekik leírni,és ezeregyedikre sem fog ez változni.Maj dkészítettünk egy FAQ-t is és ott van a Wiki is,de hiába-nagyon sokan még a fáradtságot sem veszik elolvasni.Inkább megkérdezik,és elvárják,hogy választ kapjanak,majd továbbálnak.Amivel nincs gond,amíg nem kapja meg az ember az önzetlen segítségért a lehülyézést.
Amikor valaki azt írja neked,hogy a másik már tett le valamit az asztalra,az csak annyit jelent,hogy a köz érdekéért tett,önzetlenül,ingyen, a saját szabadidejét áldozva.
Én csak remélni tudom,hogy te ezt megérted.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 15:38:30 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #60325 Dátum: 2014.12.31 szerda, 15:23:40 »

Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy nekem sen akar melegedni a mondim kétszer cseréltem mindkét termosztátot gyárira ezek után sem ilyen hidegekben el sem mozdul a mutató ha nagyon nyomom neki akkor igen de egy lassításnál ismét lemegy nullára ha megálok kézzel tudom megfogni a csöveket tehát tényleg nem meleg esetleg ötlet?? Köszi elöre is

A csövek azért nem melegek,mert nincs felmelegedve a víz a rendszerben.Hogy miért?Mert valamelyik vagy mindkettő termosztát folyamatosan nyitott állapotban van.A fűtés hőcserélőjében állandóan kering a víz,így az is meg a hűtő is és az olajhűtő is csak hűti a motor hűtővizét.
A dízel nem termel olyan sok felesleges hőenergiát mint a benzines,így fonots,hogy a termók zárva legyenek amíg a motor el nem érte az üzemi hőfokot.Addig a fűtést sem érdemes indítani a fülkében,mert az is csak hőt vesz el a hűtővíztől.Ha már beállt az üzemi hőfok,a mutató satbilan középen áll,akkor már lehet fűteni is.Akkor is szükséges viszont a termosztátok helyes működése,mert ha nyitot tamikor elérte a hőfokot,akkor vissza is kell zárjon amikor elkezd csökkenni a motorhőmérséklete.
Szóval termo hiba.Érdemes kifőzni egy lábosban és mérni,mikor nyit és zár.Mindkettőt.Rá van írva a termóra a hőfok,asszem 92 vagy 96 fok....
Aztán a főkörinél van egy automata légtelenítő szelep.ennek a helyén van kiképezve egy kis fészek felül.Ott tud távozni a levegő a rendszerből,egy csövön keresztül a tágulásiba jut.Annak mindig felül kell lennie.Ha nem oda kerül,a tömítés nem zár,és megkerülheti a víz a zárt termosztátot is,vagy csepegni kezd a víz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #60326 Dátum: 2014.12.31 szerda, 15:43:31 »

Sziasztok!

Nem nagyon tudtatok segíteni nekem a fabetéttel kapcsolatban. Sajnos.
Azóta is recseg. Ha alacsony fordulaton megy az autó, kicsit rázkódik, és hallom.
Sajnos nem merem bevállalni a leszedését, mert fogalmam sincs hogy kell, eltőrni meg nem lenne szerencsés.
Ez attól tartok így marad Sad

Másik kérdés: vaj színű bőr belső van az autóba, és szinte minden vaj színű.
Ezt tisztítani mivel a legjobb?
Próbáltam sima tisztítóval, meg vízzel, de lehetetlen igazán szépre csinálni.
Van valami spéci anyag hozzá?
Ha valaki tud kérem írja meg nekem. Nagyon szépen köszönöm.

kárpit tisztító gép(ami a folyadékot permetezi,majd visszaporszívózza a szennyel együtt), és kárpit tisztító szerrel.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #60327 Dátum: 2014.12.31 szerda, 15:57:20 »

Sziasztok ! Sajna, nem a hátsó üléssor felső odafogatása zörög, és nem is a roló...Sad koppig üres már a csomagtartóm, se pótkerék se semmi se roló, ülések lehajtva...Cheesy szóval már csak a csomagtér ajtó marad, de az elég stabilnak néz ki nemtudom rángatni nyomkodni, vagy még a csomagtérajtó teleszkópjaira tudok gondolni, hogy az esetleg rázkódhat (?) zöröghet picit, le fel ebben a hideg időben ? Még valami ötlet valakinek esetleg ?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #60328 Dátum: 2014.12.31 szerda, 15:59:02 »

Sziasztok ! Sajna, nem a hátsó üléssor felső odafogatása zörög, és nem is a roló...Sad koppig üres már a csomagtartóm, se pótkerék se semmi se roló, ülések lehajtva...Cheesy szóval már csak a csomagtér ajtó marad, de az elég stabilnak néz ki nemtudom rángatni nyomkodni, vagy még a csomagtérajtó teleszkópjaira tudok gondolni, hogy az esetleg rázkódhat (?) zöröghet picit, le fel ebben a hideg időben ? Még valami ötlet valakinek esetleg ?
igen.szokott a kézifék kötél is kopogni-zörögni,mert eltörik a gyári rögzítése,és odaverődik az autó aljához. Roll Eyes
Műanyag szíjbilincs lazára húzva segít....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60329 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:00:22 »

Akkor elmondom,mert neked benzinesed van,és talán tanulhatsz egy kis dízel technikát is.
A vízpumpát egy ricnis tengellyel hajtja a szervószivattyú.Ha a ricnik elnyalódnak vagy a lapát eltörik a szivattyúban(ez úgy törik el rendszerint,hogy egy réz inzert a műanyag lapát közepe,és ez elfordul a műanyagban,esetenkét el is töri a lapátot),akkor előfordul,olyan sajátos működés,hogy amikor hajt a szivattyú,akkor a hűtővizet átkeringeti a teljes rendszeren,és a hűtőből bekeringő hidegvíz visszahűti a motort (itt csak 1 db hengerfej hőmérséklet érzékelő van).Majd amikor ismét "nem hajt a szivattyú",mert elforog a bordástengely vagy épp a lapát a tengelyen,akkor a keringés megszűnik.Ebben az esetben a motorhőfok emelkedni fog.Ebből szépen kialakul egy hőfokingadozás,akár alapjáraton is.Továbbá olyan kis hőfelesleggel dolgozik a dízelmondi,hogy ha bármelyik termo nyitott állapotban van a bemelegedési fázisban,sose fog felmenni állandó üzemi hőfokra,és még menet közben is képes visszaesni,mégha meg is hajtják a verdát.Szóval akár menet közben is ingadozhat,akár a vízpumpa akár a termók miatt,akár alapjáraton is.

A stílus pedig lekezelő ahogy írsz-visszaolvasva.Pl :

"El, kéne, olvasni, még egyszer a kérdésemet. Csak hogy "képben legyél".

Idézem: "Alapjáraton, álló helyzetben, mitől ingadozhat a hűtőfolyadék hőfoka?"

Hőfoknál az ingadozás azt jelenti, hogy alacsonyabb, majd magasabb a hőfok. Fel, le. Nem pedig ki, be.

Fellazult szivattyúlapát, vagy ledarált bordás tengely hogyan is valósítja meg a hőmérséklet ingadozását lefele? Azaz ha kopott a tengely, vagy fellazult a szivattyúlapát, akkor kihűl a hűtőfolyadék? Esetleg eléri a fagyáspontot is? Ezzel gondolom, hogy azt akarod szemléltetni, hogy a motor működése közben, ha melegedés lépne fel a hűtőfolyadékban, ami köztudottan káros következményekkel járna a motor üzemeltetése szempontjából, akkor elég ha "szimuláljuk" útközben a fellazult szivattyúlapátot, vagy kopott bordás tengelyt, azáltal, hogy "lekötjük" a vízpumpát és máris mehetünk tovább? Ilyenkor viszont "az elméleted szerint" fokozottan figyeljünk arra, hogy nehogy túlhűtsük a motort, mert az fagyáshoz is vezethet.

Ne haragudj, ha "kicsit" összetettebbre sikerült a mondat. Jelezd és kibontom Neked, talán akkor megérted. worship

Ha ismernéd a motor hűtési rendszerét akkor nem írtál volna ilyeneket.

Kénytelen vagyok beidézni a saját írásodat: "úgy néz ki mintha képben lennél, pedig dehogy." "




Ha segíteni akarsz és normálisan fórumozni,ezen a stíluson még nem ártana csiszolni.
Nekem tetszik amúgy,hogy bekapcsolódsz,és szeretnéd a ritmust felvenni.Ám nem árt figyelembe venned néhány dolgot.
Az itt lévő srácok sok tapasztalattal bírnak,mégha nem is autószerelők,vagy nem is értenek az autókhoz.
Még autószerlővel is van olyan téma,amiben ő téved,mert nem ismeri a Mondeót,vagy azok jobban,akik itt vannak.
Ugyan ez érvényes a benzines és a dízel sajátosságaira is.Pl a vízpumpa téma.Vagy a Termosztát téma.Amit minden télen ezrek kérdeznek meg és ezerszer kell nekik leírni,és ezeregyedikre sem fog ez változni.Maj dkészítettünk egy FAQ-t is és ott van a Wiki is,de hiába-nagyon sokan még a fáradtságot sem veszik elolvasni.Inkább megkérdezik,és elvárják,hogy választ kapjanak,majd továbbálnak.Amivel nincs gond,amíg nem kapja meg az ember az önzetlen segítségért a lehülyézést.
Amikor valaki azt írja neked,hogy a másik már tett le valamit az asztalra,az csak annyit jelent,hogy a köz érdekéért tett,önzetlenül,ingyen, a saját szabadidejét áldozva.
Én csak remélni tudom,hogy te ezt megérted.
Köszönöm. Igazán nem sajnáltad a karaktereket. Wink Tudod a remény hal meg utoljára.  taps Miattam ne aggódj én már nem változom. integet2
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60330 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:02:14 »

kárpit tisztító gép(ami a folyadékot permetezi,majd visszaporszívózza a szennyel együtt), és kárpit tisztító szerrel.
Ez egy nagyon szép gesztus volt. smile Már nagyon el volt keseredve, hogy itt nem kap választ. És jőn világosság!  wave
Szép volt! taps taps taps
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #60331 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:03:00 »

Domi, az aet típusút is?  eplus2

Csak a sarokban kifúrva!

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.31 szerda, 16:06:32 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60332 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:04:10 »

Sziasztok ! Sajna, nem a hátsó üléssor felső odafogatása zörög, és nem is a roló...Sad koppig üres már a csomagtartóm, se pótkerék se semmi se roló, ülések lehajtva...Cheesy szóval már csak a csomagtér ajtó marad, de az elég stabilnak néz ki nemtudom rángatni nyomkodni, vagy még a csomagtérajtó teleszkópjaira tudok gondolni, hogy az esetleg rázkódhat (?) zöröghet picit, le fel ebben a hideg időben ? Még valami ötlet valakinek esetleg ?
Egy megbízható "társat" megkérsz hogy vezesse a gépjárművedet és Te behasalsz a raktérbe és hallgatózol.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #60333 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:04:32 »

Csak a sarokba kifúrva!

AndyA

 taps  worship  eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #60334 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:04:35 »

Ez egy nagyon szép gesztus volt. smile Már nagyon el volt keseredve, hogy itt nem kap választ. És jőn világosság!  wave
Szép volt! taps taps taps
Mindig megkapta ő is a válaszokat a kérdéseire,csak valami oknál fogva ez sosem volt elég neki.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #60335 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:07:40 »

Köszönöm. Igazán nem sajnáltad a karaktereket. Wink Tudod a remény hal meg utoljára.  taps Miattam ne aggódj én már nem változom. integet2
remélem nem volt hiábavaló,és megértetted azt is,hogy néha máshogy is vannak dolgok,mint ahogy azt alapból vagy megszokásból hiszed.És nem baj az sem,ha tudsz a másiktól elnézést is kérni,ha valami olyasmi miatt nézted hülyének,amit te nem tudtál jól.Pl Lászlótól. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60336 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:28:11 »

Mindig megkapta ő is a válaszokat a kérdéseire,csak valami oknál fogva ez sosem volt elég neki.
Ide idéznék egy forumtársat. Nagyon frappáns kijelentését.

"Kell a türelem is,és a tolerancia.Igen,ha kell az alapoktól akkor is.Vagy válaszolj szívesen,vagy sehogy. Wink"
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60337 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:31:38 »

remélem nem volt hiábavaló,és megértetted azt is,hogy néha máshogy is vannak dolgok,mint ahogy azt alapból vagy megszokásból hiszed.És nem baj az sem,ha tudsz a másiktól elnézést is kérni,ha valami olyasmi miatt nézted hülyének,amit te nem tudtál jól.Pl Lászlótól. Wink
Nálam ezzel nincs gond. Sok embernek bemásolhatnád ezt a gondolat sort. Lászlót sem és másokat sem nézek és néztem hülyének. Nem értjük egymást sokszor és ebből fakadnak nézeteltérések, megközelítési különbségek.
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #60338 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:33:10 »

igen.szokott a kézifék kötél is kopogni-zörögni,mert eltörik a gyári rögzítése,és odaverődik az autó aljához. Roll Eyes
Műanyag szíjbilincs lazára húzva segít....

igen, én is így jártam, már mindent leellenőriztünk, és még mindig kopogott vmi. Ervin orvolsolta a hibát kb 20mp hibafeltárás után. vigyor3
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #60339 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:49:08 »

Ide idéznék egy forumtársat. Nagyon frappáns kijelentését.

"Kell a türelem is,és a tolerancia.Igen,ha kell az alapoktól akkor is.Vagy válaszolj szívesen,vagy sehogy. Wink"
nincs türelem és  tolerancia,amikor a másik az édesanyáddal poénkodik,hogy meghúzta....csak mert úgy érzi,hogy neki nem segítettek eleget.
ha érdekel a téma,inkább olvass utána..
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #60340 Dátum: 2014.12.31 szerda, 16:50:17 »

Nálam ezzel nincs gond. Sok embernek bemásolhatnád ezt a gondolat sort. Lászlót sem és másokat sem nézek és néztem hülyének. Nem értjük egymást sokszor és ebből fakadnak nézeteltérések, megközelítési különbségek.
aha.ez csak magyarázat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #60341 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:15:23 »

Nálam ezzel nincs gond. Sok embernek bemásolhatnád ezt a gondolat sort. Lászlót sem és másokat sem nézek és néztem hülyének. Nem értjük egymást sokszor és ebből fakadnak nézeteltérések, megközelítési különbségek.

Ez rendben van az első időkben - meg kell szokni mások gondolkodását, meg nekik is a tiédet.

De ha jókora idő és sok hozzászólás után is még mindig "mindenki szembe jön", akkor el kell gondolkodni rajta, kinek a készülékében lehet a hiba.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #60342 Dátum: 2014.12.31 szerda, 17:18:25 »

Ez rendben van az első időkben - meg kell szokni mások gondolkodását, meg nekik is a tiédet.

De ha jókora idő és sok hozzászólás után is még mindig "mindenki szembe jön", akkor el kell gondolkodni rajta, kinek a készülékében lehet a hiba.

AndyA

Erősen "dézsávű" ez a hátsó féknyereg -helytelen- felújításáról közölt eszmefuttatással.....  zavart2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
manoford
Vendég
« Új hozzászólás #60343 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 10:37:02 »

A csövek azért nem melegek,mert nincs felmelegedve a víz a rendszerben.Hogy miért?Mert valamelyik vagy mindkettő termosztát folyamatosan nyitott állapotban van.A fűtés hőcserélőjében állandóan kering a víz,így az is meg a hűtő is és az olajhűtő is csak hűti a motor hűtővizét.
A dízel nem termel olyan sok felesleges hőenergiát mint a benzines,így fonots,hogy a termók zárva legyenek amíg a motor el nem érte az üzemi hőfokot.Addig a fűtést sem érdemes indítani a fülkében,mert az is csak hőt vesz el a hűtővíztől.Ha már beállt az üzemi hőfok,a mutató satbilan középen áll,akkor már lehet fűteni is.Akkor is szükséges viszont a termosztátok helyes működése,mert ha nyitot tamikor elérte a hőfokot,akkor vissza is kell zárjon amikor elkezd csökkenni a motorhőmérséklete.
Szóval termo hiba.Érdemes kifőzni egy lábosban és mérni,mikor nyit és zár.Mindkettőt.Rá van írva a termóra a hőfok,asszem 92 vagy 96 fok....
Aztán a főkörinél van egy automata légtelenítő szelep.ennek a helyén van kiképezve egy kis fészek felül.Ott tud távozni a levegő a rendszerből,egy csövön keresztül a tágulásiba jut.Annak mindig felül kell lennie.Ha nem oda kerül,a tömítés nem zár,és megkerülheti a víz a zárt termosztátot is,vagy csepegni kezd a víz.
Köszönöm a választ de ezeken már túl vagyok kézzel nézve a csöveket azt érzékelem hogy mind a két termó zárva van tehát a termók utáni csövek hidegek és igy sem tudom mèg fütés nélkül elérni az üzemit csak néha a negyedet a nhűtő jég hideg ha 150_160 as tempóvaltempóval közlekedek akkor negyedig feljön denlassitok akkor visszahül a pöcök a fészekben termosztát lábosbn jol müködik sajnos ezért nem tudom mi lehet a baj amit még tudni kell össze volt törve az autó és már azon gondolkodtam nem e rosszul vannak visszatéve a csöveek de nem találok rajzot rola ha valakinek lenne megköszönném már más lehetöségre nem tudok gondolni
Naplózva
manoford
Vendég
« Új hozzászólás #60344 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 10:39:25 »

Nem én olvastam ki... én csak a tulaj vagyok Smiley a szerelő mondta, hogy azt a hibát hozza.

 manoford Köszönöm!
 az alkatrész neve a sebesség mérő jeladó volt?!
Szia igen valami ilyesmi amíg gurultam 1300_1500 között pörgött ha megáltam akkor esett vissza alapjáratra de nekem ezt irta hibakódnak is
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60345 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 10:52:11 »

nincs türelem és  tolerancia,amikor a másik az édesanyáddal poénkodik,hogy meghúzta....csak mert úgy érzi,hogy neki nem segítettek eleget.
ha érdekel a téma,inkább olvass utána..
Ebben igazat adok Neked.
Naplózva
kowikamil
Vendég
« Új hozzászólás #60346 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 10:54:52 »

aha.ez csak magyarázat.
Ha téged ez megnyugtat....fogadd el ami gondolsz és veregesd meg a vállad, mert megérdemled. worship
Naplózva
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #60347 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 12:30:14 »

nincs türelem és  tolerancia,amikor a másik az édesanyáddal poénkodik,hogy meghúzta....csak mert úgy érzi,hogy neki nem segítettek eleget.
ha érdekel a téma,inkább olvass utána..

Ez nem teljesen így volt...nem ok nélkül írtam amit írtam!
Ha érdekel olvass vissza, és meglátod! Nem én kezdtem a "kóstolgatást"!
De én itt lezártam, mindkét felet meg kell nézni, és meg kell hallgatni...ennyi!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #60348 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 13:30:48 »

Ez nem teljesen így volt...nem ok nélkül írtam amit írtam!
Ha érdekel olvass vissza, és meglátod! Nem én kezdtem a "kóstolgatást"!
De én itt lezártam, mindkét felet meg kell nézni, és meg kell hallgatni...ennyi!
Miért ki anyázott itt rajtad kívül?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Petike86
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 446


E-mail
« Új hozzászólás #60349 Dátum: 2015.01.01 csütörtök, 13:34:23 »

Miért ki anyázott itt rajtad kívül?

Olvasd vissza...elkezdett rajtam poénkodni...megvédtem magam!
De az már nem tetszett, mert én vegyem poénnak amit írt, de amit én írtam azt persze véresen komolyan kell venni Wink
Mert én tuti úgy gondoltam Smiley
De ismétlem, mindegy!!! Vége, lezárt téma!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 [1207] 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.139 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.