Ford Mondeo Club Hungary
2025.10.09 csütörtök, 15:53:06
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
MK4 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
64
65
66
67
68
69
70
[
71
]
72
73
74
75
76
77
78
...
799
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK4 Általános kérdések (Megtekintve 13336301 alkalommal)
Petya
és 15 vendég van a témában
Tödi
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3500 Dátum:
2009.01.13 kedd, 13:54:45 »
Lehet hogy nem igy hívják már. Amit adnak hozzá. "Users Manual"
Idézetet írta: baloght - 2009.01.13 kedd, 13:52:48
Szervízkönyv???
Naplózva
baloght
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3501 Dátum:
2009.01.13 kedd, 13:55:32 »
Idézetet írta: Tödi - 2009.01.13 kedd, 13:54:45
Lehet hogy nem igy hívják már. Amit adnak hozzá. "Users Manual"
angol nem jó?
Vagy német?
Naplózva
Bazsa
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3502 Dátum:
2009.01.13 kedd, 13:58:26 »
Idézetet írta: baloght - 2009.01.13 kedd, 13:55:32
angol nem jó?
Vagy német?
szerintem is arra vágyik, egy német szervízkönyvre
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37308
www.mondeo.hu
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3503 Dátum:
2009.01.13 kedd, 18:02:29 »
Idézetet írta: Tödi - 2009.01.13 kedd, 13:54:45
Lehet hogy nem igy hívják már. Amit adnak hozzá. "Users Manual"
Főoldalon keress a kezelési szóra.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2025
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3504 Dátum:
2009.01.13 kedd, 18:03:42 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.01.13 kedd, 18:02:29
Főoldalon keress a kezelési szóra.
Van a 4-eshez kezelési? Szerintem nincs.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37308
www.mondeo.hu
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3505 Dátum:
2009.01.13 kedd, 19:02:54 »
Idézetet írta: Angel - 2009.01.13 kedd, 18:03:42
Van a 4-eshez kezelési? Szerintem nincs.
Nincs.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2025
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3506 Dátum:
2009.01.13 kedd, 19:44:02 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.01.13 kedd, 19:02:54
Nincs.
De neki ahhoz kéne. Így hiába keresi a főoldalon...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3507 Dátum:
2009.01.14 szerda, 09:29:07 »
Idézetet írta: Tödi - 2009.01.13 kedd, 13:41:39
Sziasztok!
Mondeo IV. szervízkönyvet elektronikus formátumban honnan lehet beszerezni?
Ha esteleg tud valaki küldeni megköszönném.
Kolléga, ha jó az angol, vagy német manual is, akkor itt a link az előző üzimben:
http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php?topic=30.msg306597#msg306597
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Tödi
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3508 Dátum:
2009.01.14 szerda, 15:09:26 »
köszönöm mindenkinek
Naplózva
englishman
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 513
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3509 Dátum:
2009.01.14 szerda, 15:15:58 »
Idézetet írta: SzJani - 2009.01.09 péntek, 14:39:49
Beülsz.
A kormányon a jobb oldali OK gombot benyomod-nyomva tartod.
Ráadod a gyújtást (gombbal: 1 gombnyomás).
Amikor megjelenik a "Test" felirat a konzerven, akkor el lehet engedni a gombot.
Ezután a jobb oldali fel-le nyilakkal lehet mászkálni a menükben. Van pixel teszt, stb, minden, mint a búcsúban.
Közben be lehet indítani az autót.
Kilépni motorleállításra tud.
A hibakódjaidnak (C40168, 160782) utánanézél már?
Naplózva
mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3510 Dátum:
2009.01.14 szerda, 15:18:21 »
Idézetet írta: englishman - 2009.01.14 szerda, 15:15:58
A hibakódjaidnak (C40168, 160782) utánanézél már?
dzsízusz krájz.
Azok azok???
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kuli
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3511 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 13:06:49 »
A IV-es mondeonak a 2.0 TDCI motorral milyen szervízintervallumai vannak?
35.000 km-nél kell vele valamit csinálni? Kollegám autójában kb ennyi van és "Bitte Werkstadt" felirat van a kijelzőn indításkor....
Naplózva
baloght
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3512 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 13:10:22 »
Idézetet írta: kuli - 2009.01.19 hétfő, 13:06:49
A IV-es mondeonak a 2.0 TDCI motorral milyen szervízintervallumai vannak?
35.000 km-nél kell vele valamit csinálni? Kollegám autójában kb ennyi van és "Bitte Werkstadt" felirat van a kijelzőn indításkor....
ez nem az olaj használtság érzékelő üzenete lesz?
Naplózva
kuli
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3513 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 13:49:23 »
Idézetet írta: baloght - 2009.01.19 hétfő, 13:10:22
ez nem az olaj használtság érzékelő üzenete lesz?
Lehet, ezért kérdezem, hogy hivatalosan mikor kell szervízre vinni, illetve mikor kell benne olajat, szűrőt, stb cserélni?
Naplózva
baloght
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3514 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 13:52:40 »
Idézetet írta: kuli - 2009.01.19 hétfő, 13:49:23
Lehet, ezért kérdezem, hogy hivatalosan mikor kell szervízre vinni, illetve mikor kell benne olajat, szűrőt, stb cserélni?
Elméletileg 20e km-es a szervízciklusa... gyakorlatilag elhasználódhat az olaj hamarabb...
Korai szériákon állítólag ez az érzékelő már pár ezer km után jelezte az olaj elhasználódottságát, érdemes szagszervízbe menni, mert ha ez van akkor azért, ha meg olajat kell cserélni akkor meg azért...
Naplózva
kuli
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3515 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 13:56:14 »
Idézetet írta: baloght - 2009.01.19 hétfő, 13:52:40
Elméletileg 20e km-es a szervízciklusa... gyakorlatilag elhasználódhat az olaj hamarabb...
Korai szériákon állítólag ez az érzékelő már pár ezer km után jelezte az olaj elhasználódottságát, érdemes szagszervízbe menni, mert ha ez van akkor azért, ha meg olajat kell cserélni akkor meg azért...
Értem. Köszönöm! A korai széria mit jelent? Szóban forgó autó 2007 novemberi...
Naplózva
baloght
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3516 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 14:15:33 »
Idézetet írta: kuli - 2009.01.19 hétfő, 13:56:14
Értem. Köszönöm! A korai széria mit jelent? Szóban forgó autó 2007 novemberi...
Még akár az is lehet... 2008-asokban már ez nem fordulhat elő
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3517 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 14:54:49 »
Idézetet írta: kuli - 2009.01.19 hétfő, 13:06:49
A IV-es mondeonak a 2.0 TDCI motorral milyen szervízintervallumai vannak?
35.000 km-nél kell vele valamit csinálni? Kollegám autójában kb ennyi van és "Bitte Werkstadt" felirat van a kijelzőn indításkor....
20E km-enként kell szervizelni az autót.
A DPF szűrő miatt érdemes rövidebb olajcsere periódusban gondolkodni (a regeneráció miatt folyamatosan hígul a motorolaj).
Ha 35E-ig még nem volt szervízben, akkor lehet, hogy az érzékelő ez miatt jelez, hogy nagyon híg már az olaj.
A turbo miatt nem ártana az olajcsere, a gázolajjal higitott olaj nem ken olyan jól, mint a friss olaj.
(Alapesetben az olaj hibaüzenet házilag is kiüthető. Hogy hogyan azt most pontosan nem tudom megmondani, de talán egyszerre kell lenyomni vmelyik pedálokat, + még vmit kell csinálni; majd utánanézek.)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
baloght
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3518 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 15:08:02 »
Idézetet írta: SzJani - 2009.01.19 hétfő, 14:54:49
20E km-enként kell szervizelni az autót.
A DPF szűrő miatt érdemes rövidebb olajcsere periódusban gondolkodni (a regeneráció miatt folyamatosan hígul a motorolaj).
Ha 35E-ig még nem volt szervízben, akkor lehet, hogy az érzékelő ez miatt jelez, hogy nagyon híg már az olaj.
A turbo miatt nem ártana az olajcsere, a gázolajjal higitott olaj nem ken olyan jól, mint a friss olaj.
A DPF miatt miért is hígul az olaj?
Hogy kerül az olajba gázolaj?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3519 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 15:17:58 »
Idézetet írta: baloght - 2009.01.19 hétfő, 15:08:02
A DPF miatt miért is hígul az olaj?
Hogy kerül az olajba gázolaj?
Már írtam korábban: az aktív regenerációkor.
Ekkor a kipufogási ütemben gázolajat fecskendez be a rendszer, aminek egy része a hengerfalra tapad, a gyűrűk meg leviszik az olajtérbe...
(A mazdások szívnak ezzel nagyokat, van akinek megállt a motor is az nem elégséges kenés miatt...)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3520 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 15:28:23 »
Idézetet írta: SzJani - 2009.01.19 hétfő, 14:54:49
(Alapesetben az olaj hibaüzenet házilag is kiüthető. Hogy hogyan azt most pontosan nem tudom megmondani, de talán egyszerre kell lenyomni vmelyik pedálokat, + még vmit kell csinálni; majd utánanézek.)
közben megvan:
"Oil Service" üzenet megsemmisítése:
- gyújtást ráadni,
- rálépni egyszerre a gáz és a fékpedálra ~15sec-ig,
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3521 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 21:36:37 »
Na nem azért, hogy a múltkori motorhőmérséklet mérés publikálása uán még tovább feszítsek, mint pók a lucernában; de érdekelt, hogy az adott motorhőmérsékletek mellett hogyan alakul az utastérbe befújt levegő, valamint az utastér hőmérséklete.
Megmértem.
K típusú hőelem a befúvó nyílásba, az utastér hőmérsékletet az anyósülés szintjén mértem.
Itt van a végeredmény:
Reggel -3 fokban indultam, ugyanaz az útvonal, a hőmérséklet 22 fokra volt állítva, kikapcsolt klímával.
Az utastér hőmérsékleten szépen látszik a hőmérsékletre szabályozás.
Klikk a képre:
Itt az előző grafikon:
http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php?topic=30.msg355908#msg355908
(lesz még egy grafikon: kikapcsolt fűtés mellett hogyan melegszik fel a motor, nemsokára jön az is...)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3522 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 22:33:15 »
Na. El is jött a nemsokára.
Itt van az a grafikon, amikor kikapcsoltam a fűtést az utastérben.
Klikk a képre:
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3523 Dátum:
2009.01.19 hétfő, 22:46:39 »
Összerajzoltam a 3 grafikont a könnyebb csemegézéshez:
Klikk a képre:
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zsoel
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3524 Dátum:
2009.01.20 kedd, 08:37:50 »
Idézetet írta: SzJani - 2009.01.19 hétfő, 22:46:39
Összerajzoltam a 3 grafikont a könnyebb csemegézéshez:
Klikk a képre:
Naplózva
agostonb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 355
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3525 Dátum:
2009.01.20 kedd, 14:31:50 »
Idézetet írta: SzJani - 2009.01.19 hétfő, 21:36:37
Na nem azért, hogy a múltkori motorhőmérséklet mérés publikálása uán még tovább feszítsek, mint pók a lucernában; de érdekelt, hogy az adott motorhőmérsékletek mellett hogyan alakul az utastérbe befújt levegő, valamint az utastér hőmérséklete.
Megmértem.
K típusú hőelem a befúvó nyílásba, az utastér hőmérsékletet az anyósülés szintjén mértem.
Itt van a végeredmény:
Reggel -3 fokban indultam, ugyanaz az útvonal, a hőmérséklet 22 fokra volt állítva, kikapcsolt klímával.
Az utastér hőmérsékleten szépen látszik a hőmérsékletre szabályozás.
Klikk a képre:
Itt az előző grafikon:
http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php?topic=30.msg355908#msg355908
(lesz még egy grafikon: kikapcsolt fűtés mellett hogyan melegszik fel a motor, nemsokára jön az is...)
Jani!
Ez azt jelenti hogy a befújt levegő hőmérséklete az elindulás után 15 perccel 60C fok? Ez hihetetlen. Mármint a 60. Hol mérted? Vagy ezt az ótó kompútere méri valahol?
És miért esik le 35 fokra utána? Mennyi volt beállítva célnak az utastérben?
1ébként épp ma reggel jöttem egy Mk4-el, 0 fok körül volt, és csak ha hi-re vettem a fűtést, akkor nyomott elég hőt. Nekem elég gyatrának tűnt hiába beállítottam mindkét oldalra 24, majd 25 fokot, mégis majd lefagyott a lában félóra után is. Magyarul nem éreztem a 60fokot.
A diagram elkészítéséért meg kösz, és gratula.
Más.
Kollégáméknak van egy Mk4, és érdekelné hogy hogy lehet kihekkelni a benemkapcsolt bizti öv csipogást végleg. Mk3-nál is vót ilyen, meg is csináltuk.
Naplózva
2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3526 Dátum:
2009.01.20 kedd, 14:52:08 »
Idézetet írta: agostonb - 2009.01.20 kedd, 14:31:50
Jani!
Ez azt jelenti hogy a befújt levegő hőmérséklete az elindulás után 15 perccel 60C fok? Ez hihetetlen. Mármint a 60. Hol mérted? Vagy ezt az ótó kompútere méri valahol?
És miért esik le 35 fokra utána? Mennyi volt beállítva célnak az utastérben?
1ébként épp ma reggel jöttem egy Mk4-el, 0 fok körül volt, és csak ha hi-re vettem a fűtést, akkor nyomott elég hőt. Nekem elég gyatrának tűnt hiába beállítottam mindkét oldalra 24, majd 25 fokot, mégis majd lefagyott a lában félóra után is. Magyarul nem éreztem a 60fokot.
A diagram elkészítéséért meg kösz, és gratula.
Más.
Kollégáméknak van egy Mk4, és érdekelné hogy hogy lehet kihekkelni a benemkapcsolt bizti öv csipogást végleg. Mk3-nál is vót ilyen, meg is csináltuk.
SzJani írja, hogy 22 fokra volt állítva a belső hőmérséklet célnak, klíma nélkül.
Ez, hogy 60 fokot fúj be, nekem is kicsit erősnek tűnik, de hát nem én mértem, Jani csak nem mond rosszat.
Nekem inkább az az érdekes, hogy kb. a 14.-ik percig, azaz 60
o
-is a befújt levegő hőmérséklet folyamatosan magasabb, mont a motor hőmérséklete. Ez lehetséges? Ha kint -3 fok van, a motor hőmérséklete 10 fokos, akkor hogy tud 23 fokot befújni?? (ez a grafikonon kb. a 3. perc körüli érték)
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
TZS
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1410
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3527 Dátum:
2009.01.20 kedd, 14:58:50 »
Idézetet írta: Domi - 2009.01.20 kedd, 14:52:08
SzJani írja, hogy 22 fokra volt állítva a belső hőmérséklet célnak, klíma nélkül.
Ez, hogy 60 fokot fúj be, nekem is kicsit erősnek tűnik, de hát nem én mértem, Jani csak nem mond rosszat.
Nekem inkább az az érdekes, hogy kb. a 14.-ik percig, azaz 60
o
-is a befújt levegő hőmérséklet folyamatosan magasabb, mont a motor hőmérséklete. Ez lehetséges? Ha kint -3 fok van, a motor hőmérséklete 10 fokos, akkor hogy tud 23 fokot befújni?? (ez a grafikonon kb. a 3. perc körüli érték)
Szerintem meg tök okés az a 60 fok 14 perc alatt. Ennyi nekem is megvan, sőt, 40 fokos motorhömérséklet felett már langyosat nyomat. Mondjuk a hűtőm fele le van takarva. Ezért menet közben sem hűl vissza annyira. Az ellenzők kedvéért: csak a fele van eltakarva és nem a légbeszívő felöli!
Naplózva
2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC
"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3528 Dátum:
2009.01.20 kedd, 15:01:23 »
Idézetet írta: TZS - 2009.01.20 kedd, 14:58:50
Szerintem meg tök okés az a 60 fok 14 perc alatt. Ennyi nekem is megvan, sőt, 40 fokos motorhömérséklet felett már langyosat nyomat. Mondjuk a hűtőm fele le van takarva. Ezért menet közben sem hűl vissza annyira. Az ellenzők kedvéért: csak a fele van eltakarva és nem a légbeszívő felöli!
Nem a 60 fok furcsa 14 perc alatt, hanem az, hogy a 60 fok az nem a motorhómérséklet, hanem az utastérbe fújt levegő hőmérséklete. Nekem is fújja a langyosat 40 fokos motornál, de az utastérbe nem 60 fokos levegő érkezik nekem, az biztos.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
TZS
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1410
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3529 Dátum:
2009.01.20 kedd, 15:04:19 »
Idézetet írta: Domi - 2009.01.20 kedd, 15:01:23
Nem a 60 fok furcsa 14 perc alatt, hanem az, hogy a 60 fok az nem a motorhómérséklet, hanem az utastérbe fújt levegő hőmérséklete. Nekem is fújja a langyosat 40 fokos motornál, de az utastérbe nem 60 fokos levegő érkezik nekem, az biztos.
Én úgy értelmeztem, hogy a fűtőradiátor hőmérséklete, illetve az azon átfújt levegő.
Naplózva
2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC
"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
agostonb
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 355
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3530 Dátum:
2009.01.20 kedd, 15:04:52 »
Idézetet írta: Domi - 2009.01.20 kedd, 14:52:08
SzJani írja, hogy 22 fokra volt állítva a belső hőmérséklet célnak, klíma nélkül.
Ez, hogy 60 fokot fúj be, nekem is kicsit erősnek tűnik, de hát nem én mértem, Jani csak nem mond rosszat.
Nekem inkább az az érdekes, hogy kb. a 14.-ik percig, azaz 60
o
-is a befújt levegő hőmérséklet folyamatosan magasabb, mont a motor hőmérséklete. Ez lehetséges? Ha kint -3 fok van, a motor hőmérséklete 10 fokos, akkor hogy tud 23 fokot befújni?? (ez a grafikonon kb. a 3. perc körüli érték)
Ha 22 volt beállítva, akkor elég gyatra teljesítmény az indulás után 23 perccel még az utastérben mindig csak 18 fok honol. Mikor lesz ez 22 fok? 2 óra múlva?
És nekem nem is elég a 22. Sztem télen olyan 23-24 fok-ot kell állítani, mivel elég hidegen sütnek az ablakok, fémrészek.
Naplózva
2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
englishman
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 513
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3531 Dátum:
2009.01.20 kedd, 15:53:54 »
Idézetet írta: Domi - 2009.01.20 kedd, 14:52:08
...
Nekem inkább az az érdekes, hogy kb. a 14.-ik percig, azaz 60
o
-is a befújt levegő hőmérséklet folyamatosan magasabb, mont a motor hőmérséklete. Ez lehetséges? Ha kint -3 fok van, a motor hőmérséklete 10 fokos, akkor hogy tud 23 fokot befújni?? (ez a grafikonon kb. a 3. perc körüli érték)
Egybevág a tapasztalataimmal:
http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php?topic=30.msg351903#msg351903
Naplózva
mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3532 Dátum:
2009.01.20 kedd, 16:09:12 »
Idézetet írta: agostonb - 2009.01.20 kedd, 14:31:50
Jani!
Ez azt jelenti hogy a befújt levegő hőmérséklete az elindulás után 15 perccel 60C fok? Ez hihetetlen. Mármint a 60. Hol mérted? Vagy ezt az ótó kompútere méri valahol?
És miért esik le 35 fokra utána? Mennyi volt beállítva célnak az utastérben?
1ébként épp ma reggel jöttem egy Mk4-el, 0 fok körül volt, és csak ha hi-re vettem a fűtést, akkor nyomott elég hőt. Nekem elég gyatrának tűnt hiába beállítottam mindkét oldalra 24, majd 25 fokot, mégis majd lefagyott a lában félóra után is. Magyarul nem éreztem a 60fokot.
A diagram elkészítéséért meg kösz, és gratula.
Más.
Kollégáméknak van egy Mk4, és érdekelné hogy hogy lehet kihekkelni a benemkapcsolt bizti öv csipogást végleg. Mk3-nál is vót ilyen, meg is csináltuk.
K típusú hőelemmel + digitális multiméterrel mértem a középső befúvó nyílásban.
22 fokra volt állítva a hőmérséklet az utastérben.
Biztonsági öv:
- gyújtás ráad,
- ki-be kapcsol kb 10x (vagy 9x
)
Elvileg így mennie kell.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3533 Dátum:
2009.01.20 kedd, 16:10:15 »
Idézetet írta: Domi - 2009.01.20 kedd, 14:52:08
SzJani írja, hogy 22 fokra volt állítva a belső hőmérséklet célnak, klíma nélkül.
Ez, hogy 60 fokot fúj be, nekem is kicsit erősnek tűnik, de hát nem én mértem, Jani csak nem mond rosszat.
Nekem inkább az az érdekes, hogy kb. a 14.-ik percig, azaz 60
o
-is a befújt levegő hőmérséklet folyamatosan magasabb, mont a motor hőmérséklete. Ez lehetséges? Ha kint -3 fok van, a motor hőmérséklete 10 fokos, akkor hogy tud 23 fokot befújni?? (ez a grafikonon kb. a 3. perc körüli érték)
Elég pontosan mértem, mert készültem rá.
A hőelem a befúvó nyilásban volt, kb 4 cm-re.
Sztem úgy lehet magasabb, hogy megy a kiegészítő elektromos fűtés is ilyenkor.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3534 Dátum:
2009.01.20 kedd, 16:12:12 »
Idézetet írta: agostonb - 2009.01.20 kedd, 15:04:52
Ha 22 volt beállítva, akkor elég gyatra teljesítmény az indulás után 23 perccel még az utastérben mindig csak 18 fok honol. Mikor lesz ez 22 fok? 2 óra múlva?
És nekem nem is elég a 22. Sztem télen olyan 23-24 fok-ot kell állítani, mivel elég hidegen sütnek az ablakok, fémrészek.
Igen ez nekem is furcs volt.
Bár az utastér hőmérsékletet nem a műszerfalban lévő érzékelőnél mértem (amire ő is szabályoz) hanem az anyósülés felett kb fél cm-re.
Így állítottam be a hőelemet ott.
Tehét ha az ülés hideg volt addig, akkor az is befolyásolhatta a mérést.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48606
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3535 Dátum:
2009.01.20 kedd, 17:07:28 »
Idézetet írta: Domi - 2009.01.20 kedd, 15:01:23
Nem a 60 fok furcsa 14 perc alatt, hanem az, hogy a 60 fok az nem a motorhómérséklet, hanem az utastérbe fújt levegő hőmérséklete. Nekem is fújja a langyosat 40 fokos motornál, de az utastérbe nem 60 fokos levegő érkezik nekem, az biztos.
Itt off,bocsi.
Domi!Nem próbáltad úgy még soha,hogy nem kintről szívta be a -10fokot,hanem áttedted csak belsőlevegőkeringetésre?Nálam sokkal hamarabb meleg van,mert ahogy a belsőtér melegszik,egyre kevesebb lesz a hőterhelése a hűtővízre, mint a folyamatos -10fok!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3536 Dátum:
2009.01.20 kedd, 17:47:04 »
Idézetet írta: alf - 2009.01.20 kedd, 17:07:28
Itt off,bocsi.
Domi!Nem próbáltad úgy még soha,hogy nem kintről szívta be a -10fokot,hanem áttedted csak belsőlevegőkeringetésre?Nálam sokkal hamarabb meleg van,mert ahogy a belsőtér melegszik,egyre kevesebb lesz a hőterhelése a hűtővízre, mint a folyamatos -10fok!
Még nem, de majd kipróbálom.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
englishman
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 513
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3537 Dátum:
2009.01.20 kedd, 18:11:32 »
Idézetet írta: alf - 2009.01.20 kedd, 17:07:28
Itt off,bocsi.
Domi!Nem próbáltad úgy még soha,hogy nem kintről szívta be a -10fokot,hanem áttedted csak belsőlevegőkeringetésre?Nálam sokkal hamarabb meleg van,mert ahogy a belsőtér melegszik,egyre kevesebb lesz a hőterhelése a hűtővízre, mint a folyamatos -10fok!
Lehet, hogy ez is az mk4 egyik trükkje, hogy automatice becsukja az orrát amíg hideg van...
Naplózva
mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48606
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3538 Dátum:
2009.01.20 kedd, 19:23:38 »
Idézetet írta: englishman - 2009.01.20 kedd, 18:11:32
Lehet, hogy ez is az mk4 egyik trükkje, hogy automatice becsukja az orrát amíg hideg van...
Orrát? A fűtésrendszerbe nem szív hideglevegőt?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
englishman
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 513
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3539 Dátum:
2009.01.20 kedd, 22:46:20 »
Idézetet írta: alf - 2009.01.20 kedd, 19:23:38
Orrát? A fűtésrendszerbe nem szív hideglevegőt?
gyk: automatikusan belső keringetésre vált
Naplózva
mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48606
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3540 Dátum:
2009.01.21 szerda, 05:24:23 »
Idézetet írta: englishman - 2009.01.20 kedd, 22:46:20
gyk: automatikusan belső keringetésre vált
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
baloght
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3541 Dátum:
2009.01.21 szerda, 08:16:14 »
Idézetet írta: englishman - 2009.01.20 kedd, 22:46:20
gyk: automatikusan belső keringetésre vált
Mk3-on és szerintem mk4-ben is nyáron a dög melegben a hűtést autómatikusan belső levegőkeringetéssel kezdi(anélkül, hogy azt kijelezné)... a fűtésnél viszont nem tapasztaltam ezt...
Naplózva
baloght
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3542 Dátum:
2009.01.21 szerda, 14:34:19 »
Kipróbáltam a műszerteszte Én is...
Van a bal mezőben egy fől piros le zöld nyilacska... Nálam funkciója nincs mert nem jelez soha... viszont az 1.6 tdci Focusban működik... azt jelzi, hogy mikor kellene már fel, ill. visszaváltani...
Valakinek működik ez a funkció mk4-ben?
Naplózva
baloght
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3543 Dátum:
2009.01.21 szerda, 14:37:51 »
Hétvégén voltunk balcsin korizni...
állok be a kertbe és megint regenerálta a dpf-t...
Amiket tapasztaltam:
- kicsit büdös, égett szag (mintha leégetnéd a kuplungot)
- megy a hűtőventillátor
- a kipuffnak gyönyörű, mély öblös hangja lesz (mintha egy sport dobot szereltem volna fel)
Az előző reg. óta kb 500km mentem... amiből kb. 300 otópálya volt...
Beálltam a kertbe és megvártam, hogy vajon mikor és hogyan fejezi be...
Kb. 10 percet járt még az autó... a végén először a hűtő kapcsolt le, majd a szép öblös hangból is takakakakak lett...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3544 Dátum:
2009.01.21 szerda, 15:03:36 »
Idézetet írta: baloght - 2009.01.21 szerda, 14:37:51
Hétvégén voltunk balcsin korizni...
állok be a kertbe és megint regenerálta a dpf-t...
Amiket tapasztaltam:
- kicsit büdös, égett szag (mintha leégetnéd a kuplungot)
- megy a hűtőventillátor
- a kipuffnak gyönyörű, mély öblös hangja lesz (mintha egy sport dobot szereltem volna fel)
Az előző reg. óta kb 500km mentem... amiből kb. 300 otópálya volt...
Beálltam a kertbe és megvártam, hogy vajon mikor és hogyan fejezi be...
Kb. 10 percet járt még az autó... a végén először a hűtő kapcsolt le, majd a szép öblös hangból is takakakakak lett...
A pillanatnyi fogyasztást nem nézted véletlenül?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
baloght
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3545 Dátum:
2009.01.21 szerda, 15:07:48 »
Idézetet írta: SzJani - 2009.01.21 szerda, 15:03:36
A pillanatnyi fogyasztást nem nézted véletlenül?
Azt nem néztem...
Az otthoni garázsban regenerálunkból az alábbit tapasztaltam...
Az utcánkba ahogy megyek érzem, hogy másképp viselkedik az autó, váltáskor olyan lefulladósabb érzésem van...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3546 Dátum:
2009.01.22 csütörtök, 19:59:50 »
Idézetet írta: baloght - 2009.01.21 szerda, 15:07:48
Azt nem néztem...
Az otthoni garázsban regenerálunkból az alábbit tapasztaltam...
Az utcánkba ahogy megyek érzem, hogy másképp viselkedik az autó, váltáskor olyan lefulladósabb érzésem van...
Ma (5500km-nél) én is átestem egy aktív regeneráción: hűtőventillátor+büdösszag+öblöshang.
Az érdekes viszont az volt, hogy a pill fogy álló helyzetben 0,7l/h volt, a regen után pedig visszament 1,4l/h-ra.
Ez miért lehet?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3547 Dátum:
2009.01.23 péntek, 07:46:20 »
Idézetet írta: SzJani - 2009.01.22 csütörtök, 19:59:50
Ma (5500km-nél) én is átestem egy aktív regeneráción: hűtőventillátor+büdösszag+öblöshang.
Az érdekes viszont az volt, hogy a pill fogy álló helyzetben 0,7l/h volt, a regen után pedig visszament 1,4l/h-ra.
Ez miért lehet?
Ja, még elfelejtettem írni, hogy a két kipufogóvégem olyan meleg volt, hogy csak na.
Pedig normál üzemmeleg motornál nem szokott ilyen meleg lenni.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
baloght
Vendég
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3548 Dátum:
2009.01.23 péntek, 07:58:44 »
Idézetet írta: SzJani - 2009.01.22 csütörtök, 19:59:50
Ma (5500km-nél) én is átestem egy aktív regeneráción: hűtőventillátor+büdösszag+öblöshang.
Az érdekes viszont az volt, hogy a pill fogy álló helyzetben 0,7l/h volt, a regen után pedig visszament 1,4l/h-ra.
Ez miért lehet?
passszz
nyílván ezzel az utóbefecskendezéssel nem kevés gázolajat használ el....
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Mondeo IV.
«
Új hozzászólás #3549 Dátum:
2009.01.23 péntek, 08:29:39 »
Idézetet írta: baloght - 2009.01.23 péntek, 07:58:44
passszz
nyílván ezzel az utóbefecskendezéssel nem kevés gázolajat használ el....
Nade pont fordítva kellene, hogy legyen, nem?
Amikor befecskendez, akkor kellene többet fogyasztania, de pont fordítva volt...
A regen alatt 0,7l/h volt a fogyi, a regen után pedig visszament ~1,4l/h-ra.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak:
1
...
64
65
66
67
68
69
70
[
71
]
72
73
74
75
76
77
78
...
799
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ