Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 04:09:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11987294 alkalommal)
0 Felhasználó és 144 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3400 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 14:57:09 »

Sejtem, ott csak csupa jokat irnak rola (sponzored by ford)  eplus2 Es miert S-Max-rol meg Galaxyrol ? LOL  vigyor3

(már megint)
Angol honlap=Angol fórum.
Rosszul sejted: nem csak csupa jókat írnak róla. Több a problémáról szóló topic, mint az "élvezeti" részről szóló topic.
Azért az S-MAxról és Galaxyról, mert abban ugyanez a 2.2-es motor van és eddig csak ezek a magyar cikkek vannak, amikben erről a motorról van szó.
Sajnos a 2.2 TDCi MKIV-ről eddig csak 1 magyar teszt született, az említett totalcar-os.



Szal olyan cikkeket kene olvasni, ahol az ujsagironak fogalma sincs arrol hany turbo van a gepben ? Biztos nem fizetett hirdetesrol van szo  eplus2

no comment...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3401 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 14:58:08 »

Lehet hibas a hofokjelado es ugy erzekelte, hogy melege van. Nem lenne logikus -2fokban normal hutoviz mellett leallitas utan meg 2 percig hutenie. Szeerintem ez nem tesz jot a mocinak. Lehuti a hutoben levo vizet es mikor beinditod a gepet bejut a fagyos viz a meg forro mociba. Ez eleg nagy hoterhelest jelenthet. 2 percig -2fokos levegot fujni a hutore az szerintem elegendo arra, hogy total lehutse a radiatorban levo vizet. Szerintem kerdezd meg egy szerelot errol. Egyaltalan nem logikus amit a gep csinalt. +40fokban nyaron ertheto, de -2fokban...

Itt vszínűleg a 24fokra feltekert fűtés kavarhat be a működésbe.
Ha nyáron csinálta volna ezt, akkor talán érteném. De azt is inkább benzines változatnál tudnám elképzelni, mert ugye ezeknek a dízeleknek kicsi a veszteséghője.
Szóval az az érdekes, hogy megfigyeltem, ha még hideg a hűtővíz, akkor bent a fűtés akkor is tud sokkal rövidebb idő alatt meleget fújni, mint ahogy a motor bemelegedne. Ebből az következik, hogy lehet vmi kiegészítő fűtés is az autóban. Pedig én nem rendeltem sem a klasszikus állőfűtést, sem pedig az árlista szerinti kiegészítő fűtést (ami a motor bemelegedésében segítene).
Lehet tehát valami, amitől meleg van "hamar" az utastérben.
 A szokásos helyen jön a meleg, tehát köze lehet a hűtő-fűtő, tehát a klíma rendszerhez.

X-akta.
Bár ha tovább logikázom: ha a motor hideg, de bent meleget, akarnak, akkor szétkapcsolom a két kört: a motort leválasztaom a fűtőkörről, ezt mondjuk fűtöm vhol (pl. hűtő), hogy bent a "radiátorban" (hőcserélőben) legyen hamar meleg, hogy tudjon mit befújni. Tehát a motor még hideg, de bent már kezd meleg lenni, mert a különálló körben meleg a folyadék. De hopp. Az autót leállítják. Menetszél stb. már nincs ami hűtéssel szabályozná a fűtőrendszert. Ahhoz, hogy ebből ne legyen károsodás, vissza kell hűteni a felfűtött külön kört. Talán pl. azért is, hogy a leállítás után egy kis idővel a hideg motorba mégse a meleg folyadék jusson vissza. Ez csak az én elméletem.
VISZONT.
Rákérdeztem a szervízre, hogy ez mi lehet.
Azt mondták, teljesen normális működés, s ezzel kapcsolatban a Ford adott is ki egy körlevelet, amiben kb ez van:

"Felhívjuk figyelmét, hogy a 2.2-es TDCi motorral szerelt S-max, Galaxy és új Mondeo gépkocsikba szerelt motorhűtő ventillátor stratégiáját megváltoztatták. A módosított stratégia esetén előfordulhat, hogy a hűtőventillátor a motor lekapcsolása után is működésben marad, vagy a hűtőventillátor már rövidebb útszakasz megtétele után, illetőleg a gépkocsi indításakor jár. Kérjük tudassa ezt az ügyfeleivel."

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3402 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 14:58:42 »

Van egy "újdonság", amit többször is tapasztaltam eddig:
A Convers+ kijelzőm eddig párszor "elhagyta" magát menet közben. Ez azt jelenti, hogy eltűntek bizonyos menük. Főleg a rádió rész, annak ellenére, hogy be volt kapcsolva, nem történt semmi. De a hifi normálisan működött "helyileg".
Előjönni a menük a windowsos módszerrel tudtak...
Tapasztalt már más is ilyet?
Képeket raktam fel a 2008-12-28 mappába.

Annyira nem izgat, mert gondolom egy sw frissítés majd megoldja, csak azért zavar, mert az átvétel óta még nem volt a "rendben van minden" érzésem...
A maximalistákat ez az autó azért higgadtságra neveli... Wink
De azért szeretjük mondit nagyon. Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3403 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 15:16:55 »

Itt vszínűleg a 24fokra feltekert fűtés kavarhat be a működésbe.
...

Nekem ez logikusnak tűnik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3404 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 15:21:34 »

Itt vszínűleg a 24fokra feltekert fűtés kavarhat be a működésbe.
Ha nyáron csinálta volna ezt, akkor talán érteném. De azt is inkább benzines változatnál tudnám elképzelni, mert ugye ezeknek a dízeleknek kicsi a veszteséghője.
Ami fura, hogy ez pont a dizlikre jellemzo. Anno nagytalin sok dizli ventillatora zugott mint allat a moci leallitasa utan is. Benyasnal leallitod a mocit, oszt kuss van.
Válasz
Szóval az az érdekes, hogy megfigyeltem, ha még hideg a hűtővíz, akkor bent a fűtés akkor is tud sokkal rövidebb idő alatt meleget fújni, mint ahogy a motor bemelegedne. Ebből az következik, hogy lehet vmi kiegészítő fűtés is az autóban. Pedig én nem rendeltem sem a klasszikus állőfűtést, sem pedig az árlista szerinti kiegészítő fűtést (ami a motor bemelegedésében segítene).
Lehet tehát valami, amitől meleg van "hamar" az utastérben.
 A szokásos helyen jön a meleg, tehát köze lehet a hűtő-fűtő, tehát a klíma rendszerhez.
Ez a strategia nem tul nyero ha mondjuk a moci elettartamat tartjuk szem elott. Nyilvan a komfort a prioritas, igy eloszor az utasteret futik, majd a mocit. Gondolom sokat nyifogtak, hogy telen sokara van futes. Megoldottak...
Válasz
X-akta.
Bár ha tovább logikázom: ha a motor hideg, de bent meleget, akarnak, akkor szétkapcsolom a két kört: a motort leválasztaom a fűtőkörről, ezt mondjuk fűtöm vhol (pl. hűtő), hogy bent a "radiátorban" (hőcserélőben) legyen hamar meleg, hogy tudjon mit befújni. Tehát a motor még hideg, de bent már kezd meleg lenni, mert a különálló körben meleg a folyadék. De hopp. Az autót leállítják. Menetszél stb. már nincs ami hűtéssel szabályozná a fűtőrendszert. Ahhoz, hogy ebből ne legyen károsodás, vissza kell hűteni a felfűtött külön kört. Talán pl. azért is, hogy a leállítás után egy kis idővel a hideg motorba mégse a meleg folyadék jusson vissza. Ez csak az én elméletem.
VISZONT.
Rákérdeztem a szervízre, hogy ez mi lehet.
Azt mondták, teljesen normális működés, s ezzel kapcsolatban a Ford adott is ki egy körlevelet, amiben kb ez van:

"Felhívjuk figyelmét, hogy a 2.2-es TDCi motorral szerelt S-max, Galaxy és új Mondeo gépkocsikba szerelt motorhűtő ventillátor stratégiáját megváltoztatták. A módosított stratégia esetén előfordulhat, hogy a hűtőventillátor a motor lekapcsolása után is működésben marad, vagy a hűtőventillátor már rövidebb útszakasz megtétele után, illetőleg a gépkocsi indításakor jár. Kérjük tudassa ezt az ügyfeleivel."



Ez szamomra tovabbra sem logikus, hogy telen -2fokban moci leallitas utan meg hutson a venti. Egy valamirol megfeledkezel ! Ha leallt a moci, akkor mar nincs vizkeringetes. Ergo a venti azt huti ami az utjaban van. A hutot, meg a mocit. Az utaster radiatort nem, mivel az az utasterben lakik. Oda meg nem fuj be a venti. Legalabbis remeljuk  vigyor3
Mindenesetre biztos normalis ez igy, ha ok mondjak...
Probald ki azt, hogy leveszed a futest minimumra. Es akkor kiderul, hogy a 24fok kavar be, vagy nincs is hozza koze.
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.29 hétfő, 15:23:07 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
MondeoM
Vendég
« Új hozzászólás #3405 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 15:31:54 »


Szóval az az érdekes, hogy megfigyeltem, ha még hideg a hűtővíz, akkor bent a fűtés akkor is tud sokkal rövidebb idő alatt meleget fújni, mint ahogy a motor bemelegedne. Ebből az következik, hogy lehet vmi kiegészítő fűtés is az autóban. Pedig én nem rendeltem sem a klasszikus állőfűtést, sem pedig az árlista szerinti kiegészítő fűtést (ami a motor bemelegedésében segítene).
Lehet tehát valami, amitől meleg van "hamar" az utastérben.
 A szokásos helyen jön a meleg, tehát köze lehet a hűtő-fűtő, tehát a klíma rendszerhez.

Szia Jani!

Egy ideje (azért írom így mert nem tudom pontosan mikortól) már széria a dízelekben a kiegészítő elektromos fűtés Mo-n. Megtalálható az árlista első oldalán is (Kiegészítő elektromos fűtés (nem állófűtés) (2); (2) Csak dízel motorok esetében alapfelszereltség), hogy hamarabb legyen "melegünk"  Wink.

De nem hiszem, hogy ezért tekerne a ventillátor, csak FYI.

Üdv,
MondeoM
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3406 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 15:35:51 »

Ami fura, hogy ez pont a dizlikre jellemzo. Anno nagytalin sok dizli ventillatora zugott mint allat a moci leallitasa utan is. Benyasnal leallitod a mocit, oszt kuss van.

Én nem hinném, hogy lenne ilyen különbség. Szerintem csak nem vetted észre. Jóérzésű ember vad vágta után megvárja, amíg a motor visszahűti magát.

Válasz
Ez a strategia nem tul nyero ha mondjuk a moci elettartamat tartjuk szem elott. Nyilvan a komfort a prioritas, igy eloszor az utasteret futik, majd a mocit. Gondolom sokat nyifogtak, hogy telen sokara van futes. Megoldottak...

Ez nem egy új találmány. Az MKIII tdci-nél is, ahol nincs elektromos fűtés, ott a melegvíz közvetlenül a fejből jön, mert állítólag ott a legmelegebb. De hogy lenne egy külön kör, ami csak a fej-belső radiátor között keringene? Akár lehet is, mert ahhoz 2 termosztát kellene, a tdci-ben meg van is. Szóval, ha mindkettő zár, akkor akár rövidebb lehet a kör.
De ilyet benzinesnél (nem mondeo) is olvastam.
Válasz
Ez szamomra tovabbra sem logikus, hogy telen -2fokban moci leallitas utan meg hutson a venti. Egy valamirol megfeledkezel ! Ha leallt a moci, akkor mar nincs vizkeringetes. Ergo a venti azt huti ami az utjaban van. A hutot, meg a mocit.

Pont ez a lényeg, hogy ne jöhessen létre hőtolulás. Pont egy ilyet a V6-osnál el tudnék képzelni. Hogy a 2.2-esnél miért kell? Lehet, hogy más alakú a motor, jobban beszorulhat valahová a meleg. Pl a TT dízel hűtését is átfaragták.
Válasz
Az utaster radiatort nem, mivel az az utasterben lakik. Oda meg nem fuj be a venti. Legalabbis remeljuk  vigyor3

Azé' az kemény lenne.  eplus2 Az már nem fícsör...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3407 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 15:38:44 »

Szia Jani!

Egy ideje (azért írom így mert nem tudom pontosan mikortól) már széria a dízelekben a kiegészítő elektromos fűtés Mo-n. Megtalálható az árlista első oldalán is (Kiegészítő elektromos fűtés (nem állófűtés) (2); (2) Csak dízel motorok esetében alapfelszereltség), hogy hamarabb legyen "melegünk"  Wink.

De nem hiszem, hogy ezért tekerne a ventillátor, csak FYI.

Üdv,
MondeoM

Pont ezt akartam írni. A 2.2-nél a kiegészítő elektromos fűtés széria.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3408 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 19:54:45 »

Ami fura, hogy ez pont a dizlikre jellemzo. Anno nagytalin sok dizli ventillatora zugott mint allat a moci leallitasa utan is. Benyasnal leallitod a mocit, oszt kuss van.Ez a strategia nem tul nyero ha mondjuk a moci elettartamat tartjuk szem elott. Nyilvan a komfort a prioritas, igy eloszor az utasteret futik, majd a mocit. Gondolom sokat nyifogtak, hogy telen sokara van futes. Megoldottak...
Ez szamomra tovabbra sem logikus, hogy telen -2fokban moci leallitas utan meg hutson a venti. Egy valamirol megfeledkezel ! Ha leallt a moci, akkor mar nincs vizkeringetes. Ergo a venti azt huti ami az utjaban van. A hutot, meg a mocit. Az utaster radiatort nem, mivel az az utasterben lakik. Oda meg nem fuj be a venti. Legalabbis remeljuk  vigyor3
Mindenesetre biztos normalis ez igy, ha ok mondjak...
Probald ki azt, hogy leveszed a futest minimumra. Es akkor kiderul, hogy a 24fok kavar be, vagy nincs is hozza koze.

Zacci:
Nem feledkezek meg semmiről. Te feledkezel meg vmiről amiről írtam, hogy már nem akarok arról írni. Wink Kápis?  wave

Egyébként igen, rögtön másnap visszatekertem 22 fokra a hőmérsékletet, s nagyjából ugyanolyan körülmények között így már nem csinálta ezt a leállítás utáni hűtőventillátor működtetést.
De ez még nem elég teszteredmény, hogy egyértelműen ennek tudjuk be.

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3409 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 20:04:27 »

Szia Jani!

Egy ideje (azért írom így mert nem tudom pontosan mikortól) már széria a dízelekben a kiegészítő elektromos fűtés Mo-n. Megtalálható az árlista első oldalán is (Kiegészítő elektromos fűtés (nem állófűtés) (2); (2) Csak dízel motorok esetében alapfelszereltség), hogy hamarabb legyen "melegünk"  Wink.

De nem hiszem, hogy ezért tekerne a ventillátor, csak FYI.

Üdv,
MondeoM

HoppááÁÁÁkAAa.
Ezek szerint nekem is lenne
(Kiegészítő elektromos fűtés (nem állófűtés) (2); (2) Csak dízel motorok esetében alapfelszereltség)
-em? Hm... Huh?
Akkor azt nem értem, hogy mit jelent az árlistán a rendelhető extráknál, hogy:

Kiegészítő üzemanyag tüzelésű fűtés (csak dízel motorokhoz)
opcióként minden típusnál feltüntetve 180E-ért.

Ez ugyanaz lenne, mint a fenti???
De akkor most elektromos, vagy üzemanyag tüzelésű?

Mert ez nem az állófűtés, az alatta van:
Programozható, üzemanyag tüzelésű állófűtés
opcióként 220E-ért.
Ti értitek ezt? Smiley
THX for the info.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3410 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 20:08:39 »

HoppááÁÁÁkAAa.
Ezek szerint nekem is lenne
(Kiegészítő elektromos fűtés (nem állófűtés) (2); (2) Csak dízel motorok esetében alapfelszereltség)
-em? Hm... Huh?
Akkor azt nem értem, hogy mit jelent az árlistán a rendelhető extráknál, hogy:

Van az elektromos fűtés. A vízkörben van egy hőpatron, ami melegíti a hűtővizet. Pl az enyémben is van.
Van a gálolajjal működő, nevezzük kályhának. Ez olyan, mint egy sima olajkályha.
Na ennek van két fajtája. A sima kiegészítő fűtéses az csak akkor működik, ha megy a motor. Jóval hamarabb bemelegszik tőle.
A másik egyrészt tud időzíteni (neve állófűtés), másrészt van egy szivattyúja, ami kergeti a vizet, és még a ventillátort is forgatja, így az utastér (és a motor) meleg, amikor beszállsz. Ez a legdrágább.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3411 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 20:14:53 »

De hogy lenne egy külön kör, ami csak a fej-belső radiátor között keringene? Akár lehet is, mert ahhoz 2 termosztát kellene, a tdci-ben meg van is. Szóval, ha mindkettő zár, akkor akár rövidebb lehet a kör.

Megkérdeztem egy klímás haveromat, s azt mondta, előfordulhat, hogy 2 körös a rendszer.


Azé' az kemény lenne.  eplus2 Az már nem fícsör...

Egyszer ha beruház majd általam a kiszcálád egy F350 rövidplatós 6.0 Powerstroke-ra, akkor megnézzük majd, hogy meddig fúj el egy rendes Ford ventillátor.
 eplus2  eplus2  eplus2
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3412 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 20:15:23 »

Van az elektromos fűtés. A vízkörben van egy hőpatron, ami melegíti a hűtővizet. Pl az enyémben is van.
Van a gálolajjal működő, nevezzük kályhának. Ez olyan, mint egy sima olajkályha.
Na ennek van két fajtája. A sima kiegészítő fűtéses az csak akkor működik, ha megy a motor. Jóval hamarabb bemelegszik tőle.
A másik egyrészt tud időzíteni (neve állófűtés), másrészt van egy szivattyúja, ami kergeti a vizet, és még a ventillátort is forgatja, így az utastér (és a motor) meleg, amikor beszállsz. Ez a legdrágább.


Főnök.
Értek mindent.  worship  worship  worship
Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy mi a különbség hatásfokban az elektromos és a gázolajos kiegészítő fűtés között.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3413 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 20:19:00 »


Főnök.
Értek mindent.  worship  worship  worship
Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy mi a különbség hatásfokban az elektromos és a gázolajos kiegészítő fűtés között.


Ég és föld. Az elektromos szinte semmi, a tüzelős az már valami. A Zsoel írta, 5kW.
Az elektromos meg talán 750w.
Ja, a miénk az nem 2, hanem 3 körös, mert 2 termosztát van.

http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php?topic=51.msg340155#msg340155
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3414 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 20:30:02 »

Ég és föld. Az elektromos szinte semmi, a tüzelős az már valami. A Zsoel írta, 5kW.
Az elektromos meg talán 750w.
Ja, a miénk az nem 2, hanem 3 körös, mert 2 termosztát van.

http://mondeoforum.camelcom.hu/index.php?topic=51.msg340155#msg340155

THX.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3415 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 21:57:38 »

Olvasgatom a totalcar-on ezt a szmogriadó rendeletről szóló cikket.
Azt írják, hogy az Euro-V-ös motorral szerelt járművek közlekedhetnek majd a tiltott napokon.
Ha jól tudom, de ez nem biztos, akkor a dízeleknél az EuroIV-ből koromszűrővel lesz Euro-V.
Akkor most a mi motorjaink a DPF szűrővel IV-esek, vagy V-ösök?
Mert a katalógus azt írja, hogy minden motor teljesíti az Euro-IV-et.
De vajon így DPF szűrővel nem hajlunk bele az Euro-V-be?
Legyen már valami előnye is ennek a sz*r DPF szűrőnek... Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3416 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 22:00:39 »

Olvasgatom a totalcar-on ezt a szmogriadó rendeletről szóló cikket.
Azt írják, hogy az Euro-V-ös motorral szerelt járművek közlekedhetnek majd a tiltott napokon.
Ha jól tudom, de ez nem biztos, akkor a dízeleknél az EuroIV-ből koromszűrővel lesz Euro-V.
Akkor most a mi motorjaink a DPF szűrővel IV-esek, vagy V-ösök?
Mert a katalógus azt írja, hogy minden motor teljesíti az Euro-IV-et.
De vajon így DPF szűrővel nem hajlunk bele az Euro-V-be?
Legyen már valami előnye is ennek a sz*r DPF szűrőnek... Wink

Az EuroIV 10 környezetvédelmi kategória. Hányas kategória van beírva a forgalmidba?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3417 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 22:04:03 »

Az EuroIV 10 környezetvédelmi kategória. Hányas kategória van beírva a forgalmidba?

10 van beírva. DE azt nem értem, hogy miért csak ennyi, ha van DPF szűrőm is...
Most olvastam ez új jaguár dízel motorról ami a 17xg/km kibocsátásával tudja az Euro-V-öt.
A mienk, a 2.2 TDCi pedig csak 165g/km. Vagy nem csak ez számít?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3418 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 22:07:45 »

10 van beírva. DE azt nem értem, hogy miért csak ennyi, ha van DPF szűrőm is...
Most olvastam ez új jaguár dízel motorról ami a 17xg/km kibocsátásával tudja az Euro-V-öt.
A mienk, a 2.2 TDCi pedig csak 165g/km. Vagy nem csak ez számít?

Nekem az MKIII 2006.06 2,2TDCi EuroIV-es 10 kategoria DPF nélkül 165g/km. Az Euro besorolást nem a CO kibicsátásra adják hanem számít a korom, NOX emisszió is (illetve a NOX sokkal jobban)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3419 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 22:23:55 »

Nekem az MKIII 2006.06 2,2TDCi EuroIV-es 10 kategoria DPF nélkül 165g/km. Az Euro besorolást nem a CO kibicsátásra adják hanem számít a korom, NOX emisszió is (illetve a NOX sokkal jobban)

A III-asnál is volt koromszűrő. Az euro besorolás javarészt a koromtól függ (a többi is számít, de ez a sarkallatos kérdés). Van, amelyik autónál csak a koromszűrővel lehetett összehozni az euro4-et, a mondeo nem ilyen.
Szóval szerintem a legfonotsabb a korom. A koromszűrő a nox-szal semmit sem tud kezdeni (inkább az egr).
Szerintem nálunk hivatalosan még nincs is euro 5, ezért 10 a környezetvédelmi osztály.
Ha jól emlékszem, vagy most jan 1-től, vagy 2010 jan 1-től lesz eu5.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3420 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 22:29:04 »

A III-asnál is volt koromszűrő. Az euro besorolás javarészt a koromtól függ (a többi is számít, de ez a sarkallatos kérdés). Van, amelyik autónál csak a koromszűrővel lehetett összehozni az euro4-et, a mondeo nem ilyen.
Szóval szerintem a legfonotsabb a korom. A koromszűrő a nox-szal semmit sem tud kezdeni (inkább az egr).
Szerintem nálunk hivatalosan még nincs is euro 5, ezért 10 a környezetvédelmi osztály.
Ha jól emlékszem, vagy most jan 1-től, vagy 2010 jan 1-től lesz eu5.

A mi autónk besorolása gondolom nem fog változni 12-re.
Tehát akkor soha nem lesz Euro-V-ös?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3421 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 22:33:04 »

A mi autónk besorolása gondolom nem fog változni 12-re.
Tehát akkor soha nem lesz Euro-V-ös?

Majd a faceliftel
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3422 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 22:36:48 »

A mi autónk besorolása gondolom nem fog változni 12-re.
Tehát akkor soha nem lesz Euro-V-ös?

Ha az elméletem igaz, akkor a te autód is eu5-ös, csak nem az van a forgalmiban.
Amúgy nyugaton már van olyan, hogy adott helyekre csak koromfogós dízelt engednek be.
Ha az a szmogriadó életbe lép, nálunk is lesz valami matrica, ami azt mutatja messziről, milyen a verdád.
Ott már simán ki fog derülni, hogy a tiéd is jó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #3423 Dátum: 2008.12.29 hétfő, 22:39:41 »

Ha az elméletem igaz, akkor a te autód is eu5-ös, csak nem az van a forgalmiban.
Amúgy nyugaton már van olyan, hogy adott helyekre csak koromfogós dízelt engednek be.
Ha az a szmogriadó életbe lép, nálunk is lesz valami matrica, ami azt mutatja messziről, milyen a verdád.
Ott már simán ki fog derülni, hogy a tiéd is jó.
Forgalmi számit mert a KPM engedélye erre van.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3424 Dátum: 2008.12.30 kedd, 01:16:40 »

Nekem ez logikusnak tűnik.

vehhehhhe...
Új infó.  eplus2
Ha elolvassátok ezt a rövid topicot:
http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/792767/
akkor innen az jön ki, hogy a DPF regenerálás közben ha leállítjuk az autót, akkor is lehet, hogy a hűtőventillátor tovább forog.
Most ha így visszagondolok, lehet, hogy nálam mégis inkább ez volt, mert Asszonypajti (AP) még meg is jegyezte az elindulás után ,hogy mennyiket jelez a pill. fogy.mérő.
S valóban kicsit büdös is volt a kocsi körül, égett szag volt. Ezt is megjegyezte AP  Kiss .
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #3425 Dátum: 2008.12.30 kedd, 22:53:16 »

Van az elektromos fűtés. A vízkörben van egy hőpatron, ami melegíti a hűtővizet. Pl az enyémben is van.
Van a gálolajjal működő, nevezzük kályhának. Ez olyan, mint egy sima olajkályha.
Na ennek van két fajtája. A sima kiegészítő fűtéses az csak akkor működik, ha megy a motor. Jóval hamarabb bemelegszik tőle.
A másik egyrészt tud időzíteni (neve állófűtés), másrészt van egy szivattyúja, ami kergeti a vizet, és még a ventillátort is forgatja, így az utastér (és a motor) meleg, amikor beszállsz. Ez a legdrágább.


Az mk3 vízfűtü patronja meg az mk4 kiegészítő fűtése egészen más.
Szerintem az mk4-nél van egy levegőt fűtő akármi is mert sokkal hatékonyabb, mint amit a vízpatron tudhat.
A tapasztalat (városi közlekedésben, nem hajtva): az mk4 kb ötöde idő alatt kezd érezhetően meleget lehelni mint az mk3 tette.


Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3426 Dátum: 2008.12.30 kedd, 23:42:49 »

Az mk3 vízfűtü patronja meg az mk4 kiegészítő fűtése egészen más.
Szerintem az mk4-nél van egy levegőt fűtő akármi is mert sokkal hatékonyabb, mint amit a vízpatron tudhat.
A tapasztalat (városi közlekedésben, nem hajtva): az mk4 kb ötöde idő alatt kezd érezhetően meleget lehelni mint az mk3 tette.

Ez viszont jó hír. Mert a fűtőpatron szerintem sokat nem ér (ami a 3-asban van).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #3427 Dátum: 2008.12.31 szerda, 14:31:49 »

Van egy "újdonság", amit többször is tapasztaltam eddig:
A Convers+ kijelzőm eddig párszor "elhagyta" magát menet közben. Ez azt jelenti, hogy eltűntek bizonyos menük. Főleg a rádió rész, annak ellenére, hogy be volt kapcsolva, nem történt semmi. De a hifi normálisan működött "helyileg".
Előjönni a menük a windowsos módszerrel tudtak...
Tapasztalt már más is ilyet?

Részben ismerős...
Nekem ilyeneket is csinál:



+ néha kinullázza a számlálókat.

Annyira nem izgat, mert gondolom egy sw frissítés majd megoldja, csak azért zavar, mert az átvétel óta még nem volt a "rendben van minden" érzésem...

Már mutattam szervízben... Nincs újabb sw, és még nem is láttak ilyet.
Találtak viszont egy kazal hibakódot ami a convers+, fejegység meg a BT/VC közötti kommunikációval kapcsolatos.
Várom a választ az Ford EU központjából...


Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
englishman
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 513



« Új hozzászólás #3428 Dátum: 2008.12.31 szerda, 15:34:29 »

Van egy "újdonság", amit többször is tapasztaltam eddig:

http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/793092/
Naplózva

mk5 2.0 tdci 150le 5a titanium++ 2018 diffused silver
ex: mk4 2.0 tdci 5a titanium-x++ 2008
mégex: mk3 facelift 2.0 tdci ghia ++ 2004, mk3 2.0 tdci ghia 2002
szabogaby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1125



E-mail
« Új hozzászólás #3429 Dátum: 2009.01.03 szombat, 10:34:19 »

http://www.vatera.hu/ford_mondeo_ba7_oldalkuszob_rieger_117689843.html
Már megy a barkácsolás
Naplózva

1996 1.8 TD MKI.
2003 2.0 TDCi Ghia 115 LE MKIII.
Jelenleg 2008 2.0 TDCi Titanium Kombi MKIV.
stewe357
Vendég
« Új hozzászólás #3430 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 09:22:57 »

Sziasztok. Egy kérdés: nem tudtok segiteni honnan lehetne a 4-es mondeohoz kezelési útmutatót beszerezni? Felhivtam az egyik forgalmazót és azt mondták ilyen nem is létezik vagyis nem lehet után rendelni a Fordnál. Németországbol behozott mondeom van és nincs hozzá semmi kézikönyv. Várom a segitségeteket. A másik oldalon csak 1,2,3as mondeohoz találtam kézikönyveket de az nem jo a 4eshez.

Üdv.

Stewe
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3431 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:02:51 »

Én nem hinném, hogy lenne ilyen különbség. Szerintem csak nem vetted észre. Jóérzésű ember vad vágta után megvárja, amíg a motor visszahűti magát.
Majd eccer figyeld meg...Egyik benyas sem porgeti a ventillatort moci leallitas utan, pedig ha abbol indulunk ki, hogy mellik moci termel tobb meleget, akkor a benyasnal kellene jarnia a ventinek moci leallas utan. De pont forditva van. Nem egyszer tapasztaltam mar ezt.
Válasz
Pont ez a lényeg, hogy ne jöhessen létre hőtolulás. Pont egy ilyet a V6-osnál el tudnék képzelni. Hogy a 2.2-esnél miért kell? Lehet, hogy más alakú a motor, jobban beszorulhat valahová a meleg. Pl a TT dízel hűtését is átfaragták.
Mitol lenne mas a moci ? A blokk kb. ua, max a furat nagyobb. Alakra szerintem ua. De pont ezt okozza a venti porgetes leallitott mocinal. A moci egyik resze tovabbra is huti. Pl. -2fokban a hutot. A blokkban a viz meg tovabbra is forro marad. Ra inditasz, oszt mar zudul is a hideg zuhany a mocira, vagy a forro a hutore. Ez nagyobb hoterhelest jelent, mintha leallitas utan nem porogne tovabb a venti. Akkor egyenletesebben hulne a blokkban levo viz, meg a hutoben levo viz is. Nah mind1, biztos megvan az oka, hogy miert mukodik igy. Nekem tovabbra sem logikus az, hogy -2fokban hutse magat a moci. Kicsit kesobb elindulsz, oszt megen hideg a moci.
Naplózva

blah blah blah
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3432 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:11:04 »



Mindenkinek boldog új évet! Sziasztok!


Szóval én hűtő bekapcsolással kapcsolatosan az alábbira lettem figyelmes...

Jövünk haza este kis családommal, kinnt -9fok tolatva állok be a garázsba és hallom, hogy megy a hűtő venzillátor, pedig előtte nem lett meghajtva... ezt már másodszorra tapasztaltam... ilyen hidegbe kellene hűteni?? Mi lesz nyáron?  Huh?

A másik... voltunk sielni... kinti időjárás éjszaka volt mínusz 20 alatt is, mikor elindultunk haza -18 volt, gondoltam lemosom az ablakot... hát nem sikerült... spricc ablakra és abban a pillanatban rá is fagyott... ismerős rönyója nem indult el, nekünk smax és mondi bírta a kiképzést...
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3433 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:12:38 »


Ajjaj, úgy látom, ezzel többen is szívnak...
ha tudsz majd vmit kolléga, akkor oszd meg velünk, pls.  worship
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3434 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:12:59 »

Sziasztok. Egy kérdés: nem tudtok segiteni honnan lehetne a 4-es mondeohoz kezelési útmutatót beszerezni? Felhivtam az egyik forgalmazót és azt mondták ilyen nem is létezik vagyis nem lehet után rendelni a Fordnál. Németországbol behozott mondeom van és nincs hozzá semmi kézikönyv. Várom a segitségeteket. A másik oldalon csak 1,2,3as mondeohoz találtam kézikönyveket de az nem jo a 4eshez.

Üdv.

Stewe

Angol esetleg jó?
Ha visszaolvasol, van link hozzá.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3435 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:13:38 »


Mindenkinek boldog új évet! Sziasztok!


Szóval én hűtő bekapcsolással kapcsolatosan az alábbira lettem figyelmes...

Jövünk haza este kis családommal, kinnt -9fok tolatva állok be a garázsba és hallom, hogy megy a hűtő venzillátor, pedig előtte nem lett meghajtva... ezt már másodszorra tapasztaltam... ilyen hidegbe kellene hűteni?? Mi lesz nyáron?  Huh?
Semmi. Ugyan ugy be fog kapcsolni. De azt nem vagom, hogy miert kell hidegben huteni  fejvakaras Ennek semmi ertelme. Hidegben futeni kell nem huteni.
Naplózva

blah blah blah
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3436 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:14:31 »

Majd eccer figyeld meg...Egyik benyas sem porgeti a ventillatort moci leallitas utan, pedig ha abbol indulunk ki, hogy mellik moci termel tobb meleget, akkor a benyasnal kellene jarnia a ventinek moci leallas utan. De pont forditva van. Nem egyszer tapasztaltam mar ezt.Mitol lenne mas a moci ? A blokk kb. ua, max a furat nagyobb. Alakra szerintem ua. De pont ezt okozza a venti porgetes leallitott mocinal. A moci egyik resze tovabbra is huti. Pl. -2fokban a hutot. A blokkban a viz meg tovabbra is forro marad. Ra inditasz, oszt mar zudul is a hideg zuhany a mocira, vagy a forro a hutore. Ez nagyobb hoterhelest jelent, mintha leallitas utan nem porogne tovabb a venti. Akkor egyenletesebben hulne a blokkban levo viz, meg a hutoben levo viz is. Nah mind1, biztos megvan az oka, hogy miert mukodik igy. Nekem tovabbra sem logikus az, hogy -2fokban hutse magat a moci. Kicsit kesobb elindulsz, oszt megen hideg a moci.


...
Szóval én hűtő bekapcsolással kapcsolatosan az alábbira lettem figyelmes...

Jövünk haza este kis családommal, kinnt -9fok tolatva állok be a garázsba és hallom, hogy megy a hűtő venzillátor, pedig előtte nem lett meghajtva... ezt már másodszorra tapasztaltam... ilyen hidegbe kellene hűteni?? Mi lesz nyáron?  Huh?
...

Átolvasva a külföldi fórumon a vonatkozó topicokat, ezt nagy vszínűséggel a DPF regeneráció okozza, hogy  megy a hűtőventi bizonyos esetekben. Többek szerint a legbiztosabb jele a DPF regen-nek, hogy beindul a hűtőventi+büdös van.

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3437 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:16:03 »

Ajjaj, úgy látom, ezzel többen is szívnak...
ha tudsz majd vmit kolléga, akkor oszd meg velünk, pls.  worship

pfff, volt mar, hogy tokeletesen mukodott az autod ?
Naplózva

blah blah blah
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3438 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:17:31 »

Átolvasva a külföldi fórumon a vonatkozó topicokat, ezt nagy vszínűséggel a DPF regeneráció okozza, hogy  megy a hűtőventi bizonyos esetekben. Többek szerint a legbiztosabb jele a DPF regen-nek, hogy beindul a hűtőventi+büdös van.



Azt nem mertem leírni, hogy büdös is volt, azt hittem én szopattam meg a kuplungot a tolatgatással, parkolgatással...

jó ez a funkció mert a dpf tisztítás közben ügyesen leállítottam + a kormot ezek szerint a garázsba égette ki...   szomoru1



Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3439 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:19:26 »

Átolvasva a külföldi fórumon a vonatkozó topicokat, ezt nagy vszínűséggel a DPF regeneráció okozza, hogy  megy a hűtőventi bizonyos esetekben. Többek szerint a legbiztosabb jele a DPF regen-nek, hogy beindul a hűtőventi+büdös van.


Jah, en elsosorban MKIII-rol beszeltem. Ott leallitas utan is ment a venti. Szerintem ezen nem valtoztattak, es az MKIV-nel is ezert muxik igy.
De DPF regeneralasnal miert kell huteni ? Ezt mar megen nem vagom. A regeneralasnak pont az a lenyege, hogy magasabb hofokot erjen el a szuro. Ha ezt kintrol hutod ventillatorral, akkor tul keppen a regeneracionak adunk egy pofont. Foleg -2fokban.
A dizel eddig is budos volt  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.05 hétfő, 10:22:33 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3440 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:19:50 »

Azt nem mertem leírni, hogy büdös is volt, azt hittem én ***attam meg a kuplungot a tolatgatással, parkolgatással...

jó ez a funkció mert a dpf tisztítás közben ügyesen leállítottam + a kormot ezek szerint a garázsba égette ki...   szomoru1





Ja... meg azt sem értem, hogy előtte két nappal mentem egymenetben 700km-et 160-al, utána állt az autó... akkor mit is kellett regnerálni???
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3441 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:20:05 »

Azt nem mertem leírni, hogy büdös is volt, azt hittem én ***attam meg a kuplungot a tolatgatással, parkolgatással...

jó ez a funkció mert a dpf tisztítás közben ügyesen leállítottam + a kormot ezek szerint a garázsba égette ki...   szomoru1


Szerelj egy kemenyt a garazsra  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3442 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:21:25 »

Ja... meg azt sem értem, hogy előtte két nappal mentem egymenetben 700km-et 160-al, utána állt az autó... akkor mit is kellett regnerálni???

A kornyezetet  vigyor3 Tul tiszta levegot erzekelt, es hogy ne boruljon fel az egyensuly, ne erjen oxigen sokk, inkabb bebudositett  vigyor3 Az autod figyel az egeszsegedre. Szinten tart  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3443 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:26:41 »

pfff, volt mar, hogy tokeletesen mukodott az autod ?

Zacci: látom nem tudod megjegyezni, hogy ezt a stílust hanyagolni kellene!
Azokat a mondataidat, amiket nekem címzel, és "pfff"-el kezdődik, kérlek ha leírtad, akkor a hsz elküldése előtt töröld pls.

Egyébként: túlnyomórészt, igen.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3444 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:27:17 »


Más...

Állítólag a dpf-nek focusnál 60e-nél utánatöltenek valami folyadékot és 120e-nél kuka és csere...

Ez mondeónál is így van?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3445 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:28:30 »

Azt nem mertem leírni, hogy büdös is volt, azt hittem én ***attam meg a kuplungot a tolatgatással, parkolgatással...

jó ez a funkció mert a dpf tisztítás közben ügyesen leállítottam + a kormot ezek szerint a garázsba égette ki...   szomoru1





Nem a garázsban égett ki, mert azt mondják az okosak kint, hogy a leállítás után leáll a regen is, csak a venti megy tovább hogy visszahűtsön mindent; DE állítólag a következő indításkor a regen ciklus újrakezdődik.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3446 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:31:11 »

Ja... meg azt sem értem, hogy előtte két nappal mentem egymenetben 700km-et 160-al, utána állt az autó... akkor mit is kellett regnerálni???

Na erről szintén beszélnek, többen is vannak így, a tapasztalatok alapján, nem csak 50%-os eltömödés esetén, hanem cilklikusan is elindul a regen. De ha előtte volt mondjuk egy hosszabb autópályás etap, akkor ebben az esetben ez nem tart sokáig.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3447 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:32:53 »

Más...

Állítólag a dpf-nek focusnál 60e-nél utánatöltenek valami folyadékot és 120e-nél kuka és csere...

Ez mondeónál is így van?

Szerintem abban a pözsós megoldás van. Ott tényleg kell vmi lötyi a regenhez...
A Mondeónál más a szisztéma a kipufogógáz hőmérsékletének emelésére. Ez pedig az, hogy itt a kipufogási ütemben fecskendeznek be gázolajat a kipufogógázba.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #3448 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:34:29 »

De DPF regeneralasnal miert kell huteni ?

Azért, hogy ne melegedjenek bizonyos dolgok túl a motortérben.
A DPF regenhez ~500 fokos kipuff gáz hőmérséklet kell.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
baloght
Vendég
« Új hozzászólás #3449 Dátum: 2009.01.05 hétfő, 10:37:55 »

Szerintem abban a pözsós megoldás van. Ott tényleg kell vmi lötyi a regenhez...
A Mondeónál más a szisztéma a kipufogógáz hőmérsékletének emelésére. Ez pedig az, hogy itt a kipufogási ütemben fecskendeznek be gázolajat a kipufogógázba.


De ez sem örökéletű... Van előírás cserére?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.088 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.