Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 16:10:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 167 168 169 170 171 172 173 [174] 175 176 177 178 179 180 181 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 12022460 alkalommal)
0 Felhasználó és 80 vendég van a témában
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #8650 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 00:09:23 »

Csak annyi, hogy a megszokott szerkó nem can-buszos... biztosan van másik távindító is.
Előbb-utóbb minden autó ilyen lesz...
nem a megszokott szerkót rakattam át hanem egy újat ebbe is. nem megy.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8651 Dátum: 2012.02.09 csütörtök, 10:02:04 »

nem a megszokott szerkót rakattam át hanem egy újat ebbe is. nem megy.

Nem arra gondoltam, hogy a régi szerelték ki a 3-asból  vigyor3 hanem hogy nem egy modern, can buszos modult.
Merthogy azért a világ nem állt meg, a fejlesztések folynak.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Pötyi TDCI
Vendég
« Új hozzászólás #8652 Dátum: 2012.02.10 péntek, 15:16:09 »

Szia!
Ma megint eljátszotta azt amit szombaton: reggel nem indul csak akkor ha hajszárítóval melegítem egy pár percig az üzemanyag szűrőt, és akkor is elég nehezen röffent be.  szomoru1
Szombaton miután elindult tankoltam bele minőségi gázolajat 20 litert MOL (elötte negyedig volt) így kb félig van a tank. Mentem is vele úgy 30 km utat és azt hittem ez kipucolja, erre ma megint szarakodott  falbav (csak hajszárítóval indul)
Gyanakodtam az akkura is, de bemértük és indításnál is normál értékeket mutatott.
Elvittem a szerelőhöz ő is azt mondta, hogy kicsapódott a parafin és koszos a szűrő. Meleg garázs ,szűrőcsere és a lerakódott parafint kijáratni kipucolni. Ezután bekever téli gázolajat mert a kutakon nem jó a minősége.

A MOL kutas azt mondja, hogy csak az Ő gázolajuk a jó -30C-ig, az OIL-os esküszik, hogy az övé minőségi észak Német GO tuti -30 C-ot is bírja, egymást köpködik, erre a szerelő pedig azt mondja, hogy télen adjak hozzá adalékot mert egyiknél se jó a GO.
Ki érti ezt?

A hét elején megvolt a szervíz: üzemanyag szűrő csere/pucolás/az izzítógyertyákat is cserélni kellett/gázolaj téliesítése  pias
Tegnap reggel -10,5C elsőre indult  Wink
Ma reggel -16C elsőre indult Wink
Naplózva
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #8653 Dátum: 2012.02.10 péntek, 15:32:38 »

Erről jut eszembe...

Ma reggel forgatózok, nem indult kb 3-4 másodpercig. Ahogy vissza engedtem a kulcsot, akkor rakta ki az izzító gyertyás ikont a kijelzőre alul sárga háttérrel. Szóval csak kiteszi ez, ha nem indul elsőre vagy mi? Smiley

Laca
Naplózva
martoncs
Vendég
« Új hozzászólás #8654 Dátum: 2012.02.10 péntek, 21:09:24 »

Sajnos én hallottam az apró kis kattanást is. Egyébként AUto-Fort-nál 4000 egy-két száz forint darabja. Még egy kérdés, váltógomb, hogy jön le? Teljesen lekopott róla az ezüst-króm festés.
Csak le kell tekerni másikat fel kb 8e a cromaxnál
Naplózva
CsoGe
Vendég
« Új hozzászólás #8655 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 19:19:28 »

Sziasztok!
Idén májusban szeretnék vásárolni egy 4-es Mondeot.
Eddig Opel Astra G kocsim volt.
Jókat hallottam erről a típusról(Mondeo) és Ghia vagy Titanium felszereltséget szeretnék vásárolni.
A nagy kérdésem az, hogy mivel járok jobban? Ha 1.6 benzinest vásárolok, vagy 2.0 dízelt?
A célom nem az, hogy a kocsi menjen 230-al, mert soha sem fogok annyival menni. Az Astra is megy 170-et- 180-at, de ezt sem használom ki.
Nekem annyi a fontos, hogy a kocsi dinamikus, pörgős, és mozgékony legyen.
Érdekelne, hogy a két típus (Benzin, dízel) esetében, mekkora a fogyasztáskülönbség, és vajon anyagilag melyiket egyszerűbb fenntartani?
Érdemes egy ekkora (5 ajtós, NEM kombi) kocsit 1.6 benzinnel venni?
Vagy ha a dizelt veszek, akkor nem lesz annak sokkal nagyobb a fenntartása?

A válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.
G.
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #8656 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 20:52:02 »

Sziasztok!
Idén májusban szeretnék vásárolni egy 4-es Mondeot.
Eddig Opel Astra G kocsim volt.
Jókat hallottam erről a típusról(Mondeo) és Ghia vagy Titanium felszereltséget szeretnék vásárolni.
A nagy kérdésem az, hogy mivel járok jobban? Ha 1.6 benzinest vásárolok, vagy 2.0 dízelt?
A célom nem az, hogy a kocsi menjen 230-al, mert soha sem fogok annyival menni. Az Astra is megy 170-et- 180-at, de ezt sem használom ki.
Nekem annyi a fontos, hogy a kocsi dinamikus, pörgős, és mozgékony legyen.
Érdekelne, hogy a két típus (Benzin, dízel) esetében, mekkora a fogyasztáskülönbség, és vajon anyagilag melyiket egyszerűbb fenntartani?
Érdemes egy ekkora (5 ajtós, NEM kombi) kocsit 1.6 benzinnel venni?
Vagy ha a dizelt veszek, akkor nem lesz annak sokkal nagyobb a fenntartása?

A válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.
G.

dinamikus, pörgős, és mozgékony legyen.
Akkor az 1.6 benzint már ki is lőtted. A kétliteres diesel kevesebbet eszik ráadásul, de ha kell megy is.
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8657 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 21:14:22 »

Sziasztok!
Idén májusban szeretnék vásárolni egy 4-es Mondeot.
Eddig Opel Astra G kocsim volt.
Jókat hallottam erről a típusról(Mondeo) és Ghia vagy Titanium felszereltséget szeretnék vásárolni.
A nagy kérdésem az, hogy mivel járok jobban? Ha 1.6 benzinest vásárolok, vagy 2.0 dízelt?
A célom nem az, hogy a kocsi menjen 230-al, mert soha sem fogok annyival menni. Az Astra is megy 170-et- 180-at, de ezt sem használom ki.
Nekem annyi a fontos, hogy a kocsi dinamikus, pörgős, és mozgékony legyen.
Érdekelne, hogy a két típus (Benzin, dízel) esetében, mekkora a fogyasztáskülönbség, és vajon anyagilag melyiket egyszerűbb fenntartani?
Érdemes egy ekkora (5 ajtós, NEM kombi) kocsit 1.6 benzinnel venni?
Vagy ha a dizelt veszek, akkor nem lesz annak sokkal nagyobb a fenntartása?

A válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.
G.

1.6 ost ne vegyél. Ha benzines akkor 2.0  legalább.  Mennyit mész1 évben?  Fenntartásban a benzines jobb, fogyasztásban és menettulajdonságokban a dízel sokkal jobb. Hosszú úton a benzines se eszik sokat inkább városban. Ha keveset mész inkább benzinest vegyél.  A G astrához képest más világ teljesen, viszont sokkal többet lehet rá költeni. Sokkal!  Én F astrát cseréltem 3asra és nem gondoltam, h ennyivel több fönntartani. Ha mész venni hozzáértőt mindenképp vigyél! Nem feltétlen szerelőre gondolok hanem aki látott már sok kocsit.  A km el vigyázz mert kevés a valós! Alvázszámot kérjél és infózd le!  De ez csak az én véleményem. Biztos vannak sokan akiknek dízeljük van és nemigen költenek rá.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.12 vasárnap, 21:24:25 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #8658 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 22:32:10 »

Sziasztok!
Idén májusban szeretnék vásárolni egy 4-es Mondeot.
Eddig Opel Astra G kocsim volt.
Jókat hallottam erről a típusról(Mondeo) és Ghia vagy Titanium felszereltséget szeretnék vásárolni.
A nagy kérdésem az, hogy mivel járok jobban? Ha 1.6 benzinest vásárolok, vagy 2.0 dízelt?
A célom nem az, hogy a kocsi menjen 230-al, mert soha sem fogok annyival menni. Az Astra is megy 170-et- 180-at, de ezt sem használom ki.
Nekem annyi a fontos, hogy a kocsi dinamikus, pörgős, és mozgékony legyen.
Érdekelne, hogy a két típus (Benzin, dízel) esetében, mekkora a fogyasztáskülönbség, és vajon anyagilag melyiket egyszerűbb fenntartani?
Érdemes egy ekkora (5 ajtós, NEM kombi) kocsit 1.6 benzinnel venni?
Vagy ha a dizelt veszek, akkor nem lesz annak sokkal nagyobb a fenntartása?

A válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.
G.

Dízel.
A benzines is tud dinamikus, pörgős és mozgákony lenni, de akkor 10L felett fogyaszt...
A dízel meg eljár 6,5-7ből.
Az MK4 nehéz, a TDCi jobban illik hozzá.
Bármilyet veszel használtan, ma már a benzinesnél is ugyanúgy belenyúlhatsz vmi rosszba, mint dízelnél.
1.6os sokkal ritkább.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8659 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 22:34:05 »

Sziasztok!
Idén májusban szeretnék vásárolni egy 4-es Mondeot.

Szia! Tisztelettel megkérnélek, hogy csak 1 topicban tedd fel a kérdesed!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
CsoGe
Vendég
« Új hozzászólás #8660 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 08:16:02 »

Szia! Tisztelettel megkérnélek, hogy csak 1 topicban tedd fel a kérdesed!

Szia.
Tisztelettel megválaszolom, hogy tudomásom szerint csak egy helyre tettem fel a kérdésemet.
Tévedek? Mert ha igen, az önhibámon kívül történt.  smile
Naplózva
CsoGe
Vendég
« Új hozzászólás #8661 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 08:21:36 »

Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat.
Annyit még leírnék, hogy sajnos még nem vagyok milliomos, ezért olyan 2008-as évi gyártású autóra gondoltam.
Amit én most erre rá szeretnék szánni, az kb. 2.6-2.7 M és nem szeretném, hogy 70-80-EKm-nél több legyen benne.
Na akkor most a nagy kérdés: Szerintetek a fenti feltételekkel meg lehet szerezni egy jó állapotú 5ajtós(NEM kombi) 2.0-ás dízel Mondeot?

Egyébként a befecskendezőn kívül mi még az ami a dízelnél relatív gyakran tönkremegy/típushiba és sokat kell rá költeni.

Előre is köszi az újabb válaszokat és a segítséget!
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #8662 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:19:32 »

Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat.
Annyit még leírnék, hogy sajnos még nem vagyok milliomos, ezért olyan 2008-as évi gyártású autóra gondoltam.
Amit én most erre rá szeretnék szánni, az kb. 2.6-2.7 M és nem szeretném, hogy 70-80-EKm-nél több legyen benne.
Na akkor most a nagy kérdés: Szerintetek a fenti feltételekkel meg lehet szerezni egy jó állapotú 5ajtós(NEM kombi) 2.0-ás dízel Mondeot?

Egyébként a befecskendezőn kívül mi még az ami a dízelnél relatív gyakran tönkremegy/típushiba és sokat kell rá költeni.

Előre is köszi az újabb válaszokat és a segítséget!

Nem.
(ez a nőstény vadkan esete Wink )
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #8663 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:20:20 »

hol a hiba a képen?



(megoldás: eatcs-aqa  szomoru1 )

Ez 113E km-nél normálisnak mondható egyébként?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #8664 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:22:18 »

hol a hiba a képen?



(megoldás: eatcs-aqa  szomoru1 )

Ez 113E km-nél normálisnak mondható egyébként?


Ez melyik cső?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
CsoGe
Vendég
« Új hozzászólás #8665 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:46:36 »

Nem.
(ez a nőstény vadkan esete Wink )

A nemet, gondolom a 2,6 M-re értetted...
De a vadkant nem értem... wow1
Naplózva
lejszlo
Vendég
« Új hozzászólás #8666 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 09:59:49 »

Csak le kell tekerni másikat fel kb 8e a cromaxnál

Szia!

Hogy hogy csak le kell tekerni? Smiley En probaltam az enyemet, meg se mozdul egyik iranyba se.  Olyan, mint anno a Zsigaban, hogy csak balra tekerem, es egyszeruen lejon a bot vegerol? Smiley Vagy valami komolyabb tudomany?

Laci
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #8667 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 10:28:18 »

Ez melyik cső?

ami az intercoolertól jön fel a motorhoz a pillangószelepre
Tegnap hazafelé 1x csinálta, hogy nem akart 130 felé gyorsítani. Újraindítás után "megjavult".
Ma reggel meg befelé megint eljátszotta, de most már dobott hozzá hibakódot is, meg volt MIL lámpám, s szintén nem akart menni.
Aranyos volt, mert 140re állított tempomat mellett a lejtőkön gyorsult 140ig, emelkedőkön visszalassul 100ig Smiley pont egy ilyen aktív tempomaton gondolkodtam minap, az ötlet onnan jött, hogy a tempomat miatt lejtőn sokszor jobban motorfékez, sőt nekem még az üzemi lábfékkel is fékez, ahelyett, hogy kicsit felgyorsulna (tehát amit a gravitációs gyorsulásból szednék össze energiát, azt nem elfékezem, hanem begyűjtöm mozgási energiába úgy hogy magasabb sebességre gyorsulok, majd emelkedőn ezt elhasználnám; aztán másik dolog, hogy emelkedőn meg ha tartani akarja a sebességet, akkor persze nyomja neki, holott nekem az is jó lenne, ha ilyenkor picit lassul a kedvezőbb fogyasztás miatt.
Ilyen aktív tempomat van már asszem a hibrid tojotákban...
Néztem a fogyit végig, s így nem nagyon mozgott 7 liter felett a pill fogyim sosem... (lejtőn 2-3l körül ment, tehát átlagban 4,5-5 literrel jöttem most)
Lehet, hogy jobban járnék, ha így hagynám...  vigyor3 nem is gondolkodtam ilyen repedturbócsöves-fogyasztáscsökkentési módszeren még...  eplus2
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #8668 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 10:31:31 »

A nemet, gondolom a 2,6 M-re értetted...
De a vadkant nem értem... wow1

A nem az a kérdésre volt a válasz (1 kérdőmondatod volt, nem  Wink )

Nőstény vadkan:
Igazából rájöttem, hogy nem ez a jó példa, hanem a olcsón-jóminőségben-gyorsan végezzük a munkánkat című hasonlat, ahol a felsorolt 3 dologból kettőt lehet mindig csak választani.
Szóval
- 2008-as
- 70-80E km-es,
- 2.6-2.7 M-ós
autónál egyszerre csak 2 dolgot tudsz választani, a 3. az mindig az inverze lesz.
(2008as valós 70Ekmes autó nem 2,6M
2008as 2.6M-s kocsiban nem 70E km van
2.6M-s valós 70-80Ekm-es autó az nem 2008-as (bár ez nem is létezik, vagy inkább nem az a kategória))
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8669 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 10:45:53 »

Nőstény vadkan:
Igazából rájöttem, hogy nem ez a jó példa, hanem a olcsón-jóminőségben-gyorsan végezzük a munkánkat című hasonlat, ahol a felsorolt 3 dologból kettőt lehet mindig csak választani.

Még jó, hogy nem elvárás a kitűnő értéktartás.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8670 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 11:36:32 »

Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat.
Annyit még leírnék, hogy sajnos még nem vagyok milliomos, ezért olyan 2008-as évi gyártású autóra gondoltam.
Amit én most erre rá szeretnék szánni, az kb. 2.6-2.7 M és nem szeretném, hogy 70-80-EKm-nél több legyen benne.
Na akkor most a nagy kérdés: Szerintetek a fenti feltételekkel meg lehet szerezni egy jó állapotú 5ajtós(NEM kombi) 2.0-ás dízel Mondeot?

Egyébként a befecskendezőn kívül mi még az ami a dízelnél relatív gyakran tönkremegy/típushiba és sokat kell rá költeni.

Előre is köszi az újabb válaszokat és a segítséget!

Szia

SzJanival értek egyet. A válasz NEM. Tavaly nyáron egyáltalán nem ment az autópiac, én akkor vettem, de az említett árnál 1M-el drágábban (igaz ez kombi, szervízkönyves...).

Szerintem ha ennyit akarsz rászánni, akkor benzinest vegyél, vagy dobjál rá még 1M-et és akkor vegyél dieselt. Azt a +1M-et a szarra rá fogod költeni, de addig nem megy az autó. én azóta 20eKm-t tettem bele és tökéletesen muzsikál.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8671 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 13:11:46 »

Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat.
Annyit még leírnék, hogy sajnos még nem vagyok milliomos, ezért olyan 2008-as évi gyártású autóra gondoltam.
Amit én most erre rá szeretnék szánni, az kb. 2.6-2.7 M és nem szeretném, hogy 70-80-EKm-nél több legyen benne.
Na akkor most a nagy kérdés: Szerintetek a fenti feltételekkel meg lehet szerezni egy jó állapotú 5ajtós(NEM kombi) 2.0-ás dízel Mondeot?

Egyébként a befecskendezőn kívül mi még az ami a dízelnél relatív gyakran tönkremegy/típushiba és sokat kell rá költeni.

Előre is köszi az újabb válaszokat és a segítséget!

Hát ez a 3 dolog biztos nem fog menni egyszerre. Ennyiért vagy 2007 1.6 benzin  vagy szintén 2007 1.8 tdci.  2.0 csak full fapad lesz ennyiért, vagy sok km-es. Az óra 70-80-at fog mutatni csak 200 körül lesz benne. De ne azt nézd mit mutat hanem milyen a kocsi!  És utána még pár százezer szervizelésre, átírásra, gumik meg ami kell. Ha most nincs rá több akkor inkább később vegyél. Inkább adjál többet 1 jóért mint olcsón 1 pénznyelő hulladék.  És átnázni nagyon!   Lendkerék szokott még lenni probléma.  1.8 tdci-nél főleg   Az se rossz különben, 100-120 ig jól megy utána gyengül. Meg ha tele van emberrel vagy cuccal.  És kicsi a fordulat az áttétel miatt tehát jó a fogyasztás is. wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.13 hétfő, 13:22:34 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8672 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 13:45:12 »

hol a hiba a képen?



(megoldás: eatcs-aqa  szomoru1 )

Ez 113E km-nél normálisnak mondható egyébként?

ööö...az, hogy eldurrant a turbocsöved??

nincs turbonyomás -> nincs erő -> nincs sebesség. meg fogadjunk nyomja a kormot is.

még a képen is látszik az 5 centis hasadás, meg hogy a vízcsőre (Huh?) nyomja rá az olajat.

csere, így ne használd, mert szabályozatlanul pörög a turbód Wink

mérj töltőnyomást diaggal
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ordogi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #8673 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 14:11:57 »

Találtam egy totalcar-os cikket! Kérem ne vegye senki bántásnak a benne levő szavakat, inkább próbálja leszűrni magának azt, ami számára fontos! Senkit nem szeretnék megbántani!!!

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/10/12/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye/
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8674 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 14:22:37 »

Találtam egy totalcar-os cikket! Kérem ne vegye senki bántásnak a benne levő szavakat, inkább próbálja leszűrni magának azt, ami számára fontos! Senkit nem szeretnék megbántani!!!

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/10/12/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye/


Ez egy jó cikk volt. És teljesen igaz, ha nem valami nagyon fiatalt veszel (1-3 év), akkor álapotot veszelés nem km-t.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8675 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 18:54:47 »

Találtam egy totalcar-os cikket! Kérem ne vegye senki bántásnak a benne levő szavakat, inkább próbálja leszűrni magának azt, ami számára fontos! Senkit nem szeretnék megbántani!!!

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/10/12/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye/


Ezt már én is be akartam linkelni. Teljesen a valóságról  szól és a cím is igaz.  Sajnos.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
zsoel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10594



« Új hozzászólás #8676 Dátum: 2012.02.13 hétfő, 20:00:16 »

Találtam egy totalcar-os cikket! Kérem ne vegye senki bántásnak a benne levő szavakat, inkább próbálja leszűrni magának azt, ami számára fontos! Senkit nem szeretnék megbántani!!!

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/10/12/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye/


 taps
Naplózva

MKIV, 2.0 TDCi, Ghia mánia! Smiley
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #8677 Dátum: 2012.02.14 kedd, 05:35:54 »

taps

Urak, ez így van. Ahogy le van írva. Tapasztalatom is van e téren. Siralmasak a magyar vevők, ami az autókat illeti. Persze rengeteg seggf3j nepper is van, szintén tény.
A legnagyobb baj, hogy 90%-a vásárlóknak nem fogja fel a "használt" szót...  szomoru1
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #8678 Dátum: 2012.02.14 kedd, 08:43:31 »

ööö...az, hogy eldurrant a turbocsöved??

nincs turbonyomás -> nincs erő -> nincs sebesség. meg fogadjunk nyomja a kormot is.

még a képen is látszik az 5 centis hasadás, meg hogy a vízcsőre (Huh?) nyomja rá az olajat.

csere, így ne használd, mert szabályozatlanul pörög a turbód Wink

mérj töltőnyomást diaggal


Igen az.
turbonyomás lett volna, csak érezte, hogy a motorba már nem megy annyi, amit az adott turbóforulaton tud, így visszavette a teljesítményt. (nem töltött, üresben forgatni is csak 3000-ig lehetett)
A kormot sztem nem nyomta, mert mint írtam elég kedvező fogyasztást produkált (hiába nyomtam a gázt bele a tűzfalba az autó csak lightosan ment kb 130-cal, s közben 6 liter környékén fogyasztgatott...)
Ja, amit egyszer nagyot fújhatott, az a vízcsőre ment. Smiley
Tegnap délben már kész volt a csere, felüdülés volt kipróbálni.

Kár, hogy ez a cső ilyen gagyi anyagból van, miközben egy fél vagyont kérnek érte... S én aztán tényleg nem tépem a száját (90% pálya 100-120)

A fotó egyébként jó bizonyíték arra, amit a múltkor pedzegettem itt, hogy a PCV rendszer miatt annyi olajos takony megy be a szívó oldalon, hogy elképesztő. Kíváncsi lennék, hogy PCV meg EGR nélkül (amikor csak színtiszta levegőt szívna be) mit tudna ez a motor.
De az EGR kell a nox, meg elvileg a fogyi miatt, a PCV-t meg csak úgy kivezetni sem lenne egyszerű (sokszor füstölne a motortérből a cucc, bár az off grandcsirkéknél (meg 320cdi-knél) ez alapvető mod (elephant hose mod) mondjuk ott azért kell ,mert egy olyan szervomotorra (változó szívócsőhossz állító) folyik a cucc a turbó szájától, hogy amikor az megáll, akkor leáll tőle a motor...)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
CsoGe
Vendég
« Új hozzászólás #8679 Dátum: 2012.02.14 kedd, 08:48:00 »

Elolvastam én is ezt a cikket. Igazából egy bajom van vele: egy kétoldalú témában ez csak az egyik fél véleménye. A saját szemszögéből igaza van, és ír is olyanokat ami abszolút igazság, viszont ez akkor is csak az egyik oldal. Ha vevői szemszögből nézzük a dolgokat akkor is számtalan példát lehet felhozni a kereskedők patkánykodására.
Viszont abban igaza van, hogy a vevők nem akarnak sok kilométeres autót vásárolni. Viszont miért?
Azért, mert valaki régen azt a hitet keltette bennük, hogy lehet adott összegből kevés kilométeres autót vásárolni. Ez már "évtizedek" óta fennálló csalás, amit (persze vevőmegtévesztés miatt) a kereskedők kezdtek el. Ami pédákat erre leírt, azok túlzóak és nem ezek vannak többségben. Elrettentésre jó példák, hogy a paraszt többet tekert vissza mint ami szervizkönyvben van, de nem ezek a mérvadóak. Ha a vevőben azt az illúziót keltik, hogy lehet kevés km-es autót vásárolni és több csatornából hallja ezt, akkor elhiszi. Ez pedig az évek során beleégett az emberekbe. Ha értelemesen lettek volna tájékoztatva, hogy egy autó 150E Km-el is jó lehet akkor más kultúra alakult volna ki. Viszont itt a kereskedők elhintették a port. A vevők elhitték és ez azóta is így van.
Mielőtt azt mondanátok, hogy a vevők hibája ha sz@rt vesznek és nem veszik ezt észre, azt is le kell írnom, hogy a vevők nagy része átlagember. Természesen nem gépész, és nem várható el tőlük, hogy pengék legyen a direktbefecskendezés rejtelmeiben. Én sem tudok 5-ös számlaosztályban könyvelni, vagy Autodesk Inventorban rajzolni. De ezt nem is várja el tőlem senki. Akkor miért várja el bárki is, hogy az átlagember értsen "jól" az autókhoz. (Halkan megjegyzem, hogy egyetemi műszaki diplomám van, mégsem értek többet az autókhoz mint egy átlagember. Ha valaki nem autószerelő, vagy kereskedő, vagy nagy tapasztalattal rendelkező amatőr, akkor nem is várható el tőle sok.)

Én a magam részéről úgy gondolom, hogy egy 4 éves autónak normálisnak mondható a 70-80E Km.
Más kérdés, hogy lehet-e ilyen autót venni 2,6-2,7M-ért Ghia/Titanium felszereltségben.
Amit kell azt természetesen ki fogok rajta cserélni, de nem szeretnék olyan autót venni, amire évente 2-300 ezret kell költeni. Szerintem ez nem túl nagy igény.

Javítsatok ki ha tévedek, de az átlagemberek 80%-a nem megy az autójával évi 20E Km-nél többet. Ha egy 4éves kocsiban van 140E Km az az esetek 80%-ában céges volt és 60%-ban nem 1 ember használta. Ennek a következménye, hogy az a kocsi nem volt kímélve, és nyomták mint süket a csegőt... Mindenki máshogy (tudatlanul/tapasztalat nélkül) használta. Tehát nem biztos, hogy ez jó vétel lenne.
Namost, ha én egy 4éves autót normál futásteljesítménnyel (80EKm) akarok venni és találok ilyet 3.0M-ért akkor vajon hihetem-e azt, hogy az az igazságnnak megfelelő? Mert sztem, de javítsatok ki ha tévedek, egy 3.0M-es autót le lehet alkudni 2.7M-re. (Ez csak az én véleményem).
Egyébként ha egy autó órája vissza van pörgetve, akkor azt egy computeres kiolvasással ki lehet deríteni?
Nagyon remélem, hogy sikerült néhény gondolatébresztő sort írnom, a lényeg, hogy szeretnék május környékén Mondeot vásárolni és addig szeretnék képbe kerülni...(remélem, hogy segíteni fogtok ebben.)
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #8680 Dátum: 2012.02.14 kedd, 08:50:08 »


Tegnap éreztem egy kis gázolaj szagot, ezért benéztem a motortérbe. Akárhányszor kinyitom találok ezt-azt amit elfelejtettek visszarakni pl. köt szervíz alatt. Múltkor a motortéri biztitábla teteje lifegett, tegnap találtam egy kábelt, ami a légszűrőház oldalához lehet odacsiptetni. Na mindegy.

Szóval leszedtem a felső burkoltaot, és van egy gumi csó, amit ennek a burkolatnak a belső szivacsa fényesre koptatott. Nincs kirepedve, de nincs kitalálva sem rendesen.(Raktam rá egy szövet tapaszt). Ez a cső egyébként valami olajpára visszvezető lehet, mert a motor hátsó részéről jön előre az olajbetöltő nyilás alá betorkollva. Nincs rajta érzékelő sem. Na de van még pár cső, amit nem is látok, és ugyanígy kidörzsőlődhet... rinya

Egyébként egy darab olajpára folt sincs sehol sem, lájkolom nagyon.  eljen  (113e km)

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8681 Dátum: 2012.02.14 kedd, 09:25:28 »

Urak, ez így van. Ahogy le van írva. Tapasztalatom is van e téren. Siralmasak a magyar vevők, ami az autókat illeti. Persze rengeteg seggf3j nepper is van, szintén tény.
A legnagyobb baj, hogy 90%-a vásárlóknak nem fogja fel a "használt" szót...  szomoru1

Persze, de azért azt is ki kell jelenteni, hogy:
- a használt és a hulladék nem ugyan az
- magyarországon eléggé zsákbamacska autót venni. Használtat és újjat is. De a használtak 90%-a nem olyan, mint amit mondanak róla, vagy amit az ember lát. Ja és milyen dolog, hogy az eladandó autóknak 85%-ában nincs szervízkönyv. Ennyi ember nemvesztheti el. A jelenlegi járgányom a 18. Mindig szervízkönyvvel adtam el és néhány új tulaj felhívott, hoy nincsen-e meg a szervízkönyv. Mondtam, hogy oda adtam a kereskedőnek.
- minden kereskedő duplán akar nyerni, vagyis amit megveszek tőle, azon is akar 20%-ot keresni, amit eladok neki, azon is 20%-ot akar keresni. Vagyis rajtam keres 40%-ot. Akkor miért is nem megy?
- Az én látásomban a problémát azoknak kellene megoldani, akik ebben a profik. vagyis felelőssége a kereskedőnek nagy. Az emberek azzal a vággyal mennek oda, hogy a sajátot csillagászati áron akarják eladni, a másikat olcsón venni. Viszont a rablás ami a kereskedések 90%-nál megy és az a hozzáállás, amivel ott találkozom egyszerűen tarthatatlan.

Üdv
Csaba
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #8682 Dátum: 2012.02.14 kedd, 09:35:06 »

Elolvastam én is ezt a cikket. Igazából egy bajom van vele: egy kétoldalú témában ez csak az egyik fél véleménye. A saját szemszögéből igaza van, és ír is olyanokat ami abszolút igazság, viszont ez akkor is csak az egyik oldal. Ha vevői szemszögből nézzük a dolgokat akkor is számtalan példát lehet felhozni a kereskedők patkánykodására.
Viszont abban igaza van, hogy a vevők nem akarnak sok kilométeres autót vásárolni. Viszont miért?

.....

Javítsatok ki ha tévedek, de az átlagemberek 80%-a nem megy az autójával évi 20E Km-nél többet. Ha egy 4éves kocsiban van 140E Km az az esetek 80%-ában céges volt és 60%-ban nem 1 ember használta. Ennek a következménye, hogy az a kocsi nem volt kímélve, és nyomták mint süket a csegőt... Mindenki máshogy (tudatlanul/tapasztalat nélkül) használta. Tehát nem biztos, hogy ez jó vétel lenne.
Namost, ha én egy 4éves autót normál futásteljesítménnyel (80EKm) akarok venni és találok ilyet 3.0M-ért akkor vajon hihetem-e azt, hogy az az igazságnnak megfelelő? Mert sztem, de javítsatok ki ha tévedek, egy 3.0M-es autót le lehet alkudni 2.7M-re. (Ez csak az én véleményem).
...

Nem akartam mindent beidézni. Egyetértek veled, de nem teljesen. Nekem volt néhány céges autóm, évi 80ekm-t raktam beléjük. Inkább azokat vettem volna meg 3 évesen, mint egy neppertől bármit. Azóta is a cégesautókat előnybe részesítem.
- Amennyiben egy olyat veszel, ami nem volt összetörve, akkor azt általában egy ember használta vagy keveset használták mint kulcsos autó
- A céges autókat mindig elviszik a kötelező szervízekre és mindíg szépen rendberakják (tapasztalatból mondom). A magán kézben lévőknél előfordúl, hogy nem mindent cserélnek az időszakos szervízeknél vagy kihagynak olyat. Volt olyan autó, amiben már kocsonyás volt az olaj.
- A céges autó bár többen használják, de a legtöbb esetben nem cipel sokat az autó és nincs lelakva.
Naplózva
tomeed
Vendég
« Új hozzászólás #8683 Dátum: 2012.02.14 kedd, 09:38:51 »

Hát szerintem ezek az autók nem az évi 20ezres futásra vannak megvásárolva.
Én nem járok sok helyre de egy év alatt 40 guriga bele repült.
Előtte lévő autóba 4 év alatt ment bele 60 ezer.

Egy 4 éves Mondeoban ha 80 ezer a km az látszik az áron, és nem lehet megfizetni.
Tudomásul kell venni,hogy egy 2.0, 2.2 dízel autó nem arra való, hogy szombatonként elugorjon vele az ember a tecsóba, valószínű nem is ezt a közönséget célozzák meg vele. Sajnos megy bele a km.
De miért is baj,hogy 200 ezer km -t mutat az óra? Ha nem bír többet ez az autó akkor az inkább a gyárnak a szégyene, de nem hinném, hogy ez így lenne.
Inkább itt szerintem az a gond, hogy a tulajok nem szeretnének rá költeni a kocsira, és a 4 éves autót is szalonból kitoltként szeretnék kezelni. Ébresztő!
Költeni kell rá, ha soknak bizonyul akkor pl.: swiftet kell venni, nekem volt, komplett első fékcsere kijött 6ezerből, és 8 éves autóról beszélünk taps
Olajat lecseréltem az udvaron, stb.
Jut eszembe holnap szervizbe kell vinnem az autót, mert esedékessé vált a 40ezres szerviz ami olyan 35 ezerből meg fog állni.  hehe
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #8684 Dátum: 2012.02.14 kedd, 09:46:33 »

Tegnap éreztem egy kis gázolaj szagot, ezért benéztem a motortérbe. Akárhányszor kinyitom találok ezt-azt amit elfelejtettek visszarakni pl. köt szervíz alatt. Múltkor a motortéri biztitábla teteje lifegett, tegnap találtam egy kábelt, ami a légszűrőház oldalához lehet odacsiptetni. Na mindegy.

Szóval leszedtem a felső burkoltaot, és van egy gumi csó, amit ennek a burkolatnak a belső szivacsa fényesre koptatott. Nincs kirepedve, de nincs kitalálva sem rendesen.(Raktam rá egy szövet tapaszt). Ez a cső egyébként valami olajpára visszvezető lehet, mert a motor hátsó részéről jön előre az olajbetöltő nyilás alá betorkollva. Nincs rajta érzékelő sem. Na de van még pár cső, amit nem is látok, és ugyanígy kidörzsőlődhet... rinya

Egyébként egy darab olajpára folt sincs sehol sem, lájkolom nagyon.  eljen  (113e km)



Olajpára visszavezető: PCV rendszer. Ha kell teszek fel róla vázlatot. Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #8685 Dátum: 2012.02.14 kedd, 09:51:12 »

Elolvastam én is ezt a cikket.
...


Viszont miért? Mert még a wartburgos-zsugulis időkből való az, hogy ha egy autó 100E-t futott, akkor az már szhar. Sőőt cifrázták is még az  5 karakteres órák miatt (hányszor fordult az óra...)
Ma már egy autót azért 500E kmre le tudnak gyártani. Ez a különbség egy mai és egy 20 évvel ezelőtti gyártástechnológia között.
(én kellően autóbhuzi vagyok, de amit most vennék autót (5évesen 14 helyett 4 ért) abban kb 170-190E km van...)

4éves autónál normálisnak mondható a 70-80E km, DE nem mindegy hogy melyik típusnál... Volt pár 0km-es kocsink: Szülők zsigáját 13évesen 37E km-rel adtam el (csak hvégén járt)... Asszonyka most 4éves 1.6B Lacettijében 27E km van (inkább 2. autónak használjuk). Előző Matizban 9 évesen volt kb 60E km. Ezek nem Mondeo kategória.
Az első focusomat 4 évesen vettem 79E km-rel. Ez volt a legdrágább a hahun (átlag 2-2.2ért voltak), s az eladó a 2.5-ből egy fillért nem engedett, mert rájártunk vagy 4-en hozzáértők. Én azt próbáltam végül, hogy amit az átvizsgáláson kidobnak hibát, azt engedje el az árból -> találtak is: a sebváltórúd szimmeringet kellet cserélni, vmi 2, azaz kettő ezer ft volt... Smiley Ja az autóval kaptam szervizkönyvet, az összes papírt, számlát, stb 0km-es kora óta, amiket az ivanicsnál kapott, meg az előző tulajok elérhetőségeit. Az tuti nem volt tekert, mert a szokásos kb 50E Ft-nyi típushibája is akkor jött elő, amikor elő kellett jönnie (150E km).
DE!
Itt most egy olyan típusról bezsélünk (Mondeo) amiről köztudott, hogy egész európában céges flotta hegyeket alapoztak erre (pl pont azért is volt ilyen az árképzése, berakva az akkor még társ volvo alá, stb). A céges autó meg tudjuk milyen.
Persze vette ezt magánszemély is, de ez kevés a flottányi mennyiségekhez képest.
Egy átlag magánszemély ha nem megy 20E km-nél többet, akkor nem fizeti ki  dízelmotor felárát, meg amúgy is elijesztik még az elején, hogy később baj lesz a dízellel (holott egy benzinessel legalább annyi lehet...).
Ha a magánszemély mégis vesz egy dízel autót, akkor nem fogja Neked 4 éves korában valós 80E km-rel eladni, mert h*lye  nem lesz. Ha meg mégis el akarja adni, azt nem bőven 3M alatt fogja. (Nézz meg engem  eplus2  bár én nem azért hirdetem ennyiért, mert meg vagyok szorulva, vagy dől be a hitelem, vagy bármi, majd 2-3 év múlva elmondom majd itt is miért.)

Az autóban semmilyen modulból nem derül ki, hogy vissza volt pörgetve. (Én teszteltem: amikor új műszeregységet kaptam, az sehonnan nem olvasta vissza buszon máshonnan, hogy mennyi a km. A szervizes kérdezte, hogy mit írjon be... Bármit mondhattam volna. Az IDS-sel bármikor írható az óra.)

Májusig képbe fogsz kerülni, meg segítünk is, de már most kezd el nézeegetni az autókat, mert nem lesz egyszerű menet...

Ha már főlegflottás típusban gondolkodsz, akkor keress ritka madarakat. Ezt nem azért mondom, hogy az enyém rádbeszéljem, de várj még 1 évet, spórolj, s keress vmi jó 2.2-est, ez ritka, vagy autóbhuzi vette, ha magánszemély volt, akkor vigyázott rá, vagy ha meg céges volt, akkor felsőbbvezető kaphatta, akik jobban vigyáznak rá, mint egy területi referens...
Én pl most sehol nem találok 2.2-es Galaxy-t... Pedig keresem...

(Egyébként azt gondold végig, hogy a kereskedő miből járkál 530D-vel, hogy ha Neked 2.7-ért adja a törésmentes 70Ekm-es kocsit... Vszínűleg nem orvos végzettségű, s esténként magánpraktizál... Én napi szinten látok az M1-en legalább 3 trélert, ami a törött kocsikat hordja nyugat EU-ból ide, vagy az ukránokhoz, románokhoz. Ja és a magyar nepper is a kinti török neppertől veszi az autót, tehát a töröknek is el kell adni vhogy, ezért van az, hogy egyszer megtekeri kint a török, aztán itt a magyar: így van egy 300at futott kocsiban 70...

A saját céges autóim én is meg vettem volna anno, de én az a 5% voltam mindig, aki vigyázott rá. A maradék 95 az hidegen huzatta a dízelt, az 1.4B-nel 5000 fordulat felett jártak folyamatosan, stb...)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #8686 Dátum: 2012.02.14 kedd, 10:58:06 »

Kíváncsi lennék, hogy PCV meg EGR nélkül (amikor csak színtiszta levegőt szívna be) mit tudna ez a motor.
De az EGR kell a nox, meg elvileg a fogyi miatt,
A fogyit sztm csökkenti, ha ki van iktratva egr-ed  Wink
Pont előtte írtad, hogy színtiszta levegő. Na ez itt a lényeg szvsz  worship
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #8687 Dátum: 2012.02.14 kedd, 11:32:15 »

Én a magam részéről úgy gondolom, hogy egy 4 éves autónak normálisnak mondható a 70-80E Km.
...
Más kérdés, hogy lehet-e ilyen autót venni 2,6-2,7M-ért Ghia/Titanium felszereltségben.
Javítsatok ki ha tévedek, de az átlagemberek 80%-a nem megy az autójával évi 20E Km-nél többet. Ha egy 4éves kocsiban van 140E Km az az esetek 80%-ában céges volt és 60%-ban nem 1 ember használta. Ennek a következménye, hogy az a kocsi nem volt kímélve, és nyomták mint süket a csegőt
...
Namost, ha én egy 4éves autót normál futásteljesítménnyel (80EKm) akarok venni és találok ilyet 3.0M-ért akkor vajon hihetem-e azt, hogy az az igazságnnak megfelelő?
Szerintem egy Focus esetében normális az évi 20e Km, de (főleg külföldről behozott) Mondeo-nál átlagosan kétszer ennyivel lehet számolni véleményem szerint. Mi most vettünk egy közepesen felszerelt kombit, szervizkönyves, Németországból behozott, kicsivel több, mint 1 éves, és 53 000 km van benne. Ez úgy nagyjából hihető.
Szerintem ilyen áron ilyen autót nagyon nehéz lesz találnod, most megnézve a külföldi használtautós oldalt, kb. 10 000 euro-tól kezdődnek az általad említett paraméterekkel rendelkező autók, amik regadóval, behozással nagyságrendileg 3,5M-be biztos van a kereskedőnek, és akkor még nem nagyon volt neki rajta haszna.. Elnézve a kínálatot, kb. 250 000-et futott autókat lehet 6-7000 euro környékén megvenni, az általad említett áron tehát (nagy többségben) kb. ilyesmi autót kaphatsz. Tehát szerintem 3-ért, vagy alatta valós 80-at futott Mondeo-t egyelőre még csak hatalmas szerencsével találhatsz.
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8688 Dátum: 2012.02.14 kedd, 12:57:43 »


Igen az.
turbonyomás lett volna, csak érezte, hogy a motorba már nem megy annyi, amit az adott turbóforulaton tud, így visszavette a teljesítményt. (nem töltött, üresben forgatni is csak 3000-ig lehetett)
A kormot sztem nem nyomta, mert mint írtam elég kedvező fogyasztást produkált (hiába nyomtam a gázt bele a tűzfalba az autó csak lightosan ment kb 130-cal, s közben 6 liter környékén fogyasztgatott...)
Ja, amit egyszer nagyot fújhatott, az a vízcsőre ment. Smiley
Tegnap délben már kész volt a csere, felüdülés volt kipróbálni.

Kár, hogy ez a cső ilyen gagyi anyagból van, miközben egy fél vagyont kérnek érte... S én aztán tényleg nem tépem a száját (90% pálya 100-120)

A fotó egyébként jó bizonyíték arra, amit a múltkor pedzegettem itt, hogy a PCV rendszer miatt annyi olajos takony megy be a szívó oldalon, hogy elképesztő. Kíváncsi lennék, hogy PCV meg EGR nélkül (amikor csak színtiszta levegőt szívna be) mit tudna ez a motor.
De az EGR kell a nox, meg elvileg a fogyi miatt, a PCV-t meg csak úgy kivezetni sem lenne egyszerű (sokszor füstölne a motortérből a cucc, bár az off grandcsirkéknél (meg 320cdi-knél) ez alapvető mod (elephant hose mod) mondjuk ott azért kell ,mert egy olyan szervomotorra (változó szívócsőhossz állító) folyik a cucc a turbó szájától, hogy amikor az megáll, akkor leáll tőle a motor...)
az olaj, a turbo miatt van a csőben

egr: vizsgán NOX-ot nem mérik, fogyi nem fog tőle változni, csak nem kormolsz vissza a motorba
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8689 Dátum: 2012.02.14 kedd, 13:10:56 »

az olaj, a turbo miatt van a csőben

egr: vizsgán NOX-ot nem mérik, fogyi nem fog tőle változni, csak nem kormolsz vissza a motorba

Tisztább levegőt kap, elvileg jobb lehet az égés, ergo csökkenhet a fogyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8690 Dátum: 2012.02.14 kedd, 13:15:55 »


Én a magam részéről úgy gondolom, hogy egy 4 éves autónak normálisnak mondható a 70-80E Km.
Más kérdés, hogy lehet-e ilyen autót venni 2,6-2,7M-ért Ghia/Titanium felszereltségben.
Amit kell azt természetesen ki fogok rajta cserélni, de nem szeretnék olyan autót venni, amire évente 2-300 ezret kell költeni. Szerintem ez nem túl nagy igény.

Javítsatok ki ha tévedek, de az átlagemberek 80%-a nem megy az autójával évi 20E Km-nél többet. Ha egy 4éves kocsiban van 140E Km az az esetek 80%-ában céges volt és 60%-ban nem 1 ember használta. Ennek a következménye, hogy az a kocsi nem volt kímélve, és nyomták mint süket a csegőt... Mindenki máshogy (tudatlanul/tapasztalat nélkül) használta. Tehát nem biztos, hogy ez jó vétel lenne.
Namost, ha én egy 4éves autót normál futásteljesítménnyel (80EKm) akarok venni és találok ilyet 3.0M-ért akkor vajon hihetem-e azt, hogy az az igazságnnak megfelelő? Mert sztem, de javítsatok ki ha tévedek, egy 3.0M-es autót le lehet alkudni 2.7M-re. (Ez csak az én véleményem).
Egyébként ha egy autó órája vissza van pörgetve, akkor azt egy computeres kiolvasással ki lehet deríteni?
Nagyon remélem, hogy sikerült néhény gondolatébresztő sort írnom, a lényeg, hogy szeretnék május környékén Mondeot vásárolni és addig szeretnék képbe kerülni...(remélem, hogy segíteni fogtok ebben.)

hát...sok sikert az ilyen autó megtalálásához hehe

nézz meg egy hirdetést mobile.de-n. 1 éves dízelekben van 40-60Ekm. ezt az évi 20Ekm-t el kéne felejteni...dízelt nem azért vett senki sem, hogy évi 15-20Ekm után 4évesen lecserélje.

egy 2008-as kocsiban 180-200Ekm körül kell számolni. ha ezt meg nem tudod elfogadni, akkor vegyél újonnan egy swift-et, abban tuti 0km lessz ugyan annyiért eplus2

a legtöbb ilyen idős kocsi kintről van, aki itthon 4 éve vett egy új kocsit, az most eladni nem fogja, ha nincs semmi baja

nálunk a második kocsi is megy éve 15Ekm-t, a mondeo meg 40-45Ekm körül. és még csak sokat sem megyünk...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8691 Dátum: 2012.02.14 kedd, 13:17:20 »

Tisztább levegőt kap, elvileg jobb lehet az égés, ergo csökkenhet a fogyi.
elvileg vigyor3

gyakorlatilag meg nem vehető észre. ha meg mégis észre veszi, úgyis jössz te, hogy nem labor körülmények között(nem ugyan olyan időjárás, stb...) történt a mérés, és nem úgy van eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8692 Dátum: 2012.02.14 kedd, 13:59:43 »

elvileg vigyor3

gyakorlatilag meg nem vehető észre. ha meg mégis észre veszi, úgyis jössz te, hogy nem labor körülmények között(nem ugyan olyan időjárás, stb...) történt a mérés, és nem úgy van eplus2

Gyakorlatilag is. Persze én nem azt mondom, hogy 1 literrel esik a fogyi, hanem mondjuk 1 decivel (vagy kevesebbel).
Ezt tényleg nehéz kimutatni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #8693 Dátum: 2012.02.14 kedd, 14:36:28 »

Gyakorlatilag is. Persze én nem azt mondom, hogy 1 literrel esik a fogyi, hanem mondjuk 1 decivel (vagy kevesebbel).
Ezt tényleg nehéz kimutatni.
Szvsz gyakorlatban is kevesebbet fogyaszt! Jobb vagyok pár decivel az összes galaxy-nál a spritmonitoron.
Sztm csak nekem van kiiktatva az egr  wave.

http://www.spritmonitor.de/en/overview/17-Ford/150-Galaxy.html?fueltype=1&constyear_s=2006&powerunit=2
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8694 Dátum: 2012.02.14 kedd, 15:19:27 »

Elolvastam én is ezt a cikket. Igazából egy bajom van vele: egy kétoldalú témában ez csak az egyik fél véleménye. A saját szemszögéből igaza van, és ír is olyanokat ami abszolút igazság, viszont ez akkor is csak az egyik oldal. Ha vevői szemszögből nézzük a dolgokat akkor is számtalan példát lehet felhozni a kereskedők patkánykodására.
Viszont abban igaza van, hogy a vevők nem akarnak sok kilométeres autót vásárolni. Viszont miért?
Azért, mert valaki régen azt a hitet keltette bennük, hogy lehet adott összegből kevés kilométeres autót vásárolni. Ez már "évtizedek" óta fennálló csalás, amit (persze vevőmegtévesztés miatt) a kereskedők kezdtek el. Ami pédákat erre leírt, azok túlzóak és nem ezek vannak többségben. Elrettentésre jó példák, hogy a paraszt többet tekert vissza mint ami szervizkönyvben van, de nem ezek a mérvadóak. Ha a vevőben azt az illúziót keltik, hogy lehet kevés km-es autót vásárolni és több csatornából hallja ezt, akkor elhiszi. Ez pedig az évek során beleégett az emberekbe. Ha értelemesen lettek volna tájékoztatva, hogy egy autó 150E Km-el is jó lehet akkor más kultúra alakult volna ki. Viszont itt a kereskedők elhintették a port. A vevők elhitték és ez azóta is így van.
Mielőtt azt mondanátok, hogy a vevők hibája ha sz@rt vesznek és nem veszik ezt észre, azt is le kell írnom, hogy a vevők nagy része átlagember. Természesen nem gépész, és nem várható el tőlük, hogy pengék legyen a direktbefecskendezés rejtelmeiben. Én sem tudok 5-ös számlaosztályban könyvelni, vagy Autodesk Inventorban rajzolni. De ezt nem is várja el tőlem senki. Akkor miért várja el bárki is, hogy az átlagember értsen "jól" az autókhoz. (Halkan megjegyzem, hogy egyetemi műszaki diplomám van, mégsem értek többet az autókhoz mint egy átlagember. Ha valaki nem autószerelő, vagy kereskedő, vagy nagy tapasztalattal rendelkező amatőr, akkor nem is várható el tőle sok.)

Én a magam részéről úgy gondolom, hogy egy 4 éves autónak normálisnak mondható a 70-80E Km.
Más kérdés, hogy lehet-e ilyen autót venni 2,6-2,7M-ért Ghia/Titanium felszereltségben.
Amit kell azt természetesen ki fogok rajta cserélni, de nem szeretnék olyan autót venni, amire évente 2-300 ezret kell költeni. Szerintem ez nem túl nagy igény.

Javítsatok ki ha tévedek, de az átlagemberek 80%-a nem megy az autójával évi 20E Km-nél többet. Ha egy 4éves kocsiban van 140E Km az az esetek 80%-ában céges volt és 60%-ban nem 1 ember használta. Ennek a következménye, hogy az a kocsi nem volt kímélve, és nyomták mint süket a csegőt... Mindenki máshogy (tudatlanul/tapasztalat nélkül) használta. Tehát nem biztos, hogy ez jó vétel lenne.
Namost, ha én egy 4éves autót normál futásteljesítménnyel (80EKm) akarok venni és találok ilyet 3.0M-ért akkor vajon hihetem-e azt, hogy az az igazságnnak megfelelő? Mert sztem, de javítsatok ki ha tévedek, egy 3.0M-es autót le lehet alkudni 2.7M-re. (Ez csak az én véleményem).
Egyébként ha egy autó órája vissza van pörgetve, akkor azt egy computeres kiolvasással ki lehet deríteni?
Nagyon remélem, hogy sikerült néhény gondolatébresztő sort írnom, a lényeg, hogy szeretnék május környékén Mondeot vásárolni és addig szeretnék képbe kerülni...(remélem, hogy segíteni fogtok ebben.)



Nem bántásnak szánom véletlenül sem!!!

SzJani, tomeed, és HZsolt 92 jól látja a dolgokat. Te nem egészen. Ha 300 at akarsz alkudni állj majd hátrébb mielőtt kimondod. Évi 20 at az megy aki nem megy sehova csak városba meg nyáron a nyaralóba. Aki megy az kb 40-60 évente itthon a kitűnő utakon, kint meg  60-80 de az nagy része pályán! Kis kilométerest akarsz venni mint sokan mások de pénzt Te sem akarsz érte adni. De extrás is legyen meg persze sérmentes, könyves. Van ilyen csak tegyél hozzá 1 milliót kb. Ez a baj itt ebbe a gagyi országba.  Vegyél újonnan valamit 6-7-8 millioért, eladnád 4 évesen 2.5-3 ér 70-80 e km-el?!  Ugye nem mert mért adnád el, és ezért nem is találsz ilyet amit keresel, nem is fogsz. wave
  De mivel így nem lehetne kocsit venni a kereskedőknek patkánykodni kell, h a bírka naiv tudatlan vevők örülhessenek, h vettek olcsón extrás sérmentes szervizkönyves nagy  kocsit amibe 100 alatt van a méter mert ugye nálunk utána már nem autó az autó! És költeni meg ne kelljen rá mert az megint nem fordulhat elő nálunk, h használt kocsira költeni kell....  Ezzel nem azt mondom, h az autó eladók(mindenki a magán is) milyen frankó csávók! De sajnos ez van, a magyarnak minden kell csak pénze nincs hozzá elég!  És szerintem nagyon igaz a mondás: a kereslet határozza meg a kínálatot...Látod a cikkben a srác próbálta eladni 150-el a h astrát de nem bírta.
 Szét kell nézni  a mobile.de-n és az a gondolat ébresztés!
A sok átlagember meg ha nem ért hozzá miért nem viszi be márkaszervizbe vagy visz magával olyat aki átnézi? Ja, az pénzbe kerül!  taps
1 komolyabb szerződést se ír alá az ember úgy, h nem nézi/nézeti át!  De most tévedek, mert sok ezer kocsi hitelszerződést aláírtak mert tele tankkal adták, meg volt pénz a kesztyűtartóban...  Pedig csak a futamidőt kellett volna beszorozni a törlesztővel...  falbav

Rengeteg céges van amt végig szervizelnek van benne 300 és leirják eladják vesznek újat. pl: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_ghia-5472282   Igaz ez 3 as meg 7 éves de van ilyen 4 évesben is.  Ebbe 350 van és teljesen jó, végig ford hovány, minden kicserélve, könyv van végig, meg merném venni magamnak mert jó! Láttam mentem vele, meg akartam venni üzletre de a méter miatt nem lehet eladni itthon. Önkormányzati kocsi volt makón.  Persze olyan is van sok amit addig hajtanak amíg meg nem áll.

Remélem nem sértődsz meg, nem azér írtam Wink  Csak ettől a témától kinyílik mindig a bicska a zsebembe smile
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #8695 Dátum: 2012.02.14 kedd, 15:48:51 »

Évi 20 at az megy aki nem megy sehova csak városba meg nyáron a nyaralóba.

Nem kapcsolódik szorosan a témához, csak gondoltam belevauzok.

Mi havonta egyszer megyünk Bp - Eger - Bp-t és egy Bp - Dombóvár - Bp-t.
Ez ~850-900km, plusz egy-két városba bejövetel (40-50km/alkalom), illetve vásárlás(1-2km/alkalom).
Dolgozni 98%-ban BKV-val járunk, így megy bele havi 1000-1100km.

Évente egy-kétszer van egy BP - Balaton - Bp, és egy-kétszer egy Bp - Tatabánya - Bp.
Ez legyen újabb ~1000km.

És egyszer van egy Horvátország oda-vissza Vir szigetre, ez ~1300-1500km ha van kint szaladgálás.
És ennyi!
Ez nagyjából ~15-16000km/év. Lehet, hogy nem megyünk sokat a kocsival, de szerintem a nagy átlag ennyit sem.
Ha nem kellene havonta egyszer-egyszer mindkettőnk családját meglátogatni, még ennyit sem mennénk!
Tesómék otthon városom belül minden nap mennek az autóikkal, 10-20km-ket, 30napon át az ennek a fele.

Amikor kiszálltunk a 4éves szalon újonnan vett VW Polo-ból akkor volt benne 56000km. Ugyanennyit használtuk.
A Mondit 69000km-el vettük 2007.04.hóban (majdnem biztos, hogy tekert), most van benne 141000km. Ez lassan 5év, és 72000km, az évente átlag 14-15000km.

Szerintem nem elérhetetlen a használt 4éves kocsi 100.000km alatt, de az tény, hogy nagyon kevés, és az is elkél ismeretségi körökben.  worship worship
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #8696 Dátum: 2012.02.14 kedd, 15:57:56 »

Szerintem nem elérhetetlen a használt 4éves kocsi 100.000km alatt, de az tény, hogy nagyon kevés, és az is elkél ismeretségi körökben.  worship worship

Persze,h nem! Csak sokkal többet kell érte adni! Meg ahogy írtad azt nem kell hirdetni Wink
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Gerike
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86



« Új hozzászólás #8697 Dátum: 2012.02.14 kedd, 16:00:48 »

Szerintem nem elérhetetlen a használt 4éves kocsi 100.000km alatt, de az tény, hogy nagyon kevés, és az is elkél ismeretségi körökben.  worship worship
Természetesen nem elérhetetlen, de 2,6-2,7M-ért elenyésző az esélye, hogy valaki ilyet találjon. Mobile.de-n található árakból kiindulva, egy valós 100 000km alatti futású autót a kereskedőnek itthon 4M körül kéne adnia.
Naplózva

2010. MKIV 2.0 TDCi Trend Kombi
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #8698 Dátum: 2012.02.14 kedd, 16:12:10 »

Természetesen nem elérhetetlen, de 2,6-2,7M-ért elenyésző az esélye, hogy valaki ilyet találjon. Mobile.de-n található árakból kiindulva, egy valós 100 000km alatti futású autót a kereskedőnek itthon 4M körül kéne adnia.

Persze igazatok van, háhiszen eztet mondom én is...  eljen worship  Wink
És inkább megvenném 4M-ért, ha egészen biztosan annyi van benne!
De itthon sajnos már az sem biztos.  rinya
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Pötyi TDCI
Vendég
« Új hozzászólás #8699 Dátum: 2012.02.14 kedd, 19:28:56 »

Sziasztok!
Igaza volt aki írta, hogy érdemes megnézni a (mobile.de) oldalon a kocsikat.   wow1
Érdemes összehasonlítani a (hasznaltauto.hu) oldalon található hasonló kocsikkal   Wink
P.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 167 168 169 170 171 172 173 [174] 175 176 177 178 179 180 181 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.118 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.