Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:53:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 510 511 512 513 514 515 516 [517] 518 519 520 521 522 523 524 ... 799   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK4 Általános kérdések  (Megtekintve 11975373 alkalommal)
0 Felhasználó és 85 vendég van a témában
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #25800 Dátum: 2015.02.14 szombat, 13:13:04 »

Lehet igazad van, de az az igazság, hogy az aksi még nincs 1.5 éves sem. Így elég szomorú lenne, ha már behalna. Ráadásul nem is vmi bóvli aksi.
A generátor töltését is nézték, hogy mit bír terhelés alatt. Állítólag az aksi norma szintje 13.8-14.2V között van, nekem egy kicsit túl is tölti a generátor 14.8V-ig. Így azt mondták a generátornak sincs semmi baja.
A szerelő pasi szerint 120A töltést tud a generátor, míg a kocsi ilyenkor télen az izzítással, szélvédő fűtésekkel, ülés fűtéssel együtt kb. 200A-t zabál. És akkor itt még nincs is vége az áram zabáló kütyüknek. Szerinte ilyen rövid távokon a generátornak nincs esélye ezeket a mennyiségeket visszatölteni.

De majd meglátjuk, mindenesetre én bízok benne, h már nem lesz gond.
Viszont egy jó aksitöltőt beszerzek majd, mert nekem nincs, édesapámé meg hagy pár kivetni valót....
Persze mint laikus, könnyen át is tudnak verni a fentiekkel!  vigyor3
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #25801 Dátum: 2015.02.14 szombat, 17:27:46 »

Lehet igazad van, de az az igazság, hogy az aksi még nincs 1.5 éves sem. Így elég szomorú lenne, ha már behalna. Ráadásul nem is vmi bóvli aksi.
A generátor töltését is nézték, hogy mit bír terhelés alatt. Állítólag az aksi norma szintje 13.8-14.2V között van, nekem egy kicsit túl is tölti a generátor 14.8V-ig. Így azt mondták a generátornak sincs semmi baja.
A szerelő pasi szerint 120A töltést tud a generátor, míg a kocsi ilyenkor télen az izzítással, szélvédő fűtésekkel, ülés fűtéssel együtt kb. 200A-t zabál. És akkor itt még nincs is vége az áram zabáló kütyüknek. Szerinte ilyen rövid távokon a generátornak nincs esélye ezeket a mennyiségeket visszatölteni.

De majd meglátjuk, mindenesetre én bízok benne, h már nem lesz gond.
Viszont egy jó aksitöltőt beszerzek majd, mert nekem nincs, édesapámé meg hagy pár kivetni valót....
Az a helyzet, hogy ha a töltés-kisütés egyenlege negatív, akkor baromi hamar nullára merülne az akku. Nehéz elképzelni, hogy a hiány épp csak annyi, amit havi egy töltéssel lehet pótolni. A 200A vs 120A esetén egy órán belül nullára merülne az akku. (nyilván ez extrém eset)
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #25802 Dátum: 2015.02.14 szombat, 17:54:39 »

Az a helyzet, hogy ha a töltés-kisütés egyenlege negatív, akkor baromi hamar nullára merülne az akku. Nehéz elképzelni, hogy a hiány épp csak annyi, amit havi egy töltéssel lehet pótolni. A 200A vs 120A esetén egy órán belül nullára merülne az akku. (nyilván ez extrém eset)


Marpedig a legtobb altalam ismert gepjarmunel az alapjarati toltes az auto elektromos fogyasztoinak igenyet eppenhogy fedezi. Az akku toltesehez mar magasabb fordulatszam szukseges. Menet kozben egy diesel nem fogyaszt sokat, a harmasomban a beallt klimakompresszor csapagy miatt elszakadt a hosszbordasszij es nem volt toltesem. Az auto megis hazavitt, kb 15. Km mentunk. Utana meg elvitt a klimashoz aki elcseszte az kb 25 km. Utana mar nem indult. Nem veletlen az se hogy egy diesel es egy benzines generatora mas, mas fordulatszamon jarnak a motorok.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #25803 Dátum: 2015.02.14 szombat, 18:11:43 »

Most kéne gariba azt az akksit visszavinni...Milyen is?

Lehet igazad van, de az az igazság, hogy az aksi még nincs 1.5 éves sem. Így elég szomorú lenne, ha már behalna. Ráadásul nem is vmi bóvli aksi.
A generátor töltését is nézték, hogy mit bír terhelés alatt. Állítólag az aksi norma szintje 13.8-14.2V között van, nekem egy kicsit túl is tölti a generátor 14.8V-ig. Így azt mondták a generátornak sincs semmi baja.
A szerelő pasi szerint 120A töltést tud a generátor, míg a kocsi ilyenkor télen az izzítással, szélvédő fűtésekkel, ülés fűtéssel együtt kb. 200A-t zabál. És akkor itt még nincs is vége az áram zabáló kütyüknek. Szerinte ilyen rövid távokon a generátornak nincs esélye ezeket a mennyiségeket visszatölteni.

De majd meglátjuk, mindenesetre én bízok benne, h már nem lesz gond.
Viszont egy jó aksitöltőt beszerzek majd, mert nekem nincs, édesapámé meg hagy pár kivetni valót....
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #25804 Dátum: 2015.02.14 szombat, 20:25:15 »

Marpedig a legtobb altalam ismert gepjarmunel az alapjarati toltes az auto elektromos fogyasztoinak igenyet eppenhogy fedezi. Az akku toltesehez mar magasabb fordulatszam szukseges. Menet kozben egy diesel nem fogyaszt sokat, a harmasomban a beallt klimakompresszor csapagy miatt elszakadt a hosszbordasszij es nem volt toltesem. Az auto megis hazavitt, kb 15. Km mentunk. Utana meg elvitt a klimashoz aki elcseszte az kb 25 km. Utana mar nem indult. Nem veletlen az se hogy egy diesel es egy benzines generatora mas, mas fordulatszamon jarnak a motorok.
Ha már az alapjárati is épphogy fedezi, akkor nyilvánvalóan menet közben tölt. Nézegettem grafikonokat a neten. Olyan 2000rpm környékén a generátor már a kapacitása 90% fölött van. Azt se feledjük, hogy a motorvezérlő megemeli a fordulatszámot ha kell.
Szerintem városban nem merülhet le az akku egy ilyen autóban.
Nekem legalábbis nem merül le szélvédőfűtéssel, ülésfűtéssel, kiegészítő fűtéssel együtt sem. Sőt, ha álló motornál merítem az akkut, az is pillanatok alatt visszatölt az első úton.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #25805 Dátum: 2015.02.14 szombat, 21:07:18 »

Lehet igazad van, de az az igazság, hogy az aksi még nincs 1.5 éves sem. Így elég szomorú lenne, ha már behalna. Ráadásul nem is vmi bóvli aksi.
A generátor töltését is nézték, hogy mit bír terhelés alatt. Állítólag az aksi norma szintje 13.8-14.2V között van, nekem egy kicsit túl is tölti a generátor 14.8V-ig. Így azt mondták a generátornak sincs semmi baja.
A szerelő pasi szerint 120A töltést tud a generátor, míg a kocsi ilyenkor télen az izzítással, szélvédő fűtésekkel, ülés fűtéssel együtt kb. 200A-t zabál. És akkor itt még nincs is vége az áram zabáló kütyüknek. Szerinte ilyen rövid távokon a generátornak nincs esélye ezeket a mennyiségeket visszatölteni.

De majd meglátjuk, mindenesetre én bízok benne, h már nem lesz gond.
Viszont egy jó aksitöltőt beszerzek majd, mert nekem nincs, édesapámé meg hagy pár kivetni valót....
nem teljesen pontos információt kaptál az ólom akku üresjárási feszültsége 14,4( a valoságban ez szinte sosem fordul elő csak nagyon rövid időre) a generátor azért szorította ki a dinamót mert bár bonyolultabb és drágább viszont alacsonyabb fordulaton képes nagy árammal tölteni mert a gerjesztését változtatva változik a töltő áram azonos fordulatszámnál így alapjáraton is képes feltölteni az akkumulátort, a töltö fesznek mindig magasabnak kell lenni mint a  max feszültség mert különben nem tudna maxra tölteni  ezért nem gond hogy 14,8V mértek
Naplózva
balazs1011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



E-mail
« Új hozzászólás #25806 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 15:54:51 »

Sziasztok.
 Mondeo MK4 2008 kopóalkatrészek vásárlása előtt állok ( első féktárcsa,első fékbetét,első stabilizátorpálcák, stabilizátorszilentek).
 Honnan érdemes és minél olcsóbban,természetesen nem a legsz@rabb minőséget beszerezni? Van valakinek jó forrása???
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2008.05 Titanium Kombi 2.0 TDCI 140LE (175LE 395NM)
(Ex Ford Mondeo 2004 TDCI Trend 130 LE 5 év 200000 km)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #25807 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 15:57:55 »

Sziasztok.
 Mondeo MK4 2008 kopóalkatrészek vásárlása előtt állok ( első féktárcsa,első fékbetét,első stabilizátorpálcák, stabilizátorszilentek).
 Honnan érdemes és minél olcsóbban,természetesen nem a legsz@rabb minőséget beszerezni? Van valakinek jó forrása???

Nagyautó, Lőrinci autósbolt, Cromax.... De ha visszaolvasol a fékes topikban, ott a féktárcsa/betét csere ügyében sokan írtunk...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #25808 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 16:31:48 »

Sziasztok.
 Mondeo MK4 2008 kopóalkatrészek vásárlása előtt állok ( első féktárcsa,első fékbetét,első stabilizátorpálcák, stabilizátorszilentek).
 Honnan érdemes és minél olcsóbban,természetesen nem a legsz@rabb minőséget beszerezni? Van valakinek jó forrása???


Nem a reklám kedvéért, de szerintem az alkatreszek.hu -n jössz ki a legjobban magánszemélyként. Mellesleg korrekt, megbízható csapat, széles választékkal.

Racionális döntésként én ezeket választánam: (Ferodo tárcsák és Textar betétek)

https://alkatreszek.hu/ferodo_fektarcsa_ford_mondeo_ferodo?cikkkod=FE+DDF1567%7CLA#.VOC6rvmG-kE
https://alkatreszek.hu/ferodo_fektarcsa_premier_ford_ferodo?cikkkod=FE+DDF1616%7CLA#.VOC62_mG-kE
https://alkatreszek.hu/textar_fekbetet_textar?cikkkod=T+2412301%7CLA
https://alkatreszek.hu/fekbetet_keszlet_tarcsafek_textar?cikkkod=T+2453703%7CLA#.VOC7GvmG-kE

Futómű alkatrészekben: Lemförder, Ruville, Meyle...

Üdv.: Peti



 
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
balazs1011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



E-mail
« Új hozzászólás #25809 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 18:05:15 »

Köszönöm:
blau4kombi és mondeofan.
Ezek az árak már sokkal jobbak mint amit eddig néztem.
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2008.05 Titanium Kombi 2.0 TDCI 140LE (175LE 395NM)
(Ex Ford Mondeo 2004 TDCI Trend 130 LE 5 év 200000 km)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #25810 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 18:16:33 »

Most kéne gariba azt az akksit visszavinni...Milyen is?

Exide a márkája. Először azt akartam, de azt mondták az aksinak semmi baja, így nem cserélik ki. Csupán fel kell tölteni.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #25811 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 18:41:57 »

Köszönöm:
blau4kombi és mondeofan.
Ezek az árak már sokkal jobbak mint amit eddig néztem.
Nincs mit, azért vagyunk itt. Írjál mindháromnak, kérjél ajánlatot, győzzön a jobbik... (akartam írni, győzzön az, aki jobb árat ad a gyári cuccokra).
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
balazs1011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



E-mail
« Új hozzászólás #25812 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 19:46:51 »

Nincs mit, azért vagyunk itt. Írjál mindháromnak, kérjél ajánlatot, győzzön a jobbik... (akartam írni, győzzön az, aki jobb árat ad a gyári cuccokra).

Ki egyébként a gyári beszállító az általam felsorolt alkatrészekre?
Cromaxnál és az Unixnél néztem első körben ah árakat,
de aranyért mérnek mindent.
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2008.05 Titanium Kombi 2.0 TDCI 140LE (175LE 395NM)
(Ex Ford Mondeo 2004 TDCI Trend 130 LE 5 év 200000 km)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #25813 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 22:56:14 »

Lemfördert én is ajánlom, off márkánál csak azt veszünk.

Meyle-re volt panasz, de nem Ford-nál.

Üdv!

Nem a reklám kedvéért, de szerintem az alkatreszek.hu -n jössz ki a legjobban magánszemélyként. Mellesleg korrekt, megbízható csapat, széles választékkal.

Racionális döntésként én ezeket választánam: (Ferodo tárcsák és Textar betétek)

https://alkatreszek.hu/ferodo_fektarcsa_ford_mondeo_ferodo?cikkkod=FE+DDF1567%7CLA#.VOC6rvmG-kE
https://alkatreszek.hu/ferodo_fektarcsa_premier_ford_ferodo?cikkkod=FE+DDF1616%7CLA#.VOC62_mG-kE
https://alkatreszek.hu/textar_fekbetet_textar?cikkkod=T+2412301%7CLA
https://alkatreszek.hu/fekbetet_keszlet_tarcsafek_textar?cikkkod=T+2453703%7CLA#.VOC7GvmG-kE

Futómű alkatrészekben: Lemförder, Ruville, Meyle...

Üdv.: Peti



 
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #25814 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 23:01:14 »

Ma sikeresen abszolváltam én is a Tonyó által leírt Xenon tisztítás műveletet, bár holnap derül ki, hogy minden sikerült-e.

Az apropót az adta, hogy nekem is elaludt a bal oldali tompítottam, minden előjel nélkül. A csatiban (fényszóró egység főcsatija, az ovális alakú)  igencsak volt oxidáció nyoma, kapott egy kis tisztítást és WD40et. A csatit tényleg nem egyszerű lekapni, de a sörnyitós bicska nagyon hasznos volt! Aki ezt kitalálta, annak:  worship

De ha már ki volt szedve a fényszóró, a lencsét és ahol tudtam a plexit belülről kitisztítottam. Belülről a kis nyúlvány résznél lehetetlen, mert oda nem ér el semmi. Bár, ha valakinek sikerült...ne tartsa magába mivel Smiley
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #25815 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 07:52:33 »

Élő példából tudom, hogy még a prémium kategóriás (lásd Audi) legkorszerűbb motorjaiba is változik időközönként a gyári szűrő beszállító. Utóbbi időben UFI szűrőkkel jönnek ki, ami "made in taiwan", de úgy, hogy a szűrőházat meg indiában csinálják. (ezt reklamációs kezelés miatt tudom)
Korábban jellemzően ezeknél a márkáknál Mann filtereket használtak, de szerintem az UFI jobb árat adott. (minőség? biztosan jó, autógyárak bevizsgálják, az elvárásnak meg kell felelni)

Szóval, nem biztos hogy a Ford névre hallgató alkatrész jobb mint egy saját márkás. Fékeknél a Textar az biztosan élenjáró, Ferodo meg egy stabil minőség, sokan használják és autószerelők előszerettel veszik ár-érték arány miatt.

Futóműben viszont a német alkatrészek a piacvezetők, sok lengyel, olasz és most már kínai márkákat kerülni kell.

De persze a FORD saját márkás termékei jók, stabil minőség, de nem biztos hogy racionálisan a legjobb döntés.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
balazs1011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 254



E-mail
« Új hozzászólás #25816 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 08:25:07 »

Élő példából tudom, hogy még a prémium kategóriás (lásd Audi) legkorszerűbb motorjaiba is változik időközönként a gyári szűrő beszállító. Utóbbi időben UFI szűrőkkel jönnek ki, ami "made in taiwan", de úgy, hogy a szűrőházat meg indiában csinálják. (ezt reklamációs kezelés miatt tudom)
Korábban jellemzően ezeknél a márkáknál Mann filtereket használtak, de szerintem az UFI jobb árat adott. (minőség? biztosan jó, autógyárak bevizsgálják, az elvárásnak meg kell felelni)

Szóval, nem biztos hogy a Ford névre hallgató alkatrész jobb mint egy saját márkás. Fékeknél a Textar az biztosan élenjáró, Ferodo meg egy stabil minőség, sokan használják és autószerelők előszerettel veszik ár-érték arány miatt.

Futóműben viszont a német alkatrészek a piacvezetők, sok lengyel, olasz és most már kínai márkákat kerülni kell.

De persze a FORD saját márkás termékei jók, stabil minőség, de nem biztos hogy racionálisan a legjobb döntés.


Esetleg Brembo??? Tárcsa+betét? jó vlasztás lenne???
Naplózva

Ford Mondeo MKIV 2008.05 Titanium Kombi 2.0 TDCI 140LE (175LE 395NM)
(Ex Ford Mondeo 2004 TDCI Trend 130 LE 5 év 200000 km)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #25817 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 10:07:30 »

Szia!

BMW-nél pld. csak gyárit ajánlanak (egyszerűen vetemednek a tárcsák, nem bírják a hosszú vagy hirtelen nagy fékezést), a Brembo+ Textar páros szokott működni még ott is, meg más márkáknál. Textar-ban van, ami gyanúsan olcsó, azt nem szabad megvenni. Egy ideig ezeket hívták kínai Textar-nak, nem tudom, hogy most hol gyártják őket, akár az alsó, akár a minőségi szegmenst.
Ferodo-t vettem Vw-hez, meg BMW-hez is, de abban is van több minőség. A legolcsóbb pld. a Service-Line (vagy Star-line)széria, s nem biztos, hogy ez a Ferodo jobb, mint más, kevésbé márkás, de minőségi termék. A Ferodo után a "/" jelekkel a minőségi/(esetleg)méretbeli különbséget jelölik. Tárcsában nem, betétben már azért csalódtam.

Én a helyedben amit a Cartárs is írt, Ferodo + Textart tennék fel.A Ferodo betét - nem tudom miért - de szeret visítani, újabb él-csiszolás után javul, de olykor fel-fel nyikorog.  Ha az ár nem számít, akkor Ford.

A lényeg, hogy legyen számlád a felrakásról ( mindegy milyen áron, de legyen) és tudjon nyilatkozni az, aki felrakja, hogy megfelelően került felszerelésre, s vélhetően minőségi okból van a hiba,  mert reklamációnál kérik a szerelésről szóló papírokat. Ez egy ideig garancia, majd szavatosság, a bizonyítási teher más és a vélelem is, garanciában érdemes intézkedni, mert ott vélelmezni kell, hogy már gyártáskor ott volt a hiba, s ezt az Eladó döntheti meg, ha tudja. (azzal, hogy nem rendeltetésszerűen lett felszerelve vagy használva).

Üdv,
Dani

Esetleg Brembo??? Tárcsa+betét? jó vlasztás lenne???
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #25818 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 10:32:06 »

...kevés átmérőben! 235/45 R18 - ra kell váltó.

A 225/50 vagy 55 - is lesz a nyerő, ott már szolídabbak az árak!

 wave

http://www.autoalkatresz.hu/auto-gumifelni_egyben/bridgestone-lm32-teli-215-55-r16-93-h-tl-2014-gyari-acelfelni-16x6-5-1174648
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
erazko
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154


E-mail
« Új hozzászólás #25819 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 11:57:21 »

Sziasztok!

Honnan tudok meggyőződni arról, hogy kell az automata váltóban olajat cserélni? 120.000 km szervizállás
Voltam egy márkakereskedésben. ott nem tudta egy kolléga megmondani, másik ( feltételezem) vezető -is elgondolkodott és kell..!!!+60-70.000Ft
163 le, 2010 es gyártás 11-es forgalomba helyezés Power shift

Köszönöm a segítséget!

üdv.
Erasko
Naplózva

Ford Mondeo Trend Traveller 2.0 (2006) 116LE. MK3.
Ford Mondeo Titanium Travell.2.0 (2011) 163LE MK4, aut,navi, bőr.
Ford Mondeo Titanium Traveller 2.0.(2016) 150LE, MK5. aut.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #25820 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 12:21:31 »

Sziasztok!

Honnan tudok meggyőződni arról, hogy kell az automata váltóban olajat cserélni? 120.000 km szervizállás
Voltam egy márkakereskedésben. ott nem tudta egy kolléga megmondani, másik ( feltételezem) vezető -is elgondolkodott és kell..!!!+60-70.000Ft
163 le, 2010 es gyártás 11-es forgalomba helyezés Power shift

Köszönöm a segítséget!

üdv.
Erasko


Abban 60ekm-ként kell cserélni és eléggé drága bele az olaj.
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #25821 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 12:58:22 »

Abban 60ekm-ként kell cserélni és eléggé drága bele az olaj.

Úgy van!  eljen
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #25822 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 16:18:09 »

Felvettem a kapcsolatot a Ford központi ügyfélszolgálatával, mivel a kocsim még 2010-ben németből lett behozva, így csak német használati volt hozzá. Én novemberben vettem. Itt az oldalon csak szkennelt használati van, ami jó, de amit kaptam szintén pdf, de a tartalomjegyzékben kattintható és oda is ugrik, illetve nem szkennelt. Kinek küldjem, hogy felkerüljön ide?

Az oldal egyébként www.z-order.de A könyv meg is rendelhető 28,59 EUR, de érdekes módon a használati regisztrálás után ingyen letölthető, ellenben az audió és a navi könyvével, azok kemény pénzekért vannak csak. 9,96 illetve 10,40 EUR

Az ügyfélszolgálatos nagyon segítőkész volt, így most lett jóféle pdf-es használatim.

Egyébként a ford szervizekben 10-évnél nem öregebb autókban a rossz állapotú emblémákat ingyen cserélik.

Most néztem még, korábbi évre keresve az oldalon, fent van a navi kezelési könyve és egyéb dokumentumok is.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.16 hétfő, 16:20:23 írta Plebi » Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25823 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 16:26:43 »

Felvettem a kapcsolatot a Ford központi ügyfélszolgálatával, mivel a kocsim még 2010-ben németből lett behozva, így csak német használati volt hozzá. Én novemberben vettem. Itt az oldalon csak szkennelt használati van, ami jó, de amit kaptam szintén pdf, de a tartalomjegyzékben kattintható és oda is ugrik, illetve nem szkennelt. Kinek küldjem, hogy felkerüljön ide?

Az oldal egyébként www.z-order.de A könyv meg is rendelhető 28,59 EUR, de érdekes módon a használati regisztrálás után ingyen letölthető, ellenben az audió és a navi könyvével, azok kemény pénzekért vannak csak. 9,96 illetve 10,40 EUR

Az ügyfélszolgálatos nagyon segítőkész volt, így most lett jóféle pdf-es használatim.

Egyébként a ford szervizekben 10-évnél nem öregebb autókban a rossz állapotú emblémákat ingyen cserélik.

Most néztem még, korábbi évre keresve az oldalon, fent van a navi kezelési könyve és egyéb dokumentumok is.
ha nekem elküldöd,és az faq-ba vagy a wikibe betudom tenni.ha a főoldalra kéne akkor Szkreccsnek küld el a pdf-t.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #25824 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 16:36:35 »

ha nekem elküldöd,és az faq-ba vagy a wikibe betudom tenni.ha a főoldalra kéne akkor Szkreccsnek küld el a pdf-t.

Mikorit küldjek, mert az oldalon van több változat is? Én most a 2007-es változatot töltöttem le. A wiki is jó, de a főoldalon is fent van a szkennelt.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25825 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 16:43:30 »

Mikorit küldjek, mert az oldalon van több változat is? Én most a 2007-es változatot töltöttem le. A wiki is jó, de a főoldalon is fent van a szkennelt.
az jó lesz.Küld inkább a Szkreccsnek (Scratch), a főoldalra csak ő tudja feltenni......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #25826 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 17:33:06 »

az jó lesz.Küld inkább a Szkreccsnek (Scratch), a főoldalra csak ő tudja feltenni......

Küldtem neki pm-et. A zip csomagban lesz 2007-es 2013-as használati, gyors tájékoztató és navi használati, de akinek most kell, elérheti itt is.

http://plebi.z-net.hu/mondeo.zip
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #25827 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 20:32:16 »

Esetleg Brembo??? Tárcsa+betét? jó vlasztás lenne???

Brembo is felső kategóriába tartozik. Cserekor nem fogsz érezni különbséget egyik márka között sem, itt inkább az élettartam, elhasználódás ami számít. Ezt mérni viszont kevésbé lehet, mindenkinek egyéniek a vezetési-fékezési szokásai. Amelyik betét csikorog az alapban gyenge minőség, kemény, nem tapad.. az a jó fékbetét, ami puha, tapad, ezáltal gyorsan kopik, nem a tárcsát eszi hanem a betét fogy. A Textar tipikusan ilyen betét, ezért is javasoltam. Ha sok fékpor van az alufelnin, az a jó fék ! Smiley


Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #25828 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 20:55:11 »

Brembo is felső kategóriába tartozik. Cserekor nem fogsz érezni különbséget egyik márka között sem, itt inkább az élettartam, elhasználódás ami számít. Ezt mérni viszont kevésbé lehet, mindenkinek egyéniek a vezetési-fékezési szokásai. Amelyik betét csikorog az alapban gyenge minőség, kemény, nem tapad.. az a jó fékbetét, ami puha, tapad, ezáltal gyorsan kopik, nem a tárcsát eszi hanem a betét fogy. A Textar tipikusan ilyen betét, ezért is javasoltam. Ha sok fékpor van az alufelnin, az a jó fék ! Smiley



Én is most cseréltem Textarra a hátsó fékeket és betéteket. Érezni én sem érzek semmi extrát, de remélem élettartamra már látványos lesz!  vigyor3
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #25829 Dátum: 2015.02.18 szerda, 09:17:58 »

Lehet igazad van, de az az igazság, hogy az aksi még nincs 1.5 éves sem. Így elég szomorú lenne, ha már behalna. Ráadásul nem is vmi bóvli aksi.
A generátor töltését is nézték, hogy mit bír terhelés alatt. Állítólag az aksi norma szintje 13.8-14.2V között van, nekem egy kicsit túl is tölti a generátor 14.8V-ig. Így azt mondták a generátornak sincs semmi baja.
A szerelő pasi szerint 120A töltést tud a generátor, míg a kocsi ilyenkor télen az izzítással, szélvédő fűtésekkel, ülés fűtéssel együtt kb. 200A-t zabál. És akkor itt még nincs is vége az áram zabáló kütyüknek. Szerinte ilyen rövid távokon a generátornak nincs esélye ezeket a mennyiségeket visszatölteni.

De majd meglátjuk, mindenesetre én bízok benne, h már nem lesz gond.
Viszont egy jó aksitöltőt beszerzek majd, mert nekem nincs, édesapámé meg hagy pár kivetni valót....

Én ilyet vettem 2013 novemberében: http://www.megapeca.hu/hu/termekkategoriak/csonakos-kiegeszito/csonakmotor/csonakmotor-munka-akkumulator-tolto-20008581.html. Azóta tökéletesen működik, és az autók is tökéletesen indulnak.

Ugyan ezeket a tüneteket produkálta az MK3-asom (én is csak városban 2km-t utazom a munkahelyemre és csillaggarázsban éjszakázik a Mondeo.). Amióta töltöm kb. 2 havonta, azóta nincs gond az indulással. Az apukámnak sem indult a Focusa pedig garázsban tartott és csak városban használják néha-néha, a feltöltés óta hibátlan. Most az MK4-esemet szoktam tölteni, ha jelzi a low battery-t.

 
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.18 szerda, 09:39:57 írta Tibor69 » Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #25830 Dátum: 2015.02.18 szerda, 09:28:14 »

Esetleg Brembo??? Tárcsa+betét? jó vlasztás lenne???

Fékbetétnek csakis textart, nálunk MK3-nál és MK4-nél is bevált. Próbáltam (a szerelő ezt szerezte be) régen a delphit kb. harmad annyi km-t bírt és rettenetesen nyikorgott. Soha többé Delphi.
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #25831 Dátum: 2015.02.18 szerda, 11:23:58 »

Lehet ám, hogy ott is vannak kategóriák minőség szerint. Meg aztán, ami ide jön....Mondjuk Delphit soha nem vennék.

Abban is egyetértek veled, hogy akármilyen ECO vagy ServiceLine alapbetétről van szó, nyikorogni ne nyikorogjon. Kopjon vagy legyen éppenséggel kemény (ha olcsót veszünk, benne van a pakliban), de ne nyikorogjon. Az nekem is a halálom!

Fékbetétnek csakis textart, nálunk MK3-nál és MK4-nél is bevált. Próbáltam (a szerelő ezt szerezte be) régen a delphit kb. harmad annyi km-t bírt és rettenetesen nyikorgott. Soha többé Delphi.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #25832 Dátum: 2015.02.18 szerda, 17:13:58 »

Fékbetétnek csakis textart, nálunk MK3-nál és MK4-nél is bevált. Próbáltam (a szerelő ezt szerezte be) régen a delphit kb. harmad annyi km-t bírt és rettenetesen nyikorgott. Soha többé Delphi.

jók az EBC cussok is és a Ferodo cuccok is. Azokban sem fogsz csalódni
Naplózva
FPJ
Vendég
« Új hozzászólás #25833 Dátum: 2015.02.18 szerda, 17:52:00 »

Üdv !!
F Papp  Józsi vagyok /FPJ/,s a múlt héten lettem egy MK 4 -es 2,0 benzines Mondeo tulaja.Remélem jó autót választottam,hisz a korábbi Sierrák,Escortok tökéletesen működtek,bár volt nem kis csalódás a béka Scorpioval,de a mai napig tulaja vagyok egy MK 7-es kombi Escortnak,1995,01 havi,s most beszereztem a 2009,08 havi 4 ajtós Mondeot,egy Rover 75 utódjaként...A Rovert motorelektronika hibával adtam el aprópénzért....
Remélem a Ford jobb opció lesz.
Amúgy olyan multinál melózom,hogy van egy olyan mérnök haver,aki a Ford szervizekkel is kommunikál,így vissza keresheti az autók összes szerviz regisztrációját.
Élni fogok a lehetőséggel.

Üdv:FPJ
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #25834 Dátum: 2015.02.18 szerda, 19:20:29 »

Én ilyet vettem 2013 novemberében: http://www.megapeca.hu/hu/termekkategoriak/csonakos-kiegeszito/csonakmotor/csonakmotor-munka-akkumulator-tolto-20008581.html. Azóta tökéletesen működik, és az autók is tökéletesen indulnak.

Ugyan ezeket a tüneteket produkálta az MK3-asom (én is csak városban 2km-t utazom a munkahelyemre és csillaggarázsban éjszakázik a Mondeo.). Amióta töltöm kb. 2 havonta, azóta nincs gond az indulással. Az apukámnak sem indult a Focusa pedig garázsban tartott és csak városban használják néha-néha, a feltöltés óta hibátlan. Most az MK4-esemet szoktam tölteni, ha jelzi a low battery-t.

 
Köszi, sztem meg is rendelem én is magamnak!  worship  vigyor3
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25835 Dátum: 2015.02.18 szerda, 19:22:26 »

Köszi, sztem meg is rendelem én is magamnak!  worship  vigyor3
ugyan ez a Lidl be vagy az Aldiban 3500 ft.... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #25836 Dátum: 2015.02.18 szerda, 20:26:24 »

ugyan ez a Lidl be vagy az Aldiban 3500 ft.... Wink
sejtem, csak nem találok egyet sem. De majd a napokban megnézem még.  integet2
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25837 Dátum: 2015.02.18 szerda, 20:44:15 »

sejtem, csak nem találok egyet sem. De majd a napokban megnézem még.  integet2

Aldiban most voktakcióban. Rogyásig volt a polcon...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #25838 Dátum: 2015.02.18 szerda, 21:09:41 »

Aldiban most voktakcióban. Rogyásig volt a polcon...
Sztem nem mindegyik Aldiban, mert én aznap délelőtt kimentem és egy darab sem volt. Majd még utána délután is, de semmi. Most vagy előre le lett passzolva a dolgozóknak, meg máshova, v nem is jött minden aldiba.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25839 Dátum: 2015.02.18 szerda, 21:18:04 »

Sztem nem mindegyik Aldiban, mert én aznap délelőtt kimentem és egy darab sem volt. Majd még utána délután is, de semmi. Most vagy előre le lett passzolva a dolgozóknak, meg máshova, v nem is jött minden aldiba.
de baxus ne a szolgálati autóval menj,mert a szla nélküli dolgokat olyankor eldugják..... eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #25840 Dátum: 2015.02.18 szerda, 21:44:00 »

de baxus ne a szolgálati autóval menj,mert a szla nélküli dolgokat olyankor eldugják..... eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
Pedig hátulról mentem be, h lecsapjak, de látod!  falbav  eplus2
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Patek
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 568



E-mail
« Új hozzászólás #25841 Dátum: 2015.02.18 szerda, 21:58:09 »

Pedig hátulról mentem be, h lecsapjak, de látod!  falbav  eplus2

Ajjaj... Ezen a fórumon hátulról ne menj be Cheesy  vigyor3
Naplózva

Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25842 Dátum: 2015.02.19 csütörtök, 06:07:30 »

Pedig hátulról mentem be, h lecsapjak, de látod!  falbav  eplus2
De nem a Baloghoz kellett volna behatolni! eplus2 taps
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25843 Dátum: 2015.02.19 csütörtök, 06:29:30 »

De nem a Baloghoz kellett volna behatolni! eplus2 taps

Hanem neked? laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25844 Dátum: 2015.02.19 csütörtök, 06:37:18 »

Hanem neked? laugh
Az Aldiba te balfék! hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #25845 Dátum: 2015.02.20 péntek, 06:26:40 »

Több szakmai fórumon olvastam ezekről a töltőkről,s az Aldi-sról az volt a vélemény, hogy a fesztültség felszalad 14,8 volt fölé, ami nem feltétlen egészséges az elektronikának.

Idézek egy hozzászólást is:
"Az aldis töltőnek nem az a problémája hogy magas a csepptöltése, hanem az hogy felengedi a töltőfeszt 15.3V-ra ill. 15.7V-ra hideg üzemmódban.
Én ezt már leírtam számtalanszor, és ennek tekintetében én nem tenném fel úgy tölteni az akkut hogy be van szerelve a kocsiba, ki tudja mit okoz a 15V feletti feszültség az elektronikákban"

Emiatt én a Lidl-ben kaphatót vásároltam: 5399 Ft volt. 3,8A-t tud, digitális kijelző... abszolút jónak tűnik.

Üdv: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #25846 Dátum: 2015.02.20 péntek, 06:35:55 »

Több szakmai fórumon olvastam ezekről a töltőkről,s az Aldi-sról az volt a vélemény, hogy a fesztültség felszalad 14,8 volt fölé, ami nem feltétlen egészséges az elektronikának.

Idézek egy hozzászólást is:
"Az aldis töltőnek nem az a problémája hogy magas a csepptöltése, hanem az hogy felengedi a töltőfeszt 15.3V-ra ill. 15.7V-ra hideg üzemmódban.
Én ezt már leírtam számtalanszor, és ennek tekintetében én nem tenném fel úgy tölteni az akkut hogy be van szerelve a kocsiba, ki tudja mit okoz a 15V feletti feszültség az elektronikákban"

Emiatt én a Lidl-ben kaphatót vásároltam: 5399 Ft volt. 3,8A-t tud, digitális kijelző... abszolút jónak tűnik.

Üdv: Peti

ez érdekes amit idéztél,mert az enyém 14,5v-nál kikapcsolja magát...... Roll Eyes

Továbbá levett gyujtással semmi nem kap feszültséget,aminek annyira számítana. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #25847 Dátum: 2015.02.20 péntek, 07:59:53 »

Több szakmai fórumon olvastam ezekről a töltőkről,s az Aldi-sról az volt a vélemény, hogy a fesztültség felszalad 14,8 volt fölé, ami nem feltétlen egészséges az elektronikának.

Idézek egy hozzászólást is:
"Az aldis töltőnek nem az a problémája hogy magas a csepptöltése, hanem az hogy felengedi a töltőfeszt 15.3V-ra ill. 15.7V-ra hideg üzemmódban.
Én ezt már leírtam számtalanszor, és ennek tekintetében én nem tenném fel úgy tölteni az akkut hogy be van szerelve a kocsiba, ki tudja mit okoz a 15V feletti feszültség az elektronikákban"

Emiatt én a Lidl-ben kaphatót vásároltam: 5399 Ft volt. 3,8A-t tud, digitális kijelző... abszolút jónak tűnik.

Üdv: Peti

Nekem volt régen ilyen töltőm, de eladtam, mert sz@rt sem ért. Az olasz talicskában állandóan lemerült az akku. Ennek lett volna a feladata rátölteni, de ahogy elérte a 13 és fél voltot, átváltott csepptöltésbe. Mivel az akku már gyenge volt, ezért ez az éllapot nagyon hamar bekövetkezett, így gyakorlatilag nem tölött semmit.
Sokkal jobb lett volna, ha fix feszültséggel és áramkorláttal tölt. Gondolkodtam, hogy átlakítom, de inkább eladtam a francba, és használom az 5A-es labortápegységemet töltésre, ha nagyon muszáj. Azon úgy állítom a töltést, ahogy tetszik.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #25848 Dátum: 2015.02.20 péntek, 08:09:38 »

Több szakmai fórumon olvastam ezekről a töltőkről,s az Aldi-sról az volt a vélemény, hogy a fesztültség felszalad 14,8 volt fölé, ami nem feltétlen egészséges az elektronikának.

Idézek egy hozzászólást is:
"Az aldis töltőnek nem az a problémája hogy magas a csepptöltése, hanem az hogy felengedi a töltőfeszt 15.3V-ra ill. 15.7V-ra hideg üzemmódban.
Én ezt már leírtam számtalanszor, és ennek tekintetében én nem tenném fel úgy tölteni az akkut hogy be van szerelve a kocsiba, ki tudja mit okoz a 15V feletti feszültség az elektronikákban"

Emiatt én a Lidl-ben kaphatót vásároltam: 5399 Ft volt. 3,8A-t tud, digitális kijelző... abszolút jónak tűnik.

Üdv: Peti


Namost amit az Aldiban, vagy a Lidliben kapsz, az ugyanaz...  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #25849 Dátum: 2015.02.20 péntek, 08:47:33 »

....
Élni fogok a lehetőséggel.
...

Ha eddig nem tetted, akkor most nosza. Mit lehet tudni a paripáról?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 510 511 512 513 514 515 516 [517] 518 519 520 521 522 523 524 ... 799   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.119 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.