Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.02 csütörtök, 09:38:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 28   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autógáz - LPG  (Megtekintve 537660 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #850 Dátum: 2012.07.11 szerda, 21:12:16 »

Utóbbi. nyes

Pont azt magyarázta nekem egyszer egy gázkutas, hogy azért nem fogják megemelni sosem drasztikusan, mert marha veszélyes az otthoni gépészkedés, és már korábban is sok balesetet okozott...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
waze
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60


E-mail
« Új hozzászólás #851 Dátum: 2012.07.11 szerda, 22:55:32 »

Nekem az a bajom, hogy elég keveset tudok elmenni, ha csak 33 körül megy bele. Van, hogy csak ennyit sikerül beletuszkolni... Ezért is örülök, ha belepréselnek jó sok gázt. Nekem kb 11-13l körül eszik...

Másik: olaszországban pont annyival drágább a gáz SK-hoz képest, mint amivel itt emelni akarják... És a benzin ára.... Volt már 600HUF is... wow1 Ott sztem nem ilyen gyakori a gázosítás, nyilván jön a benzinből a matek...

Csak É-Olaszo. ilyen *** drága, a fizetések is nagyobbak mint délen, simán verik itt az osztrák átlagot, én is azért vagyok itt...:-)
amúgy délebbre kb osztrák benzin árak vannak, sok a gázas kút is, ha jól emléxem 2600 lpg kút van itt, majd minden agipon van gáz.

a fogyasztásod elég magas, mennyire vagy "nehézlábú"? én ennél kevesebbel mászkálok bár sokat pályázok nem városban keringek, kb 110-es tempóval megyek, 9 l-nél így megáll a fogyasztás de volt már sokkal jobb is (enyém 1,8-as).
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #852 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 08:41:09 »

Csak É-Olaszo. ilyen *** drága, a fizetések is nagyobbak mint délen, simán verik itt az osztrák átlagot, én is azért vagyok itt...:-)
amúgy délebbre kb osztrák benzin árak vannak, sok a gázas kút is, ha jól emléxem 2600 lpg kút van itt, majd minden agipon van gáz.

a fogyasztásod elég magas, mennyire vagy "nehézlábú"? én ennél kevesebbel mászkálok bár sokat pályázok nem városban keringek, kb 110-es tempóval megyek, 9 l-nél így megáll a fogyasztás de volt már sokkal jobb is (enyém 1,8-as).
az övé meg 2.8-as......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
siky
Vendég
« Új hozzászólás #853 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 09:38:21 »

Pont azt magyarázta nekem egyszer egy gázkutas, hogy azért nem fogják megemelni sosem drasztikusan, mert marha veszélyes az otthoni gépészkedés, és már korábban is sok balesetet okozott...
Ezt egyszerűen meg fogják oldani: fölemelik a palackos gáz árát is  violent
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #854 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 09:44:25 »

Jön a CNG akkor...
Vagy megint palackos gázt fejtegetnek át...

Szerintem nálunk is CNG lesz, otthoni kompresszorral. A zállam meg szívjon gázt Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #855 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 10:32:33 »

Csak É-Olaszo. ilyen *** drága, a fizetések is nagyobbak mint délen, simán verik itt az osztrák átlagot, én is azért vagyok itt...:-)
amúgy délebbre kb osztrák benzin árak vannak, sok a gázas kút is, ha jól emléxem 2600 lpg kút van itt, majd minden agipon van gáz.

a fogyasztásod elég magas, mennyire vagy "nehézlábú"? én ennél kevesebbel mászkálok bár sokat pályázok nem városban keringek, kb 110-es tempóval megyek, 9 l-nél így megáll a fogyasztás de volt már sokkal jobb is (enyém 1,8-as).

Most voltam nyaralni Baia Domiziánál. (70 km-re Nápolytól). Az diesel ár 500-520 HUF között mozgott.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #856 Dátum: 2012.07.12 csütörtök, 16:06:49 »

Csak É-Olaszo. ilyen *** drága, a fizetések is nagyobbak mint délen, simán verik itt az osztrák átlagot, én is azért vagyok itt...:-)
amúgy délebbre kb osztrák benzin árak vannak, sok a gázas kút is, ha jól emléxem 2600 lpg kút van itt, majd minden agipon van gáz.

a fogyasztásod elég magas, mennyire vagy "nehézlábú"? én ennél kevesebbel mászkálok bár sokat pályázok nem városban keringek, kb 110-es tempóval megyek, 9 l-nél így megáll a fogyasztás de volt már sokkal jobb is (enyém 1,8-as).

Az enyém egy kicsit több köbcentivel, és másfélszer annyi hengerrel is bír. vigyor3

Róma környékén is 1,8EUR volt a múlt héten a benzin ára. Szóval nem csak északon lehet drága. nyes
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
waze
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 60


E-mail
« Új hozzászólás #857 Dátum: 2012.07.13 péntek, 14:13:06 »

Az enyém egy kicsit több köbcentivel, és másfélszer annyi hengerrel is bír. vigyor3

Róma környékén is 1,8EUR volt a múlt héten a benzin ára. Szóval nem csak északon lehet drága. nyes

Szép nagy dögöt etetsz taps

hát gondolom a túristák miatt lehet a nagyobb ár (plusz az autópályák, ott is horror az ár), egy átlag olasz helyen kitörne a parasztlázadás, itt nem szaroznak.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #858 Dátum: 2012.07.21 szombat, 14:13:27 »

A Bioetanol iparnak is bevitték már a mélyütést 1-2 éve, nem is tankol senki etanolt. Most az autógázt off-olják le,  kiváncsi vagyok mikor kapják elő a biciklistákat valami jó kis "mountain bike" jövedékivel... taps

Hallottam olyat - hogy igaz-e, vagy nem, nem tudom - hogy 1 liter bioetanol előállításához kb 1 liter go kell.
Hát, ha ez igaz, akkor ez bio? Mitől jobb, mint rögtön go-at tankolni? Az ára csak azért alacsony, mert nincsenek rajta adók.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #859 Dátum: 2012.07.21 szombat, 14:21:22 »

Hallottam olyat - hogy igaz-e, vagy nem, nem tudom - hogy 1 liter bioetanol előállításához kb 1 liter go kell.
Hát, ha ez igaz, akkor ez bio? Mitől jobb, mint rögtön go-at tankolni? Az ára csak azért alacsony, mert nincsenek rajta adók.

még nincsnek rajta Smiley
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #860 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 12:06:18 »

Hallottam olyat - hogy igaz-e, vagy nem, nem tudom - hogy 1 liter bioetanol előállításához kb 1 liter go kell.
Hát, ha ez igaz, akkor ez bio? Mitől jobb, mint rögtön go-at tankolni? Az ára csak azért alacsony, mert nincsenek rajta adók.
Ha ez igaz, akkor olyan mint a Tanúban a magyar narancs  eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #861 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 12:18:56 »

Ha ez igaz, akkor olyan mint a Tanúban a magyar narancs  eplus2

Hogy igaz-e, azt nem tudom, de a bioetanol valamilyen ipari növény termeléséből készül. A földet fel kell szántani, be kell vetni, vegyszert kiszórni, learatni, bevinni...
Aztán fel is kell dolgozni. Persze az olajat is ide kell hozni jó messziről, de tudomásom szerint mi északról, csőben kapjuk az olajat. Finomítani kell, az is gondolom energia árán történik.
Persze az nem mindegy, hogy villany, vagy go elégetése (bár a villany meg sokszor gázból készül).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #862 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 12:34:28 »

még nincsnek rajta Smiley

Már hogy ne lenne... azért ment fel az ára (a szeszről beszélünk).
Gáz. Egyrészről jó dolog, mert szinte csak co2 és víz a végtermék. Meg egy kicsivel több co2, mint egyébként... Szóval ez jó.
Másrészt... van annyink, hogy minden autó mehet vele? Nincs... külföldről hozzuk be (ahogy a többi üzemanyagot).
Mo villamosenergiájának kb 40%-át gázból állítják elő... ha elektromos autók lennének, akkor aztán vicces lenne, hogy nem a városban ég el a gáz, hanem az erőműben...
ahol ugyan sokkal jobb a hatásfok, de villanyt nehéz tárolni (meg a szállítás se olcsó). Tehát, úgy kéne megnézni, 1 km megtételéhez mennyi gáz kell, ha a motorban égeted el, vagy mennyi ég el az erőműben, hogy annyi villany legyen, amennyi kell 1 km megtételéhez (az aksi veszteségeket is számoljuk ide).
Ha összevetjük, nagyjából ugyanannyiba kerül 1,2 liter gáz (kb 20%-kal fogyaszt belőle többet az autó), mint 1 liter benzin, a különbség az adókból ered.
Ahogy a kőolajból szinte tetszőleges arányban lehet gázolajat, benzint előállítani, az is igaz, hogy 1,2 liter gáz durván annyi, mint 1 liter gázolaj v fűtőolaj.
Itt viszont nem áll már meg az összehasonlítás, az 1 liter gázolajjal sokkal több kilométert lehet megtenni, mint 1,2 liter gázzal.
Igazából még tán az is sántít, hogy a gáz kevésbé szennyező. Jó, nincs korom, meg a többi csúnya dolog, viszont majd 1,5x annyi a co2, mint a dízelnél.
Szóval jó a gáz - de azért csak bizonyos szempontok szerint. Annyira viszont nem jó, hogy mondjuk a teljes autóflottát átalakítsuk gázra.
A vínállat kehet lett elv (kínálat-kereslet) hamar fel is emelné a gáz árát, ami azért lenne rossz, mert a lakások fűtése is megdrágulna.
És ha nálunk felmegy a gáz adó nélküli ára, fel fog menni a szlovákoknál és a többi országban is.
Vagyis, ha sokan ráállnak a a gázos autózásra, az mindenképpen árfelhajtó hatású lesz. Felmegy maga a nyersanyag ára, valamint az adóké is.
Kár lenne abban a hitben ringatnunk magunkat, hogy ha nálunk jól felemelik a gáz árát, majd sokkal olcsóbb lesz a szlovákoknál.
Igen, egy darabig. Ha ott is elterjednek a gázos autók, ők is követni fogják a példánkat (ahogy egy csomó dologban tették már eddig is).
Az adó mértéke a gázfogyasztás következménye. Ha sok fogy az autógázból, emelni fogják. Ha kevés, csökkentik.
Eddig nem volt jelentős a gázosok aránya. Most jelentősen megnőtt. Nincs annyi felesleges gáz, hogy az arányok így maradjanak.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.22 vasárnap, 12:36:12 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
siky
Vendég
« Új hozzászólás #863 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 13:00:34 »

Már hogy ne lenne... azért ment fel az ára (a szeszről beszélünk).
Gáz. Egyrészről jó dolog, mert szinte csak co2 és víz a végtermék. Meg egy kicsivel több co2, mint egyébként... Szóval ez jó.
Másrészt... van annyink, hogy minden autó mehet vele? Nincs... külföldről hozzuk be (ahogy a többi üzemanyagot).
Mo villamosenergiájának kb 40%-át gázból állítják elő... ha elektromos autók lennének, akkor aztán vicces lenne, hogy nem a városban ég el a gáz, hanem az erőműben...
ahol ugyan sokkal jobb a hatásfok, de villanyt nehéz tárolni (meg a szállítás se olcsó). Tehát, úgy kéne megnézni, 1 km megtételéhez mennyi gáz kell, ha a motorban égeted el, vagy mennyi ég el az erőműben, hogy annyi villany legyen, amennyi kell 1 km megtételéhez (az aksi veszteségeket is számoljuk ide).
Ha összevetjük, nagyjából ugyanannyiba kerül 1,2 liter gáz (kb 20%-kal fogyaszt belőle többet az autó), mint 1 liter benzin, a különbség az adókból ered.
Ahogy a kőolajból szinte tetszőleges arányban lehet gázolajat, benzint előállítani, az is igaz, hogy 1,2 liter gáz durván annyi, mint 1 liter gázolaj v fűtőolaj.
Itt viszont nem áll már meg az összehasonlítás, az 1 liter gázolajjal sokkal több kilométert lehet megtenni, mint 1,2 liter gázzal.
Igazából még tán az is sántít, hogy a gáz kevésbé szennyező. Jó, nincs korom, meg a többi csúnya dolog, viszont majd 1,5x annyi a co2, mint a dízelnél.
Szóval jó a gáz - de azért csak bizonyos szempontok szerint. Annyira viszont nem jó, hogy mondjuk a teljes autóflottát átalakítsuk gázra.
A vínállat kehet lett elv (kínálat-kereslet) hamar fel is emelné a gáz árát, ami azért lenne rossz, mert a lakások fűtése is megdrágulna.
És ha nálunk felmegy a gáz adó nélküli ára, fel fog menni a szlovákoknál és a többi országban is.
Vagyis, ha sokan ráállnak a a gázos autózásra, az mindenképpen árfelhajtó hatású lesz. Felmegy maga a nyersanyag ára, valamint az adóké is.
Kár lenne abban a hitben ringatnunk magunkat, hogy ha nálunk jól felemelik a gáz árát, majd sokkal olcsóbb lesz a szlovákoknál.
Igen, egy darabig. Ha ott is elterjednek a gázos autók, ők is követni fogják a példánkat (ahogy egy csomó dologban tették már eddig is).
Az adó mértéke a gázfogyasztás következménye. Ha sok fogy az autógázból, emelni fogják. Ha kevés, csökkentik.
Eddig nem volt jelentős a gázosok aránya. Most jelentősen megnőtt. Nincs annyi felesleges gáz, hogy az arányok így maradjanak.

A fosszilis energiahordozók előbb-utóbb el fognak tűnni. Az a baj, hogy minél jobban fogynak, annál magasabb lesz az áruk. A másik baj pedig, hogy az olajtársaságok a maximum profitot akarják kihozni az olajból, ezért üzemanyagként értékesítik. Pedig ez pazarlás, mert a kőolaj az üa-on kívül még számos hasznos dolog alapja, ami ha elfogy az olaj, szintén nem lesz. A jövő a hidrogén üzemben van, csak amíg van olaj, addig nem lesz elérhető a nagyközönség számára más alternatíva. Hogyha egyszer tényleg vizet fogunk tankolni, akkor a kormányok a desztillált vízre fogják kivetni az adót, színezik, hogy csak a "vízkúton" tankolhass, és főbelőnek, ha az otthoni csapból nyert vízből, házi desztilláló géppel előállított üzemanyaggal jársz. Magyarországon lecsuknak, ha fáradt sütőolajat teszel az öreg 123-asba, Amerikában pedig támogatják! Ez vajon miért van?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #864 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 13:09:25 »

A fosszilis energiahordozók előbb-utóbb el fognak tűnni. Az a baj, hogy minél jobban fogynak, annál magasabb lesz az áruk. A másik baj pedig, hogy az olajtársaságok a maximum profitot akarják kihozni az olajból, ezért üzemanyagként értékesítik. Pedig ez pazarlás, mert a kőolaj az üa-on kívül még számos hasznos dolog alapja, ami ha elfogy az olaj, szintén nem lesz. A jövő a hidrogén üzemben van, csak amíg van olaj, addig nem lesz elérhető a nagyközönség számára más alternatíva. Hogyha egyszer tényleg vizet fogunk tankolni, akkor a kormányok a desztillált vízre fogják kivetni az adót, színezik, hogy csak a "vízkúton" tankolhass, és főbelőnek, ha az otthoni csapból nyert vízből, házi desztilláló géppel előállított üzemanyaggal jársz. Magyarországon lecsuknak, ha fáradt sütőolajat teszel az öreg 123-asba, Amerikában pedig támogatják! Ez vajon miért van?

Azt azért pár szóban írd már le, honnan szerezzük a rettentősok hidrogént... vízbül nyilván, de honnan az energia? De ne olyanokat írj, hogy majd ha...

A kormány az adókat az olyan dolgok biztosítására szedik, mint az ovi, utak építése, rendőr, kórház, mentő. (meg saját jólétük, de ez más tészta).

Azért, mert itt ez a törvény. Ott meg más, számunkra értelmetlen dologért csuknak le.
Az üa jövedéki termék.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
siky
Vendég
« Új hozzászólás #865 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 13:17:47 »

Azt azért pár szóban írd már le, honnan szerezzük a rettentősok hidrogént... vízbül nyilván, de honnan az energia? De ne olyanokat írj, hogy majd ha...

A kormány az adókat az olyan dolgok biztosítására szedik, mint az ovi, utak építése, rendőr, kórház, mentő. (meg saját jólétük, de ez más tészta).

Azért, mert itt ez a törvény. Ott meg más, számunkra értelmetlen dologért csuknak le.
Az üa jövedéki termék.
Nem akarok belemenni politikai vitákba, mert ez nem az a hely. De ha egyszer kiszámolod, hogy a bruttó jövedelmedből mennyit költhetsz el ténylegesen (áfát, jövedéki adót, baleseti adót, kommunális adót, súlyadót, telefonadót, egyéb regionális adót - ha van - levonva), akkor fel fogod tenni a kérdést, hogy hová a pic*ába tűnik el az a rengeteg pénz?!
Ja, az üa jövedéki termék... meg az energiaital, a csipsz, a ropi, a pattogatott kukorica, a csoki, a kóla, stb, stb, stb... Egy adót nem lehet azzal megmagyarázni, hogy ez jövedéki termék, persze, hogy drága! Egyébként meg az áfa arra való, hogy a forgalomban lévő termékek és szolgáltatások után az állam részesedést kapjon, nem? Akkor a jövedéki adónak miért van áfája? Az adó megfizetése után miért kell adózni??!!!

Ezzel én le is zárnám ezt a témát, mert erősen offoljuk a topikot. A fenti kérdések természetesen költőiek, nem várok rájuk sem választ sem pedig magyarázatot.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #866 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 18:17:19 »

Kiváncsi lennék hogy mi a gyakorlat nálatok a szelephézag ellenőrzésére ? Hány km-enként nézetitek meg a szelephézagot ?  (FlashLube benne van)
2000 km-es revizión voltam a beszerelő cégnél, ahol rákérdeztem erre és ők a 30 ekm-es intervallumot javasolták.
Szerintem ez túlzott óvatosság.

Mi a gyakorlat nálatok ?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #867 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 18:22:51 »

Kiváncsi lennék hogy mi a gyakorlat nálatok a szelephézag ellenőrzésére ? Hány km-enként nézetitek meg a szelephézagot ?  (FlashLube benne van)
2000 km-es revizión voltam a beszerelő cégnél, ahol rákérdeztem erre és ők a 30 ekm-es intervallumot javasolták.
Szerintem ez túlzott óvatosság.

Mi a gyakorlat nálatok ?
milyen szelephézagot?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #868 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 18:24:11 »



A kormány az adókat az olyan dolgok biztosítására szedik, mint az ovi, utak építése, rendőr, kórház, mentő, meg saját jólétük,

csak fordított sorrendben
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #869 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 18:30:11 »

milyen szelephézagot?

A 3-as 4 hengeres benzines (1,8, 2,0) mondeo nem hidrotőkés, hanem korongos.
Kb 100e kilométerenként célszerű ellenőrizni.
A 2 literes benzines a 4-esben is korongos.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #870 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 18:38:51 »

A 3-as 4 hengeres benzines (1,8, 2,0) mondeo nem hidrotőkés, hanem korongos.
Kb 100e kilométerenként célszerű ellenőrizni.
A 2 literes benzines a 4-esben is korongos.
ó, nem tudtam, visszafelé fejlődünk?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #871 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 18:45:32 »

ó, nem tudtam, visszafelé fejlődünk?

A franc se tudja. Teljesen jól bevált motorok... talán a mazda-frigyből származnak.
Vagy valami ilyesmi. A 2,3-as benzines is innen jön.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #872 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 22:56:26 »

Az etanol kukoricából készül Fehérváron a Hungranánál.
Gázolajat nem használnak hozzá...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #873 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 23:01:00 »

A 3-as 4 hengeres benzines (1,8, 2,0) mondeo nem hidrotőkés, hanem korongos.
Kb 100e kilométerenként célszerű ellenőrizni.
A 2 literes benzines a 4-esben is korongos.

És mit kell rajta ellenőrizni?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #874 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 23:18:35 »

És mit kell rajta ellenőrizni?
a szelep hezagot?!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #875 Dátum: 2012.07.22 vasárnap, 23:20:57 »

a szelep hezagot?!

Nemtudom, azt? vigyor3

És miért kell 100ezrenként?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #876 Dátum: 2012.07.23 hétfő, 08:26:49 »

Nemtudom, azt? vigyor3

És miért kell 100ezrenként?

A szelepüléket eszi a gáz magasabb hőmérséklete.Aszem. Ha kicsi vagy túl vagy a hézag, akkor vagy kopogni fog a motor tőle, vagy nem zár rendesen a szelep és veszít az erejéből az autó, de én is csak homályosan látom át ezt. A kérdés az hogy ti csináltatok e már ilyen ellenőrzést ?  Ért itt valaki ehhez a területhez ? Van valaki aki már 60-80 ekm-et belehajtott az MK3-ba gázzal ? Tapasztalatok ilyen téren ?
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #877 Dátum: 2012.07.23 hétfő, 08:49:32 »

csak fordított sorrendben
nyes
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #878 Dátum: 2012.07.23 hétfő, 19:52:39 »

Nemtudom, azt? vigyor3

És miért kell 100ezrenként?
igen.
mert ezt írta elő a ford? vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #879 Dátum: 2012.07.23 hétfő, 20:20:43 »

Az etanol kukoricából készül Fehérváron a Hungranánál.
Gázolajat nem használnak hozzá...
nem is annyira fehérváron van az
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #880 Dátum: 2012.07.23 hétfő, 23:34:15 »

nem is annyira fehérváron van az

Szabadegyháza, tökmindegy...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #881 Dátum: 2012.07.24 kedd, 02:53:41 »

igen.
mert ezt írta elő a ford? vigyor3

És milyen hibajelenséget produkál ha nem jó a hézag? Az enyémbe 420ezer van, de még nem volt ellenőrizve. Lehet nem ártana? vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #882 Dátum: 2012.07.24 kedd, 10:43:29 »

És milyen hibajelenséget produkál ha nem jó a hézag? Az enyémbe 420ezer van, de még nem volt ellenőrizve. Lehet nem ártana? vigyor3

Ebből mennyit tettél bele gázzal ? Végig gázzal jársz vagy időnként benzinnel ?
 
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #883 Dátum: 2012.07.24 kedd, 11:33:47 »

igen.
mert ezt írta elő a ford? vigyor3

Nem ennyit írt elé, de nem emlékszem a pontos számra. Lehet, hogy 150e.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #884 Dátum: 2012.07.24 kedd, 11:47:11 »

És mit kell rajta ellenőrizni?

Szelephézag... az őskori motoroknál (1980 környékén) még ellenőrizni kellett a szelephézagot. Ahogy a bütykös tengely nyomkodja a szelepeket, úgy lehet pontosan beállítani, hogy amikor a bütyök teljesen felengedte, legyen a bütyök és a szelep között egy adott táv, tizedekról beszélünk. Így lehet biztosítani, hogy a szelep biztosan lezárjon.
Anno 20-40e kilométerenként ellenőrizni kellett, volt egy olyan cucc, mint a színskála, csak kicsiben. A motort a holtponthoz kellett tekerni, és ha az adott vastágságú lapocska éppen befért, akkor királyság van. Végig kellett menni mind a 8 szelepen. Többfajta állítás volt, csavaros (csak tekerni kellett rajta), vagy korongos (cserélgetni más értékűre).
Aztán jött a hidraulikus. Annál 0 a szelephézag, egy ügyes mechanika megoldja azt, hogy pont jó legyen a szelephézag. Egy baja van, hogy a szűk furatok eldugulhatnak a rossz minőségű olajtól, és onnantól baj van, kinyírhatja a veztengelyt is. Ma már nem jellemző.
Miért kell a szelepeket állítgatni? Kopik a szeleptányér, a szelepfészek is, de a veztengely is, szóval minden. De nem csak emiatt, hanem 100 másik oka is van, hogy ez egy picit elmászhat.
Az MKI-II motorjai még hidraulikus szelepállításúak, majd gondoltak egy merészet, és az MKIII egy őskori megoldást tettek, a korongost. Az 1,8i-2,0i motorok ilyenek. A 2.0-2,2 dízel és a v6 nem. Viszont, a 4-esben az 1,8 td akarom mondani tdci is valószínűleg ilyen.
Ennek mindenképpen előnye, hogy nem romolhat el a hidrotőke, viszont cserébe néha állítgatni kell. Jellemzően valójában nem kell, nem mászik el, de azért néha nem árt ránézni.
Az állítás úgy néz ki, hogy megméred hogy mennyi hiányzik, megméred a korongot, és rendelsz olyat, ami annyival vastagabb. A másik megoldás, ha jól rémlik, a warbi korongjai jók bele (nem biztos).
Én nem nagyon tudok senkit, aki már állított volna szelepeket.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #885 Dátum: 2012.07.24 kedd, 13:30:57 »

Szelephézag... az őskori motoroknál (1980 környékén) még ellenőrizni kellett a szelephézagot. Ahogy a bütykös tengely nyomkodja a szelepeket, úgy lehet pontosan beállítani, hogy amikor a bütyök teljesen felengedte, legyen a bütyök és a szelep között egy adott táv, tizedekról beszélünk. Így lehet biztosítani, hogy a szelep biztosan lezárjon.
Anno 20-40e kilométerenként ellenőrizni kellett, volt egy olyan cucc, mint a színskála, csak kicsiben. A motort a holtponthoz kellett tekerni, és ha az adott vastágságú lapocska éppen befért, akkor királyság van. Végig kellett menni mind a 8 szelepen. Többfajta állítás volt, csavaros (csak tekerni kellett rajta), vagy korongos (cserélgetni más értékűre).
Aztán jött a hidraulikus. Annál 0 a szelephézag, egy ügyes mechanika megoldja azt, hogy pont jó legyen a szelephézag. Egy baja van, hogy a szűk furatok eldugulhatnak a rossz minőségű olajtól, és onnantól baj van, kinyírhatja a veztengelyt is. Ma már nem jellemző.
Miért kell a szelepeket állítgatni? Kopik a szeleptányér, a szelepfészek is, de a veztengely is, szóval minden. De nem csak emiatt, hanem 100 másik oka is van, hogy ez egy picit elmászhat.
Az MKI-II motorjai még hidraulikus szelepállításúak, majd gondoltak egy merészet, és az MKIII egy őskori megoldást tettek, a korongost. Az 1,8i-2,0i motorok ilyenek. A 2.0-2,2 dízel és a v6 nem. Viszont, a 4-esben az 1,8 td akarom mondani tdci is valószínűleg ilyen.
Ennek mindenképpen előnye, hogy nem romolhat el a hidrotőke, viszont cserébe néha állítgatni kell. Jellemzően valójában nem kell, nem mászik el, de azért néha nem árt ránézni.
Az állítás úgy néz ki, hogy megméred hogy mennyi hiányzik, megméred a korongot, és rendelsz olyat, ami annyival vastagabb. A másik megoldás, ha jól rémlik, a warbi korongjai jók bele (nem biztos).
Én nem nagyon tudok senkit, aki már állított volna szelepeket.

Én 200eKm-nél kérdeztem meg, hogy kell-e állítani. A kérdés az volt, hogy csörög-e. Mondtam amikor 40 fokvan, araszolunk és alapjáraton csúszttom, akkor néha igen, amikor alapjárat alá esik, de télen ugyan ez nincs meg. Szóval nem kellett állítani. A megoldás: mindig ősszel cseréltem olajat és nyáron a nagy meleg előtt bekerült egy valvoline olajadalék az autóba. Ettől kicsivel sűrűbb lett az olaj és megszűnt az ilyen esetekbe a csörgés.

én sem tudok senkiről, aki állított már ilyet. Állítólag az MK3-ban a pogácsák ráadásul alul vannak.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #886 Dátum: 2012.07.24 kedd, 15:37:38 »

Ebből mennyit tettél bele gázzal ? Végig gázzal jársz vagy időnként benzinnel ?
 

Csak benzinnel járok, mivel nincs benne gáz. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #887 Dátum: 2012.07.24 kedd, 18:50:24 »

Szabadegyháza, tökmindegy...
persze tökmindegy, de ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogy magyaro. fővárosa ócsa. az még közelebb is van az igazihoz
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #888 Dátum: 2012.07.24 kedd, 21:26:53 »

Csak benzinnel járok, mivel nincs benne gáz. vigyor3

Feladom szomoru1  SzétOFFoljátok az autógázos topic-ot. Reméltem hogy autógázos tulajok majd adnak 1-2 jó tanácsot, de ez itt nem fog menni...
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #889 Dátum: 2012.07.24 kedd, 21:53:58 »

Feladom szomoru1  SzétOFFoljátok az autógázos topic-ot. Reméltem hogy autógázos tulajok majd adnak 1-2 jó tanácsot, de ez itt nem fog menni...
taps  ez nagyon jó.talán nem te kérdesztél off-dolgot az autógázos topikban  Huh? "szelephézag" ha esetleg nem rémlene.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #890 Dátum: 2012.07.25 szerda, 08:46:11 »

taps  ez nagyon jó.talán nem te kérdesztél off-dolgot az autógázos topikban  Huh? "szelephézag" ha esetleg nem rémlene.

A szelephézag autógázos üzemben (magasabb hőfokon ég el az LPG) az egyetlen olyan problémaforrás lehet, amire hosszú távon figyelni kell. Ez tisztán benzines üzemben nem releváns. Azért tettem az autógázos topic-ban fel a kérdést, mert reméltem vannak ezzel kapcsolatban gázos tulajok akik már rendelkeznek ilyen tapasztalattal...
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.25 szerda, 14:20:51 írta FokaDriver » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #891 Dátum: 2012.07.25 szerda, 14:51:08 »

A szelephézag autógázos üzemben (magasabb hőfokon ég el az LPG) az egyetlen olyan problémaforrás lehet, amire hosszú távon figyelni kell. Ez tisztán benzines üzemben nem releváns. Azért tettem az autógázos topic-ban fel a kérdést, mert reméltem vannak ezzel kapcsolatban gázos tulajok akik már rendelkeznek ilyen tapasztalattal...

 eljen
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Matula
Vendég
« Új hozzászólás #892 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 14:36:54 »

Sziasztok!

Gázos problémával fordulok hozzátok.
2004 es 2000 es mondeoba rakattam be Zavoli gázrendszert.
kb 10000 et mentem vele és egy ideje rángat az autó gázon. Viszzavittem, rátették gépre, a szerelő azt mondta hogy ha gázra kapcsolok akkor a vezérlő elejti az injektorjelet, azaz időszakosan a nyitási idő 4-5 ről leesik épp nulla fölé. Halott valaki már ilyenről? Ill. hogy mit lehet tenni?

Előre is köszönöm
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #893 Dátum: 2012.08.05 vasárnap, 21:58:25 »

Sziasztok!

Gázos problémával fordulok hozzátok.
2004 es 2000 es mondeoba rakattam be Zavoli gázrendszert.
kb 10000 et mentem vele és egy ideje rángat az autó gázon. Viszzavittem, rátették gépre, a szerelő azt mondta hogy ha gázra kapcsolok akkor a vezérlő elejti az injektorjelet, azaz időszakosan a nyitási idő 4-5 ről leesik épp nulla fölé. Halott valaki már ilyenről? Ill. hogy mit lehet tenni?

Előre is köszönöm

Akkor ott vmi vezérlő, vagy injektor probléma lesz... Gázos nem tudta, hogy mit csináljon?:O ez vicces....
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Matula
Vendég
« Új hozzászólás #894 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 13:22:14 »

Akkor ott vmi vezérlő, vagy injektor probléma lesz... Gázos nem tudta, hogy mit csináljon?:O ez vicces....

Benzinen nincs vele gond, csak gázon, ezt néztül menet közben géppel és a szerint is.
A injektorokat kitisztítottam, jelenleg a benzinpumpa le is van kapcsolva ami meglepő módon javított a helyzeten de nem szűntette meg. Először az volt a tipp hogy az injektor nem zár és beszivárog de a pumpa lekapcsolásával azt hiszem ez kizárható.
A gázos ember azt mondta, hogy nem találkozott ilyennel Sad
A vezérlőnél a gyári vezérlőre gondolsz? vagy a zavolira?
mert benzinen minden ok...
neked milyen van, azzal minden ok?
mióta használod?
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #895 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 14:14:06 »

Benzinen nincs vele gond, csak gázon, ezt néztül menet közben géppel és a szerint is.
A injektorokat kitisztítottam, jelenleg a benzinpumpa le is van kapcsolva ami meglepő módon javított a helyzeten de nem szűntette meg. Először az volt a tipp hogy az injektor nem zár és beszivárog de a pumpa lekapcsolásával azt hiszem ez kizárható.
A gázos ember azt mondta, hogy nem találkozott ilyennel Sad
A vezérlőnél a gyári vezérlőre gondolsz? vagy a zavolira?
mert benzinen minden ok...
neked milyen van, azzal minden ok?
mióta használod?

Jól gondolom, hogy a gázvezérlő felejti el a jelet?
Szerintem vmi kontakt hiba lehet. Vagy a vezérlő maga rossz.
Kik szerelték, kihez jársz? Esetleg bele kéne próbáltatni velük egy másik vezérlőt, hogy azzal is huncutkodik-e.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #896 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 14:37:24 »

Benzinen nincs vele gond, csak gázon, ezt néztül menet közben géppel és a szerint is.
A injektorokat kitisztítottam, jelenleg a benzinpumpa le is van kapcsolva ami meglepő módon javított a helyzeten de nem szűntette meg. Először az volt a tipp hogy az injektor nem zár és beszivárog de a pumpa lekapcsolásával azt hiszem ez kizárható.
A gázos ember azt mondta, hogy nem találkozott ilyennel Sad
A vezérlőnél a gyári vezérlőre gondolsz? vagy a zavolira?
mert benzinen minden ok...
neked milyen van, azzal minden ok?
mióta használod?


Igen-igen, minden esetben a gázos cuccra gondoltam.

Nekem STAG van. Április óta, és max 3ekm-t mentem vele, ez annyira nem mérvadó... De minden rendben van vele, remélem ez így is lesz...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #897 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 14:37:47 »

Jól gondolom, hogy a gázvezérlő felejti el a jelet?
Szerintem vmi kontakt hiba lehet. Vagy a vezérlő maga rossz.
Kik szerelték, kihez jársz? Esetleg bele kéne próbáltatni velük egy másik vezérlőt, hogy azzal is huncutkodik-e.


 eljen
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Matula
Vendég
« Új hozzászólás #898 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 15:40:02 »

eljen

Hát én nem nagyon értek hozzá, főleg az elektonikához nem...Smiley
A jelet végül is a gyári vezérlő adja a gázvezérlő csak módosítja azt??
Kontakt hiba az szerintem nem lehet, mert a gázkompjúterből jövő jel az már rosz.
Tolnán csináltattam a Kosaras autógáznál, öregek a szakmában, hogy jók is e azt még nem tudom...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #899 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 15:53:30 »

Hát én nem nagyon értek hozzá, főleg az elektonikához nem...Smiley
A jelet végül is a gyári vezérlő adja a gázvezérlő csak módosítja azt??
Kontakt hiba az szerintem nem lehet, mert a gázkompjúterből jövő jel az már rosz.
Tolnán csináltattam a Kosaras autógáznál, öregek a szakmában, hogy jók is e azt még nem tudom...

Kosaras nevet + előjellel szoktam hallani...
Ezek már szekvencionális rendszerek, és kb mindent a saját ECU-ja szed össze. Ott lehet a bibi.
De vidd vissza hozzájuk, sztem ezt csak ők fogják tudni megjavítani...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 28   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.