Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.05.02 csütörtök, 04:50:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 28   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autógáz - LPG  (Megtekintve 537259 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Matula
Vendég
« Új hozzászólás #900 Dátum: 2012.08.06 hétfő, 15:59:12 »

Kosaras nevet + előjellel szoktam hallani...
Ezek már szekvencionális rendszerek, és kb mindent a saját ECU-ja szed össze. Ott lehet a bibi.
De vidd vissza hozzájuk, sztem ezt csak ők fogják tudni megjavítani...

Én is jókat halottam eddig róluk azért mentem oda Pécsről, egyébként kézségesek, csak most úgy tűnik, hogy ez kifogott rajtuk.
Persze nem hagyom a dolgot....
Köszönöm a segítséget, és ha esetleg valakinek van tippe, vagy esetleg ilyen típust használ akkor várom a jelentkezését...
Üdv
Naplózva
béci
Vendég
« Új hozzászólás #901 Dátum: 2012.08.17 péntek, 04:19:20 »

Sziasztok, elnézést az offért , a testvérem nemrég építette be az autójába ( VW Passat 1.8 Turbo 20 V, 2003as évjárat, AWT motorkódos ) AC Stag rendszert, Tomasetto reduktorral, új Brisk gyújtógyertyák (LPG/CNG rendszerhez ) és azt tapasztalta, hogy amikor hideg motort akar beindítani, elsőre nem indul be szinte sosem, 4-5 forgás után sem.
Másodszori indítózáskor 2-3 forgás és beindul, majd a már átmelegedett motort szinte minden alkalommal gond nélkül beindul.

Mielőtt a gázrendszer az autóba került volna, mindig pöccre indult az autó ( előzőleg 4 ágú bosch gyertyák voltak az autóban ).
Véleményetek szerint mi lehet a gond, mit érdemes vizsgálni ?

Köszönök a nevében minden segítőkész hozzászólást... üdv
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #902 Dátum: 2012.08.17 péntek, 12:10:26 »

Sziasztok, elnézést az offért , a testvérem nemrég építette be az autójába ( VW Passat 1.8 Turbo 20 V, 2003as évjárat, AWT motorkódos ) AC Stag rendszert, Tomasetto reduktorral, új Brisk gyújtógyertyák (LPG/CNG rendszerhez ) és azt tapasztalta, hogy amikor hideg motort akar beindítani, elsőre nem indul be szinte sosem, 4-5 forgás után sem.
Másodszori indítózáskor 2-3 forgás és beindul, majd a már átmelegedett motort szinte minden alkalommal gond nélkül beindul.

Mielőtt a gázrendszer az autóba került volna, mindig pöccre indult az autó ( előzőleg 4 ágú bosch gyertyák voltak az autóban ).
Véleményetek szerint mi lehet a gond, mit érdemes vizsgálni ?

Köszönök a nevében minden segítőkész hozzászólást... üdv

Nem tudom milyen az üa rendszer a passatban, de ha olyan visszatérő ág nélküli, mint a mondeóé, akkor lehet, hogy a elereszti a nyomást b keszon betegség (a meleg hatására levegős lesz a csőben a benzin). Én erre tippelek.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #903 Dátum: 2012.08.17 péntek, 12:49:42 »

Sziasztok, elnézést az offért , a testvérem nemrég építette be az autójába ( VW Passat 1.8 Turbo 20 V, 2003as évjárat, AWT motorkódos ) AC Stag rendszert, Tomasetto reduktorral, új Brisk gyújtógyertyák (LPG/CNG rendszerhez ) és azt tapasztalta, hogy amikor hideg motort akar beindítani, elsőre nem indul be szinte sosem, 4-5 forgás után sem.
Másodszori indítózáskor 2-3 forgás és beindul, majd a már átmelegedett motort szinte minden alkalommal gond nélkül beindul.

Mielőtt a gázrendszer az autóba került volna, mindig pöccre indult az autó ( előzőleg 4 ágú bosch gyertyák voltak az autóban ).
Véleményetek szerint mi lehet a gond, mit érdemes vizsgálni ?

Köszönök a nevében minden segítőkész hozzászólást... üdv

Benzinnel indít, vagy mindig gázon fut?

A gyertyákat szerintem egy próba erejéig cseréljétek vissza.
Naplózva
béci
Vendég
« Új hozzászólás #904 Dátum: 2012.08.17 péntek, 15:41:38 »

Benzinnel indít, vagy mindig gázon fut?

A gyertyákat szerintem egy próba erejéig cseréljétek vissza.
Köszönöm nektek, benzinnel indít és benzint használ a motor amíg a 30-35 C üzemi fokot eléri, majd automatikusan átkapcsol gázra, de a szintjelzőn található gombbal manuálisan is váltható.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #905 Dátum: 2012.08.17 péntek, 15:49:33 »

Köszönöm nektek, benzinnel indít és benzint használ a motor amíg a 30-35 C üzemi fokot eléri, majd automatikusan átkapcsol gázra, de a szintjelzőn található gombbal manuálisan is váltható.

Azért írtam, amit írtam... ha végig benzinnel megy, akkor nincs ilyen.
Azt is ki lehet próbálni, hogy átlátszó csövet rakni, ott látszanak a buborékok.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
béci
Vendég
« Új hozzászólás #906 Dátum: 2012.08.17 péntek, 15:58:40 »

Azért írtam, amit írtam... ha végig benzinnel megy, akkor nincs ilyen.
Azt is ki lehet próbálni, hogy átlátszó csövet rakni, ott látszanak a buborékok.
Nem értem, a gázrendszer előtt minden remekül működött, amióta a gázt beszerelték, azóta van a jelenség.

Leírnád léci részletesebben ?
Tehát teljesen hideg motornál, kihűlt motornál elsőre nem indul, majd másodszorra indul, amikor a motor még mindig ugyanolyan hideg, akkor is lehet összefüggés ?

Nem értem, hogy a gázrendszer milyen összefüggésben van a benzinrendszerrel, a szereléskor valamit elqrhattak?
De mért piszkáltak volna bármit a befecskendező rendszeren ?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #907 Dátum: 2012.08.17 péntek, 16:41:11 »

Nem értem, a gázrendszer előtt minden remekül működött, amióta a gázt beszerelték, azóta van a jelenség.

Leírnád léci részletesebben ?
Tehát teljesen hideg motornál, kihűlt motornál elsőre nem indul, majd másodszorra indul, amikor a motor még mindig ugyanolyan hideg, akkor is lehet összefüggés ?

Nem értem, hogy a gázrendszer milyen összefüggésben van a benzinrendszerrel, a szereléskor valamit elqrhattak?
De mért piszkáltak volna bármit a befecskendező rendszeren ?

Ha benzinen megy, akkor megy végig az AC is, amikor leállítod, megmarad a nyomás, és a következő alkalommal indul naccerűen a gép.
Ha gázon megy, benzinnel indul, majd egy idő után átkapcsol gázra. Valszeg leállítja az AC-t, minek tekerjen feleslegesen.
Ha nem tudja megtartani a nyomást, akkor a következő indítás alkalmával kell egy kis idő, hogy felépüljön, addig viszont nem indul a járgány.

Olvasd ezt el: http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
béci
Vendég
« Új hozzászólás #908 Dátum: 2012.08.18 szombat, 04:38:29 »

Ha benzinen megy, akkor megy végig az AC is, amikor leállítod, megmarad a nyomás, és a következő alkalommal indul naccerűen a gép.
Ha gázon megy, benzinnel indul, majd egy idő után átkapcsol gázra. Valszeg leállítja az AC-t, minek tekerjen feleslegesen.
Ha nem tudja megtartani a nyomást, akkor a következő indítás alkalmával kell egy kis idő, hogy felépüljön, addig viszont nem indul a járgány.

Olvasd ezt el: http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0
Köszönöm a cikket, elolvastam.

A gyertyát visszacseréltem, először nem indult elsőre, majd a mai napon megpróbáljuk " hátha " az volt a gond.

Ha a cikket jól értelmeztem, akkor az ac pumpa ( üzemanyag szivattyú, ami a tartályban található ) vagy a nyomásszabályzó szelep ( ami a motortérben, egy gomba alakú ) lehetnek a hibásak .?
Készítek egy diagot is, állítólag ha a keverékre panaszkodik és hiba olvasható, akkor az ac pumpa lehet a gond, de ezt sima benzines, gázrendszerrel nem rendelkező motornál fordult elő.

Szerinted hogyan és egyáltalán lehetséges-e "házilag" diagnosztizálni és esetleg orvosolni a hibát ?

Köszi...
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #909 Dátum: 2012.08.18 szombat, 06:51:41 »

Köszönöm a cikket, elolvastam.

A gyertyát visszacseréltem, először nem indult elsőre, majd a mai napon megpróbáljuk " hátha " az volt a gond.

Ha a cikket jól értelmeztem, akkor az ac pumpa ( üzemanyag szivattyú, ami a tartályban található ) vagy a nyomásszabályzó szelep ( ami a motortérben, egy gomba alakú ) lehetnek a hibásak .?
Készítek egy diagot is, állítólag ha a keverékre panaszkodik és hiba olvasható, akkor az ac pumpa lehet a gond, de ezt sima benzines, gázrendszerrel nem rendelkező motornál fordult elő.

Szerinted hogyan és egyáltalán lehetséges-e "házilag" diagnosztizálni és esetleg orvosolni a hibát ?

Köszi...

Ha nem a szikra a gond, akkor marad az üzemanyag.

Amit otthon ki lehet próbálni, hogy leállítás előtt járatni benzinen egy kicsit, mert akkor visszaáll a nyomás a rendszerben, így elvileg
a gyár által tervezett ütemben fog csökkenni a nyomás leállítás után, és nem alakul ki ez a buborékképződés. Ha így megszűnik a probléma,
akkor megvan a hiba.
Naplózva
béci
Vendég
« Új hozzászólás #910 Dátum: 2012.08.18 szombat, 11:43:38 »

Ha nem a szikra a gond, akkor marad az üzemanyag.

Amit otthon ki lehet próbálni, hogy leállítás előtt járatni benzinen egy kicsit, mert akkor visszaáll a nyomás a rendszerben, így elvileg
a gyár által tervezett ütemben fog csökkenni a nyomás leállítás után, és nem alakul ki ez a buborékképződés. Ha így megszűnik a probléma,
akkor megvan a hiba.

Vagyis mire gondolsz pontosan a hiba alatt ?
Mire lehet számítani, mit kell majd cserélni vagy javíttatni ha lehetséges ?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #911 Dátum: 2012.08.18 szombat, 11:51:48 »

Vagyis mire gondolsz pontosan a hiba alatt ?
Mire lehet számítani, mit kell majd cserélni vagy javíttatni ha lehetséges ?

Pont arra, amit Angel írt, annak a kiszűrésére lenne jó ez a módszer. Ha így rendesen beindul, akkor lehet nézni, hogy milyen gyorsan esik le a nyomás a rendszerben, ha ez a gyári előírást nem teljesíti, akkor a visszafolyás okát kéne megkeresni, ha teljesíti, akkor vagy benzinen kéne leállítani mindig, vagy valami elektronikát kitalálni (talán a gázcomputerben programozható?), hogy bizonyos időközönként járassa meg az AC-t, ezzel állítsa vissza a nyomást a rendszerben, hogy ne buborékosodjon fel.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #912 Dátum: 2012.08.18 szombat, 12:01:57 »

Vagyis mire gondolsz pontosan a hiba alatt ?
Mire lehet számítani, mit kell majd cserélni vagy javíttatni ha lehetséges ?

Itt nem kell még cserélni semmit. Először azt próbáld ki, amit tmp írt: leállítás előtt rakd át benzinre (mondjuk 1 kilométer erejéig).
És számolj be, hogy indult a következő alkalommal.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #913 Dátum: 2012.08.18 szombat, 12:02:13 »

Vagyis mire gondolsz pontosan a hiba alatt ?
Mire lehet számítani, mit kell majd cserélni vagy javíttatni ha lehetséges ?

Nekem is Stag-om van, de ez most nem jelent semmit.
Akkor indul nehezen, amikor gázon menés közben vmi miatt lefullad az autó. Ilyenkor még gáz marad a rendszerben, és amíg az ki nem ürül, addig nem indul be... Az is lehet, hgoy szimplán átereszt a gáz, vmit elrontottak a beszerelésnél.. Bár akkor melegen is csinálná...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #914 Dátum: 2012.08.18 szombat, 12:05:46 »

Pont arra, amit Angel írt, annak a kiszűrésére lenne jó ez a módszer. Ha így rendesen beindul, akkor lehet nézni, hogy milyen gyorsan esik le a nyomás a rendszerben, ha ez a gyári előírást nem teljesíti, akkor a visszafolyás okát kéne megkeresni, ha teljesíti, akkor vagy benzinen kéne leállítani mindig, vagy valami elektronikát kitalálni (talán a gázcomputerben programozható?), hogy bizonyos időközönként járassa meg az AC-t, ezzel állítsa vissza a nyomást a rendszerben, hogy ne buborékosodjon fel.

Ugye nekem Galaxym van, ami nem más, mint egy VW... Ennél úgy van, ha nyitom a vezetőoldali ajtót, azonnal nyomás alá helyezi az üa rendszert. Vélhetően az említett autó is ezt csinálja. Akkor meg bukta az elmélet...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #915 Dátum: 2012.08.18 szombat, 12:20:28 »

Ugye nekem Galaxym van, ami nem más, mint egy VW... Ennél úgy van, ha nyitom a vezetőoldali ajtót, azonnal nyomás alá helyezi az üa rendszert. Vélhetően az említett autó is ezt csinálja. Akkor meg bukta az elmélet...

HA ezt csinálja. Ezek a rendszerek folyamatosan változnak. Hol ilyet, hol olyat tesznek be.
Még szérián belül is... lehet, hogy a tiédben van visszatérő ág (V6), a másikban meg nincs.
És itt nem elég, hogy nyomás alá helyezze. Mert ha nincs visszatérő ág, akkor ugyanúgy jelentkezik a bibi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
béci
Vendég
« Új hozzászólás #916 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:13:55 »

Itt nem kell még cserélni semmit. Először azt próbáld ki, amit tmp írt: leállítás előtt rakd át benzinre (mondjuk 1 kilométer erejéig).
És számolj be, hogy indult a következő alkalommal.
Köszi, ezt teszem majd, ahogyan javasoltátok.  wave
Naplózva
béci
Vendég
« Új hozzászólás #917 Dátum: 2012.08.18 szombat, 13:22:54 »

Ugye nekem Galaxym van, ami nem más, mint egy VW... Ennél úgy van, ha nyitom a vezetőoldali ajtót, azonnal nyomás alá helyezi az üa rendszert. Vélhetően az említett autó is ezt csinálja. Akkor meg bukta az elmélet...
Ha nyomás alá helyezi, akkor hangot ad a pumpa ha nem tévedek .?

A Passatnál a kulcs elfordítása után lehet hallani az ac pumpa beindulását.
Az érdekes, hideg motor beindításakor először hallani a pumpa forgását ahogy nyomja az üzemanyagot, majd következik az indítózás, 4-5 forgás után sem indul be.
Ezután jön a második felvonás, ismét egy kulcs elfordítás és itt már nem hallani az ac pumpa forgását-intenzív pumpálására utaló hangot, majd indítózás és 1-2 forgás után szépen beindul a motor.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #918 Dátum: 2012.08.18 szombat, 19:44:06 »

Ha nyomás alá helyezi, akkor hangot ad a pumpa ha nem tévedek .?

A Passatnál a kulcs elfordítása után lehet hallani az ac pumpa beindulását.
Az érdekes, hideg motor beindításakor először hallani a pumpa forgását ahogy nyomja az üzemanyagot, majd következik az indítózás, 4-5 forgás után sem indul be.
Ezután jön a második felvonás, ismét egy kulcs elfordítás és itt már nem hallani az ac pumpa forgását-intenzív pumpálására utaló hangot, majd indítózás és 1-2 forgás után szépen beindul a motor.
Szerintem pont akkor hagyod abba az indítózást amikor beindulna a vas. Az elsőnél azért hallod, hogy teker az AC, mert van hová nyomnia a naftát. A másodiknál már megvan a nyomás, tehát nem teker (annyit) az AC és a gép is indul. Ha 10 mp indítózás után sem indul elsőre, de utána másodikra rögtön, akkor valami elektronika lehet a hibás. Azt próbáltad már, hogy elsőre csak gyújtást adsz (de nem indítasz), leveszed, majd ezt követően indítózol?
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #919 Dátum: 2012.08.18 szombat, 22:21:35 »

Urak!
Biztos, hogy lekapcsolja az AC-t a gázkompjúter?
Nekem 5000 fordulat felett benzinre kapcsol, lévén, hogy nagy fordulat/nagy terhelénésnél már közel sem ideális a gázüzem, ha lekapcsolna az Ac gázüzemben, akkor pl egy forszírozott előzésnél hirtelene se gáz/se benzin, másnap benne/ rajta lennék a lánglovagok honlapján.
Egy biztos a DT rendszer nem kapcsol le, és ha jól sejtem a többi sem. A gázos Index fórumon több okos user épít be saját szakállára ac-t leállító ilyen olyan reléket, okosségokat. Ha ez programozható lenne a gázkomjúterben, akkor ezzel nem igazán foglalkozna senki.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
béci
Vendég
« Új hozzászólás #920 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 00:05:54 »

Nos, nagyon köszönöm a segítő hozzászólásokat és a segítőkészséget, a gyertyacserés dolog sajnos nem oldottam meg a gondot, pedig mielőtt ma indítottam volna, kb. 10 perces szünetekkel háromszor megcsináltam a diagolás miatt azt hogy kulcs elfordít ( a műszerfalon megjelentek az adatok, ac pumpa nyomott üzemanyagot ), de sajnos ismét nem indult elsőre, csak másodszorra.

A leállítást most viszont úgy csináltam, hogy járattam 2-3 percig benzinen, holnap meglátom mit hoz eredményül.

A gázrendszer beszerelése után megjelent néhányszor a Check Engine, ingadozott az alapjárat néha, megtorpant gyorsításkor, de akár konstans tartott sebességnél is.

A hibakódot töröltem, sőt arra gyanakodtam hogy a hőgomba ( hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó ) miatt gyullad ki a Check Engine, ugyanis ingadozott a fedélzeti hőmérséklet mutatón a hőfok, ami ugye termosztát hibájára is utalhat.
A termosztátot is kicserélem, azaz cseréltetem, arra nem akarok vállalkozni.

A beszerelés után a srácok 1.5 órára elvitték, "kalibrálni" az autót és miután átvettem tőlük az autót  ( ami tökéletes műszaki állapotban volt amikor elvittem ) nagyon ramatyul viselkedett.
( Nem ez az első gázos autó, amivel találkozok-használok, azt előző autómban is szereltettem gázrendszert, habár az egy egyszerű konstrukció volt, Ford Escort 1.6 16V , 1993 évjárat -szerettem Smiley- )

Miután visszamentem ( megjegyzem, nekem egy út 100 km egy irányban plusz a határátkelőhelyen való várakozás ), elpanaszoltam nekik a tüneteket és akkor manuálisan beállították, de ekkor már én is mentem a próbaútra !!!

Említettem nekik hogy a hideg motor elsőre nem akar beindulni, de akkor a helyszínen nem tudták ( vagy nem akartak ) vele foglalkozni, így hát én próbálkozom rájönni mi is lehet a gond, mielőtt egy szerelőhöz fordulnék, aki majd ha pechem van, akkor igyekszik megvásároltatni velem egy csomó felesleges alkatrészt.

Jah, majd elfelejtettem, még diagnosztikai kábelt is vásároltam tőlük, csak nem szeretnék nem megfelelő áttanulmányozás hiányában valamit elqrni.

Tehát a szerelés után a következő hibakódok jelentek meg :

Address 01: Engine       Labels: 4B0-906-018.LBL
   Controller: 4B0 906 018 DC
   Component: 1.8L R4/5VT         0001
   Coding: 11501
   Shop #: WSC 00028
   WVWZZZ3BZ2P442703     VWZ7Z0B5000321
2 Faults Found:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
            P1128 - 35-00 - -
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
            P1136 - 35-00 - -
Readiness: 0010 1001

Ezeket töröltem, majd a manuális kalibráció előtt ezek voltak:

Address 01: Engine       Labels: 4B0-906-018.LBL
   Controller: 4B0 906 018 DC
   Component: 1.8L R4/5VT     G   0001
   Coding: 11501
   Shop #: WSC 00028
   WVWZZZ3BZ2P442703     VWZ7Z0B5000321
7 Faults Found:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
            P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
            P1136 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
            P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
            P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
            P0304 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
            P1602 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000

A " Voltage too Low " valószínűleg a lemerült akkumulátorra utalhat.

Miután manuálisan kalibrálták a gázrendszert, a Check Engine nem villan ki és hibakódokat sem találok, nem tárolódik és a motor is egyenletesen jár, egyedül még az indítózás megoldása maradt hátra.

Kiegészítés:
Véleményetek szerint az "normális" és rendben van, hogy a négy ágú fém szívótorkot ( ha nem tévedek a megnevezésével ) megfúrták és rácsatlakoztattak egy üreges csövet ?
Készítek majd fotót, ha szükséges .?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 vasárnap, 01:33:46 írta béci » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #921 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 10:08:30 »



A hibakódok csak a gázrendszer nem megfelelő beállításából adódtak, ha utána jól beállították, és el is tűntek a hibakódok, akkor ennek nem kéne gondot okoznia.

A szívósort hol fúrták meg, mire megy a cső ami oda megy? Ha nincs másik, a szívósorról lecsatlakozó cső, akkor szükségmegoldás volt gondolom, általában egy T elágazással becsatlakoznak meglévő csövekbe.

Amúgy a hozzáállásuk szerintem felháborító. Elviszik másfél órás kocsikázásra beállítani a rendszert (elmentek mekizni egyet, vagy mi?), visszaadják úgy, hogy szarul működik, és amikor felhozol egy problémát, ami beszerelés előtt nem volt, akkor lesz@rják...  falbav

Urak!
Biztos, hogy lekapcsolja az AC-t a gázkompjúter?
Nekem 5000 fordulat felett benzinre kapcsol, lévén, hogy nagy fordulat/nagy terhelénésnél már közel sem ideális a gázüzem, ha lekapcsolna az Ac gázüzemben, akkor pl egy forszírozott előzésnél hirtelene se gáz/se benzin, másnap benne/ rajta lennék a lánglovagok honlapján.
Egy biztos a DT rendszer nem kapcsol le, és ha jól sejtem a többi sem. A gázos Index fórumon több okos user épít be saját szakállára ac-t leállító ilyen olyan reléket, okosségokat. Ha ez programozható lenne a gázkomjúterben, akkor ezzel nem igazán foglalkozna senki.
Üdv


Gázrendszertől függ, nem mindegyik kapcsol át.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #922 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 11:31:27 »

A hibakódot töröltem, sőt arra gyanakodtam hogy a hőgomba ( hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó ) miatt gyullad ki a Check Engine, ugyanis ingadozott a fedélzeti hőmérséklet mutatón a hőfok, ami ugye termosztát hibájára is utalhat.
A termosztátot is kicserélem, azaz cseréltetem, arra nem akarok vállalkozni.
Ha jól tudom a check engine nem világít azért, mert a vízhőfok jeladó hibás értéket közvetít, csak azért ha semmilyet  wave

szerk: sikerült a fő problémához hozzászólnom  eplus2
Naplózva
béci
Vendég
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 05:17:02 »

A hibakódok csak a gázrendszer nem megfelelő beállításából adódtak, ha utána jól beállították, és el is tűntek a hibakódok, akkor ennek nem kéne gondot okoznia.

A szívósort hol fúrták meg, mire megy a cső ami oda megy? Ha nincs másik, a szívósorról lecsatlakozó cső, akkor szükségmegoldás volt gondolom, általában egy T elágazással becsatlakoznak meglévő csövekbe.

Amúgy a hozzáállásuk szerintem felháborító. Elviszik másfél órás kocsikázásra beállítani a rendszert (elmentek mekizni egyet, vagy mi?), visszaadják úgy, hogy szarul működik, és amikor felhozol egy problémát, ami beszerelés előtt nem volt, akkor lesz@rják...  falbav

Gázrendszertől függ, nem mindegyik kapcsol át.
Igen, eltűntek a hibakódok, tegnap is ellenőriztem és nincsenek hibakódok, a gázrendszer vezérlőjében sincs.

A fotókon mellékeltem a szívósor ( szívótorokról ), hol fúrták, mit csatlakoztattak.

http://kepfeltoltes.hu/view/120820/P8190237_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120820/P8190238New_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120820/P8190239New_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120820/P8190241New_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A gázrendszer vezérlő softwerében lehetőség van beállítani mennyi fordulattól induljon el a gázinjektorok és kapcsoljanak vissza a benzinbefecskendezők, de az AC pumpára nincs menü, lehetőség az állításra.

Tegnap próbáltam a tippet, benzinnel mentem néhány kilométert, majd ugye benzinnel is állítottam le és sajnos hideg motornál most sem indult el elsőre, pedig most még hosszabban indítóztam mint eddig.

Kezd az őrületbe kergetni  falbav  falbav  falbav

Megpróbálkozom az üzemanyagszűrő cserével, remélve hogy hátha az segít valamelyest, mivel legutóbb nem MANN és kategóriájába tartozó szűrőt kapott a gép és állítólag erre érzékeny az üzemanyagrendszer.
Télen lesz a legszarabb, hamar lehűl a motor és ha az akksi sem lesz a legfaszább állapotban, akkor nem indul be és jöhet a szentségelés.

Most írok pár sort a gázrendszert beszerelőnek, érdekel hogy vajon válaszra méltatnak Huh?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.20 hétfő, 05:47:20 írta béci » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #924 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 07:53:52 »

Igen, eltűntek a hibakódok, tegnap is ellenőriztem és nincsenek hibakódok, a gázrendszer vezérlőjében sincs.

A fotókon mellékeltem a szívósor ( szívótorokról ), hol fúrták, mit csatlakoztattak.

http://kepfeltoltes.hu/view/120820/P8190237_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120820/P8190238New_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120820/P8190239New_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120820/P8190241New_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A gázrendszer vezérlő softwerében lehetőség van beállítani mennyi fordulattól induljon el a gázinjektorok és kapcsoljanak vissza a benzinbefecskendezők, de az AC pumpára nincs menü, lehetőség az állításra.

Tegnap próbáltam a tippet, benzinnel mentem néhány kilométert, majd ugye benzinnel is állítottam le és sajnos hideg motornál most sem indult el elsőre, pedig most még hosszabban indítóztam mint eddig.

Kezd az őrületbe kergetni  falbav  falbav  falbav

Megpróbálkozom az üzemanyagszűrő cserével, remélve hogy hátha az segít valamelyest, mivel legutóbb nem MANN és kategóriájába tartozó szűrőt kapott a gép és állítólag erre érzékeny az üzemanyagrendszer.
Télen lesz a legszarabb, hamar lehűl a motor és ha az akksi sem lesz a legfaszább állapotban, akkor nem indul be és jöhet a szentségelés.

Most írok pár sort a gázrendszert beszerelőnek, érdekel hogy vajon válaszra méltatnak Huh?

Aminek a lyukat fúrták, az az LPG rendszer saját map szenzora, gondolom nem találtak neki másik csövet, amire gond nélkül rá tudtak volna csatlakozni.Az AC pumpát lehet, hogy folyamatosan járatja, és az is lehet hogy a beállított fordulatszám közelébe érve kapcsolja be.

Ha így is gond van az indítással, akkor elvileg LPG-üzemtől független a gond. Ü.a nyomást kéne nézni indítózáskor, ha az is jó, és az injektorok is jók, akkor én kifogytam az ötletekből  Embarrassed

Szerk: Amúgy benzinnel hibátlanul megy?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.20 hétfő, 08:07:31 írta tpmportal » Naplózva
béci
Vendég
« Új hozzászólás #925 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 13:57:23 »

Aminek a lyukat fúrták, az az LPG rendszer saját map szenzora, gondolom nem találtak neki másik csövet, amire gond nélkül rá tudtak volna csatlakozni.Az AC pumpát lehet, hogy folyamatosan járatja, és az is lehet hogy a beállított fordulatszám közelébe érve kapcsolja be.

Ha így is gond van az indítással, akkor elvileg LPG-üzemtől független a gond. Ü.a nyomást kéne nézni indítózáskor, ha az is jó, és az injektorok is jók, akkor én kifogytam az ötletekből  Embarrassed

Szerk: Amúgy benzinnel hibátlanul megy?
Hibátlanul megy mindkét üzemmódban, átváltáskor sem lehet érezni semmit, sem torpanás, sem motorfordulat esés nem történik.
Az üzemmódváltás állítható a gáz ECU szoftverében, nálam jelenleg elsősorban a hűtőfolyadék hőmérsékletétől függ és másodlagos a fordulatszám.

Közben kaptam a beszerelőtől választ és az üzemanyag szivattyú nyomásának ellenőrzését javasolja ( nem értem, hogyan ,mehetett tönkre pont a beszerelés után Huh? , ez szinte lehetetlen összefüggés ), valamint indítást gázon, mivel lehet hogy átereszt az injektor és megnehezíti a benzines indítást és még azt javasolja hogy menjek 50 km-t benzinen és ismét programozzam, programoztassam.

Ezt írták:
Direkt gázzal is nehezen indul? Csak hidegen indul nehezen? A benzin szivattyú tökéletes? Nyomjuk az üzemmódváltó kapcsolót, úgy indítózunk.
Milyen hibák lehetnek? Az injektor átenged leállítás után a gáz ottmarad a torokban, indításkor kap benzint és gázt is.
Még finomítani kell a programozáson. A gázprogram visszatud hatni a benzinprogramra.
Ezt úgy célszerű elvégezni, hogy előtte legalább 50 kilómétert autózunk benzinnel.

Majd ezt:
Lehet indítani közvetlenül gázzal is.
Azért javasoltam, mert így ki lehet zárni a vegyes indítást. ( Ha az injektorok átengednének egy kis gázt és benzinnel indítjunk, nehezebben indul.)
Az alábbit tartom a legvalószínűbbnek.
Amikor itt volt, azért nem lehetett jól beállítani, mert nem ment előtte benzinnel 50 kilómétert.
Első lépésben el kellene menteni a programot.Benzinnel menni 50 kilómétert. Ez alatt az idő alatt visszaáll a gyári program. Készíteni egy teljesen új programot. Ha tökéletes lesz
törölni lehet az elmentett régit.Tudom egy kicsit macerás,-elnézést kérek-de ha beáll, akkor már nem lesz ez a probléma.


A programozás lesz a legnehezebb része megoldanom, még sosem végeztem ilyet.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #926 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 17:38:15 »

A programozás lesz a legnehezebb része megoldanom, még sosem végeztem ilyet.
akkor miért nem szakember csinálja?  fejvakaras
Naplózva
béci
Vendég
« Új hozzászólás #927 Dátum: 2012.08.20 hétfő, 18:30:28 »

akkor miért nem szakember csinálja?  fejvakaras
Ha nem boldogulok, az marad.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #928 Dátum: 2012.08.21 kedd, 17:59:35 »

Ha nem boldogulok, az marad.

vagy esetleg egy bazi nagy  exploserderage  (sajnos autós verzió nem volt)

Azt az egyet megtanultam, hogy gázzal még véletlenül se játsszak.
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #929 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 16:45:12 »

Sziasztok!

Van egy kis problémám...
Az autó gázzal tökéletesen müködik, ellenben ha benzinnel szeretnék menni, akkor szörnyű csörömpölés hallatsik előről, elsősorban akkor, ha folyamatos gázadás történik.
Mi lehet ez?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #930 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 18:12:58 »

Sziasztok!

Van egy kis problémám...
Az autó gázzal tökéletesen müködik, ellenben ha benzinnel szeretnék menni, akkor szörnyű csörömpölés hallatsik előről, elsősorban akkor, ha folyamatos gázadás történik.
Mi lehet ez?


Szelep, szerintem nem eléggé sűrű az olajad. Neked is javasolnék most olajba egy kevés valvoline adalékot. Utána szerintem megszűnik a csörgés.
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #931 Dátum: 2012.08.30 csütörtök, 20:10:52 »

Szelep, szerintem nem eléggé sűrű az olajad. Neked is javasolnék most olajba egy kevés valvoline adalékot. Utána szerintem megszűnik a csörgés.

Nem értem. GyáriFord olaj van benne. Gáznál miért nem csörög?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #932 Dátum: 2012.08.31 péntek, 09:34:36 »

Nem értem. GyáriFord olaj van benne. Gáznál miért nem csörög?

A régi vákumos előgyujtás szabályozós autókban, ha túl nagy volt az előgyújtás akkor "becsörgött" a motor (nekem az 1,3CVH Fiestámon ilyen volt), lehet hogy itt is vmi ilyesmi probléma lesz.
Tudom itt ilyet nem lehet állítani, lehet vmelyik jeladó kakukk.
Ha ez az csörgés, akkor max akkusztikai jelenség, konkrétan nem csörög se a szelep, se duggatyú, legalábbis én így tudom.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #933 Dátum: 2012.08.31 péntek, 10:29:02 »

A régi vákumos előgyujtás szabályozós autókban, ha túl nagy volt az előgyújtás akkor "becsörgött" a motor (nekem az 1,3CVH Fiestámon ilyen volt), lehet hogy itt is vmi ilyesmi probléma lesz.
Tudom itt ilyet nem lehet állítani, lehet vmelyik jeladó kakukk.
Ha ez az csörgés, akkor max akkusztikai jelenség, konkrétan nem csörög se a szelep, se duggatyú, legalábbis én így tudom.

Felhívom ma a gázosokat, kíváncsi vagyok hogy mit mondanak...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
siky
Vendég
« Új hozzászólás #934 Dátum: 2012.08.31 péntek, 11:34:06 »

A régi vákumos előgyujtás szabályozós autókban, ha túl nagy volt az előgyújtás akkor "becsörgött" a motor (nekem az 1,3CVH Fiestámon ilyen volt), lehet hogy itt is vmi ilyesmi probléma lesz.
Tudom itt ilyet nem lehet állítani, lehet vmelyik jeladó kakukk.
Ha ez az csörgés, akkor max akkusztikai jelenség, konkrétan nem csörög se a szelep, se duggatyú, legalábbis én így tudom.
Ezért a kopogásérzékelő a felelős, nem?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #935 Dátum: 2012.08.31 péntek, 13:38:21 »

Sziasztok!

Van egy kis problémám...
Az autó gázzal tökéletesen müködik, ellenben ha benzinnel szeretnék menni, akkor szörnyű csörömpölés hallatsik előről, elsősorban akkor, ha folyamatos gázadás történik.
Mi lehet ez?


A sok gázüzemtől eloxidálódott az egyik benzines injektorodban a tű, ezért elkezd szorulni, ez okozhat rendetlen befecskendezést, az pedig tökéletlen égést. Ezért szokták
egyesek az autó leállítása előtt 1km-rel visszakapcsolni benzinre, hogy a benzines injektorok meg legyenek kenve. Egy hete a Ford szerelőmnél jártam aki valami hasonlóval küzd a saját gázos autóján. Vagy annyira régi állott a benzined a tankban a sok gázhasználattól, hogy felkapott koszt, és eldugult az egyik injektorod.
Vagy pocsék a benzin minősége (nincs meg a 95) és bekopog égés során, bár ennek egy darabig lefelé utána tud menni az ECU dúsítással, feltéve ha van kopogás érzékelő a Duratec Mondeo-ban (nem tom)...

Kéne tudni nem e füstöl az autó...

Azzal nem tévedsz sokat ha megtankolod benzinnel legalább félig, és beleöntesz egy flakon injektor tisztítót.

És onnan indulj el hogy mi az ami különbözik a 2 üzemanyag felhasználás között alkatrész szinten. Ha csak az egyik üzemmódban van csörgés a másikban nincs akkor nem lehet a probléma oka például az olaj, ami mindkét üzemmódhoz kell a motornak. A korszerű motorolajokban egyébként benne van minden adalék alapból, ami kellhet egy jól karbantartott motornak.

Tévedés jogát fenntartom...
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.31 péntek, 13:53:04 írta FokaDriver » Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #936 Dátum: 2012.08.31 péntek, 13:46:32 »

1.8 Mondeo gázosok figyelmébe:

http://amrautos.co.uk/database_problem_cars.pdf
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #937 Dátum: 2012.08.31 péntek, 14:08:52 »

1.8 Mondeo gázosok figyelmébe:

http://amrautos.co.uk/database_problem_cars.pdf


Tegyük hozzá, hogy Mk2, mert ez még a Zetec motorokra vonatkozik.
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #938 Dátum: 2012.08.31 péntek, 16:24:44 »

Beszéltem Kontorékkal. A kopogásérzékelő az szerinte is.
Az mi a fenére való? Most akkor cserélnem kell, vagy maradhat így?
Mennyiba fájhat, ha cserés?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #939 Dátum: 2012.08.31 péntek, 16:37:14 »

Beszéltem Kontorékkal. A kopogásérzékelő az szerinte is.
Az mi a fenére való? Most akkor cserélnem kell, vagy maradhat így?
Mennyiba fájhat, ha cserés?

22k körül van a gyári, általában a blokk oldalára van felcsavarozva. Azért kell, hogy a lehető legnagyobb legyen előgyújtási szög minden körülmény között, de még éppen ne kopogjon a motor.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #940 Dátum: 2012.08.31 péntek, 16:59:33 »

Beszéltem Kontorékkal. A kopogásérzékelő az szerinte is.
Az mi a fenére való? Most akkor cserélnem kell, vagy maradhat így?
Mennyiba fájhat, ha cserés?

Kopogás... ha a benzin hamarabb begyullad öngyulladással, mint ahogy szikrával kellene, akkor jön létre a kopogás.
Vagyis, amikor még a dugattyú megy felfelé. Ezt a motor mechanikusan nem szereti, kb mintha kalapáccsal vágnál a dugattyú tetejére.
A kopogásérzékelő egy szenzor (javarészt piezoelektromos), ami érzi a remegést. Azaz tudja, hogy időben, vagy jóval előbb robbant az elegy.
Ugye normális esetben is előbb van a gyújtás, még a holtpont előtt, de mivel nem azonnal robban, hanem kell rá egy bizonyos idő, azért van előgyújtás.
Vagyis, a holtpont előtt egy adott szögben. Ha más oktánszámú a benzin (öngyulladásgátló képesség), akkor más szög tartozik hozzá.
Ha a motor kopog, a vezérlő drasztikusan beavatkozik, visszaveszi mondjuk 5 fokkal, és szép lassan adja vissza, amíg el nem kezd kopogni.
Ehhez nagyon fontos a szenzor. Nem tudom, a benzinesben hány van, van hogy csak 1, vagy minden hengerhez 1. Ekkor sokkal pontosabban lehet belőni a dolgokat.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #941 Dátum: 2012.08.31 péntek, 17:00:51 »

A sok gázüzemtől eloxidálódott az egyik benzines injektorodban a tű, ezért elkezd szorulni, ez okozhat rendetlen befecskendezést, az pedig tökéletlen égést. Ezért szokták
egyesek az autó leállítása előtt 1km-rel visszakapcsolni benzinre, hogy a benzines injektorok meg legyenek kenve. Egy hete a Ford szerelőmnél jártam aki valami hasonlóval küzd a saját gázos autóján. Vagy annyira régi állott a benzined a tankban a sok gázhasználattól, hogy felkapott koszt, és eldugult az egyik injektorod.
Vagy pocsék a benzin minősége (nincs meg a 95) és bekopog égés során, bár ennek egy darabig lefelé utána tud menni az ECU dúsítással, feltéve ha van kopogás érzékelő a Duratec Mondeo-ban (nem tom)...

A lambda szondás autó nem igazán tud meglenni kopogásszenzor nélkül...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #942 Dátum: 2012.08.31 péntek, 20:27:40 »

Ha tudok, bontottat szerzek bele...
A gázüzem miatt szálhatott el a gyári?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #943 Dátum: 2012.08.31 péntek, 20:33:10 »

Ha tudok, bontottat szerzek bele...
A gázüzem miatt szálhatott el a gyári?

Az LPG-nek úgy tudom jóval magasabb az oktánszáma, ezért a PCM jó előre tudta tolni a gyújtást. Nem tudom, lehetséges-e, hogy "hozzászokott". Szerintem próbálkozz meg egy PCM-resettel, mielőtt alkatrészt vadászol. Meg egy injektortisztítóval.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.31 péntek, 20:39:41 írta tpmportal » Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2012.08.31 péntek, 20:43:02 »

Az LPG-nek úgy tudom jóval magasabb az oktánszáma, ezért a PCM jó előre tudta tolni a gyújtást. Nem tudom, lehetséges-e, hogy "hozzászokott". Szerintem próbálkozz meg egy PCM-resettel, mielőtt alkatrészt vadászol. Meg egy injektortisztítóval.
Meg esetleg egy diagnosztikával, hátha rögtön hozza hibának a kopogásérzékelőt.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #945 Dátum: 2012.08.31 péntek, 21:00:09 »

Meg esetleg egy diagnosztikával, hátha rögtön hozza hibának a kopogásérzékelőt.

Az jönne csekkendzsinnel is, nem? De egy próbát mindenképp megér ez is.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #946 Dátum: 2012.08.31 péntek, 22:09:29 »

Az jönne csekkendzsinnel is, nem? De egy próbát mindenképp megér ez is.
Öööö, minden bizonnyal. Én még MkII-ben élek, ott nincs checkengine lámpa.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2012.08.31 péntek, 23:31:50 »

A lambda szondás autó nem igazán tud meglenni kopogásszenzor nélkül...

Dehogynem. Focus I. 1.8 és 2.0 Zetec-ben sincs kopogásérzékelő. Azoknál gyárilag fix 95-ös oktánszámot vesz alapul az ECU.  Csak 1.4 és 1.6-os F1-esekben van 1 db kopogásérzékelő.  Focusoknál fix gyújtás van. Lefelé tudja tolni a előgyujtást, de felfelé csak 95-ig megy. (vagy amire beállíttatod talán 92 és 106 között az ECU-ban).  Kétlem hogy Mondeóban másképp lenne, sztem ez is fix 95-re dolgozik, és racing-100  benzinnél (vagy LPG) sem tolja 95 fölé z előgyújtást.  Egy két típustól eltekintve, urbánus tévhit hogy a magasabb oktánszámú üzemanyagot az autók automatikusan észreveszik és kihasználják...javítsatok ki ha ez Mondeonál nem így van...

Elképzelhető hogy a koppgásérzékelő egyik jelvezetéke kontakt hibás, az ECU nem kap jelet és vészprogram gyanánt 95-re gyújt, ergo nem korrigál lefelé. Ez az LPG-nél nem gond, magas a kompressziótűrése, de egy vacak benzinnél simán kopogással jár már.  Ha az ECU-ban letolod a gyújtást a legkisebb értékre,és azzal nem csörög az autó, a pillanatnyilag benne levő benzinnel, akkor nagyot léptél előre...persze fejben autót szerelni csacsiság...

Tudok egy jó Ford specialistát Göd-ön megfizethető áron, nem ilyed meg az LPG-s autótól sem, neki is ilyen van.

ui: Fordoknál nemhogy típus, még évjárat függő is hogy a check engine lámpa mire gyullad ki, és mire nem. Így hallottam...
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.01 szombat, 00:10:07 írta FokaDriver » Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #948 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 17:12:23 »

Az LPG-nek úgy tudom jóval magasabb az oktánszáma, ezért a PCM jó előre tudta tolni a gyújtást. Nem tudom, lehetséges-e, hogy "hozzászokott". Szerintem próbálkozz meg egy PCM-resettel, mielőtt alkatrészt vadászol. Meg egy injektortisztítóval.

És ha esetleg magasabb oktánszámú benyát tennék bele?

Ja, mi az az injektor tisztító?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #949 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 17:33:16 »

És ha esetleg magasabb oktánszámú benyát tennék bele?

Ja, mi az az injektor tisztító?

A kutakon kapható benzinek úgy tudom nem érnek az LPG közelébe oktánszám tekintetében, de egy próbát lehet megér.
Az injektor tisztító általában kerozint tartalmaz, ami "erősebb" oldószer, mint a benzin, és esetleg az injektorban lévő koszt, lerakódásokat ki tudja tisztítani. Hipermarketekben is lehet kapni. Nem csodaszer, de egy próbát szintén megér.

Van esetleg F-supered, vagy egyéb cuccod, amivel lehet előgyújtási szöget nézni élőben? Mert akkor ránéznék a miénkre, és össze tudnánk hasonlítani, hogy durván eltér-e.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 ... 28   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.