Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 10:17:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autógáz - LPG  (Megtekintve 536768 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #950 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 17:39:34 »

Dehogynem. Focus I. 1.8 és 2.0 Zetec-ben sincs kopogásérzékelő. Azoknál gyárilag fix 95-ös oktánszámot vesz alapul az ECU.  Csak 1.4 és 1.6-os F1-esekben van 1 db kopogásérzékelő.  Focusoknál fix gyújtás van. Lefelé tudja tolni a előgyujtást, de felfelé csak 95-ig megy. (vagy amire beállíttatod talán 92 és 106 között az ECU-ban).  Kétlem hogy Mondeóban másképp lenne, sztem ez is fix 95-re dolgozik, és racing-100  benzinnél (vagy LPG) sem tolja 95 fölé z előgyújtást.  Egy két típustól eltekintve, urbánus tévhit hogy a magasabb oktánszámú üzemanyagot az autók automatikusan észreveszik és kihasználják...javítsatok ki ha ez Mondeonál nem így van...

A 3-asban tud oktánt állítani, ez biztos. Valami 82-től 105-ig (?). De szerintem az I-II-ben is (?).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #951 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 17:43:23 »

Az LPG-nek úgy tudom jóval magasabb az oktánszáma, ezért a PCM jó előre tudta tolni a gyújtást. Nem tudom, lehetséges-e, hogy "hozzászokott". Szerintem próbálkozz meg egy PCM-resettel, mielőtt alkatrészt vadászol.

Mivel állít előgyújtást, így lehetséges lenne, de az nem annyira lassú szabályzású, hogy teszem azt csak 1000 kilométer megtétele után venné észre.
A resetet meg lehet próbálni, mert nem csak ez az egy paraméter számít, hanem pl a befecskendezett üa mennyisége.
A gáznál jól feltolja... benzinnél meg fuldoklik tőle.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #952 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 17:57:34 »

Hogyan működik a pcm reset urk? Nem hallottam még róla...
  Roll Eyes
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #953 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 17:59:03 »

Mivel állít előgyújtást, így lehetséges lenne, de az nem annyira lassú szabályzású, hogy teszem azt csak 1000 kilométer megtétele után venné észre.
A resetet meg lehet próbálni, mert nem csak ez az egy paraméter számít, hanem pl a befecskendezett üa mennyisége.
A gáznál jól feltolja... benzinnél meg fuldoklik tőle.

Nem is úgy gondoltam, hogy nem áll vissza ennyi idő alatt, csak valami olyasmire gondoltam, hogy "kiakadt", és nem akarja visszavenni. De a befecskendezési időt is változtatja folyamatosan lambda alapján, és a tartós ü.a-illesztés is visszaállna egy idő után, nem?

Hogyan működik a pcm reset urk? Nem hallottam még róla...
  Roll Eyes

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Motorvez%C3%A9rl%C5%91_%C3%BAjratan%C3%ADt%C3%A1sa
Elvileg Mk3-nál is működik.
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #954 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 19:01:56 »

ebbe nem merek belevágni  Undecided

Az injektortisztitót viszont kipróbálom. Hogyan kell használni?
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.06 csütörtök, 19:07:24 írta sendrew » Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #955 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 19:13:06 »

ebbe nem merek belevágni  Undecided

Az injektortisztitót viszont kipróbálom. Hogyan kell használni?


Beleborítod a benzintankba, annyi benzinhez, ami az adott cucc csomagolására van írva.

PCM-reset dologhoz szerintem csak simán vedd le a sarut egy fél órára, után indítsd be, hagyd alapjáraton felmelegedni, és menj el vele kocsikázni egy kicsit.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #956 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 19:15:08 »

Nem is úgy gondoltam, hogy nem áll vissza ennyi idő alatt, csak valami olyasmire gondoltam, hogy "kiakadt", és nem akarja visszavenni. De a befecskendezési időt is változtatja folyamatosan lambda alapján, és a tartós ü.a-illesztés is visszaállna egy idő után, nem?

Kiakadni nem tud. Igen, a második rész az így van, egy újratanítás segíthetne ezen. Talán.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #957 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 19:34:16 »

Kiakadni nem tud. Igen, a második rész az így van, egy újratanítás segíthetne ezen. Talán.

A gázos dolgokat nem keveri meg a reset?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #958 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 19:40:18 »

A gázos dolgokat nem keveri meg a reset?


Ja tényleg, erről kérdezd meg a gázosokat. Elég nagy szívás lenne, ha azt is újra kéne programozni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #959 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 19:43:19 »

A gázos dolgokat nem keveri meg a reset?

A programozást biztosan nem... elég vad lenne, ha egy aksicsere után felborulna minden.
Ha abban is van korrekciós adat (nem hiszem, mert egyszerre 2 helyen nem illik korrigálni), az elveszhet, de az nem fontos.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #960 Dátum: 2012.09.06 csütörtök, 19:47:27 »

A programozást biztosan nem... elég vad lenne, ha egy aksicsere után felborulna minden.
Ha abban is van korrekciós adat (nem hiszem, mert egyszerre 2 helyen nem illik korrigálni), az elveszhet, de az nem fontos.
Nem veszti el.Különben akksi lemerülés után lehetne menni a szervízbe, programoztatni.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #961 Dátum: 2012.09.07 péntek, 11:38:37 »

Injektortisztítónak egy ilyet?

 http://auto-motor.vatera.hu/auto_motor_apolas_vegyi_termek/egyeb/oktan_novelo_es_injektor_tisztito_adalek_restore_1639746071.html
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #962 Dátum: 2012.09.07 péntek, 11:50:47 »


Restore termékeket használtam régebben. Nekem nagyon bejött!
Főleg a "motorfelújító" motorolaj adalékot használtam. Hihetetlen volt a változás...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #963 Dátum: 2012.09.11 kedd, 12:43:18 »

Csűrtem bele ma injektortisztítót, kicsit gyorsulgattam, de még mindug tsörömpöl :/
Motorolajadalékot még sosem próbáltam...
Érdemes?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #964 Dátum: 2012.09.11 kedd, 12:55:09 »

Csűrtem bele ma injektortisztítót, kicsit gyorsulgattam, de még mindug tsörömpöl :/
Motorolajadalékot még sosem próbáltam...
Érdemes?

Én még mindig azt mondom, hogy igen, de csak jó minőségűt. Én 205eKm-el (óra szerint) adtam el a Monidt és mindig olaj csere után 8eKm-el raktam bele adalékot. Soha nem volt gondom és azóta csörömpölés sem. Tény, hogy most diesel-em van, de 92-óta autózom és kb 97 óta csináltam így minden autómon. Az olajcsere intervallum 50%-nál adalék.

Üdv
Csaba
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #965 Dátum: 2012.09.11 kedd, 12:57:50 »

Én még mindig azt mondom, hogy igen, de csak jó minőségűt. Én 205eKm-el (óra szerint) adtam el a Monidt és mindig olaj csere után 8eKm-el raktam bele adalékot. Soha nem volt gondom és azóta csörömpölés sem. Tény, hogy most diesel-em van, de 92-óta autózom és kb 97 óta csináltam így minden autómon. Az olajcsere intervallum 50%-nál adalék.

Üdv
Csaba

De ha gázzal nem csörög, benzinnel meg igen, akkor azon nem nagyon segít a motorolajhoz tehető mindenféle dolog.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #966 Dátum: 2012.09.11 kedd, 13:49:09 »

Csűrtem bele ma injektortisztítót, kicsit gyorsulgattam, de még mindug tsörömpöl :/
Motorolajadalékot még sosem próbáltam...
Érdemes?

Nem emléxem, hogy írtad e, de ez egy mostani tank benzinre igaz, vagy már többszöri tankolás óta csinálja?...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #967 Dátum: 2012.09.11 kedd, 17:14:40 »

Nem emléxem, hogy írtad e, de ez egy mostani tank benzinre igaz, vagy már többszöri tankolás óta csinálja?...

Újkeletű ez a hang, bár ritkán járok benyával. Két hetente szoktam 20-30km-t benzinezni...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #968 Dátum: 2012.09.11 kedd, 18:33:01 »

Újkeletű ez a hang, bár ritkán járok benyával. Két hetente szoktam 20-30km-t benzinezni...

Csak benyával csinálja?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #969 Dátum: 2012.09.11 kedd, 20:27:49 »

Csűrtem bele ma injektortisztítót, kicsit gyorsulgattam, de még mindug tsörömpöl :/

És tankoltál rá benzint is, hogy javuljon az átlag üzemanyag minősége ? Tehetnél bele mondjuk 1/4 rész E85-öt ( etanol-t), annak 105-ös a kompressziótűrése, az felhozhatja az üzemanyag kompresszió tűrését. Vagy mondjuk elvihetnéd egy normális szerelőhöz, aki rádugja laptopra az autót, mentek vele egy kört, és legalább lesz megalapozott hiba megállapításod.


Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #970 Dátum: 2012.09.11 kedd, 20:59:33 »

Kb félig raktam benyával. Csak azzal produkálja a zajt.
2-3000èrt szoktam csak benyát tankolni havonta, szóval nem punnyad meg nálam.
V-power racingre gondoltam...
Az etanolt azt kihagynám...

Szigethalom környékén tudtok jó szerelőt?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #971 Dátum: 2012.09.11 kedd, 22:15:57 »

Kb félig raktam benyával. Csak azzal produkálja a zajt.
2-3000èrt szoktam csak benyát tankolni havonta, szóval nem punnyad meg nálam.
V-power racingre gondoltam...
Az etanolt azt kihagynám...

Szigethalom környékén tudtok jó szerelőt?
Szappanos autógáz, Tass,
http://www.autogazszereles.hu/
tőled kb 37 km
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #972 Dátum: 2012.09.12 szerda, 08:41:19 »

Érdekes, reggel mentem egy nagyobb kört ès nem csörömpölt, se hidegen, se melegen...
Illetve 4ezer körül alig hallhatóan.
Lehet, hogy bevált az injektortisztító?
Többet kellene benyával járnom?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #973 Dátum: 2012.09.12 szerda, 10:13:58 »

Érdekes, reggel mentem egy nagyobb kört ès nem csörömpölt, se hidegen, se melegen...
Illetve 4ezer körül alig hallhatóan.
Lehet, hogy bevált az injektortisztító?
Többet kellene benyával járnom?

Lehet. Lehet, hogy az injektoroknak egyszerűen jót tett, hogy használtad őket.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #974 Dátum: 2012.09.12 szerda, 10:41:13 »

Lehet. Lehet, hogy az injektoroknak egyszerűen jót tett, hogy használtad őket.

Az LPG és az E85 minimális mértékben,de  korrozív üzemanyag, te pedig nem nagyon használtad a benzines injektoraid.
Ajánlom az alábbi cikket a figyelmedbe:
http://taxiboy.freeweb.hu/lpg.htm
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #975 Dátum: 2012.09.12 szerda, 11:16:46 »

Az LPG és az E85 minimális mértékben,de  korrozív üzemanyag, te pedig nem nagyon használtad a benzines injektoraid.
Ajánlom az alábbi cikket a figyelmedbe:
http://taxiboy.freeweb.hu/lpg.htm

Elgondolkodtató...
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #976 Dátum: 2012.09.12 szerda, 11:27:56 »

Ezek szerint az injektorok gáznál nincsenek használatban?
Hogyan kapcsolódik az egész a kopogásérzékelőhöz?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #977 Dátum: 2012.09.12 szerda, 11:48:11 »

Ezek szerint az injektorok gáznál nincsenek használatban?
Hogyan kapcsolódik az egész a kopogásérzékelőhöz?

Nem biztos, hogy baja van a kopogásérzékelőnek, és ehhez annyira nem is nagyon kapcsolódik.
Az injektorok használva vannak, de nagyon keveset, főleg így nyáron. Azzal indítasz, és általában 50°C-os hűtővíz környékén átvált gázra, ami ezeknél a motoroknál nagyon gyorsan megvan. Utána csak ott ülnek az LPG-ben.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #978 Dátum: 2012.09.12 szerda, 13:30:59 »

Ezek szerint az injektorok gáznál nincsenek használatban?
Hogyan kapcsolódik az egész a kopogásérzékelőhöz?

A sok gázhasználattól korrodált vagy megszorult legalább az egyik tű a benyás injektorban az LPG víztartalmától,ami lerontotta a befecskedezés alakját, hozamát, stb. Ez kopogásos égést, vagy annak látszatát eredményezte. Persze csak feltételezek, mivel ha jól olvastam Ford szakszervizbe nem lett vizsgálva. Érden van egy profi befecskendezős motor szerviz akik injektorokat tudnak vizsgálni.

Egyébként amióta LPG-zek, és ha tudom hogy meg fogok érkezni, előtte pár száz méterrel visszakapcsolom benzinre, egyrészt hűl a blokk, másrészt az injektorok megkenve fognak leállni. Elég sok mindent elolvastam, mielőtt belevágtam az LPG-be. Persze mindenki úgy csinálja ahogy akarja. Tévedés jogát fenntartom.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.12 szerda, 13:32:30 írta FokaDriver » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #979 Dátum: 2012.09.12 szerda, 13:42:01 »

Elgondolkodtató...

Biztos van benne igazság, nade 20ekm-t szembe állítani 300ekmrel......
A dízelnek meg más nyűgje van...
Ami elromolhat az el is romlik, kérdés, hogy marad e rá keret, vagy elégetjük a semmibe...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #980 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 13:00:20 »

Biztos van benne igazság, nade 20ekm-t szembe állítani 300ekmrel......
A dízelnek meg más nyűgje van...
Ami elromolhat az el is romlik, kérdés, hogy marad e rá keret, vagy elégetjük a semmibe...

Igen, ez a dízeles okfejtés szerintem eléggé egyedi... úgy értve, hogy csak az ő szempontjai alapján igazak.
Nekem van több gázos ismerősöm, akik már 10+ éve járnak gázzal. Van ilyen-olyan nyűgje a rendszernek,
de azért általában még így is megéri, és nem annyira jelentős hátrány.
Volt negatív is, amikor a motort generálozni kellett. Azért a gáz sokkal gyorsabban, agreszívebben robban be,
és mechanikailag jobban terheli a motort. Meg a melegedés, lokálisan nagyobb hőterhelés.
De a befecskendező tű korróziója érdekes... erre nem is gondoltam. Biztosan van benne valami.
Más. Ugye egy darabig nagy divat volt az E85. Az egyik nagy úttörője a saab. Azaz, ők gyártottak gyárilag szeszes üzemmódút.
A szervíz tapasztalatai szerint, ezek is tönkremennek... szétmarta az injektorokat.
A mondeóból (4) van trifuel változat, azaz szesz, benya és gáz. Egy ilyet szívesen megnéznék közelről.
Érdekelne, az üa szgép pl hozzáadja a gáz által megtehető kilométereket?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #981 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 16:48:45 »

Igen, ez a dízeles okfejtés szerintem eléggé egyedi... úgy értve, hogy csak az ő szempontjai alapján igazak.
Nekem van több gázos ismerősöm, akik már 10+ éve járnak gázzal. Van ilyen-olyan nyűgje a rendszernek,
de azért általában még így is megéri, és nem annyira jelentős hátrány.
Volt negatív is, amikor a motort generálozni kellett. Azért a gáz sokkal gyorsabban, agreszívebben robban be,
és mechanikailag jobban terheli a motort. Meg a melegedés, lokálisan nagyobb hőterhelés.
De a befecskendező tű korróziója érdekes... erre nem is gondoltam. Biztosan van benne valami.
Más. Ugye egy darabig nagy divat volt az E85. Az egyik nagy úttörője a saab. Azaz, ők gyártottak gyárilag szeszes üzemmódút.
A szervíz tapasztalatai szerint, ezek is tönkremennek... szétmarta az injektorokat.
A mondeóból (4) van trifuel változat, azaz szesz, benya és gáz. Egy ilyet szívesen megnéznék közelről.
Érdekelne, az üa szgép pl hozzáadja a gáz által megtehető kilométereket?

A mechanikai terhelés tekintetében pont fordítva van, LPG esetében a lágyabb, elnyújtottabb égés miatt kevésbé van mechanikusan igénybe véve a motor. Ezért jár csendesebben az autó gázzal, feltéve hogy nem valami régi típusú zajosan működő gázinjektor van beszerelve. Plusz a tisztább égés miatt tovább futnak az alkatrészek jó minőségű motorolajban. A hőterhelés valóban magasabb, ami egy jól szervizelt autónál talán nem jelenthet problémát, de lapkás autóknál mint a Mondeo is, érdemes fejben tartani a szelephézag ellenőrzést.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #982 Dátum: 2012.09.16 vasárnap, 17:57:00 »

A mechanikai terhelés tekintetében pont fordítva van, LPG esetében a lágyabb, elnyújtottabb égés miatt kevésbé van mechanikusan igénybe véve a motor. Ezért jár csendesebben az autó gázzal, feltéve hogy nem valami régi típusú zajosan működő gázinjektor van beszerelve. Plusz a tisztább égés miatt tovább futnak az alkatrészek jó minőségű motorolajban. A hőterhelés valóban magasabb, ami egy jól szervizelt autónál talán nem jelenthet problémát, de lapkás autóknál mint a Mondeo is, érdemes fejben tartani a szelephézag ellenőrzést.

Na, én meg úgy tudom, hogy a gáz ég gyorsabban... az lpg-re 32 cm/s, a cng-re 33 cm/s-t találtam. A benzinre meg semmit...
Bár ha jól emlékszem, a gáz alul nyomatékosabb, ha ez így van, akkor tényleg a gáz ég lassabban.
A csendesebb/hangosabb nem csak emiatt van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #983 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 11:05:43 »

Érdekelne, az üa szgép pl hozzáadja a gáz által megtehető kilométereket?

A Galaxynál minden úgy mutat továbbra is, mintha csak benzin lenne az autóban.
Megtehető km-t a benne lévő benzin mennyiségéből, illetve a gázpedál taposásából mutatja...
Az átlagfogyi is úgy mutat, mintha benzinnel mennék, az nem változott. Mintha semmi átfolyásmérő, meg ilyesmi nem lenne benzin üzemnél sem...

A kollégám Toyotája pedig mutatja a gáz átlagfogyasztását....
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #984 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 20:47:32 »

A Galaxynál minden úgy mutat továbbra is, mintha csak benzin lenne az autóban.
Megtehető km-t a benne lévő benzin mennyiségéből, illetve a gázpedál taposásából mutatja...
Az átlagfogyi is úgy mutat, mintha benzinnel mennék, az nem változott. Mintha semmi átfolyásmérő, meg ilyesmi nem lenne benzin üzemnél sem...

A kollégám Toyotája pedig mutatja a gáz átlagfogyasztását....

Gyári gázról beszélek...
A tiéd valószínűleg az üa nyomás (benzin) és a befecskendezési idők alapján számolja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #985 Dátum: 2012.10.11 csütörtök, 22:02:40 »

Jártam ma a birodalmi Ford szerelőmnél, és rákérdeztem hogy a 3-as Mondeo képes e észrevenni ha (LPG üzemben) kompresszió tűrőbb a berobbanó üzemanyag.
Egyértelműen azt válaszolta hogy ugyanolyan fix gyújtása van mint más Ford modelleknek, ha 95 van beállítva az ECU-ban akkor lefelé tud menni (rontani) kopogásérzékelő alapján, de felfelé (95 fölött) nem fog próbálkozni. Gondolom ezért is észrevétlen az oda vissza váltás.

Ahhoz hogy kihasználhassuk az elméletileg kompresszió tűrőbb LPG ezen tulajdonságát, ahhoz az ECU-ban fel kellene emelni a 95-ös értéket magasabb értékre.  

 Már csak magam sakkoztam fejben, jó eséllyel ha ilyenkor visszanyomjuk benzin üzemre a műszerfalon levő B/G kapcsolót azonnal kopogni kezdene a motor amíg a kopogásérzékelőn át az ECU vissza nem húzná a gyújtást 95-re(vagy ami a benzintankban van)...  de ez már csak találgatás.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #986 Dátum: 2012.10.11 csütörtök, 22:56:43 »

Jártam ma a birodalmi Ford szerelőmnél, és rákérdeztem hogy a 3-as Mondeo képes e észrevenni ha (LPG üzemben) kompresszió tűrőbb a berobbanó üzemanyag.
Egyértelműen azt válaszolta hogy ugyanolyan fix gyújtása van mint más Ford modelleknek, ha 95 van beállítva az ECU-ban akkor lefelé tud menni (rontani) kopogásérzékelő alapján, de felfelé (95 fölött) nem fog próbálkozni. Gondolom ezért is észrevétlen az oda vissza váltás.

Ahhoz hogy kihasználhassuk az elméletileg kompresszió tűrőbb LPG ezen tulajdonságát, ahhoz az ECU-ban fel kellene emelni a 95-ös értéket magasabb értékre.  

 Már csak magam sakkoztam fejben, jó eséllyel ha ilyenkor visszanyomjuk benzin üzemre a műszerfalon levő B/G kapcsolót azonnal kopogni kezdene a motor amíg a kopogásérzékelőn át az ECU vissza nem húzná a gyújtást 95-re(vagy ami a benzintankban van)...  de ez már csak találgatás.

Egy fejlett gázos rendszer nem tudja módosítani az előgyújtási szöget, és kezelni a kopogásérzékelő jelét? Ez jelentős kiaknázatlan teljesítmény lenne, nem?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #987 Dátum: 2012.10.11 csütörtök, 23:19:15 »

Egy fejlett gázos rendszer nem tudja módosítani az előgyújtási szöget, és kezelni a kopogásérzékelő jelét? Ez jelentős kiaknázatlan teljesítmény lenne, nem?

Mert nem ez a dolga egy átlagos mai gáz renccernek. Kissé lebutítvaa lényeget... egy komolyabb "táblázat" alapján plusszolja meg azt az időt amíg a benzines injektor nyitva lenne, és tartja helyette nyitva a gázinjektort. Minden mást az ECU intéz. Ha szegény a keverék akkor is az ECU fog dúsítani, ergó tovább nyitva tartani az injektort, amit szokásosan megplusszol a fentebbi módon a gázrenccer, és így állnak helyére a dolgok. Ha tartósan plusszoni kell a jó lambda értékhez, egy idő után az ECU kirakja a "képernyődre" a "Check Engine"-t.       Persze vannak komolyabb gázrenccerek,amiknél legalább a lambda szonda jelét is megkapja a gázos computer,  de vszeg a többség nem olyannal jár. Tévedés jogát fenntartom...
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #988 Dátum: 2012.11.15 csütörtök, 12:57:59 »

Nemrég jártam egy neves autógáz beszerelő cégnél tankolni gázt. Feltűnt hogy nagyon gyér a forgalom a szervizben.  Kutas kérdésre azt válaszolta hogy az LPG jövedéki emelés híre előtt napi 4-5 autógáz beszerelés volt, azóta heti 1-2.  No comment.
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #989 Dátum: 2012.11.15 csütörtök, 21:05:00 »

Nemrég jártam egy neves autógáz beszerelő cégnél tankolni gázt. Feltűnt hogy nagyon gyér a forgalom a szervizben.  Kutas kérdésre azt válaszolta hogy az LPG jövedéki emelés híre előtt napi 4-5 autógáz beszerelés volt, azóta heti 1-2.  No comment.

Nevetséges, ami itt folyik az országban!
Hallottam, hogy skandináviában az LPG üzemmódú verdákra még adókedvezmény is van...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #990 Dátum: 2012.11.16 péntek, 16:00:55 »

Nemrég jártam egy neves autógáz beszerelő cégnél tankolni gázt. Feltűnt hogy nagyon gyér a forgalom a szervizben.  Kutas kérdésre azt válaszolta hogy az LPG jövedéki emelés híre előtt napi 4-5 autógáz beszerelés volt, azóta heti 1-2.  No comment.

Igen..
Eléggé nagy átverés, amit a sajtó művelt a témával kapcsolatban...
Az a kezdeti 15HUF/l igencsak "nemmegérővé" teszi a beépítést........
És ezt mindenki meg is ette... Mert amit ott mondanak, az úgy is van....

De azért azt se felejtsük el, hogy tavasszal, nyár elején vannak az adó visszatérítések, egyéb nagyobb jövedelmek, az emberek inkább olyankor tudnak többet költeni. Ez is közre jáccik, hogy megtorpant a kedv...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #991 Dátum: 2012.11.16 péntek, 16:53:13 »

A mechanikai terhelés tekintetében pont fordítva van, LPG esetében a lágyabb, elnyújtottabb égés miatt kevésbé van mechanikusan igénybe véve a motor. Ezért jár csendesebben az autó gázzal, feltéve hogy nem valami régi típusú zajosan működő gázinjektor van beszerelve. Plusz a tisztább égés miatt tovább futnak az alkatrészek jó minőségű motorolajban. A hőterhelés valóban magasabb, ami egy jól szervizelt autónál talán nem jelenthet problémát, de lapkás autóknál mint a Mondeo is, érdemes fejben tartani a szelephézag ellenőrzést.


a gáznak az égéshője nagyobb ami a elsősorban a szelepeknél okozhat problémát
elégnek a nem elég Smiley edzett szelepek
sajnos a sűrű olajcsere, vagy az LPG olaj /ami szerintem parasztvakítás/ se segít ebben az esetben, mivel a szelepeket nem az olaj keni, hanem a benya
...elviekben a Flash Lube http://www.flashlube.com/ rendszerrel épített autóknál nem lesz ilyen gond, még ha gagyi szeleppel is vannak szerelve
+ pénz, de ha tudvalevően olyan az autó, akkor mindenképpen szükség van rá (pl újabb Swift 1.3)

illetve a másik probléma a nagyobb égéshő tekintetében a közvetlen befecskendezéses injektorokkal van,  pl VW FSI
szintén nem bírják a nagyobb hőt, de talán erre is van már egy +pénzesebb megoldás ami hűti az injektorokat
Naplózva
ST220_Gab
Vendég
« Új hozzászólás #992 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 23:01:03 »

na, LPG -nek annyi, megszavazták
"Emelkedik két lépcsőben az LPG jövedéki adója. 2013. január 1-jétől 50%-kal, majd 2013. május 1-jétől újabb 50%-kal emelkedik az LPG adómértéke."
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #993 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 23:15:29 »

na, LPG -nek annyi, megszavazták
"Emelkedik két lépcsőben az LPG jövedéki adója. 2013. január 1-jétől 50%-kal, majd 2013. május 1-jétől újabb 50%-kal emelkedik az LPG adómértéke."


Mire tippelsz, mennyibe fog kerülni?

Mi a vélemény az lpg olajokról?
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #994 Dátum: 2012.11.20 kedd, 01:16:08 »

Mire tippelsz, mennyibe fog kerülni?

Mi a vélemény az lpg olajokról?

Számolgatták néhány oldalon, kb 300 Ft magasságában lesz májustól. Olaj tekintetében nem tudok nyilatkozni, gázoshoz való Motul-t használok, de csak azért mert ajándékba kaptam. Amit nekem ajánlottak a gyári gyertya szikraközét a gyári 1,3 mm-ről 1-re összenyomni. Állítólag ez (sok oldal szerint off autóknál 0.7 mm-ig) még megfelelő benzin számára, de előnyösebb lpg esetében, hogy a szárazabb közegben kisebb távot kell "áttörni".
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.20 kedd, 02:37:18 írta FokaDriver » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #995 Dátum: 2012.11.20 kedd, 12:48:54 »

Számolgatták néhány oldalon, kb 300 Ft magasságában lesz májustól. Olaj tekintetében nem tudok nyilatkozni, gázoshoz való Motul-t használok, de csak azért mert ajándékba kaptam. Amit nekem ajánlottak a gyári gyertya szikraközét a gyári 1,3 mm-ről 1-re összenyomni. Állítólag ez (sok oldal szerint off autóknál 0.7 mm-ig) még megfelelő benzin számára, de előnyösebb lpg esetében, hogy a szárazabb közegben kisebb távot kell "áttörni".

Most átlagosan 245HUF. 15HUF az 50%. Amikor rebesgették, akkor volt 255. Azóta volt már 225 is. A benzin ára most estt nemrég 30HUf felett... Ettől még nem lesz zsákucca az LPG...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #996 Dátum: 2012.11.20 kedd, 18:17:35 »

Most átlagosan 245HUF. 15HUF az 50%. Amikor rebesgették, akkor volt 255. Azóta volt már 225 is. A benzin ára most estt nemrég 30HUf felett... Ettől még nem lesz zsákucca az LPG...

Igazad van, valóban kissé kevesebb lesz az ára, újra utánaolvastam és több oldalon 270-290 közé mondják. Ez még nem lesz vészes, az újonnani beszerelés megtérülését viszont sok esetben ki fogja tolni...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #997 Dátum: 2012.12.18 kedd, 08:54:59 »

Hó elejétől már én is legális LPG felhasználó vagyok.Smiley

Leműszakiztatva, felmatricázva, és a forgalmiba bejegyezve. Wink
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #998 Dátum: 2012.12.18 kedd, 19:12:03 »

Hó elejétől már én is legális LPG felhasználó vagyok.Smiley

Leműszakiztatva, felmatricázva, és a forgalmiba bejegyezve. Wink

Akkor várod te is az áremelést...

Mióta minden leállítás  előtt benzinre váltok, nem áll az autó a legkülönbözőbb szituációkban...
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #999 Dátum: 2012.12.19 szerda, 10:36:54 »

Akkor várod te is az áremelést...

Mióta minden leállítás  előtt benzinre váltok, nem áll az autó a legkülönbözőbb szituációkban...


Én Szlovákiában tankolok 200HUF-ért. vigyor3
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Oldalak: 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.