Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:25:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 ... 28   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Autógáz - LPG  (Megtekintve 588041 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
tormab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31

tormab@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #300 Dátum: 2011.02.21 hétfő, 10:22:45 »


Nekem az ajánlatban ezt írta a szervíz:
"Műszaki vizsgáztatás nem szükséges! Az Okmányirodai ügyintézés költsége 2-3.000 Ft-ot jelent.
Sorozatengedély alapján alakítanánk át az autót, a beszereléskor megkapná a műszaki adatlapot a gázüzemről, csak  be kell jegyeztetni az okmányirodában"
...aztán majd meglátjuk...a vizsgát ha lehet nem erőltetném; nemrég csináltattam meg...

Nekem is van még több mint másfél év műszaki a verdán. Hát felhívom az okmányirodát és megkérdezem.
Ráadásul ha kell vinni vizsgáztatni, akkor a Közlekedési Felügyelethez kell.
Naplózva

MK3 2.0 16v Automata Ghia (2001.06)
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #301 Dátum: 2011.02.21 hétfő, 13:33:08 »

A benzines fogyasztást az injektor nyitási idejéből számolja a fedcomp. A gázos beépítés után a gázinjekorokat a benzines helyére kapcsolja a gázos kompjuter, így elméletileg akár műkődhetne is, de. A gáz többlet fogyasztás miatt, hosszabbat nyit, ebből nagyobb a mutatott/számolt fogyi, de akár ez még beállítható, a fedcompban trimmelhető lehetne(mKII-nél van állítási lehetőség a Flow értéket ha jól emékészem+/-10% kal lehet változtatni, MkIII nál nem tudom, hogy van-e) Az igazi nagy kavarást az okozza, hogy a gázos komputer a benzines jelet nem linárisan adja tovább, hanem van egy függvény ami a különbőzö ford.számokhoz különböző, a benzinestől eltérő gáz nyitási értékeket rendel illetve rendelhet. NA ezt nem tudod a fedcompba értelmesen bevinni. Elméletileg léteznek olyan elektronikai illesztő modulok, amelyek ezt megoldják, sőt talán még a gáztartály tartalmát is figyelembe véve verik át a fedcompot.
Nekem ez utóbbira a gázszervízben azt mondták, drága, meg pluszpénz, ezért nem is nagyon foglalkozik ilynnel senki, mert minden kuncsaft minnél olcsóbban szeretné megúszni a gázosítás dolgát.
Én még tettem egy óvatlan próbálkozást azügyben, hogy a fedkompba a gáztartály szinthelző jele menjen be, de kapufa lett, mert a gázosszintjelző nem egy klasszikus potméter, hanem vmi tronika csinál "ohmikus" jelet, de ez abszolút nem lineáris, így megintcsak vmi illesztő-cél-elektronika kellene, aminek az építéséhez én kevés vagyok.
Üdv
ui: a benzin "megromlana" a tartályban?, azt azért kötve hiszem
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
tormab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31

tormab@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #302 Dátum: 2011.02.21 hétfő, 14:05:37 »

A benzines fogyasztást az injektor nyitási idejéből számolja a fedcomp. A gázos beépítés után a gázinjekorokat a benzines helyére kapcsolja a gázos kompjuter, így elméletileg akár műkődhetne is, de. A gáz többlet fogyasztás miatt, hosszabbat nyit, ebből nagyobb a mutatott/számolt fogyi, de akár ez még beállítható, a fedcompban trimmelhető lehetne(mKII-nél van állítási lehetőség a Flow értéket ha jól emékészem+/-10% kal lehet változtatni, MkIII nál nem tudom, hogy van-e) Az igazi nagy kavarást az okozza, hogy a gázos komputer a benzines jelet nem linárisan adja tovább, hanem van egy függvény ami a különbőzö ford.számokhoz különböző, a benzinestől eltérő gáz nyitási értékeket rendel illetve rendelhet. NA ezt nem tudod a fedcompba értelmesen bevinni. Elméletileg léteznek olyan elektronikai illesztő modulok, amelyek ezt megoldják, sőt talán még a gáztartály tartalmát is figyelembe véve verik át a fedcompot.
Nekem ez utóbbira a gázszervízben azt mondták, drága, meg pluszpénz, ezért nem is nagyon foglalkozik ilynnel senki, mert minden kuncsaft minnél olcsóbban szeretné megúszni a gázosítás dolgát.
Én még tettem egy óvatlan próbálkozást azügyben, hogy a fedkompba a gáztartály szinthelző jele menjen be, de kapufa lett, mert a gázosszintjelző nem egy klasszikus potméter, hanem vmi tronika csinál "ohmikus" jelet, de ez abszolút nem lineáris, így megintcsak vmi illesztő-cél-elektronika kellene, aminek az építéséhez én kevés vagyok.
Üdv
ui: a benzin "megromlana" a tartályban?, azt azért kötve hiszem
Üdv


Köszönöm a kimerítő válaszodat!

Más. Megkérdeztem a közlekedési felügyeletnél a műszaki kérdést.
El kell vinni vizsgáztatni az autót. Teljesen mindegy mennyi műszaki van még rá:(
Szóval még 20ezer Ft:(  16a vizsga +4 a pótdíj amit az átalakítás miatt kell fizetni.)
Na és ha megbukik az autó bukott a pénz.
Naplózva

MK3 2.0 16v Automata Ghia (2001.06)
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #303 Dátum: 2011.02.21 hétfő, 17:41:33 »


Köszönöm a kimerítő válaszodat!

Más. Megkérdeztem a közlekedési felügyeletnél a műszaki kérdést.
El kell vinni vizsgáztatni az autót. Teljesen mindegy mennyi műszaki van még rá:(
Szóval még 20ezer Ft:(  16a vizsga +4 a pótdíj amit az átalakítás miatt kell fizetni.)
Na és ha megbukik az autó bukott a pénz.
Minden bizonnyal így van, de: fórumtárs, ugyanilyen MkII, ugyanilyen UGS gázrendszerrel szerelt autója vizsgázott a beszereléstől számított 1 éven belül, minden gond nélkül. Ha jól tudom egyedi engedélyes mindkettőnk autója. Valszeg a hivatalos verzió: az el kell vinni, az elnézős verzió meg az, hogy az engedély 1 évig hatályos, addig lehet kummantani.
Kicsit én is rosok egy estelges baleset/közúti ellenőrzés kapcsán felmerülő kekeckedéstől, de lapítok egyelőre mint ... a gazban. Nekem októberi a szerelés, júniusig van műszakim, ez cirka 9 hónap, ez alatt összetörhet, ellophatják, megállhat benne a motor, megállhat bennem a motor, stb, inkább rizikózok, "bekkelek". Max xopok a vizsgán, bár Mo. pénzért bármit és mindent elintéznek.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
chla
Vendég
« Új hozzászólás #304 Dátum: 2011.02.22 kedd, 09:20:04 »


Köszönöm a kimerítő válaszodat!

Más. Megkérdeztem a közlekedési felügyeletnél a műszaki kérdést.
El kell vinni vizsgáztatni az autót. Teljesen mindegy mennyi műszaki van még rá:(
Szóval még 20ezer Ft:(  16a vizsga +4 a pótdíj amit az átalakítás miatt kell fizetni.)
Na és ha megbukik az autó bukott a pénz.

Nos; írásban felkerestem a Hivatalt az alábbi kérdésekkel, és a lenti választ kaptam a Nemzeti Közlekedési Hatóság Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal Műszaki Engedélyezési Osztály osztályvezetőjétől:

A kérdésem:
"Tisztelt Hatóság!
Érdeklődni szeretnék, hogy sorozat-átalakítási engedéllyel kettősüzeműre (benzin/LPG) átalakított gépkocsit szükséges-e:
- az átalakítást követően műszaki vizsgára vinni, vagy;
- elég csak a műszaki adatlap dokumentációt a gázüzemről az illetékes okmányirodába bevinni, és ennek birtokában a forgalmi engedélybe bejegyeztetni, és;
- az utóbbi esetben  a műszaki vizsgát a gépkocsi forgalmi engedélyébe bejegyzett időpontig elvégeztetni a gáz-üzemanyagellátó berendezés megfelelőségét igazoló, 30 napnál nem régebben kiállított tanúsítvánnyal?"

A válasz:
"Amennyiben a sorozat átalakítási engedély jogosítottja rendelkezik az átalakítással érintett szerkezeti elemek átvizsgálásra jogosító hatósági engedéllyel valamint a Nemzeti Közlekedés Hatóság "gáz üzemű" járművek műszaki vizsgálatát is engedélyező hatósági szerződésével, elégséges az ott kiállított műszaki adatlapot bevinni az okmányirodába és bejegyeztetni a kettős üzemre történt átalakítást.

Amennyiben a fent jelölt feltételek közül hiányzik az átvizsgálásra történő feljogosítás illetve a  műszaki vizsgálaton belül a "gáz üzemre" vonatkozó hatósági szerződés, az illetékes Közlekedés Felügyelőség vizsgáló állomásán kell bemutatni a járművet (és az átalakításról szóló igazolást), amennyiben "érvényes a forgalmi engedély", szemle keretében kiadják az okmányirodai bejegyzéshez szükséges műszaki adatlapot.

A fentebb említett eljárások nem érintik a jármű műszaki érvényességének határnapját."

Ezek alapján jól megkérdezem a szervízt, ahová megyek.
Ebből egyértelműnek tűnik, hogy milyen esetekben mit kell tenni.

Köszönjük Hivatal! worship
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #305 Dátum: 2011.03.02 szerda, 09:09:17 »

Nos;
"Amennyiben a sorozat átalakítási engedély jogosítottja rendelkezik az átalakítással érintett szerkezeti elemek átvizsgálásra jogosító hatósági engedéllyel

Tegnap én is voltam egy szakinál. Egy kollégám rendelte meg a gázt a Toyotájába. Az öreg elmondta, hogy már az esetek 90%-ában nincs ilyen sorozat engedély, főleg nem az új, és érdemesebb rendszereknél... Tehát ez szinte tuti, hogy bukta. Eddig működött, és soxor egymásnak adták, de ez már nem működik. Ezt is visszavették tőlük a zöldkártyáztatással együtt...

Nekem 310e-ért rakná be ezt a cuccot(6 henger):
http://www.brcar.hu/rendszerek.html
Teljesen meggyőző volt az, amit elmondott róla. Nagyon tudom ajánlani az öreget, tudja, hogy miről beszél. Közvetve ismerem már egy ideje, és csak jókat hallottam eddig róla. A lengyel gyártmányú cuccból 260e lenne+vizsga persze, de annál az a tapasztalata, hogy 40e után mehetnék vissza befecskendező cserére... Szóval azt nem ajánlja...


Mutatott egy táblázatot, amiben azok az autók voltak, amibe az említett rendszert nem ajánlja. Abban szerepelt Mondeo, és Focus is, de csak a 98 előtti RFK, és EYBD motorkódú 1,8-asok... A szelepekre, és egyéb dolgokra való hivatkozás miatt...

A munkadíj benne van az összes árban, ami 50eHUF. 4 hengeresre 260-270e-t mondott a BRC-re. Megmutatta, és tényleg meggyőző volt, amit láttam. Én azért nem rendeltem meg, mert most nincs rá "kedvem" szomoru1 , de amint szükség lesz rá, tudom, hogy honnan fogom gazdaságossá tenni a Galaxyt... nyes
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.02 szerda, 09:23:19 írta Joe » Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
tormab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31

tormab@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #306 Dátum: 2011.03.04 péntek, 21:08:24 »

Sziasztok!

A műszakis mizériámnak vége.

Végül is az a megoldás, hogy MINDENKÉPPEN le kell műszakizni az autót! Nem csak műszaki kell hanem egy gázszemlés papír, ami alapján az okmányiroda új forgalmit állít ki, amiben LPG/Benzin lesz a hajtóanyag. Természetesen csak a Közlekedési hatóság ad ki ilyen papírt.
20e a vizsga, műszaki adatlappal + 6e a forgalmi.

Ha nincs lepapírozva minden, akkor a rendőr elveheti a forgalmit, kivonja az autót a forgalomból és meg is bírságol. Nem érdemes szórakozni.

üdv.
Naplózva

MK3 2.0 16v Automata Ghia (2001.06)
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #307 Dátum: 2011.03.04 péntek, 21:57:08 »

Ha nincs lepapírozva minden, akkor a rendőr elveheti a forgalmit, kivonja az autót a forgalomból és meg is bírságol. Nem érdemes szórakozni.
PUFF! Ez mennyire származik biztos forrásból?
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
tormab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31

tormab@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #308 Dátum: 2011.03.05 szombat, 09:36:04 »

PUFF! Ez mennyire származik biztos forrásból?

A vizsgabiztosnak mondtam, hogy sok gázos azt mondja nyugodtan lehet használni.... erre jött a válasz.

Na és ugye a gázbiztonsági szemle lapod 30 napig jó. Utána az is pénz.

Ha nem problémás a szekér akkor vizsgát neki, aztán nyugodtabban vezetsz.
Naplózva

MK3 2.0 16v Automata Ghia (2001.06)
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #309 Dátum: 2011.03.05 szombat, 18:51:18 »

A vizsgabiztosnak mondtam, hogy sok gázos azt mondja nyugodtan lehet használni.... erre jött a válasz.

Na és ugye a gázbiztonsági szemle lapod 30 napig jó. Utána az is pénz.

Ha nem problémás a szekér akkor vizsgát neki, aztán nyugodtabban vezetsz.
Az! mármint problémás. kb 2 hét alatt kezdett egy csomó költenivaló összeállni.
Kezdődőtt egy lukas kipuffal, folytatódótt azzal, hogy a 6 hónapja cserélt főtengelyszimmering ereszti az olajat, elméletileg garis, de csak akkor derül, ki, hogy mi van, ha bontják, az meg 25e mindenképpen, és ha nem a szimm. a baj, akkor kidobtam 25-öt az ablakon, ráz vmelyik féktárcsám, elhúz a kormány, és most hogy megfordultam egy pár szervízben (kipuff, cromax) aláénztem az autónak, hát az elmúlt 14 év nem múlt el nyomtalanul. Egy kis olajfolyás a szimmeringnél, egy kicsi a váltónál, a kipuff lik-luk-lik. A sárvédő ívek még nem katasztrófálisak, de a jobb oldalon gyülekezőben vannak a cápák. Ez egy KPM-es szigorítottton egy kissé gázos. A fék, futómű, kipuf megcsinálható, ez nem akkora nagy xopi, ill. ezeknek rendben is kell lennie, de a kis olajolyás az már belekötözhető Sajnos bejön amitől tartottam, kivénül az autó alólam, jönnek a bajok, de most ez marad.
Egyébként marad az, hogy minél hamarabb vizsgáztatotm.
Ezekszerint.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
tormab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31

tormab@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #310 Dátum: 2011.03.05 szombat, 21:26:53 »

Az! mármint problémás. kb 2 hét alatt kezdett egy csomó költenivaló összeállni.
Kezdődőtt egy lukas kipuffal, folytatódótt azzal, hogy a 6 hónapja cserélt főtengelyszimmering ereszti az olajat, elméletileg garis, de csak akkor derül, ki, hogy mi van, ha bontják, az meg 25e mindenképpen, és ha nem a szimm. a baj, akkor kidobtam 25-öt az ablakon, ráz vmelyik féktárcsám, elhúz a kormány, és most hogy megfordultam egy pár szervízben (kipuff, cromax) aláénztem az autónak, hát az elmúlt 14 év nem múlt el nyomtalanul. Egy kis olajfolyás a szimmeringnél, egy kicsi a váltónál, a kipuff lik-luk-lik. A sárvédő ívek még nem katasztrófálisak, de a jobb oldalon gyülekezőben vannak a cápák. Ez egy KPM-es szigorítottton egy kissé gázos. A fék, futómű, kipuf megcsinálható, ez nem akkora nagy xopi, ill. ezeknek rendben is kell lennie, de a kis olajolyás az már belekötözhető Sajnos bejön amitől tartottam, kivénül az autó alólam, jönnek a bajok, de most ez marad.
Egyébként marad az, hogy minél hamarabb vizsgáztatotm.
Ezekszerint.
Üdv

A KPM-es műszaki nem annyira gázos mint sokan gondolják. Be voltam szarva én is hogy atyaég mi lesz. Semmi! Megnézték a kipufogógázt, tartályt, papírokat, átmozgatták a kerekeket, fék, lengéscsillapítók. Nem szaroztak semmit, halál jó fejek voltak. Mielött vinnéd vigyed el valahova fék mérésre, és nézessed meg a lengéscsillapítókat. Az hogy folyik a szimering mellett az olaj nem számít. Nekem is van kicsi folyás, de a váltó mellett. A kipufogót tömd be Wink

Üdv
Naplózva

MK3 2.0 16v Automata Ghia (2001.06)
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #311 Dátum: 2011.03.06 vasárnap, 10:29:40 »

A KPM-es műszaki nem annyira gázos mint sokan gondolják. Be voltam ***va én is hogy atyaég mi lesz. Semmi! Megnézték a kipufogógázt, tartályt, papírokat, átmozgatták a kerekeket, fék, lengéscsillapítók. Nem ***oztak semmit, halál jó fejek voltak. Mielött vinnéd vigyed el valahova fék mérésre, és nézessed meg a lengéscsillapítókat. Az hogy folyik a szimering mellett az olaj nem számít. Nekem is van kicsi folyás, de a váltó mellett. A kipufogót tömd be Wink

Üdv
Köszi, vmi ilyesmiben töröm én is magam, a kipuf alakul, a fontosabbakat meg akarom méretni, ha kell vmit, akkor  javítás, ha nem muszály,  akkor vizsga. Úgyis vki fogja intézni, aki jártas az adott helyen. Ilyen korú autónál ez már amúgyis adott, legalábbis szeintem.
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
chla
Vendég
« Új hozzászólás #312 Dátum: 2011.03.06 vasárnap, 22:29:39 »

Köszi, vmi ilyesmiben töröm én is magam, a kipuf alakul, a fontosabbakat meg akarom méretni, ha kell vmit, akkor  javítás, ha nem muszály,  akkor vizsga. Úgyis vki fogja intézni, aki jártas az adott helyen. Ilyen korú autónál ez már amúgyis adott, legalábbis szeintem.
Üdv

Én Dunakeszin csináltattam a gázosítást; nagyon korrektek voltak, ők jogosultak gázos autó vizsgáztatására is; lehet, hogy ilyen helyen kevesebb lehet a piszkálódás...
Ha gondolod elküldöm a nevüket.
Naplózva
chla
Vendég
« Új hozzászólás #313 Dátum: 2011.03.09 szerda, 09:39:32 »

A műszakival és nem műszakival kapcsolatban:

NEM KELL MŰSZAKI, HA:
- beszereléskor a beszerelő hely ad egy "Tanúsítványt Gázbiztonsági szemléről" és
- egy "JÁRMŰ MŰSZAKI ADATLAP"-ot (ez a "Közlekedési hatóság" fejléces papírja)

Ezzel ma reggel beballagtam a XIII. kerületi okmányirodába, és 2.300.- Ft ellenében kb. 1,5 perc alatt beíra az ügyintéző a forgalmiba, hogy kezzősüzemre átalakítva.

 eljen  Wink  eljen
Naplózva
tormab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31

tormab@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #314 Dátum: 2011.03.15 kedd, 12:28:52 »

A műszakival és nem műszakival kapcsolatban:

NEM KELL MŰSZAKI, HA:
- beszereléskor a beszerelő hely ad egy "Tanúsítványt Gázbiztonsági szemléről" és
- egy "JÁRMŰ MŰSZAKI ADATLAP"-ot (ez a "Közlekedési hatóság" fejléces papírja)

Ezzel ma reggel beballagtam a XIII. kerületi okmányirodába, és 2.300.- Ft ellenében kb. 1,5 perc alatt beíra az ügyintéző a forgalmiba, hogy kezzősüzemre átalakítva.

 eljen  Wink  eljen



Gratulálok!

Remélem jól alakul a fogyid, és az autó is jól viselkedik!
Naplózva

MK3 2.0 16v Automata Ghia (2001.06)
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #315 Dátum: 2011.03.25 péntek, 19:04:35 »

Hali! Nekem MKI 2.0 van benzin-gázzal. Na most azt csinálja, hogy gázüzemben rángat az autó. Lambda tavaly lett cserélve, MAF jó, kipufogó új. Létezik, hogy a gyertyák nyíródtak ki? Kb 25000km van a gyertyákban. Végül is a gáz állítólag jobban nyírja a gyertyát.
Naplózva
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #316 Dátum: 2011.03.25 péntek, 21:55:10 »

Én a Pécsi Gázautónál rakattam bele az LPG-t az MKIII 1.8 92 KW-os Mondeomba.
3 év Km korlátozás nélküli garanciával 240e Ft-ba került, s sorozatengedélyes volt, utána csak az okmányirodába kellett
és 6000 Ft ellenében az adatlapra kaptam új forgalmit benzin-gáz üzemanyag bejegyzéssel.

Műszakin előtte volt 2 héttel, s 2 évre kaptam meg. A műszaki érvényessége nem változott.

Tapasztalatok:
- átlag 0,5 L fogyasztásnövekedés, kb. 430 Km hatótáv.
Az 53 L-es pótkeréktartályból 42,89 L tankolással sikerült a 430 Km-et megtennem, mire jelezte, hogy elfogyot a gáz,
begyes üzemben (autópálya, Budapest, országút).

- simábban jár a motor, erőben nem gyengébb, alul nyomatékosabb, felül talán kevésbé, de Németországban így is 180 az utazótempó,
   ha akarom.

- a pótkerék a gond, a kombiban állítva nem fér be, fektetve meg sok helyet foglal. Otthon hagyni meg nem merem, a defektjavítót nem tartom elégségesnek.

- eddig havi kb. 160 L (375 Ft) benzint tankoltam, most hasonló mennyiségű gázt (205 Ft), literenként ~170 Ft a megtakarítás, tehát havi ~ 27e Ft-al költök kevesebbet, 9 hónap alatt megtérül. Illetve egy kicsit több, mert addig 5000 Ft-ért kell egy 20 000 Km-es garanciális ellenőrzést elvégeztetni, s amiben az új szűrő is benne van.

Nekem az rakta fel az i-re a pontot az anyagiakon kívül, hogy van két ismerősöm,
- az egyik taxis, kb. 160e Km volt az autójában ugyan ilyen motorral, amikor belekrakatta, s most 320e Km van benne, s jól bírja
- a másik egy 2L-es motor, de a többi ugyan ez, abba új korába került bele, s most 250e Km van benne szintén hiba nélkül

Remélem nekem is hasonló problémamentes működést ad a sors...
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
tothzs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26



E-mail
« Új hozzászólás #317 Dátum: 2011.03.30 szerda, 08:07:22 »

Sziasztok!

Egy érdekes cikkre találtam:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/03/30/magyar_fejlesztes_gazt_a_dizelbe/
Naplózva

MKIII 2.0 TDDi
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #318 Dátum: 2011.04.01 péntek, 21:22:44 »

Sziasztok!
Úgy tűnik véget ér egy fél éves kálváriám a jelenlegi gázszettel. Hatalmas mellényúlás volt. Egy csomó állítgatás, szenvedés. Végül az utolsó 4 hétben 3x mentem vissza csere, állítás, stb, de végképp meghalt. A szett garanciális, de a szervíz ahol szerelik, már nem forgalmazza ezt, mert sok volt a panasz, így most saját költségükre beszerelnek egy másik szettet, aminek 2 év garanciája van. Kiváncsi vagyok, az milyen lesz. Az új szett a DT gas, gastech nevű szettje lesz. Ezúton kap a FreeForce Kft egy nagy jópontot, a hozzáállásért. DE, majd nyugtával a napot...
Kedden kerül be a cucc, akkor már okosabb leszek.
Üdv.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #319 Dátum: 2011.04.01 péntek, 22:25:14 »

Sziasztok!
Úgy tűnik véget ér egy fél éves kálváriám a jelenlegi gázszettel. Hatalmas mellényúlás volt. Egy csomó állítgatás, szenvedés. Végül az utolsó 4 hétben 3x mentem vissza csere, állítás, stb, de végképp meghalt. A szett garanciális, de a szervíz ahol szerelik, már nem forgalmazza ezt, mert sok volt a panasz, így most saját költségükre beszerelnek egy másik szettet, aminek 2 év garanciája van. Kiváncsi vagyok, az milyen lesz. Az új szett a DT gas, gastech nevű szettje lesz. Ezúton kap a FreeForce Kft egy nagy jópontot, a hozzáállásért. DE, majd nyugtával a napot...
Kedden kerül be a cucc, akkor már okosabb leszek.
Üdv.


Hali,

Sajnálom a történteket, de reméljük az új rendszerrel és egy jó beállítással már nem lesz problémád!

Én Tasson alakíttattam át Szappanos mesteréknél, Technology-gas Modena rendszert kapott. Ez a régi DT. gas rendszereknek az utódja, ami már egy teljesen más korszak. Maximálisan meg vagyok vele elégedve, a rendszer remekül szuperál, a beszerelők korrektek, mind fogyasztás, mind teljesítmény szempontjából tökéletes lett a gép.
Az országban 3-4 olyan beszerelő van, aki érti is a dolgát, Ők az elsők között vannak, profi munkát végeztek.  Wink Nem véletlen volt másfél hónap előjegyzési idő.

Túlfogyasztás bármi meglepő - még számomra is - minimális, ill. közel ugyanannyi.
Benzinnel a vegyes fogyasztás (fele város, fele országút) lábtól és hangulattól függően 10-11 liter között alakult, ugyanez gázzal az utóbbi három tankolás alapján: 10.7 l, 10.4 l, 10.9 l
Városi használat során szintén lábtól és forgalomtól függően benzinnel 12.5-14 litert is kajolt, ugyanez gázból legutóbb 12.9 liter volt.
Tavaly majdnem lecseréltem az ótót egy dizli A6-ra, de az utolsó pillanatban meggondoltam magam, utólag visszagondolva nagyon jó döntés volt.
(A dizlivel csak a szopás lett volna...) Így meg ha nagyon elszállnának az üzemanyagárak, még úgy is átszámolva max. 6-7 liter benzin árával vígan eljárok.

Aki nem akarja hogy a benzinárak vigyék a sírba, és emiatt csak havonta egyszer beindítja, azt is csak azért hogy visszaálljon vele a garázsba, ill. aki nem akarja több havi fizetését rákölteni egy dízel javítására, annak igencsak jó megoldás lehet az LPG.  Wink
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #320 Dátum: 2011.04.02 szombat, 15:55:25 »

Hali,

Sajnálom a történteket, de reméljük az új rendszerrel és egy jó beállítással már nem lesz problémád!

Én Tasson alakíttattam át Szappanos mesteréknél, Technology-gas Modena rendszert kapott. Ez a régi DT. gas rendszereknek az utódja, ami már egy teljesen más korszak. Maximálisan meg vagyok vele elégedve, a rendszer remekül szuperál, a beszerelők korrektek, mind fogyasztás, mind teljesítmény szempontjából tökéletes lett a gép.
Az országban 3-4 olyan beszerelő van, aki érti is a dolgát, Ők az elsők között vannak, profi munkát végeztek.  Wink Nem véletlen volt másfél hónap előjegyzési idő.

Túlfogyasztás bármi meglepő - még számomra is - minimális, ill. közel ugyanannyi.
Benzinnel a vegyes fogyasztás (fele város, fele országút) lábtól és hangulattól függően 10-11 liter között alakult, ugyanez gázzal az utóbbi három tankolás alapján: 10.7 l, 10.4 l, 10.9 l
Városi használat során szintén lábtól és forgalomtól függően benzinnel 12.5-14 litert is kajolt, ugyanez gázból legutóbb 12.9 liter volt.
Tavaly majdnem lecseréltem az ótót egy dizli A6-ra, de az utolsó pillanatban meggondoltam magam, utólag visszagondolva nagyon jó döntés volt.
(A dizlivel csak a ***ás lett volna...) Így meg ha nagyon elszállnának az üzemanyagárak, még úgy is átszámolva max. 6-7 liter benzin árával vígan eljárok.

Aki nem akarja hogy a benzinárak vigyék a sírba, és emiatt csak havonta egyszer beindítja, azt is csak azért hogy visszaálljon vele a garázsba, ill. aki nem akarja több havi fizetését rákölteni egy dízel javítására, annak igencsak jó megoldás lehet az LPG.  Wink
sztereotípia,amit azok terjesztenek egymás között,akik nem értenek az autóhoz!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #321 Dátum: 2011.04.02 szombat, 16:48:16 »

sztereotípia,amit azok terjesztenek egymás között,akik nem értenek az autóhoz!

Lehet, hogy sztereotípia, de az biztos, hogy egy CR dízel sokkal nagyobb eséllyel és előbb meghibásodik, mint egy benzines. Az alkatrész árakról nem is beszélve.
Ettől  függetlenül örülök, hogy Neked jól szuperál a géped, maradjon is így!
Ez itt nem a vita helye, inkább örülj Te is a sikeremnek és hogy végre én is olcsón autózhatok a Mondival.  wave



Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #322 Dátum: 2011.04.02 szombat, 17:14:53 »

sztereotípia,amit azok terjesztenek egymás között,akik nem értenek az autóhoz!

Nekem volt TD, TDDi, TDCi, azért voltak problémák, és senki ne mondja, hogy azért mert széthajtott, gondozástalan autók voltak, mert mind 0km-es volt. Most mégis benzinest használok, szervízköltségem gyakorolatilag 0 Ft, csak tankolom (többet eszik, ez tény), olajcsere, kopó alkatrészek, és motorikus gond nincs!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #323 Dátum: 2011.04.02 szombat, 19:49:49 »

Lehet, hogy sztereotípia, de az biztos, hogy egy CR dízel sokkal nagyobb eséllyel és előbb meghibásodik, mint egy benzines. Az alkatrész árakról nem is beszélve.
Ettől  függetlenül örülök, hogy Neked jól szuperál a géped, maradjon is így!
Ez itt nem a vita helye, inkább örülj Te is a sikeremnek és hogy végre én is olcsón autózhatok a Mondival.  wave




örülök,hogy sikered van a benyás-gáz üzemmel,egyáltalán nem tenne boldoggá,ha szívnál vele.nem is ezért írtam amit írtam.
A cr sem hibásodik meg csak sokkal többet futnak mint a benyások,és sokkal több van belőlük,ezért sokkal több információ érkezik azokról a hibákról.ez törvényszerűség.de persze itt a benya gázt kell dícsérni-hát dícsérem én is! eljen
...csak mindig megakad a szemem amikor a ci-t mumusnak írkálják...és be is beszélik maguknak és másoknak is,hogy így van,közben a valóság egészen más....persze inkább más kárán tanul az ember,de ettől még nem lehet általánosítani.és igen,én vagyok rá a példa! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #324 Dátum: 2011.04.02 szombat, 19:50:49 »

Nekem volt TD, TDDi, TDCi, azért voltak problémák, és senki ne mondja, hogy azért mert széthajtott, gondozástalan autók voltak, mert mind 0km-es volt. Most mégis benzinest használok, szervízköltségem gyakorolatilag 0 Ft, csak tankolom (többet eszik, ez tény), olajcsere, kopó alkatrészek, és motorikus gond nincs!
szuper!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #325 Dátum: 2011.04.02 szombat, 19:55:09 »

Nekem volt TD, TDDi, TDCi, azért voltak problémák, és senki ne mondja, hogy azért mert széthajtott, gondozástalan autók voltak, mert mind 0km-es volt. Most mégis benzinest használok, szervízköltségem gyakorolatilag 0 Ft, csak tankolom (többet eszik, ez tény), olajcsere, kopó alkatrészek, és motorikus gond nincs!
azért néha cseréld le az olajat hehe wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #326 Dátum: 2011.04.04 hétfő, 07:34:21 »

örülök,hogy sikered van a benyás-gáz üzemmel,egyáltalán nem tenne boldoggá,ha szívnál vele.nem is ezért írtam amit írtam.
A cr sem hibásodik meg csak sokkal többet futnak mint a benyások,és sokkal több van belőlük,ezért sokkal több információ érkezik azokról a hibákról.ez törvényszerűség.de persze itt a benya gázt kell dícsérni-hát dícsérem én is! eljen
...csak mindig megakad a szemem amikor a ci-t mumusnak írkálják...és be is beszélik maguknak és másoknak is,hogy így van,közben a valóság egészen más....persze inkább más kárán tanul az ember,de ettől még nem lehet általánosítani.és igen,én vagyok rá a példa! Wink wave

Szia!
Nem bosszantani akarlak, de adagolójavítással foglalkozó barátom szervízében.senkinek
sincs diesel autója...
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #327 Dátum: 2011.04.04 hétfő, 21:15:47 »

Szia!
Nem bosszantani akarlak, de adagolójavítással foglalkozó barátom szervízében.senkinek
sincs diesel autója...
najó,a nőgyógyász meg nem tud pi.nára nézni..... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #328 Dátum: 2011.04.05 kedd, 08:03:32 »

najó,a nőgyógyász meg nem tud pi.nára nézni..... hehe

Ebben is van valami Smiley

Nem azt mondom, hogy a diesel autók nem jók, de a tapasztalat az, hogy a következővel lehet elnyújtani egy diesel életét:
- gyakori olajcsere, bármit is ír a gyártó. 10-12000 Km-ként, hogy korommentes legyen az olaj
- minden olajcserénél az összes üzemanyagszűrő cseréje, gyárira
- manapság nem tudom, hogy számít-e, de régebben a Shell V-Power gázolaja német import volt, kevesebb szennyezőanyaggal, ezért volt érdemes azt tankolni. Tudtommal az üzemanyag ellátó rendszer az autóban a 4 um feletti szennyeződésekre érzékeny lehet, s a szűrők 6 um-nél szűrnek.
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #329 Dátum: 2011.04.05 kedd, 20:19:42 »

Ebben is van valami Smiley

Nem azt mondom, hogy a diesel autók nem jók, de a tapasztalat az, hogy a következővel lehet elnyújtani egy diesel életét:
- gyakori olajcsere, bármit is ír a gyártó. 10-12000 Km-ként, hogy korommentes legyen az olaj
- minden olajcserénél az összes üzemanyagszűrő cseréje, gyárira
- manapság nem tudom, hogy számít-e, de régebben a Shell V-Power gázolaja német import volt, kevesebb szennyezőanyaggal, ezért volt érdemes azt tankolni. Tudtommal az üzemanyag ellátó rendszer az autóban a 4 um feletti szennyeződésekre érzékeny lehet, s a szűrők 6 um-nél szűrnek.
a gyári szűrő 2 mikronos  vigyor3

és ismerek olyan tagot,aki 60e km enként cserél üzaszűrőt és 20anként olajat az előírás szerint,és bőven 200e felett autózik már

a többi urban legend.meg valós is,de azok a visszatekergetett autókkal fordul elő leginkább.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.05 kedd, 20:22:36 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lewisfm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 80


E-mail
« Új hozzászólás #330 Dátum: 2011.04.05 kedd, 22:37:09 »

a gyári szűrő 2 mikronos  vigyor3

és ismerek olyan tagot,aki 60e km enként cserél üzaszűrőt és 20anként olajat az előírás szerint,és bőven 200e felett autózik már

a többi urban legend.meg valós is,de azok a visszatekergetett autókkal fordul elő leginkább.
Köszi a pontosítást. Ezek szerint én ültem fel a városi legendának.
De több helyről hallom, hogy a gyári előírásnál sűrűbben érdemes motorolajat cserélni. Ártani nem árt, de érdemes?
Naplózva

2003.03 MKIII Turnier Trend 1.8 benzin 92KW facelift előtti
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #331 Dátum: 2011.04.06 szerda, 08:05:05 »

najó,a nőgyógyász meg nem tud pi.nára nézni..... hehe
Apám kb 20-25 éve csinál csodaszép lépcsőket fából(ebbe már én is becsatlakoztam az elmúlt 10 évben), de a mi lépcsőházunkban 36 éve az építkezés maradék cseréplécéből készült korlát figyel.
Cipésznek a cipője alapon...
De azért a nőgyógyász ...., hát a fene tudja, olyan rossz szakma azé nem lehet  nyes(Tudom 80 éves nénik is vannak, nemcsak a 18 évesek)
De hogy ne csak offoljak, tegnap bekerült a DT a kocsiba, kicsit megszenvedtek/tünk vele, mert az összerakás után 3 hengeres volt az autó, végül vmi kontakthiba volt csak,de eddig eljutni trafó/kábel/gyertya cserebere, szerencsére vittem az öszes itthoni maradékot hozzá, végül kiderült, az egyik henger nem kap benzint, akkor injektor csere, de ebbe nem futottunk bele, mert egy kis gondolodás, molyolás után kiderül, hogy csak kontakt hiba.
Eddig jól megy, de majd a fogyit meglátjuk. Az előző példán okulva, ehhez veszek adatkábelt, a gyári program már megvan, ezt már én is tudom itthonról finomhangolni. Persze ésszel.
üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #332 Dátum: 2011.04.06 szerda, 08:20:00 »

Köszi a pontosítást. Ezek szerint én ültem fel a városi legendának.
De több helyről hallom, hogy a gyári előírásnál sűrűbben érdemes motorolajat cserélni. Ártani nem árt, de érdemes?

Az elegge biztos a Neten fellelheto tesztek alapjan, hogy a 20 ezer km-t futott olaj mar nagyon nem olyan, mint ujkoraban. 15 ezer korul kezd erosen csereerette valni, plane turbodizelben. En ezt ugy oldom meg, hogy 2 x 20 ezer alatt ketto helyett haromszor cserelek olajat. Az valamivel 15 ezer alatt van, annyit azert elfut egy olaj.

De ezt miert is az Autogaz forumban beszeljuk meg...? :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #333 Dátum: 2011.04.06 szerda, 10:49:15 »

Az elegge biztos a Neten fellelheto tesztek alapjan, hogy a 20 ezer km-t futott olaj mar nagyon nem olyan, mint ujkoraban. 15 ezer korul kezd erosen csereerette valni, plane turbodizelben.

Hát igen. A szerviz intervallumok tolódtak, viszont az olajak nem fejlődtek...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #334 Dátum: 2011.04.06 szerda, 11:48:58 »

Hát igen. A szerviz intervallumok tolódtak, viszont az olajak nem fejlődtek...

Szemelyautoban nem jellemzo az olyan cucc, mint a kamionokban. Mindenfelet mer es szol, amikor olajat kell cserelni. Mondjuk ott 100 ezres csereperiodusok is elofordulnak, maskepp terhelodnek azok a motorok.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #335 Dátum: 2011.04.06 szerda, 18:25:23 »

Köszi a pontosítást. Ezek szerint én ültem fel a városi legendának.
De több helyről hallom, hogy a gyári előírásnál sűrűbben érdemes motorolajat cserélni. Ártani nem árt, de érdemes?
érdemes!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #336 Dátum: 2011.04.06 szerda, 18:26:42 »

Hát igen. A szerviz intervallumok tolódtak, viszont az olajak nem fejlődtek...
régi-régi bömbik már tudták a vizkozitás változása alapján jelezni a szükséges olajcserét....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #337 Dátum: 2011.04.06 szerda, 21:16:46 »

régi-régi bömbik már tudták a vizkozitás változása alapján jelezni a szükséges olajcserét....

Ja. Meg azt is, hogy ment utana pontosan 500 km-t, de centire, es utana ugy megallt, mint a hal szeme.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #338 Dátum: 2011.04.06 szerda, 21:23:32 »

Ja. Meg azt is, hogy ment utana pontosan 500 km-t, de centire, es utana ugy megallt, mint a hal szeme.

AndyA
csak lezárt a váltó vigyor3. utána wallis pesti embere kiment a címre, gépretette, oldotta a zárat, onnantól lehetet trélerrel vinni az első szervízbe...
kezdetben volt olyan hely, amihez 200km volt a legközelebbi márkaszervíz levele
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #339 Dátum: 2011.06.01 szerda, 13:43:28 »

Na kinél mi újság gázügyben?

Nekem nagyon megérte a V6-ba, az addigi vegyes 10-12 literes benzinátlag helyett eljárok átlag 12-13 liter gázzal, úgy hogy az utóbbi időben 70%-ban városban volt használva. Ha forgalomban nagyon állatkodok akkor 14-15 liter, de azt is átszámolva a mostani árakat,  max. 7.5 - 8 liter benzin ára. Normál tempónál meg "6.5 -7 literrel" eljárok.

Öröm és bódogság.  nyes
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #340 Dátum: 2011.06.01 szerda, 14:00:24 »

Na kinél mi újság gázügyben?

Nekem nagyon megérte a V6-ba, az addigi vegyes 10-12 literes benzinátlag helyett eljárok átlag 12-13 liter gázzal, úgy hogy az utóbbi időben 70%-ban városban volt használva. Ha forgalomban nagyon állatkodok akkor 14-15 liter, de azt is átszámolva a mostani árakat,  max. 7.5 - 8 liter benzin ára. Normál tempónál meg "6.5 -7 literrel" eljárok.

Öröm és bódogság.  nyes

Ez így elég meggyőző. Menetteljesítmény?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
seekay
Vendég
« Új hozzászólás #341 Dátum: 2011.06.01 szerda, 14:07:11 »

Ez így elég meggyőző. Menetteljesítmény?

6000-ig szinte ugyanaz, 6000-től pedig a rendszer átkapcsolja benzinre, hogy legyen ott is kellő kraft! Amint 6000 alá megy a fordulat, visszavált gázra.
Naplózva
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #342 Dátum: 2011.06.01 szerda, 19:59:26 »

Na kinél mi újság gázügyben?

Nekem nagyon megérte a V6-ba, az addigi vegyes 10-12 literes benzinátlag helyett eljárok átlag 12-13 liter gázzal, úgy hogy az utóbbi időben 70%-ban városban volt használva. Ha forgalomban nagyon állatkodok akkor 14-15 liter, de azt is átszámolva a mostani árakat,  max. 7.5 - 8 liter benzin ára. Normál tempónál meg "6.5 -7 literrel" eljárok.

Öröm és bódogság.  nyes
Ez jó.
Én 11-12 liter LPG-vel járok, a 2,0 literes kombival, lehet a köv autó MkIII V6 lesz? eplus2
Lehet meglátogatom én is  Szappanosékat egy kis "tuningra".
Üdv
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Sarabat
Vendég
« Új hozzászólás #343 Dátum: 2011.06.01 szerda, 22:13:09 »

mennyi lenne a teljes átalakítás egy 2000cm3 benzines MKI-es esetében?tud valaki konkrét infót.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #344 Dátum: 2011.06.03 péntek, 08:34:50 »

mennyi lenne a teljes átalakítás egy 2000cm3 benzines MKI-es esetében?tud valaki konkrét infót.

Olyan 220-250 között mozog. Én a BRC cuccot tetetném bele.
http://www.brcar.hu/
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #345 Dátum: 2011.06.03 péntek, 22:10:41 »

mennyi lenne a teljes átalakítás egy 2000cm3 benzines MKI-es esetében?tud valaki konkrét infót.
Alapvetően annyi amit Joe írt.
Noname-t, noname szervízben ne rakass be. Szempont legyen: lehetőleg közeli szervízbe menj, mert ez olyan játék, hogy elsőre ritkán tudják jól beállítani, és válassz megbízhetó szervízt, pl Szappanosék Tasson, vagy Dunakeszi MediCar, vagy a Kontorék a XIII. kerülteben, de a Pilisvörösváriak is jók. Ami nagyon jó a Landi Renzo Omegas rendszer, ebből van olcsóbb és drágább, a drágább 300 alatt nem áll meg, de arra esküszik akinek van, ezzel egyenértékű a STAG 300 PLUS 4, ez programozhatóságban a nagy Landivel egyenértékű, de kb 220-230 körül megáll, Stag ból is van egy butább, az is lehet jó, de pl az új software nem tölthető rá. Nekem DT van, tulképp az is elég, 175-ért rakják be a tizedik kerületben, de oda ne menj.
Az infókat az index fórumon találsz, de a Google a barátod.
Számolj azzal, hogy pótkerék helyére olyan tartályt tudsz csak berakatni, amibe 36 liter gáz megy, ez meg a 12 literes fogyival, 300 km-es hatótávot jelent, nézz körül, hogy amerre laksz, dolgozol, járkálsz van-e kút, vagy külön utakon kell tankolni járni. Kút: Mol vagy Primagáz, nevetleneknél lehet xar a gáz. Így hirtelen ennyi.üdv
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.03 péntek, 22:16:31 írta Ferqo » Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Sarabat
Vendég
« Új hozzászólás #346 Dátum: 2011.06.10 péntek, 21:46:07 »

ok

kösz az infót
Naplózva
Mondeo v6
Vendég
« Új hozzászólás #347 Dátum: 2011.08.18 csütörtök, 22:10:04 »

Szappanoséknál mk1 2.5 v6  ba a technology gas modenát ajánlották .
Van valakinek tapasztalata Huh?Huh??
Előre is köszi worship
Naplózva
sendrew
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2332



E-mail
« Új hozzászólás #348 Dátum: 2011.08.18 csütörtök, 22:22:04 »

Mennyiből lehet elgázosítani az autót?
Azt tudom, hogy van pótkerekes és normál méretű tartály, aztán mást nem...
 
Naplózva

2008. Ford S-MAX 2.0 Titanium 145LE
2008. Ford Focus 1.6    101LE

EX:
2001. Ford Ka 1.3 60LE
2004. Ford Mondeo Turnier Trend 1.8 16V 125LE  LPG
2007. Ford Fiesta 1.25    75LE

Az autó nyomokban Ghia elemeket tartalmazott
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #349 Dátum: 2011.08.18 csütörtök, 22:25:51 »

Mennyiből lehet elgázosítani az autót?
Azt tudom, hogy van pótkerekes és normál méretű tartály, aztán mást nem...
 

kb. 200e -től a csillagos égig. na jó, valahol 400e körül megáll...
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 ... 28   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.128 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.