Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 07:59:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 114   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK5 Általános kérdések  (Megtekintve 1810774 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1300 Dátum: 2016.04.11 hétfő, 23:00:13 »

Nekem ugyanezt mondták. Érthetetlen.

Beállítás miatt garivesztés? Nem kell mindent komolyan venni... szimplán csak nem akarták megcsinálni.
Ez tutter nem állna meg a bíróságon.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #1301 Dátum: 2016.04.11 hétfő, 23:04:18 »

Az MKIV azért némileg más tészta. Ott sok mindent lehetett amúgy is mókolni gombnyomogatásos, ki/bekapcsold így/úgy módszerekkel. Az MKV-nél már csak programozni lehet mindent. Pl. én nekem még azt sem csinálták meg, hogy a indulás után automatikusan zárja az összes ajtót a centrálzár - lopásbiztonségi okokból. A (márka)szervíz azt mondta, tudják, hogyan kell, de nem teszik - a Ford nem támogatja / garivesztés.

De te lehet, hogy az MKV-tel is megcsinálnád... Sok pénzed van... Az enyém céges, meg amúgy se kell, mint látható.

Az MKIV-nel se lehet megcsinalni a zarast, amirol beszelsz az a harmas. Az hogy egy szervíz mit mond egy dolog, az hogy egy hozzaerto szerelo mit csinal az meg a masik. Nem egy himihumi sarki sufnituningos csinalta. Az oldalon ilyen jellegu modositast vallalo sracok is tudjak mit csinalnak, ha elolvasod a reakciokat te is meglatod.  De en gyava nyul vagyok, nem veluk csinaltattam, hanem egy altalam sokra tartott Ford-os szerelovel. Aki elotte alaposan utananezett hogy valoban csak szoftveres-e az elteres, mert kart okozni se o se en nem akartam. A zsebemben turkalnod meg felesleges. Inkabb orulj a jol felszerelt ceges autodnak.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1302 Dátum: 2016.04.11 hétfő, 23:56:38 »

Nem az volt a kérdés, hogy hány fajta van.
akkor írom másképp, ha ugyan az a váltó van gyárilag mind2ben, akkor ha nem a gyártósoron aktiválják azt a programot, hanem később, akkor később miért ne bírná ugyanazt a váltó?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1303 Dátum: 2016.04.12 kedd, 06:48:00 »

akkor írom másképp, ha ugyan az a váltó van gyárilag mind2ben, akkor ha nem a gyártósoron aktiválják azt a programot, hanem később, akkor később miért ne bírná ugyanazt a váltó?

 eljen

Meg a fék, gyakortaliag mindben ugyanaz, sőt, s-max, galaxy, mondeo és ki tudja még melyikbe kerül ugyanaz...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1304 Dátum: 2016.04.12 kedd, 16:13:09 »

Nem nagyon értem, miért is van szükség a vitára, a legokosabb úgyis én vagyok.  nyes

De a kérdés helyesen kb így szólna:: Ment már tönkre valakinek pld váltó a kocsiban, miközben nem a gyári cucc volt rajta, és okozott ez gondot?

A két motor között 345 000,- Ft a különbség az MK5-nél. A szoftverfrissítést meg ugye nem ingyen csinálják (persze tudom, van akinek ingyen, vagy még fizetnek is érte, de most maradjunk a hétköznapi embereknél). Nameg ha kijön egy frissítés és a normál szervíznél megcsinálják, akkor visszaáll a gyári szoftver. Vagy tévedek?

Úgyhogy szerintem, egy új autónál ez a móka többet árt, mint használ.

Sztem igen. Ha a "hardware" ugyan az, csak "software" újabb, akkor a szerviz alkalmával is az emelt lóerős szoftverre fog lefrissülni... Az a szerelő, aki épp megkapta az autót, hogy cserélje le az olajat, pont le fogja xarni azt, hogy mi van a forgalmiban...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #1305 Dátum: 2016.04.12 kedd, 16:18:06 »

Sztem igen. Ha a "hardware" ugyan az, csak "software" újabb, akkor a szerviz alkalmával is az emelt lóerős szoftverre fog lefrissülni... Az a szerelő, aki épp megkapta az autót, hogy cserélje le az olajat, pont le fogja xarni azt, hogy mi van a forgalmiban...

Te tudod, hogy hogyan frissítik az MKV-öt?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1306 Dátum: 2016.04.12 kedd, 16:26:15 »

Te tudod, hogy hogyan frissítik az MKV-öt?

Ahogy az mk4-et, 3-at, stb...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #1307 Dátum: 2016.04.12 kedd, 23:14:22 »

Sztem igen. Ha a "hardware" ugyan az, csak "software" újabb, akkor a szerviz alkalmával is az emelt lóerős szoftverre fog lefrissülni... Az a szerelő, aki épp megkapta az autót, hogy cserélje le az olajat, pont le fogja xarni azt, hogy mi van a forgalmiban...

Hát ebben azért nem lennék ilyen biztos. SZVSZ a szerelő veszi a kocsi alvázszámát vagy vmilyen gyári azonosítóját és ahhoz tölti le a SW-t. Tehát az eredeti teljesítményhez valót. Ha ezzel felülírja a "spéci" beállításokat, akkor lehet kezdeni elölről. Ha nem, akkor persze nincs gond. (Persze az olajcserés szerelő lesz.rja, hogy mi van a forgalmiban. De aki a SW frissítést csinálja, az nem bemondásra csinálja, amit csinál. Már ha, hivatalos szerviz...)
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #1308 Dátum: 2016.04.12 kedd, 23:15:54 »

Az MKIV-nel se lehet megcsinalni a zarast, amirol beszelsz az a harmas.

Jogos, a III-as.  worship A IV-esnél programozták nekem... De az V-nél már tiltja a Ford.
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #1309 Dátum: 2016.04.12 kedd, 23:19:04 »

Nekem ugyanezt mondták. Érthetetlen.

Állítólag azért, mert volt 1-2 ügyük az US-ban, ahol az automatikus zárás miatt balesetnél nem tudták a kuncsafto(ka)t kiszabadítani a kocsiból, és az(ok) perelte/ék a Fordot. Ha igaz...
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1310 Dátum: 2016.04.12 kedd, 23:31:40 »

Hát ebben azért nem lennék ilyen biztos. SZVSZ a szerelő veszi a kocsi alvázszámát vagy vmilyen gyári azonosítóját és ahhoz tölti le a SW-t. Tehát az eredeti teljesítményhez valót. Ha ezzel felülírja a "spéci" beállításokat, akkor lehet kezdeni elölről. Ha nem, akkor persze nincs gond. (Persze az olajcserés szerelő lesz.rja, hogy mi van a forgalmiban. De aki a SW frissítést csinálja, az nem bemondásra csinálja, amit csinál. Már ha, hivatalos szerviz...)

Rádugja a diag kütyüt, az megnézi, van-e frissítés hozzá, és ha van, letölti.
Semmit nem kell bemondani.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1311 Dátum: 2016.04.12 kedd, 23:43:40 »

mk4-en többen csinálták és senkinek se lett oda a gari

Hát... ha nem tartod be a szervizciklusokat, akkor is odalesz a garid. Szólnak érte? Nem. Csak ha gond lesz, akkor... és nyilván ha olajhoz köthető dologról van szó.
Tuning: ha a motorral van gond, akkor be lehet kukkantani a chipekbe, és ott biz kiderül, ha van valami huncutság.
Persze nem a teljes gari ugrik ilyenkor, csak a motorra, turbóra, esetleg a váltóra, kuplungra, és magára a szgépre.
Mondjuk az átrozsdásodási garit nem érinti.
Én már (másik márka) utasítottam el így garanciális igényt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #1312 Dátum: 2016.04.12 kedd, 23:54:25 »

Rádugja a diag kütyüt, az megnézi, van-e frissítés hozzá, és ha van, letölti.
Semmit nem kell bemondani.

OK-OK. És a diag kütyű nem a gyári azonosítót veszi figyelembe? Vagy azt is megbuherálják a teljesítménynövelésnél?
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1313 Dátum: 2016.04.13 szerda, 00:07:16 »

mk4-en többen csinálták és senkinek se lett oda a gari

Hát... ha nem tartod be a szervizciklusokat, akkor is odalesz a garid. Szólnak érte? Nem. Csak ha gond lesz, akkor... és nyilván ha olajhoz köthető dologról van szó.
Tuning: ha a motorral van gond, akkor be lehet kukkantani a chipekbe, és ott biz kiderül, ha van valami huncutság.
Persze nem a teljes gari ugrik ilyenkor, csak a motorra, turbóra, esetleg a váltóra, kuplungra, és magára a szgépre.
Mondjuk az átrozsdásodási garit nem érinti.
Én már (másik márka) utasítottam el így garanciális igényt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1314 Dátum: 2016.04.13 szerda, 00:10:25 »

OK-OK. És a diag kütyű nem a gyári azonosítót veszi figyelembe? Vagy azt is megbuherálják a teljesítménynövelésnél?

A frissítések jó részénél nem érinti a teljesítményt - ott nincs gond.
De ha a motorvezérlést érinti... fogalmam sincs. Lehet, hogy az autóból olvassa ki a sw változatát, és azt frissíti.
Ez esetben nincs gond.
Ha a gyárilag beállítottat nézi... akkor igen (szerintem nem így van - csak vélemény).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1315 Dátum: 2016.04.13 szerda, 07:54:59 »

Rádugja a diag kütyüt, az megnézi, van-e frissítés hozzá, és ha van, letölti.
Semmit nem kell bemondani.

Az alvázszámot mindig be kell írni. Na nem azért mert nem tudja kiolvasni, hanem azért, mert meg kell erősíteni ezzel az egész folyamatot...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1316 Dátum: 2016.04.13 szerda, 07:57:30 »

Hát... ha nem tartod be a szervizciklusokat, akkor is odalesz a garid. Szólnak érte? Nem. Csak ha gond lesz, akkor... és nyilván ha olajhoz köthető dologról van szó.
Tuning: ha a motorral van gond, akkor be lehet kukkantani a chipekbe, és ott biz kiderül, ha van valami huncutság.
Persze nem a teljes gari ugrik ilyenkor, csak a motorra, turbóra, esetleg a váltóra, kuplungra, és magára a szgépre.
Mondjuk az átrozsdásodási garit nem érinti.
Én már (másik márka) utasítottam el így garanciális igényt.

Azért azt ne felejtsük el, hogy adott egy motor és három gyári sw...

Elvileg a három sw között adózási és környezetvédelmi kérdések vannak, de nem jótállási. Olyan alapon hivatkozással, hogy a te autódon nem ennek kellene lennie, de egy másik ugyanilyen lehet, hát elég gyenge lábakon áll. Illetve még gyengébbé teszi, hogy az erősebb gyári sw-t gyári cuccal, wifi-n keresztül töltik fel...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1317 Dátum: 2016.04.13 szerda, 09:23:08 »

Azért azt ne felejtsük el, hogy adott egy motor és három gyári sw...

Elvileg a három sw között adózási és környezetvédelmi kérdések vannak, de nem jótállási. Olyan alapon hivatkozással, hogy a te autódon nem ennek kellene lennie, de egy másik ugyanilyen lehet, hát elég gyenge lábakon áll. Illetve még gyengébbé teszi, hogy az erősebb gyári sw-t gyári cuccal, wifi-n keresztül töltik fel...

Ahhoz, hogy ezek alapján elutasítsák a gariigényt, ha jól gondolom először bizonyítaniuk kell, hogy te mókoltál az autón. A szoftvercserekor szerintem első lépésként wipeolja a gyári cucc a teljes memóriatartalmat (azaz minden log kuka) és utána feltölti a friss gyári szoftvert. Ha így csinálja, akkor nincs nyoma a cserének (azaz, hogy előtte volt rajta valami más). Ha ez így van, akkor pedig széttárod a kezed, hogy hát sajnálod, hogy a gyárban a kicsi kínai rossz gombot nyomott meg a szoftver feltöltésekor.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1318 Dátum: 2016.04.16 szombat, 19:08:41 »

Azért azt ne felejtsük el, hogy adott egy motor és három gyári sw...

Elvileg a három sw között adózási és környezetvédelmi kérdések vannak, de nem jótállási. Olyan alapon hivatkozással, hogy a te autódon nem ennek kellene lennie, de egy másik ugyanilyen lehet, hát elég gyenge lábakon áll. Illetve még gyengébbé teszi, hogy az erősebb gyári sw-t gyári cuccal, wifi-n keresztül töltik fel...

Elvileg, mi? Tudjuk biztosan? Nem... az MK4-ednél pl más volt a befecs és a vezérlőelektronika a 130 és 140 között.
Ha diagolod az autót, a szerverre felviszi a futó sw verziószámát és egyebeket. Kb pár perc alatt be lehet bizonyítani, hogy a sw-t cserélték.
Azt is felírja, kinek az ID-jével léptek be...
Szóval, be lehet az bizonyítani, elég könnyen. Ha nagyon akarják. De miért akarnák?
Csak akkor lehet gond, ha motorcserés lesz. Akkor szokás jó mélyen a dolgok mélyére nézni.
Mi már nem egy cserét utasítottunk el... nem chiptuning miatt, hanem más okokból kifolyólag.
Pl olajpumpa törés, és megnézzük, mennyit ment olajnyomás lámpával.

De ha nem a motort érintő gariesemény van, a kutyát nem érdekli.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
power_ford
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #1319 Dátum: 2016.05.03 kedd, 10:48:22 »

Na ebbe kellene belemenni egy kicsit...
Elvileg és remélem gyakorlatilag is csak egy gyári sw frissítés kérdése az egész...

Ugyanaz a software a 150 es 180LE-s 2.0 TDCI MK5-on. Nem kell torolni/frissiteni a gyari programot...  Smiley
Naplózva

MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 140(170) LE Fekete párduc
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1320 Dátum: 2016.05.03 kedd, 10:51:39 »

Ugyanaz a software a 150 es 180LE-s 2.0 TDCI MK5-on. Nem kell torolni/frissiteni a gyari programot...  Smiley

Akkor van megoldás erre is?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
power_ford
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #1321 Dátum: 2016.05.03 kedd, 10:54:26 »

Akkor van megoldás erre is?

Igen! Smiley
Naplózva

MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 140(170) LE Fekete párduc
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1322 Dátum: 2016.05.03 kedd, 10:56:28 »

Igen! Smiley

Na akkor légyszi írd meg a részleteket pü-ben...  integet2 party0038
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
power_ford
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #1323 Dátum: 2016.05.03 kedd, 10:59:02 »

Igen! Smiley

Sot ha Sync2-es az auto (8" erintokijelzos) es nem kertek a gyari navit amikor rendeltek az autot akkor azt is be tudom aktivalni. Smiley (Kesz a magyar nyelv is mar csak nem akar bele kerulni egyenlore...)
Naplózva

MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 140(170) LE Fekete párduc
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #1324 Dátum: 2016.05.03 kedd, 11:10:54 »

Sot ha Sync2-es az auto (8" erintokijelzos) es nem kertek a gyari navit amikor rendeltek az autot akkor azt is be tudom aktivalni. Smiley (Kesz a magyar nyelv is mar csak nem akar bele kerulni egyenlore...)
Na, ha Tomi kérte a gyári nagynavit, akkor most k*rvaideges lesz  vigyor3
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1325 Dátum: 2016.05.03 kedd, 11:12:27 »

Sot ha Sync2-es az auto (8" erintokijelzos) es nem kertek a gyari navit amikor rendeltek az autot akkor azt is be tudom aktivalni. Smiley (Kesz a magyar nyelv is mar csak nem akar bele kerulni egyenlore...)

Szándékosan nem kértem gyári navit, viszont tapasztalható, hogy meg van hozzá minden, mert gps adatokat kiír...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #1326 Dátum: 2016.05.03 kedd, 12:13:44 »

Szándékosan nem kértem gyári navit, viszont tapasztalható, hogy meg van hozzá minden, mert gps adatokat kiír...

Hey Hgolab!

Megjött a pikasszód? Milyen lengőkar nélkül közlekedni? Szikrázik a hátulja, mint formaegy? Üléseket kaptál végül?  vigyor3 vigyor3 vigyor3
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1327 Dátum: 2016.05.03 kedd, 12:56:19 »

Hey Hgolab!

Megjött a pikasszód? Milyen lengőkar nélkül közlekedni? Szikrázik a hátulja, mint formaegy? Üléseket kaptál végül?  vigyor3 vigyor3 vigyor3

Megjött a konténer. Fater "használja" egyelőre. Kőkemény 350 km ment bele az utóbbi 3 hétben...  hehe

Mjad ha lesz időm, kedvem, energiám írok részletesen róla, egyelőre vannak negatívumok. De sajnos eleve negatívan állok az autóhoz.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #1328 Dátum: 2016.05.03 kedd, 19:48:41 »

Szándékosan nem kértem gyári navit, viszont tapasztalható, hogy meg van hozzá minden, mert gps adatokat kiír...

Szevasz, megkérdezhetem, miért nem kértél gyári navit?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1329 Dátum: 2016.05.03 kedd, 21:14:36 »

Szevasz, megkérdezhetem, miért nem kértél gyári navit?

Me' spúr  nyes eplus2
(Látod úgyse használják az autót, akkor minek kéne bele a navi?! Cheesy)
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #1330 Dátum: 2016.05.03 kedd, 21:18:29 »

Me' spúr  nyes eplus2
(Látod úgyse használják az autót, akkor minek kéne bele a navi?! Cheesy)
Grin
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #1331 Dátum: 2016.05.04 szerda, 06:52:56 »

Szevasz, megkérdezhetem, miért nem kértél gyári navit?
Amiert 180 LE helyett is csak 150-et kert: mert tudta, hogy utolag valoszinuleg ra lehet okositani.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1332 Dátum: 2016.05.04 szerda, 07:37:13 »

Szevasz, megkérdezhetem, miért nem kértél gyári navit?

A gyári navi szerintem xar, meg nem akarok a frissítések terén a Fordtól függeni. Meg látod, az autó mindent tud, csak nem párszázezerért kapcsolgatták be a valenciai rabszolgák, hanem itthon majd egy fórumtárs (remélhetőleg) a töredékéért...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #1333 Dátum: 2016.05.04 szerda, 08:40:07 »

Amiert 180 LE helyett is csak 150-et kert: mert tudta, hogy utolag valoszinuleg ra lehet okositani.
Ez nekem magas. Az utólagos navi sincs ingyen, ráadásul még nincs is. Az árbeli különbség pedig elenyésző. (ne felejtsük el, hogy új autóról beszélünk) Ez kicsit olyan, mnt amikor valaki kombit szeretne venni, de sima 4 ajtóst vesz, mert van otthon egy bontott kombi, amiből át tudja építeni  vigyor3
Naplózva
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #1334 Dátum: 2016.05.04 szerda, 08:46:41 »

A gyári navi szerintem xar, meg nem akarok a frissítések terén a Fordtól függeni. Meg látod, az autó mindent tud, csak nem párszázezerért kapcsolgatták be a valenciai rabszolgák, hanem itthon majd egy fórumtárs (remélhetőleg) a töredékéért...

***? Ezzel nem értek egyet. Sokkal jobban használható pld mint az I-Go és a Tom-Tom. Ráadásul a gyári navi felára 55 ezer Ft, amit simán bele lehet alkudni. Ennyi pénzért meg egész egyszerűen nem éri meg kókányolni egy új autót.
De mik azok az extra dolgok, amiket be szeretnél kapcsoltatni?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1335 Dátum: 2016.05.04 szerda, 08:47:33 »

***? Ezzel nem értek egyet. Sokkal jobban használható pld mint az I-Go és a Tom-Tom. Ráadásul a gyári navi felára 55 ezer Ft, amit simán bele lehet alkudni. Ennyi pénzért meg egész egyszerűen nem éri meg kókányolni egy új autót.
De mik azok az extra dolgok, amiket be szeretnél kapcsoltatni?

Olvass vissza, nem is olyan sokat...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #1336 Dátum: 2016.05.04 szerda, 09:27:54 »

Ez nekem magas. Az utólagos navi sincs ingyen, ráadásul még nincs is. Az árbeli különbség pedig elenyésző. (ne felejtsük el, hogy új autóról beszélünk) Ez kicsit olyan, mnt amikor valaki kombit szeretne venni, de sima 4 ajtóst vesz, mert van otthon egy bontott kombi, amiből át tudja építeni  vigyor3
Szerintem nem. Tudom, hogy direkt eltúlzott a példa, de ahhoz, hogy egy 4 ajtósból kombit csinálj, azért kell reszelni bőven. Ahhoz, hogy egy 150 LE-s autóból 180 LE-set csinálj, egy kapcsolút kell átbillenteni, ahogy a mobilodon teszed, ha ki akarod kapcsolni a wifi-t, vagy a mobilnetet. Egy ilyen "pöccintés" ha gyárilag kéred, akkor 3-400e, ha utólag ráteszik neked, akkor 30e.
És azért 3-400e spórolás egy új autónál sem elenyésző tétel. Szerintem.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #1337 Dátum: 2016.05.04 szerda, 09:59:17 »

Szerintem nem. Tudom, hogy direkt eltúlzott a példa, de ahhoz, hogy egy 4 ajtósból kombit csinálj, azért kell reszelni bőven. Ahhoz, hogy egy 150 LE-s autóból 180 LE-set csinálj, egy kapcsolút kell átbillenteni, ahogy a mobilodon teszed, ha ki akarod kapcsolni a wifi-t, vagy a mobilnetet. Egy ilyen "pöccintés" ha gyárilag kéred, akkor 3-400e, ha utólag ráteszik neked, akkor 30e.
És azért 3-400e spórolás egy új autónál sem elenyésző tétel. Szerintem.

Igen, ez ebben a formában így van. De talán Angel írta le nagyon jól, hogy miről is beszélek, vagy beszéltem korábban a motorelektronika módosításánál:
Hát... ha nem tartod be a szervizciklusokat, akkor is odalesz a garid. Szólnak érte? Nem. Csak ha gond lesz, akkor... és nyilván ha olajhoz köthető dologról van szó.
Tuning: ha a motorral van gond, akkor be lehet kukkantani a chipekbe, és ott biz kiderül, ha van valami huncutság.
Persze nem a teljes gari ugrik ilyenkor, csak a motorra, turbóra, esetleg a váltóra, kuplungra, és magára a szgépre.
Mondjuk az átrozsdásodási garit nem érinti.


Persze mindenki azt csinál a saját pénzével amit akar Smiley
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1338 Dátum: 2016.05.04 szerda, 10:02:51 »

***? Ezzel nem értek egyet. Sokkal jobban használható pld mint az I-Go és a Tom-Tom. Ráadásul a gyári navi felára 55 ezer Ft, amit simán bele lehet alkudni. Ennyi pénzért meg egész egyszerűen nem éri meg kókányolni egy új autót.
De mik azok az extra dolgok, amiket be szeretnél kapcsoltatni?

Én még nem láttam olyan gyári navit, ami fel tudná venni a versenyt mondjuk a Waze-val. Nem beszélve arról, hogy mehetsz évente frissíteni a Fordhoz kisebb vagyonokért. Már ha még egyáltalán adnak ki frissítést arra az eszközre.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #1339 Dátum: 2016.05.04 szerda, 10:13:34 »

Én még nem láttam olyan gyári navit, ami fel tudná venni a versenyt mondjuk a Waze-val. Nem beszélve arról, hogy mehetsz évente frissíteni a Fordhoz kisebb vagyonokért. Már ha még egyáltalán adnak ki frissítést arra az eszközre.


Kétségtelen, hogy a waze jó dolog. De ne keverjük össze a gyári navigációval. Ráadásul a waze internetfüggő (amennyire én tudom) és külföldön nálam így kilőve.
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #1340 Dátum: 2016.05.04 szerda, 10:18:31 »

Kétségtelen, hogy a waze jó dolog. De ne keverjük össze a gyári navigációval. Ráadásul a waze internetfüggő (amennyire én tudom) és külföldön nálam így kilőve.

Várhatóan a roaming díj az EU-ban hamarabb megszűnik, mint hogy lecseréled az autót. Így már alternatíva lehetne a waze. Sajnos hiába a TMC, a gyári navi sajna sehol sincs a waze-hoz, ahol mindig friss a térkép, és nem csak a forgalmi infók jelennek meg hanem sok egyéb hasznos is (pl trafi). Nem tudom hogy mirrorlink van-e már rajta, mert akkor hajrá, használhatod is. Én is most tervezem meghekkelni az MK4 naviját hogy azon lássam a telefon képét. Sajna a vezérlés nem fog menni, de annyi baj legyen.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #1341 Dátum: 2016.05.04 szerda, 10:29:05 »

Igen, ez ebben a formában így van. De talán Angel írta le nagyon jól, hogy miről is beszélek, vagy beszéltem korábban a motorelektronika módosításánál:
Hát... ha nem tartod be a szervizciklusokat, akkor is odalesz a garid. Szólnak érte? Nem. Csak ha gond lesz, akkor... és nyilván ha olajhoz köthető dologról van szó.
Tuning: ha a motorral van gond, akkor be lehet kukkantani a chipekbe, és ott biz kiderül, ha van valami huncutság.
Persze nem a teljes gari ugrik ilyenkor, csak a motorra, turbóra, esetleg a váltóra, kuplungra, és magára a szgépre.
Mondjuk az átrozsdásodási garit nem érinti.


Persze mindenki azt csinál a saját pénzével amit akar Smiley
de ez nem tuning.a saját sw-jét olvassa be csak a 180le-s változatot.gyári sw!!!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1342 Dátum: 2016.05.04 szerda, 10:33:23 »

Kétségtelen, hogy a waze jó dolog. De ne keverjük össze a gyári navigációval. Ráadásul a waze internetfüggő (amennyire én tudom) és külföldön nálam így kilőve.

Ne is, sokkal jobb a gyárinál Cheesy
Igen, netfüggő, ez igaz. Ahogy titta is írta, hamarosan megszűnik a romaing díj, akkor már ez a korlát is elhárul. De addig is, ha külföldre tévedek, akkor a Waze helyett az iGO ikonra nyomok és kész Smiley
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
haniboy
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 468


E-mail
« Új hozzászólás #1343 Dátum: 2016.05.04 szerda, 11:06:05 »

de ez nem tuning.a saját sw-jét olvassa be csak a 180le-s változatot.gyári sw!!!
Ha nem a szervíz változtatja meg hivatalosan, akkor szerintem teljesen mindegy. Hidd el, ha kifogást keresnek, hogy ne fizessenek, akkor ez lesz az első amibe belekötnek.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1344 Dátum: 2016.05.04 szerda, 11:06:30 »

Várhatóan a roaming díj az EU-ban hamarabb megszűnik, mint hogy lecseréled az autót. Így már alternatíva lehetne a waze. Sajnos hiába a TMC, a gyári navi sajna sehol sincs a waze-hoz, ahol mindig friss a térkép, és nem csak a forgalmi infók jelennek meg hanem sok egyéb hasznos is (pl trafi). Nem tudom hogy mirrorlink van-e már rajta, mert akkor hajrá, használhatod is. Én is most tervezem meghekkelni az MK4 naviját hogy azon lássam a telefon képét. Sajna a vezérlés nem fog menni, de annyi baj legyen.

Azért ennyire ne húzzunk le mindent, ami nem waze! Nekem pl. egy Garmin van, a PC-m egyből jelzi, hogy van frissítés, és kössem rá. Útközben a TMC infók mellett, ha a telefonom bluetooth-on csatlakozik rá internetről is szedi a közlekedési infókat ugyan úgy mint a waze, sőt még azt is mutatja, merre épp milyen az útburkolat, szárz, nedves, havas, járható, nem járható, elég jó.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1345 Dátum: 2016.05.04 szerda, 11:12:43 »

Azért ennyire ne húzzunk le mindent, ami nem waze! Nekem pl. egy Garmin van, a PC-m egyből jelzi, hogy van frissítés, és kössem rá. Útközben a TMC infók mellett, ha a telefonom bluetooth-on csatlakozik rá internetről is szedi a közlekedési infókat ugyan úgy mint a waze, sőt még azt is mutatja, merre épp milyen az útburkolat, szárz, nedves, havas, járható, nem járható, elég jó.

Hát ez a baj, hogy offline navigációban én is a garminhoz vagyok szokva, na attól fényévekre van a gyári navi...  szomoru1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #1346 Dátum: 2016.05.04 szerda, 11:20:02 »

Hát ez a baj, hogy offline navigációban én is a garminhoz vagyok szokva, na attól fényévekre van a gyári navi...  szomoru1

Lefessem a felnidet? Oan fhasza lesz, hogy garnish navit sem kell többé használnod!  eplus2 eplus2
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #1347 Dátum: 2016.05.04 szerda, 12:21:16 »

Ha nem a szervíz változtatja meg hivatalosan, akkor szerintem teljesen mindegy. Hidd el, ha kifogást keresnek, hogy ne fizessenek, akkor ez lesz az első amibe belekötnek.
én ezt az autó védelmében írtam.hogy nem gagyi tuning kerül reá,hanem a gyári sw.és pont azzal a mozdulattal lehet rá visszatenni az eredetit is,nyom nélkül.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #1348 Dátum: 2016.05.04 szerda, 14:13:39 »

A gyári navi fríssítés 60+ eFt. Évente? Vicc... A feleségen Micrájában is van navi (szalon autó volt, azért). Amikor 42 eFt-ra mondták a frissítést, akkor (miután a szürke zónában nem volt működő megoldás) rendeltem egy 2DIN-es fejegységet, (8" + Android 4.4.1). Bekerülés profi beszerelővel kb. 115 eFt. Waze, iGo, RDS radiotextes rádió, Wifi hotspot, DVD, SD és USB lejátszással és tolatókamera szépen megy, meg még lenne jó pár más lehetőség (DAB, TV, DVR, stb.), ami nem kell. A 3. térképfrissítés után megtérült... A funkcionalitás meg nem is összehasonlítható.

Az MKIV-be már nem rendeltem meg egy hasonlót magamnak, mert tudtam, hogy jön az új. Az MKV-höz meg azért nem annyira egyszerű. De érdeklődve várom a különböző "fejlesztéseket". Majd küldök pár linket otthonról, miket csináltak már meg orosz barátaink. Ízelítő: digitális sebesség kijelzés, gumi-nyomás számokkal (mint az MKIV-ben volt), fogyasztási adatok oszlopdiagrammal, indulás után ajtók automatikus zárása.
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1349 Dátum: 2016.05.04 szerda, 14:27:31 »

A gyári navi fríssítés 60+ eFt. Évente? Vicc... A feleségen Micrájában is van navi (szalon autó volt, azért). Amikor 42 eFt-ra mondták a frissítést, akkor (miután a szürke zónában nem volt működő megoldás) rendeltem egy 2DIN-es fejegységet, (8" + Android 4.4.1). Bekerülés profi beszerelővel kb. 115 eFt. Waze, iGo, RDS radiotextes rádió, Wifi hotspot, DVD, SD és USB lejátszással és tolatókamera szépen megy, meg még lenne jó pár más lehetőség (DAB, TV, DVR, stb.), ami nem kell. A 3. térképfrissítés után megtérült... A funkcionalitás meg nem is összehasonlítható.

Az MKIV-be már nem rendeltem meg egy hasonlót magamnak, mert tudtam, hogy jön az új. Az MKV-höz meg azért nem annyira egyszerű. De érdeklődve várom a különböző "fejlesztéseket". Majd küldök pár linket otthonról, miket csináltak már meg orosz barátaink. Ízelítő: digitális sebesség kijelzés, gumi-nyomás számokkal (mint az MKIV-ben volt), fogyasztási adatok oszlopdiagrammal, indulás után ajtók automatikus zárása.

Inkább mesélj az AWD-ről...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 ... 114   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.