Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:20:38
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
[
7
]
8
9
10
11
12
13
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 358555 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
derrik
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #300 Dátum:
2012.03.08 csütörtök, 19:23:00 »
Idézetet írta: misi107 - 2012.02.19 vasárnap, 13:12:47
Az lehet a fej is,bár nekem amikor nem volt benne a gumi,akkor is lehetett rendesen sebességbe rakni.Alulról benézel,akkor lehet látni a fejeket.Ha nincs szétszakadva a fejben a gumi,akkor a narancssárga pöcköt benyomva lehet állítani a bowdenen.Ha végeztél,még egyszer be kell nyomni és a helyére ugrik,akkor biztosított állapotban van.
....ez a bizonyos narancssárga pöcök? A bowden motor, vagy váltókar felőli oldalán található?
Naplózva
krisz32
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #301 Dátum:
2012.03.10 szombat, 14:28:56 »
Idézetet írta: derrik - 2012.03.08 csütörtök, 19:23:00
....ez a bizonyos narancssárga pöcök? A bowden motor, vagy váltókar felőli oldalán található?
A bovden motortéri végén van.A fékrásegítő vákuumdob alatt találod,a váltó tetején.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #302 Dátum:
2012.03.11 vasárnap, 10:27:56 »
ja, és a gumiharmonika állapotától függetlenül állítható ...
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #303 Dátum:
2012.03.11 vasárnap, 10:42:00 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.03.11 vasárnap, 10:27:56
ja, és a gumiharmonika állapotától függetlenül állítható ...
Én nem értek hozzá... ennek az álításával lehet a holtjátékon minimalizálni? mert nekem van egy másfélcenti mozgásom előre hátra üresben. és sebességben is.... oldalirányba nincs.
Vagy ezt mással kell orvosolni?
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
krisz32
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #304 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 21:05:18 »
Idézetet írta: krisz32 - 2012.03.05 hétfő, 20:03:42
A váltókar előre-hátra mozgását közvetítő bovden végén behányt a műanyag "prücni". Van valakinek ötlete,hogy hogyan férek hozzá anélkül,hogy szét kellene borítanom az egész motorteret?
Ma jöttem rá,hogy nem lehet megúszni bizonyos alkatrészek ideiglenes eltávolítását.Cooler,légszűrőház,főfékhenger.Csak ezeket kellet "kidobnom".Ezek után már gyerekjáték volt a csere.
Naplózva
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #305 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 21:16:31 »
Idézetet írta: krisz32 - 2012.03.25 vasárnap, 21:05:18
Ma jöttem rá,hogy nem lehet megúszni bizonyos alkatrészek ideiglenes eltávolítását.Cooler,légszűrőház,főfékhenger.Csak ezeket kellet "kidobnom".Ezek után már gyerekjáték volt a csere.
A főfékhengert miért szedted ki?
Én anélkül is oda szoktam férni.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
krisz32
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #306 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 21:22:06 »
Idézetet írta: Viló - 2012.03.25 vasárnap, 21:16:31
A főfékhengert miért szedted ki?
Én anélkül is oda szoktam férni.
Nem fért le a kezem mellette.
Naplózva
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #307 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 21:31:39 »
Idézetet írta: krisz32 - 2012.03.25 vasárnap, 21:22:06
Nem fért le a kezem mellette.
Értem. Mondjuk kicsit nagyobb is vagy mint én.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #308 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 22:44:54 »
Idézetet írta: krisz32 - 2012.03.25 vasárnap, 21:22:06
Nem fért le a kezem mellette.
kellett neked ekkora lapát kéz cseszed
lennél nyüzüge informatikus, akkor nem kellett volna kiszedni semmit
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #309 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 22:45:48 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.03.25 vasárnap, 22:44:54
kellett neked ekkora lapát kéz cseszed
lennél nyüzüge informatikus, akkor nem kellett volna kiszedni semmit
vagy járna zetorral, ott elfér a keze
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #310 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 22:52:49 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.03.25 vasárnap, 22:45:48
vagy járna zetorral, ott elfér a keze
hát ja, ott miden kívül van, nincs nagyon elrejtve semmi
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #311 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 22:54:01 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.03.25 vasárnap, 22:52:49
hát ja, ott miden kívül van, nincs nagyon elrejtve semmi
meg pont az ő kézmérete minden, még kulcs se kell hozzá
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #312 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 22:59:47 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.03.25 vasárnap, 22:54:01
meg pont az ő kézmérete minden, még kulcs se kell hozzá
jó, hogy nem kőbányába küldöd vazze
tavaly, mikor megjelent a teraszon, mindenki olyan csendben nyalta a fagyit, hogy az asszonynak egyből gyanús lett a csóka, de abban biztos volt, hogy nem nav ellenőr
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #313 Dátum:
2012.03.25 vasárnap, 23:00:33 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.03.25 vasárnap, 22:59:47
jó, hogy nem kőbányába küldöd vazze
tavaly, mikor megjelent a teraszon, mindenki olyan csendben nyalta a fagyit, hogy az asszonynak egyből gyanús lett a csóka, de abban biztos volt, hogy nem nav ellenőr
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #314 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 09:24:14 »
Idézetet írta: astor72 - 2012.03.25 vasárnap, 22:59:47
jó, hogy nem kőbányába küldöd vazze
tavaly, mikor megjelent a teraszon, mindenki olyan csendben nyalta a fagyit, hogy az asszonynak egyből gyanús lett a csóka, de abban biztos volt, hogy nem nav ellenőr
Olyan csönben nyalták a fagyit, hogy hallani lehetett a nyelvek sercegését?
Naplózva
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #315 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 09:26:23 »
Idézetet írta: krisz32 - 2012.03.25 vasárnap, 21:05:18
Ma jöttem rá,hogy nem lehet megúszni bizonyos alkatrészek ideiglenes eltávolítását.Cooler,légszűrőház,főfékhenger.Csak ezeket kellet "kidobnom".Ezek után már gyerekjáték volt a csere.
Én csak a motortér alsó burkolatot vettem le és a csere ment simán..... /Persze volt akna/
Idézetet írta: astor72 - 2012.03.25 vasárnap, 22:44:54
kellett neked ekkora lapát kéz cseszed
lennél nyüzüge informatikus, akkor nem kellett volna kiszedni semmit
Pedig én se vagyok apróság....
«
Utoljára szerkesztve: 2012.03.26 hétfő, 09:30:13 írta voto
»
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
krisz32
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #316 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 09:36:03 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.03.25 vasárnap, 22:45:48
vagy járna zetorral, ott elfér a keze
Idézetet írta: astor72 - 2012.03.25 vasárnap, 22:44:54
kellett neked ekkora lapát kéz cseszed
lennél nyüzüge informatikus, akkor nem kellett volna kiszedni semmit
Köszi vazze...
Egyébként,régen,még a kilencvenes évek közepe táján,jártam Krazzal meg Kamazzal,na azokat tök jó volt szerelni.32-es csillag kulcs volt a legkisebb méret...
Naplózva
krisz32
Vendég
Válasz: Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #317 Dátum:
2012.03.26 hétfő, 09:37:19 »
Idézetet írta: voto - 2012.03.26 hétfő, 09:26:23
Én csak a motortér alsó burkolatot vettem le és a csere ment simán..... /Persze volt akna/
Alulról nekem takarja a váltó,onnan sehogy nem fértem hozzá.
Naplózva
voto
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 549
AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081
Válasz: Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #318 Dátum:
2012.03.27 kedd, 12:03:51 »
Idézetet írta: krisz32 - 2012.03.26 hétfő, 09:37:19
Alulról nekem takarja a váltó,onnan sehogy nem fértem hozzá.
Hát mondjuk igaz ,hogy nem láttam mit csinálok csak tapogattam mint vak a 3,14-nán de azért megoldható....
Naplózva
'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #319 Dátum:
2012.04.16 hétfő, 01:45:36 »
Egyre fentebb fog a pedálom, mit érdemes cserélni kuplungozásnál? Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy mindhármat kell? kinyomócsapágyat remélem nem muszáj.... munkahenger azt miből veszem észre hogy esetleg esedékes az is?
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Janny
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 965
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #320 Dátum:
2012.04.16 hétfő, 08:44:58 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.04.16 hétfő, 01:45:36
Egyre fentebb fog a pedálom, mit érdemes cserélni kuplungozásnál? Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy mindhármat kell? kinyomócsapágyat remélem nem muszáj.... munkahenger azt miből veszem észre hogy esetleg esedékes az is?
Általában egyszerre szokták mindhármat cserélni.
Ha szétszedted a kuplungot, kézzel megmozgatod a kinyomócsapágyat. Ha könnyen össze tudod nyomni (forgatod és közben nyomod), nem akad sehol sem, akkor elvileg még jó egy darabig. Kérdés, hogy hány km-t jelent ez még hosszú távon... Kérdés, hogy munkaórában megéri-e, ha teszem azt 3-5000 km után újra szétszedheted, mert megadta magát végleg a kinyomócsapágy.
Amúgy, ha már kuplungot cserélsz, érdemes váltóolajat, féltengely szimmeringeket és főtengely hátsó szimmeringet is cserélni egyszerre.
Naplózva
MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #321 Dátum:
2012.04.16 hétfő, 19:58:32 »
Idézetet írta: Kalap ur - 2012.04.16 hétfő, 01:45:36
Egyre fentebb fog a pedálom, mit érdemes cserélni kuplungozásnál? Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy mindhármat kell? kinyomócsapágyat remélem nem muszáj.... munkahenger azt miből veszem észre hogy esetleg esedékes az is?
Haver kispórolta a kinyomócsapágyat és az összerakás után pár kilóméterrel szét is esett.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
zomate93
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #322 Dátum:
2012.04.28 szombat, 08:49:01 »
Sziasztok!
'97-es 1.8 Zetecem van. Mostanában elkezdett csúszni a kuplung, eddig csak 4-esben emelkedőn, de újabban már 3-ban és 5-ben is csinálja.
Több mint valószínű, h a tárcsa a rossz, a kinyomócsapágynak ránézésre (vagyis hallásra és érzésre) nincs baja. Szerintetek célszerű cserélni azt is?
Továbbá mostanában hidegen nehezebben veszi a 2-est, ez váltóbovden lesz?
Köszönöm a segítséget,
Naplózva
derrik
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #323 Dátum:
2012.04.30 hétfő, 08:54:17 »
Mindenkinek kellemes Ünnepet!
Nagy a baj a kocsiból eltűnt az 1,2,5,R fokozat a kocsi nagyon kellene hogyan és hol keressem a hibát........
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #324 Dátum:
2012.04.30 hétfő, 08:57:06 »
Idézetet írta: derrik - 2012.04.30 hétfő, 08:54:17
Mindenkinek kellemes Ünnepet!
Nagy a baj a kocsiból eltűnt az 1,2,5,R fokozat a kocsi nagyon kellene hogyan és hol keressem a hibát........
valószínű leesett a bowden, ami a kereszt irányú mozgásért felel. 2 ember kéne, egy mozgassa oldalra a váltókart, a másik meg vegye ki a légszűrőt, és nézzen be, hogy a váltó tetején mozog e minden, vagy egyáltalán rajta van e a bowden(azt hiszem az alsó lesz)
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
derrik
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #325 Dátum:
2012.04.30 hétfő, 12:15:29 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.04.30 hétfő, 08:57:06
valószínű leesett a bowden, ami a kereszt irányú mozgásért felel. 2 ember kéne, egy mozgassa oldalra a váltókart, a másik meg vegye ki a légszűrőt, és nézzen be, hogy a váltó tetején mozog e minden, vagy egyáltalán rajta van e a bowden(azt hiszem az alsó lesz)
.....alulról jobb megnézni vagy a légszűrő felől könnyebb? Bár tegyem hozzá....negyedik csak akadva volt és a kettest néha kidobta már azelőtt is .....
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #326 Dátum:
2012.04.30 hétfő, 15:09:48 »
Idézetet írta: derrik - 2012.04.30 hétfő, 12:15:29
.....alulról jobb megnézni vagy a légszűrő felől könnyebb? Bár tegyem hozzá....negyedik csak akadva volt és a kettest néha kidobta már azelőtt is .....
légszűrő felől látod, azért mondtam, hogy vedd ki a szűrőházat
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
derrik
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #327 Dátum:
2012.04.30 hétfő, 15:36:51 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.04.30 hétfő, 15:09:48
légszűrő felől látod, azért mondtam, hogy vedd ki a szűrőházat
...meglett a felső volt leesve. Roppant kicsi a hely alig tudtam vissza varázsolni. Ezt a kütyüt leesés ellen gyárilag semmi nem biztosítja
??
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #328 Dátum:
2012.04.30 hétfő, 16:25:36 »
Idézetet írta: derrik - 2012.04.30 hétfő, 15:36:51
...meglett a felső volt leesve. Roppant kicsi a hely alig tudtam vissza varázsolni. Ezt a kütyüt leesés ellen gyárilag semmi nem biztosítja
??
de. szorosnak kéne lennie annyira, hogy alig tudod leszedni. valószínű elkopott
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #329 Dátum:
2012.04.30 hétfő, 18:51:51 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.04.30 hétfő, 16:25:36
de. szorosnak kéne lennie annyira, hogy alig tudod leszedni. valószínű elkopott
az a baj, hogy kétféle kivitelt láttam eddig
az egyik gumi, a másik viszont műanyag ...
Idézetet írta: derrik - 2012.04.30 hétfő, 15:36:51
...meglett a felső volt leesve. Roppant kicsi a hely alig tudtam vissza varázsolni. Ezt a kütyüt leesés ellen gyárilag semmi nem biztosítja
??
én a kerék felől vagy aknából szoktam inkább hozzányúlni
Naplózva
derrik
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #330 Dátum:
2012.04.30 hétfő, 19:19:31 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.04.30 hétfő, 18:51:51
az a baj, hogy kétféle kivitelt láttam eddig
az egyik gumi, a másik viszont műanyag ...
én a kerék felől vagy aknából szoktam inkább hozzányúlni
...majd ások én is itt az út közepén 1et.
a vége annyi lett, hogy egy laza gyors kötöző hurkot azért dobtam reá. De az ünnep után megnézetem.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #331 Dátum:
2012.04.30 hétfő, 19:22:00 »
Idézetet írta: derrik - 2012.04.30 hétfő, 19:19:31
...majd ások én is itt az út közepén 1et.
így van. légy kreatív
egyébként a gyorskötöző jó lesz sokáig
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
derrik
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #332 Dátum:
2012.04.30 hétfő, 20:09:46 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.04.30 hétfő, 19:22:00
így van. légy kreatív
egyébként a gyorskötöző jó lesz sokáig
....mikor a TSZ-ben dolgoztam ott a Piros Ász a "hegesztő aparát" volt. Az mindent vitt.
itt meg úgy látom ez a cucc
)
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #333 Dátum:
2012.05.01 kedd, 18:59:54 »
Idézetet írta: derrik - 2012.04.30 hétfő, 20:09:46
....mikor a TSZ-ben dolgoztam ott a Piros Ász a "hegesztő aparát" volt. Az mindent vitt.
itt meg úgy látom ez a cucc
)
a kötegelő olyan mint MacGyver
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #334 Dátum:
2012.05.01 kedd, 19:01:23 »
Idézetet írta: derrik - 2012.04.30 hétfő, 20:09:46
....mikor a TSZ-ben dolgoztam ott a Piros Ász a "hegesztő aparát" volt. Az mindent vitt.
itt meg úgy látom ez a cucc
)
az csak vashoz jó, a kötegelő mindenhez
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Pumukli23
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1689
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #335 Dátum:
2012.05.01 kedd, 20:28:51 »
Idézetet írta: GinJoy - 2012.05.01 kedd, 19:01:23
az csak vashoz jó, a kötegelő mindenhez
pl megkötegelni a hegesztőt
Naplózva
MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
derrik
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #336 Dátum:
2012.05.02 szerda, 09:01:33 »
Idézetet írta: derrik - 2012.04.30 hétfő, 20:09:46
....mikor a TSZ-ben dolgoztam ott a Piros Ász a "hegesztő aparát" volt. Az mindent vitt.
itt meg úgy látom ez a cucc
)
...azért annyira nagy művész nem vagyok!!
Mert 5.-ből csak úgy tudom vissza venni a váltót, ha a hátramenethez használt gyűrűt felhúzom a váltókaron !!!!!!!
Mit rontottam el az összeszerelésnél
?
A Válasz S.O.S. lenne!!!!
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #337 Dátum:
2012.05.02 szerda, 09:53:03 »
Idézetet írta: derrik - 2012.05.02 szerda, 09:01:33
...azért annyira nagy művész nem vagyok!!
Mert 5.-ből csak úgy tudom vissza venni a váltót, ha a hátramenethez használt gyűrűt felhúzom a váltókaron !!!!!!!
Mit rontottam el az összeszerelésnél
?
A Válasz S.O.S. lenne!!!!
a bowden végénél van egy pöcök, amit benyomva állítani lehet a hosszon
nyomd be a pöcköt, váltókar legyen középen üresben, a váltót kézzel állítsd középállásba
pöcköt engedd ki és jó lesz
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3001
I'm in, everyone of machines...
Válasz: Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #338 Dátum:
2012.05.03 csütörtök, 17:31:59 »
Idézetet írta: yooccoo - 2012.05.02 szerda, 09:53:03
a bowden végénél van egy pöcök, amit benyomva állítani lehet a hosszon
nyomd be a pöcköt, váltókar legyen középen üresben, a váltót kézzel állítsd középállásba
pöcköt engedd ki és jó lesz
igen, amikor hoztam a donort annak is pont ez volt a hibája és megoldódott hasonló módon
Naplózva
'95.09 MK1(.5
) Turnier 1.8TD Ghia
SS
(ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered)
Petrol Blue Metallic
Petroll
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #339 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 13:15:07 »
Sziasztok!
Nekem egy MK2-es V6-osom van és elszállt benne a kinyomócsapágy
Sajnos az itteni szervíz árak mellett többe kerülne a javítás mintha vennék egy másik müszakis autót és épp ezért eladni sem lehet így. A felújított fékek és gyújtás ára is már a kocsi értékével vetekszik így max felgyújtani lenne érdemes ezért szeretném házilag cserélni a kuplungot...
Ha esetleg lenne olyan, aki már cserélt házilag és lenne hozzá részletesebb leírása amit megosztana velem azt nagyon megköszönném
Naplózva
krisz32
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #340 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 18:57:01 »
Idézetet írta: Petroll - 2012.06.10 vasárnap, 13:15:07
Sziasztok!
Nekem egy MK2-es V6-osom van és elszállt benne a kinyomócsapágy
Sajnos az itteni szervíz árak mellett többe kerülne a javítás mintha vennék egy másik müszakis autót és épp ezért eladni sem lehet így. A felújított fékek és gyújtás ára is már a kocsi értékével vetekszik így max felgyújtani lenne érdemes ezért szeretném házilag cserélni a kuplungot...
Ha esetleg lenne olyan, aki már cserélt házilag és lenne hozzá részletesebb leírása amit megosztana velem azt nagyon megköszönném
Nekem ugyan TD-m van,de én már cseréltem kuplungot és váltót is házilag.Az Etzold könyv szerint a bölcső lebontása,majd a motortartó bakok oldása után lefelé lengedve a motort leszedhető a váltó,így hozzáférhető a kuplung.Ez egy jól felszerelt szakműhelyben igaz is,azonban a házi verziónál a felfelé kivétel a jobban kivitelezhető.Persze "flasencúg" vagy zsiráf ahhoz is kell.Én három alkalommal csináltam ilyet,ha van egy segítőd,akkor nagyjából 8 óra leforgása alatt megoldható a kuplungozás.Le kell kötnöd az összes kábelt,vízcsövet,kibontani a féltengelyeket(a csuklókat ne bontsd meg mert sose rakod vissza rá a bilincset,szépen egy pajszerral feszítsd le a ricniről egyben),majd ráakasztani a motort a kiemelő szerkezetre,motor és váltótartó bakokat oldani és felfelé kifűzni a motort a motortérből.Én leszedtem a főfékhengert a vákuumdobról,nehogy megsérüljön.A klímakompresszor feszítőgörgőjét meglazítani kiemelés előtt,szíj leszed és a kompresszor rögzítőcsavarjait is oldani kell majd egy madzag vagy drót segítségével a kompresszort rögzíteni a motortérben,hogy ne legyen útban a kiemelésnél.Így nem kell leszedni róla a klímacsöveket és nem szökik el a gáz.Ha a motor kint van,akkor már csak ki kell tekerni a váltó rögzítőcsavarjait széthúzni a motort és a váltót,majd a váltóharangban kioldani a kinyomócsapágy rögzítőcsavarjait,újat fel és kész is.Ha már szét van borítva én cserélném a komplett kuplungot(szerkezet+tárcsa)is.Ha még soha nem csináltad magad,akkor lehet,hogy picit több időt fog igénybe venni,de alapvetően nem egy megoldhatatlan feladat.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2403
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #341 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 19:18:53 »
Idézetet írta: krisz32 - 2012.06.10 vasárnap, 18:57:01
Nekem ugyan TD-m van,de én már cseréltem kuplungot és váltót is házilag.Az Etzold könyv szerint a bölcső lebontása,majd a motortartó bakok oldása után lefelé lengedve a motort leszedhető a váltó,így hozzáférhető a kuplung.Ez egy jól felszerelt szakműhelyben igaz is,azonban a házi verziónál a felfelé kivétel a jobban kivitelezhető.Persze "flasencúg" vagy zsiráf ahhoz is kell.Én három alkalommal csináltam ilyet,ha van egy segítőd,akkor nagyjából 8 óra leforgása alatt megoldható a kuplungozás.Le kell kötnöd az összes kábelt,vízcsövet,kibontani a féltengelyeket(a csuklókat ne bontsd meg mert sose rakod vissza rá a bilincset,szépen egy pajszerral feszítsd le a ricniről egyben),majd ráakasztani a motort a kiemelő szerkezetre,motor és váltótartó bakokat oldani és felfelé kifűzni a motort a motortérből.Én leszedtem a főfékhengert a vákuumdobról,nehogy megsérüljön.A klímakompresszor feszítőgörgőjét meglazítani kiemelés előtt,szíj leszed és a kompresszor rögzítőcsavarjait is oldani kell majd egy madzag vagy drót segítségével a kompresszort rögzíteni a motortérben,hogy ne legyen útban a kiemelésnél.Így nem kell leszedni róla a klímacsöveket és nem szökik el a gáz.Ha a motor kint van,akkor már csak ki kell tekerni a váltó rögzítőcsavarjait széthúzni a motort és a váltót,majd a váltóharangban kioldani a kinyomócsapágy rögzítőcsavarjait,újat fel és kész is.Ha már szét van borítva én cserélném a komplett kuplungot(szerkezet+tárcsa)is.Ha még soha nem csináltad magad,akkor lehet,hogy picit több időt fog igénybe venni,de alapvetően nem egy megoldhatatlan feladat.
Főtengely szimeringet is cserélheti ha már ott van, nem kis feladat ez, és szerszámok is kellenek hozzá bőven, én meggondolnám hozzáfogjak-e magam. De ha még is rá veszed magad legalább vedd meg az etzold könyvet vagy töltsd le a netről. És mindenek előtt fő a biztonság
Naplózva
Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Petroll
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #342 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 19:53:01 »
Köszönöm Krisz! Az idö nem fontos, mivel azt felmértük, hogy ez egy hosszabb project lesz, így vettem egy szaladgálós autót. A kérdésem még annyi lenne, hogy a felfele kivevös változat mennyire kivitelezhetö a v6-osnál? Összeszerelve faltól falig ér minden és a motort nem szeretném megbontani, ha nem muszáj. Ha lefele könnyebben adja meg magát, akkor megoldható lenne egy targoncával felpakolni egy bakra. Van még egy 2 m-ig emelö béka is zsiráf helyett+egy gépmühely. Segítség is akadna, de a tipus ismeret az hiányzik. kb 800€-t kérne a fordszervíz amit az alkatrészen felül kellene fizetni , így vagy az enyészet vagy a sufnituning marad
Kalap úr!
A könyvre nem sajnálnám a pénzt, de a v6-osról eddig még nem találtam ami magyarul lenne. Tudnál adni egy linket esetleg?
Naplózva
krisz32
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #343 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 20:06:08 »
Idézetet írta: Petroll - 2012.06.10 vasárnap, 19:53:01
Köszönöm Krisz! Az idö nem fontos, mivel azt felmértük, hogy ez egy hosszabb project lesz, így vettem egy szaladgálós autót. A kérdésem még annyi lenne, hogy a felfele kivevös változat mennyire kivitelezhetö a v6-osnál? Összeszerelve faltól falig ér minden és a motort nem szeretném megbontani, ha nem muszáj. Ha lefele könnyebben adja meg magát, akkor megoldható lenne egy targoncával felpakolni egy bakra. Van még egy 2 m-ig emelö béka is zsiráf helyett+egy gépmühely. Segítség is akadna, de a tipus ismeret az hiányzik. kb 800€-t kérne a fordszervíz amit az alkatrészen felül kellene fizetni , így vagy az enyészet vagy a sufnituning marad
Kalap úr!
A könyvre nem sajnálnám a pénzt, de a v6-osról eddig még nem találtam ami magyarul lenne. Tudnál adni egy linket esetleg?
TD-ben is úgy jött ki felfelé,hogy a váltó felőli oldalt picit lejjebb kellett hagyni,hogy megdőljön picit és úgy kifűzni,valamint az akksitartót ki kellett bontani.Szerintem, ha meg tudod oldani,hogy felteszed a verdát egy állványra és lefelé ki tudod engedni annyira,hogy le tudd fűzni a váltót,akkor kevesebbet kell bontani,mint felfelé.Nekem gépen fent van az Etzold könyv,megpróbálom feltenni valamelyik fájlmegosztóra és belinkelni.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #344 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 20:12:54 »
Idézetet írta: Petroll - 2012.06.10 vasárnap, 19:53:01
Köszönöm Krisz! Az idö nem fontos, mivel azt felmértük, hogy ez egy hosszabb project lesz, így vettem egy szaladgálós autót. A kérdésem még annyi lenne, hogy a felfele kivevös változat mennyire kivitelezhetö a v6-osnál? Összeszerelve faltól falig ér minden és a motort nem szeretném megbontani, ha nem muszáj. Ha lefele könnyebben adja meg magát, akkor megoldható lenne egy targoncával felpakolni egy bakra. Van még egy 2 m-ig emelö béka is zsiráf helyett+egy gépmühely. Segítség is akadna, de a tipus ismeret az hiányzik. kb 800€-t kérne a fordszervíz amit az alkatrészen felül kellene fizetni , így vagy az enyészet vagy a sufnituning marad
Kalap úr!
A könyvre nem sajnálnám a pénzt, de a v6-osról eddig még nem találtam ami magyarul lenne. Tudnál adni egy linket esetleg?
Felfelé is kijön, de ahhoz akksitálca ki és a váltótartó felső bakjainak tőcsavarjait is ki kell szedni.
Naplózva
krisz32
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #345 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 20:19:41 »
Idézetet írta: Petroll - 2012.06.10 vasárnap, 19:53:01
Kalap úr!
A könyvre nem sajnálnám a pénzt, de a v6-osról eddig még nem találtam ami magyarul lenne. Tudnál adni egy linket esetleg?
http://data.hu/get/5220566/mondeo_-_etzold_szerelesi.pdf
Remélem működik a link.
Naplózva
Petroll
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #346 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 20:36:44 »
Már jön is lefele.. Köszönöm szépen
Egyébként itt egy kép a sárkányról.. Igazából nekem csak a hangja tetszik, de most lehet kap még egy esélyt a túlélésre
http://kepfeltoltes.hu/120610/11112011093_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
krisz32
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #347 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 20:41:01 »
Idézetet írta: Petroll - 2012.06.10 vasárnap, 20:36:44
Már jön is lefele.. Köszönöm szépen
Egyébként itt egy kép a sárkányról.. Igazából nekem csak a hangja tetszik, de most lehet kap még egy esélyt a túlélésre
http://kepfeltoltes.hu/120610/11112011093_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #348 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 20:43:34 »
Idézetet írta: krisz32 - 2012.06.10 vasárnap, 20:19:41
http://data.hu/get/5220566/mondeo_-_etzold_szerelesi.pdf
Remélem működik a link.
Szerintem ebben sincs V6.
Naplózva
krisz32
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #349 Dátum:
2012.06.10 vasárnap, 20:47:54 »
Idézetet írta: drof - 2012.06.10 vasárnap, 20:43:34
Szerintem ebben sincs V6.
Konkrétan a V6 nincs benne ez igaz,de legalább támpontnak jó a szerelési leírás,hogy mit milyen módon lehet megbontani.
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
[
7
]
8
9
10
11
12
13
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ