Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:24:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 358557 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
derrik
Vendég
« Új hozzászólás #300 Dátum: 2012.03.08 csütörtök, 19:23:00 »

Az lehet a fej is,bár nekem amikor nem volt benne a gumi,akkor is lehetett rendesen sebességbe rakni.Alulról benézel,akkor lehet látni a fejeket.Ha nincs szétszakadva a fejben a gumi,akkor a narancssárga pöcköt benyomva lehet állítani a bowdenen.Ha végeztél,még egyszer be kell nyomni és a helyére ugrik,akkor biztosított állapotban van.
....ez a bizonyos narancssárga pöcök? A bowden motor, vagy váltókar felőli oldalán található?Huh?
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #301 Dátum: 2012.03.10 szombat, 14:28:56 »

....ez a bizonyos narancssárga pöcök? A bowden motor, vagy váltókar felőli oldalán található?Huh?
A bovden motortéri végén van.A fékrásegítő vákuumdob alatt találod,a váltó tetején.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #302 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 10:27:56 »

ja, és a gumiharmonika állapotától függetlenül állítható ...
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #303 Dátum: 2012.03.11 vasárnap, 10:42:00 »

ja, és a gumiharmonika állapotától függetlenül állítható ...

Én nem értek hozzá... ennek az álításával lehet a holtjátékon minimalizálni? mert nekem van egy másfélcenti mozgásom előre hátra üresben. és sebességben is.... oldalirányba nincs.
Vagy ezt mással kell orvosolni?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #304 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 21:05:18 »

A váltókar előre-hátra mozgását közvetítő bovden végén behányt a műanyag "prücni". Van valakinek ötlete,hogy hogyan férek hozzá anélkül,hogy szét kellene borítanom az egész motorteret?
Ma jöttem rá,hogy nem lehet megúszni bizonyos alkatrészek ideiglenes eltávolítását.Cooler,légszűrőház,főfékhenger.Csak ezeket kellet "kidobnom".Ezek után már gyerekjáték volt a csere. vigyor3
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #305 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 21:16:31 »

Ma jöttem rá,hogy nem lehet megúszni bizonyos alkatrészek ideiglenes eltávolítását.Cooler,légszűrőház,főfékhenger.Csak ezeket kellet "kidobnom".Ezek után már gyerekjáték volt a csere. vigyor3

A főfékhengert miért szedted ki?
Én anélkül is oda szoktam férni.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #306 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 21:22:06 »

A főfékhengert miért szedted ki?
Én anélkül is oda szoktam férni.
Nem fért le a kezem mellette.
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #307 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 21:31:39 »

Nem fért le a kezem mellette.

 nyes

Értem. Mondjuk kicsit nagyobb is vagy mint én.   vigyor3
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #308 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 22:44:54 »

Nem fért le a kezem mellette.
kellett neked ekkora lapát kéz cseszed eplus2
lennél nyüzüge informatikus, akkor nem kellett volna kiszedni semmit hehe email
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #309 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 22:45:48 »

kellett neked ekkora lapát kéz cseszed eplus2
lennél nyüzüge informatikus, akkor nem kellett volna kiszedni semmit hehe email
vagy járna zetorral, ott elfér a keze Cheesy
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #310 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 22:52:49 »

vagy járna zetorral, ott elfér a keze Cheesy
hát ja, ott miden kívül van, nincs nagyon elrejtve semmi hehe
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #311 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 22:54:01 »

hát ja, ott miden kívül van, nincs nagyon elrejtve semmi hehe
meg pont az ő kézmérete minden, még kulcs  se kell hozzá  nyes
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #312 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 22:59:47 »

meg pont az ő kézmérete minden, még kulcs  se kell hozzá  nyes
jó, hogy nem kőbányába küldöd vazze eplus2
tavaly, mikor megjelent a teraszon, mindenki olyan csendben nyalta a fagyit, hogy az asszonynak egyből gyanús lett a csóka, de abban biztos volt, hogy nem nav ellenőr eplus2
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #313 Dátum: 2012.03.25 vasárnap, 23:00:33 »

jó, hogy nem kőbányába küldöd vazze eplus2
tavaly, mikor megjelent a teraszon, mindenki olyan csendben nyalta a fagyit, hogy az asszonynak egyből gyanús lett a csóka, de abban biztos volt, hogy nem nav ellenőr eplus2
taps
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #314 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 09:24:14 »

jó, hogy nem kőbányába küldöd vazze eplus2
tavaly, mikor megjelent a teraszon, mindenki olyan csendben nyalta a fagyit, hogy az asszonynak egyből gyanús lett a csóka, de abban biztos volt, hogy nem nav ellenőr eplus2

Olyan csönben nyalták a fagyit, hogy hallani lehetett a nyelvek sercegését?  eplus2
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #315 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 09:26:23 »

Ma jöttem rá,hogy nem lehet megúszni bizonyos alkatrészek ideiglenes eltávolítását.Cooler,légszűrőház,főfékhenger.Csak ezeket kellet "kidobnom".Ezek után már gyerekjáték volt a csere. vigyor3

Én csak a motortér alsó burkolatot vettem le és a csere ment simán..... /Persze volt akna/

kellett neked ekkora lapát kéz cseszed eplus2
lennél nyüzüge informatikus, akkor nem kellett volna kiszedni semmit hehe email

Pedig én se vagyok apróság....
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.26 hétfő, 09:30:13 írta voto » Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #316 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 09:36:03 »

vagy járna zetorral, ott elfér a keze Cheesy
kellett neked ekkora lapát kéz cseszed eplus2
lennél nyüzüge informatikus, akkor nem kellett volna kiszedni semmit hehe email
Köszi vazze...
Egyébként,régen,még a kilencvenes évek közepe táján,jártam Krazzal meg Kamazzal,na azokat tök jó volt szerelni.32-es csillag kulcs volt a legkisebb méret... eplus2
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #317 Dátum: 2012.03.26 hétfő, 09:37:19 »

Én csak a motortér alsó burkolatot vettem le és a csere ment simán..... /Persze volt akna/


Alulról nekem takarja a váltó,onnan sehogy nem fértem hozzá.
Naplózva
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #318 Dátum: 2012.03.27 kedd, 12:03:51 »

Alulról nekem takarja a váltó,onnan sehogy nem fértem hozzá.

Hát mondjuk igaz ,hogy nem láttam mit csinálok csak tapogattam mint vak a 3,14-nán de azért megoldható....
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #319 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 01:45:36 »

Egyre fentebb fog a pedálom, mit érdemes cserélni kuplungozásnál? Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy mindhármat kell? kinyomócsapágyat remélem nem muszáj....  munkahenger azt miből veszem észre hogy esetleg esedékes az is?
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #320 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 08:44:58 »

Egyre fentebb fog a pedálom, mit érdemes cserélni kuplungozásnál? Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy mindhármat kell? kinyomócsapágyat remélem nem muszáj....  munkahenger azt miből veszem észre hogy esetleg esedékes az is?

Általában egyszerre szokták mindhármat cserélni.
Ha szétszedted a kuplungot, kézzel megmozgatod a kinyomócsapágyat. Ha könnyen össze tudod nyomni (forgatod és közben nyomod), nem akad sehol sem, akkor elvileg még jó egy darabig. Kérdés, hogy hány km-t jelent ez még hosszú távon... Kérdés, hogy munkaórában megéri-e, ha teszem azt 3-5000 km után újra szétszedheted, mert megadta magát végleg a kinyomócsapágy.

Amúgy, ha már kuplungot cserélsz, érdemes váltóolajat, féltengely szimmeringeket és főtengely hátsó szimmeringet is cserélni egyszerre.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #321 Dátum: 2012.04.16 hétfő, 19:58:32 »

Egyre fentebb fog a pedálom, mit érdemes cserélni kuplungozásnál? Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy mindhármat kell? kinyomócsapágyat remélem nem muszáj....  munkahenger azt miből veszem észre hogy esetleg esedékes az is?

Haver kispórolta  a kinyomócsapágyat és az összerakás után pár kilóméterrel szét is esett.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
zomate93
Vendég
« Új hozzászólás #322 Dátum: 2012.04.28 szombat, 08:49:01 »

Sziasztok!

'97-es 1.8 Zetecem van. Mostanában elkezdett csúszni a kuplung, eddig csak 4-esben emelkedőn, de újabban már 3-ban és 5-ben is csinálja.

Több mint valószínű, h a tárcsa a rossz, a kinyomócsapágynak ránézésre (vagyis hallásra és érzésre) nincs baja. Szerintetek célszerű cserélni azt is?

Továbbá mostanában hidegen nehezebben veszi a 2-est, ez váltóbovden lesz?

Köszönöm a segítséget,
Naplózva
derrik
Vendég
« Új hozzászólás #323 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 08:54:17 »

Mindenkinek kellemes  Ünnepet!
Nagy a baj a kocsiból eltűnt az 1,2,5,R fokozat a kocsi nagyon kellene hogyan és hol keressem a hibát........
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #324 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 08:57:06 »

Mindenkinek kellemes  Ünnepet!
Nagy a baj a kocsiból eltűnt az 1,2,5,R fokozat a kocsi nagyon kellene hogyan és hol keressem a hibát........
valószínű leesett a bowden, ami a kereszt irányú mozgásért felel. 2 ember kéne, egy mozgassa oldalra a váltókart, a másik meg vegye ki a légszűrőt, és nézzen be, hogy a váltó tetején mozog e minden, vagy egyáltalán rajta van e a bowden(azt hiszem az alsó lesz)
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
derrik
Vendég
« Új hozzászólás #325 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 12:15:29 »

valószínű leesett a bowden, ami a kereszt irányú mozgásért felel. 2 ember kéne, egy mozgassa oldalra a váltókart, a másik meg vegye ki a légszűrőt, és nézzen be, hogy a váltó tetején mozog e minden, vagy egyáltalán rajta van e a bowden(azt hiszem az alsó lesz)
.....alulról jobb megnézni vagy a légszűrő felől könnyebb? Bár tegyem hozzá....negyedik csak akadva volt és a kettest néha kidobta már azelőtt is .....
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #326 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 15:09:48 »

.....alulról jobb megnézni vagy a légszűrő felől könnyebb? Bár tegyem hozzá....negyedik csak akadva volt és a kettest néha kidobta már azelőtt is .....
légszűrő felől látod, azért mondtam, hogy vedd ki a szűrőházat
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
derrik
Vendég
« Új hozzászólás #327 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 15:36:51 »

légszűrő felől látod, azért mondtam, hogy vedd ki a szűrőházat
...meglett a felső volt leesve. Roppant kicsi a hely alig tudtam vissza varázsolni. Ezt a kütyüt leesés ellen gyárilag semmi nem biztosítja Huh???
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #328 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 16:25:36 »

...meglett a felső volt leesve. Roppant kicsi a hely alig tudtam vissza varázsolni. Ezt a kütyüt leesés ellen gyárilag semmi nem biztosítja Huh???
de. szorosnak kéne lennie annyira, hogy alig tudod leszedni. valószínű elkopott
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #329 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 18:51:51 »

de. szorosnak kéne lennie annyira, hogy alig tudod leszedni. valószínű elkopott
az a baj, hogy kétféle kivitelt láttam eddig
az egyik gumi, a másik viszont műanyag ...

...meglett a felső volt leesve. Roppant kicsi a hely alig tudtam vissza varázsolni. Ezt a kütyüt leesés ellen gyárilag semmi nem biztosítja Huh???
én a kerék felől vagy aknából szoktam inkább hozzányúlni
Naplózva
derrik
Vendég
« Új hozzászólás #330 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 19:19:31 »

az a baj, hogy kétféle kivitelt láttam eddig
az egyik gumi, a másik viszont műanyag ...
én a kerék felől vagy aknából szoktam inkább hozzányúlni
...majd ások én is itt az út közepén 1et.

a vége annyi lett, hogy egy laza gyors kötöző hurkot azért dobtam reá. De az ünnep után megnézetem. 
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #331 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 19:22:00 »

...majd ások én is itt az út közepén 1et.
így van. légy kreatív  nyes

egyébként a gyorskötöző jó lesz sokáig nyes
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
derrik
Vendég
« Új hozzászólás #332 Dátum: 2012.04.30 hétfő, 20:09:46 »

így van. légy kreatív  nyes

egyébként a gyorskötöző jó lesz sokáig nyes
....mikor a TSZ-ben dolgoztam ott a Piros Ász a "hegesztő aparát" volt. Az mindent vitt.
itt meg úgy látom ez a cucc Smiley)   
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #333 Dátum: 2012.05.01 kedd, 18:59:54 »

....mikor a TSZ-ben dolgoztam ott a Piros Ász a "hegesztő aparát" volt. Az mindent vitt.
itt meg úgy látom ez a cucc Smiley)   

a kötegelő olyan mint MacGyver Grin
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #334 Dátum: 2012.05.01 kedd, 19:01:23 »

....mikor a TSZ-ben dolgoztam ott a Piros Ász a "hegesztő aparát" volt. Az mindent vitt.
itt meg úgy látom ez a cucc Smiley)   
az csak vashoz jó, a kötegelő mindenhez Wink
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #335 Dátum: 2012.05.01 kedd, 20:28:51 »

az csak vashoz jó, a kötegelő mindenhez Wink

pl megkötegelni a hegesztőt  Cool
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
derrik
Vendég
« Új hozzászólás #336 Dátum: 2012.05.02 szerda, 09:01:33 »

....mikor a TSZ-ben dolgoztam ott a Piros Ász a "hegesztő aparát" volt. Az mindent vitt.
itt meg úgy látom ez a cucc Smiley)   
...azért annyira nagy művész nem vagyok!!
Mert 5.-ből csak úgy tudom vissza venni a váltót, ha a hátramenethez használt gyűrűt felhúzom a váltókaron !!!!!!!
Mit rontottam el az összeszerelésnél Huh??
A Válasz S.O.S. lenne!!!!
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #337 Dátum: 2012.05.02 szerda, 09:53:03 »

...azért annyira nagy művész nem vagyok!!
Mert 5.-ből csak úgy tudom vissza venni a váltót, ha a hátramenethez használt gyűrűt felhúzom a váltókaron !!!!!!!
Mit rontottam el az összeszerelésnél Huh??
A Válasz S.O.S. lenne!!!!
a bowden végénél van egy pöcök, amit benyomva állítani lehet a hosszon
nyomd be a pöcköt, váltókar legyen középen üresben, a váltót kézzel állítsd középállásba
pöcköt engedd ki és jó lesz
Naplózva
[ Error ]
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3001


I'm in, everyone of machines...

da.team@freemail.hu - -
E-mail
« Új hozzászólás #338 Dátum: 2012.05.03 csütörtök, 17:31:59 »

a bowden végénél van egy pöcök, amit benyomva állítani lehet a hosszon
nyomd be a pöcköt, váltókar legyen középen üresben, a váltót kézzel állítsd középállásba
pöcköt engedd ki és jó lesz

igen, amikor hoztam a donort annak is pont ez volt a hibája és megoldódott hasonló módon
Naplózva

'95.09 MK1(.5 Grin) Turnier 1.8TD Ghia SS (ex-GLX, '97.02 MK2 Endura-DE Powered) Petrol Blue Metallic
Petroll
Vendég
« Új hozzászólás #339 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 13:15:07 »

Sziasztok!

 Nekem egy MK2-es V6-osom van és elszállt benne a kinyomócsapágy Sad
Sajnos az itteni szervíz árak mellett többe kerülne a javítás mintha vennék egy másik müszakis autót és épp ezért eladni sem lehet így. A felújított fékek és gyújtás ára is már a kocsi értékével vetekszik így max felgyújtani lenne érdemes ezért szeretném házilag cserélni a kuplungot...
Ha esetleg lenne olyan, aki már cserélt házilag és lenne hozzá részletesebb leírása amit megosztana velem azt nagyon megköszönném  worship
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #340 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 18:57:01 »

Sziasztok!

 Nekem egy MK2-es V6-osom van és elszállt benne a kinyomócsapágy Sad
Sajnos az itteni szervíz árak mellett többe kerülne a javítás mintha vennék egy másik müszakis autót és épp ezért eladni sem lehet így. A felújított fékek és gyújtás ára is már a kocsi értékével vetekszik így max felgyújtani lenne érdemes ezért szeretném házilag cserélni a kuplungot...
Ha esetleg lenne olyan, aki már cserélt házilag és lenne hozzá részletesebb leírása amit megosztana velem azt nagyon megköszönném  worship

Nekem ugyan TD-m van,de én már cseréltem kuplungot és váltót is házilag.Az Etzold könyv szerint a bölcső lebontása,majd a motortartó bakok oldása után lefelé lengedve a motort leszedhető a váltó,így hozzáférhető a kuplung.Ez egy jól felszerelt szakműhelyben igaz is,azonban a házi verziónál a felfelé kivétel a jobban kivitelezhető.Persze "flasencúg" vagy zsiráf ahhoz is kell.Én három alkalommal csináltam ilyet,ha van egy segítőd,akkor nagyjából 8 óra leforgása alatt megoldható a kuplungozás.Le kell kötnöd az összes kábelt,vízcsövet,kibontani a féltengelyeket(a csuklókat ne bontsd meg mert sose rakod vissza rá a bilincset,szépen egy pajszerral feszítsd le a ricniről egyben),majd ráakasztani a motort a kiemelő szerkezetre,motor és váltótartó bakokat oldani és felfelé kifűzni a motort a motortérből.Én leszedtem a főfékhengert a vákuumdobról,nehogy megsérüljön.A klímakompresszor feszítőgörgőjét meglazítani kiemelés előtt,szíj leszed és a kompresszor rögzítőcsavarjait is oldani kell majd egy madzag vagy drót segítségével a kompresszort rögzíteni a motortérben,hogy ne legyen útban a kiemelésnél.Így nem kell leszedni róla a klímacsöveket és nem szökik el a gáz.Ha a motor kint van,akkor már csak ki kell tekerni a váltó rögzítőcsavarjait széthúzni a motort és a váltót,majd a váltóharangban kioldani a kinyomócsapágy rögzítőcsavarjait,újat fel és kész is.Ha már szét van borítva én cserélném a komplett kuplungot(szerkezet+tárcsa)is.Ha még soha nem csináltad magad,akkor lehet,hogy picit több időt fog igénybe venni,de alapvetően nem egy megoldhatatlan feladat. Wink
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #341 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 19:18:53 »

Nekem ugyan TD-m van,de én már cseréltem kuplungot és váltót is házilag.Az Etzold könyv szerint a bölcső lebontása,majd a motortartó bakok oldása után lefelé lengedve a motort leszedhető a váltó,így hozzáférhető a kuplung.Ez egy jól felszerelt szakműhelyben igaz is,azonban a házi verziónál a felfelé kivétel a jobban kivitelezhető.Persze "flasencúg" vagy zsiráf ahhoz is kell.Én három alkalommal csináltam ilyet,ha van egy segítőd,akkor nagyjából 8 óra leforgása alatt megoldható a kuplungozás.Le kell kötnöd az összes kábelt,vízcsövet,kibontani a féltengelyeket(a csuklókat ne bontsd meg mert sose rakod vissza rá a bilincset,szépen egy pajszerral feszítsd le a ricniről egyben),majd ráakasztani a motort a kiemelő szerkezetre,motor és váltótartó bakokat oldani és felfelé kifűzni a motort a motortérből.Én leszedtem a főfékhengert a vákuumdobról,nehogy megsérüljön.A klímakompresszor feszítőgörgőjét meglazítani kiemelés előtt,szíj leszed és a kompresszor rögzítőcsavarjait is oldani kell majd egy madzag vagy drót segítségével a kompresszort rögzíteni a motortérben,hogy ne legyen útban a kiemelésnél.Így nem kell leszedni róla a klímacsöveket és nem szökik el a gáz.Ha a motor kint van,akkor már csak ki kell tekerni a váltó rögzítőcsavarjait széthúzni a motort és a váltót,majd a váltóharangban kioldani a kinyomócsapágy rögzítőcsavarjait,újat fel és kész is.Ha már szét van borítva én cserélném a komplett kuplungot(szerkezet+tárcsa)is.Ha még soha nem csináltad magad,akkor lehet,hogy picit több időt fog igénybe venni,de alapvetően nem egy megoldhatatlan feladat. Wink

Főtengely szimeringet is cserélheti ha már ott van, nem kis feladat ez, és szerszámok is kellenek hozzá bőven, én meggondolnám hozzáfogjak-e magam. De ha még is rá veszed magad legalább vedd meg az etzold könyvet vagy töltsd le a netről. És mindenek előtt fő a biztonság  integet2
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Petroll
Vendég
« Új hozzászólás #342 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 19:53:01 »

Köszönöm Krisz! Az idö nem fontos, mivel azt felmértük, hogy ez egy hosszabb project lesz, így vettem egy szaladgálós autót. A kérdésem még annyi lenne, hogy a felfele kivevös változat mennyire kivitelezhetö a v6-osnál? Összeszerelve faltól falig ér minden és a motort nem szeretném megbontani, ha nem muszáj. Ha lefele könnyebben adja meg magát, akkor megoldható lenne egy targoncával felpakolni egy bakra. Van még egy 2 m-ig emelö béka is zsiráf helyett+egy gépmühely. Segítség is akadna, de a tipus ismeret az hiányzik.  kb 800€-t kérne a fordszervíz amit az alkatrészen felül kellene fizetni , így vagy az enyészet vagy a sufnituning marad  Angry

Kalap úr!
A könyvre nem sajnálnám a pénzt, de a v6-osról eddig még nem találtam ami magyarul lenne. Tudnál adni egy linket esetleg?
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #343 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:06:08 »

Köszönöm Krisz! Az idö nem fontos, mivel azt felmértük, hogy ez egy hosszabb project lesz, így vettem egy szaladgálós autót. A kérdésem még annyi lenne, hogy a felfele kivevös változat mennyire kivitelezhetö a v6-osnál? Összeszerelve faltól falig ér minden és a motort nem szeretném megbontani, ha nem muszáj. Ha lefele könnyebben adja meg magát, akkor megoldható lenne egy targoncával felpakolni egy bakra. Van még egy 2 m-ig emelö béka is zsiráf helyett+egy gépmühely. Segítség is akadna, de a tipus ismeret az hiányzik.  kb 800€-t kérne a fordszervíz amit az alkatrészen felül kellene fizetni , így vagy az enyészet vagy a sufnituning marad  Angry

Kalap úr!
A könyvre nem sajnálnám a pénzt, de a v6-osról eddig még nem találtam ami magyarul lenne. Tudnál adni egy linket esetleg?

TD-ben is úgy jött ki felfelé,hogy a váltó felőli oldalt picit lejjebb kellett hagyni,hogy megdőljön picit és úgy kifűzni,valamint az akksitartót ki kellett bontani.Szerintem, ha meg tudod oldani,hogy felteszed a verdát egy állványra és lefelé ki tudod engedni annyira,hogy le tudd fűzni a váltót,akkor kevesebbet kell bontani,mint felfelé.Nekem gépen fent van az Etzold könyv,megpróbálom feltenni valamelyik fájlmegosztóra és belinkelni. wave
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #344 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:12:54 »

Köszönöm Krisz! Az idö nem fontos, mivel azt felmértük, hogy ez egy hosszabb project lesz, így vettem egy szaladgálós autót. A kérdésem még annyi lenne, hogy a felfele kivevös változat mennyire kivitelezhetö a v6-osnál? Összeszerelve faltól falig ér minden és a motort nem szeretném megbontani, ha nem muszáj. Ha lefele könnyebben adja meg magát, akkor megoldható lenne egy targoncával felpakolni egy bakra. Van még egy 2 m-ig emelö béka is zsiráf helyett+egy gépmühely. Segítség is akadna, de a tipus ismeret az hiányzik.  kb 800€-t kérne a fordszervíz amit az alkatrészen felül kellene fizetni , így vagy az enyészet vagy a sufnituning marad  Angry

Kalap úr!
A könyvre nem sajnálnám a pénzt, de a v6-osról eddig még nem találtam ami magyarul lenne. Tudnál adni egy linket esetleg?


Felfelé is kijön, de ahhoz akksitálca ki és a váltótartó felső bakjainak tőcsavarjait is ki kell szedni.
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #345 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:19:41 »



Kalap úr!
A könyvre nem sajnálnám a pénzt, de a v6-osról eddig még nem találtam ami magyarul lenne. Tudnál adni egy linket esetleg?

http://data.hu/get/5220566/mondeo_-_etzold_szerelesi.pdf
Remélem működik a link. wave
Naplózva
Petroll
Vendég
« Új hozzászólás #346 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:36:44 »

Már jön is lefele.. Köszönöm szépen  worship

Egyébként itt egy kép a sárkányról.. Igazából nekem csak a hangja tetszik, de most lehet kap még egy esélyt a túlélésre  angel
http://kepfeltoltes.hu/120610/11112011093_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #347 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:41:01 »

Már jön is lefele.. Köszönöm szépen  worship

Egyébként itt egy kép a sárkányról.. Igazából nekem csak a hangja tetszik, de most lehet kap még egy esélyt a túlélésre  angel
http://kepfeltoltes.hu/120610/11112011093_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
taps
Naplózva
drof
Vendég
« Új hozzászólás #348 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:43:34 »


Szerintem ebben sincs V6.
Naplózva
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #349 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:47:54 »

Szerintem ebben sincs V6.
Konkrétan a V6 nincs benne ez igaz,de legalább támpontnak jó a szerelési leírás,hogy mit milyen módon lehet megbontani.
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.07 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.