Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:24:02
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
121
122
123
124
125
126
127
[
128
]
129
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2325478 alkalommal)
0 Felhasználó és 65 vendég van a témában
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6350 Dátum:
2019.03.18 hétfő, 18:53:30 »
Idézetet írta: Ervin - 2019.03.18 hétfő, 15:39:09
Kéttömegűt cseréltek? Mert ha nem, simán lehet az is ha lóg a támasztólap.
Kéttömegűt nem cseréltek. Hogyan lehet megállapítani, hogy lóg-e a támasztólap?
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6351 Dátum:
2019.03.18 hétfő, 18:54:29 »
Idézetet írta: alf® - 2019.03.18 hétfő, 17:49:19
igaz.
Igen, a szerelő ugyanezt mondta.
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6352 Dátum:
2019.03.18 hétfő, 19:07:14 »
Idézetet írta: Jirzsi - 2019.03.18 hétfő, 18:54:29
Igen, a szerelő ugyanezt mondta.
Kéttömegűt nem cseréltek. Hogyan lehet megállapítani, hogy lóg-e a támasztólap?
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6353 Dátum:
2019.03.18 hétfő, 19:12:18 »
Idézetet írta: Jirzsi - 2019.03.18 hétfő, 18:53:30
Kéttömegűt nem cseréltek. Hogyan lehet megállapítani, hogy lóg-e a támasztólap?
Csak szétszedéssel, de gondolom nem akarod így hagyni, tehát szét lesz úgy is szedve. Akkor meg a szerelőd tudni fogja ha rossz a kéttömegű.
Kuplungtárcsa nagyon könnyen kell, hogy csússzon a nyelestengelyen, ezt is nézzétek meg.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6354 Dátum:
2019.03.19 kedd, 11:49:22 »
Idézetet írta: Ervin - 2019.03.18 hétfő, 19:12:18
Csak szétszedéssel, de gondolom nem akarod így hagyni, tehát szét lesz úgy is szedve. Akkor meg a szerelőd tudni fogja ha rossz a kéttömegű.
Kuplungtárcsa nagyon könnyen kell, hogy csússzon a nyelestengelyen, ezt is nézzétek meg.
Már egy hete darabokban a verda. Épp az imént beszéltem a szerelővel, és azt mondta, hogy nem meri azt mondani, hogy KT csere után megjavul, szóval döntsek én... Ezek szerint nem elég ócska a KT. Tudnál a hibamegállapításról valami konkrétabbat mondani? Mit kellene nézni, hol kellene nézni? Esetleg elvinném valakinek, aki hajlandó és képes szakvéleményt mondani.
Előre is köszönöm.
A szerelő szerint a tárcsa kiválóan csúszik a nyelestengelyen, nem akad vagy ilyesmi.
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6355 Dátum:
2019.03.19 kedd, 13:05:49 »
Idézetet írta: Jirzsi - 2019.03.19 kedd, 11:49:22
Már egy hete darabokban a verda. Épp az imént beszéltem a szerelővel, és azt mondta, hogy nem meri azt mondani, hogy KT csere után megjavul, szóval döntsek én... Ezek szerint nem elég ócska a KT. Tudnál a hibamegállapításról valami konkrétabbat mondani? Mit kellene nézni, hol kellene nézni? Esetleg elvinném valakinek, aki hajlandó és képes szakvéleményt mondani.
Előre is köszönöm.
A szerelő szerint a tárcsa kiválóan csúszik a nyelestengelyen, nem akad vagy ilyesmi.
Ez lehet segít :
https://www.youtube.com/watch?v=_x1lR1bMQ_I
7:14-nél levő holtjáték ha nagy, kinyomott kuplungnál is átviszi a nyomatékot részben a kóválygó másodlagos lendkerék. Ezért érezhetsz rántást sebességbe rakásnál.
De lehet más is (munkahenger, kinyomó, szerkezet) innen gép mögül nem lehet megmondani.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6356 Dátum:
2019.03.19 kedd, 19:39:30 »
Idézetet írta: Ervin - 2019.03.19 kedd, 13:05:49
Ez lehet segít :
https://www.youtube.com/watch?v=_x1lR1bMQ_I
7:14-nél levő holtjáték ha nagy, kinyomott kuplungnál is átviszi a nyomatékot részben a kóválygó másodlagos lendkerék. Ezért érezhetsz rántást sebességbe rakásnál.
De lehet más is (munkahenger, kinyomó, szerkezet) innen gép mögül nem lehet megmondani.
Köszi a linket! Majd megnézem én is a lendkereket. Jó nagy szívás ez.
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
bari012
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 240
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6357 Dátum:
2019.03.21 csütörtök, 19:36:09 »
Sziasztok,
Melyik váltóolaj a javasolt?
https://cromax.hu/olajfolyadek/olaj/valtoolaj/valtoolaj_ford_40779
https://cromax.hu/olajfolyadek/olaj/valtoolaj/valtoolaj_ford_63083
Köszönöm
Naplózva
2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm
Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Baleck
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 25
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6358 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 14:16:38 »
Sziasztok!
Kizárólag alapjáraton, felengedett kuplungnál köszörülő, akadozva kotyogó hangot ad a váltó, ami amúgy jól müködik.
Ha lenyomom a kuplungot elmúlik rögtön. Már nyáron is halottam ezt a hangot, de akkor csak
4-5 másodpercenként , most viszont szinte folyamatos ez a kerregés (alapjárat, felengedett kupblungnál).
-Ez lendkerék, vagy vmi olcsóbb?
-Tapasztalat szerint tudok még 30 ezer kilométert menni vele?
-Nem hinném, hogy érdemes volna megjavítani, mert más probléma is előjött (hátsó féknyergek, csapágyak, klima)
de mennyibe fáj manapság egy ilyen móka?
Köszönöm a segítő válaszokat.
Naplózva
2001 MK3 2.0 TDCI 130LE Mondeo kombi ghia
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6359 Dátum:
2019.03.31 vasárnap, 14:24:06 »
Idézetet írta: Baleck - 2019.03.31 vasárnap, 14:16:38
Sziasztok!
Kizárólag alapjáraton, felengedett kuplungnál köszörülő, akadozva kotyogó hangot ad a váltó, ami amúgy jól müködik.
Ha lenyomom a kuplungot elmúlik rögtön. Már nyáron is halottam ezt a hangot, de akkor csak
4-5 másodpercenként , most viszont szinte folyamatos ez a kerregés (alapjárat, felengedett kupblungnál).
-Ez lendkerék, vagy vmi olcsóbb?
-Tapasztalat szerint tudok még 30 ezer kilométert menni vele?
-Nem hinném, hogy érdemes volna megjavítani, mert más probléma is előjött (hátsó féknyergek, csapágyak, klima)
de mennyibe fáj manapság egy ilyen móka?
Köszönöm a segítő válaszokat.
valószínű kinyomócsapágy. ha csak azt cseréled akkor is 70-80-tól felfele, ha mindent cserélsz ott akkor 250-270-től a csillagos égig
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Jirzsi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6360 Dátum:
2019.04.07 vasárnap, 20:12:06 »
Idézetet írta: Jirzsi - 2019.03.19 kedd, 19:39:30
Köszi a linket! Majd megnézem én is a lendkereket. Jó nagy szívás ez.
Gondolom, már mindenki rágta a körmeit, hogy mik a fejlemények
de ha nem így lenne, akkor csak a közös tudásbázis növelése kedvéért: kicseréltettem végül a KT-t, most JÓNAK TŰNIK a kuplung/váltó. A végigjárt kálvária után nem merem azt írni, hogy jó, majd ha 1-2 év múlva is ilyen rendesen veszi a sebességeket, akkor. Talán...
Tehát összefoglalva: az 1-est, rükit nem/nehezen vette, végül 2 lépcsőben (csakhogy a szopás nagyobb legyen) cserélve lett a csöveken kívül minden a kuplung vidékén: felső henger, kinyomócsapágy, szerkezet, tárcsa, kettőstömegű lendkerék. Most (egyelőre) működik.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat!
Naplózva
Mondeo MK3 1.8 benzin 125LE 5 ajtós 2003 FL
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6361 Dátum:
2019.04.07 vasárnap, 20:39:06 »
Idézetet írta: Jirzsi - 2019.04.07 vasárnap, 20:12:06
Gondolom, már mindenki rágta a körmeit, hogy mik a fejlemények
de ha nem így lenne, akkor csak a közös tudásbázis növelése kedvéért: kicseréltettem végül a KT-t, most JÓNAK TŰNIK a kuplung/váltó. A végigjárt kálvária után nem merem azt írni, hogy jó, majd ha 1-2 év múlva is ilyen rendesen veszi a sebességeket, akkor. Talán...
Tehát összefoglalva: az 1-est, rükit nem/nehezen vette, végül 2 lépcsőben (csakhogy a szopás nagyobb legyen) cserélve lett a csöveken kívül minden a kuplung vidékén: felső henger, kinyomócsapágy, szerkezet, tárcsa, kettőstömegű lendkerék. Most (egyelőre) működik.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat!
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
zooli74
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6362 Dátum:
2019.05.08 szerda, 14:57:22 »
Sziasztok!
Normál használat mellett meddig bírja a kettőstömegű lendkerék? Anno LUK szett lett betéve, most kb 70k van benne.
Köszönöm
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6363 Dátum:
2019.05.08 szerda, 15:03:03 »
Idézetet írta: zooli74 - 2019.05.08 szerda, 14:57:22
Sziasztok!
Normál használat mellett meddig bírja a kettőstömegű lendkerék? Anno LUK szett lett betéve, most kb 70k van benne.
Köszönöm
Az attól függ, hogy ki és hogyan használja.
Az én autómban még a gyári van 458 ezer km-nél, és ha nem is fiatalos és acélos, még rendben működik, nem csattog, nem zörög különösebben.
70 ezer alatt falábbal kuplungolva a városi forgalomban simán szét lehet rúgni egyet.
Szóval YMMV.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6364 Dátum:
2019.05.08 szerda, 15:16:01 »
Idézetet írta: Jirzsi - 2019.04.07 vasárnap, 20:12:06
Gondolom, már mindenki rágta a körmeit, hogy mik a fejlemények
de ha nem így lenne, akkor csak a közös tudásbázis növelése kedvéért: kicseréltettem végül a KT-t, most JÓNAK TŰNIK a kuplung/váltó. A végigjárt kálvária után nem merem azt írni, hogy jó, majd ha 1-2 év múlva is ilyen rendesen veszi a sebességeket, akkor. Talán...
Tehát összefoglalva: az 1-est, rükit nem/nehezen vette, végül 2 lépcsőben (csakhogy a szopás nagyobb legyen) cserélve lett a csöveken kívül minden a kuplung vidékén: felső henger, kinyomócsapágy, szerkezet, tárcsa, kettőstömegű lendkerék. Most (egyelőre) működik.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat!
Ezért kell egyszerre cserélni a kuplung alkatrészeket.
DMF+szerkezet+tárcsa+kinyomó.
1-2 év múlva mered csak kijelteni, hogy jó?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6365 Dátum:
2019.05.08 szerda, 15:53:12 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.05.08 szerda, 15:16:01
Ezért kell egyszerre cserélni a kuplung alkatrészeket.
DMF+szerkezet+tárcsa+kinyomó.
1-2 év múlva mered csak kijelteni, hogy jó?
TUdod, ha még akkor sem adta fel, akkor most is jó _volt_. Nyugtával dícsérd a napot!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6366 Dátum:
2019.05.23 csütörtök, 22:44:57 »
Üdv mindenkinek!
Kuplung csere előtt állok, nézegetem a szetteket, és nem tudom mit takar az átmérő adat! Egyiknél 228mm, másiknál 230 mm, aztán látok 240mm-el is.
Van ennek jelentősége?
Előre is köszi a válaszokat!
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6367 Dátum:
2019.05.24 péntek, 07:37:17 »
Idézetet írta: Runo - 2019.05.23 csütörtök, 22:44:57
Üdv mindenkinek!
Kuplung csere előtt állok, nézegetem a szetteket, és nem tudom mit takar az átmérő adat! Egyiknél 228mm, másiknál 230 mm, aztán látok 240mm-el is.
Van ennek jelentősége?
Előre is köszi a válaszokat!
Áááá, dehogy, semmi, félméterest is rakhatsz bele, hogy jobb legyen az erőátvitel...
FAQ fórum, keresd meg a cikket, ahol az összes kuplung cikkszáma ott van, és keresd meg a neked kellőt.
AndyA
«
Utoljára szerkesztve: 2019.05.24 péntek, 08:25:43 írta AndyA
»
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6368 Dátum:
2019.05.24 péntek, 07:56:23 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.05.24 péntek, 07:37:17
ű
Áááá, dehogy, semmi, félméterest is rakhatsz bele, hogy jobb legyen az erőátvitel...
FAQ fórum, keresd meg a cikket, ahol az összes kuplung cikkszáma ott van, és keresd meg a neked kellőt.
AndyA
Nem értek a lovakhoz, felhasználó vagyok, a Bárdi honlapján adta ki a megadott specifikációk alapján a több fajta átmérőseket, ezért is kérdeztem, hogy milyen jelentősége van ennek az adatnak, hiszen mint említetted, lehet, hogy pénztárca függvényében mondjuk a nagyobb átmérővel rendelkező mondjuk drágább, de hatékonyabb!
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6369 Dátum:
2019.05.24 péntek, 08:26:48 »
Idézetet írta: Runo - 2019.05.24 péntek, 07:56:23
Nem értek a lovakhoz, felhasználó vagyok, a Bárdi honlapján adta ki a megadott specifikációk alapján a több fajta átmérőseket, ezért is kérdeztem, hogy milyen jelentősége van ennek az adatnak, hiszen mint említetted, lehet, hogy pénztárca függvényében mondjuk a nagyobb átmérővel rendelkező mondjuk drágább, de hatékonyabb!
B+, ez nem a felvágottaspult, hogy 23 deka lett, maradhat...?
Itt passzolni kell, aminek passzolni kell, pontosan, méretre. A FAQ cikkben minden ott van.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6370 Dátum:
2019.05.24 péntek, 08:58:09 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.05.24 péntek, 08:26:48
B+, ez nem a felvágottaspult, hogy 23 deka lett, maradhat...?
Itt passzolni kell, aminek passzolni kell, pontosan, méretre. A FAQ cikkben minden ott van.
AndyA
mennyibe került volna idetenni a linket hozzá...
http://mondeo.hu/index.php?topic=16335.0
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6371 Dátum:
2019.05.24 péntek, 09:24:47 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.05.24 péntek, 08:26:48
B+, ez nem a felvágottaspult, hogy 23 deka lett, maradhat...?
Itt passzolni kell, aminek passzolni kell, pontosan, méretre. A FAQ cikkben minden ott van.
AndyA
Fékbetétnél is van vastagabb, vékonyabb, nem tudhatom, hogy ennél az alkatrésznél esetleg az a bizonyos specifikáció mennyire számít B+!
Azért köszönöm a felvilágosítást mindenkinek!
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
specnaze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 61
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6372 Dátum:
2019.05.28 kedd, 18:55:36 »
Sziasztok! Kérdés! Ha lenyomom a kuplungot v vissza eresztem apró cicergést hallok! Mi lehet ez? Két napja vettem észre jött elő!! Valami okosság? Kettőstömegü kezd meghalni? Vagy mi? Válaszokat előre is köszi!!
Naplózva
2001 2.0 tddi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6373 Dátum:
2019.05.28 kedd, 18:58:05 »
Idézetet írta: specnaze - 2019.05.28 kedd, 18:55:36
Sziasztok! Kérdés! Ha lenyomom a kuplungot v vissza eresztem apró cicergést hallok! Mi lehet ez? Két napja vettem észre jött elő!! Valami okosság? Kettőstömegü kezd meghalni? Vagy mi? Válaszokat előre is köszi!!
nem a rugót hallod a pedálnál?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
specnaze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 61
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6374 Dátum:
2019.05.28 kedd, 19:06:48 »
Idézetet írta: alf® - 2019.05.28 kedd, 18:58:05
nem a rugót hallod a pedálnál?
Ha lenyomva tartom a kuplungot akkor is folyamatosan cicereg a kocsi alol valami!! Addig amig vissza nem eresztem ugymond terhelésig!! Normálisan fog a kuplung de amig lenyomva tartom cicereg vissza eresztem megszünik a dolog jelenség!!
«
Utoljára szerkesztve: 2019.05.28 kedd, 19:15:09 írta specnaze
»
Naplózva
2001 2.0 tddi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6375 Dátum:
2019.05.28 kedd, 19:20:18 »
Idézetet írta: specnaze - 2019.05.28 kedd, 19:06:48
Ha lenyomva tartom a kuplungot akkor is folyamatosan cicereg a kocsi alol valami!! Addig amig vissza nem eresztem ugymond terhelésig!! Normálisan fog a kuplung de amig lenyomva tartom cicereg vissza eresztem megszünik a dolog jelenség!!
jah.Kinyomócsapágy,kuplung...szét kell szedetni,mert így tippelni is szinte felesleges.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
specnaze
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 61
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6376 Dátum:
2019.05.28 kedd, 23:32:52 »
Idézetet írta: specnaze - 2019.05.28 kedd, 19:06:48
Ha lenyomva tartom a kuplungot akkor is folyamatosan cicereg a kocsi alol valami!! Addig amig vissza nem eresztem ugymond terhelésig!! Normálisan fog a kuplung de amig lenyomva tartom cicereg vissza eresztem megszünik a dolog jelenség!!
Köszi a hozzászólást!! Valami lesz belőle!!! Talán!? :-)
Naplózva
2001 2.0 tddi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6377 Dátum:
2019.05.29 szerda, 07:24:35 »
Idézetet írta: specnaze - 2019.05.28 kedd, 19:06:48
Ha lenyomva tartom a kuplungot akkor is folyamatosan cicereg a kocsi alol valami!! Addig amig vissza nem eresztem ugymond terhelésig!! Normálisan fog a kuplung de amig lenyomva tartom cicereg vissza eresztem megszünik a dolog jelenség!!
Kinyomó. Az enyém 5 éve cicereg...
Szét lehet szedetni, de ha már szétborítják, érdemes mindent kicseréltetni, mert ha legközelebb kuplungolni is kell, akkor az újabb 40-50 ezer Ft az újabb szétszedetésért.
Rettentően aggódni egyelőre nem kell miatta, ne rendelj holnapra időpontot a szerelőnél. Járd körbe a témát, nézesd meg valaki hozzáértővel a kettős tömegűt is stb., és utána döntsd el, mi legyen. Ez persze attól is függ, mit bír a pénztárca.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6378 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 09:27:53 »
Üdv mindenkinek!
Gondoltam hátha érdekel valakit, hogy még holnapig akciós a Ford Mondeo Kuplung szett | LUK 623 3123 33 a
https://autoalkatreszprofi.hu-n
! - 62 930 Ft
https://autoalkatreszprofi.hu/spd/623312333-3/Ford-Mondeo-Kuplung-szett-LUK-623-3123-33
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6379 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 10:48:10 »
Idézetet írta: Runo - 2019.05.30 csütörtök, 09:27:53
Üdv mindenkinek!
Gondoltam hátha érdekel valakit, hogy még holnapig akciós a Ford Mondeo Kuplung szett | LUK 623 3123 33 a
https://autoalkatreszprofi.hu-n
! - 62 930 Ft
https://autoalkatreszprofi.hu/spd/623312333-3/Ford-Mondeo-Kuplung-szett-LUK-623-3123-33
1.8 16V-hez.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6380 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 12:07:06 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.05.30 csütörtök, 10:48:10
1.8 16V-hez.
AndyA
Úgy éreztem, cikkszám alapján - no meg az aláírásomban szereplő adatok alapján ez egyértelmű!
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6381 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 14:36:38 »
Idézetet írta: Runo - 2019.05.30 csütörtök, 12:07:06
Úgy éreztem, cikkszám alapján - no meg az aláírásomban szereplő adatok alapján ez egyértelmű!
Itt leginkább a dizlisek rúgják szét a DMF-et...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6382 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 15:33:12 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.05.30 csütörtök, 14:36:38
Itt leginkább a dizlisek rúgják szét a DMF-et...
AndyA
Nekem nincs jogsim traktorra!
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6383 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 16:59:42 »
Idézetet írta: Runo - 2019.05.30 csütörtök, 15:33:12
Nekem nincs jogsim traktorra!
Csak fűnyíróra!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6384 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 17:02:35 »
Idézetet írta: alf® - 2019.05.30 csütörtök, 16:59:42
Csak fűnyíróra!
USA-ban nem kevés fűnyíróba építettek V8-as benzinmotort.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6385 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 17:03:02 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.05.30 csütörtök, 17:02:35
USA-ban nem kevés fűnyíróba építettek V8-as benzinmotort.
nyilván.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6386 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 17:39:28 »
Idézetet írta: alf® - 2019.05.30 csütörtök, 17:03:02
nyilván.
Én konkrétan fűnyíróra gondoltam.
https://www.youtube.com/watch?v=to8wh7LScXI
Bár itthon is van bőven 5.0-ás lovas....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6387 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 18:31:10 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.05.30 csütörtök, 17:39:28
Én konkrétan fűnyíróra gondoltam.
https://www.youtube.com/watch?v=to8wh7LScXI
Bár itthon is van bőven 5.0-ás lovas....
én is konkrétan a fűnyíróra gondoltam az eredeti hsz-ben.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6388 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 18:56:17 »
Idézetet írta: alf® - 2019.05.30 csütörtök, 18:31:10
én is konkrétan a fűnyíróra gondoltam az eredeti hsz-ben.
Arra nem kell jogosítvány.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6389 Dátum:
2019.05.30 csütörtök, 19:03:08 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.05.30 csütörtök, 18:56:17
Arra nem kell jogosítvány.
Ennyivel is komolyabb egy traktor.Mert arra már az is kell...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ferenc77
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6390 Dátum:
2019.06.02 vasárnap, 17:53:42 »
Sziaszto,
Egy kis segítségre lenne megint szükségem.
Sajnos megadta magát a lendkerék az autóban, az egész szett cserélve lett.
Plusz a hosszbordás szíj szett is, de még mindig van nyekkenő hang a motortérben.
A főtengely szíjtárcsa adhat ki ilyen hangot?
Naplózva
2006 2.0l TDCI Ghia 130 LE INA,EGR OFF, 425 000 KM
2003 1,4 Benzin Fiesta
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6391 Dátum:
2019.06.02 vasárnap, 17:56:56 »
Idézetet írta: ferenc77 - 2019.06.02 vasárnap, 17:53:42
Sziaszto,
Egy kis segítségre lenne megint szükségem.
Sajnos megadta magát a lendkerék az autóban, az egész szett cserélve lett.
Plusz a hosszbordás szíj szett is, de még mindig van nyekkenő hang a motortérben.
A főtengely szíjtárcsa adhat ki ilyen hangot?
az nem volt a szettben?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6392 Dátum:
2019.06.02 vasárnap, 17:57:49 »
Idézetet írta: ferenc77 - 2019.06.02 vasárnap, 17:53:42
Sziaszto,
Egy kis segítségre lenne megint szükségem.
Sajnos megadta magát a lendkerék az autóban, az egész szett cserélve lett.
Plusz a hosszbordás szíj szett is, de még mindig van nyekkenő hang a motortérben.
A főtengely szíjtárcsa adhat ki ilyen hangot?
A főtengely ékszíjtárcsa is tud rövid, nyikorgó hangot (is) kiadni, ha rossz.
De a konkrét nyekkenő hangot kell megkeresni, hogy honnan jön. Nem cserélgetni azokat az alkatrészeket, ami akár tud úgy meghibásodni. Mert van a szervószivattyú oldalon is ez+az...
Szerintem....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
forest
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 38
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6393 Dátum:
2019.06.29 szombat, 10:09:27 »
Sziasztok!
Megvolt a kuplung-kettőstömegű csere a tdci-n, de az első leengedett ablakos guruláskor két zajra lettem figyelmes. Ha motorfékkel gurul és hirtelen terhelést adok neki, csattan egyet. Ez ha jól tudom még természetes is lehet, viszont ha kinyomott kuplunggal gurul az autó, és gyorsan rakosgatom a sebességet (pl 3-4 közt), szintén hallható kis csattanás. A szervizben azt mondták féltengely, de nem az. Utána meg, hogy a váltóból jön...
Mi a tapasztalat, ezek rendjén való zajok?
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 2004
Gabesz09
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 91
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6394 Dátum:
2019.09.09 hétfő, 20:13:07 »
Sziasztok!
A váltóban szeretném lecserélni az olajat. Nincs hiba csak 185e km van bent szerintem kellene.
Amit letöltöttem Kezelésit MK3-hoz abban
WSD-M2C 200-C olaj szerepel a könyv szerint. Az autóhoz kapott könyvekben
ezt nincs bent.
A Mondeo Wiki „Váltóolajcsere manuális váltóban”
leírásban ESDM-2C186-A szerepel.
A Cromax-nál akartam rendelni WSD-M2C200-C olajat,
de felhívtak a srácok, hogy az alvázszám szerint a Ford gyári programjából
a váltóolaj Ford kézi váltókhoz 75W WSS-M2C200-D2 ajánlják az én gépemhez.
N7BB a motorkódom. Mi az igazság szerintetek? WSD v. WSS? C vagy D?
Naplózva
MK4 2.0 TDCI DPF, 2012 kombi; TXBA ;BA7 120kW/163LE Titanium
MK4 1,6 benzin 2009 hatchback, RHBA , BA7, 81kW/110LE Ambiente
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6395 Dátum:
2019.09.09 hétfő, 20:20:12 »
Idézetet írta: Gabesz09 - 2019.09.09 hétfő, 20:13:07
Sziasztok!
A váltóban szeretném lecserélni az olajat. Nincs hiba csak 185e km van bent szerintem kellene.
Amit letöltöttem Kezelésit MK3-hoz abban
WSD-M2C 200-C olaj szerepel a könyv szerint. Az autóhoz kapott könyvekben
ezt nincs bent.
A Mondeo Wiki „Váltóolajcsere manuális váltóban”
leírásban ESDM-2C186-A szerepel.
A Cromax-nál akartam rendelni WSD-M2C200-C olajat,
de felhívtak a srácok, hogy az alvázszám szerint a Ford gyári programjából
a váltóolaj Ford kézi váltókhoz 75W WSS-M2C200-D2 ajánlják az én gépemhez.
N7BB a motorkódom. Mi az igazság szerintetek? WSD v. WSS? C vagy D?
Kézi kapcsolású sebességváltó olaj: SAE 75W-90 Szintetikus
Kézi kapcsolású sebességváltó olaj minősítés: WSD-M2C200-C
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6396 Dátum:
2019.09.09 hétfő, 20:34:27 »
Idézetet írta: Gabesz09 - 2019.09.09 hétfő, 20:13:07
Sziasztok!
A váltóban szeretném lecserélni az olajat. Nincs hiba csak 185e km van bent szerintem kellene.
Amit letöltöttem Kezelésit MK3-hoz abban
WSD-M2C 200-C olaj szerepel a könyv szerint. Az autóhoz kapott könyvekben
ezt nincs bent.
A Mondeo Wiki „Váltóolajcsere manuális váltóban”
leírásban ESDM-2C186-A szerepel.
A Cromax-nál akartam rendelni WSD-M2C200-C olajat,
de felhívtak a srácok, hogy az alvázszám szerint a Ford gyári programjából
a váltóolaj Ford kézi váltókhoz 75W WSS-M2C200-D2 ajánlják az én gépemhez.
N7BB a motorkódom. Mi az igazság szerintetek? WSD v. WSS? C vagy D?
Állítólag a Getrag, aki gyártja az MMT6 váltót, és a Ford a hidegen nehéz kettesbe kapcsolás orvoslására most már a D2 végű szabványú olajat ajánlja ezekbe a váltókba.
Naplózva
Flandy
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6397 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 09:24:21 »
Sziasztok!
Ha üresben, illetve sebességbem is van a váltókarnak egy elég nagy holtjátéka, akkor mit érdemes megnézni, cserélni? Valaki találkozott hasonló esettel?
Kicsit más: kulpung+szerkezet+kettöstömegű+kinyomócsapágy csere alkalmával érdemes cserélni a 2 oldali szimeringet is? Nyilván a váltóolajcsere az alap. Mást is kellene cserélni még?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.09.16 hétfő, 09:31:24 írta Flandy
»
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6398 Dátum:
2019.09.16 hétfő, 09:42:57 »
Idézetet írta: Flandy - 2019.09.16 hétfő, 09:24:21
Sziasztok!
Ha üresben, illetve sebességbem is van a váltókarnak egy elég nagy holtjátéka, akkor mit érdemes megnézni, cserélni? Valaki találkozott hasonló esettel?
Kicsit más: kulpung+szerkezet+kettöstömegű+kinyomócsapágy csere alkalmával érdemes cserélni a 2 oldali szimeringet is? Nyilván a váltóolajcsere az alap. Mást is kellene cserélni még?
A főtengely szimmeringet is érdemes a váltó felől, mert ha bukik, újra szét kell mindent borítani.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pgabor1406
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 1
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #6399 Dátum:
2019.09.22 vasárnap, 11:02:15 »
Sziasztok!
Az elmúlt pár hétben jelentkezett nálam egy probléma aminek azóta sem tudtam rájönni az okára. Váltás után mikor felengedem a kuplungot a fogáspont után hallok egy kis 'kattanó' hangot. Nem mindig, de elég gyakran. Vittem az autót kötelezőre, elmeséltem hogy mi a helyzet és utána kellene nézni viszont ők nem találtak semmit. Valakinek valami ötlet esetleg?
Köszi előre is!
Naplózva
Oldalak:
1
...
121
122
123
124
125
126
127
[
128
]
129
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ