Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:09:00 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 409817 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #650 Dátum: 2016.12.28 szerda, 09:31:03 »

A német mondeo fórumon azt írják, hogy a hidegben nehéz 1-2 fokozatok váltására megoldás lehet a castrol 75w FE váltóolaj a gyári helyett. Valaki próbálta ezt a megoldást? Köszönöm.

Itt a fórumon tudtommal fecskebeka cartárson kívül senkinek nem segített semmilyen váltóolajcsere vagy adalék az akadós problémán. Hogy mennyire általános ez a hiba? Sokan írnak ide ugyanilyen problémával, de nyilván sokan meg nem, az biztos, hogy nem egyedi elszigetelt esetekről van szó, hanem - talán kimondhatjuk - ez típushiba az MMT6-nál. Páran már javíttatták a váltót emiatt - én is majdnem, aztán egy felújított bontott lett a vége, mert olcsóbb volt, hála blau4k Lacinak - ezen esetekben az derült ki, hogy a nyelestengely lógása okozza a problémát, ezt a lógást meg valamelyik csapágy kopása a váltóban. Itt összefoglaltam anno, hogy kuplung/váltó probléma esetén mi a "recept", olvasd el, meg érdemes az utána következő hsz-okat is megnézni.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1439.msg1047627#msg1047627
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
szepi0808
Vendég
« Új hozzászólás #651 Dátum: 2017.01.18 szerda, 14:31:58 »

2010-es Galaxy-t vettem nem rég, mint utólag kiderült a váltót megnézte már egy szaki és minden rendben talált vele, erre új komplett kuplungot is kapott, de mégis akad a rüki. Most, hogy végig olvastam a topikot, lehet nem is kellene bolygatom tovább a témát, mert nem lesz megoldás Sad
Naplózva
szepi0808
Vendég
« Új hozzászólás #652 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 09:44:17 »

A váltó problémára (akad a rüki) egy fórumtársunk ezt a választ adta, akinek megoldották a problémát:

Igen megoldódott, a szerelő sem tudott mit kezdeni vele de volt egy ismerőse a Ford szalonból akit megkérdezett és egy ugyan ilyen Mondeónál is ez a probléma volt. Azt mondta a szerelőm, hogy egy rugó okozza a hibát a váltóan, ami el van gyengülve, ha jól emlékszem 1-2 ezer forintos alkatrész.

Egyelőre hagyom így, ha előtte tolok egy 3.-kat, akkor simán belemegy rükibe, de van, amikor gond nélkül is kapcsolható.
De amúgy hol lehet ez a rugó a váltóban?
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #653 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 15:57:30 »

A váltó problémára (akad a rüki) egy fórumtársunk ezt a választ adta, akinek megoldották a problémát:

Igen megoldódott, a szerelő sem tudott mit kezdeni vele de volt egy ismerőse a Ford szalonból akit megkérdezett és egy ugyan ilyen Mondeónál is ez a probléma volt. Azt mondta a szerelőm, hogy egy rugó okozza a hibát a váltóan, ami el van gyengülve, ha jól emlékszem 1-2 ezer forintos alkatrész.

Egyelőre hagyom így, ha előtte tolok egy 3.-kat, akkor simán belemegy rükibe, de van, amikor gond nélkül is kapcsolható.
De amúgy hol lehet ez a rugó a váltóban?
Alfnak küdtem egy robbantott rajzot, szvsz már felrakta a fákba vagy hová...
Amúgy egy váltó "ki-be" menet kb. 40eFT. És ehhez jön még a javítás stb... 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #654 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 18:22:30 »

Alfnak küdtem egy robbantott rajzot, szvsz már felrakta a fákba vagy hová...
Amúgy egy váltó "ki-be" menet kb. 40eFT. És ehhez jön még a javítás stb... 
szerintem ehhez nem kell levenni a váltót, ha a kapcsolótoronyban van a rugó
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #655 Dátum: 2017.01.19 csütörtök, 18:26:55 »

szerintem ehhez nem kell levenni a váltót, ha a kapcsolótoronyban van a rugó
Ehhez én nem értek! Ott a rajz, azt szereljetek!  integet2 Én inkább  pias! Itt egy fóti! 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
ent128k
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29


« Új hozzászólás #656 Dátum: 2017.02.08 szerda, 10:37:30 »

Ehhez én nem értek! Ott a rajz, azt szereljetek!  integet2 Én inkább  pias! Itt egy fóti! 

Fóti Zwickl rulez Smiley
Reggel panaszkodott a nejem is, hogy nem tudja hátramenetbe kapcsolni az S-maxot, és nekem is  csak 2 perc szórakozás után sikerült betenni neki  nyes
Előbb-utóbb tenni kell valamit, bár nekem nem sürgős, mert én a Saxo-val járok, és az hibátlan (miután nyáron lett felújítva kb az egész járgány  Wink )
Naplózva

2008 S-max 2.0 TDCi 140 LE (QXWA)
szepi0808
Vendég
« Új hozzászólás #657 Dátum: 2017.02.08 szerda, 10:43:02 »

Fóti Zwickl rulez Smiley
Reggel panaszkodott a nejem is, hogy nem tudja hátramenetbe kapcsolni az S-maxot, és nekem is  csak 2 perc szórakozás után sikerült betenni neki  nyes
Előbb-utóbb tenni kell valamit, bár nekem nem sürgős, mert én a Saxo-val járok, és az hibátlan (miután nyáron lett felújítva kb az egész járgány  Wink )
Jó lenne valami konkrét megoldás, hogy mihez kellene nyúlni, mert az előző tulaj megnézette a váltót valami szakival és azt mondta minden rendben volt vele. Új a komplett kuplung is. De, akkor hol lehet a hiba?
Naplózva
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #658 Dátum: 2017.02.08 szerda, 10:51:39 »

nekem is  csak 2 perc szórakozás után sikerült betenni neki
De azért a kellemes percek után sikerült rükvercet is kapcsolni, ugye?  nyes
A viccet félretéve: itt a leírás, hogy mit kell tenni, sajnos ráolvasással nem fog megjavulni ("csak" pénz és idő kell hozzá): http://mondeo.hu/index.php?topic=1439.msg1047627#msg1047627
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #659 Dátum: 2017.02.08 szerda, 14:09:56 »

De azért a kellemes percek után sikerült rükvercet is kapcsolni, ugye?  nyes
A viccet félretéve: itt a leírás, hogy mit kell tenni, sajnos ráolvasással nem fog megjavulni ("csak" pénz és idő kell hozzá): http://mondeo.hu/index.php?topic=1439.msg1047627#msg1047627
Azért szerintem ezt lehet másként is. Ha előre megveszed/megrendeled az alkatrészeket, akkor azért max. 2-3 nap alatt meg kell csinálja egy jó szerelő. Legalábbis az enyém megcsinálta. Tény, hogy nálam 2x volt 2-3 nap.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
szepi0808
Vendég
« Új hozzászólás #660 Dátum: 2017.02.08 szerda, 15:21:32 »

De azért a kellemes percek után sikerült rükvercet is kapcsolni, ugye?  nyes
A viccet félretéve: itt a leírás, hogy mit kell tenni, sajnos ráolvasással nem fog megjavulni ("csak" pénz és idő kell hozzá): http://mondeo.hu/index.php?topic=1439.msg1047627#msg1047627
Köszi. http://www.generalautoszerviz.hu/ Sráccal beszéltem és nagyon segítőkész volt, ajánlom mindenkinek. Pedig én elég messze vagyok, de telefonon kiveséztük, hogy valószínű, hogy nálam nem váltó, hanem a kuplunggal lesz a gond, mert nem emelhet kis rendesen. Érthetetlen a dolog, hisz új kuplung van benne komplett, de most már legalább tudom merre kell keresgetni. Még esetleg a pedál utáni munkahengert kellene megnézetnem, nem tudom.
Naplózva
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #661 Dátum: 2017.02.08 szerda, 15:55:05 »

Laci, te újra pias ?


Ehhez én nem értek! Ott a rajz, azt szereljetek!  integet2 Én inkább  pias! Itt egy fóti! 
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Tibor69
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 785


ktibor69@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #662 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 10:44:01 »

MK4 facelift: A kuplung magasan kis úton fog, lehet rajta valahogy állítani?
Naplózva

Mondeóink voltak: MK3 fekete, MK4 fekete, MK4 lunar sky, MK5 ruby red
Feleségem: Nissan Leaf 2020 N-connecta + LED, Vivid Blue
Én: Tesla Model 3 LR 2021, Deep Blue Metallic
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #663 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 10:48:47 »

MK4 facelift: A kuplung magasan kis úton fog, lehet rajta valahogy állítani?

Ezeken már jó ideje nem. Cserés lesz az...
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
szepi0808
Vendég
« Új hozzászólás #664 Dátum: 2017.02.09 csütörtök, 11:06:07 »

Köszi. http://www.generalautoszerviz.hu/ Sráccal beszéltem és nagyon segítőkész volt, ajánlom mindenkinek. Pedig én elég messze vagyok, de telefonon kiveséztük, hogy valószínű, hogy nálam nem váltó, hanem a kuplunggal lesz a gond, mert nem emelhet kis rendesen. Érthetetlen a dolog, hisz új kuplung van benne komplett, de most már legalább tudom merre kell keresgetni. Még esetleg a pedál utáni munkahengert kellene megnézetnem, nem tudom.
A kuplung pedál munkahengernek mi a neve? Nem találok róla infót.
Naplózva
PetiP
Vendég
« Új hozzászólás #665 Dátum: 2017.02.15 szerda, 08:42:17 »

Hello,

Mk4 faceliftes benzines automon a ruki kapcsolasakor havonta egyszer olyan volt mintha bem kttant volna be rendesen, kb mintha felrevaltottam volna (de nem). Elkezdett surusodni a problema es mar ket hetente egyszer egyszer elojon, csak felzug a motor de meg sem mozdul majd amikor ujra kapcsolon minden mukodik. A héten 1esben is csinalta, kezdek aggodni. Ez kuplung vagy valto problema lehet? Van tapasztalatotok h milyen ktg el kell szamolni egy esetleges cserénél? worship
Naplózva
szepi0808
Vendég
« Új hozzászólás #666 Dátum: 2017.02.15 szerda, 09:02:56 »

A kuplung pedál munkahengernek mi a neve? Nem találok róla infót.
Megnézte még egy szaki a kocsit és azt mondja, nem emel ki rendesen a kuplung, azért veszi nehezen az egyest és a rükit. Ezen sebességekbe rakáskor picit mozdítja az autót, tehát nem emel el rendesen. Mivel már a váltót is megnézette és komplett kuplungot is kicseréltette az előző gazdája, azt mondták, hogy most már csak a pedálnál lévő munkahenger lehet, de ez nem biztos. Ha nem segítene a csere, akkor az új kuplung lehet gyári hibás, amit gariztatni tudok.
Naplózva
szepi0808
Vendég
« Új hozzászólás #667 Dátum: 2017.02.18 szombat, 17:09:00 »

Megnézte még egy szaki a kocsit és azt mondja, nem emel ki rendesen a kuplung, azért veszi nehezen az egyest és a rükit. Ezen sebességekbe rakáskor picit mozdítja az autót, tehát nem emel el rendesen. Mivel már a váltót is megnézette és komplett kuplungot is kicseréltette az előző gazdája, azt mondták, hogy most már csak a pedálnál lévő munkahenger lehet, de ez nem biztos. Ha nem segítene a csere, akkor az új kuplung lehet gyári hibás, amit gariztatni tudok.
A kuplung munkahenger sem segített. Mi az esélya annak, hogy az új LUK kuplungszerkezet is ugyanúgy nem emel ki rendesen, mint a régi, ami benne volt?
Naplózva
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #668 Dátum: 2017.04.07 péntek, 22:32:09 »

A kuplung munkahenger sem segített. Mi az esélya annak, hogy az új LUK kuplungszerkezet is ugyanúgy nem emel ki rendesen, mint a régi, ami benne volt?

Nekem a bovden csere segített, amikor ezzel szenvedtem.  wave
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #669 Dátum: 2017.04.07 péntek, 23:06:51 »

Nekem a bovden csere segített, amikor ezzel szenvedtem.  wave
milyen bowden?kézifék?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Metatron13
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 972



E-mail
« Új hozzászólás #670 Dátum: 2017.04.07 péntek, 23:50:36 »

milyen bowden?kézifék?

Váltó bovden. De nem tudom, hogy a galaxyba is így van  integet2
Naplózva

2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y wilting

Tel.: 06-30-331-4175
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #671 Dátum: 2017.04.07 péntek, 23:58:56 »

Váltó bovden. De nem tudom, hogy a galaxyba is így van  integet2
azt nem kell cserélni, lehet rajta állítani is
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
maximális
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



« Új hozzászólás #672 Dátum: 2017.04.15 szombat, 21:30:04 »

Helló!

Valakinek volt már olyan probléma az autóján, hogy a váltó tetején ahova a bowden beérkezik van egy rezgéscsillapító súly, ami gumi felfüggesztőkkel van rögzítve, és ezek elszakadtak?
Valahonnan kéne ilyen rögzítő gumikat szereznem. Remélem kapható Fordéknál?
Naplózva

S-MAX 2.0 TDCi Titanium 2006 DPF nélkül QXWB motorkód
Speedy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74


E-mail
« Új hozzászólás #673 Dátum: 2017.06.21 szerda, 14:41:51 »

Sziasztok!

Régebben csinálta a kocsi (2011 2.0 TDCI), hogy a kuplungpedál az utolsó pár mm-en (felengedve) kattan egyet, mintha ugrana a pedál.
Ez abbamaradt és most fél év múlva ismét elkezdte. Állítani kellene a pedálon vagy mi lehet a gond? Nem hiszem, hogy kuplung hiba lenne mert más hibát nem tapasztalok. Vélemények?

Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI MK4 Facelift 2011
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #674 Dátum: 2017.06.21 szerda, 14:49:00 »

Sziasztok!

Régebben csinálta a kocsi (2011 2.0 TDCI), hogy a kuplungpedál az utolsó pár mm-en (felengedve) kattan egyet, mintha ugrana a pedál.
Ez abbamaradt és most fél év múlva ismét elkezdte. Állítani kellene a pedálon vagy mi lehet a gond? Nem hiszem, hogy kuplung hiba lenne mert más hibát nem tapasztalok. Vélemények?

Előre is köszönöm a segítséget!

Ha jól emlékszem a feszítő rugó miatt csinálja, és egy kis zsír talán jót tesz neki. Feküdj be hogy lásd, és kézzel nyomd a pedált, akkor látni fogod.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Speedy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74


E-mail
« Új hozzászólás #675 Dátum: 2017.06.21 szerda, 15:31:38 »

Ha jól emlékszem a feszítő rugó miatt csinálja, és egy kis zsír talán jót tesz neki. Feküdj be hogy lásd, és kézzel nyomd a pedált, akkor látni fogod.

Ezt megnézem köszönöm szépen!
Próbáltam kézzel is nyomogatni de nem tudtam alá feküdni csak azt vettem észre hogy tiszta fekete zsír, lehet elkoszolódott az évek alatt.
Ezt a rugót elérem bontás nélkül? Kicsit megnyugodtam, köszönöm Smiley
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI MK4 Facelift 2011
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #676 Dátum: 2017.06.21 szerda, 20:36:02 »

Sziasztok!

Régebben csinálta a kocsi (2011 2.0 TDCI), hogy a kuplungpedál az utolsó pár mm-en (felengedve) kattan egyet, mintha ugrana a pedál.
Ez abbamaradt és most fél év múlva ismét elkezdte. Állítani kellene a pedálon vagy mi lehet a gond? Nem hiszem, hogy kuplung hiba lenne mert más hibát nem tapasztalok. Vélemények?

Előre is köszönöm a segítséget!
Nem akad be a szőnyeg?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Speedy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74


E-mail
« Új hozzászólás #677 Dátum: 2017.06.22 csütörtök, 08:11:02 »

Nem akad be a szőnyeg?

Nem, mert felengedésnél kattan/ugrik a pedál az utolsó fél cm-en. Nem nagy dolog csak borzasztóan idegesít
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI MK4 Facelift 2011
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #678 Dátum: 2017.06.22 csütörtök, 21:47:06 »

Nem, mert felengedésnél kattan/ugrik a pedál az utolsó fél cm-en. Nem nagy dolog csak borzasztóan idegesít
Nálam pont ez az érzet volt a szőnyeg miatt egy korábbi autómnál és csak sokára jöttem rá. A pedál felfelé hozta magával a szőnyeget ami a pedálút vége előtt leugrott.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
scorpio
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #679 Dátum: 2017.07.21 péntek, 22:20:02 »

Üdvözlet a fórum minden tagjának!
Már egy ideje figyelemmel kísérem a történéseket,de csak most szántam rá magamat,hogy regisztráljak,és hozzászóljak a dolgokhoz.
Tehát: Jóska vagyok 46 éves,és újkora óta tulajdonosa egy 2009,08  havi MK 4-es 2,0 lityis benzines sedan Mondeonak,ami fehér,és Titanium felszereltséggel lett vásárolva anno.70 000 km-ig a Ford Petrányinál lett szervizelve az autó,de több dolog döntött amellett,hogy saját kézbe vegyem a szervizelés  ügyét...
Pl:kihagyott csavarok a "***" helyekről egy pollenszűrő cserekor,stb.....
NOS:
Az autóban VALÓS 83 500 km van,és még soha semmilyen meghibásodása a gépnek nem volt.
A nyári gumik,amikkel az autó anno átadásra került,még mindig kopás,és repedés mentesek,igaz van hozzá 1 garnitúra téli gumi szett,amit 2011-ben vásároltam hozzá,a gyártó által megadott acélfelnin /16 col/ Eredeti még az összes fékbetét+ a tárcsák is,illetve MINDEN MÁS ALKATRÉSZ,a szűrőket leszámítva.Persze egész életében garázsban van,volt  tartva,kivéve mikor a garázs alját betozoztam....
Hozzáteszem ,a hitvallásom,hogy elektromos legyen a hajszárító,dízel legyen egy traktor,és egy személyautó az legyen csak benzin üzemű.....Smiley
Nyilván sokakban ez nemtetszést vált ki,elhiszem,elfogadom,de én tartom magam a fentiekben általam vázoltakhoz.....
Sokak panaszkodnak,milyen magas a 2,0 motor fogyasztása....
Mint minden,ez is használat függő.Én kb.70% országúton,és 30% városban közlekedem.Autópálya az szinte semmi.Átlag fogyasztásom kb.7,2 liter 100 km-en úgy,hogy ritkán klímázok,és a tempomatot sem sűrün kapcsolom  be,valamint lakott területen kívül is csak 90-110 -ig megyek a géppel.Lehet fura,de ez az autó a 8 év alatt 140-nél sosem ment gyorsabban.Bár tavaly télen nálam is előjött,hogy hideg indítást követően leállt a motor,mint másoknál,végig olvasva a fórumot megoldást nem említett senki,nekem meg "magától" megjavult a jelzett hiba.Illetve tavaly a mínusz 17 fokban akartam olajszintet ellenőrizni,amit meg is tettem,de nem tudtam lecsukni a gépház tetőt,szerintem megvetemedett a mechanizmus,mert meleg motornál magasabb hőfoknál elsőre záródott a motorház fedele.
Az meg,hogy "darabosan"lehet az autóval elindulni,meg 2,-ba váltani az igaz,de szerintem ez nem hiba,mert mindig ilyen volt.
OLAJ FOGYASZTÁS!
Azt tudom mondani,mivel keveset futok a géppel,évente van lecserélve az olaj,a hozzá előírt Ford olajra,és 10 000 km alatt kb. 0,5 litert eszik meg a motor,úgy,hogy nincs semmilyen olajvesztés.EZ SZERINTEM NORMÁLIS.
Az alsó motorpajzsot 20 000 km-es csere után nem tetettem vissza,mert belebegett.....Semmi hátránya nincsen,csak annyi,hogy a rohadt nyestek előbb felmásznak a motortérbe,mióta nincs fenn az elem...Eddig egyedül a bal első helyzetjelző izzója égett ki,kb.3 hónapja,amit csak a lámpa kiszerelése után lehetett cserélnem.Illetve manapság kontakt hibás a jobb hátsó rendszám tábla világítás,ami ha nem működik,egy lámpára mért enyhe "pöccintéssel" életre kelthető....
Szóval bárki aki 2,0 benzines Mondeót nézett ki magának  bátran vágjon bele,persze az ellenőrzött előélet ismeretében.
Utólag is elnézést kérek a "litánia" miatt,de úgy gondoltam,ezeket az információkat muszáj volt megosztanom...!!!!

Tisztelettel:J
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #680 Dátum: 2017.07.22 szombat, 09:02:47 »

Üdvözlet a fórum minden tagjának!
Már egy ideje figyelemmel kísérem a történéseket,de csak most szántam rá magamat,hogy regisztráljak,és hozzászóljak a dolgokhoz.
Tehát: Jóska vagyok 46 éves,és újkora óta tulajdonosa egy 2009,08  havi MK 4-es 2,0 lityis benzines sedan Mondeonak,ami fehér,és Titanium felszereltséggel lett vásárolva anno.70 000 km-ig a Ford Petrányinál lett szervizelve az autó,de több dolog döntött amellett,hogy saját kézbe vegyem a szervizelés  ügyét...
Pl:kihagyott csavarok a "***" helyekről egy pollenszűrő cserekor,stb.....
NOS:
Az autóban VALÓS 83 500 km van,és még soha semmilyen meghibásodása a gépnek nem volt.
A nyári gumik,amikkel az autó anno átadásra került,még mindig kopás,és repedés mentesek,igaz van hozzá 1 garnitúra téli gumi szett,amit 2011-ben vásároltam hozzá,a gyártó által megadott acélfelnin /16 col/ Eredeti még az összes fékbetét+ a tárcsák is,illetve MINDEN MÁS ALKATRÉSZ,a szűrőket leszámítva.Persze egész életében garázsban van,volt  tartva,kivéve mikor a garázs alját betozoztam....
Hozzáteszem ,a hitvallásom,hogy elektromos legyen a hajszárító,dízel legyen egy traktor,és egy személyautó az legyen csak benzin üzemű.....Smiley
Nyilván sokakban ez nemtetszést vált ki,elhiszem,elfogadom,de én tartom magam a fentiekben általam vázoltakhoz.....
Sokak panaszkodnak,milyen magas a 2,0 motor fogyasztása....
Mint minden,ez is használat függő.Én kb.70% országúton,és 30% városban közlekedem.Autópálya az szinte semmi.Átlag fogyasztásom kb.7,2 liter 100 km-en úgy,hogy ritkán klímázok,és a tempomatot sem sűrün kapcsolom  be,valamint lakott területen kívül is csak 90-110 -ig megyek a géppel.Lehet fura,de ez az autó a 8 év alatt 140-nél sosem ment gyorsabban.Bár tavaly télen nálam is előjött,hogy hideg indítást követően leállt a motor,mint másoknál,végig olvasva a fórumot megoldást nem említett senki,nekem meg "magától" megjavult a jelzett hiba.Illetve tavaly a mínusz 17 fokban akartam olajszintet ellenőrizni,amit meg is tettem,de nem tudtam lecsukni a gépház tetőt,szerintem megvetemedett a mechanizmus,mert meleg motornál magasabb hőfoknál elsőre záródott a motorház fedele.
Az meg,hogy "darabosan"lehet az autóval elindulni,meg 2,-ba váltani az igaz,de szerintem ez nem hiba,mert mindig ilyen volt.
OLAJ FOGYASZTÁS!
Azt tudom mondani,mivel keveset futok a géppel,évente van lecserélve az olaj,a hozzá előírt Ford olajra,és 10 000 km alatt kb. 0,5 litert eszik meg a motor,úgy,hogy nincs semmilyen olajvesztés.EZ SZERINTEM NORMÁLIS.
Az alsó motorpajzsot 20 000 km-es csere után nem tetettem vissza,mert belebegett.....Semmi hátránya nincsen,csak annyi,hogy a rohadt nyestek előbb felmásznak a motortérbe,mióta nincs fenn az elem...Eddig egyedül a bal első helyzetjelző izzója égett ki,kb.3 hónapja,amit csak a lámpa kiszerelése után lehetett cserélnem.Illetve manapság kontakt hibás a jobb hátsó rendszám tábla világítás,ami ha nem működik,egy lámpára mért enyhe "pöccintéssel" életre kelthető....
Szóval bárki aki 2,0 benzines Mondeót nézett ki magának  bátran vágjon bele,persze az ellenőrzött előélet ismeretében.
Utólag is elnézést kérek a "litánia" miatt,de úgy gondoltam,ezeket az információkat muszáj volt megosztanom...!!!!

Tisztelettel:J
ami késik,az nem időben jön....majd valós 150nél jöhet a motorfelújítás,mert nem fél litert fog enni az olajból.Benzinesből csak fűnyírót,és vagy aggregátort. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #681 Dátum: 2017.07.22 szombat, 10:00:15 »

Üdvözlet a fórum minden tagjának!
Már egy ideje figyelemmel kísérem a történéseket,de csak most szántam rá magamat,hogy regisztráljak,és hozzászóljak a dolgokhoz.
Tehát: Jóska vagyok 46 éves,és újkora óta tulajdonosa egy 2009,08  havi MK 4-es 2,0 lityis benzines sedan Mondeonak,ami fehér,és Titanium felszereltséggel lett vásárolva anno.70 000 km-ig a Ford Petrányinál lett szervizelve az autó,de több dolog döntött amellett,hogy saját kézbe vegyem a szervizelés  ügyét...
Pl:kihagyott csavarok a "***" helyekről egy pollenszűrő cserekor,stb.....
NOS:
Az autóban VALÓS 83 500 km van,és még soha semmilyen meghibásodása a gépnek nem volt.
A nyári gumik,amikkel az autó anno átadásra került,még mindig kopás,és repedés mentesek,igaz van hozzá 1 garnitúra téli gumi szett,amit 2011-ben vásároltam hozzá,a gyártó által megadott acélfelnin /16 col/ Eredeti még az összes fékbetét+ a tárcsák is,illetve MINDEN MÁS ALKATRÉSZ,a szűrőket leszámítva.Persze egész életében garázsban van,volt  tartva,kivéve mikor a garázs alját betozoztam....
Hozzáteszem ,a hitvallásom,hogy elektromos legyen a hajszárító,dízel legyen egy traktor,és egy személyautó az legyen csak benzin üzemű.....Smiley
Nyilván sokakban ez nemtetszést vált ki,elhiszem,elfogadom,de én tartom magam a fentiekben általam vázoltakhoz.....
Sokak panaszkodnak,milyen magas a 2,0 motor fogyasztása....
Mint minden,ez is használat függő.Én kb.70% országúton,és 30% városban közlekedem.Autópálya az szinte semmi.Átlag fogyasztásom kb.7,2 liter 100 km-en úgy,hogy ritkán klímázok,és a tempomatot sem sűrün kapcsolom  be,valamint lakott területen kívül is csak 90-110 -ig megyek a géppel.Lehet fura,de ez az autó a 8 év alatt 140-nél sosem ment gyorsabban.Bár tavaly télen nálam is előjött,hogy hideg indítást követően leállt a motor,mint másoknál,végig olvasva a fórumot megoldást nem említett senki,nekem meg "magától" megjavult a jelzett hiba.Illetve tavaly a mínusz 17 fokban akartam olajszintet ellenőrizni,amit meg is tettem,de nem tudtam lecsukni a gépház tetőt,szerintem megvetemedett a mechanizmus,mert meleg motornál magasabb hőfoknál elsőre záródott a motorház fedele.
Az meg,hogy "darabosan"lehet az autóval elindulni,meg 2,-ba váltani az igaz,de szerintem ez nem hiba,mert mindig ilyen volt.
OLAJ FOGYASZTÁS!
Azt tudom mondani,mivel keveset futok a géppel,évente van lecserélve az olaj,a hozzá előírt Ford olajra,és 10 000 km alatt kb. 0,5 litert eszik meg a motor,úgy,hogy nincs semmilyen olajvesztés.EZ SZERINTEM NORMÁLIS.
Az alsó motorpajzsot 20 000 km-es csere után nem tetettem vissza,mert belebegett.....Semmi hátránya nincsen,csak annyi,hogy a rohadt nyestek előbb felmásznak a motortérbe,mióta nincs fenn az elem...Eddig egyedül a bal első helyzetjelző izzója égett ki,kb.3 hónapja,amit csak a lámpa kiszerelése után lehetett cserélnem.Illetve manapság kontakt hibás a jobb hátsó rendszám tábla világítás,ami ha nem működik,egy lámpára mért enyhe "pöccintéssel" életre kelthető....
Szóval bárki aki 2,0 benzines Mondeót nézett ki magának  bátran vágjon bele,persze az ellenőrzött előélet ismeretében.
Utólag is elnézést kérek a "litánia" miatt,de úgy gondoltam,ezeket az információkat muszáj volt megosztanom...!!!!

Tisztelettel:J

Teljesen egyetértek Veled, én 10éve 2.0 benzinezek, hiba mentes a motor, nagyon szeretem!  eljen eljen eljen
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
scorpio
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #682 Dátum: 2017.07.22 szombat, 10:36:32 »

ami késik,az nem időben jön....majd valós 150nél jöhet a motorfelújítás,mert nem fél litert fog enni az olajból.Benzinesből csak fűnyírót,és vagy aggregátort. vigyor3

Szia!

Mint fentebb említettem,ízlések,és pofonok....
Kinek a pap,kinek a papné.
Én világ életemben benzines "hívő" voltam,23 éve van autóm,s ezidáig csak benzines verdám volt./ez az 5. Fordom/Ettől függetlenül elfogadom ,hogy ha valaki a dízelre esküszik.
Ha valóban úgy van,ahogy említetted,hogy 150 ezres futásteljesítmény után motor generált kell megejteni,az nagyon nagy baj lenne,de azért nem gondolom,hogy ennyire katasztrofális lenne a helyzet.
Gondoljunk csak bele,egy céges autó,vagy taxi,/ugye ezen típusból elég sok ilyen példány van/amely évi 40-50 ezer kilométert,vagy többet is fut ezek szerint 3 évente motor generálra megy????Én ezt nem igazán gondolnám......
Nyilván van,volt már rá példa,de nem hinném,hogy ez az általános.Egy futásteljesítmény manipulált gépnél könnyen lehet,hogy ez a helyzet,de szerintem ez a dízelekkel is így lehet.
Hozzá teszem gyorsan,az az én szuverén véleményem a dologról.

Üdv:J
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #683 Dátum: 2017.07.22 szombat, 11:45:47 »

ami késik,az nem időben jön....majd valós 150nél jöhet a motorfelújítás,mert nem fél litert fog enni az olajból.Benzinesből csak fűnyírót,és vagy aggregátort. vigyor3

Jelenleg 238e van az autóban/motorban. Nyári időszakban (melegben) ugyanannyi olajat engedek le belőle cserekor (10-12e km), mint amennyit beletöltök.
Télen a hideg miatt szivárog a hátsó főtengely szimmeringnél kicsit (tehát elfolyik), ami olyan 3-4 deci lehet ugyanezen periódus alatt. (Nívópálca max-min távolság közepéig)

Akkor most ez mi? Ha hazudnék, abból mi hasznom lenne?  fejvakaras  nemtudom
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #684 Dátum: 2017.07.22 szombat, 12:06:36 »

Nem, mert felengedésnél kattan/ugrik a pedál az utolsó fél cm-en. Nem nagy dolog csak borzasztóan idegesít

Van egy rugós tag (zöld rugó, fehér műanyag szerkezet), ami egy csapra támaszkodik a kuplungpedálon. Szerintem ezen a csapon mozog tengely irányba a rugós egység, ettől érzed ezt a hatást. Én nagyon egyszerűen "kihézagoltam" , hogy csak forduljon, de oldalirányba ne tudjon mozogni.

Szerintem erről van neked is szó. Ha behasalsz és nyomogatod a kuplungpedált, látni fogod.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #685 Dátum: 2017.07.23 vasárnap, 10:19:19 »

Szia!

Mint fentebb említettem,ízlések,és pofonok....
Kinek a pap,kinek a papné.
Én világ életemben benzines "hívő" voltam,23 éve van autóm,s ezidáig csak benzines verdám volt./ez az 5. Fordom/Ettől függetlenül elfogadom ,hogy ha valaki a dízelre esküszik.
Ha valóban úgy van,ahogy említetted,hogy 150 ezres futásteljesítmény után motor generált kell megejteni,az nagyon nagy baj lenne,de azért nem gondolom,hogy ennyire katasztrofális lenne a helyzet.
Gondoljunk csak bele,egy céges autó,vagy taxi,/ugye ezen típusból elég sok ilyen példány van/amely évi 40-50 ezer kilométert,vagy többet is fut ezek szerint 3 évente motor generálra megy????Én ezt nem igazán gondolnám......
Nyilván van,volt már rá példa,de nem hinném,hogy ez az általános.Egy futásteljesítmény manipulált gépnél könnyen lehet,hogy ez a helyzet,de szerintem ez a dízelekkel is így lehet.
Hozzá teszem gyorsan,az az én szuverén véleményem a dologról.

Üdv:J
egészen pontosan így van. véleménye mindenkinek van.a motorgenerál a benzineseknél ugyanolyan pontosan érkezik,mint az üzemanyagrandszeri hibák a dízeleknél.Szóval pont annyira katasztrófális a helyzet a benyásoknál,mint a másik oldalon.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #686 Dátum: 2017.07.23 vasárnap, 10:20:00 »



Akkor most ez mi?
"egyfecske"  vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #687 Dátum: 2017.07.24 hétfő, 15:32:57 »

Üdvözlet a fórum minden tagjának!
Már egy ideje figyelemmel kísérem a történéseket,de csak most szántam rá magamat,hogy regisztráljak,és hozzászóljak a dolgokhoz.
Tehát: Jóska vagyok 46 éves,és újkora óta tulajdonosa egy 2009,08  havi MK 4-es 2,0 lityis benzines sedan Mondeonak,ami fehér,és Titanium felszereltséggel lett vásárolva anno.70 000 km-ig a Ford Petrányinál lett szervizelve az autó,de több dolog döntött amellett,hogy saját kézbe vegyem a szervizelés  ügyét...
Pl:kihagyott csavarok a "***" helyekről egy pollenszűrő cserekor,stb.....
NOS:
Az autóban VALÓS 83 500 km van,és még soha semmilyen meghibásodása a gépnek nem volt.
A nyári gumik,amikkel az autó anno átadásra került,még mindig kopás,és repedés mentesek,igaz van hozzá 1 garnitúra téli gumi szett,amit 2011-ben vásároltam hozzá,a gyártó által megadott acélfelnin /16 col/ Eredeti még az összes fékbetét+ a tárcsák is,illetve MINDEN MÁS ALKATRÉSZ,a szűrőket leszámítva.Persze egész életében garázsban van,volt  tartva,kivéve mikor a garázs alját betozoztam....
Hozzáteszem ,a hitvallásom,hogy elektromos legyen a hajszárító,dízel legyen egy traktor,és egy személyautó az legyen csak benzin üzemű.....Smiley
Nyilván sokakban ez nemtetszést vált ki,elhiszem,elfogadom,de én tartom magam a fentiekben általam vázoltakhoz.....
Sokak panaszkodnak,milyen magas a 2,0 motor fogyasztása....
Mint minden,ez is használat függő.Én kb.70% országúton,és 30% városban közlekedem.Autópálya az szinte semmi.Átlag fogyasztásom kb.7,2 liter 100 km-en úgy,hogy ritkán klímázok,és a tempomatot sem sűrün kapcsolom  be,valamint lakott területen kívül is csak 90-110 -ig megyek a géppel.Lehet fura,de ez az autó a 8 év alatt 140-nél sosem ment gyorsabban.Bár tavaly télen nálam is előjött,hogy hideg indítást követően leállt a motor,mint másoknál,végig olvasva a fórumot megoldást nem említett senki,nekem meg "magától" megjavult a jelzett hiba.Illetve tavaly a mínusz 17 fokban akartam olajszintet ellenőrizni,amit meg is tettem,de nem tudtam lecsukni a gépház tetőt,szerintem megvetemedett a mechanizmus,mert meleg motornál magasabb hőfoknál elsőre záródott a motorház fedele.
Az meg,hogy "darabosan"lehet az autóval elindulni,meg 2,-ba váltani az igaz,de szerintem ez nem hiba,mert mindig ilyen volt.
OLAJ FOGYASZTÁS!
Azt tudom mondani,mivel keveset futok a géppel,évente van lecserélve az olaj,a hozzá előírt Ford olajra,és 10 000 km alatt kb. 0,5 litert eszik meg a motor,úgy,hogy nincs semmilyen olajvesztés.EZ SZERINTEM NORMÁLIS.
Az alsó motorpajzsot 20 000 km-es csere után nem tetettem vissza,mert belebegett.....Semmi hátránya nincsen,csak annyi,hogy a rohadt nyestek előbb felmásznak a motortérbe,mióta nincs fenn az elem...Eddig egyedül a bal első helyzetjelző izzója égett ki,kb.3 hónapja,amit csak a lámpa kiszerelése után lehetett cserélnem.Illetve manapság kontakt hibás a jobb hátsó rendszám tábla világítás,ami ha nem működik,egy lámpára mért enyhe "pöccintéssel" életre kelthető....
Szóval bárki aki 2,0 benzines Mondeót nézett ki magának  bátran vágjon bele,persze az ellenőrzött előélet ismeretében.
Utólag is elnézést kérek a "litánia" miatt,de úgy gondoltam,ezeket az információkat muszáj volt megosztanom...!!!!

Tisztelettel:J

Azért a 8 éves nyári gumit én elfelejteném már  wave
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #688 Dátum: 2017.07.24 hétfő, 15:40:57 »

Szia!

Mint fentebb említettem,ízlések,és pofonok....
Kinek a pap,kinek a papné.
Én világ életemben benzines "hívő" voltam,23 éve van autóm,s ezidáig csak benzines verdám volt./ez az 5. Fordom/Ettől függetlenül elfogadom ,hogy ha valaki a dízelre esküszik.
Ha valóban úgy van,ahogy említetted,hogy 150 ezres futásteljesítmény után motor generált kell megejteni,az nagyon nagy baj lenne,de azért nem gondolom,hogy ennyire katasztrofális lenne a helyzet.
Gondoljunk csak bele,egy céges autó,vagy taxi,/ugye ezen típusból elég sok ilyen példány van/amely évi 40-50 ezer kilométert,vagy többet is fut ezek szerint 3 évente motor generálra megy?Huh?Én ezt nem igazán gondolnám......
Nyilván van,volt már rá példa,de nem hinném,hogy ez az általános.Egy futásteljesítmény manipulált gépnél könnyen lehet,hogy ez a helyzet,de szerintem ez a dízelekkel is így lehet.
Hozzá teszem gyorsan,az az én szuverén véleményem a dologról.

Üdv:J
jó az elméleted, csak elfejeted, hogy évi 40-50 ezer kilométerhez,vagy többhöz nem benzinest vesznek

amúgy ha eddig csak ecsetmosóval üzemeltettél gépjárművet, akkor honnan jön a nagy hitvallás, hogy csak az a tuti? fejvakaras
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #689 Dátum: 2017.07.24 hétfő, 15:45:11 »

jó az elméleted, csak elfejeted, hogy évi 40-50 ezer kilométerhez,vagy többhöz nem benzinest vesznek

amúgy ha eddig csak ecsetmosóval üzemeltettél gépjárművet, akkor honnan jön a nagy hitvallás, hogy csak az a tuti? fejvakaras

A száguldó cirkusz a bizonyíték rá!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #690 Dátum: 2017.07.24 hétfő, 16:13:33 »

A száguldó cirkusz a bizonyíték rá!  eplus2
az szerinte már a hajszárító kategória eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #691 Dátum: 2017.07.24 hétfő, 16:34:30 »

az szerinte már a hajszárító kategória eplus2

Hajtóanyagról volt szó, ami közelebb áll a benzinhez....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #692 Dátum: 2017.07.24 hétfő, 17:50:19 »

Hajtóanyagról volt szó, ami közelebb áll a benzinhez....
hurráááá vigyor3 vigyor3 vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #693 Dátum: 2017.07.24 hétfő, 18:38:15 »

A száguldó cirkusz a bizonyíték rá!  eplus2

Khm Honda Khm  nyes
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #694 Dátum: 2017.07.25 kedd, 12:50:27 »

Üdvözlet a fórum minden tagjának!
Már egy ideje figyelemmel kísérem a történéseket,de csak most szántam rá magamat,hogy regisztráljak,és hozzászóljak a dolgokhoz.
Tehát: Jóska vagyok 46 éves,és újkora óta tulajdonosa egy 2009,08  havi MK 4-es 2,0 lityis benzines sedan Mondeonak,ami fehér,és Titanium felszereltséggel lett vásárolva anno.70 000 km-ig a Ford Petrányinál lett szervizelve az autó,de több dolog döntött amellett,hogy saját kézbe vegyem a szervizelés  ügyét...
Pl:kihagyott csavarok a "***" helyekről egy pollenszűrő cserekor,stb.....
NOS:
Az autóban VALÓS 83 500 km van,és még soha semmilyen meghibásodása a gépnek nem volt.
A nyári gumik,amikkel az autó anno átadásra került,még mindig kopás,és repedés mentesek,igaz van hozzá 1 garnitúra téli gumi szett,amit 2011-ben vásároltam hozzá,a gyártó által megadott acélfelnin /16 col/ Eredeti még az összes fékbetét+ a tárcsák is,illetve MINDEN MÁS ALKATRÉSZ,a szűrőket leszámítva.Persze egész életében garázsban van,volt  tartva,kivéve mikor a garázs alját betozoztam....
Hozzáteszem ,a hitvallásom,hogy elektromos legyen a hajszárító,dízel legyen egy traktor,és egy személyautó az legyen csak benzin üzemű.....Smiley
Nyilván sokakban ez nemtetszést vált ki,elhiszem,elfogadom,de én tartom magam a fentiekben általam vázoltakhoz.....
Sokak panaszkodnak,milyen magas a 2,0 motor fogyasztása....
Mint minden,ez is használat függő.Én kb.70% országúton,és 30% városban közlekedem.Autópálya az szinte semmi.Átlag fogyasztásom kb.7,2 liter 100 km-en úgy,hogy ritkán klímázok,és a tempomatot sem sűrün kapcsolom  be,valamint lakott területen kívül is csak 90-110 -ig megyek a géppel.Lehet fura,de ez az autó a 8 év alatt 140-nél sosem ment gyorsabban.Bár tavaly télen nálam is előjött,hogy hideg indítást követően leállt a motor,mint másoknál,végig olvasva a fórumot megoldást nem említett senki,nekem meg "magától" megjavult a jelzett hiba.Illetve tavaly a mínusz 17 fokban akartam olajszintet ellenőrizni,amit meg is tettem,de nem tudtam lecsukni a gépház tetőt,szerintem megvetemedett a mechanizmus,mert meleg motornál magasabb hőfoknál elsőre záródott a motorház fedele.
Az meg,hogy "darabosan"lehet az autóval elindulni,meg 2,-ba váltani az igaz,de szerintem ez nem hiba,mert mindig ilyen volt.
OLAJ FOGYASZTÁS!
Azt tudom mondani,mivel keveset futok a géppel,évente van lecserélve az olaj,a hozzá előírt Ford olajra,és 10 000 km alatt kb. 0,5 litert eszik meg a motor,úgy,hogy nincs semmilyen olajvesztés.EZ SZERINTEM NORMÁLIS.
Az alsó motorpajzsot 20 000 km-es csere után nem tetettem vissza,mert belebegett.....Semmi hátránya nincsen,csak annyi,hogy a rohadt nyestek előbb felmásznak a motortérbe,mióta nincs fenn az elem...Eddig egyedül a bal első helyzetjelző izzója égett ki,kb.3 hónapja,amit csak a lámpa kiszerelése után lehetett cserélnem.Illetve manapság kontakt hibás a jobb hátsó rendszám tábla világítás,ami ha nem működik,egy lámpára mért enyhe "pöccintéssel" életre kelthető....
Szóval bárki aki 2,0 benzines Mondeót nézett ki magának  bátran vágjon bele,persze az ellenőrzött előélet ismeretében.
Utólag is elnézést kérek a "litánia" miatt,de úgy gondoltam,ezeket az információkat muszáj volt megosztanom...!!!!

Tisztelettel:J

"Az alsó motorpajzsot 20 000 km-es csere után nem tetettem vissza,mert belebegett.....Semmi hátránya nincsen,csak annyi,hogy a rohadt nyestek előbb felmásznak a motortérbe,mióta nincs fenn az elem..."

Szerencsés voltál. Most jottem haza Ho.ból, autopályán 150el. Egyszercsak felerosodott a menetszel hangja, és az autó elkezdett imbolyogni. Aztan egy nagy durr (itt kiszakadt az egyik also pajzsot tarto csavar a menetéből) és hátranézve szilánkok repulnek.. mogottem meg villognak mint az istennyila. Az volt a szerencse, hogy pont 500 meterre volt a benzinkut, addig elgurultam a leallosavban.
Beneztem a kocsi ala es vizszintesen el volt torve a pajzs, de nem utes hatasara hanem rendes legnyomas miatt. Ez mar a masodik ilyen eset, az elozo ami gyari volt ugyanigy szakadt ki, de az már az elozo tulajnal is leeshetett mert gyorskötegelve volt a bumper rácsához mikor megvettem. A mostanit a Cromaxban tették rá FEBRUARBAN, igaz utangyartottat kertem mert mocsok draga az eredeti.
En arra gyanaxom hogy a bumper menetei kikoptak es nem lehet rendesen visszarogziteni, ezert a szel idovel letolja es eltori.
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.25 kedd, 13:47:29 írta Breaker » Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #695 Dátum: 2017.07.25 kedd, 21:01:58 »

Hm....érdekes.

300e km és még mindig fent van az alsó motorvédő. Nem lebeg be, nem szakad le. Ott van és kész. (nem kell megszakítani a csavarokat a müa betétekben és nem kell felakadni vele.....ezek sokat segítenek)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #696 Dátum: 2017.07.30 vasárnap, 16:15:17 »

"Az alsó motorpajzsot 20 000 km-es csere után nem tetettem vissza,mert belebegett.....Semmi hátránya nincsen,csak annyi,hogy a rohadt nyestek előbb felmásznak a motortérbe,mióta nincs fenn az elem..."

Szerencsés voltál. Most jottem haza Ho.ból, autopályán 150el. Egyszercsak felerosodott a menetszel hangja, és az autó elkezdett imbolyogni. Aztan egy nagy durr (itt kiszakadt az egyik also pajzsot tarto csavar a menetéből) és hátranézve szilánkok repulnek.. mogottem meg villognak mint az istennyila. Az volt a szerencse, hogy pont 500 meterre volt a benzinkut, addig elgurultam a leallosavban.
Beneztem a kocsi ala es vizszintesen el volt torve a pajzs, de nem utes hatasara hanem rendes legnyomas miatt. Ez mar a masodik ilyen eset, az elozo ami gyari volt ugyanigy szakadt ki, de az már az elozo tulajnal is leeshetett mert gyorskötegelve volt a bumper rácsához mikor megvettem. A mostanit a Cromaxban tették rá FEBRUARBAN, igaz utangyartottat kertem mert mocsok draga az eredeti.
En arra gyanaxom hogy a bumper menetei kikoptak es nem lehet rendesen visszarogziteni, ezert a szel idovel letolja es eltori.


Nekem MK3-nál történt pont ilyen a hűtő alatti légterelő lappal. Mondjuk ott én voltam a ludas, mert egyszer kiugrott a helyéről és rosszul raktam vissza.  Nem a lökhárító szoknya fölött volt az éle, hanem alatta. 110-nél belekapott a szél, és szilánkokban szállt mögöttem. Szerencsére nagyobb baj nem történt.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
scorpio
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #697 Dátum: 2017.07.30 vasárnap, 21:29:09 »

az szerinte már a hajszárító kategória eplus2

Üdvözöllek!

Sajnos igazad van,a mai F1 valóban  majdnem a "hajszárító"  kategória,s ha utána nézel a bennfentesek is hasonló módon látják.....
Én 1986 óta az összes F1 futamot élőben néztem,kivéve,mikor a sorkatonai szolgálatomat töltöttem (90-91),s anno 1986-ban 1,5 turbós mocik voltak közel 1000 LE-vel...
NA AZ NEM HAJSZÁRÍTÓ VOLT...................

Köszi:J
Naplózva
scorpio
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #698 Dátum: 2017.07.30 vasárnap, 21:41:56 »

Azért a 8 éves nyári gumit én elfelejteném már  wave

Üdv!

Azért nem felejtem még el a gyári gumikat,mert még halvány kopás,repedés sem észlelhető rajtuk,és kb.50 000 km-et tettek meg a jelenlegi 84 000 km-ből,télen leszerelve,nyáron a melegben javában a garázs "setétjét" élvezi....Most 18.-án lejár a műszakim,erre ezzel megyek,s tán majd jövő tavasszal választok másik szettet.

Üdv:J
Naplózva
scorpio
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #699 Dátum: 2017.07.30 vasárnap, 22:06:31 »

Nekem MK3-nál történt pont ilyen a hűtő alatti légterelő lappal. Mondjuk ott én voltam a ludas, mert egyszer kiugrott a helyéről és rosszul raktam vissza.  Nem a lökhárító szoknya fölött volt az éle, hanem alatta. 110-nél belekapott a szél, és szilánkokban szállt mögöttem. Szerencsére nagyobb baj nem történt.


Üdv!

Nekem 100-110 felett "libegett",amit az előttem  autózó sógorom a tükörből látott,és én is éreztem 100 feletti tempónál....../cicergett valami/
Egyébként bár eddig nem említettem a típus hibájának,de ez is megvan neki,hogy országúti tempónál pláne szeles időben,ha jön szembe egy teher autó,vagy kamion,belebeg a jól lezárt motor  ház fedél is.....Persze ezt nem fogom levenni.....:)ÉS SZERINTEM DÍZEL MOTOR SEM SZÍVJA VISSZA A MOTORHÁZ TETŐT:Roll Eyes)))
De mint hiba jelenség,megemlíthető,sajnos....
Ez nálam új hiba,mert a korábbi Sierrák,Escortok,Scorpiok,nem jelentkeztek ilyen gondokkal.Sad
MÁS:
Nyaralni voltam a géppel,és a tankolást követő fogyasztás számláló nullázása után,469 km-et követően 6,1 liter/100 km fogyasztást ír ki a verda......
Igaz 90%-ban országút,10%-ban város,és semmi extrém hajtás,de azt gondolom nem rossz adat.A nyaralás előtti tankolás átlag fogyasztása 7,2 l/100 km volt.
Egyébként az összes fogyasztási adat feljegyezve,írva,regisztrálva van az autó egész élete alatt.Eddig 8,5  literes volt a legrosszabb,újkorában,meg én is tapasztalatlan voltam vele.
Köszi:J
Naplózva
Oldalak: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.