Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:25:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 18   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 409132 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #200 Dátum: 2014.01.13 hétfő, 15:50:43 »

Erre mondom azt, hogy duplakuplungos váltót csinálni kell tudni!!!

http://www.porsche.com/international/_hungary_/models/911/911-carrera-4s/featuresandspecs/

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2014.01.14 kedd, 00:28:45 »

Erre mondom azt, hogy duplakuplungos váltót csinálni kell tudni!!!

http://www.porsche.com/international/_hungary_/models/911/911-carrera-4s/featuresandspecs/


... és ezzel mondani akarsz mit?  vigyor3
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #202 Dátum: 2014.01.14 kedd, 16:14:51 »

... és ezzel mondani akarsz mit?  vigyor3

Hogy ezt a powershiftet nem kellene eröltetni....
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2014.01.21 kedd, 14:15:44 »

Szétkapták a váltót. A 6. gang fogaskereke alatt a tűgörgőkkel van baj. Du megyek megnézem, Úgy néz ki, gépműhelyben javítható.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #204 Dátum: 2014.01.21 kedd, 14:22:29 »

Szétkapták a váltót. A 6. gang fogaskereke alatt a tűgörgőkkel van baj. Du megyek megnézem, Úgy néz ki, gépműhelyben javítható.

Ez érdekes...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2014.01.21 kedd, 17:13:07 »

Ez érdekes...
Ja... Andynak meg majd alkatrész igény.
Állítólag a ford gyárilag kevés olajat önt/javasol a váltókba. Előírás szerint vmi 1,75 vagy 1,95 lityit javasolnak. A gyakorlati szakemberek olyan 2,2...2,3 lityit.
Képet kérsz?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #206 Dátum: 2014.01.21 kedd, 18:24:04 »

Ja... Andynak meg majd alkatrész igény.
Állítólag a ford gyárilag kevés olajat önt/javasol a váltókba. Előírás szerint vmi 1,75 vagy 1,95 lityit javasolnak. A gyakorlati szakemberek olyan 2,2...2,3 lityit.
Képet kérsz?
mindenképpen tegyél fel képeket!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #207 Dátum: 2014.01.21 kedd, 18:44:11 »

mindenképpen tegyél fel képeket!
Bitte...

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
a felső a 6.gang fogaskereke, az az alatti tűgörgős csapágy a kuka....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #208 Dátum: 2014.01.21 kedd, 19:09:43 »

Bitte...

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
a felső a 6.gang fogaskereke, az az alatti tűgörgős csapágy a kuka....
mennyi egy új szett? és bontottan? csak hogy tudjalak sajnálni... erre dobok egy belgát... pias
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2014.01.21 kedd, 19:19:25 »

mennyi egy új szett? és bontottan? csak hogy tudjalak sajnálni... erre dobok egy belgát... pias
1. ne sajnálj, szerencsére futja rá.
2. én maradok a fótinál, ma már 3 megvolt.
3. még nem tudom, hogy mennyi, de akkor (valahogy) is megcsináltatom b4k-t.
4. azt a tavalyi 03.15-öt egy autó sem tudja feledtetni....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #210 Dátum: 2014.01.21 kedd, 19:21:14 »

1. ne sajnálj, szerencsére futja rá.
2. én maradok a fótinál, ma már 3 megvolt.
3. még nem tudom, hogy mennyi, de akkor (valahogy) is megcsináltatom b4k-t.
4. azt a tavalyi 03.15-öt egy autó sem tudja feledtetni....
szomoru1
utolsó kettőt nem értem, lehet nem is nekem szól...
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2014.01.21 kedd, 19:31:19 »

szomoru1
utolsó kettőt nem értem, lehet nem is nekem szól...
2. Fóti Kézműves Sörfőde pils jellegű söre
3. nem tudom mennyi lesz, de akkor megcsináltatom blau4kombit (b4k).
PS: na akkor még két belga  pias pias  Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #212 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 19:22:36 »

Gyári váltó szétszed-összerak  30eft, gyári alkatrészek a cromaxtól kb. 80eft.
Kb. hét múlva kész a váltó.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #213 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 19:23:57 »

Gyári váltó szétszed-összerak  30eft, gyári alkatrészek a cromaxtól kb. 80eft.
Kb. hét múlva kész a váltó.


 eljen  ez lesz a legjobb! Meg ugye erre jár a gari!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2014.01.23 csütörtök, 19:39:50 »

eljen  ez lesz a legjobb! Meg ugye erre jár a gari!
Én is így gondoltam. Most egyenlőre a fizetek és türelmesen várok kategória van. Az autószerelő is elismerte a hibát. A felújított váltót szerintem gariba cseréli, a csereváltó árát majd még megbeszéljük...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2014.02.03 hétfő, 17:23:50 »

Elvagyok itt magammal...
Ma megjöttek a cromaxhoz az alkatrészek és már a váltósnál vannak. Sz-cs kész. Utána irány Üllő...
Pénteken viszem a tengely+csapágy+fogaskerék garniturát mustrára...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #216 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 20:01:16 »

Múlt héten voltam Viknél, hogy állítson a váltón (rükverc+1+2 akad, főleg hidegen). Ellenőrizte a bovdeneket, megzsírozta a kulisszát, járatta, de csak egy picit lett jobb, szerinte   - de ez inkább csak sejtés a részéről is - a kuplung nem teljesen százas már, ezért csak annak a cseréje fogja megoldani. A furcsa az, hogy érzetre teljesen jó a kuplung, ott fog ahol kell, nem csúszik, nem rángat, nincs hangja, semmilyen, akár kezdődő hibára utaló jelet nem produkál (legalábbis eddigi tapasztalataim szerint ezt váltó akadást nem sorolnám ide). Volt/van valakinek ezzel tapasztalata? Tényleg okozhatná ezt a hibát a kuplung?
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #217 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 20:02:46 »

Múlt héten voltam Viknél, hogy állítson a váltón (rükverc+1+2 akad, főleg hidegen). Ellenőrizte a bovdeneket, megzsírozta a kulisszát, járatta, de csak egy picit lett jobb, szerinte   - de ez inkább csak sejtés a részéről is - a kuplung nem teljesen százas már, ezért csak annak a cseréje fogja megoldani. A furcsa az, hogy érzetre teljesen jó a kuplung, ott fog ahol kell, nem csúszik, nem rángat, nincs hangja, semmilyen, akár kezdődő hibára utaló jelet nem produkál (legalábbis eddigi tapasztalataim szerint ezt váltó akadást nem sorolnám ide). Volt/van valakinek ezzel tapasztalata? Tényleg okozhatná ezt a hibát a kuplung?

Nem egy kombi?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #218 Dátum: 2014.03.20 csütörtök, 21:09:35 »

Nem egy kombi?
Végülis mondhatjuk rá, hogy egy nagyobbfajta kombi: S-Max  vigyor3
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #219 Dátum: 2014.03.21 péntek, 08:20:07 »

Múlt héten voltam Viknél, hogy állítson a váltón (rükverc+1+2 akad, főleg hidegen). Ellenőrizte a bovdeneket, megzsírozta a kulisszát, járatta, de csak egy picit lett jobb, szerinte   - de ez inkább csak sejtés a részéről is - a kuplung nem teljesen százas már, ezért csak annak a cseréje fogja megoldani. A furcsa az, hogy érzetre teljesen jó a kuplung, ott fog ahol kell, nem csúszik, nem rángat, nincs hangja, semmilyen, akár kezdődő hibára utaló jelet nem produkál (legalábbis eddigi tapasztalataim szerint ezt váltó akadást nem sorolnám ide). Volt/van valakinek ezzel tapasztalata? Tényleg okozhatná ezt a hibát a kuplung?

Igen, lehet kuplung is, nálam is hasonló a helyzet, a szerelő szerint kuplung lesz.
Indulás elött 3-4 között járasd meg a váltót, utána jó lesz!
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #220 Dátum: 2014.03.21 péntek, 08:25:18 »

Végülis mondhatjuk rá, hogy egy nagyobbfajta kombi: S-Max  vigyor3

Jó, ezt benéztem.  vigyor3

Melyik váltó van az autódban? Mert s-maxot szerelték a volvo váltóval is. Szerintem az közel sem olyan finom, mint az mmt6.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #221 Dátum: 2014.03.21 péntek, 08:50:51 »

Igen, lehet kuplung is, nálam is hasonló a helyzet, a szerelő szerint kuplung lesz.
Indulás elött 3-4 között járasd meg a váltót, utána jó lesz!
Köszi, kipróbálom!
Bemelegedve viszont egész jól veszi a fokozatokat, amit nem értek. Melegen jobban kiemelne a kuplung?
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #222 Dátum: 2014.03.21 péntek, 08:51:46 »

Jó, ezt benéztem.  vigyor3

Melyik váltó van az autódban? Mert s-maxot szerelték a volvo váltóval is. Szerintem az közel sem olyan finom, mint az mmt6.
vigyor3
Egyszer megnéztem, asszem az etis-en, mmt6.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #223 Dátum: 2014.03.21 péntek, 09:03:07 »

Köszi, kipróbálom!
Bemelegedve viszont egész jól veszi a fokozatokat, amit nem értek. Melegen jobban kiemelne a kuplung?

Ugyan ez nálam is, amint belemegszik minden rendben. Lehet hidegen túl sűrű az olaj benne.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2014.03.21 péntek, 09:06:13 »

Ugyan ez nálam is, amint belemegszik minden rendben. Lehet hidegen túl sűrű az olaj benne.
Lehet, bár először a váltóolaj cserével kezdtem, nem javult semmit tőle.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #225 Dátum: 2014.03.21 péntek, 10:04:18 »

Lehet, bár először a váltóolaj cserével kezdtem, nem javult semmit tőle.

Akkor bízzunk a meleg nyarakban. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #226 Dátum: 2014.03.21 péntek, 10:50:28 »

Akkor bízzunk a meleg nyarakban. Smiley
azért sztem az gáz ha a meleg nyárra várunk egy váltó normális működése kapcsán...

nekem is akad kuplungcsere óta.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #227 Dátum: 2014.03.21 péntek, 10:57:29 »

azért sztem az gáz ha a meleg nyárra várunk egy váltó normális működése kapcsán...

nekem is akad kuplungcsere óta.

Akkor eddig nem nagyon vagyunk előrébb.
- Váltóolaj nem oldotta meg
- Bowden zsírozás sem
- Kuplung csere dettó
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #228 Dátum: 2014.03.21 péntek, 10:58:43 »

Akkor eddig nem nagyon vagyunk előrébb.
- Váltóolaj nem oldotta meg
- Bowden zsírozás sem
- Kuplung csere dettó

akkor kimondom én. Ez ilyen.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #229 Dátum: 2014.03.21 péntek, 11:01:17 »

akkor kimondom én. Ez ilyen.  vigyor3

Viszont akkor a legjobban én jártam, mert se olajat nem vettem, se a kuplungot nem cseréltem.  eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #230 Dátum: 2014.03.21 péntek, 11:01:35 »

akkor kimondom én. Ez ilyen.  vigyor3
eddig nekem sem volt vele gondom. kuplungcsere óta van valami baszás.
Naplózva
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #231 Dátum: 2014.03.21 péntek, 15:44:38 »

akkor kimondom én. Ez ilyen.  vigyor3
Basszus, miért van az, hogy nem lehet egy olyan autót csinálni, amiben minden elfogadhatóan működik  Angry
Visszasírom a Lagunám váltóját, pedig az tényleg elég "franciás" volt.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2014.03.21 péntek, 16:48:39 »

akkor kimondom én. Ez ilyen.  vigyor3
Ez az első autóm, aminek hidegben sem akad a váltója, és veszi az egyest is mint a vaj.
Mondjuk az egyes Focusé érzetre jobb, volt, de az is akadt.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2014.03.21 péntek, 18:34:42 »

Sziasztok!

Kuplungcsere óta lényegesen puhább lett a kuplung, s ami furcsább, hogy úgy érezni, hogy szinte 1 ponton fog...ezért váltáskor oda kell figyelni, hogy csúsztatja az ember... nagyon "bökős" lett. Régebbi, gondolom a kopásából adódóan is, jobban adagolható volt... Mellesleg kuplung visszanyomó rugóm is néha "nyekereg", nem erre a puha kuplungra van "bekopva" Smiley
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #234 Dátum: 2014.03.21 péntek, 19:27:52 »

Sziasztok!

Kuplungcsere óta lényegesen puhább lett a kuplung, s ami furcsább, hogy úgy érezni, hogy szinte 1 ponton fog...ezért váltáskor oda kell figyelni, hogy csúsztatja az ember... nagyon "bökős" lett. Régebbi, gondolom a kopásából adódóan is, jobban adagolható volt... Mellesleg kuplung visszanyomó rugóm is néha "nyekereg", nem erre a puha kuplungra van "bekopva" Smiley
Az nekem is nyekereg néha, de mi a rossebbtől....  falbav
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #235 Dátum: 2014.03.21 péntek, 20:29:23 »

Az nekem is nyekereg néha, de mi a rossebbtől....  falbav

A rugós tag egy tengelyen csúszkál... (jobbra-balra) ez okozza a nyekergést... én már zsíroztam de nem sokat segített.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #236 Dátum: 2014.03.21 péntek, 20:32:14 »

A rugós tag egy tengelyen csúszkál... (jobbra-balra) ez okozza a nyekergést... én már zsíroztam de nem sokat segített.
Akkor jó!  vigyor3
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Bubi78
Vendég
« Új hozzászólás #237 Dátum: 2014.03.30 vasárnap, 20:50:32 »

Sziasztok!!

Mondeo mk4 2.0 tdci 103kw 2007.07. Havi autót vettem.( 261000km )
A probléma az, hogy kuplung kb félig benyomva olyan hangot ad mintha kinyomó csapágy zörögne. ( felengedett állapotban hangtalan és teljesen benyomva is hangtalan )

Amikor az autóval elindulok olyan hang jön belőle mint egy síró difiből. A hang gyotsításkor egyre erősödik. Minden fokozatban megvan.
Motorféknél hangtalan, csak gyorsításkor csinálja.
Váltó pontosan akadás nélkül vált. Motort kasznit nem rázza. Nem kolompol.
Váltóban olajszint megvan, olaj tiszta.
Kaptam már különböző szakemberektől különböző tanácsokat amik a következők voltak:
- Kinyomó csapágy
- kettőstömegű.
- Nyeles tengely.
- Difi

Nem tudom, de egyik szakember sem tudta pontosan megállapítani hol a hiba.

Valakinek tipushoz értő szerelője vagy szakembere?
Találkozott már valaki ilyen esettel?

Előre is köszi.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #238 Dátum: 2014.04.01 kedd, 13:21:13 »

Sziasztok!!

Mondeo mk4 2.0 tdci 103kw 2007.07. Havi autót vettem.( 261000km )
A probléma az, hogy kuplung kb félig benyomva olyan hangot ad mintha kinyomó csapágy zörögne. ( felengedett állapotban hangtalan és teljesen benyomva is hangtalan )

Amikor az autóval elindulok olyan hang jön belőle mint egy síró difiből. A hang gyotsításkor egyre erősödik. Minden fokozatban megvan.
Motorféknél hangtalan, csak gyorsításkor csinálja.
Váltó pontosan akadás nélkül vált. Motort kasznit nem rázza. Nem kolompol.
Váltóban olajszint megvan, olaj tiszta.
Kaptam már különböző szakemberektől különböző tanácsokat amik a következők voltak:
- Kinyomó csapágy
- kettőstömegű.
- Nyeles tengely.
- Difi

Nem tudom, de egyik szakember sem tudta pontosan megállapítani hol a hiba.

Valakinek tipushoz értő szerelője vagy szakembere?
Találkozott már valaki ilyen esettel?

Előre is köszi.
kinyomó lesz az, elfáradt benne valamelyik golyócska... csoda hogy ennyit kibírt
Naplózva
Bubi78
Vendég
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2014.04.01 kedd, 22:46:08 »

kinyomó lesz az, elfáradt benne valamelyik golyócska... csoda hogy ennyit kibírt

Tudnék neki örülni ha az lenne. Az még az olcsóbbik megoldás lenne.
Holnap kapok rendszámot és keresek egy szakembert aki nem csak találgat.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #240 Dátum: 2014.04.02 szerda, 10:00:11 »

Tudnék neki örülni ha az lenne. Az még az olcsóbbik megoldás lenne.
Holnap kapok rendszámot és keresek egy szakembert aki nem csak találgat.

igen, elhiszem, ugyanakkor azért készülj, ha megbontjátok a vasat akkor látni fogjátok a szerkezetet, tárcsát, lehet hogy a kopófelület is el lesz fáradva teljesen és egy komplett kuplungcsere lesz belőle, legyen nálatok minden. javaslom, hogy ahonnan veszed, előre tisztázd, hogy lehet hogy visszaviszed a terméket x napon belül ha nem kell. a váltórudazatra figyeljetek oda visszaszerelésnél, nekem kicsit akadt utána, újra kellett bontani a szerelőnek mert seggenrúgtam hogy a fhasza váltómat kérem vissza, eddig nem akadt. drukkolok.
Naplózva
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #241 Dátum: 2014.04.02 szerda, 16:52:39 »

igen, elhiszem, ugyanakkor azért készülj, ha megbontjátok a vasat akkor látni fogjátok a szerkezetet, tárcsát, lehet hogy a kopófelület is el lesz fáradva teljesen és egy komplett kuplungcsere lesz belőle, legyen nálatok minden. javaslom, hogy ahonnan veszed, előre tisztázd, hogy lehet hogy visszaviszed a terméket x napon belül ha nem kell. a váltórudazatra figyeljetek oda visszaszerelésnél, nekem kicsit akadt utána, újra kellett bontani a szerelőnek mert seggenrúgtam hogy a fhasza váltómat kérem vissza, eddig nem akadt. drukkolok.
Arabic, akkor neked végülis a kuplungcsere utáni akadás megszűnt azzal, hogy szétszedetted a rudazatot és megigazíttattad a szerelővel? Előbb-utóbb nekem is kuplungcsere lesz mert most R-1-2 akad (és Vik szerint valszeg a kuplung miatt), szóval jól jön az ezirányú tapasztalat.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Bubi78
Vendég
« Új hozzászólás #242 Dátum: 2014.04.02 szerda, 20:31:00 »

igen, elhiszem, ugyanakkor azért készülj, ha megbontjátok a vasat akkor látni fogjátok a szerkezetet, tárcsát, lehet hogy a kopófelület is el lesz fáradva teljesen és egy komplett kuplungcsere lesz belőle, legyen nálatok minden. javaslom, hogy ahonnan veszed, előre tisztázd, hogy lehet hogy visszaviszed a terméket x napon belül ha nem kell. a váltórudazatra figyeljetek oda visszaszerelésnél, nekem kicsit akadt utána, újra kellett bontani a szerelőnek mert seggenrúgtam hogy a fhasza váltómat kérem vissza, eddig nem akadt. drukkolok.

Köszönöm!

Alkatrész szerintem nem lesz problem az unixnak hála.
A hiba megállapítása az probléma mert ha a váltóban van  a gond akkor váltóm nincsen másik és lövésem sincsen mennyibe kerülhet.
Kuplung szett és váltó egyben az szerintem drága játék.


Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #243 Dátum: 2014.04.02 szerda, 20:40:33 »

Köszönöm!

Alkatrész szerintem nem lesz problem az unixnak hála.
A hiba megállapítása az probléma mert ha a váltóban van  a gond akkor váltóm nincsen másik és lövésem sincsen mennyibe kerülhet.
Kuplung szett és váltó egyben az szerintem drága játék.



Ugyan az aláírásodan nincs bennne a vas paramétere, de a topic bejegyzéseiből következtethetsz arra, hogy nem a váltó az mk4 gyengesége. (kivéve a gyevi bíró és b4k). Kt+csapágy, esetleg gumibak csere, és mintha új lenne....
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #244 Dátum: 2014.04.03 csütörtök, 13:45:06 »

A totalcar prius cikkéből, egy taxis tollából:

„Egy 2007-es Ford Galaxy 1.8 TDCi-m volt ez előtt. Ahhoz képest, mit tudott, tényleg keveset evett, 120 ezer kilométert mentem vele. Biztonságos, tágas, kényelmes, jó futóművű kocsiként maradt meg az emlékeimben. Csakhogy az a két, kettőstömegű lendkerék-tönkremenetel, á 500 ezer forintért súlyos foltként árnyékolta be a közös múltunkat. Az, hogy egyet cserélni kellett, még belefért valahogy, de amikor nem egészen egy év múlva a második is elkezdett zajongani, s a márkaszerviz bemérése szerint még jónak volt mondható az új szett, eladtam az autót. Tartottam tőle, hogy abból a zajból megint nagy baj lesz, elvesztettem a bizalmamat."
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #245 Dátum: 2014.04.03 csütörtök, 14:28:41 »

A totalcar prius cikkéből, egy taxis tollából:

„Egy 2007-es Ford Galaxy 1.8 TDCi-m volt ez előtt. Ahhoz képest, mit tudott, tényleg keveset evett, 120 ezer kilométert mentem vele. Biztonságos, tágas, kényelmes, jó futóművű kocsiként maradt meg az emlékeimben. Csakhogy az a két, kettőstömegű lendkerék-tönkremenetel, á 500 ezer forintért súlyos foltként árnyékolta be a közös múltunkat. Az, hogy egyet cserélni kellett, még belefért valahogy, de amikor nem egészen egy év múlva a második is elkezdett zajongani, s a márkaszerviz bemérése szerint még jónak volt mondható az új szett, eladtam az autót. Tartottam tőle, hogy abból a zajból megint nagy baj lesz, elvesztettem a bizalmamat."
ja, évi 100-120.000km és folyamatos kályházás mellett nem is csoda hogy szétmegy. taxinak nem vennék olyat amiben KT lendkerék van, vagy inkább talán automatát. ami ott elment 120-at az nálam 4-5 év alatt elmegy 160-200e km-t, és az "belefér"

szerintem.
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2014.04.22 kedd, 13:36:40 »

el is felejtettem írni hogy a legutóbbi olajcsere óta minden faszántos a váltóval is, meg lett igazítva a rudazat meg minden (fingom sincs, de szóltam neki hogy nem ilyen volt és csinálja meg rendesen  eplus2)

szóval minden patent, semmi akadás.  vigyor3
Naplózva
bbalazs80
Vendég
« Új hozzászólás #247 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 20:43:20 »

Sziasztok,

Mondeo MKIV es benzines 1.6 os beesett kuplungpedál annyi már tuti hogy nincsen benne fékfolyadék. Mit érdemes megnézni ilyenkor? Mi lehet a gond van valami tipus hiba? Kinyomócsapágy esetleg a pedálnál lévő munkahenger. Egyéb ötlet. A segítséget előrre is köszönöm!
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #248 Dátum: 2014.05.04 vasárnap, 20:51:02 »

Sziasztok,

Mondeo MKIV es benzines 1.6 os beesett kuplungpedál annyi már tuti hogy nincsen benne fékfolyadék. Mit érdemes megnézni ilyenkor? Mi lehet a gond van valami tipus hiba? Kinyomócsapágy esetleg a pedálnál lévő munkahenger. Egyéb ötlet. A segítséget előrre is köszönöm!

Kuplung pedál alatt nem olajos? Azt nézd meg...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mikkamikka
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #249 Dátum: 2014.05.30 péntek, 21:57:01 »

Sziasztok mondeo mk4 kuplung és kettőstömegű csere volt most a kocsin csak az a bosszantó ,hogy 128 ezer van benne Ez azért vicces számomra
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 18   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.035 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.