Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:21:15
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
2
3
4
[
5
]
6
7
8
9
10
11
12
...
18
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 409828 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #200 Dátum:
2014.01.13 hétfő, 15:50:43 »
Erre mondom azt, hogy duplakuplungos váltót csinálni kell tudni!!!
http://www.porsche.com/international/_hungary_/models/911/911-carrera-4s/featuresandspecs/
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #201 Dátum:
2014.01.14 kedd, 00:28:45 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.01.13 hétfő, 15:50:43
Erre mondom azt, hogy duplakuplungos váltót csinálni kell tudni!!!
http://www.porsche.com/international/_hungary_/models/911/911-carrera-4s/featuresandspecs/
... és ezzel mondani akarsz mit?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #202 Dátum:
2014.01.14 kedd, 16:14:51 »
Idézetet írta: Arabic - 2014.01.14 kedd, 00:28:45
... és ezzel mondani akarsz mit?
Hogy ezt a powershiftet nem kellene eröltetni....
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #203 Dátum:
2014.01.21 kedd, 14:15:44 »
Szétkapták a váltót. A 6. gang fogaskereke alatt a tűgörgőkkel van baj. Du megyek megnézem, Úgy néz ki, gépműhelyben javítható.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #204 Dátum:
2014.01.21 kedd, 14:22:29 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.01.21 kedd, 14:15:44
Szétkapták a váltót. A 6. gang fogaskereke alatt a tűgörgőkkel van baj. Du megyek megnézem, Úgy néz ki, gépműhelyben javítható.
Ez érdekes...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #205 Dátum:
2014.01.21 kedd, 17:13:07 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.01.21 kedd, 14:22:29
Ez érdekes...
Ja... Andynak meg majd alkatrész igény.
Állítólag a ford gyárilag kevés olajat önt/javasol a váltókba. Előírás szerint vmi 1,75 vagy 1,95 lityit javasolnak. A gyakorlati szakemberek olyan 2,2...2,3 lityit.
Képet kérsz?
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #206 Dátum:
2014.01.21 kedd, 18:24:04 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.01.21 kedd, 17:13:07
Ja... Andynak meg majd alkatrész igény.
Állítólag a ford gyárilag kevés olajat önt/javasol a váltókba. Előírás szerint vmi 1,75 vagy 1,95 lityit javasolnak. A gyakorlati szakemberek olyan 2,2...2,3 lityit.
Képet kérsz?
mindenképpen tegyél fel képeket!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #207 Dátum:
2014.01.21 kedd, 18:44:11 »
Idézetet írta: alf - 2014.01.21 kedd, 18:24:04
mindenképpen tegyél fel képeket!
Bitte...
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
a felső a 6.gang fogaskereke, az az alatti tűgörgős csapágy a kuka....
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #208 Dátum:
2014.01.21 kedd, 19:09:43 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.01.21 kedd, 18:44:11
Bitte...
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
a felső a 6.gang fogaskereke, az az alatti tűgörgős csapágy a kuka....
mennyi egy új szett? és bontottan? csak hogy tudjalak sajnálni... erre dobok egy belgát...
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #209 Dátum:
2014.01.21 kedd, 19:19:25 »
Idézetet írta: Arabic - 2014.01.21 kedd, 19:09:43
mennyi egy új szett? és bontottan? csak hogy tudjalak sajnálni... erre dobok egy belgát...
1. ne sajnálj, szerencsére futja rá.
2. én maradok a fótinál, ma már 3 megvolt.
3. még nem tudom, hogy mennyi, de akkor (valahogy) is megcsináltatom b4k-t.
4. azt a tavalyi 03.15-öt egy autó sem tudja feledtetni....
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #210 Dátum:
2014.01.21 kedd, 19:21:14 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.01.21 kedd, 19:19:25
1. ne sajnálj, szerencsére futja rá.
2. én maradok a fótinál, ma már 3 megvolt.
3. még nem tudom, hogy mennyi, de akkor (valahogy) is megcsináltatom b4k-t.
4. azt a tavalyi 03.15-öt egy autó sem tudja feledtetni....
utolsó kettőt nem értem, lehet nem is nekem szól...
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #211 Dátum:
2014.01.21 kedd, 19:31:19 »
Idézetet írta: Arabic - 2014.01.21 kedd, 19:21:14
utolsó kettőt nem értem, lehet nem is nekem szól...
2. Fóti Kézműves Sörfőde pils jellegű söre
3. nem tudom mennyi lesz, de akkor megcsináltatom blau4kombit (b4k).
PS: na akkor még két belga
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #212 Dátum:
2014.01.23 csütörtök, 19:22:36 »
Gyári váltó szétszed-összerak 30eft, gyári alkatrészek a cromaxtól kb. 80eft.
Kb. hét múlva kész a váltó.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #213 Dátum:
2014.01.23 csütörtök, 19:23:57 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2014.01.23 csütörtök, 19:22:36
Gyári váltó szétszed-összerak 30eft, gyári alkatrészek a cromaxtól kb. 80eft.
Kb. hét múlva kész a váltó.
ez lesz a legjobb! Meg ugye erre jár a gari!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #214 Dátum:
2014.01.23 csütörtök, 19:39:50 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.01.23 csütörtök, 19:23:57
ez lesz a legjobb! Meg ugye erre jár a gari!
Én is így gondoltam. Most egyenlőre a fizetek és türelmesen várok kategória van. Az autószerelő is elismerte a hibát. A felújított váltót szerintem gariba cseréli, a csereváltó árát majd még megbeszéljük...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #215 Dátum:
2014.02.03 hétfő, 17:23:50 »
Elvagyok itt magammal...
Ma megjöttek a cromaxhoz az alkatrészek és már a váltósnál vannak. Sz-cs kész. Utána irány Üllő...
Pénteken viszem a tengely+csapágy+fogaskerék garniturát mustrára...
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #216 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 20:01:16 »
Múlt héten voltam Viknél, hogy állítson a váltón (rükverc+1+2 akad, főleg hidegen). Ellenőrizte a bovdeneket, megzsírozta a kulisszát, járatta, de csak egy picit lett jobb, szerinte - de ez inkább csak sejtés a részéről is - a kuplung nem teljesen százas már, ezért csak annak a cseréje fogja megoldani. A furcsa az, hogy érzetre teljesen jó a kuplung, ott fog ahol kell, nem csúszik, nem rángat, nincs hangja, semmilyen, akár kezdődő hibára utaló jelet nem produkál (legalábbis eddigi tapasztalataim szerint ezt váltó akadást nem sorolnám ide). Volt/van valakinek ezzel tapasztalata? Tényleg okozhatná ezt a hibát a kuplung?
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #217 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 20:02:46 »
Idézetet írta: fektoh - 2014.03.20 csütörtök, 20:01:16
Múlt héten voltam Viknél, hogy állítson a váltón (rükverc+1+2 akad, főleg hidegen). Ellenőrizte a bovdeneket, megzsírozta a kulisszát, járatta, de csak egy picit lett jobb, szerinte - de ez inkább csak sejtés a részéről is - a kuplung nem teljesen százas már, ezért csak annak a cseréje fogja megoldani. A furcsa az, hogy érzetre teljesen jó a kuplung, ott fog ahol kell, nem csúszik, nem rángat, nincs hangja, semmilyen, akár kezdődő hibára utaló jelet nem produkál (legalábbis eddigi tapasztalataim szerint ezt váltó akadást nem sorolnám ide). Volt/van valakinek ezzel tapasztalata? Tényleg okozhatná ezt a hibát a kuplung?
Nem egy kombi?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #218 Dátum:
2014.03.20 csütörtök, 21:09:35 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.20 csütörtök, 20:02:46
Nem egy kombi?
Végülis mondhatjuk rá, hogy egy nagyobbfajta kombi: S-Max
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #219 Dátum:
2014.03.21 péntek, 08:20:07 »
Idézetet írta: fektoh - 2014.03.20 csütörtök, 20:01:16
Múlt héten voltam Viknél, hogy állítson a váltón (rükverc+1+2 akad, főleg hidegen). Ellenőrizte a bovdeneket, megzsírozta a kulisszát, járatta, de csak egy picit lett jobb, szerinte - de ez inkább csak sejtés a részéről is - a kuplung nem teljesen százas már, ezért csak annak a cseréje fogja megoldani. A furcsa az, hogy érzetre teljesen jó a kuplung, ott fog ahol kell, nem csúszik, nem rángat, nincs hangja, semmilyen, akár kezdődő hibára utaló jelet nem produkál (legalábbis eddigi tapasztalataim szerint ezt váltó akadást nem sorolnám ide). Volt/van valakinek ezzel tapasztalata? Tényleg okozhatná ezt a hibát a kuplung?
Igen, lehet kuplung is, nálam is hasonló a helyzet, a szerelő szerint kuplung lesz.
Indulás elött 3-4 között járasd meg a váltót, utána jó lesz!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #220 Dátum:
2014.03.21 péntek, 08:25:18 »
Idézetet írta: fektoh - 2014.03.20 csütörtök, 21:09:35
Végülis mondhatjuk rá, hogy egy nagyobbfajta kombi: S-Max
Jó, ezt benéztem.
Melyik váltó van az autódban? Mert s-maxot szerelték a volvo váltóval is. Szerintem az közel sem olyan finom, mint az mmt6.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #221 Dátum:
2014.03.21 péntek, 08:50:51 »
Idézetet írta: Scratch - 2014.03.21 péntek, 08:20:07
Igen, lehet kuplung is, nálam is hasonló a helyzet, a szerelő szerint kuplung lesz.
Indulás elött 3-4 között járasd meg a váltót, utána jó lesz!
Köszi, kipróbálom!
Bemelegedve viszont egész jól veszi a fokozatokat, amit nem értek. Melegen jobban kiemelne a kuplung?
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #222 Dátum:
2014.03.21 péntek, 08:51:46 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.21 péntek, 08:25:18
Jó, ezt benéztem.
Melyik váltó van az autódban? Mert s-maxot szerelték a volvo váltóval is. Szerintem az közel sem olyan finom, mint az mmt6.
Egyszer megnéztem, asszem az etis-en, mmt6.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #223 Dátum:
2014.03.21 péntek, 09:03:07 »
Idézetet írta: fektoh - 2014.03.21 péntek, 08:50:51
Köszi, kipróbálom!
Bemelegedve viszont egész jól veszi a fokozatokat, amit nem értek. Melegen jobban kiemelne a kuplung?
Ugyan ez nálam is, amint belemegszik minden rendben. Lehet hidegen túl sűrű az olaj benne.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #224 Dátum:
2014.03.21 péntek, 09:06:13 »
Idézetet írta: Scratch - 2014.03.21 péntek, 09:03:07
Ugyan ez nálam is, amint belemegszik minden rendben. Lehet hidegen túl sűrű az olaj benne.
Lehet, bár először a váltóolaj cserével kezdtem, nem javult semmit tőle.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #225 Dátum:
2014.03.21 péntek, 10:04:18 »
Idézetet írta: fektoh - 2014.03.21 péntek, 09:06:13
Lehet, bár először a váltóolaj cserével kezdtem, nem javult semmit tőle.
Akkor bízzunk a meleg nyarakban.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #226 Dátum:
2014.03.21 péntek, 10:50:28 »
Idézetet írta: Scratch - 2014.03.21 péntek, 10:04:18
Akkor bízzunk a meleg nyarakban.
azért sztem az gáz ha a meleg nyárra várunk egy váltó normális működése kapcsán...
nekem is akad kuplungcsere óta.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #227 Dátum:
2014.03.21 péntek, 10:57:29 »
Idézetet írta: Arabic - 2014.03.21 péntek, 10:50:28
azért sztem az gáz ha a meleg nyárra várunk egy váltó normális működése kapcsán...
nekem is akad kuplungcsere óta.
Akkor eddig nem nagyon vagyunk előrébb.
- Váltóolaj nem oldotta meg
- Bowden zsírozás sem
- Kuplung csere dettó
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #228 Dátum:
2014.03.21 péntek, 10:58:43 »
Idézetet írta: Scratch - 2014.03.21 péntek, 10:57:29
Akkor eddig nem nagyon vagyunk előrébb.
- Váltóolaj nem oldotta meg
- Bowden zsírozás sem
- Kuplung csere dettó
akkor kimondom én. Ez ilyen.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #229 Dátum:
2014.03.21 péntek, 11:01:17 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.21 péntek, 10:58:43
akkor kimondom én. Ez ilyen.
Viszont akkor a legjobban én jártam, mert se olajat nem vettem, se a kuplungot nem cseréltem.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #230 Dátum:
2014.03.21 péntek, 11:01:35 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.21 péntek, 10:58:43
akkor kimondom én. Ez ilyen.
eddig nekem sem volt vele gondom. kuplungcsere óta van valami baszás.
Naplózva
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #231 Dátum:
2014.03.21 péntek, 15:44:38 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.21 péntek, 10:58:43
akkor kimondom én. Ez ilyen.
Basszus, miért van az, hogy nem lehet egy olyan autót csinálni, amiben minden elfogadhatóan működik
Visszasírom a Lagunám váltóját, pedig az tényleg elég "franciás" volt.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #232 Dátum:
2014.03.21 péntek, 16:48:39 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.03.21 péntek, 10:58:43
akkor kimondom én. Ez ilyen.
Ez az első autóm, aminek hidegben sem akad a váltója, és veszi az egyest is mint a vaj.
Mondjuk az egyes Focusé érzetre jobb, volt, de az is akadt.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #233 Dátum:
2014.03.21 péntek, 18:34:42 »
Sziasztok!
Kuplungcsere óta lényegesen puhább lett a kuplung, s ami furcsább, hogy úgy érezni, hogy szinte 1 ponton fog...ezért váltáskor oda kell figyelni, hogy csúsztatja az ember... nagyon "bökős" lett. Régebbi, gondolom a kopásából adódóan is, jobban adagolható volt... Mellesleg kuplung visszanyomó rugóm is néha "nyekereg", nem erre a puha kuplungra van "bekopva"
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #234 Dátum:
2014.03.21 péntek, 19:27:52 »
Idézetet írta: mondeofan - 2014.03.21 péntek, 18:34:42
Sziasztok!
Kuplungcsere óta lényegesen puhább lett a kuplung, s ami furcsább, hogy úgy érezni, hogy szinte 1 ponton fog...ezért váltáskor oda kell figyelni, hogy csúsztatja az ember... nagyon "bökős" lett. Régebbi, gondolom a kopásából adódóan is, jobban adagolható volt... Mellesleg kuplung visszanyomó rugóm is néha "nyekereg", nem erre a puha kuplungra van "bekopva"
Az nekem is nyekereg néha, de mi a rossebbtől....
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #235 Dátum:
2014.03.21 péntek, 20:29:23 »
Idézetet írta: doszi_zeg - 2014.03.21 péntek, 19:27:52
Az nekem is nyekereg néha, de mi a rossebbtől....
A rugós tag egy tengelyen csúszkál... (jobbra-balra) ez okozza a nyekergést... én már zsíroztam de nem sokat segített.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
doszi_zeg
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2726
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #236 Dátum:
2014.03.21 péntek, 20:32:14 »
Idézetet írta: mondeofan - 2014.03.21 péntek, 20:29:23
A rugós tag egy tengelyen csúszkál... (jobbra-balra) ez okozza a nyekergést... én már zsíroztam de nem sokat segített.
Akkor jó!
Naplózva
MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
Bubi78
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #237 Dátum:
2014.03.30 vasárnap, 20:50:32 »
Sziasztok!!
Mondeo mk4 2.0 tdci 103kw 2007.07. Havi autót vettem.( 261000km )
A probléma az, hogy kuplung kb félig benyomva olyan hangot ad mintha kinyomó csapágy zörögne. ( felengedett állapotban hangtalan és teljesen benyomva is hangtalan )
Amikor az autóval elindulok olyan hang jön belőle mint egy síró difiből. A hang gyotsításkor egyre erősödik. Minden fokozatban megvan.
Motorféknél hangtalan, csak gyorsításkor csinálja.
Váltó pontosan akadás nélkül vált. Motort kasznit nem rázza. Nem kolompol.
Váltóban olajszint megvan, olaj tiszta.
Kaptam már különböző szakemberektől különböző tanácsokat amik a következők voltak:
- Kinyomó csapágy
- kettőstömegű.
- Nyeles tengely.
- Difi
Nem tudom, de egyik szakember sem tudta pontosan megállapítani hol a hiba.
Valakinek tipushoz értő szerelője vagy szakembere?
Találkozott már valaki ilyen esettel?
Előre is köszi.
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #238 Dátum:
2014.04.01 kedd, 13:21:13 »
Idézetet írta: Bubi78 - 2014.03.30 vasárnap, 20:50:32
Sziasztok!!
Mondeo mk4 2.0 tdci 103kw 2007.07. Havi autót vettem.( 261000km )
A probléma az, hogy kuplung kb félig benyomva olyan hangot ad mintha kinyomó csapágy zörögne. ( felengedett állapotban hangtalan és teljesen benyomva is hangtalan )
Amikor az autóval elindulok olyan hang jön belőle mint egy síró difiből. A hang gyotsításkor egyre erősödik. Minden fokozatban megvan.
Motorféknél hangtalan, csak gyorsításkor csinálja.
Váltó pontosan akadás nélkül vált. Motort kasznit nem rázza. Nem kolompol.
Váltóban olajszint megvan, olaj tiszta.
Kaptam már különböző szakemberektől különböző tanácsokat amik a következők voltak:
- Kinyomó csapágy
- kettőstömegű.
- Nyeles tengely.
- Difi
Nem tudom, de egyik szakember sem tudta pontosan megállapítani hol a hiba.
Valakinek tipushoz értő szerelője vagy szakembere?
Találkozott már valaki ilyen esettel?
Előre is köszi.
kinyomó lesz az, elfáradt benne valamelyik golyócska... csoda hogy ennyit kibírt
Naplózva
Bubi78
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #239 Dátum:
2014.04.01 kedd, 22:46:08 »
Idézetet írta: Arabic - 2014.04.01 kedd, 13:21:13
kinyomó lesz az, elfáradt benne valamelyik golyócska... csoda hogy ennyit kibírt
Tudnék neki örülni ha az lenne. Az még az olcsóbbik megoldás lenne.
Holnap kapok rendszámot és keresek egy szakembert aki nem csak találgat.
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #240 Dátum:
2014.04.02 szerda, 10:00:11 »
Idézetet írta: Bubi78 - 2014.04.01 kedd, 22:46:08
Tudnék neki örülni ha az lenne. Az még az olcsóbbik megoldás lenne.
Holnap kapok rendszámot és keresek egy szakembert aki nem csak találgat.
igen, elhiszem, ugyanakkor azért készülj, ha megbontjátok a vasat akkor látni fogjátok a szerkezetet, tárcsát, lehet hogy a kopófelület is el lesz fáradva teljesen és egy komplett kuplungcsere lesz belőle, legyen nálatok minden. javaslom, hogy ahonnan veszed, előre tisztázd, hogy lehet hogy visszaviszed a terméket x napon belül ha nem kell. a váltórudazatra figyeljetek oda visszaszerelésnél, nekem kicsit akadt utána, újra kellett bontani a szerelőnek mert seggenrúgtam hogy a fhasza váltómat kérem vissza, eddig nem akadt. drukkolok.
Naplózva
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #241 Dátum:
2014.04.02 szerda, 16:52:39 »
Idézetet írta: Arabic - 2014.04.02 szerda, 10:00:11
igen, elhiszem, ugyanakkor azért készülj, ha megbontjátok a vasat akkor látni fogjátok a szerkezetet, tárcsát, lehet hogy a kopófelület is el lesz fáradva teljesen és egy komplett kuplungcsere lesz belőle, legyen nálatok minden. javaslom, hogy ahonnan veszed, előre tisztázd, hogy lehet hogy visszaviszed a terméket x napon belül ha nem kell. a váltórudazatra figyeljetek oda visszaszerelésnél, nekem kicsit akadt utána, újra kellett bontani a szerelőnek mert seggenrúgtam hogy a fhasza váltómat kérem vissza, eddig nem akadt. drukkolok.
Arabic, akkor neked végülis a kuplungcsere utáni akadás megszűnt azzal, hogy szétszedetted a rudazatot és megigazíttattad a szerelővel? Előbb-utóbb nekem is kuplungcsere lesz mert most R-1-2 akad (és Vik szerint valszeg a kuplung miatt), szóval jól jön az ezirányú tapasztalat.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Bubi78
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #242 Dátum:
2014.04.02 szerda, 20:31:00 »
Idézetet írta: Arabic - 2014.04.02 szerda, 10:00:11
igen, elhiszem, ugyanakkor azért készülj, ha megbontjátok a vasat akkor látni fogjátok a szerkezetet, tárcsát, lehet hogy a kopófelület is el lesz fáradva teljesen és egy komplett kuplungcsere lesz belőle, legyen nálatok minden. javaslom, hogy ahonnan veszed, előre tisztázd, hogy lehet hogy visszaviszed a terméket x napon belül ha nem kell. a váltórudazatra figyeljetek oda visszaszerelésnél, nekem kicsit akadt utána, újra kellett bontani a szerelőnek mert seggenrúgtam hogy a fhasza váltómat kérem vissza, eddig nem akadt. drukkolok.
Köszönöm!
Alkatrész szerintem nem lesz problem az unixnak hála.
A hiba megállapítása az probléma mert ha a váltóban van a gond akkor váltóm nincsen másik és lövésem sincsen mennyibe kerülhet.
Kuplung szett és váltó egyben az szerintem drága játék.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #243 Dátum:
2014.04.02 szerda, 20:40:33 »
Idézetet írta: Bubi78 - 2014.04.02 szerda, 20:31:00
Köszönöm!
Alkatrész szerintem nem lesz problem az unixnak hála.
A hiba megállapítása az probléma mert ha a váltóban van a gond akkor váltóm nincsen másik és lövésem sincsen mennyibe kerülhet.
Kuplung szett és váltó egyben az szerintem drága játék.
Ugyan az aláírásodan nincs bennne a vas paramétere, de a topic bejegyzéseiből következtethetsz arra, hogy nem a váltó az mk4 gyengesége. (kivéve a gyevi bíró és b4k). Kt+csapágy, esetleg gumibak csere, és mintha új lenne....
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #244 Dátum:
2014.04.03 csütörtök, 13:45:06 »
A totalcar prius cikkéből, egy taxis tollából:
„Egy 2007-es Ford Galaxy 1.8 TDCi-m volt ez előtt. Ahhoz képest, mit tudott, tényleg keveset evett, 120 ezer kilométert mentem vele. Biztonságos, tágas, kényelmes, jó futóművű kocsiként maradt meg az emlékeimben. Csakhogy az a két, kettőstömegű lendkerék-tönkremenetel, á 500 ezer forintért súlyos foltként árnyékolta be a közös múltunkat. Az, hogy egyet cserélni kellett, még belefért valahogy, de amikor nem egészen egy év múlva a második is elkezdett zajongani, s a márkaszerviz bemérése szerint még jónak volt mondható az új szett, eladtam az autót. Tartottam tőle, hogy abból a zajból megint nagy baj lesz, elvesztettem a bizalmamat."
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #245 Dátum:
2014.04.03 csütörtök, 14:28:41 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.04.03 csütörtök, 13:45:06
A totalcar prius cikkéből, egy taxis tollából:
„Egy 2007-es Ford Galaxy 1.8 TDCi-m volt ez előtt. Ahhoz képest, mit tudott, tényleg keveset evett, 120 ezer kilométert mentem vele. Biztonságos, tágas, kényelmes, jó futóművű kocsiként maradt meg az emlékeimben. Csakhogy az a két, kettőstömegű lendkerék-tönkremenetel, á 500 ezer forintért súlyos foltként árnyékolta be a közös múltunkat. Az, hogy egyet cserélni kellett, még belefért valahogy, de amikor nem egészen egy év múlva a második is elkezdett zajongani, s a márkaszerviz bemérése szerint még jónak volt mondható az új szett, eladtam az autót. Tartottam tőle, hogy abból a zajból megint nagy baj lesz, elvesztettem a bizalmamat."
ja, évi 100-120.000km és folyamatos kályházás mellett nem is csoda hogy szétmegy. taxinak nem vennék olyat amiben KT lendkerék van, vagy inkább talán automatát. ami ott elment 120-at az nálam 4-5 év alatt elmegy 160-200e km-t, és az "belefér"
szerintem.
Naplózva
Arabic
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #246 Dátum:
2014.04.22 kedd, 13:36:40 »
el is felejtettem írni hogy a legutóbbi olajcsere óta minden faszántos a váltóval is, meg lett igazítva a rudazat meg minden (fingom sincs, de szóltam neki hogy nem ilyen volt és csinálja meg rendesen
)
szóval minden patent, semmi akadás.
Naplózva
bbalazs80
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #247 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 20:43:20 »
Sziasztok,
Mondeo MKIV es benzines 1.6 os beesett kuplungpedál annyi már tuti hogy nincsen benne fékfolyadék. Mit érdemes megnézni ilyenkor? Mi lehet a gond van valami tipus hiba? Kinyomócsapágy esetleg a pedálnál lévő munkahenger. Egyéb ötlet. A segítséget előrre is köszönöm!
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #248 Dátum:
2014.05.04 vasárnap, 20:51:02 »
Idézetet írta: bbalazs80 - 2014.05.04 vasárnap, 20:43:20
Sziasztok,
Mondeo MKIV es benzines 1.6 os beesett kuplungpedál annyi már tuti hogy nincsen benne fékfolyadék. Mit érdemes megnézni ilyenkor? Mi lehet a gond van valami tipus hiba? Kinyomócsapágy esetleg a pedálnál lévő munkahenger. Egyéb ötlet. A segítséget előrre is köszönöm!
Kuplung pedál alatt nem olajos? Azt nézd meg...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
mikkamikka
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 13
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #249 Dátum:
2014.05.30 péntek, 21:57:01 »
Sziasztok mondeo mk4 kuplung és kettőstömegű csere volt most a kocsin csak az a bosszantó ,hogy 128 ezer van benne Ez azért vicces számomra
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
[
5
]
6
7
8
9
10
11
12
...
18
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ