Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:38:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 630754 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #850 Dátum: 2016.09.17 szombat, 12:33:16 »

Üdv!

Volna egy elég butuskának tünő kérdésem. Van ugye a váltógombon nekünk egy "tűzelés" gomb. A manuált olvasva azt irja, hogy Pbe és Rbe kapcsoláskor kell nyomni. Váltós szaki szerint minden egyes kapcsoláskor nyomni kellene. Viszont nekem egyik állásba se kell, mindbe bemegy a kar gond nélkül. Ettől függetlenül nyomom mindig.
Először is, mire van ez a gomb egyáltalán? Másodszor pedig akkor mikor kell nyomni? És ha nyomás nélkül is bemegy mindenhova, akkor kell-e nyomni?
Köszike előre is.  worship wave


Azért van, hogy menet közben (pl 200nál) ne lökd át D-ből véletlenül R-be. Mert az az álmoskönyvek szerint nem szokott jót tenni a váltónak.
Hagyományos automatánál HIVATALOSAN minden egyes átkapcsolás csak nyomós lehetne (ÉS állni is kellene közben a kocsinak fékkel tartva).
Ezt kifejtettem itt régebben egy hosszabb hsz-ban, hogy miért.
Duplakuplungosnál az N-D, D-N, R-N nyomás nélkül átjárható, menet közben is kapcsolható (értelemszerűen R-N az hátramenetben és a D-N, N-D, játszható mindig, tehát 200nál is ki lehet lökni üresbe és vissza).
Ha nyomás nélkül is jársz-kelsz, akkor sztem wattafakk van. Kell infó más hagyományosutomatástól, hogy ott hogyan megy.
Addig is nyomd, mert kitudjamivan most. El lehet állítódva a reteszed.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #851 Dátum: 2016.09.17 szombat, 12:59:04 »

Azért van, hogy menet közben (pl 200nál) ne lökd át D-ből véletlenül R-be. Mert az az álmoskönyvek szerint nem szokott jót tenni a váltónak.
Hagyományos automatánál HIVATALOSAN minden egyes átkapcsolás csak nyomós lehetne (ÉS állni is kellene közben a kocsinak fékkel tartva).
Ezt kifejtettem itt régebben egy hosszabb hsz-ban, hogy miért.
Duplakuplungosnál az N-D, D-N, R-N nyomás nélkül átjárható, menet közben is kapcsolható (értelemszerűen R-N az hátramenetben és a D-N, N-D, játszható mindig, tehát 200nál is ki lehet lökni üresbe és vissza).
Ha nyomás nélkül is jársz-kelsz, akkor sztem wattafakk van. Kell infó más hagyományosutomatástól, hogy ott hogyan megy.
Addig is nyomd, mert kitudjamivan most. El lehet állítódva a reteszed.
mk4-nél (de még mk3nál is) R->N, N->D, D->N szabadon járható
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #852 Dátum: 2016.09.17 szombat, 13:02:05 »

mk4-nél (de még mk3nál is) R->N, N->D, D->N szabadon járható

(Ezek szerint szharnak az előremeneti kuplung (meg a hátramenetet kapcsoló) kopására. Végül is van pénz, lehet javítani.)
De gondolom P-R, R-P, N-R hez nyomni kell, ugye?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #853 Dátum: 2016.09.17 szombat, 13:55:38 »

(Ezek szerint szharnak az előremeneti kuplung (meg a hátramenetet kapcsoló) kopására. Végül is van pénz, lehet javítani.)
De gondolom P-R, R-P, N-R hez nyomni kell, ugye?

Köszönöm az infókat.  worship
Meg fogom nézetni, mert (és csak álló helyzetben, féket nyomva tesztelve) N->R, R->P, P->R is megy gomb nélkül. Ez a gomb amugy manuális? Vagyis valahol a váltőboxban van egy kallantyú, amit bowdennel vagy valamivel felhúz, eltolt, stb?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #854 Dátum: 2016.09.17 szombat, 14:06:47 »

Köszönöm az infókat.  worship
Meg fogom nézetni, mert (és csak álló helyzetben, féket nyomva tesztelve) N->R, R->P, P->R is megy gomb nélkül. Ez a gomb amugy manuális? Vagyis valahol a váltőboxban van egy kallantyú, amit bowdennel vagy valamivel felhúz, eltolt, stb?

manuális, de van shift interlock solenoid funkció is, stb

http://www.talkford.com/community/topic/237725-automatic-gear-lever-knob-removal/
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #855 Dátum: 2016.09.17 szombat, 14:21:07 »

manuális, de van shift interlock solenoid funkció is, stb

http://www.talkford.com/community/topic/237725-automatic-gear-lever-knob-removal/


Nos az oldalon, már amennyire le tudtam forditani, akkor az van, hogy ez a gomb csak pusztán arra van, hogy megnyomása mellett nincs érezhető fokozat. Vagyis simán át lehet huzni akár P->D is. Nélküle viszont érezhető kattogás van minden fokozatnál.
A solenoid alatt gondolom azt érted, hogy pl álló motornál, illetve fék megnyomása nélkül nem tudom kivenni/betenni Pből/be. Lehetséges, hogy itt már nem manuálisak a reteszelések, hanem elektromos és a gomb valóban csak egy kényelmi funkcióért van!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #856 Dátum: 2016.09.17 szombat, 20:15:04 »

Üdv!

Volna egy elég butuskának tünő kérdésem. Van ugye a váltógombon nekünk egy "tűzelés" gomb. A manuált olvasva azt irja, hogy Pbe és Rbe kapcsoláskor kell nyomni. Váltós szaki szerint minden egyes kapcsoláskor nyomni kellene. Viszont nekem egyik állásba se kell, mindbe bemegy a kar gond nélkül. Ettől függetlenül nyomom mindig.
Először is, mire van ez a gomb egyáltalán? Másodszor pedig akkor mikor kell nyomni? És ha nyomás nélkül is bemegy mindenhova, akkor kell-e nyomni?
Köszike előre is.  worship wave


ez a gomb arra van, hogy véletlenül ne tudd rossz helyre beváltani. Pl mész D-ben előre, ki akarod tolni üresbe és kapásból R-be tolnád. A váltósod butaságot mondott. Pont az a lényeg, hogy a legtöbb esetbe ne használd, mert akkor nem tudod rossz helyre tolni. Vagyis, D-N kapcsolásakor ne használd és véletlenül sem tudod majd R-be tolni. Álló járműnél próbáld meg N-ből R-be kapcsolni gomb nélkül. Ha minden gyári, akkor nem fog menni. Tulajdonképpen ez az értelme.

Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #857 Dátum: 2016.09.17 szombat, 21:02:27 »

ez a gomb arra van, hogy véletlenül ne tudd rossz helyre beváltani. Pl mész D-ben előre, ki akarod tolni üresbe és kapásból R-be tolnád. A váltósod butaságot mondott. Pont az a lényeg, hogy a legtöbb esetbe ne használd, mert akkor nem tudod rossz helyre tolni. Vagyis, D-N kapcsolásakor ne használd és véletlenül sem tudod majd R-be tolni. Álló járműnél próbáld meg N-ből R-be kapcsolni gomb nélkül. Ha minden gyári, akkor nem fog menni. Tulajdonképpen ez az értelme.



Értem! Akkor a lényeg, hogy ne nyomkodjam állandóan!  smile
Viszont a teszt, amit irtál nekem kicsit nem stimm. Álló helyzetben nem kell gombot nyomnom, hogy N-ből R-be tegyem! Ezt is teszteltem már állva. Viszont a gomb a rosszkor végzett véletlen kapcsolást akadályozza meg, igy elvileg akkor nem tudnám N-ből R-be tenni, ha a kocsi előrefelé halad. Állva nem tehet kárt a váltóban a kapcsolás semmiképpen sem! Ezt most csak inkább kérdem, nem mondom, mert már keszekusza kicsit!  angel
De hogy elá tudjak nézni a szoknyának, hogy van-e ott elszabadult bowden vagy egyéb, vayis a gomb müködik-e, ahhoz kaphatok segitséget, hogy hogyan jön ki a helyéról a szoknya!? Mk3 féle megoldás, vagyis a keretével együtt kell kipattintani!?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #858 Dátum: 2016.09.17 szombat, 21:41:58 »

Értem! Akkor a lényeg, hogy ne nyomkodjam állandóan!  smile
Viszont a teszt, amit irtál nekem kicsit nem stimm. Álló helyzetben nem kell gombot nyomnom, hogy N-ből R-be tegyem! Ezt is teszteltem már állva.
Az gond, mert N-R kapcsolásakor álló helyzetben is kell nyomni. Itt csak mechanikus retesz van.

Válasz
Viszont a gomb a rosszkor végzett véletlen kapcsolást akadályozza meg, igy elvileg akkor nem tudnám N-ből R-be tenni, ha a kocsi előrefelé halad. Állva nem tehet kárt a váltóban a kapcsolás semmiképpen sem! Ezt most csak inkább kérdem, nem mondom, mert már keszekusza kicsit!  angel

Így van, de alapvetően ez a rész mechanikus, szóval álló helyzetben sem tudod N-R-t kapcsolni, ha megy, akkor valaki azt ott szétbabrálta.

Válasz
De hogy elá tudjak nézni a szoknyának, hogy van-e ott elszabadult bowden vagy egyéb, vayis a gomb müködik-e, ahhoz kaphatok segitséget, hogy hogyan jön ki a helyéról a szoknya!? Mk3 féle megoldás, vagyis a keretével együtt kell kipattintani!?
keretével együtt kell kipattintani, sőt nem a krómozottat, hanem az ezüstöt.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #859 Dátum: 2016.09.17 szombat, 21:49:46 »

Nos az oldalon, már amennyire le tudtam forditani, akkor az van, hogy ez a gomb csak pusztán arra van, hogy megnyomása mellett nincs érezhető fokozat. Vagyis simán át lehet huzni akár P->D is. Nélküle viszont érezhető kattogás van minden fokozatnál.
A solenoid alatt gondolom azt érted, hogy pl álló motornál, illetve fék megnyomása nélkül nem tudom kivenni/betenni Pből/be. Lehetséges, hogy itt már nem manuálisak a reteszelések, hanem elektromos és a gomb valóban csak egy kényelmi funkcióért van!?

"The only thing the button does, is provide a safety lock preventing you from moving the shifter without pushing the button in, and when the button breaks, it's fully operable"
Sztem ő is azt érti a széftilokkos dolgon, amit itt mi már előzőleg írtunk. Tehát az a széfti dolog, hogy nem tudod véletlenül adott szituációkban rossz fokozatba behúzni.
solenoid-elektromos rész nem csak erre van: csak P,N-ben tudod indítani, stb.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #860 Dátum: 2016.09.18 vasárnap, 07:00:31 »

"The only thing the button does, is provide a safety lock preventing you from moving the shifter without pushing the button in, and when the button breaks, it's fully operable"
Sztem ő is azt érti a széftilokkos dolgon, amit itt mi már előzőleg írtunk. Tehát az a széfti dolog, hogy nem tudod véletlenül adott szituációkban rossz fokozatba behúzni.
solenoid-elektromos rész nem csak erre van: csak P,N-ben tudod indítani, stb.


Hát ma teszteltem. Álló helyzetben minden fokozatba bemegy gonb nélkül is a kar. Illetve a gomb nem kattan, bárnennyire is nyomom. Szóval itt lesz egy mechanikai hibám.
A szoknya keretét megprobáltam kipattintani, de elsőre még nem ment. Esetleg van olyan oldal, ahol el kell kezdeni a kipattintását? Nem szeretnék füleket törni.  szomoru1
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #861 Dátum: 2016.09.18 vasárnap, 10:48:37 »

Hát ma teszteltem. Álló helyzetben minden fokozatba bemegy gonb nélkül is a kar. Illetve a gomb nem kattan, bárnennyire is nyomom. Szóval itt lesz egy mechanikai hibám.
A szoknya keretét megprobáltam kipattintani, de elsőre még nem ment. Esetleg van olyan oldal, ahol el kell kezdeni a kipattintását? Nem szeretnék füleket törni.  szomoru1

Szerk.: Szétkaptam a boxot és a gombot is. Először is tehet egy szivességet a gyártó a tulbonyolitott és egyben müanyag alkatrészekből álló gombjáért!  falbav
Másodszor: a gombon belül az emelő pöcök volt kijőve a helyéről és nem emelte fel kellőképpen a váltókar csövében lévő rudacskát. Nagynehezen, 10x is leizzadva, hogy vajon mi tört el éppen mikor valamit a helyére pattintottam ( hála égnek semmi ), sikerült összetennem, most üzemszerüen müködik. N-R között van csak mechanikai zár és csak egy irányba. Illetve P-ből csak fékpedál benyomásával lehet a kivenni, függetlenül a gombtól.  smile Szóval mostmár tiszta, hogy mikor hova kell a gomb.
Köszönöm mindenki segitségét.  worship integet2
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
sonice
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


« Új hozzászólás #862 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 19:41:52 »

sziasztok.

hivatalos szervizben van ertelme az automata valto szoftvert a legujabb verziora frissiteni? powershift

koszi
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #863 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 19:53:54 »

sziasztok.

hivatalos szervizben van ertelme az automata valto szoftvert a legujabb verziora frissiteni? powershift

koszi

Igen.
Pl az 1->2-be váltást a mai napig reszelgetik...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #864 Dátum: 2016.09.26 hétfő, 20:13:01 »

sziasztok.

hivatalos szervizben van ertelme az automata valto szoftvert a legujabb verziora frissiteni? powershift

koszi
Igen,
de ezt a két dolgot se felejtsék el megcsinálni a frissítés után:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
20-agh
Vendég
« Új hozzászólás #865 Dátum: 2016.09.27 kedd, 23:12:31 »

Kövezzetek meg, de sokan panaszkodnak itt a powershift váltóra, nos nekem volt automata passatom 600e km-t tettem bele, utána évekig robotizált c4 grand picasso ami oké nem igazi automata,
utána egy 2010-es w204 merci ( igaz ez manuális volt, részben azért is adtam el ) de 2 hete vettem ezt a kocsit, és kb. 1000 km után se tudok rá rosszat mondani pedig toltam városban és pályán is.
Levezettem több mint 2M km-t, nekem már fontos a kényelem, de eddig szerencsére nem éreztem hogy sz@r lenne ez a konstrukció, és nem hiszem hogy azért mert benzines a kocsim
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.27 kedd, 23:16:59 írta 20-agh » Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #866 Dátum: 2016.09.27 kedd, 23:31:45 »

Kövezzetek meg, de sokan panaszkodnak itt a powershift váltóra, nos nekem volt automata passatom 600e km-t tettem bele, utána évekig robotizált c4 grand picasso ami oké nem igazi automata,
utána egy 2010-es w204 merci ( igaz ez manuális volt, részben azért is adtam el ) de 2 hete vettem ezt a kocsit, és kb. 1000 km után se tudok rá rosszat mondani pedig toltam városban és pályán is.
Levezettem több mint 2M km-t, nekem már fontos a kényelem, de eddig szerencsére nem éreztem hogy sz@r lenne ez a konstrukció, és nem hiszem hogy azért mert benzines a kocsim

volt belőle két fajta, ha jól emlékszem és mindenki az olajosra panaszkodik csak
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
20-agh
Vendég
« Új hozzászólás #867 Dátum: 2016.09.27 kedd, 23:38:51 »

volt belőle két fajta, ha jól emlékszem és mindenki az olajosra panaszkodik csak

Honnan lehet tudni hogy milyen? Ha 60e km-nél olajcserét kért szűrővel akkor gondolom az olajos verzióm van...
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #868 Dátum: 2016.09.27 kedd, 23:44:06 »

Honnan lehet tudni hogy milyen? Ha 60e km-nél olajcserét kért szűrővel akkor gondolom az olajos verzióm van...

mindegyik powershiftnél az ugyan akkor van. Az, hogy miként tudod megállapítani, hogy melyik van azt nem tudom
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #869 Dátum: 2016.09.28 szerda, 07:36:36 »

volt belőle két fajta, ha jól emlékszem és mindenki az olajosra panaszkodik csak

NEM!

Az olajos a jó!
A szárazak a szharok (DSG  ~220Le-ig, Powershift 2000cm3 alatt)
A Mondikban csak olajos van, ezért jó.
Fiesta már más tészta, mert azokban száraz van.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #870 Dátum: 2016.09.28 szerda, 07:37:43 »

Honnan lehet tudni hogy milyen? Ha 60e km-nél olajcserét kért szűrővel akkor gondolom az olajos verzióm van...

Olajos verziód van.
6DCT450
olvass vissza itt néhány oldalt, írtam sztem jó dolgokat. Wink

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #871 Dátum: 2016.09.28 szerda, 07:41:09 »

Kövezzetek meg, de sokan panaszkodnak itt a powershift váltóra, nos nekem volt automata passatom 600e km-t tettem bele, utána évekig robotizált c4 grand picasso ami oké nem igazi automata,
utána egy 2010-es w204 merci ( igaz ez manuális volt, részben azért is adtam el ) de 2 hete vettem ezt a kocsit, és kb. 1000 km után se tudok rá rosszat mondani pedig toltam városban és pályán is.
Levezettem több mint 2M km-t, nekem már fontos a kényelem, de eddig szerencsére nem éreztem hogy sz@r lenne ez a konstrukció, és nem hiszem hogy azért mert benzines a kocsim

Amiket felsoroltál, azokhoz képest minden esetben jobb.
De vannak a Powershifttől jobb váltók is, igaz az sok esetben már nem ez a (z ár) kategória. Pl DKG
Aztán vannak a hagyományos konverteres automaták, azokból is lehet jó váltót készíteni, valamint pl az újabb ZF8speed-ek szintén nagyon jók.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
20-agh
Vendég
« Új hozzászólás #872 Dátum: 2016.09.28 szerda, 09:43:12 »

Olajos verziód van.
6DCT450
olvass vissza itt néhány oldalt, írtam sztem jó dolgokat. Wink



Köszi folyamatosan olvasgatom ha van időm csak nagyon el vagyok maradva Smiley
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #873 Dátum: 2016.09.28 szerda, 13:50:09 »

NEM!

Az olajos a jó!
A szárazak a szharok (DSG  ~220Le-ig, Powershift 2000cm3 alatt)
A Mondikban csak olajos van, ezért jó.
Fiesta már más tészta, mert azokban száraz van.


akkor meg úgy  nyes nyes nyes nyes
Én a sima nyomatékváltókat szeretem, nekem az jön be  nyes
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #874 Dátum: 2016.09.29 csütörtök, 08:48:33 »

Lenne egy offos kérdésem.
Egy ismerősöm vett egy PUG508-at. 2.0HDI motoros hagyományos automatával. A gyár szerint nem kell benne olajat cserélni, a pözsó fórumozók szerint viszont ajánlott, de intervallumra lövésük sincs, össze-vissza mondanak számokat. Példaként a DSG-t 60ezres csereperiódusát hozzák fel, de ég és föld a két váltó.
Szerintetek mikor érdemes, 100-150-200e után?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #875 Dátum: 2016.09.29 csütörtök, 09:01:14 »

Lenne egy offos kérdésem.
Egy ismerősöm vett egy PUG508-at. 2.0HDI motoros hagyományos automatával. A gyár szerint nem kell benne olajat cserélni, a pözsó fórumozók szerint viszont ajánlott, de intervallumra lövésük sincs, össze-vissza mondanak számokat. Példaként a DSG-t 60ezres csereperiódusát hozzák fel, de ég és föld a két váltó.
Szerintetek mikor érdemes, 100-150-200e után?

Elvileg lifetime olaj van abban is.
Nekem a váltós szaki azt mondta, hogy ha örökremegtartós a kocsi, akkor 100E-ként illik frissíteni. Azért frissíteni, mert nem lehet leengedni az olajat teljesen egy hagyományos automatából.
Frissítés általában: olaj le, alja le, szűrőcsere, olajvissza, megjáratás, olajfele le, fél új olaj vissza. Tehát kapásból 1,5szeres olajmennyiséggel kell számolni egy dupla frissítésnél. Van aki csak azt kéri, hogy menjen vissza egyszeresen az új olaj; az is jobb, mint egy 100at futott. Egy hagyományos automatában mindig lesz mocsok, akárhányszor van frissítve az olaj, egy esetet kivéve, ha miszlikre van szedve a váltó, s alkatrészenként el van mosva + új konvertert kap.
Nekem a dömperben a váltó gyári állapotában (soha nem volt olajcsere) 240E km-t bírt ki, mondjuk én az utolsó 15E-km-en ütöttem-vertem.  vigyor3
(ellenben pl V6 Explorerek 4R55-5R55 váltóját még ütni sem kell, 200nál simán elszenderedik...)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #876 Dátum: 2016.09.29 csütörtök, 09:19:56 »

Annó nálunk (e34 bmw) cseréltek úgy váltóolajat, hogy konvertert levették, úgy is kijön elég sok. Ehhez mondjuk a váltót le kell venni.

Elvileg lifetime olaj van abban is.
Nekem a váltós szaki azt mondta, hogy ha örökremegtartós a kocsi, akkor 100E-ként illik frissíteni. Azért frissíteni, mert nem lehet leengedni az olajat teljesen egy hagyományos automatából.
Frissítés általában: olaj le, alja le, szűrőcsere, olajvissza, megjáratás, olajfele le, fél új olaj vissza. Tehát kapásból 1,5szeres olajmennyiséggel kell számolni egy dupla frissítésnél. Van aki csak azt kéri, hogy menjen vissza egyszeresen az új olaj; az is jobb, mint egy 100at futott. Egy hagyományos automatában mindig lesz mocsok, akárhányszor van frissítve az olaj, egy esetet kivéve, ha miszlikre van szedve a váltó, s alkatrészenként el van mosva + új konvertert kap.
Nekem a dömperben a váltó gyári állapotában (soha nem volt olajcsere) 240E km-t bírt ki, mondjuk én az utolsó 15E-km-en ütöttem-vertem.  vigyor3
(ellenben pl V6 Explorerek 4R55-5R55 váltóját még ütni sem kell, 200nál simán elszenderedik...)
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #877 Dátum: 2016.09.29 csütörtök, 12:52:51 »

(ellenben pl V6 Explorerek 4R55-5R55 váltóját még ütni sem kell, 200nál simán elszenderedik...)

Most komolyan képesek aláfeküdni és ütni azt a szerencsétlen váltót?  Huh? Miért nem csak szimplán használják? Van az az előválasztókar bennük...

Nah. Lemegyek és elkezdem ütni a váltót, nézzük mennyit bír!?

Miből lehet látni, hogy elszenderedett? Kialszik a ledizzó? Van olyan egyáltalán?  Huh? Huh?

Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #878 Dátum: 2016.09.29 csütörtök, 12:54:21 »

Most komolyan képesek aláfeküdni és ütni azt a szerencsétlen váltót?  Huh? Miért nem csak szimplán használják? Van az az előválasztókar bennük...

Nah. Lemegyek és elkezdem ütni a váltót, nézzük mennyit bír!?

Miből lehet látni, hogy elszenderedett? Kialszik a ledizzó? Van olyan egyáltalán?  Huh? Huh?



Maga alá ereszti az olajat. Persze csak ha Castrol!  eplus2
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #879 Dátum: 2016.09.29 csütörtök, 12:55:38 »

Maga alá ereszti az olajat. Persze csak ha Castrol!  eplus2

váltóba castrol  wow1  wow1 a legnagyobb szentségtörés  eplus2
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #880 Dátum: 2016.09.29 csütörtök, 13:30:43 »

váltóba castrol  wow1  wow1 a legnagyobb szentségtörés  eplus2

ez már unalmas  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #881 Dátum: 2016.09.29 csütörtök, 13:38:57 »

ez már unalmas  eplus2

ez az unalmas  eplus2 eplus2
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
X777
Vendég
« Új hozzászólás #882 Dátum: 2016.10.19 szerda, 21:26:35 »

Sziasztok!

Valaki esetleg járt már náluk?

http://www.automatavalto.eoldal.hu/
Naplózva
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #883 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 12:15:57 »

Sziasztok!

Valaki esetleg járt már náluk?

http://www.automatavalto.eoldal.hu/
Van valami probléma van a váltóddal?
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #884 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 12:50:00 »

Sziasztok!

Valaki esetleg járt már náluk?

http://www.automatavalto.eoldal.hu/

ha az oldalból indulnék ki, akkor ide biztos nem vinném
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
X777
Vendég
« Új hozzászólás #885 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 14:56:56 »

Van valami probléma van a váltóddal?

Sajnos igen  Embarrassed
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #886 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 14:58:32 »

Sajnos igen  Embarrassed

mi a gond?
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
X777
Vendég
« Új hozzászólás #887 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 15:12:04 »

mi a gond?

Hidegen kb. 2200-2800-as fordulatszám között kettesből hármasba váltáskor megugrik kb. 200rpm-et a fordulat, mintha megcsúszna a kuplung. Ha az R-N-D-t végig váltogatom  akkor elég lassan és érezhetően/hallhatóan történik meg a váltás. Amikor el kezd melegedni, akkor váltásoknál néha fütyülő hang hallatszik. Egyszer kétszer csinálta már azt is, hogy váltás után megreccsen, mintha kuplung nélkül akarnék egy hagyományos váltót váltani. És ma vettem észre, hogy sport fokozatban magától nem vált felfelé.
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #888 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 15:17:17 »

Hidegen kb. 2200-2800-as fordulatszám között kettesből hármasba váltáskor megugrik kb. 200rpm-et a fordulat, mintha megcsúszna a kuplung. Ha az R-N-D-t végig váltogatom  akkor elég lassan és érezhetően/hallhatóan történik meg a váltás. Amikor el kezd melegedni, akkor váltásoknál néha fütyülő hang hallatszik. Egyszer kétszer csinálta már azt is, hogy váltás után megreccsen, mintha kuplung nélkül akarnék egy hagyományos váltót váltani. És ma vettem észre, hogy sport fokozatban magától nem vált felfelé.

wow, ez nem hangzik jól. Mikor volt váltó olaj csere és mennyi Km van az autóban?
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
X777
Vendég
« Új hozzászólás #889 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 15:26:17 »

wow, ez nem hangzik jól. Mikor volt váltó olaj csere és mennyi Km van az autóban?

Az autóban 141 ezer km, a váltóolajban 5000 km van. Olajcsere előtt is voltak bajai, bár nem volt ilyen súlyos. Utána úgy nézett ki, hogy megjavult, de 1000-1500 km múlva elkezdett rendetlenkedni és csak rosszabb lett.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.20 csütörtök, 15:30:38 írta X777 » Naplózva
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #890 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 16:21:46 »

Hidegen kb. 2200-2800-as fordulatszám között kettesből hármasba váltáskor megugrik kb. 200rpm-et a fordulat, mintha megcsúszna a kuplung. Ha az R-N-D-t végig váltogatom  akkor elég lassan és érezhetően/hallhatóan történik meg a váltás. Amikor el kezd melegedni, akkor váltásoknál néha fütyülő hang hallatszik. Egyszer kétszer csinálta már azt is, hogy váltás után megreccsen, mintha kuplung nélkül akarnék egy hagyományos váltót váltani. És ma vettem észre, hogy sport fokozatban magától nem vált felfelé.
Ha manuálisan váltasz akkor is megugrik a fordulat?
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
X777
Vendég
« Új hozzászólás #891 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 16:34:58 »

Ha manuálisan váltasz akkor is megugrik a fordulat?

Éppen ma próbálgattam a kézi váltást és úgy éreztem, hogy úgy jobban üzemel. Mintha nem ugrana meg kettes és hármas között a fordulat. Csak olyan az érzésem kézi módba, mintha kicsit keményebben váltana. Viszont ha nem nyúlok bele, akkor nem vált fel...
Naplózva
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #892 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 16:46:05 »

Éppen ma próbálgattam a kézi váltást és úgy éreztem, hogy úgy jobban üzemel. Mintha nem ugrana meg kettes és hármas között a fordulat. Csak olyan az érzésem kézi módba, mintha kicsit keményebben váltana. Viszont ha nem nyúlok bele, akkor nem vált fel...
TCM Sw frissítés volt már?
Fentebb írtam, hogy az IDS-el lehet tanítani a váltót, azt sem ártana megejteni mielőtt szétszedeted.
Bár ezt még én sem próbáltam, de holnap rászánom magam. A megugrás nálam is játszik, manuálban viszont nem, azért kérdeztem.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
X777
Vendég
« Új hozzászólás #893 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 17:02:20 »

TCM Sw frissítés volt már?
Fentebb írtam, hogy az IDS-el lehet tanítani a váltót, azt sem ártana megejteni mielőtt szétszedeted.
Bár ezt még én sem próbáltam, de holnap rászánom magam. A megugrás nálam is játszik, manuálban viszont nem, azért kérdeztem.


Pár hónapja, amikor az olajat cserélték a váltóban akkor frissítették a szoftvert is a váltón. Azt meg amiről feltöltöttél képet nem tudom hogy működik.
Egyébként mint írtam, sajnos nem csak az a baj, hogy megcsúszik váltásnál.
Hallottam olyanról, hogy valamilyen eljárással szétszedés nélkül kitisztítják a váltót. Valaki találkozott már olyan módszerrel?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #894 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 17:16:00 »

Pár hónapja, amikor az olajat cserélték a váltóban akkor frissítették a szoftvert is a váltón. Azt meg amiről feltöltöttél képet nem tudom hogy működik.
Egyébként mint írtam, sajnos nem csak az a baj, hogy megcsúszik váltásnál.
Hallottam olyanról, hogy valamilyen eljárással szétszedés nélkül kitisztítják a váltót. Valaki találkozott már olyan módszerrel?

Váltóolaj szintet ellenőrizd. Melegen. Járó motornál.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #895 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 17:16:26 »

Pár hónapja, amikor az olajat cserélték a váltóban akkor frissítették a szoftvert is a váltón. Azt meg amiről feltöltöttél képet nem tudom hogy működik.
Egyébként mint írtam, sajnos nem csak az a baj, hogy megcsúszik váltásnál.
Hallottam olyanról, hogy valamilyen eljárással szétszedés nélkül kitisztítják a váltót. Valaki találkozott már olyan módszerrel?
Azt meg kellett volna csinálni sw frissítés után a szervíznek.

prime technology
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
X777
Vendég
« Új hozzászólás #896 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 17:19:51 »

Azt meg kellett volna csinálni sw frissítés után a szervíznek.

prime technology

Szerintem az nem volt. Feltöltötték szintig és annyi, ha jól emlékszem....

Ez az a tisztítás amit írtam:

https://www.youtube.com/watch?v=z070TCyfJAE
Naplózva
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #897 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 17:37:39 »

Szerintem az nem volt. Feltöltötték szintig és annyi, ha jól emlékszem....

Ez az a tisztítás amit írtam:

https://www.youtube.com/watch?v=z070TCyfJAE
Ezt láttam én is. Magyarhonban nem tudom csinálja-e valaki, én nem találtam rá.
Mindenesetre, ha csak feltöltötték, akkor nem árt ha ránézel az olajszintre.
Nem csak annyi, hogy beborítják a 6 litert és mehet. Nekem is így csinálták mikor megkérdezten hogy ellenőrizni vagy valami? akkor meg hebegtek, hogy így szokták nem szokott baj lenni. Ezekután rendeltem egy liter olajat kiszedtem az ellenorző csavart kifolyt vagy fél liter olaj, a betöltőnyíláson elkezdtem visszacsurgatni, majdnem belement a liter olaj mire újra megcseppent az ellenörző csavarnál.
És ugye mindezt melegen, de nem járó motornál.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.20 csütörtök, 17:39:48 írta bviktr » Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #898 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 17:51:16 »

Annyit kihagytam, hogy azért csináltam meg mindezt, mert nekem is elkezdett rakoncátlankodni, de nekem az volt, hogy néha D-ben nem váltott feljebb csak ha elemeltem a gázról a lábam.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
X777
Vendég
« Új hozzászólás #899 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 17:59:23 »

Ezt láttam én is. Magyarhonban nem tudom csinálja-e valaki, én nem találtam rá.
Mindenesetre, ha csak feltöltötték, akkor nem árt ha ránézel az olajszintre.
Nem csak annyi, hogy beborítják a 6 litert és mehet. Nekem is így csinálták mikor megkérdezten hogy ellenőrizni vagy valami? akkor meg hebegtek, hogy így szokták nem szokott baj lenni. Ezekután rendeltem egy liter olajat kiszedtem az ellenorző csavart kifolyt vagy fél liter olaj, a betöltőnyíláson elkezdtem visszacsurgatni, majdnem belement a liter olaj mire újra megcseppent az ellenörző csavarnál.
És ugye mindezt melegen, de nem járó motornál.

Azért nem csak beborították! Az ellenőrző csavarnál ellenőrizték a szintet. Csak amit írsz, hogy később is kellene ellenőrizni, az maradt el. Ezek szerint ezt otthon is tudom pótolni!? Majd rákeresek, hol vannak a csavarok és hogy férek hozzájuk.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.042 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.