Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 17:22:36
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Automata váltó
Oldalak:
1
...
11
12
13
14
15
16
17
[
18
]
19
20
21
22
23
24
25
...
27
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Automata váltó (Megtekintve 630818 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #850 Dátum:
2016.09.17 szombat, 12:33:16 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.09.17 szombat, 12:22:05
Üdv!
Volna egy elég butuskának tünő kérdésem. Van ugye a váltógombon nekünk egy "tűzelés" gomb. A manuált olvasva azt irja, hogy Pbe és Rbe kapcsoláskor kell nyomni. Váltós szaki szerint minden egyes kapcsoláskor nyomni kellene. Viszont nekem egyik állásba se kell, mindbe bemegy a kar gond nélkül. Ettől függetlenül nyomom mindig.
Először is, mire van ez a gomb egyáltalán? Másodszor pedig akkor mikor kell nyomni? És ha nyomás nélkül is bemegy mindenhova, akkor kell-e nyomni?
Köszike előre is.
Azért van, hogy menet közben (pl 200nál) ne lökd át D-ből véletlenül R-be. Mert az az álmoskönyvek szerint nem szokott jót tenni a váltónak.
Hagyományos automatánál HIVATALOSAN minden egyes átkapcsolás csak nyomós lehetne (ÉS állni is kellene közben a kocsinak fékkel tartva).
Ezt kifejtettem itt régebben egy hosszabb hsz-ban, hogy miért.
Duplakuplungosnál az N-D, D-N, R-N nyomás nélkül átjárható, menet közben is kapcsolható (értelemszerűen R-N az hátramenetben és a D-N, N-D, játszható mindig, tehát 200nál is ki lehet lökni üresbe és vissza).
Ha nyomás nélkül is jársz-kelsz, akkor sztem wattafakk van. Kell infó más hagyományosutomatástól, hogy ott hogyan megy.
Addig is nyomd, mert kitudjamivan most. El lehet állítódva a reteszed.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #851 Dátum:
2016.09.17 szombat, 12:59:04 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.09.17 szombat, 12:33:16
Azért van, hogy menet közben (pl 200nál) ne lökd át D-ből véletlenül R-be. Mert az az álmoskönyvek szerint nem szokott jót tenni a váltónak.
Hagyományos automatánál HIVATALOSAN minden egyes átkapcsolás csak nyomós lehetne (ÉS állni is kellene közben a kocsinak fékkel tartva).
Ezt kifejtettem itt régebben egy hosszabb hsz-ban, hogy miért.
Duplakuplungosnál az N-D, D-N, R-N nyomás nélkül átjárható, menet közben is kapcsolható (értelemszerűen R-N az hátramenetben és a D-N, N-D, játszható mindig, tehát 200nál is ki lehet lökni üresbe és vissza).
Ha nyomás nélkül is jársz-kelsz, akkor sztem wattafakk van. Kell infó más hagyományosutomatástól, hogy ott hogyan megy.
Addig is nyomd, mert kitudjamivan most. El lehet állítódva a reteszed.
mk4-nél (de még mk3nál is) R->N, N->D, D->N szabadon járható
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #852 Dátum:
2016.09.17 szombat, 13:02:05 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.09.17 szombat, 12:59:04
mk4-nél (de még mk3nál is) R->N, N->D, D->N szabadon járható
(Ezek szerint szharnak az előremeneti kuplung (meg a hátramenetet kapcsoló) kopására. Végül is van pénz, lehet javítani.)
De gondolom P-R, R-P, N-R hez nyomni kell, ugye?
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #853 Dátum:
2016.09.17 szombat, 13:55:38 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.09.17 szombat, 13:02:05
(Ezek szerint szharnak az előremeneti kuplung (meg a hátramenetet kapcsoló) kopására. Végül is van pénz, lehet javítani.)
De gondolom P-R, R-P, N-R hez nyomni kell, ugye?
Köszönöm az infókat.
Meg fogom nézetni, mert (és csak álló helyzetben, féket nyomva tesztelve) N->R, R->P, P->R is megy gomb nélkül. Ez a gomb amugy manuális? Vagyis valahol a váltőboxban van egy kallantyú, amit bowdennel vagy valamivel felhúz, eltolt, stb?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #854 Dátum:
2016.09.17 szombat, 14:06:47 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.09.17 szombat, 13:55:38
Köszönöm az infókat.
Meg fogom nézetni, mert (és csak álló helyzetben, féket nyomva tesztelve) N->R, R->P, P->R is megy gomb nélkül. Ez a gomb amugy manuális? Vagyis valahol a váltőboxban van egy kallantyú, amit bowdennel vagy valamivel felhúz, eltolt, stb?
manuális, de van shift interlock solenoid funkció is, stb
http://www.talkford.com/community/topic/237725-automatic-gear-lever-knob-removal/
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #855 Dátum:
2016.09.17 szombat, 14:21:07 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.09.17 szombat, 14:06:47
manuális, de van shift interlock solenoid funkció is, stb
http://www.talkford.com/community/topic/237725-automatic-gear-lever-knob-removal/
Nos az oldalon, már amennyire le tudtam forditani, akkor az van, hogy ez a gomb csak pusztán arra van, hogy megnyomása mellett nincs érezhető fokozat. Vagyis simán át lehet huzni akár P->D is. Nélküle viszont érezhető kattogás van minden fokozatnál.
A solenoid alatt gondolom azt érted, hogy pl álló motornál, illetve fék megnyomása nélkül nem tudom kivenni/betenni Pből/be. Lehetséges, hogy itt már nem manuálisak a reteszelések, hanem elektromos és a gomb valóban csak egy kényelmi funkcióért van!?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #856 Dátum:
2016.09.17 szombat, 20:15:04 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.09.17 szombat, 12:22:05
Üdv!
Volna egy elég butuskának tünő kérdésem. Van ugye a váltógombon nekünk egy "tűzelés" gomb. A manuált olvasva azt irja, hogy Pbe és Rbe kapcsoláskor kell nyomni. Váltós szaki szerint minden egyes kapcsoláskor nyomni kellene. Viszont nekem egyik állásba se kell, mindbe bemegy a kar gond nélkül. Ettől függetlenül nyomom mindig.
Először is, mire van ez a gomb egyáltalán? Másodszor pedig akkor mikor kell nyomni? És ha nyomás nélkül is bemegy mindenhova, akkor kell-e nyomni?
Köszike előre is.
ez a gomb arra van, hogy véletlenül ne tudd rossz helyre beváltani. Pl mész D-ben előre, ki akarod tolni üresbe és kapásból R-be tolnád. A váltósod butaságot mondott. Pont az a lényeg, hogy a legtöbb esetbe ne használd, mert akkor nem tudod rossz helyre tolni. Vagyis, D-N kapcsolásakor ne használd és véletlenül sem tudod majd R-be tolni. Álló járműnél próbáld meg N-ből R-be kapcsolni gomb nélkül. Ha minden gyári, akkor nem fog menni. Tulajdonképpen ez az értelme.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #857 Dátum:
2016.09.17 szombat, 21:02:27 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.09.17 szombat, 20:15:04
ez a gomb arra van, hogy véletlenül ne tudd rossz helyre beváltani. Pl mész D-ben előre, ki akarod tolni üresbe és kapásból R-be tolnád. A váltósod butaságot mondott. Pont az a lényeg, hogy a legtöbb esetbe ne használd, mert akkor nem tudod rossz helyre tolni. Vagyis, D-N kapcsolásakor ne használd és véletlenül sem tudod majd R-be tolni. Álló járműnél próbáld meg N-ből R-be kapcsolni gomb nélkül. Ha minden gyári, akkor nem fog menni. Tulajdonképpen ez az értelme.
Értem! Akkor a lényeg, hogy ne nyomkodjam állandóan!
Viszont a teszt, amit irtál nekem kicsit nem stimm. Álló helyzetben nem kell gombot nyomnom, hogy N-ből R-be tegyem! Ezt is teszteltem már állva. Viszont a gomb a rosszkor végzett véletlen kapcsolást akadályozza meg, igy elvileg akkor nem tudnám N-ből R-be tenni, ha a kocsi előrefelé halad. Állva nem tehet kárt a váltóban a kapcsolás semmiképpen sem! Ezt most csak inkább kérdem, nem mondom, mert már keszekusza kicsit!
De hogy elá tudjak nézni a szoknyának, hogy van-e ott elszabadult bowden vagy egyéb, vayis a gomb müködik-e, ahhoz kaphatok segitséget, hogy hogyan jön ki a helyéról a szoknya!? Mk3 féle megoldás, vagyis a keretével együtt kell kipattintani!?
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #858 Dátum:
2016.09.17 szombat, 21:41:58 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.09.17 szombat, 21:02:27
Értem! Akkor a lényeg, hogy ne nyomkodjam állandóan!
Viszont a teszt, amit irtál nekem kicsit nem stimm. Álló helyzetben nem kell gombot nyomnom, hogy N-ből R-be tegyem! Ezt is teszteltem már állva.
Az gond, mert N-R kapcsolásakor álló helyzetben is kell nyomni. Itt csak mechanikus retesz van.
Válasz
Viszont a gomb a rosszkor végzett véletlen kapcsolást akadályozza meg, igy elvileg akkor nem tudnám N-ből R-be tenni, ha a kocsi előrefelé halad. Állva nem tehet kárt a váltóban a kapcsolás semmiképpen sem! Ezt most csak inkább kérdem, nem mondom, mert már keszekusza kicsit!
Így van, de alapvetően ez a rész mechanikus, szóval álló helyzetben sem tudod N-R-t kapcsolni, ha megy, akkor valaki azt ott szétbabrálta.
Válasz
De hogy elá tudjak nézni a szoknyának, hogy van-e ott elszabadult bowden vagy egyéb, vayis a gomb müködik-e, ahhoz kaphatok segitséget, hogy hogyan jön ki a helyéról a szoknya!? Mk3 féle megoldás, vagyis a keretével együtt kell kipattintani!?
keretével együtt kell kipattintani, sőt nem a krómozottat, hanem az ezüstöt.
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #859 Dátum:
2016.09.17 szombat, 21:49:46 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.09.17 szombat, 14:21:07
Nos az oldalon, már amennyire le tudtam forditani, akkor az van, hogy ez a gomb csak pusztán arra van, hogy megnyomása mellett nincs érezhető fokozat. Vagyis simán át lehet huzni akár P->D is. Nélküle viszont érezhető kattogás van minden fokozatnál.
A solenoid alatt gondolom azt érted, hogy pl álló motornál, illetve fék megnyomása nélkül nem tudom kivenni/betenni Pből/be. Lehetséges, hogy itt már nem manuálisak a reteszelések, hanem elektromos és a gomb valóban csak egy kényelmi funkcióért van!?
"The only thing the button does, is provide a safety lock preventing you from moving the shifter without pushing the button in, and when the button breaks, it's fully operable"
Sztem ő is azt érti a széftilokkos dolgon, amit itt mi már előzőleg írtunk. Tehát az a széfti dolog, hogy nem tudod véletlenül adott szituációkban rossz fokozatba behúzni.
solenoid-elektromos rész nem csak erre van: csak P,N-ben tudod indítani, stb.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #860 Dátum:
2016.09.18 vasárnap, 07:00:31 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.09.17 szombat, 21:49:46
"The only thing the button does, is provide a safety lock preventing you from moving the shifter without pushing the button in, and when the button breaks, it's fully operable"
Sztem ő is azt érti a széftilokkos dolgon, amit itt mi már előzőleg írtunk. Tehát az a széfti dolog, hogy nem tudod véletlenül adott szituációkban rossz fokozatba behúzni.
solenoid-elektromos rész nem csak erre van: csak P,N-ben tudod indítani, stb.
Hát ma teszteltem. Álló helyzetben minden fokozatba bemegy gonb nélkül is a kar. Illetve a gomb nem kattan, bárnennyire is nyomom. Szóval itt lesz egy mechanikai hibám.
A szoknya keretét megprobáltam kipattintani, de elsőre még nem ment. Esetleg van olyan oldal, ahol el kell kezdeni a kipattintását? Nem szeretnék füleket törni.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
ManiMondeo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 766
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #861 Dátum:
2016.09.18 vasárnap, 10:48:37 »
Idézetet írta: ManiMondeo - 2016.09.18 vasárnap, 07:00:31
Hát ma teszteltem. Álló helyzetben minden fokozatba bemegy gonb nélkül is a kar. Illetve a gomb nem kattan, bárnennyire is nyomom. Szóval itt lesz egy mechanikai hibám.
A szoknya keretét megprobáltam kipattintani, de elsőre még nem ment. Esetleg van olyan oldal, ahol el kell kezdeni a kipattintását? Nem szeretnék füleket törni.
Szerk.: Szétkaptam a boxot és a gombot is. Először is tehet egy szivességet a gyártó a tulbonyolitott és egyben müanyag alkatrészekből álló gombjáért!
Másodszor: a gombon belül az emelő pöcök volt kijőve a helyéről és nem emelte fel kellőképpen a váltókar csövében lévő rudacskát. Nagynehezen, 10x is leizzadva, hogy vajon mi tört el éppen mikor valamit a helyére pattintottam ( hála égnek semmi ), sikerült összetennem, most üzemszerüen müködik. N-R között van csak mechanikai zár és csak egy irányba. Illetve P-ből csak fékpedál benyomásával lehet a kivenni, függetlenül a gombtól.
Szóval mostmár tiszta, hogy mikor hova kell a gomb.
Köszönöm mindenki segitségét.
Naplózva
Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off
Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
sonice
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 17
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #862 Dátum:
2016.09.26 hétfő, 19:41:52 »
sziasztok.
hivatalos szervizben van ertelme az automata valto szoftvert a legujabb verziora frissiteni? powershift
koszi
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #863 Dátum:
2016.09.26 hétfő, 19:53:54 »
Idézetet írta: sonice - 2016.09.26 hétfő, 19:41:52
sziasztok.
hivatalos szervizben van ertelme az automata valto szoftvert a legujabb verziora frissiteni? powershift
koszi
Igen.
Pl az 1->2-be váltást a mai napig reszelgetik...
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #864 Dátum:
2016.09.26 hétfő, 20:13:01 »
Idézetet írta: sonice - 2016.09.26 hétfő, 19:41:52
sziasztok.
hivatalos szervizben van ertelme az automata valto szoftvert a legujabb verziora frissiteni? powershift
koszi
Igen,
de ezt a két dolgot se felejtsék el megcsinálni a frissítés után:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
20-agh
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #865 Dátum:
2016.09.27 kedd, 23:12:31 »
Kövezzetek meg, de sokan panaszkodnak itt a powershift váltóra, nos nekem volt automata passatom 600e km-t tettem bele, utána évekig robotizált c4 grand picasso ami oké nem igazi automata,
utána egy 2010-es w204 merci ( igaz ez manuális volt, részben azért is adtam el ) de 2 hete vettem ezt a kocsit, és kb. 1000 km után se tudok rá rosszat mondani pedig toltam városban és pályán is.
Levezettem több mint 2M km-t, nekem már fontos a kényelem, de eddig szerencsére nem éreztem hogy sz@r lenne ez a konstrukció, és nem hiszem hogy azért mert benzines a kocsim
«
Utoljára szerkesztve: 2016.09.27 kedd, 23:16:59 írta 20-agh
»
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #866 Dátum:
2016.09.27 kedd, 23:31:45 »
Idézetet írta: 20-agh - 2016.09.27 kedd, 23:12:31
Kövezzetek meg, de sokan panaszkodnak itt a powershift váltóra, nos nekem volt automata passatom 600e km-t tettem bele, utána évekig robotizált c4 grand picasso ami oké nem igazi automata,
utána egy 2010-es w204 merci ( igaz ez manuális volt, részben azért is adtam el ) de 2 hete vettem ezt a kocsit, és kb. 1000 km után se tudok rá rosszat mondani pedig toltam városban és pályán is.
Levezettem több mint 2M km-t, nekem már fontos a kényelem, de eddig szerencsére nem éreztem hogy sz@r lenne ez a konstrukció, és nem hiszem hogy azért mert benzines a kocsim
volt belőle két fajta, ha jól emlékszem és mindenki az olajosra panaszkodik csak
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
20-agh
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #867 Dátum:
2016.09.27 kedd, 23:38:51 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.09.27 kedd, 23:31:45
volt belőle két fajta, ha jól emlékszem és mindenki az olajosra panaszkodik csak
Honnan lehet tudni hogy milyen? Ha 60e km-nél olajcserét kért szűrővel akkor gondolom az olajos verzióm van...
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #868 Dátum:
2016.09.27 kedd, 23:44:06 »
Idézetet írta: 20-agh - 2016.09.27 kedd, 23:38:51
Honnan lehet tudni hogy milyen? Ha 60e km-nél olajcserét kért szűrővel akkor gondolom az olajos verzióm van...
mindegyik powershiftnél az ugyan akkor van. Az, hogy miként tudod megállapítani, hogy melyik van azt nem tudom
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #869 Dátum:
2016.09.28 szerda, 07:36:36 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.09.27 kedd, 23:31:45
volt belőle két fajta, ha jól emlékszem és mindenki az olajosra panaszkodik csak
NEM!
Az olajos a jó!
A szárazak a szharok (DSG ~220Le-ig, Powershift 2000cm3 alatt)
A Mondikban csak olajos van, ezért jó.
Fiesta már más tészta, mert azokban száraz van.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #870 Dátum:
2016.09.28 szerda, 07:37:43 »
Idézetet írta: 20-agh - 2016.09.27 kedd, 23:38:51
Honnan lehet tudni hogy milyen? Ha 60e km-nél olajcserét kért szűrővel akkor gondolom az olajos verzióm van...
Olajos verziód van.
6DCT450
olvass vissza itt néhány oldalt, írtam sztem jó dolgokat.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #871 Dátum:
2016.09.28 szerda, 07:41:09 »
Idézetet írta: 20-agh - 2016.09.27 kedd, 23:12:31
Kövezzetek meg, de sokan panaszkodnak itt a powershift váltóra, nos nekem volt automata passatom 600e km-t tettem bele, utána évekig robotizált c4 grand picasso ami oké nem igazi automata,
utána egy 2010-es w204 merci ( igaz ez manuális volt, részben azért is adtam el ) de 2 hete vettem ezt a kocsit, és kb. 1000 km után se tudok rá rosszat mondani pedig toltam városban és pályán is.
Levezettem több mint 2M km-t, nekem már fontos a kényelem, de eddig szerencsére nem éreztem hogy sz@r lenne ez a konstrukció, és nem hiszem hogy azért mert benzines a kocsim
Amiket felsoroltál, azokhoz képest minden esetben jobb.
De vannak a Powershifttől jobb váltók is, igaz az sok esetben már nem ez a (z ár) kategória. Pl DKG
Aztán vannak a hagyományos konverteres automaták, azokból is lehet jó váltót készíteni, valamint pl az újabb ZF8speed-ek szintén nagyon jók.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
20-agh
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #872 Dátum:
2016.09.28 szerda, 09:43:12 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.09.28 szerda, 07:37:43
Olajos verziód van.
6DCT450
olvass vissza itt néhány oldalt, írtam sztem jó dolgokat.
Köszi folyamatosan olvasgatom ha van időm csak nagyon el vagyok maradva
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #873 Dátum:
2016.09.28 szerda, 13:50:09 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.09.28 szerda, 07:36:36
NEM!
Az olajos a jó!
A szárazak a szharok (DSG ~220Le-ig, Powershift 2000cm3 alatt)
A Mondikban csak olajos van, ezért jó.
Fiesta már más tészta, mert azokban száraz van.
akkor meg úgy
Én a sima nyomatékváltókat szeretem, nekem az jön be
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #874 Dátum:
2016.09.29 csütörtök, 08:48:33 »
Lenne egy offos kérdésem.
Egy ismerősöm vett egy PUG508-at. 2.0HDI motoros hagyományos automatával. A gyár szerint nem kell benne olajat cserélni, a pözsó fórumozók szerint viszont ajánlott, de intervallumra lövésük sincs, össze-vissza mondanak számokat. Példaként a DSG-t 60ezres csereperiódusát hozzák fel, de ég és föld a két váltó.
Szerintetek mikor érdemes, 100-150-200e után?
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #875 Dátum:
2016.09.29 csütörtök, 09:01:14 »
Idézetet írta: Sakos - 2016.09.29 csütörtök, 08:48:33
Lenne egy offos kérdésem.
Egy ismerősöm vett egy PUG508-at. 2.0HDI motoros hagyományos automatával. A gyár szerint nem kell benne olajat cserélni, a pözsó fórumozók szerint viszont ajánlott, de intervallumra lövésük sincs, össze-vissza mondanak számokat. Példaként a DSG-t 60ezres csereperiódusát hozzák fel, de ég és föld a két váltó.
Szerintetek mikor érdemes, 100-150-200e után?
Elvileg lifetime olaj van abban is.
Nekem a váltós szaki azt mondta, hogy ha örökremegtartós a kocsi, akkor 100E-ként illik frissíteni. Azért frissíteni, mert nem lehet leengedni az olajat teljesen egy hagyományos automatából.
Frissítés általában: olaj le, alja le, szűrőcsere, olajvissza, megjáratás, olajfele le, fél új olaj vissza. Tehát kapásból 1,5szeres olajmennyiséggel kell számolni egy dupla frissítésnél. Van aki csak azt kéri, hogy menjen vissza egyszeresen az új olaj; az is jobb, mint egy 100at futott. Egy hagyományos automatában mindig lesz mocsok, akárhányszor van frissítve az olaj, egy esetet kivéve, ha miszlikre van szedve a váltó, s alkatrészenként el van mosva + új konvertert kap.
Nekem a dömperben a váltó gyári állapotában (soha nem volt olajcsere) 240E km-t bírt ki, mondjuk én az utolsó 15E-km-en ütöttem-vertem.
(ellenben pl V6 Explorerek 4R55-5R55 váltóját még ütni sem kell, 200nál simán elszenderedik...)
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #876 Dátum:
2016.09.29 csütörtök, 09:19:56 »
Annó nálunk (e34 bmw) cseréltek úgy váltóolajat, hogy konvertert levették, úgy is kijön elég sok. Ehhez mondjuk a váltót le kell venni.
Idézetet írta: SzJani - 2016.09.29 csütörtök, 09:01:14
Elvileg lifetime olaj van abban is.
Nekem a váltós szaki azt mondta, hogy ha örökremegtartós a kocsi, akkor 100E-ként illik frissíteni. Azért frissíteni, mert nem lehet leengedni az olajat teljesen egy hagyományos automatából.
Frissítés általában: olaj le, alja le, szűrőcsere, olajvissza, megjáratás, olajfele le, fél új olaj vissza. Tehát kapásból 1,5szeres olajmennyiséggel kell számolni egy dupla frissítésnél. Van aki csak azt kéri, hogy menjen vissza egyszeresen az új olaj; az is jobb, mint egy 100at futott. Egy hagyományos automatában mindig lesz mocsok, akárhányszor van frissítve az olaj, egy esetet kivéve, ha miszlikre van szedve a váltó, s alkatrészenként el van mosva + új konvertert kap.
Nekem a dömperben a váltó gyári állapotában (soha nem volt olajcsere) 240E km-t bírt ki, mondjuk én az utolsó 15E-km-en ütöttem-vertem.
(ellenben pl V6 Explorerek 4R55-5R55 váltóját még ütni sem kell, 200nál simán elszenderedik...)
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #877 Dátum:
2016.09.29 csütörtök, 12:52:51 »
Idézetet írta: SzJani - 2016.09.29 csütörtök, 09:01:14
(ellenben pl V6 Explorerek 4R55-5R55 váltóját még ütni sem kell, 200nál simán elszenderedik...)
Most komolyan képesek aláfeküdni és ütni azt a szerencsétlen váltót?
Miért nem csak szimplán használják? Van az az előválasztókar bennük...
Nah. Lemegyek és elkezdem ütni a váltót, nézzük mennyit bír!?
Miből lehet látni, hogy elszenderedett? Kialszik a ledizzó? Van olyan egyáltalán?
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #878 Dátum:
2016.09.29 csütörtök, 12:54:21 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2016.09.29 csütörtök, 12:52:51
Most komolyan képesek aláfeküdni és ütni azt a szerencsétlen váltót?
Miért nem csak szimplán használják? Van az az előválasztókar bennük...
Nah. Lemegyek és elkezdem ütni a váltót, nézzük mennyit bír!?
Miből lehet látni, hogy elszenderedett? Kialszik a ledizzó? Van olyan egyáltalán?
Maga alá ereszti az olajat. Persze csak ha Castrol!
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #879 Dátum:
2016.09.29 csütörtök, 12:55:38 »
Idézetet írta: titta - 2016.09.29 csütörtök, 12:54:21
Maga alá ereszti az olajat. Persze csak ha Castrol!
váltóba castrol
a legnagyobb szentségtörés
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #880 Dátum:
2016.09.29 csütörtök, 13:30:43 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.09.29 csütörtök, 12:55:38
váltóba castrol
a legnagyobb szentségtörés
ez már unalmas
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #881 Dátum:
2016.09.29 csütörtök, 13:38:57 »
Idézetet írta: Bax Tamás - 2016.09.29 csütörtök, 13:30:43
ez már unalmas
ez az unalmas
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
X777
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #882 Dátum:
2016.10.19 szerda, 21:26:35 »
Sziasztok!
Valaki esetleg járt már náluk?
http://www.automatavalto.eoldal.hu/
Naplózva
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #883 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 12:15:57 »
Idézetet írta: X777 - 2016.10.19 szerda, 21:26:35
Sziasztok!
Valaki esetleg járt már náluk?
http://www.automatavalto.eoldal.hu/
Van valami probléma van a váltóddal?
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #884 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 12:50:00 »
Idézetet írta: X777 - 2016.10.19 szerda, 21:26:35
Sziasztok!
Valaki esetleg járt már náluk?
http://www.automatavalto.eoldal.hu/
ha az oldalból indulnék ki, akkor ide biztos nem vinném
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
X777
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #885 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 14:56:56 »
Idézetet írta: bviktr - 2016.10.20 csütörtök, 12:15:57
Van valami probléma van a váltóddal?
Sajnos igen
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #886 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 14:58:32 »
Idézetet írta: X777 - 2016.10.20 csütörtök, 14:56:56
Sajnos igen
mi a gond?
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
X777
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #887 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 15:12:04 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.10.20 csütörtök, 14:58:32
mi a gond?
Hidegen kb. 2200-2800-as fordulatszám között kettesből hármasba váltáskor megugrik kb. 200rpm-et a fordulat, mintha megcsúszna a kuplung. Ha az R-N-D-t végig váltogatom akkor elég lassan és érezhetően/hallhatóan történik meg a váltás. Amikor el kezd melegedni, akkor váltásoknál néha fütyülő hang hallatszik. Egyszer kétszer csinálta már azt is, hogy váltás után megreccsen, mintha kuplung nélkül akarnék egy hagyományos váltót váltani. És ma vettem észre, hogy sport fokozatban magától nem vált felfelé.
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2304
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #888 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 15:17:17 »
Idézetet írta: X777 - 2016.10.20 csütörtök, 15:12:04
Hidegen kb. 2200-2800-as fordulatszám között kettesből hármasba váltáskor megugrik kb. 200rpm-et a fordulat, mintha megcsúszna a kuplung. Ha az R-N-D-t végig váltogatom akkor elég lassan és érezhetően/hallhatóan történik meg a váltás. Amikor el kezd melegedni, akkor váltásoknál néha fütyülő hang hallatszik. Egyszer kétszer csinálta már azt is, hogy váltás után megreccsen, mintha kuplung nélkül akarnék egy hagyományos váltót váltani. És ma vettem észre, hogy sport fokozatban magától nem vált felfelé.
wow, ez nem hangzik jól. Mikor volt váltó olaj csere és mennyi Km van az autóban?
Naplózva
-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
X777
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #889 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 15:26:17 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2016.10.20 csütörtök, 15:17:17
wow, ez nem hangzik jól. Mikor volt váltó olaj csere és mennyi Km van az autóban?
Az autóban 141 ezer km, a váltóolajban 5000 km van. Olajcsere előtt is voltak bajai, bár nem volt ilyen súlyos. Utána úgy nézett ki, hogy megjavult, de 1000-1500 km múlva elkezdett rendetlenkedni és csak rosszabb lett.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.10.20 csütörtök, 15:30:38 írta X777
»
Naplózva
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #890 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 16:21:46 »
Idézetet írta: X777 - 2016.10.20 csütörtök, 15:12:04
Hidegen kb. 2200-2800-as fordulatszám között kettesből hármasba váltáskor megugrik kb. 200rpm-et a fordulat, mintha megcsúszna a kuplung. Ha az R-N-D-t végig váltogatom akkor elég lassan és érezhetően/hallhatóan történik meg a váltás. Amikor el kezd melegedni, akkor váltásoknál néha fütyülő hang hallatszik. Egyszer kétszer csinálta már azt is, hogy váltás után megreccsen, mintha kuplung nélkül akarnék egy hagyományos váltót váltani. És ma vettem észre, hogy sport fokozatban magától nem vált felfelé.
Ha manuálisan váltasz akkor is megugrik a fordulat?
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
X777
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #891 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 16:34:58 »
Idézetet írta: bviktr - 2016.10.20 csütörtök, 16:21:46
Ha manuálisan váltasz akkor is megugrik a fordulat?
Éppen ma próbálgattam a kézi váltást és úgy éreztem, hogy úgy jobban üzemel. Mintha nem ugrana meg kettes és hármas között a fordulat. Csak olyan az érzésem kézi módba, mintha kicsit keményebben váltana. Viszont ha nem nyúlok bele, akkor nem vált fel...
Naplózva
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #892 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 16:46:05 »
Idézetet írta: X777 - 2016.10.20 csütörtök, 16:34:58
Éppen ma próbálgattam a kézi váltást és úgy éreztem, hogy úgy jobban üzemel. Mintha nem ugrana meg kettes és hármas között a fordulat. Csak olyan az érzésem kézi módba, mintha kicsit keményebben váltana. Viszont ha nem nyúlok bele, akkor nem vált fel...
TCM Sw frissítés volt már?
Fentebb írtam, hogy az IDS-el lehet tanítani a váltót, azt sem ártana megejteni mielőtt szétszedeted.
Bár ezt még én sem próbáltam, de holnap rászánom magam. A megugrás nálam is játszik, manuálban viszont nem, azért kérdeztem.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
X777
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #893 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 17:02:20 »
Idézetet írta: bviktr - 2016.10.20 csütörtök, 16:46:05
TCM Sw frissítés volt már?
Fentebb írtam, hogy az IDS-el lehet tanítani a váltót, azt sem ártana megejteni mielőtt szétszedeted.
Bár ezt még én sem próbáltam, de holnap rászánom magam. A megugrás nálam is játszik, manuálban viszont nem, azért kérdeztem.
Pár hónapja, amikor az olajat cserélték a váltóban akkor frissítették a szoftvert is a váltón. Azt meg amiről feltöltöttél képet nem tudom hogy működik.
Egyébként mint írtam, sajnos nem csak az a baj, hogy megcsúszik váltásnál.
Hallottam olyanról, hogy valamilyen eljárással szétszedés nélkül kitisztítják a váltót. Valaki találkozott már olyan módszerrel?
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6323
offok
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #894 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 17:16:00 »
Idézetet írta: X777 - 2016.10.20 csütörtök, 17:02:20
Pár hónapja, amikor az olajat cserélték a váltóban akkor frissítették a szoftvert is a váltón. Azt meg amiről feltöltöttél képet nem tudom hogy működik.
Egyébként mint írtam, sajnos nem csak az a baj, hogy megcsúszik váltásnál.
Hallottam olyanról, hogy valamilyen eljárással szétszedés nélkül kitisztítják a váltót. Valaki találkozott már olyan módszerrel?
Váltóolaj szintet ellenőrizd. Melegen. Járó motornál.
Naplózva
off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #895 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 17:16:26 »
Idézetet írta: X777 - 2016.10.20 csütörtök, 17:02:20
Pár hónapja, amikor az olajat cserélték a váltóban akkor frissítették a szoftvert is a váltón. Azt meg amiről feltöltöttél képet nem tudom hogy működik.
Egyébként mint írtam, sajnos nem csak az a baj, hogy megcsúszik váltásnál.
Hallottam olyanról, hogy valamilyen eljárással szétszedés nélkül kitisztítják a váltót. Valaki találkozott már olyan módszerrel?
Azt meg kellett volna csinálni sw frissítés után a szervíznek.
prime technology
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
X777
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #896 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 17:19:51 »
Idézetet írta: bviktr - 2016.10.20 csütörtök, 17:16:26
Azt meg kellett volna csinálni sw frissítés után a szervíznek.
prime technology
Szerintem az nem volt. Feltöltötték szintig és annyi, ha jól emlékszem....
Ez az a tisztítás amit írtam:
https://www.youtube.com/watch?v=z070TCyfJAE
Naplózva
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #897 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 17:37:39 »
Idézetet írta: X777 - 2016.10.20 csütörtök, 17:19:51
Szerintem az nem volt. Feltöltötték szintig és annyi, ha jól emlékszem....
Ez az a tisztítás amit írtam:
https://www.youtube.com/watch?v=z070TCyfJAE
Ezt láttam én is. Magyarhonban nem tudom csinálja-e valaki, én nem találtam rá.
Mindenesetre, ha csak feltöltötték, akkor nem árt ha ránézel az olajszintre.
Nem csak annyi, hogy beborítják a 6 litert és mehet. Nekem is így csinálták mikor megkérdezten hogy ellenőrizni vagy valami? akkor meg hebegtek, hogy így szokták nem szokott baj lenni. Ezekután rendeltem egy liter olajat kiszedtem az ellenorző csavart kifolyt vagy fél liter olaj, a betöltőnyíláson elkezdtem visszacsurgatni, majdnem belement a liter olaj mire újra megcseppent az ellenörző csavarnál.
És ugye mindezt melegen, de nem járó motornál.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.10.20 csütörtök, 17:39:48 írta bviktr
»
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #898 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 17:51:16 »
Annyit kihagytam, hogy azért csináltam meg mindezt, mert nekem is elkezdett rakoncátlankodni, de nekem az volt, hogy néha D-ben nem váltott feljebb csak ha elemeltem a gázról a lábam.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
X777
Vendég
Válasz: Automata váltó
«
Új hozzászólás #899 Dátum:
2016.10.20 csütörtök, 17:59:23 »
Idézetet írta: bviktr - 2016.10.20 csütörtök, 17:37:39
Ezt láttam én is. Magyarhonban nem tudom csinálja-e valaki, én nem találtam rá.
Mindenesetre, ha csak feltöltötték, akkor nem árt ha ránézel az olajszintre.
Nem csak annyi, hogy beborítják a 6 litert és mehet. Nekem is így csinálták mikor megkérdezten hogy ellenőrizni vagy valami? akkor meg hebegtek, hogy így szokták nem szokott baj lenni. Ezekután rendeltem egy liter olajat kiszedtem az ellenorző csavart kifolyt vagy fél liter olaj, a betöltőnyíláson elkezdtem visszacsurgatni, majdnem belement a liter olaj mire újra megcseppent az ellenörző csavarnál.
És ugye mindezt melegen, de nem járó motornál.
Azért nem csak beborították! Az ellenőrző csavarnál ellenőrizték a szintet. Csak amit írsz, hogy később is kellene ellenőrizni, az maradt el. Ezek szerint ezt otthon is tudom pótolni!? Majd rákeresek, hol vannak a csavarok és hogy férek hozzájuk.
Naplózva
Oldalak:
1
...
11
12
13
14
15
16
17
[
18
]
19
20
21
22
23
24
25
...
27
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ