Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 20:45:16
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
TD motor
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
43
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TD motor (Megtekintve 839761 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #250 Dátum:
2009.12.19 szombat, 12:46:36 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.19 szombat, 12:45:19
áramot is lehet rajtik mérni,Az 100%osan működik.....
Legyen neked igazad...
Mk1/2nél nincs olyan xar helyen, hogy ne lehetne max 1 óra alatt kikapkodni az összeset, amit látok, hogy végigizzik, nekem az a 100%...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #251 Dátum:
2009.12.19 szombat, 12:56:53 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.12.19 szombat, 12:46:36
Legyen neked igazad...
Mk1/2nél nincs olyan xar helyen, hogy ne lehetne max 1 óra alatt kikapkodni az összeset, amit látok, hogy végigizzik, nekem az a 100%...
Egyébként is tudod mi jár annak akinek igaza van?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #252 Dátum:
2009.12.19 szombat, 12:59:24 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.19 szombat, 12:56:53
Egyébként is tudod mi jár annak akinek igaza van?
Kitalálom. A szája...
Naplózva
mittoodomain
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #253 Dátum:
2009.12.19 szombat, 14:02:48 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.19 szombat, 12:45:19
áramot is lehet rajtik mérni,Az 100%osan működik.....
azért én megnézném az átlagfelhasználó azon műszerét/muliméterét is amivel ki tud mérni egy pirítógyertya áramát
egy 4 gyertyás rendszerben szerintem simán 90-100A szaladgál rövid ideig
Naplózva
Tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #254 Dátum:
2009.12.19 szombat, 14:03:38 »
Idézetet írta: mittoodomain - 2009.12.19 szombat, 14:02:48
azért én megnézném az átlagfelhasználó azon műszerét/muliméterét is amivel ki tud mérni egy pirítógyertya áramát
egy 4 gyertyás rendszerben szerintem simán 90-100A szaladgál rövid ideig
Az gyetyánként 25A. Azt már azért lehet mérni...
Naplózva
mittoodomain
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #255 Dátum:
2009.12.19 szombat, 14:07:46 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.12.19 szombat, 14:03:38
Az gyetyánként 25A. Azt már azért lehet mérni...
én nem vállalkoznék rá a 20A műszeremmel, mert azért az melegszik is olyankor
nameg akkor csak csak ki kell szedni darabonként
az a legegyszerűbb, ha lekötöd őket és egy izmos kábellal az akksiról direkt pozitívot adsz neki
ha szikrázik akkor már nagyon rossz nem lehet max testzárlatos
de jobb esetben izzítani is fog
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #256 Dátum:
2009.12.19 szombat, 14:18:49 »
Idézetet írta: mittoodomain - 2009.12.19 szombat, 14:02:48
azért én megnézném az átlagfelhasználó azon műszerét/muliméterét is amivel ki tud mérni egy pirítógyertya áramát
egy 4 gyertyás rendszerben szerintem simán 90-100A szaladgál rövid ideig
lakatfogó,ennyi!
Pont annyi mint egy multiméter!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #257 Dátum:
2009.12.19 szombat, 14:19:56 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.19 szombat, 14:18:49
lakatfogó,ennyi!
Pont annyi mint egy multiméter!
Ez a gáz, az nem lesz mindenkinek raktáron... Én is melóból hozom el pl...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #258 Dátum:
2009.12.19 szombat, 14:23:38 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.12.19 szombat, 14:19:56
Ez a gáz, az nem lesz mindenkinek raktáron... Én is melóból hozom el pl...
Se gond,szóljatok,küldöm fénypost!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #259 Dátum:
2009.12.19 szombat, 14:30:25 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.12.19 szombat, 14:19:56
Ez a gáz, az nem lesz mindenkinek raktáron... Én is melóból hozom el pl...
Most látom a sok hozzászólást...
A fenti célszerszámok nélkül van értelme kiszerelnem az izzítógyertyákat?
Ha nagyon sz*r biztos látszik valami (de nem minden) pl. elkopott izzórész, vagy olajos izzórész ha nagyon halott...
Mit figyeljek rajta, ha rászánom magam a kiszerelésre?
Naplózva
Tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #260 Dátum:
2009.12.19 szombat, 15:23:03 »
Idézetet írta: ltom - 2009.12.19 szombat, 14:30:25
Most látom a sok hozzászólást...
A fenti célszerszámok nélkül van értelme kiszerelnem az izzítógyertyákat?
Ha nagyon sz*r biztos látszik valami (de nem minden) pl. elkopott izzórész, vagy olajos izzórész ha nagyon halott...
Mit figyeljek rajta, ha rászánom magam a kiszerelésre?
Ami kelleni fog: 8as és tizes villáskulcs, 8as normál és 10es hosszított dugókulcs, egy bikakábel egyik pólusa. Ezek a motyók kellenek a kiszedéshez, működésellenőrzéshez.
Naplózva
tothárpi
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #261 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 11:08:45 »
sziasztok! volna egy nagy problémám a fűtésemmel!(mk1)
ha a hideg levegőt betudom fujatni az utastérbe,akkor ha átcsavarom a fűtést,a meleg levegő miért nem jön ki a szellőzőkön!?
tudna valaki segíteni?
hol keressem a hibát?
Naplózva
Tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #262 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 11:18:47 »
Idézetet írta: tothárpi/MK1 - 2009.12.20 vasárnap, 11:08:45
sziasztok! volna egy nagy problémám a fűtésemmel!(mk1)
ha a hideg levegőt betudom fujatni az utastérbe,akkor ha átcsavarom a fűtést,a meleg levegő miért nem jön ki a szellőzőkön!?
tudna valaki segíteni?
hol keressem a hibát?
Akkor is fúj, csak hideget, vagy akkor abszolúte nem fúj?
Naplózva
tothárpi
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #263 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 11:57:26 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.12.20 vasárnap, 11:18:47
Akkor is fúj, csak hideget, vagy akkor abszolúte nem fúj?
ha a hideget nyomatom akkor kijön a levegő a nyilásokon! de ha átcsavarom a kapcsolot akkor azt tapasztaltam hogy a meleg levegő nem a szellőzőkön henem lent még a ventillátor környékén elszökik. valamilyen szinten jön belőle a meleg,csak nem annyi és nem ott mint ahol kéne... azt a gombot is hiába tekerem ami a levegő áramlásának az irányát adja(szélvédőhöz,lábhoz,stb...),meleg levegő nem akar jönni!(viszont ha a hőfok kapcsolót visszatekerem hideg állásba,akkor az, "jön rendesen" mindenhonnan)
Naplózva
Tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #264 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 14:21:22 »
Idézetet írta: tothárpi/MK1 - 2009.12.20 vasárnap, 11:57:26
ha a hideget nyomatom akkor kijön a levegő a nyilásokon! de ha átcsavarom a kapcsolot akkor azt tapasztaltam hogy a meleg levegő nem a szellőzőkön henem lent még a ventillátor környékén elszökik. valamilyen szinten jön belőle a meleg,csak nem annyi és nem ott mint ahol kéne... azt a gombot is hiába tekerem ami a levegő áramlásának az irányát adja(szélvédőhöz,lábhoz,stb...),meleg levegő nem akar jönni!(viszont ha a hőfok kapcsolót visszatekerem hideg állásba,akkor az, "jön rendesen" mindenhonnan)
Van egy lap, ami vált hideg/meleg között, szerintem arrafelé lesz a gubanc. Jól szét kell robbantani a középkonzolt a szétszedéshez...
Naplózva
tothárpi
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #265 Dátum:
2009.12.21 hétfő, 22:08:50 »
Idézetet írta: Tádé_OFF - 2009.12.20 vasárnap, 14:21:22
Van egy lap, ami vált hideg/meleg között, szerintem arrafelé lesz a gubanc. Jól szét kell robbantani a középkonzolt a szétszedéshez...
köszi a tippet,majd megnézem!
Naplózva
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #266 Dátum:
2009.12.25 péntek, 11:22:41 »
Válasz
Ki kell őket mérni!
igy van, ez a 3-4X izzitok egymásután nyirja őket nemkicsit, nemlennék meglepve ha a 40e km alatt KO lenne mindnek, ha méred őket csak áramfelvételt!...de ha kell adok egy telszámot priviben 1500/db áron kapsz Bosch Durathetmet! ha ezekkel sem indul 1X izzitásra (relékattanásig) más gondod van...levegő az üzirendszerben(sajnos ilyen hidegekben vanhogy az öreg gumitömitések elmennek aludni), helytelen előtöltés stb.
gázolajat meg illik télen adalékolni vmi nyállal mert sajnos előfordul h ledermed(a minap -10ben faterom diesele ugyan beindult pöccröffre de 2 perc alapjárati pöfögés és megállt majd nem indult be többet, tank alá hősugárzó, spuris nyál bele, aztán este -15 ben sem volt gond)
hideginditót sztem felejtsd el, tudod mit kap szerencsétlen motor?
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #267 Dátum:
2009.12.25 péntek, 13:40:13 »
Idézetet írta: tothárpi/MK1 - 2009.12.21 hétfő, 22:08:50
köszi a tippet,majd megnézem!
van egy doboz amiben benne van a radiátor. ha ez a doboz nincs rendesen felpattintva a helyére, akkor sem lesz felül meleg, mert kifújja lent. nézz körül a két oldalsó burkolatot leszedve, hogy minden patenet a helyén van e
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #268 Dátum:
2009.12.28 hétfő, 12:16:07 »
Idézetet írta: henki - 2009.12.25 péntek, 11:22:41
igy van, ez a 3-4X izzitok egymásután nyirja őket nemkicsit, nemlennék meglepve ha a 40e km alatt KO lenne mindnek, ha méred őket csak áramfelvételt!...de ha kell adok egy telszámot priviben 1500/db áron kapsz Bosch Durathetmet! ha ezekkel sem indul 1X izzitásra (relékattanásig) más gondod van...levegő az üzirendszerben(sajnos ilyen hidegekben vanhogy az öreg gumitömitések elmennek aludni), helytelen előtöltés stb.
gázolajat meg illik télen adalékolni vmi nyállal mert sajnos előfordul h ledermed(a minap -10ben faterom diesele ugyan beindult pöccröffre de 2 perc alapjárati pöfögés és megállt majd nem indult be többet, tank alá hősugárzó, spuris nyál bele, aztán este -15 ben sem volt gond)
hideginditót sztem felejtsd el, tudod mit kap szerencsétlen motor?
Köszi a segítséget,
épp azon vagyok, hogy új izzítógyertyákat vegyek... a Motocraft-nál jobb az általad ajánlott Bosch?
A jelenlegi Motocraft-izzítókkal 5-6 izzítás után sem indult mínusz 8 fokban (gázfröccsre sem kinyomott kuplunggal) lásd az alábbi linken:
http://www.youtube.com/watch?v=tzUD6xUUScg
csak hidegindító spray-vel hajlandó indulni -8 C fokban, lásd az alábbi másik linken:
http://www.youtube.com/watch?v=iuxe8n2H_ao
Hallás után ti milyen hibára gyanakodtok?
Ma reggel kb. + 1 C fokban is csak 6x izítás után a második kb. 20mp-es önindítózásra indult el, de nagyon döcögősen...
«
Utoljára szerkesztve: 2009.12.28 hétfő, 12:37:32 írta ltom
»
Naplózva
Tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #269 Dátum:
2009.12.28 hétfő, 16:09:06 »
Idézetet írta: ltom - 2009.12.28 hétfő, 12:16:07
Köszi a segítséget,
épp azon vagyok, hogy új izzítógyertyákat vegyek... a Motocraft-nál jobb az általad ajánlott Bosch?
A jelenlegi Motocraft-izzítókkal 5-6 izzítás után sem indult mínusz 8 fokban (gázfröccsre sem kinyomott kuplunggal) lásd az alábbi linken:
http://www.youtube.com/watch?v=tzUD6xUUScg
csak hidegindító spray-vel hajlandó indulni -8 C fokban, lásd az alábbi másik linken:
http://www.youtube.com/watch?v=iuxe8n2H_ao
Hallás után ti milyen hibára gyanakodtok?
Ma reggel kb. + 1 C fokban is csak 6x izítás után a második kb. 20mp-es önindítózásra indult el, de nagyon döcögősen...
Legközelebb póbálkozz csak akkor gázt adni, amikor elkezd dadogni (próbálkozni) A befecskendezett mennyiség kissebb, ha nyomod a gázt, és az elektromos előtöltést is megzavarja...
Naplózva
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #270 Dátum:
2009.12.28 hétfő, 16:13:50 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.12.28 hétfő, 16:09:06
Legközelebb póbálkozz csak akkor gázt adni, amikor elkezd dadogni (próbálkozni) A befecskendezett mennyiség kissebb, ha nyomod a gázt, és az elektromos előtöltést is megzavarja...
OK, próba cseresznye...
Ha ígyse műxik akkor melyik izzítógyertyát ajánlod ezek közül?
http://www.cromax.hu/?katid=35645231&termek_al_id=5741&katnev=1996.09.15-2000.09.15
.
vagy ezeken kívűl?
remélem nem porlasztócsúcs baja van...
Naplózva
mittoodomain
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #271 Dátum:
2009.12.28 hétfő, 16:14:39 »
Idézetet írta: ltom - 2009.12.28 hétfő, 12:16:07
Köszi a segítséget,
épp azon vagyok, hogy új izzítógyertyákat vegyek... a Motocraft-nál jobb az általad ajánlott Bosch?
A jelenlegi Motocraft-izzítókkal 5-6 izzítás után sem indult mínusz 8 fokban (gázfröccsre sem kinyomott kuplunggal) lásd az alábbi linken:
http://www.youtube.com/watch?v=tzUD6xUUScg
csak hidegindító spray-vel hajlandó indulni -8 C fokban, lásd az alábbi másik linken:
http://www.youtube.com/watch?v=iuxe8n2H_ao
Hallás után ti milyen hibára gyanakodtok?
Ma reggel kb. + 1 C fokban is csak 6x izítás után a második kb. 20mp-es önindítózásra indult el, de nagyon döcögősen...
a gázpumpálás semmiképp nem tesz jót neki, mert az előtöltést is baxtatod olyankor :S
szerk.: banyek látom közben nem csak én írom ue.
Naplózva
Tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #272 Dátum:
2009.12.28 hétfő, 16:15:34 »
Idézetet írta: ltom - 2009.12.28 hétfő, 16:13:50
OK, próba cseresznye...
Ha ígyse műxik akkor melyik izzítógyertyát ajánlod ezek közül?
http://www.cromax.hu/?katid=35645231&termek_al_id=5741&katnev=1996.09.15-2000.09.15
.
vagy ezeken kívűl?
remélem nem porlasztócsúcs baja van...
Válaszoltam a levélre is...
Naplózva
ndan
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #273 Dátum:
2009.12.28 hétfő, 16:28:55 »
Idézetet írta: ltom - 2009.12.28 hétfő, 16:13:50
OK, próba cseresznye...
Ha ígyse műxik akkor melyik izzítógyertyát ajánlod ezek közül?
http://www.cromax.hu/?katid=35645231&termek_al_id=5741&katnev=1996.09.15-2000.09.15
.
vagy ezeken kívűl?
remélem nem porlasztócsúcs baja van...
Az izzító gyertyákat hogy néztétek meg benne??? A porlasztónak nem sok köze van a hidegindítéshoz mert hogyha az adagolód megfelelő időben köpi az üzemanyagot akkor még csöpögő csúccsal is be kell hogy induljon. Ha rossz a csúcsod akkor az inkább füstben mutatkozik meg utánna.
Kompressziót mértetek benne??? Nem akarlak elkeseríteni de a videó alapján ez eléggé kompressziógyanús.
Naplózva
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #274 Dátum:
2009.12.28 hétfő, 17:06:37 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.12.28 hétfő, 16:15:34
Válaszoltam a levélre is...
Elolvastam a levelet (is) ...
Most kb. 6 óra udvaron állás után (kb. +5 C fok hőmérsékletben), az előző javaslatod alapján indítottam 3 izzítás után kinyomott kuplunggal, gázadás nélkül (csak amikor már "dadog" léptem oda kicsiket neki) és első pár főtengelyfordulat után beröffent...
Bár csak holnap reggel is így muzsikálna!
«
Utoljára szerkesztve: 2009.12.28 hétfő, 17:21:19 írta ltom
»
Naplózva
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #275 Dátum:
2009.12.28 hétfő, 17:11:01 »
Idézetet írta: ndan - 2009.12.28 hétfő, 16:28:55
Az izzító gyertyákat hogy néztétek meg benne??? A porlasztónak nem sok köze van a hidegindítéshoz mert hogyha az adagolód megfelelő időben köpi az üzemanyagot akkor még csöpögő csúccsal is be kell hogy induljon. Ha rossz a csúcsod akkor az inkább füstben mutatkozik meg utánna.
Kompressziót mértetek benne??? Nem akarlak elkeseríteni de a videó alapján ez eléggé kompressziógyanús.
Köszönöm az infót!
Tud valaki ajánlani megbízható szervízt, vagy önálló szakembert a kompresszió- vagy veszteség- mérésre??
Előre is köszönöm!
TáDé tudsz ilyet mérni?
Naplózva
Tádé
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #276 Dátum:
2009.12.28 hétfő, 17:17:15 »
Idézetet írta: ltom - 2009.12.28 hétfő, 17:11:01
Köszönöm az infót!
Tud valaki ajánlani megbízható szervízt, vagy önálló szakembert a kompresszió- vagy veszteség- mérésre??
Előre is köszönöm!
TáDé tudsz ilyet mérni?
Sajna nem... Meg ugye ezt hideg motoron kell csinálni (nyomásveszteségmérés) erre figyelj oda. Ha szervizekbe mész és kérdezel, csak akkor fogadd el az ajánlatot, ha kizárólag hideg motoron csinálják meg...
Naplózva
mittoodomain
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #277 Dátum:
2009.12.28 hétfő, 18:46:50 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.12.28 hétfő, 17:17:15
Sajna nem... Meg ugye ezt hideg motoron kell csinálni (nyomásveszteségmérés) erre figyelj oda. Ha szervizekbe mész és kérdezel, csak akkor fogadd el az ajánlatot, ha kizárólag hideg motoron csinálják meg...
közben kiderítettem a veszteségmérésről néhány adatot
A mérést egy kompresszorral végzik. A nyomásszabályozót belövik halál pontosan 2bar-ra. Mivel a hengertérben soha nem lesz tökéletes 100% tömítettség így egyértelmű, hogy a hengertér nyomása mindig kisebb lesz, mint 2bar. Az ott kialakult nyomást az okos műszer százalékosítja és általánosan elfogadott maximum 25% veszteség az ahol még éppen jónak mondható. A különböző hengerterek közötti eltérés pedig nem lehet nagyobb, mint 20%.
Ilyen jellegű mérést befolyásoló tényezők :
- hengerátmérő
- motorhőfok
- műszaki állapot
Nagyobb átmérőjű dugattyú nagyobb veszteséget okoz. Az üzemi hőfokhoz közelebbi magasabb hőmérséklet jobb tömítettséget okoz. A műszaki állapotot nem kell ecsetelni...
Kompresszió végnyomásmérésről is kiderítettem, hogy 2 féle módon is végzik hivatalosan.
- hagyományos nyomásmérőórás megoldással (ez a jobb)
- önindító áramfelvételi összehasonlítással
A nyomásmérőset korábban már taglaltuk.
Az önindító áramfelvételes módszer egyenáramú lakatfogóval megy. Csúcsáram megtartási funkciót kell hogy tudjon hozzá a kütyü. Kikapnak 3
pirítógyertyát és megtekertetik az önindítót. Komoly akksi teljesítményt igényel mert elég lényeges, hogy minden henger vizsgálata ugyanazon körülmények között legyen végrehajtva. Össze kell írni az áramfelvételi maximumokat. Ahol a legmagasabb volt az áramfelvétel, ott a legnagyobb a kompresszió.
Természetesen ez csak egy kiindulási alapot ad. Semmi konkrétumot.
Naplózva
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #278 Dátum:
2009.12.29 kedd, 12:05:23 »
Idézetet írta: ndan - 2009.12.28 hétfő, 16:28:55
Az izzító gyertyákat hogy néztétek meg benne??? A porlasztónak nem sok köze van a hidegindítéshoz mert hogyha az adagolód megfelelő időben köpi az üzemanyagot akkor még csöpögő csúccsal is be kell hogy induljon. Ha rossz a csúcsod akkor az inkább füstben mutatkozik meg utánna.
Kompressziót mértetek benne??? Nem akarlak elkeseríteni de a videó alapján ez eléggé kompressziógyanús.
Szerencsére megtaláltam a hiba okát, és úgy néz ki hogy nem a kompresszió miatt nem indult...
Ha szemben állok a Mondival akkor balról jobbra sorszámozva a 2. és 3. izzítógyertya meghalt!!
Ma mivel ilyen gyönyörű idő van rászántam magamat és kiszedtem mind a 4 izzítót.
Pofára hibátlan volt mindegyik, de bikakábellel izzitva csak az 1. és a 4. izzott fel...
Ellenállásmérésre az 1.-re 1,2ohm a 4.izzítón pedig 2,2 ohm ellenállást mértem a nagy és a kis átmérőjű menetek között.
a 2. és a 3. izzítóra nem tudtam ellenállást mérni (szakadás?)...
Az izzítórészek hossza 17,5mm és 17,7mm között van a 4db gyertyán...
Volt tartalékba egy Motocraft EZD 39-es izzító ezt beraktam a 3.-helyére, és ideiglenesen (amíg nem tudok venni új izzítót) visszatettem a 2. helyére a rossz NGK Y937R 10V típusút.
Nem baj hogy keverve vannak az izzítók:
1. és a 3. izzítógyertya Motocraft EZD 39 a másik kettő pedig a fenti NGK-típus.
Mit ajánlotok? Vegyek a rossz NGK-helyére Motocraftot vagy jobb az NGK?
Köszi mindenkinek a hasznos segítséget, hozzászólásokat!!!
Végül egy pár kép illusztrációnak:
1.:
2. (nem csak MAF-szenzor tisztításhoz jó...
):
3.:
«
Utoljára szerkesztve: 2009.12.29 kedd, 16:26:48 írta ltom
»
Naplózva
mittoodomain
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #279 Dátum:
2009.12.29 kedd, 21:23:08 »
Idézetet írta: ltom - 2009.12.29 kedd, 12:05:23
Mit ajánlotok? Vegyek a rossz NGK-helyére Motocraftot vagy jobb az NGK?
Köszi mindenkinek a hasznos segítséget, hozzászólásokat!!!
Természetesen nem illik sokáig bennehagyni a különböző típusokat. Grat a hibafeltárásért.
Ha cserélsz érdemes szerintem a gyárit venni tehát Motorcraft. De akkor is mind a 4-et.
Azért kell, hogy mind a 4 egyforma típus legyen, mert ezek egy bizonyos feszültségre vannak méretezve.
Az NGK-nál írtad, hogy az 10V.
Általában azért 11V szokott lenni egy izzítógyertya. Ennyire esik ugyanis le a feszültség az akkumulátoron amikor izzítás van, mert az egy igen nagy terhelés. Pont ezért nem mindegy, hogy milyen akksit is rak az ember a diesel kocsijába.
Tévhit, hogy majd veszek egy jó nagy akksit a kocsiba és akkor milyen jó lesz, hogy télen annyit tekerhetek amennyit csak akarok ha már nehezen indul. Ezek ki vannak találva. Ha valaki túlméretes akksit tesz a kocsiba az előbb-utóbb az izzítógyertya rovására megy meg persze a generátoréra is.
Nagy akksi feszültsége nem esik akkorát és bumm máris több áramot kap a gyertya pirításkor. Az élettartama meg kb a 3adára redukálódik.
Naplózva
ltom
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #280 Dátum:
2009.12.30 szerda, 17:35:06 »
Idézetet írta: mittoodomain - 2009.12.29 kedd, 21:23:08
Természetesen nem illik sokáig bennehagyni a különböző típusokat. Grat a hibafeltárásért.
Ha cserélsz érdemes szerintem a gyárit venni tehát Motorcraft. De akkor is mind a 4-et.
Azért kell, hogy mind a 4 egyforma típus legyen, mert ezek egy bizonyos feszültségre vannak méretezve.
Az NGK-nál írtad, hogy az 10V.
Általában azért 11V szokott lenni egy izzítógyertya. Ennyire esik ugyanis le a feszültség az akkumulátoron amikor izzítás van, mert az egy igen nagy terhelés. Pont ezért nem mindegy, hogy milyen akksit is rak az ember a diesel kocsijába.
Tévhit, hogy majd veszek egy jó nagy akksit a kocsiba és akkor milyen jó lesz, hogy télen annyit tekerhetek amennyit csak akarok ha már nehezen indul. Ezek ki vannak találva. Ha valaki túlméretes akksit tesz a kocsiba az előbb-utóbb az izzítógyertya rovására megy meg persze a generátoréra is.
Nagy akksi feszültsége nem esik akkorát és bumm máris több áramot kap a gyertya pirításkor. Az élettartama meg kb a 3adára redukálódik.
OK, már folyamatban van a 4db. egyforma gyertya beszerzése..
És az alábbi videón látható happy end:
http://www.youtube.com/watch?v=s_pyot6kqgk
ma reggel 7-kor -1 C-fokban 3 izzítás után így indult a Mondim, miután beraktam az utolsó rossz gyertya helyére a tegnap (SOS-ben) megvett UNIX-os izzítót...
(2 db rossz izzítóval az 1. videón itt
http://www.youtube.com/watch?v=tzUD6xUUScg
láthatón, 6 izzítás után sem röffent be 30mp indítózás után sem...
)
És ezen még nem látható/hallható amit ma a TáDé javított az alapjáratán...
(Most még jobban indul: egy izzításra, gázfröccs nélkül)
Külön köszönet neki!!
Köszi mondenkinek a segítséget!!!!!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #281 Dátum:
2009.12.30 szerda, 19:58:10 »
Idézetet írta: ltom - 2009.12.30 szerda, 17:35:06
OK, már folyamatban van a 4db. egyforma gyertya beszerzése..
És az alábbi videón látható happy end:
http://www.youtube.com/watch?v=s_pyot6kqgk
ma reggel 7-kor -1 C-fokban 3 izzítás után így indult a Mondim, miután beraktam az utolsó rossz gyertya helyére a tegnap (SOS-ben) megvett UNIX-os izzítót...
(2 db rossz izzítóval az 1. videón itt
http://www.youtube.com/watch?v=tzUD6xUUScg
láthatón, 6 izzítás után sem röffent be 30mp indítózás után sem...
)
És ezen még nem látható/hallható amit ma a TáDé javított az alapjáratán...
(Most még jobban indul: egy izzításra, gázfröccs nélkül)
Külön köszönet neki!!
Köszi mondenkinek a segítséget!!!!!
Jó gyerek ez a tádé!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mobidik
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1941
MK II 1,8 TD.
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #282 Dátum:
2009.12.30 szerda, 20:06:30 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.30 szerda, 19:58:10
Jó gyerek ez a tádé!
Gyerek?
Nemrég lett nagykorú!
Naplózva
Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
Goa
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #283 Dátum:
2010.01.07 csütörtök, 22:01:47 »
Hát igen tádénak én is sokat köszönhetek tényleg jó szaki.
Sajna nálam is izzítógyertya csere kéne.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #284 Dátum:
2010.01.07 csütörtök, 22:19:37 »
Idézetet írta: Goa - 2010.01.07 csütörtök, 22:01:47
Hát igen tádénak én is sokat köszönhetek tényleg jó szaki.
Sajna nálam is izzítógyertya csere kéne.
és mért nem jösz el érte?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Goa
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #285 Dátum:
2010.01.08 péntek, 08:11:41 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.07 csütörtök, 22:19:37
és mért nem jösz el érte?
Sajna nem sok időm volt eddig.
Szombaton megyek Mezőre ha otthon leszel beugrok.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #286 Dátum:
2010.01.08 péntek, 08:21:27 »
Idézetet írta: Goa - 2010.01.08 péntek, 08:11:41
Sajna nem sok időm volt eddig.
Szombaton megyek Mezőre ha otthon leszel beugrok.
oké, gyere nyugodtan
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
goli
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #287 Dátum:
2010.01.23 szombat, 09:43:57 »
Üdv urak!
Érdekelne, hogy mkI 1.8 TD mondeónál dinamikusan mennyi az előtöltés érték (stroboszkóppal szeretném állítani, de nem találtam értéket).
Köszi!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #288 Dátum:
2010.01.23 szombat, 19:21:33 »
Idézetet írta: goli - 2010.01.23 szombat, 09:43:57
Üdv urak!
Érdekelne, hogy mkI 1.8 TD mondeónál dinamikusan mennyi az előtöltés érték (stroboszkóppal szeretném állítani, de nem találtam értéket).
Köszi!
Dinamikus előtöltést nem írnak általában sehol, mert azt állítja az ecu. Az alap előtöltést is csak ugy írják, hogy az adagoló a padon nézve ugy állítandó be, hogy 1.41 mm, erre lövik be a stiftet, és a kocsin csak jelre állítják
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
goli
Vendég
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #289 Dátum:
2010.01.24 vasárnap, 09:24:38 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.23 szombat, 19:21:33
Dinamikus előtöltést nem írnak általában sehol, mert azt állítja az ecu. Az alap előtöltést is csak ugy írják, hogy az adagoló a padon nézve ugy állítandó be, hogy 1.41 mm, erre lövik be a stiftet, és a kocsin csak jelre állítják
Köszönöm! Akkor ez azt jelenti, hogy nekem is csak be kell stiftelnem mindent és lehúzni a csavarokat?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: TD motor
«
Új hozzászólás #290 Dátum:
2010.01.24 vasárnap, 10:26:36 »
Idézetet írta: goli - 2010.01.24 vasárnap, 09:24:38
Köszönöm! Akkor ez azt jelenti, hogy nekem is csak be kell stiftelnem mindent és lehúzni a csavarokat?
ha az adagoló megfelelően van beállítva, akkor igen csak annyi a dolgod.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Tibibácsi
Vendég
Kérdés:TD motor
«
Új hozzászólás #291 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 12:51:08 »
Üdv Urak!
Próbálkoztam a visszaolvasással,de szeretnék kérdezni:
MK1 1.8TD,96 januári a vasam.
-Lehet-e hibakódot kiolvasni az autóból?
Hidegindítással kapcsolatban írjátok,hogy kellene valami "zümmögésnek" lennie hidegindításkor.Ilyet én eddig nem hallottam motor környékén.
Ebben a hidegben,ami most van 2 izzítással,kis köszörüléssel indul.
Előre is köszönöm a segítségeteket:Tibi.
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Kérdés:TD motor
«
Új hozzászólás #292 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 20:14:57 »
Idézetet írta: Tibibácsi - 2010.01.28 csütörtök, 12:51:08
-Lehet-e hibakódot kiolvasni az autóból?
Sajna nem...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Kérdés:TD motor
«
Új hozzászólás #293 Dátum:
2010.01.28 csütörtök, 21:34:04 »
Idézetet írta: Tibibácsi - 2010.01.28 csütörtök, 12:51:08
Üdv Urak!
Próbálkoztam a visszaolvasással,de szeretnék kérdezni:
MK1 1.8TD,96 januári a vasam.
-Lehet-e hibakódot kiolvasni az autóból?
Hidegindítással kapcsolatban írjátok,hogy kellene valami "zümmögésnek" lennie hidegindításkor.Ilyet én eddig nem hallottam motor környékén.
Ebben a hidegben,ami most van 2 izzítással,kis köszörüléssel indul.
Előre is köszönöm a segítségeteket:Tibi.
neked nem kell hallani semmiféle zümmögést. az csak az mk2 adagoón van. Neked max az elején lévő mágnest kell megnézni, hogy jó-e, meg a viasztermosztátot, hogy behúzza e a dúsítókart. ha ezek rendben, akkor még előtöltés hiba lehet, azt könnyen lehet orvosolni, ha az sem, akkor jobban bele kell nézni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Tibibácsi
Vendég
Válasz: Kérdés:TD motor
«
Új hozzászólás #294 Dátum:
2010.01.29 péntek, 21:45:00 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.28 csütörtök, 21:34:04
neked nem kell hallani semmiféle zümmögést. az csak az mk2 adagoón van. Neked max az elején lévő mágnest kell megnézni, hogy jó-e, meg a viasztermosztátot, hogy behúzza e a dúsítókart. ha ezek rendben, akkor még előtöltés hiba lehet, azt könnyen lehet orvosolni, ha az sem, akkor jobban bele kell nézni
Szia!
Ahogy elnézem nekem egyik se működik...
És ahogy nézem a Cromaxos árakat jó ideig nem is fog...
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Kérdés:TD motor
«
Új hozzászólás #295 Dátum:
2010.01.29 péntek, 21:47:15 »
Idézetet írta: Tibibácsi - 2010.01.29 péntek, 21:45:00
Szia!
Ahogy elnézem nekem egyik se működik...
És ahogy nézem a Cromaxos árakat jó ideig nem is fog...
a bowden huzogató az nem drága, a hidegindító az nagyon, de van bontott. itt egy adagolós 15 körül árul ilyet. kimérted? biztos rossz?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Tibibácsi
Vendég
Válasz: Kérdés:TD motor
«
Új hozzászólás #296 Dátum:
2010.01.29 péntek, 21:59:10 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.29 péntek, 21:47:15
a bowden huzogató az nem drága, a hidegindító az nagyon, de van bontott. itt egy adagolós 15 körül árul ilyet. kimérted? biztos rossz?
Ööö,izé azt se tudom hirtelen mit,és hol kellene... Tudsz esetleg egy kis "mankót" adni? Multiméter,és határtalan önbizalom az van...
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Kérdés:TD motor
«
Új hozzászólás #297 Dátum:
2010.01.29 péntek, 22:03:53 »
Idézetet írta: Tibibácsi - 2010.01.29 péntek, 21:59:10
Ööö,izé azt se tudom hirtelen mit,és hol kellene... Tudsz esetleg egy kis "mankót" adni? Multiméter,és határtalan önbizalom az van...
ha immós a kocsid, akkor 6-os tű, és test(rá van az adagolóra csavarozva a barna kábel) , ha nincs, akkor van külön csati. 200 ohm-os tűrésre állítod a multimétert, és megnézed nem e szakadt, vagy zárlatos. kb 8-10 ohm-ot szokott mutatni. ha az jó, akkor meg kell nézni, hogy amikor hidegen elindítod a kocsit, akkor kap e áramot. ha igen, akkor jó. ha nem , az leginkább a poti rossz beállításától szokott lenni. azt alapjáraton a középső szál, és test-re nézve 20voltos állásnál 0,9-et kell mutatni. ha nem ennyit mutat, akkor be kell állítani rá
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Tibibácsi
Vendég
Válasz: Kérdés:TD motor
«
Új hozzászólás #298 Dátum:
2010.01.29 péntek, 22:10:36 »
Idézetet írta: GinJoy - 2010.01.29 péntek, 22:03:53
ha immós a kocsid, akkor 6-os tű, és test(rá van az adagolóra csavarozva a barna kábel) , ha nincs, akkor van külön csati. 200 ohm-os tűrésre állítod a multimétert, és megnézed nem e szakadt, vagy zárlatos. kb 8-10 ohm-ot szokott mutatni. ha az jó, akkor meg kell nézni, hogy amikor hidegen elindítod a kocsit, akkor kap e áramot. ha igen, akkor jó. ha nem , az leginkább a poti rossz beállításától szokott lenni. azt alapjáraton a középső szál, és test-re nézve 20voltos állásnál 0,9-et kell mutatni. ha nem ennyit mutat, akkor be kell állítani rá
Anno immos lehetett,(műszerfalon ott az aljzat az odaérintős résznek). Holnap megpróbálom kimérni a leírtakat.
Köszönöm a segítséget!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Kérdés:TD motor
«
Új hozzászólás #299 Dátum:
2010.01.29 péntek, 22:11:46 »
Idézetet írta: Tibibácsi - 2010.01.29 péntek, 22:10:36
Anno immos lehetett,(műszerfalon ott az aljzat az odaérintős résznek). Holanap megpróbálom kimérni a leírtakat.
Köszönöm a segítséget!
ha immós, akkor egy nagy csatlakozóban fut össze minden szál, ami az adagolóból jön, és a mágnesszelep el van takarva.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Oldalak:
1
2
3
4
5
[
6
]
7
8
9
10
11
12
13
...
43
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ