Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 22:49:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 ... 43   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TD motor  (Megtekintve 842256 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #250 Dátum: 2009.12.19 szombat, 12:46:36 »

vigyor3 áramot is lehet rajtik mérni,Az 100%osan működik..... Wink wave
Legyen neked igazad...  eplus2 Mk1/2nél nincs olyan xar helyen, hogy ne lehetne max 1 óra alatt kikapkodni az összeset, amit látok, hogy végigizzik, nekem az a 100%...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #251 Dátum: 2009.12.19 szombat, 12:56:53 »

Legyen neked igazad...  eplus2 Mk1/2nél nincs olyan xar helyen, hogy ne lehetne max 1 óra alatt kikapkodni az összeset, amit látok, hogy végigizzik, nekem az a 100%...
eljen



Egyébként is tudod mi jár annak akinek igaza van? Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #252 Dátum: 2009.12.19 szombat, 12:59:24 »

eljen



Egyébként is tudod mi jár annak akinek igaza van? Wink wave
Kitalálom. A szája...  vigyor3
Naplózva
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #253 Dátum: 2009.12.19 szombat, 14:02:48 »

vigyor3 áramot is lehet rajtik mérni,Az 100%osan működik..... Wink wave

azért én megnézném az átlagfelhasználó azon műszerét/muliméterét is amivel ki tud mérni egy pirítógyertya áramát
egy 4 gyertyás rendszerben szerintem simán 90-100A szaladgál rövid ideig
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #254 Dátum: 2009.12.19 szombat, 14:03:38 »

azért én megnézném az átlagfelhasználó azon műszerét/muliméterét is amivel ki tud mérni egy pirítógyertya áramát
egy 4 gyertyás rendszerben szerintem simán 90-100A szaladgál rövid ideig
Az gyetyánként 25A. Azt már azért lehet mérni...
Naplózva
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #255 Dátum: 2009.12.19 szombat, 14:07:46 »

Az gyetyánként 25A. Azt már azért lehet mérni...
én nem vállalkoznék rá a 20A műszeremmel, mert azért az melegszik is olyankor
nameg akkor csak csak ki kell szedni darabonként
az a legegyszerűbb, ha lekötöd őket és egy izmos kábellal az akksiról direkt pozitívot adsz neki
ha szikrázik akkor már nagyon rossz nem lehet max testzárlatos Smiley
de jobb esetben izzítani is fog
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #256 Dátum: 2009.12.19 szombat, 14:18:49 »

azért én megnézném az átlagfelhasználó azon műszerét/muliméterét is amivel ki tud mérni egy pirítógyertya áramát
egy 4 gyertyás rendszerben szerintem simán 90-100A szaladgál rövid ideig
lakatfogó,ennyi! Wink wave Pont annyi mint egy multiméter!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #257 Dátum: 2009.12.19 szombat, 14:19:56 »

lakatfogó,ennyi! Wink wave Pont annyi mint egy multiméter!
Ez a gáz, az nem lesz mindenkinek raktáron... Én is melóból hozom el pl...  eplus2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #258 Dátum: 2009.12.19 szombat, 14:23:38 »

Ez a gáz, az nem lesz mindenkinek raktáron... Én is melóból hozom el pl...  eplus2
Se gond,szóljatok,küldöm fénypost! nyes Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #259 Dátum: 2009.12.19 szombat, 14:30:25 »

Ez a gáz, az nem lesz mindenkinek raktáron... Én is melóból hozom el pl...  eplus2
Most látom a sok hozzászólást...    taps
A fenti célszerszámok nélkül van értelme kiszerelnem az izzítógyertyákat?
Ha nagyon sz*r biztos látszik valami (de nem minden) pl. elkopott izzórész, vagy olajos izzórész ha nagyon halott...
Mit figyeljek rajta, ha rászánom magam a kiszerelésre?  help
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #260 Dátum: 2009.12.19 szombat, 15:23:03 »

Most látom a sok hozzászólást...    taps
A fenti célszerszámok nélkül van értelme kiszerelnem az izzítógyertyákat?
Ha nagyon sz*r biztos látszik valami (de nem minden) pl. elkopott izzórész, vagy olajos izzórész ha nagyon halott...
Mit figyeljek rajta, ha rászánom magam a kiszerelésre?  help

Ami kelleni fog: 8as és tizes villáskulcs, 8as normál és 10es hosszított dugókulcs, egy bikakábel egyik pólusa. Ezek a motyók kellenek a kiszedéshez, működésellenőrzéshez.
Naplózva
tothárpi
Vendég
« Új hozzászólás #261 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 11:08:45 »

sziasztok! volna egy nagy problémám a fűtésemmel!(mk1) help ha a hideg levegőt betudom fujatni az utastérbe,akkor ha átcsavarom a fűtést,a meleg levegő miért nem jön ki a szellőzőkön!? Huh? Huh? tudna valaki segíteni? wilting hol keressem a hibát?
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #262 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 11:18:47 »

sziasztok! volna egy nagy problémám a fűtésemmel!(mk1) help ha a hideg levegőt betudom fujatni az utastérbe,akkor ha átcsavarom a fűtést,a meleg levegő miért nem jön ki a szellőzőkön!? Huh? Huh? tudna valaki segíteni? wilting hol keressem a hibát?
Akkor is fúj, csak hideget, vagy akkor abszolúte nem fúj?
Naplózva
tothárpi
Vendég
« Új hozzászólás #263 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 11:57:26 »

Akkor is fúj, csak hideget, vagy akkor abszolúte nem fúj?


ha a hideget nyomatom akkor kijön a levegő a nyilásokon! de ha átcsavarom a kapcsolot akkor azt tapasztaltam hogy a meleg levegő nem a szellőzőkön henem lent még a ventillátor környékén elszökik. valamilyen szinten jön belőle a meleg,csak nem annyi és nem ott mint ahol kéne... azt a gombot is hiába tekerem ami a levegő áramlásának az irányát adja(szélvédőhöz,lábhoz,stb...),meleg levegő nem akar jönni!(viszont ha a hőfok kapcsolót visszatekerem hideg állásba,akkor az, "jön rendesen" mindenhonnan)
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #264 Dátum: 2009.12.20 vasárnap, 14:21:22 »


ha a hideget nyomatom akkor kijön a levegő a nyilásokon! de ha átcsavarom a kapcsolot akkor azt tapasztaltam hogy a meleg levegő nem a szellőzőkön henem lent még a ventillátor környékén elszökik. valamilyen szinten jön belőle a meleg,csak nem annyi és nem ott mint ahol kéne... azt a gombot is hiába tekerem ami a levegő áramlásának az irányát adja(szélvédőhöz,lábhoz,stb...),meleg levegő nem akar jönni!(viszont ha a hőfok kapcsolót visszatekerem hideg állásba,akkor az, "jön rendesen" mindenhonnan)
Van egy lap, ami vált hideg/meleg között, szerintem arrafelé lesz a gubanc. Jól szét kell robbantani a középkonzolt a szétszedéshez...  szomoru1
Naplózva
tothárpi
Vendég
« Új hozzászólás #265 Dátum: 2009.12.21 hétfő, 22:08:50 »

Van egy lap, ami vált hideg/meleg között, szerintem arrafelé lesz a gubanc. Jól szét kell robbantani a középkonzolt a szétszedéshez...  szomoru1

 köszi a tippet,majd megnézem!  integet2
Naplózva
henki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 596


« Új hozzászólás #266 Dátum: 2009.12.25 péntek, 11:22:41 »

Válasz
Ki kell őket mérni!
igy van, ez a 3-4X izzitok egymásután nyirja őket nemkicsit, nemlennék meglepve ha a 40e km alatt KO lenne mindnek, ha méred őket csak áramfelvételt!...de ha kell adok egy telszámot priviben 1500/db áron kapsz Bosch Durathetmet! ha ezekkel sem indul 1X izzitásra (relékattanásig) más gondod van...levegő az üzirendszerben(sajnos ilyen hidegekben vanhogy az öreg gumitömitések elmennek aludni), helytelen előtöltés stb.
gázolajat meg illik télen adalékolni vmi nyállal mert sajnos előfordul h ledermed(a minap -10ben faterom diesele ugyan beindult pöccröffre de 2 perc alapjárati pöfögés és megállt majd nem indult be többet, tank alá hősugárzó, spuris nyál bele, aztán este -15 ben sem volt gond)
hideginditót sztem felejtsd el, tudod mit kap szerencsétlen motor?
Naplózva

Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #267 Dátum: 2009.12.25 péntek, 13:40:13 »

köszi a tippet,majd megnézem!  integet2
van egy doboz amiben benne van a radiátor. ha ez a doboz nincs rendesen felpattintva a helyére, akkor sem lesz felül meleg, mert kifújja lent. nézz körül a két oldalsó burkolatot leszedve, hogy minden patenet a helyén van e
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #268 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 12:16:07 »

igy van, ez a 3-4X izzitok egymásután nyirja őket nemkicsit, nemlennék meglepve ha a 40e km alatt KO lenne mindnek, ha méred őket csak áramfelvételt!...de ha kell adok egy telszámot priviben 1500/db áron kapsz Bosch Durathetmet! ha ezekkel sem indul 1X izzitásra (relékattanásig) más gondod van...levegő az üzirendszerben(sajnos ilyen hidegekben vanhogy az öreg gumitömitések elmennek aludni), helytelen előtöltés stb.
gázolajat meg illik télen adalékolni vmi nyállal mert sajnos előfordul h ledermed(a minap -10ben faterom diesele ugyan beindult pöccröffre de 2 perc alapjárati pöfögés és megállt majd nem indult be többet, tank alá hősugárzó, spuris nyál bele, aztán este -15 ben sem volt gond)
hideginditót sztem felejtsd el, tudod mit kap szerencsétlen motor?

Köszi a segítséget,
épp azon vagyok, hogy új izzítógyertyákat vegyek... a Motocraft-nál jobb az általad ajánlott Bosch?


A jelenlegi Motocraft-izzítókkal 5-6 izzítás után sem indult mínusz 8 fokban (gázfröccsre sem kinyomott kuplunggal) lásd az alábbi linken:
http://www.youtube.com/watch?v=tzUD6xUUScg

 csak hidegindító spray-vel hajlandó indulni -8 C fokban, lásd az alábbi másik linken:
http://www.youtube.com/watch?v=iuxe8n2H_ao

Hallás után ti milyen hibára gyanakodtok?
Ma reggel kb. + 1 C fokban is csak 6x izítás után a második kb. 20mp-es önindítózásra indult el, de nagyon döcögősen...






« Utoljára szerkesztve: 2009.12.28 hétfő, 12:37:32 írta ltom » Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #269 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 16:09:06 »

Köszi a segítséget,
épp azon vagyok, hogy új izzítógyertyákat vegyek... a Motocraft-nál jobb az általad ajánlott Bosch?


A jelenlegi Motocraft-izzítókkal 5-6 izzítás után sem indult mínusz 8 fokban (gázfröccsre sem kinyomott kuplunggal) lásd az alábbi linken:
http://www.youtube.com/watch?v=tzUD6xUUScg

 csak hidegindító spray-vel hajlandó indulni -8 C fokban, lásd az alábbi másik linken:
http://www.youtube.com/watch?v=iuxe8n2H_ao

Hallás után ti milyen hibára gyanakodtok?
Ma reggel kb. + 1 C fokban is csak 6x izítás után a második kb. 20mp-es önindítózásra indult el, de nagyon döcögősen...
Legközelebb póbálkozz csak akkor gázt adni, amikor elkezd dadogni (próbálkozni) A befecskendezett mennyiség kissebb, ha nyomod a gázt, és az elektromos előtöltést is megzavarja...
Naplózva
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #270 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 16:13:50 »

Legközelebb póbálkozz csak akkor gázt adni, amikor elkezd dadogni (próbálkozni) A befecskendezett mennyiség kissebb, ha nyomod a gázt, és az elektromos előtöltést is megzavarja...
OK, próba cseresznye...
Ha ígyse műxik akkor melyik izzítógyertyát ajánlod ezek közül?
http://www.cromax.hu/?katid=35645231&termek_al_id=5741&katnev=1996.09.15-2000.09.15.

vagy ezeken kívűl?

remélem nem porlasztócsúcs baja van...  Huh?
Naplózva
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #271 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 16:14:39 »

Köszi a segítséget,
épp azon vagyok, hogy új izzítógyertyákat vegyek... a Motocraft-nál jobb az általad ajánlott Bosch?


A jelenlegi Motocraft-izzítókkal 5-6 izzítás után sem indult mínusz 8 fokban (gázfröccsre sem kinyomott kuplunggal) lásd az alábbi linken:
http://www.youtube.com/watch?v=tzUD6xUUScg

 csak hidegindító spray-vel hajlandó indulni -8 C fokban, lásd az alábbi másik linken:
http://www.youtube.com/watch?v=iuxe8n2H_ao

Hallás után ti milyen hibára gyanakodtok?
Ma reggel kb. + 1 C fokban is csak 6x izítás után a második kb. 20mp-es önindítózásra indult el, de nagyon döcögősen...








a gázpumpálás semmiképp nem tesz jót neki, mert az előtöltést is baxtatod olyankor :S


szerk.: banyek látom közben nem csak én írom ue.
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #272 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 16:15:34 »

OK, próba cseresznye...
Ha ígyse műxik akkor melyik izzítógyertyát ajánlod ezek közül?
http://www.cromax.hu/?katid=35645231&termek_al_id=5741&katnev=1996.09.15-2000.09.15.

vagy ezeken kívűl?

remélem nem porlasztócsúcs baja van...  Huh?
Válaszoltam a levélre is...  wave
Naplózva
ndan
Vendég
« Új hozzászólás #273 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 16:28:55 »

OK, próba cseresznye...
Ha ígyse műxik akkor melyik izzítógyertyát ajánlod ezek közül?
http://www.cromax.hu/?katid=35645231&termek_al_id=5741&katnev=1996.09.15-2000.09.15.

vagy ezeken kívűl?

remélem nem porlasztócsúcs baja van...  Huh?

Az izzító gyertyákat hogy néztétek meg benne??? A porlasztónak nem sok köze van a hidegindítéshoz mert hogyha az adagolód megfelelő időben köpi az üzemanyagot akkor még csöpögő csúccsal is be kell hogy induljon. Ha rossz a csúcsod akkor az inkább füstben mutatkozik meg utánna.

Kompressziót mértetek benne??? Nem akarlak elkeseríteni de a videó alapján ez eléggé kompressziógyanús.
Naplózva
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #274 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 17:06:37 »

Válaszoltam a levélre is...  wave
Elolvastam a levelet (is) ...
Most kb. 6 óra udvaron állás után (kb. +5 C fok hőmérsékletben), az előző javaslatod alapján indítottam 3 izzítás után kinyomott kuplunggal, gázadás nélkül (csak amikor már "dadog" léptem oda kicsiket neki) és első pár főtengelyfordulat után beröffent...  smile
Bár csak holnap reggel is így muzsikálna!  wow1
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.28 hétfő, 17:21:19 írta ltom » Naplózva
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #275 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 17:11:01 »

Az izzító gyertyákat hogy néztétek meg benne??? A porlasztónak nem sok köze van a hidegindítéshoz mert hogyha az adagolód megfelelő időben köpi az üzemanyagot akkor még csöpögő csúccsal is be kell hogy induljon. Ha rossz a csúcsod akkor az inkább füstben mutatkozik meg utánna.

Kompressziót mértetek benne??? Nem akarlak elkeseríteni de a videó alapján ez eléggé kompressziógyanús.
Köszönöm az infót!
Tud valaki ajánlani megbízható szervízt, vagy önálló szakembert a kompresszió- vagy veszteség- mérésre??
Előre is köszönöm!   taps
TáDé tudsz ilyet mérni?
Naplózva
Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #276 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 17:17:15 »

Köszönöm az infót!
Tud valaki ajánlani megbízható szervízt, vagy önálló szakembert a kompresszió- vagy veszteség- mérésre??
Előre is köszönöm!   taps
TáDé tudsz ilyet mérni?
Sajna nem... Meg ugye ezt hideg motoron kell csinálni (nyomásveszteségmérés) erre figyelj oda. Ha szervizekbe mész és kérdezel, csak akkor fogadd el az ajánlatot, ha kizárólag hideg motoron csinálják meg...  wave
Naplózva
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #277 Dátum: 2009.12.28 hétfő, 18:46:50 »

Sajna nem... Meg ugye ezt hideg motoron kell csinálni (nyomásveszteségmérés) erre figyelj oda. Ha szervizekbe mész és kérdezel, csak akkor fogadd el az ajánlatot, ha kizárólag hideg motoron csinálják meg...  wave

közben kiderítettem a veszteségmérésről néhány adatot

A mérést egy kompresszorral végzik. A nyomásszabályozót belövik halál pontosan 2bar-ra. Mivel a hengertérben soha nem lesz tökéletes 100% tömítettség így egyértelmű, hogy a hengertér nyomása mindig kisebb lesz, mint 2bar. Az ott kialakult nyomást az okos műszer százalékosítja és általánosan elfogadott maximum 25% veszteség az ahol még éppen jónak mondható. A különböző hengerterek közötti eltérés pedig nem lehet nagyobb, mint 20%.
Ilyen jellegű mérést befolyásoló tényezők :
- hengerátmérő
- motorhőfok
- műszaki állapot

Nagyobb átmérőjű dugattyú nagyobb veszteséget okoz. Az üzemi hőfokhoz közelebbi magasabb hőmérséklet jobb tömítettséget okoz. A műszaki állapotot nem kell ecsetelni...


Kompresszió végnyomásmérésről is kiderítettem, hogy 2 féle módon is végzik hivatalosan.
- hagyományos nyomásmérőórás megoldással (ez a jobb)
- önindító áramfelvételi összehasonlítással

A nyomásmérőset korábban már taglaltuk.
Az önindító áramfelvételes módszer egyenáramú lakatfogóval megy. Csúcsáram megtartási funkciót kell hogy tudjon hozzá a kütyü. Kikapnak 3
pirítógyertyát és megtekertetik az önindítót. Komoly akksi teljesítményt igényel mert elég lényeges, hogy minden henger vizsgálata ugyanazon körülmények között legyen végrehajtva. Össze kell írni az áramfelvételi maximumokat. Ahol a legmagasabb volt az áramfelvétel, ott a legnagyobb a kompresszió.
Természetesen ez csak egy kiindulási alapot ad. Semmi konkrétumot.
Naplózva
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #278 Dátum: 2009.12.29 kedd, 12:05:23 »

Az izzító gyertyákat hogy néztétek meg benne??? A porlasztónak nem sok köze van a hidegindítéshoz mert hogyha az adagolód megfelelő időben köpi az üzemanyagot akkor még csöpögő csúccsal is be kell hogy induljon. Ha rossz a csúcsod akkor az inkább füstben mutatkozik meg utánna.

Kompressziót mértetek benne??? Nem akarlak elkeseríteni de a videó alapján ez eléggé kompressziógyanús.
Szerencsére megtaláltam a hiba okát, és úgy néz ki hogy nem a kompresszió miatt nem indult...  Wink
Ha szemben állok a Mondival akkor balról jobbra sorszámozva a 2. és 3. izzítógyertya meghalt!!
Ma mivel ilyen gyönyörű idő van rászántam magamat és kiszedtem mind a 4 izzítót.
Pofára hibátlan volt mindegyik, de bikakábellel izzitva csak az 1. és a 4. izzott fel...
Ellenállásmérésre az 1.-re 1,2ohm a 4.izzítón pedig 2,2 ohm ellenállást mértem a nagy és a kis átmérőjű menetek között.
a 2. és a 3. izzítóra nem tudtam ellenállást mérni (szakadás?)...
Az izzítórészek hossza 17,5mm és 17,7mm között van a 4db gyertyán...

Volt tartalékba egy Motocraft EZD 39-es izzító ezt beraktam a 3.-helyére, és ideiglenesen (amíg nem tudok venni új izzítót) visszatettem a 2. helyére a rossz NGK Y937R 10V típusút.
Nem baj hogy keverve vannak az izzítók:
1. és a 3. izzítógyertya Motocraft EZD 39 a másik kettő pedig a fenti NGK-típus.

Mit ajánlotok? Vegyek a rossz NGK-helyére Motocraftot vagy jobb az NGK?

Köszi mindenkinek a hasznos segítséget, hozzászólásokat!!! wave

Végül egy pár kép illusztrációnak:
1.:

2. (nem csak MAF-szenzor tisztításhoz jó...  vigyor3 ):

3.:
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.29 kedd, 16:26:48 írta ltom » Naplózva
mittoodomain
Vendég
« Új hozzászólás #279 Dátum: 2009.12.29 kedd, 21:23:08 »



Mit ajánlotok? Vegyek a rossz NGK-helyére Motocraftot vagy jobb az NGK?

Köszi mindenkinek a hasznos segítséget, hozzászólásokat!!! wave


Természetesen nem illik sokáig bennehagyni a különböző típusokat. Grat a hibafeltárásért.
Ha cserélsz érdemes szerintem a gyárit venni tehát Motorcraft. De akkor is mind a 4-et.
Azért kell, hogy mind a 4 egyforma típus legyen, mert ezek egy bizonyos feszültségre vannak méretezve.
Az NGK-nál írtad, hogy az 10V.
Általában azért 11V szokott lenni egy izzítógyertya. Ennyire esik ugyanis le a feszültség az akkumulátoron amikor izzítás van, mert az egy igen nagy terhelés. Pont ezért nem mindegy, hogy milyen akksit is rak az ember a diesel kocsijába.
Tévhit, hogy majd veszek egy jó nagy akksit a kocsiba és akkor milyen jó lesz, hogy télen annyit tekerhetek amennyit csak akarok ha már nehezen indul. Ezek ki vannak találva. Ha valaki túlméretes akksit tesz a kocsiba az előbb-utóbb az izzítógyertya rovására megy meg persze a generátoréra is.
Nagy akksi feszültsége nem esik akkorát és bumm máris több áramot kap a gyertya pirításkor. Az élettartama meg kb a 3adára redukálódik.
Naplózva
ltom
Vendég
« Új hozzászólás #280 Dátum: 2009.12.30 szerda, 17:35:06 »

Természetesen nem illik sokáig bennehagyni a különböző típusokat. Grat a hibafeltárásért.
Ha cserélsz érdemes szerintem a gyárit venni tehát Motorcraft. De akkor is mind a 4-et.
Azért kell, hogy mind a 4 egyforma típus legyen, mert ezek egy bizonyos feszültségre vannak méretezve.
Az NGK-nál írtad, hogy az 10V.
Általában azért 11V szokott lenni egy izzítógyertya. Ennyire esik ugyanis le a feszültség az akkumulátoron amikor izzítás van, mert az egy igen nagy terhelés. Pont ezért nem mindegy, hogy milyen akksit is rak az ember a diesel kocsijába.
Tévhit, hogy majd veszek egy jó nagy akksit a kocsiba és akkor milyen jó lesz, hogy télen annyit tekerhetek amennyit csak akarok ha már nehezen indul. Ezek ki vannak találva. Ha valaki túlméretes akksit tesz a kocsiba az előbb-utóbb az izzítógyertya rovására megy meg persze a generátoréra is.
Nagy akksi feszültsége nem esik akkorát és bumm máris több áramot kap a gyertya pirításkor. Az élettartama meg kb a 3adára redukálódik.
OK, már folyamatban van a 4db. egyforma gyertya beszerzése..  wave

És az alábbi videón látható happy end:
http://www.youtube.com/watch?v=s_pyot6kqgk
ma reggel 7-kor -1 C-fokban 3 izzítás után így indult a Mondim, miután beraktam az utolsó rossz gyertya helyére a tegnap (SOS-ben) megvett UNIX-os izzítót...
(2 db rossz izzítóval az 1. videón itt http://www.youtube.com/watch?v=tzUD6xUUScg láthatón, 6 izzítás után sem röffent be 30mp indítózás után sem...  levele)

És ezen még nem látható/hallható amit ma a TáDé javított az alapjáratán...  taps  (Most még jobban indul: egy izzításra, gázfröccs nélkül)
Külön köszönet neki!!  smile

Köszi mondenkinek a segítséget!!!!!  Wink   eljen
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #281 Dátum: 2009.12.30 szerda, 19:58:10 »

OK, már folyamatban van a 4db. egyforma gyertya beszerzése..  wave

És az alábbi videón látható happy end:
http://www.youtube.com/watch?v=s_pyot6kqgk
ma reggel 7-kor -1 C-fokban 3 izzítás után így indult a Mondim, miután beraktam az utolsó rossz gyertya helyére a tegnap (SOS-ben) megvett UNIX-os izzítót...
(2 db rossz izzítóval az 1. videón itt http://www.youtube.com/watch?v=tzUD6xUUScg láthatón, 6 izzítás után sem röffent be 30mp indítózás után sem...  levele)

És ezen még nem látható/hallható amit ma a TáDé javított az alapjáratán...  taps  (Most még jobban indul: egy izzításra, gázfröccs nélkül)
Külön köszönet neki!!  smile

Köszi mondenkinek a segítséget!!!!!  Wink   eljen
Jó gyerek ez a tádé! vigyor3 eljen Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mobidik
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1941


MK II 1,8 TD.


E-mail
« Új hozzászólás #282 Dátum: 2009.12.30 szerda, 20:06:30 »

Jó gyerek ez a tádé! vigyor3 eljen Wink wave
Gyerek? wow1
Nemrég lett nagykorú! nyes
Naplózva

Otthonom a nagyvilág, vallásom a jó cselekedet.
Goa
Vendég
« Új hozzászólás #283 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 22:01:47 »

Hát igen tádénak én is sokat köszönhetek tényleg jó szaki.
Sajna nálam is izzítógyertya csere kéne.
 wave wave wave
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #284 Dátum: 2010.01.07 csütörtök, 22:19:37 »

Hát igen tádénak én is sokat köszönhetek tényleg jó szaki.
Sajna nálam is izzítógyertya csere kéne.
 wave wave wave
és mért nem jösz el érte?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Goa
Vendég
« Új hozzászólás #285 Dátum: 2010.01.08 péntek, 08:11:41 »

és mért nem jösz el érte?
Sajna nem sok időm volt eddig.
Szombaton megyek Mezőre ha otthon leszel beugrok. wave
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #286 Dátum: 2010.01.08 péntek, 08:21:27 »

Sajna nem sok időm volt eddig.
Szombaton megyek Mezőre ha otthon leszel beugrok. wave
oké, gyere nyugodtan
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
goli
Vendég
« Új hozzászólás #287 Dátum: 2010.01.23 szombat, 09:43:57 »

Üdv urak!

Érdekelne, hogy mkI 1.8 TD mondeónál dinamikusan mennyi az előtöltés érték (stroboszkóppal szeretném állítani, de nem találtam értéket).

Köszi!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #288 Dátum: 2010.01.23 szombat, 19:21:33 »

Üdv urak!

Érdekelne, hogy mkI 1.8 TD mondeónál dinamikusan mennyi az előtöltés érték (stroboszkóppal szeretném állítani, de nem találtam értéket).

Köszi!
Dinamikus előtöltést nem írnak általában sehol, mert azt állítja az ecu. Az alap előtöltést is csak ugy írják, hogy az adagoló a padon nézve ugy állítandó be, hogy 1.41 mm, erre lövik be a stiftet, és a kocsin csak jelre állítják
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
goli
Vendég
« Új hozzászólás #289 Dátum: 2010.01.24 vasárnap, 09:24:38 »

Dinamikus előtöltést nem írnak általában sehol, mert azt állítja az ecu. Az alap előtöltést is csak ugy írják, hogy az adagoló a padon nézve ugy állítandó be, hogy 1.41 mm, erre lövik be a stiftet, és a kocsin csak jelre állítják

Köszönöm! Akkor ez azt jelenti, hogy nekem is csak be kell stiftelnem mindent és lehúzni a csavarokat?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #290 Dátum: 2010.01.24 vasárnap, 10:26:36 »

Köszönöm! Akkor ez azt jelenti, hogy nekem is csak be kell stiftelnem mindent és lehúzni a csavarokat?
ha az adagoló megfelelően van beállítva, akkor igen csak annyi a dolgod.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Tibibácsi
Vendég
« Új hozzászólás #291 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 12:51:08 »

Üdv Urak!

Próbálkoztam a visszaolvasással,de szeretnék kérdezni:
MK1 1.8TD,96 januári a vasam.
-Lehet-e hibakódot kiolvasni az autóból?
Hidegindítással kapcsolatban írjátok,hogy kellene valami "zümmögésnek" lennie hidegindításkor.Ilyet én eddig nem hallottam motor környékén.

Ebben a hidegben,ami most van 2 izzítással,kis köszörüléssel indul.

Előre is köszönöm a segítségeteket:Tibi.  worship
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #292 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 20:14:57 »

-Lehet-e hibakódot kiolvasni az autóból?

Sajna nem...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #293 Dátum: 2010.01.28 csütörtök, 21:34:04 »

Üdv Urak!

Próbálkoztam a visszaolvasással,de szeretnék kérdezni:
MK1 1.8TD,96 januári a vasam.
-Lehet-e hibakódot kiolvasni az autóból?
Hidegindítással kapcsolatban írjátok,hogy kellene valami "zümmögésnek" lennie hidegindításkor.Ilyet én eddig nem hallottam motor környékén.

Ebben a hidegben,ami most van 2 izzítással,kis köszörüléssel indul.

Előre is köszönöm a segítségeteket:Tibi.  worship

neked nem kell hallani semmiféle zümmögést. az csak az mk2 adagoón van. Neked max az elején lévő mágnest kell megnézni, hogy jó-e, meg a viasztermosztátot, hogy behúzza e a dúsítókart. ha ezek rendben, akkor még előtöltés hiba lehet, azt könnyen lehet orvosolni, ha az sem, akkor jobban bele kell nézni
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Tibibácsi
Vendég
« Új hozzászólás #294 Dátum: 2010.01.29 péntek, 21:45:00 »

neked nem kell hallani semmiféle zümmögést. az csak az mk2 adagoón van. Neked max az elején lévő mágnest kell megnézni, hogy jó-e, meg a viasztermosztátot, hogy behúzza e a dúsítókart. ha ezek rendben, akkor még előtöltés hiba lehet, azt könnyen lehet orvosolni, ha az sem, akkor jobban bele kell nézni
Szia!
Ahogy elnézem nekem egyik se működik...  rinya
És ahogy nézem a Cromaxos árakat jó ideig nem is fog...
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #295 Dátum: 2010.01.29 péntek, 21:47:15 »

Szia!
Ahogy elnézem nekem egyik se működik...  rinya
És ahogy nézem a Cromaxos árakat jó ideig nem is fog...
a bowden huzogató az nem drága, a hidegindító az nagyon, de van bontott. itt egy adagolós 15 körül árul ilyet. kimérted? biztos rossz?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Tibibácsi
Vendég
« Új hozzászólás #296 Dátum: 2010.01.29 péntek, 21:59:10 »

a bowden huzogató az nem drága, a hidegindító az nagyon, de van bontott. itt egy adagolós 15 körül árul ilyet. kimérted? biztos rossz?
Ööö,izé azt se tudom hirtelen mit,és hol kellene... Tudsz esetleg egy kis "mankót" adni? Multiméter,és határtalan önbizalom az van...  vigyor3
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #297 Dátum: 2010.01.29 péntek, 22:03:53 »

Ööö,izé azt se tudom hirtelen mit,és hol kellene... Tudsz esetleg egy kis "mankót" adni? Multiméter,és határtalan önbizalom az van...  vigyor3
ha immós a kocsid, akkor 6-os tű, és test(rá van az adagolóra csavarozva a barna kábel) , ha nincs, akkor van külön csati. 200 ohm-os tűrésre állítod a multimétert, és megnézed nem e szakadt, vagy zárlatos. kb 8-10 ohm-ot szokott mutatni. ha az jó, akkor meg kell nézni, hogy amikor hidegen elindítod a kocsit, akkor kap e áramot. ha igen, akkor jó. ha nem , az leginkább a poti rossz beállításától szokott lenni. azt alapjáraton a középső szál, és test-re nézve 20voltos állásnál 0,9-et kell mutatni. ha nem ennyit mutat, akkor be kell állítani rá
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Tibibácsi
Vendég
« Új hozzászólás #298 Dátum: 2010.01.29 péntek, 22:10:36 »

ha immós a kocsid, akkor 6-os tű, és test(rá van az adagolóra csavarozva a barna kábel) , ha nincs, akkor van külön csati. 200 ohm-os tűrésre állítod a multimétert, és megnézed nem e szakadt, vagy zárlatos. kb 8-10 ohm-ot szokott mutatni. ha az jó, akkor meg kell nézni, hogy amikor hidegen elindítod a kocsit, akkor kap e áramot. ha igen, akkor jó. ha nem , az leginkább a poti rossz beállításától szokott lenni. azt alapjáraton a középső szál, és test-re nézve 20voltos állásnál 0,9-et kell mutatni. ha nem ennyit mutat, akkor be kell állítani rá
Anno immos lehetett,(műszerfalon ott az aljzat az odaérintős résznek). Holnap megpróbálom kimérni a leírtakat.
Köszönöm a segítséget!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #299 Dátum: 2010.01.29 péntek, 22:11:46 »

Anno immos lehetett,(műszerfalon ott az aljzat az odaérintős résznek). Holanap megpróbálom kimérni a leírtakat.
Köszönöm a segítséget!
ha immós, akkor egy nagy csatlakozóban fut össze minden szál, ami az adagolóból jön, és a mágnesszelep el van takarva.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Oldalak: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 ... 43   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.071 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.