Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:55:32
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
63
64
65
66
67
68
69
[
70
]
71
72
73
74
75
76
77
...
88
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0) (Megtekintve 1673537 alkalommal)
0 Felhasználó és 100 vendég van a témában
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3450 Dátum:
2013.08.03 szombat, 21:42:49 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.03 szombat, 21:41:20
Sűrítési végnyomást (kompressziót) mértél már, önindító megforgatja a megfelelő fordulattal?
nem mértem,mert nem tudok hol mérni,de jol forgatja! nem az a baj..
Naplózva
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3451 Dátum:
2013.08.03 szombat, 21:44:36 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.03 szombat, 21:25:23
ja, az alapjárati motort van értelme takaritani? ha jo az alapjáratom,vagy annak is lehet köze hogy rosszul indul hidegen?
a hideg inditásnál ha baj van akor van még mit kersni,és pedig van lent egy dolog most nem jut eszembe hogy hivják ,azt is kell takaritani .de megvan levegő injektornak hivják.
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3452 Dátum:
2013.08.03 szombat, 21:45:34 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2013.08.03 szombat, 21:44:36
a hideg inditásnál ha baj van akor van még mit kersni,és pedig van lent egy dolog most nem jut eszembe hogy hivják ,azt is kell takaritani .de megvan levegő injektornak hivják.
az a kis doboz amiben szivacs van?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3453 Dátum:
2013.08.03 szombat, 21:50:24 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.03 szombat, 21:42:49
nem mértem,mert nem tudok hol mérni,de jol forgatja! nem az a baj..
nem függ össze a 2. vagy max fordítottan arányos. minél szarabb a kompresszió, annál jobban bír tekerni az önindító. egy kompresszió mérést meg kéne ejtened, ha indulási hibáid vannak
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Truthful
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3454 Dátum:
2013.08.03 szombat, 21:51:30 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.03 szombat, 21:42:49
nem mértem,mert nem tudok hol mérni,de jol forgatja! nem az a baj..
Korábban írtad, hogy kicsi az üzemanyag nyomás, azt mérted vagy saccoltad?, mert tized eltérések számítanak!
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3455 Dátum:
2013.08.03 szombat, 21:53:40 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.03 szombat, 21:51:30
Korábban írtad, hogy kicsi az üzemanyag nyomás, azt mérted vagy saccoltad?, mert tized eltérések számítanak!
még azt se,mert erre nincsen olyan kut ahol volna olyan mérő. de épp kibuggyant a benzin állo motornál,és járónál is kb 4cm re..emlékeim szerint jó nagyot kellene spricceljen..
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3456 Dátum:
2013.08.03 szombat, 21:55:48 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.03 szombat, 21:53:40
még azt se,mert erre nincsen olyan kut ahol volna olyan mérő. de épp kibuggyant a benzin állo motornál,és járónál is kb 4cm re..emlékeim szerint jó nagyot kellene spricceljen..
na ez a fajta mérés semmire sem jó, csak, hogy fölöslegesen aggódj mégegy vélt hiba miatt
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3457 Dátum:
2013.08.03 szombat, 21:57:00 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.03 szombat, 21:55:48
na ez a fajta mérés semmire sem jó, csak, hogy fölöslegesen aggódj mégegy vélt hiba miatt
tudom,de nem tudok most semmit se csinálni! sajnos szaharban vagyok....nyakig!
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3458 Dátum:
2013.08.03 szombat, 21:58:38 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.03 szombat, 21:50:24
nem függ össze a 2. vagy max fordítottan arányos. minél szarabb a kompresszió, annál jobban bír tekerni az önindító. egy kompresszió mérést meg kéne ejtened, ha indulási hibáid vannak
Külön, külön hibaforrásokként gondoltam én is csak egy mondatban kérdeztem, mert már szinte mindent felsorolt és ezeken kívűl nem sok hibalehetőség maradt, csak nehéz neki segítení, mert ajánlottam az üzemanyag nyomás mérést, de azt válaszolta, hogy kevés, de nem tudni, hogy pontosan mennyi, így nem tudom megmondani, hogy az jó vagy nem.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3459 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:01:14 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.03 szombat, 21:55:48
na ez a fajta mérés semmire sem jó, csak, hogy fölöslegesen aggódj mégegy vélt hiba miatt
Erre nem tudok mit mondani, keréknyomásmérővel akarja megmérni?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3460 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:04:19 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.03 szombat, 21:58:38
Külön, külön hibaforrásokként gondoltam én is csak egy mondatban kérdeztem, mert már szinte mindent felsorolt és ezeken kívűl nem sok hibalehetőség maradt, csak nehéz neki segítení, mert ajánlottam az üzemanyag nyomás mérést, de azt válaszolta, hogy kevés, de nem tudni, hogy pontosan mennyi, így nem tudom megmondani, hogy az jó vagy nem.
igen, én értettem, azért is mondtam, hogy nincs összefüggés, mert szerintem úgy értelmezte, hogy ugyanazt jelenti a 2
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3461 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:04:47 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.03 szombat, 21:58:38
Külön, külön hibaforrásokként gondoltam én is csak egy mondatban kérdeztem, mert már szinte mindent felsorolt és ezeken kívűl nem sok hibalehetőség maradt, csak nehéz neki segítení, mert ajánlottam az üzemanyag nyomás mérést, de azt válaszolta, hogy kevés, de nem tudni, hogy pontosan mennyi, így nem tudom megmondani, hogy az jó vagy nem.
amint lehet mérek! de azok a kis vackok amiket pl a tescoban kapni,a keréknyomást se mérik meg,nem hogy egy pontos benzin nyomást, a gond az,hogy minél kisebbnek kell legyen a mérő,a benzin miatt! hiszen nem mehet tele a cső benyával hogy folyadék nyomást mérjen,és nem tudom mennyire lehet pontos ha csak ugy rádugom..de amint lehet megmérem. mennyi a jo nyomás?
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3462 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:05:46 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.03 szombat, 22:01:14
Erre nem tudok mit mondani, keréknyomásmérővel akarja megmérni?
[/quote Úgy emlékszem Hegegabi ezt ajánlotta...mivel mérjem?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3463 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:06:58 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.03 szombat, 22:04:47
amint lehet mérek! de azok a kis vackok amiket pl a tescoban kapni,a keréknyomást se mérik meg,nem hogy egy pontos benzin nyomást, a gond az,hogy minél kisebbnek kell legyen a mérő,a benzin miatt! hiszen nem mehet tele a cső benyával hogy folyadék nyomást mérjen,és nem tudom mennyire lehet pontos ha csak ugy rádugom..de amint lehet megmérem. mennyi a jo nyomás?
nem kicsinek kell lenni a mérőnek, hanem pontosnak
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3464 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:07:17 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.03 szombat, 22:05:46
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.03 szombat, 22:01:14
Erre nem tudok mit mondani, keréknyomásmérővel akarja megmérni?
[/quote Úgy emlékszem Hegegabi ezt ajánlotta...mivel mérjem?
bocsi.. Hegegabi ezt javasolta, mivel mérjek?
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3465 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:08:45 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.03 szombat, 22:06:58
nem kicsinek kell lenni a mérőnek, hanem pontosnak
jo,de mivel? a kutakon ami van,az kerék fujásra van és egyedül a shell nél láttam olyan kis hordozhatót,de azt meg nem hiszem hogy örülnének neki ha össze benyáznám.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3466 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:11:28 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.03 szombat, 22:08:45
jo,de mivel? a kutakon ami van,az kerék fujásra van és egyedül a shell nél láttam olyan kis hordozhatót,de azt meg nem hiszem hogy örülnének neki ha össze benyáznám.
tudod vannak boltok, ahol olyan sok van belőle, hogy még el is adják.
vagy keresel egy rendes szervízt, ahol megmérik
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3467 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:13:39 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.03 szombat, 22:11:28
tudod vannak boltok, ahol olyan sok van belőle, hogy még el is adják.
vagy keresel egy rendes szervízt, ahol megmérik
EZT nem hittem volna!
mint emlitettem szaharban vagyok..
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3468 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:15:48 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.03 szombat, 22:13:39
EZT nem hittem volna!
mint emlitettem szaharban vagyok..
és akkor most mi van? ha semmit nem tudsz csinálni, mérni, milyen segítséget vársz? valaki megmondja információ nélkül, hogy mi a baja? így nem lehet segíteni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Truthful
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3469 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:18:07 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.03 szombat, 22:04:19
igen, én értettem, azért is mondtam, hogy nincs összefüggés, mert szerintem úgy értelmezte, hogy ugyanazt jelenti a 2
Értelek, igazad van, nem mindenki vágja, hogy mire gondoltam.
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3470 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:24:57 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.03 szombat, 22:15:48
és akkor most mi van? ha semmit nem tudsz csinálni, mérni, milyen segítséget vársz? valaki megmondja információ nélkül, hogy mi a baja? így nem lehet segíteni
nem várok én semmit! nem mondtam olyat hogy javitsd meg onnan,a neten kersztül,és nem is veled beszélgettem! a spriccelésről beszélgettünk...nekem kicsi,ami kis nyomásra mutat. de most nem tudom meg mérni ez van! A kedves állam bácsi most vett el 16000 ft ot a családipótlékból,pedig tanul a nagyfiam..most rohangálhatok mindenféle igazolásért,és nyár van,minden zárva! a pénzemen meg ülnek! Ráadásul még mindig táppénzes vagyok,még egy hónap a mütétig! én csak beszélgettem,nem vártam tuti infót! bár ha pl a tied,kilövi a szemed,akkor a tied tuti jó,,,az enyém éppen h 4cm re spriccel,de van egy pár gépes szakmám ahhoz,hogy tudjam nem igy mérik! csupán össze hasonlitásként közöltem ezen infókat! nem kell rögtön ugrani minden szavamra!
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3471 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:33:36 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.03 szombat, 22:24:57
nem várok én semmit! nem mondtam olyat hogy javitsd meg onnan,a neten kersztül,és nem is veled beszélgettem! a spriccelésről beszélgettünk...nekem kicsi,ami kis nyomásra mutat. de most nem tudom meg mérni ez van! A kedves állam bácsi most vett el 16000 ft ot a családipótlékból,pedig tanul a nagyfiam..most rohangálhatok mindenféle igazolásért,és nyár van,minden zárva! a pénzemen meg ülnek! Ráadásul még mindig táppénzes vagyok,még egy hónap a mütétig! én csak beszélgettem,nem vártam tuti infót! bár ha pl a tied,kilövi a szemed,akkor a tied tuti jó,,,az enyém éppen h 4cm re spriccel,de van egy pár gépes szakmám ahhoz,hogy tudjam nem igy mérik! csupán össze hasonlitásként közöltem ezen infókat! nem kell rögtön ugrani minden szavamra!
mi bajod van? üldözési mániád van? nekem a dízel több100 bárt is tud, mégis olyan kis adagot nyom, hogy nem spriccel sehová akkor sem, ha meg van lazítva a hollander.
a benyás üzemanyag nyomása 1-2 bár. ez nem fog méterekre spriccelni, ráadásul pár tized eltérés már gond. azt nem fogod megtudni mérés nélkül
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3472 Dátum:
2013.08.03 szombat, 22:35:23 »
Idézetet írta: GinJoy - 2013.08.03 szombat, 22:33:36
mi bajod van? üldözési mániád van? nekem a dízel több100 bárt is tud, mégis olyan kis adagot nyom, hogy nem spriccel sehová akkor sem, ha meg van lazítva a hollander.
a benyás üzemanyag nyomása 1-2 bár. ez nem fog méterekre spriccelni, ráadásul pár tized eltérés már gond. azt nem fogod megtudni mérés nélkül
semmi bajom! nehéz napom volt! amint lehet mérek! kösz...
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3473 Dátum:
2013.08.03 szombat, 23:13:17 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.03 szombat, 22:35:23
semmi bajom! nehéz napom volt! amint lehet mérek! kösz...
Ennyinek kell lenni az üzemanyag nyomásnak a 4 hengeres 1.8; 2.0 motorokon 380 kPa (3,8 bar 55 psi) + / - 5% alapjáraton és több mint 250 kPa (2,5 bar 37 psi) a motor leállítása után tíz perccel.. :wave
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.03 szombat, 23:15:19 írta Truthful
»
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3474 Dátum:
2013.08.04 vasárnap, 08:17:28 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.03 szombat, 23:13:17
Ennyinek kell lenni az üzemanyag nyomásnak a 4 hengeres 1.8; 2.0 motorokon 380 kPa (3,8 bar 55 psi) + / - 5% alapjáraton és több mint 250 kPa (2,5 bar 37 psi) a motor leállítása után tíz perccel.. :wave
köszi.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3475 Dátum:
2013.08.04 vasárnap, 08:48:54 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.04 vasárnap, 08:17:28
köszi.
Szivesen, de ezt tényleg normális erre a célra gyártott műszerrel (órával) mérd, méresd meg!!!!
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3476 Dátum:
2013.08.04 vasárnap, 09:24:10 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.04 vasárnap, 08:48:54
Szivesen, de ezt tényleg normális erre a célra gyártott műszerrel (órával) mérd, méresd meg!!!!
köszönöm. meg nem tudom hogyan,de meg probalom.
az a kerdes,hogy van a benzin nyomas
szabalyzó,annak mi a dolga?es azt honnan tudni hogy jo~vagy rossz?!mert
gondolom az is be kavarhat.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3477 Dátum:
2013.08.04 vasárnap, 10:45:32 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.04 vasárnap, 09:24:10
köszönöm. meg nem tudom hogyan,de meg probalom.
az a kerdes,hogy van a benzin nyomas
szabalyzó,annak mi a dolga?es azt honnan tudni hogy jo~vagy rossz?!mert
gondolom az is be kavarhat.
Ha megmérted az üzemanyagnyomást abból lehet következtetni a nyomászsabályzó működésére is főleg ha a nyomásszabályzó szelep előtt is megméred a nyomást, akkor kiderül, hogy a szivattyú mennyit nyom és a nyomásszabályzó mennyit enged át! Ugyanis a szivattyú jóval magasabb nyomást képes előállítani, mint amennyire az injektoroknak szűkségük van a normális befecskendezéshez. Tehát, benne van a nevében, hogy nyomás szabályozó szelep, így a rendszerben keletkező nyomás ingadozást hívatott kiküszöbölni és egyenletes nyomást bíztosítaní az injektorok számára!
Sajnos mivel roncsolás nélkül nem szédszedhető, így csak kiszerelt állapotban tudod letesztelni. Két kamrából áll a nyomásszabályzó szelep és a két kamrát egy membrán választ el, amivel a vacum működteti a szelepet. Na ez a membrán szokott átszakadni és akkor benzin tud kerülni a vacum rendszerbe, viszont a membránt így nem képes a vacum mozgatni és máris nem működik a szelep. Ha kiszerelted a nyomásszabályzó szelepet, akkor befogod a szelepen a benzin kilépő csövét, másik oldalon a belépő csövet megfújod és ellenőrzöd, hogy a vacum csövön veszik e a levegő, ha igen, akkor azt jelenti, hogy át tudod fújni és szakadt a membrán, amennyiben nem tudod átfújni, akkor nagy valószínűséggel jó a szelep.
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3478 Dátum:
2013.08.04 vasárnap, 12:51:35 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.04 vasárnap, 10:45:32
Ha megmérted az üzemanyagnyomást abból lehet következtetni a nyomászsabályzó működésére is főleg ha a nyomásszabályzó szelep előtt is megméred a nyomást, akkor kiderül, hogy a szivattyú mennyit nyom és a nyomásszabályzó mennyit enged át! Ugyanis a szivattyú jóval magasabb nyomást képes előállítani, mint amennyire az injektoroknak szűkségük van a normális befecskendezéshez. Tehát, benne van a nevében, hogy nyomás szabályozó szelep, így a rendszerben keletkező nyomás ingadozást hívatott kiküszöbölni és egyenletes nyomást bíztosítaní az injektorok számára!
Sajnos mivel roncsolás nélkül nem szédszedhető, így csak kiszerelt állapotban tudod letesztelni. Két kamrából áll a nyomásszabályzó szelep és a két kamrát egy membrán választ el, amivel a vacum működteti a szelepet. Na ez a membrán szokott átszakadni és akkor benzin tud kerülni a vacum rendszerbe, viszont a membránt így nem képes a vacum mozgatni és máris nem működik a szelep. Ha kiszerelted a nyomásszabályzó szelepet, akkor befogod a szelepen a benzin kilépő csövét, másik oldalon a belépő csövet megfújod és ellenőrzöd, hogy a vacum csövön veszik e a levegő, ha igen, akkor azt jelenti, hogy át tudod fújni és szakadt a membrán, amennyiben nem tudod átfújni, akkor nagy valószínűséggel jó a szelep.
köszönöm,ez egy szép válasz volt! érdekes,ma meg jól indult! hiba nélkül...
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3479 Dátum:
2013.08.04 vasárnap, 13:00:48 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.04 vasárnap, 10:45:32
Ha megmérted az üzemanyagnyomást abból lehet következtetni a nyomászsabályzó működésére is főleg ha a nyomásszabályzó szelep előtt is megméred a nyomást, akkor kiderül, hogy a szivattyú mennyit nyom és a nyomásszabályzó mennyit enged át! Ugyanis a szivattyú jóval magasabb nyomást képes előállítani, mint amennyire az injektoroknak szűkségük van a normális befecskendezéshez. Tehát, benne van a nevében, hogy nyomás szabályozó szelep, így a rendszerben keletkező nyomás ingadozást hívatott kiküszöbölni és egyenletes nyomást bíztosítaní az injektorok számára!
Sajnos mivel roncsolás nélkül nem szédszedhető, így csak kiszerelt állapotban tudod letesztelni. Két kamrából áll a nyomásszabályzó szelep és a két kamrát egy membrán választ el, amivel a vacum működteti a szelepet. Na ez a membrán szokott átszakadni és akkor benzin tud kerülni a vacum rendszerbe, viszont a membránt így nem képes a vacum mozgatni és máris nem működik a szelep. Ha kiszerelted a nyomásszabályzó szelepet, akkor befogod a szelepen a benzin kilépő csövét, másik oldalon a belépő csövet megfújod és ellenőrzöd, hogy a vacum csövön veszik e a levegő, ha igen, akkor azt jelenti, hogy át tudod fújni és szakadt a membrán, amennyiben nem tudod átfújni, akkor nagy valószínűséggel jó a szelep.
csak gondolokdom... ha beszerelt állapotban belefujok vagy szivok a vákumcsőbe,akkor abból nem jöhet benzin! igy is vizsgálható,nem? magyarul ha a membrán szakadt,akkor a vákumcsőbe,beletudom szivni,,vagy a nyomás is belenyomja a benzint! akkor ezek szerint a vákumcső elvileg tocsogna a benyában-nem?? a szivósor aljában láttam csillogást,mikor a folytószelepet tisztitottam-az gondolom olajsár-ugye? valaki takaritott már ilyet?
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3480 Dátum:
2013.08.04 vasárnap, 14:29:57 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.04 vasárnap, 12:51:35
köszönöm,ez egy szép válasz volt! érdekes,ma meg jól indult! hiba nélkül...
Szivesen, remélem tudtam vele segítení.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3481 Dátum:
2013.08.04 vasárnap, 14:33:40 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.04 vasárnap, 13:00:48
csak gondolokdom... ha beszerelt állapotban belefujok vagy szivok a vákumcsőbe,akkor abból nem jöhet benzin! igy is vizsgálható,nem? magyarul ha a membrán szakadt,akkor a vákumcsőbe,beletudom szivni,,vagy a nyomás is belenyomja a benzint! akkor ezek szerint a vákumcső elvileg tocsogna a benyában-nem?? a szivósor aljában láttam csillogást,mikor a folytószelepet tisztitottam-az gondolom olajsár-ugye? valaki takaritott már ilyet?
Ha van kedved, (ha netán szakadt a membrán) benzint ízlelni, akkor lehet így is tesztelned.
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3482 Dátum:
2013.08.04 vasárnap, 15:45:26 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.04 vasárnap, 14:33:40
Ha van kedved, (ha netán szakadt a membrán) benzint ízlelni, akkor lehet így is tesztelned.
nem vagyok finnyás,egy kis benya még jol is jöhet ebben a melegben.
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3483 Dátum:
2013.08.04 vasárnap, 16:04:37 »
valaki látott már ilyen szintmérő úszót? mert mindenhol a fekete uszót látom ami egy tengelyen tud forogni,az enyémen meg rögzitett az a fehér izé..
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3484 Dátum:
2013.08.06 kedd, 07:30:02 »
Ha járó motornál az injektorról leveszem rövid időre (2-3 s) a csatlakozót, akkor okozok kárt a motorban?
Frissítés: Már mindegy, megtettem, nem tűnik, hogy k
é
árt okozott volna.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.06 kedd, 09:16:51 írta legyozo
»
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3485 Dátum:
2013.08.06 kedd, 08:49:44 »
Idézetet írta: legyozo - 2013.08.06 kedd, 07:30:02
Ha járó motornál az injektorról leveszem rövid időre (2-3 s) a csatlakozót, akkor okozok kárt a motorban?
Frissítés: Már mindegy, megtettem, nem tűnik, hogy kért okozott volna.
addig ott nem eg a benya,az kimegy a
csővön!a katalízatoron keresztűl!es a
főtengely sem örűl neki!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3486 Dátum:
2013.08.07 szerda, 08:59:49 »
Hali!
Remélem nem gond, ha ebbe a témába írok, holott elektromos szaki oldotta meg a problémát
.
A helyzet a következő volt:
- alapjárat hullámzott, de a fordszám mutatón nem látszott, csak hallható volt.
- 1-es sebességfokozatban gázpedál nyomása nélküli guruláskor enyhén rángatott a kocsi.
- 3000rpm felett sebességben felengedve a gázt szintén rángatott, egészen addig, amíg a motorfék hatására a fordulat visszacsökkent 3000 alá
- szerintem magas fogyasztás - 10l körül
Volt már pillangószelep tisztítás, alapjárati motor tisztítás, MAF szenzor tisztítás, újratanítás.
Megelégeltem a dolgot, elvittem a Ford Petrányihoz a kerepesi útra. Rátették motordiagnosztikára és hibakód kiolvasásra, amiből kiderült, hogy nincs semmi hibakód, és mondhatni minden rendben.
A szerelő lehívott, és elmondta, hogy az EGR nem működik megfelelően. Lehúzta, ledugózta, és megszűnt minden probléma a géppel. Szépen és simán jár, nem produkálja a fent leírt dolgokat.
Fogyasztást még nem tudok, majd 1-2száz km után talán
.
Csak megosztottam az örömömet, hogy
- majdnem
-
minden jó a kocsival, hátha valakinek hasznára válik.
Üdv néktek!
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3487 Dátum:
2013.08.07 szerda, 09:49:31 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.08.07 szerda, 08:59:49
Hali!
Remélem nem gond, ha ebbe a témába írok, holott elektromos szaki oldotta meg a problémát
.
A helyzet a következő volt:
- alapjárat hullámzott, de a fordszám mutatón nem látszott, csak hallható volt.
- 1-es sebességfokozatban gázpedál nyomása nélküli guruláskor enyhén rángatott a kocsi.
- 3000rpm felett sebességben felengedve a gázt szintén rángatott, egészen addig, amíg a motorfék hatására a fordulat visszacsökkent 3000 alá
- szerintem magas fogyasztás - 10l körül
Volt már pillangószelep tisztítás, alapjárati motor tisztítás, MAF szenzor tisztítás, újratanítás.
Megelégeltem a dolgot, elvittem a Ford Petrányihoz a kerepesi útra. Rátették motordiagnosztikára és hibakód kiolvasásra, amiből kiderült, hogy nincs semmi hibakód, és mondhatni minden rendben.
A szerelő lehívott, és elmondta, hogy az EGR nem működik megfelelően. Lehúzta, ledugózta, és megszűnt minden probléma a géppel. Szépen és simán jár, nem produkálja a fent leírt dolgokat.
Fogyasztást még nem tudok, majd 1-2száz km után talán
.
Csak megosztottam az örömömet, hogy
- majdnem
-
minden jó a kocsival, hátha valakinek hasznára válik.
Üdv néktek!
Jó látni, hogy a sikeres a javítás, és örömmel tölt el!
Arról az
EGR ledugózásról
van szó, amit itt a fórumon is ajánlanak?
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3488 Dátum:
2013.08.07 szerda, 10:10:24 »
Idézetet írta: legyozo - 2013.08.07 szerda, 09:49:31
Jó látni, hogy a sikeres a javítás, és örömmel tölt el!
Arról az
EGR ledugózásról
van szó, amit itt a fórumon is ajánlanak?
igen,én is ezt kérdeztem volna,mert egyszer ledugóztam,de én ugy vettem észre hogy nem jár tőle szebben a motor,sőt,mintha roszabb lett volna
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3489 Dátum:
2013.08.07 szerda, 10:11:30 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.08.07 szerda, 08:59:49
Hali!
Remélem nem gond, ha ebbe a témába írok, holott elektromos szaki oldotta meg a problémát
.
A helyzet a következő volt:
- alapjárat hullámzott, de a fordszám mutatón nem látszott, csak hallható volt.
- 1-es sebességfokozatban gázpedál nyomása nélküli guruláskor enyhén rángatott a kocsi.
- 3000rpm felett sebességben felengedve a gázt szintén rángatott, egészen addig, amíg a motorfék hatására a fordulat visszacsökkent 3000 alá
- szerintem magas fogyasztás - 10l körül
Volt már pillangószelep tisztítás, alapjárati motor tisztítás, MAF szenzor tisztítás, újratanítás.
Megelégeltem a dolgot, elvittem a Ford Petrányihoz a kerepesi útra. Rátették motordiagnosztikára és hibakód kiolvasásra, amiből kiderült, hogy nincs semmi hibakód, és mondhatni minden rendben.
A szerelő lehívott, és elmondta, hogy az EGR nem működik megfelelően. Lehúzta, ledugózta, és megszűnt minden probléma a géppel. Szépen és simán jár, nem produkálja a fent leírt dolgokat.
Fogyasztást még nem tudok, majd 1-2száz km után talán
.
Csak megosztottam az örömömet, hogy
- majdnem
-
minden jó a kocsival, hátha valakinek hasznára válik.
Üdv néktek!
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3490 Dátum:
2013.08.07 szerda, 10:12:03 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.08.07 szerda, 08:59:49
Hali!
Remélem nem gond, ha ebbe a témába írok, holott elektromos szaki oldotta meg a problémát
.
A helyzet a következő volt:
- alapjárat hullámzott, de a fordszám mutatón nem látszott, csak hallható volt.
- 1-es sebességfokozatban gázpedál nyomása nélküli guruláskor enyhén rángatott a kocsi.
- 3000rpm felett sebességben felengedve a gázt szintén rángatott, egészen addig, amíg a motorfék hatására a fordulat visszacsökkent 3000 alá
- szerintem magas fogyasztás - 10l körül
Volt már pillangószelep tisztítás, alapjárati motor tisztítás, MAF szenzor tisztítás, újratanítás.
Megelégeltem a dolgot, elvittem a Ford Petrányihoz a kerepesi útra. Rátették motordiagnosztikára és hibakód kiolvasásra, amiből kiderült, hogy nincs semmi hibakód, és mondhatni minden rendben.
A szerelő lehívott, és elmondta, hogy az EGR nem működik megfelelően. Lehúzta, ledugózta, és megszűnt minden probléma a géppel. Szépen és simán jár, nem produkálja a fent leírt dolgokat.
Fogyasztást még nem tudok, majd 1-2száz km után talán
.
Csak megosztottam az örömömet, hogy
- majdnem
-
minden jó a kocsival, hátha valakinek hasznára válik.
Üdv néktek!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3491 Dátum:
2013.08.07 szerda, 12:22:02 »
Idézetet írta: legyozo - 2013.08.07 szerda, 09:49:31
Jó látni, hogy a sikeres a javítás, és örömmel tölt el!
Arról az
EGR ledugózásról
van szó, amit itt a fórumon is ajánlanak?
Köszi!
Nem. Azaz majdnem.
A linknek az első oldalán van egy kép: "Ez maga az EGR szelep".
Ennek a "korongnak" a másik oldalán van egy kivezetés, amiről egy vákuumcső megy a mágnesszelepre. Ez a cső van lehúzva és csavarral ledugózva.
Tehát akkor feltehetjük, hogy nekem a mágnesszelep csinált vagy mért hülyeségeket, vagyis nem működött helyesen. De az is lehet, hogy maga az EGR szelep nem okés már, és emiatt lettek hibás adatok a mágnesszelepben.
Pontosan nem ismerem a működését és a hatásait a rendszerre, úgyhogy ebbe nem mennék bele.
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3492 Dátum:
2013.08.07 szerda, 12:55:43 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.08.07 szerda, 12:22:02
Köszi!
Nem. Azaz majdnem.
A linknek az első oldalán van egy kép: "Ez maga az EGR szelep".
Ennek a "korongnak" a másik oldalán van egy kivezetés, amiről egy vákuumcső megy a mágnesszelepre. Ez a cső van lehúzva és csavarral ledugózva.
Tehát akkor feltehetjük, hogy nekem a mágnesszelep csinált vagy mért hülyeségeket, vagyis nem működött helyesen. De az is lehet, hogy maga az EGR szelep nem okés már, és emiatt lettek hibás adatok a mágnesszelepben.
Pontosan nem ismerem a működését és a hatásait a rendszerre, úgyhogy ebbe nem mennék bele.
akkor az a gumi vákumcső van bedugózva amit lehuztatok az EGR ről? és az egr szelep kivezetése az nyitva van-az nem baj? és ha meg kérdezhetem erre hogy jöttek rá,és mennyiért csinálták meg? köszi
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3493 Dátum:
2013.08.07 szerda, 13:26:59 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.08.07 szerda, 12:22:02
Köszi!
Nem. Azaz majdnem.
A linknek az első oldalán van egy kép: "Ez maga az EGR szelep".
Ennek a "korongnak" a másik oldalán van egy kivezetés, amiről egy vákuumcső megy a mágnesszelepre. Ez a cső van lehúzva és csavarral ledugózva.
Tehát akkor feltehetjük, hogy nekem a mágnesszelep csinált vagy mért hülyeségeket, vagyis nem működött helyesen. De az is lehet, hogy maga az EGR szelep nem okés már, és emiatt lettek hibás adatok a mágnesszelepben.
Pontosan nem ismerem a működését és a hatásait a rendszerre, úgyhogy ebbe nem mennék bele.
Értem. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra a fogyasztással kapcsolatban. Majd számolj be.
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3494 Dátum:
2013.08.07 szerda, 13:35:14 »
Idézetet írta: legyozo - 2013.08.07 szerda, 13:26:59
Értem. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra a fogyasztással kapcsolatban. Majd számolj be.
az én autóm is produkált már hasonlo dolgokat,most hidegen megy nehezen,. de sajnos ezek motorok agyon vannak jeladózva,érzékelőzve,és elég ha egy tönkre megy,,,
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3495 Dátum:
2013.08.07 szerda, 15:07:14 »
Idézetet írta: legyozo - 2013.08.07 szerda, 13:26:59
Értem. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra a fogyasztással kapcsolatban. Majd számolj be.
én is ledugóztam,és eddig nem igazán látok-hallok külömbséget. talán mintha kicsit keményebb hangja lenne. de ledugóztam,az EGR kis csöcsét is,ne szivjon falsot a szivóoldalról.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3496 Dátum:
2013.08.07 szerda, 15:29:03 »
Idézetet írta: Rico - 2013.08.07 szerda, 12:55:43
akkor az a gumi vákumcső van bedugózva amit lehuztatok az EGR ről?
és az egr szelep kivezetése az nyitva van-az nem baj?
és ha meg kérdezhetem erre hogy jöttek rá,és mennyiért csinálták meg? köszi
Igen.
Nem tudom. De gondolom, ha baj lenne belőle, akkor azt is lezárta volna.
Rátette a kompótert, és mivel az nem mutatott hibát, csak adatokat, gondolom a tapasztalatára és ismereteire alapozott. 8800,- Ft körül volt. De ez még mindig olcsóbb, mint akármelyik elektromoss kütyü cseréje - új darabra.
Naplózva
Rico
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3497 Dátum:
2013.08.07 szerda, 15:32:51 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.08.07 szerda, 15:29:03
Igen.
Nem tudom. De gondolom, ha baj lenne belőle, akkor azt is lezárta volna.
Rátette a kompótert, és mivel az nem mutatott hibát, csak adatokat, gondolom a tapasztalatára és ismereteire alapozott. 8800,- Ft körül volt. De ez még mindig olcsóbb, mint akármelyik elektromoss kütyü cseréje - új darabra.
én ledugoztam,mert elvileg akkor falsot sziv a szivósor,nem? elvileg onnan kapja a vákumot-nem?bár én se vágom. én bedugóztam azt is,..
Naplózva
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3498 Dátum:
2013.08.07 szerda, 20:36:54 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2013.08.07 szerda, 15:29:03
Igen.
Nem tudom. De gondolom, ha baj lenne belőle, akkor azt is lezárta volna.
Rátette a kompótert, és mivel az nem mutatott hibát, csak adatokat, gondolom a tapasztalatára és ismereteire alapozott. 8800,- Ft körül volt. De ez még mindig olcsóbb, mint akármelyik elektromoss kütyü cseréje - új darabra.
Aszitidtem hogy saját kézbe vesszed a gépet,ahogy kivesszem az elektronika megy,de én ezentul senkihez sem viszem,egy kocsi teljes bontása a kezemben,egyedül csinátam jegyezem meg,náhány dolognak a neve pedig semmi.Most is kombi gyujtásnál felmegy 1200fordulatra ,de eltelik 1kis idő mig vissza megy 1000fordulatra ,más minden jooo,előtem valakinek nem volt T elemje ,és meghosszabitott ott mindent ,csak várom a lehülést ,addig nem kezdek néki,igy is van bajom a lányom F astrájával.
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
gyulaba55
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 436
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #3499 Dátum:
2013.08.07 szerda, 20:51:20 »
Idézetet írta: gyulaba55 - 2013.08.07 szerda, 20:36:54
Aszitidtem hogy saját kézbe vesszed a gépet,ahogy kivesszem az elektronika megy,de én ezentul senkihez sem viszem,egy kocsi teljes bontása a kezemben,egyedül csinátam jegyezem meg,náhány dolognak a neve pedig semmi.Most is kombi gyujtásnál felmegy 1200fordulatra ,de eltelik 1kis idő mig vissza megy 1000fordulatra ,más minden jooo,előtem valakinek nem volt T elemje ,és meghosszabitott ott mindent ,csak várom a lehülést ,addig nem kezdek néki,igy is van bajom a lányom F astrájával.
Még énsem értem teljesen amit akarok pofázni,tehát valaki előtem cserélte a T elem csatlakozást ,de nem tete bé a T elemet ,hanem hosszantosan megnővelte a kábeleket ,és majd a vákuumozást téritete tőbb felé .szerintem nem joo,de majd megnézem, tulfogyasztás nincs ,annyi van még hogy csipegeti a 5w30es olajat azért mondtam a 10est,mit szoltok a Duralubhoz ,érdemes ki probálni.
Naplózva
Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
Oldalak:
1
...
63
64
65
66
67
68
69
[
70
]
71
72
73
74
75
76
77
...
88
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ