Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 16:57:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83 84 85 86 87 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1677496 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3950 Dátum: 2015.01.22 csütörtök, 10:22:51 »

Szia,
nekem a szelepfedél tömítés után csere után, látványosan visszaesik az olajfogyasztásom.  nyes
És igen, ha elhasználódik a szelepfedeled, okozhat olajfogyást.  rinya
PZs

Préti  worship köszi szépen! angel Minden roszban van valami jó...legalább sűrűn van olajcserém. nyes
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.22 csütörtök, 10:31:29 írta Mikee » Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3951 Dátum: 2015.01.22 csütörtök, 15:30:01 »

... Amúgy Gabi Te vagy a legokosabb köztünk. Smiley  angel

Nekem is lenne egy kérdésem - lehetséges a szelepfedél elhasználódása miatt megnövekedett motorolaj fogyasztásom? Vagy marad a gyűrűzés?
Köszönöm, de azért ez így nem teljesen biztos, hogy igaz. Grin

Ezt kifejtenéd egy picit alaposabban? Mit jelent az, hogy elhasználódás?
Egyébként valószínűbbnek tartom a szelepszárszimering problémát, hogy az miatt eszi az olajat és füstöl. Az olajfolyást azért látnád a szelepfedél tömítés mellett.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3952 Dátum: 2015.01.22 csütörtök, 20:08:07 »

Köszönöm, de azért ez így nem teljesen biztos, hogy igaz. Grin

Ezt kifejtenéd egy picit alaposabban? Mit jelent az, hogy elhasználódás?
Egyébként valószínűbbnek tartom a szelepszárszimering problémát, hogy az miatt eszi az olajat és füstöl. Az olajfolyást azért látnád a szelepfedél tömítés mellett.

Nem füstölök, nem vettem észre. Átfolyik az olaj ott ahol nem kellene, illetve nem zár normálisan.Ha kiveszem lefényképezem.Egyszer már javítottam házilagosan szilóval hehe  vigyor3 Úgylátszik eddig bírta. Kicserélem,és írok mi a helyzet normális lett-e vagy nem. MK1 Mondiknál gyakori a szelepszár szimering problem? Milyen jelei vannak? Hangja normális 10w40-es hang hidegen.  nyes Melegen alig hallani.
Naplózva
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3953 Dátum: 2015.01.22 csütörtök, 21:56:57 »

Hali!
Melyik jeladót cserélted: az alsót vagy a felsőt?
Az egyik a mutatóé, a másik a motorvezérlő kompóteré, de most hirtelen nem tudom, hogy melyik a melyik. Talán valaki okosabb megmondja, meg talán azt is, hogy mi is lehet pontosabban a gond.

MAF-ról lehúzod a csatlakozóját akkor megmarad a probléma?

A felsőt cseréltem ki, a mafot holnap kipróbálom, de akkor sztm azonnal fulladni fog, vagyis eddig azt csinálta, mert hidegen fulladozni is szokot Sad
Köszi, és akkor írok!
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3954 Dátum: 2015.01.23 péntek, 06:57:06 »

Lehet balgaságot mondok, de szelepfedél csiszolásban, síkolásban nem gondolkodtál?

Nem füstölök, nem vettem észre. Átfolyik az olaj ott ahol nem kellene, illetve nem zár normálisan.Ha kiveszem lefényképezem.Egyszer már javítottam házilagosan szilóval hehe  vigyor3 Úgylátszik eddig bírta. Kicserélem,és írok mi a helyzet normális lett-e vagy nem. MK1 Mondiknál gyakori a szelepszár szimering problem? Milyen jelei vannak? Hangja normális 10w40-es hang hidegen.  nyes Melegen alig hallani.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3955 Dátum: 2015.01.25 vasárnap, 09:38:01 »

Lehet balgaságot mondok, de szelepfedél csiszolásban, síkolásban nem gondolkodtál?


Ilyenre nem gondoltam. Minden 1.6-os Mondiban ugyanott megy szét a szelepfedél tömítés ebből gondoltam/gondolom típushiba. 3 Mondit néztem mind ugyanolyan mocival, mindenki szilóval töltötte ki ideiglenesen azt a részt.
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3956 Dátum: 2015.01.26 hétfő, 08:24:18 »

Ezt kifejtenéd bővebben! Hol és milyen szilóval töltötték ki?
Nekem a tömítés "ázik" át, megy tönkre. Most -lekopogom- még nem mutatkoznak a tünetek és el is marad a hidegindításnál a lefulladás és nem eszi az olajat autópályázásnál.
Köszi,
PZs
Ilyenre nem gondoltam. Minden 1.6-os Mondiban ugyanott megy szét a szelepfedél tömítés ebből gondoltam/gondolom típushiba. 3 Mondit néztem mind ugyanolyan mocival, mindenki szilóval töltötte ki ideiglenesen azt a részt.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3957 Dátum: 2015.01.26 hétfő, 21:40:41 »

Ezt kifejtenéd bővebben! Hol és milyen szilóval töltötték ki?
Nekem a tömítés "ázik" át, megy tönkre. Most -lekopogom- még nem mutatkoznak a tünetek és el is marad a hidegindításnál a lefulladás és nem eszi az olajat autópályázásnál.
Köszi,
PZs

Bocsi, hogy csak most írok. angel

Nem lehet, hogy túl húzod a csavarokat? Vagy alatta maradt az éget olaj - le kell kaparni óvatosan szikével a hengerfejről a kakát. Ügyelve ne essen be a blokkba.
Sziló márkáját, típusát nem néztem. Minden MK1 1.6-os Mondinak az 1 henger melletti (ez a legjobban) megy szét örökké.Nekem is oda lett nyomva belőle, bírta kb 8 hónapot. Érthetőbben leírva nyomtunk a szelepfedél tömítésre - ahol szemmel láthatóan már nem szigetelt tökéletesen. Előzménye az olajfogyás volt.

Legfrusztálób dolog, mikor megnéztem az első henger gyertyáját csupa olaj volt...ugye mint minden ember Én is a legrosszabbra gondoltam - kivan nyomva a gyertya menet,repedt a hengerfej stb. Aztán Tibi barátommal leszedtük a szelepfedelet, akkor láttuk mi a szitu.

Jah majd el felejtem, neked a termosztát alatti víz csöved nem enged? Nekem igen Undecided Azt is szilózni szokták az 1.6-os mocikon. Meg a műanyag takarót ami alatt ott a vezérszíj. Zörgött nekem is megoldotta a sziló azt is, de nem teljesen hidegen zörög - ez lehet a kopott feszítőgErgők miatt? Csak szíjat cseréltem gergőket nem.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.26 hétfő, 22:04:46 írta Mikee » Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3958 Dátum: 2015.01.27 kedd, 09:05:34 »

Köszi a választ!
Nekem is ott engedte az olajat és olajköpött volt a gyertya is! Én mindig tömítést cseréltettem, de most utoljára már a szerelő lemosta a hengerfejet és minden koszt, úgy rakta fel az új tömítést, szilót, megvárta a sziló száradást. Nálam is volt rémület, hogy vmi repedt és azért ereszti az olajat, de már karácsony előtt voltunk és nem volt idő tovább kutakodni, így maradt a tisztítás és új gyertya+kábel, tömítés. Azóta OK-s. Nyomaték kulccsal húzzuk meg a csavarokat. Ez csak bennem kérdés, hogy egy 19 éves autónál is érvényes a meghúzási erő? 19 év alatt nagyon sokat fárad az anyag és annyi terhelésnek van kitéve.
Csak egyszer eresztett a cső, de akkor 2 bilincs volt rajta és mindkettő rosszul.  falbav Egyet raktunk vissza, de azt jól!  nyes
Én görgőt és feszítőt egyszerre cseréltettem és nem zörög.
PZS
Bocsi, hogy csak most írok. angel

Nem lehet, hogy túl húzod a csavarokat? Vagy alatta maradt az éget olaj - le kell kaparni óvatosan szikével a hengerfejről a kakát. Ügyelve ne essen be a blokkba.
Sziló márkáját, típusát nem néztem. Minden MK1 1.6-os Mondinak az 1 henger melletti (ez a legjobban) megy szét örökké.Nekem is oda lett nyomva belőle, bírta kb 8 hónapot. Érthetőbben leírva nyomtunk a szelepfedél tömítésre - ahol szemmel láthatóan már nem szigetelt tökéletesen. Előzménye az olajfogyás volt.

Legfrusztálób dolog, mikor megnéztem az első henger gyertyáját csupa olaj volt...ugye mint minden ember Én is a legrosszabbra gondoltam - kivan nyomva a gyertya menet,repedt a hengerfej stb. Aztán Tibi barátommal leszedtük a szelepfedelet, akkor láttuk mi a szitu.

Jah majd el felejtem, neked a termosztát alatti víz csöved nem enged? Nekem igen Undecided Azt is szilózni szokták az 1.6-os mocikon. Meg a műanyag takarót ami alatt ott a vezérszíj. Zörgött nekem is megoldotta a sziló azt is, de nem teljesen hidegen zörög - ez lehet a kopott feszítőgErgők miatt? Csak szíjat cseréltem gergőket nem.
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3959 Dátum: 2015.01.28 szerda, 11:01:26 »

Köszi a választ!
Nekem is ott engedte az olajat és olajköpött volt a gyertya is! Én mindig tömítést cseréltettem, de most utoljára már a szerelő lemosta a hengerfejet és minden koszt, úgy rakta fel az új tömítést, szilót, megvárta a sziló száradást. Nálam is volt rémület, hogy vmi repedt és azért ereszti az olajat, de már karácsony előtt voltunk és nem volt idő tovább kutakodni, így maradt a tisztítás és új gyertya+kábel, tömítés. Azóta OK-s. Nyomaték kulccsal húzzuk meg a csavarokat. Ez csak bennem kérdés, hogy egy 19 éves autónál is érvényes a meghúzási erő? 19 év alatt nagyon sokat fárad az anyag és annyi terhelésnek van kitéve.
Csak egyszer eresztett a cső, de akkor 2 bilincs volt rajta és mindkettő rosszul.  falbav Egyet raktunk vissza, de azt jól!  nyes
Én görgőt és feszítőt egyszerre cseréltettem és nem zörög.
PZS

Értem szóval görgőt mindenképp cserélnem kell. Lehet nekem is elmozdult a bilincs azért engedi a vizet, megnézem. nyes A kor szelepfedél csavaroknál nem mérvadó, szerintem legalábbis. Abban az esetben lenne valószínű, ha minden nap csavargatva lennének - ugye akkor kopna a menet stb.
Mivel neked is ott engedte az olajat - szumma - típushiba jelenséget találtunk. Érdekes miért csak 1.6-os mociknál van ez? !
Naplózva
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3960 Dátum: 2015.01.29 csütörtök, 07:29:21 »

Én még azt is hallottam, hogy a 3-ik hengernél szokták legtöbbször mérni kompressziócsökkenést, hiányt. Szerintem az is egy típushiba.
 
Értem szóval görgőt mindenképp cserélnem kell. Lehet nekem is elmozdult a bilincs azért engedi a vizet, megnézem. nyes A kor szelepfedél csavaroknál nem mérvadó, szerintem legalábbis. Abban az esetben lenne valószínű, ha minden nap csavargatva lennének - ugye akkor kopna a menet stb.
Mivel neked is ott engedte az olajat - szumma - típushiba jelenséget találtunk. Érdekes miért csak 1.6-os mociknál van ez? !
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
Richardson35
Vendég
« Új hozzászólás #3961 Dátum: 2015.01.29 csütörtök, 15:46:49 »

Üdv!
Olyan problémám lenne, hogy amikor ráadom a gyújtást a kocsira felmorog a hütőventillátor egy pillanatra (holott nem szabadna), illetve beindítom a kocsit és az alapjárat fel megy pontosan 1500 fordulatra és bekapcsol a hütő is (mindezt hidegen), ha bemelegszik akkor csak néha gázadásra csinálja.
Azt vettem észre hogy ha a MAF-ot (légtömegmérőt) lehúzom és újraindítom a kocsit, akkor ugrál egy kicsit az alap de nem emeli az alapot és a hütő nem kapcsol be, ha rádugom és újraindítom akkor megint probléma előjön.
Tehát mi lehet a gond? Termosztát alsó/felső jeladó cserélve, beszívott levegőhőmérséklet (MAF) utáni jeladó cserélve.
Kérlek segítsetek!!!

Ford Mondeo MK1 1.6 16V ZETEC
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #3962 Dátum: 2015.02.07 szombat, 09:57:52 »

Szia!

Motorolajos kannába benzint teszek az úgy lehet az autóba?
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Préti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 617



« Új hozzászólás #3963 Dátum: 2015.02.08 vasárnap, 11:12:14 »

Ha előtte kimostad a kannából az olajat, akkor lehet.
Szerintem, ha sok olaj marad benne, akkor nem fog szépen járni a motor. Hasonlóan, mintha repedt lenne a szelepfedél, vagy átengedne a szelepfedél tömítés. Szerintem.
PZs
Szia!

Motorolajos kannába benzint teszek az úgy lehet az autóba?
Naplózva

02'11 Mondeo Kombi 2.0 TDDI, Ghia+  nyes
Múlt:
96'03 Mondeo kombi 1.6, CLX  rinya
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3964 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 11:44:26 »

Motorolajos kannába benzint teszek az úgy lehet az autóba?
Szerintem simán.
Csak ha nagyon üres a csomagtartó, akkor rögzítsd valamivel, hogy ne rendetlenkedjen menet közben.  Grin Cheesy
Pluszsúlynak kell?  nyes
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #3965 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 15:56:46 »

Nem plusz súlynak!
Akkor minek vegyek benzines kannát, hogyha jó a motorolajos is.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #3966 Dátum: 2015.02.13 péntek, 11:07:26 »

Szerintem városban több mint 30 litert eszik az autóm 100 km-en.
15 liter benzin volt benn legalább. Mentem kb. 20 km-t, és majdnem piroson van a mutató, ami ugye azt jelenti, hogy 8 liter van még a tankba. Már 10 km után világított a benzinkút lámpa.
 wow1
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #3967 Dátum: 2015.02.14 szombat, 14:14:59 »

Sziasztok!

A motort, motorteret mivel érdemes lemosni, tiszta olaj minden.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3968 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 13:29:03 »

Sziasztok!

A motort, motorteret mivel érdemes lemosni, tiszta olaj minden.
Szerintem Brigi, és magasnyomású.
De az elektromos dolgokra/csatikra figyelj, ha lehet, ne kapják direktbe a vízsugarat.
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3969 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 13:30:56 »

Szerintem városban több mint 30 litert eszik az autóm 100 km-en.
15 liter benzin volt benn legalább. Mentem kb. 20 km-t, és majdnem piroson van a mutató, ami ugye azt jelenti, hogy 8 liter van még a tankba. Már 10 km után világított a benzinkút lámpa.
 wow1
1, Ne bízz a mutatóban, igen csalóka az állása, pláne alacsony üzemanyagszintnél.
2, Adjál neki egy kis injektor tisztítót a köve nagyobb mennyiségű tankolásnál.
3, Mikori és milyen állapotúak a gyertyáid/kábeleid?
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #3970 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 18:02:09 »

1, Ne bízz a mutatóban, igen csalóka az állása, pláne alacsony üzemanyagszintnél.
2, Adjál neki egy kis injektor tisztítót a köve nagyobb mennyiségű tankolásnál.
3, Mikori és milyen állapotúak a gyertyáid/kábeleid?

Nem tudom mikoriak és milyen állapotúak a gyertyák és a kábelek sajna.

De új saccom szerint 20 liter körül fogyaszt városban.
Most már megcsináljuk az olajcserét, szűrő cserét aztán további javításokat.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3971 Dátum: 2015.02.18 szerda, 11:06:37 »

Nem tudom mikoriak és milyen állapotúak a gyertyák és a kábelek sajna.

De új saccom szerint 20 liter körül fogyaszt városban.
Most már megcsináljuk az olajcserét, szűrő cserét aztán további javításokat.

20 l ?  Roll Eyes wow1 Oké 2000 cm3 - de ez akkor is nagyon sok. Gumijaid nem laposak? Nem fog be a féked menet közben? Jók a kerék csapágyak? 13-15 literes fogyi városban elfogadható ekkora motortól. Persze lábfüggő ezis.

Vagypedig 2.5 V6 24 valve van benne véletlen, ?! Csak nem vetted eddig észre. laugh Grin nyes
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.18 szerda, 11:08:11 írta Mikee » Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #3972 Dátum: 2015.02.19 csütörtök, 18:18:06 »

20 l ?  Roll Eyes wow1 Oké 2000 cm3 - de ez akkor is nagyon sok. Gumijaid nem laposak? Nem fog be a féked menet közben? Jók a kerék csapágyak? 13-15 literes fogyi városban elfogadható ekkora motortól. Persze lábfüggő ezis.

Vagypedig 2.5 V6 24 valve van benne véletlen, ?! Csak nem vetted eddig észre. laugh Grin nyes

Helló Mikee!
Gumi nyomást még nem mértem. Nehogy leeresszem a gumikat , hogy is kell mérni?
Most van új első fékbetét, a hátsó is el van kopva. Csaknem fog a fék be menet közben. Kerékcsapágyakat nem tudom.
Azt észrevettem volna, hogy 2.5 v6 24.
Enyém 2.0 16 szelep.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3973 Dátum: 2015.02.20 péntek, 19:56:49 »

Helló Mikee!
Gumi nyomást még nem mértem. Nehogy leeresszem a gumikat , hogy is kell mérni?
Most van új első fékbetét, a hátsó is el van kopva. Csaknem fog a fék be menet közben. Kerékcsapágyakat nem tudom.
Azt észrevettem volna, hogy 2.5 v6 24.
Enyém 2.0 16 szelep.


Benzinkútra elmész, rádugod a tömlőt - megnézed mit mutat. 2.2-2.5 BAR-on még van tapadás (méret függő % gumi függő) attól többet ne nagyon nyomass bele. Kollegám 3.2 BAR-on jár az Opeljével, azt mondja 2 L benzint spórol így. Amennyiben az első kettő fékbetéted zsír új annak be kell kopni - hogy ne érjen hozzá menet közben a tárcsához. Kicsi a valószínűsége ezért lenne többlet fogyi. Hogyan gyorsul a vasad? 3500/min  körül mellbe vágó gyorsulás? Azért kérdezem, mert ha nem is megy - akkor más gond van. Motor olajfogyi normális? Nekem is volt olyan mk1-es mondim 2.0 16 v DOHC ami zabált, és nem is ment nem szerettem volna kínlódani vele, plussz papírjai sem volt teljesen rendben - vissza vittem az eladónak, és vissza adta a pénzt.
Naplózva
Andris 1. fordmondeója
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104


E-mail
« Új hozzászólás #3974 Dátum: 2015.02.21 szombat, 21:39:33 »

Benzinkútra elmész, rádugod a tömlőt - megnézed mit mutat. 2.2-2.5 BAR-on még van tapadás (méret függő % gumi függő) attól többet ne nagyon nyomass bele. Kollegám 3.2 BAR-on jár az Opeljével, azt mondja 2 L benzint spórol így. Amennyiben az első kettő fékbetéted zsír új annak be kell kopni - hogy ne érjen hozzá menet közben a tárcsához. Kicsi a valószínűsége ezért lenne többlet fogyi. Hogyan gyorsul a vasad? 3500/min  körül mellbe vágó gyorsulás? Azért kérdezem, mert ha nem is megy - akkor más gond van. Motor olajfogyi normális? Nekem is volt olyan mk1-es mondim 2.0 16 v DOHC ami zabált, és nem is ment nem szerettem volna kínlódani vele, plussz papírjai sem volt teljesen rendben - vissza vittem az eladónak, és vissza adta a pénzt.

Megnézem a nyomást is.
Nekem zetec motoros.
Tud gyorsulni általában. Dombnak már jól bőg a motor.
Naplózva

Mk1 95' turnier(estate) 2.0 16v glx
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3975 Dátum: 2015.02.21 szombat, 22:49:42 »

Megnézem a nyomást is.
Nekem zetec motoros.
Tud gyorsulni általában. Dombnak már jól bőg a motor.


Ha van erő, akkor nem kopott a motor - tehát nem lehet többlet fogyasztás. Gyertyákat vedd ki, nézd meg milyen állapotban vannak.Enyit tudtam segíteni, majd valaki okosabb ír valamit. Smiley worship
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #3976 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:29:52 »

Sziasztok!

Vezérműszíjat nehéz cserélni?
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3977 Dátum: 2015.02.25 szerda, 14:15:15 »

Sziasztok!

Vezérműszíjat nehéz cserélni?
Ahogy én láttam/figyeltem, nem egyszerű Smiley.
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3978 Dátum: 2015.02.25 szerda, 17:51:06 »

Sziasztok!

Vezérműszíjat nehéz cserélni?

Youtube-on van egy (vagytöbb) video róla. De én sem magam cseréltem, inkább elvittem egy szerelőhöz.
Naplózva
rocky
Vendég
« Új hozzászólás #3979 Dátum: 2015.02.27 péntek, 18:14:08 »

Sziasztok Smiley

Új tag lennék itt közöttetek, sajnos csak a napokban ötlött be, hogy itt kéne segitséget kérnem, mert ahogy elnézem van itt pár rutinos mondeos honfitársam.
A promlémám sajnos nem egyszerü, kb 5 honapja van egy 93" 1,6 benzines mondeom, eleinte tökéletesem ment minden szépen dolgozott a motor, a kasztni kicsit zörgött de az tulélném, a gond a motor körül van, kb 1 honapja elkezdett dadogni, és visszapuffogni  a motor ,(régi ladák karburátorja csinálta) majd elvittem egy computer olvasásra, ami sajnos nem segitett, a szaki szerint nem elektromos a probléma ezért nem tudta kiolvasni, majd kimérettem a kábelsort, elvileg az rendben, tettünk bele uj gyertyát, kifujtam contactal a légtömegméröt is, de semmi változás... Mostanra egyre csunyábban dadog és puffog, hirtelen padlogáznál nem pörög fel rendesen, lassu gáznyomásnál szépen ketyeg, valamint  fékezésnél leesik az alapjárat, és ingadozik, néha le is áll, ujabban már kanyarban is leállt, kezd veszélyes lenni... és mintha az egyik henger nem is dolgozna néha... most már ott tartok hogy elözni sem merek vele, és emelkedön szinte kinlodás menni vele, ugy puffog és dadog...
Megkérdeztem már pár embert hogy kb merre kéne indulnom, egyik lambdaszondát mondott, másik katalizátort, harmadik computert, negyedik légtömegméröt, stb...
Hozzá tenném nem vagyok vmi nagy zseni autoszerelésben, sajnos nem nagyon értek hozzá  Embarrassed
Ha valakinek van valami ötlete esetleg hasonlo tapasztalata, és tudna ajánlani valami olcso megoldást vagy probálkozást, azt nagyon megköszönném, jolenne ha nem kéne kicserélnem 5 - 6 alkatrészt, hogy megjavuljon a vasam!
További jo forumozást mkinek! Tisztelettel : Solo

Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #3980 Dátum: 2015.02.27 péntek, 18:37:09 »



Szia!

Először egy fojtószelep tisztítást javasolnék, ha nagyon el van koszolódva.

Reggel hidegen szépen indul, 1500< alapjárat 1-2 másodpercig, utána 1000-1200 ?

Egyébként alapjárat melegen jó?

Gyertyák milyenek?

Üdv:

zsolio

Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3981 Dátum: 2015.02.27 péntek, 18:42:00 »


Sziasztok Smiley

Új tag lennék itt közöttetek, sajnos csak a napokban ötlött be, hogy itt kéne segitséget kérnem, mert ahogy elnézem van itt pár rutinos mondeos honfitársam.
A promlémám sajnos nem egyszerü, kb 5 honapja van egy 93" 1,6 benzines mondeom, eleinte tökéletesem ment minden szépen dolgozott a motor, a kasztni kicsit zörgött de az tulélném, a gond a motor körül van, kb 1 honapja elkezdett dadogni, és visszapuffogni  a motor ,(régi ladák karburátorja csinálta) majd elvittem egy computer olvasásra, ami sajnos nem segitett, a szaki szerint nem elektromos a probléma ezért nem tudta kiolvasni, majd kimérettem a kábelsort, elvileg az rendben, tettünk bele uj gyertyát, kifujtam contactal a légtömegméröt is, de semmi változás... Mostanra egyre csunyábban dadog és puffog, hirtelen padlogáznál nem pörög fel rendesen, lassu gáznyomásnál szépen ketyeg, valamint  fékezésnél leesik az alapjárat, és ingadozik, néha le is áll, ujabban már kanyarban is leállt, kezd veszélyes lenni... és mintha az egyik henger nem is dolgozna néha... most már ott tartok hogy elözni sem merek vele, és emelkedön szinte kinlodás menni vele, ugy puffog és dadog...
Megkérdeztem már pár embert hogy kb merre kéne indulnom, egyik lambdaszondát mondott, másik katalizátort, harmadik computert, negyedik légtömegméröt, stb...
Hozzá tenném nem vagyok vmi nagy zseni autoszerelésben, sajnos nem nagyon értek hozzá  Embarrassed
Ha valakinek van valami ötlete esetleg hasonlo tapasztalata, és tudna ajánlani valami olcso megoldást vagy probálkozást, azt nagyon megköszönném, jolenne ha nem kéne kicserélnem 5 - 6 alkatrészt, hogy megjavuljon a vasam!
További jo forumozást mkinek! Tisztelettel : Solo



Nekem is ugyanez volt már leírtam egy párszor.

Megoldás

1.Gyertyakábel csere - újra nem olyan drága.

2.EGR off - lehúzod a vékony vákumcsövet EGR szelep háta megett  vigyor3 ->LOL^ meglátod, ha eljutsz odáig. Van aki "levakolja" anyit jelent elzárod a visszaáramló gáz útját mindenhol.

3.MAF-nak nem kell kontakt spré, óvatosan megtisztítod a melegedő fém szálakat egy puha szőrű ecsettel.(milyen anyagból van? nem tom valszeg valami jó hővezető képességű fém)

4.Lamdba szonda csere - nekem nem kellett - neked lehet kell. Az sem egetverő összeg.


Enyit tudtam segíteni.

A régi problémám/problámáim megoldóttak. Már írtam korábban az elcsöppenő hűtővíz hibámról. Alaposan szemügyre vettem a termosztátot kiderült hajszálrepedés van rajta - mely a gumicső takarásában volt. Cső lehúzása közben el is tört. Tartalékba volt egy ugyanilyen termosztát - beleraktam, és a hidegindítási probléma is megszünt. (majdnem 3 henger-de nem az  fura járás) Szóval akinek a hidegindítással vannak bajai cserélje mind kettő hőmérséklet jeladót. Valaki már írta, nekem is megoldotta. vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.28 szombat, 12:16:20 írta Mikee » Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #3982 Dátum: 2015.02.28 szombat, 17:19:22 »

Sziasztok!

MA katalizátort cseréltem de a leömlőnél valami nem okés, kifúj, jó hangos lett, kell oda valami tömítés, mert nem volt benne semmi, 2 rugós csavart mennyire kell meghúzni? Valamit elrontottam az biztos, de hogy mit.... köszönöm!
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #3983 Dátum: 2015.02.28 szombat, 18:00:12 »

Kollegám 3.2 BAR-on jár az Opeljével, azt mondja 2 L benzint spórol így.

Ha ez az opel egy átlagos személyautó súlyú és  méretű, akkor életveszélyes a móka a minimális tapadás miatt, főleg ilyenkor télen, plusz kirázza a szuszt belőle, harmadszor meg jó esetben fél liter benzint ha spórol így. Mellesleg egyszer ültem télen havas úton egy olyan kocsiban aminek mint kiderűlt, véletlenül kb. 3,5 barra fújták fel a gumijait a rossz nyomásmérő miatt. A Nagyvárad téri felüljáróról lefele a sor elején befékeztek,  mndenki megállt, ő meg blokkoló kerekekkel gyakorlatilag mint a szánkó, felgyorsulva megtolta a sort (igaz, nem volt a járgányban ABS, de volt más is akinek szintén nem, viszont rendben volt a guminyomása).

Feri
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3984 Dátum: 2015.02.28 szombat, 18:06:05 »

Ha ez az opel egy átlagos személyautó súlyú és  méretű, akkor életveszélyes a móka a minimális tapadás miatt, főleg ilyenkor télen, plusz kirázza a szuszt belőle, harmadszor meg jó esetben fél liter benzint ha spórol így. Mellesleg egyszer ültem télen havas úton egy olyan kocsiban aminek mint kiderűlt, véletlenül kb. 3,5 barra fújták fel a gumijait a rossz nyomásmérő miatt. A Nagyvárad téri felüljáróról lefele a sor elején befékeztek,  mndenki megállt, ő meg blokkoló kerekekkel gyakorlatilag mint a szánkó, felgyorsulva megtolta a sort (igaz, nem volt a járgányban ABS, de volt más is akinek szintén nem, viszont rendben volt a guminyomása).

Feri

Én is elmondtam neki mi a szitu ha túlvan fújva a gumi. Ő azt mondta így spórol benzint. Neki így a jó...Én nem mennék 3.0 bar fölé az tuti. Marad a 2.2 - 2.5 bar. Tapadás is egy biztonsági szempont-főleg ahogy írtad télen.
Naplózva
beFORDulok
Vendég
« Új hozzászólás #3985 Dátum: 2015.03.03 kedd, 11:57:16 »

Sziasztok !

Szintén motor rángatással kapcsolatban kérnék segítséget.
1.6-os benzines mondim hidegen tökéletesen működik és ez alatt a hideg időt értem.
Tehát télen képes vagyok akár 20-30 km-t is autózni tünetmentesen, de ha melegszik az idő vagy netán beköszönt a nyár akkor képes már az indulás pillanatától kezdve rángatni.
Az alapjáratom ingadozik sőt ha bemelegszik a gáz levételekor le is áll a motor.
Kigyorsításkor vagy hirtelen gázadáskor olyan érzés mintha nem kapna elegendő üzemanyagot, vagy szakaszosan nem kapna mert úgy rángat mint egy vadló, majdnem lefejelem néha a szélvédőt.
Konkrétan félelmetes, a párom már nemhogy vezetni nem hajlandó, de már belesem ül.
S E G í T S E T E K !!!!!!!!!!!
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3986 Dátum: 2015.03.03 kedd, 12:40:41 »

Sziasztok !

Szintén motor rángatással kapcsolatban kérnék segítséget.
1.6-os benzines mondim hidegen tökéletesen működik és ez alatt a hideg időt értem.
Tehát télen képes vagyok akár 20-30 km-t is autózni tünetmentesen, de ha melegszik az idő vagy netán beköszönt a nyár akkor képes már az indulás pillanatától kezdve rángatni.
Az alapjáratom ingadozik sőt ha bemelegszik a gáz levételekor le is áll a motor.
Kigyorsításkor vagy hirtelen gázadáskor olyan érzés mintha nem kapna elegendő üzemanyagot, vagy szakaszosan nem kapna mert úgy rángat mint egy vadló, majdnem lefejelem néha a szélvédőt.
Konkrétan félelmetes, a párom már nemhogy vezetni nem hajlandó, de már belesem ül.
S E G í T S E T E K !!!!!!!!!!!

Nyugi segítünk.  Wink

1.Gyertyacsere

2.Gyertyakábel csere

3.EGR szelep kiiktatás

4.MAF szenzor tisztítás

5.Ha ezek után sem lesz jó, LAMBDA szonda csere.

Sok sikert. wave
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #3987 Dátum: 2015.03.03 kedd, 19:05:07 »

EGR szelepnél elég ha csak lehúzom a vákumcsővét?
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3988 Dátum: 2015.03.03 kedd, 22:00:13 »

EGR szelepnél elég ha csak lehúzom a vákumcsővét?

Nekem is úgy van, már rég óta. Azt mondják idővel ez sem elég. Én megvárom az "idővel" dolgot.  nyes
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #3989 Dátum: 2015.03.03 kedd, 22:07:17 »

Oks, köszi
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3990 Dátum: 2015.03.03 kedd, 23:17:37 »

Oks, köszi
Szívesen.
A rugókat Én érzéssel húztam meg, nem kell teljesen össze zárni a rugó réseket hőtágulás miatt.
A leömlőnél kell lennie, egy kör alakú kúpos gyűrűnek. Ami bele illik az öntvény leömlő - és a katalizátor mélyedéseibe. Ez tömítené a réseket, szerintem ezt nem raktad vissza, az furcsa lenne ha nem lett volna benne szétszereléskor.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.03 kedd, 23:30:15 írta Mikee » Naplózva
beFORDulok
Vendég
« Új hozzászólás #3991 Dátum: 2015.03.04 szerda, 18:07:27 »

Nyugi segítünk.  Wink

1.Gyertyacsere

2.Gyertyakábel csere

3.EGR szelep kiiktatás

4.MAF szenzor tisztítás

5.Ha ezek után sem lesz jó, LAMBDA szonda csere.

Sok sikert. wave
Naplózva
beFORDulok
Vendég
« Új hozzászólás #3992 Dátum: 2015.03.04 szerda, 18:13:24 »

Voltam szerelőnél  rinya

Egr levakolva
Kábelek jók
gyertya jó
T gumi *** azt cseréltük
Trafó bemérve jó

Alapjáratom tökéletes, sőt üresben ha kell felpörgethetem 5000-res fordulatra.
Ellenben mihelyt elindultam elkezdet dadogni, rángatni mint eddig.
A szerelőm vezérlő egységre gyanakszik, de állítólag nem olcsó sőt drága mert kell hozzá az IMO kód, új kulcs stb.....
Ez létezhet  falbav
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #3993 Dátum: 2015.03.04 szerda, 18:17:32 »

Szívesen.
A rugókat Én érzéssel húztam meg, nem kell teljesen össze zárni a rugó réseket hőtágulás miatt.
A leömlőnél kell lennie, egy kör alakú kúpos gyűrűnek. Ami bele illik az öntvény leömlő - és a katalizátor mélyedéseibe. Ez tömítené a réseket, szerintem ezt nem raktad vissza, az furcsa lenne ha nem lett volna benne szétszereléskor.


Nem volt, most amit kaptam boltban az sem jó nem lehetett összerakni, összeraktam annélkül, de kifuj, tömitőpaszta esetleg jó lenne?
Naplózva
Mike31
Vendég
« Új hozzászólás #3994 Dátum: 2015.03.04 szerda, 18:45:15 »

Voltam szerelőnél  rinya

Egr levakolva
Kábelek jók
gyertya jó
T gumi *** azt cseréltük
Trafó bemérve jó

Alapjáratom tökéletes, sőt üresben ha kell felpörgethetem 5000-res fordulatra.
Ellenben mihelyt elindultam elkezdet dadogni, rángatni mint eddig.
A szerelőm vezérlő egységre gyanakszik, de állítólag nem olcsó sőt drága mert kell hozzá az IMO kód, új kulcs stb.....
Ez létezhet  falbav


Vezérlőegység lenne...hmm...nem kizárt keress ilyet bontottan,és a járulékos dolgokat. Szakadás valahol ? Vagy test hiba? Üzemanyag ellátás jó ? Nyomás próbát nézz rajta üzemmeleg motoron.   Vigyázz tűzveszélyes !   Járj el körültekintően!Nézz át minden kábelt (már amelyikhez hozzáférsz)Jobbat nem tudok. Álltalában az álltalam feljebb leírt megoldás javaslatok segíteni szoktak. Úgylátszik neked nem vált be. Mindenképp írj ide érdekelnek a fejlemények. Sok sikert, remélem sikerül megjavítanod, vagy megjavítattni. eljen


Nem volt, most amit kaptam boltban az sem jó nem lehetett összerakni, összeraktam annélkül, de kifuj, tömitőpaszta esetleg jó lenne?

Bardiauton - a minap kerestem ezt a dolgot. Ott sincs készleten, max rendelni lehet. Szerintem jobban jársz egy bontottal. Kipuf tömítő ideiglenes megoldás lenne de csak lenne - ha nem kéne belőle egy vagonnal. Tehát ez nem lenne ideiglenesen sem jó. Én így gondolom.Nézz szét fórumon, hátha van valakinek bonottan. Vagy olx.hu. Mindenképp írj ide mizu a gépeddel. angel
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.04 szerda, 18:49:20 írta Mikee » Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #3995 Dátum: 2015.03.04 szerda, 19:04:02 »

Vezérlőegység lenne...hmm...nem kizárt keress ilyet bontottan,és a járulékos dolgokat. Szakadás valahol ? Vagy test hiba? Üzemanyag ellátás jó ? Nyomás próbát nézz rajta üzemmeleg motoron.   Vigyázz tűzveszélyes !   Járj el körültekintően!Nézz át minden kábelt (már amelyikhez hozzáférsz)Jobbat nem tudok. Álltalában az álltalam feljebb leírt megoldás javaslatok segíteni szoktak. Úgylátszik neked nem vált be. Mindenképp írj ide érdekelnek a fejlemények. Sok sikert, remélem sikerül megjavítanod, vagy megjavítattni. eljen

Bardiauton - a minap kerestem ezt a dolgot. Ott sincs készleten, max rendelni lehet. Szerintem jobban jársz egy bontottal. Kipuf tömítő ideiglenes megoldás lenne de csak lenne - ha nem kéne belőle egy vagonnal. Tehát ez nem lenne ideiglenesen sem jó. Én így gondolom.Nézz szét fórumon, hátha van valakinek bonottan. Vagy olx.hu. Mindenképp írj ide mizu a gépeddel. angel


Bárdisat rendeltem, de az nem jó, autószerelőm azt ponta hogy jó lesz a paszta, holnap melo után kipróbálom, ha addig is lenne valakinek ötlete szóljon, köszi idegesit mert annyira kifuj, hogy le is áll a motor, erő az nuku
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #3996 Dátum: 2015.03.04 szerda, 19:49:15 »


Bárdisat rendeltem, de az nem jó, autószerelőm azt ponta hogy jó lesz a paszta, holnap melo után kipróbálom, ha addig is lenne valakinek ötlete szóljon, köszi idegesit mert annyira kifuj, hogy le is áll a motor, erő az nuku

szia!

4. MAF szenzor takarítás

Megcsináltátok?

Ha az alapjárati motor csatiját meleg motornál alapjáraton széthúzod, leáll?

zsolio
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #3997 Dátum: 2015.03.04 szerda, 20:39:00 »

Voltam szerelőnél  rinya

Egr levakolva
Kábelek jók
gyertya jó
T gumi *** azt cseréltük
Trafó bemérve jó

Alapjáratom tökéletes, sőt üresben ha kell felpörgethetem 5000-res fordulatra.
Ellenben mihelyt elindultam elkezdet dadogni, rángatni mint eddig.
A szerelőm vezérlő egységre gyanakszik, de állítólag nem olcsó sőt drága mert kell hozzá az IMO kód, új kulcs stb.....
Ez létezhet  falbav

Biztos, hogy jók a gyertyák és kábeleik? Mennyi km és idő van bennük?
Ahogy írod, hogy terhelésre rakoncátlankodik, nekem nagyon úgy tűnik, hogy átüt a kábel v. gyertya - de hangsúlyozom, nem vagyok szerelő.

Újratanítás volt?
Naplózva
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #3998 Dátum: 2015.03.04 szerda, 21:16:01 »


Bárdisat rendeltem, de az nem jó, autószerelőm azt ponta hogy jó lesz a paszta, holnap melo után kipróbálom, ha addig is lenne valakinek ötlete szóljon, köszi idegesit mert annyira kifuj, hogy le is áll a motor, erő az nuku

Szia!

Melyik motorral szerelt az autód?

Neked az a kipufogó tömítés kell, amelyiken nincs a csavarnak lyuk. pl. ilyen http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P1303&cMegnNr=2609

Van a Bárdinál is.
Naplózva
majki85
Vendég
« Új hozzászólás #3999 Dátum: 2015.03.04 szerda, 21:19:32 »

Szia!

Melyik motorral szerelt az autód?

Neked az a kipufogó tömítés kell, amelyiken nincs a csavarnak lyuk. pl. ilyen http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P1303&cMegnNr=2609

Van a Bárdinál is.

Szia!
1.8benzin dohc motor 1993
Bárdinál 1900ftosat kaptam, kúpus fémszálas kerek, de azzal sehogy sem sikerült összerakni
Naplózva
Oldalak: 1 ... 73 74 75 76 77 78 79 [80] 81 82 83 84 85 86 87 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.04 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.