Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 16:11:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 [40] 41 42 43 44 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 948292 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1950 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 11:20:14 »

Idézetet írta: thomyka
 Nem eszi a vízet egy kicsit srm
Télen természetes, ha gőzöl a kipufogó. Főleg, ha esetleg rövid távokat mész vele. Nekem a régi 1.8-as is ilyen volt télen, aztán ha hosszabb távon mentem vele, akkor gondolom elpárolgott minden lecsapódott víz a kipufogóból.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.27 vasárnap, 12:32:59 írta xrobe » Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Daemoncar002
Vendég
« Új hozzászólás #1951 Dátum: 2016.11.27 vasárnap, 12:45:12 »

Télen természetes, ha gőzöl a kipufogó. Főleg, ha esetleg rövid távokat mész vele. Nekem a régi 1.8-as is ilyen volt télen, aztán ha hosszabb távon mentem vele, akkor gondolom elpárolgott minden lecsapódott víz a kipufogóból.

Köszönöm a segítségeket
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1952 Dátum: 2016.11.29 kedd, 10:37:51 »

Uraim!
Cserélt már valaki sk, szelepfedél tömítést?
Kissé (nagyon) olajos a motor külseje és ez a legfelső pont, ahol kifolyni vélem az olajat.
Megoldható házilag - mármint könnyű?
Vannak buktatói?
köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1953 Dátum: 2016.11.29 kedd, 10:44:39 »

Uraim!
Cserélt már valaki sk, szelepfedél tömítést?
Kissé (nagyon) olajos a motor külseje és ez a legfelső pont, ahol kifolyni vélem az olajat.
Megoldható házilag - mármint könnyű?
Vannak buktatói?
köszönöm
Én cseréltem az mk1-en. Elring márkájút raktam bele, nem vészes feladat. A probléma az volt, hogy pár hét/hónap után ugyanúgy folyt mellette az olaj. Azóta a kocsit eladtuk, ezzel együtt.
Sokan írták, hogy cserekor használjunk szelepfedél tömítő pasztát mellé, és akkor lesz jó, szóval én ma már így csinálnám.
UI: Utána nem árt egy olajcsere, hogy ami por belemegy az olajba, azt lecseréld. Szóval olajcsere előtt érdemes csinálni.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Bizsu1st
Vendég
« Új hozzászólás #1954 Dátum: 2016.11.29 kedd, 11:25:49 »

Köszönöm a válaszokat  worship
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1955 Dátum: 2016.11.29 kedd, 14:44:58 »

Én cseréltem az mk1-en. Elring márkájút raktam bele, nem vészes feladat. A probléma az volt, hogy pár hét/hónap után ugyanúgy folyt mellette az olaj. Azóta a kocsit eladtuk, ezzel együtt.
Sokan írták, hogy cserekor használjunk szelepfedél tömítő pasztát mellé, és akkor lesz jó, szóval én ma már így csinálnám.
UI: Utána nem árt egy olajcsere, hogy ami por belemegy az olajba, azt lecseréld. Szóval olajcsere előtt érdemes csinálni.

Köszönöm. Úgy is aktuális lassan az oil csere. Így megejthetem a kettőt 1ütt.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1956 Dátum: 2016.11.29 kedd, 17:06:56 »

Köszönöm. Úgy is aktuális lassan az oil csere. Így megejthetem a kettőt 1ütt.

Az olajsapka körül nem olajos?
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #1957 Dátum: 2016.11.30 szerda, 08:06:55 »

Az olajsapka körül nem olajos?

Ott nem, de kb a szelepfedél vonalától lefelé, körbe, az egész motorblokk.
Nem is akarok belegondolni, hogy esetleg komolyabb a probléma ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
puflee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53



E-mail
« Új hozzászólás #1958 Dátum: 2016.11.30 szerda, 10:09:17 »

Sziasztok!

Kb egy hónapja általában reggeli elindulás után azt tapasztalom, hogy elindulás után pár perccel, ha megállok egy lámpánál vagy egy táblánál és újra indulnék el, akkor csak gurul az autó és egyszer csak hirtelen megugrik és megy tovább. Meleg motornál semmi probléma nincs ezzel. Ötlet, hogy ez mitől lehet? 1997-es 2.0 MK II-es Az egyik haverom azt mondja, hogy lehet gyertya probléma, de kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is mielőtt nekiállnék a gyertyacserének. Esetleg ha tényleg az lenne milyen gyertyát ajánlotok?

Előre is köszi a válaszokat.
Naplózva

Ford Mondeo MK2 2.0 GLX
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1959 Dátum: 2016.11.30 szerda, 13:26:33 »

Sziasztok!

Kb egy hónapja általában reggeli elindulás után azt tapasztalom, hogy elindulás után pár perccel, ha megállok egy lámpánál vagy egy táblánál és újra indulnék el, akkor csak gurul az autó és egyszer csak hirtelen megugrik és megy tovább. Meleg motornál semmi probléma nincs ezzel. Ötlet, hogy ez mitől lehet? 1997-es 2.0 MK II-es Az egyik haverom azt mondja, hogy lehet gyertya probléma, de kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is mielőtt nekiállnék a gyertyacserének. Esetleg ha tényleg az lenne milyen gyertyát ajánlotok?

Előre is köszi a válaszokat.

Lehet csak én nem értem, de akkor ez a csak gurul most mit takar? Nyomod a gázt, és nem pörög fel a motor, vagy csak erőtlen, vagy rángat, vagy a motor pörög, de nem forgatja a kerekeket...?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
puflee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53



E-mail
« Új hozzászólás #1960 Dátum: 2016.11.30 szerda, 16:09:29 »

Jogos a kérdés, bocs, tehát nyomom a gázt és nem pörög fel és olyan 5-10 másodperc múlva ugrik egyet és mintha mi sem történt volna működik minden tökéletesen.


Lehet csak én nem értem, de akkor ez a csak gurul most mit takar? Nyomod a gázt, és nem pörög fel a motor, vagy csak erőtlen, vagy rángat, vagy a motor pörög, de nem forgatja a kerekeket...?
Naplózva

Ford Mondeo MK2 2.0 GLX
Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1961 Dátum: 2016.11.30 szerda, 18:16:47 »

Jogos a kérdés, bocs, tehát nyomom a gázt és nem pörög fel és olyan 5-10 másodperc múlva ugrik egyet és mintha mi sem történt volna működik minden tökéletesen.


A gyertyákat megnézhetitek (plusz egy hézagállítás sose árt) de nem hiszem, hogy az lenne a probléma. Nekem kicsit úgy hangzik, mintha le lenne fojtva a motor. Melegen sose fordult ez elő?
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
puflee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53



E-mail
« Új hozzászólás #1962 Dátum: 2016.11.30 szerda, 20:23:11 »

Melegen sose volt ezzel probléma. Munka miatt állatlába csak hétvégente használom a kocsit és most a hidegebb időszakban kezdte ezt csinálni.


A gyertyákat megnézhetitek (plusz egy hézagállítás sose árt) de nem hiszem, hogy az lenne a probléma. Nekem kicsit úgy hangzik, mintha le lenne fojtva a motor. Melegen sose fordult ez elő?
Naplózva

Ford Mondeo MK2 2.0 GLX
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #1963 Dátum: 2016.12.02 péntek, 17:34:02 »

Az alapjárati levegőmotort is le kellene ellenőrizni mert ha az üzemanyag ellátás rendben, akkor vagy sok vagy kevés a levegő hideg motornál
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
puflee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53



E-mail
« Új hozzászólás #1964 Dátum: 2016.12.02 péntek, 17:43:07 »

Lehet, hogy hülyeséget fogok most kérdezni,de ha a benzinszűrőt még az előző tulaj cserélte kb 4 éve attól is lehet ez?



Az alapjárati levegőmotort is le kellene ellenőrizni mert ha az üzemanyag ellátás rendben, akkor vagy sok vagy kevés a levegő hideg motornál
Naplózva

Ford Mondeo MK2 2.0 GLX
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #1965 Dátum: 2016.12.02 péntek, 20:03:07 »

Nem hülyeség, de nem valószínü, hogy eltömődött volna a benzinszűrő. Egy benzinnyomásmérést esetleg meg lehetne ejteni a diagnosztikával együtt és ha dob hibakódot, akkor talán forró nyomon el lehetne indulni.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
puflee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 53



E-mail
« Új hozzászólás #1966 Dátum: 2016.12.03 szombat, 11:26:56 »

Üdv!

Köszi a tippet, akkor ez lesz.

Üdv.: Norbi

Nem hülyeség, de nem valószínü, hogy eltömődött volna a benzinszűrő. Egy benzinnyomásmérést esetleg meg lehetne ejteni a diagnosztikával együtt és ha dob hibakódot, akkor talán forró nyomon el lehetne indulni.

Üdv: László
Naplózva

Ford Mondeo MK2 2.0 GLX
Zorach
Vendég
« Új hozzászólás #1967 Dátum: 2016.12.04 vasárnap, 08:33:04 »

Sziasztok.Kb egy éve van nálam egy 1999-es 1.8 benzines mondeo.Eddig semmi baj nem volt vele,de tegnap haza értem és kb 20 perc után indultam volna el ám a kocsi beindulás után felpörgött majd olyan módon járt mintha kihagyna egy-két henger aztán hirtelen leállt egy kis autó durrogással ameddig viszont járt fütyülő hang is kisérte.Ha valaki tudna választ rá hogy merre induljak el a hiba kereséssel nagyon hálás lennék.

Köszönettel Zsolt(Érd)
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.04 vasárnap, 20:41:55 írta Zorach » Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1968 Dátum: 2016.12.06 kedd, 16:56:00 »

Sziasztok!
Érdeklődnék hogy mi a különbség RKF 1.8 benzin és RKA 1.8 benzin motor között?
Nekem be lett rakva az RKF az RKA helyére de viszont most hogy hidegek vannak a hideg indításkor 1500-2000 az alapjárat kb: 2-3 perig max aztán le esik 1250-re. Menetközben is érezni hogy 1500-as fordulaton viszi a motor a bódét gáz használat nélkül,és benyomott kuplungnál is tartja az 1500-öt míg meg nem áll a kocsi,ha megállok vele akkor kissé esik le 1250-re és csak utána esik le lassan 1000-900 körülire. Leteszem a kocsit parkolóban vagy garázsban,stb, és majd kb: 15-30 perc eltelte után indítom akkor meg már 900 az alapjárat,viszont menetközben visszatér néha néha hogy viszi a kocsit 1500-on gáz használat nélkül,de megállás után le is esik szinte egyből 900-ra.
CSERÉLVE LETTEK: Alapjárati motor, hőmérséklet érzékelők,pillangószelep helyzetérzékelő,termosztát 92 fokosra,karter szúszógószelep, T-gumi elem, Maf szenzor, gyertyák,kábelek,trafó, szívósor takarítva, vákumcsövek rendben,falsot nem szív sehol... Hibakód nincs!!!
Tavaly ősszel lett cserélve a motor a kocsiban, és egészen mostanáig nem is volt vele gond....
ECU-t és kábel köteget nem cseréltem... Az összes jeladó érzékelők mind az RKA motor-é! Sokan azt mondták nyugodtan be lehet rakni az RKF-es motort az RKA helyére csak a tartókat ill. generátor, szervószívattyút kell be rakni ami az RKf-é és kipufogót kell csak némileg át alakítani hogy fel érjen a kipufogórorhoz ami meg is lett csínáltatva! Mi lehet a gond???
Még egy kérdés: a váltom hidró kuplungos - rúdazatos és nehezen veszi hidegen az 1-2-est csak! Friss Ford piros olajat kapott 2 hónapja a kuplung is cserélve lett!!!
Köszi a megtisztelő figyelmet és a segítséget!!!
UI: a váltos kérdésemmel ha gond van a szabályzat miatt akkor elnézést kérek és fel teszem a váltókkal foglalkozó fórumba!
Üdv: Horváth Norbi
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.06 kedd, 17:07:36 írta saviboy86 » Naplózva

Pumukli23
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1689



E-mail
« Új hozzászólás #1969 Dátum: 2016.12.06 kedd, 17:26:39 »

Sziasztok!
Érdeklődnék hogy mi a különbség RKF 1.8 benzin és RKA 1.8 benzin motor között?
Nekem be lett rakva az RKF az RKA helyére de viszont most hogy hidegek vannak a hideg indításkor 1500-2000 az alapjárat kb: 2-3 perig max aztán le esik 1250-re. Menetközben is érezni hogy 1500-as fordulaton viszi a motor a bódét gáz használat nélkül,és benyomott kuplungnál is tartja az 1500-öt míg meg nem áll a kocsi,ha megállok vele akkor kissé esik le 1250-re és csak utána esik le lassan 1000-900 körülire. Leteszem a kocsit parkolóban vagy garázsban,stb, és majd kb: 15-30 perc eltelte után indítom akkor meg már 900 az alapjárat,viszont menetközben visszatér néha néha hogy viszi a kocsit 1500-on gáz használat nélkül,de megállás után le is esik szinte egyből 900-ra.
CSERÉLVE LETTEK: Alapjárati motor, hőmérséklet érzékelők,pillangószelep helyzetérzékelő,termosztát 92 fokosra,karter szúszógószelep, T-gumi elem, Maf szenzor, gyertyák,kábelek,trafó, szívósor takarítva, vákumcsövek rendben,falsot nem szív sehol... Hibakód nincs!!!
Tavaly ősszel lett cserélve a motor a kocsiban, és egészen mostanáig nem is volt vele gond....
ECU-t és kábel köteget nem cseréltem... Az összes jeladó érzékelők mind az RKA motor-é! Sokan azt mondták nyugodtan be lehet rakni az RKF-es motort az RKA helyére csak a tartókat ill. generátor, szervószívattyút kell be rakni ami az RKf-é és kipufogót kell csak némileg át alakítani hogy fel érjen a kipufogórorhoz ami meg is lett csínáltatva! Mi lehet a gond???
Még egy kérdés: a váltom hidró kuplungos - rúdazatos és nehezen veszi hidegen az 1-2-est csak! Friss Ford piros olajat kapott 2 hónapja a kuplung is cserélve lett!!!
Köszi a megtisztelő figyelmet és a segítséget!!!
UI: a váltos kérdésemmel ha gond van a szabályzat miatt akkor elnézést kérek és fel teszem a váltókkal foglalkozó fórumba!
Üdv: Horváth Norbi

Gyárilag F kódos 2 literes benzinesem van és ugyanígy viselkedik. Hidegen indítás utáni első pár percben érezni hogy húzza a kasztnit. Nem tudom, hogy nálad ez összefügg-e a motor cserével, netán mindkettőnknél valami rossz, vagy az F az ilyen.
Naplózva

MkII '99 2.0 Zetec kombi
Ex: MkII '97 1.6 Zetec kombi
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1970 Dátum: 2016.12.07 szerda, 09:38:38 »

Gyárilag F kódos 2 literes benzinesem van és ugyanígy viselkedik. Hidegen indítás utáni első pár percben érezni hogy húzza a kasztnit. Nem tudom, hogy nálad ez összefügg-e a motor cserével, netán mindkettőnknél valami rossz, vagy az F az ilyen.

Hmm.. Nagyjából ez ugyanaz a jelenség lehet, mint az elektromos témás fórumban is van a legutóbbi hozzászólások közt (2016. dec. 7-i állapot szerint). Nálam is megvan ez a probléma, jellemzően hideg időben kezd előjönni, nyáron szinte soha - csak ha nagyon alacsony fordulatról nagyobb fokozatban padlógáz közeli kigyorsítás történik. Néha segít enyhíteni/megszüntetni a tüneteket az, hogy menet közben gyújtás le, pár másodperc után gyújtás vissza, és az autó lendületét használva röffentem be a motort. A lentebb leírt motorcserénél berakott új alkatrészeknek *elvileg* meg kellett volna oldani a dolgot, innentől kezdve csak arra tudok gondolni, hogy az ECU zavarodik össze, és akkor is szivatóval (ill. a jó ég tudja, hogy mostanában azt mivel helyettesítik) járatja a motort, amikor már rég nem kéne.
Belekezdtem idén egy nagyfelújításba, mindent igyekszek gyári állapot-közelire hozni, vagy hozatni; ebbe bele fog tartozni, hogy pár hónapon belül egy teljeskörű diagnosztikára és analízisre elviszem az autót, felderítendő ezt a felpörgetős problémát. Remélhetőleg meglesz a forrása, és talán a gyógyítás módszere is. Mindenképp meg fogom itt osztani valamelyik témában a tapasztalatokat!
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1971 Dátum: 2016.12.08 csütörtök, 20:07:38 »

Sziasztok!
Érdeklődnék hogy mi a különbség RKF 1.8 benzin és RKA 1.8 benzin motor között?
Nekem be lett rakva az RKF az RKA helyére de viszont most hogy hidegek vannak a hideg indításkor 1500-2000 az alapjárat kb: 2-3 perig max aztán le esik 1250-re. Menetközben is érezni hogy 1500-as fordulaton viszi a motor a bódét gáz használat nélkül,és benyomott kuplungnál is tartja az 1500-öt míg meg nem áll a kocsi,ha megállok vele akkor kissé esik le 1250-re és csak utána esik le lassan 1000-900 körülire. Leteszem a kocsit parkolóban vagy garázsban,stb, és majd kb: 15-30 perc eltelte után indítom akkor meg már 900 az alapjárat,viszont menetközben visszatér néha néha hogy viszi a kocsit 1500-on gáz használat nélkül,de megállás után le is esik szinte egyből 900-ra.
CSERÉLVE LETTEK: Alapjárati motor, hőmérséklet érzékelők,pillangószelep helyzetérzékelő,termosztát 92 fokosra,karter szúszógószelep, T-gumi elem, Maf szenzor, gyertyák,kábelek,trafó, szívósor takarítva, vákumcsövek rendben,falsot nem szív sehol... Hibakód nincs!!!
Tavaly ősszel lett cserélve a motor a kocsiban, és egészen mostanáig nem is volt vele gond....
ECU-t és kábel köteget nem cseréltem... Az összes jeladó érzékelők mind az RKA motor-é! Sokan azt mondták nyugodtan be lehet rakni az RKF-es motort az RKA helyére csak a tartókat ill. generátor, szervószívattyút kell be rakni ami az RKf-é és kipufogót kell csak némileg át alakítani hogy fel érjen a kipufogórorhoz ami meg is lett csínáltatva! Mi lehet a gond???
Még egy kérdés: a váltom hidró kuplungos - rúdazatos és nehezen veszi hidegen az 1-2-est csak! Friss Ford piros olajat kapott 2 hónapja a kuplung is cserélve lett!!!
Köszi a megtisztelő figyelmet és a segítséget!!!
UI: a váltos kérdésemmel ha gond van a szabályzat miatt akkor elnézést kérek és fel teszem a váltókkal foglalkozó fórumba!
Üdv: Horváth Norbi

Üdv:

Már próbáltam leírni neked, de a probléma még mindig ugyanaz:

- Reggel hideg motornál első indítás után NEM lehet magasabb az alapjárati fordulat 1500-nál. Ha feljebb van, akkor farsot szív, PONT. Meg kellene nézni a tőmítéseket, EGR szelepet, stb. Amíg az alapjárat feljebb lesz, addig nincs érelme cserélgetni az alkatrészeket, mert nem lesz jó addig.

Zsolio
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1972 Dátum: 2016.12.09 péntek, 18:49:27 »

Üdv:

Már próbáltam leírni neked, de a probléma még mindig ugyanaz:

- Reggel hideg motornál első indítás után NEM lehet magasabb az alapjárati fordulat 1500-nál. Ha feljebb van, akkor farsot szív, PONT. Meg kellene nézni a tőmítéseket, EGR szelepet, stb. Amíg az alapjárat feljebb lesz, addig nincs érelme cserélgetni az alkatrészeket, mert nem lesz jó addig.

Zsolio

Üdv! falsot nem szív már sehol sem, szét fújkáltam neki az agyát féktisztítóval,rá ment vagy 3 flakon féktisztító... A szívótorkon lévő pillangószelepet is kompletten cserélve lett egy jól működő kocsiból...  így sem lett jobb,viszont meleg motornál ezt nem csinálja!!! ötletem már nincs....
Naplózva

Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #1973 Dátum: 2016.12.09 péntek, 19:17:05 »

Üdv! falsot nem szív már sehol sem, szét fújkáltam neki az agyát féktisztítóval,rá ment vagy 3 flakon féktisztító... A szívótorkon lévő pillangószelepet is kompletten cserélve lett egy jól működő kocsiból...  így sem lett jobb,viszont meleg motornál ezt nem csinálja!!! ötletem már nincs....

Ha minden alkatrész tökéletes és megfelelő értékeket produkál akkor meg kellene vizsgálni az ECU állapotát, első körben egy resetet alkalmazni és ha továbbra is magas fordulatszámot produkál akkor talán egy szofterfrissitést. A Ford ECU sajnos néha olyan meglepetéseket ami alkatrészhibára utalnak.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1974 Dátum: 2016.12.09 péntek, 20:11:39 »

Üdv! falsot nem szív már sehol sem, szét fújkáltam neki az agyát féktisztítóval,rá ment vagy 3 flakon féktisztító... A szívótorkon lévő pillangószelepet is kompletten cserélve lett egy jól működő kocsiból...  így sem lett jobb,viszont meleg motornál ezt nem csinálja!!! ötletem már nincs....

Üdv,

Látatlanban csak azt tudom mondani, hogy hogy kellene működnie.

Zsolio
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1975 Dátum: 2016.12.09 péntek, 21:43:32 »

Ha minden alkatrész tökéletes és megfelelő értékeket produkál akkor meg kellene vizsgálni az ECU állapotát, első körben egy resetet alkalmazni és ha továbbra is magas fordulatszámot produkál akkor talán egy szofterfrissitést. A Ford ECU sajnos néha olyan meglepetéseket ami alkatrészhibára utalnak.

Üdv: László

Üdv! Reset alatt azt érted hogy akksi leköt kb. félórára? Mert az is meg volt már... ha nem erre gondoltál akkor kérlek fesd ki bővebben... Ecu-t hol és mennyiért frissítenek???
Köszi előre is...
Naplózva

saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1976 Dátum: 2016.12.09 péntek, 21:46:13 »

Üdv,

Látatlanban csak azt tudom mondani, hogy hogy kellene működnie.

Zsolio

Üdv! Ez az kellene,de nem, ez egy ribanc ;-)
Holnap kapok kölcsibe egy másik ecu-t tesztelésre, ha azzal jó akkor máris tudjuk mi ludas,csak még az a kérdés hogy menthető lesz e az ecu....
Naplózva

zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #1977 Dátum: 2016.12.10 szombat, 11:57:04 »

Üdv! Ez az kellene,de nem, ez egy ribanc ;-)
Holnap kapok kölcsibe egy másik ecu-t tesztelésre, ha azzal jó akkor máris tudjuk mi ludas,csak még az a kérdés hogy menthető lesz e az ecu....

Nem ECU baja lesz, szerintem.
Naplózva
HULK
Vendég
« Új hozzászólás #1978 Dátum: 2016.12.15 csütörtök, 08:47:55 »

Udv. 1997.2.0.i benzines 96Kw 131.Le  fokozatos gazadasnal nem de hirtelen gazadasnal rangat dadog mintha nem mene mind4 henger van mikor csinalja fokozatos gazadasnal is gyertyak ujak trafot is csereltem kabelek ujak nem tudom mi lehet a baj varom segitsegeteket
Koszonom!
Naplózva
zsolesz2.0
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


E-mail
« Új hozzászólás #1979 Dátum: 2016.12.15 csütörtök, 20:47:33 »

Udv. 1997.2.0.i benzines 96Kw 131.Le  fokozatos gazadasnal nem de hirtelen gazadasnal rangat dadog mintha nem mene mind4 henger van mikor csinalja fokozatos gazadasnal is gyertyak ujak trafot is csereltem kabelek ujak nem tudom mi lehet a baj varom segitsegeteket
Koszonom!
Gyertyahézag mekkora?
Naplózva

1998 MK2 2.0 GLX kombi. Eddig tetszik!!! :-)
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1980 Dátum: 2016.12.16 péntek, 07:59:37 »

Nem ECU baja lesz, szerintem.

Üdv! Megvolt az ECU csere hiba változatlan, hidegen magas alapjárat,melegen is sokszor tartja az 1500-öt most már csak néha megy le 900-ra. Fals levegőt nem szív sehol,hibakód még mindig nincs, volt reset is. Tanácstalan vagyok...
Naplózva

deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1981 Dátum: 2016.12.16 péntek, 13:16:53 »

Üdv! Megvolt az ECU csere hiba változatlan, hidegen magas alapjárat,melegen is sokszor tartja az 1500-öt most már csak néha megy le 900-ra. Fals levegőt nem szív sehol,hibakód még mindig nincs, volt reset is. Tanácstalan vagyok...


Csak egy ötlet:
Abban a motorban egy rakás vákuumcső van a szívórendszerre kötve. Én azokat kezdeném el szisztematikusa végignézegetni, lehúzkodni, befogdosni. Ha minden jó, az ECU is, akkor az a szabályzási tartományán belül megpróbálná lejjebb vinni a fordulatszámot. Ha valahol plusz levegőhöz jut, akkor nem tudja.
Naplózva
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1982 Dátum: 2016.12.16 péntek, 17:48:48 »

Csak egy ötlet:
Abban a motorban egy rakás vákuumcső van a szívórendszerre kötve. Én azokat kezdeném el szisztematikusa végignézegetni, lehúzkodni, befogdosni. Ha minden jó, az ECU is, akkor az a szabályzási tartományán belül megpróbálná lejjebb vinni a fordulatszámot. Ha valahol plusz levegőhöz jut, akkor nem tudja.

Köszi a segítséget,holnap átnyálazom az összes csövet,de nem hinném hogy valamelyik vákumcső lenne a lúdas,ugyan is szét fújkáltam féktísztítóval és nem volt változás az alapjáraton. Viszont ma haza felé jövet megállás után kb: 2 percig tartotta 2000-nél a fordulatot álló helyzetben...
Naplózva

koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #1983 Dátum: 2016.12.19 hétfő, 09:31:07 »

Eloxidálódott az akkusarú lekötöttem hogy letakarítsam és most nem akar visszaállni az alapjárat. Mentem vele kb 100-120 km-t de nem állt vissza. Megint lekötöttem az akkut mentem vele megint kb 60 km-t de most se áll vissza az alapjárat, leállas határán és 750 között hintázik. Fékezésnél ha benyomom a kuplungot van olyan hogy le is áll. Reggel simán indul, menetközem semmi gond, nincs furcsa zaj.
https://1drv.ms/v/s!Al8s5__bG23-jymHx-2Z73xCwSI5
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1984 Dátum: 2016.12.19 hétfő, 09:59:15 »

Eloxidálódott az akkusarú lekötöttem hogy letakarítsam és most nem akar visszaállni az alapjárat. Mentem vele kb 100-120 km-t de nem állt vissza. Megint lekötöttem az akkut mentem vele megint kb 60 km-t de most se áll vissza az alapjárat, leállas határán és 750 között hintázik. Fékezésnél ha benyomom a kuplungot van olyan hogy le is áll. Reggel simán indul, menetközem semmi gond, nincs furcsa zaj.
https://1drv.ms/v/s!Al8s5__bG23-jymHx-2Z73xCwSI5

Próbáld meg a hivatalos újratanítást, jó eséllyel megoldja a problémát.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #1985 Dátum: 2016.12.19 hétfő, 16:55:20 »

Próbáld meg a hivatalos újratanítást, jó eséllyel megoldja a problémát.

Ok.
Csak tudnám hogy pesten honnan akaszak le 8 km csendes utat  Huh?
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #1986 Dátum: 2016.12.19 hétfő, 17:27:52 »

Ok.
Csak tudnám hogy pesten honnan akaszak le 8 km csendes utat  Huh?

Valószínű, hogy nem az újratanítással van a gond, ha ennyi km. után nem állt be az újabb 8 km. nem fogja megoldani. Én már számtalan esetben vettem le a sarut, nem is tanítottam és mindig használat közben visszaállt minden. Elsőre inkább az alapjárati levegőmotor környékén kellene szétnézni.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
koridor
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


E-mail
« Új hozzászólás #1987 Dátum: 2016.12.19 hétfő, 18:53:37 »

Valószínű, hogy nem az újratanítással van a gond, ha ennyi km. után nem állt be az újabb 8 km. nem fogja megoldani. Én már számtalan esetben vettem le a sarut, nem is tanítottam és mindig használat közben visszaállt minden. Elsőre inkább az alapjárati levegőmotor környékén kellene szétnézni.

Üdv: László

Ok.
Hol van és mint nézzek meg rajta?
Naplózva

2000 márciusi, kék 5 ajtos, 1.8 benzines GLX
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #1988 Dátum: 2016.12.19 hétfő, 20:35:04 »

Ok.
Hol van és mint nézzek meg rajta?

Sajnos nekem 2,5 V6-van, majd talán az azonos autóval rendelkezők pontosabban meg tudják mondani a helyét, hogy a szívócsatornán hol helyezkedik el. Vezetékek, csatik ellenőrzése, a levegőmotor leszerelése és teljes tísztitása talán segít. Nem biztos, hogy ez a hiba , de első körben ezt kell kizárni.
Feladata az alapjárathoz szükséges levegő beáramlásának szabályozása elekromágneses szelep segítségével.

A probléma okozója pedig maga a nagy sebességű levegő ami keresztül áramlik rajta és úgyszólván kiszárítja a belső részt és egyszerűen el kezd szorulni..

Tisztítása egyszerű: kell egy 10-es csőkulcs és legegyszerűbb a WD 40 jelzésű kenő, olajozó anyag vagy műszerolaj.


A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belső átmérője éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkező, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik.

Az elektromos csatlakozót eltávolítjátok.

A 10es kulccsal lelazítsátok a két rögzítő csavart, majd kis kocogtatással megmozdítjátok az alkatrészt és figyeltek a tömítő gyürükre melyek zárják a légjáratokat a fals levegőtll.

ha már levettétek az egységet tegyétek asztalra, vagy óvatosan satuba is foghatjátok, könnyebb tisztítás végett. A levegőjáratnál láttok egy vékony fám rudat végén egy gumi tappanccsal.

A rudat próbáljátok meg hegyes végű fogóval óvatosan végállásig kihúzni felületét puha ecsettel és alkohollal lemosni. Ha az alkohol elpárolgott jöhet a műszerolaj vagy a fent nevezett. A kenőanyagot kis mennyiségben 1-2 csepp vigyétek fel a felületre lehetőleg a mágnes torkolati részére majd a fogóval a rudat  megmozgatva egyenletesen osszátok el a kenőanyagot a felületen. ha rúd már könnyedén mozog és beáll alapállásba akkor visszaszerelhető.

Ha a gumitappancs túl száraz arra javasolt gumiápoló használata!

Üdv: László



 
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1989 Dátum: 2016.12.20 kedd, 05:33:57 »

Ok.
Hol van és mint nézzek meg rajta?

Szia! Az alapjárati motor a szívó oldalon van a légszűrőház alatt a fekete műanyag szívócsonkon alul alig látható helyen és nehezen hozzáférhető.
Google-be írd be hogy alapjárat nd mondeo,és megtalálod,vagy úgy hogy rossz alapjárat könyve.
Naplózva

saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1990 Dátum: 2016.12.20 kedd, 05:38:09 »

Csak egy ötlet:
Abban a motorban egy rakás vákuumcső van a szívórendszerre kötve. Én azokat kezdeném el szisztematikusa végignézegetni, lehúzkodni, befogdosni. Ha minden jó, az ECU is, akkor az a szabályzási tartományán belül megpróbálná lejjebb vinni a fordulatszámot. Ha valahol plusz levegőhöz jut, akkor nem tudja.

Üdv! Na úgy néz ki meg van a bűnös, a szívótoroknál és alapjáratinál szív falsot,annyira hogy az autó képes 1 hengerrel járni szegény keverék mellett. Vákuum csöveket ellenőriztem járó motornál és egyszer csak 3000-es fordulatra fel ment és nem is ment lejjebb, új tömítéseket már megrendeltem remélem most már jó lesz.
Naplózva

deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1991 Dátum: 2016.12.20 kedd, 08:24:55 »

Üdv! Na úgy néz ki meg van a bűnös, a szívótoroknál és alapjáratinál szív falsot,annyira hogy az autó képes 1 hengerrel járni szegény keverék mellett. Vákuum csöveket ellenőriztem járó motornál és egyszer csak 3000-es fordulatra fel ment és nem is ment lejjebb, új tömítéseket már megrendeltem remélem most már jó lesz.

 eljen taps Cheesy
Naplózva
soldiergeza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #1992 Dátum: 2016.12.20 kedd, 23:47:56 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!Mostanában elkezdte az autóm hidegindításnál,hogy nehezen indul.Értem ez alatt azt,hogy indítom pörgeti a motort de mintha nem kapna üzemanyagot.Ha rálépek a gázra többször akkor elkapja.Melegen semmi gond ,alapjárat rendben,Akksi új,Egr kipucolva.Újratanítást is elvégeztem a leírtak szerint.Egy ideig akkor nem csinálta most megint.Vagy lehet a -4 fokba hétköznapi dolog?A segítséget előre is köszönö.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2001, benzin
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #1993 Dátum: 2016.12.21 szerda, 11:59:50 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!Mostanában elkezdte az autóm hidegindításnál,hogy nehezen indul.Értem ez alatt azt,hogy indítom pörgeti a motort de mintha nem kapna üzemanyagot.Ha rálépek a gázra többször akkor elkapja.Melegen semmi gond ,alapjárat rendben,Akksi új,Egr kipucolva.Újratanítást is elvégeztem a leírtak szerint.Egy ideig akkor nem csinálta most megint.Vagy lehet a -4 fokba hétköznapi dolog?A segítséget előre is köszönö.

Üzemanyagszűrőt javaslom ellenőrzésre/tisztításra/cserére, az még egy egyszerű mutatvány, és akár meg is oldhatja a problémát.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
soldiergeza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #1994 Dátum: 2016.12.21 szerda, 16:03:33 »

Üzemanyagszűrőt javaslom ellenőrzésre/tisztításra/cserére, az még egy egyszerű mutatvány, és akár meg is oldhatja a problémát.

Szia!

Az üzemanyag szűrőt kb fél éve cseréltük.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2001, benzin
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #1995 Dátum: 2016.12.21 szerda, 17:20:49 »

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!Mostanában elkezdte az autóm hidegindításnál,hogy nehezen indul.Értem ez alatt azt,hogy indítom pörgeti a motort de mintha nem kapna üzemanyagot.Ha rálépek a gázra többször akkor elkapja.Melegen semmi gond ,alapjárat rendben,Akksi új,Egr kipucolva.Újratanítást is elvégeztem a leírtak szerint.Egy ideig akkor nem csinálta most megint.Vagy lehet a -4 fokba hétköznapi dolog?A segítséget előre is köszönö.

A vízhőfok jeladó ECU-nak küldött jele is befolyásolja a hideginditást ott is érdemes lenne körülnézni, hogy jó-e a jeladó , csatlakozás. stb. és még inditásnál lehúzni a csatiját és akkor mit csinál. Szerintem egy próbát megérne és ha jó minden akkor tovább lehet lépni más irányba. Ha a gázpedált benyomod akkor az ECU a pillangószelep potmétere alapján kezdi adagolni a benzint ezért indul be. Jelenleg ennyit.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
soldiergeza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51



E-mail
« Új hozzászólás #1996 Dátum: 2016.12.21 szerda, 18:18:26 »

A vízhőfok jeladó ECU-nak küldött jele is befolyásolja a hideginditást ott is érdemes lenne körülnézni, hogy jó-e a jeladó , csatlakozás. stb. és még inditásnál lehúzni a csatiját és akkor mit csinál. Szerintem egy próbát megérne és ha jó minden akkor tovább lehet lépni más irányba. Ha a gázpedált benyomod akkor az ECU a pillangószelep potmétere alapján kezdi adagolni a benzint ezért indul be. Jelenleg ennyit.

Üdv: László

Kedves László!

Köszönöm a segítségedet.Esetleg tudnál abban segíteni,hogy hol van ez a csatlakozó és hogyan tovább?Bocsánat ,de nem vagyok túl jártas ezzel kapcsolatban.Segítségedet előre is köszönöm.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2001, benzin
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #1997 Dátum: 2016.12.21 szerda, 19:51:13 »

Ez csak egy ötlet, de az biztos hogy a hideg indítást befolyásolhatja. Először le kell húzni az elektromos csatlakozót és ha indul akkor itt is lehet probléma , jeladó, csatlakozó, vezeték stb. nem biztos de lehet a hiba oka. Mivel hideg a motor a befecskendezett benzin mennyiségének egy része kicsapódik a henger falán és a keverék túl szegény lesz az indításhoz. Sajnos nekem 2,5 V6 motorom van azon tudom, hogy a kettő db. jeladó hol van, de biztos segítenek a hasonló motorú kollégák. Vagy a Google-on rákeresel. Jelenleg ennyit tudok kapásból segíteni.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
saviboy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


Charlesrop Charlesrop
WWW E-mail
« Új hozzászólás #1998 Dátum: 2016.12.22 csütörtök, 16:36:43 »

eljen taps Cheesy
Üdv! MK1 1.8 benzin meg lett a magas alapjárati probléma oka és az 1 hengerrel való járás oka is! két helyen szív farsot!
Egyik helyen az Alapjárati motornál, a másik meg a szívószelepház alatt,és a 3.-as injektornál!
Mindenhova raktam zsír új gyári Ford tömítést,és semmit sem változott,szemügyre véve a dolgot a kis rész csavar anyák amik bele vannak gyárilag öntve vagy mit tom én,kicsit távot tartanak!
Mi a fenét lehet ezzel így kezdeni még?
Próbáltam hogy az illesztések közé kentem egy kis szelepfedélhez használható gumi hámot,de semmi változás teljes kötés idő után,hallani és érezni is lehet hogy még mindig farsot szív!
Köszi előre is!
Naplózva

deerman
Vendég
« Új hozzászólás #1999 Dátum: 2016.12.22 csütörtök, 17:05:27 »

Üdv! MK1 1.8 benzin meg lett a magas alapjárati probléma oka és az 1 hengerrel való járás oka is! két helyen szív farsot!
Egyik helyen az Alapjárati motornál, a másik meg a szívószelepház alatt,és a 3.-as injektornál!
Mindenhova raktam zsír új gyári Ford tömítést,és semmit sem változott,szemügyre véve a dolgot a kis rész csavar anyák amik bele vannak gyárilag öntve vagy mit tom én,kicsit távot tartanak!
Mi a fenét lehet ezzel így kezdeni még?
Próbáltam hogy az illesztések közé kentem egy kis szelepfedélhez használható gumi hámot,de semmi változás teljes kötés idő után,hallani és érezni is lehet hogy még mindig farsot szív!
Köszi előre is!
Nincs konkrét ötletem. Ennyi idős autónál az alkatrészek, akár műanyag, akár alumínium, szanaszét tudnak vetemedni. Nekem van egy fél sodrófa méretű csiszolólapom (3 db 8mm-es üveglap összeragasztva + csiszolóvászon ráragasztva, azon szoktam síkba csiszolni az öntvények felfekvő felületeit. Az szokott segíteni. Szívósornak, kipufogócsonknak sokszor akár bő egy miliméter hasa is tud lenni.
Ha az okot megtaláltad, az már egyenes út a sikerhez.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 [40] 41 42 43 44 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.04 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.